Evropská lůza a evropské elity

16. 08. 2011 | 21:26
Přečteno 5283 krát
Takhle asi nějak podobně začínala francouzská revoluce. Pařížská chudina – někým též zvaná lůza – vytáhla do ulic drancovat krámky pekařů, protože si nemohla koupit vysokým zdaněním zdražený chléb. Dnešní lůza londýnská a birminghamská drancuje obchody se šatstvem a elektronikou, které věří, že má právo si přivlastnit, aniž by si na ně musela vydělávat, nebo zničit, aniž by je musela opravovat. Pařížská lůza hladověla po chlebu, anglická lůza hladoví po smyslu života, o který ji připravilo půl století degradace státního školství, v němž dnes hlavní starostí učitelů je, jak z každého pracovního dne vyváznout bez zranění.

Totéž může kdykoli vypuknout v kterékoli západoevropské zemi s velkými počty nedovzdělané a nezaměstnatelné mládeže žijící na sociální podpoře a bez výhledu na úspěšnou životní kariéru. Česko má štěstí, je téměř bez lůzy. Zatím.

Hrr na boháče, křičeli ti i oni – a mínili tím ty pařížské pekaře a londýnské krámkaře. Ty, kteří měli něčeho trochu víc a byli na ráně. Ty, kterým se dnes říká střední třída. Ty, kteří jsou páteří každého státu, žijícího z jejich daní. Ty, kteří potřebují od státu největší ochranu, protože oni celý stát živí, včetně těch, co ji rabují. A bez jejichž bezpečné prosperity se každý stát hroutí.

Krachu a revoluci se každý stát přibližuje každým zvýšením daní, jimiž je střední třída nucena živit rostoucí chamtivost rostoucích počtů těch, kdo jí vládnou. Tehdy to byly královské Versailles, dnes jsou to nekonečné úřady, od městských přes státní po Brusel. Jenže ty ta rabující lůza nevidí. Zatím.

Nepotrvá dlouho, než se před zdivočelou mládeží budou vládci opět muset barikádovat. Ti bruselští jsou už zabarikádovaní. Před krachem vzdělanosti, který degradací školství způsobili, svou třídu barikádují elitními „evropskými školami“ v exkluzivních čtvrtích evropských měst, s nejlepšími učiteli, s nejmodernějšími pomůckami a s výslovným cílem (slovy zakladatele Jeana Moneta) vychovávat „děti evropského myšlení, školené a vybavené dokončovat a konsolidovat práci, kterou začali jejich otcové a uvádět v život sjednocenou a úspěšnou Evropu“.

Je těch dětí třiadvacet tisíc, v sedmi zemích, v čtrnácti školách, z toho čtyři v Bruselu a dvě v Lucemburku. Stojí 300 milionů eur ročně. Nás. Z našich daní. Aby jim EU mohla říkat školy „veřejné“, asi deset procent volných míst zbývá na děti pracovníků NATO a jejich velvyslanectví, kteří ale platí školné. Třetí kategorie je čistě teoretická: děti kohokoli, kdo by chtěl platit školné 15.000 eur ročně. Za předpokladu, že zůstala volná místa nezaplněná dvěma kategoriemi předchozími. To se stává jen zázrakem, v samotném Bruselu nikdy. Tam jak byrokracie bobtná, se ke čtyřem školám dětí byrokratů musela začít stavět pátá.

Naše na věčné časy vládnoucí elita. Exkluzivní, znamenitě propojená nepotismem a sítí spolužáckých kontaktů, do nichž se jiné děti nedostanou. Tvořená s vědomím, že negramotům ze státních škol se snadněji vládne.

A teď, světe zboř se, jí lůza drze říká, že už to její vládnutí možná nebude jen tak ledajaká procházka po zelené louce. Zatím to za ni schytává ta střední třída. Zatím.

Vyšlo v MFDnes

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Buvol napsal(a):

A to je dobře, že to ta lůza říká! Moc dobře!
16. 08. 2011 | 21:34

Jamima napsal(a):

Nenažranost vrchnosti roste - zákony naší vlády jsou toho jasným důkazem. Přidá se těm nejbohatším, těm z téměř nejnižšími příjmy se ubere.....hnus, už aby to šlo celé do kopru....
16. 08. 2011 | 21:41

Jamima napsal(a):

....s téměř.....
16. 08. 2011 | 21:42

Buvol napsal(a):

Protože jinak by si s námi těch horních deset tisíc jenom vytíralo zadek ..
16. 08. 2011 | 21:42

vasja napsal(a):

Co Brusel dělá, dobře dělá.
16. 08. 2011 | 21:45

voroshilov napsal(a):

No coze,podekujte moudremu Ronny a zelezne lady,myslim ze kdyz babicka natahne backory v Tottenchamu bude se slavit do rana.
16. 08. 2011 | 21:49

voroshilov napsal(a):

No a vsichni chteli ucit se v Bradavicich na kouzelniky,ale...smoudly,nemaji urozenou krev,museji prodavat drogy a sebe!
To je nelidska stranka Nevervillu!
16. 08. 2011 | 21:54

Béda napsal(a):

Kuras,

nepochybuji o töm, že skuteční vládci, ne politická (j)elita již dávno diverzifikovali rizika a většinu svého obřího kapitálu umístili do méně rizikových destinací a komodit.

Celý krach systému - a v Evropě která bude jedním z hlavních obětních beránků odskáče právě ta nižší a střední třída.
Ta vámi zmiňovaná "lůza" - vzdělaná i nevzdělaná - zůstala na holičkách, frustrovaná, bezperspektivní, nemající v prostředí konzumu na nákup zbytností. Proto se bouří. Vy samozřejmě pečlivě plníte svou roli rozeštvávače.

PS.:jenom čas ukáže kdo je a byl skutečnou lůzou. A kdoví, jestli nakonec tento přídomek nezískáte i vy sám.
16. 08. 2011 | 21:57

Eleshar napsal(a):

Souhlasím s autorem v přirovnání s velkou francouzskou revolucí. Skutečně to dost přesně sedí. Na jedné straně tzv. "elita" tvořená pár lidmi s neuvěřitelnými majetky (těch 10 %, která vlastní 90 % všeho majetku), na straně druhé chudina, která tře bídu s nouzí (těch 20 %, které vlastní 0 % všeho majetku).
Dnes jsme se pravda posunuli dále - před francouzskou revolucí byl ve Francii hladomor, čemuž jsme dnes snad dost daleko, ale o to zřetelnější je pokrytectví systému, který si hraje na nějakou demokracii, ale přitom volení zástupci jsou v žoldu nejbohatších 10 %. Je jasné, že sociální smír v takových podmínkách není možný... No a těch zbývajících 70 %, kteří vlastní těch zbylých 10 % veškerého majetku, se do toho holt připlétá. Do značné míry kvůli svému konformismu (pořád se nemají tak špatně a režim sebedestrukčně podporují), do značné míry kvůli své slabosti a blízkosti (zaútočit na majetkové elity není sranda - ostatně většina lidí ji není schopná vůbec identifikovat).

Zbytek článku jsou nesmyslné žvásty.
16. 08. 2011 | 22:03

Martin napsal(a):

V GB není žádná lůza, ti lidé nerabují obchody kvůli chlebu a máslu, nýbrž jsou naopak materiálně natolik zaopatření, že dělají nepořádek jen tak z dlouhé chvíle pro zpestření dne. To co by jim pomohlo je právě snížení bezpracného materiálního zaopatření a znovuobnovení nutnosti každodenního potu tváře pro skývu chleba.
Totiž rodiny, kde po několik generací tvoří hlavní příjem sociální dávky, jsou nenávratně nemocné a již nedokáží vyprodukovat plnohodnotného samostatného člověka. Bohužel ve stávající společnosti ovládané humanistickými darmožrouty se nikam nehneme a budeme muset ty jejich kidy poslouchat zřejmě až do vypuknutí občanské války.
16. 08. 2011 | 22:03

Franta Adamec z vinohradu na Morave napsal(a):

Dluhová krize aneb kdo je na tom vlastně hůř elity z USA, EU nebo CEZka?
Světové důsledky úpadku USA
-
16.8.2011 Blisty ...
Faktem je, že o reálnosti úpadku je dnes přesvědčen prakticky každý.
ztráta faktického monopolu geopolitické moci, který kdysi uplatňovaly Spojené státy,
peníze investoval do poměrně izolovaného otevřeného fondu.
posvátné pravidlo Wall Street, že na výkyvy trhu se reaguje „zachováním dosavadního přístupu“.
čínská agentura Dagong už loni v listopadu snížila úvěruschopnost USA na A+ a teď ji opět srazila na A-.
Peruánský ekonom Oscar Ugarteche označil Spojené státy za „banánovou republiku“.
Spojené státy „zvolily pštrosí politiku v naději, že tím nezaplaší naději [na zlepšení]“.
jak se co nejlépe chránit před účinky ekonomického úpadku USA.
nejsilnější dopady pociťují a nadále budou pociťovat samy Spojené státy.
občané
-
Výsledky ČEZu záhadně unikly, zisk prudce klesl o 40 %
Energetický gigant ČEZ přichystal na pondělní odpoledne dvojnásobné překvapení. Výsledky jeho hospodaření unikly na veřejnost o několik hodin dřív, než měly - zveřejnila je renomovaná agentura Reuters. Ale hlavně: čísla jsou mnohem horší, než se čekalo. Akcie ČEZu na burze v Praze reagovaly pádem o tři procenta. Společnost měla své hospodářské výsledky zveřejnit až v úterý v 8 hodin ráno před otevřením burzy, ale záhadně se objevily v servisu agentury Reuters. Pokles zisku je výraznější, než čekali analytici, z Prahy.
-
16. 08. 2011 | 22:04

stále rebel napsal(a):

Vrchní populista Benjamin Kuras zase pouští jedovaté sliny. Tento člověk patří k tomu nejodpudivějšímu, co naše politická scéna zná.
A ochránce střední třídy? Podívejte se na složení té jejich strany a na jejich program, ale při hledání hlupáků, se mu hodí vše.

Tady je wiki

Benjamin Kuras (4. dubna 1944 ve Zlíně), původním jménem Miloslav Kuraš, je český, ve Velké Británii žijící, spisovatel, dramatik, překladatel a publicista židovského vyznání.
Do Velké Británie emigroval v roce 1968, v roce 1974 tam konvertoval k judaismu[1] a po Sametové revoluci začal publikovat v řadě českých periodik a vyšlo mu i několik knih v češtině. Patří mezi výrazné kritiky Evropské unie, multikulturalismu, islamismu a socialismu a na příkladě Velké Británie ukazuje českým čtenářům, kam až tyto jevy mohou dospět. Ve svých textech též vychvaluje židovství.
V lednu 2009 bylo ohlášeno, že se stal člen přípravného výboru euroskeptické Strany svobodných občanů.[ Za tuto stranu kandidoval i ve volbách do Evropského parlamentu (Svobodní 1.26 %, Benjamin Kuras 3341 preferenčních hlasů).[
http://cs.wikipedia.org/wiki/Benjamin_Kuras
16. 08. 2011 | 22:07

voroshilov napsal(a):

Ze sveta bidy a bezpravi.
16. 08. 2011 | 22:12

AC napsal(a):

Bruselská byrokracie bobtná....ale jen do času. A ten čas se rychle naplňuje. Rozvrat Evropy bude jejím dílem. Pak už nic nebude takové, jak jsme to znali z poválečných let a i současnosti. Svět se promění.
Nejděsivější na tom je to, že už během relativně krátké doby - 5let. Budeme přímými účastníky hospodářského, morálního i politického rozvratu nejen Evropy.
16. 08. 2011 | 22:14

voroshilov napsal(a):

A treba jenom usporadat gayPRIDE i vsechno bude all right.
16. 08. 2011 | 22:20

AC napsal(a):

voroshilov

Ano, u nás to bude levicePRIDE:-)) Jedna rudá dáma odtančila, aby se dvě vrátily. To jsou paradoxy. Svět se v kozla obrací.
16. 08. 2011 | 22:24

Eleshar napsal(a):

Béda:
Naopak - nižší třída na tom tvrdě "posílí", alespoň co se počtů týče, protože cílem současných vládců, u nás je to velmi zřejmé, je destrukce střední třídy. Důvody jsou zřejmé, stačí si přečíst třeba Orwella - nižší třída nemá na to postavit se mocenským elitám, protože musí veškerý čast věnovat na zajištění své obživy. Střední třída naopak má určité majetkové zajištění, ze kterého plyne volný čas, který lze věnovat i správě věcí veřejných a úvahami nad nimi, případně dokonce vstupu do jejich správy (čili může se křížit se zájmy mocenských elit). Střední třída je tedy zdrojem a pojistkou demokracie a je důležité, aby byla co nejsilnější.

Proto je důležité střední a nižší třídu rozeštvat obvinění nižší třídy z vyžírání (což je lež, stačí se podívat na náš státní rozpočet:
Podpora v nezaměstnanosti: 15 miliard
Dávky hmotné nouze: 4 miliardy
(zatímco státní zakázky tvoří enormích 600 miliard, což je v Evropě brutálně nadprůměrné procento státního rozpočtu a podle kalkulací Transparency International se rozkrade 15 % z toho, tedy ročně 100 miliard korun).

Střední třída se tak nezajímá o mocenskou elitu, ale směřuje své nepřátelství k chudině, "na kterou vydělává" a kterou "nechce už dále živit". Mocenská elita tak dostává nástroj, jak odstraňovat prvky, které brání přechodu ze střední do nižší třídy a které pomáhají přechodu zpět, celkové daňové zatížení střední třídy při tom neklesá, naopak se více či méně skrytě zvyšuje ("je třeba látat rozpočet, který lůza prožrala").

Uvědomte si, že pokud je v tomto státě zhruba 5 milionů pracujících a rozkrade se 100 miliard korun ročně, znamená to 20 000 KORUN NA JEDNOHO PRACUJÍCÍHO!!! To je prakticky jeden průměrný plat!
Uvědomte si, že každý jeden pracující ročně pracuje měsíc na to, aby šly peníze do vyvolených soukromých kapes zločinců a zrádců!
Zatímco na podporu nezaměstnaných a chudých (z nichž část nesporně tvoří skutečně potřební a část nesporně paraziti, které je třeba nemilosrdně vymýtit) dá průměrný pracující asi 4000 korun, tedy každý z nás zhruba týden práce.
16. 08. 2011 | 22:26

veverka napsal(a):

Tak ten začátek byl dobrej,paralela s francouzskou revolucí skutečně sedí až mrazivě přesně,ale pak už nastoupily standartní Kurasovy ideologické bláboly.Skutečnou podstatu problému naopak perfektně vystihl Eleshar.Dějiny nejdou zastavit a dříve nebo později tu úzkou skupinku zbohatlických parazitů jimi zbídačená ulice smete.
16. 08. 2011 | 23:13

JenTak napsal(a):

Pane Kurasi.
Česká lůza, zřejmě tím myslíte pracující občany, tak ta mlčí a když nadává, tak na odbory. Když odbory vyhlásí stávku, či uspořádají demonstraci, tak lůza - čímž vyjadřuji souhlas s tím, že čeští zaměstnanci jsou lůza, opět nadává na odbory a v případě hezkého počasí si prodlouží víkend.
S tou českou lůzou nemáte pravdu! Mlčí v zájmu "menšího zla" i když jí jde doslova o život..
16. 08. 2011 | 23:14

jm09 napsal(a):

Zijeme v zajimavych casech...
Myslim ze se znovu schyluje k rozdelene evrope, narust radikalismu vlevo i vpravo je zretelny v cele evrope a doplati na to pochopitelne jako vzdy stredni trida. Dokazu si predstavit nejakou verzi neo-socialisticke ci neo-komunisticke "diktatury" v jiznich statech (prip francii), dokazu si predstavit vypjaty nacionalismus nebo pravicovy rezim s prvky diktatury v severnich statech.

Jestli se tomuto mame vyhnout tak je potreba aby na vsech urovnich vladnuti v evrope (celoevropska, narodni, regionalni) sedeli rozumni politici a to po dlouhou dobu...

jdu se ucit strilet
16. 08. 2011 | 23:55

šlaoka napsal(a):

Moc dobrý blog, pane Kurasi.
Jdete po prvotních příčinách, což je vzdělávání. Přístupným a kvalitním vzděláváním lze dosáhnout jisté kvality a stavu via sociální prostupnost. Elitních škol je samozřejmě třeba, ale pokud se budou rozevírat nůžky v kvalitě dostupného vzdělání...stát, občanská společnost si zadělávají na velký problém.
Včetně mocenských špiček.
Tak bylo porozuměno vašemu článku z mé strany.
17. 08. 2011 | 00:12

honolulu napsal(a):

Nedelejte si zadne iluze o tech co rabuji obchudky stredni tridy v Anglii. Kdyz maji moznost chodit do skol, tak ty skoly vypali a o tom, kdo je skutecne jejich nepritelem nevi. Potrebuji dalsich 1000 let, aby pochopili o co kraci..

Kdyz kradou, tak nemysli dale, nez na dalsi dve hodiny.
Nemaji pomer k casu. Nevi co je dlouhodoba strategie a zodpovednost.
Jsou to proste prirodni deti. Deti Afriky.

Neni jim pomoci i kdyz budou mezi vami zit donekonecna.
Budete je zivit, at chcete ci nechcete, jednou i v Praze.
Za vasi utopistickou naivitu zaplatite.
17. 08. 2011 | 00:40

Maximus napsal(a):

Po dnešním vystoupení Sarkozyho a Merkelové, je zřejmé, že tu bude tlak obou evropských největších zemí EU na další stupeň federalizace EU. Ono to má logický základ. Pokud totiž eurozóna s jeho eurem chce být efektivní a funkční, musí k původním vágním a také nedostatečným měnovým podmínkám u společné měny přistoupit na ty rovněž důležité fiskální, které jsou stále v každé zemi Eurozóny nastaveny jinak a přináší ve svém důsledku to, že některé země zejména z jižního křídla EU mohou žít díky dluhům a podobným trikům po léta na úkor jiných zemí (SRN). Silné Německo to prostě všechno neutáhne, stačí když už po léta finančně dotuje svůj 17 miliónový "dederónský" sever. Zdá se, že dobrou proklamací obou politiků je tlak na vyrovnané státní rozpočty (tady by měli naši politici nastražit uši), zavedení zdanění finančních transakcí, teď ale nevím jestli do toho také spadá vývoz a únik kapitálu ze zemí EU. No a další opatření, uvidíme. Otázkou je však, jestli už není 5 minut po dvanácté, dluhy evropských zemí jsou ohromné a likvidační, pokus zachránit peníze zejména fr. a něm. bank vytažením z rozpočtů jednotlivých zemí eurozóny přes záchranný fond moc nevyšel, prostě ten záchranný fond by musel narůst do obludných rozměrů, aby dokázal sanovat dluhy dalších zemí jako je Irsko, Španělsko, Itálie. Otázkou také je, proč by třeba relativně chudé Slovensko mělo spoluzachraňovat pořád ještě bohaté Řecko aj. státy, které hospodařily jak ten nejblbější sedlák na vesnici a teď volají hilfe! Buď
tedy většina věřitelů ostrouhá a návrat jejich půjček s přemrštěnými úroky bude žalostný (a to by se mi skoro líbilo) nebo to kluci zařídí tak, aby inflace dluhy a vše co s tím souvisí, umořila. To se mi také nezdá. Možná, že teď jenom hrají politici největších zemí jenom o čas, to je také možné a ví se proč. Pak jsou tu staré osvědčené recepty jako např. války, ale snad už jsme v Evropě ve vývoji opravdu o trochu dále než v 30-tých létech před 2.WW a nikdo tady neplatí šílené reparace za 1.WW jako tehdy Němci, což také katapultovalo ve svém důsledku k moci Hitlera atd. Zřejmě spouštěcím mechanismem nové finanční krize by se mohla stát zase nějaká příchozivší vnější krize, jako ta poslední, dovoz made in USA. Uvidíme, zahulíme, ale Titanik už narazil do ledovce, záchranných člunů je málo a na horní palubě hudba hraje a tančí se. Jak dlouho? Ale třeba jen blbě kecám a vše je v pořádku a brambory jsou v řádku!
Dobrou!
17. 08. 2011 | 00:46

honolulu napsal(a):

Pane Kuras,
To co napsal stale rebel, (22:07) svedci o Vasich vybornych, vysokych kvalitach.
Znovu Vas hodnotim vysoce. NE ABY JSTE SE ZMENIL ! O zidovskem nabozenstvi sice nic nevim, ale to je Vase soukromna vec.
Hlavne se drzte zminene politicke linie, tim levicovym fanatikem,
ktery si propagaci multi-kulti kali do vlastniho obyvaku.
Nevite, co oni zerou ti socialiste, ze maji takove vazne nasledky ?
17. 08. 2011 | 00:55

Přesně tak pane Kuras. napsal(a):

U nás se to jmenuje "inkluzivní vzdělávání". Prostě americký model školy , kdy k normálním dětem nasadí do tříd děti "z ghet". Výsledek není povznesení hloupých dětí , ale produkce nevzdělanců v masové míře. Bílé děti z těchto škol nenajdou po 8 letech výuky na mapě Austrálii...
U nás se chystá ten samý bruselský model v režii zelených Lišky a Laurenčíkové (inkluzivní vzdělávání), propagandu tomu dělá Čt (prý "ušetříme miliardy" , když dáme tupé romské děti do normálních škol) a do praxe to zavádí Scio (maturity pro každého, např maturity z čj jsou na úrovni 6-7.třídy ZŠ.)
17. 08. 2011 | 05:19

Ládik!!! napsal(a):

Nerabují marťani. Rabují sousedé. Eurokomisařem pro sousedské vztahy je Štefan Füle (KSČ 82-89, špionážní škola v Mosqě 81-86). Chtěl bych znát jeho stanovisko, ale nejde to najít. Taky je eurokomisařem pro rozšiřování EU. Co v té Brusli dělá??? Není tam náhodou zbytečný? Patří mezi elitu nebo lůzu?
17. 08. 2011 | 06:27

Otázkář napsal(a):

A kam se řadíš ty Ládik!!!u?
17. 08. 2011 | 07:24

vasja napsal(a):

AC napsal(a):
Bruselská byrokracie bobtná....ale jen do času. A ten čas se rychle naplňuje. Rozvrat Evropy bude jejím dílem.
---------------
Věřte - nevěřte, ale na rozvratu se dá i dobře vydělat.
17. 08. 2011 | 07:30

Ládik!!! napsal(a):

Otázkáři,
já se neřadím. Nejsem stádní typ. Chápeš to? Nemusí se všichni řadit, jako ty. Tobě ani nevadí, že stojíš v posladní řadě - hlavně, že jsi zařazen.
17. 08. 2011 | 07:45

vasja napsal(a):

Naše na věčné časy vládnoucí elita. Exkluzivní, znamenitě propojená nepotismem a sítí spolužáckých kontaktů, do nichž se jiné děti nedostanou. Tvořená s vědomím, že negramotům ze státních škol se snadněji vládne.
..............................
Pane Kurasi, budeme oběktivní.Jedna elita je propojená sítí spolužáckých kontaktů, jiná je spojená judaismem, další homosexualismem a tam se jiní taky lehce nedostnou.
Nic neni za tak jednoduchý.
17. 08. 2011 | 07:47

Divobyj napsal(a):

Brusel již dlouho pracuje na koncepci vytváření občanů první a druhé kategorie.U nás je to vidět také(např.min.Heger a jeho nadstandard).Měřítkem jsou samozřejmě peníze.Občané 2.kategorie jsou sice chudí,ale ne blbí.Proto zanedlouho hravě podkopnou Bruselu ty jeho hliněné nohy.Je však otázkou,co bude dál...Možná plošné znárodnění,uvidíme.
17. 08. 2011 | 07:57

triminidi napsal(a):

Ládiku,
lúzu tvého vzezření není ani kam zaradit. Mozek vygumovanej, nenávist sršena z huby, čakající, až po ní jednou dostane, toť tvá vizitka. Sklápni a buď rád, že jsi.
17. 08. 2011 | 08:01

Podobnějako Zabolševika napsal(a):

u nás v Česku je lůza na Pražském hradu a ve vládě a elity na ulicích, podobně jako za bolševika
17. 08. 2011 | 08:10

Ládik!!! napsal(a):

triminidi -
nejsi ty ta ělita? Rabuješ často?
17. 08. 2011 | 08:14

Petr z Tábora napsal(a):

Pěkný článek pane Kurasi. Dobře popisujete aktuální i dlouhodobé příčiny zmiňovaných nepokojů.
Jen jsem Vás až tak docela nepochopil v bodě týkajícím se výběru 23 tisíc studentů "euroškol" - to jsou převážně jen děti přímých zaměstnanců EU ??

Výhodou naší společnosti jsou menší majetkové rozdíly mezi většinou lidí a malý počet skutečné chudiny - bohužel opatření posledních vlád toto mění k horšímu. Například plánovaná unifikace a zvýšení DPH - ostatní vyspělé státy dobře vědí, proč daňově zvýhodňují potraviny a další potřebné položky.
17. 08. 2011 | 08:21

jarpor napsal(a):

Výstižně napsáno, pane Kurasi.
Více slov netřeba.

Hezký den
17. 08. 2011 | 08:25

Občan napsal(a):

Kuras, kam se na nich hrabe Bátora s Hájkem dohromady. Voni, konvertito, nenáviděj ten svět už tolik, že si jich umím představit v lecjaké uniformě.

Táhněte už se svými neonacistickými žvásty k čertu. A nebo raději mezi tu "lůzu" a řekněte tem nezaměstnaným vysokoškolákům a středoškolákům a dalším kvalifikovaným lidem do očí, že jsou lůza, která nechce pracovat a jen kouká, kde by co ukradla. Ale na to jste příliš velký zbabělec.

Jestli tady někdo vyvolává třídní nenávist, tak to ani omylem nejsou komnisté, ale ultrapravičácká sebranka jako jste Vy, Kuras. Frustráti po okraj naplnění nenávistí ke všemu kolem sebe, z jejichž řad se rekrutují Kurasové, Mašínové, Breivíci a podobný odpad společnosti. Fujtajbl s Vámi, Kuras...
17. 08. 2011 | 08:43

žena napsal(a):

Představitel naší elity V.Klaus ml. se tu ptal: Za co platíme daně?

http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/vaclav-klaus.php?itemid=13968
17. 08. 2011 | 08:44

Občan napsal(a):

To žena:

Já myslím, že odpověď na svou otázku dostal docela důraznou a zřetelnou :o)
17. 08. 2011 | 08:52

žena napsal(a):

Občan

Myslíte, že pan Klaus ml. čte příspěvky pod svým blogem?
17. 08. 2011 | 09:00

Honza L. napsal(a):

Hezký článek :)
17. 08. 2011 | 09:02

Občan napsal(a):

To žena:

Pokud je alespoň trošku chyrý a prozíravý, pak čte nebo je za něho čte nějaký poskok, který mu pak předkládá monitoring tisku.

Ale možná také, že není anebo už je tak sebestředný a arogantní, že si vůbec nepřipouští, že by mohlo něco být špatně.
17. 08. 2011 | 09:04

zemedelec napsal(a):

Pane Maximus.
Opravdu dobrý odhad situace.
Jenom doufat,že Němcům a Francouzům nedojde trpělivost a neřeknou a dost.Pak věřím tomu ,že by to byl šrumec.To zřízení záchranného fondu,asi je jen oddálení problému.Spíž by se měli samotné vlády snažit o co nejlepší hospodaření.Naši současnou do toho nepovažuji,musí přijít jiní,opravdu schopní a svědomití.Třeba už bylo probíráno,Kalouskův nápad odpustit daně z dividend,co takhle odpustit daně s úroků s vkladů,přece už ty peníze byly jednou zdaněny.Kdežto dividendy ne.
17. 08. 2011 | 09:16

žena napsal(a):

Občan

Podle mě je velice zvláštní, když ředitel soukromého osmiletého gymnázia, které dostalo mnohamilionový dar, vyšle dvě žákyně do státních ZŠ, aby udělaly reportáž. Samozřejmě, že deváťáci ZŠ, když už to "mají za pár", přistupují k výuce jinak, než stejně staří žáci osmiletého gymnázia. Není žádným překvapením, že státní ZŠ bude vypadat jinak, než škola, která má nesrovnatelně vyšší příjmy. Není žádným překvapením, že spousta žáků státní ZŠ bude oblečena jinak, než žáci soukromého osmiletého gymnázia, kde je školné 40000,- Kč ročně.

Asi se pletu. Pro ty dvě žákyně a jejich ředitele to asi bylo překvapení. Za neuvěřitelné považuju onu otázku Za co platíme daně?
17. 08. 2011 | 09:23

ali napsal(a):

ad Kuras
super, díky..
už se těším na plnohodnotný blog bruseláka J.Havla
17. 08. 2011 | 09:29

gaia napsal(a):

teď jsem z toho jelen, v mimulém blogu autor kritizoval jednotné školství v Anglii, že prý toto je příčinou nepokojů a nyní zas kritizuje nějaké výběrové školy.
17. 08. 2011 | 09:31

Občan napsal(a):

To žena:

Já jsem mu napsal, za co platíme daně - za privátní vyžírky jako je on. Protože ona ta "jeho" kšola dostává nejen "dary" od ČEZu, ale také státní a městské dotace ve výši kolem 20 000 000.- Kč ročně.
To se to pak hraje na "privátní" školu, když je skoro kompletně financovaná z veřejných prostředků. To se to pak "rozdávají" 50titisícové plat učitelům, když to nejde z Vašíkovy kapsy.
Blil bych z tohohle státního "kapitalismu", kdy si tu parta neumětelů hraje na "podnikání", aniž do toho kdy vložili byť jen jedinou vlastní korunu...
17. 08. 2011 | 09:43

Lala napsal(a):

Pozor, ona ta lůza je již i nás. Copak se nezvýšuje rapidně kriminaita mládeže? Přepadávání starých lidí,vloupačky do bytů a rodinných domů. A nejsou to jen Romové, ale čím dál tím častěji i bílí a ti jsou mnohdy i agresivnější. Už jsem alergická na to "pozor, příjde to i k nám". Ale ono to už u nás je!!! Plná zaměstnanost měla co do sebe. Budiž tolerance 2% nezaměstnanosti. Ale místo úřadů by měl stát raději zřizovat učiliště a něco jako startovací firmy pro vyučené. Nebo stejně jako mají větší firmy povinnost zaměstnvat určité procento postižených, by měli mít určité procento pracovních míst pro absolventy, kde by si udělali 2 roky praxe.
17. 08. 2011 | 09:47

Maximus napsal(a):

zemedelec
Dík za reakci. Pokud příjde zase krize, tak si naše přes příliš proexportní ekonomika sedne na prdel, zřejmě jsme měli jít opatrnější cestou, třeba Polska, kde majetek nerozprodali resp. nerozdali cizím nadnárodním firmám. Ze současného stavu kde jsou skoro všichni v EU zadlužení a jen někteří jako třeba Švédsko, Estonsko aj. jsou schopni efektivně zmenšovat státní dluh není a nebude snadná cesta. Kupodivu u nás by to šlo velice rychle, ovšem to by velký chemik nesměl jenom škrtat, ale musel by se podívat na efektivitu a velmi často i na účelnost výdajů na straně ministerstev a státních úřadů. A když jsme u těch plošných škrtů přebujelé st. správy, pan chemik a spol. to dělají zřejmě záměrně naprosto diletantsky, státní správu je třeba zmenšit, ale změnou struktury a účelným zeštíhlením, rezervy jsou tam značné, jenže to může provést pouze skupina velmi kvalifikovaných odborníků a ti na ministerstvech a širokém okolí nejsou. Pokud by se i našli, tak přece kapři si svůj rybník nikdy nevypustí. Předně by se musela změnit struktura ministerstev, stačila by jich polovina, na jednotlivá ministrestva je navěšeno spousta úřadů s úředníky, kteří vyrábí papíry a tabulky něco na způsob alchymistů z éry osvíceného Rudolfa II. Rovněž účelnost ve výdajích (nákladech) těchto molochů je tragická. Vždyť i vládou zřízený NERV přiznal, že jen za korupcí jde ročně min. 70 mld.Kč a organizace TI uvádí mnohem vyšší číslo! Navíc na příjmové straně se stát chová jako hodný strejda, neumí vůbec efektivně a spravedlivě vybírat daně. Tady je rezerva také ohromná. Tuším, kdyby se zde objevila nová trochu věrohodná politická strana s jasným třeba i mírně pravicovým programem, který by tato a i další opatření měl vytýčeny ve svém programu, tak je tu určitá šance na úspěch. Bohužel strany VV a SZ zasely k těmto novým stranám značnou nedůvěru, lidé už dnes nikomu podobnému nevěří. Dodejme, že právem!
Pěkný den!
17. 08. 2011 | 09:50

RA napsal(a):

lidi dnes nemají žádný životní cíl, ke kterému by směřovali, jen cíl, mít se dobře , to je jedno, že ze sociálních dávek (to je z peněz někoho jiného).
17. 08. 2011 | 10:12

hawk napsal(a):

Pane Kurasi,

což takhle začít z jiné strany, výchocou dětí od rodičů, vtloukání potomkům do hlavy trochu etiky, například, že rabovat, krást, znásilňovat a vraždit se nemá...co myslíte?

Nebo je to opravdu tak špatné, jak říkáte? Všechno svedeme na horních 10 tisíc (ono je to víse než deset tisíc)a v podstatě, stejně jako vy, svým článkem, dáme potomkům jakési právo a obdiv k páchání trestné činnosti? To je jednodušší, že, bolševická lůza na to slyší, dostane se jim pokřivený důvod a vy a vám podobní je ještě budete obdivovat a normální, pracující lidi poučovat, že k tomu "prostě muselo dojít". Blbost, hraničící s návodem.
17. 08. 2011 | 10:21

Simply napsal(a):

Lala, ono by bylo hezké mít jen 2% nezaměstnanaost, startovací firmy pro vyučence atd...Ale, bohužel, Čína se stala dílnou světa... a nikoho z verchušek světa to pořádně nezajímá, že se např, v Evropě zhroutil lehký průmysl, není CO vyrábět, vše se doveze ... podívejte shroutilo se např. obuvnictví, textilní průmysl, i ty pastičky na myši se dováží.... Jediné, co můžeme očekávat je to, že "příroda" má nakonec smysl pro rovnováhu i za cenu, že něco někde "praskne" - např. revoluce apod...
17. 08. 2011 | 10:55

RA napsal(a):

Simply........ono je těžké konkurovat výrobkům z Ćíny, protože na naši a evropskou výrobu jsou uvaleny tak vysoké daně, že zboží je cenově nekonkurenceschopné , z těch daní musíme totiž zaplatit nadbytečné úředníky, policajty, jejich výsluhy,Bruselskou vrchnost typu Špidla , doživotní výsluhy této vrchnosti, nezaměstnané a povaleče, kteří nechtějí o práci ani slyšet. Startovací firmy a podobné nesmysly jsou k ničemu, jen by se ty daně na výrobu zase musely zvýšit, aby se podobné akce zaplatily. A matky samoživitelky, kterých je v tomhle státě už 50% mají též malé dávky.
17. 08. 2011 | 11:32

Občan napsal(a):

To RA:

Můžete, prosím, konkretizovat, co vlastně těmi "vysokými daněmi" myslíte?

Jinak, ten Váš žvást je obsahově úplně k ničemu. Můžete nějak prokázat alespoň některé ze svých tvrzení?
17. 08. 2011 | 11:38

Občan napsal(a):

To Simply:

Věrchušek? On snad některý z evropských států přenesl do Číny státní podniky?????
Pokud jsem si všiml, tak do Asie se za extrémně levnou pracovní silou přesunuly SOUKROMÉ firmy, jejichž majitelé se ve své nenažranosti domnívali, že zaplaví trh laciným (nikoli levným!!!!!) šuntem a strašně zbohatnou. Zapomněli ale ne jednu drobnost - nemají to zboží komu prodat, protože ti, pro něž bylo určeno, jsou bez práce a nemaJÍ PENÍZE.
17. 08. 2011 | 11:42

RA napsal(a):

Občan, .....tím myslím to, že den daňové svobody je v srpnu a každý občan půl roku vydělává na provoz státu a slávu EU. To samé firmy, zdanění benzinu (v USA stojí 15 Kč litr a ještě tam je kvůli tomu málem revoluce). Hlavně že máme statisíce zbytečných úředníků a státních zaměstnanců.
17. 08. 2011 | 11:43

Občan napsal(a):

To RA:

Den daňové svobody byl letos 20. června.
V letech 1995 - 1997 byl 12. - 18. června
V letech 1998 - 2005 byl 8. - 30 června
V letech 2006 - 2011 byl 12. - 28. června

Když to tak vezmu kolem a kolem, nejhůř jsme na tom daňově od nástupu pravičáků, protože daně stále rostou a počet zaměstnanných stále klesá, a to vč. veřejné sféry.

Jistě tedy pochopíte, když s Vámi nikdo nebude mít chuť ztrácet čas. Protože při takovém rozsahu neznalosti jsou pokusy o konverzaci s Vámi jen ztrátou času.
17. 08. 2011 | 12:16

Milan napsal(a):

Svět je náš:)
17. 08. 2011 | 12:24

Cestovatel napsal(a):

Pane Kuras souhlasím s vámi až na vaše tvrzení že Česko je bez lůzy. Podívejte se na odborářské demonstrace a uvidíte tu samou lůzu, která za Francouzké revoluce, křičela "hrr na boháče".

Současná situace je způsobena vyprahlostí socialnědemokratické ideologie, která nenabízí žádné životní cíle jen bezmeznou závislost na státu. Zastaralé představy o tom že stát nahradí trh jsou i podle zastánce takzvaané "třetí cesty" A. Giddence jsou už překonané stejně jako hlásání rovnosti výsledků, hlásané tradiční levicí. To ale k naší sociální demokracii a jejich přívržencům stále nedošlo. Ti pořád hlásají "skandinávskou cestu" přitom dnešní soc. dem v ČR je té skandinávské, která už dávno příjmula liberálně tržní principy, velmi vzdálená hlavně stylem myšlení, kterým je bíže radikálním komunistům.
17. 08. 2011 | 12:30

Cestovatel napsal(a):

Občan:

Až na to Občane že nezaměstnanost byla nejvyšší za vlády soc.dem. V roce 2004 se pohybovala kolem 10% zatímco v roce 2008 (tédy za vlády pravice) byla nezaměstnanost kolem 5%.
Za vlády soc.dem neklesla nezaměstnanost pod 8% a dnes nezaměstnanost klesá.
http://www.kurzy.cz/makroekonomika/nezamestnanost/
17. 08. 2011 | 12:38

RA napsal(a):

Občane......takže vydělávat půl roku na erár je v pořádku ???? Vždyť jen potvrzujete mé úvahy ohledně vysokého zdanění a tím pádem drahých výrobků v EU, které už nikdo nechce z důvodu ceny. To ti občane nedošlo ????? A to ještě chce EU zavést ekologické daně, aby holt to šlo do p.... všechno kompletně.
17. 08. 2011 | 12:40

Eleshar napsal(a):

RA:
K tomu, na co občan jak dlouho vydělává, odkazuji na část svého příspěvku nahoře:

NÁŠ ROZPOČET (ze webu Ministerstva financí - ověřte si, chcete-li)
Podpora v nezaměstnanosti: 15 miliard
Dávky hmotné nouze: 4 miliardy
Státní zakázky: 600 miliard

Suma u státních zakázek vůči HDP i vůči rozpočtu je na evropské špičce, více snad mají jen Makedonia a Ukrajina, nikde jinde v Evropě to není tak obrovské číslo.
Podle kalkulací Transparency International 15 % z té částky tvoří výdaje na korupci. To je asi 100 miliard korun ročně.

V ČR je asi 5 milionů pracujících, takže každý do korupčního prasátka, které na konci roku rozbijí různí Hušákové, Bakalové, Skansky, Metrostavy, Řebíčci, Drábci, Kalousci, Šťávové, Vondrové, Drobilové, Besserové, Bártové (cituju aktuální situaci, doplňte si dle libosti i Grosse, Paroubky a další - naopak, je třeba abyste je někdo připsal, nerad bych, aby se na pány zapomnělo), přispěje 20 TISÍC KORUN ROČNĚ. To lze v zásadě ztotožnit s tím průměrným platem a rozpočítat to poměrově (chudí přispějí méně, bohatší více). Lze tedy říci, že každý jeden z nás pracujících vylije jeden svůj měsíční plat do kanálu/korýtka těmto zločincům a zrádcům.

Promiňte, RA, ale to už bych raději dával peníze na ty úředníky. Ti vesměs plní jen to, co je v zákoně (ti řadoví, kterých je nejvíc, ne ministerští náměstci a jiní funkcionáři dosazení dle politického klíče). Nějakou, ať sebepochybnější hodnotu ta jejich práce přeci jen má (leckdy i třeba nepochybnou) a oni mají práci. Není to třeba efektivní vynakládání peněz (a je třeba s tím něco dělat), ale je to alespoň LEGÁLNÍ.
17. 08. 2011 | 12:43

RA napsal(a):

dalším hřebíkem do rakve je to, že pojmy národ a národní stát se staly sprostými slovy, lidé se nemají s čím identifikovat , krize rodiny, 50% ROZVEDENÝCH MANŽELSTVÍ, 50% dětí, které nemají výchovu obou rodičů, nemají vzory . Všák to ten sociální stát nějak uživí, ale holenkové, už není z čeho brát a ti, kdo pracují už mají toho přerozdělování netáhlům, teď už i řeckým, plné zuby.
17. 08. 2011 | 12:45

Eleshar napsal(a):

Ad Cestovatel:
Nezapomeňte, že pravice roku 2007 de facto legalisovala Schwarz-systém. Od té doby tu máme:
- úbytek nezaměstnaných
- úbytek zaměstnaných
- nárůst "podnikatelů"; ti však vesměs "dodávají" pro jednoho de facto zaměstnavatele využívajíce jeho výrobních prostředků (čímž dochází k obcházení daňového systému).
17. 08. 2011 | 12:50

Eleshar napsal(a):

RA:
Národ a národní stát je produktem 18. a 19. století. Ty pojmy vedly k jedněm z nejkrvavějších událostí v dějinách lidstva.

Jinak to do jisté míry souvisí i s tím tržním liberalismem. Pokud chcete mít liberalismus tržní, musíte mít i liberalismus společenský. Trh nezajímá rodina, trh nezajímají "tradiční hodnoty". Trh zajímá jen a pouze zisk. Nelze se pak divit, že ženy mají děti v 35 letech nebo vůbec, že je vychovávají samy, nebo naopak nevychovávají, protože jsou vázány kariérou ("budují kapitalistickou vlast").

Stejně tak trh nezajímají vůbec pojmy jako "národ". EU je v jádru nejpravičáčtější myšlenkou 20. století - volný pohyb zboží, kapitálu a pracovní síly po celé Evropě, to je naprosto bezprecedentní záležitost, s tím nelze srovnat ani USA (protože ty vznikly na zelené louce). Jasně, je na to nabaleno spousta "našeho" levičáckého balastu jako lidská práva, ekonomické regulace atd., ale to má svůj důvod. Tím důvodem je právě ten konservativimus a národovectví, které chtějí chránit "národ" a "jeho tradiční hodnoty" (francouzské zemědělství např.) před konkurencí z vnějšku (či vnitřku?).

Jinak podotýkám, že ač jsem spíš doleva, tenhle příspěvek vůbec není míněn jako "útok na kapitalismus nebo tržní hospodářství", naprosto ne. Chci jen zdůraznit jeho fundamentální rozpornost a neslučitelnost s tím, co tady zastáváte. Takže si je holt potřeba vybrat, jestli chcete národní protekcionismus a státní regulaci + tradiční hodnoty, nebo svobodný trh + liberalismus společenský (resp. hodnoty vycházející z toho trhu), protože dohromady to nejde.

Je to paradoxní, ale na společenský konservativismus by byl podle mě dobrý naopak komunismus (tím ho nepropaguji a už vůbec vás neobviňuji, že jste komunista), protože ten ruší volný trh a může tedy nastolovat své sociální zásady. Ten paradox vidím v tom, že u nás to bylo zase jen naopak, protože komunismus vytvořil relativně "svobodomyslnou" společnost. Rozvodová míra na úrovni vyspělých západních zemí, postavení žen mnohdy lepší než tam, sexuální orientace taky nikoho, tím méně stát, nezajímala, potratů bylo sice asi mnohem méně než teď, ale taky se nad tím nikdo moc nepozastavoval. Zvláštní.
17. 08. 2011 | 13:06

jozka napsal(a):

RA:

Muzete ty statisice zbytecnych uredniku a statnich zamestnancu konkretizovat?
17. 08. 2011 | 13:10

RA napsal(a):

jozka......před 15ti lety bylo v našem okresním městečku na městském úřadě 25 zaměstnanců (slovy dvacetpět), dnes je to 180 lidí. A to nemluvím o úřednících v Bruselu, které samozřejmě platíme, o výsluhách a počtu policajtů , hasičů, kteří vychrápávají na svých kavalcích, a pod.
17. 08. 2011 | 13:18

RA napsal(a):

Eleshar.....Vaše polemika mi připomíná událost, kdy byla na sebe vázána trestní odpovědnost mládeže od 14ti let, a bůhvíproč také povolení sexu od 14ti let.....asi jako dárek pro pedofily a pornočasopisy, aby měly dostatek materiálu pro své časopisy.
17. 08. 2011 | 13:22

jozka napsal(a):

RA:

Pomijim to, ze to jsou zamestnanci mesta, ale chtel bych prave konkretizovat ty statisice. Kde zrusit. U vas ve meste stopetapadesat lidi. Fajn, kolik je takovych mest?

Zkratka a dobre, chci vedet, jak dosel RA k tem statisicum. Pochybuju, ze by to placnul jen tak. Urcite to ma spocitane.
17. 08. 2011 | 13:22

RA napsal(a):

jozka......víte snad, z jakých peněz jsou placeni úředníci města, nebo budete ze sebe i nadále dělat hlupáka ?
17. 08. 2011 | 13:25

jozka napsal(a):

RA:

Ty statisice, prosim...
17. 08. 2011 | 13:30

Eleshar napsal(a):

ad RA:

Policajtů je notoricky málo. Jinak to, že jich je většina vázána v kanclech papírováním, není věcí policajtů (divil byste se, ale když jsem s pár takhle přišel do styku, tak si na to docela stěžovali... holka říkala něco ve smyslu "na škole nás učili střílet, teď tady dělám písařku/sekretářku... že by se jim nechtělo do terénu, to vůbec, spíš naopak), nýbrž ministerstva vnitra, potažmo celé vlády. Váš konformismus s tím nic neudělá.

O počtech hasičů je zase známo, že bez dobrovolných kolegů, by to tu už šlo dávno do háje.

Co se úředníků týče, tak to taky dost plyne z legislativy a ministerských předpisů, které jsou neoptimalisované (třeba na malých městech je přezaměstnanost, ve velkoměstech bývají naopak podstavy - případně to nerespektuje vůbec regionální rozdíly, třeba že v Ostravě je potřeba jaksi podstatně víc lidí na úřadu práce než v Praze). Další věc je, že počet úředníků se odvíjí od množství předpokládané práce, která se pro změnu odvíjí od zákona... Pokud chcete redukovat státní správu, musíte jí ubrat i práci. Jo a mimochodem, tím že někomu během 2 let 1) zvýšíte nápad práce o polovinu, 2) 3x snížíte mzdy (-4 %, -platová třída nebo dvě, -10 %), tak ho k nějaké vyšší produktivitě vážně nemotivujete. A naopak spolehlivě docílíte i toho, že ti nejschopnější odejdou.
17. 08. 2011 | 13:33

Eleshar napsal(a):

RA:
K té mé polemice by se hodil také nějaký argument, ne nějaká pofidérní metafora nebo přirovnání s věcí nesouvisející. Tržní liberalismus prostě není ztotožnitelný se společenským konservativismem. Současná regulace trhu EU je toho velmi zřetelným důkazem, jejím zdrojem jsou právě konservativní hodnoty jako národ a tradice.
17. 08. 2011 | 13:42

RA napsal(a):

jozka...dobře, ať je po vašem, budou to pravděpodobně desetisíce, doufám,že se vám ulevilo, a pustila vás křeč. Ovšem, na stavebním úřadu našeho městečka bývalo dříve 5 zaměstnanců, dnes je to ovšem 25 kusů. Samozřejmě mají hódně práce, že nevědí, kam dříve skočit a komu dříve hodit klacek pod nohy.
17. 08. 2011 | 13:48

jozka napsal(a):

RA:

A urcite reknete kolik z tech desetitisicu bude nadbytecnych uredniku, kolik hasicu, policajtu, ucitelu... Nebo ne? Pokud neco tvrdim, mel bych vedet proc to tvrdim, ne?
17. 08. 2011 | 13:52

Občan napsal(a):

To RA:

No, poruším své předsevzetí a přece jen zareaguji.

Úředníků na městech a obcích přibylo, protože byly zrušenu okresní úřady aveškerá agenda z nich se přenśunula na obce a pověřené obce.
Nemluvě o tom, že veřejná správa před plyšákem a po plyšáku byla úplně jinak sturkturována.Státní správa byla společná s územní samosprávou. Proto stačilo 25 lidí na obci - vše důležité se dělo o stupeň výše.

Tak, a teď už Vás nechám definitivně Vašim bludům. Jste z klubu "H.oven", "Rumcajs" & spol. a to je skutečně ztráta času.
17. 08. 2011 | 13:55

šlapka napsal(a):

Eleshar
Dobré příspěvky.
17. 08. 2011 | 14:00

Cestovatel napsal(a):

Eleshar:

Vy jste dobrý komik. Jak můžeme mít zároveň úbytek nezaměstnaných a úbytek zaměstnaných? To je jako kulatý čtverec.
Schwarz-systém je u nás 1) zakázán 2) nevede ani k jednomu co jste napsal.
Zato za sociálních demokratů přibývá nezaměstnaných a ubývá zaměstnaných permanentně. Ve většině zemí se sociálně.demokratickou vládou jako Španělsko je vysoká nezaměstnanost.
17. 08. 2011 | 14:03

RA napsal(a):

já tvrdím, že státní správa, na kterou člověk musí dělat polovinu roku je drahá. Nebo Vám se nezdá ??? Tak to jste asi masochista, nebo zaměstnanec státní správy. Provoz tohohle socialistického molochu je příliš drahý a služby molochu jsou špatné. Proto jde celá EU postupně do kopru,nás nevyjímaje. Můžete si k tomu napsat nějaké chytré řečičky, ale tohle je fakt. Výše daní má samozřejmě přímou souvislost s výší státních zakázek .
17. 08. 2011 | 14:08

jozka napsal(a):

RA:

Co ty desetitisice, budou? A opravdu clovek vydelava pul roku jen na statni spravu? Nic jineho se z rozpoctu neplati?
17. 08. 2011 | 14:28

Eleshar napsal(a):

Cestovatel:
Jednoduše - zaměstnaní jsou "propouštěni" a nuceni pracovat u zaměstnavatele za mnohem méně výhodných podmínek na živnostenský list. Tím se snižuje počet zaměstnanců (protože se stávají OSVČ). Naopak nezaměstnaní už jsou dnes zaměstnáváni vesměs na DPP (nejsou zaměstnaní, ale na ÚP taky nejsou) a nebo stejně na živnostenský list (takže se stávají OSVČ). Však se to hlásí už několik let, jak přibývá podnikatelů, ale jsou noviny, které občas když řeknou A, řeknou i B, totiž že ti podnikatelé jsou práce ta OSVČ v kvasizaměstnaneckém poměru. A to mimochodem i třeba tady v Praze - mám takhle dost známých, kteří v tomto poměru fungují. Do jisté míry by se dalo říci, že tak funguju i já, ale u mě to plyne z faktu, že jsem student a nemám na více než jednoho "zaměstnavatele" čas, výrobní prostředky žádné nemáme (jde o vydávání knih) a hlavně má profese se k tzv. "svobodným povoláním" řadí již dlouho a tradičně, takže bych to za Schwarz-systém neoznačil.

Jinak Schwarz-systém je samozřejmě stále formálně zakázaný, ale ve skutečnosti enormně praktikovaný, protože se dá po roce 2007 velmi obtížně najít a zejména dokázat.
17. 08. 2011 | 14:37

Eleshar napsal(a):

ad RA:
Člověče, co to melete! Neděláte půl roku na státní správu! Podívejte se na rozpočet!
Policie (na pokraji kolapsu) není státní správa!
Hasiči (bez dobrovolníků ztracení) nejsou státní správa!
Zdravotnictví není státní správa!
Školství a věda (oboje dlouhodobě podfinancované) není státní správa!

Víte, kolik je rozpočet ve výdajích? Asi 1160 miliard korun. Z toho jde 340 miliard na důchody a 600 miliard na STÁTNÍ ZAKÁZKY (to není žádný blud nebo demagogie, mrkněte na Miniterstvo financí). Čili na STÁT (který tvoří zmíněné policie, hasiči, zdravotníci, učitelé, vědci + ta státní správa) zbývá nějakých 220 miliard korun.

Tak tady nekecejte, že pracujete více než půl roku na státní správu. Není to pravda. A uvědomte si, že z toho více než půl roku, co pracujete na Stát+Důchodce+Zakázky, celý jeden měsíc pracujete na TUNELÁŘE.

A prosím pochopte, že tohle nepíšu, abych si zvýšil sebevědomí nebo z vás udělal blbce nebo za něco agitoval, to píšu, abyste si PROSÍM (se vší upřímností) uvědomil, že já, vy a většina lidí v téhle diskusi jsme na jedné lodi!
17. 08. 2011 | 14:39

jozka napsal(a):

Eleshar:

Klidek, on je uz celkem znama figura na diskusich, jen zatim do blogu moc nelezl. Porad spackuje a kdyz po nem clovek slusne chce nejaka cisla, aby jimi podsprajcoval sva tvrzeni, tak nejdriv ubere nulu a pak se vypari uplne nebo zacne nadavat mimo misu. Normalka.
17. 08. 2011 | 15:00

Zbyněk napsal(a):

Pan Kuras ja takový náš Vladimír Iljič Lenin, jen doufám,že v té nemožné Anglii nenaseká takové dluhy, jako nasekal Iljič ve Švajcu. Také si budeme muset dát majzla na naše loďstvo, aby po případném návratu do vlasti plné vzdělanců, nepojmenoval některou Aurora.
17. 08. 2011 | 15:00

Eleshar napsal(a):

Co je tedy podle mě třeba udělat:

Stát (220 miliard)
Tady je určitě třeba spousta úprav, ale nějaké nekoncepční šetření asi nebude to úplně pravé a je očividné, že nás to ani nezachrání.
- Co se státní správy týče, zkušenosti ze zbytku Evropy ukazují, že když jsou úředníci dobře placení, může jich být ve výsledku mnohem méně a spravují věci nepoměrně efektivněji (takže ve výsledku se ušetří... a dá se za státní správu méně).
- Policii je třeba přestat soustavně ničit (to se děje zhruba od roku 2001, vrchol to dosáhlo za Langera) a poslat z kanclů do ulic.
- Zdravotnictví je třeba zbavit korupce. Uvádí se, že náklady na operaci slepého střeva jsou u nás stejné jako v Německu. Jenže v Německu 2/3 nákladů jdou na personál a 1/3 na materiál. V ČR je tento poměr opačný. Lékaři asi věděli, co mysleli tím, že nechtějí přidávat z rozpočtových zdrojů.
- Školství a věda je budoucnost. Nemá smysl bavit se o úsporách, rozpočet je třeba násobně navýšit.

Důchody (340 miliard)
Tady moc prostoru taky není... s důchody nelze nějak radikálně hýbat, co se krátkodobé perspektivy týče. Je nutno uvažovat skutečně dlouhodobě, ale to nás nespasí TEĎ, když to potřebujeme.
- Je třeba naprosto nezbytně oddělit důchody od státního rozpočtu, kam je připojil Klaus. Výzkumy z Evropy i ze světa ukazují, že soukromé fondy nejsou řešení, protože nejsou spolehlivé a zhodnocení nepřinášejí. Nejlepší je navázat to na HDP, tedy správa státem, ale odděleně od rozpočtu. Z důchodových fondů se nesmí financovat předražené silnice!
- Je třeba vytvořit koncepci rodinné politiky a politiky práce. Systém, kdy populaci tvoří 50 % lidí starších 60 let, se nutně musí zhroutit, zejména když od 50 let nejste zaměstnatelní takřka nezávisle na kvalifikaci.

Zakázky (600 miliard korun)
Tady je prostor naprosto ohromující.
- Je nutné vymýtit zakázky zbytečné, tedy ty, které vůbec neměly být.
- Je nutné snížit korupční výdaje, tedy to, o kolik jsou zakázky dražší, než by měly být. Existují návrhy na desítky různých opatření, která sama o sobě jsou bezzubá, ale v kombinaci to může být dost užitečné.
- Je třeba trestat úředníky a politiky, na které vypluje korupce. Na nich a na firmách, které je korumpovaly, je nutné vymáhat škody zabavováním majetku, případně zestátněním celého podniku. Chce to i zasadit se o systém pro evropskou spolupráci v této věci. V současné době se trestají ti, kteří umožnili, že korupce vyplula na povrch.

A samozřejmě závěrem je třeba zničit, rozšlapat a do prachu zadupat zhoubnou chobotnici justiční mafie, která tu sedí jako žába na prameni. Vzhledem k tomu, že základním pramenem demokracie a svobody je především právní stát (Klaus tomu říká soudcokracie), troufám si tvrdit, že zde je na místě i řešení násilné, neboť článek 23 Listiny to umožňuje.
17. 08. 2011 | 15:16

Cestovatel napsal(a):

Eleshar:

Nějak se do toho zamotáváš. Pokud jsou propuštěni a stanou se OSVČ tak jsou pořád zaměstnaný a mají práci. Tím pádem nezaměstnanost nestoupá a je to pozitivní protože OSVČ neberou peníze ze státního rozpočtu.
17. 08. 2011 | 15:22

RA napsal(a):

Eleshar.......ale já si myslím, že v podstatě mluvíme stejnou řečí, nevidím nějaký hlubší rozpor, asi bylo lépe použít termínu státní zaměstnanci, než úředníci. Jinak si myslím,že vláda v současných podmínkách postupuje logicky a v podstatě jefině možnou cestou úspor, měla by šlápnout do zmiňovaných státních zakázek. Jak říkám,zase tak zásadní rozpor nevidím.
17. 08. 2011 | 15:29

Johan von Conteyner und PAMPERS napsal(a):

Vážený p.Kuras !
Pletete se a sakra se pletete !!
Máme lůzu a dost,je jich i plno.Pitr,Krejčíř,Kožený a naši"vzdělanci" jim šli na ruku:"Více Kožených, jen více Kožených"!(Moudrý a vzdělaný velký JÁ I.-Samolibý !).
Nechovají se často naši vládní představitele jako ta rabující lůza ???
Prosím oč jsou tito naši"supervzdělaní" lepší, ( vystudovaní ehm,mnozí za komančů na tátovu rudou "knížku"..).Rabují nás stejně nemilosrdně a často i bezohledněji.
Píšete, že ZATÍM tady nemáme tyhle a tamty,ale máme tady zase takové týpky co se nerozpahují mlátit lidi mačetou po hlavách !!To je snad málo?
Vybidlování na úkor obcí a měst -to není rabování nás všech ?
Můžete ,ale také nemusíte odpovídat.
17. 08. 2011 | 16:02

GW napsal(a):

jen další apoštol zmaru , kterým nikdy nevyjde žádná prognoza a neustale ve stařecké negativní umíněnosti straší. stejně jako se strašily báby při draní peří. kam jen ten svět spěje, když to zrovna nejde podle mého gusta.uprdění maloměštáci tu opět perlí.jsou vděční když mohou na vše nadávat od božího rána.to je tedy mentalita. brrr
17. 08. 2011 | 16:07

Eleshar napsal(a):

RA:
Vláda bohužel postupuje cestou vyvádění společných peněz ze státního rozpočtu. Třeba reforma sociálních dávek. Teď ten systém jakž takž funguje (je stabilisovaný), od nového roku přejde pod už tak přetížené úřady práce. Nedávno jsem četl otevřený dopis zaměstnanců ÚP o té situaci. Propouštění, snižování platů, narůst práce. Při tom se propouští např. kontroloři černé práce, čili ti, kdo stojí tzv. v první linii proti plýtvání.
Systém se zhroutí (podobně se to dělalo na Slovensku a zhroutilo se to taky). Účelem té reformy je ušetřit nějakých 180 milionů (!!!) ročně. Už teď je jasné, že náklady na tu reformu budou miliardové. A HLAVNĚ: už teď se v tichosti jedná o tom, že se to celé zruší a svěří se to do rukou... soukromé sféry. Stát pak bude takové agentuře platit předpokladem 500 za nezaměstnaného a bonusy za umístění (to se zneužívá už nyní - firmy dostávají odměny za nábor nezaměstnaného, ale obratem ho propustí, odměnu vracet nemusejí). Výsledkem bude, že se to naopak o 300 milionů PRODRAŽÍ:)))

Totéž je vidět s důchodovou reformou - vyvedení státních peněz do rukou soukromého sektoru, který má pod palcem lidi kolem ministra Drábka, ačkoliv už i on sám přiznal, že ten systém není zrovna optimální a jsou výhodnější možnosti.

Další věc je tzv. sockarta - má zamezit zneužívání dávek, tj. aby se za to nenakupoval chlast a cigára. Je to cílem? Ne, není. Málokdo si totiž uvědomuje druhý fakt - peníze na sociální dávky tak dostanou do správy banky, což jim dá ročně k disposici kapitál až kolem 80 miliard korun navíc (!!!). A hlavně - mezi lidi se tak rozšíří MILION PLATEBNÍCH KARET. A ty karty se budou používat, protože jinak se ten člověk k penězům nedostane. A jak známo, za platbu platební kartou si účtuje banka mastný poplatek u obchodníka - kolem 1 % z částky (pokud má nižší obrat, tak i více). A kdo to nakonec zaplatí? Samozřejmě vy a já a každý, kdo k takovému obchodníkovi půjde, protože on si ty ztráty bude kompensovat zdražením zboží.

Vláda tedy jen institucionalisuje penězovody z komunálu do vyvoleného privátu, a že udělá něco se státními zakázkami, tomu přeci nevěříte. Naposledy s nimi chtěl něco udělat jeden pán, jmenoval se Vít Bárta, a víme, jak skončil. Nikdy se nedozvíme, jestli je chtěl skutečně přesekat, jak tvrdil, nebo jestli je chtěl převekslovat do jiných kapes, ale každopádně majitelům kapes původních šlápnul na kuří oko a vláda a její hlásná trouba Modra Fronta Dnes z něj udělaly monstrum, téměř novodobého Hitlera.
17. 08. 2011 | 16:44

Neil napsal(a):

Eleshar:

"A samozřejmě závěrem je třeba zničit, rozšlapat a do prachu zadupat zhoubnou chobotnici justiční mafie, která tu sedí jako žába na prameni. Vzhledem k tomu, že základním pramenem demokracie a svobody je především právní stát (Klaus tomu říká soudcokracie), troufám si tvrdit, že zde je na místě i řešení násilné, neboť článek 23 Listiny to umožňuje.
17. 08. 2011 | 15:16 "

Listina umožňuje, či zaručuje, ledacos, ale vynutitelnost či proveditelnost je úplně jiná věc...

Jak si Vy, zřejmě student práv, či advokátní koncipient, představujete provedení svých návrhů na reformu státu? Revolucí? Zřejmě, jak ostatně jinak, když volby dlouhodobě nepomáhají... Ale kým, a jak, organizovanou?

Jistě znáte citát klasika v oblasti vládnutí: "Pokud chcete něco změnit, očekávejte tvrdý odpor všech lidí, kteří mají výhody ze stávajícího systému, a jen vlažnou podporu těch lidí kterým by změny pomohly."
17. 08. 2011 | 19:11

Hurá napsal(a):

Výborně, pane Kurasi !
Je třeba říkat pravdu, ať to stojí co stojí. Jinak se člověk z místa nepohne. Díky!
17. 08. 2011 | 22:03

Karla napsal(a):

Eleshare, zaujal jste mě dokonce dvěma myšlenkami. Úžasné.
Jaké knihy vydáváte?
-----------
Pokud jde o vaše úvahy, přidám vám informace z veřejných médií:
Bezprostředně po kampani o zneužívání dávek ve hmotné nouzi (což jsem líná zjišťovat přesně, nedávno to bylo 1700 Kč čistého na měsíc) vyrazila v radiích kampaň, že KATOLICKÁ CHARITA hodlá organizovat obchodní síť pro nejchudší,jakési potravinové OUTLETY (říkali máslo za osm, cukr za dvanáct atp.) s tím, že by tam "ve veřejném zájmu" mohli nakupovat právě a jen ti potřební se státně vnucenou žebračenkovou kartou.!!! Ušlechtilý zájem, až se z něho zvedá žaludek.
Karty vydá jistě též nějaká nezištná banka, která už nyní slíbí, že povinné poplatky za službu, kterou ti sociálně slabí dosud vůbec nepotřebují, vybere v nejnižší možné míře. Kalousek se dal slyšet, že stát to bude dozorovat- pravděpodobně, aby ani jediný bezdomovec povinnému desátku bance a povimnnému nákupu v církevním hypermarketu neušel a peníze sociální podpory přinesly mírný sice, zato ZARUČENÝ zisk vyvolenému byznismenovi. Tomu se říká riziko podnikání a pravicová odpovědnost. Ještě tu chybí zákon hlásající, že v případě, že si z těch 1700 stovek bezdomovec koupí pivo a párek mimo povolený obchod církve, bude trestně odpovědný jak on, tak hostinský.
V Rakousku už prý zárodky takového celoevropského církevního byznisu fungují právě s podporou vlády. Tato církev se jistě za Kalouska a podobné evropské politiky, modlí
V demokratické zemi svobodných občanů by za podporu takového podnikání, po mém soudu, měl být okamžitě veřejný skandál. V našich-jejich médiích to dostalo obrovský reklamní prostor v diskusním pořadu a ani stín kritiky. Ččlánek zde na Aktuálně se objevil jen v noci a ráno zmizel. Jak je tomu v katolickém Rakousku, nevím.
Přísahám na svou čest, publikováno to bylo spolu se spoustou společenskoprospěšných a veřejnězájmových kydů min.nebo předminulý týden.
Maně si vzpomínám na takové konzervy za pár penny v Anglii pro místní "lůzu", jak říká pan Kuras. Přinesl mi to před 10 lety jen ukázat jeden student:Odporná plechovka horší než pro kočky, s bílou páskou, potištěnou jen černým písmem,jako u nás v padesátých letech. Ani s uživatelskou příjemností předem upraveného otevíracího víčka se nikkdo nepáral, plechovka byla z fortelného tlustého plechu, který mohl být k vidění v té době v Evropě možná již jen v Albanii, Bulharsku a Rusku.. Byl to rýžový pudink a'la 10x ředěné "Tesco Quality" a nežraly to ani hladové pouliční kočky.Prostě přesně to, co si vyspělá společnost dobrých věřících představuje, že by měl bezdomovec žrát.
Možná by mohl o těchto produktech pan Kuras,znalec anglických realií, pohovořit, nebo napsat blog.
18. 08. 2011 | 07:07

Karla napsal(a):

Oprava:17 stovek,samozřejmě.
A abych byla korektní, tu Kalouskovu podporu státem tam citovali, nemluvil min. financí osobně.
18. 08. 2011 | 07:12

El Comandante napsal(a):

Velmi kvalitně zpracovaný příspěvek myslím. Dekedence samolibosti sociální politiky a velké množství mladých mužů ztrácejících pojem životních hodnot je přímou úměrou k "revoluci"! Zřejmě v potu tváře své nedobývají svůj chléb.
18. 08. 2011 | 11:05

El Comandante napsal(a):

To Karla
V Británii jedí dost nechutnající pokrmy i mimo konzervy a říkají tomu také puding a 6 ze 6-ti českých lékařů by nám nedali doporučení k požívání.
18. 08. 2011 | 11:09

Karla napsal(a):

El Comandante
Znám - mám dokonce někde recept! Vánoční pudink.Je to úžasně nedobré,zadělává se to snad na podzim a vaří se to 2x, celkem tak 12 hodin.Pak to vydrží do Nového roku nebo už navždy.. K jídlu to skutečně není. Tradice.
Vždycky mě fascinují knihy Anglická kuchyně. Kromě hovězího, fish and chips a pár zákusků nic, co by nebylo původně receptem z kolonií.Jo, ham and eggs, slanina a ovesné vločky. Ale ten program pro chudé byl opravdu nepředstavitelně hroznější, to se vymykalo i tomu, jak stroze, alespoň podle mé zkušenosti, vypadá původní anglická kuchyně.
Zaujalo mě tehdy, nač může sloužit to, čemu měšťácká společnost říká nadneseně kreditní karta - ti chudí majitelé samozřejmě tak dostávají cejch, aby se NAVŽDY vědělo, že žádný "kredit" nemají, jen někdo číhá na jejích podpory. Možná bude i ZLATÁ chudinská karta, pokud bezdomovec přežije zimu a 100x zaplatí bance poplatek.. Smutný humor.

Nevím, jestli to vešlo jako zákon v platnost,ale u nás někdy kol roku 2008 měli takhle políčeno na podpory chudých majitelé domů - skoupili a pronajali kdejakou ruinu, rozbořenou stodolu, garáže za městem v brown-fieldu, voj. areálu... a pak Romům na dávkách a bezdomovcům, kteří v takových zbořeninách vegetovali, vnutili smlouvy, že je tam nechají.. Stanovili drahé nájemné - a radnice měla garantovat, že majitelé tohoto "sociálního bydlení" dostanou nájmy bankovním převodem přímo a chudina do ruky, až co zbyde. V životě v těch špeluňkách bez vody a topení, za které chtěli vlastníci ( nějaká pražská realitka) i 3 -5 000.- ŽÁDNÝ sociální pracovník z radnice nebyl. Smlouva je smlouva,vlastník je světec, podnikatel v sociálním bydlení.. V 90 létech takhle odírali ukrajince, pracující na černých stavbách. Je to v celém světě..
Tak se vždycky najde někdo, kdo dá chudým na vědomí,kde je jejich místo, co smějí jíst, nakupovat, jak mají chodit na nucené práce.. .I na krizi se vydělá. Proto mě ta tendence k odírání bezbranných velmi rozčílila.- no možná, jestli se dožiju, budou se takhle vyplácet důchody a budou nás už rovnou čipovat..
Není ochota těm lidem zařídít léčení, ale předpisovat,kde a co smějí nakupovat,na to jsou ušlechtilí pravicoví osvětáři vždy kádři. Lidé se přece rodí na svět nerovní.. tak ať jsou pokorní...křesťanská kultura.

Ale běžní lidí si asi úhrnem nemyslí, že "obecní chudí" nemohou svobodně utratit ani tu podporu v nouzi, na tom nejnižším výměru se přece nic nezmění, ať jej ti lidé propijí nebo ne, stát nás to na dávkách bude stejně. Bezdomovci jsou oceán příběhů -nenakládají se životem moudře, hodně z nich noc rozumu nepobralo, někteří jsou nemocní duševně, někteří závislí - hlavně že je vodka levná. Kdo má právo mluvit jim do toho, jestli chtějí umřít? Pokud naše pomoc není dost velká a rychlá, aby se z toho dostali, myslím, že jim na životě snadno nezáleží. Museli by tu žít s takovými obludami mezi námi, kteří je značkují Tech 1700.-.- JSOU vyhozené peníze- nikoho totiž nespasí. Je to udržovací poplatek, aby se měly charity o koho starat.
Tady přece každý ví, že bezdomovci svou kartičku půjčí a někdo bohatší si tím "máslem za 8.-" vylepší rozpočet a bezdomovec se opije tak jako tak, bude-li chtít, jen se mu podpora sníží o bankovní poplatky. Češi nejsou naivní. Ale ten hon na povinného plátce, to je nechutné.
To je pravý základ té naší židovsko - křesťanské kultury. Kdysi přišel za Dunaj potulný biskup a řekl: kníže, tvoje území je moje území, moje diecéze..Když mě tu necháš, zapíšu lidi, vyberu ti daně - budeš mít poddané. Nejlíp u pohanů, kteří do té doby se jen svorně skládali na svůj poklad a v kmenových válkách do něj střádali válečnou kořist - svůj erár. Z vybraného prasklo 3/4 církvi, přesto se vládcové na ten soupis poddaných a obohacení kasy chytli. A od té doby už je všechno špatně.Vazalem je, jak vidno, možno být i v době letů k Marsu.
18. 08. 2011 | 17:03

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novotný Martin O Obluk Karel · Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy