Nečasovo nepoučení

11. 03. 2012 | 22:35
Přečteno 3885 krát
Nevěřil jsem vlastním uším, když jsem v neděli 11.3.2012 večer v Událostech ČT1 slyšel komentář premiéra Nečase k výsledkům slovenských voleb: závidí Ficovi možnost jednobarevné vlády a pro politickou stranu je podle něj nejhorší, když musí splnit svůj volební program. Měli bychom si zapamatovat, co tím řekl i neřekl.

První výrok premiéra Nečase, že závidí Ficovi možnost sestavení jednobarevné vlády, lze brát jako ironickou gratulaci vítězi voleb, budoucímu kolegovi, který pochází z opačné strany politického spektra. Druhá věta snad také byla myšlena s nadsázkou, ale její pouhé vyslovení ukazuje, jak vážně ODS myslí své předvolební sliby. Ani jeden z výroků ale není podle mě to hlavní.

V Událostech ČT1 šlo jistě o zkratkovitou reakci, ale tím podstatnější je to, co se do ní nevešlo: srovnání se situací v Česku českému premiérovi zjevně nepřipadá hodné zmínky. Čekal bych poučení z rozhádanosti pravice uprostřed volebního období. Čekal bych také lekci o tom, že nelze od lidí žádat utahování opasků a zároveň tunelovat stát. Přitom příměr z říše zvířat se nabízí: pokud ke zrudnutí Slovenska byla potřebná Gorila, u nás se o tom starají Veverky v přímém přenosu.

Znepokojivá je ale otázka, jaký výsledek by volby přinesly v Česku. Za současného stavu volebních preferencí by ČSSD nadpoloviční počet mandátů nezískala. Vypadá to, že současná pravice, jejíž mnozí představitelé se považují za zásadní antikomunisty, svojí rozhádaností, sociální arogancí a korupčnictvím usilovně paradoxně připravují návrat komunistů k podílu na moci. Předem gratuluji!

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Midori napsal(a):

Autor
Popsal jste to věrně, dodal bych následující:
Nečas byl nepřesvědčivý, byť mu Moravec neobjektivně dopřával většinu času bez přerušování, naopak pana Sobotku přerušoval i v tom minimu času co mu byl dán k dispozici. Nač jsou takové debaty, když jsou jednostranně vedené s jasným nadržováním? Moravec to dělá jako Pavlovův pes slintání, vždycky v případě těch, co jsou právě u lizu.
Kéž by Nečasova dolce vita po 22 letech "úspěchů" v politice již brzy skončila.
11. 03. 2012 | 23:06

PK napsal(a):

Něco mi říká že to tady mele z posledního.
Viz:poslední perla-"povinná lečba"
a další nesmysly-kontroly vytápění,otrokářská práce zadarmo,pravděpodobné snižování důchodů,nenažrané banky se svými poplatky,exekutorské gestapo,astronomické odměny ve státní správě(za hluboké krize),poslanecké sliby pro srandu králíkům atd. atd.Hodně to začíná připomínat některé americké sci-fi filmy
11. 03. 2012 | 23:07

Kanalnik napsal(a):

Jsou to normalizacni typci a je jich plna Ceska Republika, proto sedi i v parlamentu a ve vlade.

Je ale pravda, ze ten zaprisahly antilevicovy pristup a straseni komunisty po 22 letech od revoluce je jakousi specialni diagnozou zdejsi pravice, ktera nemysli inteligentne ci zdravym selskym rozumem, ale predevsim ideologicky.

Takovi komuniste naruby. Tedy pohroma.
11. 03. 2012 | 23:11

den napsal(a):

Autore vy jste něco pil?
Absolutně nesmyslné.
To co jste uděli všichni, vaše strana, US, VV, to je to co vede ltenfto stát do hajz....
11. 03. 2012 | 23:11

mb napsal(a):

a co teprve čunek křišťálovější než křišťál ...

a volitelé KDU ČSL volící Klause prezidentem ...

... njn ... stane se ...
11. 03. 2012 | 23:16

Kanalnik napsal(a):

Silou Katusko, silou...

...njn... stane se ...

hehe... zdravim
11. 03. 2012 | 23:19

mb napsal(a):

ja vim kanal ...

... cekal jsem kdo se ozve ...

... / ale on urcite myslel demokratickou silou mandátů :-))
11. 03. 2012 | 23:22

Kanalnik napsal(a):

... ja vim, vsak s Cunkem a prezidentskou volbou to take mysleli dobre ;)

... ale ja osobne vidim nadeji jak v Zelenych tak v KDU po te, co se nedostali do Snemovny a hlavni pijavice z nich odskakaly jinam, to je mi sympaticke (tedy beru to tak, ze pijavice KDU odskakaly do TOP09, o Zelenych asi vite vice vy)
11. 03. 2012 | 23:26

mb napsal(a):

cunek to nemyslel dobre ... lečil od vředu ...

s takovym pristupem kanal tam alezas ty pijavice naskacou zpet az se karta obrati, nicht wahr ?

zdravim ...
11. 03. 2012 | 23:33

katalyzátor napsal(a):

Pravdivý blog. Nečas ztratil soudnost. Češi stejně nechápou. Vypláchnuté mozky.
11. 03. 2012 | 23:40

karel napsal(a):

Jaro 2012 Koalici rozdrtí a budou se i mlátit, nejen udávat a soudit. Budou i mrtvoly v jejich řadách!!!
11. 03. 2012 | 23:49

Kanalnik napsal(a):

mb

asi naskacou zpet, ale asi ne tytez, ono se jim tam ted nebude asi chtit nalezat, a kdyz ano, tak jich nebude moc (pak take zalezi na stadiu a rychlosti vyvoje prisluzne pijavice)

porad jsou mi tyto strany sympatictejsi nez ty, ktere jsou ted ve Snemovne

dobrou...
11. 03. 2012 | 23:53

mb napsal(a):

ja bych rekl, že naskacou zpet ( relativně ) rychle ...

mějte se hezky,

dobrou ...
11. 03. 2012 | 23:57

Yosif K napsal(a):

Cituji z Miltona pro nadsene prerozdelovace: 4 stupne utraceni. prerozdelovani je 4.stupen utraceni - utraceni cizich penez pro cizi. Z ciziho krev netece - pricina debaklu vsech socanskych rezimu.

Kategorie I představuje utrácení vašich vlastních peněz pro vaše vlastní potřeby. Například nakupujete v obchodním domě. Určitě máte silnou motivaci, jak ušetřit a jak zároveň dostat pokud možno co nejvyšší hodnotu za každý dolar, který utratíte.
Kategorie II odpovídá utrácení vašich peněz pro potřebu někoho jiného. Nakupujete na vánoce nebo na narozeniny. Máte stejnou motivaci šetřit jako v kategorii I, ale nemáte stejnou motivaci, abyste za své peníze dostali pokud možno co nejvyšší hodnotu, přinejmenším takovou, jaká bude přisouzena podle preferencí příjemce. Samozřejmě budete chtít koupit něco, co se příjemci bude líbit budete chtít vytvořit správný dojem a budete chtít, aby to nestálo mnoho času a námahy. (Jestliže by bylo skutečně vaším hlavním cílem umožnit příjemci dárku dostat co možná nejvyšší hodnotu za dolar, dali byste mu hotovost a přeměnili byste kategorii II na kategorii I).
Kategorie III odpovídá utrácení cizích peněz na naše potřeby například oběd na cizí účet. Nemáte žádnou silnou motivaci, abyste snižovali cenu oběda; ale máte silnou motivaci, abyste dostali co nejvyšší hodnotu.
Kategorie IV odpovídá utrácení cizích peněz na cizí potřeby. Platíte za oběd někoho jiného cizími penězi. Nemáte motivaci šetřit, ani zařídit hostovi oběd, který by vysoce ocenil. Nicméně jestliže obědváte s ním, tak tento oběd bude směsice kategorie III a kategorie IV, budete mít silnou motivaci uspokojit svou vlastní chuť a jestliže to bude nutné, obětujete chuť hosta.
Všechny sociální programy spadají buď do kategorie III například Sociální pojištění, které v sobě obsahuje placení v hotovosti, které příjemce v hotovosti nemůže libovolně utratit; nebo do kategorie IV - například státní byty; dokonce programy spadající do kategorie IV mají jeden rys kategorie III, zejména když úředníci, kteří řídí program, se účastní oběda; a všechny programy kategorie III zahrnují úředníky mezi své příjemce.
Podle našeho názoru tyto rysy sociálních programů jsou hlavním zdrojem jejich selhání.
Zákonodárci hlasují za utrácení cizích peněz. Voliči, kteří si zvolili zákonodárce, v jednom smyslu volí, aby utráceli své vlastní peníze pro své zájmy, ale ne v přímém slova smyslu jako v kategorii I. Vazba mezi daněmi, které platí všichni, a mezi výdaji, pro které
hlasují, je velmi volná. V praxi voliči, stejně jako zákonodárci, mají tendenci si myslet, že za programy, které zákonodárci zvolí přímo a voliči nepřímo, platí někdo jiný. Úředníci, kteří provádí a řídí programy, také utrácejí peníze někoho jiného. Není potom divu, že se výdaje prudce zvyšují.
Úředníci utrácejí peníze někoho jiného na potřeby někoho jiného. Pouze lidská dobrota, nepříliš silná a nepříliš spolehlivá forma osobních zájmů, zajišťuje, že peníze utratí způsobem, který přinese největší prospěch příjemci. Proto vzniká neefektivnost a plýtvání v hospodaření veřejnými prostředky.
12. 03. 2012 | 00:17

antoninovy napsal(a):

Pane Svobodo,

co si budeme povídat, tato česká šaškárna je závěrečná, je do času a nečasu a přijde jiná situace a bude možná dramatičtější, než ta slovenská.

Odhaduji, že se chystají věci a my budeme kulit oči.

Lidovci budou mít obrovskou šanci, pokud postavíte Hovorku a vygenerejute podobné.

Zdravím

an
12. 03. 2012 | 00:27

PK napsal(a):

Nebylo by na škodu "oprášit" a přečíst si slavný blog:
Š. Pírko-Nesmyslnost zachran aneb Kdy krize skončí
12. 03. 2012 | 05:37

OP napsal(a):

U nás to dopadne stejně jako na Slovensku. Voliči mají falešný pravice plný zuby a budou volit menší zlo, tedy socany ! A možná taky vyhrajou nadpoloviční většinou, po tom všem, co jsme tady viděli předvádět Topola a Nečase. Mají, co chtěli. V krizi Eurozóny a krizi vlastní (pravicové) ani jinak být nemůže.
A RNDr. ŠPIDLA Vlad. na Hrad !
12. 03. 2012 | 06:40

Saltzman napsal(a):

VV byly vystavěny na socialistickou verzi vlády, tedy že volby vyhraje ČSSD a dojde k jakékoliv koaliční vládě s touto stranou. Jenže ČSSD zůstala po volbách sama na vládu, protože jedině ve spojení s KSČM by mohla stvořit koalici, což ČSSD si sama zapověděla. Paroubek padl.

VV byly takto zapotřebí Nečasově koalici. Bez VV by nebyla stvořena koaliční vláda. Tahle vydírací možnost korumpuje už tradičně. Program sešmodrchaný na případ vlády ČSSD se vymstil na vládě ODS v koalici. VV měly bojovat s korupcí a to v případě pravicové vlády nebylo náhle vhod, když V.Bárta je podnikatel tvrdého postkomunistického kalibru. Vše se obrátilo, co bylo proti ČSSD plánováno, proti pravici,

Kdyby pravice v Česku byla skutečnou pravicí, pak by nebyl ani problém s VV. Jenže ona je ta pravice slátanina ideologických pověr s korupčním prostředím. Těžko říct co je z toho horší, zda ony ideologické pověry či korupční prostředí. O korupci si netřeba dělat jakési hodnotící rozbory, protože ta je vždy smrtící pro státní ekonomiku. O ideologii stávající pravice by se ale rozbory udělat měly. Vzniká totiž něco, co není naprosto o pravicovém přesvědčení. To něco je spíš o konzumu za jakoukoliv cenu. Česká pravice naplňuje představy socialistických ideologů, že kapitalista je především hamižný nabob, který nebere ohled na zákon a práva, tedy zloděj, korupčník, asociál v ekonomice se neorientující. A to je do budoucna děsivé, protože taková pravice znamená katastrofu nejen v politice, ale v ekonomii především!
12. 03. 2012 | 06:55

Béda napsal(a):

Abych to zjednodušil. Podle některých nejchytřejší český politik současnosti jedněmi ústy závidí Ficovi možnost sestavení jednobarevné vlády - t.j. to nejhorší, že "musí splnit svůj politický program". Zjednodušeně: ("nejchytřejší" politik Nečas Ficovi závidí to nejhorší.

O tom, že Nečas vlastně prozrazuje, že plnění programu je pro něj to nejhorší nemá cenu se bavit. Něco podobného již pustil do větru v minulosti předseda Topolánek, který podepsal Smlouvu ODS s volči, když pravil (parafráze): "Kdyby voliči tušili, co chceme provést, nikdy by nás nevolili."
12. 03. 2012 | 07:20

Marcus Agrippa napsal(a):

Objevuje se to na více internetových diskuzích - po 23 letech budu volit komunisty ( jen cituji ). Přitom se nezdá, že by šlo o nějaké zaryté příznivce komunistů. Spíš jde o naprosté znechucení a výraz odporu vůči současným politickým poměrům. Právě nedělní OVM a vystoupení Nečase tomu jen přilije olej do ohně - byl naprosto příšerný - z toho už musí být znechucení i ti co považovali ODS za pravici.
12. 03. 2012 | 07:21

Béda napsal(a):

Holt volební sliby "Síťovky" Nečase.
12. 03. 2012 | 07:31

zemedelec napsal(a):

Pane Saltzman.
Velice dobrý rozbor politické situace.
Takoví výsledek voleb na Slovensku,zřejmě Načas nečekal,je to pro něj,jako dostat nůž do zad.Teď se bude kroutit na všechny strany a zřejmě vtom nějakém spěchu udělá chybu.Je to dobré i pro naše občany,jestli se povede Ficovi dobře,tak naši trojkolku čekají krušné chvíle.To že mu budou házet klacky pod nohy,včetně naších médii,očekávám.
12. 03. 2012 | 07:41

Analytik napsal(a):

Co se vykašlat na politiky a zvolit si u nás bezbarvou vládu ze známých lidí, kteří ještě mají charakter?
Kdo je nabídne jako první, vyhraje!
12. 03. 2012 | 07:42

Marcus Agrippa napsal(a):

Béda:
nejhorší jsou údaje uvedené v OVM - za současné vlády se zvýšil schodek SR o více jak 500 mld. Výmluvy na krizi jsou směšné - většina exportních firem má zisky, jak snad ještě v žádném období. Ten schodek padá výhradně na současnou vládu.
12. 03. 2012 | 07:44

deep throat napsal(a):

Na Moravce se pro jeho neobjektivitu již drahnou dobu nedívám. Je to ztráta času, který věnuji raději daleko užitečnější a prospěšnější činnosti, tedy nenáročnému sexu, abych kaloricky odboural nedělní oběd.
Nicméně Nečasovo vyjádření, které jsem viděl večer na ČT mně stejně jako autorovi vyrazilo dech. Asi to byl potlačovaný strach z toho, co se u nás stane při příštích parlamentních volbách.
Historicky se Nečasova vláda s Veverkami již tak znemožnila a ušpinila, že její cesta do propadliště dějin se zdá býti jistá. Bývalí komunisté v ODS určitě vyzkouší před volbami tradiční strašení dnešními komunisty, které možná opepří i řeckým nebo jiným dluhem, ale to už asi tentokrát nezabere.
Neodvratný konec nenažrané české pravice se blíží. Věřím, že se ho dočkám! Už včera ale bylo pozdě.
12. 03. 2012 | 07:59

PTP napsal(a):

Vzpomínáte vážení voliči na prolhaného Nečase?Vjedné ruce síťovku(plnou) která ho stahovala k podlaze.V
druhé síťovku která mu ruku vznášela k oblakům jako by nepůsobila přítažlivost zemská? Ta první plná.Tak se budete mít za mé vlády(ODS potažmo pravice).Ta druhá táhnoucí mu ruku s prázdnou síťovkou vzhůru nedej bože
když zvíťězí levice. Takhle lhal v přímem přenosu už několikrát.Včera vyjímečně říkal pravdu.Splnit program=
sliby se slibují blázni(voliči)se radují. Nebuďme už těmi blázny.
12. 03. 2012 | 08:02

Petr napsal(a):

Nejvíc se na nové volby v ČR těší, ubližovaný a odstrkovaný exministr všeho možného i nemožného, Váš přítel Cyril.
12. 03. 2012 | 08:21

Lila napsal(a):

Současné vládě zřejmě přestal fungovat pud sebezáchovy.
Jak si jinak vysvětlit fakt, že z nového občanského zákoníku vyplývá, že exekutoři a vymahači dluhů se k majetku lidí v tísni dostanou ještě snadněji. K uplatnění jejich nároků včetně astronomických úroků už bude stačit pouze ústní dohoda s dlužníkem uzavřená třeba v hospodě, kterou dosvědčí i "chlapi od stolu". Dovedu si živě představit, jak to bude v Česku lehce zneužitelné.

Slabou útěchou je, že pár advokátů bude mít zase živobytí zajištěné... Nemám slov. A já blbka myslela, že stát je především od toho, aby své (slušné) občany chránil.
12. 03. 2012 | 08:23

Láďa napsal(a):

antoninovy napsal(a):
Pane Svobodo,
co si budeme povídat, tato česká šaškárna je závěrečná, je do času a nečasu a přijde jiná situace a bude možná dramatičtější, než ta slovenská.
Odhaduji, že se chystají věci a my budeme kulit oči.

Pane Antoníne,
nevím, co se chystá, ale souhlasím s tím, že oči kulit budeme. Komunisté v r.1989 měli jako alternativu Havla, Gorily na Slovensku Fica, ale jakou alternativu máme my nyní? Myslíte snad Sobotku? Nebo Filipa?
12. 03. 2012 | 08:26

Radovan napsal(a):

Kdo ještě volí ODS by měl zítra nastoupit léčbu u CHocholouška. Strana,jejichž členové a voliči vytunelovali naši zem/skoro všichni/,která je vinna tím, že tu máme nejnižší životní úroveň ze všech okolních států, bude dlouho otřesným příkladem v historii Česka. Proto její příznivci buď jsou blázni, nebo mají nádor na mozku.Někteří občané tak zblbli za 22 let, že popírají i to, co bylo dobré, že měli byty/ 1,5 mil. Kč/ nová auta a ne ojeté šunky, domy a jisté zaměstnání. Miliony občanů v nich teď bydlí, ti bohatí by je měli vrátit. VŠ stála 500 Kč měsíčně, kdo to popírá je velký lhář!!!! Masírování/dobře placené/ mladých lidí pomocí lží a nenávistí /Žáček/se odesákům jednou vrátí, až se mladí dozvědí celou pravdu o historii Bohužel kdo historii sleduje, tak ví, že většinu nepořádků minulého režimu bylo v Praze, a dalších velkých městech. A mladí mají jednostranné informace z poslušných médii,ale kdo tu žil, ví, že to tak všechno nebylo. V malých městech se lidé znali a takové kraviny nedělali. Všechno záleží na lidech - režim je jen nástroj v rukách špatných jednotliviců. A bylo to ve všech sousedních státech - studená válka, jenže tam si svou historii nešpiní jako tady. Z mnoha lidí se stali farizejové a populisté, co popírají sami sebe. A šlo a jde většinou opět o prachy. Bohatým jsou lidská práva šuma fuk, bohužel i disidenti na všechno zapomněli a zblbli je peníze, až na vyjímky třeba Petr Uhl. Disidenti nevídi ten bordel ??? Proč mlčí? Co si máme teď o nich myslet, že bojovali jen kvůli vrácení majetků. Ať se ozvou budu velmi rád. Neznám chudého disidenta, který nebyl velmi bohatě odměněn a má ohromný důchod. Viz paní Talířová - ohromný důchod a teplé místečko s velkým platem !!!!
Potom se ztrácí vůbec smysl revoluce a je to chyba disidentů.
Proto je třeba, aby tato vláda, postavena na lži - skončila. A VV kdyby nebyly tak blbí, mohli vládnout s ČSSD. A bohatí, když se jim to nebude líbit, mohou okamžitě emigrovat, ale až po majetkovém příznání. Pocitiví zbohatlíci nikomu nevadí, nikdo jim nezávidí, jen lumpům. A ti mají většinou vymyté mozky.Censore, nemaž, a piš opravdu anglická slova, nejsme tak blbí, a něco z angličtiny známe.
I am sorry.
12. 03. 2012 | 08:34

ps napsal(a):

madarsko 2010 - jednobarevna vlada
polsko 2011 - tusk 41%
slovensko 2012 - jednobarevna vlada
cesko ???
v postkomunisticke evrope se to jiz spustilo
zapad bude nasledovat a pokracovani jsme tu jiz v historii mneli
a bude se opakovat zase
12. 03. 2012 | 08:51

dedek napsal(a):

Marcus Agrippa napsal(a):
Objevuje se to na více internetových diskuzích - po 23 letech budu volit komunisty ( jen cituji ). Přitom se nezdá, že by šlo o nějaké zaryté příznivce komunistů. Spíš jde o naprosté znechucení a výraz odporu vůči současným politickým poměrům. Právě nedělní OVM a vystoupení Nečase tomu jen přilije olej do ohně - byl naprosto příšerný - z toho už musí být znechucení i ti co považovali ODS za pravici.
A vůbec bych se nedivil, kdyby si najednou Nečas a jemu podobní vzpoměli na svoje svazácké časy a chtěli postoupit do KSČM. Pro bezpáteřníky zcela normální jev.
12. 03. 2012 | 09:00

dedek napsal(a):

Analytik napsal(a):
Co se vykašlat na politiky a zvolit si u nás bezbarvou vládu ze známých lidí, kteří ještě mají charakter?
Kdo je nabídne jako první, vyhraje!

A kteří to jsou?
12. 03. 2012 | 09:03

Lila napsal(a):

Radovan

Kolik lidí mělo před rokem 1989 ty úžasné byty v hodnotě 1,5 mega? V roce 1991 tvořila stukturu bytů v Československu třetina bytů v soukromém vlastnictví, třetina bytů byla družstevních a třetinu tvořily státní a obecní byty, z nich část stát či obce získaly i znárodněním nebo konfiskací soukromého majetku.

Kolik disidentů v Československu bylo, že měli moc ovládnout všechny rozhodující pozice ve státě? Uměl byste jich vyjmenovat alespoň třicet?

Kdo je paní Talířová? (A co Jan Tleskač?)
12. 03. 2012 | 09:11

zk napsal(a):

Nečas říkal i jiné zajímavé věci. Třeba na Sobotkovu poznámku, že i českou politiku možná čeká nějaká ta Gorila odvětil, že poněkud k něčemu takovému dojde, určitě se to bude týkat MUS, OKD atd... a poté prohlásil, že ho "nezajímá to, co se děje teď, ale co stalo v minulosti". Což jsem si přeložil jako "do naší vlastní korupce vám je kulový, ale když bude potřeba, tak něco vytáhneme na vás".
12. 03. 2012 | 09:16

Marcus Agrippa napsal(a):

Lila:
v roce 1989 tu moc jednoznačně měli - jde ale o to, jestli taky měli k vedení státu kvalifikaci. Osobně si myslím, že z 99% ne. Krásným příkladem je M.Benda nebo A.Vondra. Dokud se tito zprofanovaní a neschopní"disidenti"budou držet u koryt, tak ČR půjde až na své samé dno. Přitom K.Kryl před tím varoval hned.

http://www.ustrcr.cz/cs/proc-tak-snadno
12. 03. 2012 | 09:24

Puck napsal(a):

" Největším trestem pro politika je to, že musí plnit svůj politický program. "

Nu, chlapec měl slabou chvilku, stejně jako Topolánek výrokem :
" Kdyby lidi věděli, co chceme udělat, nikdy by nás nevolili. "

Dlouho nám Topolánek u vlády nevydržel, ale přesto tuto sortu politiků volili občané znovu. Ve volbách do sněmovny 2010 dostala ODS 20% hlasů. Volil ji tedy každý pátý volič.
Zdá se to neuvěřitelné, nejsou snad Češi masochisté ?
12. 03. 2012 | 09:36

Občan napsal(a):

To Lila:

"...tvořily státní a obecní byty, z nich část stát či obce získaly i znárodněním nebo konfiskací soukromého majetku..."

No, to si stát tedy "pomohl".
Dobře si pamatuji ty "čtyřky" ve Vysočanech, na Žižkově, v Libni, na Starém Městě a v dalších pražškých čtvrtích;, v Liberci, Brně a vůbec většině velkých měst.
Byty skládající se ze dvou cimer, se společnou výlevkou na chodbě a se společnou kadibudkou rovněž na chodbě.
Tohle všechno STÁT a částečně občané ZMODERNIZOVALI za nemalých nákladů. Jinak bychom dodnes bydleli jako v 19. století.

Uvědomujete si vůbec, jakou hloupost jste pustila z klávesnice? Že drtivá většina těch znárodněných bytů byla beznadějně zastaralá už na konci 40. let 20. století?
12. 03. 2012 | 09:46

S.Š. napsal(a):

PTP, 12. 03. 2012 | 08:02 : Ano, máte pravdu, P. Nečas si s pravdou rozhodně starosti nedělá. Tady je další příklad.

Premiér a předseda ODS Petr Nečas na otázku k opt-outu v době, kdy vláda projednávala evropský záchranný plán pro země eurozóny, odvětil: "Žádná taková věc na vládě nebyla projednávána. ŽÁDNÝ TAKOVÝ POŽADAVEK ČNB A PANA PREZIDENTA NENÍŽ” (idnes.cz, 25. 11. 2010). V tu dobu měl ovšem již TÝDEN na stole dopis Václava Klause, kde vyjednání opt-outu z eura požadoval.

Václav Klaus v srpnu 2011 : "Jestli bych měl (k euru) něco nového veřejně nastolit, pak by to byl jedině opt-out z naší povinnosti přijmout euro. Ale toho se vláda bojí," řekl (ČT, idnes.cz, 30. 8. 2011).

Když Klaus uvedl, že se vláda bojí, narážel tím na DVA SVÉ DOPISY, které v této souvislosti poslal premiérovi Petru Nečasovi. V nich žádal, aby vyjednal výjimku pro Českou republiku z přijetí eura, aby nebyla ČR povinna přijmout společnou evropskou měnu. „Přestože Česká republika dosud nepřijala euro a zmíněný mechanismus má platit pouze pro členské země eurozóny, otevírají se přijetím navrženého postupu do budoucnosti značná rizika ohledně dalšího směřování EU v hospodářské oblasti a schopnosti České republiky je ovlivnit a prosazovat své zájmy. Na tato rizika jsem Vás upozornil již ve svém dopise ze dne 18. listopadu 2010 a doporučil v souvislosti s připravovanou změnou Lisabonské smlouvy a ustavením permanentního krizového mechanismu nastolit požadavek na poskytnutí opt-outu pro Českou republiku na zavedení eura, který by možná rizika pro nás omezil," píše v druhém dopise z 27. ledna letošního roku prezident (parlamentnilisty.cz, 1. 9. 2011).

Není to ale jen pan Nečas. Člověk aby si rovnou na ověřování výroků našich politiků zřídil kancelář. :-) Nakonec, proč ne, lidem fabulace přece nijak zásadně nevadí. A pokud jde o ODS, i když se na hlavu postaví, i když tronásobně rozmnoží své kmotry, "zdravého voličského jádra" se netkne nic, plus minus 20 procent mají doma pořád.
12. 03. 2012 | 09:46

kelt napsal(a):

Fan cluba "Prozíravého vůdce národa"je zatím na poradě na stranických sekretariátech.
Takže modrohnědé ofensivy se dočkáme po poledni,až si přežvýkají hesla s kterými vyrazí"do ulic".
Jistě se dočteme toho,jak socbolševik Sobotka,marxista Zaorálek a další ve soc.dem. již chystají návrat komunistů k moci posíleni vítězstvím Fica.
Ale jednou by mohli konečně začít inventurou plnění předvolebních,programových a dalších slibů Nečalouska, jednotou vládní koalice a morální integritou trojkolky,která se v plné nahotě ukazuje při jednání obvodního soudu pro Prahu 5.
Pokud by se našel mezi nimi alespoň jeden soudný/což nepředpokládám/tak by musel připustit,že cestu k vítězství levice v příštích volbách jim tato vládní galérka pologramotných ideologů pod vedením Prozíravého vůdce národa/primátor Svoboda-rozkošný eufemismus/zametá vší silou své inteligence sama.
12. 03. 2012 | 09:58

Béda napsal(a):

Saltzmann,

"VV byly vystavěny na socialistickou verzi vlády, tedy že volby vyhraje ČSSD a dojde k jakékoliv koaliční vládě s touto stranou..." Nesmysl. VV byly B-čkem ODS. Propojeny z pražské komunální politiky s ODS. Navíc jde o účelový politický produkt s cílem maximalizovat finanční a dokumentační zisky ABL. Není divu, že VV-ODS-TOP měli společného univerzálního antiČSSD sponzora Bakalu.

VV po volbách prohlásily, že do koalice s ČSSD ani náhodou.

Prášíte, pane.
12. 03. 2012 | 10:31

amnézie napsal(a):

Pane Svoboda
Už je to s těmi komunisty únavné. Dolejš je stejný prognostik, jako Vladimír Dlouhý, likvidátor československého hospodářství.
KSČM jsou plutokratova kádrová rezerva.
A co vy, vy jste v Národní frontě nebyl?
Bohužel nemáme Fica a nemáme ho kde vzít.
12. 03. 2012 | 10:55

Béda napsal(a):

p. Nečas je v nejvyšší politice od první poloviny 90ých let. Odbornou erudici získal podobně jako nejlepší ministr financí Kalousek na MO, pak působil na MPSV. Jestli si dobře pamatuji, jednou odmítnul náročnější funkci z rodinných důvodů. Dnes je šéfem partaje odkláněčů a vlády odpovědných odkláněčů.

Neznám pravdomluvnějšího politika než je síťovka nečas.
12. 03. 2012 | 11:09

neo napsal(a):

Radovan:

vy jste vtipálek. Nová auta? Jaká nová auta? Ty předražené šunty? Škodovka 105, 120 nebo Favorit patřili k těm lepším a stály 3 krát tolik co dneska nové oktávie či fabie. A jistota změstání? Ale jakého? Prakticky žádná možnost výběru, povinný nástup z předem určený plat, nemožnost vyjednat si výši mzdy, kterou byste chtěl...
12. 03. 2012 | 11:23

Radovan napsal(a):

Radovan II.
A to bylo před 22 lety,určitě by v totalitě neusnuli na Vavřínech. A to neměli od EU ani korunu.
Read ! Think! V
Vláda ODS má na kahánku a všichni, co nemyslí a volí ji patří k Chocholouškovi.Každý režim má své chyby a za 60 let je jich mnhoho. tato vláda už má tolik průserů a mrtvých v přehradách a v lesích napojených na politiků, že předčí i křížacké nájezdy. Kdo nechcenic vědět, bude později ve společnosti jako mimozemšťan.
I am sorry, dear boy.
Jen sobci myslí jen na své kapsy, a národ, který tvoří hodnoty je jim šuma fuk.
Pokud nemáš Radované aspoň 50 let, tak víš ho..... a všechno jen z poplatných médii. Sám určitě bydlíš v bytě z totality, tak ho přenechej někomu potřebnějšímu. Jen byty bylo ohromné věno a teď když si je opraví, fasády platí EU tak jsou to pěkné byty.Tato země je vytunelována až na dno. jen hloupý to nevidí.
Neiformovanost v dnešní době PC se neomlouvá a blbost převzaná z novin a médií také. Umíš vůbec myslet sám bez nápovědy. Vezmi si příklad z disidenta Petr Uhla, i když byl uvězněný,tak neztratil soudnost, nelže, nekrade a říká lidem pravdu.
Pro ostatní nevědomé, p.Talířová je disidentka ve organizaci bojovníiů III. odboje a jen hrabe a ostatní podobní také. Jak to, že je nezajímá ten binec kolem nás ? Spokojený je jen nemyslící blbec, tunelář a nezákonně zbohatlý podvodník.
Censora nemaž to, ještě neplatí ACTA.
12. 03. 2012 | 11:59

Cech napsal(a):

Ten úžasný a téměř neopakovatelný zážitek, který vytvořil pan Nečas pro veřejnoprávní Česká média.
Ano "VEŘEJNOPRÁVNÍ ČESKÁ MÉDIA" zde prosím je to ta část, která nezaujatě informuje za naše peníze.
Prostě ta novinka je bohužel na mnohem delší článek než na komentář je nutné si uvědomit jak jednotlivé novinářské skupiny manipulují s voliči při krachu mediální šablony.
Činnost obou dvou komentátorů v ČT24 to nechť je to vodítko,které jednoznačně dokazuje že v ČR žádná VEŘEJNOPRÁVNÍ MÉDIA NEEXISTUJÍ.
Proto si myslím,že u nás něco takového jako na Slovensku se nemůže stát!!
Je naprosto nemožné srovnávat práci tvrdého jádra ODS, ovládajícího justici a 80% financí s tím co má Slovensko.
Protože je možné pouze ještě jednou zopakovat naši mediální aranžéři a manipulátoři jsou schopni zvrátit politický vývoj v ČR aniž by používali gorilu.
Proto má pan Nečas vždy svých 25% jistých => může využívat arogance tak jak to předvádí.
12. 03. 2012 | 12:05

resl napsal(a):

Yosif K
kopírujete Friedmana sice na více místech, nic proti vám a slavnému ekonomovi, přesto je praxe jiná a málokdy totožná. Správná je kategore I, stát lidi nutí do kategore III. Každý je jedinec a má svou "hlavu", ale všchni by měli přvítat méně státu. Nemluvme o výjimkách.
Jednou se bude muset Evropa poučit ze Států když se jí do toho nechce.
12. 03. 2012 | 12:22

Abe Normalni napsal(a):

A jak vam do toho zapda Fico, jako aktivni ucatnik schuzek s Pentou. Pry chodil na colu... Tady je preci jedno, kdo rozkrada stat? Podstatne je co, lidu naslibuje.
Tohle je demokracie, vlada lidu.
12. 03. 2012 | 13:24

mb napsal(a):

lila napsala: A já blbka myslela, že stát je především od toho, aby své (slušné) občany chránil.

... to jste si skutečně myslela ... ???

stát je tu od toho, aby z něj mohli kořistit bezskrupulozní a silní a aby jej podřídili svým vlastním utilitárním neveřejným cílům ...
12. 03. 2012 | 15:11

mb napsal(a):

puck napsal: Dlouho nám Topolánek u vlády nevydržel, ale přesto tuto sortu politiků volili občané znovu. Ve volbách do sněmovny 2010 dostala ODS 20% hlasů. Volil ji tedy každý pátý volič.
Zdá se to neuvěřitelné, nejsou snad Češi masochisté ?

... ne, nejsou masochisté, jen zloději ...
12. 03. 2012 | 15:21

Lila napsal(a):

Občan

Opět jste nezklamal, jako vždy jste vyselektoval jen to, co se vám hodilo. Já jsem pouze uvedla statistiku, která vyplynula z výsledku sčítání lidu, domů a bytů v roce 1991.

Samozřejmě, že tu byly zchátralé domy v někdejších dělnických čtvrtích, postavených ještě za císaře pána, ale po 40 letech vlády jedné strany tu byly zchátralé a neudržované celé městské celky s prvorepublikovými domy či vilové čtvrti; v Praze třeba Baba, Střešovice, Břevnov, Dejvice, stačí si jen vzpomenout, jak vypadaly pasáže na Václaváku atp. O stavu městských památkových rezervací a historických objektů - až na vzácné výjimky - nemluvě, mnoho se jich podařilo zachránit za minutu dvanáct.

Co si pamatuji, tak straničtí papaláši - počínaje Alexejem Čepičkou a konče Miloušem Jakešem obývali/jí/ zkonfiskované luxusní vily, do tzv. dvouletkových bytů se nehrnuli a 10-12 let na byt také čekat nemuseli.

Praha těsně po roce 1989 svou šedí a oprýskanými fasádami připomínala cizincům ze všeho nejvíc pochmurný poválečný Londýn.

No a typizovaná panelová výstavba, která od 60. let produkovala několik málo typů bytů od Šumavy k Tatrám? Dvacet, třicet let staré stavby - domy i školy - jsou dnes v daleko horším technickém stavu, než domy a školská zařízení z 30. a 40. let minulého století.
12. 03. 2012 | 15:36

Koleda napsal(a):

To Béda:
A kde získal erudici ministra financí Bohoušek Sobotka? A kde tací veleduchové jako např. Marek Benda (ODS) a jemu podobní poslanci, kteří již dvacet let sedí v parlamentu (dříve FS), žvaní naučené floskule a vymýšlejí hovadiny? Jejich jediná kvalifikace je mozol na zadku od poslaneckých lavic. Toť vše.
12. 03. 2012 | 16:11

Saltzman napsal(a):

Béda

VV šly do voleb s populistickým programem - pryč s korupcí a zároveň jako reakce na Paroubkovu snahu vyhrát. Internetoví sympatizanti způsobily vstup VV do parlamentu, když původní averzi k Paroubkově týmu obrátili ke směřování vzniku nové politické strany.

Opět pojímáte politiku z ideového pohledu a v našich podmínkách nedostatku ideového náboje v politice je tento pohled víc než mylný. Odmyslete si politické směřování stran a zbudou vám osoby jdoucí jen za svým osobním prospěchem a mnohdy se neštítící čehokoliv, tedy všehoschopní. Nálepka ideologie politické strany je jen zástěrkou pro oslepení voliče.

V Česku platí limonádovoJoovo - "Ať lump či hrdina, my jsme jedna rodina!". Parametry ideologických směrů už existují jen ve slovech, v teoretizování a filozofování. V praxi existuje, krom víry naivního voliče, čistě pragmatický pohled těch, které voliči dostávají k moci. Z levého spektra politiky, stejně jako z pravého, jde o plánovitý postup v podvádění a v dosahování možného, při souběžné snaze dosáhnout i nemožné.

Působíte na mně dojmem Don Qujiotským. Na své "Rozinantě"(levicovém kolektivistickém názoru) míříte kopím svých slov v trysku myšlenek proti "větrnému mlýnu"(kapitalismu s pravicovou ideologií). Váš naivní boj je sice sympatický ve vaší snaze, žel bohu naprosto zbytečný, protože jednoduše kapitalismus, takový jak vy si ho stále představujete už dávno není. Je z něj slátanina korupce, klientelismu, zlodějny a bezohledného ničení ekonomie.

Ne že by to na mně působilo směšností. Spíše mi vadí, že lidé stále melou to, co je socialističtí ideologové naučili přežvykovat po nich.
12. 03. 2012 | 18:49

alvarova napsal(a):

Pane Saltzmane, nelze než souhlasit. Co majídnešní strany společného s levicí či pravicí opravdu nenahlížím. Pravice žene lidi do ulic v bezmocném vzteku, protože se štítí slova sociální a spravedlivý, levice si drbe hlavu hrůzou, že bude muset převzít vládu. Není to moc dobrý stav.
12. 03. 2012 | 19:11

antoninovy napsal(a):

Láďo, 08.28

Díky za reakci -

Nevidím žádného Sobotku, nedej Bůh, nějakého místního pana Fica, vidím zatím neexponované mladé lidi, jak píše o nich dnešní Respekt, o té slečně Báře Kunzové, z ČVUT.

Lidi, dosud politikou a politikařením nepošpiněné, lidi s visí, že by to šlo jinak, čistěji, průhledněji, ale hlavně čestně. Na levelu té mladé, kultivované evropské, i americké populace, jistě i Asia má množství, potenciál tvůrčích lidí, nebojácných.

Doufejme, věřme a podporujme vše dobré, slušné, pro blaho této země a jejich obyvatel. Pokud vím, v programu žádné stávající politické strany taková slova nejsou, mají jen papírové proklamace a fráze.

Pěkně zdravím

an
12. 03. 2012 | 19:24

antoninovy napsal(a):

Milá paní Alvarová,

díky za emotivní projev, víte nedávno jsem se zde vyjádřil, že nejsem pro expresi ulice, že jsem spíše pro universitní auly a shromáždění tzv., osvícených hlav, pak jsem toho tak trochu zalitoval, i ta ulice může dobře zafungovat, to bylo i v tom slavném roce 1989, jenže to byl vskutku onen velvet, dnes mám k tomu slovu celkem odpor, ale fungovalo to tak, že jsme se pokojně přelévali z balkonů Melantrichu zpátky do Laterny Magiky a diskuse tam pak pokračovaly.

Ovšem to byla garnitura velmi schopných a zajímavých osobností, ovšem vůdčí osobností byl pan Václav, který společnost sympatisantů kolem sebe ozařoval magií své personality.

Z celého onoho skupenství sálala obrovská energie, občas nás napadlo, že třeba do toho podzemí v paláci Adrie se objeví komando se samopaly a rychle to všechno vyřídí, ale stejně, ten magnetismus byl tak silný, že snad nikoho nenapadlo odtamtud zdrhnout.

Paní Alvarová, jsem zvědav, opravdu zvědavý, jestli něco podobného v dalším čase ještě zažijeme.

Co k tomu schází ? Odvaha člověka, lidí sympatisující, a jistě - jedna nová, charismatická osobnost. Jinak nevím -

Srdečné pozdravy

an
12. 03. 2012 | 19:44

Béda napsal(a):

Saltzman,

pane, hezky zamlouváte a odvádíte řeč. Ne já, to vy jste tvrdil, že "VV byly vystavěny na socialistickou verzi vlády, tedy že volby vyhraje ČSSD a dojde k jakékoliv koaliční vládě s touto stranou." A já jsem vám na to věcně odpověděl. VV byl projekt Bártovy ABL a jsou úzce personálně propojeny s ODS z pražské komunální politiky. Navíc spolu s ODS a "TOP" byly financovány jako politický trucpodnik univerzálním sponzorem oligarchou Bakalou proti ČSSD.

Vaše mlžení ani pochlebnictví paní Alvarové na tom z obsahového ani věcného hlediska nic nezmění. Buďto příště neříkejte nesmysly, které lze snadno vyvrátit, anebo nesmyslné tvrzení dementujte.
12. 03. 2012 | 20:25

Béda napsal(a):

Navíc p. Saltzmane, kdyby Veverkám skutečně šlo o prosociální politiku anebo plnění volebních slibů, nemusely vůbec do koalice. mohly zůstat vně koalice a podporovat ji nepřímo - být pověstným jazýčkem na vahách. Mohly být kritickým korektivem vlády a takto prosazovat svou agendu.

Pokud jde o vámi uváděnou prosocialistickou orientaci a spojenectví s ČSSD. kdyby tomu tak bylo, Veverky by nelezly do pravicové koalice s dinosaury ale po volbách by prohlásily, že pro ně připadá v úvahu koalice s ČSSD a nikoliv naopak. Klaus by pak (protože ani jedno křídlo by nemělo většinu) musel pověřit ustavením vlády vítěze voleb.

Faktem ovšem je, že Veverkám nešlo ani o plnění volebních slibů a už vůbec ne o nějaké spojenectví s ČSSD anebo prosociální politiku. Okamžitě se distancovaly od ČSSD a vlezly do koalice s neoliberální pravicí (samy táhnou zavádění školného a podporují nápady "TOP"ky na MPSV a ve zdravotnictví) a pevně se přisály ke korytům.
12. 03. 2012 | 20:49

Jive napsal(a):

to Saltzman:

dobrý rozbor. Teď jde o to, jak dál. Je tu velké nebezpečí jednoduchých řešení, která pro dnešního naštvaného voliče mohou znít lákavě. Stačí najít nepřítele, nakonec na tom byla (a je) založena ideologie mnoha stran úspěšných v minulém století.
A to se netýká jen naší kotliny. Evropa bude v krátké době čelit velkým problémům, tudíž naše marginální lokální problémy v otázce budoucnosti nás všech nebudou hrát roli. Jen doufám, že se mýlím.
12. 03. 2012 | 21:00

Béda napsal(a):

Saltzman,

ještě něco. To co vykládáte o korupčním potenciálu, resp. genetické korupční výbavě všech politických stran tvrdím já již od předvoleb. To pro mě rozhodně není žádné nóvum.

Zároveň ovšem tvrdím - levicové strany z těch vybraných daní a odvodů poskytují nějaké PŘEDPLACENÉ veřejné služby (hodí něco pod stůl plebsu), kdežto pravicové strany mají sklon všechno odklánět, privatizovat resp. tunelovat a na původně předpalcené služby si občan musí doplácet, pokud mu nejsou (třeba v případě těžké nemoci, vytunelování) úplně znedostupněny. A v tom je ten diametrální rozdíl pravice a levice.
12. 03. 2012 | 21:08

Béda napsal(a):

Poslední věc. Za jediné pozitivum Veverek (a TOP) v české politice považuji, že po zkušenosti s nima již český volič jen tak nesedne na vějičky blondýn v plavkách, plané sliby, seriozně vyhlížející starší kapitány s fajfkou a mediální nadopované politické rychlokvašky.

Po Veverkách si již dá volič zajisté dobrý pozor na to kdo s ním začíná hrát své politické hrátky. Myslím, že nové strany to mají zabité. (Na Slovensku se to již potvrdilo) Těžko vykoupená zkušenost.
12. 03. 2012 | 21:40

antoninovy napsal(a):

Ad Jive

dobré, souhlas

an
12. 03. 2012 | 21:51

donal napsal(a):

Já jsem taky doted nevolil komunisty ale hodlám je volit přesně jak to napsal Agripa ja jsem z politiky tak znechucen že se mi chce z politiku doslova zvracet už se na tu špínu co se tady děje v mé rodné zemi nemužů dívat proto jsem ochoten volit KSČM jinou alternativu nevidím volit sebranku co tady nejakou formou vládla uplynulých 22 let nehodlám volit novou stranu je totálně na nic viz VV a nevolit je v podstatě podporovat tu šílenou sebranku co si řikaj politici a pokud aspon tím že budu volit KSČM naseru a odstavim od koryt aspon par těch co tu ted vládnou tak si řeknu že jsem udělal dobrou práci.
12. 03. 2012 | 22:02

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy