Nad výsledky voleb

30. 05. 2010 | 11:34
Přečteno 4974 krát
Poraženým nesluší příliš komentovat boj, v němž prohráli. Přesto si dovolím pár postřehů. Především gratulace vítězům, pro něž to je ale Pyrrhovo vítězství: pokud se VV nevybarví pragmaticky doleva, tak ČSSD toto vítězství z hlediska vládnutí nebude nic platné. Na druhou stranu se zbaví neoblíbeného předsedy, což jim otevírá prostor do budoucnosti.

My lidovci jsme dostali od voličů nepoměrně silnější impuls ke změně: po 90 letech nepřetržité parlamentní existence a účasti ve většině vlád tento stav bytí nuceně opouštíme. Je mezi námi velmi mnoho srdcařů, kteří se pokusí vybudovat novou křesťanskou demokracii pro 21. století.

Z vůle voličů, kterou je nutno respektovat, v Poslanecké sněmovně zůstaly jen strany (KSČM nekomentuji – ta tam nemá vůbec být),

(i) jež se pohybují po pouhé horizontále způsobu přerozdělování daní: téma šetření se stalo tématem voleb, náš názor, že vedle oddlužení státu je paralelně nutno nastartovat prorůstová opatření (protože na redukční dietu lze taky umřít), nebyl přijat; hodnotová vertikála (ekologie – Zelení; křesťanství – lidovci) byla pro příští volební období Poslanecké sněmovny vymazána, nikdo se nezastane čisté vody či vzduchu, ani čistoty a řádu života; a

(ii)jejichž společným jmenovatelem je úzké spojení byznysu a politiky: to nás všechny na cenách veřejných zakázek přijde pekelně draho. To, že budeme někde šetřit, neznamená, že skončí korupce. Četli jsme v tisku, kolik stálo místo na kandidátce v nových stranách (a kandidáti budou chtít takto investované peníze zhodnotit), u VV dokonce pronikla zpráva, kolik bude stát hlas poslance při hlasování.

Důležité je, aby si většinoví voliči alespoň zapamatovali, že dali hlas šetření. Bude-li totiž budoucí vláda šetřit tak, jak je třeba, bude brzo velmi nepopulární, takže další volby mohou být „dřív, než si myslíte“.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Béda napsal(a):

Jediná výhrada.

Křesťané mají přece své parlamentní zastání v osobě lidoveckých migrantů do uskupení TOP03. V jejich čele stojí bratr Kalousek, který zajisté neopomene církevní restituce.
30. 05. 2010 | 11:40

yara ze země krys napsal(a):

Slušně napsaný článek, ale nesouhlasím s tímto, cituji:
nikdo se nezastane čisté vody či vzduchu, ani čistoty a řádu života a jejichž společným jmenovatelem je úzké spojení byznysu a politiky: to nás všechny na cenách veřejných zakázek přijde pekelně draho.
Jestli se SZ starala o čistotu vody a životního prostředí bych pochyboval, blokovali výstavbu ekologické výroby el.energie tj. energie z jádra, blokovali výstavbu dálnic, které významně odlehčují přírodě no a ta vaše čistota křesťanského života také dostala na frak a stojí za zmínku, z Vašeho lůna totiž vzešli "čestní" Čunkové a Kalouskové, Vaše archaické názory na potraty a kondomy jsou také známy. Nemůžete se divit, ale lidi Vám nevěří, měli jste na to, aby jste si získali lidi, dost dlouhou dobu!
Přeji pěkný den!
30. 05. 2010 | 12:00

Jája napsal(a):

KSČM nekomentuji - ta tam nemá vůbec být, auvej, a lidovci vypadli z vůle voličů, kteří dali hlas odporné KSČM, proč asi?, zřejmě se jim nevdede tak dobře, jako dříve, nebo se jim zajídá i lidovci zavedený zlodějský neřád.
30. 05. 2010 | 12:08

Zd. napsal(a):

Zdá se, že bratr Svoboda zatím nepochopil nic.
30. 05. 2010 | 12:18

Jirka Lahvička napsal(a):

Proč by KSČM neměla být ve sněmovně, když pro ni lidi hlasují? Navíc KSČM snad vždy dostala podstatně více hlasů než lidovci, přestože ti jsou jedna z mála stran, která by měla být schopná jí voliče přebírat.
30. 05. 2010 | 12:20

Troix napsal(a):

Protože komunizmus má na svědomí více lidských životů, než fašismus. Hitler byl vedle Stalina úplný břídil
30. 05. 2010 | 12:32

mb napsal(a):

Pane Svobodo, heretická myšlenka .... co spojit SZ a lidovce ???

asi by to (ne?)fungovalo ???
30. 05. 2010 | 12:38

vlk napsal(a):

Pane Svobodo,,
promiňte , považuji Váš blog, nerad , za docela slabý.
Nicméně klidně Vám přiznám, že v téhle situaci napsat dobrý blog by asi nejspíš nedokázal nikdo.
Dopadlo to tak, jak to dopadnout muselo.
Jak ohledně strany lidové , tak ohledně celkových výsledků. Jen ta výhra těch co vyplouvají s Titanicem a slaví na jeho horní palubě je neuvěřitelně vysoká.
30. 05. 2010 | 12:47

Béda napsal(a):

mb,

spojit oheň a vodu? Zelení byli odjaktěživa volnomyšlenkáři - alespoň tedy zelení na západě a nikoliv bigotní zkostnatělci lpící na celibátu kněží, antikoncepci, protipotratovosti a pod..
30. 05. 2010 | 12:48

stále rebel napsal(a):

Pane Svobodo, někdo nese vinu za problémy veřejných financí, za rozmach korupčního prostředí v poslední době, za justiční mafii a atd.
ODS, Nečas, Kalousek a podobní šíbři jsou dnes těmi nejzodpovědnějšími a za „úspěšné“ vládnutí minulých let musí zaplatit někdo jiný.

U nás se říká:
„Nechoď Vašku s pány na led,
pán uklouzne a sedlák si nohu zláme“

Tak nějak to je.
30. 05. 2010 | 12:53

Pepa Řepa napsal(a):

My lidovci jsme dostali od voličů nepoměrně silnější impuls ke změně
...............
Impuls, říkáte?
Impuls říkáte tomu kopanci do (víte kam)?

Pane Svobodo, jak jste si mohli myslet, že moravští tatíci skousnou paní Hybáškovou?
Klusák nemůže běžet steeple chase ani táhnout valník.
Ten je pro ozdobu.

Slepé eurohujerství kombinované se zákalem odmítajícím vidět islamizaci Evropy, to jsou tradiční křesťanské hodnoty?

Já z kopance radost nemám. Zabalte to. Jste tam jako přes kopírák. Strejci bez charisma.Jeden jako druhý.Chodící noky.Zlatej Lux.

Pusťte k tomu ty, co dokážou oslovit mladší generaci. Jako je Hošek.
Křesťanská demokracie je v Evropě silný proud, oslovující i ateisty.Koho Vy?
Je to škoda. Začněte podnikat v pohřebnictví.
To Vám jde.
30. 05. 2010 | 13:19

goro napsal(a):

Před 1989-vedoucí úloha KSČ a její ideologie, tj. zapomeň na slušnost, drž hubu a boj se chceš li přežít od výplaty k výplatě - a nebo se k nám přidej.
Po 1989 do teď vedoucí úloha koryt a peněz, protože ty nikdy nejsou špinavé, tj. zapomeň na slušnost, drž hubu a boj se chceš li přežít od výplaty k výplatě - a nebo se k nám přidej.
Pozitiva dnes - už nemusíte držet hubu celostátně a můžete se cirkusu neúčastnit (viz 4 vlna emigrace mladých co se nevrátili z cest za zkušeností...). Jinak je to podobný bezcharakterní bordel.
Mno, a KDU-CSL se obou bordelů účastnila. První prý z přinucení, druhý s vervou :-).
Teď přišla možnost změny a nelze se divit, že ji lidi využili (protože naděje umírá vždy poslední) bez ohledu na to co by to mohlo znamenat. A tak radši volili profláknuté ksichty z TOP09 a VV, řekl bych jen tak - co kdyby to vyšlo a fakt si potom ti bezcharakterní papaláši z ODS a CSSD nemohli dělat zas až tak všechno co by chtěli.
Třeba se něco málo změní. A když ne,odneseme to všichni - tedy nepřidáme-li se k nim. Ale to není nic nového. To jsme tu vždycky měli. Za posledních 60 let jsme žili (a žijeme) na účet budoucnosti a projevuje se to čím dál víc.
Takže teď, buď si svoje prosadí ODS a my zůstaneme banánovou republikou a tím pádem z dlouhodobého hlediska TOP09 a VV skončí a příští volby vyhraje CSSD a nebo se skutečně začnou dít změny a posuneme se nějaký kus dál od obou bordelů které tu byly (a jsou) od 194(3)8.
A se vší úctou - KDU-CSL není spojeno s prosazovaním "čistoty a řádu života" ale vždy se doposud přidala k dosavadnímu systému. Nemohla tedy odolat touze po změně (byť naivní touze po změně). Takže buďte rád, že jste se do sněmovny nedostali. Protože kdyby jste měli 5,1% tak nic nezměníte. Třeba tohle bude pro KDU-CSL dostatečný šok na to aby jste provedli hluboký řez a dost se změnili. Uvidíme jak se to vyvine.
30. 05. 2010 | 13:21

veverka napsal(a):

"KSČM nekomentuji – ta tam nemá vůbec být"...

Vážně? To od mimoparlamentních zkrachovalců sedí.Což takhle trochu pokory a úcty k voličům?
30. 05. 2010 | 14:16

Charlie napsal(a):

pane Svobodo,

hlavní příčinou toho, že se Lidovci vyšachovali, byl dlouhodobý konkubinát s Topolovsko-Dalíkovsko-Toskánskou mafií.

Není to vina voličů, že nepochopili, že tím dbáte o "čistotU a řád života;"
Asi to brali jako vaše dbání o svá korýtka.
30. 05. 2010 | 14:17

veverka napsal(a):

Charlie
To si nemyslim.Do te "Topolovsko-Dalíkovsko-Toskánskou mafie" byl stejne tak namocen i bratr Kalousek a knize se sestrou Parkanovou a tem to neuskodilo ba naopak.Vse je to jen v medialni masazi,ktera rozhoduje volby.Koho podporuji media,ten ma rozhodujici vyhodu.A media podporovala recyklaty z TOP a dalsi "pravicove strany".Dokud budou media vlastnit stejni lide jako ted,nic se nezmeni.
30. 05. 2010 | 14:33

Monika napsal(a):

Souhlas a autorem.

Výrazné škrty a demontáž posledních zbytků solidarity a sociálního státu povedou k výraznému OMEZENÍ spotřeby a tím i dalšímu poklesu ekonomiky, to se promítne do poklesu zisků podnikatelů - v lepším případě odvedou méně na daních, v horším zkrachují. Následuje rozšíření počtu nezaměstnaných a sílící sociální napětí ve společnosti.

Výsledky vlády "rozpočtové odpovědnosti" mohou tedy být v důsledku těchto opatření a především vlivem finanční krize v Evropě (kterou můžeme jen v malé míře ovlivnit pouze konstruktivními postoji v rámci EU, což v případě ČR takřka nepřipadá v úvahu) přesně opačené: deficit i přes sliby bude nadále narůstat, což může vést ke snížení ratingu. To nás bude katapultovat mezi nestabilní a značně nepředvídatelné země, takže odliv investic ještě zesílí… Pokud navíc zanikne euro (a na to už naše vláda nemá žádný vliv), povede to i k postupnému zániku evropského volného trhu, neboť státy si začnou celními opatřeními chránit vlastní trhy. To bude mít pro exportně orientovanou českou ekonomiku smrtící dopad.

Poměrně snadno se tedy ČR může dostat do začarovaného kruhu, z něhož jej sotva vyvedou extrémistické nacionalistické strany krajní pravice a krajní levice, které zvítězí v některých dalších volbách…

Pevně doufám, že takto to nedopadne. Ale může, bohužel.
30. 05. 2010 | 14:37

Zacheus napsal(a):

To Béda. Co kdybyste zkusil vést diskusi bez zbytečných urážek. To, že má někdo jiný názor než Vy, ještě nemusí znamenat, že je "bigotní zkostnatělec". Ostatně možná i díky těm "volnomyšlenkářům" se můžeme brzo dočkat demografické katastrofy v Evropě a následné reálné hrozby její islamizace.

Pokud jde o církevní restituce, toto téma teď vůbec není na pořadu dne a to také i díky pochopení ze strany vedení katolické církve. Nechápu, proč tuto otázku s takovou nevolí připomínáte. Jistě se stejnou vervou se ohrazujete proti plánovanému projektu na odstranění ekologických škod ( 160 mld Kč), proti půjčce, kterou jsme poskytli Mezinárodnímu měnovému fondu ( 26 mld Kč), proti předraženým dálnicím za vyhozené miliardy Kč, atd. Jinak Vás mohu ujistit, že ani jsem nikdy nebyl a nejsem žádným obdivovatelem pana Kalouska: -).
30. 05. 2010 | 14:50

ivan bok napsal(a):

Nevim Bédo. Z mého pohledu je to tak, ze KDU zbyli v těchto volbách jen skalní voliči. Mlýnské kameny, které pracovaly posledních dvacet let na semletí KDU v parlamentu jsou z jedné strany političtí konkurenti, kteří KDU vykreslili jako zkostnatělou bigotní strukturu sloužící jako výtah k moci (jako každá strana ostatně ;-), což by si pánbíčkáři neměli dovolovat a radši čekat, co pro ně spadne pod stůl a z druhé strany křesťansky založení voliči,kteří by měli tvořit jádro elektorátu a místo toho ji nevolili buď proto, že není dost silná a proto musí kličkovat, že má průšvihy (podstatně méně než ostatní strany a jejich strůjců se zbavila) a že není schopna svými hlasy a vyjednáváním zabránit liberalizaci potratů a stavění homosexuálního chování na úroveň heterosexuálního v zákonech atp. Tak alespoň podle toho, co slyším od lidí, kteří se rozhodli volit něco jiného.
Škvírka mezi těmito kameny je tím menší, čím déle se kameny točí.
Faktem je, že v současných volbách jsme měli vynikající kandidáty a kandidátky, realistický program a mohli jsme poskytnout největší záruku odolnosti proti vydírání a lobbingu příživníků státu ...a bylo nám to k ničemu, když některé agentury na výzkum veřejného mínění jsou ochotny zveřejňovat syrová data aniž by nám řekly, kde je vzaly a co reprezentují. KDU se totiž nikdy v preferencích nepropadla u agentur, které jsou ochotny zohlednit statistické pokřivení své výzkumné populace a čísla následně přepočítat na volební model. Teď máme my všichni co tu žijeme čest z trojkoalicí, kde jeden hráč bude hrát roli vyděrače dvou méně ohebných a nic mu v tom nebude moci zabránit. A to bude podstatně tvrdší nátlak, než slušné jednání Josefa Luxe.
Mám ale radost, že preferenčni hlasy pomohly křesťansky založeným politikům z jiných stran. A odsunuly do zapomnění ty, kteří už v parlamentu nemají co říci.
Díky Pavlovi Svobodovi za slušný komentář a Cyrilovi Svobodovi za to, že to vzdal. Se svou tvrdohlavostí a erudicí by byl dobrým ombudsmanem. Kompromisy, které vymýšlel mu byly jen ke škodě.
30. 05. 2010 | 14:52

Béda napsal(a):

Zacheus, ivan bok,

Zacheus - odpovídal jsem na fantasmagorii o propojení zelených (obvykle jsou ve světě řazení k nonkomformním akčním levičákům) s konzervativní KDU, což je dle mého představa o spojení ohně a vody. Zelení, to je taky nevázané soužití (viz Bursík Kateřina J.), to je uznání homosexuálních ststků (myslím že je podporoval šéf Gay komunity Hromada¨), to je leh¨galizace drog a potratů atd., atd.. Podotýkám, že se neřadím k sympatizantům zelených (a už vůbec ne pravých Bursíkovo zelených - ostatně eko program mají zakomponován i jiné strany), rozhodně nejsem pro možnost adpopce ¨dětí homosexuálními páry, nejsem pro legalizování drog.
Pokud jde o můj názor multikulturalizace Evropy pronikáním islámu, jsem zásadně proti . Viz jiné diskuse na jiných blozích. Pokud jde o vámi položené otázky - ohražuji se proti všem vámi jmenovaným iniciativám - na některých blozích jsou o tom mé diskusní příspěvky.

ib,

z personálního hlediska mám vůči KDU zásadní výhrady vůči konávní C.Svobody ve věci závěti týkající se charitního domu a kvůli zařazení p. Hybáškové na kandidátku. Jinak s očištěnou KDU zásadní problém nemám i když za její odnož počítám TOP09, do které přelezla parta nejvíce zkorumpovaných lidocvců. O tom, že lidovcům jde především o restituce a zvýšení vlivu církve v politice, vzdělávání... si nedělám žádné iluze.
30. 05. 2010 | 15:09

Vilém napsal(a):

Poté, co KDU-ČSL šéfovali Kalousek a zejména Čunek tuto stranu nelze považovat za umírněnou nebo rozumnou v protikladu k údajnému populismu levice a asociálnosti pravice. Vyhlašované hodnotové založení se bohužel projevovalo jen rétoricky v předvolebních záchvatech, do reálné politiky se už několik volebních období nepromítalo a jedinou "hodnotovou" inovací posledních let bylo populistické Čunkovo tažení proti "nepřizpůsobivým" ve Vsetíně. Taková svinstva zvládnou i neosobnosti ostatních stran.

Jistě bych ve sněmovně raději viděl KDU-ČSL než TOP09, ale podílela by se na pravicové vládě a hrála by v ní pokryteckou roli umírněných a citlivých spolupachatelů. To zastane docela dobře i John s VV. Takže působení KDU-ČSL v české politice končí bez fanfár - marginální živoření dalších let bude pravděpodobně už jen jako rvačkou o ohlodanou kost, různé nemovitosti, lokální funkcičky apod. a nebude mít politické dopady.
30. 05. 2010 | 15:37

ivan bok napsal(a):

to Béďa
Nad p. Hybáškovou jsem trochu váhal , tak jsem si udělal vlastní internetovou rešerši, přijal jsem její vysvětlení ohledně toho, jak se ztotožňuje s KDU a pochopil jsem její potencionální užitečnost pro pražské voliče. Jana Hybášková je samozřejmě kontroverzní, jejích postojů si ale vážím, protože vyplývají z toho, že pronikla některým věcem více pod kůži, než například některé kandidátky VV ...žeáno. Cyril Svoboda ať se soudí, nepochybuji, že by byl dobrým správcem onoho domu. Ostatně tady jde o princip, on to řekl několikrát celkem jasně. Vy byste chtěl mít za premiéra člověka, který tak snadno cukne před něčím nátlakem?
30. 05. 2010 | 15:38

Suchec napsal(a):

ivan:
Myslíte ty kandidátky z těch fotografií ve spodním prádle? :-)))))))

No, Hugh Heppner s Johnem mají možná společného víc, než si myslíme.
30. 05. 2010 | 15:56

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden násilnický a nadávky obsahující příspěvek ("blb"), neboť tyto jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
30. 05. 2010 | 16:09

Realista napsal(a):

Tady není o čem mluvit. Ne, že bych si to u lidovců přál, ale to co čekáme, že se stane už konečně komunistům, dopadlo na lidovce. Vymřel jim elektorát.
30. 05. 2010 | 16:19

Béda napsal(a):

Realista,

nevymřel. Část elektorátu odpochodovala s bratrem Kalouskem.
30. 05. 2010 | 17:50

Charlie napsal(a):

veverka

právě proto, že Lidovci dobře věděli s kým lezou do postele, tak si měli dát bacha. Proto se někteří k té zlámané posteli nechtěli znát, vzali roha a šli dělat Topinku.
Přece je 20 let známé tajemství, že tzv. nezávislá média měří každému jinak - podle potřeby.
30. 05. 2010 | 18:10

Tencokida Hnuj napsal(a):

Autor

Zapřemýšlejte, proč se kvůli vám (tedy KDU...) nedostal do Dolní seznamky ing. Hovorka.

Tam je Váš problém.
30. 05. 2010 | 18:17

Tomáš napsal(a):

Pro Moniku:
"Výrazné škrty a demontáž posledních zbytků solidarity a sociálního státu povedou k výraznému OMEZENÍ spotřeby a tím i dalšímu poklesu ekonomiky"
--- Nemyslím, že by tu byly "poslední zbytky sociálního státu", ale můžete uvést propočet, jak škrty povedou k omezení spotřeby, zatímco případné neškrty kompenzované zvyšováním daní by ji podpořily? Nebo nechcete ani škrtat, ani zdaňovat, a jen zvyšovat dluh? Díky.

Pro Ivana:
"Cyril Svoboda ať se soudí, nepochybuji, že by byl dobrým správcem onoho domu. Ostatně tady jde o princip, on to řekl několikrát celkem jasně. Vy byste chtěl mít za premiéra člověka, který tak snadno cukne před něčím nátlakem?"
--- Problém je, že se soudí asi dva roky, a pak najednou cukne poté, co média rozmáznou jeho souhlas s pokračováním účasti státu ve sporu - že by to poškozovalo stranu. Na to přišel až po těch dvou letech? Proč teda už nevydržel do konce?
Tak či tak, tohle bylo mediálně nezvládnuté.
30. 05. 2010 | 19:02

Monika napsal(a):

Tomáš:

Žádné propočty nemám, toto je jen černý scénář, k němuž může, ale i nemusí dojít. Kéž by nedošlo! - Pokud ale jde o zvyšování daní, tak včera Jaroslav Míl, prezident Svazu průmyslu a dopravy ČR, pravil, že NEPOCHYBUJE, že k němu bude MUSET přistoupit i středopravicová vláda. (Daně zvyšuje i konzervativec David Cameron, to vám jistě neušlo; ČR se tomu nevyhne, ať už politici deklarovali cokoli.)

Nicméně - a to je důležité - všechna rozpočtová opatření u nás budou mít pouze okrajový vliv na to, jak se bude ekonomika vyvíjet. To zásadní, co o české ekonomice rozhodne, se odehrává nikoli u nás, nýbrž za hranicemi. Na tom se shodují jak představitelé velkých podniků a bank, tak seriózní analytici: "Vliv politiky na ekonomiku může být (v ČR) ale pouze okrajový. Celkové markantní trendy budou ovlivňovat především regionální faktory, dynamika německé ekonomiky a politika Evropské centrální banky." (Tatha Ghose, Commerzbank London)

To už ostatně poznal staronový "tvůrce změn" Miroslav Kalousek, když naposled sestavoval svůj "zodpovědný" rozpočet. Kde je jistota, že byť v dobré vůli si toto nezopakuje. Nikde.

Ale aby nedošlo k omylu, nejsou nebezpečné samotné kroky případné nové středopravicové vlády. Nebezpečná jsou přílišná očekávání jejich voličů, která mohou dost dobře vést k značné deziluzi.
30. 05. 2010 | 19:49

Béda napsal(a):

Charlie,

bratr Kalousek¨
- se nejdřív chtěl bratřit s komunisty a pak se stal nejzarytějším konzervativcem a antikomunistou (spolu s bratrem Štětinou
- jako "nejlepší" ministr financí udělal největší sekyru v dějinách ČR a pak se stal největším šetřílkem v historii ČR a rozeslal všem domácnostem poukázku k úhradě dluhu.

Tak si já představuji "konzistentního" politika.
30. 05. 2010 | 20:05

F.Srbek napsal(a):

Lidovci si již delší dobu "koledovali" o podobný výsledek. Přiznám se bez mučení, že bez velkých analýz jsem se domníval, že se přes 5 procent dostanou i s odřenýma ušima. Při jakýchkoli analýzách, by člověk měl vždy začít u sebe. To mi u lidovců poněkud chybí. Lidovcům rozhodně nepomohlo, že pan předseda bojoval o dům v Praze. Nedokázali například, využít schopnosti i znalosti lidí , jako je, nebo byl pan poslanec Hovorka. Toho pána budu já ve sněmovně postrádat, ostatní bohužel ne!
30. 05. 2010 | 20:09

čáryfuk napsal(a):

Kdyby se zelení ještě starali o vodu a ovzduší, bylo by to ok - zelení ale bojují především za multikulturní společnost, za práva přistěhovalců a s tím spojeným bojem proti "extremistům", které vidí skoro všude, za další "integraci" evropy (rozuměj centralizaci moci), k ekologii se přibližují leda tak sporným bojem proti globálnímu oteplování. Zelení pro mě představují to nejhorší, co k nám ze západní evropy proniká.
30. 05. 2010 | 20:18

Gerd napsal(a):

Pane Svobodo,
chyby lidovců se jmenovaly Kalousek, Parkanová, Severa, Čunek. Další pak byl spor Cyrila Svobody. Tohle vše závisí spíše na jednotlivcích a chybou lidovců je, že se od nich dostatečně nedistancovali. Nepomohlo ani prosazování vyrovnání s církvemi. jakkoliv tohle prosazoval bratr Kalousek.
Zásadní chybu jste však udělali, že jste do voleb nevytáhli s Hovorkou. Tento pán by jako hlavní mediální tvář přitáhl více hlasů.
Pro další období Vám asi nezbyde jiná karta, než hrát roli obránců křesťanských hodnot před rozpínajícím se islámem. Tentokrát nepřitáhne od Uher, ale z Francie.
Věřící voliči pomalu vymírají, pouze s křesťanstvím ale do budoucna nevystačíte.
30. 05. 2010 | 20:58

Xavier napsal(a):

vlk:
Doufám, že jste nezůstal alibisticky sedět doma a svůj hlas jste lidovcům nakonec dal!
Pan Svoboda má pravdu, že lidé nakonec uvěřili, že nejpalčivějším problémem naší země je schodek veřejných financí, měl však jako místopředseda urgovat vedení strany, aby voliče z tohoto omylu vyváděli. Problém lidovců je v tom, že jsou považování za nezásadové. To, že jiné strany, zvlášť ty tzv. napravo, jsou na tom se zásadovostí o mnoho hůř, se už v tisku nepíše. Lidovci přesto pořád zavazeli, nejprve skutečné a později skryté oposmlouvě. Teď dostávají šanci na promýšlení prezentace svých hodnot a priorit novým způsobem.
Ad Titanic - musím se přiznat, že jsem byl dost překvapen množstvím lidí v mém bezprostředním okolí, kteří se s velkými nadějemi vydali na palubu této nepotopitelné lodi...
30. 05. 2010 | 21:08

Deny napsal(a):

Spěte sladce a již se více neprobouzejte
30. 05. 2010 | 21:23

pgjed napsal(a):

To Béda:

Křesťanský výsadek? Vystřízlivění všech příjde poměrně brzy. Jen aby si všichni opamatovali, koho volili, podporovali...
30. 05. 2010 | 21:37

pgjed napsal(a):

To Yara:

Čunek? Repektujte prosím rozhodnutí Nejvyššího soudu. Myslím, že k tomu není co dodat, byť byl Čunek i s celou rodinou vláčen sdělovacími prostředky více než dva roky. Proto zůstává i nadále naším členem a senátorem.

Kalousek, o jeho darebnostech jsem zde psal vícekrát. Dnes snad nikdo nepochybuje jakýbyljeho skutečný vztah ke KDU. Proto raději zdrhnul, aby nebyl vykopnut.

Pokud jde o životní prostředí, přes všechny výhrady k zeleným, volbami nastává recidiva ekopolitiky ve stylu exministra Bendy.
30. 05. 2010 | 21:45

stále rebel napsal(a):

Pro pgjed.
Vaše preference.
http://www.volby.cz/pls/ps2...

Hybášková vám moc nepomohla, Cyril hodně politikařil a podle toho taky vypadají jeho preference, Ludvík získal téměř šest tisíc preferenčních hlasů a u nás na dědině pro KDU 30 % hlasů. Je škoda, že KDU nebude ve sněmovně, ale taky je pravda, že potřebujete probrat a začít dělat politiku více ze zespoda a pro lidi.

S tímto předsedou by ten problém asi nebyl
http://www.youtube.com/watc...
30. 05. 2010 | 21:57

pgjed napsal(a):

To Ivan Bok:

Celkem souhlasím, byť za výsměch všemu co má nějakou hodnotu v lidském rozhodování považuji, že se do sněmovny dostal Kalousek, nebo Parkanová a ne Luxová nebo Juránek.

Jak hluboko je založeno křesťanství těch křesťansky založených politiků, to se teprve ukáže. Dosavadní zkušenostje taková, že většinou uhli, nebo byli vytlačeni, případně sami odešli. Lidovci vydrželi nejdéle a byli za to popliváváni a ostouzeni. Především od křesťanů, to si přiznejme.

Cyrilovy kompromisy? Bylnucen je dělat a nebyly až tak zlé. S pár věrnými udělal maximum možného.
30. 05. 2010 | 22:02

pgjed napsal(a):

stále rebel

Úplně populistickou politiku nebudeme dělat nikdy. On je problém asi i někde jinde, což lze vidět na tom, že Juránek, který míval přes 30 tisíc preferencí měl něco přes 15. Ale nebudu si stěžovat. Jen bych byl rád, abysi dobře pamatovali voliči topenářů a véváků, koho volili a brali na ně alespoň z poloviny tak přísný metr , jako na lidovce.

Obávám se, že i J.L. by těžko bojoval. Stačí vzpomenout na kampaně proti němu. Ale bylo by to s ním jednodušší, nebyl by v nás ten závrt po Kalousovi - aby do něj husa kopla! Ale těm, co ho volili to s pravou křesťanskou škodolibostí přeji. Nechť si to užijí.
30. 05. 2010 | 22:12

pgjed napsal(a):

To Vilém:

Povrchní pohledy - povrchní úsudky. Jaká byla role KDU ve vládách, ve kterých se účastnila, to teprve ukáže čas. Dnes jsou v parlamentu a budou ve vládě jenom partaje, které jsou vázány klientelisticky, jsou zavázány donátorům těchto voleb a donátorům, kteří budou pomáhat splácet dluhy z loňských, a trojích letošních voleb. Tento problém KDU nikdy neměla a mohla tedy jednat jen podle míry zohlednění vlastního programu.
Netrpím iluzí, že si to VV může dovolit.
30. 05. 2010 | 22:21

stále rebel napsal(a):

Pro pgjed.
Nevím co myslíte tím populistická. Já bych měl problém volit Cyrila právě pro takovou nějakou falešnost, líbivost a pro mne nedůvěryhodnost. Juránka moc neznám, co jsem jej viděl působil na mne řeknu „lidově“ takový slušňák, ale nevím, s Ludvíkem Hovorkou problém nemám, dělá politiku pro lidi a věřím, že poctivě a to pokládám za zásadní. Můžeme se lišit v názoru na věc, ale politik by měl jednat především poctivě a v zájmu společnosti.

Hybášková byl podle osudný omyl, který vůbec nechápu. Musel to vymyslet někdo v Praze. Kasal se Šojdrovou by taky asi potřebovali trochu obměnit. Viděl jsem pár záběrů s nimi v TV, sice slušnější než ODS, ale „obehrané desky“. Potřebujete novou krev a hledejte na dědině.
30. 05. 2010 | 22:31

Luky napsal(a):

Ano, Lidovci propadli, voliči rozhodli.
Ano, Neměli přesvědčivého předsedu, bohužel.
Ano, Všude jsou lidé dobří i špatní, i v KDU ČSL, stejně tak i v jiných stranách.
Ano, v této republice je dosti lidí, kteří se bojí podívat pravdě do očí.

Výše uvedení soudci, kteří si "myslí", že jsou pravdiví - Máte co jste chtěli.

Chudáci, kteří kopou do nenarozeného života, jsou také bohužel mezi námi. Jelikož žijí, tak mají štěstí, že si nikdo nekopl do nich a nespláchl je do h...

Přeji Nám změny k lepšímu, bez ohledu na nálepky. Pán Bůh pomáhej.
30. 05. 2010 | 22:39

ivan bok napsal(a):

pro stále rebel:
Cyril přestal politikařit v momentě, kdy se distancoval od vyjednávání o vládě Jana Fišera. Jeho mínus, pokud se na něho podívám jako rozhodující se volič, pokud to dokážu, bylo, že se ve svých veřejných vystoupeních neustále zabýval tím, co jsme, jaká je naše pozice vůči jiným. Lze to pochopit, protože média to za něho neudělají, některá byla schopna i rozpatlávat Antonína Baudyše a já nevím co ještě, aby vytvořila mediální mlhu. Většinou pak nedošlo na polemiky o našich návrzích a cudně se mlčelo o tom, že ledacos všeobecně přijímané vzešlo z dílny KDU-ČSL. Vlastně to byla docela nevděčná role. Vypouštěli jsme testovací balónky, a když se to ujalo, tak se toho chytly strany s mediální oporou a vytěžily to. Píchlo se do vředu v pražské ODS, ta má najednou o dvě desítky procent hlasů méně, KDU je ale nevyzobala. Kydač hnoje si to přece nezaslouží...
Ludvík Hovorka byl snadno zvolitelný preferenčními hlasy. Jeho pozice jazýčku na vahách byla dost o nervy. Kdyby byla větší převaha vládní koalice ve sněmovně, tak si mohl být konzistentní bez toho, že oslaboval pozici vedení strany při vyjednávání. Takže trochu chápu, že nemohl být na kandidátce hned druhý. Takhle v Praze se Marek Benda a Tomáš Chalupa vklínili mezi prvních osm, kde kralovali Bubnující Chrchel, Alpinista, Bigamista, Euthanathos, Imidžák co se nechá volit na ksicht. Někteří z nich tam už prostě nejsou, což docela potěší.
pro pgjed:
That's the way it is.
30. 05. 2010 | 22:47

pgjed napsal(a):

To Luky a Rebel:

Ivan Bok to napsal přesně, není moc co dodat. Snad jen to, že CS vlastně politizoval jen jednou, s volbou Klause. Jinak byl vzácně konzistentní a věcný, ale kdo si na to vzpomene, že se nepřidal k čachrářům z ODS, socdem a zelených? Kdo sipřizná, že konzervativec nemůže být šašek do pimprlové komédie. A tak všichni ti svatí kritici CS a lidovců nakonec volí šíbry z ODS, socdem a od Kalousků. Jakobych o tom kolikrát nepsal.
30. 05. 2010 | 23:25

Vilém napsal(a):

pgjed
Máte pravdu, jsem jen mělký frázista, teprve budoucnost posoudí roli KDU v Topolánkově vládě. Možná že celá ta vláda byla vlastně hluboce sociální, dojem, že zvýhodnila nejmajetnější na účet ostatních i rozpočtu je jen ukvapeným odsuzováním civilizačně odpovědného jednání moudrých státníků, kteří se budou zodpovídat až příštím tisíciletím. Vlastně i ty kontejnery u Vsetína možná Čunek nechal postavit z lidskosti a budoucnost ukáže, že mnozí dnešní a budoucí nezaměstnaní by mohli jejich obyvatelům závidět, jak se bude morální obroda společnosti prohlubovat...
30. 05. 2010 | 23:33

nejcukr napsal(a):

chybí osobnosti, které si nestěžují, neschovávají se, a které se furt nevymlouvají proč to nejde.
30. 05. 2010 | 23:34

Béda napsal(a):

ivan bok,

Cyrilova chyba bylo to, že se soudil o dům s charitou. To lidi vidí, když předseda křesťanské strany jde po majetku jak slepice po flusu a humanita přitom jde i s posledním pomazáním stranou. Další chybou bylo spojení s Hybáškovou.

Osobně proti KDU nic nemám a mnohé z jejího programu je mi sympatické - Cyrilova hamižnost je pro mně ovšem nezkousnutelná.
30. 05. 2010 | 23:37

yara ze země krys napsal(a):

pgjed:
Právě na aféře Čunek jste to nepochopili, kdyby byl frajer, tak vše nechal dojít před soud, ale Topolánkova vláda byla držena Lidovci pod krkem a hrozil pád celé tehdejší koalice a odejití od korýtek. Proto byl Čunek podržen Veseckou potažmo Salichovem! Nic jste nepochopili a proto se poroučíte do včných lovišť. Na rozdíl od lidí, ti Vás prokoukli! Lidé v této zemi už nejsou slepí a blbí!
Přeji pěkný den!
31. 05. 2010 | 06:45

Luba napsal(a):

Pane Svobodo,
Vaše strana dojela na své vlastní pokrytectví.

Lidé v parlamentních volbách nevolí osobnosti/osoby, ale programy politických stran. Kandidáti jsou takřka anonymní.

A protože lidé volí strany, nikoli osoby, měl by být poslanecký mandát vázaný.
Protože poslanci byli zvoleni za program, který mají prosazovat, nikoli proto, jací jsou to skvělí a odpovědní lidé.

Proto VV jde o dodržování stranické disciplíny, což je logické. Pro voliče je fakt, že VV nebude mít přeběhlíky, důležitou informací. Proto ta viditelná a citelná finanční sankce.

Je tedy jasné, že z VV žádná obdoba "lidovecké" TOP-09 nikdy nepovstane.
31. 05. 2010 | 11:39

Kamil Jan Svoboda napsal(a):

to Luba: problém je v tom, že VV žádný program nemají, pokud tedy nepovažujete za program výkřiy
31. 05. 2010 | 16:07

vilček napsal(a):

Vaše(největší) chyba.
Odsunutí Hovorky na nevolitelné místo!
Druhá:
Nasazení Svobody v Hradeckém kraji!
31. 05. 2010 | 17:45

MArk napsal(a):

Nejvetsim problemem KDU byl horsi medialni obraz a nezajimava predvolebni kampan. Tedy komunikace s verejnosti a schopnost oslovit volice. Pritom se urcite jedna o stranu, ktera ma hodne co nabidnout.
02. 06. 2010 | 23:26

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy