Otazníky po Bostonu

24. 04. 2013 | 10:49
Přečteno 3080 krát

Prakticky v přímém přenosu jsme mohli sledovat dramatickou pátrací akci v Bostonu po bratrech Carnajevových, pachatelích teroristického útoku na bostonském maratónu. Byla příkladem „asymetrického konfliktu ve městě“, s nasazením tisíců policistů v podmínkách faktického vyhlášení výjimečného stavu proti dvěma teroristům. Mimořádná opatření byla ovšem s ohledem na nebezpečnost teroristů na místě a bylo nutné předejít dalším případným obětem.

Boston potvrdil trend posledních let, kdy buď teroristé-jednotlivci, nebo relativně malé skupiny jsou schopny uskutečnit teroristický útok nebo více útoků ve městě, paralyzovat v něm život a dosáhnout momentu překvapení vůči bezpečnostním složkám.

Příkladem může být útok teroristy Breivika v norském Oslu v červenci 2011 nebo útok v Bombaji v listopadu 2008. Nepochybně se zde otevírá prostor pro další organizační i technická opatření jak takovým útokům předcházet a efektivněji než dosud čelit jejich dopadům.

Jeffrey Simon v americkém magazínu Foreign Policy dochází k závěru, že budeme potřebovat nejen víc kamer na veřejných místech, ale i větší využití biometrie při analýze chůze člověka, která umožní identifikovat, zda člověk na sobě nemá výbušninu, či analýzu výrazu tváře ukazující na nepřátelské úmysly.

Nepochybně to vyvolá další bouřlivé spory, kde jsou hranice sledování (a možnosti jeho zneužívání) života společnosti a jednotlivců, když už dnes žijeme v realitě světa „velkého bratra“. Bude to znamenat i další složité hledání rovnováhy mezi právem na soukromí a bezpečnost.

Bostonské události ale mohou být impulsem, aby mezinárodní společenství sjednotilo svůj pohled na teroristické akty. Pokud jsou jeho oběťmi nevinní lidé, není vůbec na místě jakkoliv ospravedlňovat pohnutky teroristů, třeba argumenty o „reakci lidí, kteří zoufale reagují na agresívní chování nepřítele“. Nemohou být rozdílně hodnoceny teroristické akce čečenských teroristů v Moskvě nebo v Beslanu, útoky sebevražedných teroristů v Izraeli a radikálních islamistů v Madridu či Londýně.

Také není třeba, aby Západ tak trochu sebevražedně nevytvářel prostor pro další teroristy, k čemuž objektivně dochází v Sýrii. Součástí tzv. Svobodné syrské armády bojující proti Bašárovi Asadovi je hnutí Al-Nusra, jehož vůdce Abú Mohamed al-Džavlání prohlásil, že hnutí je součástí al-Kajdá a slíbil věrnost jejímu vůdci Ajmánu al-Zavahrímu. Nestačila snad jedna hořká, třicet let stará americká zkušenost s Afghánistánem, která vedla až k 11. září?
(Právo,24.4. 2013)

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

TomášL napsal(a):

"Jeffrey Simon v americkém magazínu Foreign Policy dochází k závěru, že budeme potřebovat nejen víc kamer na veřejných místech."

Myslím, že vydatně pomůže Google glass...
24. 04. 2013 | 11:20

TomášL napsal(a):

Jinak osobně si myslím, že větší problém -autore- je vnitřní nebezpečnost jak vnější.

Vnitřní, vlci, kteří jsou schopní sestrojit výbušný mechanismus, ale primitivní úrovně, jak vnější kdy se jedou vycvičit, ale přes-hraničním procedurám neuniknou.

Konečně, od Londýna se nepovedl žádný "vnější útok". Tedy složky zde kvalitně pracují.

PS: Další zajímavý styl omezení je, který se začíná spouštět ve Švédsku, že zaniknou pápírové peníze a vše se bude platit platební kartou.
24. 04. 2013 | 11:28

Ivan Hochmann napsal(a):

To je zase jeden pěkně hloupý blog!

Když začneme od konce nemusíme už hovořit dále.Pán je radílek.Radí Západu jak postupovat proti gaunerům z teroristických muslimských gangů rozlezlých dnes už po celém světě.
A ta poslední věta mě vytočila tak,že se asi půjdu vystolicovat.
To je ale pěkná hovadina!!!
Fujtabl.
Ivan.

A to jem ještě nehlesl o tom jakémsi "diskutabilním právu na soukromí.
O jakém soukromí tochcete mluvit pane?
Jaké soukromí a bezpečnost máčlověk v dnešním světě devastovaném terorismem na každém místě a v každém čase.
Jak dlouho budete ustupovat gaunerům,kteří jsou naprosto nezvladatelní?
Jak dlouho budete povolovat vstup těmto přičmoudlým sektářským,vyvrhelům do civilisovaných bělošských a křesťanských zemí????
Jsou časovaná bomba. Jak v Londýně,New yorku, tak v Bostonu či Moskvě.

Teď jsem se podíval čím se vlastně živíte pane Balabáne?!
No to už se nedivím,že pokud je vás takových povícero,---je na světě takový bor..nepořádek!
Ivan.
24. 04. 2013 | 11:35

Innocenc napsal(a):

Já se domnívám, že se 1984 velmi přiblížil. Ano, román byl o tzv. svobodné společnosti, která si svobodně vybere Velkého Bratra, který bude všechno sledovat a řídit. Bude se zde plkat to známé, kdo má čisté svědomí, nemusí mít obavy ze špiclování. Svoboda se nesmí snižovat pod rouškou ochrany čehokoliv, za pár let se budeme čipovat, kolik je fízlů a kamer na ulicích už spoustu "slušných" ani moc nevzrušuje.
24. 04. 2013 | 11:42

David napsal(a):

"...Nepochybně se zde otevírá prostor pro další organizační i technická opatření jak takovým útokům předcházet a efektivněji než dosud čelit jejich dopadům...."

-----

Jedním z opatření je znovu obnovit trest smrti v těch případech, kdy nemůže dojít k justičnímu omylu. - Terorista Breivik měl dostat trest smrti!

-----

"...Nepochybně to vyvolá další bouřlivé spory,

kde jsou hranice sledování

(a možnosti jeho zneužívání) života společnosti a jednotlivců, když už dnes žijeme v realitě světa „velkého bratra“. Bude to znamenat i další složité hledání rovnováhy mezi právem na soukromí a bezpečnost...."

-----

Slušní lidé se "velkého bratra" nemusí bát.

Proti terororistům se musíme bránit všemi prostředky!

Doporučuji si přečíst níže uvedený odkaz, jaká je realita ve světě:

Kdo nás špehuje?

http://magazin2000.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=149:totalni-kontrola&catid=19:islo-20-2011&Itemid=4

Výběr z článku:

"...Tento systém hraje důležitou roli v odposleších. Díky němu mohou Američané, Australané, Novozélanďané, Kanaďané a Angličané nepřetržitě sledovat telekomunikační provoz na celém světě.

...Ze spolupráce v rámci COMlNTu se vyvinul systém "Echelon", jenž má dnes podobu celosvětové sítě. Je schopen kontrolovat miliardy telefonních hovorů, faxů a internetových spojení a hledat v nich klíčová slova. Podle slov někdejšího ředitele NSA zpracovával "Echelon" v roce 1992 dva miliony zpráv za hodinu. Již tehdy se tedy nejednalo o namátkový,

ale totální dohled.

Dokonalé rozpoznávací programy jsou ve změti telefonních hovorů schopny bezchybně identifikovat osobu s uloženým "hlasovým otiskem". Systém odhalí i člověka, který se pokouší mluvit změněným hlasem. Existenci odposlechové sítě přiznaly vlády EU až v březnu roku 2000..

...Inteligentní kamery

už dnes sledují celé londýnské čtvrti a registrují podezřelé chování. V roce 1998 zjistil časopis "Spiegel", že obyvatel New Yorku je některou z kamer zaznamenán v průměru dvacetkrát za den. Ve Velké Británii dnes hlídá ulice, kancelářské budovy, školy, nákupní centra a okresní silnice již minimálně 1,5 milionu kamer typu CCTS (Closed-Circuit Television Systems), takže se Britové stávají nejstřeženějším národem na naší planetě. A to se britská vláda chystá vydat ještě 115 milionů eur na pořízení dalších kamerových soustav...."
24. 04. 2013 | 11:42

Martin napsal(a):

Základem boje proti současnému terorismu a dalšímu s tím spojenému marasmu je preventivní odsud muslimů z našeho území pryč a prohlášení islámu za hnutí směřujícího k potlačení lidských práv a svobod.
Není otázka jestli se tak stane, ale kolik lidí ještě zemře, než se tak stane. Jak to tak znám, tak kavárenští intelektuálové nám budou tvrdit že je všechno v pořádku dokud nezemře první milion našich příbuzných, přátel a známých.
24. 04. 2013 | 11:45

Viola napsal(a):

To je docela absurdní: "či analýzu výrazu tváře ukazující na nepřátelské úmysly. "
To jako když se zamračím, tak se namě hned vrhnou ozbrojené složky jako na teroristu? A copak ten klučina neměl výraz, že by brouka nezašlápl? V 19 letech nemá žádné vrásky, které by ukazovaly na zlosyna. A ti největěší psychopati mívají kamenné tváře.

A podle mě je největší nebezpečí drogy. Pod vlivem drog je takovým úplně vše šumafuk, klidně si jdou po takovém masakru pařit.
24. 04. 2013 | 11:51

Viola napsal(a):

Občas si čtu příspěvky pozadu a hádám, kdo se asi pod tím skrývá a skoro vždy poznám Davida. Má příspěvky přesně k věci a logické.
24. 04. 2013 | 11:54

Alenka Šabatová napsal(a):

V tom Bostonu žádné přesvědčivé důkazy neexistují. Bude to dílo CIA, žádný věřící muslim přeci nevyhazuje spoluobčany do vzduchu...¨
Ty záběry z kamery ukazují bratry, kteří v batozích nesou občerstvení běžcům. Jeff Bauman, kterému výbuch utrhl nohy, a který policii popsal osobu pokládající batoh, se popletl. Bratři určitě nezabili policistu MIT, jestli CSI najde v blízkosti jeho vozu nějaké jejich stopy, bude to jen proto, že se mu naopak pokoušeli poskytnout první pomoc. Před policií neujížděli - policie se za nimi objevila, a oni ji nechtěli brzdit, proto zrychlili. Pak i uhýbali, aby je policie mohla v plné rychlosti předjet. Určitě není pravda, že stříleli na policii - ten postřelený strážník si to udělal sám, nebo ho postřelil kolega. Starší bratr na sobě neměl pás s výbušninami, ten na něj natáhli policisté až poté, co ho chladnokrevně zavraždili. Z výpovědí rodičů a přátel je evidentní, že to ti bratři nemohli udělat, oba to byli moc hodní a hluboce věřící hoši.
24. 04. 2013 | 12:02

342 napsal(a):

19. 7. 2010, ČT24: Americké tajné služby se vymykají kontrole
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/96181-americke-tajne-sluzby-se-vymykaji-kontrole/

"Washington – Aktivity amerických tajných služeb se po útocích z 11. září 2001 tak rozrostly a jsou tak utajené, že se vymykají kontrole. Dnes už nikdo neví, kolik vše stojí ani kolik lidí to zaměstnává. To je závěr zprávy deníku Washington Post, na níž jeho reportéři pracovali dva roky. Zpráva Top Secret America uvádí, že protiteroristické aktivity, které nemají řádně provázanou organizaci ani dozor, se stávají čtvrtou mocenskou základnou státu - po Bílém domě, Kongresu a Ústavním soudu."

"Od 11. září vzniklo ve Spojených státech 263 nových organizací, které mají zastavit teroristy. Rozpočet na národní bezpečnost stoupl víc než dvacetkrát."
24. 04. 2013 | 12:36

Ivan Hochmann napsal(a):

Davide ,tentokrát bezvýhradně souhlasím.

No snad jen s tím Brejvikem.....
Vozil bych jej v papamobilu po celé Evropě a až by spatřil tu strašnou odezvu na svůj čin ,pak bych mu na veřejné popravě usekl hlavu a nechal ji narazit v přístavišti Utoia na kůl.
To bych mu také předem sdělil.
***********************************
"Oslo - Obhájce norského atentátníka Anderse Behringa Breivika je znepokojen tím, že se tento hromadný vrah stává "kultovní osobou" v určitých kruzích na celém světě. Zároveň ale Geir Lippestad brání právo norského extremisty, který má na svědomí 77 lidských životů, na vyjadřování názorů. Za nejúčinnější zbraň proti nim pak označuje otevřenou diskusi."
*****************************************
Ano to jsou oni .Právníci,kteří nám ničí životy pro svoje zas.. zakroucené paragrafy a přísun značných finančních částek.

A ještě:
Ten SLUŠNÝ ČLOVĚK se opravdu nemusí ničeho obávat.
Nebo snad pro jakousi pochybnou "svobodu" chcete umírat dnes, zítra,tady,všude,v dopravních prostředcích ,na ulicích,v mrakodrapech.......,
Pamatujte,že islámští imámové ještě neřekli poslední slovo.
Ještě mají špivavý atom,bakterie a chemii.
Ještě se budete divit.
24. 04. 2013 | 12:45

seriózní chlapík napsal(a):

Alenka Šabatová

To pravděpodobně není zinscenovaná záležitost. V podobných případech stačí jednoduše podobné kreatury pustit do země a je vymalováno.
24. 04. 2013 | 12:48

Igel napsal(a):

Po Bostonu zůstal jediný otazník- proč nás media tak sprostě manipulují. Ale o tom se diskutovalo na blogu už před 2 dny
24. 04. 2013 | 13:01

Ivan Hochmann napsal(a):

Inocente,zaspal jste dobu.
V 84´jsme ještě netušili kam se lidská společnost vydá.
Myslím,že byste měl uvažovat o zkvalitňování svých názorů na Svobodu,Demokracii,Lidská práva.

Pokud nehodláme akceptovat hnědý,nebo rudý mor,anarchii,náboženské války a další exody, bude asi v budoucnu potřeba skutečně TVRDÉ RUKY - jasně deklarovaného a vymahatelného práva,padni komu padni!
A kdo jiný to může zařídit než Velký Bratr?
Možná že přijde i kouzelník....v podobě kataklysmatické hrůzy,která zařídí návrat k opicím.
Už se vyskytlo mnoho názorů na toto téma od velkých filosofů.
Z Hochmana si nic dělat nemusíte.
Klidně mávněte rukou.......

Z člověka se stává mravenčí predátor,který žere a ničí co mu přijde do cesty.

Zdravím Ivan.
24. 04. 2013 | 13:03

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, dám Putina, už dlouho jsem se nepoučili od velkého bráchy, že. A multikultíkům dookola by to taky možná prospělo. Ti přivandrovalci z nás mají srandu. Jinak nic proti nim, když budou makat jako my a dodržovat to, co dodržujeme my.
Veskriz.
http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/45317_10151832565008206_726256761_n.jpg?dl=1
24. 04. 2013 | 13:09

jednotka chytrosti - jeden antizaorálek napsal(a):

proti terorismu se musí bojovat všemi prostředky, ale lidi si musí uvědomit, že uplně vymítit terorismus prostě nejde i při největším možném usilí. vždycky se najde nějaký psychopat, který někde naprosto zákeřně a bez povšimnutí okolí osnuje plány na nějaký utok. jaké je poučení z bostonu? žádné. teroristickej utok je jako infarkt nebo bouračka v autě. muže potkat každeho. kdykoliv.
24. 04. 2013 | 13:15

Viola napsal(a):

jednotka chytrosti - jeden antizaorálek

podle mě by mělo platit, že tam, kde se kdo narodil, by měl i zůstat, alespoň v rámci kontinentů. Jsme stvořeni z prachu země a tedy i z rostlin a pro rostliny také platí, že se nemohou přesazovat na jiná místa, kde nevyrostly. Někdo také říká, že jsme jako zvářata a ve smečkách platí, že cizí jedinci se sežerou, nebo odeženou.
24. 04. 2013 | 13:20

seriózní chlapík napsal(a):

Otázka dne nestojí tak, že na jedné straně vehementně rostou náklady na boj s terorismem a na straně druhé dochází ke ztrátě občanských svobod.
Alespoň ne v kontextu toho, jak je v vůbec v demokracii nebo "demokracii" svoboda chápána-většinou lidí.
Kdo prý se chová slušně, nic se mu nemůže stát. Svoboda přece nespočívá v tom, že nikdo neví kterou půlkou huby přežvykuju hamburger. To jest - bez kamer. Ano, to svatá pravda.
Skutečná ztráta svobody ale hrozí ve zcela jiné podobě. Exploze sledovací techniky a astronomické počty agentů všeho druhu jednou způsobí, že přestane existovat firemní tajemství, know how, obchodní strategie a kdo ví co ještě. Stane se také zbytečným skrývat tělesné vady oděvem. Schopní, vzdělaní a kreativní lidé v "civilním sektoru" budou muset odevzdávat desátek nejen v nominální podobě, ale ještě zdarma backupovat obsah svých mozků těm, kteří je řídí, sledují na každém kroku. A to už je průser přinejmenším srovnatelný se současnými teroristickými hrozbami.
24. 04. 2013 | 13:22

Viola napsal(a):

Ivane Hochmane

"V 84´jsme ještě netušili kam se lidská společnost vydá."
Já si myslím, že prognozy byly už dávno a dávno. Říkalo se, že nás jednou Číňané utučou svými klobouky.
24. 04. 2013 | 13:23

Viola napsal(a):

Igel

"media tak sprostě manipulují. "

I kdyby nás média manipulovala, tak teror zůstane terorem, ať ho spáchal kdokoli.
24. 04. 2013 | 13:27

Viola napsal(a):

TomášiL

"Další zajímavý styl omezení je, který se začíná spouštět ve Švédsku, že zaniknou pápírové peníze a vše se bude platit platební kartou. "

Nebyla by to katastrofa, když by vypadl proud?
24. 04. 2013 | 13:34

resl napsal(a):

Znáte Zemanuv výrok "s teroristy se nevyjednává, s teroristy se bojuje ? Nebo chcete zůstat sedět na zadku a čekat až vás podpálí ? Necháte-li kohokoli aby vám kálel na hlavu, nepřejde ho to. Bude kálet víc a víc.
24. 04. 2013 | 13:39

Mařenka napsal(a):

Jak správně poznamenal Balabán, Amerika si teroristy vytváří sama. Např. podporovala Talibán proti Rusům a tentýž Talibán se obrátil proti ní. Podporovala Čečence proti Rusům a nyní se její přátelé obrátili proti ní. Dnes podporuje Al Kaidu v Sýrii proti Asadovi. Podobně podporovala muslumany v boji proti Saddámovi a Kaddáfímu. Snahou USA je rozvrat v arabském světě, zmocnit se jejich nerostného bohatství za podpory jimi nasazených režimů. To je krátkozraká politika, protože paměť těchto národů bude rozhodně dlouhá.Počet obětí válek USA v muslimských zemích je o několik řádů vyšší, protože tento státní terorismus má k dispozici zdroje celých států. Nicméně musí občané USA včetně nás jako účastníci tohoto konfliktu počítat, že přijde odveta a budou nebo budeme umírat. Problém všech bezpečnostních opatření spočívá v tom, že to něco stojí. Navíc ekonomická prosperita jde v ruku v ruce se svobodou, která bude masivním sledováním omezována. Taková společnst zákonitě bude upadat. Máme vlastní zkušenost s komunismem. Tím pak rychlej nás ostatní svět může ovládnout.
24. 04. 2013 | 13:40

jednotka chytrosti - jeden antizaorálek napsal(a):

viola,
pokud by to mělo platit, tak by člověk žil jenom v africe. je to absurdní. lidi se neustále stěhovali a stěhují. dnešní generace muslimu se v evropě narodila. nemusí dělat nic, jenom v podstatě pokračovat v tom, co dělají do tedka. množit se a brát dávky. za 50 let bude evropa muslimská. vyhrajou volby, zavedou si v eu šariju.
24. 04. 2013 | 13:42

Innocenc napsal(a):

Na jednu stranu "bojujeme" proti terorismu, třeba v Afgánu, Iránu, Iráku, USA, Evropě, na druhou podporujeme teroristy až se z nás kouří, V Sýrii, na Kavkaze, Lýbii, vytvořili jsme teroristické organizace, vycvičili a vyzbrojili. Stačí se podívat na dílo Západu jménem Irák, dříve hráz proti ismamizmu, nyní výcviková a logistická základna terorismu. Proč asi? A to nemá cenu se zabývat evropskými hodnými muslimy v Bosně a srbském území Kosovu. Takže hodně se žvaní, ale skutek utekl.
24. 04. 2013 | 13:43

Rudi Koutek napsal(a):

Viola napsal(a):
"Ivane Hochmane

"V 84´jsme ještě netušili kam se lidská společnost vydá."
Já si myslím, že prognozy byly už dávno a dávno. Říkalo se, že nás jednou Číňané utučou svými klobouky.
24. 04. 2013 | 13:23"


Cinane a klobouky?
24. 04. 2013 | 13:57

K .V.V. napsal(a):

Zase jenom docházíme k poznání, že komanči nebyli tak blbí, když podporovali slušné pracující, pronásledovali parazity, feťáky a kriminálníky, a snažili se mít přehled co se v republice děje.
Když baba domácí sledovala jestli lidi v baráku žijí slušně, třásli se někteří hrůzou nad tím udabvačstvím. Dnes jste pod kamerou na každém kroku, podle mobilu a počítače poznají kde jste a co říkáte, a my jásáme že je svoboda.
Zase jedno velké pokrytectví
24. 04. 2013 | 14:03

seriózní chlapík napsal(a):

Mařenka 24. 04. 2013 | 13:40

Naprosto jasný, stručný a realistický názor. Je to přesně tak!
24. 04. 2013 | 14:04

Viola napsal(a):

Rudi Koutek

jak tedy nazvat jejich pokrývku hlavy?
24. 04. 2013 | 14:26

Viola napsal(a):

jednotka chytrosti - jeden antizaorálek

Lidé se stěhovali a stěhují, ale mělo by to být nějak přirozeně, ne hrrr na ně. Prostě když už jeden národ zaujal své pozice, označkoval si je prapory, tak to respektovat. A když už někdo příjde na cizí území, má tam donést dary, aby si tamní obyvatelstvo naklonil na svou stranu, ovšem ne takové dary, které se musí splácet, skutečné dary bez podmínek. No a pak čekat, zda bude přijat. A když někdo nemá na dary, má si najít prázdné území. V současné době se většinou lidé ne stěhují, ale utíkají před válkami, které tam rozpoutávají zlosyni.
24. 04. 2013 | 14:35

Rudi Koutek napsal(a):

Viola
Cepice?
24. 04. 2013 | 14:39

jednotka chytrosti - jeden antizaorálek napsal(a):

viola,
no, v podstatě s vámi souhlasím. nicmeně, nestačí to tady psát....a pak jít a volit čssd nebo jinou eurohujer stranu, která nás zbavuje svrchovanosti a staví nás před povinnost přijmout jakekoliv množství imigrantů. to si opravdu musíte dobře rozmyslet, koho budete volit. pak totiž můžete nadávat jenom sama sobě. ono je to uplně stajné jako s tím dluhem. na počátku to vypadá jako takovej malej dloužek...
24. 04. 2013 | 15:02

jednotka chytrosti - jeden antizaorálek napsal(a):

viola,
ps
omlouvám se, že jsem zapoměl na kleptostranu top09, která ve zlodějnách a hlouposti už překonala samotnou čssd a stala se tak vážným kandidátem na učast v příští socialistické vládě.
24. 04. 2013 | 15:05

Pepa napsal(a):

Náboženský fanatismus je zdrojem fyzického a duchovního teroru, který podporuje katolický klérus.Cílem novodobích evropských i světových válek byla anexe cizích území a poroba jeho obyvatel.V Evropě porobu organizoval katolický klérus, který měl(bohužel i má) za úkol hromadit materiální statky pro politické a ekonomické ovládání lidových mas.Pod hlavičkou božího hlasu hnali houfy vojáků na bojiště, ač oba ,tábory vzývaly jednoho Boha, Krista a neposkvrněnou bohorodičku. Za Boha a ... hnali zločinci a psychopati miliony vojáků do boje v 30.leté, 7.leté války, 1. a 2. světové války.Krátce po 2.světové válce se opět rozhořel plamen amerických teroristických válek na celém světě.Bůh nám pomáhej! V čem má Bůh pomáhat americkým prezidentům( alkoholikům,lhářům a psychopatům), kteří mají na svědomí desítky milionů životů.Bůh má pomáhat ve vraždění ... pane Duko, Vlků ....?
24. 04. 2013 | 15:39

popapulus napsal(a):

Stále z per různých žvanilů, kteří se tím povětšinou živí, vylézají různé tlachy o tom, že nás ohrožuje ten a ten, s takovým a makovým myšlením,či názorem. Po každém brutálním aktu v evropskoatlanské komunitě států dochází k nějakému utužení špízování (naši dehonestikováni agenti StB jsou proti tomu nuly, ale úplné nuly). Dnes nemusí hnout prstem a člověk je sledován velkým bratrem všude.Nikdo z těch žvanilů se ale nezamýšlí nad tím, proč k tomu dochází. Každý důsledek má svou příčinu. O tom se mediální žvanilové nevyjadřují. Asi by je to nutilo myslet. A myšlení bolí. Mediální žvanilové všech zemí spojte se.
24. 04. 2013 | 15:51

Lapiduch napsal(a):

V pripade muslimu je to podobne , jako se selmou kterou si ochocite a verite tomu , ze vam nikdy neublizi . Opak je pravdou precvakne jim v hlave a jste sezran.

Podle toho by se mel zapad chovat a omezit priliv muslimu na zapad.
24. 04. 2013 | 16:01

Lapiduch napsal(a):

A dle meho nazoru 'umirneny' muslim neexistuje . Bud je muslim ktery kona , nebo ten , ktery ceka na svoji prilezitost. Koran a bible nikdy nenajdou souzneni.
24. 04. 2013 | 16:05

Viola napsal(a):

Rudi Koutek

no spíše jsou to slamáky.
24. 04. 2013 | 17:51

Viola napsal(a):

jednotka chytrosti - jeden antizaorálek

a vy už máte rozmysleno koho volit? Poradíte?
24. 04. 2013 | 17:52

jednotka chytrosti - jeden antizaorálek napsal(a):

viola,
ano mám, ale nechci to nikomu vnucovat. myslím, že by na to měl každý přijít sám. je to příliž vážná věc. neni to ani jedna parlametní strana, není to žádná exttremistická strana. eu se snaží udělat z voleb frašku. což už se jí povedlo v několika jižních státech. " volte si jak chcete, stejně bude rozhodovat berlín + MMF. to je konec demokracie. eurobarokrati si najivně myslí, že jim to prejde, že to " nějak" protlačí silou. neprojde! v těch zemích se zformuje odpor. a možná bude mít fašistickou nebo bolševickou podobu. to je výsledek evropské integrace. já říkám jednu věc, vystupme z eu, řízeně, plánovaně a bez emocí a zachovejme to dobré - liberální obchod. zachráníme si holou řiť. pokud zustanem v eu, budeme platit nepředstavitelné náklady za zpackanou integraci, měnovou unii a dluhy cizích státu. životní uroven se u nás propadne na uroven sovětského svazu. z eu nakonec vystoupí německo a celá ta socialistická zhovadilost se rozpadne chaotickým a neřízeným způsobem. odnese to spousta lidí. bude to armmagedon. koukněte se někde na netu, jakyym zpusobem se vyvíjejí dluhy evropských států. to je šílenost. ten krach nemuže nic na světě už zastavit.
24. 04. 2013 | 18:19

Ivan Hochmann napsal(a):

Podívejme čemu všemu se říká špiclování Velkého bratra a přirovnávání k činnosti StB.

*Odposlechy telefonů jsou na základě právních norem .I policie je povinna se jimi řídit.
*Monitoring silničního provozu je jak známo dnes a denně presentován ve zprávách i k potřebě nás všech.
*Bezpečnostní kontroly v důležitých budovách i skenovací rámy pro osoby a příslušenství jsou naprostou nutností.
*Všeobecný monitoring kamerami na všech shromaždištích lidí,t.j.nádraží,letiště,metra,křižovatkách a dalších místech je v dnešní době,která produkuje tolik lidského ksindlu naprostou nutností.Vítám jakoukoliv formu sledování ,která podpoří moji bezpečnost na těchto místech.
*Kamerové a odposlechové systémy nejsou pokud nejsou provozovány za účelem kriminálních postupů mafiánských gangů mají za úkol ochránit státní majetek a společnost jako takovou.
A činnost jmenovaných gangů mě ani nezajímá.
****
Každý kdo proti těmto postupům v dnešní době protestuje je dle mého potencionální kriminálník,nebo člověk který nemá všech pět pohromadě.A tyto elementy nebudou brány v potaz při zajišťování bezpečnosti pro řádné občany.
*****
Jiná věc je ale prevence.Víme z vlastní zkušenosti,že se vždy konají opatření až s křížkem po funuse.
Závisí to od ochoty státního aparátu vykonávat poctivě svoji práci a to znamené jít s kůží odpovědnosti na trh.
Předpokládá to samozřejmě důvěru a podporu obyvatel země.
Oba tyto aspekty v Česku chybí!
Dám příklad: Likvidace rowdie's v Anglii.
A u nás?..... pořád dokola.
S ditětem a manželkou bych na fotbal nešel.

Takže pokud mě chce někdo nazvat mediálním kecalem,klidně může.
Ale já mám objektivní pravdu!
Pokud mě tato pravda bude odepřena, budu se takových míst a skutků strannit.
To se samozřejmě týká i voleb.
Jen blbec se spálí dvakrát o tytéž kamna.

Ivan.
24. 04. 2013 | 18:26

hovorka11 napsal(a):

Ivan Hochmann:
Pan Balabán má naprostou pravdu.
Západní politici nás prodali islamistům za svůj blahobyt ze spolupráce s islamisty při rozvratech.
Chcete desítky důkazů ? Nestačí třeba tento jeden:

https://www.youtube.com/watch?v=GsfcuMPO97s&feature=player_embedded
24. 04. 2013 | 18:29

hovorka11 napsal(a):

Ivan Hochmann:
Vy se nepálíte, vy pálíte ostatní. Kamerové systémy mají být pouze tam, kde je to naprosto nezbytné z hlediska sledování kriminality.
Přesto však nesmí být u politiků a státního aparátu, kde se rozkrádají desítky miliard. Na lidi ke šmírování a šikaně právě od politiků by jste je poslal...
24. 04. 2013 | 18:34

Ivan Hochmann napsal(a):

Hovorko neoponujte zbytečně.
Znáte moje názory ,tak musíte vědět,že mám na mysli sledování potencionální kriminality.Pokud bude policie i justice fungovat v intencích právního státu bude monitorovat i politiky,což se už mnohdy děje.Už se pár grázlů spálilo.
Apropó,kdo bude rozhodovat o "naprosto nezbytném" sledování.
Jen je nechte ať sledují,mají to v pracovních povinnostech.
A když jsme u věci.Dal jsem estébákům jasně na srozumněnou,že je mám v zadku.Sice jsem pak musel celý život pracovat a ne se flákat a krást jako oni,ale bylo to spíše k mému dobru.
Dnes když vzpomenu na svoje čisté ruce a rovnou páteř je mě dobře u srdce.
Za všechno se v životě musí jednou zaplatit.
Důležitější však je ,abyste mezitím neshořel v mrakodrapu.

Ivan.
24. 04. 2013 | 19:07

Trvalá svoboda napsal(a):

Pane autore,

Nikde v textu jsem nezaznamenal vaše otazníky.

Proto bych si dovolil několik otazníků uvést:
1/ v USA působí souběžně vnitřní i vnější bezpečnostní služby. V působnosti je Patriot Act a jeho vylepšení. Jak my vysvětlíte fakt, že údajný terorista Tamberlan Carnajev, na kterého loni podala svým americkým kolegům reference o propojení na dagestánské Džihádisty ruská bezpečnostní služba, přitom je to čekatel na americké občanství, zůstal v USA, nebyl odhalen jako militantní islámský radikál?
2/ k čemu budou USA a jejich vazalům miliony bezpečnostních kamer, když takto pracují s indiciemi? Mimochodem to zdaleka není poprvé. Údajně tomu tak bylo i před 11. září 2OO1. Já vám řeknu k čemu. K postupnému zavádění fašismu, totální kontroly - suprtotality, která zde ještě nebyla.
24. 04. 2013 | 19:14

Bestia triumphans napsal(a):

Kdepak je asi mudrc Luba, ten to přece na jiném blogu věděl hned, že to udělali Amíci, kteří neměli nic společného s islámem...
:-)
24. 04. 2013 | 20:09

342 napsal(a):

Je to z pohledu Čečence absurdní, aby útočil na USA kvůli válce v Afghánistánu a Iráku, když ho současně Spojené státy podporovaly v jeho válce proti Rusům.

False flag operace před 2. čečenskou válkou v roce 1999 - odstřelení budov "čečenskými teroristy" v Moskvě, Volgodonsku a v Bujnaksku v Dagestánu, to byla nejspíš práce FSB, jak tvrdil agent Litviněnko nebo US senátor John McCain.

Sibel Edmonds: US government needs to keep the fear factor alive
http://www.youtube.com/watch?v=sZ4qqe84u50#t=376s
24. 04. 2013 | 22:02

Viola napsal(a):

jednotka chytrosti - jeden antizaorálek

nemáte strach, že váš hlas propadne? A když jak píšete "stejně bude rozhodovat berlín + MMF ", tak má cenu přemýšlet koho volit?
24. 04. 2013 | 23:18

Daňový poplatník napsal(a):

To Trvala svoboda:
Navíc jsem přesvědčen o tom, že pokud se nezmění přístup euroatlantické civilizace k islámu jako takovému (KAŽDÉMU doporučuji aby si přečetl podrobně korán), tak systém Velkého bratra v historicky krátké době bude využívat islámská mravnostní policie.
Inu, jak říkala moje babička, která neměla ani ponětí o tom, co je multikulturalismus, "Kdo chce kam, pomožme mu tam."
Já to nechci, ale nevolení exponenti EU to chtějí, asi vědí proč.
25. 04. 2013 | 08:54

santawizard napsal(a):

Všechno zavinili mučedníci a válečníci křesťanského a muslimského fundamentalismu.Kdyby raději studovali bibli nebo korán,tak by nemuseli pro svého Boha ani zabíjet ani umírat.Vždyť Ježíš Kristus není Lucifer a Mohamed není jeho falešný prorok.To už je lepší říkat ,že Jehovah =Alah.Ježíš je potom syn Allahův a Mohamed je prorok panneky Marie.Vždyť Ježíš,Marie a Mohamed byli vzati do nebe,nejenom duchem ,ale i s tělem.Všichni náboženští fanatici by si měli uvědomit že všudepřítomný Bůh je náš vnitřní a vnější přítel ,kdežto ďábel je náš vnitřní a vnější nepřítel.Bůh války není nesmrtelný.Nesmrtelný je jenom bojovný umělec.On není žádný voják .On je jenom sportovec.Bojovný umělec musí nejprve vyhrát nad svým vnitřním nepřítelem.Potom musí vyhrát nad svým vnějším nepřítelem.Až potom když už nemá žádného nepřítele ,tak nalezne paradize nebo-li království boží nebo-li nirvánu.
25. 04. 2013 | 11:21

Ivan Hochmann napsal(a):

Santawizarde,pěkně se to čte.Zní mě to jako pohádka vyprávěná babičkou před půltisíciletím.

Pokud spoléháte na nirvánu na posmrtné Království boží .....
Je to váš problém.Já chci žít tak abych měl čisté svědomí,slunce v duši a úsměv na rtech.Tady a teď.
Co bude až vylétnu komínem mě vůbec nezajímá.Skončím jako všechno ve vesmíru.

Proto beru náboženské fanatiky všech ideologií jako škodnou.
Oni vyvolávají nenávist,sváry,protože jim to vyhovuje.
Oni by v normálním lidském životě nikterak nevynikli, poněvadž
nemají schpnosti které by jinak pohladily jejich ego.

Navíc zde hraje svoji roli mnoho jiných zlověstných faktorů.
To jsou moje názory,které mě nutí varovat ostatní i v této diskuzi před jakýmkoliv pacifismem,smířlivostí,a tolerancí.

Ivan.
25. 04. 2013 | 12:07

santawizard napsal(a):

Ivane,můj problém to není.Já jako jediný daleko široku věřím v magické a náboženské zkušenosti tady a teď v tomto životě než potom a tam v posmrtném životě.Nejlépe je věřit v obojí.Jenom atheisté nevěří v nic.Náboženští fanatici by měli studovat bibli nebo korán.Jestli se chcou ve jménu Boha raději navzájem zabíjet jako důkaz lásky k Bohu,tak žijí ve velkém bludu a omylu.Proto obyčejní lidé nemají rádi ani křesťanské fundamentalisty ani muslimské fundamentalisty .
25. 04. 2013 | 19:04

santawizard napsal(a):

Holy war and devine revolution:
Terorismus v Bostonu má prvky jak Brewika,tak prvky Jihádu.V Bostonu a v celé Americe žije spousta potenciálních, jak muslimských funadamentalistů,tak spousta potenciálních křesťanských fundamentalistů.Obě tyto skupiny ubližují terrorismem hlavně nevinným a obyčejným občanům.Obě tyto sklupiny jsou ostudou Bible a Koránu.Oni nejvíce chcou rozpoutat svatou válku mezi křesťanstvím a islámem. .Jestli je demokracie jako náboženství ,tak fašismus a komunismus je jako černobílá mágie.Originálně Hitler se spikl z mešitama ,aby vyhubil synygogy.Dneska hodně fašistů se chce spiknout se synagogama ,aby zase vyhubyli mešity.Demokracie však nabízí multikultůrní společnost ,kde synagoga a mešita stojí vedle sebe i s kostelem ,hlavně v Jerusalému.Prezident Bush úspěšně bojoval jako proti komunismu(za jeho vlády komunismus padl),tak bojoval proti jihádu(za jeho vlády Irak padl.)Dělali se však i chyby.Proto je dneska opakem ameriskoizraelského imperialismus jenom židoanarchistický bolševismus.
26. 04. 2013 | 14:22

dennis napsal(a):

Zajimava otazka: "Kdo ochrani cloveka pred clovekem?" Podobne zni otazky: Vzdy dostihnou zlodeji svym dumyslem zamecniky? Podari se jednout ajt'akum vymyslet ochranne systemy odolne proti vsem utocnikum na webove site?

Jak docilit toho, aby d'abluv genius zacal slouzit lidskemu dobru? Ale kdo nam odpovi na otazku Co to je lidske dobro? A proc si clovek sva trapeni perzonifikoval postavou (nebo jen slovem) d'abel? Ma severni polokoule, nekdy oznacovana jako euroatlanticka civilizace, ci rise, sanci prezit 21. stoleti?

Propadaji se pomery ve svete k novemu globalnimu konfliktu?

Mohou vsechny krizove jevy spolecnosti, jakymi jsou kriminalita, organizovany zlocin, drogy, bida, ekologicke katastrofy se ve svem dalsim vyvoji zacit stacet na cesty priznivejsiho vyvoje bez toho, aby narazily na nejzassi mez, za kterou uz muze pokracovat jen valecny konflikt. - Cili: je mozne predejit civilizacni katastrofe?

Chteji se predstavitele velmoci dohodnout na spolecnem usili o ochrane civilizace, nebo naopak vsechna strategicka usili vedou k eskalaci vyvoje utocnych systemu kontra usili, ktere vyviji nejnovejsi obranne a ochranne systemy?

Chci verit tomu, ze moje naprosto bezvyznamne postaveni, osamelost, mdla mysl, schopnost uhajit jen zakladni existencni potreby mi zaruci, ze ani omylem, ani z duvodu nezajmu nikdo (at uz z "ochrancu" a nebo z "utocniku") mne nezatahne do sveho planu. - Doufam, ze pro moji bezvyznamnost se nestanu obeti ani omylu ani utoku. Ale mohu mit jistotu, ze moje loajalnost, disciplinovanost a devotni poslusnost mi zaruci moji bezpecnost?

Co pro vlastni bezpecnost mohu udelat? Jeste casteji a jeste upenliveji se modlit? Nebo bezstarostne prozit zbytek zivota pod mostem?
27. 04. 2013 | 01:27

o453 napsal(a):

Ne že bych chtěl hájit ty, kteří zabíjejí civilisty ale, útoky čečenských ozbrojenců v Moskvě a Beslanu není možné klasifikovat stejně jako jiné teroristické činy, je to jenom odpověď na zvěrstva shodného kalibru páchané v této válce druhou stranou, jeden příklad za všechny viz http://en.wikipedia.org/wiki/Grozny_marketplace_attack
07. 05. 2013 | 11:08

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy