Daně platím, platíš, platíme

12. 10. 2013 | 10:05
Přečteno 3271 krát
V úterý jsme na semináři IDEA při CERGE-EI s Klárou Kalíškovou a Liborem Duškem prezentovali novou studii Kdo a kolik odvádí do společné kasy? Zdanění příjmů ze zaměstnání a podnikání v českém systému. Obsahuje první výsledky nového daňově-dávkového modelu IDEA. Ten nejen dokáže spočítat daně a dávky, ale umí ukázat i to, jak tyto dopadají na různé skupiny české populace. Zde je to nejpodstatnější:

Celkové zdanění práce v Česku patří v rámci EU k těm vyšším. Zdanění práce představuje nejen daň z příjmů, která je u nás poměrně nízká. Přičíst však musíme i odvody na sociální a zdravotní pojištění, které jsou naopak poměrně vysoké. Sazba pojistného odváděná našimi zaměstnavateli z mezd zaměstnanců dokonce patří k nejvyšším v celé EU. Ne náhodou výběr daně z příjmu fyzických osob a odvody na sociální a zdravotní pojištění u nás tvoří 56 % všech daňových příjmů státu.

Ve zdanění zaměstnanců a podnikatelů u nás existují podstatné rozdíly (to ví každý, že). Podnikatelé mají výrazně vyšší průměrné hrubé příjmy (321 233 Kč ročně) než zaměstnanci (247 480 Kč ročně). Přesto podnikatelé platí v průměru téměř o 27 % nižší daně. Průměrný zaměstnanec tak čelí daňové sazbě 37,4 %, zatímco průměrný podnikatel pouze 28,1 %.



Pokud srovnáme podnikatele a zaměstnance s podobnými hrubými příjmy, podnikatelé s nejnižšími hrubými příjmy čelí daňovým sazbám podobně vysokým jako zaměstnanci s nejnižšími příjmy. Avšak všechny ostatní skupiny podnikatelů již čelí daňovým sazbám výrazně nižším než zaměstnanci ve stejné příjmové kategorii a to o 10 až 15 procentních bodů.

Celkově je mezi zaměstnanci 30 % lidí, kteří daň z příjmu neplatí vůbec. Mezi podnikateli je takových dokonce 38 %. Tito poplatníci platí pouze sociální a zdravotní pojištění a neplatí daň z příjmu.

Průměrná daňová sazba pro příjmy z podnikání nejprve klesá s rostoucím hrubým příjmem z přibližně 33 na 23 % pro příjmy kolem 280 000 Kč ročně a teprve poté s příjmy roste. U zaměstnanců průměrná daňová sazba v příjmu roste již od nejnižších příjmů .

Naprostá většina zaměstnanců (75%) čelí mezní sazbě 48.6 %. Znamená to tedy, že téměř polovina z peněz, které zaměstnavatel vyplatí při zvýšení výdělku, je odvedena na daních. Naopak živnostníci s nižšími příjmy čelí mezním daňovým sazbám v intervalu pouze 15 až 30 % a téměř pětina živnostníků s nejnižšími příjmy má mezní sazbu dokonce nulovou. Připomeňme, že že mezní daňová sazba ovlivňuje jak hodně se chce lidem zvyšovat pracovní úsilí.

Nic není dokonalé, ani náš model. Je například jisté, že daňová zátěž podnikatelů je ještě o něco nižší než ukazujeme v důsledku toho, že data ČSÚ ani náš model nepostihnou určitou část příjmů, které také přispívají k jejich životní úrovni. Stejně tak tomu je u zaměstnanců vydělávajících opravdu hodně a mají řadu cest k požitkům, jejichž náklady neprojdou přímým zdaněním práce. Na straně nízkopříjmových není v našich výpočtech vidět příjmy těch, kteří pracují načerno a berou peníze na ruku.

Podrobnosti najdete ve studii IDEA a daňoví fajnšmekři se zanedlouho dočkají ještě podrobnější akademické verze článku zde.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

KvL napsal(a):

<quote> Celkově je mezi zaměstnanci 30 % lidí, kteří daň z příjmu neplatí vůbec. Mezi podnikateli je takových dokonce 38 %. Tito poplatníci platí pouze sociální a zdravotní pojištění a neplatí daň z příjmu.</quote>
Nechci být nějaký rýpavý, ale nebylo by lepší, aby klesla složená daňová kóta zaměstněnců, ale daně z příjmu platili všichni?
12. 10. 2013 | 10:38

Pavel.S napsal(a):

Munichu- podnikatel od státu nic nechce, než aby mu dal pokoj. Zaměstnanec má státem garantovanou placenou nemocenskou, dovolenou, pracvní pomůcky a prostředí, proplaceny všelijaké překážky v práci a nemoci, ošetřování člena rodiny, příspěvek na obědy, zabezpečenou jistotu i když nejsou zakázky ( výpovědní doba, odstupné a mnoho dalších. To představuje mnohem větí hodnotu než o co případně podnikatel zaplatí menší daně.
A hlavně- této zemi škodí zbytečné úřady a instituce ( včetně Munichova "pracoviště"), neziskovky a "začleňovací humanisti", ti co jsou přisáti na státní cecek včetně umělců. Do pracujících se nenavážejte, ať už jsou zaměstnanci nebo podnikatelé
12. 10. 2013 | 10:40

jarek napsal(a):

A potom ,že podnikatelé nejsou vyžírky!
12. 10. 2013 | 11:15

12345 napsal(a):

Tak jak je to: Jsou nebo nejsou některé skupiny podnikatelů (hlavně ti vysokopříjmoví) parazité nebo ne?
Jako bychom něco naznačovali, ale bojíme se (i tváří k faktům) mluvit jasně...
12. 10. 2013 | 11:25

Občan napsal(a):

Hm, takže Mládek měl zase pravdu.

Od analytika Münicha bych očekával přehledové tabulky alespoň v rámci EU. Protože jakmile použije slova "docela", "poměrně", "zhrubaů apod., nejde o analýzu, ale o účelovou manipulaci.
Ale ani všechna manipulační kouzlíčka nejsou schopna vyvrátit fakt, že Mládek trefil desítku :o))
12. 10. 2013 | 11:26

Pavel.S napsal(a):

Správně inteligenti, vybijte a vyhubte podnikatele, a nechte si jen úředníky, politologty a sociology. Tím prudce stoupne životní úroveň.
Za co panebože, za co?
12. 10. 2013 | 11:34

Fialenka napsal(a):

Srovnáváním se ukáží principy daní nejúspěšnějších zemí a způsoby chudých zemí. Vzhledem k tomu, že daně jsou jedním z nejúčinnějších nástrojů ekonomiky, zavedla bych zde daňový systém ekonomicky úspěšných zemí, například Dánska.

Nemělo by se zároveň ztrácet ze zřetele to, co je nejdůležitější. Daňový systém a ekonomika je jen prostředkem. To, okolo čeho se všechno točí, co je cílem, je svoboda a štěstí.
A v tom vedou Dánové. V Literárních novinách píší, že z právě zakončeného výzkumu stavu štěstí na naší planetě pořádaného Earth Institute Columbia univerzity v New Yorku vycházejí Dánové jako absolutní vítězové – jsou nejšťastnějšími lidmi na světě! Zatímco 5000 000 Dánů si užívá vavřínů, Češi se musejí spokojit s 39. místem.

Earth Institut se zajímal napířklad o "healthy life expectancy, freedom to make life choices and social support".

1. Denmark
2. Norway
3. Switzerland
4. Netherlands
5. Sweden
6. Canada
7. Finland
8. Austria
9. Iceland
10. Australia
...
39. Czech republic

(http://www.huffingtonpost.com/2013/09/09/world-happiness-report-happiest-countries_n_3894041.html
http://literarky.cz/civilizace/89-civilizace/15983-pro-jsou-dani-astni-a-ei-ne)
12. 10. 2013 | 11:36

Josef napsal(a):

Ano Mládek měl pravdu. Je např. směšné, že ulkízečka s 11.000,- kč měsíčně platí vyšší daně než některý pražský taxikář. To je prostě kapitalismus ve stylu ODS.
12. 10. 2013 | 11:37

12345 napsal(a):

To Pavel S:
Proč se čílíte? Nikdo Vás nechce vyhubit, Jen je tu prostinký požadavek, abyste platili daně srovnatelné s ostatními, Co je na tom mordýřského?
12. 10. 2013 | 11:42

Pavel.S napsal(a):

123 moc přemýšlet neumíte. Tak dejte podnikatelům a OSVČ také stejná práva jako zaměstnanci- proplatíte mu dovolenou, koupíte mu všechny pomůcky které potřebuje k práci, když bude nemocen, ošetřovat děti, mít jakékoliv překážky, vy zabezpečíte že jeho podnik bude fungovat i když on tam nebude a přinesete mu peníze jako by tam byl? Když nebude mít zakázky, vy mu proplatíte 2 měsíce výpověď a 6 měsíců odstupné ve stejné výši jako by zakázky měl????
Nebo jste zase jeden .... který se nechal vtáhnout MUNICHEM DO HÁDEK A SKUTEČNÍ PARAZITI SE VÁM SMĚJÍ.
Podnikatel a OSVČ není škůdce a parazit, ty jsou jinde, divný pane
12. 10. 2013 | 12:20

neo napsal(a):

Občan:

Mládek je sprosťák a nedivim se, že se ho zastáváte zrovna vy.

Ten živnostník nemá v zádech zákoník práce. Nemá výpovědní lhůty, nemá zkušební doby, nemá zákonem stanovenou dovolenou, nemá zaručenou mzdu.....
Zaměstnanec ano a platí o to vyšší daně.

Určitě by měl rozdíl snížit, ale rozhodně ne tak, že se budou živnostníkům daně zvyšovat. Naopak je nutné je snižovat zaměstnancům. Mládek a spol dokáže akorát zavést progresi.
12. 10. 2013 | 12:21

Občan napsal(a):

PavleS, OSVČ nic nebrání platit si vedle zdravotního také nemocenské pojištění - a budou mít ošetřovačku i nemocenskou.

Ohledně dovolené - KDO jako by ji měl platit OSVČ?
OSVČ si udělá volno kdy potřebuje nebo chce. To zaměstnanec nemůže; proto mu zákony ve VŠECH CIVILIZOVANÝCH zemích zajišťují právo na placenou dovolenou.
Odstupné - to dostane zeměstnanec jen v případě, že zaměstnavatel není v bankrotu a obtěžuje se dodržováním ZP. Dnes je spíš "sportem" neplatit ani mzdy, natožpak nějaké odstupné.
Výpověď - KDO jako by měl OSVČ dávat výpověď? Sám sobě?
Kde jste vzl nesmysl, že odstupné je 6 měsíců?

Pokud jde o PODNIKATELE - tedy spolu/majitele právnických osob, tak ti jsou buď statutáry, nebo zaměstnanci jimi vlastněných subjektů. V obou případech se na ně plně vztahují stejné odvody jako na zaměstnance a stejné z toho plynoucí platby v případě nemoci, dovolené apod.

PavleS., pokud se domníváte, že zaměstnanci jsou proti OSVČ něčím zvýhodněni, nechte se zaměstnat.
12. 10. 2013 | 12:45

born65 napsal(a):

Nechápu, že (a proč!?) tyhle krávoviny (= nesmyslný spor zaměstnanci versus podnikatelé a kdo na koho doplácí) zase rozviřujete, pane Münichu!
Řešte zjevné zlodějiny, podvody, křivárny, které jsou všude kolem nás a neotravujte vzduch tímhle. Přestaňte přepočítávat cenu člověka podle peněz. Poctivý a slušný člověk má hodnotu ať je zaměstnanec, zaměstnavatel, OSVČ nebo ekonomicky neaktivní.
12. 10. 2013 | 12:50

Bakalův nezvaný host napsal(a):

Cituji jeden z nesmyslů tohoto blogu:
„Připomeňme, že že mezní daňová sazba ovlivňuje jak hodně se chce lidem zvyšovat pracovní úsilí.“

Kolik lidí tu mezní daňovou sazbu zná? Neznají ji, ale všichni se jí řídí.
Navíc je to hloupý a demagogický nesmysl. Nebudu se autorovi pokoušet vysvětlit to, jak se dívá moderní management na úlohu finančního ohodnocení při motivaci, ale jen opravím nesmyslnost té jeho věty.
Není to mezní daňová sazba, ale výše odměny. Taky připomenu, že neoliberálové se snaží lidí co nejvíce odrbávat, a tak zřejmě demotivovat.
Motivovat chtějí jen své chlebodárce.
12. 10. 2013 | 12:55

Bakalův nezvaný host napsal(a):

Normální podnikatel k daním

„Velký favorit předčasných voleb, sociální demokracie, má ve svém volebním programu, že daň z příjmu fyzických osob nastaví jako progresivní se dvěma sazbami ve výši 15 a 27,5 procenta ze stávající superhrubé mzdy, což odpovídá 20 procentům do sta tisíc korun a 30 procentům nad sto tisíc korun z hrubé mzdy. ČSSD ale plánuje zvýšit daň i z příjmů právnických osob o jeden až dva body a zavést ještě jednu – vyšší – sazbu daně ve výši 25 až 30 procent pro velké firmy. „

„Já beru daně jako nutné zlo. Beru život takový, jaký je, takže pokud se mají zvyšovat daně, nechť se zvyšují. Pro občana je spíš důležité, aby měl jistotu, že budou mít všichni stejné podmínky. A že budou daně platit všechny firmy, nejen mimopražské, ale i pražské. Tedy že budou dobře fungovat finanční úřady a budou daně vybírat nejen mimo Prahu, ale i v Praze. A za druhé, že se ty peníze, které přijdou do státního rozpočtu, nerozkradou,“ uvádí pro Parlamentní Listy.cz k uvažovanému zvýšení daní podnikatel Radim Jančura. „
12. 10. 2013 | 13:26

Parabellum napsal(a):

Pavel.S

Zkuzste se držet zásady a otřepaného klišé, že po státu nic nechcete. Tedy si platte vzděláýní a zdravotní péči Vašich špinavých spratků, a také důchody a zdravotní péči svým rodičům. Tohle tvoří podstatně vyšší položky, než nějakých pár drobných za stravenky, které si stejně platí zaměstnaci sami.

Bohatství v této zemi tvoří zaměstnaci, ne OSVČ partazité neschopní uspět na globálních trzích a neschopní řídit firmy. Nebo snad budete tvrdit, že existuje nějaký pan Boš, pan Símns, či paní Škodovka? To vše je řízeno zaměstnaci.
12. 10. 2013 | 13:28

Parabellum napsal(a):

Občan

Munichovi v tom lavírují paušály. Tedy rozdíl mezi skutečnými a deklarovanými náklady. To by to celé silně posunulo nějakam jinam.
12. 10. 2013 | 13:33

Občan napsal(a):

Jooo, paušály...
Kdyby měli OSVČ alespoň zjednodušeně účtovat o SKUTEČNÝCH nákladech a výnosech, to by se panečku ošívali. A což teprve při vyplňování daňového přiznání.

Ještě takový dáreček pro PavlaS.:

Milý OSVČ PavleS., posílám Vám pro informaci (FYI) přehled eurodotací, které nafasoval podnikatel Šteffl (resp. jeho společnosti) v letech cca 2010-2013.
A to je JEN JEDEN dotovaný. Podobných jsou v ČR desetitisíce. Takže až se zase budete divit, kam jdou české a eurodaně, tak si vzpomeňte na všehoschopné, kteří se dokázali pevně uchytit u státní a evropské bradavky.
Daně neprožerou ani veřejní zaměstnanci, ani penzisté, ani nezaměstnaní. Daně vyhučí komínem skrze "proudžekty" jako jsou ty níže uvedené (přiděleno společnostem www.scio.cz a ERUDICA):

Podpora vzdělávání žáků prostřednictvím průběžného hodnocení –
19 742 100 Kč
Komplexní systém rozvoje jazykové gramotnosti žáků ZŠ ve Středočeském kraji – 15 668 400 Kč
Nauč se učit se (rozvoj klíčové kompetence k učení) – 15 445 500 Kč
Vývoj metodické pomůcky pro výukovou aktivitu zaměřenou na environmentální vzdělávání – 15 013 000 Kč
Evaluace informační gramotnosti – 13 439 800 Kč
Vývoj metodické pomůcky pro výukovou aktivitu zaměřenou na multikulturní výchovu – 10 127 200 Kč
Každý se cítí ve škole dobře – klima školy – 8 446 540 Kč
Seznámení s učebními styly a kompetencí k učení – individualizace přístupu k žákům – 8 064 060 Kč
Přednost přednostem – 5 845 970 Kč
Zvýšení kvalifikace a profesionality středoškolských pedagogických pracovníků v oblasti kariérové poradenství – 2 846 390 Kč)
Podpora základních škol při zavádění vyučovacích metod rozvíjejících klíčové kompetence žáků – 7 880 350 Kč
Lidé a získané poškození mozku v sítích ČR – 6 040 820 Kč
“Psychologie jinak” – projekt na podporu DVPP a výuky psychologie na středních školách – 6 038 810 Kč
Internetové kluby při ZŠ – 5 413 770 Kč
Internetové kluby – rozvoj komunikace, kompetencí a ICT dovedností znevýhodněných žáků – 3 786 520 Kč
Podpora učitelů při zavádění inovací do výuky – 2 582 430 Kč
12. 10. 2013 | 13:48

Marty napsal(a):

Děkuji za přehledný článek s tvrdými daty. Jak se dalo čekat, aniž je v článku někdo označován či osočován, potrefené husy se ozvaly.
Popsané rozdíly jsou dlouhodobě neudržitelné a přispívají k deficitům důchodového i nemocenského systému na jedné straně a překážejí tvorbě tak potřebných nových pracovních míst na straně druhé.
Každý rozumně uvažující živnostník a zaměstnanec přece ví, že v dnešní době není jednoduché zaměstnávat ani být zaměstnán (termín "však se může nechat zaměstnat" nabývá při půl milionu nezaměstnaných trochu jiného významu).
Především by mělo jít o to, být v nákladech práce na zaměstnance v rámci EU konkurenceschopný. Stejně tak není přece normální stav, že vysoké náklady práce udělaly z velké části zedníků podnikatele. Cílem by mělo být výrazné rozdíly popsané v článku postupně srovnávat. Není kuprospěchu zaměstnavatelů a ani zaměstnanců nadále tolerovat a vytvářet armádu živořících íčařů, podnikatelů ve švarcsystému.
12. 10. 2013 | 14:24

fikus napsal(a):

o nic jiného než daně zde nejde a nepůjde. Jsou to zdroje.
Zbytek je pryč, rozkraden, vytunelován. Tahle zem je nesoběstačná a závislá více než za komunistů. Není složité zde dělat politiku. Vymlouvat se na předchozí, EU, nejde nic vymyslet protože je vše nalajnováno a právně zafixováno.
Třeba se dožijeme toho kdy lidem dojde trpělivost. Obávám se že nedožijeme, chybí zde ti správní vůdci na barikády, známé tváře, zpěváci a herci. Odbořáři ne, ti mají své zájmy a výtahy do politiky.
Tyhle volby opět nic nevyřeší ač to každý slibuje. Dacani přežijí a slušným se nechce.
12. 10. 2013 | 15:03

Yosif K napsal(a):

jarek napsal(a):
A potom ,že podnikatelé nejsou vyžírky!
12. 10. 2013 | 11:15
A proč nejste vy podnikatel? Protože jste filantrop který vidí smysl života platit na socální dávky pro svaz cikánů romů a přispívat na Zemanův velkokanál a na eskapády tria Kott Pancová Rath?

Nebo jste podělanej až za ušima že byste jako podnikatel nesehnal pro sebe zakázky? Většina lidí skuhrající na podnikatele sama není podnikateli z důvodu číslo 2....

Podnikateli nechodí vejplata každej měsíc autopamtiocky shůry, což je tedy dost velkej stres......
12. 10. 2013 | 17:37

Yosif K napsal(a):

KvL napsal(a):
<quote> Celkově je mezi zaměstnanci 30 % lidí, kteří daň z příjmu neplatí vůbec. Mezi podnikateli je takových dokonce 38 %. Tito poplatníci platí pouze sociální a zdravotní pojištění a neplatí daň z příjmu.</quote>
Nechci být nějaký rýpavý, ale nebylo by lepší, aby klesla složená daňová kóta zaměstněnců, ale daně z příjmu platili všichni?
12. 10. 2013 | 10:38
To by možná bylo lepší a jednodušší - kdyby všichni platili třeba 10% - ale CSSD a KSCM bagrují hlasy podkuřováním nekvalifikovaným lidičkám, takže naděje na zavedení tohoto jest nula.

Kromě toho dan z příjmu u těch opravdu nízkých příjmů je suma sumárum tak nízká že by za vybírání ani nestála. Všude na světě je nějaká hranice příjmú pod kterou se nedaní nic.
12. 10. 2013 | 17:43

True Left! napsal(a):

Navrhuju jediné rozumnné řešení. Zvýšení složené daňova kvóty na 40%. To nám zajistí vyrovnané státní rozpočet i při nulovém růstu ekonomiky. Při mírném růstu dokonce budou i přebytky. Přestaneme se zadlužovat a začneme splácet samotné dluh, nejenom úroky jak dosud. Do šesti let dluh klesne cca na polovinu. A to stále budeme s mírou zdanění na průměru EU. Při zvýšení kvóty na 46% jako mají v německu bychm bylo za pár takřka bez dluhu. Můžeme přijmout euro a připojit se tak k vyspělým zemím Západu.
Ale toto žádná strana nenavrhuj, dokonce ani čssd nebo ksčm. Protože tady žádná skutečná levice neexistuje.
12. 10. 2013 | 17:47

Bakalův nezvaný host napsal(a):

Pro True Left!.
Pokud si správně pamatuji, tak Německo má složenou daňovou kvótu asi 40 %, my asi 35 %.
Samo o sobě by to nepomohlo, daně je ještě potřeba správně nastavit, tedy i u nás progresi s horní sazbou 40 – 50 %. Bez toho to fungovat nebude.
Tedy je potřeba zavést progresivní zdanění příjmů, snížit sociální odvody a DPH.
Celkové kolem 40 % je rozumná kvóta, ale nesmí zatěžovat běžného občana, ale vysoké a často bezpracné příjmy. O jejich motivaci k hrabivosti a zvyšování svých příjmů se netřeba bát. Ten, kdo snadno vydělá, ten bude vydělávat i tehdy, když ho budete danit.
12. 10. 2013 | 18:23

True Left! napsal(a):

Zvýšení složené daňové kvóty na 40 % je jediné skutečně levicové řešení. Všechno ostatní jsou jenom kecy. Ale máte pravdu, že důležitá je také struktura zdanění. Především se musí zdanit neproduktivní renty, aby zbylo více na investice, které vytváří pracovní místa a ne naopak jak se děje nyní.
12. 10. 2013 | 18:29

Pepa 3 napsal(a):

Pane Munichu, jaksi jste to celé zkreslil tím, že jste se ani slůvkem nezmínil o daňových paušálech! Takže žádných 321000 průměrného hrubého příjmu, ale minimálně 450000. Těch 60% nákladů ve formě paušálů totiž vykazují například i zedníci ve Schwarz-systému, jejichž jediným nákladem je jedenkrát za rok lžíce a fánka, vrtačka a drobné nářadí (případně modráky), to vše cirka za 10000 Kč. Všechno ostatní platí - a také účtuje - do svých nákladů dodavatel stavby, který ho najímá! Takže zkuste s těmito čísly počítat a vyjádřete skutečné daňové zatížení těchto osob! Bude to ještě minimálně o deset procentních bodů nižší! MLÁDEK MĚL STOPROCENTNÍ PRAVDU. Dovolenou a nemocenskou nečerpají, protože na rozdíl od zaměstnanců si na ni nic neplatí! (Mimochodem, zaměstnanci jsou vyměřeny odvody na SP a ZP i daň z příjmu i z náhrad za dovolenou!) Náklady na léčení - zdravotní pojištění - čerpá OSVČ naprosto stejné jako ostatní i když do systému přispívá nesrovnatelně méně!
12. 10. 2013 | 18:45

Bakalův nezvaný host napsal(a):

Pro True Left!.
U daně z kapitálu bych zavedl něco podobného, jak mají v Německu.
Nasadil bych sazbu na 30 % a umožnil až 50 % příjmu od daně osvobodit za předpokladu, že bude reinvestován.
Tedy pokud by 50 % příjmu investoval zpět do podniku, tak by ho to vyšlo na 15 % daň.
12. 10. 2013 | 18:55

Bakalův nezvaný host napsal(a):

Pro True Left!.
Upřesním, daně z kapitálu – daně z dividend.
12. 10. 2013 | 18:58

True Left! napsal(a):

Ano, skutčeně je třeba podporovat podnikatele, kteří zisky investují zpět do firmy a nikoliv dobývače renty, kteří na ostatních občanech jen parazitují.
12. 10. 2013 | 19:04

xx napsal(a):

jen aby v tom byl pořádný zmatek. Sazby, úlevy, různé názvy, hlavně aby si prostý občánek nedovedl ani představit, kolik vlastně státu odvede ze své práce peněz.

Skutečnost je taková, že i když se všem daní neříká daně, výnosy kromě daně zdravotní se sypou na jednu hromadu a přerozdělují. Tudíž si tu můžeme hrát na nízké daňové sazby podle jednotlivých názvů daní, ale rozumnému člověku nakonec musí dojít, že celkové zdanění naší práce je obrovské. Cca 47% peněz si vezme stát rovnou z výplat a dalších až 30% si vybere když tu naší zdánlivě čistou mzdu někde utratíme.

Zdanění zaměstnanců je tam u nás daleko přes 50% toho co vyděláme.

Ale když se to takhle napíše, ozvou se hned ochránci státu a začnou tu celkovou sumu rozebírat na jednotlivé pidi položky a na nich dokazovat jak nízké zdanění vlastně je.

Myslím že je nutné lidem vysvětlovat, že jim stát bere víc než polovinu výdělku. většina lidí o tom nemá ani tušení.
12. 10. 2013 | 19:21

True Left! napsal(a):

xx

Demogagicky jste řekl A, ale k popisu objektivní reality je třeba říct i B. Tedy, že stát ty vybrané peníze vrací zpět různým skupinám občanů např. ve formě důchodů, podpor zdravotně postiženým, matkám na mateřské dovolené a také za ně staví silnice, dálnice, platí policii, hasiče, armádu, učitele atd.
12. 10. 2013 | 19:26

xx napsal(a):

True Left!: ano, ale ono to vaše B taky není tak čisté jak ho prezentujete. Stát za ty peníze také krmí kmotry a plýtvá na blbosti, ale to se vám do toho moc nehodí, co.

Takže než budete někoho nazývat demagogem, nejprve si zameťte před vlastním prahem.
12. 10. 2013 | 19:32

True Left! napsal(a):

xx

Samozřejmě, že stát také plýtvá, ale řešením není slepé snižování daní těm vašim kmotrům, ale důsledná kontrola vynaložených prostředků např. prostřednictvím rozklikávacího rozpočtu, zvěřejňovám smluv a zapojení širší veřejnosti do rozhodování státu. Takže takhle pane DEMAGOGU :]]]]
12. 10. 2013 | 19:35

xx napsal(a):

True Left!: začínám mít pochybnosti, že zníte význam pojmu demagog.

V každém případě, kdybyste více přemýšlel na co vlastně reagujete, třeba by vám došlo, že jsem psal o zdanění zaměstnanců. To za prvé.

Za druhé ve vaší argumentaci jsou logické chyby. I kdyby se těmi vašimi recepty povedlo zamezit korupci, plýtvání to neodstraní, nanejvýš to ztíží rozkrádání a předražování.

Navíc to nic nepřinese zaměstnancům, protože jim dál bude stát brát více jak polovinu vydělaných peněz.

Takže si nadávejte jak chcete, ale vyšší relevanci to vašim argumentům nepřidá, protože jsou vadné.
12. 10. 2013 | 20:42

are esunny napsal(a):

Občan napsal: Ohledně dovolené - KDO jako by ji měl platit OSVČ?
OSVČ si udělá volno kdy potřebuje nebo chce. To zaměstnanec nemůže; proto mu zákony ve VŠECH CIVILIZOVANÝCH zemích zajišťují právo na placenou dovolenou.

Vážený pane, buď jste duševně trochu jednoduchý (alternativní) nebo jen schválně lžete. OSVČ nemá nárok na dovolenou, kdy by nepracoval(a), válel(a) si šunky v Jugošce a někdo by jemu/jí za to platil. Chápu že nemůžete mít žádný přehled o podnikání, ale zkuste si alespoň představit že OSVČ si bere neplacené volno, nikoliv placenou dovolenou.
12. 10. 2013 | 23:23

are esunny napsal(a):

True Left! napsal: stát ty vybrané peníze vrací zpět různým skupinám občanů např. ve formě důchodů, podpor zdravotně postiženým, matkám na mateřské dovolené a také za ně staví silnice, dálnice, platí policii, hasiče, armádu, učitele atd.

Akorát mi není jasné, proč se dobře živí soukromí učitelé, každej jen trochu větší podnik má své vlastní hasiče a svou ochranku, atd. Že by to stát neuměl? Proč tedy obchoďák má ochranku a nestojí tam policie? Že policie není na ochranu těch prodavaček, které to pak z vlastní kapsy musí zaplatit? Amíci stejně raději než svou armádu posílali do Iráku lidi od Blackwater.
12. 10. 2013 | 23:29

Yosif K napsal(a):

True Left! napsal(a):
Zvýšení složené daňové kvóty na 40 % je jediné skutečně levicové řešení. Všechno ostatní jsou jenom kecy. Ale máte pravdu, že důležitá je také struktura zdanění. Především se musí zdanit neproduktivní renty, aby zbylo více na investice, které vytváří pracovní místa a ne naopak jak se děje nyní.
12. 10. 2013 | 18:29
Průměrná danová kvota v česku UŽ JE CCA 44%! Je na to jednoduchý check - státní výdaje tvoří 44% HDP, to jest 44% všeho co se vyrobí a poslouží protéká pře stát.

Kde vám kde nabulíkoval že složená danová kvota v česku je 35%? Kde jste to vyčetl? K tskovému číslu se lze dotat pouze když de facto povinné daně (sociálku, zdravko atp) nepočítte do zdanění, ale daně to jsou prptože se jim nikdo nemůže vyhnout.

Nadšeně navrhujete dávno zavedenéa vysoce překonané. Kdybyste zavedl danovou kvotu v česku pouze 35% kapitalisti by vám líbali ruce.
13. 10. 2013 | 03:06

Yosif K napsal(a):

Bakalův nezvaný host napsal(a):
Pro True Left!.
U daně z kapitálu bych zavedl něco podobného, jak mají v Německu.
Nasadil bych sazbu na 30 % a umožnil až 50 % příjmu od daně osvobodit za předpokladu, že bude reinvestován.
Tedy pokud by 50 % příjmu investoval zpět do podniku, tak by ho to vyšlo na 15 % daň.
12. 10. 2013 | 18:55
Co myslíte slovy "reinvestován"? Investice se odečítjí od danového základu přes odpisy (amortizace depreciace) v životě jsem neslyšel že by tomu v SRN bylo jinak. Myslíte že v SRN všechny investice mají odpisovou dobu 2 roky? "Opravdoví levicoví voliči" a "Bakalovi nezvaní....." se vzájemně oblažují podivnými nesmysly.
13. 10. 2013 | 03:16

Pavel13 napsal(a):

:Pavel S.
Autor nikde neuvádí, že rozdíly ve zdanění jsou nespravedlivé. Prostě jen konstatuje, že jsou. Proč mu to tedy ve svém 1. příspěvku podsouváte? Faktem je, že by se měly ty systémy sbližovat, aby ubylo zbytečně zlé krve.
13. 10. 2013 | 05:36

Občan napsal(a):

are esunny,
KDO by měl OSVČ platit dovolenou?
OSVČ je sám sobě zaměstnavatelem i zaměstnancem, takže dovolenou platí sám sobě. Aby mu na ni zbylo za všech okolností, poskytuje mu stát velkorysé "odpočtové paušály" v takové výši, že jen málokterý OSVČ platí vůbec nějaké daně.
Dovolenou má tedy OSVČ bohatě zaplacenou právě těmi paušály. A většinou nejen dovolenou.

O něčem takovém mohou zaměstnanci jen snít.
1) Jejich "odpočtový paušál" je jen velmi symbolický přesto, že řada z nich má leckdy i nemalé výdaje spojené s udržením pracovního místa
OSVČ všechny takové náklady odečítá od daňového základu.
2) Dovolenou si mohou brát jen když se zaměstnavateli uráčí (račte nastudovat ZP) a obvykle ji čerpají i v případě nemoci (račte nastudovat zákon o nemocenském pojištění - výše nemocenských dávek a karenční doba)
OSVČ si udělá volno vždy, když potřebuje nebo mu to vyhovuje.

Místo "pindů starýho zbrojnoše" proto zkuste příště argumentovat.
13. 10. 2013 | 07:39

Pavel.S napsal(a):

Nechápavý Pavle 13. Tak znovu- jak chcete systémy sbližovat.? Když máte malý obchod nebo řemeslné podnikání, jak zabezpečíte aby si majitel vybral dovolenou, nemoc, ošetřování dítěte a jiné překážky v práci a vy jste mu alespoň nějak nahradil ušlý zisk a zabezpečil aby zákazníci neodcházeli ke konkurenci???????? Z jakého fondu mu zaplatíte výpovědní dobu + několikaměsíční odstupné když zákaznící jednoho dne nepřijdou, a není to vinou podnikatele???
Kdy už pochopízte že popichováním pracujících proti OSVČ se jen skryjí skuteční parazité této země. Řemeslník který vám opraví pračku nebo cokoliv v bytě, prodavač malého obchodu, zedník, instalatér atd- to není parazit.
13. 10. 2013 | 09:01

Pavel13 napsal(a):

:Pavel S.
Milý jmenovče, zdá se mi, že tady působíte krátce, jinak byste věděl, že takovéto diskuse a přímo blogy na toto téma už tady vícekrát proběhly. To vás částečně omlouvá. Nemíním vše opakovat. Sbližovat samozřejmě můžete, co lze a nepokoušet se o to co nejde. Za vše uvedu třeba povinnosti a práva v důchodovém pojištění. Ani mně se nesnažte podsouvat, co netvrdím a ani si nemyslím. Jste to vy, kdo tady živí nevraživost.
13. 10. 2013 | 09:25

Občan napsal(a):

PavleS,
KDO by jako měl zabezpečovat, aby si OSVČ vybral dovolenou, nahradil ušlý zisk a zabezpečil, aby mu zákazníci neodcházeli ke konkurenci?
On má snad OSVČ s někým uzavřenu smlouvu o něčem takovém? Pokud ano, pak ovšem NENÍ OSVČ, ale zaměstnanec. Pokud ne, pak je to ne jeho PODNIKATELSKÉ zdatnosti.

Nemoc, ošetřovačku a mateřskou si může kterýkoli OSVČ vybírat, pokud si platí NEPOVINNÉ nemocenské pojištění (které je ovšem pro zaměstnance POVINNÉ).
Překážky na straně ZAMĚSTNAVATELE jaksi nemá kdo OSVČ platit, protože OSVČ je sám sobě zaměstnancem i zaměstnavatelem. Může si ovšem platit KOMERČNÍ pojištění na kdeco (zaměstnanci si například pojišťují úvěry a hypotéky proti nezaměstnanosti, úrazu, dlouhodobé nemoci, invaliditě apod.)

KDO a Z JAKÉHO fondu by měl platit OSVČ "výpověď" (výpověď od koho a odkud???) a "odstupné" (za co, propánajána???)?
OSVČ mají několik sdružení, která si už dávno mohla a měla založit zajišťovací fond, z něhož by mohla hradit členům některá rizika.
13. 10. 2013 | 10:23

xx napsal(a):

Občan: ano, rozdíly ve zdanění mezi OSVČ a zaměstnanci skutečně existují. A proto je nejlepší návrh strany Svobodných občanů - zcela zrušit daň z příjmu fyzických osob a osekat trochu sádla na státních výdajích.

Pár Občanů sice přijde o teplé zbytečné místečko živené krvavými daněmi zaměstnanců, takže na diskusích zde bude více frflalů, ale ekonomice se náramně uleví.
13. 10. 2013 | 10:37

český maloměšťák napsal(a):

Pane Munich, jak je ve vaší studii definován " podnikatel" ?
Zahrnujete do kategorie " podnikatel" jen OSVČ, anebo i ostatní podnikatele ?
13. 10. 2013 | 13:36

daně by se měly platit jen na Kajmanech napsal(a):

xx napsal(a):
Občan: ano, rozdíly ve zdanění mezi OSVČ a zaměstnanci skutečně existují. A proto je nejlepší návrh strany Svobodných občanů - zcela zrušit daň z příjmu fyzických osob a osekat trochu sádla na státních výdajích.

Pár Občanů sice přijde o teplé zbytečné místečko živené krvavými daněmi zaměstnanců, takže na diskusích zde bude více frflalů, ale ekonomice se náramně uleví.
13. 10. 2013 | 10:37
----------
Zkusil to už někdo někdy někde /kromě tuším Octaviana Augusta, ten ale výpadky sanoval východním bohatstvím/ - že zrušil DPFO ? Anebo jde o experiment takového druhu, že jej lze nazvat morálním i fyzickým hazarderstvím ?
Co kolize s zákony EU, jejímiž jsme členy - nejednalo by se o daňový dumping ?
Jak můžeme chtít nulové daně z př. FO a součesně pobírat dotace, které se generují mj. právě že odvody daní německých, francouzských atd. daňových poplatníků - fyzických osob ?
Anebo snad navrhujete vystoupit z EU ?
Zkuste zodpovědět aspoň něco málo, z mnou položených otázek.
13. 10. 2013 | 13:42

Jedla napsal(a):

Dobrý den, v diskusi mi jedna věc přebývá a jedna chybí; jedenkráte se tedy "zastanu" zaměstnanců a jedenkráte OSVČ:

Bod prvý: Na pomoc si vezmu PavlaS (10:40): Tohle zaznívá často, ale je to irelevantní: Aby jakákoliv firma prosperovala, musí platit, že zaměstnanci svou prací vydělají na veškeré náklady plus zisk. To znamená, že nic nedostanou zadarmo, na vše si (v souhrnu) vydělají: Od pracovních a ochranných pomůcek, přes náhrady na návštěvu u lékaře, dovolenou až po odstupné při výpovědi, vše co tak pečlivě vyjmenoval PavelS, na to vše svému zaměstnavateli (není-li firma ve ztrátě) vydělají svou prací. Nic z toho není od státu, a nemá tedy návaznost ani na daně, ani na pojistné. Naopak, i náhrada mzdy za svátek, za dobu dovolené či za dobu nezbytně nutnou k návštěvy lékaře je normálně zdaněna a je z těchto částek odvedeno pojistné. Zaměstnavatel platí jen takové mzdy, aby měl rezervu i na dovolené, na lékaře či OČR, nebo na odstupné vyhozeným zaměstnancům, a stejné rezervy si může (měla by) tvořit i OSVČ.

Bod druhý, argumentace ve prospěch druhé strany: OSVČ na rozdíl od zaměstnance nemá jen příjmy "z práce". Takový živnostník, doktor s ordinací, a nebo kupříkladu advokát, to je vlastně firmička v kapitalismu, má svůj kapitál, a část příjmu OSVČ je "kapitálová". Od dílny, dodávky a nářadí živnostníka, přes vybavení ordinace doktora, až po důvěru, dobré jméno - "goodwill" u advokáta (a těch předchozích dvou jakbysmet), tohle je kapitál. Jen nelze snadno říci, v jakém poměru jsou tyto "kapitálové" příjmy OSVČ ku jeho příjmům z práce. (U švarc systému, kdy fiktivní OSVČ je závislá na jediném fiktivním zákazníkovi, ve skutečnosti skrytém zaměstnavateli, toto neplatí!) Ono by to bylo fuk, kdyby u nás kapitálové příjmy a příjmy z práce byly zdaňovány zhruba stejně, souměřitelně. Jenže nejsou, zejména pojistné působí, že příjem z práce je zdaňován mnohem více než z kapitálu.

Představme si nyní, že živnostník si založí právnickou osobu, třeba s.r.o., a sám sebe zaměstná. Nyní si sám rozhodne, jakou část svých příjmů připíše své práci (takovou si určí mzdu, rozumí se nad minimální mzdou), zdaní ji daní z příjmů fyzických osob a odvede pojistné své zdravotní pojišťovně a správě sociálního zabezpečení, a tuto mzdu a náležitosti si započte do nákladů. Zbytek výnosu s.r.o. si ponechá jako příjem kapitálový. Až skončí účetní období, zdaní ji daní z příjmů právnických osob, a jako jediný podílník si ji po zdanění celou vyplatí coby podíl na zisku, z čehož již žádné sociální ani zdravotní pojištění neplatí. Rozumíme si už, proč považuji za důležité uznat, že příjmy OSVČ jsou tvořeny nejen složkou "za práci", ale i "z kapitálu"?

Souhrn bodů 1 a 2: Domnívám se, že je v zájmu země, aby se zdanění práce a kapitálu trochu sblížilo. Protože ubrat zdravotním pojišťovnám ani penzijnímu a sociálnímu systému už nelze (beztak jsou na dně nebo v mínusu), nezbývá, než více zdanit kapitálové příjmy, tedy zvýšit daň z příjmů právnických osob, a trochu snížit redukci základu pro výpočet pojistného u OSVČ. Nicméně to, že OSVČ platí pojistné z redukovaného základu zachovat, neboť to odráží fakt, že určitý podíl příjmů OSVČ má charakter příjmů z kapitálu!
Konečně je třeba uznat, že daňová progrese není "trest za úspěch", nýbrž podporou malých, začínajících, potenciálně rostoucích. Je třeba vrátit se k progresivnímu zdanění FO a zavést progresi u osob právnických, nejlépe ovšem nikoliv vícero sazbami, nýbrž plynule, sazbou danou matematickou funkcí, se sigmoidálním grafem, kdy by efektivní sazba daně začínala někde o něco níže, než jsou dnešní hodnoty, pak plynule vzrůstala, a u příjmů limitně se blížícím nekonečnu by se hodnota téhle daňové funkce měla podle mne blížit padesáti procentům.
13. 10. 2013 | 16:21

xx napsal(a):

Jedla: takže jaké se nabízí řešení - ubrat zátěž zaměstnancům a o tu samou část přidat zátěž k tíži kapitálu ? Logické jasné a asi i spravedlivé. Stát dostane své a zaměstnancům se uleví a srovnají se podmínky. Je to tak ?

Jenomže - tady je třeba dávat pozor, abyste s vaničkou nevylil dítě. Jak to dopadne na velké firmy ? Co udělají velcí investoři když zjistí že se zvyšuje zdanění kapitálu ?

Kapitál je v podnikání velice důležitou součástí a bez něho je hospodářství ohroženo.

Takže nějaké vyjímky podle velikosti ? A už přichází komplikace systému a potenciální problém.

Lidé jsou živý organismus a v budoucnosti nebude nikdy stejný jako ve chvíli kdy zavádíte nějakou regulaci. Organismus na rozdíl od stroje reaguje na každou regulaci jinak. Někdy její účinky zcela eliminuje jindy naopak zesílí až k nefunkčnosti celého regulovaného systému.

Je velmi težké předem určit, jaký bude mít takové regulace dopad. Někdy je to zase naopak snadné.
14. 10. 2013 | 12:06

xx napsal(a):

daně by se měly platit jen na Kajmanech:

1) V minulosti DPFO neexistovala. Daně se vyvíjely různými způsoby a některé daně které dříve existovaly a již zanikly. To je přirozené. Výpadek není třeba ničím nahrazovat, pokud snížíte o stejnou sumu i výdaje. Takže není důvod si myslet že jde o hazardérství. V čem by měl spočívat ten hazard ? Jaké riziko vidíte ? Není přece rozdíl mezi tím když snížíte sazby daní tak že v důsledku vyberete o 130 mld. méně, nebo tím, že zrušíte některé daně zcela. Jiné zůstanou zachované, takže v čem je problém ?

2) Daně jsou mezi jednotlivými zeměmi EU velmi rozdílné, takže to bychom mohli za daňový dumping považovat kde co. Například snížení sazeb daní z kapitálu za neskrývaným účelem přilákání zahraničních firem, to není daňový dumping ? A co teprve investiční pobídky v podobě nulových daní pro firmy ? To není daňový dumping ?

3) Na tom přece vůbec nezáleží, jakým způsobem Francouzi vybírají své daně a část z nich posílají do EU rozpočtu. Co když peníze které Francie odesílá do rozpočtu EU pocházejí výhradně z DPPO ? Nebo ze spotřebních daní či DPH ? Kdo to je schopen rozlišit ? My také odesíláme ročně 40 miliard do rozpočtu EU a nikdo neví z jakých daní to šlo. V mezinárodním srovnání se musíte dívat na daně jako na celek. Jednotlivé státy mají různé sazby daní. Ano existují snahy v EU, toto vše sjednotit. Ale to se kryje se snahou z EU vybudovat jediný velký stát. Ale ani USA nemají, ač jsou brány jako jeden stát, jednotné daně. Existují v USA místa kde některé daně na úrovni regionů vůbec nevybírají. A přesto USA stále drží pohromadě. Tohle je otázka regionálních odlišností. Jsme regionem s jinou úrovní vyspělosti než třeba ta Francie, naše ekonomika je mnohem slabší a proto by měla nést i menší zátěž v podobě daní.
„Anebo snad navrhujete vystoupit z EU ?“
Ano, to považují Svobodní a jejich příznivci mezi které se troufale počítám v dlouhodobém horizontu jako jedinou možnost. Pokud bude vývoj v EU směrem k superstátu pokračovat, bude lépe stát mimo toto dění. Je totiž docela možné, že experiment EU skončí samovolným rozpadem doprovázeným nemilými ekonomickými efekty, pokud to půjde hladce. Když ne tak nás beztak nic nezachrání. Ale naděje tu je, takže proč nebýt připraven.
14. 10. 2013 | 12:25

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Smoljak David · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy