Reforma amatérů: vzdělanost bez knih?

09. 03. 2011 | 08:31
Přečteno 6008 krát
Náš stát jistě potřebuje reformu: státní kase chybějí finance, je tu demografický problém, v krizi je rodina, výchova i vzdělanost. Minimum, které bychom od každé neamatérské vlády měli právem požadovat, je alespoň to, aby v reformních návrzích neodporovala sama sobě.

Proč píši takovou samozřejmost ? Ekonomickými aspekty našeho státu se nedávno zabývala i Národní ekonomická rada vlády (NERV). 17.2.2011 NERV vydala zprávu o konkurenceschopnosti České republiky. Podle člena NERVu Michala Mejstříka jsou problémem české ekonomiky zejména základy konkurenceschopnosti: „Vedle institucí musíme mít kvalitní vzdělávací systém.“

Jak chce vláda tento základní předpoklad ozdravení naší ekonomiky promítnout do reálné politiky? Zvedne DPH u knih. Marná sláva, knihy jsou stále základem vzdělanosti, jsou podstatné pro rozvoj myšlení, zatím ani internet na tom nedokázal nic změnit. Knihy teď dostanou dvojí ránu. Zaprvé, když zvýšíte cenu (skrze DPH) základních životních potřeb, zbude méně peněz na knihy, i kdyby jejich cena zůstala stejná. Zadruhé, skrze zvýšení DPH se zvýší sama cena knih, což odklon od nich ještě umocní. A tak ten, kdo by ještě byl ochoten číst, a rozvíjet tak mj. svoji schopnost přemýšlet, zůstane více závislým na televizi, často manipulující veřejným míněním.
Možná slyším trávu růst, ale někdy mi připadá, že i to je součást jakéhosi plánu: udělat z voličů stádo nepřemýšlejícího skotu a bravu, jemuž lze v nablýskané podobě televizních pořadů předhodit k věření v podstatě cokoliv. Osvědčené starořímské „chléb a hry“ k ovládání davu, jen v moderním balení.

Toto si nepřeji. Ani jako vysokoškolskému učiteli mi není jedno, že už tak drahé učebnice bude ještě dražší. Nedivím se proto, že lidé, kteří správně vidí v tomto daňovém opatření státní zásah proti vzdělání, proti přemýšlení a proti kultuře, organizují petice. Podpořme je.

Vlastně si uvědomuji, že návrhem na zvýšení na DPH u knih není testován jen náš postoj ke kultuře, a vzdělanosti, ale jsme zkoušeni, zda ještě přemýšlíme: pokud nám totiž ještě vadí rozpor mezi tím, že vláda se na jedné straně chlubí výzvami NERVu k vyšší vzdělanosti, a tím, že souběžně vzdělanost potírá zvyšováním cen knih, tak na tom ještě nejsme úplně špatně. I v tom je naděje pro budoucnost.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Sladký napsal(a):

Je povzbuzující vidět, že i pravicově smýšlejícím lidem se začínají otevírat oči.
09. 03. 2011 | 08:39

Petr napsal(a):

Pane exelence,
také mě netěší zdražování všeho možného, tedy i knih. Jsem starší než Vy a vychován i k úctě ke knihám.
Přesto dovolte, že i Vaší vinou, jako vysoce postaveného politika a taky jeden čas člena vlády, padáme do současného marasmu.
Stále propadající se Česká republika v řebříčku bohatství států a jejich obyčejných občanů, není vinou každodenně poctivě pracujích lidí, ale vinou Vás Vyvolených.
Takže i současné zdražení knih je i vinou Vaší. Pokud máte něco, čemu se říká svědomí, měl by jste si to uvědomit, něco pro to udělat a nejen kritizovat.
09. 03. 2011 | 08:43

dalimír napsal(a):

Oni to pane Sladký dobře vědí jak je to u nás všechno podělané ! Přesto se budou ještě dlouho snaži sedřít náš pracující lid z kůže ! K čertu s EU a vůbec západem ! Jsou tam všichni falešní jak kočky ! Dl.
09. 03. 2011 | 08:46

Béda napsal(a):

Autor,

a co souběžně zaváděné školné, co nekoncepčnost vedení ministerstva školství, kdy jednon nápad střídá další- protichůdný, co neustálé snižování laťky...? Vzdělávání přece nejsou jenom knihy. Navíc knižní politika vlády je součástí celého komplexu destrukce státu, ekonomických základů, sociálního systému, zadlužování státu a obyvatel, zbídačování, které znemožňuje nižším majetkovým vrstvám nákup zbytností, podvazuje a rozvrací ekonomiku, části populace znemožňuje vyšší vzdělání.
09. 03. 2011 | 08:50

Targus napsal(a):

To Pavel Svoboda:

Po přečtení vašeho blogu jsem chtěl vyjádřit přesvědčení, že nemůže býti objektivnějšího vykreslení stávajícího stavu.

Po přečtení Vašeho CV jsem dostal neodolatelnou chuť obout si vysoké a pevné vojenské boty, zvané kanady, a kopat a kopat a kopat a kopat a kopat...............

Je fakt docela síla, když tady začne rozprávět Pohádky ovčí babičky člověk, který se na stávajícím , potažmo budoucím marasmu podílel. Nemáte pocit, že byste se měl aspoň trochu stydět?
09. 03. 2011 | 08:56

Gabrielle H. napsal(a):

Ano... Pod tento blog se podepisuji a přeposílám k hlubšímu zamyšlení tento dopis...
---
Milí přátelé,
moc Vás prosím, všemi zůsoby šiřte článek novináře Jana Čulíka, žijícího ve
Velké Británii, který Vám níže posílám. Musíme se pokusit vytvořit u nás v
příštích dnech takové kulturní ovzduší, aby se nám podařilo vytvořili tlak,
který by mohl zabránit barbarskému zvýšení DPH za knihy na 20 procent, které
odsouhlasila česká vláda a které by mělo pro českou knižní kulturu zcela
likvidční důsledky.
Moc Vám děkuji!
Jan Šulc

*V Británii jsou knihy, časopisy a tisk zcela osvobozeny od DPH*

Do roku 1855 se v Británii platila z denního tisku velká daň, aby se
informace nedostaly do rukou dělnické třídy a nevyvolaly revoluci. Cena
novin, které denně stály tři pence, se daní zvyšovala až na sedm pencí, jak
ukazuje obrázek.
Vzhledem k tomu, že dělník tou dobou v Anglii vydělával kolem 40 liber
ročně, tedy cca 900 pencí měsíčně, cena sedmi pencí za jedny noviny byla
značně vysoká. Pro názornost si cenu novin i dělníkova měsíčního příjmu
zdvojnásobme dvacetkrát, a tak obě ceny vlastně převedeme na české koruny. S
příjmem 18 000 Kč měsíčně by noviny stály 140 Kč denně. To si normální
člověk prostě nemohl dovolit, a tak zůstával v nevědomosti.
Ostudná "daň ze znalostí", jak se jí tehdy říkalo, byla zrušena r. 1855
především díky úsilí vzbouřence a disidenta Richarda Carlila, vydavatele
listu The Republican. Ten se zákonu protivil a namísto daňové známky měl v
čele titulní stránky heslo "Knowledge is power" - "Znalosti, to je síla".
Carlile strávil kvůli tomu skoro celý život ve vězení.
Od té doby se však v Británii nezdaňují ani knihy, ani noviny, ani časopisy.
Jsou to sdělovací prostředky, nástroje vzdělávání a informací a každé
britské vládě záleží na tom, aby měla informovanou veřejnost. Proto se
nosiče informací v Británii nezdaňují.
Jan Čulík
09. 03. 2011 | 09:03

Karel Kubrt napsal(a):

Pane Svobodo, dělejme reformy pro reformy. Chtějme větší vzdělanost a zdražme knihy. Chtějme v budoucnu nižší státní penze a tak zdražme jídlo. Tohle je snad nejhoší vláda od r. 89. Všehchny funkční služby státu ruší a všechno zdražují. Nedivím se, že už je z toho na blití i Klausovi, známémuto náčelníkovi asociálních Utahů.
09. 03. 2011 | 09:04

almost glossed™ napsal(a):

Sladký: " i pravicově smýšlejícím lidem se začínají otevírat oči."

Ale jim se právě neotvírají. Oni chtějí jen pro sebe, svůj obor a své zájmy výjimku. Pravidlo (pro ostatní) jim nevadí.
09. 03. 2011 | 09:08

K.K. napsal(a):

Pane Svobodo,
zdražování učebnic by nebyl takový problém. Stačí je jednou nascannovat a vypálené na CD-rom prodávat studentům za pár kaček. (co dnes stojí cd ?) Nascannovat by to mohli studenti sami. "Odškodné" autorům platíme už při nákupu CD-Romů.

Zvýšení DPH je sprostota, protože vláda zvyšuje příjmy, místo aby snížila nejdřív výdaje. Ve výdajích by se daly najít zbytečně vyhozené miliardy.

Dovedl bych si představit takovouto tabulku DPH:
0% - české potraviny, banány, pomeranče, citrony, mandarinky, kiwi, léky a knihy.
10% - české výrobky
20% - EU potraviny a výrobky
50% - výrobky ze "zbytku" světa.
Taková reforma by přinesla nejen peníze ale i souhlas voličů.
09. 03. 2011 | 09:08

gaia napsal(a):

Gabrielle H.

National Geographic anglická verze stojí také 140Kč, takže ho již moc nekupuji, ač bych ráda.
Jsme snad již na úrovni Británie v 19 století? Podotýkám, že nejsem dělník, ale učitelka a relace v příspěvku Gabrielle H. se shodují.
09. 03. 2011 | 09:10

gaia napsal(a):

K.K
místo K.K banány, pomeranče, citrony, mandarinky, kiwi bych dala něco potřebnějšího a nezbytnějšího, např. služby spojené s bydlením
09. 03. 2011 | 09:12

student napsal(a):

Pokud nás ministři jenom odírají, tak je dobře. Kvůli tomu je Pán Bůh vymyslel. Ale když jsou až tak hloupí, že např. nedovedou spočítat své lékaře, nedovedou stanovit obsah lékárničky a nedokáží zavést porovnatelnou maturitu (ale dovedou při tom prošustrovat půl miliardy), tak pak nemůžeme čekat, že budou smysluplně vládnout.
09. 03. 2011 | 09:15

Gabrielle H. napsal(a):

Milý K.K.
Máte ve mně prvního sympatizanta a voliče v příštích, doufejme, že předčasných volbách. Jděte do toho! Vyjma pár oligarchů, zbohatlíků a líbačů jejich šosů máte všechny další hlasy tohoto národa zaručené ;-)
---
Dovedl bych si představit takovouto tabulku DPH:
0% - české potraviny, banány, pomeranče, citrony, mandarinky, kiwi, léky a knihy.
10% - české výrobky
20% - EU potraviny a výrobky
50% - výrobky ze "zbytku" světa.
Taková reforma by přinesla nejen peníze ale i souhlas voličů
09. 03. 2011 | 09:20

Pepa Josef napsal(a):

To Targus (úplně na začátku): dobrý postřeh. Jen si dovoluji připomenout, že profesor Švejcar kdysi řekl, že se nemění jenom blbec a že biblický marnotratný syn byl přijat s otevřenou náručí. Jinak dobrý:)))
09. 03. 2011 | 09:21

K.K. napsal(a):

Gaio,
vitaminy jsou důležité. V zimě jiné ovoce nemáme.
Služby spojené s bydlením ? Teplo ? Elektřina ? Plyn ? Proč ne ? O všem se dá diskutovat, vše se dá promyslet.
09. 03. 2011 | 09:22

dalimír napsal(a):

gaia konečně už na to všechny začínáte docházet co ? Tohle už není o harašení klíči na náměstích ! Už nám většině začíná jít o holou existenci !!! Dl.
09. 03. 2011 | 09:28

zemedelec napsal(a):

Pane Svoboda.To nejsou amatéři,dobře se to naučili v komunální politice a tedˇto předvádí ve větším.
Pane Kubrt.Špatne jste pochopil Klausovu kritiku.Jasne to řekl Drábek.Klaus nekritizuje obsah reformy,ale jenom že nás nedokázali předem oblbnout ,třeba zase Řeckem a že nedokážou svoji sílu 118 hlasů využít,takže opatrne i s takové blbosti má dost tleskačů.
09. 03. 2011 | 09:28

Jan napsal(a):

Ano máte pravdu, náš stát jistě potřebuje reformu a pořádnou. Co tak začít tím, že pozavíráme vedení všech "tunelářů". Začít můžeme současnou vládou, hradem, sněmovnou a pokračujeme metodou padajícího h...a směrem dolů. Chobotnici je třeba usekat chapadla a narušit "dokonalý" systém rozkrádání státního rozpočtu a státu.
Až pak můžeme začít s ekonomickými reformami. Opačné pořadí je jen plácnutí do vody a pokračování v mafiánském řízení státu.
09. 03. 2011 | 09:30

zlobr napsal(a):

Mě by jenom zajímalo, kde jsou všichni ti "rozpočtově odpovědní", kteří tuhle vládu volili a přesvědčovali ostaní. Najednou jaksi nejsou vidět, když se ta "rozpočtová odpovědnost" zavádí. Nasrat!!!! (pardon) Rušení vyjímek, důraz na nepřímé daně, to všechno měli v programu Ti, kteří teď vládnou. Tak ať si v tom pěkně vymáchají papulu ti co je volili. Aspoň budou u příštích voleb víc přemýšlet, a rozmyslí si volit někoho, jenom proto že druhá strana má bradavici na tváři.
09. 03. 2011 | 09:31

gaia napsal(a):

dalimír

ano, bydlím v regionu s 12% nezaměstnaností a některé příběhy mých známých jsou tragické. Mladí raději mizí do ciziny a starší, ač se dobře učili, zjistili, že práce pro ně prostě není. Jen to zdražování na stavbu dálnic korupci nesmyslné sčítání čehosi a testování a škatulkování dětí a zvyšování nákladů a znehodnocování úspor
09. 03. 2011 | 09:35

gaia napsal(a):

K.K.

jako zdroj vitamínů stačí kysané zelí a růžičková kapusta. Člověk si zlepší imunitu, pokud bude jíst jen věci vyrostlé v jeho podnebném pásu a v regionu, neb tak to vytvořila matka příroda. Citrusy jsou plné šťávy a mají ochlazovat člověka v tropech, což je v Čechách v zimě kontraproduktivní. Přečtěte si knihu doktora Jonáš Křižovatky života. Jíst v zimě u nás citrusy (nedozrálé a plné olova, jak se na ně naprášilo při dlouhé cestě)je přímo nezdravé!!!
09. 03. 2011 | 09:38

Karel Kubrt napsal(a):

zemedelec, pokud vím, tak Klausovi nevadí reforma, ale to, že je nedomyšlená, málo důrazná a bez souhlasu občanů. Každý, kdo umí počítat, ví, že stát za pár let krachne, když se penze nezmění. Doporučuji knihu Finance po krizi od Pavla Kohouta. Klaus řekl, že penzijní reforma není zvýšení DPH, a to ani u knih. S tím souhlasím.
09. 03. 2011 | 09:48

Xury napsal(a):

Pro autora:
mám knihy rád a i když nemám tolik volného času jako dřív, tak si pokud to jde rád nějakou přečtu, třeba i opakovaně. Osobně si myslím, že zvýšení DPH z knih nepřinese do SR rozpočtu podstatnější částku na druhé straně každá výjimka je precedens a ospravedlňuje další a jak je vidět z diskuze někdo by chtěl nižší DPH na potraviny, jiný na energie, další na bydlení atd atd. Myslím si, že to byl důvod proč chce Kalousek eliminovat výjimky. Je ovšem fakt, že jim nezabránil a díky tomu spustil mimo jiné i tuto diskuzi. Nicméně se zdá, že debata není u konce ani v rámci koalice, takže uvidíme.
P.S.
Včera jsem si koupil knihu a koupil bych si ji i kdyby stála o 10% víc. A je nás takových určitě víc :-)
09. 03. 2011 | 09:48

gaia napsal(a):

Karel Kubrt

a já zas myslím, že to není pro důchodce, ale na stavbu předražených a brzy již neufinancovatelných dálnic na další mnou již zmiňované blbosti
09. 03. 2011 | 09:51

Gabrielle H. napsal(a):

gaio,
přiznám se bez mučení, že jsem na tom jako knihovnice ještě o dost hůře než te zmiňovaný anglický dělník z 19. stol. Intuitivně předpokládám, že to byl údaj o čistém příjmu.
V 21 stol. je to pro všechny zaměstnance v tomto unikátním Banánistánu plat z krajiny snů ;-)
PS: jinak se moc omlouvám, musím se vzdálit. Nepíši na svém počítači, protože mi vypršela smlouva... Díky za pochopení...
Pa, Gábina
09. 03. 2011 | 09:54

Béda napsal(a):

Proč všichni vidí pouze svůj omezený zájem? Státní zaměstnanci stávkují kvůli svým platům, lékaři kvůli svým, vydavatelé kvůli dani na knížky - p. Tomskému by dokonce nevadilo, kdyby ostatním kvůli knížkám, časopisům a novinám zdanila vláda i "vzduch a sůl", postižení jsou zděšeni kvůli tomu co na ně vláda chystá...

Proč nejdou dále, vždyť ty reformy jsou ucelený komplex destrukce státu a sociálního systému, podvázání ekonomiky, jsou jasnou cesou ke zvýšenému zadlužení občanů a státu. Proč jedni nevidí zájem druhých, potažmo celku? To jsou tak slepí, krátkozrací anebo tak egoističtí? To si neuvědomují, že zavedení školného, privatizace zdravotnictví s chudinskou péčí, rozvrat sociálního systému, zdražení nezbytností, vyvedení části důchodů ve prospěch bohatších sanované převážně chudšími ze systému povinné solidarity, zbavení zaměstnanců jakýchkoliv práv a jistot je v konečném důsledku proti zájmu všech? To si myslí, že výjimka a privilegia pro ně samé je zachrání před dopady celkové destrukce?

Otázka pro autora: pročpak nejsou tyto dlouhodobé koncepce výsledkem celkového politického konsensu zajišťujícího kontunuitu vývoje po změně vlády?
09. 03. 2011 | 09:55

bobš napsal(a):

Tak Vám čekám pořád na klip Mádla s Issovou o tom, že se omlouvají dědkovi a bábě, že je tak zblbli. Asi to nepotřebujou díky dotaci ODS jsou za vodou.
09. 03. 2011 | 09:58

Karel Kubrt napsal(a):

gaia, kdybys' četla můj první příspěvek, pochopila bys'. Penzijní reforma je jen zástěrka na další zdražování. Kdepak je Tenco? Mám vidění. Vidím město veliké, kde důchodová reforma šla k ledu a kde mají 20% daň i na vzduch.
09. 03. 2011 | 09:58

K.K. napsal(a):

Gaio,
kysané zelí je skvělá věc, v Bavorsku z něj dělají výborný salát. Ale zkuste ho dát děcku do školy místo banánu !
O všem se dá diskutovat. I ty léky jsou různé. Něco jiného jsou životně důležité léky předepsané lékařem a něco jiného třeba viagra.
P.S.
Pochybuji, že se na ovoce při letecké přepravě (nebo i v kamionech) práší. Tak zabalené jak jsou, a chlazené kontainery jsou neprodyšně uzavřené,...
09. 03. 2011 | 10:02

K.K. napsal(a):

Vláda by měla nejdřív šetřit na výdajích a pak teprv zvyšovat daně.
09. 03. 2011 | 10:04

DF napsal(a):

Pane Svoboda není možné si z lidí dělat pouze srandu.
Pokud zde hodláte popisovat propad ČR ohledně konkurenceschopnosti a deklasovat tento na cenu knihy, tak je to opravdu ten nehrubší výsměch této společnosti.
Jste li ochoten připustit premisu,že opravdu se Národní ekonomická rada vlády zabývá ekonomickými aspekty našeho státu.
Potom by možná bylo dobré objasnit proč, komise pod vedením někdejšího poslance Oldřicha Vojíře lobuje ve prospěch uhlobaronů a Vás to nechává chladným.
Protože konkurence schponost a strukturální přestavba zdrojů např: Toho tepla.
Dobře víte, že řada tepláren již v současné době neměla fungovat na uhlí jako základní palivo.
Na masivním přibrždění hluboké restrukturalizace teplárenských zařízení, jste se podílel opravdu lví silou.
Dnes ,kdy Tomáš Drápela lobuje ve prospěch uhlobaronů a Vy konečně můžete být spokojen,že se tito neobešli protože:
"Tomáš Drápela uvedl, že na postupné ubývání uhlí z povrchových dolů v severozápadních Čechách upozorňují velké teplárny už roky".
Zde je na závěr nutné podotknout,že opravdu nějaká úpadková škodovka, opravdu již do žádné teplárny nedodá moderní zařízení.
Za tento stav Vám musí osobně poděkovat všichni ti co musí řešit Vámi iniciované akce.
Proto si možná oddechnou a budou tvrdit,že dostatek uhlí i v budoucnu to je ta NOW technologie.
Protože na to opravdové NOW se bohužel,pouze díky Vám nezmůžeme.
09. 03. 2011 | 10:16

Viola napsal(a):

Já teda nevím, ale mi toho zdražování knih není líto. Copak nežijeme už v nové době? Copak skoro každý nemá internet a mobil a ifon a já nevím, jak se to všechno jmenuje, čtečky a podobné hejblata? Vždyť je skoro všechno v elektronické podobě. Nakonec i ten spisovatel může knížku psát on-line. Dnes je naopak pro ty, kteří chtějí vzdělání zcela zadarmo (tedy elekřina a baterie něco stojí), nač pořád ničit pro knihy lesy, chraňme si už napsaných knih. Šetření, to je cesta.
09. 03. 2011 | 10:20

krok napsal(a):

ad K.K.: ale vláda přece na výdajích šetří seč může..teď zrovna sebere invalidům všechny ty nespravedlivé výhody, které jim "socialismus" přiřkl..invalidní průkazky, příspěvky na auta a benzín, místa k parkování a pod...jak ušlechtilé:))
09. 03. 2011 | 10:24

Karel Kubrt napsal(a):

Violo, máte pravdu. Vypínám PC a jdu si číst knihu vytištěnou na papíru. Bez nových technologií se dá žít. Uvidíme se nyní méně často, tak jednou měsíčně. Tenco nebrečte, také mi budete chybět. Budu chodit po antikvariátech a shánět knihy Vašich vytlačených, sepsaných a vytlačených mouder. A tchýně posílá vrchnímu cenzorovi pac a pusu.
09. 03. 2011 | 10:31

K.K. napsal(a):

Kroku,
máš recht, to s invalidy je svinstvo. Šetření si představuji jinak.

Například ušetřit několik miliard měsíčně tím, že stát přestane živit cizí indické etnikum.
Ušetřit mnoho miliard platovým stropem pro státní zaměstnance a politiky. Dejme tomu i časově omezeným a ve výši platu středoškolského učitele. Nebyla by to krása, kdyby i pan president s tím musel dva roky vyjít ? Jak by naříkal zdejší blogař Jiří Havel ?

Dovedete si představit, jakou podporu by to u občanů mělo ? Pak by lidi souhlasili i s některými nevyhnutelnými úpravami.
09. 03. 2011 | 10:36

Johan IV napsal(a):

Pracovat v politice znamená pracovat ve prospěch lidu, sloužit lidu, ne posluhovat jen některé skupině. Proto jsme své zástupce do politických postů vyslali. Co jsme to za blbce, že jsme do nejvyšších politických funkcí zvolili takové hlupáky. Myslím, že nastává čas to napravit. Rychle než bude pozdě.
09. 03. 2011 | 10:37

juvenile isinin napsal(a):

Johan IV: Obávám se, že právě ti, kteří by tam měli být, to už dnes s hrůzou odmítnou.
09. 03. 2011 | 10:47

franťýk napsal(a):

K.K.
co se týká onoho etnika, tak nevím jak je diferencovat od ostatních potřebných. Ale co se týká úřednictva, tak největší úspora by se našla velkou (možná až 60%) redukcí úředníků na ministerstvech. Jednak na jejich platech (o kterých si 90% ostatních úředníčků nemůže nechat ani zdát), jednak na tom, že by přestali vymýšlet ty své nebetyčné zhovadilosti a tím by zase ušetřili jak občané tak firmy. Jenže jak toho dosáhnout, snad jedině ty klíče (samozřejmě francouzské).
09. 03. 2011 | 10:48

Inci napsal(a):

Knihy se musí zdražit , protože nejlepší ministr financí na světě nedokázal uhlídat DPH na naftu ! V kasičce špatným nastavením daně vzhledem k cenové hladině okolních států chybí šest až osm miliard jak pravil jeho bejvalej kumpán Janota .

Kdy si lidi konečně uvědomí že Kalousek dovede jenom vysoce sofistikovaně krást , řídit státní finance tento břídil a kleptoman prostě nedokáže !?!?!
09. 03. 2011 | 10:56

Gekon napsal(a):

90% knih ktere se prodaji moc vzdelanosti neprinese.Podivejte se do knihkupectvi a uvidite co jde "nadracku".Tohle tedy nebude ten spravny argument.To ze jsme narod pitomcu a pravdepodobne jim i zustaneme je bohuzel pravda.A to ze ta reforma je paskvil je cim dal pravdepodobnejsi..
09. 03. 2011 | 11:01

K.K. napsal(a):

Inci
DPH na naftu ? Ve Znojmě jezdíme takřka všichni tankovat do Rakouska. A kde tankuje celé ostravsko ?
09. 03. 2011 | 11:03

franťýk napsal(a):

Inci
omyl, u nafty se nejedná o DPH ale o spotřební daň, která tu cenu žene do nesmyslných výšek. Ale že ty PHM a jejich SpD dokazují "inteligenci" našeho chemického Alí, to je pravda.
09. 03. 2011 | 11:10

Petr napsal(a):

Knihy se zdražily za posledních 20 let asi o 1000 %, takže dopad 10 % bude mizivý a pláč nad tím, že se prý stanou knihy nedostupné považuji za ryzí populismus. Krom toho o tom, jestli si knihu koupím nerozhodne to, jestli stojí 220 nebo 240 Kč, ale to, jestli se mi líbí nebo ne. V mnoha případech je mnohem efektivnější zajít do knihovny nebo si stáhnout e-knihu. V e-knihách je ještě velká rezerva a moc se nedivím tomu, že kvůli podezření z přemrštěných cen e-knih udělala EU razii.
09. 03. 2011 | 11:11

franťýk napsal(a):

Petr
Zajít si do knihovny bude časem také problém, protože i ty knihovny budou ty knihy muset koupit a nebudou mít peníze na tolik knih, co mají dneska.
Když se bude vydávat méně knih - menší náklad, bude nutné ty výrobní náklady rozdělit do menšího počtu výtisků, takže se opět zvýší jejich cena.
Psát e-knihy by podle vás musel asi počítač, protože ten spisovatel chce za svoji práci také nějaké peníze. Zadarmo tady píšeme akorát my diskutéři.
A pokud budou lidé muset volit mezi jídlem a knihou, většina zvolí to jídlo, protože hkadem se umřít dá, ale nečtením ne.
09. 03. 2011 | 11:24

zemedelec napsal(a):

Pane Kubrt,nejsem nějaký ekonom,abych to perfektne posoudil,ale takhle to spojuje vláda,aby byly finance na důchody.Od takovích amatérů, jako Kohout nebo Sedláček nečekám nic kvalitného.Když,ale hodne odborníků tvrdí,že to jde řešit jinak,tak přemýšlím a porovnávám.Jenom dodám, kvůli důchodové reformě stát neskrachuje
09. 03. 2011 | 11:24

Viola napsal(a):

Co se týče knih

Další magická hranice byla překročena:
elektronickou knihou č. 8000 se stala kniha

"Železný polibek" ze série Mercedes Thompsonová od Patricie Briggs
Myslím, že teď počítače odrovnávají nakladatele. Co budou dělat?
09. 03. 2011 | 11:34

Inci napsal(a):

K.K
franťýk
Jenže daň z nafty je jen drobnou kapičkou v Kalouskově šafářování na ministerstvu , ten člověk je pro státní kasu hotový neštěstí .
Daň z knih považuju za největší zvěrstvo této vlády . Oni si snad doopravdy myslí , že když znemožní obyčejným lidem četbu , tak je budou moci snadnějc ovládat nebo co ?
Ano číst je velmi nebezpečné , tato znalost dokonce vyvolala husitské války . Když si totiž obyčejný člověk dokázal sám přečíst Bibli , dokázal také porovnat porovnat rozmařilý život církve s životem Kristovým , a velkej průšvih byl na světě ...
Tehdejší církevní manipulátoři silně připomínají dnešní mediální manipulaci davů , takovej Václav Moravec ve svém pořadu jen mlží , obchází témata , od jádra věci přechází k nepodstatnostem , nadržuje jedné straně ... ale pravdě se brání jako čert kříži , to se v knize nedá , nikdo by si ji nekoupil , kniha se nedá přepnout na jinej program .
09. 03. 2011 | 11:45

Antonín Hrbek napsal(a):

Neměly by se sebrané spisy Václava Klause tisknout na toaletním papíru, podobně jako tomu bylo u spisů velkého Maa? Alespoň by jednou v životě byly skutečně k užitku.

Postupně by se k nim mohly přidávat další a další, například spisy pana Hájka, ale i pana Havla, Paroubka a celé řady další koryfejů.
09. 03. 2011 | 11:48

Targus napsal(a):

To gaia:

Nechci být za rýpala, ale olovo do citrusů při přepravě? To fakt napsal Jonáš? To snad ne...
Banány sem jezdí loděmi, když jsou předtím v místě svého zrodu a růstu utrženy zcela zelené, zachlazeny, zabaleny do igelitu, pak do kartonových krabic, naloženy do chladicích kontejnerů a převezeny do speciálních lodí s chladicími boxy. Vysvětlení, proč je to tak složité, přesahuje rámec možností tohoto příspěvku, na to bych asi potřeboval celý blog.
Citrusy sem jezdí velice podobným způsobem. Taky se rvou ještě mírně zelené, proto jsou taky tady u nás celkem hnusné. (Už jste jedla slaďoučký čerstvý citrón?)
A taky se balí, chladí a přepravují pod řízenou teplotou, jinak můžete celý náklad vyhodit. Buď bude uvařený nebo zmrzlý, záleží na aktuálním počasí.
Doby, kdy jsme vozili z Řecka mandarinky pod plachtami a obložené kartony (pochopitelně nonstop dva dny a dvě noci za volantem), aby se vyházelo v případě velkých mrazů max. 10%, jsou nenávratně pryč. I proto je to ovoce kapánek dražší. O mnohem více vás ale natáhne vykutálený obhodník, dobře věda, že domácí producenty zeleniny a ovoce zničil dávno svými dumpingovými cenami v 90. letech.
A tak jediným problémovým artiklem lapajícím podle vás olovo (ale nevím odkud, v benzínu už není 20 let) zůstávají okurky, které potřebují - mršky jedny - neustálý přísun chladného a hlavně čerstvého vzduchu, jinak vám zplesniví celý náklad během osmi hodin.
09. 03. 2011 | 11:55

Občan napsal(a):

Slušná dávka drzosti od člověka, který se na tomhle ekonomickém a společenském marasmu dlouho, osobně a velice inztenzivně podílel, pane Svobodo; hroší kůže par excellence...
09. 03. 2011 | 11:58

franťýk napsal(a):

Inci
nevím, ale mě se ta kapička zase tak drobná nezdá. Pumpaři by určitě měli jiný názor (ve společném součtu).
Al to, že chemický Alí je skutečné nebezpečí pro tento stát, s tím bezvýhradně souhlasím. Někdy mi totiž připadá, že ten člověk je buď:
a) nebezpečný psychopat - zvlášť když vidím jeho křivé úsměvy při vysvětlování čehokoli v TV
nebo:
b) programový škůdce ve službách zahraničních ekonomů, protože se snaží přihrávat obchodní prospěch subjektům mimo území našeho státu - viz stávající i hrozící nákupy v sousedních státech.
09. 03. 2011 | 12:03

Občan napsal(a):

Viola napsal(a):
"Co se týče knih
Další magická hranice byla překročena:
elektronickou knihou č. 8000 se stala kniha
"Železný polibek" ze série Mercedes Thompsonová od Patricie Briggs
Myslím, že teď počítače odrovnávají nakladatele. Co budou dělat? 09. 03. 2011 | 11:34"

Violo, prosím Vás, a to je co?
Osvětlete, prosím, stárnoucímu padesátníkovi žijícímu v zajetí Třeštíků, Durdíků, Fialů, Zíbrtů, Winterů, jakož i Pratchettů, McBainů, Francisů, Lemů a dalších podobných psavých individuí, velikost výše zmíněné autorky :o)
V životě jsem o ní totiž neslyšel.
09. 03. 2011 | 12:06

Občan napsal(a):

gaia napsal(a):
"K.K.
jako zdroj vitamínů stačí kysané zelí a růžičková kapusta... Citrusy jsou plné šťávy a mají ochlazovat člověka v tropech, což je v Čechách v zimě kontraproduktivní... (09. 03. 2011 | 09:38):
Jasně, Gaio, a proto se do Čech dovážejí citrusy ze Středomoří od 13. století :o)))
Je ovšem pravdou, že tehdy je vozili zralé ve vacích a sudech zalité medem, aby se nekazily.

Ale s tím, že bychom měli jíst to, co roste v našem klimatickém pásmu, máte naprostou pravdu.
Má to ale takový docela malilinkatý háček - naše ovocnářstí a zelinářství kvůli vražedné zemědělské politice Luxe a jeho spolupachatelů z ODS i kvůli obchodnickým zlodějům skoro přestalo existovat. Dnes se české ovoce a zelenina nekupují, ale shánějí. A ne každý má čas a peníze na takové hobby.
09. 03. 2011 | 12:23

gaia napsal(a):

Targus

je to proti přírodě a váš popis přepravy a chlazení je ještě více energeticky náročný než jsem myslela.Další důvod proč nesouhlasím s K.K. aby toto bylo v nulové sazbě
09. 03. 2011 | 12:23

gaia napsal(a):

Občan
asi se to dováželo, ale jedlo v létě! V tom je ten rozdíl, citrusy se mají jíst, když je venku teplo, ale v létě jsou citrusy z obchodu vysušené a bez chuti, nejlepší kvalitu a jedlost mají tak od prosince do února, ale to se právě podle celostní medicíny nemá jíst šťavnaté ovoce, které člověka v zimě ochlazuje a mění mu též pH krve.

a s tou zemědělskou politikou máte též pravdu, nedávno jsem se zde zlobila, že mrkev ze Španělska stojí stejně jako banány z Uruquaye, která je dál a že mrkev by měla být odsud, potom by nemuselo být tolik silnic a drahých dopravních staveb a nemuselo by se nic zdražovat a zvyšovat.
A spoustu lidí u nás by mělo pěknou práci v zahradnictví nebo na poli na čerstvém vzduchu a nemuseli by jezdit za pracéí do ciziny nebo dřepět na pracáku.
09. 03. 2011 | 12:29

K.K. napsal(a):

Myslím, že nulová DPH na české potraviny by výrazně pomohla českému zemědělství. Dovážet mrkev a brambory přes tisíce kilometrů je zhovadilost. Také se snažím nakupovat pokud možno české zboží. Na podzim kupuji brambory od sedláků, po pytlech, tenhle rok kilo za 7,- Kč a ve sklepě drží krásně až do dneška.
09. 03. 2011 | 12:40

Maximus napsal(a):

Zdražit knihy, vzdělání apod. je v intencích současných politiků. Proč, protože vzdělání je pro Čechy zbytečné. Jednak se hloupým nevzdělaným lidem dobře vládne a co je potřeba lidem říci obstarají média. Je třeba si uvědomit, že nás čeká opravdu krásná budoucnost, kde země česká bude sloužit především jako tranzit pro zboží, budou tu obrovské sklady a logistické haly (jak moderní to slovo), dále Češi budou zaměstnáni především jako správci a kustodi tenisových aj. kurtů, golfových hřišť, prodavačky a skladníci, šoféři, pošťáci, menší úředníčci, malí živnostníci, policajti, učitelé a někteří zůstanou zde jako doktoři a sestry. Ve fabrikách - montovnách stejně pracují cizinci a těm je všechno šuma fuk. Možná, že tu bodou i nějaký zemědělci, ale spíš ne, na polích se bude pěstovat stejně jen řepka a solárka. Ti šťastnější budou rentiéři nebo politici. Fakt, krásná budoucnost, zemský ráj to napohled! Tak na co byste chtěli knihy, Vy gumy!
09. 03. 2011 | 12:46

gaia napsal(a):

Maximus

ano, hezké shrnutí dnešní diskuse a i pěkný závěr
09. 03. 2011 | 12:49

juli napsal(a):

Žádné zdražování není příjemné. Ale dovolte mi, abych se trochu podivila nad názory na zdražování knih. Několik korun, myslím, že nejde o stovky nebo tisíce, by nemělo žádného skutečného čtenáře odradit od koupi knih. Mě osobně spíše dělá starost jejich kvalita, myslím obsahová. Tolik opravdu kvalitních a něco říkajících knih tolik není. Bude jen dobře, kdyby se přestávaly vydávat knihy o celebritách, o příšerách a spoustu jiného braku. Ani nejsem názoru, že utrpí veřejné knihovny újmu - většinou obsahují starší publikace, mnohdy velmi kvalitní klasiku a to, že nebudou moci nakoupit některých ze současných braků, bude jen dobře. Co se týče učebnic, tam se asi nedá nic dělat, pokud chceme vzdělanost. Dneska si málokdo kvůli koupi knih odřekne něco jiného, třeba mnohem dražšího a zbytečného. Jídlo pro mě není zdaleka tak důležité, jako čtení. Pokud si někdo chce knihy kupovat, ať se omezí jinde. Pravda, pokud přečtete kolem 25 knih ročně, dá to zabrat, ale od toho jsou tady přece jen ty půjčovny.
09. 03. 2011 | 12:56

Baba napsal(a):

Pamětník odpovědný za nákup knih v rodině dospěl k názoru, že zvýší-li se cena knih o deset procent, bude muset při ročních nákladech v řádu tisícovek počítat s nárůstem v řádu stokorun, což je přijatelnější než při posledním zvyšování cen. Knih, které ještě nepřečetl, by do deseti procent obsahu své knihovny napočítal.
09. 03. 2011 | 13:06

franťýk napsal(a):

juli
"Jídlo pro mě není zdaleka tak důležité, jako čtení".
Pak jste patrně anorektička, protože knihou se rozhodně nezasytíte. Takže vám přeju krásné kulturní umírání hladem. A nešidit!
" Ani nejsem názoru, že utrpí veřejné knihovny újmu - většinou obsahují starší publikace"
I ty sebekrásnější starší publikace nezajistí současným autorům peníze na živobytí. Oni totiž na rozdíl od vás jíst určitě potřebují. Kromě toho, i ty starší publikace jednoho dne prostě přestanou být fyzicky čitelné a nastane čas jejich obměny. Ale kdo tu knihu znovu vydá a za jakou cenu?
Kniha je krásná věc, ale hladovému člověku to těžko vysvětlíte. Ten bude radši hledat slevy v marketech než nové vydání Havlových nebo Klausových sebraných spisů.
09. 03. 2011 | 13:08

Viola napsal(a):

Pane Občane,

nejde o vlikost autora a díla, jde o to, že jde o 8000 knihu v e-knize, kde si můžete koupit třeba Babičku za 10,-, nebo Bibli za 35,-. Číst si ji můžete ve čtečce, nebo si ji vytisknout na své tiskárně, což ovšem je také drahé - papír a barva do tiskárny není zadarmo, nebo číst v počítači, ale to zase stojí el.energii, ale výhodu to má, že když si knížku v PC budete číst večer, stačí k osvětlení jen velmi malé světýlko, anebo žádné, když se nastaví dobře jas.
09. 03. 2011 | 13:20

franťýk napsal(a):

Viola
pak už je ekonomičtější koupit si knihu na CD někým čtenou, večer pustit discmana a pohodlně poslouchat. Nejlépe před spaním, protože ji pak můžete za dlouhých zimních večerů poslouchat celou zimu a nikdy se vám neoposlouchá, protože určitě po první kapitole usnete. A stačí jedna maximálně dvě za rok.
09. 03. 2011 | 13:29

Tenco napsal(a):

http://www.finmag.cz/cs/finmag/kaleidoskop/proc-vsechny-demokracie-zkrachuji-i/
---------------------------------------------------------------------------------

Homo SS /zatím sapiens sapiens, ne stupidus stupidus/ si občas krátí dlouhou chvíli vymýšlením scénářů. Někdy dokonce alternativních.

Zvláštní je, že o takové věci, jako je ŘÍZENÝ státní bankrot se mlčí a používá se pouze jako strašák.

Co se stane až USA vyhlásí státní bankrot a jaké alternativy jsou k dispozici ?
Budou se prioritně uspokojovat věřitelé a to za každou cenu, anebo konečně společnosti pochopí, že je nutná RESTRUKTURALIZACE ?!?

A kdo bude konkurzním správcem ?
Ti , co zapříčinili neblahý stav ?
Takže kdo ?

Ty knihy - to je marginální záležitost a navíc je to diskuze v rámci irelevantní
třídy logických pojmů.
Řeč má být o zvýšení daní - v tomto případě DPH.
Proč ?
Nač ?
Nejde to jinak ?
A kdo vlastně chce ty daně zvyšovat ?
Jaký ma mandát a zda by místo toho, aby tahal peníze lidem z kapes neměl nést odpovědnost za neutěšený stav ?
...etc. etc.

/Nejlepším způsobem jak rozvrátit stát, je přitáhnout pozornost veřejnosti k pomlčce či vlajce a odvrátit ji od skutečného meritu věci. Nejlepším způsobem , jak vyjádřit loajalitu establishmentu a spokojensot s ním, je poctivě vyplnit formuláře o Sčítání lidu a včas je odevzdat. /
:((((
09. 03. 2011 | 13:38

queribus napsal(a):

Ale pane Svobodo, neúměrně dramatizujete...! Dopad případného zvýšení DPH u knih na rodinné rozpočty bude pranepatrný, stačí se podívat na to, jak směšná částka z výdajů průměrné české rodiny připadá na výdaje na vzdělání (pár desetikorun měsíčně).Kdo chce opravdu číst knihy, peníze na to najde. Kromě toho jsou veřejné a univerzitní knihovny, prodejny levných knih s "pakatelovými" cenami, výpůjčky u známých apod. Realita je taková, že na trhu je neuvěřitelně (a zbytečně) vysoké množství titulů, jakkoliv jsou mezi nimi ty "novinky" opravdu dost drahé. No, ale stačí počkat pár měsíců a ceny spadnou.
Pro VŠ studenty (učím je,takže vím,o čem vedu řeč), kteří mají na českých školách prakticky vše zdarma (což není nikde jinde ve "vyspělém" světě), bude dopad zvýšení DPH u knih taktéž nicotný. Na běžné slušné univerzitě v USA se platí téměř vše, včetně jakýchkoliv studijních materiálů. U nás považuje každý student notebook za samozřejnost a stejně tak za samozřejmost, že se přes internet dostane prakticky ke všem informacím. To co ušetří na studijních materiálech (jinde by za ně platil), vykompenzuje po večerech útratami v hospodě a na mejdanech. To je nahá pravda.
09. 03. 2011 | 13:42

Hugo napsal(a):

Skutečně moc a moc mě vadí, že knihy budou dražší.
Mebudu si moci koupit další fantasmagorie od našeho největšího nejkrásnějšího a nejchytřejšího hradního Klauna.
Radši si koupím dražší rohlík.
09. 03. 2011 | 14:07

LEVAK napsal(a):

Je to úplně jednoduché finančním terorem zprimitizovat národ a tak ho ovládnout.Kdo to nevidí je fašizující pravičák,hodnocení které použil páter Halík na Václava Klause.
09. 03. 2011 | 14:10

franťýk napsal(a):

Tenco
Ano ve skutečnosti jde o to, že se má změnit celý systém DPH a knihy jsou v tom opravdu jen marginálie. Nebezpečí změny DPH je v tom, že pokud se jakýmkoli způsobem podváže koupěschopnost většiny obyvatel, podvazuje se ekonomika celého státu. Dnes o tom ví své pumpaři, kdo přijde na řadu po nich? A pak? A nakonec my všichni.
To sčítání s tím opravdu, ale opravdu nesouvisí, to nebyl argument hodný samurajského synka.
09. 03. 2011 | 14:16

Občan napsal(a):

Viola napsal(a):
"Pane Občane,
nejde o vlikost autora a díla, jde o to, že jde o 8000 knihu v e-knize, kde si můžete koupit třeba Babičku za 10,-, nebo Bibli za 35,-..."

Hm, takže jména autorů Vám zjevně nic neřekla.
Čtečku nemám a mít nebudu, neb ji považuji za zcela zbytnou hračku typu "Tohle si kupte, to musíte mít, bez toho bude váš život prázdný".
Celý život čtu knihy na papíře a od té doby, co máme počítač a internet, trávím večery částečně i lovením knih na netu. A čtením, na což jsme si koupili pohodlný velký monitor.

Jo, a naše knihovna čítá kolem 3000 svazků. Většinu z toho jsem přečetl, něco z toho alespoň použil pro vyhledání informací. Co nemám, to jsem zatím našel na netu nebo v knihovnách na síti a pak jsem si to půjčil.

Tak Vám tedy neděkuji, paní Violo, neb jsem se od Vás nedozvěděl to, na co jsem se Vás slušně zeptal.
09. 03. 2011 | 15:14

Targus napsal(a):

To gaia:

Proti přírodě jste i Vy sama. Proč nebydlíte v zemljance a mlátíte do klávesnice? Takhle to opravdu nemůžete posuzovat.
Ještě pár číslíček - průměrná vzdálenost nákladní dopravy po silnici je okolo 120 km, přepravy nad 500 km zabírají jednotky procent v celkovém objemu. Přepravy ze Špánu a z Řecka jsou ve zlomcích jediného procenta, i když pokud byste se postavila na patřičné hraniční přechody, asi by se Vám zježily vlasy. Asi to je tím, že každá země má jen dva použitelné pro tyto přepravy. Prostě je nás (lidí) tady moc.
09. 03. 2011 | 15:25

Tenco napsal(a):

frantýk

Stát, který se "díky" jednotné sazbě DPH vzdává nástroje, jak regulovat motivace účastníků trhu tak, aby to bylo dlouhodobě k prospěchu celé společnosti, bude se muset spolehnout na neviditelnou ruku což v konečném důsledku povede k tomu, že místo měkké modulace motivací bude muset tvrdě nařizovat a ohýbat hřbety před zahraničními investory tak, že se stane státem hrbáčů.
Jak už to totiž bývá v poslední době zvykem, vše odnese daňový poplatník. Ten aktuální, bývalý i budoucí.

Jistý vliv to samozřejmě bude mít i na poptávku a tím i nezaměstnanost.
V dobách vysoké nedobrovolné nezaměstnanosti, v čase kdy na světovýxh trzích rostou ceny komodit, kdy během příštích měsíců dojde k další injektáži "trhu" dolarovou hotovosti, kdy jsou ekonomiky Řecka, Irska, Portugalska... podvazovány vysokými prémiemi půjček, kdy Čína škrtí domácí inflaci, kdy vysoká cena ropy může světový růst ohrozit ještě více než se předpokládalo....ten vliv bude opravdu JISTÝ.
Nemluvě o nadhodnocené koruně. /což je možná králíkem kouzelníka Kalouskona, ale králíkem takovým , že který až se stáhne a sežere, zmizne - možná natrvalo/

To pak , že opilci, psychopati, zloději a narkomani nejsou schopni vést jakoukoliv smysluplnou debatu s veřejností a opozicí a ve své nadutosti si myslí, že jsou elitou, která je předurčena k tomu, aby správně rozhodla sama - to svědčí o jediném.
Že zatím mají opilci co chlastat, psychopati co zkomunikovávat, zloději co krást a narkomani co pícha....ehm..aby tedy to někdo nevzal doslova, např. via Dolní Seznamka...tedy že mají jak uspokojovat své náruživosti a touhy - hmm, a co byste po opilcích, narkomanech, psychopatech a zlodějích chtěli ? Ať vrátí tituly z Plzně a začnou se chovat rozumně ? :))

Jim to musí někdo nařídit. B´hužel někdo jiný než je realita.
EU, "jejich frakce" v EU, Klaus....a co já vím kdo ještě ?!?? Si myslíte že znám celé ty jejich famílie - včetně kmotrů, či co ? !??

:)))

P.S. NIkde nic o řešení nezaměstnanosti./na co bude skvělá reforma při chronické 10 % nezaměstnanosti/ Nic o výzvě v podobě cenové krize a postupného změnšování dostupnosti tradičních - "levných" zdrojů energie.
Jen účetnické triky a vymývání mozků.
A polarizace za účelem oslabení názorového protivníka - vedení debaty stylem děcek hádajících se na pískovišti.
Opilci, zloději, narkomani a psychopati.
Vyměnit je je třeba.
Co nejrychleji.

Ale za koho, za koho, za koho....

To je nejsprávnější a nejdůležitější otázka.

Howgh. Mějte se.
09. 03. 2011 | 15:48

scientiot napsal(a):

v tomto roce máme na jedné z nejprestižnějších fakult v ČR ve srovnání s rokem 2001
výrazně nižší peníze, které se přidělují na každého žáka.
tak nějak se to má s tou prioritou vzdělaností.
09. 03. 2011 | 15:48

Az napsal(a):

Docela mě děsí, že když lékaři upozorní na to jak směšné mají platy a jak se ve velkém rozkrádá zdravotnictví, tak se za stejnou dobu pod petici na jejich podporu sežene sotva třetina podpisů než na protest proti zdražení knih o 20 korun.

Další (kolikáté už?) zvýšení daní, které nám servíruje tato vláda je pořádná lumpárna, ale knížky jsou v té záplavě zdražování úplná marginalita.
09. 03. 2011 | 16:00

franťýk napsal(a):

Tenco
Vyměnit je je třeba.
Co nejrychleji.

Ale za koho, za koho, za koho....

Skoro bych se spoléhal na vojenskou juntu, ale ty naše plukovníky také už zajímá jen to, kdo jim víc nasype do kapes.
Ono by se našlo lidí dost, jenže jak je přesvědčit, že když je někdo jediný, kdo může pomoci, tak že vlastně musí. Sám jste zde dával seznam potenciálních odborníků. A v té první fázi je jedno, jestli z leva nebo z prava. Teď jsme tak hluboko v (censored), že už nás zachrání jen vláda národní jednoty. Jen nevím, jak začít. ProAlt je možná dobrá základna, ale není tam nikdo, kdo by byl schopen něco udělat a ty "utajené" demonstrace na poslední chvíli nic neřeší, Schlimbach je utopista.
09. 03. 2011 | 16:04

Karel napsal(a):

S tím upřímným zděšením lidí nad DPH u knih a jiných komodit jistě vláda počítala. Asi to byla kost hozená k ohlodávání, aby se tak nediskutovalo o tom hlavním - o důchodové deformě. Když teď udělá krok zpět a zmírní 20% dejme tomu na 18%, bude demonstrovat, jak "citlivě" naslouchá hlasu občana. Jsem zvědav, co na to občan.
09. 03. 2011 | 16:16

franťýk napsal(a):

Jen mne zaráží, že páni novináři si ještě neuvědomili, že se to dotkne také jich samých. Poklesem prodeje tiskovin jako takových dojde i na jejich platy i pracovní příležitosti. Zatím pořád jen přizvukují a přežvykují ale nic jim nedochází.
09. 03. 2011 | 16:35

grőssling napsal(a):

Milý ministře financí Míro Kalousku,

hned úvodem volám, Mirdo nedej se, nevzdávej to !

Zdražovat knihy prostřednictvím vyšší sazby DPH je samozřejmě děsivé buranství, to ti budou podsouvat různí rádobyelitáři a rádoby intelektuálové. Budou dělat, že jako s tebou se na recepcích nemluví ale .....

Už od roku 2007 se na zdejších diskusích snažím přesvědčit ctěné obecenstvo, že kniha patří na internet a do počítače a ne do betonu od Kaplického za miliardy.

A ono konečně, konečně Mirda Kalousek nechtíc, konečně tento trend ve prospěch digitalizace podpořil.

Konečně zajdou zbyteční knihkupci a různí překupníci knih. Lidé se naučí číst knihy elektronické, protože díky Mirdovi jim nic jiného nezbyde.

A autoři ? Budou mít větší podíl z tržby za elektronickou knihu, nebudou muset žadonit, aby někdo zařídil dotisk a navíc budou jejich knihy on-line 24 hodin denně v pondělí jako v neděli. A to i z té nejmenší vísky kdykoliv dohledatelné a za pakatel zakoupitelné. Neboli budou mít víc čtenářů a větší příjem.

Naposledy jsem tu asi před dvěma měsíci navrhoval, aby se naše ministerstvo kultury dohodlo s firmou Google na participaci v jeho projektu Google Books, neboť jsem si jist, že Google rád a zadarmo naskenuje třeba celou naši Národní knihovnu z Klementina.

Samozřejmě, různí Pistoriusové a další příživníci v obchodě s knihou si vlastně notují s těmi největšími pravicovými reakcionáři české společnosti,

- s Tratenbergem, který loboval za Kaplického, protože by to byl ten správný pravdoláskový kšeft pro pár vyvolených pražáků,

- s Kalouskem, protože ten si bláhově myslí, že vyinkasuje víc na daních,

- se všemi pravdoláskaři, kteří tak ještě potřebují postavit knihovnu na Loretánském náměstí, aby tu alespoň něco dobrého zbylo, atd. atd.

A tak volám znovu, Mirdo, ne abys to vzdal ! Internetový obchod Amazone vloni prodal poprvé víc elektronických knih než knih tištěných. Jsme tak asi 10 let za Amerikou, ale dobrá...
Až na těch recepcích tebou budou opovrhovat, pusť mezi ně, že to je vlastně promyšlená politika na podporu vzdělání prostřednictvím digitalizace a kdo tomu nerozumí je obyčejný pražský pablb. A uvidíš jak otočí.
Mirdóóóóóó, vydržžžžž
09. 03. 2011 | 17:15

Tenco napsal(a):

frantýk
Schlimbach je možná utopista , ale dá se s ním mluvit.
Já osobně mám radši takové lidi, než ty, kterých názor je takříkajíc sesmolen na věky věkův.

To je nejdůležitější kritérium, pane.
Tedy aby lidi, kteří mají o něčem důležitém rozhodnout, uměli zároveň naslouchat, ale zároveň byli hluší /vůči informačnímu šumu a patologickým konstrukcím/.

ProAlt je jedna z možných trubek v složité konstrukci.
Jde o to, jak ty trubky navzájem pospojovat.
A jestli mají být svařeny nebo jen sešroubovány.
Ale nad tím by si měli lámat lidi z těch společenství, kterých se to týká.

Ne se zabývat tím, jak a koho příště zase porazít. A pak čučet na to, že jsou poraženi všickni.
:)))

Vojenská junta není dobrý nápad.
To už bych byl radši pro novinářskou juntu.
:))))
09. 03. 2011 | 17:21

Tenco napsal(a):

grőssling
Google manipuluje s daněma a digitální kniha se nedá sežrat.
Což může znamenat zánik celáho živočišného druhu z třídy hmyzu. A tedy i invazivní vpád do evolučního mechanismu.
------------
Fíro...ehm, tedy ..Míro Kalousku - ne abys skočil grősslingovi na špek !
My chceme výhradně papírové složenky ! Ty digitální si posílej třeba do daňových rájů - na ty se ti tady vys.... !
A Fír...eh...Míro, zaveď DPH i na charitu, poskytování sociálních služeb, péči o nemocné a invalidy a daň z bezdomovectví a z propadnutí sociální sítí.
Todle ti bude sypat v budoucnu největší prachy.
Uvidíš.
:((
09. 03. 2011 | 17:31

grőssling napsal(a):

Heleď Tenco, nekaž mi to,

digitální e-shop jede s knihami jako na drátkách. Mirdovi nenapovídej. Když tě to bude hodně pudit, dej vědět, nějak se dohodneme na držhubným.
09. 03. 2011 | 18:07

stejskal napsal(a):

Sakra, pane franťýku, máte recht, teď mi to došlo.

Tak to ne, tohle ne!

Zdražujte si co chcete, ale na to, co živí mne, ať Vás ani nenapadne sáhnout. To bychom si nerozuměli. Kde to mám podepsat?

Libor Stejskal
09. 03. 2011 | 18:33

Anička z Kuřimi napsal(a):

Vážení,
knihu si můžete i nemusíte koupit.

Horší je, že i to "hov..", které MUSÍTE na veřejném záchodku zanechat, vám zdaníme 20% DPH.
V některých případech, to zdaníte i několikrát za sebou ...

A tady podotýkám, že MUSÍTE, nikoliv můžete, páč, když musím tak musím !!!

Proto navrhuji snížit resp. zrušit platbu DéPéHá za sociální služby.
Jistě uznáte, že v těch kritických situacích i kniha počká ..
09. 03. 2011 | 18:43

franťýk napsal(a):

pane Stejskale
zareagoval jste naprosto správně. Tak jak je to v naší kotlině zvykem. Jenže je mi jasné, že vy jste to tak nemyslel. Protože ten problém je celý schovaný v paskvilu zvaném Důchodová reforma. Když se neuskuteční tato verze, nebude nutná ani změna DPH v důsledku reformy. Horší je, že za reformu se schovává obyčejné zdražení. A dalo by se pomalu čekat, kdy se zdraží i ten "finální produkt metamorfózy poživatin"
09. 03. 2011 | 18:52

THAT napsal(a):

Ale ono nejde jen o učebnice! Ono jde o knihy, časopisy a noviny. A pokud mi někdo chce tvrdit, že ve snížené sazbě DPH musí být i pornografické časopisy nebo bulvární výpotky typu Blesk, AHa, Špígl, PROTOŽE I ONY VZDĚLÁVAJÍ POPULACI, tak ať rovnou roztrhá občanku a jde na nejbližší soud se žádostí o zbavení svéprávnosti.
09. 03. 2011 | 19:35

grőssling napsal(a):

Pane Stejskale, v pohodě, Vy jste digitální, Vás se to netýká. Naopak, Vám bude líp.
Pochcípají papíráci.
09. 03. 2011 | 19:54

Petr Havelka napsal(a):

Co se na to podívat z jiného úhlu.

http://aktualne.centrum.cz/domaci/politika/clanek.phtml?id=693365

Něco na tom bude?
09. 03. 2011 | 19:59

stejskal napsal(a):

Pane franťýku,

toto při nejlepší vůli nedokážu posoudit.

Na rozdíl od drtivé většiny občanů této země nejsem odborníkem na penzijní systémy (a papouškovat stanoviska politiků či dokonce stranických sekretariátů mi přijde neúčelné), takže se k reformě nevyjadřuji .

Hezký večer.

Libor Stejskal
09. 03. 2011 | 20:29

franťýk napsal(a):

pane Stejskale
nikdo z nás není odborníkem na reformu, ale svůj názor má každý. I vy ho máte, jen se snažíte být neutrální. Obávám se, že někdy neutralita škodí. I Rakousko bylo kdysi neutrální.
09. 03. 2011 | 20:42

stejskal napsal(a):

Mýlíte se, pane grősslingu,

číst zejména delší texty jsem se dosud na webu nenaučil, kindle ani žádnou jinou čtečku nemám. Klasické vázané a brožované knížky si kupuji nepřetržitě od svého dětství (budu mít v knihovně hezkých pásr stovek svazků, možná i několik tisíc, ale to je jen odhad, jsem na ně pyšný a mám je rád). Zdražení o jedenáct procent (t.j. maximálně nekolik desítek korun na svazek) na tom absolutně nic nemůže změnit.

Ale pozor: netvrdím, že je to dobrý krok (chlápu hlasy pro - tedy že každá výjimka v daních systém znepřehledňuje, ale i proti, těch je myslím více. Navíc vůbec nedokážu odhadnout, co to udělá se zejména malými vydavateli, kterých si nesmírně cením. Pokud by je to mělo nějak vážně ohrozit, bylo by to z mého pohledu zlé). Jen si netroufám zaujmout tak silné stanovisko jako většina ostatních (už jen proto, že jsem coby člověk, jehož se DPH týká i profesně, tedy novinář, zainteresován hmotně, a tudíž asi ne zcela nestranný).

Hezký večer.

Libor Stejskal
09. 03. 2011 | 20:42

stejskal napsal(a):

Mám názor na reformu, ale ne na tuto konkrétní (a jestli, pak jen že se zase neustále něco mění, vyráží se klín klínem, dělají se ústupky).

Můj názor je tedy spíše v rovině obecné: chtěl bych takovou reformu (a myslím, že současný stav je neudržitelný), která by co nejvíce zohlednila zájem (přímo jej motivovala) jedince starat se o sám o sebe i své blízké (jakoukoliv snahu tímto směrem by podporovala a přidávala k ní nějaký benefit). Stejně tak by garantovala jistý minimální standard i těm, kteří ne vlastní vinou nemají šanci něco takového dělat. Toto by bylo odstupňované spektrálně. Kdo myslel na své stáří více, bude mít i více peněz. Kdo vůbec, bude mít minimum. Samozřejmě musí být nějaké překlenovací období od současného stavu, v řádu tak dvou desítek let.

Jinak nejsem neutrální, jsem velmi zainteresovaný. Zainterosovaný n atom, abych žil ve společnosti spokojených a sebevědomých lidí, kteří se snaží postarat se o sebe a své blízké a ne jen čekat na to, až se o něj i ostatní někdo postará (opět je to odstupňované, jsou samozřejmě jedinci, kterým toto není dopřáno. O ně má společnost povinnost postarat se).

Tak asi tak. Jak říkám, ideologie a stranické půtky mne moc nebaví. Tak se do zdejších exaltovaných debat, jak je něco úplně špatně či naprosto správně raději nepouštím.

Libor Stejskal
09. 03. 2011 | 20:52

franťýk napsal(a):

pane Stejskale
ani mne nebaví ideologie, proto se v diskuzích objevuji velice málo, protože můj zájem je v tom, aby lidé měli dostatek prostředků, aby měli zájem ï o moji práci. Proto se v současnosti strašně, ale strašně bojím o práci. A také je mi jedno, kdo mi ty lidi neodežene - jestli zprava nebo zleva. Bohužel ta ideologie ovládla už nejen partaje, ale, jak je vidět tady, myšlení mnoha lidí.
09. 03. 2011 | 21:04

stejskal napsal(a):

Velmi velmi Vám přeju, pane franťýku,

aby se Vaše obavy o práci nenaplnily, lidé si Vaší práce vážili a její výsledky si mohli dovolit kupovat (nejen dnes, ale i v dalších letech).

Libor Stejskal
09. 03. 2011 | 21:22

franťýk napsal(a):

Díky, kéž budete mít pravdu. A totéž přeju všem, kteří se poctivě ale opravdu poctivě snaží uživit jakoukoli formou pracovního zařazení. Nashledanou v lepších časech
09. 03. 2011 | 21:27

Pan Stejskal jistě promine napsal(a):

To Gabrielle H - Pan Čulík je nejen občan, žijící v Anglii, ale i profesor na Glasglow University a šéfredaktor české a anglické mutace www.blisty.cz Tam se problematice DPH u knih a nejen u nich věnuje celá řada dalších významných osob. Doporučuji číst denně ráno ke kafíčku.
09. 03. 2011 | 21:38

Viola napsal(a):

Tenco, z toho článku plyne, že nejlepší diktátor je Bůh.
09. 03. 2011 | 22:05

Viola napsal(a):

Pane Stejskale, aby se člověk mohl sám o sebe postarat, potřebuje dostat nejlépe hned při narození sumu peněz i s jednoduchým návodem, kde bude, že tuto sumu musí zněkolikanásobit ale jen tak, aby neožebračil jiné. S odstupem času vidím, že pan Paroubek měl kdysi dobrý nápad dávat až 100 000 porodné.
09. 03. 2011 | 22:11

Marcus napsal(a):

Pouze sklízíme ovoce Topolánkovy daňové reformy.
Naštěstí nechce zvýšit daně o 60 miliard vláda ČSSD, ale nejlepší hospodář p. Kalousek. Před volbami to byla cesta do pekel, dnes je to cesta k zářným zítřkům.
Výborné je Nečasovo srovnání síťovek ;-)

http://www.komik.cz/obrazky/9669-necasova-sitovka-po-zvyseni-dph/

Každopádně to, co prezentuje tato vláda jako důchodovou reformu, je jedna velká hrůza.
09. 03. 2011 | 22:12

Marcus napsal(a):

pane Stejskale, Franťýku:
dovolím si vstoupit do Vaší diskuze o důchodové reformě. Důchodová reforma musí být založena na podpoře demografického vývoje (tzn. alespoň se přiblížit úrovni prosté reprodukce - tomu jsme mimochodem v současnosti velmi vzdáleni).
Vemte si, že by společnost místo výchovy dětí začala spořit papírky. Za 30 let by se těch papírků zřejmě naspořilo poměrně dost, ale byly by naprosto bezcenné, protože by tady nebyl nikdo kdo by něco vyráběl a pěstoval, takže by za ně nebylo co nakoupit. A tato vláda, tím co připravuje, zřejmě demografický vývoj ještě zhorší.
09. 03. 2011 | 22:26

Tenco napsal(a):

frantýk
Díky za příspěvky a za to, že se najdou lidi, kteří ví co je nejdůležitější. Jedna rada - nenechte se motivovat k rozmělňování toho, co chápete.

Dobrou noc.
09. 03. 2011 | 22:36

camponotus napsal(a):

Když jsme u Ochranného svazu autorského, dovolím si připomenout, že permanentně inkasuje značné sumy z nepoužitých prázdných CD nosičů, harddisků a podobných médií, aniž by kupujícímu cokoliv za ty peníze poskytnul. Což bylo na Aktuálně.cz diskutováno. Takže vůbec nic nemám proti vládě, která se snaží takové bezpracné zisky nějak kompenzovat, právě tou dvacetprocentní daní. Pokud jde o knihy, jsou k dostání dvojího druhu - ty které skutečně občan může potřebovat a ty které jsou obvykle označovány za brak. Na ty užitečné bude mít občan vždy nějakou tu korunu a aby kupoval ten brak, ho ani nenapadne, nebude na to mít. Takže v počínání pana Kalouska tentokrát neshledávám nic závadného. Jen bych ještě chtěl připomenout jako pamětník, že za reálného socialismu jsem neměl právě velký plat, ale knihy mě byly vždy dostupné a nemusel jsem se jich odříkat, abych neumřel hlady. V současnosti to neplatí a cena knih většinou neodpovídá jejich hodnotě a tak se dá očekávat, že v knihkupectvích se zanedlouho budou mnohé tiskoviny prodávat za korunu kus, protože jejich odvoz do sběru by byl dražší. Už jsem to zažil před pár lety, když jsem si při návštěvě Prahy všimnul v centru města, že se tam prodávají knihy pana Havla po koruně kus.
09. 03. 2011 | 22:37

Ing. N. napsal(a):

Má občan této rozkradené země možnost se nějakým způsobem postavit proti zvýšení daně z přidané hodnoty na 20%?
URČITĚ ANO. Postačí vyhlásit akci Bojkot20, která by spočívala v tom, že občané od doby vyhlášení uvedené daně budou kupovat pouze nejnutnější věci a vydrží to alespoň jeden rok. Potřebné věci si koupí před vyhlášením daně. Petice politiky nezajímají a tak je potřeba aby občanská společnost přitvrdila.
09. 03. 2011 | 22:41

v + f = s + 2 napsal(a):

camponutus: píšeš nesmysly, vždyť ty "užitečné", jak píšeš, ti nikdo nevydá. Jednoduše se to nevyplatí. Prostě těch pár lidí, kteří budou mít zájem, to nevytrhne. Přežijí pouze knihy s masovou spotřebou- červená knihovna a porno.
10. 03. 2011 | 05:51

grőssling napsal(a):

Pane Stejskale,
já vím, že preferujete technologie poloviny 15. století ( tištěnou knihu, husí brk a ruční papír ) ):. Také jsem jejich fanda. Tím, že jste digitální člověk jsem jen nešikovně formuloval skutečnost, že Vás živí podnik založený na technologiích století 21., t.j. internetové noviny. Své zboží neprodáváte na rozdíl od novin tištěných s DPH, ale poskytujete čtenářům zdarma a tak nutně musí být Vaše živobytí po zvýšení sazby na trhu zvýhodněno oproti vydavatelům tradičním.

Nejde s tím nic dělat, je to trend.

Jsem již několikanásobný dědek, ale na rozdíl od mladých starců, o které neustále zakopávám kolem, jsem z nových technologií nadšen zejména proto, že umožňují přístup k informacím stále více lidem a to za stále nižší cenu. Že je tento vývoj v rozporu s přáními různých diktátorů, ale také elitářů a těch co by rádi tutlali a zametali nepříjemné skutečnosti pod koberec je jasné.
Mirda Kalousek s Trautenbergem patří jistě k oné skupině pravěkých ještěrů, kterým demokratizace v přístupu k informacím nevoní. Tím co navrhují si jenom řežou větev pod sebou, i když to tak nezamýšleli. Fedrují výsledně pokrok jako kouzlo nechtěného.

Mirdóóóó, ne abys změkllllll !
10. 03. 2011 | 07:05

grőssling napsal(a):

A už je to tady, už je to tady pane Stejskale,

právě jsem si ve zprávách Aktuálně přečetl, že

Mirda prý upozornil šéfredaktora MF DNES, že má nahrávku z porady ostatních šéfů novin o společném postupu proti zvyšování sazby DPH.
Vedoucí redakcí všech vydavatelství závislých na příjmech z tištěné inzerce na ní sestavovali společné prohlášení a dopis pro členy vlády, Senátu a Poslanecké sněmovny, kterým hodlají lobbovat za nezvyšování sazby DPH na tisk a knihy.

Tak on to Mirda opravdu nechce vzdát. Dobřééééé, Mirdóóó.

Ještěři z největších novin, manipulátoři s infomacemi a veřejným míněním celkem správně zavětřili, že jim jde o krk.

Dinosaurus Kalousek je vynervovaný, protože mu klesají příjmy státního rozpočtu víc než počítal a tak jde do opatření, která se nutně informačně obrátí proti němu.

Dobřééé Mirdóóó.

Pane Sejskale, fakt, můžete být v klidu, Vaše výplatní páska bude zobrazovat stále vyšší částky. Je to jasné.

Co Vaši šéfové ?
Také byli v doupěti dinosaurů na poradě, jak zabránit pokroku ?

To jsem zvědav jaké, že to dračí óbr-vejce vysedí. Nemám iluze o tom, že to bude ničemnost.
10. 03. 2011 | 07:32

grőssling napsal(a):

Pane Stejskale,
mám návrh na téma příštího sezení v ND. "Nová a stará média a nové způsoby manipulace veřejným míněním v Česku po zvýšení sazby DPH". Pozval bych tam Kalouska a ty redaktory. Určitě bych šel za plentu a mastil jeden příspěvek za druhým.

Nechte už těch uměřených námětů kdo odešel kam a kdo přišel. To je nanic.
10. 03. 2011 | 07:40

Terry napsal(a):

Podle kroků vlády tady nejde o reformy.
Pod zástěrkou reforem se vláda snaží vytřískat z blbého plebsu další peníze, aby bylo dále co tunelovat, rozkrádat.
Díky skvěle vybudovanému (i za účasti a s plnou odpovědností našich dnešních "reformátorů"!!) korupčnímu systému mizí denně cca 1 milarda korun. DENNĚ!!!

Dlouhodobé kauzy (armádní.., a neustále nově se objevující (Drbil, Zimola..) kauzy (a ty jen díky "hnusným práskačům", kteří si dovolují nahrávat své nadřízené! To se přece nedělá - Hájek z Hradu) jasně ukazují na zaběhlý a fungující systém ve vrcholných státních orgánech.
Kolik takových rozkrádaček aktuálně "běží", protože se nenajde odvážný "hnusný práskač"?!!!

Tento hnusný systém, způsobující dvacet let škody tomuto státu a národu, je třeba svrhnout.
Volební defenestrace se ukázala jako málo účinná (strany se o své "vykroužkované" stejně postaraly a obstaraly jim výnosné trafiky - i když pro některé "demokraty" je 30 000 měsíčně za flek v dozorčí radě málo, za tu "práci", kterou pro stranu udělal!!).

Bude muset nastoupit DEFENESTRACE SKUTEČNÁ.

Čím bude dříve, tím méně škod stačí současná politická svoloč napáchat.
10. 03. 2011 | 07:49

grőssling napsal(a):

Tedy, nemám iluze, že to nebude ničemnost, je správně.
10. 03. 2011 | 07:53

Terry napsal(a):

Je krásné sledovat, jak se "zúžila" diskuse o DPH na

DPH na knihy - ano či ne

Přitom i odborníci-ekonomové, spolupracující s vládou (NERV..) již dlouho otevřeně pouhazují na to, že NEJVĚTŠÍ ÚNIKY JSOU KVŮLI KORUPČNÍMU SYSTÉMU.

S tím ale naši "skvělí reformátoři" kromě planých proklamací neudělali vůbec nic; poslední kauzy (Drobil, Zimola) jasně ukazují zaběhlý systém na nejvyšších státních orgánech, včetně vlády.
Stejně tak "zaběhlé" rozdávání statisícových odměn ministerským zaměstnancům za to, "že si plní své úkoly", aniž by v některých případech vůbec splňovali kvalifikačbí předpopklady pro daný post (Dobeš u Machálkové).

Arogance a cynizmus našich vrcholných "demokratických" politiků nezná mezí.

POSTDEMOKRACIE, parodie na demokracii v nejdrsnější podobě...
10. 03. 2011 | 08:01

grőssling napsal(a):

Terry,
všechno špatně, přečti si něco o historii. Během defenestrace z okna místodržitelství vyhození papaláši se zachránili díky obrovské kupě hnoje a odpadků pod okny. Nepochybuji, že těch virtuálních hnojišť k záchraně současných papalášů je mnohem víc.

Poté odkulhali do vedlejšího Lobkwiczkého paláce, kde je před rozhněvanými vzbouřenci vlastním tělem chránila Polyxéna z Lobkovicz. Ti samí Lobkowiczové jsou v tomto paláci poté, co palác opravil stát a oni jej zrestituovali, zase zpět. Takže defenestrace jsou k ničemu.

Dobře je podporovat šíření svobodných informací a dělat ze všeho věc veřejnou. A samozřejmě, že největší dinosauří média tomu nepomohou.
10. 03. 2011 | 08:01

grőssling napsal(a):

Ha, ha, ha, prý :

Člen představenstva MAFRA a šéfredaktor LN Dalibor Balšínek informoval o Kalouskově telefonátu premiéra Petra Nečase. "Setkání šéfredaktorů bylo transparentní schůzkou. Krok ministra financí považujeme za naprosto neuvěřitelný útok na svobodu tisku," řekl Balšínek.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/ministr-kalousek-ma-tajne-nahravky-z-jednani-novinaru-ppg-/domaci.asp?c=A110309_212531_domaci_mad

Tak když transparentní, tak není co tajit chlapcí, ven s tím, co jste plánovali za ničemnost !

Mirdóóóóó, vydrrrrž !
10. 03. 2011 | 08:14

rejpal napsal(a):

grőssling
Mirda měl zjevně pocit nespravedlnosti, když média ze všech vládních stran nejvíce šetřila Topku.
10. 03. 2011 | 08:56

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane grősslingu,

to je mimochodem velmi dobrý tip na téma: Umění manipulovat. To uděláme (i když to nestihneme teď, ale ono nám to neuteče :-)

Jinak souhlasím téměř se vším, co jste napsal. Ta včera vyrašící aféra je fakt hodně temná (zatím si vůbec netroufám odhadnout, kdo hraje jakou hru, ale ministr Kalousek v ní udělal každopádně minimálně jeden zcela chybný tah).

Ne, mu jsme tam pozváni nebyli.

Libor Stejskal
10. 03. 2011 | 10:40

camponotus napsal(a):

v+f=s+2
musím uvést - je mnoho tištěného, co má hodnotu, třeba odborné knihy a časopisy, bez těch se odborníci neobejdou a to se bude vydávat stále. Nejsme národ jen primitivů a taková literatura má a bude mít permanentní odběratele a bude jim dostupná. Je fakt, že se populace také skládá z mentálně jednoduchých individuí, je jedno, zda své peníze utratí za "Červenou knihovnu", Havlovy a Klausovy spisy, nebo v hospodě s hracími automaty.
10. 03. 2011 | 10:49

grőssling napsal(a):

Ještě dodatek pane Stejskale a odkaz na to co a proč asi dělá pan Kalousek, viz. článek zde také aktivního diskutéra kolegu Vlka na http://www.blisty.cz/art/57661.html s názvem :

Česká "vláda rozpočtové odpovědnosti" způsobila v lednu a v únoru 2011 velký rozpočtový schodek

Přišlo z tlustého do tenkého, nemají kam, než oškubat obyčejné Bedřichy ( jak říká Bárta ) a Antoušky jak říkum já.
10. 03. 2011 | 10:58

Marek Kobera napsal(a):

Pane docente,
nenechte se zmást prosím příliš úzkým pohledem na věc. Nejjednodušší řešení bývají někdy ta nejúčinější. Vadí-li Vám nadměrná konzumace TV pořadů, tak se prostě nabízí zvednout koncesionářské poplatky pro ČT tak na 500 Kč měsíčně. Počítám, že hodně lidí citlivých na peníze to povede k tomu, že TV odhlásí a recyklují. A z ušetřených peněz si třeba tak jednou za dva měsíce budou moci koupit i nějakou poměrně kvalitní učebnici. To povede k výraznému zvýšení vzdělanosti nízkopříjmových skupin obyvatelstva a ke zvýšení konkurenceschopnosti ČR. Škoda, že nějak nemám čas, ani sílu, abych toto požadoval formou petice...
10. 03. 2011 | 14:17

grőssling napsal(a):

Mirdo, Mirdo, tak´s přece jen změkl.

No jo, co čekat od alkoholiků a narkomanů.
11. 03. 2011 | 05:23

rejpal napsal(a):

grőssling
To, co napsal Vlk, prostě nemůže být pravda. Jsem přesvědčen, že nějaký sockomácký hacker se naboural do systému a změnil kolonky v tabulkách. Vždyť Miroslav Kalousek byl oceněn odborníky jako nejlepší ministr financí - a máme kromě jiného Vládu Rozpočtové Odpovědnosti.Ne, tomu nevěřím.
11. 03. 2011 | 09:43

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy