Konec automobilismu v Praze?

17. 03. 2008 | 10:18
Přečteno 6124 krát
Když jsem si kupoval auto, tak mě ani ve snu nenapadlo, že si kupuji zbytečnou věc. Že jen vyhazuji fůru peněz za nic. Bydlím totiž v Praze a tam se zastupitelé a radní rozhodli skoncovat s automobilismem. Šli na to celkem od lesa. Nejprve zavedli takzvanou parkovací zónu v centru Prahy, tedy takové opatření, že v centru smí parkovat jen lidé tam bydlící nebo firmy tam usídlené, tedy takzvaní residenti. To jsme všichni celkem dobromyslně vítali, protože se nám zdálo logické, že by lidé neměli jezdit do i tak přeplněného centra autem. Jenže to byl takový zkušební test, jestli to projde. Když milí radní a zastupitelé nenarazili na žádný odpor, přistoupili k radikální akci a podobnou věc zavedli v dalších čtyřech obvodech Prahy, přičemž na další se nepochybně také chystají. A teprve teď nám dochází ďábelskost celého plánu. Obyvatelé Prahy teď sice spokojeně zaparkují před domem, kde bydlí, ale to bude časem tak všechno, co budou moci s autem v Praze dělat.. Mimo své bydliště se nebudou moci pohnout, teda jedině v případě, že nikde nezastaví. Protože, jakmile zaparkují, rozpoutají na jejich auta odtahové firmy honičku a než se nadějí, auto je odtažené a za skromných 2000 Kč si ho mohou vyzvednout z odtahového parkoviště někde na okraji Prahy. Připočtěme k tomu leknutí, že auto někdo ukradnul a 300 Kč za taxíka a je hned o dobrou náladu na nějakou dobu postaráno.

Na počátku byla snaha našich milých zastupitelů zajistit parkovací místo pro obyvatele Prahy. Jenže se poněkud zapomnělo na to, kde zaparkují všichni ti neresidenti, kteří z nějakého důvodu přijedou do daného obvodu. Děti na návštěvu rodičů, řemeslníci na opravu topení nebo pracující do zaměstnání. Jednoduše kde zaparkují všichni ti, kteří normálně auto používají. Ve Francii nebo Švýcarsku máte nejenom v hlavním, ale v každém větším městě, vybudovanou síť většinou podzemních garáží, které vám jako cizinci umožní velmi pohodlně a relativně levně zaparkovat na libovolnou dobu. Tam vedeni normálním selským rozumem kromě toho, že omezili parkování na ulicích jen pro residenty, tak současně vybudovali parkovací kapacity i pro neresidenty. V Praze tuto druhou část bez skrupulí vynechali. Těch pár placených parkovišť, které se tu a tam vyskytnou, situaci vůbec neřeší. Takže ve výsledku Pražák může zatím kličkovat a unikat štvanici odtahových firem na jeho auto a spoléhat, že počet odtahů nezruinuje jeho i tak napjatý rozpočet. Nebo může nechat auto hezky zaparkované před barákem a chodit se na něj po práci tak akorát dívat. Jeden zastupitel ze strany Zelených se k tomu spokojeně vyjádřil v tom smyslu, že aspoň lidi budou jezdit veřejnou dopravou. Mám chuť tomu pánovi dát svoje auto k úhradě.

Člověk by si řekl, že to není až zase taková věda přijít na to, že když všude omezím parkování jen pro domácí, tak ve výsledku potom nikdo nebude moci nikam jet. Radní a zastupitelé, kteří jinak projevují neobyčejnou vynalézavost při zajišťování svých provizí z předražených veřejných zakázek vzešlých z podivných výběrových řízení, by snad mohli na tak jednoduchou věc přijít. Jestli ovšem za tím vším nejsou velké zisky odtahových firem, které úplnou náhodou patří příbuznému některého zastupitele. Pak bychom byli ztraceni a auto si můžeme dát leda za klobouk.


Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Aleš napsal(a):

Pro radní je motivem vylepšení rozpočtu- parkovací rezidentské karty, pokuty městské policie a podpora podnikání- odtahové služby.
Co k tomu říkají Pražané, je ponechává klidnými.
Tlak veřejnosti- mediální není příliš silný- jeden kritický článek v HN.
V normální demokratické zemi je to tak- když omezím parkování pro residenty, musím zvýšit parkovací plochy pro ostatní.
Je to zajímavý test, co jsou schopni lidé snést.
Máme se těšit na další testy z oblasti penzí, zdravotnictví na celostátní úrovni, také tak dokonale vykoumané z pohledu komu prospívají a škodí ?? Rizika nejsou malá- politický architekt je tu stejný.
17. 03. 2008 | 10:39

Ifča napsal(a):

Aleši, s tím že „Je to zajímavý test, co jsou schopni lidé snést.“ plně souhlasím. Měli by se intenzivněji domáhat svého práva na cokoliv. Tady v Řecku je mnohem horší situace v oblasti parkování a vůbec v dopravě. Města jsou přeplněna auty, které jsou zaparkované a nemohou se hnout.
Další věc je ta mentalita lidí. Tady se stávkuje celkem často. Všichni v podstatě mají pravdu a chtějí si stávkami vydobít svá práva. Proto už 2.týden zaměstanci různých oborů stávkují - od popelářů až k bankovním úředníkům. Taky státní zaměstananci v elektrických fabrikác (český ČEZ). Pro valnou většinu obyvatelstva možná nastanou různé problémy,(dodávka elektr.proudu, nedostatek doktorů v nemocnicích), ale bez stávek a „zvednutí hlavy“ by asi ničeho nedosáhli. Ty další testy z oblasti penzí, zdravotnictví už tady začaly a proto si to lid nenechává líbit a stávkuje. Výsledky se uvidí v následujících dnech. Ale kdo se bojí, nesmí do lesa a dítě pokud nezakřičí, tak ho máma nenakrmí. To je normální logika.
Pokud ale Češi „sežerou“, co jim jakákoliv vláda „naservíruje“, pak si nemůžou stěžovat. Ať to jsou parkovací místa, či oblast zdravotnictví a penzí.
17. 03. 2008 | 11:10

Ivan Hochmann napsal(a):

Popsaná záležitost je typickou ukázkou myšlení českých lidí.Nedovedou uvažovat a konat v logických dimenzích a nejsou ani schopni získat sdílené zkušenosti ze zahraničí.

Pražské dopravní experimenty jakoby byly odstrašujícím příkladem pro všechny žijící politiky a radní.To má jeden dojem,že pánové radní mají jen starosti,jak zvýšit svoje nečisté příjmy vyplývající z lobingu příslušných známých a korupčních firem.Kdepak učinit něco pro svoje spoluobčany,třebas jen akceptací zahraničních zkušeností a praktik.

Dobře vám tak pražáci,jen ať je vám Hej. Ivan.
17. 03. 2008 | 11:22

Gerd napsal(a):

Příští krok bude, že bude možné auto použít jen k cestě z Prahy. Zatím to jde i do Prahy, ale brzy se to změní.
A to je hlavní cíl. K čemu obyvatele města, kteří stejně jen dělají hluk a ruší turisty? To se brzy změní a v Praze zbydou jen turisté a radní. Poklesne kriminalita, náklady na veřejnou dopravu - prostě jen samá pozitiva.
17. 03. 2008 | 11:22

Alex napsal(a):

Ano, opět se našim "špičkám" podařila zhovadilost. A moc se mi také líbí, že se našlo místo (např. v Holešovicích) pro odtažená auta, ale že by se z toho stalo záchytné parkoviště pro neresidenty, to ne.
17. 03. 2008 | 11:28

michal napsal(a):

Naprostý souhlas, pane Šterne, nemám, co bych dodal.
17. 03. 2008 | 12:19

Jan Ebermann napsal(a):

V tomto státě není ani potřeba testovat lidi, zda to či ono nepopulární (eufemisticky řečeno)opatření "unesou". Český lid je podajný a na hlavu si nechá kálet. Vina proto v tomto případě nepadá zdaleka jen na radní. Co se týká klientelismu, ten má u nás se svou "sestrou korupcí" zelenou. Jestli se v tomto státě dá něco uhlídat, bude to parkování. Je to kšeft jako hrom - včetně odtahovek, pokut atd. A že se nebudují parkoviště? To je moc práce a nákladné. V ČR jsme se naučili vše řešit restrikcemi a zákazy.
17. 03. 2008 | 12:29

Karel napsal(a):

Pane Štern, vy jste spadl z višně. Vždyť žijete v modré variantě českého kapitalismu. A to Praha je na vás ještě milosrdná. Podívejte se do Hradce Králové, co tam místní zcela nezkorumpovaní radní vymysleli.
Ale Pražští radní chtějí vybírání ještě prohloubit. Bude se platit mýto za vjezd do Prahy.
A budou následovat odvetná opatření a Prážáci z Prahy vyjedou pouze za velkých poplatků. Prodejte auto akupte si vrtulník!
17. 03. 2008 | 12:37

Petr napsal(a):

S článkem to nesouvisí, nicméně jsem si s jistou zlomyslností vzpomněl, jak před mnoha lety se mě teta z Prahy zcela vážně ptala, na co potřebuji na venkově auto. Že to nechápe.
17. 03. 2008 | 13:00

xyz napsal(a):

Prazaci zvolili primatora za ODS i nekolik mesicu po povodnich, ktere ukazaly, co vsechno vedeni mesta (ODS) zanedbalo (a stalo to miliardy jenom za metro...), naposledy uz mela ODS pres polovinu mandatu. Toz bych rekl, proste je pro ne dulezitejsi, ze je vedeni z ODS nez aby tam byl nekdo schopny, to je cely - mate, co jste si zvolili, nikdo jiny vedeni prahy nezvolil nez prazaci...
17. 03. 2008 | 13:06

martys napsal(a):

naprostý souhlas.............to tam rovnou mohli dát zákaz vjezdu ale oni potřebovali vytáhnout prachy z lidí a provoz aut se vůbec neomezí - naopak - lidí bloudících ulicemi a hledající místo na parkování bude víc - vlastně už je!
17. 03. 2008 | 13:25

Nepražák napsal(a):

Podle mě je Praha stát ve státě, díky obrovským cenám pozemků se volná místa, která nejsou určená pro výstavbu čím dál častěji mění na zastavěné plochy (hlavně že to někomu sype). Ono také všechno nejlepší v republice musí vyrůst v Praze, stadiony, haly atd. Pak se nesmíte divit, že není kde parkovat.
Docela mě pobavil kamarád, který kupuje byt v Praze a prý má i parkovací místo (stojí asi 300 tisíc). No ale to už je tak, když chcete bydlet v Praze, musíte s tím počítat.
17. 03. 2008 | 13:37

ventos napsal(a):

hezky napsáno a svatá pravda, jenže co s tím ?? smlouvy jsou nasmlouvané, všimné na příslušných kontech, a občan je ten pitomec co to odskáče ... a kdyby chtělk něco změnit, tak nemá jak, protože "politici" jsou už jaksi dohodnutí, asi si ty obálky dělí podle nějakých koeficientů ... a trocha vzruchu kolem parkování nemůže škodit, aspoň se trochu zapomene na čachry kolem "chobotnice" a podvodyx s olympiádou
17. 03. 2008 | 13:38

ujo napsal(a):

Autora vůbec nenapadlo, že by mohl po Praze jezdit veřejnou dopravou ( ta je zřejmě v jeho očích určena jen pro socky)
17. 03. 2008 | 14:07

Starý Bača napsal(a):

Ten,kdo má v příslušné Praze trvalé bydliště, platí 700 Kč. Ten, kdo tam byt a přes týden tam je kvůli zaměstnání, platí 12000 Kč. Zcela jasná diskriminace na základě trvalého pobytu.
17. 03. 2008 | 14:31

Karel napsal(a):

Pánové, co jste si v Praze zvolili to máte a dobře vám tak.
17. 03. 2008 | 14:53

Čenda napsal(a):

o zonách placeného stání se píše dost otevřeně zde http://www.kauza3.cz/Kauza-...
17. 03. 2008 | 15:16

Tomáš napsal(a):

Máte zcela pravdu pane Šterne. Tlak může být zase jedině ekonomický (ničemu jinému než penězům zastupitelé nerozumějí), tj. obchodníků v lokalitě, kteří by měli pocítit odliv "přespolních" zákazníků a protestovat. V každém případě bych zrušil zóny v sobotu a v něděli, kdy je všude zcela volno. Je to také námět pro téma příštích voleb, to je druhý velký zájem zastupitelů.
17. 03. 2008 | 15:35

drbas napsal(a):

proc mam byt diskriminovan, kdyz bydlim v podnajmu a nemam tak sanci ziskat narok na parkovaci kartu??!!! naprosto me dozral nejaky pit*omec (rozhovor ve zpravodaji Prahy 7 - Hobulet) - bohuzel si nepamatuji jeho jmeno, ale byl to nejaky "strasne osviceny" radni a ten tam prohlasil, ze pry "pokud je podnajem legalni (??-nevim co tim myslel, ja nelegalni neznam), tak me jako podnajemci pry nic nebrani, abych si nahlasil trvale bydliste v miste podnajmu.." UAAA!!!!!!! co to je za vo*la??!! to muze rict jedine naprostej bl*b, kterej v zivote v podnajmu nebydlel, uz vidim majitele bytu, jak me necha si u nej nahlasit trvaly bydliste.. mimoto, ze to samozrejme znamena zmenu vsech dokladu + registrace auta.. to, ze vam treba za rok nemusi prodlouzit vubec smlouvu, to evidentne naseho "radniho-borce" nezajima.. proste totalni bl*b!! jeste poznamka.. autem jezdim jen kdyz musim neco odvezt, do cehoz me me zamestnani obcas proste nuti.. jinak jezdim MHD, ale tohle me prijde jako bohapustej hnus!! proste nejlepe nemit auto, nebo v pze nebydlet.. mili radni, jdete do haje!!!
17. 03. 2008 | 15:51

Občan napsal(a):

Vážení co se divíte. Tento stát je přeci vždy nastaven tak, že zájmy a pohodlí úředníků mají přednost před potřebami občanů.
Naši představitelé "bojují" za Tibet. My je nezajímáme.
17. 03. 2008 | 16:09

radim špaček napsal(a):

Toto je bohužel jeden z příkladů limitů lokální demokracie - zóny omezeného parkování vyhlašují jednotlivé městské části a příslušná zastupitelstva volí pouze tamní rezidenti. Zkuste v některé městské části kandidovat s programem, že umožníte parkování komukoli - byla by to čistá polirická sebevražda. Rozhodnutí o arkovacích zónách jsou jenom variantou na staré téma "našinec versus cizák". Jediným řešením by bylo převést tuto pravomoc na úroveň celé Prahy, což je ale zjevně politicky naprosto neprůchodné. Takže si budeme buď muset zvyknout, že občan ze "čtyřky" má na "sedmičce" smůlu, nebo změnit zaměstnání nebo bydliště tak, aby byla ve stejné části...
17. 03. 2008 | 17:07

Dafne napsal(a):

Vážený pane Šterne, to nejlrásnější teprve přijde - až se zavede placené parkování ve všech městských částech, tak si s největší pravděpodobností budete moct koupit povolenku na celou Prahu. Vzhledem k cenám v rámci jednotlivých místních částí bude tak za 100.000 na rok pro firmu a 10.000 pro občana Prahy. Tím se kruh uzavře, parkovat budou moct zase všichni všude a do městského rozpočtu přibyde pěkných pár miliard, třeba na olympiádu či další užitečné věci. A Vy tenhle nápad tak odsuzujete ... Vždyť je to super vymyšlené ...
17. 03. 2008 | 17:24

oldold napsal(a):

http://www.kauza3.cz - popis situace vč. ceny "služeb" spřátelených odtahových firem.

Proč se bouřit - jako bydlícího občana mi 700Kč/rok nezabije - když už mám na auto. Živnostník - auto v podnikání, 20tis ročně ujeto=-100tis v zákl.daně (cca -15tis v dani) to nepočítám ev.DPH při koupi. A až bude důsledná kontrola, možná i těch 12tis místo 700Kč budu muset platit.

Za 36tis si firma kupuje většinou vyhražené stání - pokud nemusela budovat vlastní garáže - místo vyhraženo pro X vozů YYY.

Nové prostory musí mít odpovídající počet nových garáží.

Praha2 - hodiny fungují od 8 do 18, pak se dá stát mimo modré čáry. Když jede člověk z kraje Prahy ve dvou, je auto i při poplatku 2hod parkování levnější než MHD. A to pohodlí.

Celkově - zastavit, vyložit, odjet na parkoviště, zaplatit. Nevím proč té Praze2 těch 390mil, Praze3 340mil, Praze7 190mil, které by mohly radnice při důsledné kontrole vybrat, závidíte. Jistě je investují do stavby obrovských spolehlivě hlídaných hromadných garáží na území jiných městských částí kolem konečných metra. A také do dotací, údržby, čištění a krásných nových vozů MHD.

V Praze je holt draze, a prachy z lidí je zapotřebí vytahat všemi možnými způsoby. Kdo by se bouřil kvůli pár korunám. Jen by mne fakt zajímalo, k čemu že ty vybrané peníze budou použity????
17. 03. 2008 | 17:43

jonáš napsal(a):

No dá se očekávat že Praha 4 a Praha 10 začnou brzo od rezidentů Prahy 2 a Prahy 3 vybírat průjezdní mýtné .. a tak.
17. 03. 2008 | 17:55

Karel (taky) napsal(a):

Milí Pražáci, jinde se to už rozmáhá taky - takže zapomeňte, že za nějaké dva roky vůbec někam někdo pojede autem. Jedině do přírody, do jiného města to prostě nepůjde.
17. 03. 2008 | 18:26

Jana Mihovičová napsal(a):

Pane Štern, pojmenovala bych to tím správným názvem. Je to buzerace. Moje zkušenosti z Austrálie mě ovšem přesvědčily, že ne všude na světě jsou státní úředníci ...(píp)... jako u nás v Čechách. Ach jo.
17. 03. 2008 | 19:09

Rokurota_Makabe napsal(a):

Praha je město s jedním z nejhorších ovzduší a nejvyšších hlukových zátěží v Evropě. Mohou za to auta. Oprava: mohou za to automobilisté. Zvlášť ti, kteří si po městě pojíždějí ve vozítku sami (v ideálním případě nám tak vychází tři auta na rodinu).
Zkuste si vzpomenout, jak čistá a klidná byla Praha po povodních. Veřejnou dopravou nebo na kole se přitom do 5 kilometrů od centra dopravíte rychleji, než autem (a to nejen ve špičkách).
Na konec automobilismu v Praze to nevypadá, ale pokud jako nezamýšlený důsledek hamižnosti radních aut skutečně ubyde, vivat! :)
17. 03. 2008 | 19:39

ian t. napsal(a):

Rokurota_Makabe: ano a už vidím jak na kole, pln radosti, převážíte babičce tu truhlu z chaty, nebo jak jste uchvácen odvozem obrazu 1x1,5m z antikvariátu v centru.. jestli chcete dýchat čerstvý vzduch, odstěhujte se i s vašimi názory do lesů, vy ekoteroristo.
17. 03. 2008 | 20:04

MEZ napsal(a):

Obyvatele našeho nádherného hlavního města lituji už delší dobu, ale jen s ručením omezeným. Za své všemi mafiánskými a klientelskými mastmi mazané konšely si totiž můžou jen a jen sami. Jsou totiž přímým důsledkem obecně známého faktu, že pokud zastupitelé nějaké strany vědí, že je občané zvolí, i kdyby na ně praskl obchod s bílým masem, dětské porno a týrání zvířat najednou, dovolí si naprosto cokoli. Pražští voliči jsou zřejmě již dvacet let zcela nekriticky zamilováni do ODS a jsou ji ochotni odpustit, zdá se, naprosto všechno. A ODS toho, jako každá rafinovaná milenka, bohatě využívá.
17. 03. 2008 | 20:25

Andy napsal(a):

Zajímavé, jak se Čecháčci bouří při představě, že by měli po Praze cestovat jinak než se zadkem obaleným tunou železa.
17. 03. 2008 | 20:28

Tomáš napsal(a):

Celá věc nabízí ještě jeden pohled. Já žiji v Praze a platím v Praze daně. A jako plátce daní Praze jsem i já tímto opatřením výrazně omezen. Zatím mám štěstí, že bydlím ve čtvrti, kde se o parkovacích zónách pouze uvažuje. Ale už si nemohu jet něco vyřídit na Prahu 2,3 či 7 autem. Nebo třeba do opravny počítačů mám jet s počítačem tramvají nebo třeba s nějakým těžkým nákladem autobusem? Problém tkví v tom, že já nyní nemám volbu. nemohu si ani parkování zaplatit, protože těch několik málo parkovacích míst je beznadějně plných a "vstřícný" krok magistrátu umožňují koupit si poukázky na dvouhodinové stání za 120 korun, to snad není možné označit ani jako lichvu. Časem na to přijdou i ti obyvatelé dotyčných městských částí, že parkovací zóny jsou pro ně danajským darem.
17. 03. 2008 | 20:42

gogol napsal(a):

Vladnuti v Cechach je porad postbolsevicke. Nikoliv - najdi nejlepsi reseni a o veci diskutuj, ale - ukaz jim, ze mas tu moc.
17. 03. 2008 | 22:37

hudryper napsal(a):

Praha je už delší dobu ke svým návštěvníkům doslova nepřátelským městem.O to se starají nějakých 18 let skoro stále titíž lidé.Jedno mají společné-jsou v ODS.
Jenže tentokrát narazí tvrdě na své voliče.Když budeme všichni nakupovat pouze v hypermarketech s
parkovišti,nebudeme to dělat u obchodníků uvnitř
města.Kdo by také tahal nákupy v taškách a MHD ?
Že zkrachují? No ano ! Už aby to bylo! Stejně jako si občané museli zatím jen přičichnout k
jejich zdravotním refor-mám,mohou si voliči
v Praze vyzkoušet další podobné pokusy na sobě.A výsledky voleb nezachrání ani deset
megabillbordů božského Václava na Stalinově vyhlídce z Letné.
18. 03. 2008 | 00:44

sova Karel napsal(a):

Na celé kauze parkovného je nejzoufalejší ta BEZMOC obyčejných občanů.

Poměrně brzo bylo jasné, že cílem "parkovného" jsou zejména ekonomické zájmy realizované, pod rouškou zajištění veřejného prospěchu. Postavili jsme se na odpor, máme za sebou petice, demonstrace, podpořila nás média. S nikým to ani nehlo. Radní jsou neodvolatelní, úředníci čelí našim stížnostem ve své pracovní době a námi financovanými prostředky. Zatímco my jednáme ve svém volném čase a na své náklady.

NEDÁ SE NIC DĚLAT. Dál z okna sledujeme, jak Městská policie a soukromé firmy, odtahují auta ze skoro prázdné modré zóny, kde bylo dřív několik set parkovacích míst pro každého. Dnes je tam volná plocha.

Jedno vím dnes jistě. Jsem navždy bývalým voličem ODS. Jen mi to bohužel v ničem nepomůže
18. 03. 2008 | 04:44

sova Karel napsal(a):

A jen dál kroutím hlavou.

Nad pražským kamerovým systémem, kde jedna kamera stojí v řádech milionu korun.

Nad Měststkými policisty, kterých je údajně málo a jejichž řady podle plánu Magistrátu musí růst. Jejich pomoc jsem v poslední době potřeboval 3x, vždy byli v dosahu, ale nikdy nepomohli. Naposledy včera. Chcíplo mi auto. Jak už to bývá, naschvál uprostřed křižovatky. V situaci, kdy jsem blokoval provoz a potenciálně ohrožoval jeho ostatní účastníky. Za dobu, než se mi podařilo nepojízdný vůz odstranit z křižovatky, projeli kolem tři motorizované hlídky MP. Ani jedna nezastavila.
, ani jedna nenabídla pomoc, ani jedna se neujala řízení okolního provozu, kde bylo díky nepojízdnému vozu zvýšené riziko dopravní nehody.

Nad pražskou hromadnou dopravou...

Ale, škoda slov.
18. 03. 2008 | 05:16

Al Jouda napsal(a):

Kombinace vlády ODS a zelených zajišťuje, že občané platí i za to, co už jednou zaplatili ze svých daní nebo za zcela samozřejmé věci jako je stání auta před domem. Předčasné volby jsou naprostou nutností !!!!!
18. 03. 2008 | 08:43

Železnohorský napsal(a):

Sova Karel mi připomněla zážitek z jižního Španělska. Zastavil jsem na nějaké okresce, že si něco vyfotím, jeli kolem místní policajti, přibrzdili: "Nějaký problém, pane? Potřebujete pomoct? Auto je v pořádku? Nic nepotřebujete? Tak hezký den..." Koukal jsem jak vyoraná myš.
18. 03. 2008 | 11:23

drbas napsal(a):

to Rokurota_Makabe a Andy: zkuste si mili vazeni precist muj prispevek.. mozna vam dojde, ze en vsichni vlastnici aut jimi jezdi i za roh do kramu pro mliko, ale ze je obcas to auto i potreba.. hee, chtel bych videt vas, jak se stehujete MHDckem.. atd atd
opakuji, ja MHD vyuzivam skoro porad, ale to auto proste potrebuju, myslim ze dnes mit auto je vcelku luxus a ja nemam nic proti ROZUMNEMU omezeni automobilove dopravy ve velkomestech, ale tohle nic takoveho neni, to je JEN buzerace...

to Železnohorský: diky za krasny, ale bohuzel v Cechach utopisticky pohled na policii, smutne :(
19. 03. 2008 | 13:11

bohnickej napsal(a):

Hlavně si to prosím všichni uvědomte, až půjdete příště ke komunálním volbám...To je bohužel jediný argument, co na naše radní platí...
23. 03. 2008 | 10:20

Atd napsal(a):

Bydlim v Praze 2 ve vedlejsi ulici. Pred zavedenim placenych zon, jsem pokazde, kdyz sem se pokousel zaparkovat, bloudil 15-20 minut a marne hledal volne misto. Pod okny mi od 6 hod od rana projizdely desitky aut a hledaly totez. Argument ohledne remeslniku take neberu. Drive mohli sice parkovat kde chteli, ale stejne misto nenasli. Dnes mohou od 6-8 hod rano zaparkovat primo pred vchodem zakaznika a pote prejet na zelenou/oranzovou zonu. Ja si radeji priplatim jednou za rok za remeslnika, ktery mi naklady na parkovani preuctuje, nezli denne marne svadet boj o volne parkovaci misto. Proc zastupitele CSSD za stredocesky kraj, jez podali stiznost na US s komentarem, ze Praha nebuduje pro jejich ridice zachytna parkoviste, je nebuduji oni na uzemi Stredoceskeho kraje pobliz Prahy? Protoze jednodussi je neco znicit, nezli vybudovat.
13. 05. 2008 | 16:24

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novotný Martin O Obluk Karel · Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Pavel Petr · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy