Nekrolog za radar aneb další česká politická tragikomedie

17. 09. 2009 | 13:29
Přečteno 5081 krát
Oznámení současné americké administrativy, že ustupuje od svých plánů vybudovat u nás radarovou komponentu protiraketové obrany, je důvodem k reflexi.

Proces „umísťování“ amerického radaru v České republice byl—jak je v české politice zvykem—od začátku fraška. O radaru nejprve diskutovaly s administrativou George. W. Bushe vlády sociální demokracie, která se ovšem přestala k projektu znát, když ČSSD skončila v opozici, a když se ukázalo, že je radar velmi nepopulární ve veřejném mínění.

Oficiální jednání o umístění radaru bylo oznámeno jen několik hodin po ustavení druhé Topolánkovy vlády. Následný vývoj měl všechny rysy typické české politické tragikomedie.

1. Z celé záležitosti se v médiích i politice téměř okamžitě stalo téma, které svým významem na české scéně zdaleka přesahovalo význam tohoto tématu v USA. Už kvůli této asymetrii bylo od začátku jasné, že existuje velký potenciál, že Češi budou na mezinárodním poli zase jednou za šašky, pokud Američani pragmaticky usoudí, že budování protiraketovoé obrany se má zastavit nebo přesunout jinam. Zatímco na české politické scéně i v médiích bylo naprosto přeradarováno, v USA o radaru vědělo několik odborníků a politiků.

2. Naše ochota umístit na českém území radar měla být údajně testem síly našeho spojenectví s USA. Američani to tak ovšem nikdy neviděli, byl to jen typický český politický mýtus.

3. Ve spojení s radarem politici, kteří ho prosazovali, silně mlžili. Opakovali oficiální americké zdůvodnění (obrana proti Iránu a Severní Koreji), ač jim šlo v první řadě o vybudování jakési pojistky proti Rusku.

4. Podivná byla i snaha využít radar k vytvoření nadstandardních vztahů s USA. Dělo se tak totiž na úkor dobrých vztahů s ostatními členy NATO, neboť Češi přistupovali k vyjednávání s USA převážně bilaterálně. Nebylo také jasné, jak si česká vláda výhody této nadstandardnosti představuje. Opravdu si někteří politici mysleli, že v případě konfliktu, například s Ruskem, budou USA ignorovat své závazky v rámci NATO, ale půjdou do rizika jaderného konfliktu kvůli radaru v České republice?

5. Češi zase jednou silně přecenili svůj význam v mezinárodním společenství. Nakonec nemají ani radar (a s ním prý související nadstandardní vztahy s USA), ale nemají ani dobré vztahy se svými spojenci v NATO a EU, protože ochotně hráli roli jakéhosi trojského koně Bushovy vlády v Evropě. Místo poctivé, konstruktivní politiky v rámci NATO a EU, si čeští politici usmysleli, že na zbytek EU a NATO zase jednou vyzrají.

6. Bilaterální vyjednávání s USA nejen o radaru, ale i o zrušení víz, popudila některé členské země EU. Když pak Rusko zastavilo na čas dodávky zemního plynu do zemí EU, obraceli se čeští politici s prosbami o pomoc na Brusel. Ukázalo se totiž, že v případě této momentálně jediné skutečné hrozby ze strany Ruska nám USA nepomohou. Nebudou ani budovat ropovod či plynovod z Texasu do Kralup, ani nevyšlou tankery.

7. Bylo s podivem, že ministryně zahraničí USA Riceová byla vůbec ochotna podepsat smlouvy o radaru s Topolánkovou vládou, protože Topolánkova vláda neměla pro schválení těchto smluv vyjednánu v parlamentu potřebnou podporu. Američani svým zrušením plánů na vybudování radaru možná předešli další naší ostudě, až by s pompou podepsané smlouvy odmítnula Poslanecká sněmovna.



Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

honza napsal(a):

Jako téměř vždy přesné a brilantní.Ale stejně to od modrých mudrlantů schytáte.
17. 09. 2009 | 13:42

extrem napsal(a):

Nejsmutnější ovšem zůstaly sliby politiků kteří slíbili financování rozvoje vesnic ležících okolo inkriminovaného místa. Již od počátku bylo jasné, že se zde lidem a starostům maže med kolem úst. Teď je potvrzeno. Nebude nic a Topol se skutečně projevil jako prolhaný gauner, který o tom věděl.
17. 09. 2009 | 13:43

neo napsal(a):

Jen bych dodal pane Pehe, že radar měl podporu všech parlamentních stran kromě KSČ, když ho tenkrát vláda čssd navrhovala.
17. 09. 2009 | 13:48

čenda napsal(a):

extrem: ne že by Topolánek nebyl gauner, v tom se shodnem, ale v tomto případě spíše platí: není radar - nejsou finance pro vesnice. Logické.
17. 09. 2009 | 13:50

Marcus Agrippa napsal(a):

Výborný a hlavně výstižní komentář.
17. 09. 2009 | 13:53

Ládik napsal(a):

Klid, radar stejně bude.
17. 09. 2009 | 13:55

JohnDoe napsal(a):

to: extrem
trochu si odporujete, nechcete radar a nadáváte Topolovi, že nebudou peníze slíbené v případě postavení radaru. Brnkněte Putinovi nebo jeho poskokovi Méďovi, třeba vám hodí pár zlaťáků za to, jak jste hezky bojovali za náš lid.
17. 09. 2009 | 13:56

Pavel Richter napsal(a):

Na ČT 24 běží od rána nonstop pláč nad "americkou zradou". Skoro to vypadá, že bychom měli vojensky zasáhnout.
17. 09. 2009 | 13:57

Bara napsal(a):

Pane Pehe, to jste popsal velmi přesně. Zase vám tady budou někteří nadávat, ale nenechte se otrávit. Já vám fandím a vaše blogy čtu ráda.
17. 09. 2009 | 13:58

Deny napsal(a):

Lidé by si měli moc dobře pamatovat, kdo že to tak vehementně u nás prosazoval radar, kdo šel proti většinovému názoru obyvatel. A pan Černáhora by měl zalézt na Orlík i za ten svůj "zvací dopis II"
17. 09. 2009 | 14:05

Béda napsal(a):

Autor,

opět skvělé - akorát 2 připomínky.

1) otázka: kteří Češi budou v Evropě za šašky?

2) zajímavý je váš názorový veletoč oproti hodnocením této problematiky z dřívějška.
17. 09. 2009 | 14:09

karel matousek napsal(a):

"Jakasi pojistka proti Rusku"?? Umyslne bagatelizovani celkem dulezite veci. Jakesi spojenectvi s temi nebo s onemi, koho to zajima?? Nekdy jsou usudky pana Pehe uplne mimo radar, sorry about the pun. Zrejme se uz nikdy nevzpamatuje z Bushe.
17. 09. 2009 | 14:13

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, američani tady měli být už od pětačtyřicátého a ušetřili bychom si pár desítek let front na banány a hajzlpapír, a ne jenom nějaká polní kuchyň či radar, ale pořádná base. Tam kde stojí rozkročený americký mariňák, tam se hordám těžko leze. Ledaže by ode dneška přestalo platit úsloví o říších roznesených na kopytech. Modré přilby umí akorát Srebrenicu.
Pro ty co zapomněli zde:
http://www.rezek.biz/skl.htm
http://warnet.ws/news/25030
http://komap.net.ru/2008/09...
Veselé krizování a vepřové chřipkování...
17. 09. 2009 | 14:15

Neopřemyslovec napsal(a):

Budou-li mít někdy občané prognózu onkologického onemocnění, přísahají, že vás jako agenta žločiného Ruska utratí. Podobně jednali Přemyslovci proti zločiným Slavníkovcům..
17. 09. 2009 | 14:19

kristusek napsal(a):

Sympatické shrnutí, krátké a jednoznačné. Bohužel jak vidno, leckomu to nestačí ani napsat v bodech. Tak holt příště to zkuste jako comcs, třeba to pochopí i ti "jiní".
17. 09. 2009 | 14:26

kristusek napsal(a):

Mimochodem - je ovšem třeba uznat, že nebýt té šaškárny kolem radaru, česká pop music by byla ochuzena o perlu v podání slintajícího šišlavého dědka a na jazyk si šlapající dámy bez hlasu i sluchu. A to by byla škoda.

(nechci se dotknout jejich vad, za to nemohou, posuzuji pouze kvalitu interpretace).
17. 09. 2009 | 14:31

typro napsal(a):

Chybí tam ta druhá půlka článku. Aktivita nešťastníků z NE ZÁKLADNÁM, naivní a důvěřivá mládež zahrnuta penězi odkudkoliv na pořádnou kampaň. Ochometající se ruská tajná služba.Brečící starostové, kteří měli slíbeno přes miliardu a 13 mil. si již vybrali na projektové dokumentace, například kanalizace. Multi-kulti mír socialistické Evropy není již ohrožen. Zatím.
17. 09. 2009 | 15:37

Karel Mueller napsal(a):

Pane Pehe,
jako už několikrát, mohu jen konstatovat, že dobrý.

Můžeme začít spekulovat, co za tím stojí, resp. co je hlavní důvod.

Možná definitivní krach představy G2 a z toho plynoucí změna zahraniční politice. Nebo se Rusům něco povedlo, jejich určité nové sebevědomí by to naznačovalo.
17. 09. 2009 | 16:00

Vico napsal(a):

Pěkný komentář. Roli šaška nám už na příštích třicet, čtyřicet let nikdo neodpáře.

Ta hysterie kolem radaru byla neuvěřitelně trapná a to na obě strany - radaristů a antiradaristů. Prý, že to bude další vojenská okupace. Tak to je teda poprvé, co se stokrát silnější vojenský okupant na celou tu "okupaci" vykašlal. Na území prakticky celé západní Evropy byla dislokována americká vojska, ale o bezmála novém 21. srpnu tu ječíme jenom my.Asi stejně jako jen my v souvislosti LS ječíme, že právě pozbýváme těžce nabytou státní suverenitu. Ostatní země s rozhodně delší historií státní nezávislosti, za kterou se, na rozdíl od nás, dokázali vojensky porvat, nikoliv.

O "radaristech" tu už pěkně napsal autor blogu, není co dodat.

Snad přece něco. S účastnicí Česko a Slovensko hledá superstár Vlastičkou Parkánovou si ještě jednou zazpíváme Buď zdráv radare!
17. 09. 2009 | 16:12

stále rebel napsal(a):

Baraku, díky, můžeme slavit.
17. 09. 2009 | 16:12

siven napsal(a):

Ale no tak pane Matoušku, to snad nemyslíte vážně. jestliano, pak "out" je tu někdo jiný - zkuste si přečíst pana profresora ještě jednou, možná pochopíte a nebudete si plést autory s exekutory...
nebo ještě trochu hysterie a můžeme začít razit teorii, že projekt protiraketové obrany vymysleli Češi, jako pojistku proti Rusku a jako důkaz věrnosti spojenectví s USA.

Jezusmarja, to chce hadr na hlavu.
17. 09. 2009 | 16:20

Gerd napsal(a):

Politické strany promeškaly svou příležitost získat hromady voličů. Stačilo jen důsledně prohlásit, že radar odmítají z důvodu neprověření technických parametrů a jejich dopadu na zdraví obyvatel. Tento typ radaru se do hustě zabydlené střední Evropy nehodil.
Odpor proti radaru dal dohromady značně nesourodou tlupu lidí s jediným pojítkem, odporem proti radaru.
Dobré je, že Alexandr Vondra na chvíli nebude vidět. Ale on se zase otřepe a vrátí, bohužel.
Jsem také zvědav, jak Václav Havel zhodnotí tohle "podivné americké jednání" podle stejného moudra o "podivném čecháčkovství".
Radar zřejmě nakonec bude na lodích a to je jediný rozumný nápad ze strany USA.
17. 09. 2009 | 16:21

siven napsal(a):

Vico : Tak jest. Mě bylo z těch křiklounů a magorů na obou stranách chvíli do smíchu, chvílemi zase nevolno.

Mají to mnozí Češi ale v krvi pěkné vlastnosti, Kriste Ježíši.
17. 09. 2009 | 16:24

siven napsal(a):

Gerd - Ano.

Jinak trend sebemrskačství v našich končinách už je mi silně protivný a působí navýsost trapně - tak jako v případě hysterie ala radar nebo Lisabon, není na flagellanství Čechů vůbec nikdo zvědavý... kromě jich samotných.
17. 09. 2009 | 16:28

Jiří K. napsal(a):

Souhlas s panem Pehe prakticky ve všech bodech.

ad.1: Ta asymetrie je ovšem pochopitelná. Zatímco pro USA šlo jenom o další základnu ke stovkám stávajících, a to o základnu v další zemi k desítkám stávajících "ozákladnovaných" zemí, potom v případě ČR by to znamenalo po téměř 20 letech znovuobnovení přítomnosti cizích vojenských zařízení na našem území, přičemž při odchodu posledních transportů těch předchozích vojsk byla většina z nás (včetně většiny politiků) přesvědčena o tom, že už žádné cizí vojenské základny na našem území nebudeme potřebovat a ani chtít (natož pak požadovat).
Většina lidí je evidentně dodnes přesvědčena, že takováto potřeba nenastala, zejména s přihlédnutím k nově od té doby vzniklým skutečnostem - tedy k našemu členství v EU a NATO.

ad.3: k čemu taková pojistka, jsme li členy výše zmíněných organizací. Jinak pro mnohé pro-radaristy nešlo jenom o pojistku ale hlavně o jakýsi "šprajc" vůči Rusku, pro uspokojení dětinské snahy nenáviděné "Rusáky" co nejvíce nas... hmm, naštvat. Ať to (Evropu i svět) stojí, co to stojí.

ad.5 a 6: Ano, projevila se opět známá vlastnost některých českých politiků (zejména těch z ODS) myslet si, že jsou chytřejší než zbytek Evropy či dokonce Zeměkoule. A pokud někdo jejich geniální nápady nechápe či dokonce odmítá, nebudeme se s ním prostě bavit a obejdeme ho, zařídíme si to sami. To nebylo zrovna seriózní jednání vůči ostatním našim (evropským) spojencům a nikterak nám a zejména naší důvěryhodnosti nepomohlo.

Je dobře, že to Američané odpískali sami. Obamo, díky.
17. 09. 2009 | 16:36

JC napsal(a):

Myslím, že po Patočkovi si nejvíc oddychnul Paroubek a Zaorálek, že už po nich Obama nikdy ten radar chít nebude.
17. 09. 2009 | 16:38

Rumcajs napsal(a):

Já bych řekl, že to nebyla tragikomedie ODS ale spíše odpůrců trapnost radaru.

Doufám, že se ti blbečkové už konečně cítí bezpečně.
17. 09. 2009 | 16:45

Suchec napsal(a):

Rumcajs:

Blbeček vykládá o blbečcích. Jak příznačné.

Jenže, co je za tím?

Není za tímto ještě větší kulišárna?

Není za tímto jen další kolo zbrojení?

Nefunkčním zařízením si udělali cestičku, a teď budou chtít rozmísťovat menší systémy ve stovkách, ne kusech.

To bude ještě horší, stejně jako rozmístění Pershingů a CM a SS-20 a území Eropy počátkem 80-tých let.

Už to leze ven, jak z chlupaté deky.

Hůř se kontroluje, nepodléhá kontrole zbrojení. A už to zase jede.
17. 09. 2009 | 16:51

RA napsal(a):

a Paroubek může nahlásit Putinovi splnění úkolu.
17. 09. 2009 | 17:08

veverka napsal(a):

"Ve spojení s radarem politici, kteří ho prosazovali, silně mlžili..."

Nazývejme věci pravými jmény.Ve spojení s radarem politici,kteří ho prosazovali LHALI JAKO KDYŽ TISKNE.
17. 09. 2009 | 17:11

karelhá napsal(a):

Pane Pehe, pro přesnost.

Soc.dem.jednali o radaru. Důležité ale je, že se jednalo o kontinuitu v zahraniční politice ČR. První krok učinil už dříve pan poslanec Payne/ODS/, jestli se nemýlím v té době místopředseda výboru Sněmovny pro bezpečnost. Hlásil se k tomu i docela nedávno, snad v minulém roce a nevím, proč by se za to dnes měl stydět.

Ad3/ Nemlžili. Nízce, bezostyšně a nekvalifikovaně lhali a podváděli. Nejenom o účelu, radaru ale i o jeho parametrech, vlivu na životní prostředí nebo třeba o vlivu na zaměstnanost v kraji.

A v tom vidím podstatu problému. Nevidím problém V JEDNÁNÍ o společném bezpečnostním zájmu se spojencem. Ale je naprosto nepřijatelné zdůvodňovat vše pouze a jen slabomyslnými vylhanými důvody. A kašlat přitom na ostatní spojence resp. postupovat proti jejich zájmu.
Ze školy si dnes více pamatuji kam jsme chodili na pivo, než z obsahu fyziky. A je pro mne nepřijatelné jestliže např. premiér s údajným technickým vzděláním vykládá veřejně fyzikální nesmysly o radaru.
A jestli někdo blábolí třeba o tom, jak radar pomůže zaměstnanosti v okolí radaru, tak neví o čem mluví, jak jsou taková zařízení zabezpečena a zásobována. Dost dávno jsem musel pracovně navštívil obyčejnou základnu protivzdušné obrany u Prahy, mělo to oporu v zákoně a velitel útvaru mohl vyřešit problém pouze tak, že mě na své riziko přijal jako osobní návštěvu a celou dobu mě osobně doprovázel.
A to si nedovedu představit, že by USA nechali na dostřel od radaru takového významu dělostřelecký útvar, byť slavné spojenecké armády ČR.
17. 09. 2009 | 17:15

Rumcajs napsal(a):

Suchec:

A nakonec by nám sem nasypali mandelinku bramborovou.

Ale naštěstí máme hrdiny, jako třeba Patočka. Takže můžeš v klidu chlastat na hřišti s hasičema a nadávat na americký imperialisty.
17. 09. 2009 | 17:27

MartiN napsal(a):

Už před zvolením Obamy prezidentem jsem tvrdil, že radar je jen další z figurek na geopolitické šachovnici. Obama teď vyměnil plán na radar s Ruskem za jeho podporu při snižování stavu jaderných zbraní ve světě. Jde sice jen o papírové snižování, ale Obama tak splní aspoň jeden ze svých gigantických cílů.
Štve mě hlavně fakt, že čeští politici se na toto téma do krve hádali a přitom to bylo naprosto zbytečné. Když si Američkani s Ruskem dohodnou, že tu radar bude, tak tu prostě bude. A když si dohodnou, že ne, tak ne. Vidíme, že se dohodli sem radar neumístit. Stohy papíru a hodiny diskuzí tak opět byly o ničem.
Za období od posledních voleb se řešilo pár velkých témat. Radar, Poplatky u lékaře, Lisabonská smlouva. Výsledek radaru je nula, poplatky nic neřeší, ať je máme nebo ne a lisabonskou smlouvu taky nikdo neschválil.
Co tam ti politici vlastně dělají...
17. 09. 2009 | 17:33

jarpor napsal(a):

No,
ne že byste v některých bodech neměl pravdu, pane Pehe, ale nemohu se zbavit celkově dojmu, takového toho trochu "po bitvě generálského" rozumování...
Já ( mě sympatičtí politici ) bych to dělal líp ...

No - nic nového, takových je, kteří všechno a vždy by dělali líp...

Hezký den
17. 09. 2009 | 17:35

Suchec napsal(a):

Rumcajs:
Nachlastanej a hlavně vychlastanej vypadáš spíš Ty, když tu nadáváš lidem do blbečků.
17. 09. 2009 | 17:36

Suchec napsal(a):

MartinN:
Pokud budou USA rozmisťovat masivně systémy AEGIS, žádné ozbrojení nebude.

Smlouva ABM, od které USA jednostranně odstoupily, vymezovala počty a rozmístění těchto systémů.

Poslechnout si Gatese, mylím si, že teď přijde na řadu Irán, a oni si chtějí rozvázat ruce v Evropě.
17. 09. 2009 | 17:41

Rumcajs napsal(a):

Suchec:

Antiradarovský postoj je pouze důsledkem českého komplexu malosti, kde si zamindrákovaný troubové zahráli na hrdiny. "Dokonce brání republiku před invazí cizích vojsk."

Nemám pro ně jiné oslovení jak blbečkové .
17. 09. 2009 | 17:49

Gru napsal(a):

Podpis smlouvy byl v podstatě jeden z tarminálních záškubů bushismu, takže mě ani neudivoval.
Zas tak moc bych Obamu nevelebil, pohnutky budou jistě značně utilitární, (a mimochodem potvrzují varování odpůrců radaru, že USA budou vždy sledovat pouze (nikoliv jen "především") vlastní zájmy.

Ale nemohu si odpustit exkurs ke K. Schewarzenbergovi, který se holedbal bilaterálností probematiky a tím, jak Rusko je bude zcela bez vlivu na tuto oblast... Ukazuje se ovšem, že bez vlivu je naopak tuzemský kapesní politik typu Schwarzenberg, Topolánek, Vondra.
A nezapomínejme na Havla a jeho supliku Obamovi - ukazuje se, jak naivní tento člověk je, jak zahleděný do sebe a svého iluzorního významu. Velmi poučné...
17. 09. 2009 | 17:53

SuP napsal(a):

Suchče -
Lidem ne, jen blbečkům. Nauč se číst psaný text.
17. 09. 2009 | 17:53

Pocestny napsal(a):

Jezuskote, to je polízanice!
Na jedné straně se horečně vymýšlí slogan, který by zněl méně blbě, než jak jeden nejčko vypadá, poněvádž holt jeden vypadá jako trouba, na druhé straně se bujaře křepčí, i když opět dotyční velmi pravděpodobně na toto rozhodnutí neměli naprosto žádný vliv.

Máme tu míromily, Patočka hýká blahem vedle, jakoby zastavil národní katastrofu, máme tu wohnouty, ti mají jěště od souhů vymalováno, takže NE (pro každej případ), prostě model "brdskej purkmistr" pak tu máme "Vyčítaly", tedy ty, kteří mají USA místo Sparty/Slavie a "Vyčůraly" jako je Klvaňa, kterej ucejtil good job & good dash.
To jsou hráči toho pimprlovýho divadýlka.
Audience se dělí na menšinu levicových ichtylů, kteří věří ve svůj "revoluční návrat do čela mas" a pak na vágní většinu lidí, kteří si jen přejí, aby to opravdu k něčemu bylo, a hlavně, aby nebyla ostuda.

Té se povedl krajáč. Nejčko je úplně jedno, jaké má intence Pentagon, ona levicová idea, že Barák je takový nový Jozíf Visralionovič je poněkud mylná, takže tenhle inštrument obětován nebyl, ani idea systému, jen se hledá jiné řešení. To ukazuje, jak málo bylo oběma strananám platné to nafukovat.

Ten domácí cirkus ovšem ukázal, jak stále máme tendenci zneužívat partikulární záležitost diplomaticko - vojenského charakteru k té nejbulvárnější hysterii v komunální i vnitrostátní politice.

Až vychladnou vášně, tak naši hrdinní obránci vlasti pochopí, že pobrdí ujel poslední vlak do civilizace, už tam lze plánovat leda úložiště jaderného odpadu, ti, kteří tu kladli duši na oltář transatlantických vztahů se budou pár měsíců stydět na pivo, a ti, kteří chtěli jen klidnou a věcnou spojeneckou domluvu v kruhu odpovědných, ti tratí nejvíce.

Není oboru, kde bychom nebyli za debily (pane editor, slovní hříčka byla zvolena jako cvičení z hychykyry, které tu kdejaký vlastenec tolik potšebofat.)

Vy zde za mentální oponou tohoto duševnío skleníku se můžete obelhávat, žew nejste, ale stejně tak se vaši sousedé domlouvají na tom, že jste.
Pro váš život zde je dnes daleko důležitější to, co si o vás myslí okolí než to, co si o sobě myslíte vy.
Názorným příkladem tohoto pravidla budiž Hořejšího milec, pan Pupík.
17. 09. 2009 | 18:11

jarpor napsal(a):

Pocestny

Dobrý, fakt dobrý...

Hezký den
17. 09. 2009 | 18:24

Krupa Václav napsal(a):

V době studené války se zbrojilo na obouch stranách jak nikdy v dějinách lidstva.Stále ničivější zbraně měly být a stále ještě jsou jakousi zárukou nepoužití.Jejich nevýhodou je,že se použijí jen jednou,nic už dál nebude!A ucho se někdy téměř jistě utrhne.Proto vzhledem k celosvětové ekonomické a politické situaci vítám Obamovo rozhodnutí,které může znamenat začátek změn,jaké si přála většina američanů.Bude to mít velmi těžké a doufám,že nebude následovat J.F.K.
17. 09. 2009 | 18:32

ROSSIAN napsal(a):

Rumcajs, Obama je mi sice sympatický, nicméně on nerozhoduje zahraniční politiku USA ale celý soubor jeho poradců.

Takže zatím se bezpečně necítím, protože se za ocenánem pouze vymýšlí varianty efektivní strategie jak přizpůspobit americkou hegemonii nové době, a pochopitelně že podle geopolitického imperativu kdo ovládá euroasii kontroluje svět je napřímeno toto úsilí především na tuto oblast (kde každý kdo chce být globálním hegemonem dříve či později narazí na Rusko - a vítězství či porážka v zápase o euroasii je úměrné síle Ruska, které zvítězilo nad nacistickým pokusem ovládnout svět a nyní čelí poněkud sofistikovanější hrozbě "new world order", který se zrodil v hlavách západních sociálních inženýrů).

Takže cítít se budu bezpečně teprve, až Rusko bude natolik silné a ukotvené ve všech vazbách globální politiky se vlivem v globálních mocenských, ekonomických i neformálních strukturách, že USA ani nikdo jiný nebude moct bez Ruska řešit žádný problém globální a bezpečnostní politiky ani vychýlit rovnováhu ve svůj prospěch. Pozice Ruska je pro budoucnost euroasie (i budoucího globálního světového pořádku)klíčová mnohem víc než si kdo myslí.

A at se tomu komu líbí či ne ale Rusko (sousedící se všemi hlavními civilizacemi světa) je hlavní zárukou světové stability a nikoli USA pokoušející se nyní o různé kombinační tahy jak zachovat vlastní hegemonii. A opětovné vychýlení rovnováhy od nyní se rýsujícího multipolárního světa k opětovnému unilateralismu (nadvláda jediné velmoci, byt maskovaná za globalistický multilateralismus)je nebezpečná ohrožující budoucí globální bezpečnost a zvyšující napětí. Nově sílící velmoci by si už opětovný návrat k unilateralismu nenechali líbit.
17. 09. 2009 | 18:33

OO7 napsal(a):

ano, pocestný.pobrdí opravdu ujel poslední vlak do civilizace.Je to tady jako ve středověku.Není voda a kanalizace.A nebude.
17. 09. 2009 | 19:20

lenox napsal(a):

To 007
Vzpomínám si, že svého času Topolánek prohlásil, že na rozvoj předmětné oblasti budou vynaloženy prostředky na infrastrukuru a to bez ohledu na výstavbu radaru. To ovšem též sliboval Katce Neumannové na MS v Liberci a potom dal od toho ruce pryč. Inu sliby jsou chyby, vcož u Topola platí dvojnásob (viz smlouva s voliči apod.).
17. 09. 2009 | 19:40

VK-Can napsal(a):

Pro pana Pocestneho.

Umite polozit prst na "bebíčko".
Nekoho to hodne zaboli, jinemu to udela moc dobre.
V kazdem pripade umite psat.
Zdravim.
17. 09. 2009 | 19:41

Suchec napsal(a):

Pocestný:
Ichtyl je zde, milá Pocestný, někdo úplně jiný, jak pozoruji.
Slovník o tom hovoří dokonale.
Kde to bylo? Ochranná služba, BiS? Nebo už i V. správa?
OO7:
To byly sliby Topolánka s Vondrou a Klvaňou o 1,5Mlrd. a skutek?
Udělali z vás blbce a i někteří starostové se tím rohlíkem nechali opít.
17. 09. 2009 | 19:43

Suchec napsal(a):

Rumcajs:

Lez si do řiti komu chceš. Stejně zůstaneš slepý.
17. 09. 2009 | 19:46

Rumcajs napsal(a):

ROSSIAN:

Rusko,kde u moci jsou absolventi KGB,
Rusko, kde vládne mafie před kterou bledne i Paroubek s Kočkou,
Rusko které nedávno napadlo suveréní stát a zřejmě navždy obsadilo,
to má být záruka stability ?

Rossiane, snažíš se naplácat co nejvíc cizích slov na minimální prostor, ale tím tvoje pseudointelktuiální činnost končí.

I kdyby jsi tisíkrát chtěl, pravda je nakonec jiná.
Rusko je národ mafiánů a opilců, a pokud mu nebude nic stát v cestě, máme je brzo tady i s jeho pokleslou kulturou.
17. 09. 2009 | 20:02

Rumcajs napsal(a):

Suchec:

Že by někdo prozřel lezením do řitě ?
A nějaká osobní pikantní skušenost by nebyla ?
17. 09. 2009 | 20:03

Gru napsal(a):

Rumcajs

Velké sdtáty ujž mají ve zvyku napdat "suverénní" sousedy, ba mnohdy i vzdálené nesousedícví země. Chtěl bystě snad nějaký seznam?

Pokud jde o pokleslou kulturu, pak se v současné záplavě braku zpoza oceánu už věru není čeho více obávat. Už nás nic víc poškodit nemůže. Vím, o čem mluvím, většinu života jsem unikal před stupidními sovětskými filmy a podobně Selanka a idylka ve srovnání se současností.
17. 09. 2009 | 20:11

Karel Mueller napsal(a):

Milý pocestný,
sice jsem nenašel větu "alles Mueller oder was", máte na ní patent, ale i tak jsem se docela zasmál. Byť na prezentované názory autora blogu moc nereaguje.

Snad jen dvě poznámky: Píšete, že není obor, kde by nás neměli za debily. To jest kdo? Cizina? Ta jedná jen s naší elitou a tím, koho elita do zahraničí vysílá. Určitě máte v tomto směru své zkušenosti a tak se necítím povolán Vám oponovat.

Pokud jde o onen poslední vlak z Brd do civilizace, to jste myslel kam? Do Eurabie? Nebo na západní pobřeží Pacifiku, který Američané považují za pomalu už dnešní, ale určitě budoucí centrum civilizace? Stačí ČíŇanům nabídnou Brdy jako základnu pro příší průmyslovou expanzi v Evropě. Civilizaci tam budete mít obratem.
17. 09. 2009 | 20:22

badatel napsal(a):

to Rumcajs,
hloupí lidé sice mohou vyjadřovat svůj názor, ale vytváří pouze spam.
Představte si sám sebe na nějakém odborném semináři astrofyziky, kde budete zastávat názory astrologa a věštit.
Jste zřejmě bohatý člověk, a to co se Vám dostává na penězích chybí na IQ - soudě dle Vašich komentářů napříč všemi blogy, které chybně,hloupě a s dávkou totalitního zaujetí komentujete (nejste náhodou bývalý komunistický funkcionář, který něco zprivatizoval či zrestituoval?)
Jinak mám upřímnou radost, že komentátorům Vašeho typu to s predikcí radaru u nás totálmě nevyšlo, a že máte mírně řečeno vztek, že Amerika má trend doleva, že ano.
17. 09. 2009 | 20:27

Rumcajs napsal(a):

badatel:

Tvé IQ by se do mého vešlo tak desetkrát, troubo.
17. 09. 2009 | 20:33

Rumcajs napsal(a):

Vůbec nechápu, co to tady ti antiradarovci tak povykují ?
O jaké změně to vlastně mluví?

Asi se dívám na jinou televizi jak Patočka s Paroubkem, ale z vyjádření které jsem sledoval já, se nic takového nechystá.
Naopak. Amerika bude dále pokračovat v protiraketové obraně, pouze zvolí jinou obrannou strategii.

Ve světle těchto informací mám pocit, že si Paroubek a jemu podobní komedianti šlehli víc než je zdrávo.
17. 09. 2009 | 20:38

Karel Mueller napsal(a):

Gru:

Dnes nevidíte v naší TV nebo v kinech jediný ruský film. Nevím, jak to vypadá s literaturou, ale lidé nečtou a že by něco vycházelo nepozoruji.

Vzpomněl jsem si na docela širokou nabídku amerických knih a filmů za totáče. Ve své nekonečné naivitě jsme si vůbec nepřipustili, že je to to nejlepší, co na západě vzniká.
17. 09. 2009 | 20:41

Skogen napsal(a):

Pocestný, "pobrdí" ujel vlak do civilizace? No to mě podržte. Já nevěděl, že to tehdá aspirovalo na nějakou megapoli, měl jsem za to, že Američané prostě jen zadrátují jeden kopec.
17. 09. 2009 | 20:41

schlimbach napsal(a):

Rumcajs

vaše invektivy se mě osobně dotýkají, to že mám jiný názor než vy, nemusí nutně znamenat, že jsem blbeček. Naopak vaše ivektivy dávají tušit, že jste velice nevyrovnanou osobností s dominantními totalitními sklony, která je neschopna regulérní diskuse.
17. 09. 2009 | 20:45

schlimbach napsal(a):

Rumcajs

dnes se musím bohužel vašim výrokům věnovat, ač mne to velice málo těší. Který že to stát podle vás napadlo v nedávné době Rusko a to zřejmě napořád ?? Přiznám se, že nejsem v obraze, takže díky za informaci -)
17. 09. 2009 | 20:49

Skogen napsal(a):

Pane Muellere, ruské klasiky si stáhnete v pohodě třeba do čtečky v mobilu, pěkné zastoupení má i ruská sci-fi. Lidé čtou asi méně než dřív, protože kniha má konkurenci, ale nebojím se, že by literatura zanikla. I tady je znát technologický vývoj.
17. 09. 2009 | 20:51

schlimbach napsal(a):

ROSSIAN

máte naprostou pravdu -)
17. 09. 2009 | 20:54

Karel Mueller napsal(a):

Skogen:

Díky :-), myslel jsem klasickou knihu. Možná jsem se špatně v nabídkách díval :-).
17. 09. 2009 | 20:57

schlimbach napsal(a):

co se týká investic podbrdským vesnicím, Topolánek jako předseda vlády slíbil cca 22 vesnicím 1 200 000 000 korun na investice do infrastruktury a výhradně tvrdil, že to nezáleží od toho, zda radar bude nebo nebude. Pokud toto nedodržel, pak je to obyčejný lhář a stojí za to si to zapamatovat. tristní ovšem bude, pokud tento veřejně učiněný příslib nebude ctít ani současný premiér. Nějak mi to k němu nesedí, takže být podbrdskými obyvateli, ještě bych neztrácel naději. Stávající premiér totiž zdá se, ctí dané slovo, na rozdíl od Topolánka.
17. 09. 2009 | 20:57

stále rebel napsal(a):

Pro schlimbach.
Problém je ještě horší.
Tím, že byly obcím naslibovány desítky nebo stovky milionů, obce utratily miliony za projekty a to bude pro některé problém. No někteří na tom vydělali, podobně jako Klvaňa.
17. 09. 2009 | 21:14

Pocestny napsal(a):

Stávající premíiér svazu pobrdskýách Apačů nic neslíbil, nebude ani kořka, ani korále!
Jo, holenkové, to je zase nějakej novej českej vynález - korupce za odporování?
Ty kanály, silnice, vodu, proud a vše ostatní tam bylo potřeba kvůli "okupantu", retardové si vystačí s tím, co měli vždy, tedy lejno mezi prsty u nohou a holou řiť.

Je to tak i spravedlivé, když vidím, jak heroj Nečapajev "privatizoval" rožmitálská kasárna, říkám: zloběj, tak žádný hračky.

Požádejte o pomoc pana Tamáše a sov.. teda ruskou ambasádu.
Alles Mueller oder was! -)
Zdravim.
Já netvrdim, že tenhle vlak jel do Las Vegas, ono by stačilo, kdyby dojel dál než do Březnice, jako obvykle, dál se z Rožmitálu necestuje, už pár set let.
17. 09. 2009 | 21:17

Gru napsal(a):

Schlimbach, Pocestný
Slib finanční injekce nesouvisí přece - jak ostatně prohlásil sám Topolánek - s přijetím či nepřijetím radaru, nýbrž pouze s mravní zvětralostí představitelů bývalé vlády a s naivitou starostů, naivitou tak otřesnou, až je také nemravná. Topolánkův slib totiž od počátku zaostával v reálnosti dokonce i za Hitlerovým prohlášením, že Moravou povede dálnice...
Soudím, že potrefení starostové fakticky zpronevěřili konkursní podstatu svých obcí, neboť pustit se do investic na dluh na zákjladě zmíněných vládních lživých slibů nemohlo být jednáním bona fide.
17. 09. 2009 | 21:27

Rumcajs napsal(a):

schlimbach:

Např. Gruzii.

Když mi Váš názor připadne hloupý, považuji za normální, označit Vás třeba i za blbečka. My v Řáholci si na servítky moc nepotrpíme.

I já si dovolím otipovat Vaši povahu. Jste buď čistokrevný podvodník,který na svou pseudo-ekonomickou vizi láká nešťastníky z kterých dřív nebo později začne tahat peníze za účelem "výzkumu" nebo určitá modifikace mesiáše Imanula Parcifala.
17. 09. 2009 | 21:35

Karel Mueller napsal(a):

Pocestný:

Stav silnic opravdu neznám, ale řekl bych, že kanály, vodu a proud tam mají.

Nebo spíš "prý bejval svět před fůrou let ... " jak by zapěl božský Kája.
17. 09. 2009 | 21:37

Rumcajs napsal(a):

gru:

kulturu vnímám poněkud šířeji. Např. politickou kulturu, kulturu chování atd.

Jinak souhlas, není se na co dívat.
17. 09. 2009 | 21:39

schlimbach napsal(a):

Rumcajs
mou ekonomickou vizi nechte napokoji, protože jste ji ani nečetl, takže se zbytečně neztrapňujte.

Gruzii ?? Rusko je v Gruzii ? To je mi tedy novinka. Někdo z nás dvou blouzní. Ještě mi začněte vykládat, že Jižní Osetie a Abcházie je nedílnou součástí Gruzie a budu se smát až do rána.
Vaše otypování mé povahy ignoruji, protože bych se nerad snížil na vaši úroveň argumentace.
17. 09. 2009 | 21:40

schlimbach napsal(a):

Gru

myslím, že je celkem dosti tristní, když předseda vlády učiní veřejný příslib a pak jej nedodrží. Že tomu starostové uvěřili mě nepřekvapuje, podle mého názoru je veřejný příslib vymahatelný.
17. 09. 2009 | 21:45

Rumcajs napsal(a):

schlimbach:

Víc jak začátek vaší ekonomické vize normální člověk nepřežije.

Proč by jste se nemohl snížit, když já to taky udělal.
17. 09. 2009 | 21:51

Gru napsal(a):

Schlimbach
To smutné je, ale stejně smutná je ochota starostů dát se takto nemravně korumpovat. Navíc to bylo naprosto průhledné. Já tomu nevěřil nikdy. Nejsem ovšem starosta. Těžko pro ně nacházím omluvu... vlastně nenacházím.
17. 09. 2009 | 21:52

schlimbach napsal(a):

Rumcajs

zdá se, že jste přežil, mohu tedy dovozovat, že nejste normální ?
17. 09. 2009 | 21:54

schlimbach napsal(a):

Gru
já je také neomlouvám, jen říkám, že je to tristní, když ani slovo premiéra neplatí
17. 09. 2009 | 21:56

Rumcajs napsal(a):

Sclimbach:

Nemáte náhodou ještě druhý nick Bušina ? Ten má taky velké problémy s logikou.

Tedy opakuji:

Víc jak začátek vaší ekonomické vize normální člověk nepřežije.
Já víc jak začátek nečetl. Proto máte nyní to neuvěřitelné štěstí, že si se mnou můžete tak hezky povídat.
17. 09. 2009 | 21:58

schlimbach napsal(a):

Rumcajs

uffff, to jsem si oddechl, že jste skutečně ani ten začátek nečetl, už jsem se lekl, že ano a že jste i přežil, což by mi dělalo obrovské problémy v naší další diskusi. Teď mám alespoň jistoru, že jste nečetl ani ten začátek, takže se mohu spolehnout na super argumenty z vaší strany nezatížené relevantními informacemi. Pak že se Češi nedomluví -))
17. 09. 2009 | 22:17

Rumcajs napsal(a):

schlimbach:

Děláte si prdel, nebo jste fakt tak natvrdlej ?
17. 09. 2009 | 22:23

budul napsal(a):

Rossian: předvedl jste opravdu pěknou ukázku myšlení dnešních ruských elit.

Docela mě fascinuje, jak Rusové dokázali zkombinovat anglosaskou geopolitiku (koncept heartlandu) s tradičním ruským mesianismem (v tomto případě Rusko jako zachránce globální stability) do té jejich eurasijanské doktríny.

Je vidět, že jste vzdělaný člověk. Mám pro vás (a všechny ostatní odpůrce americké hegemonie) jednu otázku: opravdu si myslíte, že je americká hegemonie pro svět tak špatná? Rusko se dnes tváří jako obhájce mezinárodního práva a OSN. Nezapomínejte ale, že třeba takové OSN (a brettonwoodské instituce) vzniklo z vůle USA v době NAPROSTÉ hegemonie USA po WWII (kdy samotné USA produkovaly více jak polovinu světového HDP, to se s dnešní tzv. "hegemonií" USA nedá ani srovnávat). Minimálně v tomto období (ke konci a po WWII) hrál hegemon pozitivní roli při tvorbě mez. institucí a mez. práva. To jenom abych trochu popošťouchnul debatu :-)

Mimochodem, to, co prováděl Bush nepovažuji za důsledek "americké hegemonie", ale za důsledek "americké ztráty hegemonie". Vždycky když nějaká velmoc ztrácí hegemonii, tak u toho kope a vyvádí. V trochu vědečtějším jazyku to máte třeba tady: http://people.reed.edu/~ahm...

Jak říkám, když měla Amerika SKUTEČNOU hegemonii, tak to bylo fajn (rozmach prospěšných mezinárodních organizací, mezinárodního práva vč. třeba Listiny základních práv...). Teprve když USA o hegemonii přichází (nebo když si třeba jenom myslí, že je jejich hegemonie ohrožena, k čemuž může přispět třeba šok z 11.9. ...), tak u toho USA dělají strašné kejkle (viz Bush a jeho politika). To je pak s nimi k nevydržení :-))

Čus
17. 09. 2009 | 23:22

schlimbach napsal(a):

Rumcajs
proč natvrdlej, já si víc jak začátek vaší odpovědi nepřečetl, má argumentace se vám nějak nezdá ? -))
17. 09. 2009 | 23:37

Al Jouda napsal(a):

Amíci asi mají už něco lepšího než radar u nás a rakety v Polsku. Ale my zase máme na letišti v Mošnově největší seriově vyráběné dopravní letadlo na světě. Teď nevím, zda je větší než kusovka Ruslan.
17. 09. 2009 | 23:42

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Pocestny:
"Pro váš život zde je dnes daleko důležitější to, co si o vás myslí okolí než to, co si o sobě myslíte vy." Měl byste se toho držet, když už tak moudře kážete. ale nutkavost je silnější, že.
17. 09. 2009 | 23:55

Zbyněk Matyáš napsal(a):

ROSSIAN:
"Rusko (sousedící se všemi hlavními civilizacemi světa) je hlavní zárukou světové stability a nikoli USA" Ani USA ani Rusko, nýbrž multipolární vzájemně se vyvažující svět s Čínou, Indií, Japonskem, Evropou.....atd. Vaše supervelmocenské ambice jsou už passé.
18. 09. 2009 | 00:01

zweigeltreibe rose napsal(a):

Ano, i toto je ta moje milovaná země: tolik povyku pro NIC... !!!???
tak mám někdy pocit, že kdysi dávno, v dobách Pablo Nerudy, Indiry Gandhiové, Deana Reeda ...v tomhle kraji přes veškerou jeho obehnanost bylo víc zdravýho rozumu než teď-------Pro mne je prostě neuvěřitelné, že tohle thema TADY a TEĎ lidi berou takhle vážně, daleko vážněji, než kdysi... ach bože,dyk já nemůžu bejt určitá, já se mých milých krajanů přece nechci dotknout---...Jediný, co mne uklidňuje, je to, že ti, kteří si dokázali spočítat dvě a dvě,tedy jak nehorázný nesmysl byla celá radarová kampaň i antikampaň, prostě nemají sebemenší potřebu se k tomuto tématu jakkoli vyjadřovat. Vždyť je to TAK nezajímavý, blbý, a to od ouplnýho začátku, co tady to téma radaru je... (fascinujícím vrcholem všeho ovšem byla megafotka Olgy Zubové s palcem dolů... ještě dnes ji možno spatřít, bacha, ať nenabouráte...)copak si někdo vážně může myslet, že tohle téma nebylo jinýho, než taneček kobry? To nejsmutněší,co se v souvislosti s "radarem" stalo, je právě to, jak elita národa baští celej tento mazec tanec, kterej okolo nich bože můj - stále probíhá. Bublina, zaklínání hada, tradá. Lidé bděte - neblbněte. Nebožtík Neruda - ten by vám dal. Otázka radaru v zemi české není nic jiného než paskvil hamburgru od etnického čecha macdonalda...
18. 09. 2009 | 00:28

woodward napsal(a):

"Opravdu si někteří politici mysleli, že v případě konfliktu, například s Ruskem, budou USA ignorovat své závazky v rámci NATO, ale půjdou do rizika jaderného konfliktu kvůli radaru v České republice?" Pehe je cvok. žádnej konflikt nehrozil a nehrozí.Jediný, co (teď) hrozí, je to, že si Rusové jako obyčejně Obamovu vstřícnost vyloží jako slabost. Vždycky to tak bylo a bude. A jak se zdá, západ se nikdy nepoučí. Situace kolem radaru neměla co dělat s tím, co se stane teď nebo v dohledné době, ale co by se mohlo stát, když západ bude jevit ochotu k ústupkům, pokud jde o prosazování ruského vlivu v bývalých sovětských satelitech. Máme tady partu nechopných "lídrů" a voličstvo, který se nechá zjančit vyhlídkou na proplácení 30 Kč poplatků; v nocinách občas prosáknou zprávy o aktivitě ruských tajných služeb na našem území, jenže to očividně nikoho příliš netrápí. Všichni se zajímaj jen o Paroubka, Ratha, Melčáka, Dalíka, Tvrdíka, vajíčka, squattery a bůhvíco ještě. Bezpečnost státu všichni považujou za danou, zjištěnou věc. Jenže když na to přijde, naši kámoši z EU nás s Ruskem klidně vymění za pět kilo tvarohu. Americký prezident, pokoušející se s Ruskem jednat civilizovaně v rukavičkách (kolik už takových bylo?) je pro nás v této době přinejmenším nepříjemnou komplikací. Vybudování americké základy na českém a polském území by bylo silným signálem Rusku, že tenhle píseček už jim nepatří. Odklon od původního záměru vybudovat štít v těchto dvou zemích jenom utvrdí Rusko v názoru, že země bývalé varšavské smlouvy součástí západu nejsou.
18. 09. 2009 | 09:47

SuP napsal(a):

Pane Pehe -
Děkuji za Váš článek. Článek je sice úplně blbej, ale debata je politicky nadmíru zajímavá ....
18. 09. 2009 | 10:49

SuP napsal(a):

...A tímto zdravím všechny, co "spolu mluvěj".....
18. 09. 2009 | 10:50

Al Jouda napsal(a):

Sbohem radare, těšíme se na rakety !
18. 09. 2009 | 11:24

SuP napsal(a):

Koukám, že jsem zase porušil vlastní pravidla.
Tedy ne že "článek je blbej"..., ale "s článkem nesouhlasím ani v nejmenším, neb můj pohled se s jeho zněním neztotožňuje"....
18. 09. 2009 | 11:49

free napsal(a):

fuck off obama.všechno se ti vymstí.rusove nikdy nebudou tvoji spojenci.Ať žije Bush!!!
18. 09. 2009 | 12:58

Zbyněk Matyáš napsal(a):

free of intelligence :)))
18. 09. 2009 | 15:43

fudoshin napsal(a):

neschválení radaru parlamentem by byla ostuda americká.a příznačná reakce na jejich politiku vůbec, zatleskali by nám mnozí, kteří by našli odvahu udělat to veřejně, potajmu snad všichni, vyjma těch, kteří jsou v tomto projektu a s ním souvisejících, zainteresování...
18. 09. 2009 | 18:14

Ali napsal(a):

...no do zblbnutí lidí řečma... ...a nic se neděje už stovky let nigdo nic neobjevil nevinalezl a nesrovnal...
19. 09. 2009 | 01:14

Vladimír napsal(a):

Ne nadarmo se říká
"Jsi blbý jako Pehe."
19. 09. 2009 | 17:03

mp napsal(a):

Souhlas zejména s bodem 7. Celá akce Radar by se dala ztvárnit umělecky. Po Kapřících by mohl přijít třeba balet Sloni v porcelánu.
Ládik:
Radar bude. Prý se něco chystá na Orlíku.
20. 09. 2009 | 01:45

jirka napsal(a):

Radar, mnoho povyku pro nic http://www.facebook.com/pag...
20. 09. 2009 | 18:45

Vladimír napsal(a):

Soudruh Pehe opět lže.
Češi se, dle něj, obraceli na Brusel, ale každý si pamatuje, že Topolánek hodiny a hodiny jednal s Putinem v Moskvě.
Radarem chtějí Češi obejít NATO apod. Ale že si Němci nechávají nechávají z Ruska vybudovat sólo plynovod, to soudruh Pehe jaksi pomíjí...
28. 12. 2009 | 10:34

Free Ringback Tones napsal(a):

thanks you very much for your information
12. 03. 2010 | 04:40

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novotný Martin O Obluk Karel · Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy