Svoboda není zadarmo

26. 03. 2014 | 21:09
Přečteno 2471 krát
Prezident Obama na tiskové konferenci po summitu EU-USA 26.3.2014 zopakoval, že USA jsou připraveny zajistit v rámci NATO bezpečnost Evropy. Připomenul ale ostatním členům NATO, že ne všichni plní svoje závazky, pokud jde o financování obrany. I Česko patří mezi černé pasažéry NATO.

Je známo, že máme jako člen NATO závazek dávat 2% HDP na obranu. Dáváme cca 1%. Náčelník generálního štábu generál Petr Pavel opakuje, že při současném financování se brzy naše armáda stane součástí technického muzea. Když poslanec za KDU-ČSL Ivan Gabal nedávno ve sněmovně navrhl usnesení zvýšit obranné výdaje na 1,3% s výhledem dosáhnout 2% v r. 2017, byl odmítnut. Premiér Sobotka to komentoval slovy, že prioritou jeho vlády je posílení zaměstnanosti a hospodářského růstu. To je ovšem nelogické: prosperita je založena na bezpečnosti, ne naopak: kapitál (investice), jak známo, je plachý.

Sněmovna tedy výslovně odmítla dostát spojeneckým závazkům. Řecku vyčítáme, že je černým pasažérem měnové unie. Sami přitom máme máslo na hlavě: jsme černými pasažéry systému vlastní bezpečnosti a tváříme se, že naše obrana je povinností USA, a to včetně financování. Před ukrajinskou krizí jsme se mohli spolehnout na 65 let míru, která nám integrace Evropy a spolupráce s USA zajistily. Dnes je ale situace jiná, nejde o to armádu nasadit do boje, jde především o to ji mít v bojeschopném stavu. Sněmovna při hlasování o Gabalově návrhu strčila před obrannými problémy hlavu do písku. Tak se chovají ustrašenci, ne dospělí. Svoboda není zadarmo a politické elity jsou tu od toho, aby to voličům vysvětlily.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Sláma napsal(a):

Samozřejmě, jako vždycky, naprosto hloupý příspěvek pana Svobody. Jaké že má KDU-ČSL preference pro eurovolby? Podle průzkumu CVVM na hranici volitelnosti - 5%.
Svoboda se to snaží dohnat hysterickými militantními výroky.
Měl byste vzít v úvahu, pane Svobodo, že pro obranu každého státu je nejdůležitější jeho ekonomická výkonnost a ochota průměrných občanů přijmout další ekonomickou zátěž. Nějak vám ale uteklo, že ekonomická výkonnost České republiky ještě stále nedosáhla ani úrovně roku 2008 a že jsme stále na hranici deflační spirály, kterou uměle oddaluje znehodnocováním měny (a úspor) Česká národní banka.
A ochota běžných občanů si ještě více utahovat opasky není nekonečná - už se nautahovali dost.
Pokud chcete přispět k obranyschopnosti České republiky, můžete začít od sebe - revizí velkorysého daru Katolické církvi!
26. 03. 2014 | 21:21

Občan napsal(a):

To jako že se amíci chystají zislamizovat další evropský stát? No potěš koště!
Jako by nestačilo, že máme islamisty v Albánii, kosovu a Bosně-Hercegovině.
Nebo se snad bude konat fašizace po ukrajinském vzoru?

Jestli potentátům v Bruseli konečně nedojde, že ta "bezpečnost" poamericku se rovná obkličování Evropy a Ruska různými fanatickými režimy, tak nás čekají hodně ošklivé časy.

1% HDP je na žoldnéřské expediční jednotky až dost. ČR potřebuje prachy na práci pro občanstvo a nemá na vyhazování za nesmyslné "mise" v kdovíjakých končinách. Pokud máte zájem, pane Svobodo, račte popadnout bágl a kvér a jděte si bojovat, kam chcete. ZA SVÉ.
26. 03. 2014 | 21:25

Josef von Tirol napsal(a):

To Sláma:
nemlatte tady pořád dokola to samé.
Kdo to má číst.Běžte raději pracovat
26. 03. 2014 | 21:35

Zdeněk Brom napsal(a):

A kolik za Vás zaplatíme, pane Svobodo? :)
26. 03. 2014 | 21:43

jozef napsal(a):

Pochybujem,
ze pod takymito textami pise svojpravna osoba.Osoba,ktora zvladne velku nasobilku,dokaze pouzivat kalkulacku,vie rozlisit,co je velke a co male a disponuje pristupom k vseobecne pristupnym vojenskym a hospodarskym udajom, takato osoba podobne texty nepodpise - menej nez za milion.Ak sluzi v pozicii clena europarlamentu.Ak len otroci - potom uprimnu sustrast,pan Svoboda!

Ivan Gabal je osoba povodom zo Slovenska,osoba v 90.rokoch o Slovensku casto,ale len povysene sa vyjadrujuca.
Existenciam typu Ivan Gabal je sumafuk,kolko ceskych,ci slovenskych /hocijakych/domorodcov bude za prachy danovych poplatnikov sluzit ako kanonenfutr v sachovych hrach elity tejto civilizacie.
26. 03. 2014 | 21:44

Richard napsal(a):

byť je pro mě s podivem, že právě křesťan navrhuje zvýšení, resp. naplnění dohody o výdajích na zbrojení, tak souhlasím, stejně jako s textem
bez obrany není míru a bez míru zas zaměstnatnost

křesťan a zbraně, to mi dohromady nejde, to fakt nechápu, ale ten poslanec bude asi víc zdravý člověk než ideologický křesťan

křesťan s puškou v ruce, to fakt dobré
26. 03. 2014 | 21:56

Joe Ratata napsal(a):

Zavázali jsme se dávat na zbrojení 2% a dáváme jen jedno.
No bóže, vždyť je to jen o procento míň.
26. 03. 2014 | 22:01

Sláma napsal(a):

Svoboda by se tváří, jaký je křesťan. Ale zřejmě nezná poučení z Matouše:
1Nesuďte druhé, abyste nebyli souzeni.
2 Podle toho, jak soudíte, budete souzeni i vy a na váš život budou přiložena stejná měřítka, jaká používáte.
3 Jak to, že vidíš pilinu v oku druhého člověka a poleno ve svém oku přehlížíš?
4 Jak můžeš říkat druhému: 'Dovol, abych ti vyndal smítko z oka', a poleno ti ve vlastním oku nepřekáží?
5 Pokrytče! Vyčisti si nejprve svoje oko, a teprve potom jasně uvidíš na to, abys mohl vyjmout pilinu z oka svého bližního.

Svobodo, nejdříve byste se měl zajímat o osud křesťanů, kteří byli za laskavého dohledu vojsk USA, Velké Británie, Ukrajiny a také České republiky vyhnáni z Iráku. Z dřívějšího počtu v Iráku zůstala křesťanů jen polovina!

Podobné se děje dnes v Sýrii, kde jsou křesťané vražděni nebo musí své životy vykupovat tributem ve zlatě!
26. 03. 2014 | 22:01

Richard napsal(a):

"A kolik za Vás zaplatíme, pane Svobodo? :) "

a kolik zaplatíme za ty, co to odmítli?
26. 03. 2014 | 22:02

Richard napsal(a):

zajímalo by mě, proč jste vlastně křesťané, když podporujete zbrojení, jakkoliv to v této situaci považuji za prospěšné. Jaký to křesťanství má vlastně smysl o čem to vlastně je?
Pravda, láska, duchovno, pak zas zbrojení, miliardové majetky

co vlastně říkáte tím, když říkáte, "jsem křesťan", co to jako vlastně znamená?

A co s tím má společného Ježíš a jeho věrouka?

Vůbec bych se nezlobil, kdyby o tom někdo napsal článek.
26. 03. 2014 | 22:10

vuk napsal(a):

Severoatlantický pakt svobodu naopak ohrožuje. ČR by z něj měla vystoupit. Žádných "65 let míru" nebylo, imperialisti vedli jednu válku za druhou.
26. 03. 2014 | 22:19

stoppa napsal(a):

"Svoboda není zadarmo"

díky za potvrzení. Měl jsem dávno podezření že jste placený.
26. 03. 2014 | 22:26

David napsal(a):

"...Je známo, že máme jako člen NATO závazek dávat 2% HDP na obranu. Dáváme cca 1%. ..."

----------------------

Je známo, že v EU se dává na školství, zdravotnictví, důchody "x" % HDP.

My dáváme vždy méně.

Až srovnáme procenta na školství, zdravotnictví a důchody, tak stejně pak můžeme dávat ty 2% HDP na obranu.

----------------------

"...nejde o to armádu nasadit do boje, jde především o to ji mít v bojeschopném stavu...."

----------------------

Když nejde o to nasadit armádu do boje, tak jde o velmi drahou hru na vojáčky.

Požadovat pak zvýšení výdajů je hloupost nebo darebáctví.

----------------------

"...Tak se chovají ustrašenci, ne dospělí. Svoboda není zadarmo..."

----------------------

Tak se nechovají ustrašenci a ne dospělí. Tak se chovají ti, kterým ještě zůstal zdravý selský rozum.
26. 03. 2014 | 22:33

michal napsal(a):

usa nám torpédovali Rakousko-Uhersko, tak právem čekáme, že když zbaveni legitimního státu, který obvykle bojoval docela slušně nejen Kaplířem ze Sulevic, že to za nás nedochůdčata vyřeší...ještě bychme si prostřelili nohu
26. 03. 2014 | 22:35

Qin napsal(a):

Richarde:Křesťan není srab jako Vy,ten se brání zlu.Obrana je právem každého křesťana i povinností.Američtí vojáci jsou všichni křesťané a mají sebou kaplana.Ale bolševici politruka.Tak kam se dáte Vy?
26. 03. 2014 | 22:48

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Jste plodný skoro jak Čingischán.
Dva blogy za hodinu - to ale musil být inspirační přetlak !!!
Jistě - žádný Svoboda není zadarmo, dycky ho někdo platí, to se jen tak píše.
Co tak ubrat na podporách rodin? Stejně jednou půjdou do války, na co mrhat penězi na něco, co je neperspektivní ?
Že by Vás za to vyrazili ze strany ?
Šak můžete kandidovat za jinou, ne ?
26. 03. 2014 | 22:59

Sláma napsal(a):

Mám návrh: Co kdyby katolíci věnovali těch 100 mld. Kč, které mají dostat od daňových poplatníků, na tanky! Hnedle by z toho byla celá tanková divize!
26. 03. 2014 | 23:05

Reveil napsal(a):

Qin
"Obrana je právem každého křesťana i povinností.Američtí vojáci jsou všichni křesťané a mají sebou kaplana."

Qin má pravdu, představa katolíka, který nezbrojí a neválčí je směšná. Chorvatští katolíci měli nejen s sebolu kaplany, ti byli dokonce většinou jejich velitelé. Řídili pronásledování nekatolíků, jejich násilnou katolizaci pod hrozbou smrti, organizovali a časo sami prováděli vraždění nakatolizovatelných. Katoličtí kněží byli veliteli vyhlazovacích táborů, katolický páter Brzica například podřezal za jedinou noc v rámci soutěže v zabíjení Srbů víc ortodoxníxh věřících, než kolik zahynulo katolických kněží za celou válku v koncentráku v Buchenwaldu.
26. 03. 2014 | 23:19

Richard napsal(a):

"Qin má pravdu, představa katolíka, který nezbrojí a neválčí je směšná"
Reveil
.
nemám takovou představu, vím, že katolíci válčí, jen nechápu jak to jde dohromady s Ježíšem a jeho věroukou a jaký má tedy to jejich katolictví/křesťanství smysl, o čem to vlastně je?
Vždyť zabití člověka je pro křesťana smrtelný hřích, tak jak to jde dohromady s flintou?
-------------

"Richarde:Křesťan není srab jako Vy,ten se brání zlu.Obrana je právem každého křesťana i povinností.Američtí vojáci jsou všichni křesťané a mají sebou kaplana.Ale bolševici politruka.Tak kam se dáte Vy?"
Quin
.
doufám, že na stranu toho, který je v právu
26. 03. 2014 | 23:31

Martin1 napsal(a):

Svoboda není zadarmo a vaše vyvolávací cena je?
26. 03. 2014 | 23:56

pozorovatel napsal(a):

"Prezident Obama na tiskové konferenci po summitu EU-USA 26.3.2014 zopakoval, že USA jsou připraveny zajistit v rámci NATO bezpečnost Evropy."

Pane Bože, jen to ne!!
Vietnam, Irák, Afganistán, Libye, Syrie, Panama... Stačilo!!!
27. 03. 2014 | 00:01

veverka napsal(a):

A před kým nás chceš bránit Svobodo,já doufám že fašouni z majdanu zůstanou na majdanu a na Prahu nepotáhnou.

Západ je de facto bankrot,drží se nad vodou jen tisknutím stále dalších a dalších nekrytých peněz.......říká tomuhle zoufalství srandovně "kvantitativní uvolňování".

A ted by měl zvyšovat peníze na armádu? Z čeho? Každá bublina jednou praskne.

Vypadá to že se role obrátili a nyní Rusko systematicky uzbrojuje bankrotující západ.
27. 03. 2014 | 02:06

antipolitik napsal(a):

To se to bude blábolit o svobodě za půl mega měsíčně v Bruseli. Co blogere? O nic jiného tomuto blogerovi nejde a v tom je naše neštěstí, že naše politický zástupce zajímá pouze koryto a že za něj jsou ochotni klidně svým voličům lhát, podvádět je, oblbovat tím co dostanou v Bruseli za úkol-viz Zaorálek! Těm blábolům o svobodě dnes může věřit leda blbec.
27. 03. 2014 | 05:46

jozka napsal(a):

My vime, ze nejste zadarmo. Bohuzel takovych jako vy, co nas akorat stoji jenom prachy je moc.
27. 03. 2014 | 05:57

Terry Fox napsal(a):

Richarde, jak vás čtu, máte hned deset dobrých bodů.
27. 03. 2014 | 06:49

pěvec napsal(a):

svobodo, čím jsi starší, tím jsi hloupější
27. 03. 2014 | 07:12

neo napsal(a):

Joe Ratata:

není to o jedno procento míň, ale o padesát procent míň.

pletete si procenta a procentní body.
27. 03. 2014 | 07:29

magor napsal(a):

65 let míru, panenko skákavá, tady ani svěcená.

Naja, za teplý pívo a studenej párek, pár zbraní se tu vyrobilo a války barevní.
To, když se, ruku v ruce, se manažování napětí vyhrotilo.

Svobodové maj jednoduchý, jsi opilec a basta.

Hezká propaganda, taková podvědomá. jemná, střízlivá
Satanášci, už tisíce let stále stejní.
27. 03. 2014 | 08:28

magor napsal(a):

p.s. Tady nutno ocenit mravní imperativ Václava Hořejšího, špatný křesťan a špatný Evropan.
p.s.s. se-se, jedno vyškrtněte.
27. 03. 2014 | 08:38

Xury napsal(a):

Předpokládám, že následující pánové jsou pro vystoupení z NATO:
Sláma, Občan, Brom, Josef, Richard, vuk, Qin, Reveil , David, stoppa, magor, antipolitik, pěvec, Terry Fox, veverka, pozorovatel a Martin1.
Doufám, že jsem na nikoho nezapomněl. Ne, že byste na to neměli právo, ale nebylo by čestnější to napsat rovnou namísto trapných invektiv? Jako jediný to udělal vuk.
27. 03. 2014 | 08:44

Petr. napsal(a):

Zvýšení výdajů na obranu? Ano!
Ale proč za peníze evropských daňových i českých daňových poplatníků platit stále se prodražující megapalác pro vojenské štáby. Štáby by se měli cvičit v poli, ne v mramoru, křišťálu a zlatě. V paláci plném hostesek a slouhů.
Už megomelanská stavba se stropy vysokými 36 metrů byla schválena a prosazena i českými zástupci. Proč ne, když sami sobě stavějí přepych za peníze někoho jiného. Samozřejmě, že věděli, že superpalác se i tak do obrovského rozpočtu nevejde a tak s lehkou rukou hlasují a prosazují další obrovské navýšení rozpočtu. A odpovědnost jakákoliv žádná. A už vůbec než u českých zástupců v NATO.
Ani jeden český "polititik" neřekne, dáme víc peněz na armádu a zastavíme stavby honosných sídel pro hrstku vyvolených (i z Česka). Proč nestačí třeba stropy o výšce 2,70 m, v jakých žije většina blepstu co honoraci živí?
A pak by byly peníze na armádu.
A co Vy na to pane Svoboda, kandidáte do Evropského parlamentu?
27. 03. 2014 | 08:45

buldatra napsal(a):

Náhodou, celkem zábavný článek.

Pan Svoboda nám roste, napsal například:
... Řecku vyčítáme, že je černým pasažérem měnové unie. ..

No jo, černý ojropasažér.
Nemá na ojrošalinkartu.

Jistě v příštím článku, v rámci příslovečné lidovecké objektivity, napíše například něco o tom, na čí popud, od koho a za kolik Řecko nakoupilo pro svou armádu výzbroj a proč a jak to jeho dluhu prospělo. A jak to prospělo korupci na straně prodávajícího i na dluh kupujícího.
Když už je tento článek v takovém tom ryze armádním obranném duchu.
27. 03. 2014 | 09:06

jojo napsal(a):

Pane Svobodo, až Vám vletí do těla americká bomba nebo kulka od snajpera,
pak budete mít jiné priority. Vás asi chrání božská prozřetelnost, sice Bůh vidí
vše, ale nic nikomu neprozradí. NATO je zločineckou organizaci, která slouží
nadnárodnímu kapitálu.
27. 03. 2014 | 09:09

Ernesto duch revoluce napsal(a):

Pane Svobodo velký bratr na západě a velký také na východě ! Jsou to dobře vyzbrojení a vycvičení bráchové a předpokládám že by vaši zem a lidi v ní nenechal alespoň jeden z nich na holičkách ! K čemu čechům armáda ? Byla někdy v praxi užitečná ? Nic o tom nevím !! Ernesto Ps: Tam at se vaše vláda raději stará více o lidi! Aby měli všichni co jíst a hlavně vymizeli z čech bezdomovci !!
27. 03. 2014 | 09:22

resl napsal(a):

dávat tento stát prachy na obranu se nevyplatí, zatím se ve zbrojařství jen krade, nikdo to jinak neumí. důležité je odstřihnout od kšeftu všechny vojáky, jsou to pořád primitivové, viz minulý min. obrany, kovaný komouš se zbabělým charakterem, ale oplechovaný řády za zbabělost, který nepozná tank od trakaře.
27. 03. 2014 | 09:27

magor napsal(a):

Xury

rovněž stará písnička:
http://www.youtube.com/watch?v=GD6gKjtpkFM
27. 03. 2014 | 09:28

Ernesto duch revoluce napsal(a):

Výborně šroubíku ,takhle se na ně musí ! Dobrý příspěvek ,kvituji ho ! Ernesto
27. 03. 2014 | 09:35

gaia napsal(a):

Svobodo vy jste i zadarmo drahý.Stejné tak celá KDU.
27. 03. 2014 | 09:41

gaia napsal(a):

Xury

na mne jste zapomněl, ale to já vim, ze ženy jsou diskriminované a u lidovců obzvlášť.
27. 03. 2014 | 09:43

Ewa napsal(a):

Svoboda není zadarmo
-------------------------------

Cituji:

Politici na celém světě bohatnou ze spolupráce se zbrojařským průmyslem. Nákupy bez výběrových řízení, jejichž důvodem jsou „strategické zájmy“ a potřeba „utajení“, jsou jedním ze základů korupce a provizí. Co čert nechtěl, tržby největších západních výrobců se v roce 2012 snížily o 4,2 %, přičemž rok předtím byl propad dokonce 6,6 %. Prognózy Stockholmského mezinárodního ústavu pro výzkum míru očekávají podobné výsledky i za rok 2013. Komu z přední stovky ty tržby klesly? Na prvním místě byly USA, následované Kanadou a většinou zemí západní Evropy.

Řešení? Buď nový válečný konflikt, nebo alespoň strašení konfliktem proto, aby se mohlo začít znovu zbrojit. A tak tu máme krizi na Ukrajině, která má podle západních politiků už prý dokonce světový vojenský přesah, a k němu zlé Rusko, které „ohrožuje světový mír“.

http://euportal.parlamentnilisty.cz/Articles/11845-svet-se-v-prd-l-obraci-zatimco-komunisti-v-cine-by-s-ruskem-mohli-vyucovat-kapitalismus-amerika-a-eu-si-osvojily-socialismus-s-lidskou-tvari.aspx
27. 03. 2014 | 09:48

magor napsal(a):

Ale oni tohle vědí, paní Ewo a je jim to fuck.
27. 03. 2014 | 09:53

aga napsal(a):

Ohledně válčících křesťanů se jedná samozřejmě o špatné (zřejmě záměrně) užívání pojmů. Válčí jen ti "křesťané", kteří se řídí principy židovského Starého Zákona - což jsou například katolíci a protestanti. Novozákonní křesťané nevlálčí, ale takoví se v elitách nenacházejí a nikdy nenacházeli.
27. 03. 2014 | 09:53

aga napsal(a):

Xury

Já taky vystupuji z NATO, do kterého jsem ovšem nikdy dobrovlolně nevstoupil, ale byl vstoupen podvodem a lstí.
27. 03. 2014 | 09:55

Ewa napsal(a):

Xury

Jsem taky pro vystoupení z NATO.
Jsem pacifistka a byla jsem pro neutralitu a nikoliv pro vstup do NATO. Vždyť máme Blanické rytíře.

Vypravěč: Nad řekou Blanicí tyčí se hora,
chudé tam políčko sedláček orá.
Hlouběji zatlačil do země radlici,
kov na kov narazil, vyoral přilbici.
Tak pověst nelhala! Jsou tam a čekají.
Děti mé, neplačte, nezoufej, můj kraji!
Ruce pryč, cizáku, zde domov tvůj není!
Z hory se ozývá zlověstné dunění…
http://cimrman.chytrak.cz/zobraz.php?co=scenar&id=2
27. 03. 2014 | 10:06

Ewa napsal(a):

magor

Zdálo se mi, že o tom pan Svoboda ví, když napsal Svoboda není zadarmo. Já jsem tu citaci sem dala jako doklad tohoto blogu.
27. 03. 2014 | 10:10

magor napsal(a):

27. 03. 2014 | 09:53
Pravda, ago, to jsou - energeticky - zcela protichůdné skupiny.
Hotová schíza, celé křesťanství. Právě proto si prosťáček celkem snadno vybere.
27. 03. 2014 | 10:15

magor napsal(a):

Ewa

Zadarmo jistě nebude, platy poslanců EU jsem ovšem nestudoval. Vím jen, že dost dobrý douchodek. Zatracená závist.

Ach, k tomu, vědí, že svět není černobílý, jen si dělaj svoji práci.
Jako vždy, roztleskávači a mávátka. A na konci jen jáma dlouhá šest stop.

Anebo kolektivní hrob "neznámejch".
27. 03. 2014 | 10:23

Terry Fox napsal(a):

to Xury
O jakých trapných invektivách mluvíte? Proč bychom se měli za něco skrývat? To je jasné, že normální člověk je proti vstupu do, resp. za vystoupení z, NATO. Za to se přece nestydím. Vy jste zapoměl, jak se při rozpouštění VS všichni dušovali, že NATO bude taky rozpuštěno, a že se tam vstupovat nebude? A jak se bude slavně odzbrojovat...!
Dnes už je na světě tolik zbraní, že by bylo hříchem je nakonec vůbec nepoužít. Takové krásné zbraně, tak hezky lítají, a bouchají, a zabíjejí... Už ať nás pánové z NATO zbytečně nenapínají. Nic jiného v plánu stejně nemají.
27. 03. 2014 | 10:57

Joe Ratata napsal(a):

neo
Hop na špek.
27. 03. 2014 | 11:27

Ferda napsal(a):

Svoboda není zadarmo, ale tento Svoboda je za všechny prachy, jak se říká. Člověk hlásící se ke křesťanství požaduje navyšovat výdaje na zbrojení. Přitom vyznává Desatero, kde se říká "Nepokradeš" a "Nezabiješ". A už dnes se naše výdaje na zbrojení věnují hlavně na zabíjení a okrádání v Iráku, Afghánistánu, Lybii, Jemenu, Pákistánu, dříve v Jugoslávii...Kdybych byl cynický, tak ještě připojím, že nám jako občanům z toho nic neplyne. Ale vládnoucím kleptokratům ano. Oni si tak v zahraničí kupují u západní plutokracie svoji legitimitu a ochranu.
27. 03. 2014 | 11:32

antipolitik napsal(a):

Jakej je vlastně rozdíl mezi socíkem a demográciy, pořád je to stejný, "o nás, bez nás" a je jedno jak si finanční j"elita" ten stát pojmenuje, důležitý je jaký zvolí způsob, kterým bude vymílat hlavy svých obyvatel. Vono to zní dobře-demokracie, svoboda a blabla, ale jestli cekneš dostaneš nálepku komouš a ted momentálně i rusomil. Nemysli, my to vymyslíme za tebe resle a spol. Jen potřebejem sehnat ještě pár těch správně vymytejch a hurá na ty co myslej samostatně a bez mediální nápovědy.
27. 03. 2014 | 11:52

magor napsal(a):

Ferda.
Dříve se tomu říkalo správně, Ministerstvo války, jen nýčko z toho obrana. Evidentně, lže se čím dál víc.
27. 03. 2014 | 11:55

Xury napsal(a):

Pro gaiu:
nezapomněl, jen jste se vyjádřila až po mém příspěvku.

Pro Ewu:
mě je to jedno, jaký je váš postoj. jen jsem kritizoval ty, co to neřekli na rovinu.

Pro agu:
dtto co Ewa

Pro magor:
neví, co jste odkazem chtěl říct.

Pro Terry Foxe:
těmi trapnými invektivami jsem myslel vyjádření typu " normální člověk má stejný názor jako já" - nikde není napsáno, že váš názor je ten nejsprávnější nebo že by byl měřítkem normality. To je jen tako trapná berlička, aby jste odradil kritiky.
27. 03. 2014 | 11:58

magor napsal(a):

" normální člověk má stejný názor jako já"

Co na válce normálního, pane Xury? A VY, půjdete?

Po ukončení studenoválečnického manažování napětí se výdaje na zbrojení nesnížily, jak by se dalo čekat, naopak, byly zvýšeny. Průmyslová civilizace válkou vytvořená a ve válce setrvávající, jen se tomu dneska říká "obrana".

Ojtakrajta, kacířské myšlenky.
A posvětit kanón halt kánon.

p.s. K písničce? Nýčko nerozumím, vždyť jste napsal: " normální člověk má stejný názor jako já".
p.s.s Oh buddy, almost proudly, I'm kind, just not your kind.
27. 03. 2014 | 12:34

resl napsal(a):

antipolitiku, myslím, že tady máte dost soudruhů, kteří vás podpoří. Kdybyste byli u moci vy, tak už mám doma tu vaší podělanou milici. Spěte dál a nepleťte se do něčeho, čemu nerozumíte, s. antipolitiku.
27. 03. 2014 | 13:25

Xury napsal(a):

Pro magora:
zjevně jste nepochopil, co jsem napsal - byla to odpověď Terrymu. Nejprve byste si musel přečíst, co Terry napsal.
27. 03. 2014 | 14:31

magor napsal(a):

Ale já to pochopil, pane Xury, jen si dělám šprťouchlata. A rozepisovat se nad slůvky premisa, autoprojekce, atd. se mi nechce.

Pokusím se jinak, kdybychom se my dva potkali na ulici, je velká pravděpodobnost blížící se jistotě, že si nadávat nebudeme. Jednoduše, splkneme, ujistíme se, že naše situace podobná, že kryv každého z nás má stejnou barvu.

To bazilíšci typu Svobody jsou stále stejní, za trochu politický prebendy jsou schopni jakékoli propagandy, jen když na trhu cílový volič schopen naslouchat jejich pitomostem. Nebo mi snad hodláte tvrdit, že akademicky vzdělaný člověk je schopen uvěřit tomu, co ve svých dvou projevech napsal?
27. 03. 2014 | 15:03

Petr z Tábora napsal(a):

Vím, že budu v diskusi skoro jako kůl v plotě, ale já souhlasím. Měli bychom plnit své závazky a dávat na obranu 2%. Samozřejmě spolu s opatření k zamezení dalších "nešťastných" nákupů techniky pro armádu. Silná armáda naše i NATO vezme chuť potenciálním šprýmařům a paradoxně umožní soustředit se na vzájemnou spolupráci s nimi.

Jinou záležitostí je, že podle mne občané Krymu měli právo si vybrat, kde chtějí žít a obdobně bych přál i dalším národům alespoň rozsáhlou autonomii pokud si ji odhlasují. To ale také znamená odpovědnost a nutnost hospodařit ze svého - já osobně si myslím, že Čína doplácí na Tibet či V.Británie na Skotsko.
27. 03. 2014 | 15:10

Fialenka napsal(a):

Nejdříve bych s Evropou srovnala procento HDP vydávané na zdravotnictví a důchody, jak už tady někdo přede mnou řekl.

Věřím, že lidé jsou ochotni Evropu bránit. Ale pozor. Hlavní nepřítel může být zkorumpovaná vláda, oligarchové a přistěhovalectví v tak velké míře, jako je například v Londýně nebo Paříži.
27. 03. 2014 | 16:41

Fialenka napsal(a):

Více škodlivé, než je pro nás Rusko, je podle mne přesun státního majetku církvím.
27. 03. 2014 | 16:45

Jáchym napsal(a):

Dražba:
(Pavel ) Svoboda není zadarmo!

Dám doláč.
Kdo dá míň ?
27. 03. 2014 | 19:17

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Jáchym
Nedám nic. Berete ?
27. 03. 2014 | 20:09

antipolitik napsal(a):

resle, nestojíte ani za odpoveď. Howgh.
28. 03. 2014 | 05:31

Ewa napsal(a):

magor

Já jsem svůj příspěvek 27. 03. 2014 | 09:48 mínila jako cenu za zbrojení. Podle mě je nehorázné, že politici pracují špatně diplomaticky, pořádně nejednají a místo toho zase volají do zbraně.

Cituji:
Německý politik a bývalý člen Evropské komise Günter Verheugen byl vždy znám jako rozvážný a umírněný člověk. Prokázal to i ve funkci evropského komisaře pro její rozšíření , ostatně i v průběhu přijímání České republice. Nyní ovšem v rozhovoru pro "Deutschlandfunk" v podstatě nezvykle ostře kriticky vyjádřil své názory na krizi, která vznikla okolo Ukrajiny.

Oproti některými politiky a sdělovacími prostředky prosazovanému názoru, který jako viníka vidí ruského prezidenta Putina, Verheugen tvrdí, že bylo třeba dříve Moskvě naslouchat. Moskva prý pouze bránila vlastní zájmy a zodpovědnost za eskalaci událostí mají také v Bruselu a Washingtonu. Příčinu potom vidí v celkovém zanedbání politiky směrem k Rusku.

Jak v rozhovoru pro "Deutschlandfunk" Günter Verheugen říká, Ukrajina potřebuje především neutralitu, kterou bude akceptovat Západ i Rusko. Varuje před možností nové studené války, jestliže spirála konfliktů bude nadále podněcována.
http://vasevec.parlamentnilisty.cz/blogy/gunter-verheugen-v-kyjeve-sedi-ve-vlade-skutecni-fasiste-z-masa-kosti
28. 03. 2014 | 06:43

Ewa napsal(a):

Právě jsem si přečetla článek paní Tydlitátové Kdo hasí požár benzínem
http://tydlitatova.blog.idnes.cz/c/402788/Kdo-hasi-pozar-benzinem.html
-------------------------------------

Nedá mi to srovnat:
- před osamostatněním Kosova "humanitární bombardování", které schvaloval i Havel
- před odtržením Krymu obsazení ruskými vojáky v počtu údajně nižším, než mělo předtím Rusko údajně smluvně povoleno, referendum v Autonomní republice Krym o přiřazení k Rusku (pro většina obyvatel, údajně na Krymu žila převážná většina Rusů)
- ČR uznala Kosovo
- ČR neuznává sloučení Krymu s Ruskem
- přestože Rusko nebombardovalo, nestřílelo, jsou na něj uvaleny sankce, je vyloučeno z G8...
Doporučuji si přečíst:
http://www.czechfreepress.cz/evropa/karel-schwarzenberg-jsou-to-teroriste-ale.html
28. 03. 2014 | 14:36

alfons napsal(a):

Tady byla obrana spíš jako prostředek pro vyvádění peněz. Dosti se o to zasloužili lidovci a Kalousek s překupníky zbraní. O pro stát nevýhodných nákupech CASA či nevýhodné výměně letadel MIG a SU se ani nebudu zmiňovat. Z vojáků dělali politici jen blbce, kteří jim mají jít na ruku. Řekněme STOP tunelářům. ODS ani kalouskovci nepatří do parlamentu ani europarlamentu ! Volby jsou již v květnu. Mladí volí Piráty !
28. 03. 2014 | 16:27

Xaver napsal(a):

Jediný správný názor. Jen hlupáci a idioti nechápou souvislosti a tak anální alpinizmus našich vládců ze všech sil lezou a lezou.....
Občan napsal(a):
To jako že se amíci chystají zislamizovat další evropský stát? No potěš koště!
Jako by nestačilo, že máme islamisty v Albánii, kosovu a Bosně-Hercegovině.
Nebo se snad bude konat fašizace po ukrajinském vzoru?

Jestli potentátům v Bruseli konečně nedojde, že ta "bezpečnost" poamericku se rovná obkličování Evropy a Ruska různými fanatickými režimy, tak nás čekají hodně ošklivé časy.

Už by konečně i ta Hitlerova nástupkyně měla pochopit, že obkličování Ruska je nesmysl. Rus má v krvi od nepaměti vlastenectví a to je vždy na prvním místě, jen u nás vládnou idioti a tak se stalo, že jsme vlezli z "bláta přímo pod okap". Tím je to NATO a USA.
1% HDP je na žoldnéřské expediční jednotky až dost. ČR potřebuje prachy na práci pro občanstvo a nemá na vyhazování za nesmyslné "mise" v kdovíjakých končinách. Pokud máte zájem, pane Svobodo, račte popadnout bágl a kvér a jděte si bojovat, kam chcete. ZA SVÉ.
26. 03. 2014 | 21:25
29. 03. 2014 | 07:44

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy