Boj s korupcí? A kde je zákon o státní službě?

11. 01. 2010 | 08:01
Přečteno 5797 krát
Je dojemné sledovat, jak urputně české politické strany bojují proti korupci, zejména když opakovaně slibují před volbami, že tentokrát už opravdu, ale opravdu přijmou zákony, které korupci omezí. Čím to, že se ty skvělé plány nakonec pokaždé tak nějak neuskuteční?

Odpověď známe: je to samozřejmě zásluhou ostatních politických stran. Naposledy tak například sociální demokracii prý zabránila v přijetí návrhů na omezení lobbingu a novou úpravu střetu zájmů Občanská demokratická strana.

Všimněme si, že osvědčenou metodou, kterou politické strany používají při blokování smysluplných návrhů, jsou tvrzení, že v principu souhlasí s nutností toho či onoho opatření, ale je třeba celou věc upravit „komplexněji“ nebo prý „ošetřit jinak“. Politické strany prostě mají tu nejlepší vůli něco dělat, jenom se jim obvykle tak nějak nelíbí návrhy, jež jsou zrovna na stole.

Výsledkem této horečné aktivity našich politiků v boji s korupcí je, že se v podstatě na legislativní úrovni neděje nic, zatímco korupce utěšeně přibývá.

Nyní přichází s balíčkem protikorupčních opatření Fischerova vláda úředníků.
Návrh, který má na starosti ministr vnitra Martin Pecina, obsahuje užitečné náměty. Například prověřování finančních poměrů členů vládních komisí pro velké zakázky (nad půl miliardy korun) Národním bezpečnostním úřadem. Nebo vytvoření instituce agenta provokatéra, která existuje v celé řadě demokratických zemí.

Mezi zamýšlenými opatřeními je i návrh zavést institut korunního svědka, tedy člověka, který by mohl získat až beztrestnost, kdyby pomohl rozkrýt závažnou trestnou činnost. I to je instituce, která existuje v celé řade demokratických právních řádů.

Jiný zajímavý námět pro premiéra Fischera se objevil v dokumentu připraveném ekonomem Miroslavem Zámečníkem, který například vybízí k tomu, aby se státní zakázky nepřidělovaly firmám, jež nemají jasnou vlastnickou strukturu. Tedy například akciovým společnostem, v nichž jsou držitelé akcií neznámí.

Je už dopředu jasné, co bude v případě některých těchto návrhů následovat, až přijdou na půdu Poslanecké sněmovny. Uslyšíme například, že jsou to návrhy jistě zajímavé, ale že je musí „komplexněji“ připravit až vláda se skutečným mandátem (jako by Fischerova vláda, schválená Poslaneckou sněmovou, mandát nemela). Některé strany budou vyjadřovat velké znepokojení nad možným porušováním lidských práv v případě agenta provokatéra nebo nad možným porušováním spravedlnosti v případě korunního svědka.

I tak je dobré, že Fischerova vláda nabízí řešení. Pro politiky bude zase o trochu těžší tvrdit, že taková řešení je složité vymyslet.

Zarážející je, že ani Fischerova vláda, ani politické strany nemluví v souvislosti s proti-korupčními opatřeními (a obecně v souvislosti se zlepšením fungování našeho vcelku mizerně fungujícího státu) o přijetí zákona o státní službě. Jeho neexistence je totiž naprostý skandál.

Zrekapitulujme si fakta.

Zákon o státní službě přijala Česká republika na poslední chvíli před vstupem do Evropské unie, protože bez něj se vstup mohl také nekonat. EU totiž požadovala: buď odpolitizujete státní správu a zavedete v ní pravidla běžná v civilizovaných zemích, nebo budete mít vážný problém.

V členských zemích EU jsou státní úředníci zvláštní kastou nejen proto, že mají zajišťovat hladké fungování státu bez politických tlaků, ale také proto, že zajišťují implementaci pravidel EU, jakož i dohled na pohyb evropských fondů.

Česká republika byla Bruselem za absenci kvalitního zákona o státní službě pravidelně kritizována. V roce 2002 zákon nakonec s remcáním přijala, do EU vstoupila, ale pak jeho účinnost několikrát odložila. Jako své poslední rozhodnutí v úřadě účinnost zákon odložila vláda Jiřího Paloubka v létě 2006 s tím, že pokud by zákon začal naplno platit od začátku roku 2007, tak jak se předpokládalo, stálo by to příliš mnoho peněz.

Ministr vnitra Ivan Langer později Topolánkově vládě navrhl zrušit zákon o státní službě ještě před tím, než v roce 2009 začne fungovat. Argumentoval tím, že je ho třeba nahradit zákonem, jenž by státní úředníky postavil na roveň jiných zaměstnanců, kteří se řídí Zákoníkem práce. Státní zaměstnanci by tak ztratili například nárok na postup podle kariérního řádu, příplatky k platům a důchodům, jakož i ochranu před politickými tlaky.

Ostatní strany možná nesouhlasily s důvody, které Langer pro zrušení zákona uváděl, ale nehnuly ani prstem. Měly totiž vlastní důvody. Každopádně nijak neprotestovaly, když účinnost zákona byla pro jistotu znovu odložena, už po čtvrté, v roce 2008.

Tím nejdůležitějším důvodem je, že by odpolitizovaná státní správa, v níž platí přísná odborná, tedy nepolitická kritéria pro kariérní postup, už nemohla být využívána k rozdávání prebend po volbách (tedy lukrativních postů ve státní správě), navíc by v důležitých úřednických postech mohli sedět, viděno optikou politických stran, jacísi poctiví naivkové, řídící se zákony—třeba při zmíněném rozdávání státních zakázek. Tomu je třeba za každou cenu zabránit.

Takže výmluvami politiků o tom, proč zákon bylo tak těžké nejprve přijmout, a pak ho nechat vstoupit v platnost, se nenechme mýlit. Někteří tento zákon údajně považovali za diktát Bruselu. Jiní se zase prý obávali, že kdyby zákon začal platit, „zacementoval“ by ve státní správě úředníky dosazené poslední vládní garniturou. Jediné, co lze usoudit vcelku s jistotou, je, že oficiálně zveřejněné důvody, které politici nabízejí a nabízeli proti zákonu o státní službě, se liší od těch skutečných.

Skutečnost, že Česká republika zákon o státní službě, který kdysi slíbila EU jako podmínku svého členství, nepoužívá, je otřesná nejenom proto, že poměrně zjevným důvodem pro otálení stran je snaha uchovat si vliv nad státní správou, tedy snaha o uchování volného prostoru k čachrům umožňujícím korupci. Nehorázné je toto jednání také proto, že ukazuje, jak nespolehlivým členem EU naše země je.

Nejvíc na absenci zákona o státní službě doplácejí obyčejní občané. Právě oni, nikoliv privilegovaní členové politické třídy, se musí pravidelně utkávat s neprofesionální státní správou. A právě oni nakonec zaplatí vysokou cenu za korupci, například v podobě pochybných státních zakázek, které zpolitizovaná státní správa umožňuje.

A ještě něco: pokud přijdeme o miliardy z Bruselu kvůli neschopnosti peníze čerpat, bude to též převážně vinou nekvalitní státní správy.

Bude tedy zajímavé před volbami sledovat, jestli se najde nějaká politická strana, která jasně prapor boje o rychlé zavedení zákona o státní službě zvedne. Těm stranám, které toto téma budou ignorovat, nevěřme o jejich údajně upřímném boji s korupcí, ani o jejich proevpropské orientaci ani slovo.

Deník Referendum, 11.1.2010

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Béda napsal(a):

Pokud jde o kurupci,

Souhlas. Pouze bych dodal k opatřením:
-chybí mi zde ošetření lobbingu
- chybí mi zde opatření ve směru osobní - karierní, finanční, hmotné odpovědnosti úředníka, který je podepsán pod zákonem, nařízením, rozhodnutím nevýhodným pro státní kasu
- chybí mi zde povinnost zveřejňovat jak podmínky všech veřejných zakázek, tak po vyhlášení výsledku i odůvodnění a rozklad kritérií podle kterých vítěz vyhrál, včetně zvěřejnění smlouvy se státem)
- chybí mi zde sankce pro úředníka, který nesplní povinnost danou mu zákonem a odmítne přístup k informacím ze státní databáze

pokud jde o zákon o státní službě: zde bych zrušil s okamžitou platností zcela nestandardní odstupné po splnění podmínky určitého počtu let státní služby (počínaje prezidentem, europoslanci a konče posledním úředníkem), které je dle mého neodůvodněným a v podstatě diskriminujícím vůči ostatním segmentům pracovního trhu a zatěžuje státní rozpočet

- poslední věcí je tzv. náhubkový zákon. Dle mého je tento nutno zpětně upravit tak, aby média mohla provádět svou investigativní roli hlídacího psa demokracie a v podstatě napomáhat agentům provokatérům k rozkrývání korupce a klientelistických sítí.
11. 01. 2010 | 08:40

bigjirka napsal(a):

Nevím, zda to řeší zrovna zákon o státní službě. Každopádně klientelismus a korupce jsou všudypřítomné. Jinak celkem souhlas s Bédou
11. 01. 2010 | 08:54

Petr z Tábora napsal(a):

Mám obavy, že zákon o státní službě by zakonzervoval stávající kvalitu a korupci a zvýšil náklady na státní správu. Bruselskou byrokracií bych se neoháněl, to je žrout nákladů.
Naopak je třeba vytvořit na úředníky větší tlak jaký je v hospodářské sféře, zahýbat stojatými vodami, zrušit vazby, zrušit některé zbytečné instituce, zeštíhlet ministerstva. Tím ubyde zbytečných a duplicitních úkolů pro podřízené složky. Teprve až když bude státná správa zracionalizována se vším všudy, tak pak uvažujme o jistotách a tomto zákoně.
11. 01. 2010 | 08:54

holkizkravína napsal(a):

Nejsem presvedcen, ze ve statní sprave sedi jen sami amateri, i kdyz se to muze zdat. Prave mladi a schopni brzy odejdou, neboť nevidi žadnou perspektivu. a dokonce je nezlomi ani karierni postup. Mimo jine, cerpani zalezi na pravidlech ktere nastavuji predevsim cesti urednici, ale taky na přijemcích a žadatelích. Když holt nekdo nema napad nebo prijde s nerealnymi predstavami tak se cerpat moct neda.Nevim kde kdo bere neustale info, ze CR necerpa nebo cerpa hur nez ostatni. Pravda je ze stejne nekompetentne nebo kompetentně čerpají všechny ostatní země.Zadny rozdil holenkové. Mozna ted je videt na ekonomikach Irska, Spanelska, Recka jak bezvadne naslaply cestu k rozvoji prostrednictvim fondu. Kde teda mely kuraz a sosaly vostoset a jak rozume investovaly ty ptrachy. jojo. Zasada: Hlavne nepomáhat.
11. 01. 2010 | 09:00

Duroy napsal(a):

1. Zákon o státní službě nevstoupil v platnost, tzn. že úředníci státu, z toho 2/3 z počtu sedí na ministerstvech v Praze, se řídí zákoníkem práce.
Od 1.1.2007 se zákoník práce "upravil", poněvadž se předpokládalo, že vstoupí v účinnost zákon o státní službě. V čem došlo ke změně pro státní úředníky (zaměstnance státu, nikoliv obcí...)od 1.1.2007? No přece, že mohou podnikat! Předchozí zákoník práce toto neumožňoval, za příplatek 25% z tarifu. Příplatek zůstal, a možnosti se rozšířily.
A teď si asi dokážete představit, co to znamená, pokud náměstek ministra, či ředitel odboru vlastní firmu, či akcie..., výběrové řízení...
On pokud by byl zákon o státní službě pro úředníky tak výhodný, tak by se předsedkyně odborů st. zam. více ozývala. A takhle ten smrádeček vyhovuje.
11. 01. 2010 | 09:04

Duroy napsal(a):

2. Podnikání úředníků, v praxi poté vypadá tak, že ti samí ouřadové, kteří připravují zákony, rýžují na jejich výkladech po různých školeních, které jim zajišťují agentury bez jasných vazeb. Ti samí, kteří připravují podklady k zákonům, na přednáškách kritizují "své" ministerstvo.
Armádu máme dneska desetkrát menší, než před 20 lety a MO a GŠ mají stejný počet zaměstnanců.
Chceme snížit byrokracii? Zjednodušme zákony, nebudeme potřebovat úředníky. Zakažme jim podnikat, ať slouží státu a nemají čas na vymýšlení dalších a dalších norem.
11. 01. 2010 | 09:10

bigjirka napsal(a):

Lektorování úředníků nezastaví nic - to nemusí být podnikání.
Podnikat by samozřejmě neměli.
Souhlas s Petrem - definitiva by zakonservovala chlív.
Ano, mnoho zákonů a jejich nejasná provázanost, to je mor. Armáda a ministerstvo? Viz prof. Parkinson.
holki, holki, vy nebudete z kravína, ale z úřadu. Fondy jsou vytvořeny z peněz všech a dány jen někomu. Takže mnozí z nás si vlastně platí svého konkurenta. Např. zemědělci. Na to všechno je třeba hafo úředníků. Můj protinávrh by byl snížit daně a fondy zrušit.
11. 01. 2010 | 09:24

Rumcajs napsal(a):

bigijirka na hrad !

Bohužel se ale bude dít pravý opak. Budeme příjímat další zákony, další úředníky,soudce,policajty.... a pokud to ty nenažraný podnikatelé co jenom optimalizujou daně neutáhnou, tak je zrušíme a necháme jen zaměstnance, páč ty daně platěj.
11. 01. 2010 | 09:40

Vosavbotě napsal(a):

To Holkizkravína:

v roce 2006 jsem krátce pracoval pro veřejnou zprávu ohledně projektů na financování ze strukturálních fondů EU. Během této činnosti jsem ztratil veškeré iluze. Šlo o to, udělat pár zbytečných projektů pro firmy kamarádíčků úředníků veřejné správy a zabarikádovat tunami zbytečných lejster a měsíci promrhaného času jakékoli možnosti pro poctivé žadatele o dotace. Nevím, co se od té do by změnilo, ale muselo by se toho změnit hodně, aby čerpání z EU mohlo nějak fungovat.

Nejde jen o různé předražené státní zakázky. Namátkou:

Státní správa velmi často nakupuje zbytečné služby a to i takové, které by měla zvládnout sama - příklad: Úřad práce platí právníkům za různé posudky, přitom vlastního právníka zaměstnává.

Audity činnosti státní správy jsou směšné. Úřad si stanoví vlastní pravidla a byť by byla postavená na hlavu, dodržuje je a audit dopadne úspěšně.

Není to nic nového a všechny parlamentní strany mají zájem na tom, aby se to nezměnilo.
11. 01. 2010 | 09:42

slavwin napsal(a):

Nějak se mi začíná líbit, že Pehe přestává být terčem osobních útoku i dosud uveřejněné komentáře mají snahu něco napravit a ukazují kde je zakopaný pes. Sám nižší referent a prduch od všeho odstavený do toho tak nevidím , ale fandím všem kteří chtějí poměry napravit.
11. 01. 2010 | 10:01

marek napsal(a):

Jsem rád,že pan Pehe nadále drží nový směr bez Klause- díky za to. S názory v článku lze veskrze souhlasit. Mohu jen dodat,že se stávajícími parlamentními stranami je volání po jakýchkoli řešeních k lepšímu zbytečné. A co se týká volání po straně(ách),které by zvedly rukavici-začnu svým webem.http://politika-zdraveho-ro...
Zde v článku "Co a jak změnit..." jsou nastíněny základní principy změn,úprav zákonů, v liště "Mé hlavní cíle" také- vyslyšel jsem i pana Pehe a doplnil tam služební zákon,protože souhlasím s tím,že je nutno tento problém dotáhnout do konce. Vím minimálně o 2-3 stranách,které mají jako jeden z primárních cílů programu skutečnou očistu od korupce-kupodivu všechny jsou to strany NEparlamentní. Takže občané-malý návod koho volit ...
11. 01. 2010 | 10:20

marek napsal(a):

jinak dodatečně zdravím bigjirku- a samozřejmě i ostatní slušné diskutéry
11. 01. 2010 | 10:28

bigjirka napsal(a):

zdravím, přátelé :-)
Slavwine, jestli on ten obrat není tím odvratem od Klausohryzu. Když se hryzne, někteří souhlasí a někteří ne a podstata diskuse se mlží.

Rumcajsi, i jako podnikatelé se postupně stáváme zaměstnanci státu.

Ano, očista od korupce je nezbytná. Nevím, zda je ještě proveditelná, jakoby už to překročilo kritickou mez
11. 01. 2010 | 10:43

Jiří Machek napsal(a):

Naše společnost se docela úspěšně systematicky destruuje
(jako velryby na mělčině) a spěje ke zvolení jakéhosi diktátora. Nadějí je, že by se vylíhl osvícený diktátor, který by dobrovolně odevzdal vládnutí paní demokracii. Nedovedu si představit, že současná politická sestava by změnila všechny ty potřebné zákony , které se jeví nutné změnit.
11. 01. 2010 | 10:45

bigjirka napsal(a):

Pokud má paměť sahá, jediným diktátorem, který předal moc demokracii, byl poněkud kontroversní Pinochet.
11. 01. 2010 | 10:49

Béda napsal(a):

Ještě dvě připomínky k výše uvedeným opatřením bych přidal - 1) zavedení prvků přímé demokracie a referenda, které donutí politiky k pravidelnému skládání osobních účtů z plnění volebních slibů, k sebereflexi a pročišťování vlastního rybníka

2) personální, materiální ... posílení (Landerovy) finanční a protikorupční policie a její vyvedení z politického dohledu - podřízení soudům.
11. 01. 2010 | 10:53

Béda napsal(a):

bigijirka,

kupř. taky Mušaraf, ale taky Gorbačov, který začínal jako šéf ÚV KSSS a skončil jako hadr věčně přiožralého aparátčíka demokrata Jelcina, který se dostal k moci vojenským pučem.
11. 01. 2010 | 10:56

Grandmaster napsal(a):

slavwin,
ze Pehe prestava byt tercem osobnich utoku je podmineno absenci jmena 'Klaus'. Az Pehe napise neco o Klausovi tak reakce Klasomilcu bude stejna lavina urazek a nadavek jako vzdy.
Ale ted se muzeme radovat z dobreho blogu, dobre diskuze a doufejme ze take z uprimne snahy vsech diskutujicich napravit jeden z mnoha problemu.
Vycistit Augiasuv chlev za jeden den se nepodari nikomu, kdyz se ten chlev svinil 20 roku A zatim zadny Herakles na obzoru...
Zatim.
11. 01. 2010 | 11:07

hovorka11 napsal(a):

Boj proti korupci současný parlament vždy zablokuje, proto se schvalují zákony, které korupci rozvazují ruce. Do voleb se dá čekat, že rozkrádačky státních peněz budou gradovat.
11. 01. 2010 | 11:09

marek napsal(a):

A jsme zase u klausomilců... :-D Jak může někdo napsat takový nesmysl ? Asi proto,že mu nedochází co vlastně těm lidem vadí . Představa,že lidé,kterým se nelíbí Peheho obsese Klausem, nemusí zároven Klause milovat je zřejmě některým obanům zcela cizí :-D. njn- i s takovým materiálem je nutno pracovat .
11. 01. 2010 | 11:15

ED napsal(a):

Pane Pehe, kde jste byl a novináři obecně - když si hlavní město Praha zajišťovala korupční prostředí tím, že s podporou Opoziční smlouvy přidělila politický dozor nad rozhodováním státních úředníků? Od 2000 do 2006 vykonávala dozor nad zákonností ve veřejné správě neveřejně jednající a přímo nevolená Rada hl. m. Prahy. Na zbylém území ČR to byli státní úředníci/právníci s osobní zodpovědností za rozhodnutí... Co myslíte, proč z primátorování odešel jeden z mála slušných politiků arch J. Kasl. Vzpoměňte si, že žádal dokumentovat a zveřejňovat jednání pražských konšelů... Od té doby pan Bém do krve "bojuje" s korupcí, ale předem ohlásí v ČRo, že to neumí, protože máme n 100.000 vyhlášek nařízení - kdo se v nich má vyznat???!!!
11. 01. 2010 | 11:34

Grandmaster napsal(a):

Prvni klausomilec se ozval. Jsem neutralni co se tyce Pehe-Klaus, ale mam namitky proti tem nadavkam, kterymi obstastnujete pana Pehe.
11. 01. 2010 | 11:37

bigjirka napsal(a):

On mu tady někdo nadává? OCD není nadávka, to je diagnosa
11. 01. 2010 | 11:40

Terry napsal(a):

doplnění Béda:

opatření ve směru osobní - karierní, finanční, hmotné odpovědnosti by mělo platit i na politiky ve vládě, ve sněmovně a senátu při přijímání zmršených zákonů, za nekompetentní výroky a rozhodnutí, v důsledku kterých vznikají státu škody.

Většina škod v řádu mnoha stovek miliard korun vznikla "díky" rozhodnutím a konání našich skvělých "demokratických" politiků.
A dokud za takové jednání nebudou trestáni, nic je nenutí a nebude nutit chovat se zodpovědně.

ČESKÝ POLITIK = ŠKODNÁ
11. 01. 2010 | 11:59

fudoshin napsal(a):

ve slušné zemi nemají akcie na majitele vůbec co dělat.dokonce v usa, které jsou v tomto směru hodně liberální, a pokud se to nezměnilo, právní řád neumožňuje jiné, než zaknihované akcie.základním nástrojem proti korupci je jednoznačně finanční přiznání a funkční propojení všech rejstříků a relevantních zdrojů státní správy tak, aby je mohly využívat policie, finanční úřady apd.včetně už za grosse navrhovaného propadnutí majetku, jehož původ se neprokáže...stejně tak by bylo potřebné zavést automatické výpisy z účtu zdravotního pojištění.tam sice nejde o korupci, protože se to rozkrádá legálně, na druhou stranu úkony na papíře jsou zajisté taky protiprávní.spíše než úprava státní služby by se měli zodpovědní předtím zamyslet nad systémem výsluh, který je neudržitelný.navíc i zvyšuje fluktuaci a náborové náklady...nejenom důchody,ale i všemožné požitky a výsluhy mají neskutečný podíl na státním rozpočtu...
11. 01. 2010 | 12:04

Daňový poplatník napsal(a):

No tak neskrývám zklamání, pan Pehe napsal první rozumný blog co pamatuji, proto jej nazývám panem Pehem, a ne oním Pehe.
Doufám, že to byla výjimka, a že příště to bude něco pro zasmání.
11. 01. 2010 | 12:21

marek napsal(a):

A- pán pochopil, že se píše o něm- ale stále mu nedochází meritum věci- tak si klidně klausomilujte- my z vás zase jako vždy budeme mít legraci :-D Holt není nad to, když namyšlený pseudomoralista peskuje ostatní jak a o čem mají psát a k čemu se vyjadřovat.
11. 01. 2010 | 12:46

Pípa napsal(a):

Pan Pehe napsal článek, který na první pohled vypadá rozumně, ale na druhý pohled ne. Jako v předcházejícím článku v podstatě napadl paušálně všechny dosavadní vládnoucí strany. Nerozlišuje, která se snaží více a která méně, resp. která škodí více a která méně. Jednoznačně potvrzuje předcházející podezření, že ovlivňuje mínění ve prospěch třetího politického subjektu. Nic proti stranickosti a ovlivňování, ale nemá to co dělat u nezávislého komentátora politické situace. Je to propaganda.
11. 01. 2010 | 12:55

vasja napsal(a):

Správně, pane Marek.
Když blbec nechápe, tak se aspoň blbě směje.
Pozdravujte ve vesničce střediskové.
11. 01. 2010 | 13:02

Grandmaster napsal(a):

Bigjirka,
klausomilec cislo 2 se ozval. Dokonce mluvil v jinem blogu o Klaus petkrat a OCD, aniz by se Pehe zminil o Klausovi.
Vajsa,
vy se smejete?

Panove, soustredte se na blog o problemu s korupci a vyckavejte na Pehe blog o Klausovi.
11. 01. 2010 | 13:26

Donoval napsal(a):

Přijetím zákona o státní službě by nejdříve nastalo meziobdobí, ve kterém by všichni stávající pracovníci ve státní správě (pokud by chtěli dále pokračovat - redukce míst) museli projít přijímací řízení do státní služby (to by mohlo trvat např. cca 2 roky). Pokud by kritériím nevyhověli, nebo by se přijímacího řízení nezůčastnili, byl by s nimi rozvázán pracovní poměr. Součástí by samozřejmě bylo opakované prověřování (přezkušování) způsobilosti a samozřejmě kariérní postup...atd..
Přínos by byl nedozírný. Bohužel. Jinak na závěr. Myslím, že v současné době pracuje ve státní službě cca 50% lidí, kteří vystudovali po sametu...
11. 01. 2010 | 14:35

Béda napsal(a):

Donoval,

a co když se časem ukáže, že polovina těch úředníků (racoionalizace) pod penzí je zbytečných?
11. 01. 2010 | 15:01

yara ze země krys napsal(a):

Myslím, že bysme neměli zase hledat nějaké české cesty co se týče zákonů proti korupci. Naši zákonodárci by se měli podívat na zákony a praxi starších zemí EU a upravit zákony ČR podle toho místo aby cestovali třeba do Ohňové země a do Austrálie. Je zajímavé, že např. listinná forma akcií na majitele v zemích EU je zakázána a u nás byla v tichosti hadce přijata! Že to může sloužit pro rozkrádání státních peněz nikomu nevadilo. Mám ale obavy, že i kdyby v Česku byly přijaty zákony třeba Finska nebo Švédska, tak by se český ze řetězu utržený pes nedal jen tak zkrotit.
11. 01. 2010 | 15:11

bigjirka napsal(a):

Grandmastere, proč mám dojem, že se raději serete do ostatních, než byste napsal něco k věci?
11. 01. 2010 | 15:44

ujo napsal(a):

A co takhle majetková přiznání?
Nepomohla by v boji proti korupci?
Nebo si p. Pehe myslí stejně jako Kalousek (a ODS) že bychom jimi trestali ty schopné, poctivé, pracovité?
11. 01. 2010 | 17:12

mlynář napsal(a):

Absenci účinného zákona o státní službě považuji za jednu z klíčových příčin proč nelze o České republice hovořit jako o demokratickém státě.
11. 01. 2010 | 17:20

Otis napsal(a):

autor:
dnes se mi Váš blog líbil

Donoval:
a je práce ve státní sféře tak atraktivní, aby se našla alespoň adekvátní náhrada za ty, co neprojdou?
11. 01. 2010 | 17:42

neuman napsal(a):

Naopak, čr vykazuje úžasnouschopnost nikoli nečerpat, nýbrž čerpat, a to i na mystifikace a podvodné projekty. Státzvedámosty na Labi do výšky 7 metrů za 1,5 miliardy pro lodě, i přesto, že pod těmi mosty pro tyto lodě není a ani za sto let nebude voda. ŘVC zadavatel, Viamont a psol zpracovatel, s podporou miliardy z eu staví mosty pro lodě, které tudy neplují a nepoplují. To přiznalo dokonce už i MD, že i v daleké budoucnosti tam ponor nebude. Ostatně zřejmě jenom idiot, český úřadník a EU se může domnívat, že z Brandýsa do Kostelce poplují kontejnerové lodě se třemi patry kontejnerů na sobě. Ostatně, poslechntěte si to pane Pecino, paní Vesecká i Vy pane Pehe, sami, hranice v této zemi je překročena a lidé nemají strach říkat to veřejně. Hovoří seriózní lidé, žádní aktivisté nebo politici. Říkají pravdu, jak to je. Stát čerpá eu peníze na mystifikaci století!
http://www.vodnidoprava.cz
11. 01. 2010 | 18:00

bigjirka napsal(a):

Majetková přiznání bych považoval za přijatelná pro poslance a vyšší státní úředníky. Pro místa, kde je zároveň zakázáno podnikat.
11. 01. 2010 | 18:12

vlk napsal(a):

Český politik, navíc ve sněmovně a účinně bojující s korupcí? Jak mm velou fantasii a viděl jsme už ledacos, třeba i stíhačku couvat, tak tohle si opravduu představit nedovedu. Vždyť jejich politický život by ztratil jakýkoliv smysl§ co s e chudáci nadřeli, než vymysleli a do praxe zavedli různá víc e či spíše méně průstřelná schemata! co s e ještě nadřou z legalizací tzv. "důchodového připojištění" z těch všech opencardů. mýtných systémů , developerských projektůa podobně a teď by jim to nějaký Pecina s Fischerem chtěl kazit! Kdepak , naši Českou korupční republiku si rozvracet nedáme! Kdo chce nátzorný příklad, nechť s e podívá na poslední tendr minsiterstva obrany. Na útočné pušky: Bud e jich 8000. jen osum tisíc. Ale v celkové ceně, kdy jeden kousek vyjde skoro na 190 000 !!!! A strany bávalé vládní koalice, které tuhle žertovnou věc přiipravily - kdepak jsou bijci za úspory typu kalousek, Schwarzenberg, Topolánek, Nečas, Doktor, Svoboda, Bursím, Liška? Nikdo ani necekne!
A jindy horlivá opozice? No pánové Paroubek, Rath, škromach, Sobotka? No tak ti jsou jak Němá z Portici. A co Falmerovi souuzy? Světe div se! Ani ti ani neštěknou! A nějakej Pecina by jim to chtěl kazit!
To tak.
11. 01. 2010 | 18:22

bigjirka napsal(a):

A to budou ty flinty ze zlata s ebenovou pažbou zdobenou perletí a diamanty?
11. 01. 2010 | 18:33

vlk napsal(a):

Jíro
já nevím.
Hoď si do vyhledavače slova útočná puška a uvidíš sám.
A nebo zkus tohle: http://www.outsidermedia.cz...

Tady jsme to před časem popsal v detailu.A je tam i odvolávka na ten tendr.
11. 01. 2010 | 19:31

bigjirka napsal(a):

Snad bude alespoň ze Zbrojovky. Stejně je zajímavý, že nejlepší útočné pušky vycházejí z německé StG 44
11. 01. 2010 | 20:58

Admirál napsal(a):

bigjirka - "Majetková přiznání bych považoval za přijatelná pro poslance a vyšší státní úředníky. Pro místa, kde je zároveň zakázáno podnikat."

Doplnil bych majitele firem ucházejicí se o státní/veřejné zakázky.
11. 01. 2010 | 22:16

Al Jouda napsal(a):

Pokud mají ostatní a zejména původní země EU nějaký zákon o státní službě, tak bychom ho měli mít také a to co nejdříve !
11. 01. 2010 | 22:25

dalimir napsal(a):

Dobrý večer . Holkydojky a pánové čím méně by bylo ouřadů v Bruselu a hlavně v Praze tím lépe pro nás zbývající ! Ale nevím fakt radu co s tím a jak ty štěnice odsud dostat ??? Nejlepší "nápad" pane Pehe dát jim definitivu ,na nic lepšího jste nepřišel? Dal.
11. 01. 2010 | 22:25

dalimir napsal(a):

Dobrý večer . Holkidojky a pánové čím méně by bylo ouřadů v Bruselu a hlavně v Praze tím lépe pro nás zbývající ! Ale nevím fakt radu co s tím a jak ty štěnice odsud dostat ??? Nejlepší "nápad" pane Pehe dát jim definitivu ,na nic lepšího jste nepřišel? Dal.
11. 01. 2010 | 22:33

bigjirka napsal(a):

Asi ne, admirále. Ale státní zakázku by mohla dostat jen firma ve 100% transparentním vlastnictví.
11. 01. 2010 | 23:39

Jan Vaculík napsal(a):

Bigjirka, Admirál
No jasně!
Majetkové přiznání pro majitele takových firem je zcela zbytečné: vždyť to jsou ti, kdo potenciálně úplatky dávají, a ne berou...
12. 01. 2010 | 00:52

Jan Vaculík napsal(a):

S korupcí jde určitě tvrdě zatočit, jenže chybí vůle.
Je to nepřítel našeho státu č.1. Takže je možné vyhlásit válku, stanné právo, válečné soudy.
Takový program by našel u veřejnosti jasnou podporu. Jsem konsternován tím, že žádnej politik nic takového nevyhlásí. Ergo: každý počítá s tím, že korupci bude potřebovat.

Šeredně se nám to vymstí. Přijdou političtí skinové, Stalinského nebo Pinochetovského ražní; zvítězí, a smetou demokracii.
Jediná (?) obrana: stát se politickým skinem dřív. Raději Pinochet, než Stalin. Jenom trošku, trošičku...
12. 01. 2010 | 01:01

Smutný buvol napsal(a):

Predátore Vlku, přesně tak to vidí většina obyčejných lidí v ČR! Zajímalo by mě odkud vylezli všichni ti pokřivení politici, to nemáme na lepší?
12. 01. 2010 | 06:08

Admirál napsal(a):

Jan Vaculík, Bigjirka - většinou za fasádou firem, které uplácejí, je většinou skryto ledascos.

Nemělo by to pro ně být takové příkoří.

Když chceme zakázky od soukromých suběktů, taky si más proklepnou. A musíme udělat všechno možné, abychom je přesvědčili, že jsme to právě my, s kým budou spolupracovat.
12. 01. 2010 | 07:53

bigjirka napsal(a):

Docela zásadně nesouhlasím s majetkovými přiznáními plošnějšího typu, určitě jsem proti u soukromých subjektů. Nějak nemusím Velkého Bratra. U lidí, kteří jsou nějakým způsobem posazeni nad nás a placeni z našich daní, je to jiné. Trochu si nevím rady s rodinnými příslušníky.

Janku, Pinochet nebyl politický skin. Těsně před levičáckou revolucí jí hodně tvrdě zabránil a hospodářskými svobodami přivedl zemi k rozkvětu. Potlačil na čas lidská práva a jeho vláda vedla k zavraždění několika tisíc lidí. Nakonec předal vládu demokracii. Je tam sice řada sporných prvků, ale je to něco zcela jiného, než Stalin a Hitler. Kolik obětí by byl měl bolševický režim se lze jen dohadovat. Tím ty mrtvé neomlouvám.
12. 01. 2010 | 09:39

bigjirka napsal(a):

Btw. - kdo by ta majetková přiznání platil? Odhad domu stojí několik tisíc. Pokud by se přiznával majetek bez znalce, kdo by přiznal třeba rekonstrukci domu? Není to tak jednoduché, jak to vypadá.
12. 01. 2010 | 09:43

Jan Vaculík napsal(a):

Jirko, však já taky tak měl na mysli: raději Pinochet, než Hitler.

Otázka je, zda to opravdu musí dojít tak daleko. Ve skeptičtějších chvílích si myslím, že až tady někdo bude chtět udělat pořádek, tak se bude muset zajistit neomezenou mocí. Protože jinak by ho ti, kterým šlápne na kuří oko, smetli právě v rámci fingované "očisty". Protože je to zasekané tak, že na kohokoliv, kdo se o něco snaží, jde nalít kýble špíny, ze které se už nedostane. Viz případ Vladimír Mlynář. Ale ještě výstižnější je asi Petr Forman - v Tošovského vládě náměstek ministra dopravy. Dostali ho do lochu, když začal řešit nějaké nekalé čachry, které po sobě nechal na MMR Paroubek a spol.
12. 01. 2010 | 11:01

Grandmaster napsal(a):

Smutny buvol,
pokriveni politici nevylezli odnikud. Prevzali jen stafetni kolik od 'rudych' politiku. Ten kolik se predava porad. Odkud by se dnesni politici meli naucit neco noveho? 'Ohrozeni narodni identity' jako argument je velice efektivni zbran proti vlivu Evropy. A tak CR pokracuje na sve golgotske politicke ceste.
'In splendid isolation'.
12. 01. 2010 | 11:23

bigjirka napsal(a):

Janku, s diktátory je to špatné aje velký deficit takových, kteří by nebyli horší, než Pinochet. O Putinovi jsem si myslel, že takového Rusko potřebovalo - jenže on se nijak nechystá předat moc demokracii.

Ohledně Mlynáře si nejsem moc jist. Jeho aktivitu s Chmelíčkem lze vykládat jako vykopání tunelu, kde už stačilo naposledy hrábnout a tekla by chladná vodička. Ale je to fakt dost bloknuté, u té Věry Jourové to bylo taky divné.
12. 01. 2010 | 11:51

dalimír napsal(a):

Dobrý den . Pánové i demokracie musí trochu zavánět totalitou ! Zákony v dem. se stašně složitě uplatnují ! Proto bylo a bude vždy dobré když se najde někdo rozumný ,mocný a řekne bude to takhle a takhle ! Tak si to představuji a tak to funguje v rusku ! Chvála bohu že se tam po letech našel rozumný politit který dbá i na rovnováhu sil ve světě protože jinak by si američané dělali na zeměkouli co chtěli a to nelze připustit !!! Dalimír.
12. 01. 2010 | 13:02

Jan Vaculík napsal(a):

Jirko, myslím, že politiky žene nahoru v zásadě dvojí motivace: touha po moci (a slávě), a touha po penězích. A že je to docela poznat, jak to s kterým je.

Někdy si nejsem jist, co z toho je lepší. V každém případě: všeho moc škodí.
12. 01. 2010 | 13:18

bigjirka napsal(a):

Myslím, že lepší je ten narcismus.

Daliku, je to za cenu vražd, kriminalisace a násilí a konec zdá se býti v nedohlednu. Rusko jako sebevědomá asertivní země mi nevadí. Ale oni znovu přijali imperialistický koncept. Jistě, i Exupéryho Citadela je důvodem k zamyšlení.
12. 01. 2010 | 13:35

vlk napsal(a):

Smutný buvole,

ono je to jednoduché. Ti lidé, většinou než vlezli do politiky byli normální. Jenže jakmile přestoupí mezi držitele klíčů, stane se snimi zajímavá proměna. Ztratí zdravý rozum a místo toho začínají hrabat. Pod sebe a bez přestávky.
Nejde o to, jestli máme na lepší. Jde o prostředí. Takové prostředí, které prostě nebud e tolerovat, že papaláš ze strany , ketrou volímkrade a lže. Nebo jen přikrádá. Kd enebud e možné mávnout rukou nad tím, že místopředsedkyně sněmovny nemá řidičák,a le má služební auta.Na které čerpá benzín. Prootže s nimi evidentěn nejezdí. Kde nebud e tolerováno, že předseda partaje má za kamarády rodinu z galerky, kd e s enebud e tolerovat t o, že politik letí na dovolenou a nemůže doložit účty nebo že si zaletí vládním letadlem se synem na lyže. Kd e s e bud e ukazovat jen na konkureční politiky a jejich skandály. Prostě kd e bud e normální, že pokdu olitik udělá přešlap,bude okamžitě distanc. A je jedno jestli přešlap velký ebo malý a jedno z které je partaje.
Pak to bdu e fungovat samo od sebe.
Ale letmý pohled na zdejší diskuse ukazuje, že ti "naši" nikdy nic vlastně zlého neudělali, za to ti druzí - tak to je opravdu šílená svoloč. S tímhle jsme s e dostali přesně tam,kde jsme.
12. 01. 2010 | 13:44

bigjirka napsal(a):

to máš pravdu, vlku
12. 01. 2010 | 14:03

dalimír napsal(a):

Rusko je velká země a vždy bylo velmi složité udržet tam pořádek bez zásahu represivních sil ! Ale budme všichni rádi že to tam zatím trochu funguje ! Pokud tam bude mít pan PUTIN vliv nemáme se čeho obávat ! Dal.
12. 01. 2010 | 14:19

bigjirka napsal(a):

No, asi lepší než Jelcin.. to nevypadalo dobře..
12. 01. 2010 | 14:36

dalimír napsal(a):

Pane Bigjirko to víte Jelcin si rád přihl ! Jak to tam pak mohlo fungovat ví asi sám pán Bůh !
12. 01. 2010 | 15:33

bigjirka napsal(a):

No s Putinem je to asi stabilnější, ale k dokonalosti daleko. Samoděržaví. Tak asi Exupéry Citadelu nemyslel.
12. 01. 2010 | 16:46

dalimír napsal(a):

Tradice ke každému národu patří ! Tak jes i v rusku ! Putin je inteligentní člověk ,žádný opilec ,on rusi na uzdě udrží!!!
12. 01. 2010 | 17:32

zdesta napsal(a):

Já jsem v tomto ohledu dost skeptik.Vždy když přijde nějaký nový návrh zákona,který jim nejde pod nos, tak se to musí doplnit,zohlednit,upravit etc.Vždy jde o čas jak to udělat,aby se vlk nažral a koza zůstala celá.Navíc dozorčí orgány které budou tyto aktivity kontrolovat, (zřejmě policie)budou ovlivněny vlivem nadřízeného.(zase politik) Takže se bude sledovat jen opozice a po případné změně zase opačně.Ještě tu existuje stavovská soudržnost a určitá míra vzájemných informací kdy se dotyční drží v šachu.Moc tomu nevěřím,toje balamucení namíchnuté veřejnosti.
12. 01. 2010 | 17:54

Kritik napsal(a):

Při boji s korupcí je především nutné přemýšlet tak, aby to co nejvíc vyneslo. Samozřejmě na úplatcích.
12. 01. 2010 | 18:49

Jan Vaculík napsal(a):

Jirko,
cvičně jsme tady uvažovali o Pinochetovi, a zabrousilo to až k Putinovi. Ale pro nás asi platí, že dáme přednost redukci korupce v rámci demokratických prostředků.

Jak přimět strany, aby stáhly své zkorumpované politiky? Myslím, že by stačilo, aby z titulu korupce byli byli zcela znemožněni 2-3 nejzkompromitovanější politici (obrazně si to představuju jako defenestraci), a všichni budou muset ztlumit.

Začal bych tím, že bychom se pokusili sestavit žebříček nejkřiklavějších korupčních případů. Sehnat k tomu co nejvíc materiálů, i když usvědčující důkazy by tam asi nebyly. A když žebříček, tak to znamená, že by se stanovil způsob klasifikace. Hodnotil bych například:
- objem prosředků (tedy zhruba jakej vývar z toho měl kápnout);
- stupeň přesvědčivosti důkazů;
- jestli soukromý zájem byl hlavním motivem celé kauzy, anebo jestli by se věc udála, i kdyby tam nebyl úplatek (tedy například ta kauza s puškama, hypoteticky: k přezbrojování armády by vůbec nemuselo dojít, kdyby tam nebyl korupční záměr; to je samozřejmě přitěžující okolnost);
- jak velký v dané kauze je dopad na společnost (finanční, morální);
- zda je korupce v daném případě spojena se zločinnými nebo násilnými praktikami.

Teď je to tak, že do role vyšetřovatelů i soudců jsou pasováni novináři. Není to špatné, ale chybí tu systém, který poskytoval větší objektivitu a umožnil by srovnání. Takto se dotyční politikové oklepou a celou záležitost bagatelizují.
12. 01. 2010 | 23:56

Grandmaster napsal(a):

Dalimir,
smichat demokracii s totalitou je kontradikce.
Se zakony v demokraciich je to naopak, uplatnuji de bez vetsich potizi, jelikoz demokraticky zvoleni politici maji mandat zakony uplatnit.
Uvadet jako priklad demokracie Rusko, kde nekdo silny, mocny a rozumny rekne 'tak to bude', to neni demokracie, spise carizmus a nema se skutecnou demokracii nic spolecneho.
A plest do toho americany je smesne. Co ma USA s ceskou korupci spolecneho?
13. 01. 2010 | 11:48

dalimír napsal(a):

Pane Grandmaster to by jste musel být opravdu slepý aby jste neviděl jak zde ta demokracie funguje ! A vážně si myslíte že nato u nás nemá amerika vliv ? Sám vidíte že vše a někdy komplikovaně musí schvalovat ještě senát a pak ještě hlava státu , takže to není vůbec jednoduché něco schválit. Mnoho lidí u nás si senát nepřálo ,jsou to prachy navíc fuč ! Něco mezi demokracii a totalitou by mělo ještě existovat ! Dalimír.
13. 01. 2010 | 13:51

Grandmaster napsal(a):

Dalimir,
abych to upresnil. Psal jsem o demokracii z hlediska sirsi perspektivy, vice mene vseobecne. Nemyslel jsem jen ceskou demokracii, ktera se nachazi v jakemsi rozkladu. Aby clovek mohl ruzne demokracie srovnavat, musi je sam zazit. Ja tu moznost mam. A nepletme do toho ani Rusko, ani Ameriku.
14. 01. 2010 | 10:34

Béda napsal(a):

"Topolánek strhal vládě protikorupční balíček. Vadí mu příliš represe"
http://domaci.ihned.cz/c1-3...

"Martin Mařík: Boj s korupcí spustí lavinu"
http://hn.ihned.cz/c1-39747...
15. 01. 2010 | 07:35

Prearkalo napsal(a):

<a href=http://paydayloansnow24h.com/#bblog.aktualne.centrum.cz>payday loans</a> - <a href=http://paydayloansnow24h.com/#ablog.aktualne.centrum.cz>payday loans</a> , http://paydayloansnow24h.com/#sblog.aktualne.centrum.cz payday loans
05. 09. 2012 | 06:45

buy viagra 50mg napsal(a):

Div. in caps. No. xii. http://orderonlineviagra.org buy viagra super active being formed, with silver nitrate, zinc, and its salts is increased by the presence of, http://cialis-generic-online.net cialis online oxygen to substances which readily combine with, Camphorae gr. iv <a href=http://orderonlineviagra.org#6,58877E+33>generic viagra without prescription</a>, ALPHABETICAL SUMMARY prescribed for years, in tens of thousands of, <a href=http://cialis-generic-online.net#0,98136E+93>cialis discount</a>, acids decompose it, combining with the sodium, S. For external use. <a href="http://orderonlineviagra.org#72828">using viagra</a>, macopeia, are Aconitine, aethylmorphine,, followed by a large amount of water, as otherwise, <a href="http://cialis-generic-online.net#95106">generic cialis</a>, oxidized by chlorates.
20. 01. 2013 | 04:59

spemogroode napsal(a):

<a href=http://rx-pharmacyshop.com/> Buy Viagra Online </a>
16. 03. 2013 | 09:10

geroigrariept napsal(a):

<a href=http://buycheapviagra-online.com/> buy cheap Generic viagra </a>
31. 03. 2013 | 04:21

spemogroode napsal(a):

<a href=http://rx-phcanadaian24.com/> generic viagra </a>
02. 04. 2013 | 06:13

RyanCV napsal(a):

welkome and <a href=http://buygenericlevitranow.com/> buy levitra online </a>
11. 04. 2013 | 05:16

fagsewNeasusy napsal(a):

<a href=http://doxycycline-store.com/> Buy Doxycycline 100 mg </a>
14. 04. 2013 | 22:47

Hahhedefime napsal(a):

<a href=http://buygenericcialisusa.com/> buy cialis </a>
13. 05. 2013 | 10:39

Elellabor napsal(a):

Generic Viagra dosage bronchitis
Generic Viagra monohydrate 100 mg

<a href=http://sale-photo.com/genericviagra/> viagra online </a>

Generic Viagra Viagra
Generic Viagra and commencement rule
Generic Viagra dosage epocrates
14. 05. 2013 | 05:07

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy