Který český zákon vlastně porušil Wilders?

24. 11. 2009 | 18:35
Přečteno 5799 krát
Senátor Štětina svým vysvětlením požadovaného zákazu návštěvy Geerta Wilderse posunul myšlení české politiky o další velký krok dál směrem k sebevraždě demokracie a stětí hlavy západní civilizaci. Ve své ohajobě „parlamentu jako hlavního omezovatele svobody“ to učinil konkrétně třemi větami:

1. „Wildersův kultovní snímek Fitna je přitom čistým projevem konfesní záště proti půldruhé miliardě lidí.“

Wildersův snímek není nic jiného než série známých teroristických událostí a k nim vyzývajících výroků některých vlivných islámistických vůdců propagujících nejen zášť, nýbrž i násilí proti celé řadě konfesí a nekonfesí, včetně těch, které tvoří naši civilizaci a kulturu. To, že ke každému takovému násilnému činu lze najít podobnou výzvu v Koránu není vina Wildersova nýbrž vina jejich extrémistických vykladačů protiřečících těm, kteří označují islám za náboženství míru.

2. „Z hlediska českých zákonů se Wilders nepochybně dopouští trestného činu.“ Totiž z hlediska prý tohoto zákona: „Popírána zákonem je v určitých taxativně vyjmenovaných případech i svoboda slova. V novém českém Trestním řádu se říká: Kdo založí, podporuje nebo propaguje hnutí, které prokazatelně směřuje k potlačení práv a svobod člověka, nebo hlásá rasovou, etnickou, národnostní, náboženskou či třídní zášť nebo zášť vůči jiné skupině osob, bude potrestán odnětím svobody na jeden rok až pět let.“

Wilders se ničeho takového nedopuští. Naopak upozorňuje na to, že trestného činu z hlediska evropských zákonů se dopuštějí ti, kdo konají, podporují, propagují, sdílejí, schvalují nebo tolerují na evropském území násilné akce importovaného hnutí, které prokazatelně směřuje k potlačení práv a svobod člověka, nebo hlásá rasovou, etnickou, národnostní, náboženskou či třídní zášť nebo zášť vůči jiné skupině osob.

3. „ Mezi nejvášnivější obránce svobody slova a demokracie patří komunisté, neonacisté, popírači holokaustu a antiislámisté.“

Toto je Štětinův výrok nejsebevražednější a zní jako z jiné planety. Pojem „islámisté“ (na rozdíl od „muslimů“) se všeobecně používá na označení extrémních vykladačů islámu jako totalitní ideologie, jejímž veřejně hlásaným záměrem je ovládnout celý svět a zničit, potlačit nebo zotročit příslušníky všech ostatních konfesí a nekonfesí. Ta se skutečnou konfesí islámu (jak nás ujišťují umírnění muslimové) nemá nic společného. Popírání holkaustu je její součástí. Islámisté tedy patří s komunisty, neonacisty a popírači holokaustu do téže kategorie. Antiistlámisté naopak do kategorie antikomunistů, antinacistů a všech ostatních anititotalistů. Tam se zařazuje i odpůrce všech totalitních ideologií Geert Wilders.

(Vyšlo v MFDnes)

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

LEVAK napsal(a):

To měl určitě od Šinágla!
24. 11. 2009 | 18:54

vlk napsal(a):

Štětina je jednorozměrný mimoň. Za to mimořádně vělký. Ale pokud s e nepletu, tak už naštěstí dosenítoroval.
Samozřejmě , že nepřipuštěni Wlderse byla děsivá chyba!
PAtlanina politické superkorektnosti a tudíž superhlouposti.

Ovšem zamíchat do Wilderse ješět také bolševika, jak učinil štětinatý hrdina dávno minulých bitev, tak to je fakt výkon.
24. 11. 2009 | 18:56

stoppa napsal(a):

Takové nálepkování, jako kladení rovnítka mezi "islámisty", naciosty a komunisty staví pana Kurase spíš mezi fašisty.
Rozhodně patřím mezi lidi, kteří se odmítají se solidarizovat s momentálním hegemonem na vytváření "obrazu nepřítele".
24. 11. 2009 | 19:35

Vico napsal(a):

vlk : bohužel se pleteš. Skončil pouze Mejstřík. Štětináč tam ještě je.
24. 11. 2009 | 19:47

Michal Macek napsal(a):

nehodil panu senatorovi rano do caje nekdo tripa?
24. 11. 2009 | 20:10

Pavel Skeptik napsal(a):

Máte pravdu, jenom to dokazuje, že tzv. multikulturalisté a lidskoprávníci jsou neomarxistický výplod! Bohužel, ovládají Evropu!
24. 11. 2009 | 20:29

Kritik napsal(a):

Pěkné vyjádření Jacquese Rupnika (viz http://cs.wikipedia.org/wik... ) v ČT na otázku, zda se má zakázat KSČM, neb je protiústavní (parafrázuji, citace není přesná): "To by jste museli zákazat křesťanství, neboť je v rozporu s ústavou."
Dodal bych, že téměř všechna náboženství jsou v rozporu s ústavou, neboť hlásají theokracii, což je podle našich měřítek bezprecedentní totalitní systém se samovládcem v čele. Nuž podívejte se do srdcí skutečně věřících křesťanů, jak to přitom dokonale funguje: Učí se i milovat i své nepřátele.

To neplatí o panu Štětinovi. Není křesťan, neboť on, naopak, rozsévá nenávist.
24. 11. 2009 | 21:14

stoppa napsal(a):

Kritik
Pan Štětina? To je jednoduché. To je přece bolševik (báchorky o tom, jak někdo přestal být bolševikem jsou stejně věrohodné, jakoé tvrzení, že někdo změnil krevní skupinu).
24. 11. 2009 | 21:44

vlk napsal(a):

Vico

fakt? já už myslel, že je od něj také konečně pokoj... No holt příště.
24. 11. 2009 | 22:21

yyy napsal(a):

To Kritik :

To byl Václav Bělohradský nikoli Rupnik...
24. 11. 2009 | 22:27

Al Jouda napsal(a):

Jednoduchý závěr i recept : Štětinu již nevolit !
24. 11. 2009 | 22:38

eM napsal(a):

Nedělám to často, ale musím pana Kurase pochválit za tento vynikající postřeh a k tomu připojuji ještě poděkování za poslední tři články v blogu. Je to překvapivě silný závan inteligence na českém internetu.
24. 11. 2009 | 23:11

Sarka napsal(a):

Taky jsem byla zklamaná, že Wilderse nepustili ke slovu. Nebylo čeho se bát, šlo o názory. Je to trapas, zvlášť v zemi, která by si měla po éře komančů svobody slova vážit. I v politice jsme 100 let za opicema a to je moje velký zklamání.
24. 11. 2009 | 23:16

Daria napsal(a):

Vzhledem k tomu, že pan Wilders srovnává Korán s Hitlerovým Mein Kampfem, Mohameda s ďáblem a přeje si nastolit dominanci židovsko křesťanské kultury, nelze ho zřejmě považovat za apoštola demokracie.
25. 11. 2009 | 00:35

Pepa Řepa napsal(a):

Pane Mihalco
dlužím odpověď. Ptal jste se,kdeže vidím v dnešní době v ČR aplikaci "politické korektnosti".

Můžete mít lepší příklad?
Dvě mouchy jednou ranou.
Zaprvé "demokraticky" znemožníte promluvit někomu, kdo mluvil i na půdě Kongresu USA.GB šla tak daleko, že jej odlifrovala přímo z letiště.
Pozoruhodná aplikace Schengenu i pozoruhodná aplikace proklamované svobody slova, nezdá se Vám?

Nejde o to, zda s Wildersem budete plně souhlasit, souhlasit jen částečně nebo nesouhlasit vůbec.
Znemožníte mu říct jeho názor, abychom "politicky korektně" nepopudili.To je PC.

http://joch.blog.idnes.cz/c...

Zadruhé odsouzení pronese Štětina, zaštiťující se pravdou, láskou a tolerancí.
Divíte se, že se tyto pojmy zdiskredotovaly?
Kdykoliv dneska slyším kazatele pravdy a lásky, věřím jim asi tak, jako chlapíkovi se Strážní věží pod paží.

Přirozeně, že to schytá i Oberfalzer, evidentně slušný člověk. Co to může být zač, pozval zloducha.

Nejlepší na tom je, že většina Fitnu neviděla,přednášky neslyšela, ale má jasno.
Někdo jim to předžvejkal a předložil, co si mají myslet.
The Brave New World, občas je dobré si Huxleyho přečíst znovu.

Odpovídat nemusíte, to není podnět k debatě, jen odpověď, kterou jsem dlužil.
Mějte se.
25. 11. 2009 | 07:06

Pepa Řepa napsal(a):

Ještě poznámka: Někteří uvádějí, že neměl slyšení před celým Kongresem, ale jen slyšení soukromé. Může být, ale na podstatě věci to nic nemění. Pozoruhodné je také, jak si "znalci" pletou Fitnu s Fatwou.
25. 11. 2009 | 07:21

Petr z Tábora napsal(a):

Aktuální příspěvek pane Kurasi.Přístup předsedy senátu, na který má plné právo, nicméně ilustruje kam až klesla ODS.
Oproti Nizozemí nejde o to, že by imigrace muslimů ohrožovala ČR. Ale v rámci některých zemí EU je velký problém s tou částí, která nechce respektovat zákony a hodnoty hostitelských zemí.
Jde o svobodu projevu a hledání pravdy. Jde o hledání řešení, ostatně i u nás si nevíme rady s tzv. nepřizpůsobivými občany.
25. 11. 2009 | 07:31

Karlík napsal(a):

Čemu se u Štětiny vůbec divíme?
Vždyť jeden z jeho nejlepších přátel býval muslimský vrah a terorista Basajev... To by se nemělo zapomínat.
25. 11. 2009 | 09:18

J.K. napsal(a):

Líbí se mi, když se dočítám, že je nás víc, co považujeme Islám za hnutí odporující Ústavě. Vždyť popírá i rovnoprávnost pohlaví!
25. 11. 2009 | 09:53

Zdeněk Mihalco napsal(a):

Pepa Řepa

Díky za vstup. Fitnu jsem neviděl, takže je to pro mě inspirace se na ten film mrknout.

...kde je ta hranice mezi Jobbikem, Dělnickou stranou atp.. koho zakazovat či jak s ním jednat. Všude je ta hranice jinde a rozhodně jinde je v muslimských zemích. Mě na tom zajímá mediální rozměr - jak informovat - obecně se samozřejmě dávají přednost poněkud extrémnějším názorům a postavám, někdy se to ale naopak zlomí v tabuizaci...
25. 11. 2009 | 10:01

n.o.s napsal(a):

Judaismus je dnes jediná oficiálně povolená forma Nacismu pokud bych byl Nacista zcela jistě bych konvertoval k Judaismu, pokud nevěříte přečtěte si židovské svaté písmo tzv Starý Zákon, židé a jejich Drang Nach Osten aka Exodus
25. 11. 2009 | 10:27

Vysedlina trapná napsal(a):

Zaměření na jednotlivce u nás? V Britanii? Ale co se mezi tím děje jinde - třeba v USA?
Třeba svět na vlásku?
Co se děje v zapadákově bude ovlivňovat zbytek světa. Již nikdy nebude v nejbohatších zemích světa klid, pokud nebude všude jinde.
Zní to směšně - já vím, ale ještě - konec světa se konat nebude.
25. 11. 2009 | 10:40

n.o.s napsal(a):

nemluvě o bohem přislíbeném Lebensraumu aka Izraeli
25. 11. 2009 | 10:41

magor napsal(a):

Páni Kurasi, vy v tom máte ale jasno! Svět je černobílý, jsou v něm ti dobří a ti zlí. Zlí jsou ti druzí, dobří jsme my, chrabří Britové s jejich koloniální minulostí, Američané, bílý svět. Zářivá dichotomie. Nejste už rovněž kandidát na cenu Oriany Fallaci? Zajímavá to žena, měla to pozoruhodně vyřešené, tak jako vy.
25. 11. 2009 | 11:07

fudoshin napsal(a):

líbí se mi jak ti, co mají v oku trám, kritizují jiné, že tam mají třísky. wilders je provokativní xenofobní exot a jeho oficiální výstup v senátu by byl opravdu velkou ostudou.co se týče svobody slova, může se ukájet samozřejmě kde chce...i když na veřejnosti by to bylo zřejmě opravdu nezákonné.ale rád věřím,že byste vy islamobijci shodli i na kritice arogantního vystupování izraelské vlády, jejich ignorování mezinárodního práva a zcela bezprecedentního vraždění civilistů izraelskou armádou.nebo že by byl někdo rovnější? už jsem to psal několikrát, což mi nemůže pan stejskal odpustit.pokud si někdo přihřívá vlastní polívčičku, jestli se nechcete shazovat, hoďte aspoň karty na stůl a přiznejte, že jste v té věci angažováni osobně, etnicky či jinak...
25. 11. 2009 | 11:34

jaryn napsal(a):

Stát, který nechá fungovat Komunistickou stranu a zároveň apriori odmítne aplikaci svobody slova tím, že nechce poslouchat nepříjemné a nepohodlné pravdy, je stát na dvě věci.
Politická korektnost prožírá společnost jako rakovina, její rádoby vznešená idea, kterou nelze nikdy dostatečně naplnit, se mění v politickou pseudomorální hůl, která může bít a taky bije podle nálady či objednávky.
Politická korektnost je hydra se stále novými a novými hlavami, a každou hloupější, než ta předešlá.
Tak dlouho bude naše kultura mrskat a ostrakizovat sama sebe pod pláštíkem této zmrzačené pseudoideje, až ustrne v neschopnosti vůbec si cokoliv myslet a říkat. Stane se neživotaschopnou a zanikne.
Vrchol naší civilizace už je za námi. Už jedeme z vršku, jde jen o to, jak rychle. Takoví Štětinové jenom píchají bidlem ve směru jízdy, jako ten kanonýr Jabůrek, píchají a píchají, ládují a ládují... Jedeme do řiti, ale s nadšením, s nadšením!!!
25. 11. 2009 | 11:47

Baba napsal(a):

Milí zlatí, film pana Wilderse neukazuje vás, ale vnímání vnitřně harmonického, přesto nesmírně dynamického páně Wildersova světa jím samotným. Jste-li si jisti svými hodnotami, bude vám desetiminutový snímek inspirací, možná poučením. Hledáte-li vlastní potvrzení hotovými návody, nakupujte průmyslové zboží. Jakými cestami bude asi u nás toto dílko k vidění?
25. 11. 2009 | 12:09

Daňový poplatník napsal(a):

To Daria:
nevím jak Vy, ale já mám Korán, právě tak jako Mein Kampf přečtený více než jednou, a proto se taky divím, že jedna z těchto knih je zakázána, a druhá ne.
25. 11. 2009 | 12:27

n.o.s napsal(a):

Daňový poplatník

m2l by jste si p5e49st i star7 z8kon je to mnohem hor39 jak koran i main kampf
25. 11. 2009 | 12:50

n.o.s napsal(a):

pardon US klavesnice
měll by jste si přečíst i starý zákon je to mnohem horší jak koran i main kampf
25. 11. 2009 | 12:51

Baba napsal(a):

Daňový poplatník:

Celou jsem nečetla ani Bibli a své děti učím, že jakékoli náboženství je pro bezvěrce nedotknutelné. Zůstat objektivní vůči víře, ke které vás učí od malička vzhlížet, není vůbec snadné, i když jste poměrně inteligentní člověk z velkého města.
25. 11. 2009 | 12:52

Daňový poplatník napsal(a):

To: n.o.s a baba
Bibli, včetně Starého zákona (Genesis a Numeri v to, to je ňamka)mám přečtenou dle pasáží tak 5-10x, a je to jiný šálek kávy, tak pravím já, hluboce nevěřící.
Ono je rozdíl, jestli něco sepíšou, a následně na Milánském koncilu seskládají vzdělanci, nebo vyjdou sebrané spisy diktátora a válečníka.
25. 11. 2009 | 13:02

n.o.s napsal(a):

Daňový poplatník

Milánský Koncil? byl kolem pol 4.stol a týkal se Athanasia mimo jiné.
25. 11. 2009 | 13:09

n.o.s napsal(a):

Daňový poplatník

Inu Numeri ok jak chcete,

vrazi a pedofilové
Nyní zabijte z dětí všechny mužského pohlaví i každou ženu, která poznala muže a obcovala s ním. Všechny děti ženského pohlaví a ženy, jež nepoznaly muže a neobcovaly s ním, nechte naživu pro sebe. Nu 31:17-19

Lidských duší bylo šestnáct tisíc a dávka pro Hospodina dvaatřicet osob. Mojžíš tedy dal knězi Eleazarovi tuto dávku jako Hospodinovu oběť pozdvihování, jak Hospodin Mojžíšovi přikázal. Nu 31:40-41

Hospodin promluvil k Mojžíšovi na Moábských pustinách u Jordánu naproti Jerichu: "Mluv k Izraelcům a řekni jim: Až přejdete Jordán do kenaanské země, vyženete před sebou obyvatele té země a zničíte všechny jejich modlářské výtvory. Zničíte všechny jejich lité modly a popleníte všechna jejich posvátná návrší. Podrobíte si tu zemi a usadíte se v ní. Tu zemi jsem dal vám, abyste ji obsadili. Nu 33:50-52

Hospodin dále mluvil k Mojžíšovi: "Napadni Midjánce a pobijte je. Nu 25:16-17

ospodin však řekl Mojžíšovi: "Neboj se ho, neboť ho vydám do tvých rukou se vším jeho lidem i s jeho zemí. Naložíš s ním, jako jsi naložil se Síchonem, králem emorejským, sídlícím v Chešbónu. "A pobili ho i s jeho syny a všechen jeho lid, takže nikdo nevyvázl, a jeho zemi obsadili. Nu 21:34-35

Pravá židovská morálka
25. 11. 2009 | 13:18

n.o.s napsal(a):

Hospodin promluvil k Mojžíšovi: "Vykonáš za syny Izraele pomstu na Midjáncích a pak budeš připojen ke svému lidu. ".... Zabili také midjánské krále Evího, Rekema, Súra, Chúra a Rebaa, pět midjánských králů, mimo ostatní skolené. I Bileáma, syna Beórova, zabili mečem. Midjánské ženy a jejich děti však Izraelci zajali a všechen jejich dobytek, všechna stáda a veškeré bohatství uloupili. Všechna jejich města, ve kterých sídlili, i všechna jejich hradiště vypálili. A všecku loupež i všecky kořisti pobravše, lidi i hovada,... Nu 31:1,8-10
Mojžíš se však rozlítil na vůdce vojska, na velitele nad tisíci a nad sty, přicházející z vojenské výpravy. Vytkl jim: "Cože jste nechali naživu všechny ženy? Právě ony daly Izraelcům podnět k věrolomnosti vůči Hospodinu ve věci Peórově podle slov Bileámových, takže na pospolitost Hospodinovu dolehla pohroma. Nu 31:14-16

Můžeme pokračovat chcete více židovské morálky...
25. 11. 2009 | 13:24

danny napsal(a):

To Pepa Repa, za prve Velka Britanie neni soucasti Schenegenu.
Za druhe Fitnu jsem videl a ma asi tak stejnou vypovidaci hodnotu o muslimech , jako zabery ze srazu KU KLUX KLANU o krestanech.
Podobna dila, tvorili v nacistickem Nemecku tricatych let.
Kde ze to pan Kuras tvori ve VB, ja bych ty jeho nackovske vyplody prelozil a poslal jeho Britskym sousedum , ci tisku.
Opravdu se Aktualne.cz divim , ze zde nechava takove lacine , demagogicke vyplody , evidentne vysinuteho nacka.
25. 11. 2009 | 13:34

Pepa Řepa napsal(a):

To danny
No vida a už jsme u nácků.A copak byste-tak nějak podemokraticku- s takovými kurasy (vyšinutáými nácky-jak říkáte) udělal?

Zakázal mluvit, protože se Vám jejich názory nelíbí, postejskalovku selektivně mazal, aby -jako u Tomského- zbylo z debaty torzo, dávající jiný smysl?

Nebo spustil jako místní pes Baskervillský s pěnou u tlamičky?

Nebo máte nějaké lepší, radikálnější řešení ve jménu lásky a tolerance?
25. 11. 2009 | 14:48

PatientO.T. napsal(a):

2 danny:
Kurasova otázka zní:
"Který český zákon vlastně porušil Wilders?"

Nikdo na ni zatím neodpověděl.
25. 11. 2009 | 15:12

Tupelo napsal(a):

Pan Stetina prestrelil, nazyvat Fitnu kultovnim dilem je mimo. Jde o klipovity produkt, provedenim zcela ve stylu MTV. Obsahove presne na takove urovni jako popsal Danny, myslim ze by ho radikalni islamiste mohli pouzivat jako studijni material na hodinach "Jak se dela propaganda". Nebo ze by se Wilders ucil od nich? :))

Kuras v prvnim bode spravne napsal ze jde predevsim o extremni vykladace koranu (a tedy ne o islam jako takovy), kteri zpusobuji v jeho jmene zlo. Krestane nejsou o nic pozadu, nedavno jeden sedel v Bilem dome a pred napadnutim Iraku taky rozmlouval s (krestanskym) bohem :). Nejsem krestan, ale vadilo by mi kdyby se kvuli tomuto individuu hodnotilo krestanstvi jako celek.

K druhemu odstavci, Wilders samozrejme (prinejmensim v Fitne) broji proti islamu (a tudiz vyznani) jako celku, neco jako kolektivni vina ve vire. V tom si muze s uvedenymi extremistickymi vykladaci islamu, kteri zadaji znicit vse neislamske, podat ruce, kazdy ze sve strany barikady, ktere nezbytne potrebuji - bez nich by totiz nebyli nic.
25. 11. 2009 | 15:13

¨Pepa Řepa napsal(a):

To zubařskej
přesně to, jsem se v závěru chtěl zeptat Dannyho, předešel jste mne.

A na tuto jednoduchou otázku autora blogu, začínají lítat náckové, už chybí jen do toho napatlat Bílou Horu nebo Postoloprty.

Tak tedy pánové, samozvaní právníci: Jaký zákon byl porušen?

A pokud potrušen byl, nechcete podat žalobu? A na koho?
Na Wilderse, že natočil film (nic moc), na Oberfalzera, který ho pozval na přednášku nebo i na Kurase, který se provinil tím, že se zeptal kterýpak zákon byl porušen?

A pokud nedej Bůh (pardon n.o. s.i-nedej Darwin) zákon porušen nebyl, co s tím?

Zbývá poslední varianta:
Byl porušen nepsaný zákon "politické korektnosti".
To je horší než vlastizrada s velezradou dohromady.
25. 11. 2009 | 15:26

Pepa Řepa napsal(a):

Čus ksotenlos
Ja very hilfeful.
25. 11. 2009 | 15:38

Pepa Řepa napsal(a):

To n.o.s.
Užijte si to, milý kolego, už na Vás chystá bližní bič.
http://aktualne.centrum.cz/...
25. 11. 2009 | 15:45

Líný černý pes napsal(a):

to PatientOT a Pepa Řepa :

Porušil základní český zákon - držet hubu a krok.

Jinak neporušil zádný zákon a ni §, neb jaksi neměl čím a jak. Fitna není (zatím) oficiálně nikde k dispozici a promluvit nemohl.

Jinak na ten film stojí za to položit oko, je zajímavý. A je to s ním jako dříve s Chartou - skoro nikdo neví, o čem to je ale všichni to více či méně povinně odmítají.

Podotýkám, že pes Fitnu viděl hned jak se o tomto filmu začalo mluvit, poslali mi to na CD z NL.
25. 11. 2009 | 17:32

PatientO.T. napsal(a):

2 LČP:
Já jsem Fitnu viděl. Pověst, která tento film předcházela, byla zcela nezasloužená. Kdyby "dílo" nemělo takové PR, zcela by zapadlo. Nenašel jsem v něm nic, co by mne zaujalo, na druhou stranu nechápu, proč by mělo být zakazováno. Ostatně, myslím, že po zákazu nejvíc volají ti, kteří je neviděli. Rovněž nechápu, proč by Wilders nemohl v senátu přednášet. Pokud vím, k žádným násilným činům nevyzývá...
Omezování svobody slova nás zavede do pekel. Konečně, jsou-li Wildersovy názory mylné, je jednoduché vyvrátit mu je.
25. 11. 2009 | 18:20

Baba napsal(a):

Daňový poplatník:
Ani milánskou, ani neapolskou. Vy slyšíte Zpěvanku? Nevíte, proč by nemělo jít zpívat německy?
25. 11. 2009 | 20:28

rudý pes napsal(a):

Nejlepší bude, když Štětina vyleze i se zákazem myšlení. Zakazovat někomu mluvit o svých názorech je nepřeberná hloupost. Kdyby komouši nechali Havla kecat, za nějakou dobu by lidi stejně omrzel a nikdo by po něm neštěk. Stejně jako je to s Mestříkem a stejně jak to bude se Štětináčem.
Navhoval bych následující: Nejlépe bude si stanovit jednotku lidské blbosti jako jeden Štětina, bohužel to bude tak velká jednotka, že pro ohodnocení dalších takových ji bude nutné dělit na mikroštětinu, milištětinu a pod. Stejně jako u faradu (jednotka kapacity kondenzátoru). Jednoho štětinu snad nikdo nebude moci dosáhnout, snad jenom pár vysloužilých politiků a mocnářů uplynulých dvaceti let.
25. 11. 2009 | 21:09

Zacheus napsal(a):

Dejme slovo panu Wildersovi ( viz stránky Euarabia):

"WILDERS: Snažím se lidem říci, že tlak islámu na naši západní kulturu, na Evropu a možná i na Spojené státy, dnes bezprostředně ohrožuje vše, na čem v našich životech záleželo. Islamizace ohrožuje naši svobodu slova i naši demokracii, protože islám není jen jedno z mnoha náboženství. Je to nebezpečná, krutá a násilná ideologie, která jednoho dne, jestliže islám, který je už dnes v západní Evropě bohužel velmi silný, dál posílí, zlikviduje vše, na čem nám v naší kultuře záleží.

BECK: Vy tedy neodlišujete islámský extremismus -- znám totiž spoustu mírumilovných muslimů -- tedy jeden je spolupracovníkem našeho programu a ten člověk je muslim, ale je absolutně proti tomu, co se děje --

WILDERS: I já samozřejmě rozlišuji mezi muslimy jako lidmi a islámem jako ideologií.

BECK: Pak je to v pořádku.

WILDERS: Tvrdím ale, že neexistuje žádný umírněný – nebo žádný moderní -- islám. Existuje jen jeden islám, a ten islám je fašistická ideologie. Přesto existují muslimové, kteří jsou umírnění a rádi by se integrovali do naší společnosti.

Když se ale rozhlédnete pod dnešní Evropě, je to stále horší. Pokračuje masové přistěhovalectví z muslimských zemí. A ti lidé nepřicházejí jen tak -- já jim říkám kolonisté. Nepřicházejí se sem asimilovat a integrovat, přicházejí nás ovládnout, nutí nás k nejhoršímu ponížení.

BECK: Vaše země vždycky byla hrdá, že dokážete vyjít s každým. Byli jste takoví -- teda ne úplně ale skoro – měli jste takový ten pohodový přístup, že spolu všichni nakonec nějak vyjdeme, a ten se teď obrací proti vám.

WILDERS: Bylo to přesně jak říkáte, Glenne, a teď máme politické atentáty v ulicích Amsterdamu. Nebo marocké mladíky, kteří se chovají jako barbaři, přepadají a zabíjejí lidi a dělají ty nejhorší věci, jaké si dokážete představit.

A obyčejní lidé v Holandsku a celé Evropě mají plné zuby toho, že ztrácejí svou vlastní zemi. Ztrácejí své vlastní země, kde začíná vládnout ideologie, která je na hony vzdálená našim západním hodnotám a naší dosud ještě většinové judeokřesťanské kultuře.

Lidé toho mají plné zuby. Já jsem teď tady, ve Spojených státech, na návštěvě, a zrovna před hodinou jsem absolvoval vynikající setkání v Hudsonově Institutu. Mluvil jsem tam o své naději, že Amerika nebude poslední baštou. Protože pokud ztratíme Evropu, pokud v Evropě zavládne islám – a to už dávno není fantazie.

BECK: Ano, zašlo to daleko. Vždyť už ani nemůžete – a teď mě opravte, pokud se mýlím – na ulici, kde zabili Thea Van Gogha, pověsit billboard s nápisem "Nezabiješ."

WILDERS: Je to tak.

BECK: Museli ho sundat, protože prý byl provokativní. Je to pravda?

WILDERS: Je. A děly se i horší věci -- "
Dodávám pouze,že pokud již není v evropské zemi dovolené ocitovat křesťanské přikázání "Nezabiješ" na místě brutální vraždy, kterou spáchal fanatický muslim na holandském režisérovi, pak se buď vracíme do dob hitlerovského Německa, nebo v Evropě už fakticky vládnou radikální islamisté
( prostřednictvím multikulturních místních sluhů) - a obojí je téměř na mašli.
25. 11. 2009 | 22:09

n.o.s napsal(a):

Pepa Řepa

nic nového v Irsku na tom obdobně
26. 11. 2009 | 08:37

magor napsal(a):

Wilders samozřejmě žádný zákon neporušil a jeho Finta je byť mizerný, ale legitimní klip reagující na aktuální problémy, ve kterých se nachází nejen Nizozemí. Merito věci je jinde, jako kdyby si Kuras snad ani nevšiml v jakém světě žije, což mně od něj dost nemile překvapilo. Sympatická zaujatost dostává nepříjemnou ideologickou pachuť. Ta jednoznačnost odpovědi, MY jsme dobro, ONI zlo je dětinská. Dost dlouho jsme žili v bipolárním světě, kde se válka bílých odehrávala jinde, o století předešlých raději pomlčím. Dnes žijeme ve světě, kde se odehrává další neokoloniální válka a já tu mám číst o zlých islamistech útočících na základy demokracie. A co víc, ani netuším, co si pod tímto pojmem vůbec představit. K nejvyšším hodnotám Západu by mělo patřit si nenalhávat pohádky o nás samotných. A Kuras zde píše jen další takovou pohádku. Myslím, že by mu neuškodilo se po tom našem glóbu trochu projet a ochutnat i jiné věci, než kuchyni v Toskánsku. Hedonismus je jistě příjemný, ale ne každý obyvatel planety je vlastníkem privilegia této možnosti.
26. 11. 2009 | 10:25

jaryn napsal(a):

Politicky korektně by nás (podle Kodexu Bojovníka za PK) nemělo ani napadnout čímkoliv se dotknout cti, náboženského vyznání, zvláštností, jinakostí a specifik jakéhokoliv přivandrovalce odkudkoliv, a to i za cenu potlačení naší vlastní cti, náboženského vyznání, zvláštnosti, jinakosti a specifik. Jinými slovy: domácí, držte hubu a krok! A samozřejmě plaťte...
Tak takhle ne, vážení. Ten nápis NEZABIJEŠ tam má viset ještě dnes a ve školách se mají pěkně chystat na Vánoce jako dřív.
Je mi úplně u prdele, odkud sem kdo přišel a jaké má vyznání atakdál. Jednou přišel nezván, leč tolerován do Evropy, a jestliže je Evropa křesťanská, tak bude držet hubu a krok on a ne domácí. Nikdo ho nenutil sem chodit a tady je krakonošovo, ne zulukafrovo. Mohl zůstat doma a vzývat třeba letící oblak, to je jeho věc. Tady nemá nejmenší právo něco si vynucovat a požadovat jen proto, že sem přišel. Bylo to jeho rozhodnutí a jeho riziko.
Je smutné, že zatímco Evropa se utápí v pseudohumanismu a debilní politické korektnosti, opačně to jinde nefunguje.
Už jen tohle by mělo být dostatečným varováním a důvodem k zamyšlení...
26. 11. 2009 | 10:39

jaryn napsal(a):

26.11.2009 Aktuálně.cz:

"Palác Aventin, se kterým byla přednáška (Wilderse) domlouvána, těsně před podpisem smlouvy ucukl a jednání navíc popřel. Majitelé se totiž podle svých slov obávají odvety ze strany muslimů," uvedl v tiskovém prohlášení šéfredaktor Eurabia.cz Edvard Steinský...

Takhle to začíná a snad už i rovnou končí.

Ano, promiňte, milí muslimové. Už nikdy neřekneme nic, co by se vám mohlo nelíbit. Od příště se vás rovnou budeme chodit ptát, co smíme a co ne, aby něco neráčilo urážet váš vznešený jemnocit... Možná vám my Češi trošku připadáme jako bezpohlavní, podělaní, bezpáteřní a hloupí srabové, ale máte pravdu. My jsme však politicky korektní, vlastně taknějak světoví, víte? Budujeme nový spravedlivý svět. Vám v něm bude dobře a my se časem vytratíme úplně. Teda pokud vám nebudeme rovnou překážet...
26. 11. 2009 | 11:09

Tupelo napsal(a):

Tak Wilders nakonec (mozna, porad je zde jista moznost) neprijede, duvod je kuriozni, ze se pry nenajde (asi v cele CR) misto, kde by mohl vystoupit :). V dobe, kdy maji extremni pravicaci a neonacisti co chvili nekde v hospode v Horni Dolni nejaky koncert. Hospoda by vadit nemela, podle pisalka z EUrabie by z akce byl porizen videozaznam (takze prednasku mohl zorganizovat i u sebe v kuchyni). A to uz uplne pomijim nabidku brnenskych muslimu (zrejme stejni lide, kteri jako jedni z prvnich promitali Fitnu :)), kteri nabidli zorganizovani verejne debaty. :)
26. 11. 2009 | 11:22

Baba napsal(a):

Ňákej salám messie en Paris.
26. 11. 2009 | 17:33

Michal Macek napsal(a):

tohle sem dostal mailem :)))

muslimske utoky vysvetleny:

vsichni se stale divi proc muslimove pachaji sebevrazedne utoky,kdyz se nad tim clovek ale zamysli zas takova zahada to neni:

1/zadna zabava,zadna diskoteka,zadny alkohol,zadne holky,zadna televize
2/ 5 krat denne musis klekat na bolavy kolena,poprve v 5 rano a naposled nez des spat
3/celej den posluchas jeceni chlapa na vezi
4/allah je s tebou i na zachode
5/zadny poradny jidlo,veproknedlo nepripada v uvahu
6/vedro jako prase a ani pivo si nedas
7/misto normalniho obleceni prosteradlo misto cepice rucnik
8/ses spinavej a vypadas jak cikan
9/manzelky ti vybere nekdo jinej a samozrejme takove co se ti vubec nelibi
10/zensky co sis musel vzit se nesnasej a aby si to vynahradili delaji ti ze zivota peklo

myslim ze to neni zadna zahada.naopak je jasne ze potom touzis co nejrychleji zemrit a vzit co nejvic lidi s sebou.
nevim jak vy ja u toho brecel smichy :)
26. 11. 2009 | 21:23

Karel Mueller napsal(a):

Michal Macek:

Aby nás v historicky krátké době ten smích nepřešel ...
26. 11. 2009 | 22:07

moby5 napsal(a):

dík,skvělý článek.
26. 11. 2009 | 23:43

Skeptik napsal(a):

Je tolik zásadních věcí, které by si zasloužily široké diskuse nejen v blozích, ale zejména mezi elitami (pokud ještě nějaké zbyly).
Dnešní euroatlantická společnost je nemocná a zřejmě v pokročilé fázi úpadku. Lehkomyslně žije na dluh, většina zpohodlněla a chce jen spotřebovávat, užívat si, bavit se nejlépe zadarmo nebo alespoň se slevou. Urvi co můžeš a to hned. Všichni chtějí všechno, mají přece nárok. Ztrácí se různorodost, všechno se unifikuje, normalizuje, harmonizuje, fúzuje a - nefunguje.
Tradiční hodnoty vycházející z křesťanství a judaismu se čím dál rychlejším tempem vytrácí a jsou nahrazovány nejrůznějšími pseudohodnotami. Slabost a měkkost provázená kompromisními ústupky (které jsou druhou stranou stejně vnímány jako slabost). Ztrácíme kořeny a vztah k domovu (v tom širším smyslu). Miliony lidí se komfortně přelévají po světě, těkají po nových plytkých prožitcích a zanechávají po sobě jen odpadky a deziluzi místních komunit. Nadšeně souhlasíme s dalšími a dalšími prostředky které systematicky vytváří systém totální kontroly, neboť jsou přece tak úžasné, pohodlné, "in".
Víc a víc pátých kolon na důležitých a vlivných místech. A žádné světélko naděje na dohled.

Ach jo.

Souhlas s Jarynem a Karlem Muellerem.

Díky pane Kurasi, oč svěžejší než p. Gabal.
02. 12. 2009 | 19:58

Rafík napsal(a):

Je škoda, že není možné znát názory pana Geerta Wilderse.Přitom pan Oberfalzer je pro mne osoba záporná,Benjamina Kurase si vážím, pana Štětinu také uznávám.Jde patrně o jistou hranici a koexistenci tak rozdílných civilizací.Je tu však hrozba vzniklá z ekonomické emigrace muslimů do Evropy. Přinesli si s sebou víru a touhu ovládnout s ní svět.Viděl někdo jejich velkou demonstraci proti vraždění civilistů?
02. 12. 2009 | 20:11

M. napsal(a):

Rafík a další: názory pana Wilderse není problém poznat. I četné české weby (např. eurabia.cz) otiskly řadu jeho projevů a statí. Nejnověji zde

http://www.eurabia.cz/Artic...

Co se týče dalšího: koexistence s islámem není možná. Je to vražedná sekta, supermacistní netolerantní totalitní kult. Chtěl byste koexistovat s nacismem? Islám je mnohem, mnohem horší. Čtěte Korán, čtěte hádisy, diskutujte s muslimy na jejich webech. Domýšlejte, zajímejte se o osudy exmuslimů a exmuslimek, googlujte jména jako Hirsi Ali, Wafa Sultan, Ali Sina. Nebo hrajte hardcore a zkuste se spřátelit s muslimem/muslimkou.

Ale pozor - nutno znát koncept "takíja", vědomé lhaní nevěřícím. A pamatovat si, že jsme pro ně kuffat, nevěřící psi, tvorové dokonce nižší než ženy.

P.S.: štětinu nejde "uznávat". Dřív jo, již ne. Je to zbabělý smrdutý skunk.
02. 12. 2009 | 20:23

Karel Mueller napsal(a):

Ahoj skeptiku,

shrnul jste to perfektně.
02. 12. 2009 | 23:00

citizen napsal(a):

Jako kontrolní otázku pro srovnávání náboženství bych použil "Co se stane s odpadlíky?". V řecko-židovsko-křesťanské Evropě už můžete být dokonce i rovnoprávným odpadlíkem. Ve správném islámu vás zabijí. To mi připadá jako podstatný rozdíl.
03. 12. 2009 | 11:13

Jackalino napsal(a):

Ano, to co píše skeptik je podle mého názoru přesné shrnutí. A tak nějak nemám už pár let výhled do budoucna v rámci celku,sám to mám jasné.
03. 12. 2009 | 16:11

Jana napsal(a):

Pozvánka na hlavní líčení
http://zvedavec.org/zvedave...
06. 12. 2009 | 19:08

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novotný Martin O Obluk Karel · Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy