Umíte to vysvětlit aneb o bonmotech ze zlata

27. 06. 2011 | 21:46
Přečteno 6582 krát
Psáno pro ČRo6

Ministr obrany Alexandr Vondra obhajoval v Poslanecké sněmovně kauzu Promopro, tedy půlmiliardový účet spojený se zajišťováním konferencí organizovanými v době českého předsednictví Evropské unie. Obhajoba to byla skutečně neuvěřitelná, ale, obávám se, jinak, než to opozice a média pochopily.

Uveďme nejprve, že předsednické země obvykle organizují zasedání, v nichž s partnerskými zeměmi projednávají témata, která považují za svou prioritu. V případě českého předsednictví se jich konalo třináct, z toho osm v Praze, další v kongresových či lázeňských centrech jako Mariánské Lázně, Luhačovice či Brno. Ale jedno bylo zcela neobvyklé. Poslechněme si, jak jeho organizaci líčil ministr Vondra v své parlamentní obhajobě.

„Pokud jde o ostatní prostory, jako příklad může posloužit organizace neformálního ministerského zasedání šéfů diplomacií Evropské unie a všech kandidátských zemí, které se konalo v březnu na zámku v Hluboké nad Vltavou. Příprava prostor zámku, přilehlé galerie a parku trvala několik měsíců přímo v místě za využití služeb dodavatelů, byla spuštěna šest týdnů před vlastní akcí. Bylo nutné vybudovat kompletně novou infrastrukturu pro delegace, novináře a podpůrný personál, protože zámek není v běžném stavu schopen pojmout jejich nároky. Vzhledem k ročnímu období bylo nutné zámek temperovat na teplotu blízkou teplotě pokojové. S ohledem na historický objekt zámku muselo vytápění probíhat postupně o jeden stupeň denně. Zároveň se muselo dbát na udržování stanovené úrovně vlhkosti. To vše znamenalo čtyřtýdenní nepřetržitý proces, kdy v hodinových intervalech pracovníci firmy ProMoPro i zámku Hluboká obcházeli prostory a kontrolovali, případně regulovali teplotu zámku. Aby tento náročný proces mohl probíhat, musela být instalována vedlejší elektrická síť, která kapacitně umožňovala zapojení zahřívacích i zavlhčovacích zařízení.

Dále bylo nutné vystavět v přilehlém parku zámku stanové městečko pro novináře, jak ty píšící, tak televizní a rozhlasové, kterých bylo dohromady téměř 300. Celkem se postavilo deset stanů různé velikosti s kompletním kancelářským vybavením, na které jsou zástupci médií zvyklí z běžných tiskových středisek. Všechny tyto stany byly taktéž vytápěny. Součástí dodávek byla i mobilní sanitární zařízení a mnoho dalšího. Celkem bylo nataženo na 30 km propojovacích kabelů jak pro elektrickou síť, tak pro telekomunikace. Bylo zapojeno 18 nových elektrických rozvaděčů. Technika a další zařízení byly naváženy dvaceti nákladními vozy. Na akci se v nejexponovanějších momentech podílela téměř stovka techniků. Do nákladů se pochopitelně promítla nejen příprava a provoz veškerých zařízení, ale také následné uvedení areálu do původního stavu. Celý deinstalační proces musel být ukončen v co nejkratším čase s ohledem na začínající turistickou sezónu. V této době, stejně jako v době příprav, střežila zámek a jeho okolí najatá agentura, což bylo součástí dodávky.“
Konec citátu.

Pan ministr nevyčíslil, kolik z té půl miliardy stála příprava národní kulturní památky Hluboká na dvoudenní neformální(!) zasedání. Nicméně tím líčením obhajoval, proč stát na uspořádání akcí vynaložil půl miliardy korun.

Zasedání na Hluboké, které se konalo potom, co vláda ztratila důvěru v Poslanecké sněmovně a vládla v demisi, začalo impozantně. Ministr Schwarzenberg údajně jednání zahájil bonmotem: Vítá Vás Karl Johannes Nepomuk Josef Norbert Friedrich Antonius Wratislaw Mena von und zu Schwarzenberg, bývalý ministr zahraničních věcí České republiky, na svém bývalém rodovém sídle k diskusi o bývalé Jugoslávii.

Pochopitelně, sklidil veliký aplaus. A tak i když účastníci dostávali svetr a slivovici, protože se zámek nepodařilo vytopit, neformální schůzka skončila pohodou. Schwarzenberg dokázal zmírnit i dopad výroků Mirka Topolánka o cestě USA do pekel.

Neformální schůzky ministrů zahraničí se jmenují Gymnich podle zámku nedaleko Bonnu, kde se ministři v roce 1974 sešli poprvé. Na Hluboké to bylo podruhé. Jenže zámek Gymnich nebyl národní kulturní památkou, patřil bonnské vládě. Vyklidit národní kulturní památku, aby tam ministr zahraničí mohl pronést vtipný bonmot, zavání spíš orientem než západní civilizací.

Přečetl jsem celou parlamentní debatu okolo kauzy ProMoPro. Všichni se pídili po tom, co se stalo s penězi, které firma ProMoPro dostala. Ale proč se nikdo nepozastavil nad tím, že jim ministr otevřeně líčí, jak vláda vyhazovala peníze oknem? Copak takhle vypadá péče řádného hospodáře o státní finance? Vyklidit národní kulturní památku a pak ji uvádět zpět do původního stavu jenom proto, aby pan ministr mohl pronést vtipný bonmot?

Obávám se, že naši politici, ať leví či praví, přijali za své neoliberální dogma, že stát je špatný hospodář. A snaží se to v praxi předvádět, jak můžou. Vládní letadlo na lyžovačku do Garmisch-Partenkirchenu? Vrtulníkem domů do Ostravy? Marketing vlastní knížky v USA za státní peníze? U nás – zatím - žádný problém. Snad už, proboha, takové chování začne veřejnosti vadit.

Další komentáře si můžete poslechnout v pořadu Názory a argumenty v sekci iRadio. Některé vybrané komentáře si můžete přečíst také v Týdeníku rozhlas.

Autor: Václav Žák

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Colt napsal(a):

naším vzorem byl Sovětský Svaz. Teď jsme pokročili dál na východ - vzorem je Tatarstán, Turkmenistán,Uzbekistán, Tadžikistán.

Kdo by si to byl před dvaceti léty pomyslel?
27. 06. 2011 | 22:05

Al Jouda napsal(a):

Stát není vůbec hospodář! Stát je forma organizovaného útlaku lidské společnosti. Stát vybírá daně, s kterými pak hospodaří jednotliví státní úředníci a ti jsou pak dobrými nebo špatnými hospodáři ! Kontrolní mechanizmy státu, pokud by byly dobře nastaveny, by měly špatně hospodařící úředníky odkrýt. První podmínkou pro jejich dobré nastavení je však tzv. politická vůle:)))))
27. 06. 2011 | 22:09

michal napsal(a):

Ano, mě to sakra vadí, protože to jsou moje prachy, který tu lítají oknem. Taky seč můžu platím daně mimo ČR. Problém je, že většina se nechává odrbat zcela bez řečí...
27. 06. 2011 | 22:20

Karel napsal(a):

Nejdůležitjší myšlenka autora :

"Obávám se, že naši politici, ať leví či praví, přijali za své neoliberální dogma, že stát je špatný hospodář. A snaží se to v praxi předvádět, jak můžou. Vládní letadlo na lyžovačku do Garmisch-Partenkirchenu? Vrtulníkem domů do Ostravy? Marketing vlastní knížky v USA za státní peníze? U nás – zatím - žádný problém. Snad už, proboha, takové chování začne veřejnosti vadit."
PŘESNĚ, PŘESNĚ.
Je naši vinou, vinou řadových občanů, že sedíme doma na prdeli (snad Censor promine) a jenom fňukáme, max. tak v hospodě.
A nejhorší je tento životní přístup u lidí s VŠ vzdělaním. Prostě občanský život, spolky, angažovanost, finanční podpora, tlak na poslance se limitně MÍSTY bliží 0.
27. 06. 2011 | 22:23

JenTak napsal(a):

Pane Žáku,
popsal jste pravdivě rozhazovačnost našich politiků. Já budu parafrázovat slova našich cimrmanologů: "Nesouhlasím s tím, protestuji proti tomu, ale je to tak všechno co mohu dělat."
27. 06. 2011 | 22:38

Ap. napsal(a):

Pane Žáku,
jetli máte pocit, že takové jednání věřejnosti nevadí, tak asi žijete ve skleněné věži. Pokud s tím chcete skutečně něco udělat, přestaňte plkat (pardon) na internetu, který stejně většina voličů v ČR stále ještě ne-li nemá, tak alespoň nesleduje (ve zprávách se to nedozví, tam je dosud povětšinou "všechno pravda"), a dejte se na politiku. Oni totiž ti voliči ve valné většině stále ještě nejdřív musí vydělat na vlastní chleba, a až pak myslet na to, kdo jim k tomu dává jakou příležitost. Pokud jim na to tedy zbydou síly. Nejen fyzické.
Dík
27. 06. 2011 | 22:41

Colt napsal(a):

Karel
ne nadarmo se o Češích říká, že jsou to Švejkové. Pokud se lze z něčeho vylhat, vykličkovat, vykecat, tak sme mistři.
Jenomže na naše ostřílené zloděje tohle neplatí - jsou z nás a dobře vědí, že hlavní vlastností je bázlivost. Jen ne dostat facku. Jen se do ničeho nenamočit.

P.S. Kdyby tehdy v 89. na Václaváku nějaký poblázněný milicionář vystřelil dávku ze samopalu do vzduchu - bylo by po Velké Sametové. Lidi by se rozutekli. Stejně to trapné heslo "Nejsme jako oni" jsme si vymysleli jen proto, abychom nemuseli věci řešit razantněji.

Tady je výsledek - zloději jsou čím dál tím drzejší a ani moc se neskrývají.
27. 06. 2011 | 22:43

antoninovy napsal(a):

Pane Žáku, zdravím,

a díky za postřehy a detaily, které jsme neznali.

To však, tu Hlubokou, asi už nevrátíme, ani nikdo nevrátí ty nemravné prachy, policie, chudák neví kam dříve skočit a jsem vskutku rád, že pan Lessy, jak jsem jej již dříve odhadoval, snaží se a koná dobře.

Trochu odskočím trochu stranou, ale k hlavnímu, jak se mi s dovolením zdá.

Dnešní Respekt upozornil na fenomem Stéphane Hessel. Jeho knížky letí Evropu, prodávají se i v marketech u pokladen, tomu pánovi je asi devadesát a protože je mu už všechno již někde vzadu, dovoluje si pojmenovávat současný svět a praktiky finančníků a bankéřů a jejich nemravné zisky pravými jmény.

Tento skvělý stařík oslovuje ty nejmladší a nezve je k revoluci, jen k tomu, že když cítíme, že něco bytostně není v pořádku, svým chtěním, přáním, vůli, máme obrovskou sílu změnit a věci dát do richtigu.

Jsem nadšený, že tento starý pán nám mladším vlil novou sílu do žil a ukazuje cestu. Jak skvělé !

Takže doporučuji a kéž by se i tady brzy našel vtipný nakladatel a přeložil a vydal, ostatně vydělá na tom jmění.

Salut

an
27. 06. 2011 | 22:44

Tenco napsal(a):

ad antoninovy

http://www.independent.co.uk/opinion/commentators/john-lichfield/john-lichfield-are-we-looking-for-a-new-message-ndash-or-a-new-messiah-2177934.html

http://www.nytimes.com/2011/03/10/books/stephane-hessel-93-calls-for-time-of-outrage-in-france.html?pagewanted=1&_r=1

http://www.presseurop.eu/cs/content/article/453761-stephane-hessel-vzpouzejte-se

http://www.timeforoutrage.net/
27. 06. 2011 | 23:05

Kanalnik napsal(a):

Ap. : pokud cekate na nekoho, kdo to da do poradku (tedy na mesiase), ten nikdy neprijde. Svuj dil ke zmene musi prilozit kazdy, nebo alespon vetsina, jinak se nikam nic nepohne. A jinak - ke zmene veci verejnych nemusite byt zrovna politikem, ani pan Zak ne.
27. 06. 2011 | 23:05

Ap. napsal(a):

To kanalnik (btw nic proti, ale proč si tak říkáte?)
Ale ne, nečekám, jen momentálně nevím, jak to na úrovni stá(d)tně volitelných funkcí změnit. Až přijdu na něco, jako bylo "kroužkování", tak to určitě pustím mezi lidi ;o)
27. 06. 2011 | 23:13

Aleš Řešitel napsal(a):

Nikdo z vás tu lišárnu nepochopil, nepochopil ten geniální nápad. Tak dlouho půjdeme na východ, až se vlastně dostaneme na západ. Promopro je jen slabý odvar, jak se zachází se státním majetkem a penězi na všech úrovních. Myslíte, že by jinak bylo na budování politických kariér, černých peněz do kasiček politických stran, peněz na korupci politickou,mediální, přeběhlíků. Plno pěněz také skončí na soukromých účtech věrných, ale ne v našich bankách. Proč již dávno nejsou zrušeny akcie na doručitele a přiznáván majetek, když je tady tolik bojovníků proti korupci. Tolik bojovníků proti zneužívání sociálního, zdravotního systému, že jsou nezbytné reformy všeho možného, plošné škrty, které ožebračují 2/3 občanů. A co korupce? Vondra vám to krásně vysvětlil. Je nezbytně nutné, když už to děláme u Karl Johanes Nepomuk..... aby jeho hostům, na jeho zatím ne majetku bylo teplo. Pečlivě musí horda dobře placených, omluvte překlep, dobře zaplaceného Promopra hlídat stoupající teplotu v místnostech o jeden stupeň denně. Jsou to těžce vydělané peníze(to nepočítám postavené stany, asi museli na to dovézt indiány z Ameriky) a vy si dovolíte je závidět. Fuj, styďte se.
To z vás udělali pitomce, zkuste se zase na nějakou rozkrádačku zeptat, ať dostanete kvalifikovanou, vysoce odbornou odpověď, podobnou této. Odborné stranické školení ve lhaní, na nejvyšší úrovni, již slízí své ovoce, ale hodně kyselé a nepoživatelné.
27. 06. 2011 | 23:15

veverka napsal(a):

Doporučuji vynikající článek Ivana Davida o takovýchto politicích.

http://www.prvnizpravy.cz/sloupky/co-dal-po-treti-prazske-defenestraci/
27. 06. 2011 | 23:17

antoninovy napsal(a):

Tenco

díky za inteligentní odkazy, čtu si v tom

zdravím

an
27. 06. 2011 | 23:50

antoninovy napsal(a):

Tenco

přelousknul jsem ten článek Johna Lichfielda v The Independent, co k tomu říct, dosti tendeční, což od tohoto periodika jesti divné, ale asi chápeme.

Hessel je svojí kritikou politiky současného režimu ve státě Isr. neoblíbený, snad dokonce nežádoucí co však fascinuje, když člověk, kterému je 93 let, sám původem Jevrej, si může dovolit říkat vše, co považuje za správné a pravdivé. Bravo, třikrát bravo.

Halelujah !

Zdravím

an
28. 06. 2011 | 00:21

stále rebel napsal(a):

Tento přístup ke správě věcí veřejných je bohužel nakažlivý a pokud může Vondra proč ne ostatní.
28. 06. 2011 | 00:53

znalec napsal(a):

Musí se začít u dětí, u školáků!
Přelez přeskoč, nepodlez!!! Skolům, kteří stále nosí toto heslo je tak 76 - 85. Ty nám už nepomohou.
Nové výchovné hnutí by si mělo vytknout: Nepodvádět, nepodvádět, nepodvádět!
Střední a straší generace žije s populárním výrokem "zatloukat, zatloukat, zatloukat. Tím jsme se doputovali tam kde jsme.
Mělo to svůj smysl, když bylo zle. Ale už 20 let není zle! Jen dobíhají navyklá schemata jedné generace.
28. 06. 2011 | 02:03

Kvakin napsal(a):

Pane Antoninovy, cítíte se zcela zdráv? Myslím duševně. Probůh, podle čeho usuzujete, že nový policejní prezident se snaží a pracuje dobře. To máte asi od pomateného bojovníka s dinosaury Johna. Neříkal John v televizi třeba, že Lessy je jeho syn, kterého má s Karolínou Pík, a že Bonabárta mu šel za kmotra?
28. 06. 2011 | 05:44

Béda napsal(a):

Že kradou jedni i druzí, že vládne mafie (z toho té jedné občas něco upadne i pod stůl a ta druhá chce ropzkrást všechno pouze sama) zde tvrdím již nějaký růček. Tento článek to tvrzení pouze naplňuje dalšími dílčími střípečky do celkové mozaiky.

Již dávno jsem taky dospěl k tomu, že v současné době jedinou možností je podpořit a provést generální stávku (pokud odboroví bossové jsou k něčemu takovému vůbec ochotni aanebo nechají zdecimovat i odbory). Proto "mí milí pražané", jak praví primátor Svoboda, až bude příští stávka, neprchejte s novinama plnáma článků p. Žáka na prodloužený víkend, ale vyjděte z ulice a ukažte svou vůli, že to myslíte ¨skutečně vážně!

Kapři si sami rybník určitě nevypustí! A současní kapři, kteří chtějí okrást 95% společnosti a rozkrást úplně všechno jsou ti nejhorší z nejhorších. Nenechte okrást své děti o budoucnost, sebe o zdravotnictví a o důchod!

PS: a příště si dobře rozmyslete, než vhodíte volební lístek "hodnému dědečkovi s fajfkou."
28. 06. 2011 | 06:05

Béda napsal(a):

A ještě něco k řečem o minimálním státě. Žádný minimální stát nic nevyřeší. Veškeré služby státu si totiž zprivatizují Bc Šnajdrové, partneří Kárla Nepomuka etc, Řebíčci, Grossové - jejich mecenáši Chrenkové, arbitrážníci, fotovoltaici, Palasové, Bártové, Kalousci a pod.. Takže to budete platit tak jako tak. A ti vejlupci to rozhodně nebudou dělat někomu jenom kvůli modrým očím.

A až přijde k nejhoršímu a ty služby budete potřebovat, zjistíte, že v soukromém důchodovém fondu máte kulové, že soukromá zdravotka vám drahou léčbu neproplatí, protože bohužel vaše diagnóza nemá pojistné krytí (kdoby taky pojišťoval drahou léčbu, těžce nemocné a postižené...), že žádná podpora pro vás po autonehodě nepřipadá v úvahu, protože žádný sociální systém už neexistuje - protože jste to sami chtěli a zvolili si cestu "odpovědnosti a šetření".
28. 06. 2011 | 06:20

zemedelec napsal(a):

Pane Béda.
Přesně tak.
Jenom potvrzuji,že jim ješte na tu privatizaci zdravotních zařízení dáme peníze,právě těma předraženýma nákupama do nemocnic.To si je ješte dobře vybaví přístrojema,přitom si ulijí peníze,za které je potom koupí a to prosím jak je známo tak za hubičku.Stačí aby měli svoje lidi na těch důležitých místech,tím se pak drží pod krkem,že už nemůže zádný dobrovolně s kola ven.
28. 06. 2011 | 07:21

Oslýk liberál napsal(a):

Bédo z dávné známosti:

Minimální stát jste nikdy v praxi neviděl. Viděl jste jen spousty tlachů o něm a jakousi podivnou karikaturu v pojetí ODS.

Minimální stát, jak nás ujišťují klasikové, má za úkol vpodstatě jedinou věc; pořádek a bezpečnost. To je důvod, proč si státy ostatně lidé pořizují. Tedy - fungující armáda, fungující justice, fungující policie, "robust legal framework". Jeden z duchovních otců liberalismu, Jeremy Bentahm, se věnoval ve volném čase vymýšlení ideálních věznic.

Pokud srovnáte náš stát s tímto, pak zjistíte, že se mu nepodobá vůbec a v ničem; podíl daní je obrovský, vliv na hospodářství je obrovský, gigantické státní zakázky na kdejakou kravinu, nicméně to hlavní, justice a policie, moc nefunguje. Má jedinou výhodu; bez problémů ho mohou užívat k vlastnímu obohacení socialisté i údajní zastánci minimálního státu.
28. 06. 2011 | 08:42

Karel napsal(a):

Tp Oslýk :

Problém v tuto chvíli není minimální stát (stát džungle a bezpráví), tedy poküd Váš "pořádek a bezpečnost" nemám chápat jako ožívení přízraku Adolfa Hitlera, protože to bylo jedno z jeho hlavních hesel.
Mimo jiné toto Vaše heslo "pořádek a bezpečnost" uchopila v ČR před volbami různá PROTOFAŠISTICKÁ SESKUPENÍ jako Suverenita, VV, DSS apod.

PROBLÉM TOHOTO státu je, že ho ovládl organizovaný zločin, který ho rozkrádá a pod mantrou "minimálního státu" se chce levně chopit veřejných majetků, aby následně mohl JEŠTĚ VÍCE ŠÁTRAT do kapes daňových poplatníků (např. privatizace vodáren, exekucí atd.).
Zdravotnictví a důchody jsou krásné dojné krávy pro tyto lupiče.

PS.
TOž tak Oslýku.
A teď jsem zvědav zase na nějaké mantry Rakouské školy nebo Hayeka.
28. 06. 2011 | 09:48

jó to je život napsal(a):

No jo státní zatuchlíčko za peníze daňových poplatníků to je polebeníčko.

Pěkné vilky ředitelů státních nemocnic nejen v Česku. Spravedlnost v podobě rozdělení na kulichy a ty ostatní.

Šéfové odborů mají svůj golfík a politickou kariéru.
Hoši z ods sosají státní zakázky.
Hoši z čssd mají svůj tučný benefit z členství v dozorčích radách.

atd. apod.

A pořád to státu není málo, pořád chce větší a větší daně.
28. 06. 2011 | 09:58

Tenco napsal(a):

antoninovy
/tenco si vyhrazuje, aby svými odkazy chtěl implikovat, že s tvrzeními a závěry- například prvního článku - souhlasí/
------------------------------------
Díky za bazální informaci.

Ten pán chce (mj.) odstigmatizovat "sovětský socialistický syndrom" - respektive vliv této nemoci a jejího vyvrcholení na myšlení lidí jeho .
Lidé 21. století - ta vzdělanější část z nich, by neměla tápat v temnotě nesmyslné dichotomie korporativně-stranický kapitalismus/realsocialismus sovětského typu.
Jenom otrok má dvě možnosti.
Respektive - hloupý otrok.
28. 06. 2011 | 09:58

snílek napsal(a):

Oni se řídí dle společného hesla "Z cizího krev neteče!" Ti paňáconé žijí v jiném světě a nejsou konfrontováni s problémy běžných občanů. Jediné co umí je zbabělé šktrtání a utahování opasků méně a středně příjmovým skupinám aniž by se snažili ušetřit peníze unikající ve prospěch mafie.
28. 06. 2011 | 10:00

Alf napsal(a):

Nečasova hrůzovláda musí skončit !
28. 06. 2011 | 10:08

Oslýk liberál protikorupční napsal(a):

Karle,
já s vámi naprosto souhlasím. Problém zkorumpovanosti našeho státu je to, oč tu běží.

Já se vyjadřoval k vedlejší Bédově mantře proti "minimálnímu státu", která prozrazovala totální neznalost; vynálezci liberalismu nejsou to samé, co Rayndová, a Hayek není žádná "rakouská škola"; ač původem Rakušan, v Rakousku moc nepůsobil. Psal téměř opačné věci, než Rayndová. Původní liberalismus už dvě staletí funguje, například v USA. Liberalismus dle Rayndové, Kinkora nebo Václava Klause nefunguje vůbec nikde.

Spojovat fungující justici a policii s Hitlerem je poněkud úlet. Hayek věnoval kritice nacismu docela hodně textu. Je ovšem marné psát pro ty, co nečtou.

Doporučuji si toho Hayeka někdy přečíst, a nečerpat dojmy o něm skrze Karla Janyšku; považuje fungující právo za naprostý základ čehokoli dalšího. Pročež by v tuto chvíli radil zejména boj proti korupci, a předpokládám, že by měl pro zdejší "liberály" z ODS pramálo pochopení.
28. 06. 2011 | 10:19

Tencokida Hnuj napsal(a):

Oslýk liberál
Je nesmírně poutavé a poučné - že se protagonisté minimálního státu zaobírají vymýšlením ideálních věznic. A příslovečné. :(
Ano - minimální stát je založen jen na pořádku a bezpečnosti. Tedy ve fiktivní a proklamativní rovině.
Ve svých důsledcích se ale pak propadá do totality a nejistoty. Pokud začne toto zavádět do praxe.
Nebo ho jiný - neminimální stát pohltí.

Vy znáte - kromě diktatur, vojenských junt, despocií či loutkových států z historie nějaký stát, který by byl založen jen na pořádku a bezpečnosti ? Bez dalších občanských a institucionálních vazeb , synergií, ethosu ? Utvářených a zabezpečených společným konsenzem ? Se společnou kasou z níž jsou hrazeny výdaje na udržování a rozvíjení těchto věcí ?

Minimální stát je stejná puristická a futuristická fikce jako je neviditelná ruka trhu puristickou fikcí minulosti.
Zašlo se příliš daleko - na to aby se v nějakém viditelném časovém horizontu někde ujal "minimální stát".

My potřebujeme kultivovaný stát.
Nejlépe vysoce kultivovaný stát.

Takový stát vyžaduje především to, že v jeho čele stojí kultivovaní lidé.
Nejlépe vysoce kultivovaní lidé.

Ne kreatury z CEVRO - a, které štěbetají o minimálním státě...a mají tím na mysli zejména klid při rozkrádání - pro své kumpány, rodiny a rodiny svých kumpánů.
:))

To je civilizační prohra - ten minimální stát.
Lze jej vyjádřit slovy - " my umíme společnost držet pohromadě jen pomocí pendreků a minometů".
28. 06. 2011 | 10:27

Oslýk státovědný napsal(a):

Tencokida hnuj-
možná si místo kydání hnoje o tom někdy něco přečtěte. Státověda se studuje, víte.

"Ano - minimální stát je založen jen na pořádku a bezpečnosti. "

To jste si zase vybral z mého zjednodušení jen to, co se vám hodí. To je to hlavní a nejdůležitější téma, kterým se má stát zabývat. Nikoli výhradně, neb to samozřejmě nejde.

"Tedy ve fiktivní a proklamativní rovině."

Studujte dějiny USA a vliv liberálů. Pak byste neplácal moudra, jako že se "ve svých důsledcích se propadá do totality a nejistoty." Nepropadá. Má tisíc a jeden problém, ale do totality se nepropadá. Naopak z totality vytáhl Evropu. Několikrát.

"Vy znáte - kromě diktatur, vojenských junt, despocií či loutkových států z historie nějaký stát, který by byl založen jen na pořádku a bezpečnosti? Bez dalších občanských a institucionálních vazeb, synergií, ethosu ?"

neznám, a je to umělá konstrukce, kterou jste si vyfabuloval. Liberální stát je naopak prodchnut hromadou etosu. Dokonce jim vyčítali ukecanost. A pokud říkáte "právo", nemůžete se morálce a etosu dost dobře vyhnout. Jinak to totiž nefunguje. Že vy jste toho Hayeka nikdy nečetl?

Stran společné kasy nebo konsenzu obyvatelstva; samozřejmě; to první potřebujete k jakémukoli státu, to druhé k jakémukoli demokratickému státu. Nechápu, proč to chcete liberálům upírat. Stát, který nemá peníze, není státem vůbec.

"My potřebujeme kultivovaný stát.
Nejlépe vysoce kultivovaný stát."

Svatá pravda. Proto je bezva si o státu občas něco přečíst.
28. 06. 2011 | 10:56

Tencokida Hnuj napsal(a):

Oslýk státovědný
Příklady - z historie - fungování a udržitelnosti "minimálního státu".

A minimální stát dneška - zasazený ale do REALITY.
Ne do fantasmagorických obrázků, které se generují ve vaší hlavě.

Dík.

P.S. Vy o mocenských faktorech, které formulují a vykonávají skutečnou politiku (ne mediální realitu) asi moc nevíte, že ?
Hmm...ostatně jako všichni ti, kteří se domnívají, že rozumí ekonomii.

Příklad USA je pak zcela mimo realitu.
Na začátku genocida původního obyvatelstva a jeho kultury, poté otroctví, následuje korporativní kapitalismus a vše - jak vidno stále zřetelněji - by bez koretktivu vyústilo v úpadek.

Zkuste se na věci dívat nepředpojatě a pokud možno objektivně.

Ano - možná kydám hnůj - ale je to rozhodně prospěšnější činnost, než se zabývat fantasmagoriemi.
Ale vím, že to je těžké - hájit "minimální stát". Zejména s přihlédnutím k úspěšnosti Číny v konfrontaci s "liberálním pojetím minimálního státu a jeho severoamerickým historickým konceptem". Například.
Proto ta dehonestace v úvodu vaší reakce.
Jde o typický projev člověka, který potřebuje přesvědčit sám sebe.
:--()
28. 06. 2011 | 11:17

Jan Žura napsal(a):

Pane Žáku, rád Vás nemám, protože Vy a Vám podobní jste neuhlídali sametovou revoluci a nechali zaneřádit tento stát lumpama, že jim není ve světě rovno. Několik z Vás přichází k rozumu a tak si myslím, že je šance dát věci jakž takž do pořádku. Co je nutné udělat? 1. Dostat nas.ané lidi k volbám a volby vyhrát. 2. Vybrat do funkcí nezkorumpované a chytré lidi stále ještě jsou: Okamura, Diensbier, Janeček atd. 3. seznámit veřejnost s postupnými kroky, které je nutné udělat hned, které později, ale rozhodně udělat. 4. Vyhnat od koryt zkorumpované státní úředníky, soudce, prodejné novináře, podnikace atd. Přestaňte plkat a začněte jednat.
28. 06. 2011 | 12:11

Míval napsal(a):

Jan Žura: Vážený, zapadl jste někdy s autem do bláta či sněhu? Pokud ne, ujišťuji Vás, že to je záležitost vteřiny. Dostat se z toho pak trvá nesrovnatelně déle. A to je auto se svými prokluzujícími koly velice jednoduchý systém, závislý pouze na základních fyzikálních zákonech.
Vyhrabat z marastu společnost se všemi systémovými vztahy a souvislostmi ráz naráz díky úsilí pouze několika jedinců je nemožné. Do doby, než pochopí nikoliv marginální část společnosti, že žít v takovémhle morálním hnusu je nezdravé, nemůže dojít k zásadní změně. A i pak to bude záležitost spíše desítek než jednotek let.
Celý ten ozdravovací proces asi bude začínat velmi neznatelně, takřka nepozorovanými drobnými činy, jichž se může dopouštět kdokoliv. Možná dokonce už začíná?
Takže to vypadá, že kromě pana Žáka budete muset začít jednat i Vy. A my ostatní též.
28. 06. 2011 | 13:40

Oslýk didaktický napsal(a):

Tencokida hnuj -

no, ad personam jste na mne zaútočil kdovíproč prvně vy, já jsem vysvětloval Karlovi, že nepoužívá liberální teorie správně, respektive tvrdí něco, co žádný liberál nikdy netvrdil. A pokračoval jste v podobném nasazování psí hlavy, jako Karel - například netuším, proč nadáváte liberálům do fašistů.

Pokud liberalismus po dvou stech letech působení označíte za "nereálný", asi není se o čem bavit. Na poznámku o působení liberalismu v USA reagujete lynčováním černochů.

No, a pokud tedy je "příklad USA mimo realitu", pak co třeba bližší liberálové - říká vám měco J.S.Mill? Nebo Karel Čapek? Nebo Ferdinand Peroutka? Všechno fantasmagorie?
28. 06. 2011 | 13:54

Tencokida Hnuj napsal(a):

Oslýk dydaktycký, politický...věčně spící :))

Přečtěte si Kanta. Když už máme diskutovat o liberalismu.

O liberálech jako fašistech jsem nikde nepsal - s někým si mě pletete.

Diskuze ale začla via "minimální stát".

Jakýmsi záhadným obloukem po mě chcete, ať s vámi najednou diskutuji o liberalismu.
A přitom jste nepředložil žádný relevantní argument opírající se o historická fakta či soudobou realitu - jak jsem po vás chtěl.
Via původní předmět diskuze - "minimální stát".

Na závěr mně podsouváte, že tvrdím o Čapkovi či Peroutkovi, že zplodili fantasmagorie.

Měl byste vyhledat pomoc lékaře.
Nebo se najíst.
28. 06. 2011 | 14:30

Tencokida Hnuj napsal(a):

Oslýk revoluční napsal(a):
Vico:

Já bych korigoval zase toho Pinocheta. Myslím, že je to stejný omyl, jako Hvížďala; obáváte se lidem zvolené diktatury za stavu, kdy stát již ovládají gangsteři.

každá revolta přináší rizika; ale zdá se, že nám je revolty třeba jak praseti drbání.
28. 06. 2011 | 11:05
------------------------------

To je klon "oslýka....ležícího, spícího "?
Zřejmě asi mladší - neliberální brácha, že ?

-----------
Příspěvek je určen předcházejícímu oslýku.
28. 06. 2011 | 14:33

Oslýk didaktik po obědě čile meditující napsal(a):

Tencokido,
najeden a dobré mysli,

1) o fašistech, ba rovnou o Hitlerovi, psal váš ideový předchůdce Karel, pravda. Vy nikoli. Vy jste pokračoval jen totalitou, vojenskou juntou a minomety. A zatímco Karel to nadhazoval jako možnost, pro vás už to byla jistota.

2) Souvislost s Kantem jest mi mlhavá; napovězte, kde ji vidíte.

3) Téze o minimálním státu obecně vychází z rozumného názoru, že
- stát hospodaří vždy špatně
- velký majetek je potenciálním zdrojem korupce
- pročež stát by měl mít nco nejmenší majetek, jak je nezbytně nutné.
Proto je možná poznámka o minimálním státu jakožto receptu případná, ať ji řekl, kdo chtěl (nenacházím to).

4) Napadl jsem, procházeje, Bédovu tézi:
"A ještě něco k řečem o minimálním státě. Žádný minimální stát nic nevyřeší. Veškeré služby státu si totiž zprivatizují Bc Šnajdrové, partneří Kárla Nepomuka etc.."

neb projevuje fatální neznalost ideje minimálního státu, který má zahrnovat - ve všech mně známých a v reálu použitých modelech - státní policii, nezávislé soudy a další podobná zařízení právě proto, že je z podstaty věci zprivatizovat nejde.

načež sa peklo otvorilo a dozvěděl jsem se o sobě i o liberalismu - jehož součástí je téze "minimálního státu" čili "laissez faire" - plno překvapivých věcí, aniž bych to třeba tvrdil.
Potud geneze problému.

5) Váš kolovrátkový argument že minimální stát je "mimo realitu" shledávám vratkým, neb se touto ideou pokoušela řídit celá dlouhá řada různých liberálů, ba v pokročilejším stádiu i konzervativců ("neocons"), například Reagan. A často i úspěšně.

Samozřejmě, nikdy nedošlo k úplně shodě, jak velký vlastně minimální stát může být; vždy jde o debatu o proporcích, podobně jako u státu "blahobytu" nebo "sociálního", kde jde vždy především o otázku míry.
Pokud jste chtěl říci tohle, pak nemám námitek; ale nenacházím ani stínu toho, že bych něčemu podobnému odporoval.
28. 06. 2011 | 15:03

Tencokida Hnuj napsal(a):

oslýk...ležící, spící...
Takže jediný příklad " minimálního státu" (ve stadiu zrodu či úpadku?). :(((
- Reaganovo období. A neokonové jako nositelé idejí liberalismu.

Fajn.

Kdo jsou ti neokonové /neokonzervativci/ :

http://en.wikipedia.org/wiki/Neoconservatism

"...For the neoconservatives, religion is an instrument of promoting morality. Religion becomes what Plato called a noble lie. It is a myth which is told to the majority of the society by the philosophical elite in order to ensure social order... In being a kind of secretive elitist approach, Straussianism does resemble Marxism. These ex-Marxists, or in some cases ex-liberal Straussians, could see themselves as a kind of Leninist group, you know, who have this covert vision which they want to use to effect change in history, while concealing parts of it from people incapable of understanding it..."

Co chtějí :

Kontrolu nad světovými zásobami ropy.
Donedávna konfrontaci s Čínou.
Rozklad a parcelizaci Ruska.
Odvolávají se na tradiční hodnoty - místo zákonných norem by měly morálku společnosti ovládnout ony...avšak tradiční konzervativce nazývají "paleokonzervativci".
Volnou ruku Wall Streetu - žádné regulace finančních derivátů, účetnictví bank...
Potřebují nepřítele. Když není - tak si ho vytvoříme.
Nenávidí dědictví New Dealu.
Protože chtějí zvítězit v příštím celosvětovém konfliktu - který spustí krize.
"K tomu nám dopomáhej B´h a náš zbrojní průmysl."

Etc etc.../za Reagana například tlaky na CIA , ať vyfabuluje celosvětové spiknutí osvobozeneckcýh hnutí v Jižní Americe, Africe,které řídí Sovětský Svaz.... Salvador....mudžahedíni v Afghanistánu....Saddamovy zbraně hromadného ničení....finanční krize 2008-9..../
---------------------------
Tedy "minimální stát" - ale pod mým velením. :((
----------------------------
P.S.

"...In an essay in the New York Times Magazine in 2006 that was strongly critical of the Iraq invasion,[8] Francis Fukuyama identified neoconservatism with Leninism.[8] He wrote that neoconservatives:
…believed that history can be pushed along with the right application of power and will. Leninism was a tragedy in its Bolshevik version, and it has returned as farce when practiced by the United States. Neoconservatism, as both a political symbol and a body of thought, has evolved into something I can no longer support..."

:((

Vy kolovrátkový argumente. Přečtěte si to Kantovo pojetí liberalismu /svobody/.
28. 06. 2011 | 15:59

Tencokida Hnuj napsal(a):

oslýk...ležící, spící
Jdu na ryby - tedy číst...studovat...nereagovat
28. 06. 2011 | 16:00

Kiks napsal(a):

Nesouhlasím. Toto tvrzení začal používat polistopadový režim(Klausovci a podobní experti) jen proto,aby mohli rozkrást stát.Příklad. Stát je špatný hospodář a musíte se o svoje důchody starat sami.A většina lidí jim na ty žvásty skočila. A teď tu budeme mít středověk. Včšechno jsou to hovada ,Klausem počínaje a Kalouskem konše.
28. 06. 2011 | 18:04

!!! Volte KSCM !!! napsal(a):

A VEMTE SI ZPET SVOU ZEM Z RUKOU ZLODEJU!!!

Poslete VZKAZ JEDNICKAM!!! KSCM je posledni ceho se jeste boji!
28. 06. 2011 | 22:20

Jag napsal(a):

Stát už dokázal,že je špatný hospodář....1 bilion 400miliard kč dluhů v dluhopisech,které stát vydal a pokryl svými občany bez jejich souhlasu.Aspoň té nezlodějské a inteligentní části.
28. 06. 2011 | 22:52

Cestovatel napsal(a):

Pan Žák zase příjmul socialistické dogma že stát je úžasný hospodář a že jedině státní vlastnictví nás spasí.

ČSA pod vedením Tvrdíka, je důkazem že tomu tak není. Státní podniky slouží často jako odkladiště pro neuspěšné politiky, kteří tyto podniky tunelují. Většina vytunelovaných podniků je státních.
Státy kde je většina podniků v rukou státu jako Zimbabwe nebo Venezuela jsou ekonomicky nefungující státy zatímco státy kde je většina podniků provatizovaná a stát tam vlastní jen minimum jako Singapur,Monako jsou prosperující státy.

Přílišné prosazování státního vlastníctví vede k neefektivitě a k potlačení ekonomické svobody.
28. 06. 2011 | 23:08

Béda napsal(a):

Cestovatel,

víte které země jsou nejzadluženější ze všech? Myslíte, že v nich převažuje státní vlastnictví?

Předem ď. za odpověď.
28. 06. 2011 | 23:13

Václav Žák napsal(a):

Vážený pane Žuro,
politika může fungovat pouze v zemi, kde lidé ve volbách mají jakous-takous představu, co je možné a správné v politice udělat. Když OH v roce 1992 končilo v politice, existoval daňový zákon, který zaváděl majetková přiznání. Plošně, nejen pro politiky a jejich příznivce. Věděli jsme, že to je ten nejúčinější nástoj na potlačování korupce. Existovaly reálné privatizační projekty finalistů jako Tatry Kopřivnice na joint-venture s Mercedesem apod. Kdyby se touto cestou země vydala, korupce v ní by byla nesrovnatelně nižší, růst HDP podstatně vyšší. Za co se máme stydět? Neptám se, koho jste volil v roce 1992, ale předpokládám, že OH to nebylo. Ti, co byli zvoleni po nás, ODS, ODA, KDU, zrušili majetková přiznání, zastavili vstup zahraničních investorů, vrhli zemi do kuponového kolotoče. ALe zvolili je občané. Za co se máme stydět?
Co se bude dít, mě bylo jasné už v tom roce 1990, kdy se Klaus ujal vedení OF.
Vsadil na touhu zbohatnout a na antikomunistickou kartu, tomu se jinou politikou nedalo konkurovat. Tohle jsou důsledky. Představa, že situaci napráví pár Mirku Dušínů je iluze. Důležitější je, aby veřejnost začala být sebevědomější a nenechávala se opét rohlíkem. O to se snažím svými články. Nepovažuji je za zbytečnost. Důkaz? Vždyť celý článek je přece o tom, že se ministr Vondra hájil způsobem, po němž měl vstát opoziční poslanec a prohlásit, že požaduje odstoupení jak ministra Vondry, tak Schwarzenberka, protože ve vládě rozpočtové odpovědnosti nemají co dělat. Udělal to někdo?
28. 06. 2011 | 23:29

Cestovatel napsal(a):

Béda:

Nejzadluženějším státem je Zimbabwe 304% HDP a to rozhodně není stát kde je většina privátní naopak tam Mugabe zestátňoval takže by podle Žáka a vás na tom měli být skvěle :)

http://www.finance.cz/zpravy/finance/262073/?auth=8b5fa9efedb63e6a2df8e0f8c1ecaec6
29. 06. 2011 | 00:10

Béda napsal(a):

Cestovatel:

Co Japonsko, co USA? Taky státní paternalismus?

(Zimbabwe bych zrovna nevytahoval. To již rovnou můžete z klobouku vytáhnout "socialistické" Afghánistán, Somálsko, Súdán, Etiopii a pod.)
29. 06. 2011 | 00:51

Ferda napsal(a):

Žák si asi myslí, že společnosti nevadí rozkrádačky našich kleptokratických vládců. Ale to není pracda, vadí jí to. Ale co může dělat ? Jít jednou za 4 roky k volbám a hodit lístek do urny ? To jak se zdá moc nepomáha v rozbité společnosti. Stávkovat ? Stávku jsme tady měli a média, když ne Žák, tak určitě jeho dvorní hlásná trouba ČRo6 stávku a stávkující zesměšnovala a odsuzovala, kleptokrati vyhrožovali existenciálními postihy. Přitom odbory jsou dnes jediná trochu organizovaná síla, která je schopná se zlodějům postavit, proto tak vadí. Referendum kleptokrati neschválili. Tak co tedy dělat ? Škoda, že nám Žák neporadil. Je to jako v totalitním režimu, kde většina společnosti je v podstatě bezmocná v mezidobí a účinná akce nastane až při revoluci.
29. 06. 2011 | 08:51

Doktor napsal(a):

Možná je všechno jinak. Ona téze, že stát je špatný hospodář je formulace poněkud nešťastná a nevystihuje podstatu věci. Jaký stát. Za tímto slovem se skrývají skuteční lidé a je třeba říkat Vondra je špatný hospodář, Kalousek je špatný hospodář, Nečas je špatný hospodář.Potom je to adresné a je třeba se ptát, my jsme si někoho zvolili a ten je špatným hospodářem. Sice se svého fleku drží, vždyť víte jak ,ale vyměňme ho jakmile to bude možné.Bohužel až po čtyřech letech. Vytvořené koalice považujme za zradu na voličích a tak také jednejme a chtějme úplně jiný volební zákon. Opustit systém politických stran, protože zklamali a chtějme občanskou společnost, kdy volen by mohl každý, kdo by se přihlásil za nějakých podmínek. Neříkejme, že to nejde, někdy se to musí vyzkoušet. A tvrdě požadujme na jednotlivých politicích vysvětlení a zodpovědnost za devastaci státu.Nejsou.li schopni se zodpovídat vyřaďmeje z naší společnosti a vůbec s nimi nekomunikujme. Zvolíme-li nové zastupce lidu třeba se najdou ti, kteří budou vážit činnost těch, kteří vše zavinili a poženou je k zodpovědnosti.Již se to začíná ozývat ve státech západní Evropy. Je nutné se zaměřit na malé strany, pouze tam mohou vyrost politici nového ražení.
29. 06. 2011 | 09:10

Tencokida Hnuj napsal(a):

Béda
On Cestovatel alias Bc Martin alias liberál má - sám nevím proč - ve zvyku porovnávat ČR tu se Zimbabwe, tu s Kubou, tu s Pákistánem...
Já si myslím, že je to tím, že i v osobním životě má nízké ambice.

Pozorujte ho - vždy když někdo napíše - Švédsko, Švýcarsko....tak on se vytasí s tím svým Zimbabwe.

/možná že to je ale nějaká obsese - třeba má za manželku silnou Švédku - která ho bije a nadává mu do českých nefachčenků a za sousedku hodnou černošskou babičku ze Zoimbabwe - kdo ví ?/

Cestovatel
Můžeš doložit, že Venezuela je "ekonomicky nefungující stát" ?
Btw :
"...Government spending as a percentage of GDP in Venezuela in 2007 was 30%, smaller than other capitalist mixed-economies such as France (49%) and Sweden (52%) .

According to official sources from the United Nations, the percentage of people below the national poverty line has decreased during the presidency of Hugo Chávez, from 48.1% in 2002 to 28% in 2008..."
29. 06. 2011 | 10:21

Václav Žák napsal(a):

Vadí, nebo nevadí chování politické věrchušky?
Podle několika výkřiků na blozích vadí.
Podle jakéhokoliv reprezentativního výzkumu veřejného mínění, podle diskusí v parlamentu a v novinách nevadí.
Kdyby veřejnosti vadilo, jaké mají strany skandály, musely by se jejich preference propadat mnohem výraznějí. O popularitě pana prezidenta nemluvě.

Není třeba hned volat po revoluci. Pokud bude veřejnost na průzkumy reagovat citlivě, strany budou muset řešit problémy.
Doposud nemají důvod. Volby jsou daleko.
29. 06. 2011 | 20:47

Oslýk v depresivním stádiu napsal(a):

Tencokida hnuj:

Aha. Takže si nerozumíme v ničem a nijak.
Než bych odklízel celé vagony hnoje, které jste nakydal na svoje oponenty, jdy se věnovat něčemu méně marnému.
Konfrontace s Čínou a parcelace Ruska... fakt jsme žili asi v jiném světě.
30. 06. 2011 | 08:36

Tencokida Hnuj napsal(a):

Oslýk ležící spící...
Hmm.
Asi tak.

P.S. Trochu pohledu do historie místo promítání si svých obrázků na oční sítnici a odtud jejich transkribování svalovými úpony zápěstí a prstů na rukou do virtuálního prostoru...by možná pomohlo.
Ale nejsem si tak zcela jist.

Stejně je ale zajímavé, jak jste popsal ten "minimální stát".
Začal jste ideálními věznicemi...a skončil "svým světem".

:)))))

:(
30. 06. 2011 | 15:40

Oslýk snivec napsal(a):

Tencokida Hnuj:

Úplný souhlas.
Liberálové = věznice, konzervativci = konfrontace s Čínou a parcelování Ruska.
Váš imaginární svět je velmi zvláštní a dost zneklidňující.
01. 07. 2011 | 08:53

Oslýk protikorupční, co to podepsal napsal(a):

Václav Žák:

Ó, díky, za návrat k tématu, které je mnohem zajímavější.

Myslím, že čekání na spásu skrze strany a volby je ten největší a nejvytrvalejší omyl, který se podařilo vytrvalou propagandou do občanů namlátit.
Demokracie nejsou volby, a bota nás netlačí zdaleka jenom v parlamentě.

1) "Stranám" nemůže nic vadit, protože to nejsou živé bytosti. Skládají se z lidí, což je důležité si uvědomit. A konkrétním lidem bývá jednak bližší košile, nežli kabát, tedy - konkrétní stranická kariéra, než "celkový zájem strany", pročež si kritiku svého nadřízeného radši odpustí, když ví, že by tím ohrozili svoje místo na kandidátce. Mechanismus korupce se uplatňuje PŘEDEVŠÍM uvnitř stran.

Krom toho, strana i politika je ponorka - všechno uvnitř se jeví být tak nějak lepší, a všechno venku tak nějak horší. Málokdo si umí jasně zformulovat, že ten slušný chlapík, se kterým chodím na pivo, je vlastně normální zloděj.

2) Na korupci platí ve světě i zde daleko důraznější nástroje, než společenské opovržení - policie, vyšetřování, kriminál. Náš klíčový problém je, že se i tohle podařilo zkorumpovat. Rozhýbejte státní zastupitelství, soudy a policii, a uvidíte, jak se věci začnou projasňovat i v politice.
Vyviňte tlak na stávající zkorumpované politiky; je jim bližší košile, nežli kabát, a rádi obětují nějakého státního zástupce či soudce, než sebe. Třeba pana Rampulu, pro začátek.

3) A co opravdu, ale opravdu nefgunguje, je víra, že ti straníci z opačné strany něco vylepší. To už jsme vyzkoušeli. Kradou úplně stejně.
01. 07. 2011 | 09:04

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy