Národní třídu čeká smuteční pochod v černém

06. 07. 2012 | 23:11
Přečteno 5078 krát
Od příštího úterý bude dva roky kompletně mimo provoz stanice metra Národní třída. Žádná tragédie, vystoupit se přeci dá na Můstku nebo na Karlově náměstí, mohli jsme se dočíst minulý týden v některých denících. Ani slovo ale nepadlo o tom, že nejbližší bezbariérově přístupné stanice jsou Florenc a Smíchovské nádraží a že na tramavajové zastávce v Lazarské se vystupuje do vozovky.




Karolína Chloubová aneb Jak se dostat na Pedagogickou fakultu do ulice M.D.Rettigové?
Na pivo do hospody, kde není záchod? To tak možná opravdu na jedno!

Bariéra je překážka, která vám brání v dosažení cíle. Každý se s tím setkal. Mezi nepřekonatelné překážky pro lidi na vozíku patří například schody. Když máte štěstí, k vašemu cíli vede ještě jiná cesta.

S takovým obcházením se často setkávám při cestování po Praze, pohybuji se totiž na vozíku. Jak se také dostat například do Národní knihovny (stanice metra Staroměstská), když bydlím na Černém mostě? V centru je na trase metra B bezbariérová pouze jedna stanice a tou je Florenc (mimo, na jeden rok otevřeného, výtahu na stanici metra Národní třída, která se nyní zavírá). Nezbývá nic jiného než procházka, ještě že Praha je tak krásná.

A jak se dostat na Pedagogickou fakultu UK, kde studuji? Byla jsem zvyklá opět chodit pěšky z Florence až k Lazarské, kde fakulta sídlí. V zimě či dešti to shledávám opravdu záživnou cestou. Jeden rok si mě ale Dopravní podnik města Prahy (DPP) hýčkal a zpřístupnil stanici metra Národní třída. Nicméně pohodlí prý bylo dost a Národní třída se zavírá. Prý se mám těšit na rok 2014, bude vystavěn výtah na Můstku. Hurá! Jen ještě trochu trpělivosti. DPP v nás tuto ctnost velmi rád pěstuje.

Karolína Chloubová na Smogovém dýchánku
Karolína Chloubová na Smogovém dýchánku


„Všechny cesty vedou na Florenc“
Florenc pro mě znamená spojení s centrem Prahy. Co když tam nefunguje výtah? To je snadné, nevystoupím. Jedu na Vysočanskou, nejbližší bezbariérovou stanici na trase B. Druhá možnost je jet na Smíchovské nádraží. Když máte štěstí, smíchovská plošina vás vyveze dál, než do půlky schodů. Jednou jsem takhle jela na přednášku, na Florenci se akorát rozbil výtah. Smíchovskou parodii na plošinu jsem rovnou vyloučila. Radši jsem jela na Vysočanskou. Následovalo čekání na nějaký ten bezbariérový autobus. Se skoro dvouhodinovým zpožděním jsem dorazila do školy.

Prahou se také kochám, když přecházím z Pedagogické fakulty na přednášku do Jinonic. Opět následuje cesta na Florenc. V Jinonicích metrem jen projedu (není zde bezbariérový přístup), vystoupím na Butovicích a vyrazím pěšky směrem Jinonice.

Kolik člověk potřebuje motivace, aby takové cestování nevzdal? Já mám to štěstí, že na to mám alespoň sílu. Někteří lidé, i kdyby sebevíc chtěli, tak je pro ně cesta příliš vyčerpávající. Samozřejmě jsou tu další možnosti - studium na dálku, elektronické knihy, zasílání zápisků. To nás však dostává do ještě horšího problému. Tím je sociální izolace.

Člověk je společenský tvor a omezovat se na pár určitých prostor není záživné ani inspirativní pro život. Tento problém se týká kin, čajoven, hospod, klubů, různých přednáškových sálů atd. Nejde pouze o to, že třeba přijdete o koncert, ale o to, s kým jste tam jít mohli. Bariéry překáží hlavně v případě, kdy pronikáte k nové skupině potencionálních přátel. Ti, co vás znají, se vám třeba i rádi přizpůsobí. Poznat někoho nového už může být problém.

Představte si situaci, kdy jste se dostali do kolektivu nových lidí, třeba na večerní přednášce v Jinonicích. Někdo ze třídy řekne „Hele pojďte na pivo, třeba na Andělu, tady poblíž nic není.“ A vy na to „Super nápad, jdu taky. Takže teď půjdeme pár kilometrů pešky na metro na Butovice, tedy totiž není výtah. Ale nebojte, za 20 minut jsme tam. Jo ale na Anděl nemůžeme, ten není bezbariérový. Smíchov je, tam zase neznám bezbariérovou hospodu, navíc má často rozbitou plošinu. Takže pojedeme na Florenc. Pak můžeme jít pešky do Celetný, je tam studentský bar K4. Za hodinu budeme na pivu! To je do pohody!“ A v duchu si ještě říkáte „Super, tak bude i bezbariérový záchod. No to si pivo dám! Hurá!“ Ono je poměrně těžké najít hospodu s bezbariérovým záchodem. V centru je dokážu spočítat na prstech jedné ruky. Už se tedy chystám na pivo, jenže pak se někdo ozve „No já myslel, že zajdeme na jedno... Tak to necháme na příště...“. A divíte se? Kdo by absolvoval takovou cestu pro jedno pivo? KAROLÍNA CHLOUBOVÁ.

Smuteční průvod u příležitosti uzavření stanice metra Národní třída
Smuteční průvod v černém
Smuteční průvod v černém

Smuteční průvod v černém se sejde v úterý 10.7. v 10:30 v ulici M.D.Rettigové, aby na dva roky uzavřel výtah do stanice metra Národní třída. Symbolicky položíme ke dveřím výtahu květiny a svíce a za zvuků kapely se vypravíme směrem k Florenci. Cestou budeme míjet další smutná místa - bariérové stanice Můstek a Náměstí Republiky.

PŘEDVOLEBNÍ SLIBY ZŮSTALY JEN NA PAPÍŘE!
Vize Prahy, která bude mít metro bez bariér do 4,8 či 10 let byla po volbách velice rychle opuštěna. Reálnější slib o jedné až dvou zpřístupněných stanicích ročně rovněž přestal platit. V roce 2012 ani v roce 2013 neubude jediná bariérová stanice metra!



Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Samota napsal(a):

Je to zrůdnost, co nám magistrátní úředníci přichystali! Na dva roky se uzavře JEDINÁ bezbariérová stanice v okolí, aby si SOUKROMÝ investor mohl postavit svoje obchodní centrum, které zrovna na Národní třídě pražané potřebují jako sůl...
Jaké dá developer finanční kompenzace městskému rozpočtu? Nebo proběhla "kompenzace" jen do kapes některých radních? Tohle je i na pražské poměry nevídané svinstvo...
A vozíčkářů (ale nejen jich, třeba i cestujících s kočárky) je mi fakt líto. Chodit dva roky kolem zbrusu nového a přitom zavřeného výtahu je fakt na palici.
07. 07. 2012 | 01:04

Moliére napsal(a):

Čipero, já sice s invalidy cítím, ale jestli každý týden budeš psát že si někam jel a ona tam byla nějaká bariéra. No a když si domyslím že Praha je dost velká a celou ji neprochodí ani naprosto zdraví. A když si domyslím že opravdu nelze přestavět (už vůbec ne do zítřka) Prahu ( a žádné město na světě ) tak aby vozíčkář nikde nenarazil na překážku, aby do ničeho nevrazil slepý. ( a nestoupl třeba do všude se povalujících psích ex...., aby hluchý nepřeslechl třeba troubení blížícího se auta.aby se bezrukému někde špatně otvíraly nějaké dveře, aby liliputi občas na něco nedosáhli, aby dlouháni občas nemuseli ohnot hřbet......
Prtostě si asi vystačíš celý život a nás to bude stále více nudit, protože to zní nádherně humanisticky ale je to nesmysl.
Nic na tom nemění, že se zde okamžitě objeví spousta rádobyhumanistů / Pechová a Dagmar jako první/s argumenty
- mělo by se / ale vy ostatní, za cizí peníze
- invalidi jsou chudáci, co když se to stane vám, vašim dětem atd.
07. 07. 2012 | 06:34

PB napsal(a):

Co jste čekali? Že to bude hlavně pro lidi, v krátkém časovém termínu a co možná nejlevnější?
Svatá prostato!
Pokud by to bylo pravda, kde by asi tak pražští kolibříci, kmotři a jinak barevné eminence vzali na ty svoje paláce, výlety do Himalájí a na odškodné při případném sražení členky východní komunity?
Protože jsou ale nejlepší ministři financí, kterým neunikne ani halíř při odrbávání pracujících, ale při tunelech "vyvolených" umějí zavřit oko, vypadá to v zemi kocourkovské zemi tak, jak vypadá.
07. 07. 2012 | 06:45

jen houšť a větší kapky napsal(a):

čím bude v Praze hůř a čím budou Pražáci víc dušeni, tím bude v celé republice lépe, neb naštvanost Pražáků konečně snad způsobí, že začnou uvažovat racionálně a Praha přestane být modrou baštou asociálů.

Že konečně zas Pražáci vyjdou do ulic a zaplní náměstí a bude je slyšet. My z kraje již nemáme ani na jízdenky, tak nemůžeme přijet.
07. 07. 2012 | 08:06

Morgo napsal(a):

Také si myslím že se tu nic nepohne dokud pražáci tou nenažraností neudělají život tam nesnesitelný. A už se to blíží
07. 07. 2012 | 09:18

Desiderius napsal(a):

Vše pro Sebastiana Pawlovského ! Ať žijí pražští zločinci ! A zájmy obyvatel Prahy ? No, copak jsou tady zastupitelé pro ně ? Každý musí pochopit,že tady je "demokracie", ne demokracie.
07. 07. 2012 | 11:13

Eleshar napsal(a):

ad jen houšť a větší kapky:
"čím bude v Praze hůř a čím budou Pražáci víc dušeni, tím bude v celé republice lépe, neb naštvanost Pražáků konečně snad způsobí, že začnou uvažovat racionálně a Praha přestane být modrou baštou asociálů."

Jsem Pražák a... mno... a bohužel máte pravdu. Praha je celkem hýčkaná, páni nahoře asi dobře vědí proč. Dostat do Prahy 100 tisíc Ostraváků a 100 tisíc Brňáků je jaksi dost složité, takže revoluce je jen na nás na Pražanech.
Jinak musím upřesnit, že Praha je bašta modráků, ale na radnici panovala dlouhá léta bratrská velká koalice Modrých s Oranžovými. On už si to málokdo pamatuje, ale úspěšným produktem magistrátu je např. velký generalissimus Paroubek (původem teda z Olomouce, jako Langer... možná kdyby nám sem Moraváci nedováželi takový ksindl, bylo by v téhle zemi lépe).
07. 07. 2012 | 12:01

Penin napsal(a):

Eleshare - národnostní diskuse byla už 3 dny u koudelsky pod Moravskou vlajkou. Přečti si, někdo ti vysvětlí že když přijde Moravák do Prahy, obzvlášť do funkce, musí se tomu hnusu přizpůsobit nebo zahyne. Naopak tam někdo psal že zná pražáka který se vystěhoval na venkov a za delší čas začal být docela normální a slušný a lidi ho brali.
Původní národnost do toho netahej.
Jinak souhlas, dokud se nevytvoří podmínky že samotným Pražákům bude blivno z toho co vše do té prahy nahrabali, nic se nepohne
07. 07. 2012 | 12:47

neo napsal(a):

poblíž je ještě muzeum a hlavák a ty jsou taky bez bariér.Nicméně uzavřít na dva roky stanici metra bude problém.
07. 07. 2012 | 13:10

Lomský napsal(a):

Paní pechová. Také jsem patřil k těm naivům kteří si mysleli před 23 lety že nejhorší škůdci země jsou STB a funkcionáři KSČ. Dnes už vím jak jsem byl naivní, už vím že tito lidé chtěli blahobyt pro celou zemi a k tomu museli obyvatele země naučit respektovat slušná pravidla a poctivě pracovat, proto určitá nesvoboda.
Dnes už jsem je poučil že jsou mnohem větší škůdci, ti kteří rozkradou a zničí celou zemi pro svůj soukromý zájem.
A bohužel k těm patříte vy. Sama ja podporujete, chráníte a vytváříte jim podmínky, pokud se sama přímo na rozkradení a ničení nepodílíte
07. 07. 2012 | 13:17

Histor napsal(a):

A taky maminy-kočárkářky by mohly vyprávět o bariérách. Né jenom invalidi, že ?
Inu, hlavně že se developerský moloch nažere, a o lidi tu vůbec, ale vůbec přece nejde !
S nedávným výročím Mistra Jana Husi dodávám příklad, jak se s nepoctivými obchodníky (co předražovali, šidili aj. dnešní libůstky chráněné zákonem) vypořádávali v Karlově 14. a Husově 15. století : vsadili ho do železné klece, s níž ho za chechtotu a spílání přihlížejícího davu spustili do VLTAVY na nedobrovolnou koupel. Třeba v listopadovém sychravu. A pak ho zase vytáhli jak zmoklou slepici. Jistě si tu ostudu i následné nachlazení pamatoval, a už nešidil. Tato více než 500 letá praxe by našla uplatnění i dnes, co myslíte ??
07. 07. 2012 | 16:39

Vločka napsal(a):

Kdo ty lidi nutí bydlet v Praze.???? Logika je že já žiji tam kde je mi dobře a ne jste povini přestavět celou prahu protože já to chci a teď se mi tam nedaří žít
07. 07. 2012 | 17:37

sjanborn napsal(a):

Kolik platí majitel stavby denně za toto zavření? Jistě by šlo zavření zkrátit na rok a jistě šlo udělat to,aby stanice měla přímý výstup do ulice jenže....za Béma procházely všemožné absurdity už stavbu tohoto centra doprovodil Bém komentářem,že v parku jsou bezdomovci a musí se zrušit a zastavět ..co dodat
07. 07. 2012 | 18:48

xyzy napsal(a):

Eleshar 07. 07. 2012 | 12:01

Tlesk, tleseky tlesk! (nemíněno ironicky!)
reCaptcha mě zničí :-)).
07. 07. 2012 | 20:40

Vondruška napsal(a):

Čipero, přijeď bydlet na venkov a ony tě ty kecy přejdou. Tam to nebude že někam nemůžeš vjet kvůli obrubníku. Je to o tom že nejede žádná doprava, obchod a hospoda zkrachovala, takže můžeš podplatit souseda aby ti koupil alespoň chleba. K doktorovi??? A jak??? Nový zákon - specialista do 180 minut jízdy autem Potom múžeš rozumovat
08. 07. 2012 | 12:48

Karolína Chloubová napsal(a):

Moliére: Jde nám o to postupně zpřístupňovat Prahu. Není to nesmysl, v jiných městech to jde. Prozatím by nás uspokojilo splnění předvolebních slibů, např. přístupná stanice Můstek tento rok.

Vondruška: Vaší situace je mi líto. Zkuste se občansky angažovat také a třeba se Vaše situace zlepší. To, že my bychom přestali klást požadavky na město Praha v tom, jak se má dál vyvíjet, Vaší situaci nezlepší.
08. 07. 2012 | 17:41

Karolína Chloubová napsal(a):

Vločka: Máte pravdu, v Praze mě nikdo bydlet nenutí. Ale poraďte mi město, které je přístupné a mohu tam studovat na univerzitě. A věřte, že vzdělaný vozíčkář je pro stát levnější a pro společnost přínosnější :). Mohu dokonce jezdit autem, ale upírám si pohodlí, neboť Praha může být krásným městem s kvalitní hromadnou dopravou.
08. 07. 2012 | 17:49

Vločka . napsal(a):

Chloubová, tady jde spíš o to že praha ukradne většinu peněz na úkor menších obcí, žijí tam jak prasátka v žitě a ještě hlasitě mlaskají že by chtěli za naše peníze bezbariérově i na Mt Everest, kdyby byl u nás. Zatímco vesničanům opravdu sebrali i poslední autobus, obchod a přístup k lékaři. A komu si chcete stěžovat??? Ani hrobař už tu není
09. 07. 2012 | 08:18

Amigo napsal(a):

Vločka: Nic vám nebrání se ozvat i jinde, než negativně na blogu. Zkuste prosazovat, co je pro Vás důležité a co druhým bude také ku prospěchu. Zkuste to. Založte si občanské sdružení případně se orientujte mezi politiky ve vašem kraji, kdo si hrabe pro sebe a svou stranu a kdo má zájem o práci pro komunitu. Vaše přehnané komentáře vypovídají o tom, že nevíte, jaká je obecně situace s bezbariérovou přístupností a jak je pro plnohodnotný život důležitá. Ano, v Praze myslíme i na takováto témata. A ani při tom nekrademe... Také nás štve, co se děje okolo některých předních politiků, ale zkoušíme se nenechat strhnout k zášti a zlučovitosti, kterou někteří předvádí.
09. 07. 2012 | 10:49

Pernikář . napsal(a):

Ano pane ČIPERO. na to právě chcípá Evropa. Že nikdo nechce dělat, ale všichni mají nekonečná práva a potřeby, a doporučuje se hodně křičet.Kdo nekjvíc křičí dostane vše a kdo umí i podplatit poslance, dostane ještě víc
09. 07. 2012 | 11:28

erikcipera napsal(a):

Pernikář - Vidíme to asi z různých perspektiv. Já vidím celou řadu lidí se zdravotním postižením, kteří by velice rádi (jak říkáte) "dělali". Vidím také celou řadu jiných lidí, kteří dělají asistenty a vidím celou řadu bariér, které to celé komplikují. Ať již jsou v hlavách perníkářů nebo jsou historicky položené do veřejné dopravy. Určitě s tím jde něco dělat! A Evropa nechcípá...
09. 07. 2012 | 23:00

Valérie napsal(a):

Eriku čipero, nám je taky dobře spíše mezi těmi co pořád něco chtějí jenom ne pracovat. Ale zeptám se Eržiky a Deža, ti rozumnějí velmi dobře co to je dyškriminácija a lidská práva
10. 07. 2012 | 13:48

František Zažímal napsal(a):

A proč už nevybudovali výtah na Náměstí Republiky? Je to stanice metra, která je blízko Masarykova nádraží a dodnes tam není výtah. Nebo ve stanici metra Želivského. Určitě by to nestálo 700 milionů, ale třeba jen 20 milionů, nebo by se tam třeba udělal šikmý výtah.
10. 07. 2012 | 14:39

MaP napsal(a):

Karolíno,
z Černého Mostu na Staroměstskou se jede béčkem na Florenc a pak autobusem 207,
z Jinonic k Andělu se jede autobusem 130,
z Anděla do centra tramvají (9, 10, 14, 16...).
Zkusila jste někdy z Černého Mostu jet 223 na Depo Hostivař a pak na Muzeum?
A co třeba busem 296 k nádraží Kyje a vlakem na Hlavní nádraží?
Nebo autobusem H1 přímo z Černého Mostu na náměstí Republiky?
A do ulice Rettigové to není tak z ruky třeba z Myslíkovy od tramvaje linky 14 (100 metrů), nebo z Vodičkovy od tramvají č. 3, 9, 14, 24 (200 metrů).
Či třeba z Černého mostu autobusem 186 nebo 273 na Lehovec a dál tramvají č. 3 přímo do centra (Florenc, Bílá Labuť, Masarykovo nádraží, Jindřišská, Václavské náměstí, Vodičkova, Karlovo náměstí, Moráň).

Přeji vám stále méně bariér. Mrzí mne, že používáte nefér argumentaci a médiím tvrdíte, že z Černého mostu to jde jen metrem B apod. Není to pravda.
14. 07. 2012 | 00:27

Karolína Chloubová napsal(a):

MaP: Podívejte se, máte pravdu, že se tam mohu dostat jinými spoji, ale víte, jak často jezdí? Na bezbariérovou tramvaj musíte čekat třeba někdy i přes půl hodiny. Nabízíte mi možnost, kdy budu muset každý den ráno si přesně rozvrhnout, kam se potřebuji dostat, kde budu muset několikrát přestoupit. Na přednášky chodím do různých budov, nikdy nevím, jak dlouho se například zdržím na konzultacích, případně když mě zdrží nějaká fronta. Potom 5 minutové zdržení mi zabrání chytit spoj, který jsem si ráno našla. Na další můžu čekat půl hodiny, a pak další půl hodinu na přestupu. Proto užívám spojů, u kterých vím, že mi jezdí často a nemusím je denně plánovat, proto raději chodím pěšky, neboť vím, že to je jisté. Po Praze se opravdu pohybuji, tak jak píšu, neboť to je opravdu nejjistější. Nepřála bych vám dojet na Florenc, když se zrovna porouchá výtah a vy musíte stihnout důležitou schůzku či ještě v horším případě máte učit. Můstek či Národní by vás zachránila, ale takhle se můžete jen vrátit na Vysočanskou a tam čekat na alternativy

Mám ve svém životě spoustu různých povinností i zájmů, tedy věcí, kterém bych dělala raději. A mrzí mě, že mě okolnosti nutí psát takovéto články. Kdyby se byl zpřístupnil alespoň Můstek jako náhrada za Národní třídu, tak bych si aktivismus kolem bezbariérové dopravy asi odpustila. Bohužel to tak není.

Označit něčí argumenty za nefér a nepravdivé je závažný věc, proto Vás prosím, zvažte, jestli možnosti, které mi nabízíte, jsou pro každodenní pohyb po Praze opravdu schůdné. Bezbariérové spoje jezdí opravdu málo.
14. 07. 2012 | 10:26

Karolína Chloubová napsal(a):

MaP: Například jsem chtěla využívat tento spoj: http://jrportal.dpp.cz/DataFTP/JRPortalData/__3/20120630/3_%28952_1%29Z.pdf Možnost, jak se z Florence dosta na Národní třídu. Ale jezdí jednou za hodinu. To je opravdu výhodnější jít pěšky. Plánovat si trasu do centra, kde mám přestupovat z tramvají do autobusů je opravdu na dlouho. Vlakem z Černého mostu do centra, když můžu jet metrem, no, možná když opravdu na Florenci výtah nejezdí... To ale snad nemůže nikdo myslet vážně... Spoj H1 jezdí jednou za hodinu a z Černého mostu na Florenc T trvá 38- 43 minut, když jsou zácpy i déle. Tento spoj jsem používala dřív, když jsem měla vozík, který nebyl schopný najet do vagónů na B, neboť je tam velký schod a díra. Musela jsem cestu plánovat tak, že jsem se na místo, kam jsem potřebovala dorazit, dostala o 45 minut dřív, pak tam čekáte...
14. 07. 2012 | 10:52

Karel napsal(a):

Když jede člověk do města, dopravě nedá ani myšlenku. Postižený podle pana MaP bude asi trávit dny důkladným studiem jízdních řádů. Pozve-li mě v Jinonicích někdo na pivo na Anděl, tak já mu odpovím "Jasně, jen co nastudujem jízdní řády a vše pečlivě naplánujem." :) Zní to hezky pane MaP, ale jistě chápete, že praxe je o dost složitější. Zkuste to...
14. 07. 2012 | 11:09

MaP napsal(a):

Karolíno,
každý, kdo užívá veřejnou i individuální dopravu, musí plánovat. Minimálně dobu jízdy. Vezměte si takové Drážďany. O víkendu tam jezdí jen bezbariérové tramvaje, no ale v neděli dopoledne jezdí řada linek po půl hodině. To by jsme v Praze uměli taky - kdyby jezdila po každé trati na okraji města jen jedna linka po půl hodině, měli bychom samé bezbariérové spoje a Vy byste mohla říkat, že Praha je příkladná a že tady jezdí bezbariérové spoje často...
S Vašimi argumenty je to opravdu špatné. Nabídl jsem Vám jedno spojení z Černého mostu do centra přímé a ostatní s jedním přestupem. A Vy jste na to reagovala tak, že Vám údajně nabízím možnost spojení, kdy budete muset NĚKOLIKRÁT přestupovat... Co k tomu dodat?
A pak - odkazujete na jízdní řád linky 3 s tím, že jen jednou za hodinu jede od metra z Florence tramvaj k Václaváku. Ale to taky není pravda. Když od výtahu na Florenci nepojedete na Těšnov (pozor, Těšnov je bariérový) ani na Florenc, ale na Bílou Labuť, tak Vám tam pojede linka 3 a ještě 24. Dvacetčtyřka jede 1 - 2x za hodinu. Takže v průměru máte bezbariérový spoj jednou za 20 - 30 minut místo jednou za hodinu. Stačí se jen správně zorientovat v prostoru a hned je možností více.
Proč bych nemohl myslet vlak vážně? Z Kyjí do centra jezdí v pracovní den každou čtvrthodinu - to je Vám málo?
Spojení přece nemusíte hledat ráno. S nějakým průměrným přístrojem v ruce si ho naleznete přesně ve chvíli, kdy ho budete potřebovat.
16. 07. 2012 | 22:21

MaP napsal(a):

Karel:
Nechci se v tom zbytečně pitvat, ale pokud Karolínu někdo do Jinonic neodvezl autem a zlomyslně nevysadil v místě, odkud by nevěděla, jak se bezbariérově dostat, tak tam s pravdepodobností hraničící s jistotou přijela právě tím autobusem č. 130. A ta jezdí na Anděl (nebo od Anděla, chcete-li). Linka 130 totiž byla zástupci vozíčkářů vybrána jako jedna z prvních linek, na které jezdí prakticky jenom bezbariérové autobusy. Jedním z důvodů je, že stanice metra Jinonice ani Anděl nemají výtah.
Není třeba trávit dny studiem jízdních řádů. Linka 130 tu je prostě v téhle podobě deset let a za tu dobu se na ní lautr nic nezměnilo.
16. 07. 2012 | 22:43

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy