Deset lekcí z krajských a senátních voleb

13. 10. 2012 | 18:18
Přečteno 16265 krát
Z krajských voleb a voleb do třetiny Senátu se vynořila jako hlavní následující poselství.

1. Občanská demokratická strana utrpěla předpokládanou porážku v naprosté většině krajů, a to navíc způsobem, který je těžké odbýt mávnutím ruky. V řadě krajů nedosáhla ani na desetiprocentní hranici a je až třetí za KSČM. Ve straně to vyvolá velké pnutí, jakkoliv se to Petr Nečas bude snažit bagatelizovat. Rebelové se budou cítit posilněni v boji s Nečasem i vládou.

2. Jediným úspěchem je výsledek v Plzeňském kraji, který je dobrou zprávou pro stranu, ale nejhorší možnou pro Petra Nečase. Ten se na tiskové konferenci k výsledkům voleb sice pokusil o jakýsi bonmot ve stylu, že kdyby nevyhodil bývalého ministra spravedlnosti Jiřího Pospíšila z vlády, ODS by takového výsledku v Plzeňském kraji nedosáhla, ale v podstatě nám úspěch Pospíšila říká, že jako jediný politik ODS uspěl v krajských volbách nejviditelnější oponent Nečase ve straně. Pospíšil dostal zdaleka nejvyšší počet preferenčních hlasů ze všech politiků ODS ve všech krajích. To vše bude jistě téma pro nadcházející kongres ODS

3. Senátorský mandát naopak neobhájil nejviditelnější spojenec Nečase v ODS, Alexandr Vondra. To bude mít také svoje důsledky už na nadcházejícím sjezdu ODS.

4. Porážka ODS v krajských volbách se očekávala. A očekávaly se i ztráty v senátních volbách. Málokdo předpokládal, že by ODS obhájila všech 14 senátních křesel, která vyhrála v roce 2006. Jenže výsledek senátních voleb je pro ODS naprostý debakl. Do druhého kola postoupilo sice 10 kandidátů, ale reálnou šanci na zvolení mají zhruba čtyři. Strana tak ztratí okolo deseti křesel a celkově se propadne někam k sedmnácti křeslům v horní komoře. Levice naopak bude mít pohodlnou ústavní většinu.

5. Hrozivost senátních výsledků pro ODS umocňuje špatný výsledek v Praze, která byla pro ODS dosud jistotou. Obhájit svůj mandát bude mít velký problém i taková populární osobnost, jako je Tomáš Töpfer.

6. Celkové posílení KSČM překvapí jen ty, kdo si mysleli, že hazardování současné vlády i velkých stran (ODS a ČSSD) s důvěrou voličů nebude mít následky. Úspěch KSČM je na prvním místě dílem otřesné vládní politiky, ale také neschopnosti ČSSD přesvědčit voliče, že je k pravici skutečnou, nezkorumpovanou alternativou.

7. Výsledky také ukazují, že pravicové strany budou muset najít jinou taktiku, než mobilizovat proti KSČM. To už evidentně nefunguje.

8. ČSSD bude pod velkým tlakem přehodnotit zákaz koaliční spolupráce s KSČM i na centrální úrovni poté, co ji nezbude než v možná až v deseti krajích vytvořit s komunisty krajské koalice.

9. Krajské i senátní volby jsou naprostým debaklem pro TOP 09. Úspěšnější jsou i lidovci, z jejichž lůna TOP 09 vzešla. Tyto volby jsou začátkem konce TOP 09.

10. Ve výsledcích krajských senátních voleb se skrývá špatná zpráva i pro prezidentského kandidáta Miloše Zemana, jehož SPOZ ve většině krajů zůstala pod hranicí volitelnosti a v senátních volbách se vůbec neuplatnila. To není nejlepší vysvědčení o široké přitažlivosti Zemanovy osobnosti.


Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

donal napsal(a):

čím hůř pro ods,top,vv,lidem tím líp pro obyčejného občana
13. 10. 2012 | 18:29

Joshua napsal(a):

p. Pehe,

souhlas. Jenom nad jezevcem zvysočiny bych v prezidentské volbě nelámal hůl. Koneckonců zpomezi ztěch bankéřských a bilderberských kandidátů i při všech svých negativech vyčnívá asi jako Říp z okolní krajiny.
13. 10. 2012 | 18:31

Nadšení a sláva napsal(a):

Pravicový smrad, úpadek a hniloba začíná pomalu, ale nezadržitelně naši krásnou zem opouštět.

Nečas se svou "zodpovědnou politikou" proškrtal k ekonomickému úpadku a volebnímu debaklu.

Jestlipak zoufalá ODS zkusí zase ten provařený trik s výmenou lídra půl roku před volbami?

Copak teď dělá Buchert, Steigerwald, Komárek a co naše "nezávislá komentátorka" modrá soudružka Jana Bendová?
13. 10. 2012 | 18:36

Maximus napsal(a):

Autor mimo jiné také napsal:
9. Krajské i senátní volby jsou naprostým debaklem pro TOP 09. Úspěšnější jsou i lidovci, z jejichž lůna TOP 09 vzešla. Tyto volby jsou začátkem konce TOP 09.

A nevíte někdo náhodou, do které strany teď přestoupí Kraďousek zvaný chemický Alí, pokustón 2.kategorie?
13. 10. 2012 | 18:42

Vlasta Telecká napsal(a):

Pokud se stále podvádí, krade, zahlazují průšvihy, které praskají na vládu, ODS a TOP, kdo by je volil a chtěl.Když jen zvyšují ceny,daně a kradou. Proč Dalík byl propuštěn,(protože by praskl Topolánek a s ním celá suita ODS) a Rath,neopak (kterého nemám rád), sedí, co vytunelování všeho v této republice, co PROMOPRO,co Pandury,Gripeny co Topolánek létající na fotbal,hokej a dovolenou vládním speciáem, co tunely ve všem, co této zemi patřilo.Vždyť na to musí upozornovat Rakušáci,Švýcaři a jiní,kde demokracie na rozdíl od nás funguje,protože u nás je to legální.
13. 10. 2012 | 18:46

Petr napsal(a):

"Vládní strany propadly kvůli nutným reformám."
Hlavně byla nutná a povedená reforma registrace vozidel. Na značku se čeká týdny. Ministr vše bagatelizuje a premiérovi je to jedno.
13. 10. 2012 | 18:47

Maximus napsal(a):

Ještě dodatek ke článku, zaujal mě bod:
7. Výsledky také ukazují, že pravicové strany budou muset najít jinou taktiku, než mobilizovat proti KSČM. To už evidentně nefunguje.

Mohu napovědět, stačí když přestanou tolik krást, ale už je pozdě, lidé jim prostě nevěří a ODSka i TOPka si bude muset počkat nějaký ten čas na hanbě v opozici. Čeká ji určitý druh velmi potřebné katarze. Možná, že to těch pár měsíců u moci vydrží, ale bude to jen horší a horší.....
13. 10. 2012 | 18:49

Profesor Kodada napsal(a):

To Nadšení a sláva:

Co dělá Buchert, Steigerwald, Komárek et consortes? Jedou dál pěkně po staru, v tom, v čem naučeni a skutečně dobří: na stránkách tisku, jehož akcionářem je bavorský sedlák, cepují a vychovávají zvláštní lidskou species, zvanou malý český člověk. Já osobně bych se neradoval předčasně.
13. 10. 2012 | 18:52

koment napsal(a):

Výrok dne,
LEV chcípl.
13. 10. 2012 | 18:53

zemedelec napsal(a):

Pane Joshua.18:31
Pořád nám někdo toho Zemana podsouvá,protlačuje,jen aby byl viditelný.Byl bych opravdu rád kdyby voliči na toto neskočili.Zeman je politická nula,kdyby kolem sebe neměl tolik nadháněčů a chamtivců,tak o něm jednou za rok uslyšíme,žemu pořád chutná slivovice.
13. 10. 2012 | 18:53

Feta Brie napsal(a):

Můj tip je k červeným. Než rozbil lidovce tak měl zájem s nimi spolupracovat, teď má možnost. Je to také jeho zásluha, že se zase hodně červenáme.
13. 10. 2012 | 18:57

melčákova pohanka napsal(a):

Nadšení a sláva. Buchert kandidoval neúspěšně do senátu za TOP 09,takže se zase vrátí k ideologickému péru...
13. 10. 2012 | 19:01

Jedla napsal(a):

Jako obyvatel malé obce při severním okraji Brna přijdu se svou trochou do mlýna: Postup Elišky Wagnerové (nebude mojí senátorkou, jde o sousední obvod) z prvého místa mne velmi těší. Snad už konečně končí éra ODeSSáckých senátorů typu "bakéře" (ředitel tehdy plně státní KB se tak vážně nechal v kampani od servilních novinářů titulovat) R. Salzmanna nebo "pragmatika" R. Svobody.
A také mne potěšily výstedky Libereckého kraje:

Mnohokráte slýchávám, jak nemá smyslu chodit k volbám, jak hlas nic nezmění. Když ČSSD v Liberci ukončila koalici s Korytářem a šla do velké koalice s ODS v zájmu stavebních loby, vypadalo to tak.
Nyní nejen v Liberci, nýbrž v celém Libereckém kraji, ODS i ČSSD ostrouhají. Myslím, že je zde vidět, že má smysl jít volit a hlasovat, byť v tomto případě proti "stavebně-inženýrské" firmě Syner.
Mafie se vždy bude snažit získat (korupcí, vydíráním, nebo jakkoli jinak) vliv na rozhodování státu, krajů, obcí. Tak zní zákon trhu. Ale lidé MAJÍ možnost neviditelnou ruku trhu (ať již s obálkou, nebo vyděračským dopisem) klepnout přes prsty. Lidé v Libereckém kraji rozhodli, že Syner s.r.o. nebude krajské zastupitelstvo řídit (a v samotném Liberci tu možnost dostanou s komunálními volbami). Gratuluji. Budiž to inspirací. Volit má smysl.
13. 10. 2012 | 19:01

roztleskávačka napsal(a):

Maximus,
se má konečně na co těšit. Na krádeže rudo-oranžových koalic.
13. 10. 2012 | 19:04

Joshue napsal(a):

zemedelec,

váš názor. Já vám jej nebudu rozmlouvat.
13. 10. 2012 | 19:05

natuty napsal(a):

nebojte se zemedelec,
Pan Fischer to má v kapse.
13. 10. 2012 | 19:08

Maximus napsal(a):

roztleskávačka napsal(a):
Maximus,
se má konečně na co těšit. Na krádeže rudo-oranžových koalic.

No to je problém, už není skoro co rozkrádat, Toskánsko-kypersko-kajmanská parta to tady celé rozfofrovala.....
Ale abych vás uklidnil, vždy jsem byl pro pravici, jen v ČR tady zatím žádná nebyla.
13. 10. 2012 | 19:13

Ústečák napsal(a):

Neví někdo prosím, kolik lidí volilo Paroubka?
13. 10. 2012 | 19:19

František Blatan napsal(a):

U Nečasů: Péťo, co pořád hledáš? Neviděla jsi moji starou svazáckou legitimaci, budu ji potřebovat...:-))
13. 10. 2012 | 19:25

Stepan811 napsal(a):

Bod 6: "Celkové posílení KSČM překvapí jen ty, kdo si mysleli, že hazardování současné vlády i velkých stran (ODS a ČSSD) s důvěrou voličů nebude mít následky" Ano, v tom má pan Pehe skutečně pravdu, následky chování vlády, která se nestarala o to, aby občanům vysvětlila své chování, jsou skutečně katastrofální.

A právě dnes, se tyto následky ukázaly v pravém světle. Drastická výhra a vzestup KSČM, to jsou ony následky. Svobody co máme, a už asi mít dlouho nebudem, jsme si nevážili, ani my, jako občané, ale ani jednotlivé vlády, které zkoušely, kde až končí její hranice. A výsledek je to, že se vracíme do dob totality, kdy svoboda nebyla, a už ani nebude.

Jediné vysvobození tohoto národa spočívá v tom, stát se součástí jiného státu. Německo by bylo ideální. Už dnes má velkou moc (rozhoduje o osudu Řecka), zkušenosti s krizemi bohaté (první 1/3 20. století).
13. 10. 2012 | 19:29

Nadšení a sláva napsal(a):

Ano, je pravda, že naši "tvůrci veřejného mínění" teď budou horečně zkoumat, kde udělali chybu, a někeří se budou i na příslušných místech ze své nedbalosti zodpovídat. Před příštími parlamentními volbami, které jsou samozřejmě jako bždy klíčové, se odehraje strašlivá mediální hnojometná bitva proti pleši, rovnátkům, vepřovým hlavám a vůbec tak podobně.

Komunistické nebezpečí, to je další osvědčené krmivo pro masy. Rozhodně nejásám předčasně, k vymetení pravičáckého smradu a jeho odkázání do patřičných mezí aspoň na jedno volební období bude nutno vytrval a dát to Kalouskovi s Nečasem sežrat ještě jednou a pořádně.

Politika se holt mění tím, že lidi zvednou svůj líný zadek od piva a jdou vyjádřit svůj názor tak, aby to k něčemu bylo - do volební místnosti.

Jinak bych řekl, že blue jay alias bůhvíkdo a zejména Yosif dnes mají špatný den.
13. 10. 2012 | 19:29

Stepan811 napsal(a):

Bod 6: "Celkové posílení KSČM překvapí jen ty, kdo si mysleli, že hazardování současné vlády i velkých stran (ODS a ČSSD) s důvěrou voličů nebude mít následky" Ano, v tom má pan Pehe skutečně pravdu, následky chování vlády, která se nestarala o to, aby občanům vysvětlila své chování, jsou skutečně katastrofální.

A právě dnes, se tyto následky ukázaly v pravém světle. Drastická výhra a vzestup KSČM, to jsou ony následky. Svobody co máme, a už asi mít dlouho nebudem, jsme si nevážili, ani my, jako občané, ale ani jednotlivé vlády, které zkoušely, kde až končí její hranice. A výsledek je to, že se vracíme do dob totality, kdy svoboda nebyla, a už ani nebude.

Jediné vysvobození tohoto národa spočívá v tom, stát se součástí jiného státu. Německo by bylo ideální. Už dnes má velkou moc (rozhoduje o osudu Řecka), zkušenosti s krizemi bohaté (první 1/3 20. století).
13. 10. 2012 | 19:29

tonicek napsal(a):

Otřesná politika současné vlády vystřelila k moci bolševiky, na jejichž otřesné 40 leté řádění už lidi zapomněli...tak dejme komunistům zase pár let řádění, aby jsme po pár letech zjistili že to s nimi nejde... takovej normální koloběh...
13. 10. 2012 | 19:33

Stepan811 napsal(a):

Aneb, co je socialismus? Trnitá cesta od kapitalismu ke kapitalismu.
13. 10. 2012 | 19:38

uno napsal(a):

Stephan11: aneb, co je kapitalismus? Trnitá cesta od hospodářské krize k hospodářské krizi a neodvratný debakl.
Za socialismu nebyli nezaměstnaní, kdo nepracoval, byl parazit, nebyli skoro žádní feťáci, sem tam ožralové, nebyly banány a pomeranče, nebyli bezdomovci, soběstačné zemědělství, demagogie politických lídrů. Za zavinění epidemie salmonely následoval bez pardonu kriminál. Rozkrádání se trestalo na všech úrovních.
Za kapitalismu jsou nezaměstnaní, kdo nekrade, okrádá svou rodinu, desetitisíce bezdomovců v každém kraji, jsou poloshnilé banány a pomeranče, závadné potraviny, epidemie salmonelózy a legionelly, nefunkční zemědělství, demagogie politických lídrů. Po sametovém puči do dneška vše zdražilo téměř desetkrát, takže platy a ceny jsou v podstatě stejné jako za socialismu, důchody dokonce poloviční. Za rozkrádání jsou zavírání ty nejmenší ryby, velké kradou bezostyšně dál... Tak co je vlastně lepší?
13. 10. 2012 | 20:02

THAJEC napsal(a):

Jedině dobře, že ta zlodějská vládní banda dostala nakopáno do zadku ! Teď ještě dostane nařezáno přes hubu v parlamentních volbách, kterých se bojí jako čert kříže!
13. 10. 2012 | 20:03

Mgr. Václav Voznica sociolog napsal(a):

Prostý součet procentuálního zisku ČSSD a KSČM (v rámci krajských voleb) se pohybuje řádově pod hranicí 50%. Jako sociolog se bohužel obávám toho, že ač jde o "hrubý nástřel z mé strany", lze si tento hrubý průměr promítnout do modelu, že by takto "velice zhruba" dopadly i klasické parlamentní volby... Vezmu-li v potaz dramaticky vysokou neúčast voličů, vychází mi naprosto šokující zjištění: voliči ODS a TOP09 bojkotovali volby!! Ale takto vysokou voličskou neúčast "pravicových voličů", jsem skutečně ještě nezažil. Česká parlamentní pravice nedostala na zadek, česká parlamentní pravice dosáhla efektu: "mlčícího odporu" který je naprosto totožný s "mlčící protestující intelektuální populací" v 70-80 letech!!!! Pozor na to, tento volební debakl ODS a TOP09 snad konečně vysvětlí, KDO JSOU VOLIČI ODS A TOP09!! Ani ODS ani TOP09 nedostali zatím STOPKU, dostali razantně "protestním nezájmem" UPOZORŇOVÁK, že takto se nesmí vládnout a pracovat!!
13. 10. 2012 | 20:04

David napsal(a):

"...Tyto volby jsou začátkem konce TOP 09...."

----------------------------------------------

To, že levice získá i pohodlnou ústavní většinu v Senátu, bude také rychlým začátkem konce celé této zrůdné vlády.
13. 10. 2012 | 20:06

petrof napsal(a):

zajímavé, že popletený Pehe ani v jednom ze svých bodů nezmínil tu 36% účast..??!! Bylo by asi zajímavé znát sociologický průzkum o " mentálním stavu" voličů, ale asi se nebudu moc mýlit, když řeknu, že to celkem přesně odpovídá tzv. Hubálkově konstantě o 30% nesvépravných a hloupých voličích v každé společnosti a to, jak zprava, tak zleva!!! Ten zbytek pak tvoří pár zodpovědných, kteří k volbám šli z povinnosti. Pak není divu, že ten výsledek je takový, jaký je.
Naštěstí nikde, s vyjímkou Ostravy, nemá levice většinu.....a to je dobrá zpráva, pro ty celostátní volby, za 2 roky. Tam to bude úplně něco jiného....
13. 10. 2012 | 20:07

Joshua, napsal(a):

Mgr. Václav Voznica sociolog

doufejme, že příště - u parlamentních voleb - přijde k volbám víc lidí a propadák odklaněčů bude ještě větší. V tomto ohledu jsem mírným optimistou.
13. 10. 2012 | 20:10

evix napsal(a):

Jedla napsal(a):
Jako obyvatel malé obce při severním okraji Brna přijdu se svou trochou do mlýna: Postup Elišky Wagnerové (nebude mojí senátorkou, jde o sousední obvod) z prvého místa mne velmi těší.
........
JJ, je to super výsledek, ještě se mi líbí i postup Tomia Okamury, škoda že nekandidoval i Fisher, možná by pochopil jako Zemanovci, že se nemůže stále spoléhat na lživou propagandu.
V našem volebním obvodu se do senátu nevolilo.

7. Výsledky také ukazují, že pravicové strany budou muset najít jinou taktiku...snad to bude demokratická taktika, nějak se mi nechce věřit že kmotři svěsí ušiska a odtáhnou....
13. 10. 2012 | 20:16

Mgr. Václav Voznica sociolog napsal(a):

jsem fakt hodně zaskočený tou šílenou volební neúčastí, neuvěřitelně vysoké číslo
13. 10. 2012 | 20:17

Maximus napsal(a):

Nic ve zlém pane autore, ale na té fotce vypadáte jako naklonovaný Gorbačov Leninem..... Horní část hlavy "Gorba" a dolní část "Léňa". Fakt nekecám, stačí si příslušné partie na fotce zakrýt! (-:
13. 10. 2012 | 20:18

Stepan811 napsal(a):

uno: lepší je kapitalismus. I kdyby byly banány stokrát shnilejší než za socialismu (nehledě na to, že dnes je máme mnohem dostupnější), svobodu za socialismu nezískáte, a to se bohužel nějakým banánům nevyrovná. Co se týče korupce, té je dnes všude v naší vládě (a nejen v naší) a v našem státě plno. Ale nikoli kvůli kapitalismu, ale kvůli tomu, že žijeme ve částečném socialismu. Máme sice svobodu slova, máme banány po celý rok, ale rozhodně nemáme svobodný kapitalismus. Už jen princip veřejných zakázek je špatný, a rozhodně se nejedná o to, že by problém byl v kapitalismu, jehož podoba je dnes silně zdeformována. Pokud by byl skutečně svobodný trh, nebyl by prostor pro korupci. Proč? Protože by znamenala další výdaje.

Když si budete chtít koupit totožný automobil a budete se rozhodovat mezi dvěma prodejci, co pro vás bude zásadní (pokud opomeneme servis, atd.).Hlavní bude cena. Kdyby vás jeden ze dvou prodejců chtěl zkorumpovat, tak by to nebyla korupce, ale sleva na automobil. Princip trhu, kde na korupci není prostor.
Pokud by ste si najal osobu, která má prodejce vybrat, ejhle, prodejce může tuto osobu zkorumpovat aby vám vybrala automobil od něj (i když bude dražší), protože ten váš úředník je ten, kdo rozhoduje kde se auto koupí.

A to je přesně ta situace v jaké je stát. Stát příliš zasahuje do tržních principů a tím dává pro korupci a zlodějinu prostor.
13. 10. 2012 | 20:23

veverka napsal(a):

petrof

"Naštěstí nikde, s vyjímkou Ostravy, nemá levice většinu"

Nauč se počítat inteligentní pravičáku.

Jen namátkou.....výsledky ve středočeském (Rathově) kraji

ČSSD 22% , KSČM 20% , ODS 18% , TOP 11%

Kdyžtak si na to vem raději kalkulačku.

Evidentně už to Kubicemu nesežralo tolik ovcí,jako minule.
13. 10. 2012 | 20:25

Potůčková napsal(a):

Obyčejný člověk to má těžké.Já věděla koho nemám volit,ale koho volit mám,tomi dělá potíže.Ten,komu jsem dala hlas skončil se 4%.Do parlamentních voleb opět problém,snad piráty. A prezident?Zase vím koho volit nebudu.No třeba se ukáže ještě někdo jiný.Zatím z těch co kandidují nikdo není bez chyby(pro mne tolerovatelné)něco pro stát už musel udělat,a nechci se za něj stydět.
13. 10. 2012 | 20:33

neo napsal(a):

Tohle všechno už tady vlastně bylo. Rudí a oranžoví ovládli kraje a senát, tenkrát myslim i Pehe brblal o referendu o vládě apod, nakonec se ale nic nestalo. Z krajských pozic a senátu nešlo splnit 90% slibů a sněmovní volby nakonec dopadly úplně jinak. Podobný průběh je možné očekávat i nyní. Už se to stalo, tak proč ne znovu?

Nízká volební účast je boží. Po všech těch hnutích, occupy blbin, Babiš,Hnízdil,Havlík hurá akcí, demonstracích kelímkářů a buřtgulášů, kde se vřískalo o 90% nespokojených, nakonec zvedne zadek k urnám jen 36%.

Nic zásadního nečekejte, v krajích bude pokračovat oranžové patláma patláma paprťála a ve volbách do sněmovny možná přijde překvápko jako posledně:)
13. 10. 2012 | 20:35

blue jay napsal(a):

mohl by me nekdo vysvetlit jak to funguje kdyz soucasny poslanec kandiduje na senatora jako ted napriklad Jiri Dolejs z KSCM? To se nemusi vzdat sveho poslaneckeho mandatu v okamziku kdy se rozhodne ze bude kandidovat na senatora? A nebo muze byt obojim a sedet soucasne ve dvouch komorach parlamentu? A nebo ma na vyber?
13. 10. 2012 | 20:36

Maximus napsal(a):

Stepan811

Pane kolego, tady nejde o to, zda kapitalismus nebo socialismus, ale jaký kapitalismus. Většina občanů ČR by chtěla třeba politický režim ve formě jaký je v SRN, Rakousku, Dánsku, Švédsku apod. zemích. To, že získali nyní komunisté je jen a jen naschvál lidí současné pseudo pravici a také trochu v poslední době znevěrohodněné socdem. Ono je to docela jednoduché pochopil. Proč si myslíte, že ODSák Pospíšeil vyhrál na Plzeňsku? Jednoznačně je to natruc Nečasovi a spol.! ODS potřebuje reformu jako pes drbání......opozice by jí jen prospěla.
13. 10. 2012 | 20:37

Jiří napsal(a):

Pane Pehe,
naprostý souhlas. Už se těším, jak se bude tvářit Kikina...
13. 10. 2012 | 20:37

petrof napsal(a):

to veverka :
mluvím o absolutní většině, hloupý levičáku ( t.j. > 50% ). Blik......
13. 10. 2012 | 20:39

bohorodičko, vyžeň putina napsal(a):

stačilo napsat jenom jednu lekci.
1. občané členských zemní EU reagují na katatrofální výsledky evropské integrace, zejmena na klesající životní uroven, podporou extremistů.
to je celé. česká republika se v tomto neliší od ostatních evropských států.
13. 10. 2012 | 20:54

evix napsal(a):

Petrof:
Co to je absolutní většina?
13. 10. 2012 | 20:55

PB napsal(a):

Jedlo, nerad Vám beru optimismus, ale především já jsem si přála vítězství Elišky Wagnerová. Paradoxně ano.
Budete mít aspoň možnost vidět, koho jste si zvolili. Bývalá ústavní soudkyně (nulová zkušenost s českou politikou), kamarádka Václava Havla (co po ní "později" pojmenují?), kandidátka, o které se neví, co dělala před svým prchnutím za hranice, a ani to, "jak aktivně" bojovala proti komunismu, Vám bude hned zkraje zřejmě vysvětilit, KDE vzala na svoji volební kampaň. Zeptáte se jí sami, anebo ji raději nebudete "obtěžovat"?
Opravdu EW "ze srdce" gratuluji. Budete mít, co jste si zvolili.
Ani jsem netušila, že již brzy budete moci tyto morálně-volní vlastnosti zažít.
13. 10. 2012 | 21:01

AF napsal(a):

Tak tohle je vazne prusvih .. ne, ze bych to necekal, ale presto me to dostalo. Ano jsem volic pravice.
Sakrys to vazne lidi chcete, abychom dopadli jako v Recku, nebo smerovali tam, kam smeruje Spanelsko ? Neni preci mozne zit na dluh
Financovani statu je rozdilne od financovani rodiny pouze v tom, ze stat si vytiskne nove penize, kdyz potrebuje. Rodina to udelat nemuze, ta si tak akorat pujci za nekrestanske penice u lichvare .... ale tisk novych penez je to same !
Ano muzu si pujcit na spotrebu, ale platit z to budou moje deti. To vazne chcete ?
No a ze se derou k moci komuniste ? Takze zase zavreme hranice ? Zase budou hlidat nase hranice pozuby ozbrojeni vojaci ? Citrony jako podpultovka ? Lidska pamet je tak kratka ...
Vychovavam ze svych deti antikomunisty z presvedceni, protoze komunismus je zhouba !
Doufam, ze tyhle volby nejsou zacatek konce.
13. 10. 2012 | 21:03

blue jay napsal(a):

Maximus,
V CR nejde o to, zda kapitalismus nebo socialismus, ale jaký socialismus. Jaky socialismus si v ve sve zemi predstavujete Vy Maximusi? Zda se ze mate radost ze se CR priklonuje ke KSCM a jejiho becka CSSD. Co si od toho slibujete?
13. 10. 2012 | 21:05

levandul napsal(a):

Charakterizoval bych volby jako bohaté na množství aspektů,jako dosud žádné předtím,dávající zatím vnitřně nejsložitější výsledek vnitřně.Nesporně Nečas bude bruslit dál na velmi tenkém ledě,i když pravdu má,že volební účast je druhá nejvyšší u krajských voleb a ještě silnější prohry u nich zažila vícekrát vládnoucí sociální demokracie.Osobně mne nejvíce překvapilo vysoké procento KSČM ve Středočeském kraji.V Ústeckém a Karlovarském kraji bych to v dnešní době vyostření sudetoněmecké otázky čekal-bývaly to pohraniční kraje Henleinovců,narušení národní suverenity.Rozdíl mezi komunisty a ČSSD je ten,že komunisté nemají podobné sobě partnery v EU parlamentu,zatímco ČSSD má mnoho partnerů v EU včetně předsedy EU parlamentu z Německa.Tedy KSČM je blíže Klausovi neúmyslně v otázce EU.Zesíleno nedávným škrtnutím dotací EU.
KSČM má trvale pro voliče příchuť dialektického rozporu,protože je si dobře vědoma,že stále žijeme v epoše imperialismu,ale usilujeme o v jádře stejnou ekonomiku-tržní jakou má kapitalismus.Její dilema tedy bude zda obhájí jednou i nevykořisťovatelský tržní systém,nejen sestaví koalice pro regionální programy.
Mám pocit,že jí dočasně pomohlo řada věcí,mj.intervence v Iráku,Libyi a Sýrii,mj.korupční aféry,které ona neprogramuje a nekomentuje.Pro ní je zisk voleb výrazný,ČSSD naopak ztratila celou 1/4 svých krajů (Propad ČSSD v Libereckém tkalcovském kraji je pozoruhodný-čtvrté místo s 15% pouze) a narušilo to homogenitu oranžové krajské vlády celé republiky.Historicky bych stěží uhodl,zda obdobou ruských bolševiků jsou dnes ČSSD a menševiků KSČM.Počtem voličů by to bylo asi tak.Ale počtem členů naopak.KSČ však měla v tradicích spíše tu orientaci na Stalina.B.Sobotka je více nakloněn spolupráci s KSČM,Hašek dosavadní s KDU-ČSL.KSČM byla méně proti-Klausovská,méně protivládní než ČSSD zatím.Ale naopak netvořila nikdy s ODS Zemanovskou Velkou koalici.SPOZ propadlo.Positivum vidím v rozpouštění tradic Velké koalice ODS-ČSSD ,znamenající těžko pochopitelné přerody celkové ekonomiky s rostoucí zátěží peněženek občanů dlouho i poté.KSČMJe prorůstová,nikoliv tuším prodluhová.Tomu se Nečas snaží přiblížit.KSČM bla dvacet let tou tichou vodou,která břehy mele,glasnosť apliovala relativně málo.JEJÍ ZÁTĚŽÍ JSOU PARADOXY JEJÍ DLOUHÉ HISTORIE,PROTOŽE dříve byla oproti celoevropsky oportunní sociální demokracii brávána jako jediná autentická revoluce,čehož se v návaznostech později zříkávala často v mnohém.Nejsilněji sociálně-demokratickou byla v evropské historii vždy Bulharská komunistická strana pod vedením Blagojeva(který založil i v carském Rusku okolo roku 1880 coby bulharský student university v Petrohradě ruskou sociální demokracii i pro mladého Plechanova,před její trvalou versí Plechanova a Zasuličové 1903)a později antifašisty J.Dimitrova,souzeného v Lipském procesu 1933 za jakoby zapálení Říšského sněmu.Dimitrov byl i nejbližší Stalinovi ze zahraničních komunistů.Napsal:"Kdo není leninovcem,není marxistou.Kdo není stalinistou,nebyl a není marxistou-leninovcem." Sociální demokrat -Modráček ubytoval Lenina v Praze 1912-děda Petry Buzkové,členky ČSSD.
13. 10. 2012 | 21:06

PB napsal(a):

Jiří, také sa na "FOTO ÚDIVU" č.2 - našeho Kikiny - moc těším. (První zažil po hbitých střelách antiperlí od Vondrouše)
Hlavně jeho vybraný a vytříbený pravicový slovník bude zážitkem!
" ... to jsou opravdu, ale opravdu zlá slůvka, větičky ... To je hluboko, ale skutečně hluboko pod moje rozlišovací schopnosti. Už ani duhová koalice nic neřeší ... Každý inteligentní člověk na vteřžinu neváhá, a na otázku doleva - nebo s Klausem - odpoví jasně. Ale pokud mi novináři budou vkládat zlá slůvka a větičky do úst, skutečně, ale skutečně odcházím (výhrůžka Hradního Pána!!!-bojte se!!!) ..." No, už aby to bylo!!!
13. 10. 2012 | 21:08

Scarabeus napsal(a):

Václav Voznica:

Nejsem vůbec zaskočen volební neúčastí, přestože jsem sám volit byl, ale nemám nejmenší vůli a chuť kohokoli přemlouvat, aby volit šel. Mluvím s nejrůznějšími lidmi, přemýšlím skrze ně, takže přibližně vím co se u voleb stane.

Nejsem ani trochu překvapen volebním výsledkem TOP 09, který zavinilo/zapříčinilo duo Kalousek-Drábek.

Osobně nemám nic proti tomu, že se na státní úrovni musí šetřit, ale jsem proti takovému stylu "šetření", aby se ušetřené, většinou na těch nejchudších/nejstarších /nemocných, jinými "kanály" rozkrádalo, navrch aby se, přes pro stát nevýhodné smlouvy, zakládalo na další dluhy.

Osobně jsem příznivec pravice, ale nekradoucí pravice, takových je zřejmě více, takže to (přibližně) vysvětluje úspěch(jediný) ODS, personálně hlavně Jiřího Pospíšila, v Plzeňském kraji. Osobně než volit nějakého pravicového zloděje, tak je mně milejší poctivý a slušný politik ze ČSSD, tím neříkám, že v ČSSD neslušní lidé nejsou(jsou, např. Rath, je jich víc).

Komu volební neúspěch hodně přeji je Paroubek, už jen za toto(viz následující video):
http://www.youtube.com/watch?v=Sta6BgvWvDc

Paroubek mě, úrovní myšlení a vzdělání, "dorazil" ještě jednou, když doporučoval nezaměstnaným, aby pěstovali králíky, hlavně z toho důvodu, že o pěstování králíků něco vím, přestože je sám nepěstuji. .....(autocenzura) Paroubek viděl králíka max. na talíři a v televizi, z toho důvodu mohl dávat nezaměstnaným takové doporučení, nad kterým jsem obrátil oči v sloup a vzápětí mě takové "doporučení" rozesmálo.
13. 10. 2012 | 21:09

evix napsal(a):

AF:
No tak jestli my nespějeme do Řecka, tak už vážně nevím kde spějeme.....Rusko, Afrika? Jižní Amerika se taky zvedá ode dna, my můžeme jen čekat, až ještě více zestárnou Číňani a nebude kdo dělat na globální vyžírky. Indové zatím mají zvláštní pracovní morálku.
13. 10. 2012 | 21:09

blue jay napsal(a):

Opet se ptam,
mohl by me nekdo vysvetlit jak to funguje kdyz soucasny poslanec kandiduje na senatora jako ted napriklad Jiri Dolejs z KSCM? To se nemusi vzdat sveho poslaneckeho mandatu v okamziku kdy se rozhodne ze bude kandidovat na senatora? A nebo muze byt obojim a sedet soucasne ve dvouch komorach parlamentu? A nebo ma na vyber?

Zda se ze nikdo ze zdejsich uvedomelych volicu o tom nema ani paru. Ani Maximus ci PlumBum.
13. 10. 2012 | 21:10

Luba napsal(a):

Modrý fták nám, zdá se, notně opelichal ...

LEV je myší, která řvala. Deratizované pomerančovníky vykvetly. Lidé se odklonili od Černohorova píva křtěného metanolem
k třešňovici.

Ajajaj, to je kalamita, pane Kikina ...
To je nejmíň na zvací dopis pro báťušku Pútina!
13. 10. 2012 | 21:11

bohorodičko, vyžeň putina napsal(a):

růst ksčm je špatná zpráva především pro čssd. nechápu ty jejich blažené výrazy.
13. 10. 2012 | 21:12

Petr z Tábora napsal(a):

Pěkná jasná výstižná analýza pane Pehe. A dokonce jste nepotřeboval zmínit Klause.

Bohužel k tak jasnému vyhodnocení se nemá vedení ODS a TOP09.Svádí to na své pseudoreformy a krajské politiky. Protože by museli přiznat odpovědnost za tento debakl a rezignovat na své funkce - a viděli jsme, že by šel politik dobrovolně od korýtka ?
13. 10. 2012 | 21:13

PB napsal(a):

levandule, Nečas už dobruslil, nyní už na bruslích šlape vodu v rybníce.
Všimněte si, že komunisté nepotřebovali bilboardy, nikdo jim tykadla nemaloval. Reklamu jim krásně a zdarma zajistila Nečasova vláda "rozpočtové odpovědnosti". Církevní restituce, zvyšování daní, přikrádání IZIPu, neustálení zakrývaní očí nad celou plejádou přihrávání si "malé domů" - Bém, Dalík, Janoušek ...
A také k tomu přispěly dvě inteligence - posluchače Bendy z Plzně a prodavačky rohlíků ze Žďáru - telefonující Tornádo Lou v pyžamu.

Tím si vysvětluji konec pravice v Čechách a nástup komunistů - ničím jiným!!
13. 10. 2012 | 21:15

queribus napsal(a):

Celkem chápu, že si náš pan "politolog" mne ruce, jak zle česká pravice dopadla (ostatně opak tvrdit nelze). Má dokonce jistý díl pravdy v tom, že si za evidentní neúspěch může sama. Varovné je to zejména u pražských volebních obvodů.
Nicméně jako občana Brna (byť z části do senátu nevolící) mne jeden poznatek těší: součet hlasů pro ČSSD+KSČM senátorské aspiranty v Brně je pouhých 25%. Navzdory tomu, že z každého druhého uličního sloupu na mne hledí JUDr. Haszek Mihály....
Neskrývám také spokojenost s volebním Waterloo pro "národní socialisty" J.Paroubka, i když více hlasů pro ně by znamenalo méně hlasů pro ČSSD.
Komunisté dosáhli na maximum (nejen díky nízké volební účasti), ale z této "výšiny" se budou už jen snášet dolů (ostatně tak jako v parlamentních volbách).
13. 10. 2012 | 21:31

ornitolog napsal(a):

Luba,
A oranzovej ftak se operil.
Vlcek Miloslav ziskal opet moznost litat, Rathovy kukacky budou opet klast vejce do patricnych hnizd a slepice jako Luba si budou myslet ze konecne uz budou letat jako orel morsky.
13. 10. 2012 | 21:40

an napsal(a):

Ekonom neni clovek. Pouze prapodivny druh zivocicha. Zeman zde neni vyjimkou.
13. 10. 2012 | 21:45

petrof napsal(a):

na 11. lekci ten popleta Pehe zapomněl:
..V kraji, kde vládla koalice ČSSD a KSČM a jemuž vládl Rath se svými zlodějnami, dali voliči těmto dvěma zlodějským bandám znovu 39 mandátů. Co tady chce kdo analyzovat složitě výsledky těchto voleb z hlediska pravicové vlády Nečase. Běžte někam, chytrolíni. Zloději volili zloděje.
13. 10. 2012 | 21:46

udivenej napsal(a):

petrof,
nezapomen na Moravskoslezsky kraj. Tam volici "chytre" levice dali hlas Palasum. Dokonce jeste vyrazneji nez ve Stredoceskem kraji. Asi miluji SVE zlodeje. Chteji aby si na jejich ucet nakradly aspon ti ktere si zvolili. Tomu rikam mit Filipa.
13. 10. 2012 | 21:56

Pravda napsal(a):

Tyto volby bych charakterizoval jako blbost voličů levice. V mohých krajích levicové strany kradly se spoluúčastí komunistů a oni jim dají hlas? Jak mohla vyhrát ve Středočeském kraji ČSSD, kde Ráth kradl jak mohl v koalici s komunisty. Volič levice je vypatlanec, co za sociální jistoty a vše zadarmo klidně udělá všechno a vymění jí za sovjí svobodu. To jsou ubožáci chudí a blbí, který nezbývá než litovat jejich tupu omezenost.

Než tady začne tenhle člověk co tu píše blog vykřikovat něco o pádu TOP 09 ať se podíva jak dopadla ta jeho slavná ČSSD v Libereckém kraji, kde byla až čtvrtá. Oproti roku 2008 viditelně oslabila ve všech krajích.Pokud by byla ve vládě s komunisty dneska by měla tak 10% ve většině krajích.
13. 10. 2012 | 21:56

věčně vzplá slunce zářící napsal(a):

Teď tedy je ještě potřeba zvolit Tomáše Vandase prezidentem.
13. 10. 2012 | 22:00

Princ Drsoň napsal(a):

Pokud půjde TOP 09 do kytek, bude to jen dobře. Obávám se ale, že se objeví někde jinde a najde se dost pitomců, kteří ho opět zvolí.
Před komunisty dávám ale přednost i nacistům.
13. 10. 2012 | 22:02

petrof napsal(a):

Pehe, jediný relevantní závěr z těchto voleb je následující:
ODS má nejvyšší povinnost vůči České republice, až pak vůči svým voličům. A tak se stalo, že nasadila život za lepší zítřek této země a připravuje ČR na pád EU bez ohledu na vlastní ztráty...
13. 10. 2012 | 22:03

negrelliho viadukt napsal(a):

queribus
Šalingrad a Gottwaldov leží v Asii.
13. 10. 2012 | 22:04

SuP napsal(a):

Scarabeus -
Dneska Vám dávám jedničku.
13. 10. 2012 | 22:06

Jáchym napsal(a):

S čím lze beze zbytku s panem Pehe souhlasit, je jeho akcentování životního bonmotu pana Nečase:
"Jediným úspěchem je výsledek v Plzeňském kraji, který je dobrou zprávou pro stranu, ale nejhorší možnou pro Petra Nečase. ... kdyby nevyhodil bývalého ministra spravedlnosti Jiřího Pospíšila z vlády, ODS by takového výsledku v Plzeňském kraji nedosáhla, ale v podstatě nám úspěch Pospíšila říká, že jako jediný politik ODS uspěl v krajských volbách nejviditelnější oponent Nečase ve straně. Pospíšil dostal zdaleka nejvyšší počet preferenčních hlasů ze všech politiků ODS ve všech krajích. To vše bude jistě téma pro nadcházející kongres ODS."
******************
Všimněte si, prosím,ale věci, která je NAPROSTO ZÁSADNÍ PRO HODNOCENÍ PEHEHO postoje k výsledkům voleb: Faktu jak přechází MLČENÍM, že fiasko utrpěla hlavně strana pro kterou až příliš okatě pracuje - TOP 09!
A to přesto, že se jedná o stranu nikoli jen pravicovou (to bych bral), ale stranu programově asociální, konfrontační a jednající proti zájmům zdrcující většiny obyvatel této republiky.

Její výrazné fiasko poškodilo naivní Starosty, kteří s ní spojili své jméno. Já osobně jsem si ale také myslel,že tento konkubinát kalouskoidům přece jen pomůže. Jsem rád, že jsem se mýlil stejně jako Pehe.

Volební výsledek ODS je částečně zapříčiněn tím, že TOP 09 v osobě velmi schopného politika Kalouska mydlila NĚKTERÝM méně schopným až tupě primitivním KONKURENČNÍM mafiánům schody.
Ti předtím konkurenci nepoznali, nekryli si záda a zcela spoléhali na heslo Drzé čelo je lepší než poplužní dvůr .
13. 10. 2012 | 22:08

stejskal napsal(a):

Dobrý večer,

smazal jsem dva hrubě urážlivé a nadávky obsahující texty, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
13. 10. 2012 | 22:22

takynazor napsal(a):

Pehe vaše poselstvi je, jako vždy pro pr..l...jestli jsete si nevšimnul volební účasti byla 36%...to je absurdní ...na co jsou volby s 36 % účastí... na nic ..pokud není účast přes padesát procent jsou volby neplatné...to je relevantní ...ostatní je zbytečné ...a kecy o tom že někomu někdo vystavyl účet jsou mimo mísu ...socany může volit jen člověk, která je nesvéprávný a komunisty jen masochysta...bohužel to je realita přizdi...čských voličů v ČR
13. 10. 2012 | 22:34

bohorodičko, vyžeň putina napsal(a):

nárůst podpory extremistů je dusledek zpackaného integračního procesu EU. nikoliv reforem vlády, které reformama ani nebyly nebo korupce, proti které se až za teto vlády začalo bojovat. důvody, proč lidé volí extremisty jsou furt stejné. mají strach z budoucnosti. EU lidem žádnou budoucnost nedává. evropský kontinent se noří do temna. nezaměstnanost, dluhy, zvyšování cen, lidé nemají na nájem, jídlo. samozřejmě, že volí komunisti nebo nacisty v řecku. bohužel lidé nechápou, že ksčm s tím nemůže absolutně nic dělat, stejně jako tahle vláda a bude to ještě nějakou dobu trvat, než to pochopí. jsme v pasti EU a karty se rozdávají jinde. ne v našem parlamentu. socani září spokojeností, při své hlouposti se smějí na vlastní popravě.
13. 10. 2012 | 22:37

ten, kdo se hádat nebude napsal(a):

Nečetl jsem výše a tak pokud to již zaznlo omlouvám se.

Prachy do toho nacpali především ODS a TOP09, reklamu ČSSD jsem téměř neviděl. To bude pravici taky bolet, ty zbytečně vyhozené peníze.
13. 10. 2012 | 22:46

takynazor napsal(a):

To bohorodičko, vyžeň putina

přeně tak ..spory těchto stran jsou o ničem ...odvádějí jen pozornost od většího průseru a tou je placení do EU a to Pehemu vyhovuje ...celá ta Evropská banda vyžírku potřebuje takové blbce jako jsou socani
13. 10. 2012 | 22:47

stařenka napsal(a):

Škoda, že ve Zlíně nevyhrál pan Hovorka. Doufali jsme, že tamní voliči dokáží docenit jeho boj o zachování dostupného fungujícího zdravotnictví pro všechny. Nic proti panu Okamurovi, ale pan Hovorka už dokázal, že se umí za dobro lidí pořádně poprat.Třetí místo pro pana Hovorku pociťujeme jako obrovské zklamání.
A vítězství komunistů? Z našeho blízkého okolí například dali komunistům hlas i lidé, kteří je nikdy nevolili, ale v současné době neviděli jiné řešení, protože se touto vládou a ODS cítili existenčně ohroženi a volba komunistů se stala jejich vyjádřením protestu.
13. 10. 2012 | 22:52

bohorodičko, vyžeň putina napsal(a):

takynazor,
svym způsobem se "těším" na vládu čssd-ksčm na celostátní urovni. a to bude šupa od násady od hrábí do vlastního ksichtu.....lidi pořád ještě nepochopili realitu. pochopí!
13. 10. 2012 | 22:58

takynazor napsal(a):

TO bohorodičko, vyžeň putina
...no to se naštěstí nestane ...pokud půjde volit víc lidí je to pro ty oranžové exoty konec ...ale na jednu stranu bych jim to přál...už není kde brát a ty trotlové by to pocítili...problém je že nás zaprodaj tý nenažraný EU na věčný časy
13. 10. 2012 | 23:05

reppop napsal(a):

Vážení,

tak co říkáte na výsledky voleb? Viděli jste jak dopadla TOPka?
Podle mně je tento projekt pravice již politicky vytunelovaný a bude třeba
ho odhodit stejně jako rakety odhazují vyhořelé stupně. Bude nutno založit
jiný "nový, teď už KONEČNĚ čistý a poctivý" pravicový subjekt pro nové
oblbnutí voličů. Ale bude to čím dál těžší. Lidi jsou sice stupidní, ale
přece jen ne úplně. A inteligenci organismu lze taky definovat tak, že je
to schopnost poučit se z chyb. Takže snad jsme aspoň Homo semisapiens(?).
Pan Gazdík je malý popleta, nasedat do vyhořelého stupně rakety je trošičku
pošetilé, ne? Ale třeba změní pH, tj. z fialové na rudou? Chce to jen
zesynchronizovat kariéru s kyvadlem dějin, tak jak to umí třeba Honzík
Fischer: za minulého režimu aktivní komanč, teď neoliberální finančník. A
k tomu kukuč jako že neumí do pěti napočítat. Takže se v něm budou vidět
jistě i různí troubelové, zdánlivě jako v zrcadle. Jenže když 2 dělají
totéž, není to totéž...
13. 10. 2012 | 23:10

Luba napsal(a):

Dosti zoologie!

Tvořme koalice slušných proti neslušným!
13. 10. 2012 | 23:12

bohorodičko, vyžeň putina napsal(a):

takynazor,
vládu socanu a komunistů si okusíme. to je nevyhnutelné. nevidím sílu, která by to mohla zastavit. samozřejmě se budou na pravici ptát kde dělají chybu a nastanou turbulence. má to ale jeden problem. ten duvod, proč lidi volí komouše prostě není jenom v reformách, korupci. socani kradou taky, ani poledne nedrží, přesto je lidi volí. lidi se odvrací od demokracie a kapitalismu nejenom u nás, ale v celé evropě. to má hlubší příčiny.. ta hlavní příčina je globalizace a evropská postdemokracie, zadlužování, které pak paradoxně dávají za vinu kapitalismu. pravicový strany by se měly na směřování EU udělat názor. nemají žádný. samozřejmě, že každou krizi vždy uměli skvěle využít a zneužít extremisté. to není nic nového. demokratické síly by si měly jasně říct, že integrace EU se nepovedla a smrdí na sto honů a pokračovat v ní je hazard s demokracií a budoucností.
13. 10. 2012 | 23:20

reppop napsal(a):

Luba napsal(a):
Dosti zoologie!
Tvořme koalice slušných proti neslušným!

XXXXXXX

Obávám se, že to nebude stačit. Dle stupidologie (u nás je jejím propagátorem F. Koukolík) poškozují společnost víc stupidní než banditi. Zvláště jsou-li to politici. Koukněte na pana Nečase nebo knížepána, oni nejsou banditi...
Já jsem pro koalice moudrých proti stupidním. Jenže poznat nestupidnost není snadné, vyžaduje to nestupidní voliče...
13. 10. 2012 | 23:27

vojnov napsal(a):

blue jay: pokud vím, nemůže být senátorem a poslancem. senátor je za sebe, poslanec za stranu, kze asi ukonci poslancovani pred nastupem mandatu. a v PS ho nahradi jiny komunista.

nepomuzete si. preju zapiti nezavadnym alkoholem.
13. 10. 2012 | 23:41

vlk napsal(a):

Můj komentář voleb je zde:
http://vlkovobloguje.wordpress.com/2012/10/13/co-rikaji-vysledky-krajskych-voleb-a-prvni-kolo-senatek/#comment-20462
Tedy zatím jen první díl. Druhý bude zítra
13. 10. 2012 | 23:54

někteří to neunesli napsal(a):

Aktualne.cz sliní nad výkonem pana Vilety, který za neúspěch Pirátů pověsil bolševikum na web nějaká sprostá říkání.
Ale nevysvětlil, kam podle něj ten svět spěje. (Piráti spějí do náruče Bursíkovy.)
Ani jak tomu chce zabránit.
Někdy lepší bolševik než než ajťák.
Třeba Drábek.
13. 10. 2012 | 23:54

stařenka napsal(a):

To Joshna 13.10. 2012
p. Pehe,
souhlas. Jenom nad jezevcem zvysočiny bych v prezidentské volbě nelámal hůl. Koneckonců zpomezi ztěch bankéřských a bilderberských kandidátů i při všech svých negativech vyčnívá asi jako Říp z okolní krajiny.

Ten váš zmiňovaný jezevec jako prezident by byl jen prodlouženou rukou současného. Vám nevadí, že by si nechal stávající poradce? Myslí jen na sebe a své ego. Kdyby byl charakter, podpořil by mladšího kandidáta za ČSSD, pana Dienstbiera. Ono je někdy moc důležité umět s noblesou ve správnou chvíli odejít. Rozhodně nemohu mít dobré mínění o někom, kdo házel špínu na pol. stranu, ze které odešel.A mimo jiné, střídání staříků na politickém postu mi připomíná to jedno proslulé období v SSSR. Potřebujeme nový svěží vítr do prezidentských plachet:)
14. 10. 2012 | 00:04

Iggy napsal(a):

Pan Pehe to má v hlavě srovnané a opět nezbývá jen souhlasit a poděkovat za pěkné shrnutí... Bohužel jen málo lidí v ČR používá hlavu a mozek jako on.
14. 10. 2012 | 00:21

Jana Pechová napsal(a):

Tyto volby byly především tragickým svědectvím o kvalitě českého voliče.
Snad s výjimkou Liberecka, kde zdá se pochopili, že se volí do krajů.
14. 10. 2012 | 00:23

Scarabeus napsal(a):

SuP:

Mám v příspěvku chybu, má být "o chovu králíků něco vím, přestože je sám nechovám", rostliny se pěstují, opakoval jsem slovo po tom ....... Paroubkovi.
14. 10. 2012 | 00:23

Scarabeus napsal(a):

Jana Pechová:

Volby jsou demokratické, takže si každý volič může chápat jakékoliv volby jak on chce. Nic méně špatného vymyšleno nebylo.

V Libereckém kraji se určití lidé, určitých kvalit, dali dohromady a získali si (částečnou/omezenou/podmíněnou/jakous-takous/...) důvěru největší části volících voličů(ten kdo nevolil, přestože měl tu možnost, nepřímým způsobem volil také).

V jiném kraji(jiný kraj, jiný mrav) pro vznik takového uskupení nebyly podmínky(hodně stručně a zkratkovitě napsáno, slovo "podmínky" vnímám v širším slova smyslu).
14. 10. 2012 | 00:39

LUF napsal(a):

11. Sexymozek nezískal ani to málo co čekal a co avízoval.
14. 10. 2012 | 01:35

petrvileta napsal(a):

někteří to neunesli napsal(a):
"Aktualne.cz sliní nad výkonem pana Vilety, který za neúspěch Pirátů pověsil bolševikum na web nějaká sprostá říkání."

Osobo neuctivá, co to tu melete? Nevšiml jsem si, že by Aktualne.cz nějak slinilo nad mým výkonem (kdy a kde?) a ačkoliv jsem programátor, tak nejsem hacker. Nikdy jsem se o tento směr v IT nezajímal a opravdu to neumím. A už vůbec nic nemám společného s Anonymous. Že to hnutí obecně fandí Pirátům ještě neznamená, že já jsem jejich členem.
14. 10. 2012 | 03:35

Pravda napsal(a):

reppop:

TOP 09 získala 37 krajských křesel zatímco ODS ztratila kolem 70 a vítězná ČSSD, která je v současné době v opozici dokonce ztratila stejně jako ODS.To o něčem vypovídá. Doporučil bych vám a Pehovi přestat okopávat TOP kdy narozdíl od dvou nejsilnějších stran získala.
14. 10. 2012 | 08:27

Pravda napsal(a):

LUF:

Je vidět, že hlasy pro Sexymozka v Ústeckém kraji v roce 2008 byly jen proto že byl předsedou ČSSD nikoliv, že by ho lidé měli rádi. Obdobné je to s dnešní vzrůstající oblibou komunistů, která je jen na základě protestních hlasů. Komunisté si vlastě tímto vítěztvím kopou vlastní hrob, protože jakmile se budou spolupodílet na vládnutí ztratí většinu protestních hlasů a jejich hlasy rapidně ubydou tak jak to bylo v roce 2006, kdy byli v neoficiální koalici z tehdejší ČSSD.

Oni fakticky nezískali víc voličů, ale využili velmi nízké volební účasti takže v procentech to vypadá jako by posílili. Ve skutečnosti mají pořád stejn elektorát, který stárne.
14. 10. 2012 | 08:36

KarelS napsal(a):

S 1. až 9. souhlas, tu 10. bych hodnotil trošku jinak. To, že že lidé kandidující pod logem "Zemanovci" nedostali dostatek hlasů, znamená především to, že volči začali používat mozek. To že si přejí Zemana na hrad prostě neznamená, že si přejí Bohumila Trávníka na Vysočině za hejtmana.
A dopsal bych 11. v Libereckém kraji se projevilo, že když se dá na místní úrovni pár schopných nezkorumpovaných lidí dohromady, je to alternativa k zaběhaným prokmotrovaným stranám a lidi je volí. Dobrý příklad pro ostatní kraje a snad i naděje, jak postupně oslabit polotickoekenomickou mafii na všech úrovních.
14. 10. 2012 | 08:41

Ládik!!! napsal(a):

Rudý hnus.
14. 10. 2012 | 09:19

reppop napsal(a):

Pravda napsal(a):
reppop:
TOP 09 získala 37 krajských křesel zatímco ODS ztratila kolem 70 a vítězná ČSSD, která je v současné době v opozici dokonce ztratila stejně jako ODS.To o něčem vypovídá. Doporučil bych vám a Pehovi přestat okopávat TOP kdy narozdíl od dvou nejsilnějších stran získala.
XXXXXXXXX
Těžko může něco ztratit ten kdo nic neměl, že? Ten buď dál nic nemá (bylo by ale divné kdyby Ti, kteří z asociálního přístupu TOPky těží, jí nedali žádné hlasy) nebo něco málo získá. Aspoň tak jsme se to učili v matice. Pokud někdo něco mohl ztratit tak jsou to Starostové s TOPkou spojení. Což se zjevně stalo.

Nějak se ale ti politologové proti TOPce asi spikli, nejen Pehe. Toto je vyjádření politoložky Dvořákové:
Dvořáková upozornila na výrazný neúspěch TOP 09, a to především v souvislosti s tím, že se o hlasy voličů ucházela v koalici se starosty.
„U strany spjaté se starosty, jejichž ambicí by mělo být prosadit se především v komunálních a krajských volbách, je dnešní volební neúspěch alarmující. Očekávám, že se Petr Gazdík a jeho kolegové začnou sami sebe tázat, k čemu jim je užitečné spojenectví s Kalouskovou TOP 09,“ vysvětlila Dvořáková.
14. 10. 2012 | 09:19

Hynek Pekárek napsal(a):

Nezvykle věcný článek pro autora, přesto nezakryje uspokojení z prohry pravice. Pehe a další užiteční idioti dosáhli svého a mohou otvírat šampaňské...
14. 10. 2012 | 09:26

reppop napsal(a):

To Luba

Ještě k tématu stupidity politiků, konkrétně pana Nečase.

Včera na dotaz zda jako vůdce ODS cítí odpovědnost za volební debakl strany, odpověděl, že ne, protože jsou to komunální volby a ne parlamentní.
Na dotaz čím si vysvětluje volební debakl své strany, odpověděl, že (nepopulární) politikou své vlády (která se opírá o parlament vzešlý z parlamentních voleb).

Pozoruhodná logika myšlenkových pochodů. Alarmující je především to, že takový člověk řídí celý stát.

Podle Cippolových zákonů stupidity i "nestupidní jedinci neustále podceňují poškozující vliv stupidních, se kterými se spojili". Podle F. Koukolíka nejnebezpečnější jsou ti stupidní politici, kteří mají vysoké (technicistní) IQ.
14. 10. 2012 | 09:31

babočka napsal(a):

ODS nedoplatila na reformy jak tvrdí pan Nečas ale doplatila na státní zlodějnu a zbytečnost řadových členů a voličů ODS, které nahrazovala Topolánkova politika s Dalíkem.
14. 10. 2012 | 10:10

Petr Havelka napsal(a):

V roce 2006 se "novinářská obec" rozlítostňovala nad tím, jak Morava kazí "pravicové budovatelské nadšení" a volí levici. Na socialních sítích jelo jak na Moravě jsou nechápavé "brzdy". V roce 2008 byly oranžové všechny kraje, v roce 2012 je oranžovo a ve dvou krajích, kupodivu v Čechách, dokonce rudo.

Levicoví voliči stále mají koho volit, koho mají volit střední vrstvy?

Lze vysledovat, že relativní úspěch mají různá uskupení ... pro kraj.

Prohlížel jsem si podrobnější výsledky v obcích kde mají problémy s romskou komunitou, "Dělnická strana" tam dosahuje dílčích úspěchů, zatím.

Středový volič a "nerozhodný" nemá koho volit. Nefunguje ani "mobilizace" ani "polarizace" voliče či společnosti.

Zdravím z Moravy
14. 10. 2012 | 10:21

Občan napsal(a):

Jana Pechová napsal(a):
"Tyto volby byly především tragickým svědectvím o kvalitě českého voliče.
Snad s výjimkou Liberecka, kde zdá se pochopili, že se volí do krajů. 14. 10. 2012 | 00:23"

Voliči z Libereckého kraje spíš dali najevo, že vůbec netuší, která bije. A že výplach mozků velkoplošnými plakáty funguje.
A tak tam volby vyhrálo "céčko" TOP09:
http://www.gazdik.cz/clanky-a-rozhovory/?clanek=10427
http://www.starostove-nezavisli.cz/nasi-lide/predsednictvo-stan/martin-puta.html
http://www.psp.cz/sqw/hp.sqw?k=5300
http://cs.wikipedia.org/wiki/Starostové_pro_Liberecký_kraj

Voliči z Liberecka tak prokázali mnohem větší hloupost než voliči z Plzeňska a Zlínska...
14. 10. 2012 | 10:25

Jemnický napsal(a):

Nač tolik řečí, komunisté v KSČM a ČSSD porazili ve volbách komunisty v ODS. Klid, nic se neděje, krást se bude stále, jen do jiných kapes.
14. 10. 2012 | 10:32

fik napsal(a):

k článkům ad.7 a 9:

nevím jakou taktiku má pravice zvolit proti KSČM, postačilo by, kdyby dělali sebereflexně slušnou a průhlednou politiku poctivou ne ke svým loutkářům ale k občanům této země. Čeká je náročná cesta, neboť za čisté nelze považovat ani "rebely" z ODS. Je to provázaný konglomerát osobních a mocenských zájmů.

Bude zajímavé sledovat jakou reikarnaci Kalousek vymyslí, kníže půjde zřejmě sypat holubům. Možná potenciál Kalouska dopadne podobně jako Paroubkův, ale jsou mezi nimi rozdíly
14. 10. 2012 | 10:36

neo napsal(a):

Občan:

Co vy jste to za člověka?
Takže voliči ze zlínska, plzeňska či liberecka jsou hlupáci, jen proto že to nehodili komoušům a socanům?

Mají právo na volbu a vy nemáte právo je nazývat hlupáky jen proto, že volí jinak než vy.

Dokud budou existovat lidé jako vy, kteří si nikoho a ničeho neváží, uráží lidi s jiným názorem, naváží se do invalidů ... tak se situace nikdy nezlepší.
Ta obrovská netolerance homofobů, xenofobů, rasistů apod jedinců je příčinou marasmu nejen v ČR. Absolutní intolerance ke všem odlišnostem je zhoubou. Až si netolerantní občané a Občané uvědomí, že existují i ostatní lidé a že mají jiné názory a jiné touhy a cíle a že se jim líbí něco jiného a že je baví různé činnosti, pak bude líp.
14. 10. 2012 | 10:51

někteří to neunesli napsal(a):

petr vileta
V tom případě příjměte mou omluvu. Ale to s tím Bursíkem mi pořád nejde do hlavy.
14. 10. 2012 | 11:20

Občan napsal(a):

Neoušku,

pokud si někdo zvolí "céčko" TOP 09 v DOMNĚNÍ, že volí nezávislé kandidáty, a NEOVĚŘÍ SI, jestli ho náhodou "jeho" kandidáti netahají za fusekli, pak JE hlupák.

Předsednictvo SLK:
Mgr. Jan Farský – TOP 09, STAN
Inf. Michael Canov – ODS, UD-DEU, momentálně STAN
Bc. Martin Půta – STAN
Marek Pieter – STAN
Jiří Vosecký – STAN
Mgr. Václav Horáček – TOP 09
Mgr. Jaromír Dvořák – TOP 09
Ing. Jiří Drda – ODS
Ing. Stanislava Silná – SNK-ED
Mgr. Pavel Žur – ODS, VV, momentálně “bezpartijní”

Dobrý, ne? PROTO jsou hlupáci. Stačily jim plakátky, protože byli líní si přečíst alespoň profily kandidátů na webu SLK.
Analýza se tomu říká, "analytiku" :o)))
14. 10. 2012 | 11:26

Petr napsal(a):

Vláda je špatná a slabá,
premiér si nedovolí ani jednomu z nejhorších ministrů v dějinách, blížící se kvalitou Grossovi a Kahudovi, ministru za Nikoho Dobešovi nic vytknout a alespoň ho poprosit, aby sám pan Velkomožný ministr Dobeš a jeho tísíce ouředníků hnuli zadkem. Registr vozů prý funguje. Jak? Na přihlášení nového vozu se čeká 17 dní.
A stát za to plastí milióny a všem je to jedno.
14. 10. 2012 | 11:53

fik napsal(a):

neměl být dle výroku Nečase už mazánek Dobeš dávno pryč? Každopádně teď ho potřebuje jako věrňáka. Vondra ztrácí půdu pod nohama
14. 10. 2012 | 12:00

bohorodičko, vyžeň putina napsal(a):

pokud by za neuspěchem ODS byla zlodějna, čssd by nedostala ani pul procenta. takže to určitě duvod nebude.
14. 10. 2012 | 12:01

norma talmadge napsal(a):

"...obrovská netolerance homofobů, xenofobů, rasistů apod jedinců je příčinou marasmu nejen v ČR. Absolutní intolerance ke všem odlišnostem je zhoubou..."

neo je David Wark Griffith v zárodečném stádiu. Griffithovy filmy měly tu výhodu, že byly němé
14. 10. 2012 | 12:03

neo napsal(a):

Občan:

Občanoušku, to je ale jen Vaše domněnka, že oni nevěděli, kdo je v SLK.

Taky dobrý co? Nezaměstnaný (do uvozovek to nedám) :o)))
14. 10. 2012 | 12:11

fik napsal(a):

zjednodušeně řečeno. Pro pravicového voliče (ten co nemá profit na činnosti stran) již ODS není garantem průhledné pravicové politiky, to se Nečasovi nepovedlo. O účelové pseudopartaji TOP škoda mluvit. Osobní svoboda, minimální a funkční stát, nízké daně - to je problém obhájit. O korupci a klintelismu škoda mluvit, to platí na 100% i pro ČSSD
14. 10. 2012 | 12:24

rgr napsal(a):

"SPOZ ve většině krajů zůstala pod hranicí volitelnosti"
Ve zlínském kraji spolu na bilbordech byli Miloš "bonmot becherovka" Zeman a František "předsedaJZDSlušovice" Čuba a tato vzpomínka dřív bylo líp na některé voliče zabrala - SPOZ získala 4 křesla. 12 křesel o které přišla velká koalice ČSSD+ODS (-6 A -6) si mezi sebe rovným dílem (á 4 křesla) rozdělily KDU, komunisti a právě zemanovci.
14. 10. 2012 | 12:31

vasja napsal(a):

bohorodičko, vyžeň putina napsal(a):
pokud by za neuspěchem ODS byla zlodějna, čssd by nedostala ani pul procenta. takže to určitě duvod nebude.
------------------------
V prvnim případě to zlodějnou bude a u Sosanů..... tam tolerance, by až afinita levouna ke zlodějně je bezmezná. Aj soulož s matkou by odpustil. Čuňák.
14. 10. 2012 | 12:45

Pavel napsal(a):

Stepan 811

"Stát příliš zasahuje do tržních principů a tím dává pro korupci a zlodějinu prostor."

Mluvíte mi z duše.
14. 10. 2012 | 12:46

Petr kabátek napsal(a):

Konečně lidem došla trpělivost ,a vzkázali podnikatelskému subjektu ods,že je na čase vyhlásit bankrot,nebo budou dáni k insolvenci.Nevím jestli to ovšem na golfových turnajích správně a včas vyhodnotí.Pokud ne ,tak za dva roky bude bývalá vláda a jejich zaměstnavatelé zasedat v Litoměřicích.
14. 10. 2012 | 12:48

Pavel napsal(a):

Nemyslím si, že by pravice (ODS, TOP 09) kradla více, než levice (KSČM, ČSSD). Pravicoví voliči se zachovali odpovědně: nešli k volbám, aby dali najevo, že nesouhlasí s korupcí. Levicoví voliči se zachovali, jak je u nich zvykem: věrně volili své strany, stejně jako je volili v dobách stalinismu i když věděli, že mají na rukách krev. Jsem přesvědčen, že levici vadí jen taková korupce, kterou provádí jejich politická konkurence. Korupci, kterou páchá levice, považují za součást politické hry.
14. 10. 2012 | 13:12

Scarabeus napsal(a):

Občan:

Záleží na tom jací lidé, zvolení za SLK, to jsou, zda lidé typu Drábek-Kalousek-Nečas nebo jiného typu. Teprve po zjištění předchozího je možné uvažovat/spekulovat/odhadovat/posuzovat/zjišťovat/... další, tzn. např. proč mají v Libereckém kraji (relativní) úspěch, zda v tom, mimo jiné, je či není, že část voličů (eventuálně) oblafli novým "vývěsním štítem"(myšleno obrazně).

P.S. Politickou situaci v Libereckém kraji neznám, protože tam nebydlím.
14. 10. 2012 | 13:19

Kelt napsal(a):

To Pechanová/neo/,

nebylo by načase vyměnit voliče ve všech krajích mimo Liberecký?
Ale jak to udělat,že?
Bylo by to ale nutno udělat nejpozději do třech měsíců po pádu vlády Nečase. Pak již nebude šance na vynikající volební výsledek ODSTOP.
14. 10. 2012 | 14:15

JC napsal(a):

Pravice dostala těžce na zadek, to je bez diskuse. Těžce na zadel dostal ovšem i "lev" což je potěšitelná zpráva. Socani i přes Bohušovo nadýmaní se, ztratili také.
Jediným vítězem těchto voleb je komunista Filip.
Mno Pehe vono to bude to velký "bum" co jste predikoval pro rok 2012.
14. 10. 2012 | 14:35

muromec napsal(a):

neo
"Ta obrovská netolerance homofobů, xenofobů, rasistů apod jedinců je příčinou marasmu nejen v ČR. Absolutní intolerance ke všem odlišnostem je zhoubou. Až si netolerantní občané a Občané uvědomí, že existují i ostatní lidé a že mají jiné názory a jiné touhy a cíle a že se jim líbí něco jiného a že je baví různé činnosti, pak bude líp."
To není celkem jisté, že bude líp.
Ale až si ti "ostatní lidé" zbalí své švestky a vypadnou tam odkud přišli a kam patří, pak bude líp úplně zaručeně.
P.S. Budete balit i vy?
14. 10. 2012 | 14:49

Gudka napsal(a):

Nízká volební účast???

V těxchto krajských volbách byla volbní účast 2. nejvyšší v historii krajských voleb.
Takzvaně "nízká" volební účast je jednou z omluvenek, ktzerou používá česká pseudopravice pro zaretušování poravicové prohry.
14. 10. 2012 | 15:02

Kelt napsal(a):

To Pavel,
"zodpovědní voliči pravice"nešli k volbám-můžte dát odkaz na relevantní sociologický průzkum?
Pokud ne,tak mírně řečeno se o tom dá dost pochybovat.
Vy jste asi velmi mladý-tak specielně pro Vás-za bolševika byla jednotná kandidátka NF.
Voleb se účastnilo okolo 98-99% opr.voličů,z toho 99,7 pro kandidátky NF.
Jednoduchá otázka na Vás-kde byli ti dnešní pravičáci?
Jelikož se ztěží dočkám racionální odpovědi,tak se spokojím i s Vaší /ne/odpovědí-ta řekne vše.
Jinak jsem přesvědčen,že jste prošel razantním brainstormingem,protože to Vaše povídání jako celek je jeden blábol-neo a bohorodička tleskají.
14. 10. 2012 | 15:05

Reveil napsal(a):

ODS prohrála proto, že musela zaplatit "kalouskovné", tzn. morální pokutu za paktování s Kalouskem. Ten je vtělením Zla v této zemi, loutkovodičem, který z Nečase dělá kašpárka. Myslím, že všichni jen toužebně čekají, ažý na tomto černokněžníkovi praskne i poslední obruč a rozplyne se do nenávratna.
14. 10. 2012 | 15:07

stoppa napsal(a):

Už je načase
vyhnat Nečase!
14. 10. 2012 | 15:10

Petr napsal(a):

Jak uvádějí mnozí, tak se opravdu jedná o varování voličů vládním stranám. ODS musí zamést s lidmi typu Janoušek, Novák, Ritig, ale i Tluchoř, Bém a další aby dokázala obnovit důvěru v sama sebe. Jak vidno tak v Plzni to šlo a ODS vyhrála. TOP09 by prospěl postupný odchod Kalouska a obecně umírněný přístup ke škrtům, voličů je potřeba nabídnout pozitivní vizi (naději) a to TOP09 zatím nedělá. Levice se může radostí po..., ale zase tolik důvodu nemají v roce 2008 obdržela ČSSD + KSČM 53%všech odevzdaných hlasů, letos 44%, to je značný pokles. KSČM získala druhý nejlepší výsledek od roku 2000, kdy obdržela 21.1% (490 000 hlasů), letos získala 20.5% a 538 000 hlasů, na to, že ČR je velká nespokojenost s politikou to zase nijak velký úspěch není. Problém také je, že mladá generace (pod 40 let) se na volby zcela vykašlala a proto levice může slavit vítězství, nicméně pravice pokud změní styl a rozejde se s politickým kšeftařením má šanci znovu uspět.
14. 10. 2012 | 15:11

Scarabeus napsal(a):

Scarabeus:

Za úspěchem(většinovým) levice (převážně) nestojí schopnosti levicových stran, ale neschopnost(kdyby jen ta) pravicových stran.

Proč v Karlovarském a Ústeckém kraji zvítězila KSČM?

1. Špatné vládnutí pravicových stran na státní úrovni.
2. Hlavní krajská vládní strana v těchto krajích, tzn. ČSSD, je "namočena" v průšvihu zvaném ROP Severozápad.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Kauza_ROP_Severoz%C3%A1pad
V Ústeckém kraji vládne ČSSD v koalici s ODS, tam ČSSD skončila jako druhá s velkým odstupem za KSČM, a ODS dokonce jako čtvrtá.
http://aktualne.centrum.cz/domaci/volby/grafika/2012/10/13/krajske-volby-2012-vysledky/#volby-region-id=5
http://www.kr-ustecky.cz/vismo/o_utvar.asp?id_org=450018&id_u=7795&p1=94906
V Karlovarském kraji vládne ČSSD v koalici s KSČM, tam ČSSD skončila jen těsně druhá za KSČM, zatýkání v průšvihu ROP Severozápad se týkalo (hlavně) Ústeckého kraje, ODS je třetí(na krajské úrovni nevládne, takže má lepší umístění než v Ústeckém kraji, ale má nízké procento získaných hlasů v důsledku "kvality" státní vlády, má o 11 setin procenta lepší výsledek než v Ústeckém kraji).
http://aktualne.centrum.cz/domaci/volby/grafika/2012/10/13/krajske-volby-2012-vysledky/#volby-region-id=4
http://www.kr-karlovarsky.cz/kraj_cz/karlov_kraj/rada/
3. Voliči KSČM disciplinovaně přišli volit.
14. 10. 2012 | 15:18

Gudka napsal(a):

"Možná potenciál Kalouska dopadne podobně jako Paroubkův, ale jsou mezi nimi rozdíly "

Rozdíl je podstatný. Kalousek je jednoznačně kandidát na nejtěžší trestní postih, který bude mít trestní zákoník v aktuálním okamžiku k dispozici.
14. 10. 2012 | 15:18

Sláma napsal(a):

Tyto volby jsou špatnou zprávou i pro agentury, provádějící předvolební průzkumy. Potvrdilo se podezření, že tyto agentury manipulují předvolebními prognózami ve prospěch "jistých" stran. Je jen otázkou, jestli se tak děje na základě politického přesvědčení šéfů těchto institucí nebo jestli je ve hře i korupce!
14. 10. 2012 | 15:21

Scarabeus napsal(a):

oprava: Blbá chyba, nick jsem dal omylem i jako adresaci příspěvku.
14. 10. 2012 | 15:22

Reveil napsal(a):

Petr

Vaše naděje na jakousi rychlou rehabilitaci ODS a TOP je slibně lichá. Rehabilitace je možná, ale chce to být alespoň 8-10 let v opozici. Pokud jde o TOP, nositelku erární nevlídnosti až nepřátelství k občanům, zcela účelově splácanou ze zneuznaných zbytků Topolánkovy koalice, jejíž poslanci devótně klečí před dušnou a spící modlou svého pseudopředsedy, jejíž zakladatel a hlavní představitel mlátí pod ochranou goril veřejně své kritiky, tak tato TOP se pochopitelně rozpadne. Neboť logo TOP bude pro každého slušného cejchem, který nebude chtít odhalit, bud jej cudně zahalovat do záhybu co nejřasnatějšího roucha.
14. 10. 2012 | 15:29

Potůčková napsal(a):

Pro Skarabeus: Přečtěte si knížku Doktorka z rodu Trubačů,tam na ty králíky přijdete.Malá strana ,kterou jsem volila nepostoupila.Z toho důvodu lidé volí větší strany a myslí,že volí menší zlo.Slušní lidé jsou nějak schovaní.Asi od té doby co je slovo politik srovnatelné s pojmem zloděj a podvodník.
14. 10. 2012 | 15:36

Scarabeus napsal(a):

http://www.novinky.cz/domaci/281489-na-cirkevnich-restitucich-a-vyssim-dph-trva-ods-i-po-volebnim-debaklu.html

Jak jinak, Kalousek a spol. se snaží přihodit majetek svým, pravděpodobně také, min. provizi, sobě, dokud ještě vládne(jedno jak), podle Klausovi poučky, že "o peníze jde až v první řadě", Kalouskovi a spol. i při vládnutí(což by měla být, za ideálního stavu, [pouze] služba veřejnosti/všem).
http://www.youtube.com/watch?v=V_7jWPSJgvk
http://www.youtube.com/watch?v=zpe4T0lXZcE
http://www.youtube.com/watch?v=BcmQS502rig
14. 10. 2012 | 15:39

Scarabeus napsal(a):

Potůčková:

Přečetl jsem si veterinární knihu o králičích nemocech ... když z ní vypíchnu (stručně) jedno poznání, tak chov králíků je tím rizikovější, ve vztahu k nákaze, čím větší chov to je, takže chov králíků je, kvůli riziku infekce, vhodný pouze pro malochov, tzv. "na přilepšenou", tzn. pro samozásobování rodiny masem. Některé králičí (infekční) nemoci jsou očkovatelné(není to nic laciného), u jiných nezbývá jiné opatření než "vybít celé stádo"(a samozřejmě zakopat), což při velkochovu znamená velkou ztrátu.
14. 10. 2012 | 15:58

zadluzeni.cz napsal(a):

add 1-5) Tahle krize pravice jde na ruku plánům Klause naskočit zpět do politiky. Bohužel. Nečas je slaboch, srab a tlučhuba, nechává se ovládat skrze Římana, ale jedna věc upřít této vládě nelze: někteří jedinci u policie a státních zastupitelství začali konat. V minulosti kdokoliv konal, dokonal.

add 6) Tesat do kamene, to snad ani nenapsal Pehe.

add 5) Töpfer je notorický absentér, toho nemůže volit snad nikdo. V senátu byl nejspíš jen pro zlepšení svého měsíčního příjmu. Pokud do něj někdo kdy vkládal naděje jako na osobnost, která bude morálně ovlivňovat dění, musel být zklamán.

add 10)Zeman může být co se týče prezidentských voleb víceméně v klidu. Prostě strana jedné "osobnosti" netáhne, to by musel kandidovat on sám v čele všech kandidátek. Pehe a jeho vazby na ČSSD jsou profláknuté, možná je zde více přáním otcem myšlenky. I když současně s ním doufám, že po SPO se slehne zem: vůči parlamentní levici nenabízí alternativu. Jen špínu, kterou ta současná odstavila od koryt.
14. 10. 2012 | 16:05

neo napsal(a):

muromec:

já jsem z Česka.
14. 10. 2012 | 17:24

Pavel napsal(a):

"zodpovědní voliči pravice"nešli k volbám-můžte dát odkaz na relevantní sociologický průzkum?
Pokud ne,tak mírně řečeno se o tom dá dost pochybovat.
Vy jste asi velmi mladý-tak specielně pro Vás-za bolševika byla jednotná kandidátka NF.
Voleb se účastnilo okolo 98-99% opr.voličů,z toho 99,7 pro kandidátky NF.
Jednoduchá otázka na Vás-kde byli ti dnešní pravičáci?
Jelikož se ztěží dočkám racionální odpovědi,tak se spokojím i s Vaší /ne/odpovědí-ta řekne vše.
Jinak jsem přesvědčen,že jste prošel razantním brainstormingem,protože to Vaše povídání jako celek je jeden blábol-neo a bohorodička tleskají.
To Kelt

Žádný odkaz na sociologický průzkum dát nemohu. Napsal jsem svůj názor podobně jako pan Pehe a další. Kdo z nich své názory bezezbytku vyargumentoval? Ale jinak vám dávám za pravdu, že pokud člověk něco tvrdí, měl by uvést buď, že se jedná o hypotézu, nebo provést důkaz.

Kde byli pravičáci za stalinismu? Komunisté jim nedovolili se zorganizovat? Jejich špičky byly ve vězení. Opoziční rozhlas a tisk zakázán. Kdo se postavil na odpor, byl označen za nepřátelského špiona a hrozila mu smrt.

Tvrdíte, že moje povídání je jeden blábol. Taková agumentace pro mě není nic nového. Zažil jsem normalizaci. Bylo mi 16 let. V té době bylo módou, kdo se postavil komunistům, byl od nich označen za blázna. Věděli, že v atmosféře strachu vytvořeném okupační armádou musí každý nakonec couvnout. Jinak mu hrozil osud Pavla Wonky.
14. 10. 2012 | 18:44

Pavel napsal(a):

To Kelt

"zodpovědní voliči pravice"nešli k volbám-můžte dát odkaz na relevantní sociologický průzkum?
Pokud ne,tak mírně řečeno se o tom dá dost pochybovat.
Vy jste asi velmi mladý-tak specielně pro Vás-za bolševika byla jednotná kandidátka NF.
Voleb se účastnilo okolo 98-99% opr.voličů,z toho 99,7 pro kandidátky NF.
Jednoduchá otázka na Vás-kde byli ti dnešní pravičáci?
Jelikož se ztěží dočkám racionální odpovědi,tak se spokojím i s Vaší /ne/odpovědí-ta řekne vše.
Jinak jsem přesvědčen,že jste prošel razantním brainstormingem,protože to Vaše povídání jako celek je jeden blábol-neo a bohorodička tleskají.
To Kelt

Žádný odkaz na sociologický průzkum dát nemohu. Napsal jsem svůj názor podobně jako pan Pehe a další. Kdo z nich své názory bezezbytku vyargumentoval? Ale jinak vám dávám za pravdu, že pokud člověk něco tvrdí, měl by uvést buď, že se jedná o hypotézu, nebo provést důkaz.

Kde byli pravičáci za stalinismu? Komunisté jim nedovolili se zorganizovat? Jejich špičky byly ve vězení. Opoziční rozhlas a tisk zakázán. Kdo se postavil na odpor, byl označen za nepřátelského špiona a hrozila mu smrt.

Tvrdíte, že moje povídání je jeden blábol. Taková agumentace pro mě není nic nového. Zažil jsem normalizaci. Bylo mi 16 let. V té době bylo módou, kdo se postavil komunistům, byl od nich označen za blázna. Věděli, že v atmosféře strachu vytvořeném okupační armádou musí každý nakonec couvnout. Jinak mu hrozil osud Pavla Wonky.
14. 10. 2012 | 18:46

Sagner napsal(a):

Nostalgie po socialismu nam ukazuji vysledky voleb a cestu zpet do minulosti po ktere touzi vetsina lidi komunistickeho citeni a mysleni kterych je stale v byvalem Ceskoslovensku nekolik milionu a cekaji na den D. Rusko se vraci k ceste obnoveni SSSR-Spojene Staty Ruske Federace a byvale Ceskoslovensko se bude snazit Evropskou Unii opustit a zacne nove kroky do Kremlu.
14. 10. 2012 | 21:17

Kelt napsal(a):

To Pavel,
nechtěl jsem se Vás dotknout-ale Vy jste mé poznámce,kde byli pravičáci před rokem ´89 odpověděl ,že ve vězení-statisíce?To snad ne.
Já jsem chtěl upozornit na zcela jiný fenomén,který není vlastní jen Čechům,Moravanům a Slezanům.
Po atentátu na Heydricha se na Václaváku sešlo 200 tisíc lidí,aby projevili věrnost Říši.
Po roce ´45 členové Kuratoria Vlajky se hromadně hlásili do KSČ,po roce ´89 se stali echt pravičáky/Dyba,Kočárník,Dlouhý,Ježek,Stráský/,v éře "normalizace"se v ND sešel výkvět naší kulturní fronty,aby vyjádřil věrnost ideím socialismu. Nyní bývalí komunisté Dyba,Zeman a Fisher kandidují na presidentský post.
Proto mně ti echtpravičáci,kteří všechny ty,kteří projeví kritický postoj na současné poměry titulují komouši atd./bývalí veksláci a komunisté/,kterým dělá potíže pravopis, lezou krkem.
14. 10. 2012 | 21:42

Pepa Josef napsal(a):

Problém je, že v našich poměrech se tzv. pravice vyprofilovala jako hlavní propagátor egoismu, bezohlednosti a hrabivosti, zatímco levicové smýšlení není obecně chápáno jako opačná pozice, tedy tolerance, solidarita a sounáležitost, ale jako symbol neschopnosti. Politické strany nemají bohužel za cíl něco někam posunout, ale pouze zlikvidovat konkurenci. Učení o základně a nadstavbě a třídní boj vesele pokračují. Jak pravil Mistr: ekonomové neznají slovo morálka, nerozlišujme čisté a špinavé peníze, hlavní je zisk, kultura až potom a každý se má starat o sebe. Na socialistické návyky jsme naroubovali primitivní kapitalismus. Vize žádná, po nás potopa. Bůhví, co z toho vyroste.
14. 10. 2012 | 22:12

Gru napsal(a):

Kelt

popisujete to dobře, ale neúplně. Češi, tady přesněji Pražané (oni nedjříve říkali Praze Matička stověžatá, pak "hlavní město", ale to jim už připadá moc obyčejné, teď říkají "metropole", jako by šlo o Londým či Rio de Janeiro...) jeví silnou tendenci k davovému shlukování. Vámi popsané příležitosti nejsou všechny, je třeba ještě započítat shlukování napoříklad k vyslechnutí Havlových projevů (třeba ten o slušovických strukturách - naprosto ve stylu Fidela Castra). Takže typicky tuzemské chování lze popsat jako "od hajlování k havlování".
14. 10. 2012 | 22:14

jozef napsal(a):

A aku taktiku na podporu svojich favoritov
vymyslia pravicovi mediokrati?
Aktualne sa uz snazia strasit komunistami,ze ti zakonzervuju!! korupcne prostredie.

Koly v plote.Mediokrati.V Cesku i na Slovensku.
Nemaju uz hadam nikoho,kto by doveryhodne odriekal a nezosmiesnil ich mantry o stihlom state etc.Stratili i mladez ochotnu presvedcit babu.
Musia zabudnut na celu arciangazovanu minulost aj na svoju ideologiu.Musia len volicom opakovat a dokazovat,ze "moze byt aj horsie".
14. 10. 2012 | 23:09

jíra napsal(a):

Pane Pehe, shrnul jste holá fakta, není moc co dodat, leda se pokusit dál hodnotit.

ad 1. Pan Nečas si už asi bude muset taky vybrat mezi panem Drobilem (apod.) a někým jiným, kdo ho bude doprovázet v mediálně sledovaných vystoupeních, aby se v divácích tolik nevařila krev, neboť jim do voleb nestačí vychladnout.
Ale taky se může dál tvářit nechápavě, vždyť odpovědně rozhodující parlament mu každý jeho osvícený krok jistě nadšeně schválí jako to činil doposud, zejména až do voleb zabránit jakémukoli smysluplnému posunu v zákonech k lepšímu ohledně zamezení a potrestání všelikých lumpáren bílých límečků...

ad 2. Dobrá připomínka rafinované strategie vládnutí pana Nečase, již po volbách osobně sám odtajnil: Všechny přehmaty a pochybné kroky ve vládě dělal jen proto, aby mohl v kontrastu k tomu vynést do oblak svého bývalého ministra spravedlnosti poté, co se ho naoko nakvašeně zbaví kvůli určitým rozumným jeho krokům, a tak mu perfektně zajistí dostatečnou podporu ve volbách v plzeňském kraji. Konečně můžeme v tomto kontextu chápat odvážný záměr dříve jen až příliš často nepochopitelně podivného vládnutí, dřív se celé té frašce od voleb v r.2010 moc porozumět nedalo, leda jen, že vládnutí musí být nesmírně těžká věc, na niž jen tak někdo nestačí...

ad 3. Voliči začínají asi chápat, že v senátu by měly být moudřejší osobnosti. Tj. rozhodně jiné než ty, které ve své bláhovosti (a bláhovoti policie) ani netuší, že jako ministři ve vládě mají konečnou zodpovědnost za odpovědné nakládání se svěřenými financemi a pravomocemi ve své kompetenci už z titulu svého podpisového práva, aniž by jim to musel ukládat někdo (asi maminka) pokaždé, když se jim objeví nějaké nové takové lejstro před nosem...

ad 4. Nojo, nevděční voliči - a to nás ODS obětavě vede na cestě k prosperitě středoevropského tygra už od prvních voleb po převratu...

ad 5. Praze dlouho trvalo i za husitských dob pochopit, že už je zle, byla na tom vždy lépe než jinde, ale nakonec pochopila a byla s ostatními solidární, bez těch ostatních by nebyla ničím...

ad 6. Ano, ČSSD také není moc přesvědčivá, když se směla víc podílet na hostině. Teď má šanci odolávat laskominám i KSČM, jak se asi předvede, zatím neobstál nikdo, pamatuji ještě na euforického kakaového pana Krause, ale možná už se blíží doba, kdy politici i u nás pochopí, že voliči si jaksi postavili hlavu a začínají to vyžadovat, že by se nechali "nakazit" médii...

ad 7. Historicky znemožnit se umí každá strana jedině sama, smutná pravda... Voliči poukázání na nebezpečnost KSČM pochopili právě naopak, jako inspiraci, vědí, co je tu nyní nejnebezpečnější, jako v pokračování seriálu Na vlastní oči v tristní Reality Show...

ad 8. Těžké rozhodování pro ČSSD v tom, co bude pragmatičtější vyhodnocení stavu: Mají lidé KSČM rádi jako "další" levici, nebo jen pomocí ní dočasně dali ostatním stranám pořádný políček? Možná bude ČSSD zatím radši podivně lavírovat...

ad 9. Asi je čas vzít zase KDU-ČSL na milost, vždyť se docela snaží, třeba pan Bartošek ve snaze posvítit si na opravdu vybarveného sociálního ministra...

ad 10. Možná ještě echo oposmlouvy, možná šlo o to, že nešlo přímo o Miloše Zemana, ale o jiné lidi, s nimiž si jeho osobnost voliči ještě tolik nestačí spojovat. Ještě bych ho neodepisoval, navíc jsou se stále ještě prezidentem Klausem docela kamarádi a nenechávali se nikdy vzájemně ve štychu, pro Klause je Zeman snad jediná naděje, že jeho Paměti s výčtem státnických úspěchů nezapadnou...

Hezký den
15. 10. 2012 | 04:29

Hop, kdo neskáče, není TOP napsal(a):

Roztleskávačko, Vám evidentně nevadilo 8 let vládnutí ODS v krajích. Na zadlužení krajů se ODS podílela měrou vrchovatou. Regionální zdravotnictví - akciové společnosti, de facto privatizování, podfinancování školství a sociálních služeb. A to přesto, že kraj dostával od státu nepoměrně vyšší dotace, než tomu bylo v letech 2008 - 2012 . Možná Vám uniká, že mnohá zdravotnická zařízení v kraji zaznamenala v období 2004 - 2008 propad do červených čísel. A to zpětvzetí a ozdravení stálo také nemalé prostředky.
ODS prý zanechala například ve Středočeském kraji rezervy. Rezervou mají být úvěrové smlouvy na 6 miliard korun ? Selektivní paměť Vám nedovolí, abyste se zmínila o tom, že hejtmanství pod vedením ing. Bendla uzavřelo v září 2008 smlouvu o čerpání úvěru v celkové výši 4 miliard korun. Čtete správně, 1 měsíc před krajskými volbami je uzavřena úvěrová smlouva. Závazek/ rezerva, zůstal/a na hrbu nové krajské reprezentaci. Byla to ODS, která naplánovala a zahájila velké investiční akce, které nová krajská reprezentace musela dokončit. Nástupem pravicové vlády dochází k utažení kohoutků a kraje přicházejí o miliardy státních dotací. Ovšem člověk Vašeho rozhledu má jasno. Komunisté, socialisté, a nezapomeňte na Ratha. Možná nám vysvětlíte, proč například VZP v tomto roce bude hospodařit se ztrátou 4 miliardy korun a na rok příští počítá se ztrátou 9 miliard ? Samozřejmě, Vy máte i v tomto punktu jasno. Za vše může hospodářská krize socialistické Evropy, Paroubek, Rath, Zaorálek, Gross. Ještě že máme v čele zdravotnictví Doc. Hegera, VZP řídí IZIPHorákové a vše zašťiťuje dealer farmaceutických firem Bc. Šnajdr. Mimo jiné člověk, který tak bytostně nesnáší zvyšování daní. Asi proto dříve hlasoval pro zvýšení DPH na 14 a 20 %, později na 15 a 21 %. Reálně hrozí, že DPH bude sjednocena na 17,5%. Do této elastické daňové skupiny patří další "rebel" MUDr. Boris Šťastný. A dokonce tomu někteří říkají pravicová odpovědnost. Každý rok měnit daně, děsit trhy, podnikatelský a spotřebitelský sektor, předvídatelné měnit na nepředvídatelné. Rozkládat veřejnou a státní správu, ochromovat jejich funkce, házet lidem klacky pod nohy, strašit je komunisty, rozesílat drze složenky, urážet neziskový sektor, ponižovat seniory a zdravotně postižené, zasahovat do
práce policejních orgánů a státního zastupitelství, zastrašovat podřízené zaměstnance, například na úřadech práce, snižovat mzdy řadovým úředníkům a na ministerstvu si rozdělovat statisícové odměny, a to v době krize, recese. Jak pravicové.
15. 10. 2012 | 13:39

Kantor napsal(a):

Vážení, neustále se zde operuje termíny levice, pravice, strach z nedejbože levicového vládnutí a podobnými stereotypy se to v příspěvcích jen hemží. Terminologie levice - pravice již zdaleka neodpovídá současné politické situaci u nás i jinde ve světě, resp. Evropě. Stačí několik příkladů z naší politické scény: jsou VV pravicová nebo levicová strana? A co KDU-ČSL ? Mohl bych jmenovat deset dalších politických stran nebo uskupení, kde zaškatulkování do přihrádek levice - pravice naprosto nestačí. Programové preference většiny stran jsou jsou mnohdy z tzv. levicového i pravicového ranečku. Přestaňme už jednou provždy chápat politiku z tohoto primitivního zkreslujícího a zjednodušujícího pohledu.
15. 10. 2012 | 13:54

malá, snědá, tváře divé napsal(a):

TOPka skončí? Tak to se chemik Myrda asi vrátí zpátky k Lidovcům, ne? Bělobrádku, vyklízej post, ztracený syn se vrací.
16. 10. 2012 | 00:40

jíra napsal(a):

Kantor

Jestli dovolíte, to by byla dobrá připomínka, kdyby... Kdyby tato klišé lidé mohli skutečně vnímat jen jako opravdu klišé.

Normální lidé vědí, že kleptokratičtější "pravice" si kupuje určitou skupinu voličů tím, že jim slibuje nižší daně. Bude se nad tím muset zamyslet:
1/ jednak už to teď neplatí, právě pravicová vláda chce daně zvyšovat, ač u DPH je to jen optické finančně neúčinné vylepšení rozpočtu se skládáním účtů až někdy v budoucnu,
2/ jednak se ty tunely zařízly moc hluboko, použiji příměru pan Kalouska "do živého" (obávám se však, že v tunelech a v blahovolné nehospodárnosti ministrů škrtat nehodlá, brání hlavně ty své přece do posledního dechu a s jinými ve vládě se už nějak dohodne), a na tom se již žádní voliči podílet nechtějí.
A lidé také vědí, že "levice" přecejen víc dbá o to, jak se daří zaměstnancům (to se týká i důležitých zásahových státních služeb) a čerstvým matkám, a když už musí škrtat, u nich až jako u těch posledních. Jenže když zvedá daně i živnostníkům i v krizi, kdy se jim v nedaří, ač je leckdy ani nikdo nezaměstná, nese to dlouhodobější o dost větší nároky na sociální dávky, nekrachuje jich pak zrovna málo a ne každý může pomýšlet na pozdější nový rozjezd; staví tím vlastně poněkud na hlavu i tendenci zvyšovat věk odchodu do důchodu, zkoušet podnikat začínají často bývalí starší propuštění zaměstnanci.
Strany označující sebe jako "levicové" (ač Špidla označil ČSSD za "pravý střed", prý podle praxe v jiných zemích, jak zjistil na svém postu v Bruselu) byly taky u zvýšení transparentnosti v hospodaření na více místech.

Nenormální spíš "bijce" z obou táborů zase nepřesvědčíte, je to asi jejich placený chlebíček považovat se za jasné pravičáky či levičáky...

Takže s vaši připomínkou asi nakonec nejspíše mohou souhlasit různí lumpové, ti se derou k moci tu na levici, tu na pravici, tu středem, jak se jim zdá nejvíc aktuálně výhodné, neboť uznávají jen barvu balíku peněz, který chtějí získat a umějí v tom aspoň nějakou dobu nenápadně chodit.
I v tom je určitý rozdíl mezi levicí a pravicí. Na levici nemají takovou výdrž: jednak po nich jdou lumpové z pravice, jimž takoví "šibalové" ubírají z odkláněcího koláče, jednak s nimi nechce být levice už dál spojována, když se to veřejně provalí, vždyť případné peníze navíc radši použije jinak, pro ty chudší. Samozřejmě i zde jsou odchylky, část levicových politiků či odborářů ukazuje navenek luxus a tvrdí, že u nich je to pouze jakýsi jejich výstřelek...

Hezký den
16. 10. 2012 | 05:34

T.Paine napsal(a):

Uvedl bych, podle meho nazoru, mnohem dulezitejsi ciselna fakta z krajskych voleb.
1.Temer 2/3 volicu dobrovolne odmitlo ucast v krajskych, udajne "svobodnych", volbach s udajnou "rovnosti" vsech hlasu, kde musi volit stranicke kandidatky. Proc ? Protoze politici vedome kradou,ignoruji a manipuluji rozhodnuti volicu ve volbach. Jeden z hlavnich duvodu viz nize.

2.Kradeze hlasu obcanu pokracuji. V Usteckem kraji dostaly strany pod 5 % dohromady 28.7 % vsech platnych hlasu. V Moravskoslezskem kraji 25%, v Jihomoravskem,v Olomouckem, v Plzenskem 22 %, v Karlovarskem, ve Stredoceskem 21 %,...
http://cs.wikipedia.org/wiki/Volby_do_zastupitelstev_kraj%C5%AF_v_%C4%8Cesku_2012

3.Diky klauzuli 5 % porad kradou strany s nejvyssim ziskem hlasu hlasy ostatnich obcanu, kteri volili uplne nekoho jineho. Podle tohoto zamerne diskriminacniho volebniho zakona tito obcane nesmi mit sve zastupce v zastupitelstvu, ikdyz by jim pripadlo jedno, dve, nekdy i tri kresla.

V Augsburgu v SRN ve volbach v r. 2008 obdrzela FDP jen 2.7 % a presto ziskala jedno kreslo z 60 kresel, strana Die Linke obdrzela jen 3.5 % a presto ziskala dve kresla z 60 kresel. V Ingolstadtu v r. 2008 obdrzela strana REP (Republikani) jen 2.6 % vsech odevzdanych hlasu a presto ziskali jedno kreslo z 50 kresel.

Prijdu do restaurace, objednam si rizek s bramborovym salatem a dvanactku Plzen a misto toho mi cisnik s usmevem na rtech prinese krupicnou kasi a kyselku Saratici a jeste s uctem 2x tak drazsim. Navstivi nekdo takovou restauraci znovu ? Kdo by pak nebyl znechuceny z udajnych "svobodnych voleb" a slizkych politiku ?
16. 10. 2012 | 20:41

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy