Vítejte v občanské společnosti, pane Klausi

09. 03. 2013 | 07:54
Přečteno 15970 krát
Pan Václav Klaus, momentálně občan bez politických funkcí, ohlásil už před svým odchodem z prezidentského úřadu, že se hodlá ze všech sil angažovat ve veřejném dění. „Všem, kterým není lhostejné, co se v naší republice děje, chci vzkázat, že ani mně to jedno není a nebude. Nehodlám být pouhým divákem, když jde o tak mnoho,“ řekl ve svém posledním prezidentském projevu.

Už před odchodem z politiky začal Klaus připravovat vznik soukromě financovaného institutu, který se bude pravidelně vyjadřovat k otázkám domácího i mezinárodního dění. Sečteno a podtrženo, pokud brzy zase nezamíří do politiky, bývalý politik Klaus bude občanským aktivistou.

Před tím než ale začne naplno fungovat mezi těmi, kdo se v občanské společnosti angažují už mnoho let, měl by se možná pokusit o určitou revizi svých prohlášení na adresu občanské společnosti z minulosti. Jinak hrozí, že bude občan Klaus ve snahách „nebýt pouhým divákem, když jde tak o mnoho“, trochu zmatený.

Především by se měl vrátit ke svým prohlášením na adresu občanské společnosti jako o „nikým nevolených elitách“, které se bez mandátu chtějí vměšovat do politiky. Nebo ke svému tvrzení, že se proponenti občanské společnosti prý jen pokoušejí vytvořit nové byrokratické vrstvy mezi občanem a státem, a v podstatě tak hledají „třetí cesty“.

Zapomenuto také ještě není tvrzení politika Klause z roku 2005, že tzv. postdemokracie je potlačením demokracie v důsledku pokusů různorodých sil, struktur a skupin uvnitř státu—bez demokratického mandátu—přímo určovat nebo aspoň zásadně ovlivňovat různé klíčové oblasti veřejného života dotýkající se občanů. Za hlavní hrozbu takového ohrožení demokracie a svobody označil tzv. NGO, tedy nevládní organizace.
Ještě v roce 2012, v předmluvě k publikaci Centra pro politiku a ekonomiku, nazvané „Koncept občanské společnosti: nepřítel svobodného občana?“ napsal, že občanská společnost představuje pokus elit získat podíl na vládnutí neliberálním způsobem.

Když nyní nikým nevolený občan Klaus nehodlá být jen divákem, a dokonce zakládá soukromě financovaný institut, tedy vlastně nevládní organizaci, což je podle všech politogických pouček typický projev občanské společnosti, nezbývá než usoudit, že za pouhý rok výrazně změnil na občanskou společnost názor.

Možná by měl tuto výraznou změnu postojů prokonzultovat s novým prezidentem Milošem Zemanem, s nímž během opoziční smlouvy kritizoval hnutí, jako byl Impuls 99, „Děkujeme, odejděte!“ nebo demonstrace během televizní krize jako aktivity neodpovědných elitářů, kteří chtějí dělat politiku, ačkoliv nejsou členy politických stran. Nebylo by pěkné, kdyby se Zeman za pár měsíců obul do Klausova institutu s tím, že se tento nikým nevolený elitář snaží získat podíl na vládnutí neliberálním způsobem.

Většina z těch, co se v občanské společnosti už dlouho angažují, aktivistu Klause jistě uvítá. Je dobře, že v občanské společnosti, která u nás finančně strádá, nyní bude působit alespoň jedna skutečně dobře financovaná instituce, jejíž motor začal štědře promazávat ještě před proměnou prezidenta v aktivistu přímo nejbohatší muž v zemi.

Navíc, i kdyby tento mecenáš v budoucnosti náhodou seznal, že raději bude podporovat nějakého politika, než nikým nevoleného elitáře, má nový člen občanské společnosti Klaus za sebou celý zástup jeho amnestií omilostněných tunelářů a podnikatelů, které pomohl stvořit, když byl ještě v politice. Ti by snad pomohli. Zdá se, že alespoň jedné malé části české občanské společnosti se začíná blýskat na lepší časy.

Právo, 9.3.2013


Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

kapitán průmyslu napsal(a):

Tak tohle bylo přímo na komoru :-).

Tady zavilým Anti-peheistům nepomohou ani obvyklé věty o "klausohryzectví". Gratuluji.
09. 03. 2013 | 08:08

Hasan Nasralláh napsal(a):

Pan Pehe bez Klause je jako Hurvínek bez Spejbla! To je nadělení, co nýčko teď, by řekla naše babička, zakopnouvší a upadnoucí do slepičinců! Pan Pehe musí nyní najít náhradu za znalce per, klimatologie a sběratele titulů Honoris causa. Průšvih je, že Zeman je pro EU a to bilderbergským vyhovuje. Sakra do koho šít a kopat?
09. 03. 2013 | 08:21

342 napsal(a):

Pro neinformované Pehe

V. Klaus: NGO-ismus, nikoli jednotlivé nevládní organizace považuji za nebezpečí pro naši svobodu
http://www.klaus.cz/clanky/1211
09. 03. 2013 | 08:29

Drzá zrzka napsal(a):

Třeba bude stačit, aby se občan Klaus nazval politologem. A může ovlivňovat občany svými články. Médií, která je otisknou, máme, jak vyplývá z proslovu pana prezidenta Zemana, poměrně dost. :-)
09. 03. 2013 | 08:30

Baba Jaga napsal(a):

Vida, o pana Klause zájem trvá i u autora.
A jak to vlastně nyní je s Havlovou knihovnou? Už jsem o ní dlouho nic nečetla - ale chystám se tam již dlouhodobě na čumendu. Už je přestěhovaná do domečku proti Hradu? Nu, najdu si to sama.
09. 03. 2013 | 08:33

Analytik napsal(a):

Klaus se chystá napravovat katastrofy spáchané za éry klausismu?
Kuriozní nápad!
09. 03. 2013 | 08:45

resl napsal(a):

Bude-li se Klaus cpát do médií, odkázal bych jej na to, ať si založí politickou stranu, jinak nemá ve veřejném prostoru co pohledávat. Když byl v úzkých, rád to doporučoval.
09. 03. 2013 | 09:00

aga napsal(a):

Když tak člověk čte pana Pehe, říká si, kudy by se tak asi ubíraly světové a české dějiny, kyby nebylo Klause. Možná už tato generace by bývala žila v internacionálním, globálním světě, řízeném moudrými elitami. Ale Klaus to všechno zhatil. A určitě bude, při své evidentní všemocnosti, škodit i z pozadí, pan Pehe si ho kažopádně drží v záloze, taková vděčná figurka, na kterou je možné svést všechna negativa i panem Pehe přičinlivě budovaného nového globálního řádu se hodí vždy.
09. 03. 2013 | 09:00

Dan napsal(a):

Nejvíc se mi líbí to, že pan Pehe někde skutečně shraňuje jednotlivé Klausovy výroky. Je až neuvěřitelné, čím se mohou lidi živit.
09. 03. 2013 | 09:06

Jáchym napsal(a):

Drzá zrzka 8:30 :
:-))
Marně přemýšlím, jestli by se vstupem Klause do zdejšího politologického luhu úroveň průměrného českého politologa zvýšila nebo snížila.
Nejspíš by nadále setrvala v háji.

Pehe hučí po lučinách,
Klaus zas šumí po skalinách.
09. 03. 2013 | 09:07

Kala napsal(a):

Prezident Klaus byl na téměř 250 zahraničních cestách, takže v zahraničí prožil skoro dva roky svého prezidentování. To mu bude chybět, cest bude asi poskrovnu a tak se vrhne na sledování a zasahování do domácí scény. Co se z toho vyvine, nelze dnes odhadovat, ale při jeho vrozené pilnosti o něm určitě často uslyšíme.
09. 03. 2013 | 09:28

neo napsal(a):

Pehe zešílí, když Klaus zmizí z veřejného života. To mu nemůže udělat.

kdepak, Klaus potřebuje pracovat, nebude se jen tak oddávat důchodovým radovánkám. Má šanci se vrátit jako lídr vlastní strany a dát šanci vzniku pravicové koalice po příštích volbách.
09. 03. 2013 | 09:32

Drzá zrzka napsal(a):

Na webových stránkách pana Pehe zhaslo počítadlo, ale on přesto hučí dál.

Jak bude silné šumění občana Klause záleží na rozhodnutí Ústavního soudu. Vinen či nevinen, to je ta otázka. Jeho přítel Zeman vyhlašovat amnestie ani udělovat milosti, nemíní. I když na druhou stanu, co je špatného na větě: Odvolávám, co jsem slíbil?
09. 03. 2013 | 09:37

Pamětník napsal(a):

Mám dojem, že zakladatelem kriminální policie ve Francii byl bývalý kriminálník. A funguje to dodnes.
09. 03. 2013 | 09:40

honza napsal(a):

Jelikož tenhle starý ješita ví už 6 tahů dopředu co bude dělat (dle slov vykouřeného Kubery),tak jsem na ty jeho tahy zvědav. Dost možná, že je bude realizovat společně s poskoky Jaklem a Hájkem, to by ještě byla komedie. Ale třeba při své schopnosti vidět dále než ostatní, bude spolupracovat s některými amnestovanými... Že v tomto státě funguje demokracie a právo, budu věřit až uvidím Klause s Železným v jedné cele..
09. 03. 2013 | 09:41

Vlado napsal(a):

Jak to napsal KAPITÁN PRUMYSLU?
Přímo na komoru! Tleskám panu Pehemu a je dobře, že nám svým blogem přiblížil změnu postojů V.Klause k občanské společnosti.
Ale výborné je zakončení zamyšlení posledním odstavcem.
Pomohl vyprodat zemi ve prospěch těch kteří mu to již nikdy nemohou zapomenout. A že to budou mnohdy osvobození kryminálníci, kteří jeho zásluhou nejsou odsouzeni? Amnestie představuje potvrzení o záměru vytvořit vrstvu milionářů zakaždou cenu, která pak se postará i o jeho institut.
Privatizece = okredení občanů ve prospěch jedinců a globálního kapitálu.
K převzatému národnímu majetku se ti polistopadoví chovali a chovají jako LAPKOVÉ KE KOŘISTI. V té době měl každý občan podíl na státním majetku cca 1milion Kčs dnes po jejich 24leté péči má každý občan podíl na státním DLUHU 170tis.Kč. Toť výsledek jejich hospodaření v jehož čele V.Klaus stál od prvopočátku.
09. 03. 2013 | 09:43

kritik napsal(a):

Co budou dělat někteří diskutéři, až pan Pehe přestane psát?
09. 03. 2013 | 09:49

šašek z Jihlavy napsal(a):

Vlado napsal:
"Toť výsledek jejich hospodaření v jehož čele V.Klaus stál od prvopočátku."
09. 03. 2013 | 09:43
xxxxxxxxxxxxx
Na začátku stál v čele, na konci by měl sedět v cele.
09. 03. 2013 | 09:52

David napsal(a):

"...Především by se měl vrátit ke svým prohlášením na adresu občanské společnosti jako o „nikým nevolených elitách“, které se bez mandátu chtějí vměšovat do politiky.

...Většina z těch, co se v občanské společnosti už dlouho angažují, aktivistu Klause jistě uvítá. Je dobře, že v občanské společnosti, která u nás finančně strádá, nyní bude působit alespoň jedna skutečně dobře financovaná instituce, jejíž motor začal štědře promazávat ještě před proměnou prezidenta v aktivistu přímo nejbohatší muž v zemi.

Navíc, i kdyby tento mecenáš v budoucnosti náhodou seznal, že raději bude podporovat nějakého politika, než nikým nevoleného elitáře, má nový člen občanské společnosti Klaus za sebou celý zástup jeho amnestií omilostněných tunelářů a podnikatelů, které pomohl stvořit, když byl ještě v politice. Ti by snad pomohli. Zdá se, že alespoň jedné malé části české občanské společnosti se začíná blýskat na lepší časy...."

--------------

POZOR! POZOR! POZOR!

Nezahrávejte(me) si s OHNĚM!

Nenechme si vnutit Klausem připravovanou "Léčbu Klausem"!

To, co předvedl s tou naprosto šílenou amnestií definitivně ukázalo, že to je narcisní, bezcharakterní darebák, a že je služebníkem Satana.

Díky Klausem oslabenému Ústavnímu soudu, kdy nebude potrestán, je na řadě, aby byl potrestán alespoň občany.

POZOR! - Nepotrestané zlo plodí zase jen další zlo!

Na hrubý pytel, hrubá záplata!

Klaus si nedá pokoj a bude dále otravovat vzduch!!!

Nejvhodnějším trestem by bylo ho pokud možno úplně IGNOROVAT a pomoci mu tak k emigraci do Švýcarska, kde by mohl v klidu dožít při čerpáním úspor ze svého bankovního konta.

Pokud to se nepodaří, tak nás bude čekat z jeho strany další šílené rozdělování a rozeštvávání společnosti. Ještě větší než předvedl dosud. Bude "sypat písek" do snah prezidenta Zemana společnost spojovat a ne rozeštvávat.

Čím dříve se na Klause zapomeneme, tím lépe!

Úplně se hrozím toho, že by měl svůj blog na Aktuálně.cz.

Proto, Klausi, NEvítejte v občanské společnosti. Táhněte už konečně do pekel!!!
09. 03. 2013 | 09:57

Drzá zrzka napsal(a):

kritik

Přestanou diskutovat. Začnou psát. Někdo tu mezeru na trhu bude muset zalepit. :-)
09. 03. 2013 | 10:02

Martin napsal(a):

Očekávám že Pehe v blízké době spáchá sebevraždu, život bez Prezidenta Klause je pro něho jedna velká trýzeň. Navíc se nepodařilo prosadit na prezidenta jeho kámoše z Bilderberg Group Schwarzenberga, prostě jedna velká deprese.
09. 03. 2013 | 10:03

Pacák napsal(a):

Pane Pehe, od člověka, privatizátora nejen propisek, který sličně kázal nad Havlovým hrobem, aby ho později souhlasil s jeho označením za delegáta zla lze očekávat neočekávatelné.
09. 03. 2013 | 10:03

svatý Václave... napsal(a):

Václav Klaus nebude nikdy v občanské společnosti, tedy nikdy nebude v situaci občanů, do které je pomohl dostat. Velice by to ale potřeboval. Před druhou volbou jsem někde četl, že jestli bude zvolen prezidentem i podruhé, bude se chovat jak utržený z řetězu a byla to pravda. Zajímavé by bylo zjistit, kdo byl tak předvídavý. Snad nepůjde Zeman v jeho šlépějích. Je jiný, některé vlastnosti Klause myslí ale má. Držím mu palce i pěsti zároveň a přeji pevné zdraví. Těch pět let, to jsou možná již má poslední léta a odejít ve stejném prostředí jaké je momentálně v naší společnosti, to jsem si snad za 45 roků práce ani nezasloužil.
09. 03. 2013 | 10:08

Křemílek napsal(a):

A já stále tvrdím že demodracie pro českou kotlinu není vhodná ! Lepší ta totalita a její jistoty potrestání vykuků kteří touží obohacovat se na úkor společnosti ! Demoblbákov prostě česku nesedí ! Bude to pořád dokola !
09. 03. 2013 | 10:11

honza napsal(a):

Ti, co tady píší, že Pehe nebude mít o čem psát, až Klaus skončí v politice, budou asi dost překvapeni. Od starého ješity, který bude mít neustále potřebu někoho poučovat, hned tak pokoj nebude, takže tématům ke kritice bude možná ještě více, než tomu bylo do současnosti. Leda že by kromě velezrady byl obviněn i z jiných činů, což ale není příliš pravděpodobné..
09. 03. 2013 | 10:14

Kelt napsal(a):

Přestože V.K.se nestal ve své bohaté sportovní minulosti mistrem světa v gymnastice,tak mistrem veletočů v "zásadních postojích"bezesporu je.
Tolik dehonestace na margo občanských iniciativ se v české politice v jiných,než Klausových vystoupeních, neobjevilo.
To,že jeho "občanské iniciativy"budou financovány i z peněz omilostněných je evidentně nová dimenze,protože budou representovat ty kruhy šedé ekonomiky,které naplňovaly druhdy stranickou kasičku ODS v devadesátých letech a nyní se budou podílet na formování společnosti přesně v tom duchu, že peníze jsou vždy až na prvním místě a nikdo nemá právo zkoumat jejich původ,neb by byli postihováni úspěšní a poctiví občané této zamě,kteří jsou solí této společnosti./zásadní stanovisko ODSTOP ústy Nečalouska/
Co to může přinést?Doufám,že to nebude již poučenou veřejností
přijato.
09. 03. 2013 | 10:15

český maloměšťák napsal(a):

Coby milovníka paradoxů mě tento blog velmi uspokojil.

" To se Vám ale povedlo, taďuldo Klausi ! "

Nyní zbývá již jen baťůžek, do něj pár letáků, počkat až definitivně odejdou ranní mrazíky - a hybaj do terénu protestovat !
Raději ale v přestrojení - jeden nikdy neví, co se všecko může semlít a co se lidem /neplést s LIDEM !!!/ honí hlavou. A zda u sebe nemají i něco tvrdého - nejen na zapití. Nebo něco gumového - ale nikolivěk na žvýkání.
Také tričko s logy sponzorů bych raději ponechal doma(nač dráždit hada bosou nohou !!)....stačí to bílé - se zevšeobecňujícím nápisem : " Fuck You All !".
09. 03. 2013 | 10:30

Vlado napsal(a):

Pane PEHE ten Váš blog vyvolal velké porozumění nicků. Ťal jste do živého tak, že mnohým kteří by to tak dobře formulovat neuměli udělal radost.
09. 03. 2013 | 10:45

David napsal(a):

Ještě k 09:57:

------------------------------

"...má nový člen občanské společnosti Klaus za sebou celý zástup jeho amnestií omilostněných tunelářů a podnikatelů, které pomohl stvořit, když byl ještě v politice. Ti by snad pomohli. Zdá se, že alespoň jedné malé části české občanské společnosti se začíná blýskat na lepší časy...."

------------------------------

Když už jste to řekl nahlas, tak to musím ještě doplnit.

Podobně jako miliardář Chrenek "vsadil na špatného koně", když podporoval Fischera na funkci prezidenta, tak tentokrát všichni ti amnestovaní darebáci mohou vytvořit VELMI nebezpečnou mafiánskou strukturu a tentokrát vsadit na toho opravdu správného koně.

Proto teď bude muset být hlavním úkolem občanské společnosti velmi bedlivě HLÍDAT, aby tady se z toho Klausova dračího vejce nevylíhl zase několikahlavý drak, který bude chrlit oheň a síru.

To by nás ty srandičky pak rychle přešly!
09. 03. 2013 | 11:09

dalimír napsal(a):

jihlavský šašku to bychom museli mít režim jako v Bělorusku aby se tak stalo jak uvádíte ! A to bohužel není ,jsme v česku a ještě k tomu pod ochranou bruselských mafiánských baronů !
09. 03. 2013 | 11:23

dalimír napsal(a):

To co Klaus provedl s amnestií to bylo hodně dlouho dopředu promyšleno do detailu ! Je to holt starý lišák,to mu nikdo nevezme ! Pan Pehe zabodoval,s tou podporou zlodějů skutečně Klaus do budoucna kalkuluje ! Pan Pehe je opravdu ale opravdu pan novinář !
09. 03. 2013 | 11:30

342 napsal(a):

Pane Pehe, jako největší žijící expert přes Klause si založte do archívu:

Václav Klaus, Reflex, 3.11.2005
http://www.klaus.cz/clanky/1211
"Předesílám, že jsem nikdy nezpochybňoval právo jakékoliv nevládní organizace (NGO) na svou existenci a aktivitu. Dokonce jsem o žádné konkrétní NGO ani nemluvil, i když mám o různých, zejména mezinárodních NGO své pochybnosti. Kritizoval jsem a kritizuji něco úplně jiného. Kritizuji rychle se šířící mezinárodní fenomén, který bývá v poslední době označován termínem NGO-ismus, i když měl v minulosti různé názvy. Je to ideologie, která nabízí alternativní mechanismus rozhodování o věcech veřejných než jakým je standardní, tradiční parlamentní demokracie, založená na všeobecném, rovném, přímém a tajném hlasovacím právu.

Má své verze extrémní, žádající zrušení parlamentarismu – kolikrát v historii už jsme výroky o „parlamentní žvanírně“ slyšeli – a jeho nahrazení jiným mechanismem, i verze mírné (až velmi mírné), které žádají pouhé doplnění parlamentního systému tímto alternativním mechanismem. Udělejme si v tom pořádek. Prvního (označme model A) se bojím jako nového totalitarismu, to druhé by mělo být vysvětleno. Má řadu alternativ – od doplnění parlamentního systému o rovnocenný, paralelní, ústavně zakotvený, alternativní mechanismus (označme model B) až k pouhé obhajobě svobodného sdružování svobodných občanů v organizacích, které si tito občané pro realizaci svých zájmů dobrovolně vytvářejí (označme model C). Abych byl konkrétní, za NGO-ismus považuji obhajobu a prosazování modelů A a B, nikoli modelu C.

NGO-ismus modelu A a B se stal synonymem tužeb různých zájmových uskupení přebírat organizaci či řízení věcí veřejných, kterou obvykle vykonává stát. Rozdíl je v tom, že stát musí jednat podle pravidel daných zákony, že je tvorba těchto zákonů v každé svobodné společnosti ústředním tématem politické diskuse (a tedy i legitimních politických střetů) a že je státní moc utvářena všemi občany na demokratickém principu. To organizace typu NGO nejsou."
09. 03. 2013 | 11:34

resl napsal(a):

někdo tady zmínil, že by Klaus mohl mít blog na A. cz.
to bych se možná naučil i ty nadávky, které neznám.
09. 03. 2013 | 11:46

strýc virus H3N1 napsal(a):

za prvé: nevidím nic špatného na tom, že pan Pehe schraňuje Klausovy výroky. tedy i ten o nikým nevolených "elitách". Publicista sice není historik, ale nějakou paměť by taky mít měl.
za druhé: je škoda, že stejně objektivně a schraňovačně nevidí p. Pehe svého politického favorita a spásonosného hybatele české budoucnosti K.S. možná proto, že K.S. nikdy žádnou schranitelnou myšlenku neprezentoval.
09. 03. 2013 | 12:08

strýc virus H3N1 napsal(a):

kritik

pan Pehe přestane psát? a nepovídejte!
09. 03. 2013 | 12:10

malalaj napsal(a):

i pehe dokáže být někdy vtipný, přiznejme mu to.
09. 03. 2013 | 12:26

malalaj napsal(a):

je poměrně zajímavé, že pan pehe, takový ostrý kritik pravice, klause. ODS a vlády, nechává šiškodrábkuv a kalouskuv zlodějský gang s nazvem TOP09 uplně mimo jakýkoliv zřetel.
09. 03. 2013 | 12:48

Bob napsal(a):

On byl Kellner omilostněn?
Tak to jsem nevěděl.
Dál mi uniká, jak to Ti omilostnění udělají, že budou podporovat V.Klause a nevrátí peníze těm, které obrali.To by mělo jít ohlídat..
Už mě ta štvanice a dehonestace V.Klause přestává bavit.
Je to pouze vyvolávání hysterické davové psychózy.
Teď si dovedu představit, co museli zažít slabší jedinci (V.Klaus má naštěstí hroší kůži) tj. Vlasta Burian, L.Baarová....po válce.
Vyvolávání nenávisti, to by nám šlo.
Nejsem právník, ale jediné flagrantní porušení ústavy V.K. bylo nejmenování p. Langera soudcem, poté co to dostal přikázáno od soudu.
Proto žasnu a ptám se jak mohla např. bývalá soudkyně Ústavního soudu E.Wagnerová zvednout ruku pro žalobu.
Pro mě z toho vyplývá, že jako volič ČSSD k příštím volbám nepůjdu,jelikož to, co předváděli její "špičky" je chucpe.
Tak a teď nevím, zda jsem normální já anebo Ti, co se zúčastnili těch všelijakých happeningů.
09. 03. 2013 | 13:31

aga napsal(a):

A flek a trumf:

http://www.novinky.cz/domaci/295551-drzte-se-dal-od-statu-a-politiku-vyzval-verici-schwarzenberg.html

""Varuji vás před tím, zachovejte si, prosím, velmi zdravou distanc od politiků a od státu. Nedělá nám dobře, nám katolíkům, když se příliš přibližujeme státu," řekl ministr zahraničí poté, co ve svém proslovu připomněl nedávný podpis smluv o vyrovnání státu s církvemi."

Tak proti výzvě věřícího ministra zahraničí a předsedy vládní strany, aby se věřící drželi dál od státu, je Klausův vstup do NGO jen popáté přelitým pigi čajíčkem. Tady máte Rhodos, tady skočte, Jiříku Vyskoči.
09. 03. 2013 | 13:40

Křemílek napsal(a):

Černoprdelníků neúměrně přibývá v česku ! Doba jim přeje ,politici jim jdou ve všem na ruku A tohle si dovolí pan kníže veřejně prohlásit ? Křestané ,věřící držte se od státu co nejdále ? Ano až mají biskupové restituce doma ,jejich advokáti promazané kapsy tučnými provizemi ,to se to knížeti tlápe ! Komunisty na ně ,ti by s tou vatikánskou lůzou zatočili a po právu protože po staletí jen kořistili z lidského neštěstí !
09. 03. 2013 | 13:51

Aktiv napsal(a):

Klaus a občanská společnost, to je stejné jako, Hitler a jude.
Občanská společnost je díky přístupu V.K, a ostaních politických představitelů totálně mrtvá. Díky Klausi, že jsi podved demokracii a svobodu tím, že jsi pochybnou mafiánskou elitu vyzdvihl nad občany a jejich zájmy, že jsi suverenitu a státnost tohoto národa vrhl na beton, a nechal jsi jí po své privatizaci bez zázemí a jistot na pospas nadnárodních korporací, že jsi občanskou společnost uvrhl do nezaměstnanosti a nekonkurenceschopnosti.
Díky tomu, je ČR rozpuštěná kostka cukru bez silných českých firem, které kohou něco nabídnout, kromě finacování politických lídrů a politických stran...

Pan Hájek se chce tedy po boku Klause stát kontrarevolucionářem všemu pozitivnímu a prospěšnému. Heslo Klause, "hlavně ždádnou obecně prospěšnou hodnotu"...
Cca99,9% politiků tento postoj kvituje, tzn.že se nic nesmí změnit k lepšímu...Jinak řečeno, nezaměstnanost jako v Řecku nebo ve Španělsku je pro české politiky alfa omegou úspěchu. To nám dokazují denodeně svý přístupem , klientelismem a janábrachismem.
USA a EU jakbysmet, jinak by se ve světě neobjevovala krize za krizí...
Krize a nezaměstnanost, to je rovnice největšího úspěchu novodobé hospodářsky založené ekonomiky.
Bravo Klausi, minimum státu, maximum moci nadnárodních otrokářských společností.
Stát je od toho, aby společnost prospívala, nikoli aby byla na tom hůř a hůř.Nejenom po ekonomické stránce, ale i po stránce fungování právního prostředí, možnostem zchudlých 70% obyvatel. Ekonomický úpadek středních vrstev je stejné jako úpadek demokracie. Zatímco diktatura omezuje střední třídy na svobodě, to samé činí i nefunkční stát odkázaný na moc korporací..Pan Klaus je tedy vyznavačem diktatury korporací, proto je i proti občanské společnosti, která by mohla být nezávislá a svobodná na diktátu politickém i ekonomickém...!!!!
09. 03. 2013 | 13:52

Bob napsal(a):

Tak mě napoadlo, jak by se Ti davoví odsuzovači a zastánci žaloby za velezradu chovali vůči Masarykovi v době Hilsneriády.
Já se obávám, že by Masaryk dopadl špatně.
09. 03. 2013 | 13:59

Gudka napsal(a):

"I když na druhou stanu, co je špatného na větě: Odvolávám, co jsem slíbil?"

Vlastně by na tom nemělo být špastného nic. Porušování a neplnění a odvolávání slibů zavedl do tuzemské prezidentské praxe Václav Havel. A tak je to v podstatě svaté.
09. 03. 2013 | 14:01

Desiderius napsal(a):

Není občanský aktivista jako občanský aktivista.On nám to brzy Klaus vysvětlí.On se bude hlavně snažit o návrat zpět do politiky a to je zřejmě největší nebezpečí pro tuto zemi.Určitě existuje scénář,podle kterého ho Zeman jmenuje předsedou vlády.To mu snad nevjde,jeho ODS snad konečně končí,tak za co by kopal.Uvidíme.
09. 03. 2013 | 14:26

Kelt napsal(a):

Bobe,
nechce se mně věřit tomu,že se zde pokoušíte dát rovnítko mezi T.G.Masaryka a V.Klause a tím de facto špinit památku bytostného demokrata a člověka mravních zásad,jakým byl T.G.Masaryk.
Vše to,co zosobňuje V.Klaus je vše jiné,jenom ne to,co zastával a prosazoval T.G.Masaryk.
09. 03. 2013 | 14:29

DORUCOVATEL napsal(a):

ceska republika ma vice uredniku nez Francie. Kdo je plati ?
ceska reoublika ma vice soudcu nez Japonsko. Kdo je plati ?
Prispiva na ten luxus EU ?
KDO MA PROSIM POVEDOMOST
09. 03. 2013 | 14:47

finito napsal(a):

Přestože trvale jsem stoupencem intelektuálního motoru všech změn,musím uznat,že loučení se jeho země-Venezuely-s Chávezem ukázalo,jak se lidé loučí s někým,kdo udělal prokazatelné dobro pro mnoho lidí jiných.Ačkoliv Chávez není daleko od Gotwaldovského temperamentu,ač smazal aureolu Sochy Svobody v USA ,ač..
Přece jen se liší od nemastnosti-neslanosti -ČSSD-sociální demokracie a Klaus@spol v té míře,jež pro pocty rozhodla.Nepřijal cestu vytáček,odkladů,permanentních vifikundací,zástupných problémů a rádobypolitických vynálezů-v níž z humusu tvořeného sociálně-demokratickou paralýzou,psychiatriemi a pravicovou schizofrenií vzniká ono zakletí,prokletí trvající neúnosně dlouho-jak sme zde svědky do dnešního dne.Hloupé projevy,pindy,traktace...tedy ne ve Venezuele.
09. 03. 2013 | 14:48

dalimír napsal(a):

Kelte Masaryka Vám nikdo nebere Ale podle mne také nebyl prezidentem všech I když to byl přesvědčený demograt ! Jako prezident více nadržoval kapitalistickým továrníkům a inteligenci ale obyčejný dělník byl pro něj vzduch ! Ale právě ti dělníci jako pilné včeličky vždy tvořili ty skutečné hodnoty ! Ti co si váleli zadky na kanc.židlích a vymýšleli jak by toho dělníka obrali ti neměli pro společnost žádnou přidanou hodnotu ! Těch bylo vždy přemíru a to za každého režimu a škodili pracujícím kde mohli!!! Bílé límečky nemám prostě rád !
09. 03. 2013 | 14:54

Dagmar napsal(a):

Kelt

To máte tak. Se symboly je třeba zacházet uvážlivě. T.G. Masaryk hraje roli naprosto kladného demokratického hrdiny bez bázně a hany, což jeho skutečnému a přidejme dlouhodobému působení v reálné politice odpovídat nemůže. Proč. Inu pro charakter politiky samé. Nepochybujeme dnes, že pan prezident Masaryk se snažil řešit problémy, před kterými nově vzniklý stát logicky stál, demokratickou cestou. Ale víme také, že když to nešlo, neváhal sáhnout ani k zákulisním intrikám. To samozřejmě nesnižuje ani jeho velikost, ani jeho význam.

S Václavem Klausem to bude podobné. Jen se v současné době jeví, že v opačném gardu :-)

Je škoda, že tak schopný politolog, jakým se pan Pehe jeví být, se nechává zavádět svými nesympatiemi k neobjektivním hodnocením. Jediné, co ho omlouvá je fakt, že animozitu vůči panu Klausovi neskrývá, ale snad by se k ní měl raději přímo přiznat.
09. 03. 2013 | 15:02

Papája napsal(a):

Prosím pana autora, aby se už NARCISOVI nevěnoval.
Prosím všechny diskutující, aby SE NIKDO Z NICH NEVĚNOVAL TOMU, CO ROZVRÁTIL TUTO ZEMI.Když nebudete květiny zalévat, zhynou.Nezalévejte ani NARCISE. Jinak z něj vyroste plevel, co bude škodit jak bolševník.
Pokud tam neučiníte, shnije tato země během velmi krátké doby, což může být definitivně do 5 let.
09. 03. 2013 | 15:06

Karel Mozga napsal(a):

Nesouhlas pane Pehe,
nedělejte si srandu "z poctivých diskutérů" ala "Pepa Řepa", pane Pehe!
Bylo by na čase, aby si tito konečně uvědomili, že je nutno převléci se neprodleně do pracovního, vzít do ruky lopaty a vidle a jít - takto vyzbrojeni - pokud možno v šiku... k vilám Klausem amnestovaných "byznysmenů" a pokorně žádonit o práci..., stát se konečně užitečnými...

neb vše nasvědčuje tomu, že kostky jsou již vrženy...

"Miloš - čistá ruka" před svou inaugurací v Kunovicích jasně odhalil pravého viníka "dílčí" amnestie..."pomalou justici" a zřejmě proto byla k jeho VIP - oslavám inaugurace podle jednoho článku pozvána i Vesecká, nesmrtelně proslulá "čunkiádou", "horká" Klausova kandidátka na zástupce ombudsmana...
a zřejmě proto v inauguračním projevu jasně zdůraznil těžiště jeho nadcházející činnosti: chce se zaměřit především na "fašistické bojůvky"
a na media - zřejmě na ta, která to jeho pozvání Vesecké (lumpové...) zveřejnila...

Kdy to jen bylo, to s tou opoziční smlouvou?

"Pepa Řepa" děsící jeho inteligencí hraničící s genialitou..., by mohl u amnestovaných, dnes opět ctihodných "byznysmenů", na sebe jeho inteligencí natolik upozornit, že by mu tito v jejich laskavosti mohli nabídnout i místo "kápa" nad "úderkou" jinak zřejmě stěží použitelných až nepoužitelných diskutérů...

Jelikož "Worksholic" Klaus nikdy nepřestane pomáhat čecho-moravanům na jejich cestě ke stále lepším, stále světlejším zítřkům, jsem přesvědčen, že v této jeho snaze brzy nějak zakopne i o "úderku Pepy Řepy" a že se brzy poté dopracuje k přesvědčení, že je nutno takový pozitivní vývoj podpořit a bude této úderce každodenně na jejich ubytovně před spaním předčítat z jeho, celým světem obdivované knihy "Modrá planeta" až do doby, kdy planeta zmodrá

Vím, že horujete pro občanskou společnost pane Pehe, ale Vaše úsilí v tomto směru musí u pana Klause, který až do konce jeho "prezidentování" prokazoval obdivuhodnou kontinuitu v jeho záporném postoji vůči občanské společnosti již kvůli tomu, že ji propagoval jakobín Havel... nemůžete mít ve Vašich snahách přetáhnout ho do řad běžných občanů... žádnou šanci!
Pan...a teď nevím, jest-li se nechá Klaus nyní oslovovat pan prezident, pan exprezident...s prostým občanským panem se jistě nespokojí...je pane Pehe s prominutím..., bohužel..., již ve výše uvedeném smyslu, zadán...

Na závěr jen ještě dobrá rada pro úderku Pepy Řepy: Při představování u těch amnestovaných "byznysmenů" se žádostí o práci by diskutéři v čele s Pepou Řepou neměli zapomenout na zavedené zvyklosti v domácnostech takto zrozených "urozených": pán se oslovuje milostpán a paní milostpaní...

odchovanec baťováků, kteří ještě vyráběli obráběcí stroje, které dostávaly - až do roku 1968 - na světových výstavách zlaté medaile...K.M.

P.S.:S prominutím pane Pehe,pan Klaus je již zadán...a Klausovo dědictví:

Platí ještě v ČR zákon: "PRODÁŠ ZA KORUNU", ale příjde Klaus (stát) a řekne:
"STÁT ODHADL,ŽE JSI MĚL PRODAT ZA MILIÓN..., DAŇ ZAPLATÍŠ ZA MILIÓN...!?"

Pokud ano,není to podivné 23 let po prohrané válce mít zákon, který nejen že je zákonem "nepravdy", ale zároveň i přímo vybízí hned několika způsoby ke korupci a tuží svazky koruptních politiků se stejně koruptními úředníky ve státní sféře? Nebyly tyto zákony tvořeny přímo s tímto záměrem?
A jak je to s jinými zákony? Pořád ještě ty "Klémovy"?
(Bývalá soudkyně Ústavního soudu ČR , nyní senátorka, paní Eliška Wagnerová
v jednom pořadu OVM prohlásila, že "judikatura ČR je přibližně 200 let za
judikaturou americkou...", jak je to možné vždyť Klaus tam měl podle jistého
článku studovat, jest-li ano,pak z jakého důvodu to čecho-moravanům zatajil?)

Úderka Pepy Řepy by se měla v tom případě začít ptát:
1/ co to tam "ti nahoře" celých těch 23 let vlastně vůbec dělali?
2/ Jsou dnešní tzv. "zákonodarci" ještě vůbec schopni vytvořit smysluplné zákony pro čecho-moravany..., zákony na úrovni EU, které by byly schopny "utnout" od samého počátku hru "já na bráchu, brácha na mně..." ?
3/ je tam "nahoře" vůbec ještě někdo schopen pracovat na takové úrovni?
(sKarta, registr vozidel a další až po proběhlou přímou volbu prezidenta ČR již naznačují,že odpověď bude jednoznačně záporná...!

"Zákony mají sloužit tomu, abychom se navzájem nepozabíjeli..." - autorem výroku je čech, který vyučuje právo...v Cardiffu...
09. 03. 2013 | 15:14

Pepa Řepa napsal(a):

Panu Pehe odchází druhé já.
Zrcadlo. Hroutí se svět, ale Pehe bude žít a tvořit dál. Jen si najde jiného Klause. Už se jeden rýsuje, pohrdl přizvat rádce.
Bez nepřítele je Pehe trakař bez kolečka.Jekyll potřebuje Hyda, až splynou, není poznat, který je kteráý.
Úsměvné je, jak pilně sleduje, co Klaus napíše:-)

Klaus bude dělat to, co Havel. Nic víc, nic míň.
Sem tam někam pojede, svolá své věrné, bude připrdávat, komentovat. Přednášet moudra.
Proč ne? Je to exprezident, Clinton má z toho živnost dodnes.
Pehe se snaží Klause vyprovokovat jak puberťák pitbulla v kleci klackem.
Vstávej, založ partaj, budu mít thema, bude o čem psát, bude nepřítel.

Bylo by dobré poslat Klause do EP mezi líné kapříky.
Ale stál by o to?
09. 03. 2013 | 15:15

Pepa Řepa napsal(a):

Karel Mozga
prozradím Vám sladké tajemství, pane (bez)Mozgu.
Jsem autorem oposmlouvy. Snad Vás to naplní štěstím a klidem v duši.
09. 03. 2013 | 15:23

Křemílek napsal(a):

Pepo Bimbo ho do toho EP zcela jistě a rád doporučí ! Nebude mu milé když mu exprezident bude obcházet jeho revír na Hradčanách a mudrovat co by se mělo a co ne ! To nemá žádný hradní pán rád ! Klaus zcela jistě mezi ty mafiánské barony v BRUSELU zapadne ! Nakonec jim tam bude dělat ještě hlavního kmotra !
09. 03. 2013 | 15:24

Pepa Řepa napsal(a):

Tak, šup tam s ním, Křemílku. Ale musí kandidovat a být zvolen, komisaři ho přímo nekooptují.
Už jsme tři: Vy, já a Vochomůrka.
Možná se Zeman přidá, taky je to volič.
:-)
09. 03. 2013 | 15:31

Ernesto napsal(a):

Hlavně ta knížecí maškara u vás v česku at už konečně zmlkne protože neumí nic jiného nežli jen rozdmýchávat ve společnosti vášně a brojit proti pracujícímu lidu ! A s klérem mu to jde znamenitě k duhu !
09. 03. 2013 | 15:34

Kelt napsal(a):

Dagmar,
"s V.K.to bude podobné,jen se v současné době jeví,že v opačném gardu".
Troufnu si tvrdit,že jste trefila hřebík na hlavičku.Dalo by se to jinak charakterizovat i tak,V.K.je protipólem T.G.M.
Pro V.K.byla vždy středobodem jeho záměru a úsilí s tím spojeného jenom jeho osobnost.Proto kritiku jím prosazované politiky vždy chápal výhradně osobně.
To se plasticky ukázalo i v jeho rozlučkovém projevu,kdy kritiku článku II.amnestie prohlásil za osobní politický útok.
Bohužel zde nelze brát za bernou minci,že ani netušil, koho se vyhlášená abolice týká-to hrubě podceňuje inteligenci těch,kterým to předkládá k věření.
09. 03. 2013 | 15:42

Bestia triumphans napsal(a):

Mám dotaz.
Kdo to byl ten Klaus?
Prý byl zaměstnaný na Hradě, ale nevím, co tam dělal.
Klíčníka?
:-)
09. 03. 2013 | 15:43

jako loučení se starou zubní protézou napsal(a):

Pehe se bude do Klausa navážet i po smrti.
Své nebo jeho.
Patří k lidem, kteří nemohou nechat nikoho na pokoji.
Jako tady:
http://www.guardian.co.uk/world/video/2013/mar/04/walrus-spotted-north-scotland-video
otravní zvědavci nemohou nechat starého člověka po dlouhé cestě nechat oddechnout.
09. 03. 2013 | 15:50

Roman X. napsal(a):

V.Klaus bude mít velký vliv ve velké politice tak dlouho, dokud se udrží v ODS politici, kteří jsou mu bezmezně oddáni a politické názory V.Klause jsou pro ně tabu. Z dění na současné politice je přece zřejmě, jak malý počet politiků může ovlivnit řadu důležitých hlasování. Bývalý premiér Topolánek by o tom mohl vyprávět. Vždyť i on se nakonec stal obětí velkého zákulisního hráče, V.Klause.
09. 03. 2013 | 15:54

Al Jouda napsal(a):

Už vím, proč Klaus vyhlásil amnestii takovému počtu lumpů. Brouka mu do hlavy nasadil jistý Vondrouš, když na něj vystřelil z plastové pistole neěkolik kuliček. Představil si, jak by se mu mohli pomstít někteří odsouzení a dostal mocnou fobii.Tak se jim chtěl zavděčit amnestií, aby mu nyní dali pokoj:))))
09. 03. 2013 | 15:59

Alena napsal(a):

S trochou nadsázky - nejvíce vlivnou osobou v Čechách je švadlenka Lucie Bílá. Nedovedu si představit, co se táhlo hlavou Milošovi, že se tak hnal k Lucii B. a ztrapnil se nejen před svojí manželkou, ale i před svými voliči. Pokud v tom měla být nějaká symbolika za odcházejícím V.Klausem, tak to už opravdu mohl políbit přímo Borise Šťastného nebo pana Kuberu .....
09. 03. 2013 | 16:10

Radek K. napsal(a):

Pro autora :

V.Klaus je neustále napadán za udělenou amnestii. Určitě je to krok, který jde proti zájmům demokratické společnosti a má dehonestující účinky na politiku, společnost atd. Ale rozhodně nevěřím, že by na amnestii nebyla politická shoda a V.Klaus byl tím jediným, jehož konání se vymklo kontrole. Za jiných okolností by nejem M.Kalousek, ale i jiní vládní politici hutným způsobem zesměšnili podpis Petra Nečase pod něco, co neprojednala vláda. A výsledek? Politici se hašteří o blbostech, ale na "velkých" věcech se se pokud možno nenápadně a v klidu shodnou.
09. 03. 2013 | 16:28

Dagmar napsal(a):

Kelt

Napsal jste:

"Bohužel zde nelze brát za bernou minci,že ani netušil, koho se vyhlášená abolice týká-to hrubě podceňuje inteligenci těch,kterým to předkládá k věření."

Já si myslím, že Václav Klaus podcenil hlavně vlastní inteligenci :-)

Co se týká negativního symbolu, ke kterému zdá se díly svému odcházení Václav Klaus spěje, chtěla jsem naznačit, že pokud nastane, nebude až tak "historicky spravedlivý", stejně jako není a ani nemůže být "historicky spravedlivý" symbol T.G.M. jako ryzího, naprosto bezchybného demokrata. Ale chtějte spravedlnost od historie, když vám ji nejistí ani právo :-)
09. 03. 2013 | 16:32

Kelt napsal(a):

Dagmar,
S tím posledním odstavcem bezvýhradně souhlasím i když s větším odstupem času se může hodnocení historiků více blížit pravdě.
Nevím,co přimělo V.Klause vzít celou "vinu"na sebe.
Bezebytku "trestní"odpovědnost nese vláda,potažmo Nečas,protože se ani neobtěžoval před podpisem to na vládě projednat.
Jednání Nečase dává celému případu abolice pachuť kmotrovského pozadí,že v rámci obecné amnestie se sveze nepozorovaně i milost pro velkozloděje a tuneláře,což se zjevně nepodařilo.
Až ten podpis nepodpis vlády vyjde na světlo boží,což slíbil Zeman,/pokud slib dodrží/,tak někomu,či některým, může být horko.
09. 03. 2013 | 17:14

Pepa Řepa napsal(a):

Kelt
Ani pehe policejní, nad kterýho nejni,
nechyt stopu vraha, ten se směje: haha,
neb už funus bude, mnoho lidí pude
na tu cestu poslední.
Cvočkářem byl Danda, bejvala s nim sranda.......
09. 03. 2013 | 17:29

Jaroslav Janouch napsal(a):

To je zase nesmysl. Pan Pehe ví úplné prd, co vyjádření, že Klaus nebude jen divákem, znamená. Pan Pehe asi myslí, že Klaus je úplný pitomec, který neví, co dvacet let říká. Až bude zase někam kandidovat a bude zvolen, co bude psát pan Pehe potom? Vy nemáte ani tušení, co chce Klaus dělat. Myslíte, že se zavře za dveře do nějakého institutu a tam bude meditovat?
09. 03. 2013 | 17:40

Dagmar napsal(a):

To když Pepa rýmuje
chybí Keltům
kapesníky.
To když Řepa veršuje
Pehe tím svým
leští kliky.
Všichni jsme tu zmatení
jenom Pepa nelení.
Vystrojil nám funusy
i když zrovna nemusil.
To z dobroty duše
na pohřby nám kluše :-)
09. 03. 2013 | 17:46

dennis napsal(a):

Pani Aleno,
ano! Mohl polibit ruku panu Kuberovi, abylo by to vymluvnejsi. Ale uznejte, rucka nasi divy voni prece jen lip, nez pazoura stareho kur'aka. Nemyslite? Rozhodne to byl setetictejsi zazitek. Pro heterosexualne orientovane rozhodne.
09. 03. 2013 | 17:47

Al Jouda napsal(a):

To Alena :
Díval jsem se na to políbení ruky v přímém přenosu a Zeman mi připadal v té chvíli jako vesnický buran. Ještě, že Lucii při hraní státní hymny nevyzval k tanci :))))Však on to od manželky i dcery už asi pěkně schytal !
09. 03. 2013 | 18:08

Luciano napsal(a):

Nikdy nás po válce nikoho nenapadlo přečíst si někdy ty procesy 1945-1948. Nyní jsem z Hvížďalova článku přes Wikipedii získal odkaz na mně neznámé jméno Jan Scheinost.
Tam také najdete další odkaz,zabývající se jeho soudem za novinařinu v okupaci.
Předseda Národního shromáždění za socialismu David,J.Seifert a desítky dalších mu pomohli k nízkému trestu v roce 1947,ale neušel trestu po roce 1948 do roku 1955.
Ve stovkách článků mj.schvaloval Heydrichiádu,Lidice, --šéfoval největší protektorátní deník noviny,přesvědčený klerofašista od poloviny dvacátých let.
Vidíte jasně,že kolaborace s nacismem se zůčastnil kde kdo a souzeno bylo patrně necelé procento,přičemž jim bylo umožněno ve svůj prospěch sehnat do přelíčení desítky svědků ve svůj prospěch.Soudy neměly možnost vůbec nic ověřovat-buď svědkům věřily nebo ne.Neposuzovaly kolaboraci svědků-byl to absolutní alibismus vzájemný.
Tolik k významu projevu M.Zemana.Vyjímek bylo mizivé procento,těch co si neřekli udáš,udají Tě taky,uvidíš.360 000 mrtvolám nacismu se nikdy nedostalo satisfakce.
Koho zajímal O.Klapka-primátor,J.Fučík,premiér Eliáš,gen.Luža,hajný Koenigsmark že nepromluví.Desítky jmen odsouzených z padesátých let k trestu smrti jsou náhodou z větší poloviny i jmény dnes známých celebrit,politiků,?
Ne proletáři,ale čeští kolaboranti spojte se zde mělo prim od roku 1945.Vždyť první informace vycházejí až po roce 1990 knižně pro veřejnost.Tolik o neškodných a zdejší atmosféře.
09. 03. 2013 | 18:42

jarpor napsal(a):

Myslel jsme si, že "politolog" si dovede utvořit správný závěr o názoru Klause, když tento "má problém" s jistými "občanskými společnostmi", které přesto, že zde máme politický systém založený na svobodné soutěži politických stran usilujují o politickou moc mimo tuto soutěž... že Klaus nikdy se nevyslovil proti svobodě člověka, svobodně se účastnit, angažovat se a aktivně tvořit "občanskou společnost"

Mýlil jsem se... nedovede. Nebo dovede a záměrně píše nesmysly...

Mnozí se ptali, o čem bude psát, až Klaus odejde... Už to víme. Vytrženými citáty Klause, které si Pehe-způsobem přetaví do údajného Klausova názoru, bude oblažovat tento svět...

Závist je sviňa... a skutečnost, že dokud byl Klaus prezidentem, aspoň občas byl "politolog" zván jako jeho odpůrce "do světla lamp televizních studií", což teď skončilo ... a na komentování nového prezidenta Zemana jej nikdo v dohledné době zvát nebude... to je myšlenka pro něj opravdu sviňská...

Jó, nic netrvá věčně, ani láska k k jedný slečně... ani prezidentování Kluase... Blbý, co ?

No a poslední odstavec, v němž si lze číst :
"Navíc, i kdyby tento mecenáš v budoucnosti náhodou seznal, že raději bude podporovat nějakého politika, než nikým nevoleného elitáře, má nový člen občanské společnosti Klaus za sebou celý zástup jeho amnestií omilostněných tunelářů a podnikatelů, které pomohl stvořit, když byl ještě v politice."
ani komentovat nemá cenu... To je prostě Pehe v celé "kráse".

Ano pane "politologu" za každého zloděje může Klaus. Vynikající strukturování a závěrečná "analýza". Jako s těmi občanskými společnostmi...

Hezký podvečer
09. 03. 2013 | 18:49

babočka napsal(a):

Pane Pehe, Klaus je vysoko nad váma a jistě nepotřebuje a ani my, vaše starosti o něho. Raději nám vypátrejte proč se Zeman kamarádí s Palase a přitom chce bojovat proti pijavicím. Skuste se zeptat pana Šlaufa na vraha Mrázka. Nebo napište článek o Foldynovi z ČSSD o jeho činosti v církevním řádu s mafiánama.
09. 03. 2013 | 18:55

Mogula napsal(a):

Kurňa,o čem bude Pehe psát, vždyť psát blbý kecy o Klausovi do byla jeho živnost.
09. 03. 2013 | 19:05

petrof napsal(a):

já to věděl, že jakmile Pehe dostříhá metr, nebude vědět, co s rukama....!!!
A tak zase sedá ke compu, aby se nám vyplakal, že ten ďábel Klaus má bohatého sponzora a že to není fér, atd......
Má někdo za politiloga takového ptáka...???
09. 03. 2013 | 19:16

Pavel Rychetsky napsal(a):

Jakypak bez politickych funkci? Podle atomovych hodin klausobijstvi na www.pehe.cz Do doby kdy Václav Klaus přestane být českým prezidentem zbývá 002 dní. Jen se tam podivejte, je to hned nad knihou Jiri Pehe Klaus.

Pehe si takto tajne prodluzuje mandat na konstruktivni kritiku. Hlavne aby se to nedozvedeli v Pravu, to by pak chteli nazpet honorare.
09. 03. 2013 | 19:18

malalaj napsal(a):

já nevim, proč se ta zloba společnosti fokusuje zrovna na klasue, kterej není už 15 let v žadne exekutivní funkci nemohl až tak nic moc ovlivnit. to je prostě umělá hra mediií. tenb č....ckej ksindl v parlamentu, socani, komouši a další si přidávají platy na ukor duchodců a tělesně posziženbých, ale tady se bude pořád a donekonečna probírat jenom klaus. většina lidí v tomhle státě jsou prostě blbci.
09. 03. 2013 | 19:22

Pavel Rychetsky napsal(a):

A stejne se to Pehe blbe sklonuje, at si teda radsi rovnou rika Jiri P. Klaus.

Myslim ale, ze prodlouzeni jmen by se obecne mohlo ujmout, jako vysvetleni a predfiltr, co si o komentatorech myslet, a o cem budou s 95% pravdepodobnosti psat. Nebo do ci podoby je jejich posedlost metamorfozuje.

Jiri Pehe Klaus, Vaclav Horejsi Pekny Komunismus, David Rath Vezeni, Smeagol Glum Milasek.
09. 03. 2013 | 19:28

Pavel Rychetsky napsal(a):

Re: Pepa Repa

"Jen si najde jiného Klause."

Neni treba, Klaus presidentem zustava, bilderbergsti pappenheimsti jsou tak mocni, ze Pehemu udelali milost a zastavili mu cas. Vizte muj predchozi komentar.
09. 03. 2013 | 19:34

Míla napsal(a):

TaP -pokud si p.Pehe čte příspěvky,tak to samé si zákonitě bude myslet o Vás.Dokonce se domnívám,že oprávněně.
09. 03. 2013 | 20:01

Karel napsal(a):

Pehe, ty jsi Klausem úplně posedlej. Ale co ty, chudáčku, budeš teď dělat??? Vždyť tebe musí konec jeho mandátu štvát víc než ty největší Klausovce. Ty přece neumíš napsat jedinou větu, ve které by si neházel špínu na Klause. To byl dvacet let tvůj job, teď aby ses šel přihlásit na pracák. Uvědom si konečně, že vedle Klause, ať je jakýkoliv, jsi naprostá, ale skutečně naprostá nula.
09. 03. 2013 | 21:01

Petr napsal(a):

Autor je už zcela mimo z té nenávisti ke Klausovi. Jsem přesvědčena, že má blízko i k současné senátorské žalobě, když už sám v r. 2009 burcoval, aby byl Klaus žalován za velezradu, když nechtěl podepsat LS.
Co je (Klausova) velezrada - z r. 2009 - http://jdem.cz/zjnn5
V současnosti je to další z pokusů ze seriálu - zničit Klause, protože mu P&L nikdy neodpustí.

Proces s velezrádcem aneb o co v dnešní klausiádě běží - http://jdem.cz/zrar8
Z článku v Reflexu :
OF-Třeba si vzpomenout na říjen 1990 a volbu prvního předsedy OF. Okresní delegáti se tehdy vzbouřili proti pražskému vedení, převážně vedenému bývalými disidenty. Příčinou byl politický styl, jejž praktikovali lidé po odchodu VH na Pražský hrad. Základem byla nekomunikace s členskou základnou, která byla chápána jen jako kompars vysoké politiky ve stylu my vám vládneme a vy nás musíte bezpodmínečně poslouchat.

Jako jednu z prvních protestních akcí prosadili aktivisté OF požadavek na volbu předsedy tohoto rozbředlého hnutí. Na celostátním sněmu navrhl Václav Havel jako svého kandidáta filozofa Martina Palouše, dlouho hrál s předsednickou kartou Pavel Rychetský a proti nim byl částí okresů navržen tehdejší ministr financí Václav Klaus.

Samotné volbě předcházela série projevů. Jedním z nich byl i Dienstbier mladší jako tehdejší studentský poslanec. Možná poprvé, ale ne naposled se ukázalo, co znamená slovo overkill (přestřelení). Dienstbier ml. měl totiž tak nenávistný protiklausovský projev, po němž to v sále jen zahučelo a přihodilo to na stranu Klause pár desítek hlasů, které nakonec rozhodly.

Právě říjen 1990 a následné děje (přeměna OF ve stranu, dělení OF) se staly na mnoho let definičním momentem pro celou českou politiku a podprahově fungují dodnes. Pocit ztráty moci byl pro celou politickou garnituru kolem VH, jež si myslela, že je předurčena vládnout na dlouhá léta dopředu, tak frustrující, že ovlivnil celkovou podobu naší politiky.

To, že dnes se kolem „velezrádného“ třeštění motají opět lidé typu Dienstbier mladší nebo Rychetský jako potenciální velesoudce, je spíše na balzakovský román než na analýzu.
09. 03. 2013 | 21:03

Jaka napsal(a):

Starobylý rituál některých lidí, hlavně pravdoláskovníků, jejich potřeba "černého kozla", do něhož vloží všechno zlo a pak ho vyženou do pouště, čímž se oni sami očistí a jsou sami sobě zase intelektuálními veličinami...
09. 03. 2013 | 21:10

ochrana proti spamu napsal(a):

"Už před odchodem z politiky začal Klaus připravovat vznik soukromě financovaného institutu."

...a stal se z neho NGOista...ted uz jen chybi nejake teple mistecko v Bruselu a bude to...
09. 03. 2013 | 21:16

ochrana proti spamu napsal(a):

jejich potřeba "černého kozla"

To jste se docela trefila...cerny kozel... :-)))
Ale nemlvil bych ani tak o potrebe, jako o snaze ho vyhnat ze zahradky, kde sezral, podupal a poslapal, co uvidel...
09. 03. 2013 | 21:19

tomas.motloch@seznam.cz napsal(a):

Pane mistře Pehe. Víte, já nechápu pořád, co je špatného na tom, že chce V. Klaus bojovat za své postoje a názory i nadále? Tím spíše v mých očích roste. Pokud by to byl politik typu Gross či Paroubek, tak by prostě shrábl prachy a zmizel do důchodu. Co se kritiky občanské společnosti z Klausových úst týče, tak tady jste vedle. Důvod kritiky občanské společnosti se dá demonstrovat na kooperaci zástupců profesních skupin a EU komise. Kdo dal těmto lidem moc, zastupovat nějakou profesní skupinu? Jsou to občané, jako my všichni, jaktože mají větší moc??? O tomhle byla kritika občanské společnosti z dílny V.Klause. Co se amnestie týče, tak bych chtěl říci, že Havlova amnestie nebyla o moc lepší. Lepší zní dělá pouze fakt, že ty lidi, zavřeli komunisté a tudíž jsme k tomu méně kritičtí. Dnešní doba, kdy nás odzbrojuje navláda mafie s exekutory v dlani a další současné problémy mi říkají, že stejně tak i tato doba má své oběti. Všichni politici a soudci, kteří teď mluví mluví o ztrátě spravedlnosti způsobené amnestií mi připadají, jako by 20 let byli na dovolené a teď se probudili. Kde byla jejich aktivita, když tady 20 let nenjsou žádné velké zločiny potrestány? Když se spory táhnou deset let a nikdo nic neřeší? Kde byli celou dobu? Proč nechodili do televize, nepsali do novin? Neskandovali na náměstí? Bylo jim to jedno? A proč teď není? Možná je to první impuls ktomu, abychom se všichni zamysleli nad tím, jakm má u nás spravedlnost vypadat. Možná to byl jediný způsob jak společnosti rozsvítit oči :-). Možná to byl jediný způsob jak nás přinutit, abychom o tom diskutovali na tomtoblogu :-) .Děkuji pane Pehe
09. 03. 2013 | 21:27

lado napsal(a):

Pane Pehe,moc dobrý a potřebný článek.Díky za počtení.
Jen mne zaráží,kolik Klausových milců tady řádí...no,docela možné,že jsou to právě ti Klausem amnestovaní,neskutečně vděční tuneláři a takypodnikatelé.
Jo,společná loupež sbližuje ty dacany víc než láska!
09. 03. 2013 | 21:46

Martin Langášek napsal(a):

Pane Pehe, vždyť vy moc dobře víte, že IVK nebude naplňovat pojem občanské společnosti, totiž organizací zasahujících do řízení státu bez demokratického mandátu, tak proč se tady takhle ztrapňujete? :) Hezký večer.
09. 03. 2013 | 22:33

Pavel Rychetsky napsal(a):

Ha! Zrada! Presypaci hodiny s Klausovo popelem zmizely z Peheho webu.

Nastesti zustalo foto obalu autobiografie nazvane Jiri Pehe Klaus, ale buhvi proc je na ni vyfoceny Vaclav Klaus a ne Jiri P. Klaus.
09. 03. 2013 | 23:00

Kom napsal(a):

Pan Pehe se nezbavil posedlosti Klausem ani poté, co Klaus odešel z veřejných funkcí. Tomu bohužel odpovídá také kvalita argumentace.
Asi není náhoda, že si pan Pehe vybral jako příklady občanské společnosti hrůzostrašné spolky Impuls 99, Děkujeme, odejděte nebo ten houf orangutanů, který předváděl dešťové tance během televizní krize.
Občan se samozřejmě může zapojovat do politiky, ale jde o kvalitu tohoto zapojení, stejně jako politické strany mohou být kvalitní (těžko u nás takovou najít), přijatelné (ČSSD, KSČM, ODS ad.). pokleslé (TOP09, VV) a děsivé (Cesta změny například). Organizace občanské společnosti se nemusí vůbec zaměřovat na politiku, ale mohou i vstupovat do politiky s konkrétními požadavky na politiky v nějaké zájmové oblasti, kde vyjadřují širší zájem, což dělají odbory, ale třeba i Občanský institut nebo CESTA. Tyto činnosti jsou přijatelné a neohrožují dělbu rolí mezi politikou a občanskou společností, ani když například odbory vyhlásí stávku s cílem svrhnout vládu, takže ani puristé jako pan Pehe z toho nemusí dostat záchvat a strašit, že odbory narušují demokracii.
A pak jsou spolky politiků, které se vydávají za občanskou společnost, jejich činnost se netýká žádné konkrétní veřejné otázky, protože je veřejnost nezajímá, zajímají je osoby politiků, dělají si z nich terče a ze střelby na ně rádobyušlechtilý program. Požadují například zákaz KSČM i bez právního důvodu, na základě nějakých svých údajných hlubších důvodů a dojmů, vpadnou do televize a osobují si právo o ní rozhodovat místo demokratických institucí. Tyto spolky jsou jistým ohrožením demokratického řádu, ale nemyslím si, že významným, jsou totiž paralyzovány neschopností vlastních vůdců a v normální demokracii se rozloží samy od sebe.
09. 03. 2013 | 23:05

Jiří Šafránek napsal(a):

Václav Klaus coby ředitel nového oligarchického cirkusu Noneberto? To je úžasná zpráva!
09. 03. 2013 | 23:08

socan68 napsal(a):

Proboha, co teď bude americký blábolista Pehe dělat? Klause k smrti nenáviděl, koho bude nenávidět nyní? Že by Zemana? Ale to je levičák, vstřícný ke komoušům, čili má názory podobné žvanilovi Pehemu, toho asi pomlouvat nebude. Pehe Klause nenáviděl, na druhou stranu Klaus neměl rád Peheho, nesnášel totiž hlupáky.
09. 03. 2013 | 23:28

Richard napsal(a):

Pane Pehe, kdyby jste tohle tisíckrát opakoval a vysvětloval, V. Klaus svou neurotickou ambivalenci(vnitřní protichůdnost/rozpolcenost)nejspíš sám nenahlédne a nepochopí, kapacita jeho sociálního intelektu je v důsledku disociativní poruchy značně snížena, sebereflexe či tzv. nastavené sociální zrcadlo je pro něj tabu, byť se jedná o tak zjevné a stále se opakující rozpory a inkonzistence. Je v zajetí sebeklamu, který mu pomáhá udržovat jakousi iluzorní integritu. Není možné, aby si připustil rozpor, zbortil by se mu totiž celý svět, který si uvnitř své hlavy za pomocí fantazie vykonstruoval. Všechny tyto rozpory pomocí obraných mechanismů(sebeklamů) vytěsňuje - racionalizace, selektivní vnímání, popírání, projekce atd, atd. V.K. není člověk otevřený, nutno dodat, že opakem neotevřenosti není konzervatismus jak se snaží sobě i jiným namluvit, ale zkamenělost, zabetonovanost, zkostnatělost, v jeho případě je snad ještě výstižnější zabedněnost.
10. 03. 2013 | 00:34

Richard napsal(a):

pardon, opakem otevřenosti není konzervatismus, tedy neotevřenost není konzervatismem, ale....
10. 03. 2013 | 00:39

malstoka napsal(a):

Na rozdíl od Peheho, Klaus bude nadále jezdit po světě a bude mu dáván prostor na přednáškách a konferencích (nyní je již v USA). Nebude se chovávat za pseudoiniciativy, ale bude pořádat konference a vydávat publikace, tak jako to činil dosud, a pan Pehe bude muset trpělivě čekat, kdy mu někdo otiskne jeho moudra v Rudém právu.
10. 03. 2013 | 01:48

Richard napsal(a):

malstoka
"Na rozdíl od Peheho, Klaus bude nadále jezdit po světě.."
čím víc, tím lépe, ať si ho užijí taky jinde........
10. 03. 2013 | 02:04

palivec napsal(a):

tak sem myslel,že už bude konečně vod klause pokoj a ejhle!je tu zas.že je to praštěnej narcis,to už snad každej ví.tak už s ním laskavě a konečně děte do prdele.jasný,že si najde partičku podobně postiženejch a budou si brečet navzájem na rameně,ale bude kvůli tomu muset zjezdit celej svět a nikam nemůže přijet podruhý,protože ho už budou mít přečtenýho.hrůzná představa!(pro něj)
10. 03. 2013 | 06:09

Mirek - HK napsal(a):

pro malstoka:

Ano, Klaus bude jezdit po světě atd. Bohužel nálepky jakéhosi tajtrlíka z nebohého Havlova Česka se nikdy nezbaví. A to je pro člověka, který na počátku své politické kariéry měl obrovský apetit vstoupit do dějin světové ekonomie jako excelentní postkomunistický transformátor. Zpackal co mohl jako politik i ekonom a nyní bere jakoukoli příležitost k tomu, aby zaujal. To, jakým způsobem se vrhl na témata "oteplování a EÚ" vzbuzuje spíše lítost naž obdiv. Sorry, ale po roce 1997 se o panu Klausovi nedá psát pozitivně. Panu Pehe se ani nedivím, že píše a píše. Témata bohužel ještě nevyschla. Například bude zajímavé téma - dostavba JE a režijní záměr V.Klause v náručí putinovského Ruska.
10. 03. 2013 | 06:59

crezpenan napsal(a):

Pehe,jsi trapný.Na začátku si dáš předpoklad,že Klaus bude účinkovat v občanské maškarádě Tvého nebo jiného Havlistického typu a nikoliv standardně v politické straně..
Vrať se do USA,třeba jsi byl lepším číšníkem tam než politologem tady..
10. 03. 2013 | 07:36

kosoúhlý průmět kosočtverce napsal(a):

Milý pan Pehe opět pobavil, jak je jeho zvykem (nebo žvýkem?)

On totiž ten "občan Klaus" nastupuje do renomovaného Cato Institute na pozici Distinguished Senior Fellows. Tedy na stejnou pozici, kterou zastávali v minulosti i nositelé Nobelovky Hayek či Buchanan.
Pan Pehe zastává pouze pozici na obskurní "New York univ. of Prague", Případně na stejně trapné FSV KU. Spolu s nejhloupější vysokoškolskou "kantorkou" v zemi jistou Šiklovou.
Dost žalostná kariéra, že pane Pehe?
Na Klause pan Pehe nemá ani náhodou, tak může pouze plivat jedovatou slinu a závidět.
Chudák loser Pehe.
Doporučil bych panu Pehehovi, aby se o zaměstnáni v Cato Institute také ucházel. Bude-li mít štěstí, třeba mu dovolí v tom institutu umývat záchody, možná i schody.
10. 03. 2013 | 07:54

dalimír napsal(a):

Pane novináři ! Namísto stálého zabývání se kmotrem Klausem organizujte raději celonárodní odpor ! V okolních evropských státech mají normální pracující lidé 2-3 krat větší platy a přece stávkují za lepší podmínky k životu ! To jen ty naše českomoravské ovce si nechají od režimu kálet na hlavy ! K vůli Kalouskovým černokněžíkům si máme více a více utahovat opasky ? Vždyt už je to úplně směšné ! Kam až to vy sedmá velmoci chcete nechat zajít ? Pane Pehe máte sloužit lidu téhle země a ne vatikánským poskokům kteří hrají jen o sebe ! Chtěl bych vidět všechny ty pravičácké mudrlanty ve vládě i ve svých stranách jak by vegetovali z desetitisícového důchodu ! Tak se páni novináři starejte !Za co vás společnost platí ??
10. 03. 2013 | 08:11

Zítek napsal(a):

Pehe nemocný Klausem.....to už je fakt diagnósa
10. 03. 2013 | 08:12

St.Guenther napsal(a):

...prostě se V.K. stal obyčejným občanským aktivistou, jak on sám říká NGOistou a bude mluvit za svou neziskovku, která je na stejné úrovni jako třeba Hnutí Duha, nebo Jihočeské matky, či Holešovská výzva, Gender centrum, Iniciativa za rozvoj náhradní rodinné péče, Asociace prádelen a čistíren, nebo Třeboňská rozvojová, o.p.s.a Centrum sociálních služeb Ostrava ....prostě je jen pouhým mluvčím IVK, tedy pouhý občanský aktivista jedné z více než tří tisíc obdobných organizací....takže se stal pouze tím, co neustále kritizoval...
10. 03. 2013 | 09:17

Pepíček Pražáček napsal(a):

... tak určitě může být VK rád, že mu dělá Pehe PR i po politické smrti :). Je to prostě neodolatelné, pane Pehe, že? Bez VK by yádný blog neměl šťávu.... LOL
10. 03. 2013 | 10:02

Bijte je, nicte je, palte je.... napsal(a):

Mirek - HK A co konkretne na GW uchopil spatne? Jak dopadla posledni "klimaticka konference"? Kolik statu se pripojilo k dalsimu melounistickemu blbnuti?
Kdyz Klaus tvrdil, ze uhlikova paliva nedochazeji a ze jejich mnozstvi pribyva, smali jste se az jste se za bricho popadali. Od te doby se USA stihly stat sobestacne v tezbe plynu a chystaji se stat exporterem ropy...
O EU netreba, tam predpovedel vyvoj Eura ve chvili, kdy bylo v druhe úulce 90. let rozhodnuto o jeho vzniku.
10. 03. 2013 | 10:05

Karel Svoboda napsal(a):

Nejvíc se mi líbí, že pro posedlého Peheho je Klaus bůh a satan v jedné osobě, myslí na něj ve dne v noci, má doma rozvěšeny jeho portréty, miluje ho i nenávidí, je to jeho guru a modla. Bez něj by totiž, a Pehe to moc dobře ví, byl malý bezvýznamný Pehe ještě menší a bezvýznamnější (pokud to ještě vůbec jde). Na druhou stranu Klausovi je nějaký Pehe úplně ukradený, je pod jeho rozlišovací schopnost se takovým nýmandem vůbec zabývat. Ta nerovnost mezi exprezidentem Klausem a naprostou nickou Pehem, je až fatální. A tak trpaslíkovi Pehemu nezbývá než svými nožičkami okopávat kotníky Klausovi, což ale k jeho vzteku Klaus ani nezaznamená. A to Peheho asi nejvíc štve, tolik kilometrů protiklausovského textu již po nocích ve své kobce ze zášti vyplodil, ale Klaus na to nikdy ani náznakem nereagoval. A to je pro Peheho ta největší prohra. Pehe je tak největší poražený celé Klausovy éry.
10. 03. 2013 | 10:15

Jindra napsal(a):

Článek je typická srač.a, kterou může napsat jen Pehe.
10. 03. 2013 | 11:37

Jarek napsal(a):

Nejstrašnější co by se Pehemu mohlo stát je hrdinská smrt Klause, třeba při zachraňování dětí z hořícího sirotčince. To by se do mrtvého blbě kopalo...
10. 03. 2013 | 12:05

SuP napsal(a):

Přečetl jsem Pehe až dnes a koukám., Pepa Řepa už to napsal. (09. 03. 2013 | 15:15).
Mám tentýž názor. Co bude komu po něm (Klausovi nevoleném)? A že bude mít i dobré nápady, lze předpokládat. Bakala s Kellnerem si voči vzájemně škrábat nebudou, financování těchhle podniků bude pod jejich rozlišovací úrovní. A obecenstvo si bude moct vybrat, za kým chodit na rozumy, nebo jen podívat.
10. 03. 2013 | 12:31

šašek z Jihlavy napsal(a):

Jindra napsal(a):
Článek je typická srač.a, kterou může napsat jen Pehe.
10. 03. 2013 | 11:37
xxxxxxxxxx
To není zrovna kompliment pro návštěvníky blogů pana Pehe, k dnešku se už těmi "sračkami" probrodilo skoro 7 000 návštěvníků.
Kolegové, až půjdete na návštěvu k Jindrovi, nezapomeňte na přezůvky!
10. 03. 2013 | 14:10

Richard napsal(a):

Zajímalo by mě, kdo ze zdejších příznivců V.K. zastává jeho názor, že vyhlášená amnestie byla vysoce morálním činem milosrdenství a postoj v případě, že Klausovo vidění amnestie nesdílejí k jeho zatvrzelé racionalizaci, tedy rozumovému odůvodňování jinak morálně neospravedlnitelnému činu.
Dodávám, že mi nejde o rozlišení případného souladu či rozporu jednání s literou zákona o amnestii, ale o vnímání ducha tohoto zákona, který je vyjádřením jeho prosociálního smyslu, tedy - zájem národa jako i jeho jednotlivců.
10. 03. 2013 | 14:25

šašek z Jihlavy napsal(a):

Al Jouda napsal(a):
To Alena :
Díval jsem se na to políbení ruky v přímém přenosu a Zeman mi připadal v té chvíli jako vesnický buran. Ještě, že Lucii při hraní státní hymny nevyzval k tanci :))))Však on to od manželky i dcery už asi pěkně schytal !
09. 03. 2013 | 18:08
xxxxxxxxxxxxxxx
Myslíte, že by ji vyzval slovy "smím prosit" nebo modernějším "nezatrsáme si, buchto?"
10. 03. 2013 | 14:25

Pepa Řepa napsal(a):

SuP
já bych si šel do knihovny V.H. zaplavat. Bakala je lidumil, dává k disposici dům i se služebnictvem v JAR, když se tam jedou cyklozávody. Existuje vůbec země, kde barák nemá?
10. 03. 2013 | 15:23

Peheho představy o společnosti: napsal(a):

https://www.youtube.com/watch?v=GsfcuMPO97s&feature=player_embedded
10. 03. 2013 | 15:25

Karel (taky) napsal(a):

Jak málo diskutujících se zabývá předmětem blogu - a jak mnoho autorovou osobností! Když nedokážeme říci ani popel proti zjevným pravdám, alespoň nablijeme na člověka, který nám je sdělí, že? Ať žije demokracie po pravičácku!
10. 03. 2013 | 15:58

Křemílek napsal(a):

Jihlavský šášulo dobře jste to tomu Jindrovi vysvětlil! Doufám že si s toho pro příště vezme ponaučení ! Na pana Peheho zde pravičáčtí nickové nadávají ale přitom jsou na jeho blogu vždy mezi prvními ! To bude asi ta naše nová střední třída ! Raděj Mnichov !
10. 03. 2013 | 16:19

Petr napsal(a):

Někteří se rozčilují, že Zeman srovnává kmotry s medií. Naopak, myslím si, že zařazení některých novinářů do kategorie společensky nebezpečných individuí, je v pořádku a manipulování s veřejným míněním je stejně nebezpečné jako řádění kmotrů.
Ale bude hůř. Vyrůstá nám mladá generace, která je líná přemýšlet. V roce 1995 byly žáci čtvrtých tříd základní školy druzí v Evropě, dnes jsme třetí od konce. A co je zatím - matematika. V ní se nejlépe ukáže neochota žáků přemýšlet a soustavně pracovat. Komentoval to herec Petr Nárožní slovy - Jsou tvrdé a měkké obory. "To první je moc učení a dřiny a to druhé dle mě povídání o říkání".
Když profesor Cyril Höschl mluvil nedávno o cca třetině lidí, kteří -lidově řečeno nejsou schopni samostatného myšlení, domníval jsem se, že jsme již na hraně.
Pokud jde o žalobu z velezrady, tak ta by v Senátu nezískala dostatečnou podporu nebýt vnitrostranického boje v ČSSD před jejich blížícím se sjezdem. Na jedné straně se lidé jako Jiří Dienstbier a Bohumil Sobotka před sjezdem zviditelňují a chtějí sbírat body "honem na Václava Klause". Zároveň tak ukazují nastupujícímu Miloši Zemanovi a jeho stoupencům v ČSSD svoji sílu.
Nebýt těchto vlivů, myšlenka na senátní žalobu by, přes podporu Karla Janečka, dostatečnou podporu s největší pravděpodobností nezískala.

K amnestii - Šlo o zastavení nesmyslně protahovaných případů. Soudy nebyly schopny dospět k rozhodnutí po dlouhé roky kvůli nedostatečným důkazům. Ať už proto, že důkazy neexistovaly, nebo proto, že je policie nedokázala zajistit. Proto byly navrhované tresty v těchto případech velmi nízké, nebo dokonce žádné. To naznačuje, že i hmotná odpovědnost by byla i v případě pravomocného odsouzení obviněných omezená.
Václav Klaus tak ukončil plýtvání státními prostředky za procesy, které by k žádné podstatné náhradě škod pro poškozené nevedly. Zároveň ukončil i trestání obviněných nekonečným procesem, v případech, že státní zástupce nemá dostatek důkazů. Osobně mi přijde skandální situace, kdy hlavní viník byl odsouzený k mnohaletému trestu a lidé, kteří se provinili tím, že jeho podvody včas neodhalili jsou stále potahováni po soudech i v době, kdy hlavní viník má možnost se legálně dostat na svobodu po odpykání 2/3 trestu.
Je špatné, když pachatelé zločinů nedojdou trestu a poškození se nedočkají přiměřeného odškodnění. Ovšem za to nelze v případech uzavřených abolicí dávat vinu presidentovi, ale policii, státnímu zastupitelství a soudům, kteří po dlouhé roky nedokázali dělat svou práci správně.
Přiznejme si, že bez odpovídajícího odškodnění zpravidla končí poškození i v případech, které proběhnou bez průtahů a k odsouzení dojde rychle. Zvláště podvodné hry typu letadlo jsou odhalovány až ve chvílích, kdy peníze došly. Senátoři by se spíš měli zamyslet nad tím, jak zefektivnit fungování soudnictví a zvýšit efektivitu vnitřní kontroly v rámci justice. U některých kauz zahrnutých do abolice se nabízí podezření, že na průtazích se podíleli i samotní soudci, kteří si, pro ně nepohodlné, kauzy vzájemně přepinkávali sem a tam.
Zpět k facce. Tu z toho udělal média, která se místo shromažďování faktů a analýzy skutečné situace soustředila na prvoplánovou bulvarizaci amnestie.

Většina poškozených se adekvátního odškodnění nedočká bez ohledu na to, zda jejich kauzy ovlivnila abolice, nebo ne. Prostě peníze jsou pryč a kde nic není, ani čert nebere. Obecně platí, že čím déle se kauza táhne, tím menší šance na odškodnění je.
Nakonec i v případech, kdy jsou obvinění odsouzeni, soud v naprosté většině případů odkazuje poškozené k domáhání se odškodnění v civilním řízení.

Geneze zášti pravdoláskařů :
Proces s velezrádcem aneb o co v dnešní klausiádě běží - http://jdem.cz/zrar8

Pravdoláskovníci - http://jdem.cz/vnpj7
10. 03. 2013 | 16:52

SuP napsal(a):

Petr -
Co jste napsal o té amnestii vypadá rozumně (tedy "i z mého pohledu"). A co se týká té Pravdylásky a článku pana Doležala. To je taky v dnešní době docela odvážné tvrzení, že V.Havel nebyl svorník, ale v podstatě naopak jakýsi "rozjebník", nicméně budeme na něj vzpomínat v dobrém, protože s tím stejně nic jiného nenaděláme.
10. 03. 2013 | 18:20

Richard napsal(a):

Petr
Pane Petře, vnímáte určitý nesoulad mezi tímto Vašim postojem....
"Je špatné, když pachatelé zločinů nedojdou trestu a poškození se nedočkají přiměřeného odškodnění. Ovšem za to nelze v případech uzavřených abolicí dávat vinu presidentovi, ale policii, státnímu zastupitelství a soudům, kteří po dlouhé roky nedokázali dělat svou práci správně."

...a jiným postojem vyjadřující podporu osobě V.Klause, či pouze jeho smýšlení na téma amnestie, když si přečtete následující text v němž je V.K. citován:

"Včerejší televizní rozhovor Jakuba Železného s Václavem Klausem přinesl konečné rozuzlení problému novoroční amnestie. Kdo ještě nechápal, pochopil dokonale.
Václav Klaus vše mimoděk vysvětlil. Klíčová je jediná věta. Když se Jakub Železný ptal na nezvládnutou privatizaci 90. let – podvody bank, kampeliček a fondů, které připravily o peníze tisíce střadatelů, Klaus odmítl kriminalizaci těchto dějů a událostí.
„Vše jsme se učili, všichni jsme se tehdy učili – nedělejme z toho kriminalizaci.“ Podle Klause dnes kriminalizujeme lidi, kteří se pouze učili zbohatnout a protože jsme byli všichni začátečníci, chybička se holt vloudila!"
(citace, blog L. Zaorálek)

Nevnímáte ve svém postoji a názoru Václava Klause výrazný rozpor, ačkoliv mu samotnému či pouze jeho smýšlení vyjadřujete podporu?
Pokud ano, jak dokážete vytvořit soulad mezi Vašim postojem a podporou jeho osoby či jeho smýšlením na téma amnestie?
Jak vnímáte vyjadřování podpory V.K., jež odmítá kriminalizovat delikty, které by jste Vy sám trestal, a kritiku, kterou pronášíte na adresu policie, státních zástupců a soudů, jejichž činnost prezident svými postoji přímo i nepřímo ze svého mocenského postavení velmi výrazně ovlivňuje a to nejen působením na společenskou atmosféru, ve které jsou hospodářské delikty páchány, příp. vyšetřovány a trestány, ale také přímým vlivem na justiční mechanismy, viz jmenování soudních čekatelů, navrhování ústavních soudců.
Vnímáte rozpor ve Vašem postoji obhaujujícím tresty za hospodářskou kriminalitu a postoji, jež současně podporují Václava Klause, který kriminalizovat toto antisociální chování odmítá?
Nejvyšší mocenský zástupce společnosti(prezident), který otevřeně odmítá kriminalizaci hospodářských deliktů svým jednáním samozřejmě také snížuje(či přímo ruší) motivaci jí odhalovat, natož trestat, tedy v duchu jeho smýšlení o odškodňování postižených obětí už nemůže být vůbec řeč.
Takto se projevují důsledky postoje bývalého prezidenta republiky na celou oblast a proces prevence hospodářské kriminality, včetně funkce policie, státních zástupců, justice i samotného jednání pachatelů, v nichž vyvolává pocit beztrestnosti a tím jakoby jejich jednání legitimuje!
Tímto samozřejmě ovlivňoval celistvost významných principů demokracie.
Jste schopný vnímat tyto souvislosti a rozpor mezi Vaší podporou jeho osobě, či pouze určitému myšlení a chování vztahujícímu se k amnestii jakož i hospodářské kriminalitě jako celku a Vašim postojem k této problematice?
10. 03. 2013 | 21:13

Richard napsal(a):

Nakolik jste schopný vnímat odmítání kriminalazice jinak neospravedlnitelných hospodářských zločinů prostřednictvím nejrůznějších racionalizací, jinak také (sebe)klamů, jež zkreslují skutečnost a zcela dezinterpretují její význam, jako samo antisociální, snad přímo zločinné jednání?
10. 03. 2013 | 21:22

11sax napsal(a):

Nechci být špatným prorokem,ale obávám se,že není vyloučené,že se pan Klaus ocitne za čas v Bruselu a bude dělat ostudu tam. Zejména,pokud touží po nějakém eurovyznamenání.
10. 03. 2013 | 22:27

Richard napsal(a):

Prastará bajka popisuje sňatek paní Lívie a pana Václava: Oddávající úředník je překvapen, že tak nesourodý pár touží po společné cestě životem a udiveně se snoubenců ptá, zda je všechno v pořádku. Pan Václav mu rozvážně odpoví: ˝Má žena a já mě šíleně milujeme.˝
10. 03. 2013 | 23:42

SergioL. napsal(a):

...pane Pehe, dobře jsem se bavil, děkuji za přesná slova...ještě k tomu přidám poznámku nějakého Klausova podržtašky, kterej nedávno tvrdil...že Klaus si všimne oponenta pouze v okamžiku, kdy musí od profesora snést zdrcující kritiku ještě než vůbec něco řekne...a pokud i tehdy je schopný ještě oponovat...profesor ho začne teprve brát na vědomí...Je trochu smutné dozvídat se postupně tyto informace o tom, jak náš bývalý prezident fungoval a na jakých základech stálo jeho PR (předstírat rýmu před tv diskusí, dehonestovat a urážet své politické oponenty..). Škoda že nikdy nešel do diskuse s nejistým výsledkem, tam bychom teprve možná pochopili, kým opravdu je a možná i jemu by se částečně ulevilo. Image dokonalého stroje mu byla hold bližší než poznání, že i on dýchá vzduch a pije vodu.
11. 03. 2013 | 09:56

Ovčan z vidlákova napsal(a):

Je mi ukradený Klaus, stejně jako nějaký Pehe! Až nazraje čas vezmu vidle a pojedu do Prahy s ostatními nasranými občany, dát to do pořádku
11. 03. 2013 | 10:30

Karbous napsal(a):

Je dobré si připomínat, jak snadno odkládá pan Klaus bývalá prohlášení, která momentálně (vzhledem ke stavu, ve kterém, se nachází) nevyhovují jeho ambicím. Podobně měnil i názory na postavení a roli prezidenta nebo třeba na osobu Václava Havla.

Co z toho vyplývá? Především to, že slova zůstávají pro pana Klause pouhým nástrojem sebeprosazení a že i antonyma jsou snadno zaměnitelná podle toho, jak se to hodí (nebo podle toho, který poradce zrovna názor formuluje?). Jenže nejde jen o slova, jde také o vnímání reality a její interpretaci.
11. 03. 2013 | 11:43

kristusek napsal(a):

Touché, pane Pehe!:-DDDD

Doufám jen, že se nedivíte, že jste za to bit, fakta se dneska nenosí;-p
11. 03. 2013 | 11:49

naila napsal(a):

A proč by dokonce i Václav Klaus nemohl změnit názor?
Jedním z charakteristik asertivního jednání patří pravidlo, že člověk může změnit názor, a to dokonce i bez nějakého vysvětlování.
Líbí se mi, jak všichni například předhazují Miloši Zemanovi, že neustále opakoval, že se do politiky nevrátí, a on se, krucipísek, vrátil! Jaký to podraz!
Neměli by náhodou pánové Klaus a Zeman nějak drsně pykat za to, že si dovolili být
lehce nekonzistentní a změnili názor? A to dokonce tak drze, že ve svůj prospěch?!
:o))))
:oDDDDDDDDDD
11. 03. 2013 | 12:58

Richard napsal(a):

naila
člověk samozřejmě názor změnit může, jde o přirozený důsledek nově nabytého poznání, vývoje, zrání, pohybu, dynamiky jak na osobnostní, tak společenské úrovni...
Nejsem si však vědom, že by V. Klaus otevřeně vyjářil změnu postoje, spíše si všímám, že je stále pln vnitřních rozporů, které doposud nebyl schopen zpracovat, či toto uvedení v soulad vyjádřit, či otevřeně přiznat "nevím si rady"...
Prozatím se tvrdošíjně drží svého a vnitřní rozpory vytěšnuje...Změnit názor je zcela přirozené, podobně jako uznání chyb a vlastních slabostí projev síly(pokud tedy dojde k jejich skutečnému uvědomění), tohoto jsem si však u V.K. doposud příliš nepovšiml. Svou zarputilost a zkostnatělost navíc představuje jako "obhajobu národních tradic", rozporuplnost vytěsňuje - odmítá akceptovat a komunikovat.
Slyšela jste někdy Václava Klause říct "změnil jsem názor na občanskou společnost, mýlil jsem se v postojích na ní, podcenil jsem její význam"?
Myslím, že ne, protože to neřekl, přitom jeho kroky tímto směrem k O.S. vedou či jsou alespoň implicitně signalizovány.
Změna názoru vyjadřuje v určitém kontextu také vyjádření vlastní chyby či omylu. Pro typ člověka V.K. je toto zřejmě příliš těžké, jelikož přiznání malé chyby, přiznání slabosti, které máme každý, znamená celkové zpochybnění dosavadního obrazu o sobě sama a to myslím vážně bez výsměchu. Sebeobraz člověka narcisního typu je totiž "dokonalost", která nesnese vlastní slabost a chybování, pro vědomí takového člověka jsou to zcela nežádoucí prvky, byť zcela skutečné.
11. 03. 2013 | 16:19

Gogo napsal(a):

Obvyklý scénář. Dáme Klausovi do huby něco co neřekl a pak ho za to sepsujeme. Ach jo. Proč si myslíte, že Klaus nebude o mandát usilovat v řádných volbách? Třeba do Evropského parlamentu? Jestli ano, vsadil bych na jeho úspěch poslední korunu. Na úspěch lidí typu Pehe naopka ani zlámanou grešli. A o tom to je. Klaus vyhrál nejedny volby, zatímco jeho kritici neměli odvahu se mu čelem postavit a raději okopávají kotníky.
11. 03. 2013 | 16:23

Richard napsal(a):

Gogo
ačkoliv si zřejmě myslíte, že Vašim postojem Václava Klause chráníte, ve skutečnosti mu poskytujete medvědí službu, podobně jako skupina jeho poradců, která mu nedokázala vyjádřit skutečný stav věci, pouze ho utvrzovala v jeho vyjímečnosti, tím však současně upevňovala jeho komplex...
Lichotky a komplimenty jsou z krátkodobého hlediska jistě velmi příjemné a opojné, současně však mohou napáchat dost škody, zvláště, když jsou motivané snahou se za každou cenu zalíbit...
Když v někom s krátkýma a silnýma nohama vzbudíte dojem, že je dobrej běžec, zřejmě mu tím polichotíte, ovšem současně zcela zkreslíte realitu a vezmete možnost využít pravý potenciál, který lze z krátkých a silných nohou realizovat - např. vzpírat - být dobrým vzpěračem, takto se z člověka stane pouze špatný běžec, kterému se však dvorní šlechta klaní a oslavuje jej, aby sama z této blízkosti mocného běžce těžila...pak přijde dítě a řekne, ten běžec je špatnej, má špatnej čas, je poslední..resp. císař je nahý...
Snad si chce někdo na Václavu Klasovi skutečně chladit žáhu, ano spoustu lidí včetně mě dost rozezlil, ale zastírat tímto přisuzovaným motivem skutečný význam sociální reflexe vyjádřené v postojích mnoha občanů mi přijde poněkud nešťastné, nejen pro Vás, ale i pro něj...
11. 03. 2013 | 18:09

tomas M. napsal(a):

Tady vidíte, že cokoli Klausudělá, je to vždy špatně :-D
12. 03. 2013 | 07:01

Petr Beznoh napsal(a):

souhlas s Tomasem m a navíc ): Cokoliv udělá je špatné, zlé, podlé, vypočítavé, sobecké, prospěchářské, narcisistní ale určitě dlouho připravené. Je to zloděj a podvodník a snad brzo umře.
12. 03. 2013 | 08:04

Adam napsal(a):

Jakkoliv pana Pehe moc neuznávám a dá se říct, že ho vlastně nemám vůbec rád, musím uznat, že si tímto článkem můj respekt silně získal. Přesně tohle je typickej ex-prezident, prostě účel světí prostředky. Bravo.
12. 03. 2013 | 10:44

Zítek napsal(a):

Beznohu...přát někomu smrt může jen lidský póvl, odpad, nácek, bolševik a idiot v jednom. A klidně to berte osobně.
12. 03. 2013 | 10:54

Richard napsal(a):

tak soud se radí, co s žalobou na člověka, který odmítá kriminaliizovat jinak závažnou hospodářskou kriminalitu, toto veřejně prohlašuje, čímž také na celou oblast tohoto problému přímo i nepřímo ze své mocenské pozice působí - na motivaci pachatelů, soudů, policie, zastupitelství, tím více, že jde o prezidenta s nejvyšším mocenským postavením, vrchního velitele armády, člověka, jež má z pozice své funkce reálnou moc pachatele těchto zločinů skutečně osvobodit, což také udělal.
Ptám se jak mohou působit na psychologii(motivace, uvažování, jednání) potencionálního pachatele, policie, zastupitelství, soudů, celé společnosti slova prezidenta republiky veřejně odmítajícího kriminalizaci závažných hospodářských zločinů, jež navíc vládne skutečnou mocí pachatelé těchto zločinů osvobodit a to prostřednictvím amnestie, kterou dle svých vlastních slov připravoval již před mnoha lety.
Osobně v tom cítím tento signál - "můžete páchat zločiny dle libosti, jako nejvyšší představitel státu, Vás odmítám kriminalizovat, tedy již nyní připravuji půdu pro to, abych zrušil případnou práci celého systému justice, který nejedná v souladu s tímto mým postojem a ty z Vás, které potrestá a uvězní, tak JÁ prostřednictvím své funkce v souladu s vlastní osobní vizí, bez ohledu na potřeby a postoje mnohých jiných, osvobodím. To jsem také před pár dny učinil. Snad si tento můj akt milosrdenství budete pamatovat a vzpomente na něj, až budu sám potřebovat podporu, např. v jednání, které běžná demokratická společnost považuje za kriminální nebo také v další politické kariéře, jejíž směr a z ní vycházející postoje jsou v souladu s Vašimi podnikatelskými zájmy - volného dekriminalizovaného trhu, ve kterém není nic trestné, vše je povoleno neb dle mnou uplatňované ideologie si on sám ve svých vnitřních mechanismech zjedná pořádek a kontrolu, netřeba k tomu běžných demokratických mechanismů jako jsou zákony."
Jak toto jednání vrcholné moci narušuje celistvost demokratického státu a jeho orgánů? che..
12. 03. 2013 | 16:30

Marek Blomský napsal(a):

Těším se, až se klaus začne zajímat o funkci v Evropském parlamentu, a jistě se mu to podaří, když je údajně tak silná osobnost. Třeba se pak dostane s p.Pehem na stejnou politickou platformu.
15. 03. 2013 | 16:24

vohnout napsal(a):

Spokojen budu tehdy, až pan Klaus bude dělat chodbaře na Pankráci.
15. 03. 2013 | 17:58

Mgr. Václav Voznica napsal(a):

Nejraději bych, pane Pehe, Klause nakopal do řiti.
29. 03. 2013 | 00:31

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy