Studenti se dávají do pohybu

20. 01. 2012 | 07:09
Přečteno 6318 krát
Když se studenti dají do pohybu, měla by každá vláda zbystřit. Naposledy to bylo před 22 lety.

Tam, kde se formulovaly polistopadové základy akademické svobody, totiž na Právnické fakultě UK v Praze, se po 22 letech opět sešla akademická obec, aby řekla jasné NE věcným záměrům zákona o vysokých školách a o finanční pomoci studentům. Padala slova jako „dozor“, „ekonomická totalita“, „paskvil“. Bojový duch, dlouhé potlesky řečníkům, tolerantnost k těm, jimž se zrovna řeč moc nepovedla, to vše připomínalo listopad 1989. Na závěr shromáždění byla přijata rezoluce konstatující, že návrhy zákonů byly připravovány ve zbytečném spěchu, nejsou přesvědčivé a vedly by k likvidaci samosprávy a omezení nezávislosti škol a svobodného bádání na nich.

Shromáždění bylo svoláno poté, co ministr školství Dobeš dlouhodobě ignoruje připomínky vysokých škol. Důvodem kritiky je snaha ministerstva omezit akademickou samosprávnost a ekonomické podvazování vysokých škol. Trochu jsem si při pohledu na revoluční shromáždění říkal: ale vždyť máte to, co jste si zvolili. Ve které společenské vrstvě měla TOP 09 a její kostra s dýmkou, jejíž ministr financí toto vše diriguje, větší podporu než mezi studentstvem? Vždyť vláda, jak vtipně podotkl jeden diskutující, jen plní své programové prohlášení. Tam je nejen zakotveno školné, ale mj. se praví, že „jen podnikatelský sektor je tvůrcem bohatství společnosti“. Ne schopní lidé, ne vědci a umělci, ne matky s dětmi, ale podnikatelé představují bohatství tohoto národa (byť se jejich značná část snaží vyhnout placení daní, jak jen to jde). V životě jsou tedy podle vlády jedinou hodnotou peníze, a proto udělejme byznys i ze vzdělání.

Média dostala vše, co potřebovala, nejen 90 z okna vyhozených melounů (90 mil. Kč = cena vypracování věcných záměrů zákona), ale dokonce i osobní konflikt: ministr Dobeš si pozval na kobereček organizátora shromáždění rektora UK Prof. Hampla, a to z důvodu vyvolávání sociálních nepokojů. Je evidentní, že pokud pan ministr není schopen respektovat svobodu projevu pana rektora i jeho právo shromažďovací, asi bude těžko schopen respektovat akademické svobody. Ostatně, na tato práva jakožto na součást ústavy přísahal při nástupu do funkce, takže při tomto jejich zjevném ignorování by měl rychle přemýšlet o odchodu.
A tak panu rektoru Hamplovi přeji nejen to, aby ze střetu s mocipány vyšel lépe než jeho předchůdce Mistr Jan Hus, ale hlavně aby pod jeho vedením vysoké školy zůstaly místem, kde vzdělání, věda a umění nejsou přepočítávány jen na vydělané peníze.

Pavel Svoboda
místopředseda KDU-ČSL
vysokoškolský učitel

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

alvarova napsal(a):

Bravo.
20. 01. 2012 | 07:17

dedek napsal(a):

Sice hezky napsáno ale narazil jste na meritum věci. K moci je dostali studenti což jsou dospělí lidé, kteří jsou svéprávní a jejich věk předurčuje i to, že by si měli uvědomit důsledky svých činů. Jenže volby pro ně byla hrozná prča, kde se mohli zůčastnit honby na bradavičnatého Paroubka a zcela opomíjeli varovná znamení natož, aby kandidáti na vzdělání vzali zdraví selský rozum do hrsti, posháněli si fakta a zodpovědně se rozhodli. Právě tato nastupující generace si musí uvědomit, že s každým jejich krokem musí jít ruku v ruce zodpovědnost a to se jinak nenaučí, dokud jim život neuštědří pár výchovných kopanců. A toto je jeden z nich.
20. 01. 2012 | 07:34

dedek napsal(a):

Omlouvám se za hrubajznu.
20. 01. 2012 | 07:35

TomášL napsal(a):

Dobrý den autore!

Já jenom doufám, že pan Hampl nepůjde za Dobešem na kobereček a že nalezne v sobě toliko občanské odvahy, že se vzepře ministru Dobešovi.
20. 01. 2012 | 07:43

TomášL napsal(a):

dedku,

nejde tak o prachy jak o pravomoce...
20. 01. 2012 | 07:47

Láďa napsal(a):

Studentíci se již jednou dali do pohybu a dnes všichni víme, kde nás ten pohyb dovedl. Tak ať jsou proto dneska zticha, ať se raději učí. Dotáhli to tam, kde si o to koledovali v roce 1989. Musej konečně taky pochopit, že práce je základem pro blahobyt.
20. 01. 2012 | 07:52

Jana napsal(a):

Přemluvili bábu a teď to mají, bohužel!!!
20. 01. 2012 | 07:53

ebonitová tyč napsal(a):

Láďa

správně, práce je základem pro blahobyt.

Myslím, že další potyčky vypuknou na České poště, kam se ti marně schánějící práci déle než 6 měsíců musí 3x týdně chodit hlásit.
20. 01. 2012 | 07:56

Marcus Agrippa napsal(a):

dedek:
je to tak - současná koalice své plány netajila, média psaly opakovaně o tom, jak se banky na studenty těší a jaké budou úroky jejich studentských úvěrů. Business se vzděláním je samozřejmě špatně - to není o studiu, ale o finančních možnostech klienta. Každopádně - těm našim frikulínům srážka s realitou jen prospěje. Taky doufám, že si V.Klaus neodpustí své šťavnaté komentáře o parazitech.
20. 01. 2012 | 07:59

dedek napsal(a):

Tomáši, ono jde o všechno, protože to, co chtějí ve školství zničili již ve všech ostatních resortech a hlavně ve zdravotnictví. Co jsou to dnes pravomoce? Čest? Rozum? Vzdělání?
To všechno jsou dnes bohužel planá slova a problém je v tom, že ti mladí si to neuvědomují, podlehnou kdejakému blábolu, protože odpovědnost se u nich poněkud vytrácí a jejich slavná věta " to neřeš" jim sice momentálně ulehčuje žití ale opravdu jen momentálně. Leč tento přístup znamená, že se dostanou k moci takoví gauneři, kteří díky tomu "to neřeš" už nekradou jen zdánlivě a utajeně ale naprosto veřejně, kdybychom jim měli urazit ty chmatavé pracky a místo toho je čím dál více slyšet právě ta větička " to neřeším". Proto dnes poctiví lidé jsou označováni za gaunery a gauneři za poctivé což bohužel pronesl i hradní pán v kauze Drobil. Z jeho úst to ale byla pravda, protože on je to samé co Drobil respektivě jejich král a právě ta používaná větička jim dává sílu, protože je utvrzuje v tom, že se jim nic nemůže stát, protože tady nejsou lidé, kteří to naopak řešit budou.
20. 01. 2012 | 08:00

tomas m napsal(a):

Uz je nacase aby se tu neco pohnulo. Jenom aby studenti pochopili ço je spravne a nesoncilo to jako akce premluv babu a dedka
20. 01. 2012 | 08:08

Tencokidá Hnůj napsal(a):

Ano, studenty pozavírat a udělat socialistický převrat! Rozvraceče trpět nebudem! Stačilo, že v 89 nám soudruhům vzali naší moc a privilegia, odmítli poslušnost a jak to dnes dopadá. Bouří se proti Romskému obyvatelstvu, nesnáší muslimské spoluobčany a jsou zdrojem nepokojů proti budování nových zákonů, příkazů a rozkazů!
20. 01. 2012 | 08:24

TomášL napsal(a):

dedek

A právě proto by pan Hampl neměl jít na schůzi(=kobereček) ke panu Dobešovi, aby se stal příkladem pro mladé (stal by se vzorem pro mladé).
20. 01. 2012 | 08:24

dedek napsal(a):

Tomaši m a o tom to je. O přemýšlení a zodpovědnosti. Před minulými volbami podplacená média ukázala a předhodila mládeži Paroubka k roztrhání, staré důchodce, kteří jim prožírají skvělou budoucnost a dorazili to Kalouskovým grafem, který ale začínal jaksi jen vládou ČSSD a maličko radši neuváděl věci od roku 89. A naše mladá inteligence moc tu inteligenci neukázala, že? A nyní pláčí sami nad sebou. Kolik rektorů, nebo známých ekonomů a vysokoškolských profesorů tehdy vyvracelo Kalouskův zkreslený a nepravdivý graf? A dnes chtějí podporu? Každý čin nese i své důsledky a to se týká nejen kmánů ale i těch, kteří nosí hlavu v oblacích a myslí si, že se jich to netýká.
20. 01. 2012 | 08:26

deep throat napsal(a):

Pologramotný ministr školství Dobeš versus akademická obec, to přeci vůbec nejde dohoromady. Ministr mezi akademiky jít nemůže, to ví on nejlépe, no tak si pozve rektora na koberec. A je to. Nicméně každá mince má dvě strany a školné rovněž.

Nedávno jsem viděl na ČT reportáž o mladém lékaři, který zde vystudoval, pochopitelně zdarma. Dříve se říkalo, za peníze dělnické třídy, ale nastoupil na místo lékaře ve Weidenu, kousek za našimi hranicemi. Takové možnosti dříve prostě nebyly, takže i školné není v takovémto případě úplně zběsilým nápadem.

Vždyť i za hokejisty, které vychováme a odcházejí třeba do Kanady musí jejich nové kluby platit. U vysokoškolsky vzdělaných lidí to takhle samozřejmě nejde, a proto jim školné od srdce přeji.
20. 01. 2012 | 08:26

dedek napsal(a):

TomášL napsal(a):
dedek

A právě proto by pan Hampl neměl jít na schůzi(=kobereček) ke panu Dobešovi, aby se stal příkladem pro mladé (stal by se vzorem pro mladé).
20. 01. 2012 | 08:24

Tady naprosto souhlasím. Jenže to není jen o tomto případu. Těch příkladů by mělo být daleko víc.
20. 01. 2012 | 08:28

ava napsal(a):

"Kobereček" je skandální. A pokud pan Hampl ministrovi vyhoví, vidím v tom nebezpečný precedens.
20. 01. 2012 | 08:28

Xaver napsal(a):

V roce 89 padl komunismus protože Polákům se podařilo zrušit monopol jejich komunistické strany a následně Maďaři povolili
obcházení berlínské zdi (i když s velkou objížďkou). Český listopad byl pouze důsledkem.
Studenti byly pouze roznětkou. Ta potřebná energie k demontáži komunismu už tu byla nastřádaná.
Bohužel pak se k moci dostali lidé bez koncepce, a ty konce teď vidíme.
Dovedu si představit, že dnešní vláda také padne. Ale co dál ?
20. 01. 2012 | 08:32

Marcus Agrippa napsal(a):

Xaver:
předčasné volby?! Vždyť ať jsou klidně 2x do roka. Pořád to budou menší náklady, než udržovat neschopnou vládu. Alespoň budou vědět, že nemají nic jisté.
20. 01. 2012 | 08:36

deep throat napsal(a):

ad xaver:
tak padne a přijde jiná, a po ní další a další a další. Žádný big bang nenastane. Pouze boj o koryta a korýtka bude stále zesilovat.
20. 01. 2012 | 08:40

juli napsal(a):

Nechci nikoho urazit, ale poznala jsem pár lidí, absolvujících vysokou školu, kteří do pracovního procesu nastoupili tak nepřipaveni, že člověk žasl, co se to jen na té škole učili. Nemám teď na mysli nezkušenost čerstvého absolventa, ale postoje k ostatním, kdy dovedli dávat najevo pouze svůj diplom a požadovali něco, co jim nepatřilo. Kde je nějaká pokora? A proč taky, tady se tolik lpí na vzdělanosti za každou cenu, že bezmála jste outsiderem, pokud nejste vysoškolák. Nebudeme si nic namlouvat, ale kolik studuje lidí, kteří na to vůbec nemají? Já osobně nejsem vůbec proti tomu,aby se nějaký nízký únosný poplatek platil. Takový, který by nikoho nelikvidoval a který by si ten,. kdo opravdu chce studovat mohl zaplatit. Už to je výchova k odpovědnosti, nebudu přece strkat peníze tam, kam nechci a nebo tím chci jen jakýmkoliv způsobem prplout, třeba už jen kvůli titulu nebo prodloužení mládí bez skutečné společenské práce. Určitě mi teď bude nikdo lát, ale je mi to jedno, za všechno se platí. Jistě, já studovala zadarmo, ale ve svých 60 letech jsem to společnosti dávno vrátila.
20. 01. 2012 | 08:46

Xaver napsal(a):

deep throat:
Jistě, ale kdo,jak a čím bude ta koryta plnit ?
20. 01. 2012 | 08:47

Tupelo napsal(a):

Vsechny demokraticke strany, tedy i Vase KDUCSL, by se mely spojit a bez nejakych 'ale' se velmi hlasite postavit za pana Hampla. Vlastne by mely udelat jeste o neco vic, aktivne se zapojit do deni, ktere ministr Dobes z VV, strany soucasne pravicove neoliberalni vlady, nazval ponekud histericky vyvolavanim socialnich nepokoju. Aniz by to ministr zrejme tusil, tyto nepokoje vlastne vyvolava neoliberalni vlada, jejiz jsou VV clenem. Nejde jen o skolne (to se tyka studentu) ale i jine oblasti kde tito lide destruuji stat.

Nedavno vysly dva pruzkumy, na prvni pohled s protikladnymi vysledky. Na jedne strane se dotazovani vyjadrili, ze zacinaji inklinovat k tzv. vlade pevne ruky (viz dobre napsany clanek p. Pehe), na strane druhe odmitaji extremisticke strany. Tezko rict, ale podle me to vypada na to, ze tim dali najevo ze chteji silny stat: zadne vystrelky politiku z extremni oblasti spektra (coz je dobra zprava) a presto neco co bude zajistovat nejaky standard zivota na urovni 21. stoleti (narozdil od vizi soucasnych vladnoucich pravicovych politiku, ktere se hodi nekam do anglie stoleti 19.). Mozna se kyvadlo od soucasneho extremu zacina vychylovat (a vyrovnavat tendence) zpet ke svemu tezisti.
20. 01. 2012 | 08:49

Drzá zrzka napsal(a):

dedek

Kterou hrubajznu máte na mysli? "Zdraví selský rozum" nebo "zůčastnit se" ? :o)
20. 01. 2012 | 08:52

ebonitová tyč napsal(a):

Xaver

čím bude v korytech míň a pro míˇn lidí, tím bude ten boj ostřejší.
A už je, vidíme, že se u koryt začli pouštět i do sebe a na někoho i něco práskli.
20. 01. 2012 | 08:53

Koplkop napsal(a):

TomášL
"Já jenom doufám, že pan Hampl nepůjde za Dobešem.........."
V pořádku, nemusí za Dobešem, ale v tom případě by měl dát výpověď. Kdo dnes platí vysoké školy? Stuádenti? Pedagogové? Ne!!!!!! Platí je stát. Z našich daní. A jako státní organizace, podléhá ministerstvu. Takže pokud si ministr pozve na kobereček pana Hampla tak je to úplně normální postup. Nechápu tu histerii. Někdo mně platí, ale nesmí mě kecat do toho co si dělám. To by byl pěkný pořádek.
20. 01. 2012 | 08:54

Někdo napsal(a):

Za kapitalismu je zboží všechno, zdraví, vzdělání, morálka, přesvědčení ...

Snad jen ten čas si naší mocipáni nedovedou koupit. Ten měří všem stejně a věřím, že už to nebude dlouho trvat a pokud sami dobrovolně neodejnou budou stejně muset odejít. Protože kromě vrstvy zbohatlíků a jejich lokajů už dokázali naštvat kdekoho, i ty, co je původně podporovali a volili.
20. 01. 2012 | 08:59

Petr z Tábora napsal(a):

Studenti se zatím moc do pohybu nedali, spíše vedení některých vysokých škol. Například včerejší shromáždění svolal primárně rektor UK.
Vysoké školy chrlí spousty vysokoškoláků se stále klesající jak úrovní, tak šancí sehnat odpovídající zaměstnání. Pro školy to je ale zlatý důl. Každý ministr, který se pokusí toto reformovat, narazí na tvrdý odpor dotčených.
20. 01. 2012 | 09:05

Marcus Agrippa napsal(a):

Petr z Tábora:
tak v první řadě to byla chyba přílišné benevolence k soukromým vš. Ty chrlí skutečně mraky naprosto nepoužitelných absolventů.
20. 01. 2012 | 09:09

Tužka napsal(a):

Tužka napíše,....dovést protest až tak daleko, že ministr Dobeš odstoupí,...a ideální by bylo, kdyby odstoupilo i dost dalších jelimanů co nemají buňky na řízení státu, zato mají dost touhy po moci a penězích. Tužka.
20. 01. 2012 | 09:25

PK napsal(a):

Všechno je to o nadstavení parametrů ve společnosti(rodina,škola,media).Jestliže je v "modě"bulvárnost,vulgarity(TV),absence zodpovědnosti(to neřeš),smlouvy drobným písmem atd.tak z toho v budoucnu nic dobrého nevzejde.
20. 01. 2012 | 09:27

Gerd napsal(a):

Studenti, že se dali do pohybu? Ale vůbec ne, to se p. Svoboda šeredně spletl. Dali se do pohybu asi jako po klipu "Přemluv bábu, přemluv dědka". O zavedení školného se v ČR mluví už od 1993 a myšlenka je ještě starší. Po 20 letech tedy dochází k její realizaci.
My si v pohodě umřeme, necháme jim zde všechny dluhy a zavedené školné. Chtěli to tak.
20. 01. 2012 | 09:32

Milan napsal(a):

Základem sporu je to, zda má být vysoká škola veřejnoprávní samosprávnou korporací (jako jsou třeba obce nebo advokátní komora), nebo zda má být veřejným ústavem (jako je jím škola základní nebo škola střední, jakož i škola mateřská, domov důchodců, ZOO, knihovna...).
Doufám, že studenti a profesoři akademické svobody uhájí a universitní samosprávnost prosadí.
Držím jim palce a budu-li moci, pomohu jim.
20. 01. 2012 | 09:40

DH napsal(a):

Je naprosto jasné že pan Hampl překročil možné, on opravdu ve své zoufalosti vyvolává sociální nepokoje.
Proto ministr Dobeš si správně pozval na kobereček organizátora shromáždění pana rektora.
Doufejme,že se podaří panu ministrovi Dobešovi i bez právě pro tento účel drženého pana Bátory Prof. Hampla umravnit nebo lépe odejít.
Pokud si pan Prof. Hampl plete podněcování a vyvolávání sociálních nepokojů s akademickou svobodou měl by rychle přemýšlet o odchodu a přenechat vedení UK někomu pružnějšímu.
Pan ministr Dobeš je schopen respektovat svobodu projevu ale ne demagogii pana rektora.
Proto bude na místě odchod pana Hampla a jeho blesková výměna za někoho, kdo nebude zneužívat právo shromažďovací a akademické svobody.
Prostě pokud něco ministerstvo nařídí, tak škola je od toho aby nařízení realizovala a ne vymýšlela jakási protiopatření v rozporu s nařízením ministerstva.
20. 01. 2012 | 09:53

Marcus Agrippa napsal(a):

DH:
Váš komentář je návrat cca do roku 1985. Na studenty policii a pro vedení univerzit vyhazovy. Wow.
20. 01. 2012 | 09:58

dříve čtenář napsal(a):

Už jsem pod některé blogy napsal, že dobře bude, až alespoň 60% voličů bude dodržovat dopravní předpisy... Pak mohou požadovat po lidech, které zvolili, dodržování zákonů. Jinak se budeme dohadovat, kdo více lže, krade, uplácí, jezdí v obci 90km/h opilý, nechce platit daně, více prošustruje daně... Máslo na hlavě a odpovědnost za současný stav má drtivá většina obyvatel této země.
Výsledky různých akcí typu přemluv bábu, posílání složenek o velikosti státního dluhu před volbami, internetová referenda a podobně, pouze svědčí o nedostatečné vzdělanosti a inteligenci voličů. Lidé prostě nejsou schopni objektivně posuzovat vzniklé události - čerstvý případ neuvěřitelného humbuku po úmrtí státníka.
I já jsem za minulého režimu vystudoval zdarma. Vážím si toho, učili mě profesoři, kteří byli ve velké většině kapacitami ve svém oboru. Byla to z dnešního pohledu obrovská nehoráznost!
I většina zastánců poplatků ve školství vystudovalo zdarma na "nemožných socialistických VŠ". Když je teď poslouchám, tak si říkám, že i my všichni, kteří jsme zdarma
vystudovali, bychom měli zpětně zaplatit za každý semestr studia... Mělo by to být asi tak: kdo se něco naučil, zapamatoval a použil vědomosti v praxi, tak ať zaplatí. Jinak nesmí umřít! Státníci, vysocí manageři, špičky politických stran, poslanci, senátoři a zaměstnanci ministerstev by neměli platit nic, poněvadž ve valné většině se jim v závitech šedé kůry nic nezachytilo.
20. 01. 2012 | 10:03

Al Jouda napsal(a):

Všechny tyto potíže pramejní z ideje prosazované současnou vládní koalicí : Stát musí být slabý ! Řešením je opak - stát musí regulovat počty studentů všech škol v závislosti na potřebách společnosti a ne TRHU PRÁCE, jak si myslí vláda. Trh práce totiž může být ovládán pěknými podvodníky, stejně jako třeba trh s cigaretami nebo jiným zbožím. Stát si platíme ze svých daní proto, aby právě podvodníky a nenažrance v ekonomické sféře držel na uzdě !
Hezký příklad správnosti mého názoru je současný postup Ministerstva spravedlnosti proti nenažrancům činným v exekučním řízení, které navazuje na vymáhání dluhů. Ministr Pospíšil už asi prohlédl a koná. Díky mu !
20. 01. 2012 | 10:16

TomášL napsal(a):

koplkop

To myslíte -co jste napsal- vážně?
20. 01. 2012 | 10:39

Bara napsal(a):

Milý autore, tak to jste už jeden z posledních, který ještě věří, že převrat v roce 1989 provedli studenti. Dneska už je všechno jinak, každý si může nahlas nadávat a říkat co chce, ale je to houby platné. Žádný další studentský převrat se konat nebude, protože majetky už jsou rozebrané a rozkradené, tak není důvod. A správně napsal dedek, že by si studenti měli uvědomit, že jejich jediná možnost na změnu je u volebních uren.
20. 01. 2012 | 10:46

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Dva paralelní blogy se stejnou tematikou, to dublování diskusi jen rozplizne, argumenty se neliší od těch pod blogem pana Potůčka. Škoda času.
20. 01. 2012 | 10:50

Béda napsal(a):

Bara,

mnoha lidem již paměť neslouží a nevzpomenou na hlavní roli "zabitého" studenta Zifčáka (Šmída) ve studentské revoluci.

Nechápu proč dodnes ani jedno mainstreamové periodikum nezískalo a nezveřejnilo zajisté velice exkluzivní paměti tohoto revolucionáře.

Asi je to nezajímá.
20. 01. 2012 | 11:04

Jan Upřímný napsal(a):

Já bych to vůbec nebral v potaz ti gauneři jsou neustále o krok
napřed a takovéto akce jsou pro ně jen uhříky na obličeji pubescenta. Jediné řešení zablokovat sněmovnu a úřad vlády lidskou
masou, ale kdo a jak to zorganizuje ?
20. 01. 2012 | 11:06

Jan Žura napsal(a):

Pane Svobodo, to co tady provádějí ve funkcích vrcholných manažerů a politiků studenti, kteří odmaturovali a získali tituly v posledch dvaceti letech, je varující. Jsou velmi snadno manipulovatelnou skupinou obyvatel - viz jejich přízeň TOP O9. Takže jejich úsilí fandím, ale tito studentíci by si měli všimnout, jak naše vláda - nevláda zachází s ostatními skupinami obyvatel. Jen společným úsilím tuto tlupu sobců, která nás „svobodně a demokraticky“ ždíme, lze dostat od válu.
20. 01. 2012 | 11:07

jozka napsal(a):

Kteri studenti? Ti, co si tuhle vladu vypremlouvali na dedkovi s babkou? Ale jdete...
20. 01. 2012 | 11:33

Stela A. Sádlová napsal(a):

Škoda, že profesoři před volbami nechali své studenty napospas mediální masáži a soudku piva Bernard zdarma, když půjdou volit. Co je na těch školách ti akademici vlastně učí?
20. 01. 2012 | 11:42

Jirka P napsal(a):

Je jasné, že studenti, kteří přemluvili bábu, teď budou chtít dostudovat zdarma a školné nechat svým nástupcům... zdržovací taktika pravicově smýšlející mládeže...?
20. 01. 2012 | 11:46

Marie napsal(a):

O co těm studentům jde, ukázali ničením melounů, darů přírody. Prý z nich bude pivo. A nejlepší asi bude, když bude zdarma. To je asi tak celá jejich myšlenka.
20. 01. 2012 | 11:51

Brnčidlo napsal(a):

Studenti v USA, ke kterým česká mladá generace s obdivem shlíží a často tam jezdí na studijní pobyt, berou jako samozřejmost, že musí za vzdělání platit. Proč ty americké studenty ani nenapadne vyhazovat z balkonů univerzit např. tykve, aby tento stav změnili?
20. 01. 2012 | 12:03

Marcus Agrippa napsal(a):

Brnčidlo:
to už dávno neplatí. Na Wall Streetu se protestuje nejen proti narůstající chudobě, ale i proti studentským dluhům a beznadějné budoucnosti. Totéž probíhalo i v dalších zemích. V Jižní Americe se protestuje proti platbám už i za sš.
20. 01. 2012 | 12:10

tomas m napsal(a):

Stat dnes stoji mnohem vice nez za komunistu, ale zabezpecit neummi ani zlomek toho co drive fungovalo
Doufam ze dorostla dalsi generace studentu co uz takhle dal nechteji.
Fandim a podporim ze vsech sil
20. 01. 2012 | 12:16

Karel napsal(a):

Jan Upřímný

paní Němcová?
20. 01. 2012 | 12:29

Jan Upřímný napsal(a):

Karel, ne ale pozdravujte ji.
20. 01. 2012 | 12:39

katalyzátor napsal(a):

Akademici jsou zděšení, že přijdou o své svobody flákat výuku a podnikat bokem, studenti jsou zděšeni, že za takovou výuku budou muset platit, jen Dobeš si je jistý, že dělá svou práci pro bankéře a kmotry dobře. Akademici a studenti si ministra i vládnoucí strany zvolili, tak ať se chytí za nos. Jinak pokud by se měl problém našeho školství, včetně vysokého vyřešit, tak by musel přijít velký třesk nebo spíše protektor.
20. 01. 2012 | 12:44

sasa napsal(a):

podporovacum skolneho: skolne je spatne. Lepsi je zvysit o 1% dan z prijmu u kazdeho absolventa, vysokoskolaka a posilat vybranou castku jeho Alma mater.
20. 01. 2012 | 12:53

sasa napsal(a):

katalyzator: problem naseho vysokeho skolstvi by vyresilo zvyseni dotace na 1,8% HDP, jak je vsude ve vyspelem svete. Jinak vitejte v Rozvojove!
20. 01. 2012 | 12:56

Hugo napsal(a):

Nejsem vysokoškolák a proto si dovoluji položit jednu otázku.
Pro vysoké školy existuje nějaký kodex O učení a pravdě a morálce a ten má být vštěpován studentům.
Proč tedy v zájmu své pravdy nevyjdou do ulic a nebojují za svojí pravdu.Proč nebrojí proti svému ministrovi a i proti ostatním ministrům kteří vymýšlejí některé doslova zlodějské zákony.
ale zároveň bych byl i pro to (pokud budou studovat zdarma) i když je to stojí nemalý peníz aby samy navrhli zákon o tom, že nejméně deset les budou pracovat ve svém zvoleném oboru a pokud né tak že zaplatí nějakou částku státu který je nechal vystudovat.(a to rovněž při odchodu do zahraničí).
20. 01. 2012 | 12:56

Pepa z depa napsal(a):

Ano Jane Žuro, pravdu díte a proto všichni stejného smýšlení se můžete dostaviti na Celostátní konferenci dne 28.1.2012 od 13.00hod. v sále TESLA, Poděbradská 56/186, Praha 9, Hloubětín. Je to celostátní setkání k sjednocující akci občanských iniciativ, aktivit, hnutí, sdružení a jednotlivců. To za účelem nalezení společného východiska ze současné kritické situace v ČR.Dále se zde bude formulovati systémová změna, která bude míti za cíl návrat ke skutečné demokracii, znemožnění monopolizace moci a zastavení rozkrádání a zadlužování státu alias naší vlasti a né jejich, těch nelidů, neštítících se i vraždit civilní obyvatelstvo. Prostě se musí zastavit reformy, které poškozují občany ČR. Zajistit předvídatelnost a vymahatelnost práva. Návrat k tradičním hodnotám morálky. Odmítnout anarchii, násilí, demagogii a ideologickou a stranickou manipulaci s veřejným míněním občanů. No a za to vše včera začali bojovati zase studenti, kteří by do budoucna měli býti pro tuto společnost nadstavbou a ve spolupráci se základnou na principu vzájemné shody a spolupráce vybudovati tu konečně OBČANSKOU SPOLEČNOST. Zajisté studenti nebudou na té konferenci scházeti, protože zde se budou pokládati základní kameny pro novou společnost. Tak jen touto troškou do mlýna chceme přispěti my, 4.+8. odboj a Pepa z depa alias JUDr. Josef Hörl. Krev nechávám na pokoji, Pepa z depa. Ten Island ale platí, že?
20. 01. 2012 | 13:03

katalyzátor napsal(a):

sasa,
nevěřím, že problémy našeho vysokého školství by vyřešilo pár kaček navíc. Ty problémy jsou hlubší a táhnou se z dob před plyšákem. Chtělo by to převzít systém z vytypovaných kulturních evropských zemí a převzít jej i s chlupama. Žádná česká špecifiká. Vím, že se kulturním zemím nemůžeme zdaleka ve všem rovnat, a že by byly potíže a bylo by to tvrdé, ale někde se začít musí. Absolventi se také neohlíží a bez skrupulí volí vyspělé zahraničí, když mohou.
20. 01. 2012 | 13:28

Jan Upřímný napsal(a):

Pepa z Depa,
okopírovaný text Vašeho "textu" jsem dal kolovat mezi přátele
a známé tot vše co mohu coby kapka v moři.
20. 01. 2012 | 13:36

yt napsal(a):

Já také protestuji proti beznadějné budoucnosti, někdo by mi měl zajistit nadějnou budoucnost, sakra. Dělejte někdo něco! Třeba VŘSR!
20. 01. 2012 | 13:42

ta napsal(a):

PEPE z DEPA
Kdo tady vraždí civilní obyvatelstvo?
A jak si představujete skutečnou demokracii?
20. 01. 2012 | 13:45

Ing. N. napsal(a):

(deep throat) píšete:

"Vždyť i za hokejisty, které vychováme a odcházejí třeba do Kanady musí jejich nové kluby platit. U vysokoškolsky vzdělaných lidí to takhle samozřejmě nejde, a proto jim školné od srdce přeji. "

OTÁZKA: Když musejí nové kluby platit za hokejisty, proč by cizí státy nebo organizace, které našeho VŠ vzdělaného člověka chtějí zaměstnat, neměly postupovat stejně? Vzdělání těmto lidem přece zaplatil stát, tak ať náklady na člověka, kterého chtějí zaměstnat, zaplatí stejným způsobem jako se postupuje v případě hokejistů.
20. 01. 2012 | 13:51

Marcus Agrippa napsal(a):

yt:
jen tak mimochodem - už naši předci někdy v neolitu pochopili, že dva lidi společně sklidí více úrody, dvacet může zabránit povodním a padesát může postavit opevněnou osadu, kde se všichni společně ubrání zvířatům a ostatním tlupám, které jim chtějí ukrást ženy a zásoby a povraždit jejich děti. Ale jinak OK - jsem pro osobní odpovědnost.
20. 01. 2012 | 14:00

Kelt napsal(a):

Marcus Agrippa,
nic s z toho nedělejte,ale naběhl jse si na vidle/ve vší úctě/.
Mně se to stalo také,protože DH se dlouhodobě odmlčel.
Já to trapně omlouval tím,že když slyším jméno Dobeš,tak vidím rudě a článek jsem víceméně přelétl bez pozorného přečtení.
20. 01. 2012 | 14:09

jogín napsal(a):

Juli: A z jaké VŠ byli ti nepřipravení absolventi? Dnes máme spoustu výrobců diplomů a plzeňská práva nejsou vyjímkou._Kolikpak je soukromých medicin, přírodověd a technik? Tam, kde absolvent vystačí s řečmi nebo ouřadováním je prodavačů diplomů něúrekom.
20. 01. 2012 | 14:52

poste.restante napsal(a):

Doporučuji p.t. čtenářstvu k přečtení.
Včerejší události jsou jen důsledkem procesu, který má svou historii.

http://martisek.blog.denik.cz/c/194684/Akademicka-svoboda-Ano-to-znam-z-Wikipedie.html
20. 01. 2012 | 15:36

den napsal(a):

Kdybych chtěl být opravdu hrubý, tak pana vš pedagoga pošlu do p..
Ale nejsem, tak píši jsou to pindy a nesmyslné pozdní tanečky.
Nic se nestane a vše bude radostně pro válcováno a podepsáno.
Studentům je to opravdu jedno těm současným, oni to doválčí a co bude s následujícími a veřejnými školami je jim u ...
20. 01. 2012 | 15:48

Pepa z depa napsal(a):

Milí diskutující, dovolte nám poděkovati za všechny slabé, neschopné obrany z důvodu nemohoucnosti i obavy o svou bezpečnost, staré a invalidy, a vůbec všechny bezbranné nevybavené ochrannými mechanismy a zkušenostmi či vzděláním, která umocňují obranu, když ale jsou používána správným směrem a to JANU UPŘÍMNÉMU za to, že oznámení o Celostátní konferenci občanských iniciativ rozeslal všem svým známým. Tak byse mohl zachovati každý, kdo chce alespoň trochu přispěti k zlepšení situace v NAŠÍ VLASTI. Ještě jednou díky. A odpověď TA na to, kdo zde vraždí civilisty, je také jednoduchá a logická, protože vše souvisí se vším, a tak se můžete pro začátek podívati třeba co dělá NATO a to co děláme tedy jako jeho součást my jeho spolupachatelé. I když se nám snaží vláda a elity vnutiti názor, že jsme tam jen jako křoví na výcvik jiných vojáků a policie, a také tam působíme jako lazarety a léčíme ty co jsme pomáhali zraniti a nebo přímo zabíti. Nebo jste o tom ještě nepřemýšlela a nebo neslyšela? No nevadí, vše můžete ještě přehodnotiti, když se dotoho ihned pustíte. Pepovi z depa, který studoval práva a asi dával při výuce teorie státu a práva, mezinárodních vztahů a práva, Charty OSN, trestního práva a hlavně prvopočátku práva a jeho vývoje velmi pozor, tak i po těch 40ti letech něco v makovici zůstalo, aby mohl různé situace posuzovati a to ještě na základě zkušeností a praxe. Teď nám již dovolte se věnovati naším studentům, protože tam vidíme počátek světlých zítřků. Což se o některých postojích našich studovaných špiček nedá říci ani náhodou. Tak hezký den přeje 8.+4. odboj a Pepa z depa alias JUDr. Josef Hörl.
20. 01. 2012 | 16:27

Homunculus napsal(a):

Tak jsem se chtěl rozepsat o odpovědnosti za lístek vhozený do urny, a on mne
už předběhl "dědek" :-) Bravo. Akorát ten převrat v 89' bych studentům za vinu
nekladl, to šlo trochu mimo ně, ale spíš ty akce kolem posledních voleb - vejce
na Paroubka, Přemlouvání báby, volby nanečisto, zvaní papalášů přednášky do
škol a následné takměř skandování "ano, nechceme prožírat budoucnost a proto jen
nám napařte školné, čím víc tím líp" za mohutného potlesku studentských mas, to
všechno musí vygenerovat výchovně účinnou zpětnou vazbu. A proto říkám - zalezte
a přemýšlejte, co jste si zvolili. Za dva roky máte opět šanci.
20. 01. 2012 | 16:41

kantor VŠ napsal(a):

Mám zkušenost z jedné solidnější veřejné VŠ a jedné děsné soukromé (v Praze). Učil jsem tam totéž za naprosto srovnatelných podmínek.
Rozdíl je propastný - už v tom lidském materiálu, který nastupuje ke studiu. Navíc na soukromé VŠ platí heslo "jsou to naši platící klienti"- nelze je vyhodit. Hlavně že platí. Že jsou nevzdělavatelní - ať už z jakýchkoli příčin? Koho to zajímá? Hlavně že platí!!! Značná část posluchačů soukromých VŠ jsou "postsověti" - už teď představují bezpečnostní riziko pro stát. Akreditační komise by mohla vyprávět....
20. 01. 2012 | 16:41

PK napsal(a):

kantor VŠ
Ano dovedu si to představit jak to chodí-nebo taky případ Plzeň.
20. 01. 2012 | 17:37

novas napsal(a):

A tuhle jste slyšeli:
Sestra: "Další!"
Pacient: "Dobrý den"
Doktor: "Máte peníze?"
Pacient: "Ne"
Doktor: "Tak buďte zdráv!"
Jestlkiže jste připustili, aby na peníze bylo přepočítáváno zdraví, věda a vzdělání už může být taky, no ne?!
20. 01. 2012 | 17:41

Anellus napsal(a):

Čeští studenti v posledních 3 generacích speciálně vynikají téměř nulovou schopností logické predikce politických a sociálních pohybů ve společnosti. To má dvě hlavní příčiny. Jednou je, snad již geneticky imputované elitářství v řadě humanitně vzdělaných rodinách z nichž často studenti pocházejí . Prostě i poslední podučitýlek, nebo ouředníček u přepážky u nás byl vždy víc než schopný a dobře hospodařící sedlák, řemeslník nebo dělník. Druhou příčinou je mimořádně snadná kolektivní manipulovatelnost studentského vědomí, jen obtížně korigovatelná reálným vývojem ve společnosti, což je snad nějaký všeslovanský rys. Díky těmto specifikům studentské povahy v Čechách, naši budoucí vzdělanci často v historii posloužili jako tzv užiteční idioti. Se železnou pravidelností se při každé společenské změně vždy aktivisticky přihlásili k právě nejreakčnější platformě. Proto také v posledních parlamentních volbách mladí unizóno podpořili pravici, která se přitom ve svých programových prohlášeních nijak netajila ani školným ani dalšími asociálními kroky, které jsou právě v realizaci . Studenti si asi opravdu mysleli, že se jim podaří přemluvit "bábu", aby jim studium "zatáhla" z důchodu a hlavně nevolila komunisty. Ale "bábě" už důchod nestačí ani na jídlo a proto komunisty volí dál. A tak naše studenty čeká studium, často plzeňského typu a na půjčku a následně exekuce pro neschopnost splácet. Jejich dnešní povyk je zase jako obvykle plácnutí do vody, zakrátko vyšumí nebo bude vyventilován nějakým neškodným směrem. A jejich získané vzdělání jim možná poněkud zvýší šance ve frontě čekatelů na zaměstnání u pokladen hypermarketů.
20. 01. 2012 | 18:24

sasa napsal(a):

katalyzator: to neni par penez. ale o 50% vice: nyni 1,2 ale slusne zeme davaji 1,8% a vice. Finsko tri. Uvedom si, ze u nas vzdy slo o sledovaci vyzkum, tj slo o vychovu prostrednictvim vyzkumu. Spickoveho bylo malo, ale po listopadu zde bylo hodne vzdelanych lidi, kteri zvladli transformaci a prichod novych technologii. Ted by to melo byt podobne. Z ceskych penez sledovaci vyzkum, z evropskych spickovy vyzkum.
20. 01. 2012 | 20:06

sasa napsal(a):

anellus: promin, ale je to blabol. Pokud ale myslis svuj prispevek vazne, mel by jsi studenty nyni podporit. Bylo by to logicke.
20. 01. 2012 | 20:10

Skogen napsal(a):

Studenti ať sedí na zadku. Ještě mám v živé paměti, co my jsme byli za jelita. Bohužel, odpovědnost vyžaduje vědět něco o životě a to zase předpokládá patřičný díl ho prožít, zejména v roli produktivní, s odpovědností nejen (zároveň ale alespoň) za sebe sama, ale i za jiné. Do té doby kušovat, šoupat nohama, nanejvýš tahat kačera.
20. 01. 2012 | 20:11

filip II. napsal(a):

Kdyby měl někdo z dvojice protagonistů sporu - rektor UK Hampl nebo ministr Dobeš svoji funkci opustit, pak by měl být jednoznačně na řadě Dobeš. Ten za poměrně krátkou dobu svého působení na MŠ napáchal tolik hloupostí a škod, že se to ani všem jeho předchůdcům dohromady nepodařilo. Prohlásit o něm, že je to nejlepší ministr školství za uplynulých 22 let, je vrcholem pokrytectví a politické slepoty!
20. 01. 2012 | 21:02

Millamber napsal(a):

Už je pozdě. Stranické sekretariáty už univerzitní půdu dobily. Na Masarykově Univerzite kvestoruje TOPinkář. http://muni.cz/people/114942
20. 01. 2012 | 21:03

občanka napsal(a):

Zajímavé, jak se u nás snadno najdou lidé, co protestují proti něčemu a nikdy za něco. Ostatně tu reformu VŠ prosazuje předchůdce rektora Hampla, tedy bývalý rektor UK, který je nyní náměstkem toho ministra Dobeše, co mu nemůžete přijít na jméno.
20. 01. 2012 | 21:42

Jeese napsal(a):

Tahle logika, jak lidé vystudují "jako" zdarma a pak jdou do zahraničí je téměř jak z "Rudého práva". Jednak to není zdarma, jednak těch 5-6 let ostatní vrstevníci vydělávají, což ti vysoškoláci jen tak nedohoní. V EU je volný pohyb pracovních sil, tak co? Nikomu u nás nebrání si najímat na práci mladé německé lékaře apod., že? Němců je 80 mil., tak by to neměl být problém. Nebo, že by přeci jen cena vzdělání byla u nás podhodnocena? Ale to jistě ne, vždyť civilizované národy si nejvíce váží vzdělání a péče o slabé a nemocné. hahahaha
20. 01. 2012 | 21:47

Jeese napsal(a):

Tahle logika, jak lidé vystudují "jako" zdarma a pak jdou do zahraničí je téměř jak z "Rudého práva". Jednak to není zdarma, jednak těch 5-6 let ostatní vrstevníci vydělávají, což ti vysoškoláci jen tak nedohoní. V EU je volný pohyb pracovních sil, tak co? Nikomu u nás nebrání si najímat na práci mladé německé lékaře apod., že? Němců je 80 mil., tak by to neměl být problém. Nebo, že by přeci jen cena vzdělání byla u nás podhodnocena? Ale to jistě ne, vždyť civilizované národy si nejvíce váží vzdělání a péče o slabé a nemocné. hahahaha
20. 01. 2012 | 21:49

Pipa napsal(a):

Mé zkušenosti s VŠ jsou takové, že o akademických svobodách nemůže být řeči. Rektoři a děkani, proděkani atd. jsou vždy největší patolízalové mocných, bez invence, sebedůležití, bez altruismu. Studenti jsou jim dobří jen jako stafáž, jako kompars pro jejich sebeprezentaci. Svoboda vyjadřování je to poslední co by si opravdu přáli, o kritickém myšlení ani nemluvě. Mají dost moci, aby to změnili, ale protože jsou srabi, tak použijí studenty. Kdyby hromadně rezignovali, to by byla odpověď. Ale obava o jejich kariéru je první a poslední jejich starost.
20. 01. 2012 | 22:17

jogín napsal(a):

Pípo, máš pravdu, jenže když děkan narazí na senát, hezky zabrzdí. Takže je třeba ze senátů udělat lampárnu. Že se Hampl postavil ministrovi je zázrak, před pár lety to bylo nemyslitelné. Obecná nasranost zřejmě stoupá.
21. 01. 2012 | 00:16

Pacak napsal(a):

Co kdyby naopak Dobeš šel na kobereček před všechny pedagogy?
21. 01. 2012 | 09:39

Pacák napsal(a):

Pane Svoboda, s vašim článkem vcelku souhlasím, ale z vašeho životopisu mám husí kůži, dokážete pracovat pro každého.
21. 01. 2012 | 09:53

Grőssling napsal(a):

V poslední době je to je jedna velká prča za druhou. Už jim konečně svitlo, že jejich budoucností je nejspíš rýt držkou zem. Ale ještě nenastal čas.

Všude na světě jsou studenti levicoví. To jen u nás jsou zahleděni do Trautenberka a dalších pravicových ničemů.

Vzhledem k tomu, že vysokolškolští studenti jsou svéprávní, přeju jim ze srdce, to co se nyní děje a zcela jistě to co jimi zvolení pravicoví papaláši připravují.

Vždy se protestujících ptám a koho jste voli ?

České gorily ?

Tak na co si stěžujete štěňata ?
21. 01. 2012 | 10:05

Amadeus napsal(a):

Pane Grössling to co jste napsal přesně vyjadřue názor většiny lidí, kteří poctivě pracují a udivil je názor mladých studentů při minulých volbách. Proti čemu chtějí protestovat, naivní hlupáčci. Dobře jim tak a to je jen začátek!!!
21. 01. 2012 | 11:16

StandaT napsal(a):

Grőssling: Domnívám se, že mladí tak volili proto, aby se vymezili proti generaci svých rodičů, jak to ostatně dělá každá generace, která vstupuje do života. Vymezili se tak proti levicovosti ve svých rodinách. Nikoliv ovšem té levicovosti, která je postavená na humanitě (rovnost, svoboda), ale té karikatuře, kterou normalizací zparchantělí rodiče představují. Tedy postavené na hypertrofovaném sociálním systému, přikrádání, kverulanství, nadávání, práskačství a dalších návycích z reálného socialismu.

Nemyslím si, že by nastal nějaký zlom. Ti mladí vědí, že životní hodnoty generace jejich rodičů nic jiného, než chlív nemohou přinést. Chějí zmenu, to ano. Ale ne takovou, o jaké sní rudodědci v této a dalších diskusích. Žádný návrat do zlatých dobrých časů nebude. Tak blbá ta generace zase není, byť by jí nostalgici tak rádi blbou viděli. Normalizační vohnouti a zmrdi jejich vzorem nejsou.
21. 01. 2012 | 11:40

katalyzátor napsal(a):

Pipa, 22:17,
koukám, že si někdo přivlastnil můj předcházející nick. Nevadí, zatím je to rozvedení mé předcházející poznámky pod novým nickem, dokonce napsané lépe. Uvidíme jak dál.
21. 01. 2012 | 12:34

Pepa z depa napsal(a):

Milí diskutující, je viděti, že vás dostali studenti do varu, že? A jste úplně bez sebe jak to dopadne. My také a to proto, jest-li příjdou na to, že budou nadstavbou naší společnosti a budou museti té své základně připraviti pro budování správné občanské společnosti, takové ústavní zákony, z kterých se bude odvíjeti celé zákonodárství, předpisy a normy. No prostě budou museti zládnouti, to co současní profesoři, docenti a další ve všech oborech pro lepší fungování základny nezvládli a přímo to bylo jimi v čele s elitami a mafiemi degradováno na zneužití moci a vlády pro vykořisťovatelský způsob života. Místo aby společnost vedli, tak na ní parazitovali. Třeba dnes nám slavné ODS oznámilo, že jestli chceme uživiti svoje rodiny, tak se musíme v regionech půstit do podnikání a ještě připravovat pracovní místa pro ostatní. To přece není úkolem vlády. Zaprvé toto celému národu již ordinoval na začátku kapitalismu v Čechách jistý profesor, teď si nemůžeme vzpomenouti jak se zoval. Ale, že to zásadně pohnojil, to nikdy nezapomeneme. No a jest-li se pochlapíme, tak zasložená sankce takové hrobaře, nesmí pominout. Viz jiné země, které jsou ve varu a pachatelům zotročení nedají nic zadarmo a bez trestu. Tak a vraťme se k úloze vlády. Vláda má vládnout a zhostiti se jako vykonavatel své role k odstranění nedostatku aktivně. Né, ona se stane hlásnou troubou nějakého poradního orgánu NERVU, který je složen sice z neplacených na oko dobrodějů z národních a nadnárodních kapitalistických center, řízených někdy buhví kým a prachy ukládající buhvíkde. Takže orgán, který má vládnout se stává orgánem poradním, že? A to jim prostě stačí k upevnění kapitalistického způsobu a ještě podtrženého jejich chamtivostí. No a ukažte nám voli, kteří jim to budou tolerovat. Tak proto vznikla občanská iniciativa, která chce a musí tato politická a vykořisťovatelská hnízda neutralizovat a vymítiti z normálního života společnosti, natož ještě takové společnosti, která si do vínku chce dáti název Občanská společnost. Tyto dvě idee se od sebe vzdalují na hony daleko. No posuďte: jedna jde cestou kdy má býti člověk člověku člověkem a druhá vykořisťovat člověka člověkem a to FEST. Chtělo byse říci na to PRÁCI ČEST. No a z toho pramení taková opatření, jako Celostátní konference vykořisťovaných dne 28.1.2012 a jsou tam zváni všichni příznivci této cesty v budoucnosti. A ta pozvánka platí i pro studenty, aby nemohli býti na posměch, některým diskutujícím. Prostě selský rozum a pevná vedoucí ruka dovedou udělati i zázrak. Závěrem chceme říci, že vláda, která nemá chuť vládnout a evidentně to neumí, je zralá na demisi a to i se svými nohsledy v celé nadstavbě. Tak, takto to vidí 8.+4. odboj a Pepa z depa alias JUDr. Josef Hörl. Také velice mnoho děkujeme všem kdo dali hlas petici Několik vět 2012. Je to síla, rosteto rychlostí blesku kulového. To jsme zvědaví, kde ten blesk udeří. Zdraví Pepa z depa.
21. 01. 2012 | 14:47

Grőssling napsal(a):

Standa T. také napsal :

Nemyslím si, že by nastal nějaký zlom. Ti mladí vědí, že životní hodnoty generace jejich rodičů nic jiného, než chlív nemohou přinést. Chějí zmenu, to ano. Ale ne takovou, o jaké sní rudodědci v této a dalších diskusích. Žádný návrat do zlatých dobrých časů nebude. Tak blbá ta generace zase není, byť by jí nostalgici tak rádi blbou viděli. Normalizační vohnouti a zmrdi jejich vzorem nejsou.

21. 01. 2012 | 11:40

Milý Standíku, asi jsi taky takové bezradné, ale chytré štěně.
Tak mně je jasné, že na 1 m2 plochy je na VŠ kolejích nejspíš nejvyšší koncentrace bodů IQ testů. Jenže ono to samo o sobě nestačí. Bez životní zkušenosti a obyčejného selského rozumu, který mají ti jejich rodiče a prarodiče je to všechno k h**nu.

Tak znovu, přeju jim jen hůř a větší kapky, protože nevěřím, že se jim v těch palicích s vysokým IQ může rozsvítit jinak, než že si vyzkouší co to je vláda pravicových goril, které volili.

Nečasi, Dobeši vydržet a utáhnout té svoloči opratě a pořadně.
Jste sice ničemové, ale v tomto vám držím palce.
21. 01. 2012 | 20:46

jogín napsal(a):

Rozsvěcovat v hlavách se začne dost brzo. Byl jsem nakupovat v Lídlu, maso šlo nahoru o 10%, cukr o 15%, kafe o 30%. To je ten 2% vliv DPH co prorokoval Kalousek.
21. 01. 2012 | 22:55

Dalibor Štys napsal(a):

To Pipa: Já zas vidím, že většina studentů chce především titul. Na kolejích bývá hukot, taže skromný student, který chce nejvíc vytěžit z volných přístupů k databázím a různým programům, udělat dobrou diplomku apod. má stejně smůlu

Ono když za vámi stojí relativně homogenní parta (zejména) studentů, která alepoň načichla étosem náročnosti vůči sobě i objektu studia, tak se dá udělat ledacos, i vzdorovat. Mšl jsem to štěstí či ten pocit, ale byli jsme tak malí, že nás vnitrouniverzitní demokracie zválcovala.

Pokud ovšem hájíte partičku různých vyhýbačů, tak nějak manipulátorů - tam patří i akademici publikujíci v mnohých českých (dnes již i dost vysoce) impaktovaných časopisech - jste nejspíše demokratickým procesem vybrán abyste udržel status quo.

A v tom je ten problém současné revolty. Kdyby proběhla v roce 1990 (i třeba 1998) a účastnili se jí v jednom šiku lidé z univerzit a Akademie věd, byla by důvěryhodná. Dnes, revoltují především členové akademických senátů, kteří se pravidelně rekrutují ze studentů, kteří nejsou studiem až tak zaujati, a z akademiků, kteří bývají vybráni na základě klasického odborářekého programu. Akademie věd je v klidu a říká si, ať si to vyžerou. Prohraje především kvalita, ovšem to je stav mysli většiny západní civilizace a Česka zvláště.
22. 01. 2012 | 06:33

Yosif K napsal(a):

Pane DEEP THROAT - tukl jste hreb na hlavu.
Vzdelani uplne zadarmo je dotace stredni tridy HLAVNE pro stredni tridu.

Deti bohacu statni dotace nepotrebuji. Deti proletaru se zacasto nedostanou na skoly typu medicina, prava apod ani v dnesnim sytemu tak jako tak. Socialni mobilita deti proletaru je v USA vyssi nez u nas - diky stipendiim davanych nadanym studentum. To ze nadani studenti v USA dostavaji stipendia se v CR zamlcuje.
22. 01. 2012 | 13:14

Yosif K napsal(a):

Pane Pepa z Depa, dovoluji si citovat:
"Třeba dnes nám slavné ODS oznámilo, že jestli chceme uživiti svoje rodiny, tak se musíme v regionech půstit do podnikání a ještě připravovat pracovní místa pro ostatní."

A jak si to predstavujete vy, vy mudrolini v anarchistickych barikadach? Ze bude obnovena Statni Planovaci Komise a v oblastech s vyssi nezamestnanosti postavi - at to stoji co to stoji - nejaky prumyslovy park vyrabejici plstene papuce s folklornimi vysivkami nebo umakartove koupelny ve jmenu zamestnavani boweraku?

Pane Jogine - v kave je svetova neuroda. Chcete snad jeji cenu zachranit dovozy z bratrskeho sovetskeho svazu? Kupte si pro zmenu MELTU.
22. 01. 2012 | 13:25

Yosif K napsal(a):

Pepa z Depa organizuje s odbroari ,kteri vezli s...ky na trakari svetovou proletyarskou revoliuci, cituji z tydeniku INSTINKT (to je fakt psina co se clovek na netu o ruznych figurkach dozvi):
"Plním slovo, které jsem si dal hned na začátku písemně a doháním v čele průvodu „Žižkovského Pepíka". Představuje se mi: „JUDr. Josef Hörl ze Žižkova." Prý zosobňuje 4. odboj. Jeho náplní je boj proti 3. odboji, tomu protikomunistickému. Jeho každý člen má dostat sto tisíc korun, vdova po něm polovic. Doktor Hörl snímá z hlavy kšiltovku a máchá s ní ve vzduchu. „Takhle je utlučeme čepicemi," volá. Praví, že má modrou krev jako kníže Schwarzenberg, akorát ne tak sytě modrou, protože je pouhým baronem. „Naše panství bylo v Přešticích, chovali jsme tam plemenné kance," vysvětluje. Stěžuje si, že mu na náměstí nechtěli dát slovo. To celkem chápu.
Odboráři nemohou moc čekat ani od nositele hesla upozorňujícího na Boží soud. Řekne mi, že je znovuzrozený křesťan a lidi by se především měli spokojit s tím, co mají. Radím mu, aby si tohle přesvědčení nechal v průvodu pro sebe."

Takze Avanti Popolo! Vzhuru do boje proti Markyzum Gerum! Vzhuru do boje v cele s Pepou z Depa!!!! Viva el Sciopero Parciale!!!!!
22. 01. 2012 | 14:28

Yosif K napsal(a):

Pane drive ctenari, dovoluji si citovat:
"Mělo by to být asi tak: kdo se něco naučil, zapamatoval a použil vědomosti v praxi, tak ať zaplatí."
Pane ctenari - jestli jste za sociku mel tu cest pracovat jako nastup VS za ekvivalent 65 US$ mesicne neboli za 60% mzdy nekvalifikovaneho pridavace na stavbe - je pravdeopodobne, ze jste timto zpusobem uz leccos v one dobe tzv "republice vratil".
Pokud pracujete i nyni na VS miste a mate napriklad dvojnasobny plat proti prumeru, platite na danich bezpochyby vice nez deset nekvalifikovanych proletaru (formalne vydelavajicich na hranici odecitatelne polozky), takze uklidnete se - za vzdelani platite dost i nyni.
22. 01. 2012 | 14:41

Tupelo napsal(a):

jogin: Kalousek by rozhodne nemohl spolehat na to, ze by jej nekdy zamestnala sazkova kancelar. Jednou ocekava rust HDP 4.5% a on je jak na potvoru pokles -4.5% (odbory mely mnohem lepsi odhad), ted zas tohle s DPH.... Nejspis by si mel dat od sveho tipovani oddech.
22. 01. 2012 | 17:14

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy