ČD bez bariér aneb nové vlaky ve starých nefunkčních kolejích

11. 08. 2013 | 15:14
Přečteno 2728 krát
Ačkoliv je stále více vlakových souprav Českých drah vybaveno elektrickými plošinami pro přepravu cestujících na vozíku, obsluha vlaků je nepoužívá.

Možná jste si v poslední době při cestování vlakem všimli, že nové vlakové soupravy jsou běžně vybavené elektrickými plošinami a bezbariérovými toaletami. Stejný vývoj je patrný u nově rekonstruovaných bezbariérově přístupných nástupišť. Ani tyto investice ale ve výsledku nezaručují cestujícím vozíčkářům hladký průběh přepravy.

Vypravíte-li se na vozíku na vlak, pak běžná komunikace s průvodčím vypadá přibližně tak, jak můžete vidět v krátkém filmu Jedeme v tom s vámi 2012 v čase 2:49. Dlužno dodat, že se musíte předem objednat, což však situaci výrazně nemění. Na větších stanich bývá navíc k dispozici zvedací zařízení.


Cestující na vozíku stojí u vlaku plného cestujících, přichází průvodčí a probíhá následující rozhovor:
Cestující: "Máte nějakou rampu?"
Průvodčí: "No on je totiž problém, že rampa tam je, ale nejsou od toho klíče. My vám budeme muset pomoc, nějak vás tam vyzvednout, přece vás tady nenecháme." Následuje vyzvednutí i s vozíkem několika ochotnými lidmi včetně průvodčího a jede se...

V čem je problém? Zvedání vozíku má svá velká rizika. Nikdy nevíte, kdo se vašeho vozíku chopí, jestli vás unese, jestli mu při tom nelupne v zádech a vy neletíte na zem. Nikdy nevíte, za kterou část vozíku vás dotyční chytí, co ulomí (a vy při tom neletíte na zem) a máte s rozbitým vozíkem ve výstupní stanici "o zábavu postaráno". Jedete-li na vozíku elektrickém, se kterým vážíte nějakých 200kg, vaše ochota podstupovat takovéto experimenty pochopitelně výrazně klesá.

Z čeho pramení ona neochota obsluhy vlaků používat elektronické plošiny?
Průvodčí mají připraveno několik vysvětlení. Jedno z nich například je, že plošiny jsou poruchové a mohou zastavit celý vlak. Dalším je, že manipulace s plošinou trvá příliš dlouho. Přitom ale vysunutí a zasunutí plošiny netrvá déle, než jednu minutu za předpokladu, že víte jak plošinu obsluhovat. Podle našich informací všichni průvodčí prochází školením na obsluhu plošin školení. Na další vysvětlení "Plošinu dlouho nikdo nepoužíval a neví se, v jakém je stavu" se odpověď hledá velice těžko. Zejména ve chvíli, kdy se vás chopí parta ochotných průvodčích a zaměstnanců nádraží, kteří nemají času nazbyt. Pak nezbývá, než se modlit, aby vše dobře dopadlo.

Kudy z této situace ven? Noví přepravci sází například na plošiny mechanické. Jsou mnohem levnější, snáze obsluhovatelné a spolehlivé.
Nikdo, prosím, nezkoušejte vypočítávat, kolik všechny plošiny do všech nových vlaků mohly České dráhy stát. Je to zbytečné.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

natvrdlý Nick napsal(a):

Konečně se pan Čipera projevil užitečně a přiblížil nám pocity osoby na kolech, které se cizí nekvalifikované osoby sápou po její káře.

Někdy je k tomu, co jiní lidé prožívají potřeba trochu vysvětlení, ne všechno dojde samo sebou.
11. 08. 2013 | 15:57

KvL napsal(a):

Jestli je ta rampa v každém vagonu zamknuta jiným klíčem, tak pak je to problém, ale myslím, že nejjednodušší řešení by bylo, kdyby byla zamknuta kódovou klávesnicí s univerzálním kódem, nebo čipem, vybavit průvodčí buť kódem, nebo čipem by bylo myslím jednoduché. Zejména to druhé řešení by bylo najepíš i slušně antivandalské.
11. 08. 2013 | 16:11

SKogen napsal(a):

Co vím, jde o mobilní plošiny, které nejsou ve vlaku, ale někde ve skladišti. To znamená, že manipulaci s ní nemůže obstarat průvodčí, ale někdo z dané stanice, kdo má k plošině přístup. Samotný průvodčí by jinak tomu vlaku musel naložit baj očko půlhodinu zpoždění.

Všemi deseti se tlačilo na efektivitu a produktivitu práce, takže v současnosti je zaměstnanců stanic pět a půl. Což se odráží i u ČD. Zatímco Jančura má v každém voze stewardku, ČD mají jednoho člověka na celý vlak.

Přeprava invalidů na vozíku se objednává a ze strany dopravce potvrzuje předem. Pak dostanou zaměstnanci stanice a obsluhy vlaku pokyny, jak postupovat, t.j. zařídí se konkrétní příprava na přepravu a takto vzniklá zpoždění se tzv. „neprojednávají“, jinak je nutno zdůvodňovat každou minutu.

Nutno také říct, že mnohdy invalidní cestující svou objednávku nedodrží a objeví se nečekaně u jiného spoje, anebo v jiný den... Pak se zlobí na průvodčí.
11. 08. 2013 | 17:15

strýc virus H3N1 nyní HxNx napsal(a):

tož, vcelku užitečně nahozené téma, ale ta chudá diskuse, to je smutné... ředitelé a manažéři roztáčejí kola invalidních vozíků ... a co?
11. 08. 2013 | 18:12

Klíma napsal(a):

Pane ČIPERO, snaží se invalidé být alespoň z 1/50 tak užiteční jako zaměstnanci drah?
Jsou neziskovky, speciálně ta vaše alespoň z 1/20 tak užiteční jako zaměstnanci drah.
Vaše neustálá sebestřednost už začíná být nesnesitelná.
.
Poučím vás o slušném chování.
Já s invalidy cítím, ale jejich invaliditu jsem nezavinil.
Slušný člověk když potřebuje pomoc ostatních, snaží se aby obtěžoval co nejméně, poděkuje za pomoc a snaží se být sám nějak užitečný a odměnit se za pomoc.
Arogantně nweustále řvát co my jsme povinni po vás dělat je odporné.
O tom že neziskovky jsou předražené, nesystémové, bez odpovědnosti, a zbytečné už se na vaších článccích diskutovalo 100 x. Proč to načínáte znovu??
11. 08. 2013 | 18:15

Al Jouda napsal(a):

Většina invalidů dostává od státu dost velký příspěvek na automobil, takže by byli blázni, kdyby jezdili zpožděnými a horkými vlaky. Mimo to mají nyní na každé čerpací stanici speciální WC upravené pro invalidy na vozíku. V dnešní době, kdy je státní kasa rozkradená, by si měli vybrat - vlaky nebo auta - na obojí nejsou peníze! Co na to Vy, pane autore ?
11. 08. 2013 | 18:27

Drzá zrzka napsal(a):

Klíma

Obraťte se se svým kázáním o slušnosti na obyvatele ghett, obyvatele sociálně vyloučených lokalit...

a než tak učiníte, sdělte mi prosím, kdybyVástotakmocneobtěžovalo, čím a jak jsou užiteční lidé v těchto místech žijící. Jejich chudobu a počty dětí jste jistě též nezavinil. P.S O ně se též stará spousta neziskovek :-)
11. 08. 2013 | 18:59

Jimmy napsal(a):

Já se bojím jít na nádraží, či jet některými vlaky i když jsem zdravý.
Na vozíku bych strachy dokázal štípat zadkem čtyrku drát.
Takže autore, srovnat nejdřív priority!
11. 08. 2013 | 19:20

strýc virus H3N1 nyní HxNx napsal(a):

Klíma

nepřehnal jste to?
Vy jste milionář?
zřejmě.
11. 08. 2013 | 20:11

erikcipera napsal(a):

SKogen: Plošiny jsou dvojí, všechny nové vlaky jsou vybeveny vlastní elektrickou (mechanickou) plošinou. Právě o ty jde, když je obsluha vlaku nechce používat. Na některých /zejména větších) nádražích jsou venkovní plošiny, mechanické. Použítí plošin z vlaku neklade žádné nároky na zaměstnance nádraží...
Co se týče objednávání, pak si představmě každý sebe, jak vlaky využíváme, objednáváme-li si místo několik dní předem (já tedy ne).
Klíma: Asi se míjíme, mé příspěvky jsou zaměřeny na zlepšení současné situace s přístupností veřejné dopravy. S Asistencí máme poměrně značné úspěchy a velice se osvědčilo věnovat se tématu dlouhodobě, vytrvale. Až po několika letech začínají přicházet výsledky, které slouží všem a jsme za to rádi. Není to samozřejmě naše zásluha, ale spojený výsledek práce mnoha lidí, ve kterém se částěčně odráží i naše úsilí. Nic víc.
Al Jouda: Mnoho lidí se zdravotním postižením prostě auta řídit nemůže a nemají na to peníze. Příspěvek na benzín je tuším 400 Kč na měsíc, to byste moc daleko nedojel... Představa, že lidé s postižením mají od státu zajištěné živobytí není reálná. Odpovídá ofenzivním kampaním "zatočíme se zneužíváním sociálních dávek", ale je úplně vedle.
Jimmy: Bojíte se jít na nádraží? A čeho? To je jako kdybyste se bál jet tramvají (více se používá, že přeci nebudu jezdit sockou s bezdomovci). Jezdím jí denně a podobné problémy nezažívám...
11. 08. 2013 | 20:58

pamětník napsal(a):

Klíma
v 11. 08. 2013 | 18:15 neslušně kázal o slušnosti! ;(
11. 08. 2013 | 22:15

Al Jouda napsal(a):

To erikcipera :
Argumentujete slabě, protože znám několik zdravotně postižených, kteří nemohou řídit auto, a přesto obdrželi příspěvek na nákup auta, když uvedli, že je bude vozit syn, dcera nebo někdo ze společné domácnosti.
11. 08. 2013 | 22:19

erikcipera napsal(a):

Al Jouda: Jedna věc je pořídit si auto a druhá moci jej používat a mít případně někoho, kdo vás bude vozit. Tak jednoduché to zase není. Za 400 Kč měsíčně toho moc nenajezdíte a také neopravíte a podobně. Mít automobil je drahý špás pro každého.
11. 08. 2013 | 22:48

Skogen napsal(a):

Pane Čipero, pomoc bližnímu se cení. Co kdybyste tedy zajišťovali doprovod, aby dle podmínek dopravce, zde Českých drah, mohli vozíčkáři jezdit bez objednávání?

http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani/s-cd-bez-prekazek/sluzby-pro-vozickare/-3692/
11. 08. 2013 | 23:52

Klíma napsal(a):

Pane ČIPERO, už asi po tisící. Parazitujete na naší slušnosti a ochotě pomoci invalidům. Za ty desítky milionů které spotřebovala jen vaše neziskovka od státu mohl být dispečink kde by byla práce pro 2-3 invalidní telefoniostky, a několik aut se šoféry kteří by každého zavezli kam potřebuje a pomohli mu až do budovy.
.
V Praze se vytvořila partička paraplegiků kteří se mediálně zviditelňují a mají pocit že my ostatní zato že nejsme tak postižení se musíme stydět a pražským invalidům to všemožně vynahradit.
Proč se slepí a hluší a jinak postižení snaží být užiteční a naučit se s postiženým žít, zatímco (jenom pražští) vozíčkáři na nás musí každých 14 dnů křičet jak jsme si to dovolili že máme svět který jim nevyhovuje. A u práce je nevidím nikde, přestože prací kde nepotřebujete nohy je stále více a více
12. 08. 2013 | 06:45

martin_k napsal(a):

jenom důkaz že někdo se chtěl udělat pěkný (jak se stará o invalidy....to je dneska moderní) a vymyslel systém, který reálně nemůže nikdy fungovat.

kdysi jsem byl svědkem události jak invalida na voziku mával na autobus, který byl označen, žeje pro vozíčkáře. vystoupil řidič a dvě minuty vysvětloval, že tam sice plošinu má ale, že ji už roky nikco nepoužíval a že je určitě zarezlá....vozíčkář to vyřešil tak, že čekal na další autobus....což v Praze naštěstí znamená cca 5min
12. 08. 2013 | 08:48

Klíma napsal(a):

ČIPERA se tu za desítky milionů od daňových poplatníků zviditelňuje každé 3 týdny a už je to otravné jako starý kolovrátek.
Nelze než pořád opakovat- vypadat jako "lidumil a humanista" a napsat DOJEMNÝ SRDCERYVNÝ článek na téma jak by se mělo pomáhat vozíčkářům, slepým, hluchým, jinak postiženým, seniorům, opuštěným seniorům, nemocným seniorům, dětem, nemocným dětem, vzdělání, vědě, školství, kultuře ... atd do nekonečna- to umí každý žáček 5 třídy ZŠ. POKUD NA TOM NĚKDO PARAZITUJE A UDĚLAL SI Z TAKOVÉHO "HUMANISMU" ŽIVNOST JE to hodně ODPORNÉ.
Zejména pokud je to pořád humanismus na cizí účet- výkřiky co VY OSTATNÍ byste měli dělat, to umí každý. Být sám užitečný a pracovat je těžší.
Pořád dokola- za socialismu invalidé pracovali a své potíže zvládali, i když technické vymoženosti byly o 24-60 let méně moderní a sofistikované. Fungovalo to Bez parazitních neziskovek.
Všimněte si, slepí nikde nekřičí že volební lístky nejsou v Brailově písmu, že nevidí která tramvaj jede, že ostatní mají na rekreaci slíbená panoramata a oni ne. Jejich kavárna ve tmě v Praze je příkladem, kdy vám poskytnou nádherný zážitek, umožní pochopit jak je jeich život těžký a jak jim pomoci. Neagresivně, mile a slušně, oni sami se snaží něco užitečného udělat i pro nás i pro sebe.
Z ČIPEROVY AGRESIVITY se dělá nevolno, a jen vyvolává záporné pocity proti němu i vozíčkářům tam, kde by člověk i rád pomohl, ale musí být na druhé starně slušnost a vděčnost, nikoliv sprosté vydírání a agresivita
12. 08. 2013 | 09:40

Klíma napsal(a):

Abych ale jen nehaněl- video je vynikající a ukazuje co vše je třeba ještě zlepšit. Jsem rád že tam byli i představitelé stavebních firem
12. 08. 2013 | 11:02

Klíma napsal(a):

A ještě jeden doplněk- zase si řešíte svoji prahu kde rozmazlená moderátorka nebo manažer řeší že další bezbariérová tramvaj přijede za 1/2 hodiny.
Dám vám typ. píchněte prstem libovolně se zavřenýma očima do mapy a potom ty frajírky vyvezte do nějaké vesnice na Vrchovině, vyvezte je tam a ukažte jim, že tam jedou 2 autobusy ( NE bezbariérové) denně, potraviny a peníze dostane na S kartu někde v nejbližším městě, k lékaři třeba ještě o 50 km dál, A zjistíte že i pro zdravé je tam život mnohem těžší než to co zažili v té Praze. A potom poraďte co s tím
12. 08. 2013 | 11:19

duratenaxe napsal(a):

Klíma: Jak jste přišel na to, že Erik Čipera dostává desítky miliónů od daňových poplatníků? Pokud vím, tak mzdy v neziskovkách, obzvláště pak u poskytovatelů sociálních služeb, jsou podprůměrné. Můžete své tvrzení nějak doložit? Erik Čipera má desítky miliónů denně, jednou za týden, za měsíc, za rok, za život?
12. 08. 2013 | 15:50

Klíma napsal(a):

Duratenaxe- podívejte se na jejich stránky, a najdete i to kolik hezkých zdravých slečen tam pracuje ( asi kulturistky které přenášejí invalidy v náručí???? ), jejich rozpočty i z několika let minulých, a dokonce i náznaky nějakých výsledků, většinou v oblastí frází a neurčitosti. Konkrétně že by někoho invalidního sami zaměstnali, vzali si na starost konkrétní úsek dopravy atd nenajdete.
Víte, ony ty slečny to možná myslí naivně dobře. Pomáhat invalidům zní hezky. Ale už to tu bylo- kdyby za ty prachy od státu tam seděly 3 vozíčkářky na směny na dispečingu a měli několik aut se šoféry, dokázali by dovézt mnoho nvalidů, pomoci jim až do budovy, a tím odstranit jediný hendikep- nepohyblivost. Ale to by byla tvrdá práce a ne módní mediální show.
Klikněte na jméno ČIPERA a pročtěte si jeho starší blogy- vše už tu bylo 100 x přežvýkáno.
Prostě mediálně líbivé ale neúčinné akce, nesystémové, bez konkrétní zodpovědnosti, nahodilé, pražské. A šíleně drahé z našich daní
12. 08. 2013 | 16:51

duratenaxe napsal(a):

Klíma: Takže ty desítky miliónů nebere Erik Čipera, ale všichni zaměstnanci sdružení? Dívala jsem se na stránky, mají asi 25 zaměstnanců a 60 asistentů i dobrovolníků a 25000 asistenčních hodin ročně, to je spousta práce... Rozpočet 7-10 mil. ročně. Pomáhají najít práci desítkám lidí s postižením, co je na tom špatně? Co děláte vy? Jeden nápad bych měla, omluvte se Erikovi Čiperovi?
12. 08. 2013 | 16:55

Klíma napsal(a):

Duratenaxe- znovu, ten rozpočet byl větší, v minulých letech i ke 20 milionům+sponzorské dary.
A znovu- 25 zaměstnanců, 60 asistentů sedí za počítači a pomáhají NAJÍT PRÁCI? CO TO JE POMÁHAT NAJÍT PRÁCI?
Práce vzniká tak, že ji někdo zorganizuje, zaměstná invalidy kteří pak trvale něco užitečného vyrábějí nebo dělají. Nic takového jsem u nich nenašel. Sami invalidy v pracovním poměru nemají. A opakuji- tolik lidí by za tolik peněz mohlo mít ten dispečing ( hned práce pro 3 vozíčkáře, obsluha telefonu) a zbytek řidiči, silní chlapi kteří mají vozidla, dovezou invalidy podle potřeby, doprovodí až do budovy, pomohou s vyřízením případné záležitosti. A mají jasnou zodpovědnost že odvezou každého invalidu v určeném okrsku Prahy a ručí za ty služby. To je kus poctivé práce která invalidům jejich problém v podstatě vyřeší.
Ale takhle- mediální show, odporné rapové kvílení na chodníku ( minulý blog), a neurčité kecy jak "pomáhají řešit"...., a neustálé stížnosti že praha není bezbariérová. Žádná země na světě nikdy nebude zcela bezbariérová. To lze žvanit donekonečna
Pročtěte si jejich minulé blogy, opravdu již bylo vše 100 x řečeno.
Ale poctivě dělat a být zodpovědný za něco konkrétního se nechce, lepší je ta show a "pomáhat řešit"
12. 08. 2013 | 17:44

Alice napsal(a):

Na tyhle neurčité úkoly jsou neziskovky specialisté. U cigánů také, za komunistů pracovali a museli dodržovat zákony, šlo to bez neziskovek. Dnes máme stovky neziskovek které pomáhají začleňovat, stojí až desítky miard ročně, ale nikdo ani neví kolik cigánů u nás je, stále více nepřizpůsobivých, někde to na okraji občanské války drží těžkooděnci. A řešení je jasné, založíme další neziskovky.
12. 08. 2013 | 18:22

Klíma napsal(a):

Mimochodem 25000 asistenčních hodin- to vyjde jedna hodina povídání si s paraplegikem, nebo maximálně pomoc při tlačení vozíku na více než 400 Kč. Na "dobrovolníka" dobrý kšeft. Když si představím že na ty invalidy ještě někdo bere dávky za péči, a oni sami mají důchod a nárok na auto zdarma, je to lahůdka
12. 08. 2013 | 18:28

R.W. napsal(a):

Vše již bylo řečeno. 5908x přečteno a 150x okomentováno.
http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/erik-cipera.php?itemid=17282
Škoda, že pan Čipera nezveřejnil odpověď. Ale možná, že mně něco uniklo.
Ono je to stále stejné.
Všichni ostatní jsou hlupáci, kteří nic neumí, všechno dělají špatně, nekvalitně, záměrně všechno sabotují. Jen my máme ve všem jasno. My jsme ti spravedliví, morální, kteří zachrání svět. Přitom jsou úplně stejní, připravení urvat pro sebe ten největší díl a výhodu.
Pěkně se na ně hodí blog doktora Honzáka:
http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/radkin-honzak.php?itemid=20713
„…Můj názor pak je, že takové prostředí z nich může dělat svatoušky a pokrytce a také znám několik studií, které prokazují, že na charitu dají více ti, co mají máslo ne hlavě. Pak si myslí, že jsou lepší než ostatní a že si mohou dovolit cokoliv, předbíhají ve frontě a šlapou lidem na nohy. Taky kradou, když si myslí, že je nikdo nevidí….“
Pro duratenaxe
Já tam vidím poněkud jiná čísla.
Osobní asistence 20156 hodin v roce 2012 oproti 23 432 hodin v roce 2010.
Sociální rehabilitace 3850 hodin konzultací v roce 2012 oproti 3355 hodin konzultací v roce 2010.
Zajímavé je i porovnání počtu zaměstnanců.
V roce 2010 Asistence o.s. zaměstnávala 15,5 na HPP, 2,8 DPČ a 6,6 DPP.
V roce 2012 již zaměstnávala o.s. Asistence 21,83 na HPP, 3,6 DPČ a 8,16 na DPP.
12. 08. 2013 | 19:51

R.W. napsal(a):

Omlouvám se,
správně mělo být
Sociální rehabilitace 3355 hodin konzultací v roce 2012 oproti 3850 hodin konzultací v roce 2010.
12. 08. 2013 | 20:07

Klíma napsal(a):

RW- to je pořád dokola- jaké sociální konzultace? Za komunistů každý dostal práci, dokonce i invalidé se normálně zapojili do společnosti, stát jim našel práci kterou zvládli i s hendikepem a byli užiteční. Z výplaty si zaplatili svoje bydlení a živobytí, zbylo na koníčky a zábavu. Už Franz Josef za Rakouska chápal, že než nechat po ulici potloukat invalidy a draze jim platit důchody které jsou stejně malé a nedostatečné, je lepší jim dát trafiku, a udělá z nich občany kteří jsou užiteční a jejich okolí si jich váží.
To je normální společnost, tak to musí fungovat. Bez dalších zbytečných parazitů.

Nač vyhazovat desítky milionů / a neziskovky nás ročně stojí přes 30 miliard/ na věci jako " konzultace, sociální poradenství, pomoc při hledání práce.... a všechny ty kecy kolem.
Vy sám byste dal ze svého 10 milionů za "sociální poradenství"???? Já nikdy.
Potřebuji mít práci se slušným platem, a normální slušný stát kde na ulici není jako v Bronxu v ghetu, vše ostatní si zařídím sám. Jsem svéprávný a nepotřebuji neziskovky které by mně něco radily a s něčím pomáhaly.
13. 08. 2013 | 06:23

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Novotný Martin O Obluk Karel · Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy