Ukrajinská krize spojuje demokraty

26. 03. 2014 | 21:02
Přečteno 2247 krát
Mám radost z toho, že ruská invaze na Krym spojila Evropu, jakkoliv se nám dosavadní kroky zdají slabé. Ještě větší radost ale mám z toho, že i naše politická scéna byla schopna vyjádřit podporu současnému ministru zahraničí.

Vezmeme-li v potaz skutečnost, že zahraniční politika je v zásadě v pravomoci jednotlivých členských států EU, pak to, že se dokáží tyto státy shodnout na nějakém, byť minimalistickém postupu vůči východnímu agresorovi, je mj. důkazem toho, že máme společný civilizační základ – úctu k demokracii, právnímu státu a ochraně lidských práv. Vzhledem k různorodosti svých zájmů a historických zkušeností, ale i trvalou snahou Ruska EU narušit, to není málo. EU snad z této krize vyjde vnitřně jednotnější.

V poslanecké sněmovně jsme ale 25.3.2014 byli svědky nevídaného: vládní strany byly schopny podpořit návrh opozice (M. Němcové, ODS) na odsouzení ánšlusu Krymu k Rusku. Tím nepřímo podpořily i postoj ministra zahraničí Zaorálka (ČSSD). Přirozeně tato usnesení nepodpořila – kromě Hnutí Úsvit - KSČM. Je pozoruhodné, že extrémní levice patrně stále žije v iluzi, že Moskva je Mekkou socialismu, jakkoliv tam panuje absolutistický car Vladimír.

Zvláštní podporu a poklonu zaslouží v této věci pevný postoj ministra Zaorálka, který to ale ve vlastní straně nemá lehké. Dokládají to výroky ministra Mládka (Události, komentáře 11.3.2014) "Rusko je v zoufalé situaci, neustále ustupuje. Na východní Ukrajině jsou klíčové závody pro ruský obranný průmysl, pokud se Ukrajina přímo, či nepřímo stane členem NATO, tak to velmi vážně poškodí obranyschopnost Ruska"; "Nevím, jaký je konečný cíl politiky USA, zda to je získání Ukrajiny anebo rozdrobení Ruska jako takového"; "V této chvíli nepochybně je cílem získání Ukrajiny, tak to vypadá, to je dramatické ohrožení pro Rusko".

Otázky ale zůstávají: je anexe Krymu konec příběhu? Ruská vojenská přítomnost na Krymu byla smluvně garantována, ekonomicky je podle Financial Times z 7.3.2014 na 2/3 průměru HDP Ukrajiny, nejde tedy o žádný zlatý důl. Pokud to není konec příběhu, kam až může Putin zajít, aby EU sáhla po ekonomických sankcích? Došlo by ke kolektivní obraně již při napadení Pobaltí, anebo až Polska? Polský ministr zahraničí Sikorski má pravdu: toto je pro Evropu hodina pravdy.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Sláma napsal(a):

Jako vždy napsal Svoboda kupu nesmyslů.
Když Německo a Spojené státy investovaly do násilného, nedemokratického převratu na Ukrajině, měly mít promyšleny a připraveny další kroky.
Jak se ukazuje, zase němečtí a američtí stratégové měli chiméry a domnívali se, že stačí svrhnout "diktátora" a prozápadní demokracie naskočí sama. Ale ono to takto nefunguje!
26. 03. 2014 | 21:23

Yosif K napsal(a):

Dokládají to výroky ministra Mládka (Události, komentáře 11.3.2014) "Rusko je v zoufalé situaci, neustále ustupuje. Na východní Ukrajině jsou klíčové závody pro ruský obranný průmysl, pokud se Ukrajina přímo, či nepřímo stane členem NATO, tak to velmi vážně poškodí obranyschopnost Ruska";
KONEC CITATU.

Mládek nikdy nedostal bezpečnostní prověkru nebot jeho žena jest členkou "ruskojazyčné organizované skupiny". A Mládek sám jest stalinista.

Ohledně "ohrožení Ruska" Mládkovy kydy jsou komické:
a) Rusko nikdo neohrožuje, západní svět není schopen ukočírovat pár banditů v Afganiostánu, natožpak aby se montoval mezi oplilé mužiky v Rusku. Proč?
b) Na východní Ukrajině se kalí ocel a kope uhlí - nic z toho není pro Rusko kritické - opravdový zbrojní průmysl je za Uralem.
c) největší bezpečnostní ohrožení Ruska je rychle se množící muslimská populace na ruské straně Kavkazu (a v Tatarstanu). Tam ovšem Rusko vládne "tradičně". Propachtovalo místní vládu několika místním klanům, které si platí a kterým dovoluje zločineckou činnost. To ovšem nemusí dopadnout dobře.
26. 03. 2014 | 21:28

Sláma napsal(a):

Svoboda napsal zjevnou nepravdu: "máme společný civilizační základ – úctu k demokracii, právnímu státu a ochraně lidských práv."
Postup většiny států EU, které jsou zároveň členy NATO byl v případu etnických čistek provedených vůči etnickým Srbům s podporou vojsk NATO a s podporou tajné služby Německa v naprostém rozporu s principy demokracie, právního státu a ochrany lidských práv.
V současnosti tvoří etničtí Srbové největší uprchlickou komunitu v Evropě - vyhnáno jich bylo před 0,5 mil., aniž se o to samozvaní ochránci lidských práv z EU zajímají.
Tito ochránci pláčí nad údajným porušováním lidských práv Romů v České republice, ale nechtějí vidět, že již téměř 15 let žijí Romové, vyhnaní Albánci za laskavého dohledu vojsk NATO z Kosova, v utečeneckém táboře na předměstí Podgorice na útraty vlády Černé hory.
26. 03. 2014 | 21:28

Josef von Tirol napsal(a):

To:Sláma
Házíte prázdnou slámu.
26. 03. 2014 | 21:31

Sláma napsal(a):

Myslím, že oba Svobodovy články jsou natolik primitivní agitkou, že ani nestojí za diskuzi.
Navrhuji dvě jiná témata. Rychle zapadla informace o bezpilotním letadle Spojených států, které bylo přinuceno přistát na Krymu. Je zcela evidentní, že je snaha tuto informaci rychle ututlat, neboť svědčí o tom, že Američané připravovali eskalaci ukrajinských událostí s předstihem, neboť dislokace amerických vojáků, ovládajících bezpilotní letadla, na území Ukrajiny nemohla proběhnout ze dne na den.
Dále to svědčí o technické vyspělosti Ruska. To už nebude tak jednoduché, jako v Afgánistánu!

Druhé téma je poprava předáka Pravého sektoru Muzyčka. Podezřele rychle se vytratila ze všech zpráv!
Samozřejmě, že to chápu. Jednak se pozornost zaměřila na tohoto "demokrata", který šířil demokracii po vzoru USA s útočnou puškou v ruce, jednak to ukazuje na boj o moc v současné nelegitimní prozatimní ukrajinské vládě.
26. 03. 2014 | 21:35

Yosif K napsal(a):

Sláma napsal(a):
Jako vždy napsal Svoboda kupu nesmyslů.
Když Německo a Spojené státy investovaly do násilného, nedemokratického převratu na Ukrajině, měly mít promyšleny a připraveny další kroky.
Jak se ukazuje, zase němečtí a američtí stratégové měli chiméry a domnívali se, že stačí svrhnout "diktátora" a prozápadní demokracie naskočí sama. Ale ono to takto nefunguje!
26. 03. 2014 | 21:23
KONEC CITATU.
Na Ukrajině "neinvestoval" nikdo nic do ničeho. To jenoím stalinisti jako vy si myslí že lidi je nutno k odporu proti kelptokratům a lemplům rozeštvávat ze zahraničí.
Janukovyčova vláda nastavila příliš velký tlak na pojistných ventilech a vše vylétlo do vzduchu:
1) chtě nechtě osekávala socální dávky a veřejné služby - například přestaly jezdit dělnické vlaky atd atd
2) zároven polovunu všech státních zakázek (ofiko) dostal Janukovyč JR - z nuly zbohatnul na 14 miliard Kč.
3) zároven Janukovyč (na rozkaz Moskvy) dal Ukrajincům na vědomí že místo přibližování k Evropě se znovu stávají ruskou gubernií. To se nerusům rozhodně nemohlo líbit.

V ten okamžik to prostě bouchlo - s čímž soudruzi v bruselu ani nepočítali ani to neplánovali - čučeli jako když jim boucnou saze v komíně. Rusové však na to byli skvěle připraveni - jelikož krize byla v JEJICH REŽII A PODLE JEJICH NOT.

Putin už navždy vejde do dějin jako Rus který sebral nenáviděným chochlům a chocholuškám (libozvučně rusky chochlosráčům) většinově ruský Krym.
26. 03. 2014 | 21:38

Yosif K napsal(a):

Upřímné mínění upřímných ruských panslovanských soudruhů - Ukrajino - hybaj zpět do ruské říše - budiž opět ruskou gubernií!!!!!!!!!!

Хохлосрач — самый модный стиль общения братских народов России и Украины в Интернете. С распадом Советского Союза Украина оказалась самостийной державой, при этом сохранив тесные культурные и экономические связи с Россией. Некоторые товарищи в России пытаются высказать мнение, что мол такой страны как Украина вовсе и нема, и пора бы её вернуть в состав империи. На Украине с такой позицией москалей не всегда согласны, что и становится поводом для спора братских народов, любовно называемого хохлосрачем.
26. 03. 2014 | 21:44

Sláma napsal(a):

Svobodo, jestli se chcete opravdu zasloužit o lidská práva a o zásady mezinárodního práva, tak iniciujte zrušení uznání nezávislosti Kosova vaší vládou!
Kosovo bylo odtrženo po nelegálním bombardování Jugoslávie letadly NATO, tedy s užitím síly. Je tu tedy stejný precedens, jako v případě Mnichovské dohody, jak vrátit věci do právního stavu!
26. 03. 2014 | 21:47

Yosif K napsal(a):

Cituji HN:

To, že italská vláda oznámila, že dokončení ruského plynovodu South Stream nevidí jako pravděpodobné, je pro ruské zájmy prostě obrovská rána.

Konec citatu.

Putinuška kope kolem sebe aby si upevnil popularitu mezi opilými mužiky.
---Rusko žije z vyvozu ropy a plynu a oceli. A ceny plynu a oceli šly poslední roky dost dolů.
---Ergo kladívko hospodářský růst Ruska se zastavil - přes gigantický rozhoz peněz v Soči.
---Ergo kladívko každý schopný fašistický autokrat napadne slabšího souseda a pochlubí se mezi domácím publikem kapitálním územním ziskem.
26. 03. 2014 | 21:59

Yosif K napsal(a):

Pane Sláma, člověk u bvojáků nikdy neví - ale zdá se že zpráva o americkém bezpilotním letadle byla lež vyrobená pro vyhecování nepříčetných proruských fanatiků jako jste vy sám. Kdyby to nebyla lež, tak už by ruská televize ukazovala ukořistěný drone od rána do večera a od večera do rána, tak jak to dělali Iránci když se jim SKUTEČNĚ podařilo jednoho dronu zmocnit.

cituji DEFENSETECH:
The Pentagon is denying reports by Russian sponsored media companies that a U.S. Army drone crashed while flying an intelligence mission over Crimea.

An unnamed Pentagon official told ABC News the report was false because the U.S. is not flying any drone missions over Crimea, the segment of Ukraine that Russian troops are stationed.

Rostec, a Russian state owned media company, reported the U.S. drone was flying at 12,000 feet when a cyber attack forced it to make an emergency landing. The Voice of Russia reported the drone was an MQ-5B Hunter with the “66th U.S. brigade of military intelligence with the main location in Bavaria.”

A couple issues with that report besides the denial from the Pentagon.

First, the MQ-5 Hunter is one of the oldest, most basic drones in the U.S. fleet that the Army has since replaced with the RQ-7 Shadow. Even if the Russians mistook the drone for a Shadow, it seems unlikely the U.S. would fly one of their slowest and least powerful drones in the U.S. fleet.

If the U.S. military flew an intelligence and surveillance collection mission over Crimea with a drone, it seems a lot more likely the U.S. would tap the Air Force to fly its stealth drone for such a sensitive mission — the RQ-170 Sentinel. Tough to mistake the Sentinel for the RQ-5 Hunter.

Read more: http://defensetech.org/2014/03/14/pentagon-denies-downed-u-s-drone-report-in-crimea/#ixzz2x6Z3uwrQ
Defense.org
26. 03. 2014 | 22:08

vuk napsal(a):

Západ se projevil jako nepřítel demokracie, právního státu i lidských práv. Podpora kyjevského fašistického puče to jasně ukázala. Komunisté se naopak postavili na stranu demokracie a svobodných voleb. Dnešní Rusko samozřejmě je kapitalistická země, ale v této krizi není agresorem, proto si podporu komunistů zaslouží. Ukrajinský prezident Viktor Janukovyč proti ruskému postupu nijak neprotestoval. A řeči pučistů nejsou důležité. Pučisté stejně tak nejsou oprávněni jménem Ukrajiny podepisovat asociační dohodu s EU, je to anexe Ukrajiny Evropskou unií.
26. 03. 2014 | 22:28

Kanalnik napsal(a):

Vydavat ukrajinske udalosti a angazovani Zapadu v nich za posileni demokracie na Ukrajine moc nejde. Za posileni miru v Evrope take ne. Misto dialogu s Ruskem jednal Zapad na UA jednostranne a ted sklizime ovoce toho totalniho amaterismu Zapadnich politiku my vsichni. Ohanet se pritom demokracii nemuze smazat fraskovitou pachut, ktera se z toho vseho lyne.
26. 03. 2014 | 22:37

michal napsal(a):

bojovat musí domácí, posílání osvoboditelských armád moc nefunguje, rusko si testuje upgrade evropy, zda česko bude skutečně trojským koněm do evropy a do nato, anexi nepotřebují, loutkoherec také neleze do hlediště, mjá tam kašpárka, třeba i na Hradě
26. 03. 2014 | 22:39

Křenovský napsal(a):

YosiffK
Teda Vaše připomínky číst,to je zábava.Při čtení Vaších blábolů popíjím bíle pro snadné pochopení Vašich názorů.Krása nesmírná a radost jaké máme uvědomělé občany.Moc děkuji a přispívejte..Budu usínat v pohodě,zimy budou mírné,Rusy nepotřebujeme.atd,atd, Myslím že Vaše místo je ve školství,učit,učit .Zítra se snad dožiji sedmdesáti let a za touto skutečnost můžu poděkovat Rusům .Vysvětlovat to to co jsem zde napsal Vám je zcela zbytečné.Přeji zdraví.
Milan Křenovský
lesník ve výslužbě
26. 03. 2014 | 22:40

eleison napsal(a):

Mimochodem,na internetu lze najít velice podrobné čtení o válce v Pobaltských republikách,do té doby cara území, zhruba v letech 1918-1922:člověk se nestačí divit kolik generálů ze západních zemí, kolik front tam vedli,kolik kontigentů svých vojsk tam tehdy natáhli.Jakoby jim šlo o život tam daleko od jejich vlasti.Četl jsem to v detailech celé hodiny.Obdobně si lze přečíst třeba v memoárech dnešního generála NATO jak nesmyslná byla předválečná politika Polska (před 2.sv.válkou).Churchill:"Z Polska bolí Evropu hlava".Sikorského nechal zahučet s letounem do moře.Raději.

Krize na Krymu napětím připoměla krizi Chruščev-Kennedy ohledně zátoky sviní na Kubě (tuším 1962?)-tehdy všichni cítili že 3.sv.válka je na milimetry blízko.

Tady se domnívám,na Krymu,jde spíše o o to,že Ukrajinští oligarchové potřebovali zvednout vlnu nacionalismu,která by zakryla ty protesty z Majdanu,které vzešly z 50% -ní nezaměstnanosti na Ukrajině..Totéž jako dělá dnes vláda Ukrajiny a její president dělal Hitler.Ventiloval sociální napětí v Německu vzniklé nezaměstnaností v krizi nacionalismem vůči okolním zemím,především vůči SSSR.Cynismus dnešních některých veřejně-činných Poláků,kteří retušují fakt 8 milIonů Poláků zabitých Němci ve WWII je až neskutečný.Ovšem Hitler byl demokratičtější než dnes Ukrajinci,protože v roce 1933 se zůčastnil voleb do parlamentu se ziskem 33% a prvé komunisty se 40 % zatknul,pak i mnoho jiných.V roce 1934 byl v Německu presidentem pak zvolen téměř jednomyslně.Strach zapůsobil.

Pád vlády Ukrajiny,složené výhradně jak před tím za Janukovyče a nyní opět za Jaceňuka z milIardářů ,kteří majetky získali vysokými státními funkcemi (ala u nás třeba i takový Zaorálek,ale nejenom on) by jistě měl dopad i na postavení podobných "oligarchů" i v Rusku. Oligarcha,kterého v Rusku stíhali za to,že jeho zisky pocházely z ruských letišť (státních,polostátních,soukromých?) je spíše výjimkou.To,že Západ zmrazil konta 18 vysokým státním funkcionářům Ukrajiny,svědčí o výše psaném.Ale je mezi nimi i Jaceňuk (5x ministr,předseda i parlamentu) nebo ho Západ za vzorné chování ze seznamu škrtnul? Dluh Ukrajiny je hodně menší než u ČR.A Rusko mělo z privatizace trilionové zisky,tam o dluh vůbec nejde.Může být i trnem v oku všem,kdo vězí v krizi.Putina již několkrát v ruských anketách zvolil jako třetího nejvýznamnějšího človeka ruských dějin:Za prvním Leninem a druhým Stalinem,před čtvrtým Petrem Velikým.Gorbačev-kdesi na 6.místě.Oba se vyjadřují kriticky ke Stalinovi,Putin méně kriticky,Vedoucí ruský ekonom tvrdí na YouTube že v tempu rozvoje ekonomiky jsou daleko pozadu za Stalinem.Stalinova první pětiltka prý postavila 8640 zbrusu nových fabrik.Známy jsou též velké úspěchy lenigradského šéfa Kirova pří dobývání fosfátů na Kolském polostrově (největší vývozce).Zastřelen neznámým na ulici 1931.Zatímco Anglie,Japonsko a USA svedly těžké vojenské boje s Německem o fosfáty z Mikronésie v 1.sv.válce ,pak vítězové-Japonci a USA MEZI SEBOU.
MIKRONÉSIE a USA BYLY JEDNĚMI Z DEVÍTI ZEMÍ spolu s námi-ČR,KTERÉ PROTI 137 ZEMÍM VĚTŠINY HLASOVALI NEDÁVNO PROTI PŘIJETÍ PALESTINY ZA POZOROVATELE OSN.
IZRAEL PODOBNĚ NÁM MÁ NEJMLADŠÍ UZNANÉ HISTORICKÉ HRANICE STÁTU.ZA NÁMI JE v pořadí USA,které má hranice nejen jedny z nejmladších,ale i sporného původu:Získané vyhlazováním domorodců,válkou s Mexikem.Snad je na čase u nich černocha v čele vyměnit za původního Indiána,kterému země patřila.TO pro DEMOKRACII.O které tak halasně vytrubují.Snad se týká práv všech? Nebo ne.Jen některých ras?
RUSKÉ HRANICE PATŘÍ K NEJSTARŠÍM VE SVĚTĚ.
Pakliže špatné proto,že carské,nechtˇse svých hranic vzdají početné konstituční monarchie Evropy.Je jich možná zde nejvíc.Ostatně příbuzný Obamy žije v Africe na území,odkud si do roku 1888-zrušení otroctví-Portugalci do Brazílie vozili lodí černé otroky.Země Barrosa!!! Portugalské otrokářství bylo ze všech otrokářství prý nejsurovější.

Kdo chce hrbáčkovsky lízat něco co je v podstatě vhodno být plivátkem?
26. 03. 2014 | 22:43

patriot napsal(a):

Anketa na www.parlamentnilisty:

Vladimir Putin je...

...moudrý státník, kterého bych klidně volil(a) – 73%
...prezident velmoci, která hájí své zájmy. Úplně stejně své zájmy hájí i USA – 18%
...nebezpečný totalitář, před kterým se musíme mít na pozoru – 6%
...rovnocenný následník Stalina a Brežněva – 3%

hlasovalo: 23 051 lidí (dnes ve 22:45)

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Silne-Rusko-je-zarukou-svetoveho-miru-nechceme-fasismus-znelo-Vaclavakem-312546

Jak je vidět, lidé jsou v drtivé většině naštěstí normální!

P. Svoboda a podobní „demokraté“ jsou akorát k smíchu.
26. 03. 2014 | 22:48

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

"...Ruská vojenská přítomnost na Krymu byla smluvně garantována, ekonomicky je podle Financial Times z 7.3.2014 na 2/3 průměru HDP Ukrajiny, nejde tedy o žádný zlatý důl..."

Ruská vojenská přítomnost na Krymu není 2/3 průměru HDP Ukrajiny.

Chtělo by to méně vínka a hned se ty slova budou smolit dohromady o něco lépe !
26. 03. 2014 | 22:53

********** napsal(a):

Dluh Ukrajiny (zčásti vůči Rusku) je 29 miliard dolarů.Je to polovina sumy nyní zablokované na osobních účtech na západě vysokých státních funkcionářů Ukrajiny.
26. 03. 2014 | 23:19

S.Š. napsal(a):

patriot :
A kteří lidé, pane patriote ? Ti, kteří chodí číst Parlamentí listy, je to tak ? Podle anket PL jsou tamní čtenáři z více než 60% voliči KSČM a z cca 25% voliči ČSSD (tuším, že tehdy asi 7% hlasujících uvedlo, že jsou voliči ODS). To ale nebude DRTIVÁ VĚTŠINA obyvatel země, že ne ?
:-)
Víte, co ? Je to docela s podivem, protože Parlamentní listy jsou především platformou krajní pravice. Působí zde různí extremisté, včetně významného člena Národní strany Radima Panenky nebo člena neonacistické Dělnické strany a kandidáta DSSS ve volbách Václava Prokůpka, autora kachny o romském pokladníkovi, Adama Bartoše nebo Lukáše Petříka ani nezmiňuji. Toho si ale čtenáři PL ani nepovšimli. Nevěděl byste, jak se jim to mohlo stát ? :-)
26. 03. 2014 | 23:25

Martin1 napsal(a):

Název článku je "Ukrajinská krize spojuje demokraty", to je ale spíše autorovo přání, ale ukázalo se jasně před celým světem, že přátelství ukrajinských a ruských vojáků je nerozborné a to musí potěšit každého opravdového demokrata.

Prognóza: Ukrajinský samozvaný premiér Arsenij Jaceňuk se bude muset velice brzy spakovat před svou vlastní armádou do exilu a dožít na "směšném" důchodu v EU. Nejpozději do vyhlášení výsledků z nových voleb - pokud si výsledky nevystřílí zase na náměstí.
26. 03. 2014 | 23:34

pozorovatel napsal(a):

Pane Svobodo,
ministrovi Zaorálkovi se smějeme. Tedy, pokud se za něj nestydíme. Což je většinu času. Protože ubohost moc k smíchu není.
Viděl jste film "Myš, která řvala?"
26. 03. 2014 | 23:49

pozorovatel napsal(a):

To S.Š:
Já to vždy proběhnu všechno, počínaje Parlamentními listy přes zdejší Aktuálně na Protiproud, Free Czech Press, Britské listy a Zvědavce, zabrousím i na Pravý břeh anebo ChristNet.. Všude je něco zajímavého a člověk si z celku udělá obrázek. Veřejnoprávní média jsem už zcela vynechal. Dost se mi líbí Britské listy, přestože je mi mnoho článků proti srsti. Ale nechť, každý má právo na svůj názor, pokud není vyloženě mediální manipulací a lží (což třeba tyto stránky dost často jsou).
Suma sumárum:
Zdrojů je dost a obrázek si člověk při selském rozumu udělá. O to víc zloby na ty, kteří člověka urážejí tím, že z něj dělají blbce.
26. 03. 2014 | 23:57

MartinO napsal(a):

pozorovatel:

Většinou to ale funguje tak, že člověk už obrázek má utvořený už předem. Pak jen vyhledává zdroje které mu jeho "pravdivý" obrázek potvrzují a jiné zdroje ignoruje nebo označuje za propagandu.
27. 03. 2014 | 00:08

pozorovatel napsal(a):

To MartinO:
Ano, to je možné.
Ale na základě čeho si člověk ten obrázek dělá?
- je to zdravý rozum. V padesáti už člověk není žádný zajíc.
- je to vzdělání. Pokud studujete sociální informatiku, dostanete přehled o teorii informace a jejím působení. Jakož i o zneužívání téhož.
- je to o výchově. Prostě odmítáte brát hajz.íky, kteří bezostyšně lžou.
Prostě člověk je nějak utvořený. A bojuje tu proti ruským okupantům, tu proti komančům, a tu proti takzvaným demokratům, kteří slovy zaštiťují ty nejbolševičtější skutky (jako zde pan Heller, že).maakfa condition.
V diskuzi stojí člověk proti jiným a roli hrají jistě i jiné faktory - třeba "neprohrát".
Ale při sběru informací musí být člověk objektivní a musí i umět vyrovnat se s nepříjemnými fakty. Aby věděl, a ne pouze zastával stanoviska, a aby našel pokud možno pravdu. Aby se nestyděl sám před sebou, I když, pravda, někdy to není příjemné.
27. 03. 2014 | 00:22

Rudi Koutek napsal(a):

MartinO napsal(a):
"pozorovatel:
Většinou to ale funguje tak, že člověk už obrázek má utvořený už předem. Pak jen vyhledává zdroje které mu jeho "pravdivý" obrázek potvrzují a jiné zdroje ignoruje nebo označuje za propagandu.
27. 03. 2014 | 00:08"


Neco podobneho me taky nepadlo, ale tak dobre bych to urcite nenapsal.
27. 03. 2014 | 00:27

deviant s ndr napsal(a):

to Rudy kok.tek
Rudi Koutek napsal(a):

MartinO napsal(a):
"pozorovatel:
Většinou to ale funguje tak, že člověk už obrázek má utvořený už předem. Pak jen vyhledává zdroje které mu jeho "pravdivý" obrázek potvrzují a jiné zdroje ignoruje nebo označuje za propagandu.
27. 03. 2014 | 00:08"
Neco podobneho me taky nepadlo, ale tak dobre bych to urcite nenapsal.
Ne, Tebe urcite ne. Ty mas problemy googlovat natoz psat ty saska palice. Ale takiovejch tu je
27. 03. 2014 | 00:40

Rudi Koutek napsal(a):

deviant s ndr
Na uz ses vyblinkal?
27. 03. 2014 | 01:23

gentlemen-s club napsal(a):

S.Š.
Už zase sestavuje seznamy. Tentokrát čtenářů Parlamentních listů.
Nikoli ovšem jako Oskar Schindler k jejich záchraně (byť třeba před rudým nebezpečím, které když je zachvátí, zahynou) ale spíš kvůli plánování. Kolik žiletkového drátu. Kolik hollowpoint nábojů, kolik nehašeného vápna a kolik buldozerů.
A kvůli účetnictví s příslušnými Pišvejcovými konstatnami.

Ona to bude taková sestřenka Julie Timošenkové. Tyhle demokratky mají podobné příslupy, Madlou Albrightovou a 600 tisíci iráckých dětí to začlo. Vlastně ne, byla to Hillary Cilntonová, která upalovala ve Waco děti v břiších jejich matek.
Je asi potřeba tyhle lidi (čím dál tím více krvežíznivé dámy) sledovat a být přpraveni je zamknout v radničním sklípku, kdyby došlo na nějaké nepokoje.
Hysterky oddělit od davu, aby jej neinfikovaly, jako Théroigne.

Jak jim to nepude, budou zklamány a půjdou do Mišelinky tahat gumy z lisu.
27. 03. 2014 | 01:58

antipolitik napsal(a):

S.Š. A kdo chodí sem podle vás? Řekl bych, že kromě pár reslů, yosifů a S.Š. taky normální lidi.
27. 03. 2014 | 06:08

bob napsal(a):

kanálník
"Misto dialogu s Ruskem jednal Zapad na UA jednostranne a ted sklizime ovoce toho totalniho amaterismu Zapadnich politiku my vsichni."
Ty voe, my jsme se taky Ruska neptali jestli můžem do EU a podle Vás je to hrozná chyba:-)
27. 03. 2014 | 07:26

Terry Fox napsal(a):

Já jem dnes ve zprávách slyšel o prvním hmatatelném plodu majdanské revoluce: Ukrajinská vláda zvyšuje cenu plynu pro domácnosti o 50%, další zvyšování bude následovat postupně, je to ptřebné, podle dohody s MMF. Ukrajinci si ještě budou moc a moc libovat v tom co je čeká. Ale na druhé straně - jistě to s povděkem snesou, protože svoboda (=svoboda od Ruska, se západním jařmem na krku) něco stojí. I když je jakkoliv fiktivní, i kdyby neměli co jíst a mrzli ve svých bytech (jestli nějaké budou mít). Pánové a dámy z místního "pravého sektoru" mi jistě dají za pravdu.
27. 03. 2014 | 08:04

Vandal napsal(a):

pozorovatel 00.22
vystihl jste to přesně
27. 03. 2014 | 08:16

Terry Fox napsal(a):

Někteří tady píší, že prý USA a Západ na Ukrajině nic neinvestovali. I když USA veřejně přiznávají, že do podpory ukrajinské opozice vrazili v posledních letech 5 MILIARD DOLARŮ. A ty jsou teď v čudu.
27. 03. 2014 | 08:16

patriot napsal(a):

S.Š.:

Nevím, kteří lidé hlasovali, stejně jako to nevíte vy.

Občas procházím různé weby a čtu různé diskuse. Putin vede nad našimi „demokraty“ zhruba 10:1.

Je ovšem možné, že internet u nás mají (až na výjimky) samí putinovci.
27. 03. 2014 | 08:19

jozka napsal(a):

bob:

Jo, tech komunistu je. A kde vsude jsou!

http://www.blisty.cz/art/72695.html
27. 03. 2014 | 08:37

Admirál napsal(a):

"Ukrajinská krize spojuje demokraty"

To je teda titulek.

Spojila demokraty s fašisty z Majdanu?

Každopádně Muzyčka už odpojila. Asi dost věděl.

Jen tak dál. Demograti.
27. 03. 2014 | 09:06

resl napsal(a):

Zaorálek se nesmí z bolševiků podělat a to ani z vlastních řad. Přitvrdit ještě víc, jinak ho smetou, nebo mu nastražej něco do bytu. žádná měkkota na komouše neplatí, jen tvrdost a házet jim denně jejich zločiny na hlavu.
27. 03. 2014 | 09:17

Petr z Tábora napsal(a):

S nadpisem nesouhlasím. Odpůrci referenda nejsou pro mne demokraté ani tam, ani ve Švýcarsku, ani v ČR. Obecně nejsem žádný fanda Ruska, ale jsem pro přátelské vztahy a obchod a silné NATO.
Nicméně jasná většina obyvatel Krymu nechtěla být součástí Ukrajiny a to by měl každý demokrat respektovat. Chápu, že řada států má území s významnou menšinou a tak se bojí, že jejich Katalánci, Skotové, Korsičané, Němci z nejsevernější Itálie, Kurdové atd by chtěli též uspořádat referendum a svobodně se odtrhnout. Ekonomicky to jsou samozřejmě hlouposti, lepší jsou větší celky, ale proč to brát třeba v EU tragicky - nedávno se říkalo jak budujeme Evropu regionů.
27. 03. 2014 | 09:40

Bakalův nezvaný host napsal(a):

Fašismus může spojovat jen fašisty.

Kroutit hlavou musí asi lidé na Krymu,
ani my v našem referendu, ani náš parlament pro světovládce nic neznamenají, jen to, co chtějí oni je prý demokracie.
27. 03. 2014 | 09:44

Bestia triumphans napsal(a):

Patriot:
Parlamentní listy?
To je vtip, ne?
Stačí se podívat, jak tam vypadají diskuse.
Žumpa frustrovaných jedinců a dobrý materiál pro psychiatry.

A jak psala S.Š., zajímavé, jak se tam potkávají příznivci krajní levice a krajní pravice.
Inu, svůj k svému.
27. 03. 2014 | 10:36

strejc Josef napsal(a):

Pane Svobodo, jako právníkovi se vám skutečně jeví horda extrémistů, kteří se prohlásí za lid jako demokratická opozice?
Vás neznepokojuje fakt, že bojůvky z majdanu nepodpořila, generální stávka, která by alespoň částečně legitimizovala jejich úsilí?
Vám se jako právníkovi a intelektuálovi a bývalému politikovi jeví správné, že za stávající situace proběhnou na Ukrajině nejdříve prezidentské volby nikoliv parlamentní a že se tak bude opět jen prolongovat systém vlády shora?
Vy si vážně myslíte, že Tymošenková, Kličko a podobní jsou demokraté?
Doufám, že se lidé uvažující normálním selským rozumem nenechají obalamutit propagandou na jaké se podílíte i vy, a že lidi jako jste vy nezvolí do evropského parlamentu (i když podíváme-li se na rozložení intelektu v populaci máte už z principu poměrně rozsáhlou cílovou skupinu).
27. 03. 2014 | 12:04

Pompeius Magnus napsal(a):

to patriot:

píšete: "Občas procházím různé weby a čtu různé diskuse. Putin vede nad našimi „demokraty“ zhruba 10:1.
Je ovšem možné, že internet u nás mají (až na výjimky) samí putinovci. "
----------------------------------
zajímavé je, že mezi lidmi, kteří diskutují na BBC a na Economistu vede rovněž "Vlad narážeč" nad černouškem Husseinem Obamou a majdenskými fašisty, tedy pardon "demokraty" výrazně na body. Ti agenti KGB se už opravdu dostanou všude! Jak říkal můj americký kamarád"Crimea was always part of Russia and Obama should mind his business"
27. 03. 2014 | 16:28

Honza II napsal(a):

Je moc dobře, že alespoň Rusové tu homlesáckou verbež vytrestali za to, že tři měsíce pálila na náměstí ve středu nějakého hlavního města pneumatiky. Tohle je typicky mongolský způsob prosazování názorů a nemá zhola nic společného s ničím, co někteří - i právníci - hodnotí jako nějakou verzi demokracie.
Kam se bude Evropská unie vyvíjet, když tahle horda ukrajinských primitivů bude tyto metody majdanské manifestace šířit po Evropě, až se stane Ukrajina součástí EU.
Naštěstí je tedy Rusové potrestali odberáním Krymu a to Ukrajinu hned tak do EU nevezvou, protože nebude mít vyjasněné problémy se svými hranicemi.
Ale místo Ruska měla přece ukrajinský nekultruní národ zastavit v pálení pneumatik včas Evropa. A když ta to neudělala, naopak jezdila nekultruním buranům na Majdanu potřásat rokou, tak proč se teď diví, že Rusové využili příležitosi sebrat Evropě Krym, Vždyť jen úplně blbý politický geograf netušil, že Rusové tuhle příležitost k anexi Krymu si hned tak nenechají ujít.
Ukrajinská krize je ukázkou, že politika je "politikou možného". A mám pocit, že tomuhle žádný právník nemůže rozumět, protože místo politických knih čte jen zákony. A tak se právníci teď do nekonečna budou hádat o problém, co je a není více legální a který pohled má větší kde sílu. Přece v tom kterém místě ten, který podporuje na onom místě silnější armáda.
27. 03. 2014 | 17:53

jozka napsal(a):

Proc by zapadni verchuska mela protestovat proti horde primitivu palicich pneumatiky (podle mne jeste nejprijatelnejsi z toho, co delali), kdyz je podporovali a zrejme i platili? A dal na zapad se to nerozsiri, nebojte, na zapade by s takovymi vybehli driv, nez by Janukovyc rekl Berkut.
28. 03. 2014 | 07:29

kocman napsal(a):

Ježíšmárja, autore, proč od Vás čtu takové žvásty!

Vždyť Vy to uvedete takovou hovadinou, jakou že máte radost...!

Proč člověk nadaný tolika funkcemi a vírou v neuvěřitelné musí

být za blbce ?
28. 03. 2014 | 20:20

xxx napsal(a):

Kecy, pane Svoboda.
29. 03. 2014 | 00:20

patriot napsal(a):

Pompeius Magnus:

Tristní je zjištění, že tzv. politická reprezentace vzešlá s tzv. demokratických voleb vůbec nereprezentuje většinový názor lidí. A nejen v případě Ukrajiny a Krymu.
29. 03. 2014 | 08:43

hovorka11 napsal(a):

Na Ukrajině se po krvavém protidemokratickém převratu placených majdanovců začíná přiostřovat:

- ukrajinská vláda nemůže přijmout lichvářskou půjčku virtuálních EUR a dolarů podmíněnou snížením malých důchodů o 50% a zvýšením ceny plynu pro obyvatelstvo o 50%.

"Ukrajinská vláda chce zřejmě potlačit proruské nálady v jižních a východních regionech. Kyjev chápe, že nynější silové struktury nejsou s to čelit hnutí proti Majdanu. Proto rozhodl, že se uchýlí k pomoci soukromníků, jež působí po celém světě. Jádro soukromé armády tvoří profesionálové, bývalí vojáci a důstojníci z celého světa. Jsou to žoldáci, jež válčí za peníze. Nemají žádnou ideologii, žádné politické názory. Myslí, že ukrajinští oligarchové, kteří platili za Majdan, činí velkou chybu, když si myslí, že se ruské obyvatelstvo smíří s americkými žoldáky. Myslím, že to způsobí velký národní konflikt. A možná i občanskou válku.

Podle některých zpráv jde o soukromou vojenskou společnost Greystone Limited z USA. Několik set jejích příslušníků má údajně vykonávat na Ukrajině funkce politické tajné rozvědky a ochrany státní bezpečnosti. Myšlenka jejich nasazení pro potlačení protestů na východě Ukrajiny patří oligarchům Igoru Kolomojskému a Sergeji Tarutovi, kteří byli jmenováni guvernéry Dněpropetrovské a Doněcké oblastí "
29. 03. 2014 | 10:57

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy