Duchů jež jsi zplodil...

27. 10. 2009 | 14:53
Přečteno 6073 krát
V podrážděné atmosféře kolem ratifikace Lisabonské smlouvy už nejde především ani o ni, ani o Listinu základních práv, ale o bezútěšný stav české politiky.
Rozhárané debaty o tom, co prezident může a musí v situaci, kdy dojednáním a podpisem smlouvy pověřil vládu, kdy ústavní většiny obou komor parlamentu smlouvu schválily, kdy vláda potvrdila – a můžeme předpokládat že i Ústavní soud potvrdí – její soulad s Ústavou, svědčí o vadách v nastavení našeho ústavního systému.
Avšak horší je, že dvacet let po listopadu chybí politická kultura euroamerické civilizace v zemi, která se považuje za její součást. Představa, že by britská královna odmítla podepsat rozhodnutí britského parlamentu, je absurdní. Když americký Kongres přehlasuje prezidentovo veto, „nejmocnější muž planety“ se musí podřídit stejně jako nemůže zpochybnit verdikt Nejvyššího soudu. Nejen proto, že mu to zákon přikazuje, ale proto, že je nejvyšším garantem zákona. Prezident Klaus smlouvu snad nakonec ratifikuje. Ale zkouší-li se stavět nad duch zákonů, riskuje vrhnout nás zpátky nejen do doby předlistopadové, ale do světa, kde ještě tak či onak platí pravidla džungle.
Zvláštním projevem pokleslé politické kultury je neutuchající pěstování českých komplexů méněcennosti strašením požadavky sudetských Němců. Vrácení majetků zabavených ve státech protihitlerovské koalice znemožňují všechna rozhodnutí vítězných mocností, potvrzená v roce 1953 při ukončení okupační správy Německa, plně převzatá do smluv 2 plus 4 při jeho sjednocení, zákaz vznášet nároky při přijetí tehdy ještě dvou německých států do OSN, skutečnost, že mezinárodní soudy nemohou rozhodovat o událostech, k nimž došlo před jejich ustavením a že žádné normy, včetně Listiny práv, nelze uplatňovat retroaktivně. Potvrdila to všechna dosud přijatá rozhodnutí německých i mezinárodních soudů. Tvrdit, že jakýsi místní soudce kdesi v Evropě by mohl ignorovat mezinárodní právo a že jeho rozsudek by platil v celé EU, je paranoidní křeč. Když jsem před lety upozornil bavorského předsedu vlády, že kdosi z Mnichova žádal dům v Liberci, premiér s úsměvem poznamenal: „Vždyť víte, že jsou všude blbci.“ Zdůvodňovat výhradu vůči Listině práv obavami z někdejších sudetských majetků je proto nesmyslné a urážlivé pro naše německé a ostatní evropské spoluobčany. A také pro nás.
Předlistopadový režim čtyřicet let strašil Němci, aby získával alespoň nějaké sympatie jako ochránce národa. Je nezodpovědné, když mnozí politikové ještě po dvaceti letech tuto demagogii pěstují v obavách ze ztráty volebních preferencí. Politikové tu nejsou proto, aby se potáceli za veřejným míněním, jehož traumata sami svými postoji udržují a posilují. Občané si je najímají, aby pro ně společnost spravovali a vedli.
České politice chybí sebevědomí a kompas, který by nás orientoval při navigaci v bouřlivých vlnách dnešní Evropy a světa. Od druhé světové války, kterou drasticky vyvrcholily staleté náboženské a národnostní nenávisti, Evropa pracně, konfliktně ale vytrvale směřuje k součinnosti evropských národů a států. Chceme být v Evropě a schválili jsme si to v referendu, ale jako bychom netušili, že to znamená chápat suverénně naši identitu jako tvořivý prvek společného evropského celku. Místo toho jako by se k nám vracely plačtivé ozvěny pomnichovského, „jsme malí, ale sví“, doraženého na dno patnáctým březnem.
Duchů, které to plodí, se bez odvahy nemůžeme zbýti. Maří naše možnosti uplatnit důstojně své zájmy na mezinárodní scéně, otravují náš vnitřní život a vedou ke znechucení politikou nabitou arogancí, ubohým kličkováním, pomluvami a korupcí. Je marné doufat, že česká politika nadřadí „raison d´état“ přízemním osobním a partajním nervovým záškubům? Mnozí tomu nevěří. Minulý týden významný český mezinárodní podnikatel řekl, že nás snad zachrání jen totální propad. Dokážeme na něj nečekat?
(Právo, 27.8.2009)





Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

ivo napsal(a):

Karierní důchodce a geniálni hledač teplých fleků ,člověk bez jakékoliv sebereflexe a soudnosti promluvil.
27. 10. 2009 | 15:01

bob napsal(a):

Pod to bych se podepsal. Děkuji pane Dienstbiere. Jsem nesmírně rád, když je můj názor totožný s tím Vaším.
27. 10. 2009 | 15:10

irinek napsal(a):

to ivo:
slova ..."člověk bez jakékoliv...soudnosti promluvil" přesně reflektují vaše vyjádření.To není názor,to je ukoptěná zloba bez objektivní příčiny.Já osobně mohu s Dienstbierem docela souhlasit.
27. 10. 2009 | 15:13

myrta napsal(a):

Pokud se průběh schválení LS bude komplikavat a protahovat, tak ten totální propad je tu na to šup.Nikdo nebude chtít mít s námi obchodně ani politicky nic společného,naše korunka česká se propadne na dno mořské.Ale naši v prsa se bijící nýmandi-já jsem Čech a kdo je víc budou spokojeni.A ten Hradní Vrabčák bude cvrkat nesmysly ještě 3 roky.
27. 10. 2009 | 15:20

JC napsal(a):

myrta,
Vážená,to jsou jen vaše dohady.
Nevím o tom, že by Čína byla součástí EU a přesto je toho čínského šuntu plná Evropa. Takže pouze členství v "klubu" to asi nebude.
Propad CZK kamsi na dno by paradoxně slevnil export což by se na jeho zvýšení bezpochyby odrazilo.
27. 10. 2009 | 15:27

Kristýna napsal(a):

Respekt k úřadu prezidenta jakoby zacpal mnohým ústa. Zdvořile mlčí a jednají v rukavičkách. Klaus si ovšem již takové zacházení nezaslouží. Totálně zneužil svého postavení a zdiskreditoval se jako ústavní činitel. Copak budeme všichni jen trpce přihlížet, jak ničí poválečné mírotvorné úsilí Evropanů, odnímá občanům v naší zemi jejich sociální a lidská práva a popírá demokratické principy, ba elementární lidskou slušnost? Jsou politici placeni za pasivitu a smutné konstatování, že nás zachrání jen totální propad? Jaký výraz bezmocnosti a neschopnosti! Nějak mi schází činy. Slova, pane Dienstbiere, tu nestačí.
27. 10. 2009 | 15:34

JC napsal(a):

Kristýna,
Vám někdo odpírá vaše sociální a lidská práva ? japato ?
Jóoo psal Zaorálek.....
27. 10. 2009 | 15:40

Samota napsal(a):

Souhlasím s Vámi, pane Dienstbiere, a hlavně s Kristýnou!
Ta bezmocnost je na tom všem asi to nejhorší..
27. 10. 2009 | 15:44

Ládik napsal(a):

ivo:
Vaše věta je lepší vizitka, než ta u fotky.
27. 10. 2009 | 15:46

Pípa napsal(a):

Pane autore bravo.
Při čtení vašeho výstižného článku mě napadlo, že český národ se chová jako Pepek Vyskoč. Kdo neskáče není Čech.
27. 10. 2009 | 15:46

Samota napsal(a):

to JC
o co jiného podle Vás Klausovi asi jde? Klaus nemá mandát ke vpašování výjimky do LS ani kladení jakýchkoli podmínek. Mimochodem času měl na to dost. A jestli jen kvůli němu se znás stanou v Evropě občané druhé kategorie bez možnosti hájit svá práva v Lucemburku tak to považuji za hodně tragické, zvláště když vidím práci našich soudů a zejména justiční mafie..
27. 10. 2009 | 15:49

stoppa napsal(a):

To jsou je chlácholivé řeči. Pádným argumentem jsou stanovisky jednak sudetských sdružení, jednak rakouské vlády, které jasně ukazují, žýe na Klausově podmínce něco je.

Pak bych se ještě zastavil u tvrzení, že "mezinárodní soudy nemohou rozhodovat o událostech, k nimž došlo před jejich ustavením". To je vyložená nepravda, vzpomeňte si na Norimberksý, Haagský a Rwandský tribunál.
27. 10. 2009 | 15:49

JC napsal(a):

Samota,
Zajímalo by mě, kolikrát za posledních 20 let jste se/jsa nespokojen s českou justicí/ obrátil na nějaký evropský soudní dvůr ?
27. 10. 2009 | 15:52

Jaroslav napsal(a):

27. 10. 2009 | 15:59

Petrman napsal(a):

Český prezident je jenom takový "kašpárek" pro vítání delegací na letištích takže když už nějakou tu pravomoc má tak si jí chce užít.....a dlouuuuuuuhoooooo :-).
27. 10. 2009 | 16:25

Pavel napsal(a):

To Kristýna:
Naprosto s Vámi souhlasím. Jak dlouho ještě budou všichni hrát podle toho, jak Klaus píská. On je hlavní viník, a pokud naše Ústava nezná způsob, jak mu takové nedemokratické jednání znemožnit, tak pak se to alespoň musí dát jasně najevo.
27. 10. 2009 | 16:29

Čochtan napsal(a):

Otázka není zda my (a ještě několik jiných) jsme dost dobří pro EU, ale zda je EU dost dobrá pro nás.

Mnohé evropské země už přestaly být evropské a jsou determinovány neevropskými a evropské civilizaci nepřátelskými etniky. Bohužel jsou to ty velké a zakládající země: GB, Francie, Německo. Tyto země už nejsou dost dobré pro nás. Dokud se samy neočistí od nebezpečných naplavenin, je nebezpečné být s nimi v jednou quasistátě.
27. 10. 2009 | 16:48

Čochtan napsal(a):

V větě "Mnohé evropské země už přestaly být evropské a jsou determinovány neevropskými a evropské civilizaci nepřátelskými etniky." bych změnil slovo determinovány na kontarminovány. Původně jsem chtěl použít slovo zasviněny, ale to by Stejskal nerozdejchal. Takže zůstanu u kontarminace. Zaplať Pánbůh ještě to není determinace.
27. 10. 2009 | 16:57

jarpor napsal(a):

Doporučuji přečíst si usnesení vlády při podání přihlášky do EU a porovnat s tím, co předjímá LS dnes.

http://www.concourt.cz/scri...
Hezký večer
27. 10. 2009 | 17:04

Pepa Řepa napsal(a):

A není ten Klaus nakonec spiritista?
Vzývatel Edoducha jak by řekl místní provijanťácký Rambo?
27. 10. 2009 | 17:28

Lokutus napsal(a):

@Samota: "Ta bezmocnost je na tom všem asi to nejhorší.."
To máte pravdu. Ta bezmoc, že za mě v tak zásadních otázkách rozhodují zkorumpovaní politici, a ne já sám v referendu, je skutečně to nejhorší.
27. 10. 2009 | 17:35

Tonda napsal(a):

Pane Dienstbier,co má společného s vaším výrok Britská královna.Ta je v Anglii,že je to monarchie.Kdo tam vládne a rozhoduje.Proč stále oblbujete lidi.To jako by jste říkal,že v USA rozhoduje vláda a je tam přitom prezidentský systém....
27. 10. 2009 | 17:35

Jan napsal(a):

Při čtení diskuse mě napadlo:
Právě o to mu jde.
Aby u nás dál vládla mafie.
Sám ji pomáhal stvořit a je její integrální součástí.
Právo přímo bytostně nesnáší.
Ještě tak právo silnějšího...
27. 10. 2009 | 17:46

Ládik napsal(a):

pane Dienstbiere,
máte ňuch na evropské záležitosti. Takovým lidem se říká eunuch. Chcete vědět, co je to Eufrat a kdo je Eusebio?
27. 10. 2009 | 17:53

myrta napsal(a):

Nechápu,proč sebou nechá vláda,PS a senát takhle orat Klausem.Stanoviska všech jsou jednotná,odsouhlasená a není s ním o čem jednat.Proč už konečně neřeknou DOST.Ještě 3 roky trpět takovéto pohrdání?ODVOLAT !
27. 10. 2009 | 18:04

Béda napsal(a):

p. Dienstbier,

dodnes jsem nikde nečetl souhrn pozitiv a negativ LS pro ČR a srovnání LS s předešlou smlouvou.
Je to zajímavé, protože jde o ožehavé a důležité téma.

Obdobně tomu bylo a zůstává i s americkou základnou.

Chtěl bych upozornit, že referendem jsme vstoupili do určité formy EU. Dnes se EU zásadně mění, bez toho, že by bylo vypsáno další referendum.

O vstupu do NATO (která byla
prakticky podmínkou našeho vstupu do EU) žádné referendum nebylo. Krátce po vstupu se NATO zásadně transformovalo z obranného spolku v "preventivně" obranně ÚTOČNÝ spolek.

Tož tak nějak.
27. 10. 2009 | 18:10

Stařík napsal(a):

Pane Dienstbiere,
vyjadřuji naprostý souhlas s Vaším stručným a přitom naprosto přesným rozborem situace. Jen malý dodatek: velmi by mne zajímalo, kdo z horlivých obhájců si alespoň některý z těch téměř 150 Benešových dekretů přečetl.
Srdečně Vás zdravím.
27. 10. 2009 | 18:15

jarpor napsal(a):

myrta

Hmmm ... nechápete...

A kolikrát ještě napíšete to o těch třech rocích... ?
To zas tak trochu nechápu já... že by jednou nestačilo ??
Bez obav, jsou zde chápaví, kterým stačí napsat Váš postoj jednou...

Hezký večer
27. 10. 2009 | 18:16

Andus napsal(a):

myrta
souhlasím plně s vaším názorem!!
odvolat!!! odvolat!!! odvolat!!!
27. 10. 2009 | 18:18

Čochtan napsal(a):

Myrto,
tak udělejme referendum o odvolání Klause a uvidíme co národ chce. Mám dojem, že by to referendum vyhrál.
27. 10. 2009 | 18:30

holer napsal(a):

Po dvaceti letech ostrého vnímání našimi občany sociální otázky,náhle jako morový sloup se objevila otázka národní,dosud považovaná za samozřejmou a podružnou.Resp.vyřešenou.
Doporučuji všem pro její nuance současný blog V.Hořejšího.Díky Hořejšímu,že to navodil.Ale snad poprvé mezi množstvím blogů si lze přečíst něco nevýslovně zajímavého a hlubokého k této otázce: mám na mysli příspěvek Pocestného a odkaz na zahraniční historičku Heinemannovou.Přečtěte si a pochopíte,že dodnes jsme svou historii vlastní neznali a svůj národ a jeho cestu nechápali!
To by se nám jednou mohlo stát osudným.Po posledních plytkých blozích Zaorálka a Paroubka,opět ucítíte ,že existuje duševno.I pro národ a v něm.
27. 10. 2009 | 18:37

Vico napsal(a):

Neplačte vážení. Nebudeme první zemí, která má prezidenta, který je zároveň i disident /eurodisident/ a prej i rezident/ RF/.
Není to ta trojjedinost Otec, Syn a Duch svatý?

Ostatně Dienstbier tu píše o nějakém Duchu, co něco zplodil.
27. 10. 2009 | 18:38

myrta napsal(a):

Čochtan:budu neustále opakovat,aby si to každý uvědomil:JEŠTĚ 3 ROKY !! Klause nemáme šanci slušně přežít.Jestli se vláda,PS a Senát konečně nevzpamatují a nezačnou jednat jsme jen ostrůvkem mafiánů a žebráků.Jedině že by nám podala pomocnou bratrskou ruku Putinova říše.A to si ještě dobře pamatuji.Tenkrát ještě ne Putinova.....
27. 10. 2009 | 18:47

Pepa Řepa napsal(a):

To myrta
koukám, že Vás zřejmě chytá stejný amok, jako klusohryzce PEHE-ho a jiné gabalisty.

Není to nakažlivé? Že by nová prasečí?

Že nemáme čas přežít další tři roky? Ale jděte.
To nemáte jiné zájmy jak se zabavit?
27. 10. 2009 | 18:54

Pavel napsal(a):

Klausovi nejde o Benešovy dekrety a o obranu majetku našich občanů. O to by se jinak staral už dříve.Všimli jste si snad ,že by během své kariery bojoval za jiné než své zájmy.Touto změnou v Lisabonské smlouvě,chce aby nikdo z našich občanů se nemohl dovolat práva proti spolupracující české soudní mafii. Vźdyť by jeho lidé mohli i přijít o velké majetky.Též chce v zájmu Ruska zabránit sjednocení Evropy . Jeho argumenty jsou jen zástupné!!Proto nejprve podmiňoval podpis irským souhlasem,poté čekal na ústavní soud a nyní přichází s další podmínkou.Tento člověk nás skutečně chce nechat na pospas soudní mafii,bezskrupolozním politikům a jejich kamarádům,kteří sají miliardy ze státních zakázek.
27. 10. 2009 | 18:57

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opkaovat, vážený soudruhu, skoro pane, zapamatujte si laskavě, čeští podnikatelé a řemeslníci nikdy v evropě nepropadli a nikdy nepropadnou, ať si rudooranžoví roní své krokodýlky dál. A evropa pohrobků rudých jožků a jejich brigád, rozmanitých kónbanditů a jiných socialistických internacionálů je veskrze nezajímavá. Co je baroš, bývalý portugalský komouš, a bývalý komouš je, jak je jistě všeobecně známo něco podobného jako bývalý černoch. Tož tak. Nechci mít v ulici nebo v paneláku evropské důvěrnice případně jejich brčálnické nohsledy. Už jsem to zažil, kdy se mi rozmanití mudrlanti snažili kecat do pivavína a do tvarůžek atd. Vystačím si sám a žádné extra evropské předpisy k životu nepotřebuji. Všeobecná povinnost ke vzdělávání byla v těchto končinách zavedena již v osmnáctém století v portugalsku třeba až ve dvacátém. Elementary, dear watson? Nejsme burani. Linkovaných sešitů nám už netřeba. Tož tak.
Veselé krizování a vepřové chřipkování...
http://i1.korzik.net/2009-0...
27. 10. 2009 | 18:59

Targus napsal(a):

To Jiří Dienstbier:

Správně, české politice chybí sebevědomí a kompas.
Nechybí jí však nyní tak peskovaná obezřetnost.
Když se všude najdou blbci, zajisté připustíte, že se může najít i jeden jediný blbec v soudcovském taláru evropského soudního dvora, který BD prolomí. Zejména, když si konečně připustíte, jak dalece kvalitní soudce máme v ČR. A vůbec zde nebudu vzpomínat kauzu "soudní mafie".
O sebevědomí se nyní budem rvát spolu se Slováky, kterým zatápějí jejich bratři od Balatonu.
Obezřetnost jste zahodil již Vy při sepisování smlouvy s Německem. Jako dnes si pamatuji Vaše kecy o tom, že cituji: "tato smlouva je dobrá". Tak dobrá, že Sudeťáci podávají žaloby neustále. Jen ombudsman Otakar Motejl jich měl na stole devět.
Sebevědomí, které nám tak chybí, měly všechny národy bývalé Jugoslávie. Kam toto jejich sebevědomí dospělo, víte Vy sám nejlépe.
27. 10. 2009 | 19:03

Ben napsal(a):

Myrto,
docela mě zaujala věta J.Čunka:
"Všichni si musíme vypít ten kalich hořkosti ze zvolení Václava Klause prezidentem až do dna," uzavřel to lidovecký senátor Jiří Čunek

Myslím, že to vystihl přesně.
27. 10. 2009 | 19:06

AP napsal(a):

Zcela souhlasím s J. Dienstbierem. Právníků se k blokaci ratifikace ze strany VK vyjádřilo již dost. Kde chce, ten si jejich stanoviska na netu vyhledá sám......
VK je typický čecháček, který ne a ne se zbavit Minderwerttigkeitskomplexu vůči Němcům. Je to ten nejubožejší způsob obstrukce, jakým se Klaus zviditelňuje před občany. A ti, kteří jsou více chudí duchem na to slyší, viď mámo....
Na zasedání EU 29.10. pošle Klaus za sebe kancléře Weigla - že by se bál???? Stydím se. Češi vždy, když jim dějiny povolili u huby a nabídly velkou míru svobody a samostatnosti, naložili s ní vždy po svém.....
P.S. Už si představuji, jak Sudetští Němci najímají právníky, pátrají v matrikách atd. (to bude business pro advokáty..), pak k soudu, čakat na rozsudek a pak hurá do Sudet. To by bylo terno, co by tam viděli......Ach jo....
27. 10. 2009 | 19:22

Papouch napsal(a):

zlaty hreb te uvaze chybi - britska kralovna dosud ratifikacni listiny do Rima neodeslala

takze "nepodepsala"

to jsou paradoxy, napsal by Veskrna...
27. 10. 2009 | 19:25

Kill napsal(a):

Další židovský internacionál tlačí Lisabonskou smlouvu...
27. 10. 2009 | 19:33

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, o paradoxech se samozřejmě psalo už dávno před veškrnou, antiku nevyjímaje...

VESELÁ VDOVA

Svět je plný paradoxů
a drobných katastrof
a každá správná komedie
začíná přece slzami
drahoušku

Jen si vzpomeň
ještě nedávno říkala jsi
že jsem šašek
a nyní
jen s něhou sobě vlastní
to tvrdíš o svém
manželovi
v domnění že já snad osedlám
jeho papuče
ale co se dá dělat
chyby prý jsou produktem
blbosti
a blbost zas nerozlučně patří
k myšlení
a myšlení svým způsobem souvisí
i s bytím
c o g i t o e r g o s u m
že
ale zjednodušme to ještě víc
pojďme k lásce
m i l u j i t ě
i když vím jaké sny mě
čekají
v posteli
po cizím
chlapovi

Svět je plný paradoxů
a drobných katastrof
a každá správná komedie
začíná přece
slzami

M i l á č k u...

Veselé krizování...
http://i1.korzik.net/2009-0...
27. 10. 2009 | 20:11

Jozef napsal(a):

Nevidim v texte nic prinosne.Naopak.
A nevidim ani svojpravnost a narodnu dostojnost.

J.Dienstbier,"Cech,Evropan,novinar a politik" o politikoch:"Obcane si je pronajimaji,aby pro ne spolecnost spravovali a vedli"

Pan Dienstbier,ale tu nie su len deti,tu mnohi uz vedia,kto si penajima aj najmocnejsieho muza planety!

Ako len mozete napisat: "Predlistopadovy rezim ctyricet let strasil Nemci..."?? Sam ste bol komunistickym novinarom.
Ved ani Gorbacov nemal problem suhlasit so zjednotenim Nemecka,proti boli jeho terajsi najblizsi spojenci!
Prvy strasil Nemeckom britsky minister hospodarstva /musel odstupit/.A slova cerstvej expremierky Thatcherovej na adresu nemeckej politiky su tak totalne "urazlive",ze media a politici museli riesit problem:rychlo zabudnut,alebo najprv reagovat?
A v case vojen v Juhoslavii kolko sa objavilo v Britanii,vo Francuzsku a inde protinemeckych clankov?
Dobre to viete.

Keby Cesi platili prazskych /a Slovaci slovenskych.../ novinarov ...a keby ste nestrkali len hlavy do piesku,mohli sa veci okolo nas vyvijat uplne inac.
Nemuselo byt Kosovo atd,ani terajsie velkomadarske ambicie.Ani potreba Slovenska obratit sa aj na Moskvu,ako garanta jeho zaujmov.
27. 10. 2009 | 21:13

Jupík napsal(a):

Budu volit zásadně stranu Zelených, hlavně Lišku.
27. 10. 2009 | 22:13

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, liška je samozřejmě super a příroda má k tomuto individuu pochopitelně jistý vztah...
http://www.ateo.cz/f/images...
27. 10. 2009 | 22:22

:) napsal(a):

no srovnavat se anglii, potes panbuh. to mame latku radne vysoko. my nejsme anglie. v porovnani s kazachstanem jsme vzor demokracie. to je odpovidajici srovani
28. 10. 2009 | 00:38

Béda napsal(a):

"Sudetští Němci chtějí po Merkelové, aby odmítla Klausovu výjimku
Sudetští Němci žádají kancléřku Angelu Merkelovou, aby odmítla výjimku z Listiny základních práv Evropské unie, kterou kvůli ratifikaci Lisabonské smlouvy o reformě EU požaduje český prezident Václav Klaus. Sudetští Němci považují požadavek na nepřijatelný."

http://www.novinky.cz/zahra...
28. 10. 2009 | 00:43

slávek napsal(a):

představa, že by v anglii fanatickej komunistickej novinář a pijan červeného vína dělal ministra je taky absurdní, ýe soudruhu Dinsbíre
28. 10. 2009 | 06:20

huhu napsal(a):

demagog Dienstbier, jako komunistický propagandista byl vždy zvyklý lhát . Anglická královna nemá ty pravomoce jako český prezident....
28. 10. 2009 | 07:57

MerryMan napsal(a):

huhu:
Hluboce se mýlíte. Britská královna má podstatně vyšší pravomoci, než český prezident. Např. může prodat veškeré válečné loďstvo UK, vyhlásit válku Francii, vyhlásit válku kterémukoliv státu, pokud se jedná o obsazení Holandska, nemůže spáchat žádný zločin, ministerského předsedu vybírá dle vlastního uvážení, není při tom ničím vázána.
Bohužel jste zpochybnil i ostatní informace
Že pravomoce nevyužívá, je britské specifikum. Např. za posledních několik se t let pouze 1x vybral panovník jiného min. předsedu než předáka strany, která vyhrála volby. atd. atp.
Bohužel jste touto neuváženou poznámkou zpochybnil pravdivost i Vašich ostatních "informací" jako "...komunistický propagandista byl vždy zvyklý lhát..."
28. 10. 2009 | 11:27

Krupa Václav napsal(a):

A je to.Klaus pomáhá Posseltovi zapalovat louče.Až budeme slyšet bubínky budete říkat,my jsme to říkali.
28. 10. 2009 | 15:06

Pavel napsal(a):

Válečné reparace má právo naopak vyžadovat dle Postupimské konference Česko a Slovensko jako následnické státy republiky československé po Spolkové republice Německo jako nástupnickém státu západních okupačních zón Hitlerovy Třetí říše a z „vhodného německého zahraničního majetku“. Nikdy na nich Československo důsledně netrvalo a byla to chyba.

31. srpna 1945 byl vydán dekret č. 54/1945 Sb. o přihlašování a zjišťování válečných škod. Ředitel Národní banky vyčíslil těsně po válce škody způsobené okupací na čs. hospodářství na 1300 miliard USD. 18. 9. 1945 náměstek ministra zahraničí Clementis prohlásil, že se meziministerská komise dospěla k částce 630 miliard korun (hodnota koruny z roku 1938). Na reparační konferenci v Paříži dle závěrečného aktu z 21. 12. 1945 byla odsouhlasena všemi vítěznými státy částka, kterou musí Německo Československu uhradit na 17,561 miliard USD v hodnotě dolaru z roku 1938. V dohodě podepsané všemi spojeneckými státy se Československo zavázalo zabezpečit německý majetek na svém území aby se nedostal zpět do nepřátelských rukou a zároveň ponechat si tento majetek až do zaplacení reparací. Německý majetek nacházející se na území cizího státu propadal státu, na jehož území se nalézal a započítával se do reparací, i když nominálním vlastníkem nebyl „Německý nepřítel“. Z reparací byly vyňaty majetky a vlastnictví osob, které v čas anexe, nebo vstupu země, která byla členem Spojených národů, do války byly příslušníky této země.
Reparace skončily v roce 1962, Československo dostalo celkem z celkového objemu reparací 4,23% místo 4,57% smluvně přiznaných pařížskou konferencí.
Každý odsunutý Němec v SRN obdržel podle smlouvy z 26.5.1952 v průběhu padesátých let přibližně 8500 marek odškodného za odsun dle části XIII Zprávy z Postupimské konference ze dne 2.8.1945. Dále bylo stanoveno, že Německo neuplatní námitky proti použití německého majetku, němečtí příslušníci neuplatní žádné nároky vůči spojencům a jejich příslušníkům a německé soudy nebudou takové nároky projednávat. Otázka reparací nebyla nikdy uzavřena, československá delegace při ukončení činnosti Mezispojeneckého reparačního úřadu v listopadu 1959 učinila v Bruselu prohlášení, jímž si československá vláda vyhrazuje uplatnění všech práv na odčinění válkou
28. 10. 2009 | 17:41

Holubář napsal(a):

Pavel:
To je dobrá informace. Díky.
28. 10. 2009 | 18:03

Pavel napsal(a):

To Holubář
To ti tzv. české noviny LN, HN, MfDnes v německých rukou, určitě nenapíší. Za chvíli naše lidi přesvědčí, že jsme si Lidice vypálili sami, při neodborném počínání s otevřeným ohněm.
28. 10. 2009 | 18:41

Holubář napsal(a):

Pavel
Na tohle téma mám spoustu veselých historek z natáčení, ale to bych tady hrozně košatěl.
28. 10. 2009 | 18:56

Ben napsal(a):

Spousta příspěvků se vrací k poválečné době. Probírají se tady možné nároky Sudetských Němců, probírají se škody způsobené německou okupací, na kolik byly vyčíslené,...

Já se vrátím jen o necelé dvě desítky let zpět...

Možná že mi to uniklo, ale za dvacet let jsem nikde nevyčetl, jestli někdo vyčíslil škody způsobené vpádem sovětských okupačních vojsk v roce 1968, a škody způsobené následným dočasným okupačním pobytem sovětských vojsk po celém Československu.
Třeba se mýlím a někdo tyto škody vyčíslil ať už v korunách či rublech, jen tato info byloa málo uváděna na veřejnosti. A také by mě zajímalo, jestli jsme tyto škody po bývalém SSSR či následně po Rusku vymáhali?
28. 10. 2009 | 19:10

Targus napsal(a):

To Pavel a Holubář:

To, co zde napsal pan Pavel, bylo za předlistopadových časů základních osnovách dějepisu pro střední školy.
Čísla se mi samozřejmě vykouřila nenávratně z palice, ale jisté ponětí mám jak o skutečnosti, že reparace nebyly splaceny, tak i o skutečnosti, že Sudeťáci byli odškodňováni paušální částkou.
V dnešních osnovách hybridu "člověk, prostor, čas" bychom tyto záležitosti hledali marně. Při pohledu do učebních paskvilů se akorát divím, jak moc jsem se měl špatně a kdo všechno mi ubližoval.
28. 10. 2009 | 21:03

Sláma napsal(a):

To Pavel:
Díky za detailní informace. Pokud vím, jsou Poláci na tom lépe právě proto, že když začaly houstnout požadavky vysídlených Němců, vyčíslili škodu za zničenou Varšavu. A rázem bylo ticho po pěšině.
Eventuelní otevření nároků Sudetských Němců by otevřelo možnost nárokovat zbytek reparací státu i individuální újmu našich občanů, takže si myslím, že je v první řadě v zájmu Německa tuto věc neotvírat.
Pokud vím, tak Němci byli vysídleni z mnoho států, nejen z Československa či Polska. U nás byla trochu odlišná situace než jinde. Sudetští Němci se stali po Mnichovu občany Německé říše, tedy státu, se kterým jsme byli ve válečném stavu. Z tohoto hlediska považuji odsunutí Sudetských Němců za zcela legitimní. Odlišná situace byla zřejmě u Karpatských a Spišských Němců a Němců, kteří byli občany Protektorátu.
29. 10. 2009 | 09:31

top4shoes napsal(a):

08. 11. 2009 | 16:54

Hervesale napsal(a):

very good hervesale !
30. 11. 2009 | 13:07

mbt shoes napsal(a):

Vlastnictví - i podle čl. 11 Listiny základních práv a svobod zavazuje. S tím, že vlastnické právo má stejný zákonný obsah a ochranu. S vlastnictvím věci jsou spojeny i povinnosti, stíhající zásadně vlastníka věci. Jednou ze základních povinností každého vlastníka je o svoji věc řádně pečovat, včetně zajišťování a hrazení oprav, údržby, u chodníků udržování jejich řádného stavu, schůdnosti, atd. Jestliže vlastník tyto své povinnosti neplní, za škody tím způsobené nese subjektivní a dle jejich charakteru i objektivní odpovědnost.
07. 12. 2009 | 10:38

andy napsal(a):

Are you looking for the Bose Headphones ,CHI Hair Straighteners or GHD Hair Straighteners,buy them immediately,and we'll give you a good discount.
21. 01. 2010 | 09:33

ed hardy clothing napsal(a):

good ,thank you for your info
27. 02. 2010 | 09:41

iPhone to Mac Transfer napsal(a):

great,thank you
28. 02. 2010 | 15:48

air max 95 mens napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
14. 03. 2010 | 14:13

air max 95 mens napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
14. 03. 2010 | 15:47

Free Ringback Tones napsal(a):

thanks you very much for your information
15. 03. 2010 | 01:12

nike air max napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
01. 04. 2010 | 03:42

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy