Škodolibost a taje žebříčků popularity

22. 07. 2009 | 18:20
Přečteno 13225 krát
Stala se nám v Čechách taková zvláštní věc. Dlouhodobý politický dualismus, který byl systematicky budován politickým a volebním marketingem štábů dvou největších politických stran nám zplodil nečekanou politickou rovnici. Potvrdilo se, že hitparáda popularity a důvěry v lídry stran „oranžových“ a „modrých“ je vždy ovlivněna kondicí jednoho z nich. Když se jednomu z nich zjevně nedaří, tak druhý naopak ve veřejné oblibě roste. Když dělal v minulosti chyby Mirek Topolánek svým konfliktním hřímáním, boji s novináři, spory uvnitř strany a až příliš ostrým, často i vulgárním slovníkem, tak konstantně posiloval jeho vyzyvatel Jiří Paroubek. A to téměř nehledě na obsah kroků předáka strany růže.

Naopak, nyní se situace obrátila. Mirek Topolánek opustil premiérskou pozici, tím přestal být vnímán jako strůjce všech nepopulárních kroků, ubral na konfliktnosti, poodstoupil do zákulisí a vyčkává na volebně horečnatý závěr léta. Za to jsou mu lidé ochotni odpustit i občasné vzteky na novináře při rozhovorech a politických vystoupeních. Mnohem větší zásluhu na jeho popularitě má však Jiří Paroubek, který začíná dělat zbytečné chyby, propadá nervozitě a tím na sebe vrší další přehmaty a politické nešťastnosti. Ať jde o personální spory v jeho volebním Ústeckém kraji, spory s dalšími vrcholnými představiteli strany nebo jeho nedávné nepochopitelné upřednostňování tváře před potenciálem a kompetencí, ať u Kateřiny Brožové nebo naprosto okázale v kandidatuře stranické turistky Olgy Zubové. I jeho vždy pohotový slovník volební nabídky se začíná rozcházet s potřebami znejistěné české společnosti. Ta se obává podzimních dopadů pokračujících hospodářských těžkostí a dalšího vývoje země. Namísto toho se objevuje hloupoučká glorifikace Jiřího Paroubka z pera vlastní paní, která svou variací na téma narcis zpochybňuje i neoddiskutovatelné kvality předsedy ČSSD a v očích ostatních ho zbytečně znemožňuje.

Jistou útěchou oběma předsedům může být, že situaci zachraňuje blahosklonnost letních měsíců, období dovolených a času, kdy i mnohé přehmaty překreje okurková sezóna a tolerance letního relaxu. Pro oba se proto naskytuje cenná příležitost. Zastavit se, provést bilanci vystupování a vypilovat chování, protože podzim bude náročný, hodně je ve volbách vsazeno a veřejnost tentokrát bude mnohem citlivější, už tím že je hodně nervózní svými obavami z budoucnosti a očekává od politiků zájem. Což dvojnásob platí u středových nepevných voličů, kteří tradičně rozhodují volby.

Je zajímavé, že se náklonnost českého člověka neposunula jiným směrem, k jiným lídrům, či jejich zástupcům. Běžný volič a jeho ochota přerozdělit popularitu stále zůstává v zajetí dvou pólů, buď je pro Paroubka nebo pro Topolánka. Zostřená podzimní kampaň ukáže, zda tomu tak bude i nadále, nebo se objeví jiní pretendenti důvěry české veřejnosti.

Vydáno v MF DNES



Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Michal Macek napsal(a):

vidim to uplne stejne - Paroubek taky udelal chybu jak se furt odvolaval na ty zebricky popularity.na kazdou debatu v tv si bral stos pruzkumu na to ci ono a pak to tam vytahoval - az to uz trochu prehanel - lidi si asi rekli ze nema vlastni nazor kdyz furtse orientuje jen podle tech pruzkumu
22. 07. 2009 | 18:42

Vasja napsal(a):

Nějaké stravovací chyby ing. Paroubko taky dělá. Nevíte, co je s panem Pocestným, panem Bigjirkou a paní Řepou?
22. 07. 2009 | 19:07

veverka napsal(a):

Tak Kubáček standartně Paroubka poplival,Topolánka pochválil a dnešní úkol opět splnil.Strana bude spokojena.Hvížďala už dnes taky splnil,takže už čekám jen na Urbana s Gabalem.případně na Tomského.Pochopitelně na závěr nechyběla dovedně skrytá upoutávka pro jistou "novou" stranu.Standartní masáž pravicových mediálních politruků pokračuje a bude s blížícími se volbami gradovat.Máme se na co těšit,člověk bude potřebovat hodně kvalitní filtr.
22. 07. 2009 | 19:10

znalec napsal(a):

To co napsala paní Petra by napsala každá zamilovaná manželka, aby muži pomohla. Oslovila určitě polovinu občanů, tedy těch, které by si přály takového manžela. A to není málo! Chytré! Jenže to, jak se někdo chová v soukromí ke své rodině neznamená, že je zároveň ovíceným vůdcem národa. Pokud si vzpomínám, tak i K.H.Frank byl milující pozorný a ukouzlující manžel. Jen ten národ, kterému vládl to nějak nedokázal přijmout. Ale chápu, pane Kubáčku, že s takovým srovnáním jste nemohl přijít. Asi je i nespravedlivé, ale Pokud je někdo pozorný a zahodí telefon, když manželka zasténá... kdo by ho nechtěl?
22. 07. 2009 | 20:06

Michal Macek napsal(a):

znalec:

myslim ze Parubek by vic zabodoval kdyby ON napsal odu na pani Petru - aspon by bylo videt ze mu na ni zalezi - ona se pro nej muze pretrhnout,jezdi v jinem stavu s nim po vajickovych mitinzich,prebira za nej ceny papalase roku,pise na nej ody...no a jirka nic moc - namaze ji na dovce zada - to je teda terno
22. 07. 2009 | 20:21

Rumcajs napsal(a):

Hele veverko, když seš ze všeho tak vypleštěnej, tak čti akorát Paroubka s Paroubkovou, zakousni to Ráthem s Zaorálkem a máš po problému.
22. 07. 2009 | 20:23

babka napsal(a):

No, jiní pretendenti - kéž by, zatím se nabízejí spíš, jak se v minulém století říkalo, "rotující kádry". Běžný volič by musel být nejen nerozhodnutý, ale i barvoslepý a do jisté míry zřejmě už i sklerotický. A opakovaný vtip přestává být vtipem (viz zelení, starostové, nezávislí atp.)
22. 07. 2009 | 20:39

Vico napsal(a):

Kubáček je relativně nestranný komentátor. Možná i proto jeho blog není až tolik navštěvovaný.

O to více by ho měli navštěvovat ti, kterých se týká.

Paroubek nesporně chyby, byť pod enormně zvířecím mediálním tlakem, dělá. Jestli doporučoval Rathovi, aby zklidnil hormony, měl by sám učinit totéž. Možná by měl následovast Topolánka a jít někam přes léto k vodě. Svět se nezboří a preference popularity rovněž ne. Takových miláčků národa tu již bylo. Jejich ústup ze slávy se pak podobal skoku z Empire state building. Pro Paroubka je tedy jedinou příznivou zprávou, že nestojí na Empire state building, ale na stříšce svého prázdninového karavanu.Měl by si na tu stříšku vzít rady Kubáčka a vymýšlet scénář na pokračování soap opery pro paní Petru.

Na rozdíl od Kubáčka si myslím, že to nebyl tak špatný tah.

Soap opera versus podzimní Topolánkův triler Boj proti zlu - Klony útočí.
22. 07. 2009 | 20:52

jarpor napsal(a):

Není co dodat, souhlas, pane Kubáčku.

Hezký večer
22. 07. 2009 | 21:10

Eva napsal(a):

Musím napsat, že to psaní paní Paroubkové bylo pěkné a většině žen se líbilo. A vůbec je nezajímalo, zda to psal Dimun, Tvrdík či nějaká PR agentura. Ba ani je nezajímal alarm u ODS i v Lidovém domě. Zkrátka tak. V parném létu.
22. 07. 2009 | 21:17

StandaT napsal(a):

Mám to chápat tak, že kdyby nebyly prázdniny a dovolené, Paroubek v popularitě padl ještě více?
22. 07. 2009 | 21:18

Charlie napsal(a):

Vico

vtipné, výstižné, bezva :))

zdravím
22. 07. 2009 | 21:22

Michal Macek napsal(a):

Eva:

no je to jak vystrizene z Chvilky pro tebe :))
22. 07. 2009 | 21:22

Hurá napsal(a):

Z toho, co jste napsal - a zdá se mně, že přesně - jasně vyplývá, že většina voličů je členem nemyslícího stáda ! A to je také přesné.
22. 07. 2009 | 21:26

Rumcajs napsal(a):

Eva:

Které ženy myslíte ? Já neznám žádnou a to se znám i s blondýnama.
22. 07. 2009 | 21:40

Vico napsal(a):

Charlie : díky za květiny, jak se tu říká a také zdravím
Vico
22. 07. 2009 | 21:47

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, ctěná paní PePa je prostě poklad. Nebýt jí, tak bychom si mohli o jejim manželovi myslet ledecos, že ?
http://www.ateo.cz/f/images...
Veselé krizování....
22. 07. 2009 | 22:17

MS napsal(a):

Eva

nepředstavuji většinu žen, představuji jen jednu ženu a blondýnu k tomu.

Na odu na manžela paní P. Paroubkové má názor jako autor. A to nejen že znemožnila manžela, ale hlavně sebe.
22. 07. 2009 | 23:11

dříve ruda napsal(a):

..nikoliv poprvé a rozhodně ne naposledy. jakoby to Paroubek neuměl dost dobře sám.
22. 07. 2009 | 23:59

ali napsal(a):

Eva
nevím, kterou většinu žen myslíte. Dle příspěvků jich bylo poskrovnu. Zkuste napsat takovou ódu na manžela či milence a zveřejnit to. Schválně, co Vám řekne..hezký večer
23. 07. 2009 | 00:04

MA-FU napsal(a):

Eva : nepatřím k většině žen
23. 07. 2009 | 01:44

Meňo napsal(a):

Nikdo mě nepřesvědčí o vědeckosti a nestranickosti (a nestrannosti)těch popularizovaných průzkumů veřej. mínění. Vidím v tom jednostrannou propagandu médií ve prospěch pravicové části spektra, která je neúměrně protěžována na úkor levicové.
23. 07. 2009 | 07:44

typro napsal(a):

Slušné je nevolit p. Paroubka a ČSSD. Čekám na podzimní pokračování kampaně lidí ze soc. sítí na internetu.
23. 07. 2009 | 08:02

MerryMan napsal(a):

Autor:
Napsal jste řečeno Vaším slovníkem hloupoučký článek. Asi nemáte to štěstí, aby se za Vás Vaše manželka postavila. Je to smůla. Na Vašem místě bych o sobě nerozhlašoval, že nedokáži přesvědčit ani vlastní ženu.

MS: Něco asi na Vaší myšlenkové úrovni:
V parku uprostřed města pracují dvě blondýny.
Jedna vždy vyhloubí jámu a druhá, která jde za ní, ji zase vykopanou hlínou zaplní.
Pracují tak s vervou celý den bez odpočinku, jedna vykopává díry, druhá je zase zahazuje.
Jednomu kolemjdoucímu to nedá a po chvíli se jich zeptá:
"Oceňuji vaši píli, slečny, ale byly byste tak laskavé a vysvětlily mi, jaký smysl vaše práce má?"
Vy vykopete jámu a vaše kolegyně ji zase hlínou zahází.

Ta první se zastaví, utře pot z čela a povídá:
"Víte, normálně pracujeme ve třech, jenže kolegyně, která sází stromky, je dneska nemocná."
23. 07. 2009 | 10:13

jarpor napsal(a):

MerryMan

Jo, jo, něco na myšlenkové úrovni... reagujícího na MS.

Hezký den
23. 07. 2009 | 10:16

drv napsal(a):

Prostě jste zase Paroubkovým skočili na špek, to byl přece účel. Píše se, nadává se, skloňuje se jejich jméno ve všech pádech a uráží se vesele a zase budou body pro oba manžele, jen se snažte. A udivuje mě, že to politolog neví, je to přece běžná strategie.
23. 07. 2009 | 10:27

Petr napsal(a):

V současné době není v České republice schopný, vzdělaný a slušný politik, který by mohl vést úspěšně tento stát.
Přežili jsme zdegenerované Habsburkovce, přežili jsme Hitlera. Přežili jsme komouše, tak snad český národ přežije i další období bez rozumných, vzdělaných, a osvícených politiků.
23. 07. 2009 | 10:49

Spíč Alois napsal(a):

HEJ, Vy tam spíte, anebo co ???
23. 07. 2009 | 10:52

borůvka napsal(a):

Paní Petra dosud asi moc pozorností od mužů nepoznala, když jí tak vykolejí jeden slunečník.Můj muž si vzal dovolenou, abych já mohla být alespoň týden doma a chodil za mne prodávat.Měla bych o tom napsat alespoň do okresního deníku?
23. 07. 2009 | 11:04

JAHA napsal(a):

Ad: Vasja
Pokial viem, alebo aspon tusim, pan Pocestny ma od Stejskala zaracha, pan Bigjirka sa cez leto trochu umensil na Jirku a pani Repa je momentalne na operacii na zmenu pohlavia spat na Pepu Repu:-).
23. 07. 2009 | 11:09

karel matousek napsal(a):

I my, citlivi muzi, jsme ocenili Odu pani Petry, plivni si i na me Rumcajsi, MA-FU ... Mne se osobne nejvice libi obrat: "Nezne me probudi a jde vyvencit psa." Very Freudian ... to spojeni zeny a psa. Ja bych to ovsem jeste ideove doplnil o: "Pak hojne exkrementy, z nichz v letnim vedru vystupuje para, zabali do predem pripravenych pravicovych platku LN a MFDnes, a odebere se do posilovny dale rysovat sve deltoidy, abdominaly a gluty." Tak nejak.
23. 07. 2009 | 11:31

karel matousek napsal(a):

JAHA
vzdy jsem mel pochyby o genderu Pepy 'Wheepin' Beag Beet' Repy. Jsem rad, ze to konecne resi.
23. 07. 2009 | 11:34

Jirka1 napsal(a):

pro veverku : nač filtr, stačí vzít rozum do hrsti a nenechat se oblbovat. Ale hlavně : jít volit, protože ten,kdo nešel volit nemá nárok pak nadávat!
23. 07. 2009 | 12:09

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane JAHA,

musím to trochu upřesnit, pan bigjirka má též zablokovanou IP adresu (za hrubé, opakované a vědomé porušování zdejších pravidel, viz debata pod mým posledním blogem). On to pan Vasja ví, ta otázka je toliko jeho způsob vyjádření protestu proti mému postupu.

Too much freudian, pane Matoušku ;-) ;-) ;-)

Libor Stejskal
23. 07. 2009 | 12:17

Pepa Řepa napsal(a):

To Matt
Mám-li být upřímný, i já mám o svém džendru pochyby. Někdy nevím, zda jsem ještě Pepa nebo už Pepina.

Co Vy? Kuras napsal:
-----------
Nejhorší spáči jsou prý muži birminghamští, zatímco muži glasgowští a liverpoolští vydrží probuzeni ještě dvacet minut po skončení sexuálního aktu. Což není důkazem toho, že by Glasgow a Liverpool měli nějaké vhodnější podnebí, stravu či geny, nýbrž to, že tam žije víc lhářů.
--------
Co je nového u řeky Clyde?
23. 07. 2009 | 12:22

Pepa Řepa napsal(a):

To JAHA
musím přiznat, že mám od aktuálně.cz lukrativní nabídku psát džendrblogy jako džendrteta Josefina Beet a rovnat všem pohlaví.

To už za malou operaci stojí.
23. 07. 2009 | 12:50

karel matousek napsal(a):

pepa 'wheepin' beag beet' repa.

Aye, Glasgae men are the best. After you done with the bird, ya crack open a canna McEwen's and if she give ya a lip, ya give her a Scottish kiss.
23. 07. 2009 | 13:10

Hans napsal(a):

Velmi mě těší ty výlevy proti Paroubkovi mezi přítomnými modrými ptáky. To znamená, že to Paroubek dělá správně. Tragedie by byla, kdyby ho modří vyděrači, zloději a podvodníci chválili. Jestli někdo vychvaluje ODS a její způsoby, to znamená, že plně schvaluje, že jejich vůdce se tak zhlíží v nacistické rétorice, hulvátství podvodech a lhaní. Slyšeli jste někdy paroubka, že by se vyjadřoval, jak omezený hulvát Topolánek, používal nacistické hesla a podváděl?
23. 07. 2009 | 13:15

ali napsal(a):

Hans
pokud neslyšíte u Paroubka vulgarismy, je to tím, že Paroubek používá na vulgarizmy cizí slova, což ve finále je jedno a totéž. Ale vypadá to inteligentně a nevulgárně. Na urážení novinářů to stačí. Včetně stupidity nevoličů socanů. :o))
Poslední dobou ovšem ztrácí pevné podpadky a nechává se unést nerudností. Nevšiml jste si?
s úctou nemodrý pták
23. 07. 2009 | 13:25

Vodič 120 V napsal(a):

Již dlouho mě trápí problém tvorby žebříčků popularity. Jestli je sestavována podle odpovědí v dotaznících, kterými otravují lidi mladíci a slečny na horním konci Václaváku, tak s tím jděte někam. Je to šaškárna na ohlupování občanů. Divím se že vždy pohotoví a moudří diskutéři ji berou vážně.
23. 07. 2009 | 13:40

Pepa Řepa napsal(a):

To Matt
Scottish kiss uměl jistý Zinedine Zidane.
Co je canna of McEwen's jen tuším.
23. 07. 2009 | 13:56

observe tinues napsal(a):

Myslel jswem, že hlavním kapitálem politologa je nestrannost. (?)
23. 07. 2009 | 14:13

Ondřej napsal(a):

4 Observe tinues: A kde vidíte stannost? A na kterou stranu? Malých stran?
23. 07. 2009 | 14:33

MS napsal(a):

MerryMan

obdivuji Váš postřeh při odhadu lidí.

Ano vzhledem k mému povolání nastává kolem mne i situace, kdy dojde k vyhloubení jámy a následně jejímu zasypání, protože byla vykopána jinde než měla být.
Jen nikdy ji nekopu já ani jiná blondýna. Vždy toto dílo vykonávají muži a to i při Vámi popisovaném případu – sázení vegetace (stromků).

Možná to bude proto, že na rozdíl od Vás, či jiných žen, žiji mezi galantními muži trvale. Oni mne svou galantností rozmazlili a já určité projevy beru jako samozřejmost. Nejsem feministka, nežiji v Americe, a proto mi tyto projevy nevadí, naopak.

Z článku pana Kubáčka bych usuzovala, že i on, zástupce druhého pohlaví, některé projevy mužů vůči ženám bere jako samozřejmost - slušné chování.

I když asi feministkou jsem, protože nechat na manželovi při jeho dovolené všechny denní starosti – to bych neudělala, vždyť i on má dovolenou a potřebuje si odpočinout, nejen já.
:-)))
23. 07. 2009 | 14:50

Joska napsal(a):

Pane Kubáčku. Vím o jedné fatální chybě Paroubka. On nám ještě (ho) neukázal, že je chlap s gulama jako Topolánek mezi svůdnými děvami u Berluskoniho. Pak se divme, že vše Topolánkovi tak stoupá - prostě je v pohodě. Přemýšlel jste jako politolog i o takové záležitosti ? Možná že je to novum a patřilo by do učebnice českého moderního kapitalismu.
23. 07. 2009 | 15:09

JAHA napsal(a):

Ad: Pepa Repa
Ja osobne som Pepinu vo Vas zatial nepostrehol. Chcel som len Vasju nastrasit:-).
23. 07. 2009 | 15:16

JAHA napsal(a):

Ad: Stejskal
Dakujem za upresnenie. Ja som si myslel (nekontroloval som IP), ci to nebude prispievatel Jirka:-).
Ktoremu sa pre istotu ospravedlnujem:-).
23. 07. 2009 | 15:19

zdesta napsal(a):

p.Kubáček. Já bych byl s tou zamilovaností davů opatrnější. Pokud si vzpomínám,tak dav jednu dobu miloval i Standu-strojvůdce.Navíc bych dodal jeden paradox demokracie.Většina nemá obyčejně pravdu.
23. 07. 2009 | 15:47

JanE napsal(a):

Chudák Jiří Paroubek.
- když to Paroubek neudělá, je lenoch a budižničema
- když to Paroubek udělá, je populista jako řemen
- když zůstane, je to korytář
- když nezůstane, je nezodpovědný a utekl z boje
- když se Jirka neoblékne, je trhan
- když se oblékne, rozmařile vyhazuje za oblečení
- když se nerozvede, dělá ostudu s málo reprezentativní ženou
- když se rozvede, je to rozbíječ rodiny
...
23. 07. 2009 | 15:48

MerryMan napsal(a):

MS:
Představte si, že moje manželka má o mně i po letech dost vysoké mínění a pokud se do mne někdo naveze, tak reaguje dost podrážděně. Moje reakce je buď vtip o mužích, nebo o blondýnách (mám jich asi 5). Takže jen a jen pro Vás:

Volá jedna blondýna druhé blondýně: Holka, tak jsem prala a zbyla mi teplá voda. Není to škoda ji jen tak vylejt?
Odpověď: Je. Dej ji do mrazáku.
23. 07. 2009 | 15:53

MerryMan napsal(a):

JanE:
Rád bych ještě doplnil. Nedávno jsem viděl film Atomový vlak a v něm vybuchla atomová puma (samozřejmě ruská) na předměstí města Denver (USA). Nebylo tam uvedeno, že za to může Paroubek. Chtěl bych tímto vyzvat naše pravičáky, aby chybu napravili.
23. 07. 2009 | 15:58

dříve ruda napsal(a):

Merry Man:

ten nick máte proto, že je s váma tolik srandy? O manželce se trochu rozepište, mustr máte nahoře. Určitě bude mít radost.
23. 07. 2009 | 15:58

zdesta napsal(a):

Marry Man. Špičkový vtip.Dám taky jeden.Dva kámoši kecají v hospodě.Jak zvládáš tu globální krizi? Ani se neptej.... Žeru plísňové sýry,piju staré vína a auto mám bez střechy.
23. 07. 2009 | 16:52

Gregor napsal(a):

On ten Paroubek je zřejmě démon nebo co. Všichni se o něj otírají, ale aleposň někdo se musí zastat těch neprivilegovaných a lidí práce.
To, že dbá na to co lidé chtějí a proti čemu jsou, je přece žádoucí. Jinak to není vláda všech občanů. Poslanci si nakonec také určují svůj plat, svoji imunitu a nikdo netvrdí, že je to populismus.
23. 07. 2009 | 21:56

Michal Macek napsal(a):

gregor:

strana ktera dela jen to co chtej lidi je politicka prostitutka!
23. 07. 2009 | 21:58

Vlastenec napsal(a):

Všichni pravicoví komentátoři se snaží záměrně veškerou předvolební kampaň personifikovat a tím nachytat ty hloupější voliče, aby volili podle tváří volebních lídrů a ne podle programů, kteří tito lídři zastupují. Tím dochází k tomu, že si mnozí lidé řeží větev pod vlastním zadkem a volí stranu, která hájí zájmy zlodějů, kteří je každodenně okrádají místo toho, aby volili ty, kteří hájí jejich zájmy. Pokud by to tito pisálkové nedělali, tak by samozřejmě ti prostí pracující lidé volili vždy strany zaměřené doleva a pouze nepatrná část těch, kterým ty různé rozkrádačky a podvody vyhovují, by volili strany typu ODS.
23. 07. 2009 | 22:10

milone napsal(a):

Vlastenče, moc se mě líbí ti pisálkové, co mají plnou hubu vlastenectví, pracujících atd. a poukazují na zlodějny těch s druhé strany. To co vyplouvá na povrh není jenom z dílny Ods, ale hlavně socanů, nebo vlastně těch, co si na ně hrají...
24. 07. 2009 | 07:19

jarpor napsal(a):

Vlastenec

A jak postupují levicoví komentátoři stran předvolební kampaně, nechcete se s námi podělit o Vaše názory ?
Ty o pravicových komentátorech jsou velice "zajímavé" a originální... :-))

Hezký den
P.S. Co je živnostník - prostý pracující člověk nebo kapitalista zaměstnávající sama sebe ?
24. 07. 2009 | 07:26

Jaroslav napsal(a):

Milý pane Vlastenče. Váš příspěvek je stále stejný kolotoč kolem toho, že pravicový přístup k životu je (podle Vás) jen o zlodějně. Ale to by znamenalo, že Váš pekař je zloděj, protože Vám rohlík prodává o 20 halířů dráž než ho stálo jej vyrobit, že obchodník co Vám prodává boty je zloděj, jelikož on boty někde nakoupil za 800 a prodává je za 1000 atd... Ale podstata celé ekonomie a následně toho, že i člověk co nemůže sám dosáhnout výdělku je státem, tedy dneska myslím úřadem práce nějak dotován sociálními příplatky. Podstata pravicové politiky ale je (a nechme obličeje co tzv. pravicovou politiku u nás představují stranou), že ten co se může sám o sebe postarat se postará! A co je pro mne zcela zásadní, že dneska tzv. sociálně smýšlející "polovina" voličů nevidí, že pravicová politika zavedla to, že lidé do jistého malého ročního příjmu neplatí vůbec !!! žádné daně. Není nic hroznějšího, než když slyším, že se chce tomu, kdo vydělává více než jiný, sebrat zásadně poměrně více. Přece už tím, že vydělává víc, tak mu více seberou, protože např. 17 % z milionu je 170 000 ale když budu vydělávat 100 000 ročně, tak nezaplatím nic a pokud třeba 250 000,- tak ca 42 000 - ten rozdíl je téměř 130 tisíc a to je myslím až dost. Pro mne je zásada aby stát bral všem lidem jen tolik kolik je opravdu potřeba na vše co stát dělá státem a co nejméně se přerozděloalo, protože na to, aby se potřebným dala jedna tisícovka se další tisícovka (možná ještě více)spotřebuje a tedy aby jí někomu stát mohl dát, tak tomu kdo vydělává více, protože je schopnější, nebo měl i štěstí, tak mu sebere ale dva tisíce, aby to přerozdělení měl kdo udělat a kde atd... Tím nechci říci, že se neděje nic zlého při pravicové politice! Všude totiž jsou lidi a lidi jsou nejen dobří a poctiví!!! Ale zásada je, že nesnáším zlodějnu posvěcenou zákonem a nepostižitelnou tedy nijak. A nějak dlouho se nemluvilo o tom, jak dlouho vydělává podnikající osoba na stát u nás a jak dlouho to je třeba v jiných státech, o kterých levicově smýšlející lidi tvrdí, že tam je vyšší zdanění osob s vyššími příjmy. Vždycky bylo pravidlo, že čím lépe se mají bohatí tím lépe se může mít i chudý, který spotřebou bohatých může získat také více. Jen to nesmí být tím, že někdo vydělává za podmínek, které má proto, že je např. politikem a má informace které se k ostatním nemohou dostat. Proč si myslíte že Standa Gross mohl vydělat "legálně" to co vydělal? Protože měl informace a jako politik měl úplně jiné možnosti si půjčit peníze na daný kšeft než kdokoliv z nás! Stále se omílající klišé o tom, že údajně prezident Klaus řekl, že neexistují špinavé peníze a že vše vyřeší ruka trhu je už trapné opakovat. Podle jeho osobního vyjádření to je totiž něco co mu bylo vloženou do úst.. Jsem pravicově smýšlející to je pravda, ale nejsem hlupák a tak vím, že není vše jen modré a oranžové. Já mám jen strach, že až budou na podzim volby, že to zase dopadne 101 ku 99. Podle mne by mělo u nás být změněno vše kolem voleb tak, že kdo vyhraje, tak bude mít 101 a hotovo. Pak ukaž co umíš na ústavní změny Ti to stejně nestačí, ale na základní směr ano. To by pak nemohl někdo z ODS tvrdit: to jsme nemohli prosadit, protože pan Lux s lidovou stranou nám to neumožnili. Je podle mne nesprávné, aby malé strany měli tak obrovský vliv na výsledky vládnutí jak je doposud mají!
24. 07. 2009 | 08:50

MR napsal(a):

ALE KEŽ PAK ! Topolánek není vůbec populární ! Prohrál volby a patří do politickýho důchodu. Jako trafiku dostane nanejvýš funkci v Bruselu, tak se to u nás dělá. Přece nepůjde dělat za 10.000Kč ... !
Další volby na podzim ? Vy myslíte, že ODS ho dá znovu do čela, aby jim prohrál i ty další ?
24. 07. 2009 | 09:24

MerryMan napsal(a):

jarpor:
Dokážete mezi našimi komentátory (jedno jestli v tisku, rozhlase či televizi) najít jednoho levicového? Zkuste jmenovat.
Jaroslav:
Nevím, proč tak agitujete pro rovné daně. Nejrovnější daň vyměřil V.I.Lenin v Rusku (nulovou daň) a nevydrželo to ani rok. Proč nejdete tam, kde rovnou daň mají (např. Rusko, Lotyšsko atd.). Tam budete spokojen.
24. 07. 2009 | 09:30

jarpor napsal(a):

MerryMan

Ta otázka nepatří mě ale Vlastenci.
Takže u kolegy...
Obvykle se porovnává něco k něčemu. Soudím, že nelze "porovnat" cosi, co je stejné. Tam směřovala má otázka.

Hezký den
24. 07. 2009 | 09:52

JAHA napsal(a):

Ad: MerryMan
Neviem, ci brojite proti jednotnemu percentu dane(napr. na Slovensku je 19 %), alebo proti niecomu inemu. Ak proti tomu, tak najdite nieco spravodlivejsie, ako rovnake percento dane z hociako vysokeho prijmu (od urcitej minimalnej hodnoty).
Alebo by sa malo zaviest v zdanovani prijmov nieco take, ako bolo za socializmu v daniach za tovar - jedna hruba kniha? Na chlieb, mlieko...zaporna dan, na auto, chladnicku, televizor, lepsie topanky...a iny "luxus" niekolko sto percent, nech to ti nenavideni bohaci zacvakaju, ked na to maju a my proletari nie! Za tym sa v postsocialistickych krajinach doteraz place. A na ine sa zabuda. I na prizmurene oci pri rozkradani. Ved keby mali spadnut vsetky rodinne domy, chaty a ine stavby, kde bol pouzity material urceny na statnu vystavbu, to by bola Hirosima!
24. 07. 2009 | 10:15

MS napsal(a):

MerryMan

vtip jsem možná pochopila, ale znáte to - blondýna nikdy neví. :-)

Na co můj rozum ale nestačí určitě - je poznámka o manželce, jejím vysokém mínění a Vaší reakci?

Já jsem se svým příspěvkem pod tímto článkem do Vás nebo do Vaší manželky navezla?
To se omlouvám, to nebyl účel mé poznámky.

V příspěvku pro Evu jsem napsala, že jsem jen jedna žena, ale názor mám shodný s autorem - mužem. To je snad jen vyslovení názoru, stejně jako u Evy. Vyslovila jsem souhlas s autorem – souhlas s “politickou“ situací v zemi.

Pokud cítíte ironii, byla směřována pouze ke slovu “většina žen“ – on byl dělán nějaký průzkum veřejného mínění, podepisována nějaká petice? A i kdyby většina a nejen žen, měla stejný názor, pak někdo jiný nemůže mít odlišný? Nechápala jsem, proč se Eva schovává se svým názorem za většinu? Je potřeba se za svůj názor stydět? Dle mého není.
Proč jsem uvedla blondýnu – už ani nevím, asi jsem zrovna něco o nich četla – jsem blondýna, nemám promyšlené jednání. :-)

Vy jste reagoval na můj příspěvek vtipem, nemám paměť na trefné vtípky, tak jsem reagovala po svém, ale že to myslím v nadsázce jsem se snažila naznačit smajlíky.

Jinak vtipy pro mne (5), vypište všechny, jsem dnes trochu v časovém presu, ale čas si pro přečtení snad najdu.

Zdravím MS
24. 07. 2009 | 11:02

ostravak ostravski napsal(a):

Je léto,i když řečeno s p. Hrušínským zdá se mi podivným býti.Ovšem ptáčci zpívat nepřestali,voda (i když mnohdy mocně) teče dál,houby rostou,cestovky krachují,Kubera dál kouří o život,mojí fenečce je horko,vůz mi jezdí a do toho všeho si počtu o úžasném Paroubkovi a Topolánkovi.Jak je nám v té české kotlině hezky!!!!
24. 07. 2009 | 11:27

Zlý zoboun napsal(a):

Je pochopitelné, že soudruzi chtějí socialisticky studovat, pak kapitalisticky žít.Tak to bylo,je a bude.Proč soudruzi? Protože to jsou soudruzi, prostě my,....pak dlouho nic ,pak plebs.ODS,ČSSD, toť strany v podstatě stejné. Nezajímá je volič, zajímá je obolus a doba předvolební.Kde jde o to zblbnout voliče.Nebo myslíte, že hrají pro nás všechny? Ty má svatá prostoto.Lidi, nechtějte, aby lidé s platy nad 40 kolíků symoatizovali s dělníkem! Proboha, nebo jste již tak blbí?
24. 07. 2009 | 12:49

Jirka napsal(a):

Nedělejte s lidí hlupáky!!!!!!!!
Nedošlo Vám, že popularitu dělají média a politologové. Celý rok kydáte na Paroubka špínu a pak se náramně dívíte, jak mu jde dolů popularita. Zkuste se opřít takhle o Topolánka a pak si to povíme. Horší premiér zatím v téhle republice nebyl a přesto média mlčí ke všem jeho kauzám.
24. 07. 2009 | 13:10

Pr(u)dič napsal(a):

Pane Kubáčku !
Sám jste napsal, že situaci zachraňuje blahosklonnost letních měsíců, období dovolených a času, kdy i mnohé přehmaty překreje okurková sezóna a tolerance letního relaxu.
Tak proč pořád Paroubka skandalizujete ? Aby modří zfanatizovaní přitroublící se zase mohli vyřádit ? Aby nezapomněli ? Sakra, kde na to ten Dalík pořád bere ?
24. 07. 2009 | 14:35

Morová rána napsal(a):

Pan Kubáček mi krásně a názorně vysvětlil, že jakožto obyčejná volička (považuji se za obyčejnou voličku, nevidím sebemenší důvod, proč bych se měla nad někoho povyšovat) jsem nemyslící stádní bytost, která sebou nechá bez zábran manipulovat. Inu, proč ne, pan Kubáček jistě ví co říká, on zřejmě bude voličem neobyčejným. (Nebo bych měla napsat "nadobyčejným"?)

Mimochodem, jsem přírodní blondýna. Když někdo vykládá vtipy řekněme zpochybňující inteligenci nás plavovlasých a jsou-li tyto kvalitní, ráda se jim zasměju. Pokud ale kdokoliv smrtelně vážně prohlašuje, že někdo nemůže mluvit na veřejnosti, psát články, či kandidovat do parlamentu jen proto, že je dobře vypadající blondýna, docela mě to uráží.
24. 07. 2009 | 14:47

Jeos napsal(a):

Dobrý den,

tak nějak souhlasím. Jak říkal Halík, lidé se koukají na politiku jako na fotbal. Ostatně jste to potvrdil i Vy, když se konala volba prezdienta. Bylo na vás vyloženě vidět, jak jste si přál prodloužení oné volby a další napětí a vzrůšo. Jeden komentátor Vás pak za ne zrovna nezaujatá vyjádření kritizoval. Pokud jde o ten pohled, že Paroubek dělá Topolánka a naopak, tak bych souhlasil. Je už ale trapné, jak se vůči sobě vymezují.
24. 07. 2009 | 15:26

Mousier napsal(a):

Hmmm, takze lidri dvou nejvetsich parlamentnich stran se pretahuji o popularitu.
Clovece, vy jste teda fakt bystrej!!!
24. 07. 2009 | 17:23

IQ Tykve napsal(a):

Pane Kubáčku, máte něco slíbeno od ODS, že se angažujete až příliš, známe Vás moc dobře a vůbec jste nepřekvapil.Jistě nebudeme volit ty, které stabilně tuto republiku akoro rozkradenou, ještě stále rozkrádají.Moc Vás zdraví Jižní Morava, nechceme zde Topolánka , ani náhodou.
24. 07. 2009 | 17:47

abc napsal(a):

Já teda nevim, jestli člověk, který sám o sobě prohlašuje, že je "politolog", má za potřebí podobný věci psát. Kdyby se pan Kubáček raději soustředil na odbornou publikačni činnost, udělal by lépe... Aspoň by se člověk dočet něco novýho
25. 07. 2009 | 06:05

george napsal(a):

To IQ Tykve: MY chceme Paroubka, slibuje nám zemi zaslíbenou, kde se nemusí pracovat (když tak jen trošičku), žen budeme mít my muži nejméně dvě (jeho pobočník už je má dnes), krizi zaženeme dluhy (ty se přece neplatí - když tak banky znárodníme) a jistě dojdeme až k Argentině. Ale nyní vážně, nebýt těch pár výlupků - Paroubek a spol., dala by se jejich strana i volit. Snad se ta parta jednou vymění a nastoupí mladší, kterým to bude myslet nejen pro sebe, ale také pro národ.
25. 07. 2009 | 07:53

Luke napsal(a):

to MerryMan 24.07.2009 09:30:51

Pan Hekrdla, Hanák, Keller - noviny Právo.
25. 07. 2009 | 09:12

jk-jiny napsal(a):

Pravicovým komentátorům bych přál vítězství ne Paroubka, ale KSČM. Ne, že bych komanče musel, ale tolik neobjektivity, špíny... Rath uvede fakt o Hitlerovi a je karikován jako on, Topol může mluvit o Es komt a noci dlouhých nožů... Kydy, že z bohatství bohatých plyne bohatství chudých platí jen a jen v sociálním státě, který chce ODS poslat do kopru, podívejte se na Jižní Ameriku a zjistíte, že z bohatství bohatých rozhodně automaticky bohatství chudých neplyne.
25. 07. 2009 | 09:42

xyz napsal(a):

to george: co tak něco chladivého na hlavičku? můžete si klidně vybrat na kterou....

Článek že je o popularitě dvou lidí? To se tedy můžu rovnou uchechtat.... Jestli k popularitě jednoho stačí pořádná dávka hulvátství a u druhého zarputilost hraničící až s posedlostí pak jsou vítězi tohoto klání oba... Měl jsem o svých spoluobčanech lepší mínění, jenže lidská blbost je zdá se být bezbřehá.......
25. 07. 2009 | 10:20

Valaška napsal(a):

Rovnost a přímost se vždy vyplatí než nezásadovost a intriky soudruha Paroubka.
25. 07. 2009 | 10:25

stále rebel napsal(a):

Pro Valaška.
Píšete:
„Rovnost a přímost se vždy vyplatí než nezásadovost a intriky soudruha Paroubka. „
Já mám bohužel dojem, že pojem „Valach“ se stalo synonymem pro lhaní a sprostotu. Možná u vás tomu říkáte trochu jinak.

ROZČÍLENÝ TOPOLÁNEK okřikoval europoslance a pustil se i do Obamy
Vyjádřil se i k schvalování Lisabonské smlouvy. Teď není na vině ani vláda ČR ani prezident. Ten, kdo zdržel schvalování, je Jiří Paroubek, upozornil Topolánek.
http://tn.nova.cz/zpravy/za...
25. 07. 2009 | 11:05

jak to vidím napsal(a):

Valach s gulami nadělal ČR ostudy již na několik volebních období dopředu.Jeho ostatní souputníci, kteří jsou s ním za vodou té zjevné ostudy možná mají méně, jsou to však arogantní a nebezpeční mafiáni, kteří nepatří ani do opozice. Bylo by jen dobře, kdyby se obrátili všichni co nejdále na jih, třeba popovídat si s Krejčířem o starých časech.
Tady je nyní strana nového politického stylu, mladých a neokoukaných tváří STOP 09. Takový kníže Trautenberg,barová zpěvanda nebo dealer s padáky , které zaručeně padají jí neochvějně dovedou k mozkovému centru dealera - k lihovarům.
25. 07. 2009 | 11:24

Bubuň napsal(a):

To co napsal paní Petra se mi líbilo, proti tomu co říká Paroubek nejsem.Chyby děláme každý, ale jenom u někoho se to stále prezentuje a u jiného se nad tím mediálně zavírají oči. Topolánka a jeho ODS nesnáším. Je mi jedno který ze zdejších pisálků neustále útočí proti levicovým stranám. Faktem ale zůstává, jestli pravice v této zemi vyhraje podzimní volby, českému člověku se povede zle a pak bude už těžko bycha honiti. Všichni máme v paměti jak vládlo ODS s převahou v parlamentu( Julínek, Langer, Řebíček,Topolánek,... . To nesmíme znovu připustit.
25. 07. 2009 | 11:26

HONZA napsal(a):

BylJsem na předvolebním shromáždění čssd abych si poslechl pana Paroubka živě a tam tak lhal že tomu snad i věřil.A co se týče dopisu co o něm napsala jeho milovaná,kdyby za něco stál tak ji to nedovolí otisknout. Také je dobré si připomenout vyjádření jeho 1.manželky.Normálně uvažující člověk se musí pousmát,když ne nic jiného.
25. 07. 2009 | 11:34

Lysaňa bežala napsal(a):

Vždycky když slyším v ČT nebo někde čtu Kubáčka nebo Kubáska, či jak se ten velikán jmenuje, zamáčknu slzu dojetí. A dumám, kdo mu je na kavkách čím zavázán...
25. 07. 2009 | 13:37

stále rebel napsal(a):

Pro HONZU.
Honzíku, řekni nám něco o tom dopisu a taky něco o způsobu, jak jí měl zabránit v jeho otisknutí. Budeme ti moc vděční.
25. 07. 2009 | 18:40

takyžena napsal(a):

Já při čtení ódy jsem pořád myslela na jeho bývalou ženu a skrzevá tyto pomyslné brýle se mi Paroubek jevil různě barevně,jen ne jako galantní,pozorný,...brrr-toť za sebe coby ženu.Souhlasím s pisatelem
25. 07. 2009 | 22:26

kubáčková napsal(a):

Milý pane Kubáčku,
příště zkuste psát trochu zajímavěji, možná se pak Váš blog aspoň o sto čtenářů přiblíží glorifikaci hloupoučké paní Jiřího Paroubka. Příště Vám přeji více objektivity a talentu.
25. 07. 2009 | 22:46

111 napsal(a):

Paroubka vůbec nemusím, je to trapná figurka, to Topolánek za to opravdu nemůže, protože dostal genetickou výbavu od svého skutečného otce, kterým nebyl nikdo jiný, než dobře aneblaze známý tajemník KV KSČ Mamula. Je to stejné hovado a nemůže za to, co???????
26. 07. 2009 | 13:26

PDG napsal(a):

A odkud bereme jistotu,že dopis médiím napsala Paroubkova manželka?Je v médiích ještě něco pravdivé?Jednoznačně pro ČR platí:Je to hnus, co ty noviny píšou.
26. 07. 2009 | 15:45

John Cuckoo napsal(a):

morova rana Nejmenovala jste se za svobodna Morova rana v Praze? Jinak si z toho nic nedelejte, vsichni jsme anonymove a tak si to pekne uzivame. Jako inteligentni slusni lide si nerikame "zalez ty vole voprsklej", nybrz se to zde hemzi zazracnymi psychiatry rozdavajicimi na dalku bezplatne diagnozy.
26. 07. 2009 | 16:39

John Cuckoo napsal(a):

Kdysi jsem zazil pani, ktera kazde rano pela v praci ody na vcerejsi ciny a vtipne poznamky sveho genialniho manzela. Zeny ji poslouchaly s napjatou tvari a kdyz odesla zacaly se strasne smat az se snad nektera i pocurala. Je ovsem pravda, ze pani Paroubkova to tedy nebyla.
26. 07. 2009 | 16:48

John Cuckoo napsal(a):

IQTest Prozradte laskave, kolik kavek se na ten Vas test tak priblizne chytne. Ve Svejkovi byl takovej podobnej obchodnik jako vy a prodaval analyzu moce, nez ho nejakej cholerickej domaci zmlatil
26. 07. 2009 | 16:58

Ivan Hochmann napsal(a):

Běžte s taji popularity do řitě!

Ode dneška jak uslyším,nebo uvidím "Paroubkovi",nebo "Simpsonovi"a pod.,,,,,,zavírám,odpojuji,překlikávám,odcházím.

Až se to naučí dělat většina lidí,tak také nebudou mít všelijací mudrci,analytici a lektoři o čem kecat a vymýšlet hovadiny.

A už vůbec nebudou tak pitomé diskuze jako tato.

Nazdar Ivan.
26. 07. 2009 | 20:08

Ronaldo napsal(a):

Jen nevolte čssd (Paroubka, Ratha a Haška).Jsou to politici, kteří žijí na slibech a oblbování českého stáda. Jinak nic dobrého nepřináší. Co slíbí, tak nedodrží.To jsou jenom předvolební sliby. Potom se budou vykrucovat, tak jak to dělá Ráth s 30 Kč.
27. 07. 2009 | 06:10

ali napsal(a):

Ronaldo
..si piš, že ne :o)
28. 07. 2009 | 18:28

TUTORIAL TIPS AND TRICKS napsal(a):

Danke f information
01. 09. 2009 | 00:40

prasátko pepina napsal(a):

morova rana Nejmenovala jste se za svobodna Morova rana v Praze?
19. 12. 2009 | 00:22

Speed Dating in Chicago napsal(a):

Chicago First Dates
08. 02. 2010 | 05:58

Danielrila napsal(a):

Hello. And Bye.

http://somepaydaylounz.com - mr fitz
27. 02. 2014 | 14:37

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy