Video o nepřizpůsobivých a chvála Jiřímu Pařízkovi

26. 07. 2013 | 13:48
Přečteno 3789 krát
Holešovice, jedna z mnoha pražských čtvrtí, která doposud nezvládla boj se svými nepřizpůsobivými. Občané se vydávají do ulic a míří přímo k samotným epicentrům nepřizpůsobivosti. Podívejte se sami.

Nepřizpůsobivé Holešovice


Chvála panu Jiřímu Pařízkovi
Rekonstrukce tramvajové trati v ulici Komunardů v Holešovicích byla ukončena, bariérové zastávky tu bohužel zůstaly. Nic ale není ztraceno. Po dlouhých letech se stal radním pro dopravu v Praze někdo, kdo na tématu přístupnosti veřejné dopravy pracuje, někdo, s kým je dokonce možné se setkat a jednotlivé problémy skutečně věcně řešit. Je to pan Jiří Pařízek. Vede Komisi pro Prahu bezbariérovou, které byl členem. Důsledně se věnuje vznikající koncepci pro odstranění všech bariér ve veřejné dopravě v Praze do roku 2025. Na nás na všech pak bude, aby byla koncepce naplňována, ale nadějněji to zatím nikdy nevypadalo.

Lazarská
Jak efektivně řešit konkrétní problémy se ukázalo na příkladu Lazarské na Praze 1. Panu Pařízkovi se podařilo odblokovat jednání okolo tramvajové zastávky, když za jeden stůl sezval starostu MČ Praha 1, zástupce DP Praha a TSK. Řešení problému, který se dlouhé roky vlekl, se najednou podařilo ke všeobecné spokojenosti najít. Půjde to i v Holešovicích?

Lazarskou bez bariér blues


Toto není politická agitka, ale ocenění někoho, kdo pracuje, jak má.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Jiří napsal(a):

Čipero, už zase??? Invalidé potřebují pomoc. Ale to není důvod aby uměli vyhrát mistrovství světa v sledge hokeji, lyžovali, jezdili na výlety do hor, ale práci si nikdo z nich nemůže najít, protože by přišel o důchod. I když práce kde nepotřebujete nohy je na světě čím dál víc.
A už vůbec to není důvod abychom živili tisíce neziskovek a cpali do nich desítky miliard ročně, když ti invalidé potřebují jen pomoci s přesunem
26. 07. 2013 | 13:56

Amigo napsal(a):

Jiří: Když si někdo, kdo má invalidní důchod, najde práci, tak o něj přijde? Nedomnívám se, že to tak je. A neziskovky prostě jen dělají to, na co stát nestačí a navíc levněji než stát...
26. 07. 2013 | 14:00

Jiří napsal(a):

Amigo- levněji??? Máte pravdu že dělají něco a co stát vybral peníze ( daně ) a vykašlal se na to.
Ale jinak je to nesystémový, drahý, neefektivní systém i tam kde něco dělají, nemluvím o tisících neziskovek které jen rozkrádají a parazitují.
Jenom neziskovka Čipery protočí ročně 10-20 milionů, sedí tam slečinky managerky, není zaměstnaný jediný invalida. Výsledek si najděte na jejich www. Za ty prachy by byly 2-3 invalidní slečny na směny na dispečingu 24 hodin denně a několik aut se šoféry kteří by na zavolání odvezli kohokoliv kamkoliv, pomohli až do budovy a s vyřízením záležitosti. A paraplegikům by zmizel ze života jejich hlavní problém.
Hlavně nám vysvětlete proč za komunistů téměř každý paraplegik normálně pracoval, tedy dojel do práce i z práce, na nákup, za přáteli i koníčky BEZ NEZISKOVEK.
Dnes dělají všude mediální show, ale práci nemá skoro nikdo.
A neziskovky- někde ve starších článcích to tu už bylo mnohokrát- tisíce organizací ktéré nás stojí přes 30 miliard ročně- a výsledek- show invalidů, sportovní soutěže, místo začleňování nepřizpůsobivých soutěž v malování, tanci a miss. Výsledek- invalidé nepracují, cigáni nepracují, kriminalita a nepokoje ve městech rostou
26. 07. 2013 | 14:59

óm mani napsal(a):

Hlavně ať ti neziskovci nerapují, to je opravdu antihumánní.

Včera jsem v MHD poslouchal nějakou koroptvičku, která jednomu dříve provokativnímu, dnes trochu hofrátovskému profesoru AVU vykládala, jak pořádá ty diskuze o romské vlajce.
A jak to ti romští představitelé nechápou, jakápak čákra, a myslí si, že si z nich bílí zas dělaj humus.
Ale že o tu vlajku vlastně nejde (pro PR je vždycky dobrá nějaká barevná grafika, symboly, já bych tam dal obličej Radka Horvátha v guevarrovském baretu), když ji nechtějí, hlavně že teda byla ta diskuze.

Jeden o koze, druhý o voze, hlavně že máme neziskovou diskuzi a granty.
26. 07. 2013 | 15:30

Josta napsal(a):

Zatím nejtrapnější výstup ČIPEROVCŮ. Nebere vás stud s hnus? To je výsledek za desítky milionů ročně??
Typická dnešní doba, mladí budou trapně rapovat a dělat jakékoliv pitomosti a šaškárny. Jenom na práci nesáhnou, toho se štítí. Co takhle vyjednat na městě, udělat brigádu a opravit někde chodník. Ale v pokleku jako dlaždič by ti ubožáci nebyli tak "zajímaví" jako když rapují
26. 07. 2013 | 15:45

kryštof napsal(a):

Tady si někteří to začleňování představujou asi jako to rapování... koupit pár aut se šoféry, která budou sbírat a rozvážet vozíčkáře po městě, to by určitě spolehlivě fungovalo a každá firma by je za takových podmínek hned zaměstnala... a jistě, za komunistů každý dojel, kam chtěl, to mi pane Jiří opravdu vysvětlete, jak to bylo možné:)
26. 07. 2013 | 16:25

Josta napsal(a):

Jiří- protože každý, a také stát, hledal cestu jak pracovat a být užitečný, a ne jak z něčím vyjebat. Taky se nedávaly sociální dávky za to že parazitujete, za to že nevíte s kým máte děcko, za to že fetujete, že jste vybydlel už několik domů atd. Každý pracoval, za svoji mzdu si zařídil bydlení, živobytí a život. Nikdo nemusel žebrat u Armády spásy o polévku a v zimě o ohřátí ve stanu
.
Kryštofe a Amigo , rád bych se vás zeptal. Viděli jste ta videa a připadá vám to jako smysluplná činnost za desítky milionů ročně?
Omlouvám sepokud jsem nemoderní, ale já z toho mám spíš pocit hnusu
26. 07. 2013 | 16:42

Přidat komentář napsal(a):

Video o nepřizpůsobivých a chvála Jiřímu Paroubkovi.
26. 07. 2013 | 18:40

Drzá zrzka napsal(a):

Josta

Máte pocit, že dlaždiče může dělat z fleku každý?
Jukněte na stará dláždění... třeba na Vyšehradě
Oprava chodníku je jistě bohulibá činnost, ale nebudou mladí suplovat za město?
Projekt. Nechat schválit. Asi 99 úředních razítek... že nevadí bezpečnosti silničního provozu, psům, památkářům, hasičům, hygieně, finančnímu úřadu a tak různě jinak.

Lidé, kteří na vozících skončili, si to dobrovoně nevybrali. Proč jim ještě ztrpčovat už tak nelehký úděl?
26. 07. 2013 | 19:11

xyzy napsal(a):

Jiří 26. 07. 2013 | 13:56

Proč by postižený občan, který si našel práci, měl přijít o ID? on je schopen si přivydělat pár korun, výdělky těchto lidí opravdu nejsou nijak vysoké. KVULI tomu mu ID asi nevezmou.
A mimochodem, mít "nemocné nohy" neznamená, že problémy, obtíže a bolesti, o nichž zdravý člověk nemá ani ponětí, nezasahují ostatní orgány.
26. 07. 2013 | 20:58

Múza napsal(a):

Ctění debatéři, rapování zní trochu jinak, než začnete kritizovat. Improvizační schopnosti vystupujících muzikantů jsou na jedničku!
26. 07. 2013 | 21:15

Občan napsal(a):

Markéta Sirotková, PR managerka ve společnosti "Santé network" (http://www.sante.cz/cze/o-nas), "Rok jinak" (Nadace Vodafone), projectmanagerka v o.s. Asistence.
Koštuju, že tu šaškárnu vymyslela ona.

"Grantový program Nadace Vodafone Rok jinak umožňuje odborníkům ze světa byznysu (i státní správy) pracovat rok pro neziskovou organizaci. Nadace každoročně vybere až sedm uchazečů, kteří poté další rok stráví prací pro neziskový projekt dle své volby, přičemž Nadace Vodafone jim uhradí mzdu, na kterou jsou ze své staré práce zvyklí. Hlavním smyslem projektu je, aby profesionálové z byznysu přenesli své know-how do neziskového sektoru. A jedním z takových lidí je i Markéta Sirotková." (zdroj - Aktualne.cz, 22.7.2013)

Zajímavé je, že většina techto firem převážně pouze ZPROSTŘEDKUJE nějaké služby. Ovšem pobírají za to tučné dotace, přičemž jejich služby nejsou vůbec levné.

Přitom v Praze běžně fungují - bez nákladů na nesmyslné PR - SKUTEČNÉ asistenční služby, které za pár korun vozí a přemisťují imobilní obyvatel Prahy BEZ OHLEDU NA VĚK (povšimněme si, že Asistence o.s. asistuje výhradně mladým) kam si vzpomenou.
Jejich minibusy jsou dispozici od ŠESTI od rána do pozdních večerních hodin, někdy i v noci. Řidiči a asistenti drží služby a leckdy svážejí opilé vozíčkáře z hospod třeba ve dvě ráno.
Dispečery a telefonisty dělají výhradně vozíčkáři, část řidičů má zdravotní handicap, zbytek jsou "přestárlí" pro "běžný pracovní trh".
26. 07. 2013 | 21:31

erikcipera napsal(a):

Občan: Markéta Sirotková se v Asistenci věnuje zejména zaměstnávání lidí se zdravotním postižením. Již v minulosti jsme toto téma diskutovali právě s vámi Občane, takže už jistě máte všechny argumenty nastudované. Pracoval jsem před lety i jako konzultant v podporovaném zaměstnávání a dařilo se pomoci najít zaměstnání lidem, kteří byli pro Úřad práce nezaměstnatelní. A ti lidé na svých místech pracují dodnes. Nemám nejmenších pochyb o této službě, jestli vy ano, jsem na ně zvědav. Velice rád vám umožním schůzku s našimi konzultantkami, abyste měl informace skutečně komplexní, než začnete tu svou...

Skutečné a neskutečné asistenční služby, co to je za dělení? V Asistenci poskytujeme osobní asistenci během roku přibližně 120 lidem, nic neskutečného na tom nevidím. Náklady na happeningy a akce zaměřené na bezbariérovost bohatě pokrývá Cena ERSTE Foundation, kterou jsme obdrželi před dvěma lety (cca 300.000Kč). Naše akce jsou absolutně nízkorozpočtové, takže ještě na pár let vyzbude, ale za tu dobu už bude veřejná doprava bez bariér a náš cíl bude naplněn. Úplně nerozumím tomu, co podle Vás děláme špatně, ale po těch měsících Vašich výpadů už na to ani nejsem tolik zvědav. Diskuzi si osobně představuji trochu jinak. Všichni si ale musíme nějak obrušovat hrany ve svém životě, tak si poslužte...
26. 07. 2013 | 21:52

Josta napsal(a):

já jsem ten cio platí daně a rád bych aby se nerozkrádaly a byly použity na něco užitečného. U Asistence ten pocit nemám,
Pokud žiješ z mých daní a nejseš na mne jinak zvědav, je to odporně hnusný přístup
27. 07. 2013 | 04:06

Yen LU a podnikatelské bratrstvo ODS a T napsal(a):

Josta
z tvojich daní žiji já Yen LU a naše podnikatelské bratrstvo.
Díky Kalouskovi a Nečasovi což je ODS a TOP 09 nemusíme platit DPH a spotřební daň.
Nemusíme mít registrační pokladnu.
27. 07. 2013 | 08:25

Kramárik napsal(a):

Odporná ukázka kam došla česká společnost.
Budou trapně kvílet na ulici, nosit transparenty, vykřikovat. Máme právo svobody projevu a schromažďovací, můžeme si vykřikovat co chceme.
Jenom na UŽITEČNOU práci nesáhne nikdo, štítí se.
Když v 50tých letech komunisti zorganizovali hnutí, kde si na stavbách mládeže a formou brigád, i organizováním ekonomiky celého státu vybudovali vše potřebné pro svoji republiku, dodnes se sarkasticky vysmíváme a považujeme to za zločin komunismu.
.
Máme dnes registrováno:
278 humanitárních organizací
2670 neziskovek s roční dotací státu přes 30 miliard
646 Nadací.
Celkem přes 50000 různých občanských sdružení, které ale mnohdy prosazují své individuální zájmy a někdy i za své vlastní peníze.
.
Před 24 lety jsme nic takového nepotřebovali, neměli jsme bezdomovce, gheta. exekuce, žebráky, nezaměstnané. Stát se dokázal uživit bez dluhů, měli jsme proti dnešku nepatrnou kriminalitu.
.
U každé z té organizace se živí ředitel a zástupce, asistenti, několik project managerů, ekonom, účetní, auditor, dále nutno připočíst deseti?/tisíce státních úředníků kteří to povolují, kontrolují, schvalují, evidují, auditují,.....
Invalidé dostávají důchody, sociální dávky, další dotace a granty.
.
A pořád nikdo nesáhne na UŽITEČNOU práci, jen to kvílení na ulici," dobročinné" golfové turnaje a gala večery s dalšími sbírkami, soutěže o miss všeho možného, soutěže kdo dál dočúrá a déle vydrží onanovat )( v tom jsme měli před lety i mistra světa )
.
A díváme se že invalidé v socíku pracovali, bydleli, djeli do práce i domů. Cigáni se museli přizpůsobit a pracovat. Dnes to vše je neřešitelné a nedosažitelné.
.
Nezbláznili jsme se náhodou?
27. 07. 2013 | 11:24

pěkně jedno po druhém napsal(a):

Se nám pana Čiperu podařilo přimět k obhajobě přecejěn trochu za hranicemi rapování.
Ještě kdyby se odvázal k diskusi. Třba jestli ty zastávky a nízkopodlažní tramvaje (jasně, jen ať se postupně vymění, ale neřeší to nic NAJEDNOU, že) jsou tou cestou nejpřímější a nejekonomičtější a jestli by těm osobám s omezenou pohyblivostí nebylo lépe poslouženo něčím pro ně specifičtějším.
Což by samozřejmě nevládníkům nedávalo takové možnosti nátlaku na využití až tak velkých veřejných prostředků (líběji prominout, ale vždycky se ty největší podrazy skrývají za ty nejzbožnější úmysly).

A ovšem, mladí nadšenci jen málokdy namemorují celou story, takže od nich pak slýcháme strohé příkazy jako: Otepluje se! Budete chodit na hajzl potmě a nesplachovat!
27. 07. 2013 | 11:29

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem několik příspěvků, které neměly nic společného se záměrem těchto stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
27. 07. 2013 | 14:55

erikcipera napsal(a):

Pěkně jedno po druhém: Pokusím se odpovědět. Počítáme-li se do Evropy a mezi demokratické a sociálně citlivé země (zatím snad ano), pak u bezbariérovosti veřejné dopravy není na místě otázka zda-li, ale kdy už? Nejekonomičtější je vytvářet veřejnou dopravu bezbariérovoou hned od začátku, jak tomu je na nových stanicích metra například. Když se zveřejní náklady na úpravy starších stanic metra, pak samozřejmě jsou vysoké, bezesporu. Když je ale srovnáme s náklady na jiné projekty, kterým se Praha věnuje a jejichž smysl je přinejmenším sporný, pak by nebylo správné neprosazovat projekty, které budou sloužit všem. Moc se o tom nehovoří, ale hlavní skupinou, která bude stále více profitovat z bezbariérovosti budou lidé pokročilého věku. Prahu (s velkou pravděpodobností) čeká v příštích desetiletích poměrně razantní nárust této věkové skupiny a město na to musí být připraveno. Že se i o bezbariérovost nejintenzivněji říká neziskovka, která spolupracuje s lidmi se zdravotním postižením, to se dá snadno zdůvodnit. V Asistenci máme při poskytování terénních sociálních služeb (naše hlavní činnost) denně na očích, co bariérovost způsobuje těm, kdo ji nemohou překonat. Objevují se tu lidé, kteří mají chuť a sílu udělat i něco pro komunitu, pro město.
27. 07. 2013 | 15:55

Kramárik napsal(a):

Pane ČIPERO, křivě UHÝBÁTE.
Nikdo nezpochybňuje že invalidé mají těžký život a všichni víme že stačí vteřinka a do večera můžeme být mezi nimi, a to když to ještě dobře dopadne.
Nikdo nezpochybňuje že postavit km chodníku s nebo bez nájezdů pro vozíčky stojí srovnatelné peníze, a myslím že dnes už se tak většinou staví.
Co zpochybňujeme, že se na danou problematiku navezly tisíce neziskovek které z toho mají dobrou živnost, ale ničemu nepomohou. Je to nesystémové, nahodilé, drahé, zbytečné, a to ještě mluvím o těch neziskovkách které alespoň naoko něco dělají. Podvodníků je mezi vámi víc než je únosné.
A také vadí že invalidé dokážou vše možné, jenom poctivou práci, aby byli pro společnost užiteční, si najít neumí. Křičet se naučili výtečně.
Víte, potřebuji li pomoc, SLUŠNÍ se snaží být na obtíž co nejméně, poděkovat, a snaží se těm co pomohli se nějak odvděčit, udělat něco zase pro ně. Ale sprostě křičet jak jsme si my zdraví dovolili něco udělat jinak než chcete vy a sami nesáhnout na práci, jen parazitovat, je odporné.
Já jsem jejich invaliditu nezavinil. Slušným pomohu, ale sprostě řvát na mne nikdo nebude.
A je nám stydno za ty lidi kteří na vašich snímcích
"rapují" či co to má být. Tolik desítek lidí by za ty hodiny dokázaly spousty užitečného.
nezlobte se, vaše neziskovka už roky bere jenom ze státního 10-20 milionů ročně, za ty peníze by bylo mnoho užitečného, např. systém dopravy pro paraplegiky, čímž by se vyřešil jejich hlavní problém. Už je to popsáno výše v diskusi. Ale to byste museli chtít poctivě pracovat a ne děat tak ubohou mediální show
27. 07. 2013 | 16:22

Amigo napsal(a):

Kramárik: Ještě vám tam chybí "Republiku si rozvracet nedáme" a "Klid na práci".
27. 07. 2013 | 22:24

Občan napsal(a):

Pane Čipero,

slečna Sirotková se žádnému zaměstnávání kohokoli věnovat nemůže, neb pro to nemá žádnou kvalifikaci ani možnosti. Není personalistka a není ani podnikatelka, která by vytvořila pracovní místa.

Je to prachobyčejná zaměstnankyně zprostředkovatelské firmy, která provozuje zubní ordinaci, masážní salon a callcentrum; nic víc. Takže maximálně může prostřednictvím o.s. Asistence shánět lidi co callcentra firmy Santé Network.
Pracovní a platové podmínky tam asi nebudou nic moc, protože ta firma shání úplně všechno počínaje telefonisty, přes personalitku, po lékaře a sestry. MUDr. Pavel Baránek není žádný altruista a filantrop, nýbrž klasický český podnikavec; totéž platí i o jednom z jeho obchodních partnerů, jímž je slovutný MUDr. Hnízdil.

Co Vám vyčítám, jsem Vám zcela KONKRÉTNĚ sdělil několikrát a Vy jste se vždy pečlivě vyhnul odpovědím na mé otázky.

Ad doprava.
Napsal jste toto - "...Počítáme-li se do Evropy a mezi demokratické a sociálně citlivé země (zatím snad ano), pak u bezbariérovosti veřejné dopravy není na místě otázka zda-li, ale kdy už? Nejekonomičtější je vytvářet veřejnou dopravu bezbariérovoou hned od začátku, jak tomu je na nových stanicích metra například...."

1) Veřejná hromadná doprava v Praze existuje a její síť je postupně rozšiřována cca 130 let. Źádná nová už prakticky nevzniká, protože jaksi nemá prostorově kde vznikat.
2) Ano, NOVÉ zastávky by měly být bezbariérové, pokud to podmínky umožňují. Pokud by to bylo příliš nákladné jak finančně, tak stavebně, pak stanice prostě bezbariérová nebude.
3) Úpravy stávajících zastávek zaplatí KDO a z ČEHO?
4) Senioři nic využívat nebudou, protože jsou z Prahy postupně vytlačováni vysokými nájmy a životními náklady. A bohatí senioři (kteří jediní v Praze zbudou) mají dost prostředků na to, aby si veškeré služby zajišťovali individuálně; zejména přepravní.
5) Již nyní v Praze úspěšně působí několik asistenčních služeb, které se orientují zejména na přepravu zdravotně, věkově a mentálně postižených.
27. 07. 2013 | 22:24

neo napsal(a):

Občan:

211 942 je v Praze seniorů starších 65 let.
27. 07. 2013 | 23:17

Občan napsal(a):

No vidíte, Neo, jak nám to pěkně ubývá. Ještě v r. 2011 měla Praha 213 508 obyvatel starších 65ti let.
A protože ceny bydlení a životní náklady rostou, zatímco penze stagnují a budou se snižovat, pokles počtu seniorů v Praze se bude zrychlovat. Uspíší jej i vyšší úmrtnost spojená se zhoršováním dostupnosti kvalitních zdravotnických a sociálních služeb.
28. 07. 2013 | 00:57

neo napsal(a):

Občan:

jste lhář. Vy slovíčka NIKDY a NIC používáte, ale nesmyslně. Já v tomto případě mohu s přehledem tvrdit, že NIKDY neklesne ten počet na nulu a ani tak, aby zbyli jen bohatí důchodci.

takže Vás upozorňuji, že jste napsal opět další lež, abyste si mohl kopnout do lidí, kteří se snaží slabým a nemocným pomáhat.
28. 07. 2013 | 12:19

erikcipera napsal(a):

Občan:
ad1) Metro se například dál významně rozšiřuje. Všechny nové stanice jsou již bezbariérové a jinak ani nemohou, protože by nedostaly stavební povolení. Vše co je nové a má sloužit veřejnosti již musí být přístupné skutečně všem, tedy i lidem na vozíku.
ad2) Tady je asi "zakopaný pes" našeho vzájemného neporozumění. Dnes už se z toho nejde tak jednoduše vykroutit a říct "nebude-li to finančně a technicky příliš náročné", pak bezbariérové přístupy uděláme.
ad3) Bezbariérové vybavení platí investor akce, nejčastějí město/DP Praha (u veřejné dopravy). U stávajících stanic metra se s úspěchem využívá spolufinancování z fondů EU. Rovněž u některých rekonstrukcí tramvajových tratí. Město se doposud nepokusilo zapojit do financování bezbariérových úprav soukromé subjekty, ale i tam by byl prostor, protože bezbariérovost očekává celá společnost.
ad4) Mám dojem, že se v tomto odhadu mýlíte. Bydlím v Praze a seniorů je tu dost a nejsou nijak zámožní, alespoň ti, které běžně potkávám. Nákldy na žití tu jsou samozřejmě vyšší, ale odstěhovat se po celém životě z Prahy není tak jednoduché. Spíše budeme muset změnit něco v Praze, aby tu mohli žít všichni.
ad5) Ano, existuje tu několik organizací, poskytujících přepravní služby, ale zdaleka nepokrývají zájem obyvatel Prahy. Všechny jsou spoulufinancovány z rozpočtu Prahy nebo z fondů EU.
28. 07. 2013 | 19:15

gaia napsal(a):

není to nedůstojné, že ti postižení musí takhle žebrat a šaškovat?
happeningy dělali v 60. letech hippies v Americe, dnes však je už 21. století.
29. 07. 2013 | 09:57

Adolf napsal(a):

Někteří lidi nejsou moc chytří.
ČIPERVY BLOGY UŽ TU BYLY ASI 20 X, vše co mohůo být řečeno už řečeno bylo, jasně a mnohokrát.
Ale pravidelně každý měsíc ČIPERA VYTÁHNE ZASE TEN SAMÝ PROBLÉM, pořád mlátíme prázdnou slámu dokola.
Divím se čiperovi. Normální člověk v jehom postavení by alespoň potichu utrácel ty desítky milionů z našich daní a neupozorňoval na sebe, když už je stát tak blbý a tohle trpí a dokonce podoruje. Než nám to dojde a parazitů se zbavíme
29. 07. 2013 | 10:28

kryštof napsal(a):

Tak pánové, přiznejte alespoň slušně, že o daném problému (připomínám: nestaví se nebariérové zastávky, přestože by to mnoho nestálo) mnoho nevíte a že se vás ani příliš nedotýká, resp. vás nezájimá, a že se k tomu vyjadřujete, protože je pro vás jednoduše obecným jevem, který vám leze krkem, totiž "další kravinou za naše peníze, co z nás, resp. státu vytáhla další zbytečná neziskovka". Nikdo neříká, že happening koncipovaný jako pochod s hudbou (mimochodem - nedělejte, že jste tak staří/blbí, že nepoznáte bluesový zpěv a označujete ho jako rap, jde vám evidentně jen o dokreslení obrazu moderní neschopné omladiny) celý problém vyřeší. Možná nevyřeší nic, kromě toho, že se pár lidí pobaví a pár lidí získá víc informací. Uvědomte si ale, že taková akce má minimální náklady a rozhodně netvoří gró toho, čím se Asistence zabývá (tím je, připomínám, osobní asistence lidem s postižením a snaha začlenit je do společnosti). Erik by snad měl důsledněji argumentovat konkrétními údaji a čísly a důrazněji dementovat vaše lži (není např. pravda, že v Asistenci nepracuje nikdo s postižením), když už mu není zatěžko na vaše poštívání reagovat, vy si ale hádám stejně dál pomelete svou...
29. 07. 2013 | 18:16

kryštof napsal(a):

Chtěl jsem napsat "jazzový zpěv", to je ale beztak irelevantní.. radši si prohlédněte třeba výroční zprávu Asistence o.s., spočítejte si, kolik dohromady přispívá stát/město/kraj, kolik hodin asistence/poradenství sdružení poskytuje, představte si, kolik za to můžou lidé brát (někteří neberou nic, což ty počty zkresluje, ale nejde nám o žádná přesná čísla, že), co může stát roční nájem v několika budovách apod. Mně osobně po podobné rozvaze nepřijde, že by se tam vesele vyhazovaly peníze z okna.. jedině že byste pomoc postiženým považovali za zbytečnou a státní finance za něco, z čeho by se rozhodně neměla podporovat.. a vy řeknete: ale mělo! Ta socialismu to skvěle fungovalo! Ok, to je zjevně vaše doména, proto vás vyzývám, abyste vstoupili do světa empirie a své smělé výroky doprovodili nějakými skutečnými údaji, děkuji.
29. 07. 2013 | 18:27

Arnošt napsal(a):

Kryštofe, tak to prosím uveďte- kolik invalidů pracuje u čiperů, co užitečného vyrobili nebo vytvořili, nač potřebují několik budov a platit z nich nájemné.
Já si tedy myslím že argumenty proti čiperům, neziskovkám i tomu jak se chovají invalidé jsou velmi výstižné. zejména Kramárik má výživné a přesné argumenty.
Stránky Asistence jsem si našel, i rozpočet několik let dozadu, a bere mne děs když si představím co vše by šlo za takové paníze vybudovat.
Práce invalidům se dává tak, že najdete užitečnou výrobu nebo služby které by mohli vykonávat ( a hodně prací je dnes bez nohou možných ) a potom ty invalidy zaměstnáte a práci děláte, s výsledky jdete na trh. U čiperů ani jednou, ani náznak.
Neziskovky jsou prostě dobrá zašívárna kde nejste za nic odpovědný ale peníze jsou jisté.
A blues nebo jazz vypadá asi také jinak, mimochodem
29. 07. 2013 | 19:43

gaia napsal(a):

kryštofe, sám ani nevíte, o jaký zpěv jde a budete zde někoho poučovat.
ta akce určitě stála nějakou energii a kdyby ji využili k jednání s kompetentními lidmi, tak by se mohlo něco udělat.
Kdyby např. založili firmy a ty postižené tam zaměstnali, dnes již je spousty činností, kde není potřeba hrubá fyzická práce, pak by nemuseli potřebovat příspěvky od státu, kraje ani města. Ty příspěvky se tenčí a hladových natažených rukou víc a víc, je jasné, že na uspokojení všech nikdy nebude.
Radši vymyslet, jak podnikat a v čem prospewrovat i s postižením, to ale není tak jednoduché, jako jít městem a zpívat a plést se spěchajícím lidem, kteří mají třeba i starostí mnohonásobně víc, ač jsou pohybliví, pod nohy..
30. 07. 2013 | 07:50

Amigo napsal(a):

gaia asi blog nečetla... Píše se v něm o bariérových zastávkách tramvají. Jak se asi mají postižení dostat do těch firem, které tu navrhujete ke vzniku, když nemohou vystoupit ani z nízkopodlažní tramvaje???????????????????????????????????????????
05. 08. 2013 | 14:29

parajarda napsal(a):

Dobrý den,

opravdu mi vadí, když v celém videu nepromloví jediný uživatel zastávek (vozíčkář). Už mě unavuje, když mě "zastupují" ZDRAVÍ.
07. 08. 2013 | 13:14

Invalida napsal(a):

Rád bych reagoval na některá vyjádření v této diskusi. Jsem od malička na vozíku, naštěstí velmi soběstačný, vystudovaný a pracující. Mrzí mě, když někdo zobecňuje, že všichni lidé s postižením a všechny neziskovky jen natahují ruku a nic nedělají. Není to pravda. Zrovna asistence toho dělá hodně, a to zejména pro lidi, kteří mají takový handicap, že bez cizí pomoci by živořili zavření někde mezi čtyřmi stěnami. Jejich práci oceňuji, i když mám to štěstí, že já sám jejich služby nepotřebuji. Happeningy, kterými upozorňují na určitou problematiku dělají ti lidé zadarmo a z vlastní iniciativy. Propagaci řeší často svépomocí a za podpory dobrovolného(!) sponzoringu či dobrovolnictví. Demagogické řeči o mrhání peněz daňových poplatníků se na podobné akce roubují snadno, ale ti, kteří to píší vidí jen nepoctivé neziskovky a zapomínají, že určité procento lidí v této populaci ještě stále chce veřejný prospěch, nikoliv jen ten svůj. Prostředky (hudební a další) jsou věcí osobního vkusu. Ačkoliv tady Asistenci obhajuji, chápu, že podobný alternativní hudební projev může spíš provokovat a ani já nejsem z tohoto stylu nadšen. A myslím, že by mohli zauvažovat nad tím, jak taková "hipízácká" image působí na většinovou společnost, kterou se snaží oslovit. To už ale hodnotíme trochu něco jiného než samu podstatu problému. A tam o dobrých pohnutkách lidí kolem asistence nemůže být pochyb.
A ještě k těm líným postiženým. Podívejte, jsme stejní, jako ostatní. Jsou mezi námi lidé aktivní a pasivní. Někdo může dělat hodně, někdo prakticky nic. Nejde totiž jen o to, že nemůžete chodit. Někdo nevládne ani rukama, v nejhorším případě ani IQ není nejvyšší. Nelze všechny postižené hodit do jednoho pytle. Někdo nemůže z objektivních důvodů. Ti, co jen fňukají a mohli by něco dělat, mě rozčilují a vůbec se jich nezastávám. Protože kvůli nim i na mě může někdo koukat jako na vyžírku, i když pracuji jak jen můžu, abych uživil sebe i rodinu. Podíváte-li se však pozorně na lidi s postižením, kteří jsou na videu, tak tam uvidíte lidi s opravdu těžkými handicapy, žádné "zdravé vozíčkáře" paraplegiky, kteří opravdu jen nechodí a na trhu práce se uplatní nejsnadněji. I když i oni mohou mít oku skryté potíže. Tihle lidé by pracovali moc rádi, aby se mohli cíti užiteční, ale asi jim to nikdy úplně stiprocentně bez cizí pomoci nepůjde, a právě od toho tu jsou ty poctivé neziskovky.
07. 08. 2013 | 14:10

Hana Sheala napsal(a):

Invalidi nejsou jen paraplegici. Invalidi jsou lide jako ja, postizeni do narozeni.
v roce 2008/2009 jsem pracovala v prazske personalni agenture. Jsem chodak, ale dystroficka, nevylezu do tramvaje, pokud tam neni ostruvek. Jo, da se to resit, chodila sem o zastavku dal, ale ono je to jedna z tech mrch co se vekem zhorsuje, takze ocenim pokud mam zastavku u prace.

Diky bohu za korporat, korporace sou vetsinou vycapene nekde na konci Prahy, takze tam invalidi dojedou v pohode, konce Prahy bezbar sou. Ja na svy stary dystroficky kolena studuju, a v Brne, cili bych mohla na Prahu hodit bobek, ale stejne Ciperovu fandim. Nicmene, jak tu zaznela kritika, ze myl zamestnat vic invalidu... pardon Eriku, v tomhle je pravda :)

Mejste se, uzivejte si leta (a neuvarte se v neklimatizovanych kanclech)
07. 08. 2013 | 17:00

Michal Turek - zpěvák (ne rapper :) napsal(a):

Tak jsem si zde přečetl cosi o kvílení rapování a vykřikování, a rád bych k tomu řekl, že jsme jen upozornili na to jak se hospodaří s pěnězma, a kde jsou, či nejsou priority společnosti, jinak nejsme žádní hipíci, jen neděláme věci tak abychom podlézali, ale prostě po svém, děláme je emotivně a intuitivně, na využití violoncella a zpěvu nakonec jako hudebník nevidím nic alternativního, aspoň je to zajímavé a působivé a lidé si užijou kulturu, narozdíl od debaty s prolhanými politiky, kteří již před mýma očima naslibovali tolik věcí a zvláštní je že stihnli vyplnit jen asi 10 procent, a to je obraz dnešní společnosti, nevěřím že by jedinný z těch lidí co tady Erika shazují vyšel ven na ulici a v klidu před plnýma ulicema vyslovil svůj názor, my se toho nebojíme, a byla to vždy celkem sranda, hezky sme si zahráýli zazpívali, řekli co nás tíží, a co je pravda, jinak jsme všichni zkušení asistenti a ne žádní troubelkové co neplatí daně a křičí na ulici, každý máme své povolání a tohle děláme ještě navíc, protože vidíme že společnost je lhostejná a necitlivá, myslím že do toho zbytečně někteří aktéři debaty tahají své hrdinské ego, a tak bych rád jádřil dík Kryštofovi za jeho příspěvek...

Gaia: myslím že je uplně jedno o jaký zpěv jde, jde o to že jsme na jednání s kompetetními lidmi byli a to mnohokrát, ti nám toho naslibovali hlavně před minulými volbami, jenže jak známo skutek utek,. takže bych bejt Váma nechal to poučování pana Kryštofa, a i poučování o tom jak se to má dělat, a raděj bych sio bejt váma šel sednout na vozejk a zkusil dojet do práce, asi bych bejt vbáma pak šel na ulici a zkusil si nasednout do tramvaje, a pak bejt váma bych všem ukázal jak se to teda má dělat, protože jinak je to jen spousta řečí, nám se podařilo za pár let co tohle děláme udělat pokrok, a změnu, a ta hlavně vychází z naší vnitřní proměny, nás kteří něco děláme aby se tu právě lidem s postižením a ne invalidním jak sem si tady přečetl (protože invalid znamená neplatný jak vímne že ) , žilo o něco lépe, např. kdyby ve spoluobčanech teda v lidech bylo víc sociálního cítění vlbec by nebylo možné abvy se nepozastavili nad tím jakto že ten člověk na vozejku musí čekta na tramvaj 25 minut když já jen 5...a to je platí všeobecně o všem, dokud tady budu slyšet o čiperovcích a jejich hnusu a ostudě, budu mít dojem že bojujeme jako v derbi, ale až budu slyšet že je chuť přiblížit se lidskosti, pak budu mít pocit že se člověk ve městě vzbudil ze sna mít a chtít, prodat, koupit, vyhrát prohrát, protože pujde hlavně o domluvu, přeju hezký den, a všem kteří tady řešili hudbu - tak se jedná o improvizaci na sambovou nasmyčkovanou hudbu kterou jsem nahrál na živo na místě v reálném čase a k tomu jsme sme zpívali improvizovaně výzvy asistence, jinak jazz a blues jinak nevypadá, prosím raděj ne ty hudební rozbory...je to k smíchu když jde o obsah a někdo potřebuje řešit barvu ponožek
28. 10. 2013 | 19:03

Michal Turek - zpěvák (ne rapper :) napsal(a):

Parajarda: ano souhlasím, vozíčkáři by se měli prát za své věci sami, a je fakt že tam nikdo z nich nemluví, ale zkuste motivovat paraplegika a ostatní lidi s DMO aby se přivázali k autobusu jako to dělěli američani třeba v newyorku. aby si vymohli bezbarierové město... jinak vy jste na kacích byla? že vám vadí že za vás "zdraví" něco zařizují? např já mám nárok na invalidní důchod a nemám ho, a na happeningu jsem byl, a mlžu říct že se teda cítím i postižením co mám zcelá zdráv, nemocen rozhodně ne :)
28. 10. 2013 | 19:13

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy