Daň za hloupost

28. 06. 2011 | 10:13
Přečteno 3728 krát
Za blbost se platí, říká lidové mudrosloví. Žijeme v době, kdy si na pravdivost tohoto výroku můžeme doslova sáhnout.

Evropa platí a ještě bude platit za to, že tolerovala falšování statistik při vstupu Řecka do eurozóny (2001). Průměrný Řek volil socialisty, kteří zpravidla umějí jen rozhazovat, tak dlouho, až dnes údajně fakticky dluží svému státu 32.000,-€, nějakých 800.000,-Kč. Řeků je nějakých 11 milionů, tedy přibližně stejně jako nás, proti tomu ten náš dluh - 120.000,-Kč na osobu – vypadá nevinně (ale není). Při současné provázanosti národních ekonomik se ale stejně budeme na hrazení řeckého dluhu podílet i my.

Zameťme si ale hlavně před vlastním prahem, my platíme daň i za vlastní hloupost. Dva příklady, že nejsme národem géniů.

Zaprvé, televizi Prima řadu let nečiní větší potíže natáčet pořad „Nikdo není dokonalý“, pořad, jenž udivuje hloupostí a nevzdělaností lidí, oslovených na ulici. Těch lidí oslovených po celé republice a ročníků pořadu bylo už tolik, že bychom si měli uvědomit jedno: všichni ti oslovení přes evidentní hloupost a nevzdělanost mají volební právo – rozhodují o našich záležitostech a penězích. Nestojí to za zamyšlení?

Zadruhé, naprostá většina Čechů, Moravanů a Slezanů je dnes znechucena z politické situace. Ale pro 11% voličů, těch, kdo dali v květnu 2010 svůj hlas straně Věci veřejné, není omluvy. Již v lednu 2010, tedy pět měsíců před volbami do Poslanecké sněmovny, bylo totiž celému národu všemi médii sděleno, že Radek John sedm let zatajoval vlastní manželce nemanželské dítě. Nehodlám kritizovat Johna za jeho soukromé poměry, zajímá mě, jak s touto všeobecně známou informací naložil volič. Volič, který se domnívá, že politik takovéhoto charakteru bude spravovat voličovy záležitosti a finance poctivě, i když se hanebně a nepoctivě chová k vlastní manželce, takový volič je u mě čistokrevný ……. (doplň si raději sám/sama). A pokud si tuto jednoduchou rovnici v hlavě neuspořádalo 11% národa, pak je to s námi na pováženou.

Již rok po volbách nám tak život ukázal, jak vysoká se v demokracii platí daň za nepoužívání selského rozumu. Možná je to lekce drahá, ale dobrá. Teď jde o to začít trénovat selský rozum ještě předtím, než budeme znovu zahrnuti volebními billboardy, jež se nás budou opět snažit od vlastního uvažování odvrátit. Začněme selský rozum používat, jinak v současnosti trpíme nadarmo.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

zdenekb napsal(a):

1) Řeky zadlužily rovnoměrně pravicové i levicové vlády
2) že do estrádního pořadu Nikdo není dokonalý je vybírán náhodný vzorek populace, nikoliv největší odchycení exoti si může myslet jen čistokrevný... (doplňte si sám)
3) chcete odebírat volební právo na základě IQ testu, nebo navrhujete jinou metodu?
4) Johna nechcete kritizovat, ale přesto kritizujete
5) Jak jste mohl sedět v Topolánkově vládě, když se váš předseda ke své manželce zachoval dost podobně jako John?!? Trochu výběrové moralizování.
6) Johnův levoboček je ten nejmenší problém Véčkařů.
28. 06. 2011 | 10:24

Sladký napsal(a):

Cituji: průměrný Řek volil socialisty,kteří zpravidla umějí jen rozhazovat" Už tato věta stačí, aby autora blogu naprosto diskvelifikovala.
Kdopak dostal do problémů Island? Také levicová vláda? A co Irsko? Tam vládli patrně komunisté,ne? A co USA? Kdopak je astronomicky zadlužil? Nebyla to administrativa ultrapravičáka Bushe?
A možná bych se měl zmínit o tzv. "pobaltských pravicových ekonomických tygrech" ale asi to nemá cenu, stejně,jako dodávat, že k zadlužování v Řecku docházelo (i)během období pravicových vloád.
Tak nevím- má cenu tento tendenční ideologický blábol číst až do konce?
28. 06. 2011 | 10:26

neo napsal(a):

Tohle je jeden z nejhloupějších článků jaké se zde vyskytly.

1) Pořad Nikdo není dokonalý jest zábavným pořadem a tak jednoznačně vybírá ty nejsměšnější a nejhloupější odpovědi. Dokonce i ty lidi si vybírá z řad žáků ZŠ, romských spoluobčanů, bezdomovců a několika jiných kolemjdoucích. V žádném případě se tedy nejedná o nějaký reprezentativní vzorek a už vůbec takový pořad neukazuje úroveň vzdělanosti v ČR.
Navíc jedna podstatná věc Vám unikla, u televize se vám to kecá a vlastně se zdá, jak je všechno jednoduché a je i fakt, že doma vám odovědi vypadávají jednoduše. Nicméně před televizní kamerou se může v některých případech stát, že si prostě nevzpomenete a pak jste za toho hlupáka. Potom ta narážka na volební právo je hodná možná tak Jocha a ne slušného vzdělaného a inteligentního člověka. Jakékoli omezení volebního práva lze považovat za nedemokratické.

2) Co se týče Johna, žijeme v době, kdy nemanželské dítě není nic nemorálního nebo nenormálního. Každý má to svoje a možná i vy sám máte někde nějakýho cvrčka o kterém se neví. Souvislost takového "činu" s politickou reprezentací je pak víceméně nesmylsná. Manželku odkopl i Paroubek nebo Topolánek. Rath žije se dvěma, Jandák balí cizí manželky na rautech... prostě každý má něco. navíc jeden člověk, v našem případě John není a ani nemůže být zodpovědný za celou stranu, kterou voliči volili.

Omlouvám se, ale prostě mícháte jabka s kokosy a z toho vaříte slivovici.
28. 06. 2011 | 10:28

Sladký napsal(a):

Přece jen jsem jsem pro jistotu přečetl a je mi jasné, že jsem se v odhadu kompetetnosti blogaře ani v nejmenším nezmýlil. Dál ten paskvil hodnotit nebudu,nemá to smysl, ostatně na podstatné věci upozornil zdenekb.
28. 06. 2011 | 10:30

Sladký napsal(a):

Neo, zdravím.V poslední době mne čím dál víc překvapuješ.Mile, občas si říkám,jestli jsi to pořád ještě ty.:o)))Nic ve zlém,nikdy jsem tě neházel do jednoho pytle s hoveny,rumcajsy,hawky,mouchami na zdi a podobnými exoty.Vždycky mi bylo jasné,že na rozdíl od těchto jednoduchých týpků,kterým ideologie nahradila mozek i páteř jsi inteligentní,přemýšlivý a slušný člověk.Samozřejmě, tím víc mne udivovalo,že jsi s těmi podivnými entitami na jedné lodi.Vysvětloval jsem si to tak, jak jsem si to vysvětloval-ostatně ani dnes mne žádné lepší vysvětlení nenapadá.A znovu-nic ve zlém.
28. 06. 2011 | 10:35

neo napsal(a):

Sladký:

možná je to tím, že s nimi nejsem na jedné lodi.
Své sobecké důvody jsem již několikrát uvedl. Prostě mi nabízí lepší podmínky oni... nic víc v tom nehledej. Jsem toho názoru, že každý jedná tak, aby mu osobně a jeho nejbližším to přineslo co nejlepší podmínky... to je vše.

Jakkoli nesouhlasím s vyšší dph, tak mi je milejší než progresivní daň.

Jakkoli nesouhlasím s důchodovou reformou, tak mi je milejší dobrovolný opt out než vyšší odvody na důchod.

upřednostňuji slevy na děti před přídavky
Raději mám rovnou daň než progresi
Je mi milejší 3rychlostní rodičovská

atd atd atd...
28. 06. 2011 | 10:48

anti politik napsal(a):

Nerozumím! Tento človíček s tímto stupidním blogem se motal ve vládě? No pak není divu, že jsme tam kde jsme! První dva příspěvky bohatě stačili odhalit vyloženou "hloupost" blogera-netřeba komentovat! Tenhle bloger by měl docela problém, pokud by volili jen lidé s vyšším IQ! Tak pitomoučký rozbor veverek jsem snad ještě nečet!
28. 06. 2011 | 10:50

irinek napsal(a):

že jste si dloubnul do levičáků ("umí jen rozhazovat") to mi nevadí,neboť je to dneska v módě a proč by se taková šarže jako vy měla chovat jinak.Ale: Ačkoliv ani z legrace nejsem příznivcem té party VV, nevšiml jste si náhodou,že ona naprostá bezcharakternost je charakteristická i pro ostatní figurky,které jsou zastoupené v současné koalici? Trochu odstupu a nestrannosti by vám,pane experte na autorské právo,jistě slušelo víc.
28. 06. 2011 | 10:54

Tunel napsal(a):

Autor se zamýšlí nad IQ voličů a já po přečtení blogu přemýšlím o výši IQ autora a volených.
28. 06. 2011 | 10:58

Clouseau napsal(a):

Tento příspěvek se autorovi věru příliš nepovedl. Daň za hloupost mohla by být pojímána též jako čas věnovaný četbě tohoto nepříliš pronikavého dílka (ad Tunel).
28. 06. 2011 | 11:01

Tydýt napsal(a):

Jestli si, pane Svobodo, myslíte, že tu někdo něco zásadního platí či bude platit za volbu Radka Johna v posledních volbách, tak se račte probudit. Jedenáct procent lidí volilo VV, podobné číslo volilo KSČ, a nevykládejte nám, že jste přesvědčený o "selském rozumu" voličů ostatních stran. Ostatně, koaliční smlouvu s VV podepsaly přece ony seriozní (?) a zavedené (?) strany, jistě v zájmu svých voličů (?) a republiky (?). John snad zamlčel své nemanželské dítě nejen Zlatě, ale i Péťovi Nečasů? Když se řekne Kočí, nevybaví se mi ostatně ani tak Bárta či John, dnes už mnohem spíš ne zcela pěkná scéna, v níž vystupuje Tluchoř, dlouholetý předseda poslanců ODS. Co s tím má společného Johnovo sedm let staré děcko, opravdu netuším. S výjimkou KSČ nejsou v politice hodní a zlí či chytří a hloupí rozděleni podle stranické příslušnosti, a vliv a počet zlých a hloupých v horních patrech politiky, či poblíž a v pozadí, je věc společná všem parlamentním stranám, a nejspíš by se stala rychle společnou i novým případným takovým. Nezapomeňme, oni mají policii, ale oni zas justici. No a my si žijeme nad poměry. A aby bylo jasno: ČSSD se vládami Zemana, Grosse a Paroubka zdiskreditovala neméně a nelze jí věřit o nic více.
28. 06. 2011 | 11:05

drozd kvíčala (pěvec) napsal(a):

hloupý blog hloupého bloggera
28. 06. 2011 | 11:06

stále rebel napsal(a):

Průměrný Řek volí socialisty?
Já si naopak myslím, že Řecko je pravicovější než ČR.
Jen volební výsledky hlavní řecké pravicové strany Nová demokracie od roku 1974.
Počty získaných mandátů ze 300 celkových. 220, 171, 115, 126, 145, 148, 150, 111, 108, 125, 165 (rok 2004), 152 (rok 2007), od roku 2009 91 mandátů nejhorší výsledek v historii třetina hlasů. Pětkrát vládla tato jedna strana bez koaličních partnerů.
http://en.wikipedia.org/wiki/New_Democracy_%28Greece%29
28. 06. 2011 | 11:06

modrý edvard napsal(a):

Slabý. Připojuji se k předchozím přispěvatelům a jen doplňuji, že asi i voliči VV je volili jen kvůli tomu, že nikoho lepšího nenašli.
28. 06. 2011 | 11:07

jan napsal(a):

Myslím, že by mohl být zajímavý úkol pro nějakého psychologa analyzovat, jaké psychické pochody a jaké pohnutky mohou někoho vést k tomu, aby něco takového sepsal a zveřejnil. Laik jen žasne.
28. 06. 2011 | 11:07

Dedek napsal(a):

Už moje babička říkala , že inteligence člověka se nedá měřit počtem absolvovaných vysokých škol.Blog pana Svobody to dokazuje.
28. 06. 2011 | 11:08

nostalgie nekonečna napsal(a):

Jediné s čím se dá souhlasit je to, že řecký dluh "odskáčeme" i my. Zbytek je snůška ....... (Doplňte si co chcete)
28. 06. 2011 | 11:13

Rumcajs napsal(a):

Dedek:

A čím ho bába měřila ?
28. 06. 2011 | 11:16

Antonín Hrbek napsal(a):

Mohl by pan docent, profesor, velvyslanec, ministr atd. vysvětlit svůj pocíl na tom, že když si koupím počítač a tiskárnu, a na té tiskárně si vytisknu svou vlastní práci, platím hejnu vybraných vyžírků sdružených v Ochraném svazu autorském? A nedej Pánbůh, abych si nějaké lejstro, třeba občanský průkaz, nechal okopírovat ve veřejné rozmnožovně!

Jinak vše podstatné řekli již někteří předchozí přispěvatelé.Myslím, že pro takové lidi lze i v češtině těžko najít výraz.
28. 06. 2011 | 11:16

Marcus napsal(a):

Zadlužení Řecka se nejvíce zvýšilo za vlád pravicové Nové demokracie - za 5 let ho dokázaly zvýšit o polovinu. Ostatně stejný kousek se povedl i nejlepšímu ministrovi financí na světě - panu Kalouskovi.
28. 06. 2011 | 11:28

Targus napsal(a):

To Pavel Svoboda:

Jestliže bych měl posuzovat vaši kompetentnost, podle tohoto stranicky agitačního blábolu, nenechal bych vás na tom Topolově ministerstvu ani umývat schody a utírat prach z parapetů.
28. 06. 2011 | 11:30

Sladký napsal(a):

Hmm.Už je mi to jasné.tento hloupý a jednoduchý blog je psán pro hloupé a jednoduché voliče ODS a jejích klonů.Ti zde bohužel nejsou, možná byli sprdnuti za to, že hloupost jejich příspěvků je už nápadná a do očí bijící a urazili se, nebo jsou na školení. Ostatně, koukněte se na Paroubkův blog, tam se celá ta squadra azurra projevuje v plné kráse.:o)))
28. 06. 2011 | 11:37

Občan napsal(a):

Exponent OSA Nostry by vůbenc neměl slova jako "morálka", "mravnost", "slušnost", "poctivost" vyslovoat. NIKDY.

A zbytek článku je ubohost na kvadrát. Advokát, který se vyjadřuje jako pavlačová klepna, to je docela tragédie.
28. 06. 2011 | 11:39

Petr napsal(a):

Pane Svoboda,
myslíte, že nějaká současná politická strana v ČR je lepší než VV? Třeba lidovci? A co Váš milovaný expředseda a exministr všeho možného a nemožného?
Jste všichni Vy Nadlidi stejní!!!
28. 06. 2011 | 11:45

Da.Rock napsal(a):

Máte pravdu, voliči v minulých volbách prokázali, že jsou....(taky si tam něco doplňte) a to tím, že dali tolik hlasů superdinosaurovi Kalouskovi, který měl prsty snad ve všech průšvizích od Listopadu, nebo straně kmotrů vedené slabochem, jehož jediným odvážnějším činem bylo vyplacení opravdu královského odchodného své náměstkyni. Za tuto pošetilost jim náleží trest - snižování platů, zvyšování daní, tunel na penze, zdravotnictví jen pro bohaté, vysokoškolské vzdělání jen za peníze a nádavkem k tomu pravidelnou porci mystifikací, opileckého blábolení a korupčních superkauz.
28. 06. 2011 | 11:46

Iva napsal(a):

Šmarjá - tak tohle by v parlamentu chybělo k naprosté dokonalosti! Bývalý skoročlen Toplánkovi vlády - toho Topolánka, který si pořídil nemanželské dítě a svou milenku posadil na židli místopředsedkyně sněmovny - se pohoršuje nad tím, že John zatajoval milenku a nemanžekské dítě - to je vtip týdne! Když byl pan Svoboda předsedou Legislativní rady vlády za Topolánka, tak to asi nevadilo. Tak nevím - buď pan Svoboda patří do pořadu Nikdo není dokonalý, nebo se jedná o ukázkové pokrytectví v té nejčistší podobě.
28. 06. 2011 | 11:53

Duroy napsal(a):

Radek John, no budiž, ale na podnikatelský záměr pana Bárty upozorňoval ve své době Dr. Rath. Mimochodem, u těch véčkařů je z 21 poslanců 9 bývalých členů ODS.
Tudíž skutečné "C" modré party jak ve své době březen 2009 upozorňoval pan Topolánek.
Máte pravdu, že voliči jsou hloupí, ony ty VV volili lidi, kteří se báli cesty Řecka (Kalousek našel zkratku), těmto voličům také vadila Paroubkova bradavice a přáli si nezadluženou budoucnost. Použili selský rozum, zvolili dle volebního programu strany, akorát je ta strana podvedla. Tito voliči nebyli a nejsou hloupější, než voliči ODS, či TOP09.
(Asi bychom ale měli být rádi, že nám tady nevládne velká koalice, připravovaný projekt, který se nezdařil, to by k prozření voličů došlo podstatně později).
28. 06. 2011 | 12:01

zemedelec napsal(a):

Pane Svoboda.
Připojuji se k tomu, že jste to napsal špatne.Házet vinu na voliče,to je ubohé.Volič má i jiné starosti než volby,každý volič,přece v dobré víře volí své zástupce,že budou spravovat majetek státu a správu země,dobře a poctivě.Ani jeden nemá napsáno na čele,že bude krást nebo tomu napomáhat.My se vlastne musíme divit a děkovat když by náhodou něco udělali dobře,jak se jinde chlubí Fuksa,vždyť by to měla být samozřejmost.
28. 06. 2011 | 12:19

Kvakin napsal(a):

Je to zajímavé: jak se zde objeví příspěvek nějakého Svobody od lidovců, stojí to za to. Už se těším, co dodá Hamižný Cyril.
28. 06. 2011 | 12:20

martys napsal(a):

pan SVOBODA by měl začít u sebe.....s tím selským rozumem

on totiž každý politik má to svoje "nemanželské dítě" - takže jednoduše není volit z koho!!!!!!

a kromě toho v dnešní době se už na žádné informace nedá spolehnout - jestli je to informace nebo dezinformace protistrany
28. 06. 2011 | 12:24

Petr.. napsal(a):

Podle tohoto "článečku" by sám jeho autor neměl mít volební právo .. a ani děti ..
28. 06. 2011 | 12:26

anti politik napsal(a):

Ono zřejmě bude vzdělání blogera stejné, jako tituly všech našich politiků! V hlavě nic, ale otitulovaný od shora až dolů z VŠ školy někde z horní dolní na Slovensku s doktorandskými či magisterskými pracemi na úrovni šestitřídky na vesnici! Viz momentálně Hašek a jeho magisterské či jaké dílo o družstvech! Práce vypovídá dost rozsáhle na sto stránkách, že družstva jsou dobrý-konec finito! Taky máte dojem, že ti naši slavní pánové v politice jsou v podstatě hlupáci s tituly z Plzně nebo Slovenska? co si myslí, že za peníze lze koupit vše, i důvěru lidí, vzdělání a ctihodnost?
28. 06. 2011 | 12:30

Rumcajs napsal(a):

V Řecku nesouhlasí s reformama 80% lidí.
Když vezmeme v potaz ekonomickou situaci Řecka a naprosto na hlavu postavené požitky státních zaměstnanců, tak se vtírá otázka - jestli je šance vůbec nějaké reformy prosadit vůči rozdivočené mase lidí ?

Se obávám , že by se to nepovedlo ani Ježíšovi a že by nejspíš skončil stejně.
28. 06. 2011 | 12:31

Al Jouda napsal(a):

Všechno zlé je pro něco dobré. Že se ale ta hladina naší politické scény rozčeřila vstupem VV do vlády ? Trochu bahna již vyplavalo napovrch, ale pod hladinou jsou ještě věci !
28. 06. 2011 | 12:47

Tencokida Hnuj napsal(a):

Ubohost. Předpojatá kvazianalýza.

"...Průměrný Řek volil socialisty, kteří zpravidla umějí jen rozhazovat, tak dlouho, až dnes..."

http://cs.wikipedia.org/wiki/Nov%C3%A1_demokracie

"...Strana/Nová demokracie/ je členem Evropské lidové strany, Mezinárodní demokratické unie a Křesťanské demokratické internacionály...."

http://kdu-csl.info/evropska-lidova-strana.php

/KDU ČSL a Evropská lidová strana/

Jde o nesmyslný blábol i v tom kontextu, jak se dnes k dluhu staví socialisté a jak ND.

Takoví lidé svými články jsou pro KDU ČSL dobrou investicí - ale jen pokud se KDU ČSL rozhodla spekulovat o své budoucnosti nakrátko.

Zlý článek.

Polopravda je totiž mnohen horší než lež.

Tento člověk byl navíc členem Topolánkovy vlády a podporoval vše, co činila.
Tedy má na tom, co kritizuje velký podíl.

Právník, bývalý politik, docent, profesor....hmm...No comment.
28. 06. 2011 | 12:49

Kritik napsal(a):

Autorovi lze jen doporučit, aby si o Řecku něco přečetl, dříve než vypusí takovýto blábol. A ještě větší nesmysl o spásonosti Evropské unie, která údajně naletěla.

Takže na závěr - autore, začněte selský rozum používat také Vy.
28. 06. 2011 | 13:24

Stařeček napsal(a):

no divíte se, když to napíše: bývalý ministr, předseda Legislativní rady vlády, právník OSA, vedoucí v odd. vydav. Supraphon; odb. asist. na katedře evro. práva PF UK; advokát (spec.: právo EU, dušev. vlast., hos. soutěž); člen komise Min.kult.ČR, hostující prof, na Un. Sciences Sociales, Toulouse, Fran.,docent pro obor evrop. právo na PF UK; nám. min. zahr. věcí ČR; velvysl.–stálý představitel ČR u Rady Evropy ČR. Narozen 9. dubna 1962, Praha, svobodný, bezdětný?
28. 06. 2011 | 13:39

Tencokida Hnuj napsal(a):

Johnovi tdy pod duchnu nakukovat nechcete...ale děláte to.
11 % národa ? /"A pokud si tuto jednoduchou rovnici v hlavě neuspořádalo 11% národa, pak je to s námi na pováženou./

Hmm.
Myslel jsem si, že k národu patří i ti , co k volbám nepřišli a dále i nezletilci.

Zřejmě ale pan politik, profesor a docent používá svou - evropskolidovou matematiku.

Zbavné.
Kdyby to nebylo zároveň i smutné.

Vyhlašuji soutěž o blábol roku na blozích aktuakně.cz.

Já dávám bod tomuto blogu.
28. 06. 2011 | 13:40

Tencokida Hnuj napsal(a):

http://www.finmag.cz/cs/finmag/ekonomika/recky-syndrom-ceskych-politiku/

"...Přesto tu však je jedna skupina, která by měla řecký odstrašující příklad brát vážně – vládní politici. Součástí jejich mandátu byly bezpochyby reformy, jenže při jejich přípravě jako by se naši politici nakazili řeckým virem „čím méně a čím později, tím lépe“. Jinak si snad ani nelze vysvětlit to, v jaký paskvil se přetvořila penzijní reforma a jak tvrdohlavě vláda opakuje chyby ve zdravotnictví. Místo podpory podnikání se v řadě oborů zhoršuje šance na vstup do odvětví, a když si člověk čte poslední návrhy legislativy v oblasti finančních služeb, má pocit, že si tvorbu zákonů zcela zprivatizovala skupinka významných firem.
Qui bono?

Pokud tedy chce někdo strašit Čechy Řeckem, měl by si uvědomit, že Řecko má problémy proto, že místo šancí na úspěch pro všechny podporovalo zisk jedné úzké skupiny. Nechceme-li dopadnout jako Řecko, je nejvyšší čas zamyslet se nad tím, jak se poslední dobou v Čechách tvoří pravidla hry a komu doopravdy prospívají."

Z diskuze :

"Ve filosofické rovině naprosto přesné. V mojí branži (zdravotnictví) se zákony (a vyhlášky) tvoří s ohledem na podnikatelské řetězce a zdravotní pojišťovny a bez ohledu na samostatné soukromníky. My, co působíme jako samostatní - FO či s.r.o. , už několik let čelíme permanentním ořezům. Některé zákony dávají ZP až absolutní moc nad existencí smluvního partnera... A zkvalitňují prostor pro korupci."
28. 06. 2011 | 13:53

neo napsal(a):

Tenco,

no rozhodně patří k nejhloupějším článkům jak jsem již výše napsal, nicméně stále vede Petra Paroubková. Tu asi prvenství jen tak někdo nezbaví.
28. 06. 2011 | 14:08

vfischer napsal(a):

ANO, s tím vším by se dalo souhlasit. Ale veškeré takové rozumbradování je stejně nikam nevedoucí, jako otázky proč lidé sázejí a přispívají tak na milionový plat jednoho Hušáka, nebo proč kupují Blesk a čtou hyenisticky cirkusácké žvásty o tom, kdo kde jak a s kým si to dělá ... Nejpravděpodobnější závěr nad takovou situací je potom ten, že onen pověstný zdravý selský rozum chybí stále a stále víc, než si někdo myslí ...
28. 06. 2011 | 14:25

Sláma napsal(a):

Pan Svoboda svým blogem prozrazuje, že moc chytrosti také nepobral. Jím citovaní sedláci by tak snadno nesedli na lep bajce o tom, že levice zpravidla zadlužuje státy, zatímco pravice je oddlužuje.
U nás to také nikdy neplatilo, ba naopak - levici zatížil Klaus svým bankovním socialismem, neboť bylo na levicové vládě, aby sanovala banky, za Klause vytunelované.
Ani v Řecku to nebylo jinak. Řecko zadlužila hlavně pravicová strana Nová demokracie, a to především kvůli ohromným armádním zakázkám a velké korupci s nimi spojenými. Pravicová vláda např. koupila v roce 2005 30 stíhacích bombardérů F-16 a 333 tanků Leopard.
Když v roce 2009 vyhrála socialistická strana volby, zdědila po pravicové vládě obrovský dluh, který se dnes snaží bolestivě snižovat.
28. 06. 2011 | 14:54

Sláma napsal(a):

Jak se vyvíjel rozpočtový deficit v Řecku za vlády pravicové Nové Demokracie (sestavovala rozpočet v letech 2005-2009) v % HDP (Maastrichské kritérium je -3,0%):
2005 -5,2%
2006 -5,7%
2007 -6,4%
2008 -9,8%
2009 -15,4%
28. 06. 2011 | 15:06

Jirka L. napsal(a):

Vážený autore, Váš článek vyznívá jasně. Kombinujete v něm pokus o manipulaci, neznalost a promiňte a i docela velkou dávku hlouposti.
28. 06. 2011 | 15:16

Sláma napsal(a):

I sama podstata řecké krize se u nás manipuluje, jako všechno. Je to kvůli tomu, že u nás jsou lidé a zejména novináři velice nevzdělaní. To co projde našim politikům, by jim na Západě neprošlo.
Kdyby nenastala v Americe krize hedgeových fondů, či jak se to vlastně správně překládá do češtiny, která se následně přelila do Evropy, nikdy by Řecko nemělo takové problémy. Je nutno si uvědomit, že dluhové financování je v ekonomice podnikové i státní normální. Každý stát na světě má dluhy, žádný nehospodaří vyrovnaně.
Problémem v Americe byl nedostatek státního dohledu, který umožnil představitelům fondů podvádět své investory. Pokud se přísnost vůči finančním trhům nezvýší, mohou spekulanti takto narušovat ekonomiku celých států, jak to vidíme i v případě Řecka.
28. 06. 2011 | 15:16

Fred Kalousek napsal(a):

"...Jandák balí cizí manželky na rautech..."

Takové by měly přijít o volební právo automaticky, možná i o svéprávnost. :-)
28. 06. 2011 | 15:39

almost glossed™ napsal(a):

"Průměrný Řek volil socialisty, kteří zpravidla umějí jen rozhazovat, tak dlouho, až dnes údajně fakticky dluží svému státu 32.000,-€, nějakých 800.000,-Kč"

Lež.
28. 06. 2011 | 15:51

Sláma napsal(a):

V Řecku byla po pádu fašistického režimu v roce 1974 pravicová strana Nová Demokracie u vlády v letech 1974-1981, 1989-1993 a 2004-2009. Tedy věta pana Svobody o tom, že by Řekové volili jen socialisty je nepravdivá.
Na druhou stranu je třeba uvést, že pod tlakem katastrofální ekonomické situace tehdejší předseda Nové Demokracie a předseda pravicové vlády Kostas Karamanlis sám požádal prezidenta o rozpuštění parlamentu a uspořádání nových parlamentních voleb - řádný termín byl až srpen 2011!
28. 06. 2011 | 16:06

Sláma napsal(a):

Pan Svoboda napsal: "všichni ti oslovení přes evidentní hloupost a nevzdělanost mají volební právo – rozhodují o našich záležitostech a penězích. Nestojí to za zamyšlení?"
Není mi zcela jasné, co tím chtěl "básník" říci. Chtěl snad říci, že bychom se měli více soustředit na výchovu a vzdělávání. S tím mohu jen souhlasit. Proto mi vadí, když chce Kalousek v příštích letech rozpočet resortu školství a mládeže drasticky ořezat.
Nebo tím chtěl "básník" říci, že by ti hloupí a nevzdělaní neměli mít volební právo? A kdo by o tom rozhodoval? Pan Svoboda?
Děkuji, nechci, to už tu bylo, říkalo se tomu fašismus. Není bez zajímavosti, že u italského, španělského a portugalského fašismu asistovala nemalou měrou katolická církev a tamní "lidové" strany!
28. 06. 2011 | 16:11

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý a nadávku obsahující příspěvek ("blb"), neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
28. 06. 2011 | 18:55

Petr Havelka napsal(a):

Pane Svobodo,
aktuálně máme dluh 144 000 na hlavu, denně 100 kč.

Co se týče údajné "hlouposti" voličů VV. Tyto voliče chápu, chtěli změnu. 11% VV je především vizitka tehdejších politických stran.

Rok se s rokem sešel a občan je zase o něco zkušenější.

Také si myslím, že hloupost se teprve projeví, poněvadž spousty lidí jsou hnány do beznaděje, to půjde k duhu Vandasovi a DSSS. Teprve tehdy se projeví hloupost a zase to nebude kloupost těch lidí, kteří je volili. Bude to hloupost elit, které je k takové volbě dohnali.
28. 06. 2011 | 19:47

stále rebel napsal(a):

Jsou to socani, kdo se dnes musí potýkat s dluhy v Řecku
http://www.denikreferendum.cz/clanek/10996-rekove-vstoupili-do-zatim-nejvetsi-stavky-parlament-resi-co-dal
28. 06. 2011 | 20:27

F.Švarc napsal(a):

Přes značné výhrady k autrově bratrovi, se mně jeví blog sympaticky.Zvláště apel "Začněme selský rozum používat, jinak v současnosti trpíme nadarmo." Vážený pane autore, v této zemi rozhoduje a krade oligachie politiků, lobistů a soudců. To je nezubytné si v tom selském rozumu uvědomit a pokud možno rychle s tím něco začít dělat. To je ta ryzí hloupost zakrývaná zcela falešnou a cinknutou hrou na volby.
28. 06. 2011 | 21:23

myloš napsal(a):

Hlavní důvod, proč nedat hlas Radku Džonovi, byly pro mne jeho vazby na nesmyslný časopis Všeobecné zdravotní pojišťovny. Levoboček nehrál roli.
28. 06. 2011 | 21:28

Hurá napsal(a):

Pane autore, máte hodně smutné pravdy. Chci tedy uvéct alespoň něco pozitivního. U nás většinový volič již nevěří náboženským podvodům a mystifikacím. Proto se také KDU nedostala do "žvanírny". Dobré, co ?
28. 06. 2011 | 21:30

Divobyj napsal(a):

Pavel Svoboda-člověče,vy jste byl v nějaké vládě?Ale co,udělal jste mi radost.Jestliže republiku řídí lidé jako jste vy,pak dluh přes 140 000 na hlavu je ještě celkem sympatické číslo!
28. 06. 2011 | 22:28

Gobbo napsal(a):

Morální a argumentační úroveň pana Svobody mi připomíná Milouše Jakeše v jeho nejslavnějším projevu.
Chudák autorské právo. Ještě větší chudák Rada Evropy.
A to Radka Johna vůbec nemusím a veverky ještě o něco míň.
28. 06. 2011 | 23:04

vmk napsal(a):

Pane Svobodo, máte pravdu. Za hloupost se platí. Jen se lišíme v interpretaci takového konstatování. Podle mne totiž nepoučitelní voliči pořád dokola prohazují strany, jejichž členové dvacet let rozkrádají miliardy a voliči bláhově doufají, že se zpětným prohozem něco změní. V tom já spatřuji tu nebetyčnou hloupost, byť je omluvena shodnou modrooranžovou strategií strašit voliče vítězstvím "těch druhých". Ovšem proti rozkradeným miliardám je takový prohřešek jako mimomanželský úlet něco, co mne vůbec nezajímá. Ať si politik spí s kým chce, pořád lepší, než když se podílí na morální i ekonomické devastaci státu. Ostatně, kdyby nevolili "ti hloupí", tak už stávající zlodějské strany dávno nedostaly ani hlas a vy byste nikdy nebyl ve vládě. Já svého hlasu pro VV nelituji. Naopak. Realita mne přesvědčila, že mafiáni už tak snadno odstranit nepůjdou. A že na humbuk kolem VV vynaložila ODS (a asi i jiné strany) opravdu hodně energie! Ne každý na to ale skočil.
28. 06. 2011 | 23:17

pich napsal(a):

Nebýt hloupých, tak nebudou ani chytří svobodové.
Ta představa, že by byli všichni tak chytří jak ti z okruhu svobody, je nepředstavitelné. Kdyby tady byli samí lichváři, jak by to dopadlo.
Ale maj štěstí. Je to už tak od pána boha. A svobody to znají.
Někdo musí být slušný, i když je tím vlastně hloupý.
28. 06. 2011 | 23:27

Cestovatel napsal(a):

Sladký:

USA dostal do krize Clinton a Bush tomu už nemohl nějak zabránit. To ale fanatický levičák jako vy nepochopí.

http://www.royalreport.cz/od-clintona-k-bernankemu-soucasna-krize-ma-sva-skryta-mista-374/

Kritiku si vysloužili i demokraté. V roce 2000 rozhodla administrativa Billa Clintona neregulovat exotické cenné papíry, známé jako přespultové deriváty. Ty se obchodují oboustrannou dohodou mimo burzu. Vyšetřovatelé vidí toto rozhodnutí jako "jeden z klíčových obratů na cestě ke krizi".
29. 06. 2011 | 00:26

Cestovatel napsal(a):

Pane Svobodo

Většina Čechů jsou jenom průměrně inteligentní a nejchytřejší jsou v hospodách kde si hrají jak všechno znají. Jsou velice snadno manipulativní, proto velice slyší na populistické sliby politiků, protože slibem přeci neurazíte.
29. 06. 2011 | 00:31

Majka napsal(a):

Většina LIDÍ je průměrně inteligentní. To bude asi tím, že je inteligence rozdělena podle Gaussovy křivky.
29. 06. 2011 | 07:35

Marcus napsal(a):

to Cestovatel:
Nevím jestli jste si všiml, kdy začala krize a kdy vládl G. W. Bush a kdy B. Clinton.
Clinton vládl v letech 1993-2000, Bush vládl v letech 2001-2008, krize propukla v roce 2008.
Kombinaci vedení 2 válek (Irák, Afgánistán) + prosazování neoliberální politiky neustála ani největší ekonomika světa.
29. 06. 2011 | 07:48

pgjed napsal(a):

To Neo:

Fajn, můžeme se usnést na tom že nemorální věci nejsou nemorální a amoralitu ignorovat. Tím ale jednak nedosáhneme toho, aby amoralita přestala být fakticky amorální a zároveń sami sebe dostáváme do slepé uličky, když v zápětí chceme po politikovi, který je v něčem plzákovsky amorální a v něčem jiném požadujeme aby byl křišťálově průzračně morální! To je přece nesplnitelné! Nrozdíl od Pavla, já si dovolím vytřískat tady svůj úsudek o panu Johnovi naplno. Jeho zastíraný vedlejší manželský poměr byl naprosto zbabělý a sprostý VŮČI OBĚMA ŽENÁM! Pro takového chlapa platí podobně, jako pro chlapa, který má se ženou dítě a nenabídne jí sňatek označení lata a zbabělec. Slováci mají dva pěkné a přiléhavé výrazy cumaj a sral'o. A úpodle toho, jak se pan John zachoval v soukromí, chová se i v politice. A těch 11% za to nese odpovědnost.

S tím "nikdo není..." nemáte tak zcela pravdu. Vedle zábavy je to i karikatura lidí, ktarých je stále více. Zdaleka to nejsou jen bezdomovci a cikáni. Jsou to často zřejmě docela dobře situovaní lidé. Jsou to ale lidé, kteří jsou pohodlní k sobě a přísní na jiné. Lidé zlehčující své poklesky ale přísní a nesmlouvaví vůči jiným. Lidé kteří by rádi maturitní vysvědčení, ale nechtějí se učit, rádi by vysoké platy, ale nechtějí tvrdě pracovat, rádi by poctivou politiku, ale kašlou na morálku. A ještě hledají podobné výmluvy, jako vy. :-(
30. 06. 2011 | 15:41

pgjed napsal(a):

To Targus 28. 06. 2011 | 11:30

Targusi, jste ochoten připustit, že vedle vašeho, existuje i konzervativní pohled na svět a má stejné prtávo na život jako ten váš. Máte-li argumenty, dejte je v plen. Ale takovéto "duchaplné" výkřiky? Vúči uznávanému pedagogovi ústavního práva nejuznávanější univerzity u nás? Nenechejte se vysmát!
30. 06. 2011 | 15:47

pgjed napsal(a):

To Tenco:

Já myslím, že bychom měli řecký dluh brát zatraceně vážně úplně všichni, včetně nás, kteří k nalezení kurativního i systémového řešení nemáme šanci čímkoliv přispět. Snad jen volbou konzervativních politiků, např. dr. Svobody.

Když Řecko zkrachuje, zkrachujeme i my, protože zkrachují největší Německé a francouzské banky a ná zkrachuje přes 60% exportu. A to je po čertech vážná hrozba.

No systémové řešení? O tom jsem tady x krát psal. Maastrichtská kritéria se musí od základu změnit. Vyhodit statistickou veteš HDP a začít hodnotit hospodaření států ve vztahu k vytvořenému reálnému příjmu státního rozpočtu. Zamezit deklaraci trvalého žití na dluh a zakotvit v eurozóně povinnost vyrovnaného rozpočtu a vtváření finančních rezerv v době konjunktury. Samozřejmě, znamená to daleko skromnější život. A vstup do toho života bych zahájil jednorázovým zdaněním všech politiků, kteří byli ve vrcholové politice posledních 20 let a rozhodovali o rozpočtu.
30. 06. 2011 | 16:01

Tenco napsal(a):

pgjed
Co je konzervativního na manipulacích ? A lžích ?

Když zkrachuje Řecko, tak se nestane nic - protože Řecko už krachuje.
K nám se může banovní dafault v D a F přelít pouze via úvěrová restrikce bankovních dcer.
Podívejte se na naše obchodní bilance s Řeckem.
Podívejte se na sílu řecké ekonomiky ve vztahu k síle ekonomiky sumy zemí EU.

Tristní by byly defaulty P, I, E...to ano.

A Btw . ten váš konzervativní politik radil tenkrát Topolánkovi co ?
V oblasti legislativy ?
Jak má přetáhnout Melčáka s Pohankou ?
Jak se má vykašlat na solární byznys ?

Jděte k šípku s kostlivci. A s šetřením via ždímání lidí a reformováním toho, co MOŽNÁ nastane.

Je třeba opravovat cesty, budovat nergetickou nezávislost, podporovat vznik pracovních míst.....
Na to všecko je třeba nejprve MÍT KVALITNÍ PROJEKTY.
A samozřejmě peníze.

Nevšim jsem si , že by ten váš konzervativní politik a jeho líheň nějakými projekty disponovali a co se týče peněz, tak se dlouhá leta velkou měrou podíleli na jejich prošustrovávání.

Vaše kázání takto hodnotím známkou nedostatečně.

:)))
01. 07. 2011 | 10:12

pgjed napsal(a):

To Tenco:

Vy se podívejte na náš export do D a F atd. K nám se nemusí nic přelévat.Stačí, když nebudou mít za co nakoupit a jsme na hrnci. :-)

Řecko ještě pořád nezkrachovalo. A jejich dluhy nejsou mlha v povětří. Jsou to konkrétní dluhopisy na konkrétní částky peněz. Sice s klesající tržní, ale účetně nenulovou nominální hodnotou. Hlavní průšvih by nastal teprve v případě, kdy by tento nominál bylo třeba odepsat s nulou, včetně současných sanačních úvěrů.

A s útoky na P.S. Jděte k šípku vy. P.S. nikomu neradil P.S. byl předseda legislativní rady, víte-li co to je a náměstek na zahraničí. A dobrý. vaše plky se ho naprosto netýkají.

No a projekty? nejprve musí být peníze a pak teprve můžete něco projektovat. Projektovat si mohu jen to, na co mám, jinak je to zbytečné rozhazování. A peněz více nebude, spíše méně, musí se tedy především racionálně s penězi hospodařit a neprožírat je za zbytné věci. Šetřit a nedělat zbytečné dluhy. Nebo vy doma hospodaříte tak, že si namyslíte stavbu vily , nebo koupi mercedesu a pak zjistíte, že nemáte ani na mléko a rohlíky? Asi si neuvědomujete, že třeba obsluha státního dluhu stojí víc, než vybereme na mýtném a dani z paliv. Což jsou peníze, které ročně z větší části prožereme za něco jiného, než jsou údržby a stavby silnic. Kolik bychom si tedy mohli za tyto peníze dovolit opravených silnic a nových pracovních míst? :-0)
01. 07. 2011 | 15:13

Tenco napsal(a):

pgjed
Francouzské a německé podniky nejsou ve svých možnostech úvěrování - v globálním světě - odkázány pouze (a pozor - expozice v řeckých dluhopisech nemají masivním způsobem všechny F a D banky /ono humorně už působí i ono "francouzské a německé banky" - snad to platí v případě SG../) - tedy nejsou odkázány pouze na domácí věřitele.

Ekonomiky založené na úvěrování - a to jsou všechny vyspělé ekonomiky, si stejně jako rodiny půjčují, pokud je to levné a pokud je dobrý projekt. Který je investičně - dlouhodobě efektivní. A zvyšuje nezaměstnanost.

Ti vaši strejcové a tetky z KDU uměli akorát rozkrádat via armádní zakázky aj., vykrucovat se a veškerou vinu svalovat na ODS a SZ a opozici, nečinně přihlížet jak se tady etabluje fašistický stát a dokonce někteří skočili Julínkovi i na těch 10 tisíc z privatizace ZP...

Všichni ti vaši " jánicmuzikanti" jsou odepsaní. A s nimi i Hovorka.
Pokud nebude kandidovat za jinou stranu.

Něco vám prozradím - Kalifornie asi taky možná zbankrotuje.
A přece si myslím, že život v Kalifornii - v civiklizačním rámci dneška, bude dlouhodobě udržitelný.
Je to na moc dlouho - ale troufám si tvrdit, že kolem roku 2025 bude CZ s vládami složenými z tetet a strejců v prdeli a v Kalifornii se začno kladně projevovat účinky tohoto "bankrotu".

Co si myslíte, že je rozumnější - mít soběstačnou zemi (energetika, potraviny, voda...), která nesplatila část dluhu a tím se a má co vyvážet a prodávat...anebo mít zemi, která je závislá téměř ve všem na jiných zemích, ale šetří a poctuivě splácí dluhy ?

Přirovnávání států a společnosti k rodině via rozpočet je pro tetky a strejce.
Mě neba.

KDU se zkompromitovala nadobro. Stejně jako VV.
Možná že časem utvoří "Stranu ublížených".
Ale to bude asi tak všecko.
01. 07. 2011 | 15:57

Tenco napsal(a):

re : zvyšuje zaměstnanost
01. 07. 2011 | 15:58

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy