Souboj tweetů namísto politických disputací
V 90. letech, v této zlaté éře pravicového sociálního inženýrství, ale i v době politické rivality Jiřího Paroubka a Mirka Topolánka, bylo v politice zřejmé, že proti sobě stojí odlišné ideje, které byly důležité pro politický konflikt.
Dnes se politika stává soubojem krátkých hesel, marketingových obsahů, do kterých je třeba zamíchat pokud možno co nejsilnější dávku emocí. Politický marketing se stává sofistikovaným nástrojem, který se ale možná od hádek, kterých můžeme být svědky při internetových diskusích, liší pouze právě mírou sofistikovanosti.
Politické disputace nahradil marketing naplněný emocemi a postoji, které se ale mohou velmi rychle měnit a nemají žádnou vazbu na širší světonázor. Rychlý a promyšlený tweet se zdá být patřičnější než abstraktní úvaha o sociální spravedlnosti nebo individuální odpovědnosti. Těkající pozornost unese lépe tak jeden dva odstavce. A politický konflikt se pak v důsledku nedotýká tak silně programových otázek, ale často cílí k zástupným problémům nebo do osobní roviny.
Dnes se politika stává soubojem krátkých hesel, marketingových obsahů, do kterých je třeba zamíchat pokud možno co nejsilnější dávku emocí. Politický marketing se stává sofistikovaným nástrojem, který se ale možná od hádek, kterých můžeme být svědky při internetových diskusích, liší pouze právě mírou sofistikovanosti.
Politické disputace nahradil marketing naplněný emocemi a postoji, které se ale mohou velmi rychle měnit a nemají žádnou vazbu na širší světonázor. Rychlý a promyšlený tweet se zdá být patřičnější než abstraktní úvaha o sociální spravedlnosti nebo individuální odpovědnosti. Těkající pozornost unese lépe tak jeden dva odstavce. A politický konflikt se pak v důsledku nedotýká tak silně programových otázek, ale často cílí k zástupným problémům nebo do osobní roviny.