V nové krátké studii IDEA Češky: Nevyužitý potenciál země odhalujeme velký potenciál pro větší uplatnění žen v České republice.
Sféra výzkumu je velice zajímavý kout našeho světa. Je to kout důležitý pro další rozvoj země, který se neobejde bez výrazné finanční podpory státu, kde posuzování kvality velké části výsledků není možno svěřit neviditelné ruce trhu. A jde také bohužel o kout, který širší veřejnost moc nezajímá a jehož fungování moc nerozumí.
Letošní náročnější verze státní maturity z matematiky byla výrazně odlišná a obtížnější ve srovnání s tou loňskou a ve srovnání s tím, s jakým očekáváním se na ní žáci hlásili [1 | 2 | 3]. Je to závažná systémová chyba.
Když stát něco podporuje, nejde pouze o to kolik ho podpora stojí, ale jak ji rozděluje. Příkladem je každoročních dvacet miliard ze státního rozpočtu na podporu vzdělávání na veřejných vysokých školách (VVŠ).