Plenky a sunar bez DPH

06. 01. 2014 | 08:42
Přečteno 2945 krát
Podle Miroslava Kalouska s tím nejde nic dělat. Naopak Bohuslav Sobotka zaslouží pochvalu, že toto lidovecké téma v Otázkách Václava Moravce 5.1.2014 obhajoval. Jak to tedy je s DPH a dětskou spotřebou?

Osvobození plenek, sunaru apod. od DPH má rozměr vnitrostátní i unijní. Na úrovni EU jsou pro DPH stanoveny meze směrnicí 2006/112, členské státy se při stanovení konkrétní výše daně pohybují v jejích mantinelech, resp. v mezích výjimek, které si dojednaly. Česko si pro dětskou spotřebu - na rozdíl od Spojeného království (které se ODS tolik snažila v agendě EU imitovat) či Irska - žádnou výjimku nevyjednalo. Proto platíme za plenky i sunar také základní sazbu DPH 21%.

To je překvapivé, protože Česko má demografický problém: prostě nejsou lidi, resp. v Česku jich je čím dál tím méně. Nejde přitom jen o problém kulturně-sociologický. Ekonomům chybí v systému celý jeden milion malých Čechů, Moravanů a Slezanů, kteří by v budoucnosti vydělávali na naše důchody či zdravotnictví (a ani cizinci to nezachraňují). Ekonomové vyčíslují tento vnitřní dluh ohromující částkou 3,5 bilionu Kč, jde tedy téměř o dvojnásobek přiznaného zadlužení veřejných financí.

Že s tím nejde nic dělat? Směrnice není Písmo svaté a lze ji změnit, popř. si vyjednat výjimku. Ostatně Evropská komise chystá zrovna na příští rok velkou revizi směrnice o DPH. Proběhla k tomu rozsáhlá veřejná konzultace, ale české ministerstvo financí žádné požadavky směrem k osvobození dětské spotřeby od DPH neuplatnilo. Naše minulá politická reprezentace před hlavním problémem české společnosti - nedostatkem dobře vychovaných dětí – strkala hlavu do písku. To je dobré si pamatovat, až vám někdo z nich bude tvrdit, jak podporují rodiny s dětmi.

Řešení demografických problémů je běh na dlouhou trať, ale příklad Francie a dalších států ukazuje, že něco dělat jde. Proto je dobře, že v nové koaliční smlouvě se díky KDU-ČSL objevila celá řada konkrétních propopulačních opatření, mj. osvobození plenek od DPH (bod 2.4). Jistě, stav české populace se nezmění ze dne na den, ale budoucnost nám poděkuje za cokoliv, co Česku naději na českou budoucnost dává.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

v + f = s + 2 napsal(a):

kalousek nic jiného, než strašit, neumí. Nevím, proč se obyčejnému poslanci kalouskovi dává tolik prostoru. Paroubek taky nedostával tolik prostoru coby řadový poslanec
06. 01. 2014 | 09:00

Míla napsal(a):

Jak to ten Husák dělal,že tak ovlivnil porodnost a že do té doby bez banánů a toaletního papíru byl takový nárůst.
06. 01. 2014 | 09:05

neo napsal(a):

Promiňte, ale máte pocit, že výše DPH na pleny a sunar ovlivní porodnost??? A jak ovlivní budoucí odvody toho milionu budoucích dětí do rozpočtu? Bude pracovat celý ten milion a bude odvádět kolik?
Jak se zrušení či snížení DPH na pleny a sunar promítne do jejich cen? Hodně, málo, nijak?

Na porodnost pane Svobodo má větší vliv než nějaká DPH sladění pracovního života s péčí o děti. Tj daňové úlevy pro rodiny s dětmi, vícerychlostní rodičovská, podpora částečných úvazků pro rodiče dětí, podpora firemních školek a dětských skupin i veřejných školek, podpora práce z domova atd..
06. 01. 2014 | 09:22

K.V napsal(a):

To že se nerodí děti je dáno celým systémem. Proč se dnes rodí přes 46% dětí mimo manželství??? Kdo tu nastavil pravidka že když se matka před porodem odhlásí od svých rodičů a řekne "fotr neznámý", bude mít dalších 18 let jako samoživitelka zdarma bydlení a peníze, a může se přistěhovat a žít zdarma i ten "fotr neznámý". A můžou se počurat smíchy při pohledu na bl..bého sousedea, který se večer vrací z práce, čestně vychovává své děti ke kterým přiznal otcovství, a nestačí platit nájemné, asi ho vyhodí exekutor.
.
PROČ to za komunistů tak samozřejmně a jednoduše šlo.? Proč dnes máme stav že kdo se přihlásí ke svým dětem, je za hlupáka a skončí o žebrotě,?
A co to udělá s morálkou žít v takovém státě, kde hlásit se ke svým dětem je sebezničující hloupost?
06. 01. 2014 | 09:40

jozka napsal(a):

K.V.

Byt vami, nedavam moc najevoskutecnost, ze nechapete rozdil mezi "mimo manzelstvi" a "fotr neznamy".
06. 01. 2014 | 09:59

neo napsal(a):

K.V:

a zase zde kopírujete ten nesmysl o fotrovi neznámém a dětech mimo manželství a samoživitelkách a dávkách.
Mimo manželství se totiž rodí i děti s otcem známým a je jich většina.

Pokud otec bydlí s matkou ve společné domácnosti, počítá se příjem domácnosti nikoli jen příjem matky jako samoživitelky, ačkoli nejsou sezdáni.
06. 01. 2014 | 10:02

ld napsal(a):

Docela by mě zajímalo, kdyby se prodávaly látkové plínky s 0% DPH a ty papírové vymoženosti s klasickou daní, tedy 21%, kolik by se našlo spořivých matek.
Chápu, že pro praní plínek zbývá málo času na tetování, nehty či kavárny.
06. 01. 2014 | 10:11

Petr. napsal(a):

Pane exministře, vyjímky ke vstupu do EU vyjednával Špidla a dětské pleny a zdravotní pomůcky mu byli šumafuk. V klídku prožil i funkci eurokomisária za více než 1/2 melouna měsíčně.
A Vy? Co jste udělal, třeba v této konkrétní věci jako Nadčlověk ve funkci ministra? Nic!
Jeden jak druhej z českých politiků jen melete a práce za vámi všemi není ani za korunu.
Hlavně, že u u Vás vystudovali levou zadní i takoví géniové jako jsou Benda a Gross.
06. 01. 2014 | 10:17

zemedelec napsal(a):

Pane Svoboda.
Nemějte obavu.
Naše Romská komunita si vede skvěle.
06. 01. 2014 | 10:19

K.V napsal(a):

Neo, odkdy jste takový komunistický vyšetřovatel že chodíte do domácností samoživitelek kontrolovat s kým si večer vleze do postele? Jak to děláte?
Vy nevíte nic o tom, že v některých místech až 3% obyvatel mají dnes nahlášeno oficiální bydliště na adrese městského úřadu? Většinou aby utekli před dluhy a pohledávkami.
.
Když před nějakým jevem zavřete oči, ten jev nezmizí. Lhát sám sobě je nesmysl , který vám nikdy nepomůže, naopak škodlivě dopadne v době kdy se to nejméně hodí. Problém se samoživitelkami tu prostě je, stejně jako problém cigánů a nepřizpůsobivých. Okecávat to humanistickou korektností nepomůže, ale škodí
06. 01. 2014 | 10:34

neo napsal(a):

K.V:

nechodím nic kontrolovat pane K.V.
To má na starosti sociálka.
To kde má kdo trvalé bydliště je irelevenatní a nesouvisí to ani s dětmi mimo manželství ani otcem neznámým, měníte téma.

Jediný kdo lže jste vy.
Ano, problém jistě je, ale není pravda, že by se to týkalo všech dětí rozených mimo manželství, jak se snažíte tvrdit.
06. 01. 2014 | 10:42

turista napsal(a):

No DPH na plínky, sunar a základní potraviny by neměla být stejná jako DPH na auta, televizory, počítače, baráky, byty a podobně. Vlády ODS sice kopírovaly anglické konzervativce, ale byly tzv.papežštější než papež, tzn. nežádaly žádné vyjímky v rámci EU. Jistěže pracovně-právní a ekonomické úlevy tak jak zmiňuje neo jsou ještě důležitější než výše DPH na věci pro děti. Reprodukci populace celkově pomůže socioekonomické klima příznivé pro většinovou populaci, tzn. pro střední a nižší třídu. Pokud budou tyto sociální skupiny rýt hlínu, budou mít bohužel málo dětí a početné rodiny pár tisíc pracháčů žijících ve vatě reprodukci populace České republiky nezajistí.
06. 01. 2014 | 10:47

KAteřina napsal(a):

K.V.:
Nezdá se mi, že by podpora matek - samoživitelek byla pro stát tak velkou zátěží. Mnohem větším problémem jsou otcové známí, ale vyhýbající se povinnosti pečovat o dítě a podporovat jeho matku.
06. 01. 2014 | 10:51

Jedla napsal(a):

K.V.
urážíte mnoho lidí. Mnoho lidí které neznáte, v životě jste je neviděl. Například mne a moji družku:

Máme tři děti (nar. 2000, 2003 a 2008), dva syny a dcreu. Jsou "nemanželské". Nikdy jsme nepobírali žádnou "sociální dávku" vyjma normální tři roky rodičovské s každým z dětí. Ani "mateřská", tj. ta první doba, kde se vyplácená čáska ženě počítá z předchozího průměru a ne paušálem, nebyla prodloužená jako u žen samoživitelek: To by totiž byl podvod, dle trestního zákona. Ani "přídavky na děti", ta pětistovka, co se dává tuším do 2,4-násobku životního minima rodiny, nám nenáleží a na naše děti je tudíž nepobíráme.

Vy nechápete, proč se děti rodí jako nemanželské: Zkusím vám napovědět. Za prvé: Manželství jako svátost manželská; není na ni nárok, udělí ji (a nebo neudělí) kněz, nebo si předem klade rozličné podmínky... jedna z církví udělovaných svátostí (jinými svátostmi jsou křest, biřmování, sv. příjmání, pomazání nemocných /takzvané poslední pomazání/ atd). Nepřipadá v úvahu z důvodu (nedostatku) víry... Naše děti mimochodem nejsou křtěné, ovšem nebudeme jim nijak rozmlouvat, pokud by se v dospělosti o křest ucházeli. Ale v dětství je budeme bránit před indoktrinací.
Za druhé: Manželství jako právní stav, do Silvestra podle Zákona o rodině a od středy prvního ledna podle nového Občanského zákoníka. Nezájem, co je úřadům do nás dvou a našich dětí? Co potřebujeme, to dohodneme, například nemovitosti máme v podílovém spoluvlastnictví, nikoliv v takzvaném BSM (bezpodílové spoluvlastnictví manželů).
Za třetí: Manželství jako cesta k daňovým úlevám (kdybychom se vzali, celkem devět let /3 roky na každé dítě/ jsem si mohl z daňového základu odečíst položku na vyživovanou manželku a snížit si tak daně, několik let také existovalo "společné zdanění manželů", i to by nám v té době snížilo daně). To je Vám blízké, že, když podobnou motivaci automaticky předpokládáte u rodičů mnoha dětí. Ne, tak hluboko jsme neklesli. My daně platíme, protože tohle je i NAŠE republika.
Za čtvrté: Manželství jako PŘED AUTORITOU (úředník, kněz, kapitán záoceánské lodi) a svědky vyslovený ZÁVAZEK loajality. Závazek loajality je přítomen v samotném rozhodnutí mít (spolu) děti. Problém je v té autoritě: Pominu kapitána lodi, o knězi viz bod prvý, a promiňte, starosta, radní či jiný konšel, to je pro nás spíše symbol korupce než autority, která by závazek loajality upevnila.
Konečně za páté: Oba dva máme z dětství osobní zkušenost s rozvodem našich rodičů, prarodičů našich dětí. Takže oba víme, že podpisy svědků i razítko v oddacím listě nejsou k ničemu DOBRÉ, za to jsou poukázkou na vleklé právní bitvy, které se dětí vždy dotknou, poukázkou na ŠPATNÉ. Tohle je (historicky dosti nová) generační zkušenost. Jsme myslím první generace, která v úředních dokumentech po valnou část dětství četla o mamince jako o "navrhovatelce zastoupené JUDr..." a tatínkovi jako "odpůrci zastoupeném JUDr..." (a nebo naopak). A prostě tohle svým dětem neuděláme. Tak sou nemanželské. Pochopil?

P.S. A ono se to osvědčilo: Na mikrovzorku naší širší rodiny: Můj bratr i oba sourozenci mé družky do manželství vstoupili a jsou již všichni rozvedeni, jejich děti již zažívají ty tahanice "když vánoce s maminkou, tak jarní prázdniny u otce, podle pravomocného rozsudku soudu". Jejich dva bratranci a jedna setřenice, totiž naše tři nemanželské děti, si to nechávají vyprávět, ale sami tohle neprožívají...
06. 01. 2014 | 10:52

KAteřina napsal(a):

Jednorázové pleny jsou jedno z největších ekologických svinstev. Pokud se platí likvidační poplatky za elektrospotřebiče a další podobné nesmyslné rádoby ekologické daně, bylo by logické, aby se i za pleny platil poplatek.
Souhlasím s těmi, kteří tvrdí, že cena za pleny nehraje v rozhodování, zda mít dítě nebo ne, vůbec žádnou roli. Mnohem důležitější je roste napětí a zášť mezi lidmi, že se neplní sliby a nedodržují závazky, byty nejsou na bydlení, ale "investice", že se daně každé dva roky mění, jak se vrchnosti zlíbí.
06. 01. 2014 | 11:02

K.V napsal(a):

Neo, jisté je že za komunstů si VLASTNÍ DĚTI VYCHOVÁVALA RODINA, STÁT jenom pomáhal spravedlivými DAŇOVÝMI ÚLEVAMI. Výchova dětí do 18 let něco stojí a tak se každá matka snažila žít v úplné rodině, a pokud to nevyšlo, oznámila otce který dostal navalené alimenty, ty se mu strhávaly z platu. Jinak by své dítě okradla o obrovské peníze. Mimo toto schema žili jen kriminálníci na útěku před společností, nepatrné množství.
.
Dnes je to naopak- 46% dětí mimo manželství je DĚSIVÝ FAKT, a asi nikdy nevypátráme konkrétní podmínky za kterých ty děti budou vyrůstat.
To že když je matka samoživitelka, dostane Z NAŠICH DANÍ placené bydlení a soc.dávky JE TAKÉ DĚSIVÁ PRAVDA. Je tím zvýhodněna oproti těm slušným rodinám které se k SVÝM dětem hlásí. Nájem + inkaso ve městě je dnes kolem 12000, na jídlo a potřeby pro dítě a matku také potřebujete nějakých 15000 měsíčně. TAKŽE SLUŠNÝ který živí své děti je OKRADL O TUTO ČÁSTKU, ty samoživitelky to dostanou bez práce. Zkoumat zda matka otce zná a přiznala ho je opět neřešitelný a zbytečný úkol.
.
Nemluvím o tom, že dnes hodně otců nepracuje (oficiálně či fakticky), takže ani tam kde je otec znám alimenty nejsou často vymahatelné. A poměr sňatků X rozvodů je 2:1, takže i z těch co se narodí do manžekství už po 10 letech zase původní rodinu nemají
.
Toto jsou jasná, veřejně udávaná fakta. Okecávat to a zavírat před tím oči může jen uškodit, nepomůže to ničemu.
.
A opakuji, morální dopady toho, že žijeme ve stáítě, kde hlásit se ke svým dětem je bl..bost za kterou vás stát měsíčně potrestá v řádu desetitisíce korun, - to asi není dobré
06. 01. 2014 | 11:07

KAteřina napsal(a):

Jedlo, nejsem v teologii příliš kovaná, ale svátost manželství neuděluje kněz, ale snoubenci sobě vzájemně, za přítomnosti svědků.
Neženit se má také jednu výhodu: až zestárnete, vaše žena už bude za zenitem a vy, v práci úspěšný a sebevědomý. Když vás popadne pocit, že byste mohl žít trochu jinak, můžete své ženě darovat svobodu! Vždyť co je pro stárnoucí matku tří dětí v padesáti větší terno, než zůstat sama, bez peněz!
06. 01. 2014 | 11:11

K.V napsal(a):

Doplněk k textu 11,07
Výkřiky kolik % činí DPH u plen je proti tomu jen marginální blábol který odvádí pozornost od SKUTEČNÝCH PROBLÉMŮ. Nic jiného to nepřinese
06. 01. 2014 | 11:19

K.V napsal(a):

Kateřino,11,11 to je odporné feministické hledisko. Chlap není chodící peněženka, která když nevydělává dost peněz, může k stáru táhnout. Další z věcí kterou jste VY ŽENY FEMINISTKY zničily rodinu v této zemi. A také odpověď proč mezi bezdomovci je obrovská většina mužů.
.
Když totéž udělá chlap, řekne že jeho žena už je stará a neatraktivní, děti odrostly , tak ať ta baba táhne, je to považováno ze velmi odporné.
Máte hodně pokřivenou morálku
06. 01. 2014 | 11:25

Katka napsal(a):

Ve vší úctě, jako matka dvou dětí jsem v životě sunar nedržela v ruce a plenky nakoupila jednou a pak prala, čili celá proporodní politika snížení DPH na plenky a sunar je jen další alibismus této zvrácené doby.
06. 01. 2014 | 11:26

neo napsal(a):

K.V :

Totéž platí i dnes.
46% není děsivý fakt. proč?
Přečtěte si příspěvek Jedly. Také mám nemanželské dítě a moje sestřenice má takto s partnerem děti dvě. Mám hafo přátel, kteří mají děti, normálně spolu žijí, vychovávají je a nejsou sezdáni. Také berte v potaz, že mohou uzavřít sňatek až po narození dítěte.
06. 01. 2014 | 11:28

jozka napsal(a):

ad 46% dětí mimo manželství je DĚSIVÝ FAKT, a asi nikdy nevypátráme konkrétní podmínky za kterých ty děti budou vyrůstat.

To vam mily, K.V. mohu klidne prozradit. Podil, ktery jste uvedl, celkem odpovida tomu, co vidim ve svem okoli. A vypada to tak, ze... chvile napeti, prijde horor... deti maji maminku, tatinka, spolecny domov, krecka v akvarku... a maminka ma jine prijmeni nez tatinek. Tot vse.
06. 01. 2014 | 11:29

člen Klubu Pravicových Spotřebitelů napsal(a):

Lidoveckým tématem by mělo být podporovat skromnost a pracovitost.
A tedy podpora plenek vícekrát použitelných.

Myslet si, že podporou plenek a sunaru formou přesunu maloobchodní cenové přirážky ve formě části DPH do částí obchodnické marže, povzbudíte potenciální rodiče k tomu, aby přiváděli na svět více potomků....to si samozřejmě myslet můžete, ale zatím je to jen smyšlenka.
Pane Svobodo, když jste tak chytrý /či vlasztně celá KDU je tak chytrá/ tak jistě máte připraveny nějaká kritéria a parametry, pomocí nichž budete schopni dokázat, že tím údajně vašim /KDU/ vynálezem dojde k zamýšleným účinkům.
Spusťte.

P.S. Obecně to jistě platí, že služby a zboží jsou různých funkčních hodnot a tak by měla rozumná společnost ty benigní podpořit a ty maligní tlumit /např. spotřební daní/.
Ovšem nemělo by se toho zneužívat k pouhému PR, reklamě či lobbyingu.

A co některé finanční služby, pane Svobodo ? Ty cudně opomíjí téměř každý tkzv. politik. Proč ? Umíte to vysvětlit - například na vaší stranické schůzi ?

A jak se má napříklas Singerovo rozhodnutí o devalvaci CZK k ceně dovážených plenek ? A k dalšímu zboží, které kupují potenciální či stávající domácnosti s malými dětmi ? Dělá to cca 8 procent plus adekvátní část marže a DPH k tomu.
Tím jste se na schůzích lidovců také zabývali ?
Víte - aby nakonec ten váš lidovecký skvělý nápad neznamenal pouze to, že stát zinkasuje méně na DPH.
Spusťte s tím kriteriálním filtrem a verifikací zamýšleného důsledku, cíle, jinak byste mohl být označen za pouhého žvanila, který sice něco ví o procesech jak se dá dohodnout jiná sazba DPH se strukturami EU, ale to přece není důležité, důležitý je ten důsledek celé té věci, ne jak se k ní dojde.
Pokud na to nestačíte sám, tak to nadhoďte na příští schůzi lidovců, jistě tam odborníky nejen na plenky máte.
06. 01. 2014 | 11:38

vasja napsal(a):

turista napsal(a):

Reprodukci populace celkově pomůže socioekonomické klima příznivé pro většinovou populaci, tzn. pro střední a nižší třídu......
------------
To jsou právě ty pověry.
Čim rizikovější prostředí, tím živočich vyrábí víc potomstva a s růstem pohody a klídku, tak tuhle potřebu ztrácí.
Když tady budou svrab a neštovice, bude zase děcek víc. Jako v Bangladéši.
O plínkácha sunaru to teda neni. I když autor je profesor a doví ci ještě, tak hlava mu moc nebere. A to teda určitě.
06. 01. 2014 | 12:05

KAteřina napsal(a):

K.V.: Musím s Vámi souhlasit, muži nejsou chodící peněženky. Někteří jsou zvyklí konzumovat tolik, že jim jejich příjmy nestačí na pokrytí ani jejich nároků, o tom, že by se starali o děti - přirozený důsledek jejich sexuálního života - ani nemluvě.
A že by za to, že je mezi bezdomovci víc mužů, mohly feministky, je sice novátorská myšlenka, ale asi bude lehké dokázat, že to je nesmysl. Obecně jsou ženy chudší, ale málokdy opouštějí své rodiny s vizí, že odejdou někam jinam a začnou znovu. Také méně často prochlastávají vše, co mají.
06. 01. 2014 | 12:09

K.V napsal(a):

Neo a Jozka, fajn, když je vše tak báječné, můžeme zrušit sociální dávky samoživitelkám, přízpěvky na bydlení a podobné nesmysly. JÁ JSMEM PRO !!!!! Stejně už jsou pracovní úřady a celý systém MPSV zase nějak v rozkladu a nestíhají to, ULEVÍ SE VŠEM.
BRAVO, BRAVO, opakuji 100 x , jsem PRO.
06. 01. 2014 | 12:20

neo napsal(a):

K.V:

pletete si pojmy s dojmy pane K.V

nikdo netvrdí, že neexistují samoživitelky. Jde tady o tu vaši interpretaci pojmu. To, že má někdo nemanželské dítě neznamená, že jde o samoživitele.
06. 01. 2014 | 12:32

jozka napsal(a):

K.V.

Hm... to by se samozrejme dalo. Drtive vetsiny z tech 46% by se to nijak nedotklo, jelikoz nic nepobiraji. Jen by minimalne nekterym samozivitelkam zacalo jit z tlustych do tenkych jeste vic.

Otazka jestli by to pomohla vam v pochopeni, ze matlate dve nesouvisejici veci dohromady.
06. 01. 2014 | 12:35

Qin napsal(a):

Člen..:Vy jste tak šíleně chytrej,že na Vás nestačím ani já.. a to já co říct.Budu muset jít na tu lidoveckou schůzi ale spíš KSČM tam to budou vědět nejlíp.
06. 01. 2014 | 12:37

Míla napsal(a):

Qin
máte dojem,že po návštěvě, některé z uváděných schůzí,budete chytřejší.Ve Vašem případě je to zbytečné.
06. 01. 2014 | 12:52

K.V napsal(a):

Neo, Jozka, tak pořád nerozumím. Právě mně tu bylo vysvětleno, jak drtivá většina žije v normálním manželství, děti mají křečka, jenom se tatínek a maminka chtějí nechat původní jméno a mít status svobodný. To jim nikdo nebere.
Na stránkách MPSV jde ale vyčíst kolik miliard jde na sociální dávky pro ně a na přízpěvky na bydlení.
Tak jak to tedy je,?????
Nikdy jsem netvrdil, že těch 46% dětí mimo manželství, VŠECHNY matky jsou samoživitelky. Ale ten nárůst oproti socialismu e DĚSIVÝ a kvůli něčemu vznikl, rozhodně ne z touhy aby se tatínek jmenoval jinak než maminka a děti, aby to bylo zajímavější.
06. 01. 2014 | 12:54

neo napsal(a):

K.V.

není děsivý, jen se změnil pohled na manželství jako takové.

Abyste mohl takovým číslem argumentovat, musíte mít více informací.

Kolik dětí z těch 46% žije v úplné rodině?
Kolik jich žije jen s jedním rodičem, ale bez nároku na dávky, když jsou v pořádku alimenty a rodiče mají vyšší příjmy?
Kolik se jich narodí jako nemanželských, jejichž rodiče se vezmou později?
Kolik z nich se narodí opravdu s otcem neznámým? (to bude velmi nízké číslo)
06. 01. 2014 | 13:04

jozka napsal(a):

Mozna by pomohlo K.V., popovidat si o tom, co je na tom desiveho. Ale obavam se, ze k tomu tady nikdo neni kompetentni (i kdyz tusim, ze kdosi tady psal, ze je psychiatr).
06. 01. 2014 | 13:10

SuP napsal(a):

ld -
(06. 01. 2014 | 10:11) ....Tentokrát BINGO!!!
06. 01. 2014 | 13:29

K.V napsal(a):

Neo, ani jeden z nás nemá prostředky na rozsáhlé sociologické výzkumy, když to neumí zjistit ani stát
já považuji za hlavní argument ty sumy které MPSV vyplácí těm samoživitelkám a jako příspěvek na bydlení. a ty jsou DĚSIVÉ.
A také vidím a mám trochu informace co se děje v našem městě a kdo na tu sociálku chodí. TĚCH CO ŽIJÍ NA DÁVKÁCH, I KDYŽ JSOU ZDRAVÍ a mohli by pracovat je více než mnoho.
A znovu si říkám že se nic na světě neděje bezdůvodně,a když najednou vyskočí počet nemanželských dětí z nepatrných jednotek % na 46 %, určitě to není touhou po romantice mít každý jiné jméno
06. 01. 2014 | 13:29

neo napsal(a):

K.V:

ty důvody proč je číslo 46% jsem vám výše uvedl. O romantiku opravdu nejde.

co se týče toho zbytku co jste napsal, tak jistě sám vidíte, že je to zcela něco jiného, než jste psal na začátku. A docela se shodneme.
06. 01. 2014 | 13:37

Pavel13 napsal(a):

Katka napsal(a):
"Ve vší úctě, jako matka dvou dětí jsem v životě sunar nedržela v ruce a plenky nakoupila jednou a pak prala, čili celá proporodní politika snížení DPH na plenky a sunar je jen další alibismus této zvrácené doby."

Prošli jsme tím podobně, takže nám snížení na nulu může být v podstatě lhostejné. Někomu jinému to třeba pomůže. Já spíše nemám moc pochopení na volání po snížení sazby DPH na knihy, když pohlédnu na ten pestrobarevný brak v regálu.
06. 01. 2014 | 14:16

Pavel13 napsal(a):

V dnešní době exekutorského bezpráví je manželství dosti rizikový stav.
06. 01. 2014 | 14:20

K.V napsal(a):

Pavle , to není EXEKUTORSKÉ bezpráví, to je džungle vzniklá z toho, že se tu po cinkání klíči dlouho tolerovaly podvody a neplacení dluhů, a teď stát zareagoval pozdě a blbě. Takže opravdu když má na vaší adrese nahlášeno bydliště krimninálník a neplatič, opravdu k vám vtrhnou exekutoři a bránit se je velmi těžké, musíte u soudu dokazovat co patří vám, ale kdo má faktury od všeho ze své domácnosti.
Ta chyba je ale v systému nastaveném po převratu r 1989, nikoliv v exekutorech.
06. 01. 2014 | 16:04

Občan napsal(a):

Pokud se, autore, domníváte, že náklady na děti jsou jen o plenkách a náhražce mateřského mléka, pak jste zcela mimo mísu. Plíny a "sunar" jsou to nejmenší a navíc nikdo nemusí používat pro běžný provoz mimina pleny papírové. Proč tedy skrz nulovou DPH dotovat spotřebu zbytečností?

Stejně tak jste zcela mimo mísu pokud se domníváte, že skupina "děti" přestává s odložením plen existovat. Nepřestává. Náklady na její výchovu naopak s odložením plen začínají strmě stoupat.

KDU-ČSL dodnes nebyla schopna vysvětlit, proč chce podporovat pouze rození dětí a rodiny s kojenci a nemá zájem podporovat rodiny po CELOU dobu výchovy potomků.

Vyřvávání o "nulové" DPH na pleny a "sunar" je čistým a fest pokryteckým populismem.
06. 01. 2014 | 16:55

člen Klubu Pravicových Spotřebitelů napsal(a):

Občan
Třeba KDU chce motivovat lidi plodit a rodit děti a Církev pak bude ty chudé děti charitativně zaštiťovat, nechte maličkých k ní přijíti, však ona má teď Církev ty správně nastavené procesy a fondy.
Tomu se jinak říká " kooperativní model spolunažívání institucí", takové idylce.

Populismus to být nutně nemusí, každá úleva pro nízko a středně příjmové rodiny s dětmi je potřebná...ale jednak se mistr křesťanský lidovec nijak nepochlubil, jak to chce testovat - ten úspěch z hlediska motivace potenciálních rodičů a dále mi není jasné, jak se taková případná úleva projeví u těch domácností, kde jsou náklady na pleny velmi marginálním, zanedbatelným, výdajem - ne tak ale obětovaná příležitost (mateřství/ kariéra).

A zda nakonec by to paradoxně nevedlo pouze k nižším výběrům daní a tak i nakonec k prohloubení problémů s financováním sociálního státu.
Prostě takový ten poliční populismus nevalné úrovně, divím se , že Vás toto u činovníků KDU ČSL překvapuje.
------------------------------------------------------------------------
Pane Svoboda, víte kde máte rezervy v nápadech via podpory rodin s dětmi?
Dotovat pomocí programu podobným Zelená úsporám ty, kterým to skutečně uleví od placení mandatorních výdajů, ne zvyšovat komfort v bilanci výdajů a zvyšování hodnoty vlastněných aktiv těm, co jsou schopni si zateplit dům či pořídit teplovodní solar sami.
Zkuste to nadhodit na schůzi, možná vám dokonce někteří ze soudruhů bratrů a sester budou i rozumět - co jim to vlastně vysvětlujete.
06. 01. 2014 | 17:10

tralala napsal(a):

Pleny s nulovou DPH, úžasné.
Udělejte si příležitostný průzkum , mladé maminy jsou za dámy, nalakované,raději umělé nehty jsou samozřejmostí, koupě hotového jídlo už mrňatům rovněž,sedíc u telky, čekajíc na dotočení programu automatické pračky ve společnosti podobně postižených kámošek na mateřské atd. Souhlasím, potřebují nějakou tu injekci, proč by ne právě finanční.
06. 01. 2014 | 17:12

Míla napsal(a):

tralala
před 52 lety/stáří syna/a 50 lety stáří dcery,se pleny nejdříve zbavily nežadoucí hmoty,řádně se vymáchaly a následně šly do pračky zn ROMO.Po řádném vyprání a vymáchání v napuštěné vaně se řádně vyždímaly v té samé pračce se ždímačkou.Na prádelní šňůry musely být dány v bílém stavu,zahnědlé by popudily sousedy.Po usušení se vyndalo žehlící prkno a provedlo se žehlení a složení do tvaru vyhovující prdelce kojence.Tak tyto radosti šly dvakráte za sebou přibližně rok a půl.Píši to proto,aby dnešní generace věděla jaký pokrok za půl století nastal.Je fakt,že na obě ratolesti nám stačilo asi 50-70 plen,které byly za pakatel,to samé o Sunaru.Čili práce pro dva až,až.Na nehty a lakování čas nebyl,na zábavu také ne a dědulové a babky daleko.
06. 01. 2014 | 17:55

smutný napsal(a):

Otázka je, co se dnes ekonomicky vyplatí víc. Jednorázové pleny či látkové pleny, které se musí prát, vyvářet, žehlit?? Nebudeme brát v úvahu čas potřebný na tyto práce, jen cenu energií a materiálu.
06. 01. 2014 | 18:14

Míla napsal(a):

Smutný
když ony ty jednorázové pleny neexistovaly.Tak jiné východisko nebylo.Dcera pro potomky rovněž používala pleny látkové,dětské soupravičky mohla rovněž hodně použít,žena vše pečlivě schovala,nejdříve jako vzpomínku na děti,později to schovala pro dceru a období kdy bude babčou.
06. 01. 2014 | 18:30

smutný napsal(a):

Mílo
...sakra, to vím taky, že neexistovaly, když jsem prděl do látkových :-)
06. 01. 2014 | 18:56

Občan napsal(a):

Mílo,
jednorázové pleny minimálně od počátku 80. let existovaly. Byly z NDR a používaly se do zavazovacích/zapínacích "kalhotek" stejně jako látkové. Eventuálně se kládaly do takových kalhotek s nepromokavou síťkou.
Byly dost běžně k dostání, protože jsme je kupovali kdykoli jsme někam jeli s dětmi na víc než jeden den. Což bylo dost často.
06. 01. 2014 | 19:26

Míla napsal(a):

Občan
to je možné,já jsem v těchto letech už vývoj plenek nesledoval.Dcera vnouče rodila v r.87 a používala látkové pleny.Já byl použit k vození kočárku,pleny jsem už nepomáhal prát.
06. 01. 2014 | 19:54

queribus napsal(a):

Osvobozovat jednorázové pleny a sunar od DPH (na nulu) je evidentní pitomost, srovnatelná s analogickým nesmyslem, jímž by bylo snížení DPH u knih. Literárního braku je vydáváno nepřeberně a směšné ceny i hodnotných knih v antikvariátech, doslova po pár korunách (nemluvě o veřejných knihovnách], umožňují i nejchudšímu důchodci (má-li způsobilý zrak) učíst se do aleluja.... U těch plen tomu není jinak: souvislost s nedostatečnou plodností je nulová, údajné úspory peněz mladým rodinám zanedbatelné. Ke všem racionálním protiargumentům zde vysloveným (např. Míla) přidám s malou nadsázkou ještě ten, že pohoda současných mladých rodin v tomto směru (pro rodiče dětí před několika desetiletími sotva představitelná) zřejmě povede k tomu, že motivace dětí (rodiči) k uplatnění hrnce či později WC se takto ještě sníží. Takže při veškerém pohodlí drtivé většiny současných mladých matek budou zřejmě jejich dítka valit do plenek ještě v 5 letech..... Jak jen dokázaly (jejich předchůdkyně) zvládat své potomstvo před skoro 2 staletími třeba na Starém bělidle....? A to ještě tam kterési (snad Kučerovic ?) musely z nouze pojídat veverky.... Inu, lenosti není nikdy dost (na to, aby se třeba "klasická" počuraná plena vymáchala.....)
06. 01. 2014 | 22:45

tralala napsal(a):

Míla,queribus,...
Mladá generace je líná více než se sluší, náročná ve všech ohledech a příliš zdravě kritická. Neprošla tím, čím projít měla, a to nejen vlivem vývoje společnosti, ale především díky těm, kteří ji vychovali. A ty plíny ? Musel jsem se držet stolu, abych nespadl, když jsem viděl, že moderní dámy už používají pro prťata bavlněné buclaté miniplínečky ze zahraniční za tisícekorunové ceny a věřte nevěřte, oni je fakt umí i vyprat. A klidně do tří let věku dítěte, však nová pračka to zvládne hravě i do těch pěti. Pokrok připravuje dámy o peníze na každém kroku, s tím se už nic nenadělá.
06. 01. 2014 | 23:39

stejskal napsal(a):

Tak to bych skoro řekl, že je atribut každé mladé generace (minimálně z pohledu většiny nás staších :-)

Hezký den.

Libor Stejskal
07. 01. 2014 | 09:38

K.V napsal(a):

Pane Stejskale, HRBÝ A TRAPNÝ OMYL ( nebo lež?)
generace po válce šla na Stavby mládeže a neptali se co za to. Stačil pocit že si budují svoji vlast a jsou ve správné společnosti.
A generace až do roku 1989 se angažovaly v SSM, hnutí Brontosaurus a nevím kde všude ještě, a také si tam nechodili nakrást.
Až po cinkání líči se tu stalo trendem,že práce je ošklivý komunistický zločin, fuj s tím, vystudujeme něco lehkého a zbytečného a pak do zbytečného úřadu, neziskovky, dělat něčemu dealera, nebo politologa a novináře, a nejlépe na sociálních dávkách
07. 01. 2014 | 11:36

tralala napsal(a):

K.V.
souhlasím s Vámi, revoluce s klíči vyprodukovala .......
07. 01. 2014 | 13:01

evix - nejsem stroj! napsal(a):

Pánové, moje matka šla do důchodu v 54 letech a tchýně v 55 letech. Děti nám měl tím pádem kdo hlídat...Kdo bude hlídat vnuky, když já mám jít do důchodu až v 64 a 8 měsíců? CO?...Starali jste se někdy o dítě, asi ne, jinak by jste furt tady neoháněli jen blbou peněženkou!
07. 01. 2014 | 19:59

tralala napsal(a):

evix
Tak Vy se domníváte, že jde o "jen blbou peněženku".
Všechno souvisí se vším, paní. Vy vidíte prioritní problém v tom, kdo bude hlídat vnuky. Především by to měli být matka s otcem, ne snad? A pokud se cítí matka potřebná chodit do zaměstnání, jsme zpět u té "blbé peněženky".... bez vlivu na to, kdo dítě bude, nebo nebude hlídat.
Moje děti pomohl starý systém ohlídat funkční MŠ a děti tam chodily velmi rády.
08. 01. 2014 | 14:33

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy