Kdo chce „otrávit“ učitele?

18. 09. 2007 | 09:00
Přečteno 49488 krát
Na počátku devadesátých let přestalo školství konkurovat soukromému sektoru. Mnozí a často nejschopnější učitelé odešli k zahraničním firmám, stali se bankovními úředníky nebo zakládali vlastní podniky. Z učitelů vysokých i jiných škol pochází dnes část elity našeho manažerského stavu.

Od roku 1998 došlo alespoň k částečné nápravě. Mzdy učitelů se alespoň trochu napravily. Reálné mzdy pedagogů mezi lety 1999 až 2007 rostly o 4 až 10 % ročně. Přesto nebylo tehdejšího cíle 110 % průměrného platu v ČR dosaženo. Učitelská mzda se pohybovala nejvýše na úrovni 105 %. V budoucím období proto ČSSD počítala s dalším růstem mezd učitelů.

Srovnání platů učitelů a ostatních vysokoškoláků nadále nevyznívá příznivě. Průměrný plat učitele střední školy je lehce nad 22 tisíci korun. Tento plat zdaleka ale nemají všichni. V tomto platu jsou i hodiny navíc, řídící a zájmová práce. Vysokoškolák v soukromé sféře vydělává zhruba dvojnásobek. Avšak i vysokoškolák ve veřejném sektoru vydělává v průměru 29 tisíc.

Občané často namítají, že učitel nemá odpovědnost. Jako náměstek primátora jsem mnohokrát četl i ty nepříjemné zprávy ze školství. Není nic smutnějšího, než řešit odpovědnost při smrti nebo závažném zranění dítěte. Veselé není řešit ani stížnosti rodičů na školy, které nepřipraví své žáky k přijetí na dobrou střední nebo vysokou školu. Řadový učitel má odpovědnost na úrovni středního managementu. Rektoři univerzit mají funkci srovnatelnou s ředitelským křeslem velké firmy.

Lidem se zdá, že učitelé mají kratší pracovní dobu a delší prázdniny. Srovnávají těch průměrných, zhruba pětadvacet odučených hodin se čtyřicetihodinovou týdenní pracovní dobou. Každý učitel vám ovšem potvrdí, že poctivě odučená hodina je spojena s další „neviditelnou“ hodinou přípravy, opravování úkolů a písemných prací, s administrativou a dalším vzděláváním. Dobří učitelé mají skutečnou pracovní dobu delší než většina populace.

V současné době vláda plánuje systematický pokles reálné mzdy učitelů. Růst platů nepokryje ani polovinu inflace. Předběžné rozpočtové údaje říkají, že platy učitelů porostou o 1,1 %, v regionálním školství o 1,5 %. Protože inflace v příštím roce bude nejméně čtyřprocentní, znamená to i při započtení možných úspor pokles reálných mezd ve školství o 2 %.

Vláda ale plánuje stejné nárůsty mezd ve školství v tříletém období. To znamená pokles reálných mezd o pět až šest procent. Ještě dramatičtější výsledek získáme, pokud srovnáme vývoj mezd ve školství s vývojem v ostatní ekonomice. Reálné mzdy rostly v minulých letech v průměru o 4 %. Trh práce ale už nemá rezervy, kvalifikovaných sil je silný nedostatek. Reálné mzdy tedy tempo nezpomalí, spíše zvýší. Propad školských mezd vůči ostatním mzdám bude tedy v reálném vyjádření o 5 až 6 % ročně. Protože se ale mzdové indexy nesčítají ale násobí, celkový propad reálných učitelských mezd proti ostatním se bude pohybovat mezi 16 až 19 %. Tolik čísla, která potvrdí každý analytik. To je ovšem větší rána než na začátku devadesátých let.

V obhajobě poklesu učitelských platů zaznívají často argumenty, které počítají s tím, že čtenáři o věci nic neví. Vládní přestavitelé mluví o tom, že další peníze přinese snižování počtu učitelských míst. Nejoptimističtější předpoklady možného propouštění učitelů připouštějí růst mezd z tohoto titulu tak o 0,4 – 0,5 %. S tím ale předchozí výpočty již počítají. Předpokládá to propustit kolem tisíce učitelů.

Vládní představitelé také tvrdí, že mzdy učitelů vylepší peníze z evropských fondů. Kdyby se někdy trochu zajímali o čerpání evropských peněz, věděli by, že peníze z EU nejsou použitelné na běžné mzdové a provozní náklady.

Korunu vládní argumentaci nasadil sám předseda vlády. Bezelstně vyhlásil, že vláda přece o mzdách učitelů nerozhoduje. Pane premiére, rozhoduje. Zkuste si někdy přečíst státní rozpočet. Budete se divit, najdete tam položku mzdy učitelů. Pokud by vás to zajímalo, tak odpovědnost za učitelské mzdy vsunul do vládní agendy známý levicový tyran T. G. Masaryk.

Poptávka po kvalifikované práci roste a absolventi pedagogických fakult mají dost nabídek mimo resort školství. Bylo kdysi zvykem, že děti učili ve školách armádní vysloužilci. Mají i naše děti učit důchodci?

Učitelé chtějí jen to, aby jejich platy nezaostávaly za ostatními. Nic víc.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

VLASTA napsal(a):

08. 10. 2007 | 12:20

čtenář napsal(a):

ČSSD nebyla schopna postavit do voleb na své kandidátky schopné lidi a vymstilo se jí to. ODS z toho vytěžila a prostřednictvím SZ zlikviduje školství, aby i tam mohla rozprivatizovat majetek.
08. 10. 2007 | 14:10

Učitelka :-) napsal(a):

Dovolila bych si taky jeden komentář ... učím na střední škole ekonomiku, účetnictví a posobné předměty 5.rokem. Mám VŠE, což znamená, že můžu jít dělat cokoliv jiného, než učit. Proč jsem s VŠE šla učit? Protože mě to baví (tedy spíše bavilo), důvod, proč se po 5 letech začínám poohlížet po nečem jiném jsou jen a jen peníze...dovolila bych si nesouhlasit s tím, že učitelé mají přiměřené platy. Dokud jsem si to nevyzkoušela, tvrdila jsem, stejně jako ostatní, že mají učitelé dost, co by ještě chtěli:-) OMYL. A komu se to nezdá,běžte si to vyzkoušet!!!Týdenní počet odpracovaných hodin hoodně přesáhne zmiňovaných 40 hodin, ale přesčasy vám nikdo nikdy nezaplatí.A že někdo tvrdí,že si nadělám přípravy a 20let opakuji to stejn? Zase omyl-změny v účetnictví, které učím,jsou rychlejší než já, takže dělám stále nové a nové přípravy...jak říkám, kdo nezkusil, nemůže posoudit...navíc té administrativy, které ve škole přibývá, nesmyslné evidence žáků, známek, nekonečné přepisování absence...obvykle chodím ze školy ve 4 hodiny odpoledne a to si ještě nosím práci domů.Takže s emi nedivte, že bych za to chtěla podstatně vyšší peníze, než mám teď. Jenže je nedostanu, proto dávám sbohem učitelskému povolání...takže dojdu k tomu,že tohle udělá po čase většina mladých učitelů. A pak bohužel ty chudáky děcka místo mladých budou učit důchodci. Hrozné, ale bohužel, to je praxe. A ještě jedna poznámka, nevím, kde jste vzali tech 22 tisic, já mám 16 hrubého...
08. 10. 2007 | 21:50

Komisar napsal(a):

Jezis to je tak hezke kdyby to slo....:) no jenze predstavte si (volici CSSD) ze stat je jen takova vetsi firma:) a kdyz firma proste na naky veci pro zamestnance (stat pro obcany) na nejaky veci nema, tak na to proste nema! proste nikdo si nemuze dlouhodobe zit nadpomery.......vy volici CSSD si predstavte ze mate deti co chtej rocne darky ve statisicich, ale vy mate prijem dejme tomu 40 tisic mesicne....hm z toho jim to asi nezaplatite, ale svoje deti mate radi tak si pujcite....jenze ono to nejde vecne:) takze kdo voli CSSD jako by svym detem porad kupoval veci na ktere nema. Kam to vede je snad kazdemu jasne, proto stat muze davat jen tolik penez kolik ma!

PS a co se tice progresivniho zdaneni....nikdo neni dost bohaty aby nechtel vic...nemyslete si, stat nezivi ta vetsina ce bere prumernou mzdu ale ty co maji prijmy v milionech....ti kdyz odejdou...tak najendou penizky nebudou:)

jen chci ukazat ze program CSSD je sice hezky, ale tresta lidi za uspech a je neekonomicky a v soucasne dobe NEREALNY!
09. 10. 2007 | 00:33

tony napsal(a):

Jasně. Zrušme školství pane Topolánek, zbude víc na všechny ostatní!!! Vždy je dobré ušetřit na lidech, kteří mají sociální cítění a moc se nebrání, asi jako Vy...
09. 10. 2007 | 06:10

majsner napsal(a):

Teda Ty toho nablábolíš Jyryku. Hospodský kecy jsou proti tomu inteligentní rozprava
09. 10. 2007 | 10:00

PavelKa napsal(a):

Úroveň naše školství je opravdu tragická. To už věděla soudružka Buzková a nikdy by své dítě nesvěřila do spárů rezortu, který řídila. A stejnou radu dala i svým soukmenovcům jako třeba Zemanovi a Grossovi. Jyrkova snaha udržet stav, kdy normální člověk těžko zajišťuje svým dětem slušné vzdělání, je ale křišťálově průhledná. Přece si nebude ničit svou voličskou základnu. To je zřejmé.
10. 10. 2007 | 08:18

ctenar napsal(a):

vy jste ale kecka co?? ;)
10. 10. 2007 | 09:23

Ivo Peterka napsal(a):

pozdní pláč na špatném hrobečku: Proto jsem studoval VŠ, abych neměl 50% průměrné mzdy. A taky kvůli penězům jsem ve školství neskončil. Přeberte si to, jak chcete ... .
10. 10. 2007 | 12:26

Lepond napsal(a):

Proboha,ty vaše kecy jsou hodné tak studentů VŠE (kteří ani neví,co jsou to "poctivá" studia)..školné bude znamenat prakticky likvidaci technicky vzdělaných lidí,inženýrů apod.Ti nemohou při škole pracovat,mají totiž školu od pondělí do pátku (ne jako na VSE tři dny v týdnu).A také se do školy musí učit.To asi neznáte,že?a kde asi vezmou ty peníze na školné,když nemají rodiče prachy?Ale co,vám je to jedno,hlavně že vám modří holuby serou na hlavu.Už takhle je studium VŠ nákladné,spousta mych kamarádů,výborných,ale chudých studentů nemá prostě co do huby a pár namyšlených modrých blbečků tu bude vykřikovat něco o školném a spravedlnosti.Je mi z vás opravdu na blití.Nezasloužíte si žádná auta,letadla,mobily,počítače a techniku vůbec..
10. 10. 2007 | 15:42

školák napsal(a):

Sedum let vám na hlavu srali růžoví holubi a nyní zase zelení a vy už vlastně tvrdíte že zmodrali.Červení serou dodnes... jinak ale máte pravdu populisti slibují...Školství je vlastně náš zítřek a nikdo to nebere vážně,jen před volbama pár frází...
10. 10. 2007 | 21:40

xxx napsal(a):

PRO BRUMLÍKA
Pojď si to zkusit ty ubožáku a pak tady něco vykřikuj o prázdninách a pracovní době. Určitě jsi úředník, který se nudou kope do zadnice a vymýšlí hovadiny
11. 10. 2007 | 08:45

důchodce napsal(a):

Potroubku, neser!
11. 10. 2007 | 13:22

ss napsal(a):

paroubek je odpad spolecnosti. Byl to on a jeho strana kdo zavinil ze dnes zacinajici ucitel nevydela ani tolik kolik maji jinde jen prispevek na bydleni. Lidi prosim vas neverte tomu paroubkovi nic je to lotr bez jakychkoliv zábran
12. 10. 2007 | 16:52

spoock napsal(a):

pan Paroubek je člověk, který nemá co v politice dělat a krom populismu a nadutosti nemá co jiného nabídnout, navíc né kžadý jak se zde můžete dočíst je tupec, který si chce akorát nahrabat do kapsy (jako vy), osobně jsem pro jisté škrty a nerad vidím, jak náš stát rozhazuje peníze lidem, kteří by potřebovali dostat bičem a né je rozmazlovat cukrem. pokud ovšem jste takový dobrák, tak rozdejte svůj majetek, který jste si koupil za naše těžce vydělané peníze a dejte to raději na charitu, takhle uděláte lépe, než když počítáte kolik vám vlastně zbyde na rohlíky.
osobně doufám, že vás milenka nechá, vyhodí vás z politiky a umřete sám a chudý, pak poznáte jaké to je být dneska sociál (nikoliv sociální demkrat), pak teprve začnete počítat každou korunu a né že tady si koupím vilku, tady koupím synovi auto apod. hovadiny, protože takhle urážíte všechny ty, co vás volili i nevolili (ti co vám lezou ve fórech do zadku si nevidí do huby, takže ty nepočítám).
13. 10. 2007 | 01:16

Matů napsal(a):

Opravdu nevím co psát?Přesto se pkusím.Téma školné,co e stane,když každý vysokoškolský vzdělanýčlověk,když dosáhne průměrné
mzdy odvede malé procento mzdy do fondu třeba,
vzdělání,tím zaplatí své vzdělání.Když příjdou noví do praxe,budou pkračovat.Když odejdou do důchdu přestanou platit.Dovedete si představi,kolik peněz se vybere abude pro nové studenty.A hlavně aťplatí,kter
ří studovali zdarma za komunistů (pp.Klaus Langer Paroubek Sobotka a další)co myslíte má to naději projit parlamentem? Jsem zvědavý na odpovědi.
13. 10. 2007 | 15:11

Matů napsal(a):

pro Steskala,dostávají autoři článků tyto komentáře,nebo jeto jen pro tuto stránku?
13. 10. 2007 | 16:47

caligula napsal(a):

To co napsal pan Paroubek je pravdivé. Bohužel se v 90.letech dostal k moci člověk Václav Klaus ,který měl skrze svou omezenost a ješitnost vztah ke školství takovou jako bývalý ministr kultury Pavel Dostál ke katolické církvi.O Dostálovi se ví ,že ho údajně v mládí profackoval katecheta ,ale co udělali učitelé Klausovi se neví. Klaus se postaral o důsledné pohřbení školství,nejdříve ho urážel podobně jako teď uráží Kaplického návrh knihovny, pak ho zařízl v růstu a nakonec ho skrze odeskádry učinil sterilní. Dnes je školství umírajícím odvětvím státní správy a je jen otázkou jakým způsobem se provede eutanázie celého oboru.
14. 10. 2007 | 06:34

Azhrei napsal(a):

Pro brumlík:
Od tohoto školního roku jsem začal pracovat jako učitel na střední škole. Rozhodně neučím od 8 do 2! Někdy mám ráno dozor nebo hlídám počítačovou učebnu a jsem tem už od 7:15 a protože učím vípočetní techniku tak jsem tam většinou do 4-a to bez ohledu na to kolik mám hodin, protože jet na 45 minut domu by mi k ničemu nebylo. Také si musím dát sdost času na přípravu hodin, opravu písemek a další věci a vzhledem k malému platu nehodlám ve školství zůstat i když bych měl žákům určitě dost co nabídnout. Moje hodiny jsou moderní a prakticky orientované na rozdíl od ostatních učitelů co jsou ve školství již léta. Přidat by se mělo-i když dostanou přidáno i špatní učitelé, pomůže to udržet ty dobré.
15. 10. 2007 | 16:50

Mira napsal(a):

Paroubku jdi spát a spíš se postarej, ať nás tu v Ústí nad Labem nešikanujou radní ČSSD typu Berger a podobně... Navíc o tobě sami mladý socani, jak jsem s nimi mluvil říklai, že tě chtěj odstranit.... :D závěrem: ,, Ve dne lhal a v noci krad ... Sociální demokrat " Doufam, že se s tebou Standa Gross podělí :D (Mirek, student, 23 let)
15. 10. 2007 | 17:03

Lumír napsal(a):

Měli by jste se všicni stydět. Tam nahoře někdo napsal kus pravdy a hned ho všichni napadáte a urážíte. Umíte i něco jiné?? V tom článku jsou pouhá fakta. Žádný populismus. Ze strachu aby s tim někdo nesouhlasil tady vytahujete špínu odkud můžete. Jak malé děti :o)) PS - nejsem z ČSSD a ani je nevolim.
16. 10. 2007 | 00:46

aida napsal(a):

Nevim proc tu vsichni becite o zadluzenosti... Myslim si ze je to jako v podniku. Kdyz ma zastaralou technologii vyroby, nebo spatne prodejne zbozi proste si vezme uver (PUJCKU) a nakoupi nove technologie ktere ho zonvu "nastartuji".
A muj osobni nazor je ze CR je ted docela solidne nastartovana a zacina vydelavat! Nebo si myslite ze tento stoupajici trend nasi ekonomiky rozjeli ti modri kteri sou u moci teprve chvili a jedine co stihli je zvyseni cen uplne vseho a vsude? Nemuve o te lopate a velkem ekologovi;) co jim sekunduje primo z hradu:(
16. 10. 2007 | 15:52

učitel napsal(a):

Všichni jste tak chytří, máte za ušima.Školství rozumíte, stejně jako čuně řeznictví. Přece jste tam byli a učili se 5 až 12 let, ne? Proč ksakru nejdete učit? Včetně Paroubka, ten by si zasloužil i těch 130 % slibovaného průměrného platu.
16. 10. 2007 | 18:34

Skogen napsal(a):

Velice zajímavé je, že četní komentátoři nedoceňují hodnotu vzdělání. Každý řemeslník ví, že s kvalitním nářadím roste kvalita práce, každý manažer ví, že dobrý odborník není levný, každý vědec ví, že s výpočetní technikou dokáže víc než s tužkou a papírem.

Jen ve školství jakoby to neplatilo. Tam kvalitní nástroje, odborníky a výbavu nepotřebujeme, přičemž pedagog je nástrojem, odborníkem i základní výbavou školy současně. Jak je to možné? Vždyť jsme si právě řekli, že kvalita není levná! Učitelé mají na výběr, jejich kvalifikace jim při troše flexibility skýtá dobré možnosti uplatnění, učit je nedonutíte, přes počáteční nadšení odcházejí tam, kde je dokáží ocenit.

Mohou pak učit levní špatní učitelé, mohou učit dokonce středoškoláci, třeba nakonec i ti vysloužilci z Iráku... Ale budou to vaše děti a vnuci, ze kterých pak vyrostou trotlové.. Jakoby se vzdělání dalo koupit.

Vy, kteří prahnete po soukromých školách, které si na zaplacení pedagogů vezmou prostředky od vás osobně (a od státu kromtoho rovněž), doufám patříte mezi tu čtvrtinu populace, která má vyšší než průměrný příjem a v této čtvrtině k její půlce, která si postupnou milionářskou reformou přilepší. Vy ostatní k placenému školství na všech stupních své naivní zraky neupírejte, není určeno pro vaše potomky. Pro většinu z nich není určeno ani soukromé zdravotnictví a upřímně, co přinese důchodový systém opírající se o individuální spoření se dozvíme až za dvě tři desetiletí. Je sice pravdou, že stát nebývá nejlepší hospodář, nicméně sám sebe neobere. Privátní sektor hospodaří lépe - jenže pro generování SVÉHO zisku, nikoliv pro opojné vize státu. Nakonec se může ukázat, že z pohledu celé společnosti soukromé firmy nakládají s prostředky hůře než by to svedl ten neumětel stát, tak jako se stalo v sektoru zdravotnictví v USA.

Zpět k učitelům.. Nástupní plat je patnáct a půl tisíce. Na prázdniny si berou dovolenou (kterou si vy vyberete kdykoliv), o "velkých prázdninách" jsou volní jako ptáci - jsou totiž bez práce. Ano, před letními prázdninami jim končí pracovní smlouvy a na nový školní rok jsou najímáni nanovo. Že se to nesmí? Ale jdětež.. Jste přece manažeři a lidé právně v obraze. No tak ať si přes léto najdou něco jiného? Ano, taky že najdou. A mnohdy se už do školy nevrátí..

Ale co, vždyť jde jen o vaše děti a vnuky. Známe to, jak se s prvňáčkem po boku před pedagogem roztékáte jak medové loužičky. Včetně těch asertivních. Nu, hlavně aby se dětem ve škole líbilo a k něčemu jim byla.

Pane Paroubku, občas jsem s kroky vaší vlády nesouhlasil, ale v porovnání se současnou směskou amatérství a nestydatosti na ni nostalgicky vzpomínám.
16. 10. 2007 | 21:30

Karel napsal(a):

Učitelé již skoro ve školách nejsou.Jsou tam zemědělští inženýři, (kam by šli, když nejsou JZD), jiní darmošlapové, ze zrušených státních podniků atd., kteří si na "svých"VŠ udělali DPS(doplňkové pedag. studium).Tak učí zemědělci učitele.Na středních školách, je skutečných pedagogů minimum.Dokonce i výchovní poradci se rekrutují z řad zemědělských inženýrů.Pak se ještě někdo diví, jak to s mladými vypadá.Já tedy ne.Děsný binec!
17. 10. 2007 | 06:56

IN napsal(a):

P.Paroubek zase nezklamal !
17. 10. 2007 | 13:14

VU1SCCZ napsal(a):

Někteří alkoholici, feťáci a úchylové by vůbec neměli psát...
Jenže píší, jak je u Paroubka Korouhvičky, vidět.Ty jeho vize o jeho vymyšlené společnosti, vymyšlené blázny všeho druhu, ale i primitivy všeho druhu, zničily dokonalost a...budoucnost.
Dětí určitě...
Ve skutečnosti má vše být úplně jinak a úplně o něčem jiném.
Na planetě Bláznů, kde si blázni vymysleli nejen společnosti, ale i život, hlavně druhým, však normálnost je nejen nepochopitelná, ale i nepřijatelná.
To bude tím vzděláním v úchylném školství. Úchylném i sexuálně...
Duševní porucha ztráta vnímání reality se vždy projevuje paradoxy(a spekulací, tzn.politikou)! Proto je obecně nebezpečná.
Vědecky dokázáno...
18. 10. 2007 | 21:09

Lucifar napsal(a):

A kdo tady už řadu měsíců otravuje celý národ soudruhu?
18. 10. 2007 | 22:28

matkamoudrosti napsal(a):

Kdyby si nehráli na stranickym písečku a dělali něco, tak to takle nedopadlo.
19. 10. 2007 | 10:42

IN napsal(a):

Vy! Otravujete nas vsechny .V zajmu nas vsech ,odejdete.
19. 10. 2007 | 13:20

hukeR napsal(a):

Krásná exhumace cizích skutků a konfrontace vlastní neschopnosti.
19. 10. 2007 | 13:39

george napsal(a):

Pane Havle, kdy už přestanete vydávat své články za Paroubka? Chudák toho má asi moc, tak mu šetřříte drahocenný čas.
19. 10. 2007 | 14:15

Pražáková napsal(a):

Socialisti vždy rádi rozdávají když to není z jejich peněz. V tom jsou mistři. Rozdávat ze státního rozpočtu peníze, které tam nejsou a žít na dluh je stejné jako tyto peníze ukrást. Daňový polatník je stejně bude muset zaplatit.
19. 10. 2007 | 16:54

Robert napsal(a):

Neslintejte zbytečně, počkejte a uvidíte na vlastní oči a pocítíte na vlastní kůži. Pak se radujte a vykřikujte.
22. 10. 2007 | 09:32

sl napsal(a):

Začala jsem učit na pražské vysoké škole, můj plat činí 12.400 hrubého. Nevím, kolik nadšenců za takových podmínek do školství nastoupí a kdo bude pracovat zodpovědně, aniž by si hledal přivýdělky jinde. Nemyslím si, že se můj plat blíží průměrnému českému, natož pražskému.
22. 10. 2007 | 12:14

Hektik napsal(a):

Pane Paroubku, mate svatou pravdu. Potiz je ovsem v tom, ze vase vlada nam k teto situaci dost dopomohla tim, ze udelala poradnou sekyru v rozpoctu. Takze uz neni kde brat.
To je podobne, jako by odvolany sef, kterou privedl firmu na pokraj bankrotu, zacal novemu sefovi radit, ze ma vsem zvysit plat.
22. 10. 2007 | 16:53

Hippo napsal(a):

Bohužel, ten blog je demagogická a populistická špína, plně ve vašem duchu Paroubku: co jste zvoral vy a vaše vláda, popř. ČSSD, tak teď dáváte za vinu vládě současné.
23. 10. 2007 | 07:06

SOPTÍK napsal(a):

Znám školství jak "zezadu" (jsem vystudovaná učitelka pro děti 10-18 let) i "zepředu" (mám dítě, kterému je teď 16). A mohu říci, že školství je děs! Obecně. Ani to, že zaplatíme v soukromé škole není zárukou její kvality. Učitelé jsou strašně podnodnoceni - jen blázen by po vysoké škole nastupoval s platem, se kterým se nespokojí ani dívenka, která vyšla střední ekonomku a jde někam přicmrdovat do kanceláře. Ani já neučím. Proč? Jednak školy jsou spíš cirkus, kde učitelé jsou krotitelé, jednak mám trojnásobný plat, než bych, ve svých nynějších čtyřiceti, měla ve školství. A to jsem nyní, abych měla čas na rodinu, "obyčejná" osobní asistentka. Pravda, musím umět anglicky, chovat se, organizovat ap., ale to jsem uměla i po fakultě. Tak kde je chyba?? V politice vlády! Je potřeba si uvědomit, že bez učitelů by nikdo z nás neuměl ani číst ani psát ani vše to ostatní, co se od toho odvíjí. Pokud vše půjde takto dál, staneme se z velmi vzdělaného národa asi národem průměrným, ne-li národem polovzdělanců. A to je škoda. Ale asi jen těžko to pochopí vláda, kterou vede člověk, který pobíhá po světě se zvednutým prostředníčkem a vtipkuje za pomoci citací Hitlera. A za to vše je samozřejmě, placen, svými voliči!
23. 10. 2007 | 09:39

SOPTÍK napsal(a):

Ještě něco: začetla jsem se do komentářů - ne všech, to se opravdu nedá.... Vláda ČSSD převzala zemi vyplundrovanou nejen od komoušů (to nemusíme komentovat, to víme asi všichni), ale též od slavné ods. Vlastní blbostí se připravila o hlasy voličů, čili teď je opět u vesla slavná ods a chutě se rozhlíží, co ještě kde ukrást a podobně. Koryta si pánové plní vesele (to ostatně všichni, kdo zrovna drží veslo), ale trochu to přehánějí. Budoucnost země je vesměs nezajímá, na tu doslova prdí. Promiňte ten výraz. Zkrátka Po nás potopa. A my to financujeme. Diskutujete-li tedy o tom, zdali učitele zaplatit (a tím přitáhnout do školství i "mladé" a hlavně schopné, motivované lidi). Ještě jedna řečnická otázka: čím to, že učitelé běžně neumí používat počítače??
23. 10. 2007 | 09:55

anywherehome napsal(a):

jen to shrnu: Paroubku, jsi blb, děláš jen dluhy (v soukromém sektoru by tě za tenhle management vyrazili hned), jsi populista a neumíš psát souvětí - takhle nudně něco napsat. To je hrozné. Tečka za každou jednoduchou větou. Venku prší. Asi půjdu do kina. Nebo možná něco napíšu. Napíšu Paroubkovi. Ukážu mu, že je blb :)) ...si toho asi moc nenačet, co
23. 10. 2007 | 11:36

JAN napsal(a):

k Hernandez 18.9.
Vážený, jestli Vy potřebujete Paroubka, tak já tedy ROZHODNĚ NE! Paroubek je ostudou národa!
23. 10. 2007 | 16:32

otrava napsal(a):

Kdo to tu zas otravuje. Áááá, pan Paroubek.
23. 10. 2007 | 20:20

Karel napsal(a):

Jiříku Jiříku . Buď jsi blb nebo hovado. Buď jsi tady posledních deset let nebyl a ve vládě už vůbec ne nebo fakt jsi prachsprosty hovado ulhany co si nevidí ani na špičku nosu.

Myslíš to upřímě ??? Ty blafy co tu píšeš
24. 10. 2007 | 14:56

Libor Stejskal napsal(a):

Grafomane :-(
24. 10. 2007 | 18:41

radek makovec napsal(a):

Jo jo ja si rad zaplatim vysokoskolska studia ve sve vlastni zemi,ale ty kvalitni jako treba v New Yorku na univerzite.Pokud tak nebude,nema skola narok si vubec o nic rikat.Jo a Cesi,jestli chcete jezdit ve starym aute za spoustu penez,tak to je vase sprava.
25. 10. 2007 | 22:52

noli napsal(a):

Po osmi letech své vlády se probral???
26. 10. 2007 | 10:16

esterka napsal(a):

Chodím do školy v půl sedmé (mám to dvacet minut),odcházím kolem 15.00, doma často vyhledávám pro svou práci informace na netu.To,že všichni chodili do školy,že někteří tam mají děti,že narážejí na neschopné učitele neznamená,že hodně učitelů není kvalitních a nezasloužilo by vyšší plat.
26. 10. 2007 | 17:06

esterka napsal(a):

Chodím do školy v půl sedmé (mám to dvacet minut),odcházím kolem 15.00, doma často vyhledávám pro svou práci informace na netu.To,že všichni chodili do školy,že někteří tam mají děti,že narážejí na neschopné učitele neznamená,že hodně učitelů není kvalitních a nezasloužilo by vyšší plat.
26. 10. 2007 | 17:06

esterka napsal(a):

Což takhle najít peníze na školství,případně i na důchodce v parlamentu?Například na polovinu snížit počet poslanců a senátorů a na poloviny jejich platy a omezit jejich vedlejší výdaje?Kolik peněz se rozhází neznámo kam při "dělení medvěda"?
26. 10. 2007 | 17:12

Vočko napsal(a):

esterko, snad neučíš matiku... Kolik se ušetří redukcí poslanců na polovinu? Za to chceš přilepšit učitelům a ještě důchodcům? Ne že by to nebyli darmožrouti, ale z tohoto zdroje si moc nepolepšíš. A upřímně si přiznej: těch učitelů, kteří si oddrmolí to svoje z příprav sepsaných před deseti lety je většina. Užívají pak krátké pracovní doby a velkorysých dávek volna. Když někdo navrhne zrušit osnovy, zmocní se jich panika, neví, co a jak by potom dělali. Ty schopné se nepodařilo udržet, už jsou ze školství pryč. A ty neschopné není třeba držet - drží se sami. Omlouvám se pěti procentům výjimek.
27. 10. 2007 | 14:34

Nika napsal(a):

Jyrko, běžte s Vašimi názory do p****e!
Jak dlouho se ještě budeme muset koukat na Vaši neomalenou tvář starého komunisty, vy šibale!
Druhé obviňujete z křiváctví a sám jste bezpáteřní křivák, stydím se za vás, jako kdysi za Milouše Jakeše....
27. 10. 2007 | 16:14

Medvedice napsal(a):

Když se učitelům nelíbí jejich práce at jdou dělat něco jiného ,jako ostatně každý má tu možnost ,může se rekvalifikovat třeba za soustružníka a nebo svářeče , těch je potřeba víc než špatných učitelů..
Víte čeho se nejvíc bojí učitelé ?? Fyzické práce :o)..
28. 10. 2007 | 06:35

?! napsal(a):

Medvedice: za to vaše hlava se tou intelektualní asi moc nepředře...vraťe se do chlívku!
pro ostatní:každý kdo chce soudit by měl tu "pajdu" jít studovat,aby mohl říct, že je to "tak jednoduché" a taky pak jít za těch pár korun zkusit předávat nějaké hodnoty bandě rozmazlených a většinou docela omezených dětiček ,a pak ještě obhajovat svoji práci před stejně omezenými rodiči. (vyjímky z řad normálních lidí do toho nepočítám)
28. 10. 2007 | 09:10

SPECI napsal(a):

Paroubek to nepíše. Tajtrdlík
28. 10. 2007 | 10:51

§§§§§§ napsal(a):

To jste si dobře pokecali, ponadávali a kde nic, tu nic. Postavte se na jednu hodinu před bandu rozmazlených fracků,nejlépe puberťáků,a zkuste tam vydržet jen těch 45 minut. Většina z vás nejraději uteče. A co ten zbytek? A kdo vás naučil číst a psát? Počítat umíte někteří taky výborně, hlavně když nemusíte dávat prachy do školství.
Navrhněte něco lepšího a protlačte to přes koryta vládních politiků. Možná si vychovávejte a vzdělávejte děti sami - pak nezbude čas na takové blbé kecání a ani na podnikání. A učitelé? Ti si práci najdou.
28. 10. 2007 | 16:30

Pediatr napsal(a):

Milý pane vícenásobný paragrafe, zřejmě kantore.Musím říct, že jste mě velice rozčílil. To co jste řekl je typická učitelská fráze :" postavit se před bandu fakanů ". Podle mého mínění, člověk který s odporem dělá svoji práci, dělá ji v dlouhodobém časovém horizontu hůř a hůř. Jak můžete chtít od daňových poplatníků, aby vás více platili? Za váš konstantní nezájem, za vaše bolševické kecy, za vaše 2 měsíce prázdnin? To snad ani nemůžete myslet vážně... Bude nejlepší, když to půjdete pěkně zapít, jak se to teď mezi učitelskejma na obecný dělá.
29. 10. 2007 | 13:07

Julča napsal(a):

Dobrý den, pane Pediatře. "Postavit se před bandu fakanů" je opravdu typická fráze, otřepaná, okoukaná, prostě taková pracovní. Ale rozhodně neznamená, že člověk, který ji vysloví, je špatný a svou práci nemá rád. Příliš zobecňujete a o tom zapití nevím, co si mám myslet.Přestaňte argumentovat 8 týdny dovolené.Nezáviďte.Do vaší práce vám taky žádný učitel nekecá. Vy asi patříte mezi většinu těch rodičů, kteří by nejraději svoje ratolesti svěřili do péče "státu" na celý den a víkend k tomu a taky o těch prázdninách, a zadarmo,protože vy přece chodíte do práce, tak kdo se má o ně starat, že jo?
29. 10. 2007 | 15:41

Vaclav napsal(a):

Intelektualové tohoto světa,zastavte prosím vyčíslovávání Vašich zásluh a zodpovědností,copak nevidíte že to nikdo z politiků neeviduje,že naopak se školství sune na okraj lidského dění,hegemonie tohoto světa si uvědomila,že lidstvo moc zmoudřelo a stalo se neovladatelným a proto,vše co se děje se děje záměrně.Musíte najít jinou cestu jak zůročit Vaše vědomosti na záchranu další populace.Dnešní trend je aby se lidi bály a né zmoudřely.Zatim co vy učíte naše děti slušnosti a pořádku se do politiky infiltrovaly zločinecké živly,které vás nepotřebují,snad vám to při vaši inteligenci dojde a půjdete na to jinak.
17. 02. 2008 | 15:54

Jan Bouzek napsal(a):

Je pozoruhodné, kolik je na blogu hlouých sprosťáků. Pokud jich bude mezi námi tolik, jak to na tomto blogu vypadá, tato země nebude mít příliš naději vybřednout ze současného marasmu. Ale je pěkné, že aspoň někde jsou vedle blábolů i příspěvky rozumné. Základní školství je všude po světě ne-li státní, tedy státem podporované už od doby Marie Terezie. Právo na vzdělání dává i ústava, a sprosťáci si také vytvářejí svůj osud sami. jan b.
02. 03. 2008 | 19:42

Michal napsal(a):

Vážený pane Paroubku, za vlády Vaší strany přišli v rámci Vašich programů pro zkvalitnění vzdělání kantorů do naší školy coby učitelé AJ tři kolegové.
První z nich je původem ze slovenska, což jí nijak nediskvalifikuje. Horší je, že se studentů ptá kolikrát souložili na Valentýna (je jim 15-18 let), v jiné hodině jim řekne, že musí na gyndu a proto jde dříve aby se ještě doma umyla a podobně. Výuku prokládá slovenskými slovíčky a následně dotazem: "Jak se to u vás říká" (přestože tu nejméně 10 let žije) Její znalosti nejsou nic moc, ale alespoň na sobě pracuje.
Druhý kolega je sice člověk znalý, ale bojí se lidí, takže ve finále je úplně jedno, jestli je to vysokoškolák, nebo jestli jazyk učí školník. Výsledek je stejný.
POslední kolegyně neumí anglicky vůbec, snad jen něco z dob totality a je schopná vyplodit paskvily typu Důdydů (rozuměj 22) nebo /Áj háve/ (já mám)

opravdu si myslíte, že si tito lidé zaslouží přidat to, co chtějí? (nebudeme se zastavovat nad otázkou zda mají vůbec nárok na těch zhruba 15000 čistého, které na naší škole mají...)
04. 06. 2008 | 14:15

Frantisek napsal(a):

Souhlasím s vasim clankem pane Paroubku. Jako absolvent pedagogicky zamerene fakulty jsem se rozhodl nejit ucit jen z duvodu financnich. Ac me tato prace bavi, domnivam se, ze jako vysokoskolak bych si zaslozil lepsi platove ohodnoceni a v soukrome sfere se mi toto ohodnoceni dostane, bez ohledu na to, ze mam alespon nejakou jistotu karierniho i platoveho rust. Frantisek
10. 12. 2008 | 18:20

EV napsal(a):

NEO:

Ano, mate pravdu. Vysokoskolaci (Ti, kteri na to sice maji svou inteligenci, ale nemaji zrovna bohate rodice) si skolne mohou platit az jednou budou vydelavat sami a potrebovat penize na bydleni a ostatni vydaje..A pak uz je cely skolstvi v podstate jedno, protoze NIKDO uz rodit deti v te dobe nebude, az si spocitaji, na kolik by je teda nakonec prislo - jak zaplatit vzdelani za sebe, tak za jejich deti zaplatit ZS, SS, VS a ostatni polozky..v podstate to resi i tu situaci ucitelu - Ti uz taky nebudou treba..
30. 03. 2009 | 12:17

Václav Krejčí, Praha 9 napsal(a):

Vy jste, pane Paroubku, chytrý jako rádio. Ke komu myslíte, že hovoříte? My nejsme pitomečci jako ti vaši voliči. Protože víme, kam to slibotechny jako vy vedou,platíme našim dětem soukromé vzdělání a snažíme se jim vysvětlovat všechny ty pitomosti, co Vy a Vám podobní bez přestávky vymýšlíte. Možná, až to pochopí, odjedou z téhle země, a možná, až se jednou vrátí, nakopou vás všechny do zadku.
03. 01. 2010 | 22:58

replica watches napsal(a):

Very happy I can comment here!
03. 03. 2010 | 08:09

replica watches napsal(a):

Best wishes for this year.
03. 03. 2010 | 08:10

replica watches napsal(a):

Whoa! I am looking forward for the next updates of your awesome worship. It would be great if you have other great things

just like this. I really love it. Thanks!
03. 03. 2010 | 08:11

panerai watches napsal(a):

That what you say help me greatly. Many thanks.
08. 03. 2010 | 09:57

rolex watches napsal(a):

Through the article, I think the owner must be a very wise person
08. 03. 2010 | 09:58

breitling skyracer napsal(a):

Did I really earn this or did I just wear you all down? Although skyracer it ended up winning only three awards, Avatar seemed to loom larger over the proceedings breitling super avenger than any other film, from the CGI sprinkling on stage of its bioluminescent floating sprites super avenger to Ben Stiller's blue-skinned homage in his best makeup presentation. Oddly, Avatar wasn't even breitling superocean nominated in that category . Avatar might have lost to Hurt Locker superocean in the end.
12. 03. 2010 | 05:48

breitling superocean napsal(a):

Interesting thing!
This is my first time comment at your blog.
Good recommended website.
12. 03. 2010 | 05:51

tag heuer link napsal(a):

Good recommended website.
12. 03. 2010 | 09:22

tag heuer monaco napsal(a):

I am looking forward for the next updates of your awesome worship. It would be great if you have other great things just like this. I really love it. Thanks!
12. 03. 2010 | 09:24

BrightMaryanne29 napsal(a):

freelance writer
01. 01. 2012 | 19:10

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy