O volební kampani

23. 05. 2010 | 11:06
Přečteno 4568 krát
Nářek nad volební kampaní jest pravidelnou kulisou volebních rumrajchů. Pohoršit se nad intelektuální a morální úrovní pokleslého politického okopávání patří k bontónu. Budiž, i já jsem znaven touto etapou volebního śťouchání, pošťuchování, šťourání, štípání, štětění a dalšími produkcemi, jimiž politické strany staví na odiv svou pevnou rozhodnost, neotřesitelnou morálku a sálavý intelekt.

Faktem je, že pamatuji volební kampaně milé, přátelské a jemné. S četnými a velmi podrobnými diskusemi o volebních programech. Devadesát devět celých devadesát sedm setin procenta mých uvědomělých spoluobčanů tenkrát radostně volilo kandidáty Národní fronty. I já jsem tak volil, ale nemohu říct, že bych byl na to zas obzvláště hrd. Nelíbilo se nám to, vyzvonili jsme si klíči změnu, a teď přece máme, co jsme chtěli.

Jo vono se nám to zase nelíbí? Že je to nepořádek a upadlá kultůra? Pokud jde o slušnost opravdické volební kampaně, tak ta je vždy více nebo méně neslušná. Strýc sprosťák rád citoval poválečná hesla, která zhusta psali straničtí aktivisté po nárožích. Třebas „Volte hýždě, volte listy, jen nevolte komunisty,“ či „Volte hýždě, volte krávy, jen nevolte klerikály,“ nebo „Volte řitě, volte stehna, jen nevolte číslo jedna.“ Tedy nebyly tam hýždě a řitě, bylo to poněkud jadrnější.

Za Rakouska a ve dvacátých letech zabírala označení protivníků jako bezbožných liberálů, neznabohů, sprosťáků, švindlířů, handlířů. Obvinění politického soupeře z lhaní a zlodějny lze doložit už na dochovaných nápisech z antických Pompejí. Přímé uplácení voličů s rozdáváním třeba potravin zažila první republika. Pováleční osídlenci pohraničí dostali glejt na své zábory ledva před volbami. Aby věděli, komu za to vděčí. Úspěšný model opakoval Václav Klaus s datem zahájení kupónové privatizace (voleb).

Pokud vám kampaň připadá pitomá, je to známkou, že tahle její součást není určena zrovna vám. Srovnáte-li ovšem volební hesla s titulky nejčtenějších novin, zjistíte, že intelektuální úroveň sdělení je zhruba stejná. Všem stranám i novinám radí nějací odborníci. Radí jim to, co zabírá. Nemá smysl vymýšlet texty bigboardů pro profesory Hořejšího, Pačese a Wichterleho. Ti se o svých volebních preferencích rozhodují trochu jinak.

Lidem prý „vadí“ negativní kampaň. V novinách ale lidé nečtou nic jiného, než to, co má negativní titulek. Novináři denně hledají negativní zprávy nebo alespoň možnost, jak dobré zprávy negativně prezentovat. Nebyly by jinak „zajímavé“. Odborník vám na vaši námitku, že nechcete negativní kampaň, řekne, že se vzdáte toho, co je nejúčinnější. Vlastně toho, co jediné funguje. Fungovalo to v USA, v Argentině, Británii, Francii, Izraeli, Rakousku. Fungovalo to Bushovi, Clintonovi, Obamovi, Blairovi, Cameronovi i Livniové. Proč by to nemělo fungovat v Bělé pod Bezdězem?

Volební kampaň je zkrátka taková, jací jsme my sami. Jací vycházíme v nejpodrobnějších sociologických analýzách. Chápu, že je to nepříjemné zjištění. Snad vás aspoň potěší, že nejsme o nic moc horší, než voliči většiny vyspělých demokracií. Těší mne ale, že kritické hlasy stále vyzývají, abychom byli lepší. Zdá se tedy, že jsme ještě úplně nezblbli.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

otokar napsal(a):

Pane havel,nic nového. Napište, jak oddlužit stát(náš,ne řeckej)a co bychom měli,abychom dluh neměli.Jinak jste vtipný,nedivím se při vašem platu.
23. 05. 2010 | 11:26

vaclavhorejsi napsal(a):

Aha, takze je vse v poradku, jinak to ani nemuze byt...
Jaka zpozdilost pozadovat elementarni slusnost, odsuzovat ocernovani tech druhych a vyhazovani stamilionu za BLBE bilboardy.
Bez toho by to proste nebyla demokracie...

..
23. 05. 2010 | 11:29

grőssling napsal(a):

Tak, tak,

jenom bych dodal, že mne potěší negativní bilboard obsahující trochu humoru.

Například ten, jak primátorka Chomutova Řápková hledá index a spolužáky zes Plzně. Soudě podle odloženého soudního sporu, zatím neúspěšně, asi nenašla ani jedno.

To televizní reklamy na vložky, pampersky pro dospělé a viágry co udělají kohokoliv mužem ihned jsou mnohem blbější.
23. 05. 2010 | 11:31

bruf for napsal(a):

vaclavhorejsi napsal(a):

"Aha, takze je vse v poradku, jinak to ani nemuze byt...
Jaka zpozdilost pozadovat elementarni slusnost, odsuzovat ocernovani tech druhych a vyhazovani stamilionu za BLBE bilboardy.
Bez toho by to proste nebyla demokracie..."

..
23.05.2010 11:29:48
Ne, bez toho by to nebyl kapitalismus. Jeho DNA je nezměnitelné a nereformovatelné.
23. 05. 2010 | 11:34

mb napsal(a):

všechno je tak, jak má být ... :

http://www.youtube.com/watc...
23. 05. 2010 | 11:44

alesdrobek napsal(a):

Pane docente, to, co jste napsal, je argument pro plnočelnou politickou kampaň bez omezení. Argumentujete, že se musíme holt smířit s negativními jevy, které s sebou demokracie a pluralita a svoboda slova nese.

Z obecného filozofického hlediska s vámi souhlasím, že každé omezení svobody slova vždy zavání nebezpečím šikmé plochy, ale v reálu si téměř každá společnost na světě taková omezení sama nastavuje. Dokonce i v Americe, kde je svoboda slova téměř posvátná a člověk tam klidně může veřejně velebit fašismus nebo ostouzet menšiny, existují omezení, zejména způsobu vedení a financování volební kampaně.

A i my máme přece omezení. Politická reklama nesmí být v televizi ani rádiu, mimo přísně vyhrazený prostor. Pár dní před volbami se nesměji zveřejňovat výsledky průzkumů.

Jakmile tedy uznáte, že takové limity jsou oprávněné, nemůžete proti těm, kdo by je chtěli rozšířit, argumentovat z principiálních důvodů, jak jste to udělal v tomto blogu.
23. 05. 2010 | 11:51

hoven napsal(a):

boj o koryta bude vždycky špína. já v podstatě souhlasim s havlem. to se netýká jenom politiky, stačí se podívat do jakekoliv obchodní společnosti nebo statního uřadu. tam uplně ta samá prasárna probíhá v malem vydání. havel má pravdu, je to ve společnosti.
23. 05. 2010 | 11:52

Zacheus napsal(a):

Podle mého názoru to, že například i za první republiky byly volební kampaně nevkusné ( vyhýbám se podle mne až zbytečně expresivnímu označení "hnusné", jak si tuto charakteristiku v souvislosti s nynějšími volbami lze přečíst v blogu prof. Hořejšího), přece ještě neznamená, že tím budu omlouvat často pokleslou volební kampaň současnou.

Totéž se týká i volebních diskusí lídrů hlavních stran. Jak jinak by asi vyznělo, kdyby oba oponenti dokázali uznat i argument druhého, nebo dokonce ocenit svého partnera v diskusi, či připustit, že sice mají různý názor, ale stejný cíl. Najednou by i diváci, včetně mladých, poznali, že lze místo agresivity a mlácení oponenta klackem po hlavě řešit problémy v diskusi slušným způsobem, včetně pochopení postojů druhého.

Podle mne by takový politik získal sympatie v celé zemi a to dokonce i tehdy, kdyby z jeho strany šlo o jednostranný přístup ( protože by morálně byl výše než hulvát na druhé straně stolu).

Jestliže se ovšem sčítají body podle toho,kdo dokáže druhého víc urazit a dehonestovat, pak prostě volební kampaň vypadá tak, jak vypadá. To není jenom o politice, ale zejména o osobní filosofii, která ale samozřejmě nemusí znamenat ústup od svých názorových posic.
23. 05. 2010 | 11:56

Michals napsal(a):

pro vaclavhorejsi: ono by bylo lepší, kdyby to očerňování skončilo, ale vysvětlujte to ODS - oni nic, krom toho strašení Paroubkem nemají, takže to holt dělat musí...
23. 05. 2010 | 12:00

hoven napsal(a):

já si myslim, že si spousta lidí pořád na ten střet a hádky po těch 40 letech nemůže zvyknout. u nás pořád lidi berou politiku moc vážně. já sem rád, že se hádaj, to je demokracie. souboj je motorem pokroku. at si daj klidně do držky. já se budu smát. nad volební kampaní se vubec nepohoršuju, naopak nad bilboardama se dobře bavím. hlavně , když vidím slavečka sobotku s usměvem i...a.
23. 05. 2010 | 12:01

grőssling napsal(a):

alesdrobek,

Pane Drobku, plně souhlasím s tím co napsal pan Havel.

Nemohu za něj mluvit, ale řekl bych, že měl na mysli obsah širšího rámce předvolební kampaně, který je ostatně pravdivým odrazem stavu české společnosti.

Takže, je-li třeba léčení, tak nejdříve nás a až potom kampaně. Neboli více pragmatismu.

Vše ostatní je jen politický romantismus, nejhorší to forma amatérismu v politice.
23. 05. 2010 | 12:02

grőssling napsal(a):

A ještě bych dodal a více humoru prosím !!!

Co bych dal za megafór na bilboardu u silnice od Vyčítala, nebo Renčína !!!
23. 05. 2010 | 12:04

KamilW napsal(a):

Měli jsme v dílnách moudrého soustružníka, bývalého milicionáře z ČKD, který v srpnu 68 praštil legitimací. Od něho jsem slyšel hlášku: "Číst má člověk to, co je psáno malými písmeny. Velkými písmeny se nikdy nepíše pravda."

To platí kompletně o bilboardech.

I bez bilboardů vím koho nevolit jak pan Havel odhadl. Jemu se tím ale nezavděčím.
23. 05. 2010 | 12:09

grőssling napsal(a):

Například, kdyby byl u silnice na bilboardu tento fór: http://www.rencin.cz/vismo/...
23. 05. 2010 | 12:24

grőssling napsal(a):

23. 05. 2010 | 12:26

grőssling napsal(a):

Nebo tenhle je bomba na řeči o bankrotu našeho státu: http://www.rencin.cz/vismo/...
23. 05. 2010 | 12:27

grőssling napsal(a):

Oprava, CTRL C + V se nepovedlo, tak snad teď ano:

http://www.rencin.cz/vismo/...
23. 05. 2010 | 12:29

Grandmaster napsal(a):

Autor,
nagativni kampan by stezi fungovala ve Skandinavii. V kazdem pripade ne tak hruba, jakou vy propagujete.
23. 05. 2010 | 12:29

jarpor napsal(a):

"Volební kampaň je zkrátka taková, jací jsme my sami. Jací vycházíme v nejpodrobnějších sociologických analýzách."

Lapám po dechu - protože musím souhlasit !

Na druhou stranu, pane docente, kdo jiný, než Ti nahoře, by se měli snažit být lepší než jsme... ti dole ?

A co předvádíte ? Hnus...

Takže ten Váš blog by byl k souhlasu kdyby jej napsal někdo druhý.
Ne politik "nahoře". Ne Vy, abyste "analýzami" omlouval Vaše značně pokleslé chování a způsoby jednání. Nejen v kampaních...

Hezký den.
23. 05. 2010 | 12:35

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, že si dovolím zde s přítomným jistě nudícím se toho času bruselským politrukem drobně nesouhlasit. My vůkol po dědinách vůbec nejsme ti vaši sami - co dělají tzv kampaně volební...
My na rozdíl od vás jsme po dědinách přvážně praktičtí a šikovní čeěi a máme naštěstí furt co dělat. Takže houpat zkuste někoho jiného a někde jinde. Třeba to ešče někde vemou, o čemž též pochybuji...
Politruků a jiných kazatelů světu už netřeba. Howgh, mí rudí mi rozumějí...
Veselé krizování...
http://images.bugaga.ru/pos...
23. 05. 2010 | 13:14

alesdrobek napsal(a):

Možná jsem to pochopil špatně tak, že pan Havel reagoval na profesora Hořejšího a odmítl jeho volání po tvrdých omezeních kampaně.

V tom případě jen opakuji, že v obecné filozofické rovině také souhlasím.
23. 05. 2010 | 13:16

alesdrobek napsal(a):

Předchozí příspěvek byl odpovědí pro grösslinga.
23. 05. 2010 | 13:16

Jan Vaculík napsal(a):

Zase dobře napsaný blog, s nímž souhlasím.
Jo, to v dobách, kdy jsme si o skutečných volbách mohli nechat jenom zdát, to byl pěkně pořádek, umeteno; všude klid a mír!

Neříkám, že se mi bilboardy nezajídají: takové mrhání penězi! Doufám, že o příštích volbách bude bilboardů jiné: za zrušení rěch přiblblých cedulí! Za právo občana vidět nerušeně, co je za bilboardem! Která strana se toho ujme?
23. 05. 2010 | 13:20

Tencokida Hnuj napsal(a):

Jiří Havel

"Volební kampaň je zkrátka taková, jací jsme my sami."

TOTO SI PRO PŘÍŠTĚ VYPROŠUJI.

Jestli jste Vy geneticky či jak predestinován k tomu či onomu, mě propříště
vynechte.

I když na druhé straně - koho , kromě sebe a svých bližních vlastně máte na mysli, když říkáte " MY" ?

Nemohl byste to upřesnit?

Díky.
23. 05. 2010 | 13:40

jarpor napsal(a):

Tencokida...

Nečilte se tolik... :-)) a nemyslete si, že pan Havel pod "my" píše o Vás osobně...

No, uvidíme, zda to upřesní... soudím, že se načekáme...

Hezký den
23. 05. 2010 | 14:04

Charlie napsal(a):

pan Havel
jenom napsal, že způsob volební kampaně vychází (na základě světových sociologických výzkumů) vstříc většinovému lidovému (voličskému) vkusu.
Nic víc nic míň - úroveň neobhajoval.
Alespoň tak jsem to pochopil já.
23. 05. 2010 | 14:33

Doug Badman napsal(a):

Tím "my" pan docent myslí nás, obyčejné lidi. My obyčejní lidé jsme něco jako obyčejný prací prášek, také nic neumíme pořádně.
Ale nevadí, docent pro nás má lepší budoucnost - tak hurá k urnám!
Dostaneme koblihu.
23. 05. 2010 | 14:34

Rumcajs napsal(a):

Bohužel s Váma docente souhlasím.

Ale myslím , že je potřeba projevit alespoň elementární snahu o kultivaci.
Úplně vzdát by se to nemělo.
23. 05. 2010 | 14:47

Nestor. napsal(a):

Také se musím pozastavit nad konstatováním, že "my" si můžeme za všechno, tedy za dluhy, které nám Kalousej předkládá, "my" jsme si je z volili, "my" máme to, co jsme chtěli, co jsme jim dovolili, samé "my"! Tedy MY obecně, jak některý z výše píšících uvedl, my obyčejní občané. Ani pan Havle, ani Kalousek či kdo jiný neřeknou "my" a k tomu dodá, já Havel, já Kaliusek, já Nečas, já Schwarzenberg, aby jaksi upřesnil, koho za ty "my" považují. Prostě za všechno můžeme "my". je sice pravda, že jsou jedni z nás, námi zvolení, ale jejich činnost a skutky již nejsou "námi" vůbec ovlivňovatelné. A o tom to je!
23. 05. 2010 | 14:50

jarpor napsal(a):

Rumcajs

Zdravím...

"Ale myslím , že je potřeba projevit alespoň elementární snahu o kultivaci."

Kým - námi (Vámi, mnou ... ) nebo panem europoslancem ?

Vy se chystáte je učit, že o politickém oponentu se vyjadřujeme slušně, že na něj neházíme špínu, že jej neočerňujeme.... ? Že když už, tak říkáme co chceme dělat a proč je to tak dobře ... a nikoliv co chce dělat onen oponent a co je na tom špatně ?

To Vám tedy přeji hodně štěstí...

Hezký den
23. 05. 2010 | 15:19

davy napsal(a):

Půl roku tepání ze všech stran hlavně Paroubka bez výsledku.Měsíce negativismu,ve kterém nepadla na jediného lídra jediné strany jediná pochvala.Tak si to pamatuji celé letošní já.Jsem jediný?
Nechval dne před večerem.Ale může být i nehaň pro totéž?
23. 05. 2010 | 15:31

jarpor napsal(a):

Davy

Ne, nejste.

Ve stejném duchu pokračoval dnes na Primě...
Naprosto s převahou zvítězil pan Paroubek v tom, kolikrát hovořil o ODS ... a kolikrát o ČSSD hovořil Nečas.
Třeba to někdo spočítá kolikrát Paroubek vyslovil "ODS" a odvozeniny a kolikrát ČSSD s odvozeninami vyslovil Nečas...

Hezký den
23. 05. 2010 | 15:44

ventos napsal(a):

k uvedeným heslům bych ještě dodal "bývalý starosta Junes žere kočky, volte Vencelídesa"
23. 05. 2010 | 16:02

Béda napsal(a):

Autor,

Otázkou jest, co považujete za negativní kampaň.

Jestli pouze negativní slovní vymezování formou věcné argumentace a poukazování na omyly, nesplněné sliby, podvody na voličích, zeměšnění nedostatků oponenta...

anebo taky jinou formu negativní kampaně, t.j. nenávistně vedenou volební kampaň vybízející k otevřenému násilí a omlouvání násilí.

Jestliže pouze to první, pak budiž. Jestliže i to druhé, pak byste se v budoucnu mohl dožít i horších věcí, nežli pouhého házení vajíček, vyhrožování zabitím, fyzické inzultace, žhářství. Růži ve vašich rukou by si váš "oponent" mohl taky vysvětlit jako projev argumentační slabosti a vzít vás přes hlavu boxerem.
23. 05. 2010 | 16:02

Lukáš Bušina napsal(a):

Cajz mluví o kultivaci? :D Vtip dne :D

Jsem se dlouho tak nenasmál.

Co Cajzi začít napřed u sebe?
23. 05. 2010 | 16:11

Petr napsal(a):

"Snad vás aspoň potěší, že nejsme o nic moc horší, než voliči většiny vyspělých demokracií."
To je pravdivá věta pane docente. Jen je k ní třeba dodat, že oproti voličům ve vyspělých demokraciích nemáme koho volit. Tedy koho schopného, vzdělaného, slušného, nezkorumpovateného.
Zatím nám jedna strana nabízí křišťálové hošíky co jsou proti svému upřímnému přesvědčení na Floridě a budou další, druhá strana v zájmu jakoby být u kormidla s sebou nechá mávat zelenými Ropáky jak s mokrým hadrem a bude-li to v zájmu jejich šíšounů místo zezelenání třeba i zčervená.
A u ostatních stran to není o moc lepší. Jen to není tolik vidět.
23. 05. 2010 | 16:35

Tužka napsal(a):

Tužka napíše, už to píšu nevím po kolikáté, takže zdůrazním, nepočítám se mezi my všichni,..já jsem já, ..já mám ráda svoji odlišnost, já si ji pěstuji, mne hned tak někdo "neutáhne na vařený nudli," a už vůbec ne nějaká volební kampaň. Pochlubím se, do školy nás chodilo přes 800,ve školní kronice je napsáno,děti jistého bývalého továrníka a moje jméno, nejsou v Pionýrské organizaci.U mne je napsáno,že to nevybíravým způsobem odmítám. Na to jsem obzvlášť pyšná, jako malé hloupé a nevinné dítě jsem věděla, jak vypadá slušné vychování. Tak abych to nevěděla po tolika letech zkušeností. Tužka a nelenuji si, všechny volební letáky, donést do modrého kontejneru.
23. 05. 2010 | 17:08

Rumcajs napsal(a):

jarpor:

Zdravím!

Každým, komu to vadí. Nevkládám do toho příliš nadějí, ale za pokus to stojí.
23. 05. 2010 | 17:31

Rumcajs napsal(a):

Bušina:

Co se ti nelíbí chlapče ? Dyk na tebe sem hodnej skoro jak na vlastního.
23. 05. 2010 | 17:32

almost glossed™ napsal(a):

Navazuji na Bédu:

Je negativní kampaň a "negativní kampaň".

ODS mínus před čtyřmi lety byla poukázáním na zamlčované plány ODS. Dnes víme, že zcela pravdivé. Mnozí stoupenci ODS už tehdy tvrdili, že si mysleli "že ODS konečně začala otevřeně sdělovat své plány". Přesto tehdy vzbudila neuvěřitelný odpor médií a taktiků ODS. Řekla nahlas, co mělo být ještě chvíli pod pokličkou. K této kampani se vážou dnešní slova stoupenců ODS09, že si ČSSD s negativní kampaní "začala".

Na druhou stranu k negativní kampani v pravém slova smyslu řadím:

1. Kubiceho zprávu s pomluvami nejhrubšího zrna údajně zaštítěnými státní institucí. Jak se později ukázalo, rozšířena byla (beztrestně) zástupcem veřejnoprávní instituce Českého rozhlasu.

2. Dobrovolný hon na stranu i osobu - jednotlivce = Paroubka ve všech českých médiích - veřejnoprávních i soukromých. Jeho představitelé se přitom neštítí ani nejhorších podpásovek - viz Šimůnkův nehorázný rozhovor s Paroubkem v TV Prima na téma úmrtí nenarozeného dítěte. Sem řadím i přejmenovávání představitelů ČSSD na "socialisty", ač výslovně sdělili, že si to nepřejí a že to vyvolává nechtěné konotace k době "socialismu" před r.89., prezentováním ČSSD, jakoby jednala vždy ve shodě s KSČM, prezentování Paroubka vždy s méně přívětivým výrazem, než představitele z ODS09 (a to i u dvojice fotografií v jednom článku).

3. Rozbíjení stranických mítinků vejci a píšťalkami, provokování účastníků mítinků jejich otevřených urážením, zapalování stánků.

4. Fyzické napadání odpůrců (-typicky chlapské rány bez varování a zezadu...)

5. Hanlivými spoty typu "KSČSSD", Přemluv bábu apod.

6. Přímá denunciační kampaň ODS, která navazuje na osvědčené taktiky spřízněných médií: Viz billboardy krasavec Nečas/netvor Paroubek, které zaplavily zemi v poslední době a osočování Paroubka v podzimní kampani.

Všechny tyto taktiky, které jsou součástí strategie soustředěného útoku na jednotlivce z mnoha různých zdrojů ODS použila před čtyřmi lety. ČSSD se zjevně začíná postupně přizpůsobovat a snaží se útoky vyrovnávat, ale stále ještě nevyužívá všech šest kategorií.

Kvůli jednostranné orientaci českých médií (včetně kdysi dávno sympatizujícího Práva) ani nemůže.

Rozdíl v účinnosti je v autorovi sdělení. U ČSSD je vždy jasné, že negativní zprávy o soupeři vysílá ona sama. U dvojstrany ODS09 se daří díky spřízněným šéfredaktorům (stačí několik osob - deset? dvacet?) vytvořit dojem, že autorem sdělení je "objektivní", "nezávislý" aktér. Lidé, kteří jen trochu méně sledují politiku a figury na mediální scéně pak snadno podlehnou dojmu, že skutečně stojí za to se např. zamyslet nad slovy "nezávislého politologa" Pečinky, Jocha, Kubáčka apod.

Proto nakonec ČSSD může být obviňována z původu negativních kampaní a osobních útoků.

Je to zajímavý paradox, ale bez mediálního krytí vážně bude stále působit jako slon v porcelánu a "negativistická strana".

S podplaceným rozhodčím davy fanoušků nepřesvědčíte, že jedno družstvo hrálo SKUTEČNĚ lépe. V politickém boji to však neplatí. Pokud máte rozhodčího = média z jakéhokoliv důvodu na své straně, můžete dělat zázraky. Třeba přesvědčit lidi, aby vás volili, třebaže tím volí jen a jen proti sobě a zjevnými masochisty nejsou.

Pro podrobnosti viz: http://www.czechfreepress.c...
23. 05. 2010 | 17:40

Kelt napsal(a):

Domnívám se,že plný souhlas s autorem je na místě.
Jenom na okraj-zákazem bildordů,plakátů a volebních tiskovin by přibylo tak x tisíc nezaměstnaných.
Tím je neobhajuji a ani nečtu.
23. 05. 2010 | 18:07

Targus napsal(a):

To Jiří Havel:

Vážený pane Havle, a většinou neodpovídáte, cítím povinnost i Vám jako členovi ČSSD požádat Vás o komentář k chystané schůzi den před volbami, kde se má schválit evidentně prolobovaný a tučně uplacený zákon o přimíchávání biopaliv do ropných produktů. Abyste se zorientoval, celý problém je výstižně popsán v článku uveřejněném 21. 5. v periodiku Politika. Pan Stejskal promine tapetu, jen prvních pár vět.
"POLITIKA: Slíbili protlačit biopaliva
21. května 2010



aneb Proč se poslanci scházejí den před volbami

Jde někomu ve věci biopaliv o podstatu?! Poslanci se sejdou z jediného důvodu. Potřebují totiž ještě rychle splnit lobbistický závazek a vědí, že tam hned druhý den být nemusí a je potřeba se zabezpečit.

Jistý nejmenovaný podnikatel si před pár dny pozval předsedu Svobodných Petra Macha a "přemlouval" ho, aby Svobodní přestali šít do věcí, které se točí kolem biopaliv. Petr Mach trval na tom, že biopaliva jsou drahý omyl sloužící pouze výrobcům biopaliv na úkor všech spotřebitelů, a schůzka skončila.

Podnikatel má ale evidentně "přemluvenou" drtivou většinu poslanců od KSČM přes TOP 09 a ČSSD po ODS, o zelených nemluvě. Podívejte se do současné sněmovny a sledujte, kdo bude pro biopaliva hlasovat poslední den před volbami."

Velice Vám děkuji za Vaše vyjádření, zda-li se tento zákon slučuje s prohlášením členů ČSSD o korupčním jednání a lobbyingu.
23. 05. 2010 | 18:41

Anička z Kuřimi napsal(a):

Mno,
bilbord sem, bilbord tam,
párkrát zaprší zafouká a jsou to vyhozený prachy ..

Pakliže strany mají dost chechtáků na "kraviny", snižme dotaci za odevzdaný hlas ve volbách z 10,-Kč na 1,-Kč, ve jménu "krize"!!

To by bylo řešení, zajisté by souhlasil i největší "šekový zadlužitel".

To by se pak hospodařilo, .. sem si dosaďte důvody /výmluvy/ proč to nejde.
23. 05. 2010 | 19:19

Vilém napsal(a):

ČSSD si skutečně nemusí dělat starosti s tím, že by jí špinavá kampaň mohla uškodit. Naopak, čím divočejší politika bude, tím víc dostanou ODS a ČSSD. Ztráta by hrozila kvalitním stranám, které přitahují samostatně myslící voliče s určitými nároky. ČSSD se naopak soustředila na vědomé vzývání nekvalitních občanů, od egoistických úřednických "odborářů" po týpky jako je profesor Hořejší, šampióny v sebeklamech a iluzích, kteří se bůhví proč vydávají za idealisty, třebaže jsou jen nesvéprávní a neodpovědní.
Pravdu má pan Havel v tom, že takových voličů je v ČR mnoho, ale to snad nemůže nikoho udivovat, když zde stále ještě převládají lidé, kteří byli vychováni jako nesvéprávní poddaní komunistů a ochotně vymění Husáka za Paroubka se Škromachem, což ani velká změna není.
23. 05. 2010 | 20:18

snowfox napsal(a):

Doc. Havel

Pak vězte, že kážete vodu a pijete víno, když stejnými ústy hovoříte se školáky o výchově, škole a vzdělání, a zároveň jimi sprostě lžete a pomlouváte. Asi víte, o kom/čem hovořím.
23. 05. 2010 | 21:45

mp napsal(a):

Bohužel, souhlasit nemohu. Z této předvolební kampaně mám pocit, že politické strany si myslí, že oslovují voliče věku pískovištního a to ještě v době kamenné.
24. 05. 2010 | 00:04

blue jay napsal(a):

Europoslanci získali s mandátem i důchod 94 000 korun!
Noví europoslanci dostanou po dovršení 63 let starobní důchod z evropských prostředků. Jeho výše byla schválena v roce 2005 spolu se změnou platů. Když bude europoslanec v parlamentu celé pětileté období, bude dostávat každý měsíc 3480 eur. To je podle současného přepočtu 94 tisíc korun.
A k tomu mu zůstane i český starobní důchod, do jehož výpočtu se europoslanecký plat také započítá.
A mozna i trinacty duchod 2400 Kc !!
Co vy na to veselej docente? Tak si ale asi zije obycejnej duchodce.
A ted otazka co za ten plat ( minimalne 230 000 Kc mesicne plus ruzne prebendy) v tom Brusselu vlastne delate?! Uz se Vas tu na to ptalo dost ctenaru Vasich blogu. Zatim se jen dozvedeli ze tam za penize Ceskych dannovych poplatniku pozorujete zelene papousky .
24. 05. 2010 | 01:13

blue jay napsal(a):

to Targus (23.05.2010 18:41:47)
Nebudte blahovej. Jiri Havel se tim na co se ho ptate nezabira. On v Brusselu pobira plat obycejnych lidi a pocita papousky. A nebo si vymejsli "ostrovtipy". Asi proto mu v CR rikaji veselej docent. Uchechtal se az do Brusselu. A porad si z toho moc nedělá a nadále se tváří hloupě. Proste priklad obycejneho cloveka o kterem porad mluvi Paroubek.
24. 05. 2010 | 02:19

Ládik napsal(a):

Soudruhu docente,
horší demagogii by nesesmolil ani Goebbels.
24. 05. 2010 | 05:37

kokr napsal(a):

Popravdě, na tom všem jste se podílel a podílíte. Jste součást toho hnusu a nechutnosti a o vašem charakteru by se dalo taky dozajista polemizovat. Jste to vy co přitápíté pod kotlem znechucení a podílíte se na velkých lžích vůči nedovzdělaným občanům.(vašeho elektorátu) Vyvoláváte v nich iluzi, že vše je možné a za nic se nemusí cítit odpovědnost. Chcete v nich vyvolat pocit nedospělých jedinců o které vy se přeci postaráte. Ale vy jste se přeci nikdy o nikoho nestarali a nestaráte, jen prodlužujete iluzi o tom že všechno bude krásné a prosvětlené krasnými zítřky. A zaměrně jim neříkáte že už jsou jednou nohou v pekle. Vaše oranžová partička je stejně nebezpečná jako kterákoliv extrémistická či kryptokomunistická partaj. Vy jste kdo odnaučuje a demotivuje lidi pracovat a nést za sebe sama zodpovědnost a tuhle masu pak posíláte na ten zbytek, který má v sobě ještě zbytek vůle a vnitřní kázně a vědomí, že se bude musí postarat sama o sebe. A tímhle vaším podivným textem opět a jen legitimizujete vaší nehoráznost, populismus a pokřivenost, kterou tady vytváříte a našeptáváte těm méně obdařeným.A bohužel obhajujete své dosavadní konání A chcete opět říci, že je vše vpořádku a ty občane se nestarej, my se přeci o vše postaráme, naším způsobem. Vy jste se skutečně nezměnil soudruhu Havle. Jenom převlík do stejného smrdutého hafršloku. Jste stejně nebezpečný jako vaši přední fírerové.
24. 05. 2010 | 09:31

snowfox napsal(a):

kokr

Krutá pravda. Jediný, kdo se tomu zřejmě směje (takhle my tu hru prostě hrajem a funguje to!), je exsoudruh europoslanec sám.
24. 05. 2010 | 11:43

Sofus napsal(a):

Dvacet let nam tady vladnou, "poucuji" nas drze, falesne a podle o jejich zvrhle materialisticke moralce, okradaji materialne i moralne ne hnusne, ale svins ske charaktery byvalych bolseviku, kterym nikdy neslo o narod, ale jenom o jejich koryta! Vidte soudruzi a soudruzky: J. Havel=stinovy ministr kultury; Dvorakova=predsedkyne Akreditacni komise (komunistka a rustinarka!), P. Pithart=dlouhodoby funkcionar, predseda vlady CR, Senatu CR...; Rychetsky=predsda Ustavniho soudu, viz predesle funkce; V. Havel =udajne dle s. Mlynare kandidat KSC=malem dozivotni prezident; V. Klaus=nomenklatura KV KSC v Praze, opakovene se hlasil do KSC= soucasny prezident
a dalo by se pokracovat ad infinitum na ministerstvech, ve statni sprave, vysokych skolach, ustavech AVCR, atd. A jeste dlouho budou, az do uplneho vymreni, nejlepsi "odbornici" a padousi.
24. 05. 2010 | 11:53

Tencokida Hnuj napsal(a):

Krátce :

Ono by stačilo napsat blog -

"Tehdy a tehdy se mi (spolu s kolegy) podařilo v Evropském parlamentu .........."

Nic víc. Ale taky nic míň.

Jinak je autor nedůvěryhodný.

/Nutno podotknouti, že naprosto stejný komentář pan Tencokida umístil i pod předposledním blogem (Cameron - a co my na to ? či tak nějak) dalšího klienta cestovní kanceláře " První česká europoslanecká " tedy pana Zahradila./
24. 05. 2010 | 12:16

Targus napsal(a):

To blue jay:

Mně stačí, že jste si to přečetl Vy. Kdybych to tu jen tak mrskal, pan Stejskal by to mazal jak o závod, coby spam. Takhle se slušně zeptám a ukáže se, za co nás tihle Vyvolení považují, že se ani neobtěžují nám sdělit, ať jim vylíznem zbytky ze zádele.
24. 05. 2010 | 12:22

JF napsal(a):

pan Havel:

rozumím tomu že v ČR je poptávka po laciné zábavě. ("oni jsou to ještě větší blbci než my")

Pro budoucnost je však třeba investovat. To co popisujete je žití z podstaty. Politika posledních 20.let + natírání a natírání.

Nepodceňuje ale ČSSD svého "obyčejného" člověka?Investuje ČSSD někde? Nechce někdo svého obyčejného člověka?

Ano, ono se tleská v divadle dobrému ... ale chápu i velmi a velmi slabému a především pokleslému. Je v tom zvláštní atavismus ...

Ono to může být třeba ještě primitivnější ...

Myslím že zas tak pokleslý vkus v jádru u nás není - tleská se i dobrému.
24. 05. 2010 | 13:02

J.H. napsal(a):

Je mi 60let a opět čtu tupé výlevy samozvaných a chtivých(tzn.že myslím i Vaš článek).Čím více každodenně čtu články rádoby spravedlivých a zastupujících současné vládní strany tím více mám jasno a již naprosto zřetelně vím koho volit nebudu !!!Vaše strana ruku v ruce s ODS napáchala tolik nekalého za dvacet let,že jsem přesvědčen o nutnosti nedat Vám již více šanci !!!A nedám ji ani Vám, ODS a ani ostatním hochštaplerům včetně těch pokřivených nácků z DS nebo jak si říkají.Vše jedno jste a ničeho dobrého nejste schopni přinést.Vězte ale,že vybráno mám!!!
24. 05. 2010 | 14:22

Jasný napsal(a):

...volte Zelené Lišky/,potom nám nebude vládnout Paroubek s Klausem !!!
...s Paroubkem,Rathem....a Klausem,Jaklem, ,Kindlem,Bémem,Langerem,Nečasem a Kalouskem a Filipem s komunisty a Bobošíkovou nás čeká jen společný hrob bez vápna,nedůstojný život !!!
24. 05. 2010 | 15:40

*** napsal(a):

tak vám přišili novou symboliku - EXOUDRUH .
Vypadá to lépe než dobrodruh, ježto není na první pohled jasné, co se z toho může vyklubat.
24. 05. 2010 | 16:10

ivo napsal(a):

Mě stačí že čssd volí cikáni.Prostě svůj k svému.Pobírači všech dávek spojte se a tuto zemi vyžerte.
24. 05. 2010 | 16:34

Karel Mueller napsal(a):

Pane Havel,

napsal jste svižný a úsměvný blog, zcela ve Vašem stylu.

Už jsme toto téma začli u prof. Hořejšího a tak nebudu opakovat řečené. Jenom to dokresluje trend k tomu, že volby jsou čím dál víc taškařice než souboj ideí a sil, které by mohly cokoliv výrazněji změnit.
24. 05. 2010 | 16:40

Ivan Hochmann napsal(a):

Tak nějak to bude pane Karle.

I na blogu pana profesora to jak vyznělo.

Prostě jedno za čtyři roky se budou chytráci předhánět v blbostech a lumpárnách a my se na to budeme dívat .Někdo se zájmem,mnoho s odporem,ale nakonec zas všichni půjdou dát hlas tomu, co je dle jejich mínění nejméně "škodlivé".

"Úsměvné blogy" od docentů a beuselských potentátů,když je lidem do pláče.
V tomto já nejedu.
Prolistoval jsem si volební zákon,ten hnusný canc polistopadových komunistických právníků.Fuj.
Hledal jsem především to co mohu ovlivnit.Tedy nedát svých 100,- ze státní pokladna NIKOMU z té hnusné politické galerky.
Všechna varování a zvěsti o zvůli přerozdělování i neplatných,či nevolícich "hlasů" ale eliminuje pár vět v technickém oddíle volebního zákona.viz:
*****************
§ 85

Příspěvek na úhradu volebních nákladů

Příspěvek na úhradu volebních nákladů se poskytuje pouze za výsledky voleb do Poslanecké sněmovny. Poslanecká sněmovna sdělí, po ověření volby poslanců, Ministerstvu financí údaje o počtu platných hlasů odevzdaných pro jednotlivé politické strany, politická hnutí nebo koalice. Politické straně, politickému hnutí nebo koalici, která ve volbách získala nejméně 1,5 procenta z celkového počtu platných hlasů, bude za každý odevzdaný hlas ze státního rozpočtu uhrazeno 100 Kč.
*****************,
už nikde nic jiného.

Financování stran ze státního rozpočtu je darebáctví přímo úměrné komunistické a socialistické aroganci.
A mohou se šklebit svými kulatými kmotrovskými ksichty jak dlouho chtějí.
Ztratil jsem naději dávno,u voleb mě do smrti nikdo neuvidí a vy si tu vyžerte polívčičku do dna.

A buďte rádi že vás při životě Bůh, či Vesmír ráčit nechá.
Není to samozřejmě jisté.

Ivan.
24. 05. 2010 | 17:13

im napsal(a):

Už jen 2,5 % získaných hlasů představuje cca 14 milionů do stranické pokladničky malé straničky.

A co teprve ty velké..

......Kořist“, o niž se kromě hlasů voličů strany perou, má hodnotu zhruba 1,5 miliardy korun. Jde o sumu, kterou budou partaje inkasovat postupně během čtyřletého funkčního období....

Celý článek viz níže

http://zpravy.idnes.cz/mfdn...
24. 05. 2010 | 21:34

Ivan Hochmann napsal(a):

No právě paní im,

celý systém mnoha stran se jeví jako naprosto nefunkční vzhledem k diskutabilní orientaci čechů l levému spektru.(podoba s Řeckem není náhodná).Co je příčinou patového rozložení společnosti je snadné vysvětlit.50 let pod ruskou botou a následná degenerace.Přičíst se může i židovský exodus a vyhnání němců.

Zajímal jsem se o podrobnosti české politické scény a zjistil jsem zajímavé čísla.
*10% hlasů je neplatných.
*10-20% nepřekročí 5.ev.10% hranici a je ve skrutíniu poděleno parlamentním stranám.
*60% lidí přijde k volbám +-.

Logickou úvahou odvodíme,že zparchantělý postkomunistický český parlament je výsledkem vůle 40% českých voličů.

Od tohoto faktu možno odvozovat další a další negativa,jako neúcta k zákonům,pohrdání státen jako institucí a odmítání odpovědnosti.

A tahle banda sposťáků a tlučhubů českého parlamentu,kterou si nerozumně uvažující český človíček pod pohnutím z demokratické euforie zvolil,nikdy nebude mít zájem na změně pravidel.Tak jako jej nemá při občasných záchvatech ohledně likvidace neuvěřitelných prebend a výhod,které nejsou v tak obrovském rozsahu nikde na světě.
Včetně jakési imunity,která je jen ponouká k porušování zákonů,korupci a dalších prasáren,kterými devalvují české jméno po celém světě.

Vidím to tak černě,poněvadž se zajímám a informuji.
Být sociálně zabezpečen na stáří,dávno bych resignoval na tohle svinské občanství.
Hanbím se za tento zprasený stát,za tuto socialistickou,komunisty zavšivenou společnost.
Proto nevolím.
A nikdo ně nepřisuzujte podíl odpovědnosti.
Stál jsen proti komunistům a stojím opět proti podkomunistické demokracii.
Než takovou demokracii,tak raději žádnou.
Tečka.
Ivan.
24. 05. 2010 | 23:14

Tužka napsal(a):

Tužka napíše,přečetla jsem toho o historii dost, o historii ve všech světadílech a vychází mi, že lidé žili spokojeně,v míru a prosperitě, šťastní, jen pod vládou jednoho osvíceného monarchy, pokud to byl malý stát a téměř jednolitá společnost. Najdete to třeba v historii ostrova Cejlon.Mockrát se to ,ale bohužel, v historii neopakuje. Jsou to opravdu jen světlé vyjímky. Jinak je to pumprdentlich na první i poslední pohled. Tužka, já jít volit musím, já do toho na radhauzu vedení pořád furtumfurt strkám nos, a oni by mi mohli říct, když nevolím, tak, ať držím tu svou nevymáchanou ******,a měli by pravdu, a to já nemůžu připustit.
25. 05. 2010 | 12:57

Ivan Hochmann napsal(a):

No právě.

Myslíte,opravdu,že "by oni měli pravdu?"
A že Vy byste měla opravdu zavřít ústa?
To přece nemyslíte vážně?

Ale je to jen věc diskuze.
To víte potrefená husa zakejhala.
Ivan.
25. 05. 2010 | 13:18

Tužka napsal(a):

Tužka napíše,pro Ivan Hofman.Četla jsem pozorně,co jste psal,pane, takzvaně velkou politiku už sleduji jen letmo, nějak mě už nebaví, ale tu malou v našem regionu, tak tu ano, tady si vždycky udělám čas. Jsou na radnici lidi různí a s některými jsem měla dost, no řekněme, za hranicí vychování stydlivé komtesy, rozhovory. Hulváti jsou všude a mezi čtyřma očima řeknou ledacos, a já musím mít čisté popředí i pozadí,myšleno v čase činů. Mám jednu výhodu, mám v šuplíku pár glejtů, které jsem za život získala, a tak občas některý vytáhnu, a když jde do tuhého, prostě oháním se termínem, že nejsem laik, a ať předloží své dobrozdání, když chtějí rozhodnout o něčem, co já považuji za špatné rozhodnutí. Mám na svém kontě dva opravdové úspěchy, jsem na ně patřičně pyšná, bouřila jsem při jejich prosazení jako sopka "Eja".

Vůbec Vás nepovažuji za potrefenou husu, taky si říkám, koho volit, ale dost lidí mne zná a pak budou sedět ve volební komisi a řeknou, hele, hele, nebyla volit, a to dělá, že..?..?Prostě malé město. Svěřím Vám, jak jsem to dělala za bolševika. V budově, kde jsem pracovala, byla volební místnost. Tu bylo třeba připravit, venku cedule, směrovky, měla jsem na starosti inventář místnosti z textu pracovní smlouvy. Tak jsem tam vždycky zašla těsně před začátkem voleb, kdy volí volební komise. No a řekla jsem, že odvolím také, ať si mne odškrtnou, no a nic, žádná volba. Ona je na začátku trochu "rozhoupaná atmosféra",takže, když máte zkušenosti pokrového hráče,tak se zadaří. Karetní taktiku a šachový gambit používám v životě často.Tužka
25. 05. 2010 | 16:41

Ivan Hochmann napsal(a):

Je mi jasná Vaše posice i praktikování vlastních názorů.

Možná bych Vám měl závidět i ty dílčí úspěchy za bolševika.

Já nikdy neuspěl.Ani v jediné straně,kterou jsem spoluzakládal a vedl organisaci místní organisaci.Nemyslím OF.Hovořím o DEU.Vím také leccos o praktikách vyjednávání a ústupků,ale za hranici,pomyslnou hranici,kdy moje snažení ztrácelo smysl a cíl jsem nikdy nezašel.
Ani za cenu jakéhokoliv vlastního profitu.A věřte byly takováé situace,že jsem o sobě přemýšlel ,jakýže to jsem Vůl.

A protože jsem už starý, nemám v úmyslu začínat zase s něčím o čem vím,že bych narazil.
Všechny ty poudačky o Občanských iniciativách ,angažovanosti,vůli napravovat cíleně a programově činěné hovadiny mocných jsou k ničemu.

Pokud si vlastními postoji(třebas i neúčastí ve volbách,což by poznaly strany na příjmech ze státního rozpočtu)nevydupeme respektování a tvorbu normálních zákonů všech lidí i politiků,nemá naše angažovanost smysl.
Tak jako neměla za bolševika.
To by se jim,grázlům tak hodilo.
Stejně blbá veřejnost jako za éry jejich zparchantělého socialismu.!

Tůůdle!
Zdravím Ivan.
P.S. svoje podrobnější představy uvádím na blogu pana Komárka.
25. 05. 2010 | 17:14

Tužka napsal(a):

Tužka napíše,Vážený pane,Ivan HOCHMANN,především se musím omluvit,udělala jsem z Vás Hofmana,to je teda,...no omluvte mne, prosím, velkoryse jste to přehlédl,dík.Víte,kdybychom se dohodli,a nešli k volbám,ta krásná představa,účast 1-2 procenta voličů,do toho bych šla s tak velkou radostí,to by byla přesdržka pro ty u válu.Přímo se tou představou bavím. Někdy to dělám na blozích tak,že si čtu jen vybrané příspěvky,Vás nevynechávám,ale teď je to samá volební ..,a po volbách to bude povolební,..Takže,díky za velkorysost.Tužka s úsměvem/stále omluvným/
25. 05. 2010 | 17:49

gesho napsal(a):

PANE HAVEL MEL BYCH NA VAS DOTAZ
vcera jsem sledoval ekonomickou inventuru na ct24, kde, mimo jine, vystoupil ekonomicky expert cssd jan mladek (ergo vas nastupce). jakysi expert PWHC mluvil o populismu, co se taky progresivniho zdaneni a argumentoval lafferovou krivkou. na to regoval zminovany pan mladek, ze je to argument naprosto scestny a ze progresivni zdaneni ma velmi silne zaklady v teorii mezniho uzitku

pokud se nepletu, moderni ekonomie pracuje temer vyhradne s ordinalni uzitkovou funkci, ktera sice dokaze rici, ktera kombinace statku prinese vyssi uzitek, nikoli vsak jiz o kolik jednotek uzitku, preference jsou heterogenni a argument pana mladka je jeste vice hloupy a nerealisticky nez onen s lafferovou krivkou

chci se tedy zeptat, je pan mladek opravdu tak hloupi, ze neni schopen pochopit zakladni kurz mikroekonomie nebo se jedna o prostoduchou demagogii z jeho strany a tim i ze strany cssd, kdyz se ciste normativni a jiste dulezite tema progresivniho zdaneni snazi ospravedlnovat radoby positivni argumentaci

dekuji za odpoved
25. 05. 2010 | 19:52

gesho napsal(a):

oje, mozna bych si to mel po sobe take nekdy precist :)

chyby jsou vsak ve forme nikoli obsahu {alespon doufam}
25. 05. 2010 | 19:56

Dalimír napsal(a):

Dobrý den ! Tož komunisti do boje za spravedlivou společnost ! Kupředu levá dva tři čtyři ! Dal.@
28. 05. 2010 | 13:11

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy