Mediální kýč – přestaňte s ním!

23. 12. 2011 | 12:03
Přečteno 8665 krát
Pro smuteční atmosféru posledních dnů, a hlavně kvůli jejímu některému vyjadřování, sílí kritika ze strany těch, jimž se zdá, že jsme obklopeni mediálním kýčem a absurdním momentem (jak „trefné…“). K tomu jen pár stručných poznámek.

Především se mi zdá, že opravdového mediálního kýče kolem nás je milosrdně málo. Jsem tím mile překvapen. Nevadí mi, filtruju jej, jako filtruju blbé reklamy.

Jsme svědky národní chvíle, která nemá obdoby (či její obdobu, smrt prezidenta Tomáše Masaryka, málokdo pamatuje). Odešel člověk, který změnil život mnoha z nás jako nikdo jiný. Lidé reagují spontánně, a komu se to nelíbí, snad je ochoten pár dnů vydržet, aniž by ostatním rušil atmosféru pseudointelektuálními kritikami (o mediálním kýči). Namístě je trpělivost a zdrženlivost. Mám podezření, že jaksi patří k nešťastnému povahovému rysu ne mála spoluobčanů, že jakékoliv vyjádření silných emocí (mylně) považují za kýč.

Útočit na kýč je snadné. Vždy a všude je ho kolem relativně dost. Karel Čapek k tomu už všechno řekl ve studii Marsyas, udělal to laskavě a netřeba nic dodávat. Dnes je to, jako když nafouknete balónek; všechno, dobré i zlé, se zvětší. Kýč je malou daní, kterou platíme svobodě v digitálním věku. Prakticky každý se může veřejně vyjádřit, což je dobře. Je mezi námi dost kýčařů i dost různých chytráků, kteří se potřebují i v pietě opřít o „kritickou“ berli. Fajn. Proč ne.

V neposlední řadě je kýč estetickou kategorií, zatímco vyjádření úcty k významnému zemřelému je kategorií morální. Když se někdo neumí vyjádřit jinak, než kýčem, může nám to sice být protivné, ale automaticky to neumenšuje jeho city.





Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Cestovatel napsal(a):

Vysvětleto ale lidem jako Havlík kteří právě takto narušují pietu Havla na stánkách Aktuálně pseudointelektuálními bláboly kdy označuje právě dění kolem Havla za kýč
23. 12. 2011 | 12:31

Almo G™ napsal(a):

Člověk, který je léta placen za výrobu mediálního megakýče je proti mediálnímu kýči?

Ale nikoliv, jen po vzoru nejagresivnějších blogerů z idnes.cz vyrobil titulek, který neodpovídá obsahu (vlastnímu postoji), aby mohl promlouvat do duše těm, kdo se nachytali v domnění, že našli spřízněnou duši.

Vyrobil... inu...jak to nejlépe umí, zase jen kýč.

Plakat jménem republiky!
Levá! Pravá! Čelem vzad!
Svobodně zas budou šiky
svého vůdce milovat.

Havel musel udělat něco moc moc hrozného, když je po smrti takto trestán, ponižován svými nepřáteli, s pokryteckou pózou a totalitářskou pompézností zneužíván těmi, pro které znamenal jen obtížný hmyz nebo příležitost k zisku.

Je mi nevolno.
23. 12. 2011 | 12:34

deg napsal(a):

Koncem 19.století zahynul v boji mladý nadějný český spisovatel Bohumil Havlasa.Přidal se k Rusům v bojích s Turky.Ostatní seděli v literárních salónech a kavárnách:Vrchlický,Zeyer,.....a tucty jiných.Na sedáncích,které pro ně připravili i děti českých poslanců Říšského sněmu.
Aristokratičtí psavci aneb lépe je žvanit než zabíjet
Co by asi tak řekli dílu V.Havla J.Fučík,K.Čapek,J.Čapek,E.Urx,...kteří se díky nacistům jeho autorských dní nedočkali? Jejich osudy dokumentárně Lucerna Barrandov 1938-45 neztvárnil.
K.Marx říká: člověk je souhrnem společenských vztahů
A lidé znají to "vrána k vráně sedá".Ne, moc peněz neumírá.
Král je dnes nahý.
Přemysle Oráči,orej dále svou rodnou hroudu a Vy Slované hej,dále přinášejte lidské oběti svého rodu Bohům,aby jste je usmířili.
23. 12. 2011 | 12:37

Drzá zrzka napsal(a):

Jak se asi pere, v bytosti zvané novinář, reportér, komentátor; člověčina a vlastními pocity, s profesionální nutností být první na trhu informací, mít co nejzajímavější fotky?
23. 12. 2011 | 12:47

Itoldya napsal(a):

Snad to brzy odezní - už toho mám dost (Havla jsem neměl rád, když žil a nemám ho rád ani po smrti). Už pět dní jsem jsou veškerá média zaplněna informacemi téměř výhradně o Havlovi - jak píšete, měl jsem trpělivost, ale z tohoto populismu je mi fakt špatně.
23. 12. 2011 | 12:49

Google napsal(a):

"Ministerstvo zdravotnictví varuje, kouření způsobuje rakovinu plic"
"Kdyby tady nebyla americká základna v Brdech, byla by to druhá mnichovská zrada"

Směr Teherán hleď, tři čtyři:
Dobrý den praore já ti tleskám (melodie major Gagarin)
23. 12. 2011 | 12:54

Divobyj napsal(a):

Autor
............
23. 12. 2011 | 13:04

ghándí napsal(a):

vždyt havel měl kýč rád. ty sdríčka atd. byl prostě takovej. havel byl prostě dramatik a kdyby si mohl zrežírovat vlastní pohřeb, tak si myslím, že to budou naši furianti. takže nechápu lidi, kteří volají po nějaké tiché pietě. to prostě k havlovi nesedí, to musí být velkodivadlo. vždyt málem přijeli i rolling stones.
23. 12. 2011 | 13:04

veverka napsal(a):

No tak soudě dle frekvence příspěvků pana radara po smrti Havla už alespoň víme,kdo si ho najal tentokrát.A co ty rakety z KLDR? Už na nás letí?
23. 12. 2011 | 13:05

alois rašín napsal(a):

Upozornění pro majitele webu aktualne.cz. Jsou lidé, u jejichž blogerských výtvorů by vždy mělo být uvedeno: Komerční sdělení. Ať již obsahují cokoli.

Vyplývá to ani ne tak z jejich pracovních úkolů a zájmů jejich klientů jako ze struktury jejich osobnosti. Nemohou jinak.
Uveřejňování takovýchto sdělení bez označení a řádné fakturace může mít za následek řízení pro daňový přestupek.
23. 12. 2011 | 13:30

vlastík parkán napsal(a):

Radare a cigáro,to máš pořád málo?
23. 12. 2011 | 13:34

Kvakin napsal(a):

Klvaňo, znáte toto: 3 x dost ? Ještě jeden přiblblý příspěvek sem a požádám předobrého cenzora Stejskala, aby Vám dal doživotní zákaz vstupu na stránky análně.cz. Uvedu, že používáte slovíčka nedobrá a někdy až oplzlá a svištíte. O Havlovi nic smysluplného říci stejně nedovedete, tak pořádejte knihy v jeho knihovně, občas si dejte startku a zazpívejte si hit Vlasty Radarovny o zařízení, které chválabohu na Brdech nestojí a snad ani nikdy nebude.
23. 12. 2011 | 13:45

ghándí napsal(a):

mathe,
proč? mě se to líbí.
23. 12. 2011 | 13:48

plk. Kurvice napsal(a):

Kdyz je tu Klvańa, tak to sem na tuto veřejnou plačkyjádu musela nalít vláda zase několi milionů. Klvańo,kolik to je, kolik bylo vyjmuto z daní dańových poplatníků? Stupnice honorářů je tu podle toho, kdo tu pláče nejusedavěji. V tom sice není Klvańa první, ale má zase největší frkvenci tupých článků. Už sis Klvańo někdy přečetl komentáře k tvým blablab bla?
23. 12. 2011 | 13:49

Ad: napsal(a):

Otče náš, jenž jsi na nebesích,
vím, že hříchy Václava Havla byly nesmírné.
Ale netrestáš ho těmi Klvaňovými plky přece jen příliš?
23. 12. 2011 | 13:55

Kuchař: napsal(a):

Kýč byly bolševické pohřby masových vrahů. Pohřeb Václava Havla je spontánní a velmi lidský. Řekl bych že i projevy v televizích a rádiích nejsou za hranicemi vkusu a jsou daleko před hranicemi nevkusných pohřbů za bolševika, kdy si bolševici své nejlepší vrahy balzámovali a chodili se k nim modlit do mausoleí.
23. 12. 2011 | 14:23

cinick napsal(a):

Pohřeb Václava Havla je spontánní a velmi lidský.

Kerýho Havla máte na mysli, já jsem znal dva. Jeden byl tuším prezident a druhej byl u nás ve vsi zedníkem.
23. 12. 2011 | 14:53

Ad: napsal(a):

Příliš mnoho kuchařů
přesolí i pohřební polévku.
23. 12. 2011 | 14:54

Béda napsal(a):

Almo G.,

pan Klvaňa a spol. vycházejí z toho, že když je otázka aktuální provedou svoji mnohačetnou reklamu (viz hromadné truchlení blogerů) a ostatní mají diskusní půst neboli zaracha. Až otázka vyšumí, pak blogeři utnou a diskutéři můžou vesele hodnotit rozporuplnou osobnou V. Havla.

Problém je ovšem v tom, že pakliže chtějí slyšet pouze superlativy museli by buďti úplně utnout diskusi k Odcházení VH anebo přestat na toto téma blogovat.

PS: jenom bych chtěl připomenout, že v této chvíli jsem byl velice zdrženlivý v kritice VH.
23. 12. 2011 | 15:04

carried napsal(a):

to Ad:

jj je to takový eintopf, popřípadě dle kuchařky pejska a kočičky
23. 12. 2011 | 15:09

bezradaruaniranu napsal(a):

Radare, řekni jim už konečně, že ty rakety přiletí nebo přiletí íránská letadla nad Brdy. Ty to musíš vědět. Víš všecko. Vždyť tvůj táta býval pilot. Jen ty seš takovej lenivej pisálek. Proč neděláš něco pořádnýho...
23. 12. 2011 | 15:12

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jněkolik textů obsahujících vulgarismy, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
23. 12. 2011 | 15:14

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Plukovník Kurvice
vy si koledujete o degradaci na vojína. K poctě zbraň!
23. 12. 2011 | 15:18

Béda napsal(a):

Otázka. Komupak adresuje pan Mediální megakýč svůj apel? Neměl by je poslat hlavně redaktorům médií?
23. 12. 2011 | 15:43

Béda napsal(a):

Otázka. Komupak adresuje pan Mediální megakýč svůj apel? Neměl by je poslat hlavně redaktorům médií?
23. 12. 2011 | 15:44

Béda napsal(a):

Zvláštní otázka. Co by se stalo, kdyby rodina provedla pohřeb expolitika v soukromí, v přítomnosti blízkých přátel? Neměli si supí PRisté (nemám tím na mysli nikoho konkrétního) dobře rozmyslet, než se snažili svou reklamou naposled vytřískat politický kapitál u odchodu politika?

Jinak řeknu vám adventní příběh ze života. Není to příběh starého nemocného expolitika ani jeho bohaté vdovy. Je to příběh člověka, který se s rodinou těsně před Vánoci stal "sockou". Tragicky mu zemřela manželka a zanechala jej samotného se dvěma maloletými dětmi a dluhem za nesplacenou půjčku na dům na krku. Svět se mu zřítil v momentě, kdy mu oznámili úmrtí manželky. A nekonalo se žádné velké truchlení. Případ se stal pouze jedním z mnoha v policejní statistice. Ridina bude slavit Vánoce bez maminky.
23. 12. 2011 | 15:54

Medikolog napsal(a):

Televize servilně mrší programy až do 30. 12. včetně..

Důstojné Havloce všem truchlícím i lhostejným, veselé ostatním. Hodně krásných dárečků pod stromečkem od Havlíška.
23. 12. 2011 | 15:56

Matěj napsal(a):

K Havlovi se vyjadřovat nebudu,protože jak se říká:Nemůžeš li pochválit tak raději mlč" a to platí přesně pro tuto chvíli kdy Havel odešel. Ale své si řeknu ke Klvanovi-kde bere tento proamerický anální speleolog a mnohokrát usvědčený lhář tu drzost nám kázat o vzdávání holdu Havlovi,o kýči v souvislosti s tím a o přiměřenosti či nepřiměřenosti celé smuteční komedie?! Moc dobře si pamatujeme jeho trapné a skandální chování při agitaci za americký vadau(čti radar) v Brdech!
23. 12. 2011 | 16:08

rudolf napsal(a):

V rámci duševní hygieny jsem tu věc nesledoval, ale muselo to být hrozné...
23. 12. 2011 | 16:31

wiki napsal(a):

Byl to neskutečný mediální a politický cirkus.Za života ho dost našich politiků neuznávalo...a ani média mu po prezidentování nedávala žádný prostor k vyjádření.Nehledě na to že dost svého života bojoval proti politickejm papalášům aby nakonec se z něj stal rovněž papaláš..Připadal jsem si jako v KLDR..kde rovněž zemřel vůdce...
23. 12. 2011 | 17:01

Rýč napsal(a):

DOSŤ BOLO HAVLA - to je kýč ?????
23. 12. 2011 | 17:29

aga napsal(a):

Béda

Ještě příznačnější je medializovaný adventní příběh matky ani ne ročních dvojčat, z nichž jedno je onkologicky nemocné, které fenďačka před vánoci zfendovala veškerý majetek za dluhy jejího otce, který s ní v domácnosti nežije, a to přesto, že má paní vylučovací žalobu a dokonce část dluhu uhradila. Ano, to je ten demokratický a svobodný stát, plný lidských práv, který tu po sobě Havel zanechal.
23. 12. 2011 | 17:38

Anellus napsal(a):

Je fakt, že Češi, alespoň pražské publikum si vždy na parády nejrůznějšího druhu potrpělo. A poslední půlstoletí u nás bylo v tomto dost chudé. Boží těla se už moc nekonaly a 1.máje za socíku to byl jen slabý odvar, tam se všichni hned rozprchli shánět mandarinky. Zato takový monstrózní funus s konduktem a dokonce lafetou s kladrubáky, kanonádou a hejnem nejrůznějších šamanů v komžích, to je pane ňáký pokoukáníčko. Zvláště, když ho předcházela celkem týdenní mediální masáž, po které každý, kdo si v hloubi duše myslel, že Havla by měli raději pohřbít jen v kruhu rodinném, musel připadat jako vyvrhel. Konec konců byli zde prezidenti - třeba dr.Husák, který byl dle mého soudu úspěšnějším prezidentem-alespoň nerozbil žádný stát a přesto měl pohřeb jen jako soukromník. Totéž platí o Háchovi, který se svým působením a jeho důsledky pro stát a společnost Havlovi téměř vyrovnal.
23. 12. 2011 | 17:53

Míval napsal(a):

Klvaňa: Havel nás osvobodil? Pokud bych se chtěl dopustit podobně primitivní personifikace, pak bych spíš řekl, že nás osvobodil Reagan a Gorbačov.
Havel se stal důležitým symbolem oné společenské změny, která proběhla po listopadu 89. Takové pars pro toto. A právem - jeho předchozí činnost ho k tomu předurčila. Za to, a i mnohé pozdější věci, si zaslouží úctu. Ale není třeba o něm lhát.
23. 12. 2011 | 18:18

plk. Kurvice napsal(a):

Kdo pamatuje rok 1968, vzpomene si, že velkým snem tehdejší doby byla neutralita Československa. Asi jsme si mysleli v 1989, že konečně přišla doba, kdy se tento sen naplní. Než jsme se z tohoto snu probrali, byli jsme díky Havlovi, Vondrovi, Schwarzenbergovi a dalším již v protivopoloženém zadním otvoru. Myslím, že jsme promeškali historickou šanci a podepření si vlastního národního ubezpečení, že český národ je mírové neagresívní nátury a že naše aktivní zapojení se na straně útočného paktu po boku rakouské šlechty v 1. svět válce, byla vlastně historická výjimka. Podle Havlova receptu humanitárního zasahování do cizích státních záležitosti, jsme se od 1989 zapojili do různých agresívních válek, bud´vojenky a nebo jen podporou cizího bombardování. Proč byl rok 1989 již jiný než ten v 1968? Ten dřívější vycházel zevnitř, naši politikové měli za cíl se politicky osamostatnit a hlavně, nemuseli tenkrát prokazovat žádnou vděčnost nikomu, za zasílání peněz ze zahraničí apod. V roce 1989 ti, co se dostali k moci, byli až příliš finančně a jinak zavázáni USA, aby si mohli vést svou vlastní politiku. Jejich cílem již tedy nebylo učinit nás politicky nezávislými, ale naopak, podřídit nás strýčkovi Samovi. A to jsem tenkrát jaksi nepostřehl tento rozdíl. Zřídit u nás americký vojenský prostor, to ted měl být ten poslední maisterstich Havla, ke kterému tady ochotně přiložil ruku k dílu prodejný Klvańa.
23. 12. 2011 | 18:43

Míval napsal(a):

Klvaňa: Nějak jsem si Váš článek špatně přečetl. Alespoň Vy o jeho roli osvoboditele nemluvíte. Tedy se omlouvám.
23. 12. 2011 | 18:53

Radovan napsal(a):

80% komentářů je už od pondělí k zblití. Ale chápu. že zapšklouni mají většinou největší potřebu se veřejně vyjadřovat. Naštěstí tu svobodu mají.
23. 12. 2011 | 19:27

Leo napsal(a):

Asi je to pro vas moc komplikovane !
Havel byl statnik, dobry clovek, a na rozdil od dnesni vladnouci luzy - jediny clovek ktery trpel v komunistickych zalarich !
Temito projevy na jeho pohrbu ukazujeme jak hrozne litujeme sami sebe !
Ze po jeho odchodu musime zit sami, bez pomoci, pod tou dnesni vladnouci zlodejskou sebrankou !
23. 12. 2011 | 19:28

trapper napsal(a):

Pravdoláskařský PR-opagandista Klvaňa pokračuje v dělostřelecké přípravě pro nástup ASPEN Institutu - další buni (buňa=velká buňka) vládnoucích vošingtonských kruhů. Jestřábi NWO už krouží nad Loretánským náměstím, aby se brzy snesli do nového hnízda-knihovny nad Vltavou. Jejich hlásná trouba Pehe už oznamuje bod zlomu. Bakalagang přišel o duchovního otce, který se už do tisku vhodně nevyjádří. Je tedy potřeba využít velkého vzedmutí kolem úmrtí gurua a obě záležitosti vhodně spojit. Bravo Klvaňa, neumdlévejte!
23. 12. 2011 | 19:55

jin napsal(a):

Co je to mediální kýč proti mediálnímu smradu co tu šíří zaprodanci a agenti CIA.
23. 12. 2011 | 20:07

Cestovatel napsal(a):

plk. Kurvice:

K čemu je nám neutralita? V minulosti bylo mnoho států, které byly neutrální a stejně je někdo obsadil. Neutralita je kýč používaný lidmi podporující různé diktátorské režimi od Severní Korei přes Írán po Libyi aby proti těmto "spřáteleným diktaturám" nezasahovaly. Je to stejně trané jako Mezinárodní mírové hnutí které sloužilo za komunistů jako podpora jejich propagandy. Že žáný mír nepodporovali ukazuje jejich vlažnost k sovětské invazy do Afghánistánu.
23. 12. 2011 | 20:10

český maloměšťák napsal(a):

"Mediální kýč – přestaňte s ním!"

Validní sebekritika.

http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/tomas-klvana.php?itemid=15117

http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/tomas-klvana.php?itemid=15111

http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/tomas-klvana.php?itemid=15083

Během jednoho, jediného týdne. Tomu se neříká přihřívání polívčičky - ale totální vaření polévky pro celou rotu.

Hezké svátky autorovi sloganu ""Mediální kýč – přestaňte s ním!"
23. 12. 2011 | 20:55

Emma napsal(a):

Nechtěla bych někomu ublížit, ale nepropagoval jste náhodou cigarety? Pokud ano, tak si Vás dovoluji upozornit že ve Vašem CV na pravé straně nahoře ve výčtu všeho co jste dělal a co jste vystudoval, tato nesporně důležitá informace chybí.
Opravte to - pravda přece musí zvítězit nad lží. Teoreticky.
23. 12. 2011 | 21:12

plk. Kurvice napsal(a):

Pane Cestovateli, já mám dojem, že jediným národem, který nerespektoval neutralitu, tedy , jeden den ji potvrdil a druhý den ji porusil, byli vždy Němci. Pokud se mýlím, tak mě opravte. Pravdou je, že Němci nerespektovali nikdy nic, a to již za první světové války porušovali dohody, které sami uzavřeli. To ale pramení z mentality národa. Já stále nerozumím tomu, proč se tu jásalo, když Němci opět spojili své armády v jednu. Mnohem bezpečněji by tu bylo, kdyby Německo bylo bez zbraní a nebo alespoň rozděleno.
23. 12. 2011 | 21:25

Jan Vaculík napsal(a):

Naprosto souhlasím s autorem.
Schopnost celonárodního truchlení patří k dějinotvornému patosu, kterého my Češi máme nedostatek.
(Srovnejme třebas s truchlením za princeznou Dianou!)
I k dějinám patří emoce a k emocím patří to, že nikdo nemůže druhého soudit, zda jeho emoce jsou přiměřené nebo přehnané.
Buďme rádi, že je to, jak tomu mometálně je. Téměř s určitostí lze říci, že žádný podobný celonárodní melodram už zase mnoho desítek let nezažijeme. Protože k tomu je potřeba, aby bylo KOHO oplakávat, a aby se to SMĚLO. A ani jedno z toho vůbec není samozřejmostí.
23. 12. 2011 | 21:50

Divobyj napsal(a):

plk.Kurvice

Tak to už byste asi chtěl po nás,čecháčcích moc.Vždyť my nechápeme ani vlastní dějiny! Na Václaváku se dojímáme pod sochou naivního a naprosto neschopného knížete Václava a po skutečném zakladateli našeho státu Boleslavovi I.tady neštěkne ani pes!
23. 12. 2011 | 21:58

stejskal napsal(a):

To není úvaha od věci, pane Vaculíku, řekl bych.

A nic na tom nemění skutečnost, že třeba někdo emoce nerad dává najevo a raději se drží stranou. Ten poslední odstavec myslím sedí.

Hezké Vánoce.

Libor Stejskal
23. 12. 2011 | 22:03

Gudka napsal(a):

Že by nebylo koho oplakávat, toho bych se v případě Pražanů vůbec neobával. Vždycky se někdo najde. Kolikpak vás, milí Pražané, hajlovalo na tryzně za Heydricha? 200 tisíc? 250 tisíc? Rozhodně víc, než kolik vás nyní havlovalo. A kolik vás bylo na pohřbu Gottwaldovi? Kolik vás stálo čestnou stráž u Stalinových bust?

Tento týden se odehrála přímo zuřivá leninizace V. Havla - jen adorace Lenina v SSSR nebo možná Simona Bolivara ve Venezuele se totiž dá k tomu přirovnat - objemově, ale už ne intenzitou.

Nevzpomínám si, kdy jsem se posledně tak moc těšil na Štědrý den. Protože to snad alespoňN trochu poleví ty nedůstojné orgie.
23. 12. 2011 | 22:04

Pavel napsal(a):

Pane Klvaňo,
Děkuji za blog. Vyjádřil jste to přesně.
23. 12. 2011 | 22:05

stejskal napsal(a):

Opravdu, pane Divobyji?

Já měl za to, že Eduard Beneš (později si své křestní jméno sám poangličtil na Edvard) má dokonce svůj vlastní, před pár lety přijatý zákon na to, že se zasloužil o stát, tzv. lex Beneš.

Pravda, jiní zase jeho osobnost vidí jinak. Viz třeba Jiří Gruša: Beneš jako Rakušan. Vřele doporučuji. Hodně zajímavé čtení.

Mimochodem různé výklady mýtů o Václavovi a Boleslavovi jsou čistou historickou spekulací. Objektivně už nic z toho nelze doložit, ba dokonce ani jednoznačně vykládat. Nicméně obé lze skvěle využít, to věděli už nacisté. A dnes zase příznivci evropské integrace i její odpůrci. Sebevědomí lidé se nepotřebují mlátit po hlavách dějinami, řekl bych.

Dobrou noc.

Libor Stejskal
23. 12. 2011 | 22:12

elle napsal(a):

Pro leo: Bohužel Václav Havel zlodějskou sebranku přivedl k moci.

Pokud vím, komunistický prezident Gustav Husák byl rovněž politický vězeň. Byl odsouzen v 50. letech v procesu s Rudolfem Slánským na doživotí a odpykal si asi 6 let v nejtěžší věznici Mírov. Nebo o Jiřím Kajínkovi by se dalo mluvit jako o novodobém politickém vězni - 17 let je ve vězení za vraždy spáchané policisty Kronďákem a Mikešem.
23. 12. 2011 | 22:24

Gerd napsal(a):

Pane Klvaňo,
k osobě Václava Havla se nehodlám vyjadřovat, ale k tomu mediálnímu cirkusu, který se v souvislosti s jeho pohřbem děje, se snad vyjádřit mohu. Podobnou truchlohru jsme již jednou zažili, a to když umřel Brežněv a bylo to hrozné. Podobně vychází i příběh Petra Novotného, druhdy baviče TV Nova. Po celodenní masáži se během několika měsíců celému národu natolik zprotivil, že dodnes se nedostává na obrazovky, aby neodradil diváky. Před fenoménem pohřeb V. Havla utéci nejde.
DVD s titulem Občan Havel jsou opět v prodeji, když dosud poklidně spala zastrčená v kterémsi skladu. Z Levných knih se na pulty knihkupců stěhují díla V. Havla. Všude kolem nás se kdekdo vyjadřuje k V. Havlovi, i když za jeho života dělal vše, aby mu jeho úsilí zmařil.
Tady už nejde o fenomén V. Havla jako člověka nebo politika, ale jde o mediální symbol. Z celého V. Havla zdejší politická garnitura udělala vyumělkovanou modlu, která s reálným V. Havlem nemá společného zhola nic. Dost už bylo toho cirkusu, šaškové špatní! Snad pohřbem V. Havla celá havlománie skončí.
Ale nejvíce se děsím toho, až zavře oči zasloužilý politik, ekonom, praotec kuponové privatizace a ideový guru tunelářů ("neumím rozlišit čisté a špinavé peníze", "úprk ekonomů před právníky") a globální ekonom, 43x Dr.h.c. (V. Havel byl doctor honoris causa jen 37x), náš prezident Václav Klaus. Při vědomí, že nyní vládne jeho partaj ODS, se modlím, aby zde václav Klaus byl co nejdéle a měl pevné zdraví. Kdyby totiž chtěl umřít, to, co Nečas a spol předvedli na pohřbu V. Havla by byl jen hodně slaboučký odvar. Svou pompou by se tomu mohl rovnat jen pohřeb Kim Čong-ila. Václave Klausi, vydržte ve zdraví ještě hodně dlouho!
23. 12. 2011 | 22:28

Divobyj napsal(a):

Pane Stejskale,
vím,že jste vzdělaný a inteligentní člověk.
Snad si uvědomujete,že sebevědomí lidé tvoří sebevědomý stát.Psal jsem o čecháčcích,kteří nechápou ani vlastní dějiny.To nejsou sebevědomí lidé.Národní sebevědomí je totiž hluboce zakořeněno v národních dějinách.Ten,kdo se nezajímá o historii si totiž nemůže udělat ucelený obrázek o současném dění.
23. 12. 2011 | 22:37

Důchodce napsal(a):

Chtěl bych slyšet všechny ty hrdiny slova před rokem 1989. Klepou se zimou na všech manifestacích a shromážděních a svorně volají SLÁÁÁVA.
23. 12. 2011 | 22:38

Gerd napsal(a):

Jane Vaculíku, a Vy též, Libore Stejskale,
mýlíte se, že:
"téměř s určitostí lze říci, že žádný podobný celonárodní melodram už zase mnoho desítek let nezažijeme."
Troufnu si tvrdit, že zažijeme, a to u Václava Klause, Miroslava Kalouska a Karla Schwarzenberga. Chcete se vsadit?
"Protože k tomu je potřeba, aby bylo KOHO oplakávat," - máte pravdu, ale předpokladem pohřbu je že někdo zemře,
"a aby se to SMĚLO." - k tomu lze říci, že nejen, že budete SMĚT, ale budete i MUSET!
"A ani jedno z toho vůbec není samozřejmostí." Tak to jste úplně vedle, pro Lenina, Stalina, Gottwalda nebo Brežněva jsme si kdykoliv pobrečet mohli.
Pokud sjte měl na mysli KOHO, ve smyslu osobnosti,tak zde bych raději přenechal soud budoucím generacím a nyní kašlal na ty tuny mediálního make-upu, které na nás média chrlí. Jsme svědky úpravy legendy a tvorby světce, jemuž jakákoliv lidská vlastnost je cizí. Protože byl Václav Havel prokazatelně v kriminále a trpěl na za ideje společné demokracii, křesťanství i pravdoláskařům, mohli bychom se v brzké době dočkat blahořečení V. Havla a později i svatořečení. Schází k tomu jediné, skutečný zázrak, kdy světec někoho uzdraví.
Za dalších 10 let budou čeští školáci v písemné slohové práci odpovídat na dvě otázky:
1. O které je nejvýznamnější osobě v historii Českých zemí budete psát svou slohovou práci?
2. Proč právě Václav Havel?

Pro neznalé, tento vtip koluje v různých variantách už od úmrtí V.I.Lenina.
23. 12. 2011 | 22:47

stejskal napsal(a):

Sebevědomí se dá čerpat z lecčehos, řekl bych, pane Divobyji. Mě třeba sebevědomí čerpané pouze z příslušnosti k entitě trochu děsí (z toho, co jsem někde vyčetl, mám dojem, že historicky vždy stálo u zrodu těch největších zvěrstev). Proto mne spíše oslovuje jiný druh sebevědomí (či spíše uvědomění si sama sebe, i jako součásti lidské společnosti). Nechci čerpat sebevědomí z toho, co udělal někdo jiný (třeba mí předkové). Stačí mi, že jsem člověk, nic méně, ale ani nic více než miriády jiných, kteří kdy žili, žijí či budou žít na této planetě. Prostě si myslím, že by člověk měl stavět svou identitu na něčem jiném, než jsou činy druhých.

Libor Stejskal
23. 12. 2011 | 22:55

Jan Vaculík napsal(a):

Děkuju za milé přání, pane Stejskale, které opětuju.
Měl bych toho víc, co by se mi chtělo říci, jenže v té přehršli slov většinou stačí dávat pozor, a člověk zjistí, že to mezitím řekl už někdo jiný.
Raději Vám místo toho poděkuju za práci, kterou tady vykonáváte. A prosím o předání díku i panu Ludvíkovi Hradilkovi, jehož obrazové reportáže o věcech všedních i nevšedních patří k tomu nejhezčímu, s čím se v současné publicistice setkávám.
Ale v této souvislosti je asi správnější vzdát hold "obrazové sekci" Aktálně.cz jako celku. Středeční reportáž "Poslední cesta VH na Hrad", stejně jako ta dnešní, patří k tomu nejpůsobivějšímu, co jsem v tomto ohledu viděl.
Radostné Vánoce přeje
Jan Vaculík
23. 12. 2011 | 22:56

Holubář napsal(a):

Pane Stejskale,
já jsem tu před časem pár měsíců abstinoval. Jistě žádná ztráta pro aktuálne.cz. Tak si to zase zopakuji. Když tady čtu ty všechny plky na téma V. Havel (on za to chudák fakt nemůže), a navíc opakovaně od takových dárečků jako pan Klvaňa, tak si dám od vašich blogů raději pauzu. Já si sice připadám proti vymývání mozku imunní, neb jsem starý a zkušený, ale pro jistotu.....
Jeví se mi, že blogy tady v poslední době už příliš nezrcadlí realitu, ale stávají se manipulací.
Nemám problém číst myšlenky a názory, s nimiž nesouhlasím. Naopak, tím se názory tříbí. Ale všechno má své meze, a i váš zřetelný ústup z diskusí zde (nevím čím je přesně způsoben, jen se domnívám) mi naznačuje, že doba moudrých řečí asi končí. Na pořadu dne je technologie moci, i mediální.
Soudím, že situace v zemi i okolí se bude poněkud radikalizovat, z čehož nemám radost.
Nashle v lepších časech.

S úctou Holubář
23. 12. 2011 | 23:04

Jan Vaculík napsal(a):

Gerde,
k tomu, aby se vaše výlevy daly považovat za produkt uvažování, cosi evidentně chybí.
Buď nemáte dost informací, nebo se vám žluč odkudsi tlačí do očí tlačí žluč
23. 12. 2011 | 23:05

stejskal napsal(a):

V pořádku, pane Holubáři, je to Vaše rozhodnutí, každý děláme to, co považujeme za smysluplné.

Budete-li se sem kdykoliv chtít vráti, jste vítán. Opravdu.

Hezké Vánoce.

Vyřídím, pane Vaculíku. A rád. Za kolegy děkuju.

Té žluči je kolem (a nemyslím jen na těchto stránkách) opravdu hodně. Ale přijemných a milých lidí též. Nějaká ta naděje tu pořád je ;-)

Libor Stejskal
23. 12. 2011 | 23:14

Divobyj napsal(a):

Holubáři,
neblázněte!Tato plačtivá vlna odezní,a přijdou všední problémy na pořad dne!Vy se snad nechcete vyjádřit např.k tzv.Navrácení majetku církvím?Jste člověk,oplývající většinou rozumnými názory,kdybychom toto udělali všichni,lokajové věrchušky by se začali domnívat,že mají pravdu.Uznejte,že tohle není možno dopustit.

Divobyj
23. 12. 2011 | 23:37

Almo G™ napsal(a):

Jan Vaculík napsal: "sti je asi správnější vzdát hold "obrazové sekci" Aktuálně.cz jako celku."

Ano, to je pravda. Momentálně holding sklízí jeden úspěch za druhým. Viz např.

"Bleskově.cz – nepovedená kopie Super.cz

Spuštění nové podoby www.bleskove.cz (a www.pikant.cz) se neobešlo bez řady komentářů na sociálních sítích. V jednom se shodovaly – Centrum Holdings okopírovalo www.super.cz. A ve většině dodatečného hodnocení také vládla shoda – nejenom že Super.cz okopírovali, okopírovali ho mizerně (a pokud vás to zajímá, je to interní práce, redesign nebyl zadán mimo firmu)..."

http://www.lupa.cz/clanky/centrum-holdings-ma-super-bleskove/
Někomu to možná nevadí. Někomu možná ani nevadí tvrdé "fotoreportážní" manipulace, jako byly ty z demonstrací odborářů nebo opozice. Tuším, že i Hradílek osobně byl v nich namočen. Mám na mysli vydávání opilců či bezdomovců za účastníky mítinků a demonstrací, zesměšňující momentky a posměšné titulky atd...

Někomu to všechno možná nevadí. Ale existují i slušnější lidé.
23. 12. 2011 | 23:40

Gerd napsal(a):

Jane Vaculíku,
splňujete všechny znaky autoprojekce Vašich negativních pocitů do někoho jiného. Zřejmě Vám chybí demokratický nadhled nebo jste myšlenky V. Havla o demokracii dosud nepochopil. Ale to je u Vás spíše pravidlem.
23. 12. 2011 | 23:44

Jan Vaculík napsal(a):

Gerde,
budu tedy polopatický a pokusím se k vaší myšli nějak prozvonit:
Vám asi nedošlo, že všichni ti lidé, kteří se na smutečních shromážděních za VH vykytují, to činí ze svého vlastního přesvědčení, ze svého vnitřního popudu.
Vám nedošlo ani to, že osobnost VH a jeho názory v posledních letech nepatřily k politickému mainstreamu.
Vinou tohoto svého zamženého výhledu přicházíte o řadu jemnějších závěrů či otázek, k nimž byste jinak mohl dospět, a o kterých by se dala vést mnohem zajímavější diskuse.
24. 12. 2011 | 00:15

kočka šklíba napsal(a):

Gerde, ano, máte pravdu. Ale co mě zaráží, jsou velmi útočné a místy i urážející příspěvky adorantů V.H. Pročetla jsem téměř všechny blogy a diskuze k V.H. a jeho úmrtí. Jednak kult osobnosti z většiny kouká jak sláma z bot. Pak samozřejmě přihřívání své osoby na osobnosti V.H. V.H. jsem neměla ráda nikdy s výjimkou prvních pár měsíců po VLSR. Jeho činy se velmi brzo začaly rozcházet s jeho slovy, nicméně samozřejmě jiní to mohou vidět jinak.
Ale ti co to vidí jinak (tedy adoranti) jsou zde pod blogy velmi útoční, nepřipouští, že by mohli existovat lidé, kteří prostě V.H. nevidí tak jako oni. Nevidí v něm žádného hrdinu, žádného "vysvoboditele", žádný morální vzor. A ty co upozorňují na jeho rozpory ve slovech a činech, na jeho výběrové chápání lidských práv, na jeho oblibu v adorování jeho osoby, na jeho další a další chyby, urážejí ty první, nazývají je různými dehonestujícími názvy.
Takže oni sami , jako obdivovatelé V.H., prokazují, že jaksi nejsou svého morálního vzoru hodni, když tvrdí, že on byl pravý demokrat a morální vzor ;), a přitom jiné okřikují a hodnotí. Tím, že se připojili k neskutečnému cirkusu a opravdu kýči, se lepšími lidmi nestali. Jen prokázali svojí netoleranci. Jejich modla, a můžeme to nyní tak nazvat, přece podle nich byla tolerantní, všeobjímající a prosazovala demokracii, prosazovala svobodu názoru, oni ne. Oni jiný názor na modlu nesnesou. Jsou směšní.
24. 12. 2011 | 00:26

stejskal napsal(a):

Jen drobné upřesnění: nikdo z redaktorů Aktuálně.cz nedělá bleskově.cz. A naopak.

Hezké Vánoce, hodně pohody a vzájemné úcty všem, komu takové přání dává smysl (a nakonec i těm, kterým třeba ne).

Libor Stejskal
24. 12. 2011 | 00:27

ludo napsal(a):

klvano
najlespi kyc si predviedol ty sam,ked si vtiskal bratrum z cech ten zasranej radar,ako totalny bullshit ho filtrovalo mozno 80% mych bratru a ty cely cas,ze to dobra vec,nemas za nechtom brudu charakteru a nezmeni na tom nic ani sto tvojich mocnych titulov.
24. 12. 2011 | 03:46

Jaka napsal(a):

Kočko šklíbo,
vyjádřila jste to i za mne. Byla a je překročena míra adorace, což jsem v devětaosmdesátém věřila, že už nezažiju nikdy. Havla jsem si vážila za postoj k bývalému režimu, ale jsem přesvědčena, že neměl vstupovat do politiky. Ale i tak, když si uvědomím nedostatek opravdových Osobností, myslím, že to nedopadlo nejhůř, když "vládl" tandem Havel a Klaus. Havel svou osobností přitáhl určitou pozornost k naší zemi a Klaus byl dobrý premiér a je dobrým prezidentem. Havlovi hlavně vyčítám, že se nechal obklopit patolízaly, a občas sklouzl k zákulisním jednáním. Ale nejvíc mu mám za zlé jeho neskutečnou víru v EU a její neustálou propagaci a v tomto duchu pak, hlavně jeho fanklub, dehonestování Klause.

Měla mu být projevena úcta, ale ten cirkus, ve který se to zvrhlo, se obávám jeho adorantům vymstí. Spoustu lidí to naštvalo. Věřila jsem, že změnou vedení ČT se něco změní. Změnilo, ale k horšímu, nejsem si jista, jestli by i za Janečka takto blbli. Kdyby žila Olga, NIKDY by tohle nepřipustila.
24. 12. 2011 | 04:48

Jaka napsal(a):

Gerde,
i s vámi souhlasím téměř ve všem, jen k tomuto - "neumím rozlišit čisté a špinavé peníze" - dám odkaz. I tohle není fér, i tohle je manipulace, která se tu v médiích děje už dlouho.
http://mmister.com/vaclav-klaus-neexistuji-spinave-penize/
http://zpravy.idnes.cz/odpovedi.asp?t=KANDIKLAUS&strana=1

A jestli někdo chce třeba přidat, jak je Klaus ješitný, což je (ale ne v takové míře, jak je mu to vyčítáno), tak bych se ráda optala - Klaus si o sobě nechal natočit film, na který musela děcka chodit povinně?
24. 12. 2011 | 05:03

plk. Kurvice napsal(a):

Já bych si dovolil položit jedno dělítko, zformuloval bych tu 3 skupiny lidí a to, těch, kdo tu páčí za peníze, dále těch, co pláčí z vlastního přesvědčení a ti co pláčí, protože tu pláčí ti za ty peníze. K tomu jen jedno ujištění, pane Stejskale, Klvańa patří mezi tu první skupinu. Takže pokud někdo nalil do tohoto plačtivého týdne peníze (tipnul bych si na vládu), tak tu kromě diskutérů plakaly všichni za peníze (částečně vládní a částečně Aktuální), doufám, že alespoń za dobré. Jen si přeji, aby té skupiny č. 3 bylo co nejméně, co mě děsí, je syndrom stáda a to je právě ta část t veřejnosti, o kterou tady přece go, mladí a stádo. Omluvám se těm, co tu nepláčí a naopak toto, co se tu odehrává, považují za nechutnou komedii, patřím mezi Vás.
24. 12. 2011 | 05:38

plk. Kurvice napsal(a):

Otevřený dopis redakci Aktualně.fuj. Dovolím si vznést námitku, kvůli Havliádě se na tuto stránku nedostala ani tak zásadní informace, že francouzský parlament odhlasoval zákon o popírání genocidy na Arménech v Turecku v roce 1915. Proč se tu naši „ochránci“ lidských práv právě v této době, kdy oplakáváme úmrtí velkého ochránce lidských práv na této stránce nevěnují tomuto tématu? Vyvražďování Židů bylo hrozné, ale alespoň je svět uznal, mají pomníky, vzpomíná se na ně. Osud Arménu byl daleko horší, o nich se tvrdí, že tu vlastně 1 – 1,5 mil. lidí na této planetě nikdy neexistoval. Nebyl tu prostor pro tyto kvázi ochránce lidských práv tipu Havla a dalších, aby se pokusili alespoň upozornit na nepřiznané křivdy na jiných národech v minulosti, když už Havel poučoval jiné národy o tom, co je demokracie a omlouval se Němcům, za naše křivdy na nich spáchaných v době války, pardon po válce. Smrt si v Turecku vykoledoval arménský novinář Hrant Dink za připomínání této genocidy, jak ukazují důkazy, stopy vedou k turecké policii. Uběhlo více než 3,5 roku a nikdo nebyl odsouzen za tuto vraždu. Obama slíbil před volbami, že prosadí v době svého prezidentství uznání slova „genocida“, neudělal. Na svoji otázku, proč se čeští politici a „ochránci lidských práv“ tomuto tématu nevěnují a věnovat nebudou, si odpovím sám. Dokud nechají Turci na svém území americkou vojenskou základnu proti Arabům, a budou tu budovat jejich radarové stanice, bude se česká politická garnitura a čeští “ochránci lidských práv“ tipu Havla, M. Nováka, Justa apod. tvářit, že Turecko je právě ten nejlepší kandidát na členství v EU, i když v této zemi sedí 60 novinářů za svoje názory a články. Před pár lety seděli v Turecku poslanci za kurdskou stranu v parlamentu za to, že v parlamentu promluvili svým rodným jazykem. Pane Stejskale, Juste, Nováku a ti další, 10 let seděli za promluvení svým rodným jazykem, to byla odvaha. Že Turecko okupuje stále část území Kypru? - „Nevadí“. Potlačování práva národnostních menšin Kurdů – „Nevadí“. A teď´ co vadí. „Lidská práva“ v Rusku, Číně, na Kubě, na Ukrajině, v Iránu a Srbsku, tedy všechno v zemích, které se nám necpou do EU. Otázka „nechcete se tu věnovat pomoci nastolení demokracie v Turecku? Odpověď´ „Nechceme, my jsme totiž přívrženci Havlova chápání ochrany lidských práv ve světě říkající, nedodržování lidských práv nám v zásadě vadí, ale jak u koho“. A já dodám, u koho nám vadí a u koho ne, o tom přece dnes rozhoduje ten velký strýček Sam v Americe, Díky pane Havle za tuto pokryteckou ochranu lidských práv ve světě. Francouzů si nevážím za Mnichov, ale tuto odvahu oceňuji. Havel je pryč, takže není toto právě vhodný čas, abychom začali ochraňovat lidská práva, všude tam kde jsou porušována? Třeba těmi vyvražděnými Armény, kteří dnes nemají ani jména ani pomníky, zkrátka, jsou vymazání z paměti lidstva.
24. 12. 2011 | 06:55

anti politik napsal(a):

Celý mediální kýč, kterého se ještě včera účastnil i sám Klvaňa, přestože na to co dělal ještě včera dnes žehrá, má asi zcela prozaický důvod a o smutek jde zřejmě až na posledním místě. Zastřít před světem, že tento zlodějinama, politickým svintvem a okrádáním občanů ve velkém prolezlý režim, který tady Havel zavedl a sám se v podobě svých restitucí prolamujících Benešovi dekrety podvodů účastnil, si už velká část národa nepřeje a má ho plné zuby. Nakonec ne jen Češi májí tohohle pokryteckého režimu zvaného "demokracie" dost. Stačí se podívat do zahraničí o kterém jsme našimi prorežimními médii a Klvani neinformováni!! Svoboda slova se jen přesunula z hospod na net, ale zkuste něco z toho co tady občas zazní říci veřejně-pojedete šupem na fízlárnu k vysvětlení! To je holý fakt a žádná skutečná svoboda, kterou se nám snaží omlátit o palice vždycky když se ozvem, protože moc dobře vědí, že nikdo netuší co si po pojmem svoboda a demokracie má vůbec představit (možná asi jen svobodné a beztrestné krádeže "vyvolených", kteří teď truchlí za svého osvoboditele) a toho zneužívají, jako všechny režimy kde jde pouze o moc a peníze!! Zřejmě si skutečně zahraničí může myslet-a o to asi jde-že národ ve své většině opravdu truchlí, což je opět lež. Kolikátá už za těch dvacet pravdoláskařských let? Je smutnou pravdou, že Havel si tenhle otřesný cirkus za své skutky zasloužil!
24. 12. 2011 | 07:33

plk. Kurvice napsal(a):

Pane Anti politiku, souhlasím s Vámi, tyto tzv. diskusní stránky jsou jen pokusem vytvářet ve Vás pocit, že máte demokracii a že si můžete říci, co chcete, ale ve svém důsledku to k ničemu není. Co tím změníte, tímto osamoceným výkříkem na této stránce? Nic. Názory lidí, toho velkého ovládaného stáda, manipulují ti, co jednak vlastní sdělovací prostředky a mohou své názory prodávat a dále ti, co mají pravomoc odříznout z vašich daní určitou finanční porci, a za tuto si názory sdělovacích prostředků koupit. Vy jen sedíte doma, napíšete sem svůj názor, upustíte přetlakový ventil, a pokud někdo svolá demonstraci proti této zlodějině u nás, řeknete si, já nepůjdu, je tam zima, já si napíši svůj názor na tuto stránku a je to. Chápete tu rafinovanost? Přenést Vaši nespokojenost na tyto stránky, abyste neměl již potřebu chodit protestoval veřejně, tam se to zakrýt již nedá. Tady Vám jen vezmou diskusi, vymžou Vásm, změní článel a je to. Možná, že kdyby byl facebook a Aktualně.fuj v roce 1989, k žádným demonstracím by zkrátka nedošlo, lidi by se ze svých bolů vykecali zde. Co mě přivedlo k úvahám, jako tato, byl předvolební hit mezi mládeží "Schwarzenberg je ten nejvhodnější člen vlády, ten už krást nepotřebuje. Jen si tato mládež jaksi neuvědomila, že tento už si nakradl a popřel by sám sebe, kdyby v tom ted´ bránil druhým. Schwarzenberg sice nekrade,ale nevadí mu, když kradou jiná. Ó, jak naivní je naše mládež.
24. 12. 2011 | 08:06

anti politik napsal(a):

Pane plk. Kurvice, jsem si plně vědom manipulace médií s věřejností. Na svoji obhajobu můžu sdělit jen to, že ve svém městě, sice menším, si svoje politiky už sakra hlídáme a právě teď podáváme žalobu na bývalou starostku, jak jinak členku ODS-tedy z momentálně šíleně truchlící strany! Bohužel pro nás Čechy existuje město zvané Praha a její podplacené obyvatelstvo z našich daní, které zatím nemá důvod se bouřit, protože je protěžováno veřejnými penězi. Po novém roce ovšem nastane střet všech občanů s realitou, tou krásnou svobodnou, demokratickou realitou kdy nebudou mít ani na jídlo. Pak se konečně uvidí, jak je tenhle režim zavedený Havlem skutečně lidmi milován!!!
24. 12. 2011 | 08:26

Gerd napsal(a):

Jane Vaculíku,
lidé se svou účastí na pohřbu V. Havla vyjadřují k idejím, které hlásal. Málokdo si uvědomuje, že hlásané ideje nebo dílo a skutečný život jejich autora nemusí být nutně v souladu. O to více si vážím osob, které obé v souladu měly, třeba Karel Kryl, ale ten takový mediální cirkus za sebou neměl. A barnumská reklama, jaké jsme svědky třeba v dnešních dnech, je kýčem vždy, i kdyby v ní bylo zrnko pravdy.
Pokud vnímáte současné mediální šílenství, jde už o budování kultu osobnosti. Za týden, kdy se zprávy točí výhradně kolem V. Havla na celém světě zemřely tiše též spousty lidí, a mezi nimi bylo nepochybně několik jedinců kteří se mohou rovnat V. Havlovi, jen se o nich nepíše. Zapomenutá světla.
24. 12. 2011 | 08:34

anti politik napsal(a):

"Český novinář" je to nejhorší servilní lidské individum které znám už od dob bývalého režimu. Ti samý co teď oslavují Havla kdysi psali oslavné ódy na socík a pokud příjde něco jiného budou oslavovat cokoliv za co dostanou zaplaceno!! Pokrytectví v čistočiré podobě je demokracie po česku!!
24. 12. 2011 | 08:37

Gerd napsal(a):

kočko šklíbo,
obhájcům V. Havla chybí právě ta jím hlásaná demokracie k jiným názorům. Právě na příkladu kultu této osobnosti se můžeme přesvědčit, že bolševismus v Čechách, na Moravě a Slezku dosud nezmizel a naše "křehká demokracie" nezkvétá. Lišky mění srst, nikdy svoje zvyky. Plakali by ti samí lidé na pohřbu Klementa Gottwalda před 50 lety?

Jaka,
naskýtá se otázka, zda Olga Havlová nehrála v demokratických principech Václava Havla roli větší, než je jí dodnes přisuzována. Tedy, že právě ono byla tou Havlovo múzou a vnitřním svědomím, které jej nakonec proslavilo.
Před 1989 jsme Václava Havla a ni jeho myšlenky vůbec neznal. Zato jsem znal myšlenky a dílo Karla Kryla, který se nakonec s V. Havlem názorově rozešel, což vyjádřil http://www.youtube.com/watch?v=W0Mydquf9S8 . S V. Havlem se názorově rozešla i spousta jiných disidentů.

Jsem dnes stejen, pravím Vám, jako kdysi. Nejin.
Tiše sobě zahnívám na smetišti dějin.
24. 12. 2011 | 08:55

Haluz napsal(a):

Nedokážu posoudit do jaké míry byl pohřeb Václava Havla mediální kýč,či ne.Pro mě osobně je jeho smrt důvodem k zamyšlení nad mojím vlastním životem a porovnání jeho názorů a postojů se svými a zjišťuji,že umřel někdo,kdo mi byl hodně blízký.
24. 12. 2011 | 09:01

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Václav Havel udělal velkou chybu, když po zvolení prezidentem, jakožto vrchní velitel armády, nevyrazil všechny lampasáky od majora výš. Zvláště na plukovníky si měl dát pozor, co říkáte, Kurvice?
24. 12. 2011 | 09:06

plk. Kurvice napsal(a):

pane Anti-politiku pane Jihlavo, moje řeč, nejsem zklamán ani tak z politiků jako novinářů, kde jsou ty ideály z amerických filmů z doby socialismu o spravedlivém novináři a neúplatné policistovi, kteří společně dostali dolů prohnilého starostu města, to byly jen americké pohádky, kterým nevěřili samí Američané, fuj, jak jsme byli naivní. Realita u nás je asi taková, že přijde Severa do redakce Aktualně a řekne šéfredaktorovi, mám tu pod paží Kurviceno zprávu, on ji ale ve skutečnosti napsal Vidím s Langerem a je to kec od samého počátku, ale vyšší zájmy našich společných stran potřebují, aby se tady vedla přesně týdne nactiutrhačská kampaň na Paroubka, jen týden, ani o den více, protože za týden se přijde na to, že to byl kec od samého počátku. My na Vaši redakci potom budeme s finanční vděčností vzpomínat, až vláda vyčlení nějaké ty miliony na podporu třeba radaru. Šéfredaktor si zavolá Slonkovu, vysvětlí ji citlivost situace a akce se rozjede. Tak toto je česká novinářská realita. Na to se dá říci jen 3 x FUJ.
24. 12. 2011 | 09:11

edgar napsal(a):

soudruzi, konečně jste se tu vyřádili. přeji pěkného dědu mráze, jolku a jednou pokoj vašemu popelu.
24. 12. 2011 | 09:33

sorbus napsal(a):

Pokojné a požehnané Vianoce bratia Česi. Viem že ma budete tvrdo kritizovať a nadávať mi, ale Havel bol bohužiaľ aj mojim prezidentom a tak mám právo tiež čosi povedať. Som z Kysúc krásneho kraja na pohraničí s Valašskom kde sa
chodil pán Havel s Rumlom a im podobnými ožierať na naše krásne Brízgalky, przniť naše devy a morálku obyčajným ľuďom. Bol to síce akože disident, ale prominentný, ktorého si ŠtB pestovala aby ukázala svoju doležitosť atď. Humanista Havel, čoby čsl.prezident zlikvidoval na slovensku špeciálnu výrobu, vytvoril hladové doliny kde predtým prosperovali fabriky a ľudia nemali existenčné problémy. Že tam vyrábali zbrane? No a čo? Však tú výrobu prevzal VBsetín a dalšie české zbrojovky a určite to prišlo vhod čsl.- americkým židovským zbrojárom. Humanista Havel sa vysmieval ľudom, že býv ajú v králikárnách a dodnes nikto nič lepšie nevymyslel pre miliónsy tzv. nižšej strednej triedy. Havel bol asi dobrý človek a možno ho aj mrzelo, čo sa okolo neho dialo ale bol to hlôavne produkt propagandy, ako politik, tak dramatik a jeho spisovateľské umenie ma privádzalo vždy na WC, kde sa mi chcelo zvracať. Videl som len jednu hru Audiencia a to mi s ožratým Landovcským stačilo. Nemal som Havla rád a nemá, je mrtvy o takýchlen dobre, čo ma však naplňa odporom napr. našich politikov, že sa teraz predchádzajú v truchlení hoci takému Mačiarovi nevedel prísť ani na meno- volal ho zanovito Mečár. A humbug okolo jeho pohrebu beriem ako sčasti dielo tajných služieb, aby idol čsl. analizmu nezapadol prachom a možno aj iné veci. Myslím, že ani mnoho čechov halva neuznávalo, žiaľ, vo všeobecnej hystérii nedostávajú pôriestor a považujú ich za hanbu českého národa. Slovenské servery napríklad vôbec nepripustili k článkom o Havlovi diskusiu, vraj z piety. No tak ma ukrižujte, že mám taký názor, som váš. Inak mám rád Česko a s rozdelením som sa nezmieril doposiaľ
24. 12. 2011 | 10:17

tomas napsal(a):

to jaka, tak jestli opravdu chcete videt, jak vypada dehonestovani, otevrete si portal, ktery vychvaluje Vaclav Klaus
http://euportal.parlamentnilisty.cz/default.aspx
otazka, komu jinemu byste chteli vystrojit statni pohreb a vzdat uctu nez prvnimu prezidentu svobodne republiky? chteli byste, jenom proto, ze si myslite o EU neco jineho nez Vaclav Havel, vydat par radku v novinach, jak to ucinili komunisti os vem spoludruhovi Novotnem? To, ze komunisti jasaji nad Havlovou smrti a zaroven posilaji kondolence k umrti diktatora, ktery svoji zem privedl k hladomoru a tisice jejich obyvatel pozaviral do koncentracnich taboru, snad ani nemuze prekvapit. To, ze internet je v teto dobe plne zapalcene spiny, snad take ne. Ale co vy ostatni, ztratili jste rozum, pamet, miru pro odliseni podsattneho od osobnich marginalii. Na idnes pise pravoverny Polanecky o tom, ze Havlovu roli mohl sehrat kdokoliv jiny. Proc ji tedy nezastal? Havel proti komunistum vystoupil jiz v roce 1956 na sjezdu spisovatelu, to bylo v dobe , kdy ruske tanky valcovaly madarske povstani. V polovine sedmdesatych let nikdo netusil, jak dlouho komunisti zustanou u moci. Politicky vezen mohl starvit ve vezeni pet let jako Havel, nebo taky nasledovat osud Mandely ci Aun San Su Kuyi. Ve chvili, kdy je vyhrano, sletaji se proroci tvrdici, ze tohle prece mohl udelat kazdy. Byly to hodne smutne dny, nejenom proto, ze nekdo zemrel.
24. 12. 2011 | 10:37

Jan Vaculík napsal(a):

edgar (9:33)
100% souhlas
24. 12. 2011 | 11:02

kim napsal(a):

Plačící děti v uniformách. POZOR tato fotka NENÍ ze Severní Koree ! http://aktualne.centrum.cz/domaci/fotogalerie/2011/12/23/posledni-rozlouceni-vaclav-havel-delegace-pohreb/?cid=726715
24. 12. 2011 | 11:39

Gerd napsal(a):

Edgar a Jan Vaculík,
třeba já uznávám jedině Ježíška! Dědu Mráze i Santu Klause si odvezte tam, kde Váš vzor má svůj stan. Ale jestli chcete slavit dědu Mráze, slavte si jej, máme demokracii. mnoho lidí se k vám ale nepřipojí.
24. 12. 2011 | 12:07

Petr napsal(a):

tomas napsal(a):
"... tak jestli opravdu chcete videt, jak vypada dehonestovani, otevrete si portal, ktery vychvaluje Vaclav Klaus
http://euportal.parlamentnilisty.cz/default.aspx "

Kde Klaus tenhle web vychvaluje? Máte zdroj, nebo jen mlžíte? A jestli snad, kdysi, může snad za to, co tam kdosi uveřejnil teď?

Každému, co jeho jest.. Annex. pieders
24. 12. 2011 | 14:21

Petr napsal(a):

sorbus napsal(a):
"Humanista Havel, čoby čsl.prezident zlikvidoval na slovensku špeciálnu výrobu, vytvoril hladové doliny kde predtým prosperovali fabriky a ľudia nemali existenčné problémy. Že tam vyrábali zbrane?.."

Každému, co jeho jest..
Havel nebol zodpovedný za kolaps zbrojoviek
V martinskej zbrojovke pracovala špeciálna skupina, takzvaní hvezdári, na prechode vojenského špeciálu na civilnú výrobu už dva či tri roky pred Novembrom 1989.
http://www.sme.sk/c/6188532/havel-nebol-zodpovedny-za-kolaps-zbrojoviek.html#ixzz1hSTPmlIu
24. 12. 2011 | 14:26

tomas napsal(a):

to petr, zdroj pro vas
http://euportal.parlamentnilisty.cz/ShowContent.aspx?id=2
24. 12. 2011 | 14:36

Petr napsal(a):

Gerd napsal(a):
"Jaka, naskýtá se otázka, zda Olga Havlová nehrála v demokratických principech Václava Havla roli větší, než je jí dodnes přisuzována. Tedy, že právě ona byla tou Havlovo múzou a vnitřním svědomím, které jej nakonec proslavilo."

Ano, byla, ale nakolik až tak můzou a svědomím, to nevím. Ale byla jeho první kritičkou, které své texty dával číst a nevím, do až jaké míry její výhrady akceptoval. Ale trochu jsem je znala a vím, jak skvělá ženská to byla. A on o jejích korekcích jeho textů napsal kdysi v jakémsi článku, který si dobře pamatuji.
24. 12. 2011 | 14:38

Petr napsal(a):

tomas napsal(a):
to petr, zdroj pro vas
http://euportal.parlamentnilisty.cz/ShowContent.aspx?id=2

Nad fotkou je odkaz - Václav Klaus o EUportálu vpdf, když si ho otevřete, je tam původní originální text jako u té fotgrafie - z roku 2006, tehdy asi EUroportal vznikl. Tudíž obsah vámi odkazované stránky je z r. 2006
24. 12. 2011 | 15:04

Petr napsal(a):

tomas napsal(a):
"Ve chvili, kdy je vyhrano, sletaji se proroci tvrdici, ze tohle prece mohl udelat kazdy. "
Máte pravdu, že za jeho postoj před sametovkou je třeba mu vzdát úctu. O tom není pochyb. Ale v roli prezidenta už to tak skvělé nebylo.
A ten Kult osobnosti, který mu jeho fanklub vytváří, je kontraproduktivní. A nevěřte tomu, že se to nelíbí jen komunistům, i mnoha chartistům to připadá megalomanské
24. 12. 2011 | 15:13

Petr napsal(a):

anti politik napsal(a):8,26
".... podáváme žalobu na bývalou starostku, jak jinak členku ODS-tedy z momentálně šíleně truchlící strany! "

Šíleně truchlící strana = P&L a to rozhodně NEJSOU lidé z ODS, naopak jsou to lidi z neustále se tvořících klonů OF - OH, SD, ODA, US, EDU, zelení, TOP.. a taky věřící..
24. 12. 2011 | 15:23

Petr napsal(a):

Jan Vaculík napsal(a):
"Gerde, budu tedy polopatický a pokusím se k vaší myšli nějak prozvonit:
Vám asi nedošlo, že všichni ti lidé, kteří se na smutečních shromážděních za VH vykytují, to činí ze svého vlastního přesvědčení, ze svého vnitřního popudu."

Tomu OPRAVDU věříte? ŽE dobrovolně? V jedné rozhlasové relaci, z 21.12. se redaktor ptal, proč ti studenti v průvodě mají baťůžky, že to jaksi.... Odpověď studenta - máme to povinné a nikdo s tím dřív nepočítal.. Ve státních institucích po celé zemi MUSÍ viset černé prapory, a musí být zajištěna "kondolenční místa" s knihou na podpisy.. Chodí se to kontrolovat... Orwel 1984 ! I na Havlův film musely děti povinné, školy to tak musely realizovat..
24. 12. 2011 | 15:37

tomas napsal(a):

to Petr, ja vam nechci brat iluze, ale europortal neni samzorejme jedinou udernou pesti tabora, jak ho nazvat /lzi a nenavisti?. Pravda a laska se ve vyhrocenych polohach omezuje na budovani Havlova kultu, pripadne na neustalou Klasovu kritiku . Blogy j. Pehe muzete povazovat za obsesi, ale rozhodne to vubec nesnese srovnani s otisknutim , v den statniho smutku, clanku, ze zemrel Opilec a amoralni zbabelec. Nekteri z clenu techto udernych jednotek to maji v popisu praci a jsou za to honorovani, jini to zrejme delaji z blbosti nebo z touhy lisat se k mocnym a byt za to treba jednou nejak odmeneni - staci si precist tvorbu, Klausem ocenovaneho, Bartose pusobiciho na serveru prvnizpravy nebo fragmenty.cz / to neni tvrdy vecny utok na oponenta, ale jenom krystalicky hnus ne nepodobny utokum, ktere ustvaly Karla Capka.
24. 12. 2011 | 15:48

Jan Vaculík napsal(a):

ANo, Tomáši,
zmínil jste se, že někdo má očerňování (VH, anebo přímo našeho celého polistopadového vývoje) v popisu práce: také jsem k tomu dospěl. Protože tolik blbosti se přece v lidech nerodí samo!
Na "Alien bloguje" jsem před týdnem našel článek očerňující VH, který nesl evidentně rysy profesionální ruské difamace: rukopis, který se za posledních 40 let nedokázal změnit . Vzápětí jsme pak shodou okolností na ruském webu našli ruský originál téhož článku. Všechny mé argumenty, poukazující na zjevnou lživost článku, majitel www stránek z diskuse vymazal: prostě tam nechává jen to, co se mu hodí do noty.
Proč by někdo provozoval server s diskusí, a mazal přitom nesouhlasné názory, aniž by se snažil je vyvrátit? Zdá se, že někdo je placený za vytváření virtuálního myšlenkového prostoru s cíleně deformovanými názory.
Ani tyto diskuse na Aktuálně.cz ve svém celkovém vyznění neodpovídají názorům, s nimiž se v reálu setkávám; a to se vůbec nepohybuju v nějakém intelektuálním světě.
Ale je zřejmé, že pár příspěvků dokáže ovlivnit vyznění celé diskuse.
24. 12. 2011 | 17:09

Gerd napsal(a):

Petře,
zřejmě byla Olga Havlová pro dílo Václava Havla důležitější, než si většina lidí myslí. Skoro by se jí dalo přiřknout spoluautorství většiny Havlových prací.
Část lidí na ten průvod určitě šla dobrovolně. Vím o lidech, co celý pohřeb sledovali při práci na compu a skutečně drželi smutek. Dobrovolně. Ale zase tak moc jich nebylo, vím o 3.
Je zajímavé, jak ryzí "demokraté" podsouvají všem jen trochu odlišným názorům na V. Havla ruské kořeny. Povoleno je jen nekritické zbožňování upravené modly, nic jiného. Přitom V. Havel byl jen člověk, tedy kromě kladů měl i své chyby. Ale s fanatiky, ať už by se jednalo o fanatiky jakéhokoliv vyznání, se diskutovat nedá. A dnešní nekritičtí obdivovatelé Václava Havla jako fanatici svými proslovy opravdu vypadají.
24. 12. 2011 | 23:19

Jan Vaculík napsal(a):

Petr (15:37)
Nevím o žádné škole, kdy by se v pátek učilo, takže ani teoreticky není možné, aby účast na pohřbu byla povinná.
A i kdyby se učitel rozhodl, že s žákama půjde na pohřeb, tak je přece evidentní, že pokud někdo nechce jít, určite kvůli tomu nebude perzekuován. Tedy: zvažte, Petře, jestli znáte význam slova povinnost.

A že na státních institucích musí být v den státního smutku vyvěšeny černé prapory, to je přece naprostá samozřejmost, ne?
A pokud jako vedoucí nějakého úřadu rozhodnu, že někde má být umístěna kondolenční kniha, tak pro toho, komu nařídím to udělat, je to přece taky povinnost, ne?
Oproti tomu není povinné do té knihy dělat nějaký zápis; kdo nechce, určitě ho nikdo nenutí.
Je mrzuté, že ani za dvacet let se některým lidem nedošlo, v čem spočívá svoboda. Pouštíte se do diskuse, a ani neznáte význam slov, kterými zaplňujete tento prostor.
25. 12. 2011 | 02:16

anti politik napsal(a):

Petr, to byla ironie na Klause. Každý ví, že se nesnášeli. Když jsem poslouchal Klause nad rakví, nevěřil vlastním uším, v jakém že to světle svého oponenta najednou viděl. To byla nádherná přehlídka (ovšem pro slabší povahy k zblití) pokrytectví dnešní politiky a politiků. Divím se, že mu to vůbec z huby lezlo, jakej že byl najednou pro něj Havel idol, světýlko ve tmě a českej Ghándí.
25. 12. 2011 | 07:55

ben napsal(a):

Votevřu televizi-Havel,votevřu radio-Havel,votevřu noviny-Havel,teď se bojím votevřít dveře od bytu,aby...............
25. 12. 2011 | 08:39

Béda napsal(a):

Jan Vaculík,

glorifikace je vždy velice ošidná věc. Zvlášť u tak rozporuplné osobnosti, která tolik v praxi odporovala svým filosofickým zásadám a proklamované morálce (osobně bych řekl, že na sklonku života byla jejich živoucím popřením) jako byl Václav Havel.

Je až neskutečné, kam až jsou ochotni politikové a PR supové ve své důslednosti zajít při reklamním a politickém vytěžení smrti starého nemocného expolitika.

Kde kdo tady psal, že Havel by s tím určitě nesouhlasil. Jsem zcela opačného mínění. Podle mě s tím již předem (zajisté probíral s rodinou a přáteli otázky svého pohřbu) zcela jistě souhlasil. Proti jeho vůli a přes odpor rodiny by zajisté nikdo pohřební monstrcirkus neorganizoval.

Byla to jeho pozemská divadelní tečka.

PS: Kdoví, jak by se k tomu postavil známý bard K.Kryl, kdyby se toho dožil. Podle mého osobního mínění se V.Havel nedokázal ve svém myšlení nikdy oprostit studené války a to dokonce ani v době, ani v době, kdy jedinou unipolární suprvelmocí zůstaly jeho milované USA a nedokázal realisticky zreflektovat skutečnost, že hlavní existenciální hrozbou lidstva a nositelem totalitních a diktátorských rysů jsou po rozpadu SSSR právě USA.
(tím samozřejmě nemám na mysli běžné obyvatele, kupř. hnutí OWS) ale politický systém ovládaný zcela penězi v USA.
25. 12. 2011 | 08:49

jin napsal(a):

Politici potřebují také své"svaté",jako církev,aby se mohli prezentovat a zviditelňovat ,jako jejich obdivovatelé a následníci v jejich "bohulibé" činnosti.Přestože jinak kupčí s odpustky a korumpují stát.Bez rituálů a stálého připomínání by mohli občané zjistit,že vlastně flanďáče a zkorumpované politiky nepotřebují a jsou jim jen na obtíž.Kdyby tuhle akci platili politici ze svého,určitě by nebyla tak monstrózní.Proto i ekologická stopa taky neni zanedbatelná a je určitě mnohem větší,než ta ,kterou Havel zanechal za celý svůj život !
25. 12. 2011 | 10:47

trapné napsal(a):

Kdo je to ten Klvaňa z Nevládních organizací a neziskové sféry? Jeden by si myslel, že se jedná o nějakého bojovníka za lidská práva, který to dělá zadarmo.
25. 12. 2011 | 12:17

Jan Vaculík napsal(a):

Béda
Truchlení za odešedším člověkem a glorifikace jsou dvě různé věci. U toho prvního se jedná výlučně o věc emocí, a věru nikomu nepřísluší soudit, co jsou "přiměřené" a co "nepřiměřené" emoce.
Pokud VH nepatří k osobám, která by vám byla milá anebo která by symbolizovala něco, s čím souzníte, tak je na místě přinejmenším uznat jeho objektivní zásluhy o nastolení svobodných a demokratických poměrů v naší zemi a o její zapojení do struktur vyspělého demokratického světa.
Pokud byste se skutečně chtěl dobrat pravdivého poměru mezi reálnymi zásluhami VH, mezi nesplněnými (a nesplnitelnými) očekáváními, mezi jeho symbolickým významem a případnou kontraproduktivností jeho moralizování v politice, a to včetně chyb a selhání, kterým se nevyhnul, tak Vám doporučuju pozorně si přečíst poslední číslo časopisu Reflex.
25. 12. 2011 | 13:52

Vladimir napsal(a):

Samozřejmě, že Klvaňa, jako obvykle, intelektuálně zazářil.

Musím ještě doplnit k jeho vysvětlení, že podobné mediální oslavy, jako u nás, se děly také v sev. Koreji za Kim Čong Ila. Konečně Havel i Kim Čong Il odešli společně (tedy Kim o pár hodin dříve - tedy Kim vzal ssebou VH, nikoliv naopak ...) . A média v sev. Koreji jistě zdůvodnila Kimovy oslavy podobným způsobem, jako česká média oslavy VH. Mnoho, mnoho obyčejných lidí v ČR si myslí, že je VH zklamal (ať už sliby v 89 a pozdějším vývojem politiky nebo Havlovými postoji k důležitým atributům morálním ....

Spoustě obyčejných lidí ty týdení (nikoliv ani 3-denní) oslavy/ smutnění lezly krkem ... Lezly krkem už po 2 dnech. Jakpak se říká tomu, když někdo vehementně leze někomu do zadní části ? Pár politiků - vděčných VH za pozice, pár novinářů a managerů médií (rozhlas, TV) spolu asi i s mediální radou jsou úplně odtrženi od lidu (občanů). Tím hůř pro ně - novináře, politiky, managery ...

Klvaňa podobně, jko cigára nebo radar , se snaží protlačovat svatost VH ,podobně jako v předchozích pokusech MARNĚ !
26. 12. 2011 | 12:24

slavwin napsal(a):

Ti lidé tu jsou, děkuji Bohu že jsou patrní jen z písemných příspěvků. Nebude to nějaká jednota, jedni se chtějí jen bavit, jiní skočili nějaké ideologii na lep, mysleli že jim zajistí možná nějaký klid, a nechtějí vědět, že zkrachovala viz http://www.i-sn.cz/clanky/dokumenty-doby/operace-golgota-----gen.-michail-petrovic-ljubimov.html, někteří prostě proto, že jim byly odebrány nějaké výhody.
26. 12. 2011 | 18:35

Platan napsal(a):

Vladimir napsal(a):
Klvaňa podobně, jko cigára nebo radar , se snaží protlačovat svatost VH ,podobně jako v předchozích pokusech MARNĚ !

Asi ne tak úplně... Prémie sice nebudou, ale základní sazba bude... A vo to tady go...
27. 12. 2011 | 01:05

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza C Cimburek Ludvík Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav O Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy