Boj o charakter státu

02. 12. 2008 | 09:20
Přečteno 6658 krát
Knihy Jaroslava Kmenty o kmotrovi Mrázkovi poměrně přesvědčivě nastiňují plastický obraz naší politiky jako oblasti prorostlé korupcí shora od politických špiček dolů až do gangsterských nížin. Kmenta popisuje, jak se každý akt státní správy, který se nějak týká převodu peněz a majetku, zakázek nebo který lze nějak „zobchodovat“, proměňuje v ryze lobbistickou akci založenou na principu: uspěje ten, kdo zaplatí větší úplatek nebo kdo účinněji zastraší.

Dvojky, trojky, bůry (částky úplatků v milionech), kterými se „zalévají“ poslušní politici a úředníci, nebo kompra, kterými se naopak zastrašují, jsou nová slova, která naplňují politologický slovník novodobých politických gangsterů a darebáků. O klid na práci se pak starají vybraní státní zástupci a policisté, kteří pacifikují své neklidné kolegy, jež nesmyslně zabrousili do kauz, na nichž je „vyšší“ zájem.

Nedávný rozhovor s bývalým šéfem Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu plukovníkem Kubicem ve vší nahotě odhaluje, že politikové policii jasně drží na uzdě, aby nevyšetřovala korupční kauzy, do nichž jsou politikové namočeni. Dohromady to celé funguje tak, že politikové zajistí, aby se zakázky dostaly za předraženou cenu v domluvených výběrových řízeních těm správným firmám, gangsteři a majitelé správných firem to zobchodují a následně vyplatí bůry neboli prostě zalejí potřebné, vybraní státní zástupci a policisté dohlédnou na to, aby do toho nějaký pomatený policista nestrkal nos.

A že tato praxe nebují jenom na centrální úrovni, ukazuje nahrávka rozhovoru vedoucího činitele ODS v jihomoravském kraji se stavebním podnikatelem, z něhož vyplývá, že praxe podvodných výběrových řízení předem určeným firmám za úplatek je založena na do detailu propracovaném systému, kde jsou dokonce předem dané taxy provizí. Člověka náhle napadne, že možná taková korupce není jen v jednom kraji, ale ve většině regionů, možná i na obcích.

Pamatuji si, jak jsme v dřevních dobách na počátku devadesátých let tolik věřili nové generaci starostů a komunálních politiků, kteří do vysoké politiky vnesou věcnost a odbornost. Možná je to tak, že politikové se v komunální politice naučí především krást, aby to pak na centrální úrovni rozjeli naplno.

Určitě se tak nechovají všichni, to by bylo i proti přírodním zákonům. Nicméně velká část politiků se naplno věnuje tzv. ekonomickým otázkám neboli korupčním praktikám. Těmto politikům, nazývaným ironicky političtí ekonomové, jsou ukradené ideologické otázky, protože se starají o různé privatizace, udělování dotací a licencí, ale o to více ovlivňují reálnou politiku. Nepochybně existuje řada politiků, kteří jsou v politice z ideových důvodů a kteří se snaží podle svého zlepšit poměry v zemi. Nicméně nemohou tito čistí politikové prostě nevědět o temných aktivitách „politických ekonomů“ minimálně proto, že se jim pak bez protestu podřizují. To, že o tom věděli a nezabránili tomu, z nich činí spolupachatele.

Pokud jsem to dobře pochopil, tak politické strany počítají s tím, že volič se nakonec smíří s tím, že občas vybublá nějaký ten skandál, obětuje se jedna figura, časem se na to zapomene a jede se dál. Politikům stačí prezentovat se jalovým pseudopolitickým hašteřením a tím tzv. dělat politiku. Klasickým příkladem jsou poplatky u doktora, které nic neřeší, ani nijak moc nebolí, ale jsou vítaným populistickým politickým materiálem pro pseudopolitiku. Jak je možné, že regionální ODS zapojené do krajských vlád tak ochotně přistupují na rušení poplatků, což je oficiálně politika jejich strany? Jenže proč by poplatky spolu s ČSSD v krajích nerušili, když odměnou jim za to bude účast v krajských radách a tím i přístup ke společnému obohacování se na zakázkách nebo dobře placených místech. Konec konců se to už naučili, tak proč by je vítězní socialisté nevyužili.

Já nevím, do jaké míry jsou náš stát, kraje a komunální sféra prorostlé korupcí a mafiemi. Cokoliv se proflákne ven, je totiž jen omylem nebo díky tomu, že to na sebe rozhádané skupiny z pomsty vyzradí. Policie v tomto ohledu nedělá nic, takže řádnou cestou se nic nedozvíme. Já se jenom mohu orientovat podle toho, že máme například třikrát dražší dálnice než v Německu. To prostě jinak než korupcí nelze vysvětlit. Také si říkám si, když to jde v jednom kraji, v tomto případě v jihomoravském, proč by to nešlo v ostatních krajích. Jsou tam snad jiní a čestnější lidé? Těžko.

Kladu si otázku co s tím? Je možná vůbec nějaká náprava nebo jsme odsouzeni žít s neustálým stále více se naplňujícím podezřením, že si z nás politikové dělají dobrý den a vydělávají na naší lhostejnosti a bezmocnosti. Koho teda volit? Je vůbec možná nějaká politická strana, která by nepodlehla korupčnímu pokušení? I kdyby taková byla, jak jí to po tom všem mohu věřit? Co je to vlastně za stát, v němž žijeme? Je to stát mafiánů a zkorumpovaných politiků, nebo je to pořád náš stát, který by měl sloužit nám a ne zlodějům? Nevím.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

vaclavurban napsal(a):

Pane Šterne, chtělo by to dát do odstavců. Takhle se to fakt blbě čte.
02. 12. 2008 | 09:27

stejskal napsal(a):

Stalo se, pane Urbane ;-)

Libor Stejskal, editor blogů
02. 12. 2008 | 09:31

vaclavurban napsal(a):

Pěkný článek.
02. 12. 2008 | 09:33

vaclavurban napsal(a):

Díky, pane Stejskale.
02. 12. 2008 | 09:34

Wegg napsal(a):

Chce-li Klaus organizovat tažení proti Evropské unii,
do níž nás před lety kdovíproč přihlásil, nechť mu k tomu zdraví slouží, ale ať si v tom případě laskavě sbalí raneček a vypadne z Hradu.
vice:

http://czech-bohemia.blogsp...
02. 12. 2008 | 09:40

Martin B. napsal(a):

Samozřejmě, že to takto funguje a pokud se chcete v politice někam dostat, musíte se do systému zapojit, jinak jste nebezpečný. Voličům se předhodí nějaké téma ke štěkání - poplatky (aby si zaštěkali levičáci) nebo sociální výdaje (aby si zaštěkali pravičáci) a jede se dál, močálem temným podél bílých skal. Co na tom, že dávky pro nezaměstnané v současnosti činí reálně pár miliard, na někoho je potřeba ukázat, aby se oni za rohem mohli v klidu dělit o kořist.
02. 12. 2008 | 09:45

juvel napsal(a):

Takhle truchlivé čtení snad nemůže být ani pravdivé. Ale kdyby situace byla jen z poloviny taková,dostali jsme v listopadu 1989 z louže pod okap.
02. 12. 2008 | 09:55

Rtfm napsal(a):

A co by mohl jeden čekat, do politiky se dostali lidi vyrustající za totáče, kteří se řídí heslem, kdo nekrade okrádá rodinu a tak to vesele jede. Problém vidím spíš v tom, že se tyto modely chování budou předávat dále a tak z tohoto politického hnojiště nidky nevybřednem.
02. 12. 2008 | 09:59

mirekP napsal(a):

Výše uvedený článek velmi zřetelně ukazuje to, co se mi v nejasných náznacích usídlilo v hlavě.
Velmi stručné a výstižné. Děkuji.
02. 12. 2008 | 10:02

RUMCAJS napsal(a):

Čím více peněz dáme politikům do ruky, tím více budou přitahovat Mrázky s Pitrama. Proto se trochu bojím, že současná krize bude jenom voda na jejich mafiánský mlýn.
02. 12. 2008 | 10:14

Janovec napsal(a):

Nejlépe bude vinu za tento krajně nepříznivý stav svést zase na komunisty. Koneckonců černé peníze jsou také peníze, a když je vezmete do ruky a přičichnete k nim, tak Vám garantuji, že na nich ta černá barva nebude vidět, ani žádný smrad nebude cítit. Zažili jsme pro to podporu na nejvyšších místech.

O čem je velká korupce především? Je to zřejmě o poctivosti státních úředníků na jedné straně a na druhé straně o zásadovosti našich průmyslových kapitánů. Malou korupci jsme asi zažili skoro všichni.

Málokomu z nás stačí pouze jeho mrzký plat k pokrytí všech potřeb. A to naštěstí o některých hodně drahých potřebách vůbec nevíme, nikdo nám nestačil zatím upozornit, že takové existují.

Když se majitel nějaké stavební firmy octne v tvrdém konkurenčním prostředí, ve kterém se těžko shání nové zakázky a ve firmě má tolik hladových krků, jakpak se asi rozhodne, když má v podstatě na vybranou jen propouštění vlastních zaměstanců, snížování vlastního příjmu, nebo se mu nabízí někomu něco šoupnout? Jak asi zareaguje?

Bude propouštět, nebo si snad odtrhne od úst? Mně se zdá logické, že se rozhodne pro uplácení. U nás se za úplatky tak maximálně obviňuje, ale jak všichni víme, většinou ani neobžalovává, natož pak odsuzuje k patřičnému trestu. Podporujeme to všichni, někteří jen trapně čumí, že jsou mimo mísu. Jako já.

V tomto systému je korupční jednání stejně přirozené jako je faul v hokeji. Počítá se s tím, jsou na to pravidla a tresty a zatraceně to oživuje hru. Příkladem může být dohodnutý box v NHL.

Já se osobně divím inteligentnímu panu Šternovi, že o tomhle tématu vůbec mele na svém blogu. Spravedlnost u nás má klapky na očích a zašpuntované uši.
02. 12. 2008 | 10:29

student napsal(a):

Chyba je v Havlovi, že ostře nevystoupil proti funkcionářům SSM. Ti teď zaplevelili českou politiku.
02. 12. 2008 | 10:30

David napsal(a):

Pane Štern,

perfektní, výstižná analýza této velmi smutné skutečnosti.

Podle mých životních zkušeností Vás mohu ubezpečit, že bohužel to přesně tak funguje, jak se říká „od Šumavy k Tatrám.“ Celý náš stát je touto korupcí a mafiemi přímo prorostlý.

Co s tím? To je velmi těžké. Naděje umírá poslední. Musel by se stát zázrak, že by tady vznikla nová politická strana – pro slušné lidi, a i tak by ta změna byla velmi pomalá. Nestačí se spoléhat na to, že až generace komunistů vymře, tak že už tady bude pořádek. Tady je snad nejhorší to, že ti staří darebáci zase zaučují ty mladé.

Chtěl bych sdělit velmi zajímavou myšlenku, která pochází od významného rakouského psychologa Viktora Emanuela Frankla, který prožil několik let v koncentračním táboře za 2. světové války. V.E.Frankl: „ na Zemi jsou jen dvě lidské rasy – lidé slušní a lidé neslušní … Žádná skupina není složena výhradně z lidí slušných nebo naopak z lidí neslušných.“

Já dodávám, to je to podstatné dělení společnosti, které jediné má smysl. I lidská společnost je proto „geneticky“ rozdělena na tyto dva póly. Podle mých životních zkušeností proto nemá smysl dělit lidi na chytré a hloupé, černé a bílé, věřící a nevěřící, pravicově nebo levicově orientované, bohaté a chudé a podobně, ale má praktický smysl dělit lidi jen na ty slušné a ty neslušné. Myslím si, že jedině takové dělení společnosti má smysl a je nutné aby slušní lidé se spojili.

V této souvislosti bych ještě citoval z knihy Benjamina Kurase „Jak přežít padouchy“, který můj názor velmi pěkně vystihuje. Cituji ze str.186, kapitola – Sdružování. „ V počtech je síla. Vyhledávat lidi podobně smýšlející, podobně toužící, podobně jednající, s podobnými cíli. Společně pěstovat nepadoušství, společně čelit padouchům. Lidská práva a důstojnost se dají budovat a udržet jen ve společenství, které má moc je bránit a zaručit. Slušní lidé mají povinnost nebýt slabí. Obrovskou sílu dává už samotné vědomí, že v něčem nestojíme sami. Jako všechno na světě, i slušnost je nakažlivá, když ji provozuje dostatečný počet lidí, po kterých se ostatní mohou opičit. Když vidí, že se jim to začíná vyplácet. Dřív nebo později se začnou opičit i padouši. Když zjistí, že se jim to vyplatí. Prosazovat zákony a pravidla slušnosti s organizovanou podporou zájmových skupin. Je-li to neproveditelné v rámci politického systému a politických stran, provádět veřejný nátlak prostřednictvím sdružení a spolků.“ Konec citace.

Podle mého názoru je už nejvyšší čas, aby všichni slušní lidé, a to bez rozdílu barvy pleti, náboženského nebo politického vyznání, úrovně vzdělání se spojili a vytvořili tak sílu, která by mohla, účinně čelit zlu, které nás stále ničí.
02. 12. 2008 | 10:35

vfischer napsal(a):

2.12.2008
Dobrý den, vážený pane,
neznám Vás, ale máte zlatou medaili !!! Tak přesně tak !!! a ne jinak to funguje ve státě kde musíme žít!!! Tak přesně tak se dělá takzvaná politika! Politika kšeftu politika urvi co můžeš! Modrý, zelený, červený - všechno je jedno, základní podstatou je systematické, nepostižitelné loupeživé rozkrádání státní kasy zbohatlickou oligarchií gagstersko mafiánskými způsoby!!! Je to strašlivé a depresívní pomyšlení. Je to šílenství bezbřehé chamtivosti, arogance moci a pocit bohorovné nepostižitelnosti na všech úrovních státní byrokracie! K tomu ještě musíte dodat, že tato loupeživá sebranka nám den co den ze všech obrazovek, rádií, počítačů a jiných medií zvrací do obličeje svoje moudra a předvádí svoji licoměrnost a lžimorálku! Finále tohoto stavu je skutečnost, že celý stát a státní moc s celou armádou úředníků, policajtů a soudců se pro takzvaného řadového nebo chcete-li normálního či prostého občana (obyvatele, člověka zde žijícího) stává úhlavním nepřítelem, škůdcem, nepřekonatelným molochem, kterého je třeba podvést kde to jde a proti kterému je třeba se bránit všemi možnými způsoby, kterému nelze nikdy věřit !! Podle toho máme co máme ! Za dva roky budou další volby - ale prokristapána, koho budeme volit ????? - nebo půjdeme taky střílet?
02. 12. 2008 | 10:37

třebaKarel napsal(a):

A já si zas myslim že je to trochu přitažený za vlasy . Tam kde by se cesta vaší myšlenky mohla větvit , sledujete jenom jednu větev .
Pokud chcete dospět k obrazu apokalypsy , rozumim tomu , ale proč ?
Jak víte že se na rušení poplatků nedohodli proto , aby mohli dělat něco víc než jen koukat ? Ten úmysl který předjímáte se sice nabízí , ale jestli to tak je , nevíme ani jeden .
tK
02. 12. 2008 | 10:41

Janovec napsal(a):

Milý pane Davide,
založte si novou stranu a když budete úspěšný, poznáte po čase, kdo Vám tam všechno nalezl. Úspěch je předpokladem určitých benefitů a ty benefity svým medovým pachem přitahují vosy a medvědy.

Nebo se přihlaste mladému panu Klausovi, třeba Vás do takové nové slušné strany přibere. Jsem zvědav, zda po čase zůstanete slušným. Ano, či ne? Jste ochoten se za svoji slušnost zaručit, až se před vámi objeví nějaký "zajímavý" návrh? Za sebe o tom radši vůbec nepřemýšlím.
02. 12. 2008 | 10:46

Rtfm napsal(a):

to třebaKarel: sice nevíme jak to je doopravdy, ale zdá se mi, že varianta jak ji nastínil p.Štern je přece jenom pravděpodobnější. Než úplná ztráta vlivu, tak raději obětujeme cokoliv třeba i program vlastní strany.
02. 12. 2008 | 11:08

Michal Macek napsal(a):

no jo ve stredoveku by je dali na pranyr.po 2 dnech,az by byli celi od blata a shnile zeleniny by se propustlili,myslim ze chut na korupci by je presla :)) to same nepoctvivi obchodnici - ve 14 stoleti by je vykoupali v kosi ve Vltave (coz by ted v listopadu jiste nebylo nic prijemneho) dnes max nejak pokuta.......
02. 12. 2008 | 11:13

třebaKarel napsal(a):

Rtfm ,
pravděpodobnější určitě je . když se ale začnem koukat takhle na politiky jako celek , dosáhnem toho , že ti vyvolávaní slušní zmizí úplně , nemají takovou hroší kůži aby to vydrželi , to je důvod mojeho brždění .
Nebýt toho , nemám nic proti rychlý jízdě .
tK
02. 12. 2008 | 11:17

čtenář napsal(a):

Nevím, co je výstižného a objevného v tomto článku. Kdo chce tak vidí a slyší už dávno, jaké že to tu máme poměry. A aby bylo ještě jasněji, tak je třeba dodat, že toto není ryze české specifikum. To je prostě systém ve své syrové podstatě.
Jak pravil jeden můj známý: Víš , co je nejhorší? Že nás už nic lepšího nečeká.
A pane Šterne , vy jste u toho byl , když se tyto poměry formovaly. To jste to neviděl, nechápal... to jste prozřel až teď ? Pokud ano, tak to je hodně velká bída.
A abychom si něco ujasnili, tak vy jste ve svém článku /ale nejspíš nechtěně/ popsal dění kolem amíckýho radaru. Stejně jako v systému, ve kterém žijeme, nejde o nějaké slušné a funkční poměry, nýbrž o bordel a zlodějnu, tak přesně v případě brdského radaru nejde o bezpečnost /naší už vůbec ne/ a funkčnost , nýbrž o ještě větší napakování se už napakovaných a iluminátskou tvorbu poměrů do nadcházejícího období nedostatku surovinových zdrojů.
Možná o tom něco objevného napíšete , až budete v důchodu.
02. 12. 2008 | 11:25

Rtfm napsal(a):

to třebaKarel: Souhlasím s Vámi, že se to musí brát s rezervou i v politice se najdou slušní lidé a dost věcí se povede, ale to se v mediích neobjevuje, což je možná trochu škoda, jelikož by ten pocit, který p.Štern tak pekně nastínil nemusel být tak zatra přesvědčivý.
02. 12. 2008 | 11:26

Al Jouda napsal(a):

Řešením je zavést tělesné tresty za podvod a korupci. Ono takových 25 ran devítiocasou kočkou je nezapomenutelný zážitek.
02. 12. 2008 | 11:28

čtenář napsal(a):

to třeba Karel: Vlastně díky tobě jsem kontaktoval Pražský Výtěr kvůli možnému společnému hraní. Ale nevyhovoval termín.
Zdravím.
02. 12. 2008 | 11:28

Rtmf napsal(a):

to čtenář: radar bych do toho vůbec netahal trochu jiný typ problému :), české specifikum to sice není, ale u nás politik přežije téměř cokoliv, což na západ od nás není pravdou a tím pádem si dávaj i většího bacha :)
02. 12. 2008 | 11:34

Artur napsal(a):

Pane Šterne, moc hezky jste to napsal. Je to ale i výsledek Vaší práce a Vašich kamarádíčků. Kvůli loajalitě v partě disidentů, tedy těch, kteří mají nejsprávnější nebo snad nejpravější názor, jste si mnohé navzájem odpouštěli. Zbahněli jste, jen ten antikomunismus vám ještě nevyčpěl. Rozhlédněte se okolem sebe a pokud budete chtít vidět, najdete lidi slušné a poctivé. V tom Vašem seriálu jste také dost nadržoval. Přestaňte všichni blbnout na entou, i s tím Vašim nástupem bolševismu, ten je výsledkem vaší práce, lidi už nevěří ničemu. Ta zaťatost (nikoliv zísadovost, to je něco jiného) ČT je už mnohým k smíchu.
02. 12. 2008 | 11:38

Janovec napsal(a):

Vážení kolegové, poslyšte,
třeba až u nás amíci instalují v Brdech tak blízko od Prahy (asi 70km)ten dokonalý XBR radar, třeba ten radar tu korupci rozkryje, jako se to málem podařilo panu Kubicemu. Třeba ten radar bude mít schopnost odposlouchávat a vyhodnocovat hovory mobilních telefonů po celé republice, nebo kdoví co ještě s takovým dosahem. Budu mít pocit úplného bezpečí, když budu vědět, že mi Big Brother naslouchá a chrání mne svou dokonalou geometrií.

A pak už to naše NSZ ani jiná justiční služba nebude moci zamést pod koberec. Těším se.

Ovšem za předpokladu, že protláčení a schvalování toho radaru proti vůli obyvatelstva neprovázela rovněž pořádná korupce. Co tomu říkáte?
02. 12. 2008 | 11:42

NN napsal(a):

Setkali jsme se s tím, jak funguje celý normální svět a smí se o tom psát, smutné, ale snad ne katastrofa, všude se najde pšenice mezi koukolem
02. 12. 2008 | 11:49

David napsal(a):

Pane Janovec,

mohu Vás ubezpečit, že mám poměrně dostatek vlastních zkušeností o tom jak fungují naše politické strany zevnitř. Je pravda, že zatím dříve nebo později ovládl každou stranu mafiánský klan, který vytlačil ty slušnější.

Jinak co se týká nové politické strany o které se nyní mluví, tak si nedělám žádné iluze, protože stále platí, že „jablko nepadá daleko od stromu.“ Pan prezident Klaus má totiž na mravním stavu naší společnosti svůj nezanedbatelný podíl. On nás přesvědčoval, že nezná špinavé peníze a že o peníze jde až v první řadě, čemuž uvěřila snad polovina národa a podle toho to taky u nás vypadá. Takže nyní sklízíme jen to, co on a jemu podobní tady zaseli.

K Vašemu, cituji: „Jste ochoten se za svoji slušnost zaručit, až se před vámi objeví nějaký "zajímavý" návrh? Za sebe o tom radši vůbec nepřemýšlím.“

Tak já, na rozdíl od Vás, jsem o této otázce přemýšlel už velmi dávno. Zatím se mohu zaručit jen svým dosavadním životem, že jsem i odolal vstupu do KSČ z prospěchářských důvodů. Navíc v mém žebříčku hodnot jsou peníze až na šestém místě, takže se vůbec nebojím, že by se někomu podařilo mne zkorumpovat. V této otázce mám už jasno.
02. 12. 2008 | 12:18

stejskal napsal(a):

Opravdu je to takto jednoduché, paní či pane NN? ;-)

Už jsem se pomalu obával, že jsem jediný, kdo to takto vidí (a začínal si myslet, že chyba je ve mně).

Libor Stejskal
02. 12. 2008 | 12:35

třebaKarel napsal(a):

Ahoj Čtenáři ,
Výtěr je moc prima , kdybys hrál někde v Praze , dej mi prosim vědět , přijdu Vám dát vydělat :-) . Už se strašně těšim na jaro , až z nás všech ty podzimní nálady z chmury slezou . A budeme předsedat víščemu .
Ahoj tK
02. 12. 2008 | 12:41

SuP napsal(a):

NN -
Pšenice mezi koukolem?
Tak téhle básnické zkratce jsem příliš neporozuměl.
Nevím, škol mám málo, ale viděl bych to pořád spíš obráceně.
02. 12. 2008 | 12:54

oranžový napsal(a):

Tak pan Štern , nám představil to, jak
se v kuchyni vaří dobroty.

Že daňový poplatník platí suroviny na ty dobroty? Ano, navíc z těch dobrot a
pamlsků ... ochutnat nedostane.

Ještě mu je vykládáno, že za proviant
bude muset připlatit a navíc - jako
bonbonek nakonec:
Jsou kuchyně, kde jsouc dobroty sežrány a
účet za ně neuhrazen.
Spěchejme proto rychle uhradit všecko...
... co na tom, že ti co nacpali se ...
... dávno pryč jsou.
02. 12. 2008 | 12:55

Silvie napsal(a):

Po převratu, když přišlo rozčarování z toho, že život ve světě pravdy a lásky je nerealizovatelný, zrodil se další mýtus. Začalo se mluvit o několika generacích, které musí vymřít, aby do politiky přišli bolševismem nezatížení mladí lidé. Ale chyba lávky - oni se "v tom" ti mladí "perspektivní" hoši rychle naučili chodit a dnes jsou ještě bezohlednější a arogantnější ,nežli jejich učitelé. Pokud má někdo o budoucnosti téhle země iluze, já už je rozhodně nemám. Viditelně rozhozený a vyčerpaný Topolánek v neděli na Primě vyjádřil pochybnost nad tím, stojí-li Češi vůbec o pravicovou politiku. Myslím, že udělal správné závěry - nestojí! Dají se koupit za 30 korun a pofiderní sociální "jistoty".
02. 12. 2008 | 12:56

oranžový napsal(a):

Tak tak Silvinko ...

I ten muž , o kterém píšete - máslo na
své hlavě má .
Nemá ho však takové množství .. jako

další, další a další.

No a ti mladí / zkažení starými / .. ?

To je to, co je problém.
Proč ?
Ptotože jsou mezi nimi NÁMI stejně mladí
... leč slepí a hluší ... se sluchátky a
muzikou v uších.
Vědí co je IN ... z hudby.
Nevědí NIC o životě a politice.
Nezajímají se.
02. 12. 2008 | 13:02

SuP napsal(a):

Pane Šterne -
Jak pravil feldkurát Katz:"Kořalka je jed!"
Úplatek je svinstvo - bezesporu.
Ale i úplatek má několik kategorií.
Jak správně poznamenal "Janovec" -
pokud podnikatel (FIRMA) pomocí úplatku získá byť poněkud předraženou zakázku, v rámci té zakázky UDĚLÁ zadanou PRÁCI, zainvestuje rozvoj firmy, zaplatí spoustě lidí mzdu, zaplatí spoustu peněz na daních a ještě v důsledku dobrého příjmu spoustu peněz utratí a naplní fond DPH.
Získá - li úplatek nepodnikatel (třeba socan), který firmu nevede, ale je u zdroje rozdělování práce, z jeho úplatku žádný užitek není ani náhodou. Peníze neinvestuje do podnikání, protože to neumí. Bojí se, aby někdo nepřišel na to, že vzal úplatek, tak si peníze syslí doma, maximálně je uloží v bance. Tam se zase bojí, aby o ně nepřišel finanční krizí, tak lobbuje za 100% státní záruky vkladů. Tím samozřejmě zase jen vytáhne z nevinných lidí další peníze na státní garance - stát si totiž nechá všechno zaplatit. Ten, kdo úplatky nebere, nemá tolik, aby o to v bance mohl přijít.
Takže - úplatek JE svinstvo. A hlavně v některých rukách.
02. 12. 2008 | 13:10

SuP napsal(a):

Jinak - docela by mě zajímalo, kolik ty informace pana Kmentu stály a komu za ně ten úplatek vysolil.
02. 12. 2008 | 13:12

boh napsal(a):

Minulý týden po sobě nakonec přece jen zanechal i něco příjemnějšího než Klausovu nenávistnou protievropskou hysterii: Senát ve čtvrtek schválil ústavní většinou obě smlouvy týkající se amerického radaru. Snad jen jeden postoj stál za povytažení obočí: dole zůstala i ruka novopečeného senátora Jiřího Dienstbiera. Ale aspoň že byl západním směrem vyslán pozitivní signál z horní komory parlamentu, když už o sněmovním a hradním optimismu pod Řípem nemůže být řeč. Vice zde http://czech-bohemia.blogsp...
02. 12. 2008 | 13:21

oranžový napsal(a):

Úplatek je úplatek

Přito zakázka to veřejná ... z peněz
daňového poplatníka - přesná suma jest.

Na co tedy všimné dávat... a komu ?

Tomu, kdož již bezesporu dobře placen
jest ???

Mohlo by to vypadat takto :

Koupíte si meloun a zjistíte, že je prázdný.
Zeptáte se proč je prázdný ?????
a dostane se vám odpovědi:
Je prázdný proto,protože by jsme je tu jinak neměli.

To je divné ... co teď ?
No nic, budeme chtít MELOUN opravdový a
chutný.
02. 12. 2008 | 13:24

Janovec napsal(a):

David:
Ostatní nechť mi prominou a nečtou to dál!
Byla doba, pane Davide, že jsem v téhle virtualitě na blog/aktualne používal nick David já osobně. Měl jsem ho historicky zapsaný ještě z doby, kdy tu nebyl internet. A rozhodně to tedy nebylo za spisů STB.

Až jsem tu náhodou objevil pro mne nový nick David, který mi byl slohově a obsahově strašně podobný, až jsem si kolikrát říkal, jestli se při čtení Vašich příspěvků náhodou nedívám do zrcadla.

Já jsem svého Davida radši opustil, abychom se navzájem nepletli a zvolil si nicka nového Janovcového. A Vám přeji hodně štěstí. Jsem konečně rád, není špatné mít někde vedle nějakého dobrého Blížence. Mimochodem můžete mi sdělit, v jakém znamení jste narozený?
02. 12. 2008 | 13:31

kočka šklíba napsal(a):

Jak tu správně někdo napsal, nic objevného, tento systém úplatků funguje například v Praze už někdy od roku 1990-91. A vždyť jenom kolik desítek, možná stovek, publicistických pořadů na toto téma bylo v televizi. Ale psi štěkají a karavana jde dál.

Silvie vůbec nechápu co jste tímto chtěla říct:"Viditelně rozhozený a vyčerpaný Topolánek v neděli na Primě vyjádřil pochybnost nad tím, stojí-li Češi vůbec o pravicovou politiku. Myslím, že udělal správné závěry - nestojí! Dají se koupit za 30 korun a pofiderní sociální "jistoty"."
Tedy snad ne to, že pokud by voliči podle Vás volili pouze pravicovou politiku(tedy asi ODS), že by volili ty, co neberou? To je ale opravdu směšné, naopak, vždyť v kolika krajích Vám to politici ODS předvedli, že nějaká "reforma" a poplatky jsou jim ukradené, hlavně, když zase budou u koryt. A to nemluvím o tom, že jednak v blogu máte jeden příklad , kde právě politik ODS jaksi má hlavní roli a nebo co takhle Karlovy Vary? Je to jedno, kdo tam je, jedou v tom všichni, a nemá to absolutně nic společného s pravicovou nebo levicovou volbou, natož s poplatky.
02. 12. 2008 | 13:31

Silvie napsal(a):

Tedy Oranžový, vaše poetické paralely jsou pro můj mozek( a tělo bojující se zákeřným chřipkovým virem) poměrně náročné. Ještě trochu Pocestného a notně se mi přitíží...
02. 12. 2008 | 13:31

Silvie napsal(a):

Kočko, no právě, že jsou v tom všichni...
02. 12. 2008 | 13:33

Monika napsal(a):

Potřebný článek. Irský novinář MacIntyre na otázku, kterou si autor klade v závěru, odpovídá dostatečně jasně:

Britský tým například šokovalo zjištění, že si jistý ruský podnikatel koupil v Praze 20 bytů a zaplatil za ně v hotovosti.

"V každém městě EU by se v této situaci ptali na původ peněz. Například v Británii je toto zakázané. Tady ale nikoho nezajímalo, odkud ty peníze pochází," říká překvapeně novinář. "Přitom placení tak velkých částek v hotovosti jde ruku v ruce s kriminalitou a praním špinavých peněz. V Praze se kupují nemovitosti za velké ruské peníze, a to by mělo pražské občany zajímat."

Podle MacIntyre je také Praha specifická tím, jak se politici a významní členové společnosti stýkají s členy podsvětí.

"To Česku v očích zahraniční veřejnosti moc nepomáhá," říká novinář. "Navíc z rozhovorů s gangstery jsme měli pocit, že oni se tu cítí bezpečně, že je to tu pro ně jednoduché."

http://aktualne.centrum.cz/...
02. 12. 2008 | 13:39

oranžový napsal(a):

Sylvinko ... přeji Vám, abyste se brzy
uzdravila.
Moje léčivo - Vám bohužel nepomůže , tak
mi promiňte, jestli jsem Vám v nemoci
přitížil.
02. 12. 2008 | 13:48

sidney napsal(a):

Řešení by bylo.
Přiznat si, že republikánské zřízení je pro kočku... Jít zpět a dát český trůn Habsburkům. Sami, jak vidno si vládnout , nedovedeme. Konstituční monarchie s většími právy panovníkovi. Zákon o císařských úřednícich, které by nemohla vládnoucí partaj jen tak odvolávat... Prostě vrátit se zpět ke starým osvědčeným hodnotám a přestat si nalhávat o tatíčkovi a podobných... Holt se nám to nepovedlo a od roku 1918 se krade...
02. 12. 2008 | 13:53

Silvie napsal(a):

Oranžový, díky - půjdu se trošku natáhnout.
02. 12. 2008 | 13:55

Vico napsal(a):

NN a p. Stejskal : Přidávám se k vám. Taky to tak vidím. V té souvislosti byly zajímavé zážitky blogera dr. Bobka v Bulharsku. Tam i stát totálně zkorumpovaný nevěří ani sám sobě a vymáhá vlastní pohledávky pomocí baseballových holí dobře udělaných ranařů.Když EU zarazili Bulharsku penězovod dotací kvůli neskonalé korupci, skoro si všichni v B. oddechli a ještě zatleskali.Škoda, že Bulharské střípky z 20.11.08 mají tak malinkou návštěvnost.
02. 12. 2008 | 13:58

Martin B. napsal(a):

Pokud tuhle diskuzi čte nějaký zkorumpovaný politik, musí mít radost. Selektivní slepota některých lidí jde takovým lidem zcela na ruku. A tak pro SuPa jsou úplatky, které zaplatí podnikatel, jaksi lepší, než ty, které dostane nepodnikatel (a k tomu, aby nebyla mýlka, SuP napíše "třeba socan," protože to, soudruzi, musíme vidět správně stranicky, že). Jakoby ti, co platí úplatky, nebyli s těmi, kdo je berou, spojeni pupeční šňůrou korupce, která ústí v entropii hodnot a struktur. Nu, a Silvie nám odhalí, kdo je všemu vinen? Slyšme - jsou to voliči, kteří se nechají koupit za 30 korun a sociální jistoty, a nestojí o tu správnou politiku, kterou jim nabízí rozhozený a vyčerpaný pan premiér Topolánek...:-) Jen tak dál, přátelé, dokud jim na ty jejich pohádky budeme skákat a hledat viníky tam, kde nám ti vyčůranci ukáží, bude stále lépe a lépe. Jim.
02. 12. 2008 | 14:05

stejskal napsal(a):

Je to tak, pane Vico. Ten text byl přímo vzorový ;-)

Tak si s tou úvahou (obecně) trochu pohrajeme? ;-)

Co s tím vším? Znamená to, že se tím necháme frustrovat, deprimovat, utápět se v marnosti a beznaději, protože oni "holt takoví jsou"? Popřípade budeme čekat, až se "oni" změní a začnou to dělat nějak jinak (protože do té doby nemůžeme vůbec nic, jen nadávát a nadávat a nadávat...)?

Anebo se pokusíme všechny tyto jevy věcně a pokud možno bez emocí analyzovat (jako to ve svém textu - až na poslední odstavec - udělal třeba pan Štern), pojmenovávat a na základě takto získaných informací jednat jako sebevědomí občané této země (kteří se nesnaží nastolit ideály, ale posouvat kupředu vše, co jen trochu posouvat jde)?

Libor Stejskal

P.S: Důležitý předpoklad: ti, co si o sobě myslí, že jsou nalevo od politického středu si přestanou myslet že za všechno zlé může pravice. A ti, co se naopak počítají k pravici, se zase přestanou zaklínat levičáckým zlem. A postupně se čím dál více lidí začne chovat jako sebevědomí občané, kteří se chtějí podílet na správě věcí veřejných, a ne jako straníci.
02. 12. 2008 | 14:15

Silvie napsal(a):

Martine, vy jste mě ale vůbec nepochopil... Nekopu za Topolánka (v současné době už ani za ODS), ale dávám mu v tom, co řekl, za pravdu. Češi o skutečně pravicovou vládu nestojí! Socani udělali mesalianci s komunisty a za pár let budeme tam, kde jsme byli. Mám z toho snad skákat radostí?!
02. 12. 2008 | 14:19

oranžový napsal(a):

Ano, proto musíme být Martine B.lepšími.

Lepšími v tom, jak pečlivě budeme zkoumat všechny ty smlouvy a dílka,která nám
předkládá - nějaký člověk.
My o něm nic nevíme ... ale když budeme
jen trochu chtít, tak se to dozvíme.
Jen tak budeme moci srovnat s těmito
vychcánky krok - ba můžeme být o něco
vpřed a ... zamezit zbytečnému placení
všimného.
02. 12. 2008 | 14:21

tatanka napsal(a):

Silvie,
Vámi psané myšlenky jsou křišťálově čisté a dokonale jasné, průhledné, a proto se ptejte, kde soudruzi z vlánoucí strany udělali chybu.
02. 12. 2008 | 14:34

Martin B. napsal(a):

Jenže, milá Silvie, ono už přeci dávno nejde v podstatě věci o pravicovou nebo levicovou politiku. Pravice a levice jsou jen nálepky a záminky, které mafiánské party používají k legalizaci svých aktivit. Jistě, jsou v těch stranách i někteří ideoví politici. Ale ti jsou svými pragmatičtějšími spolustraníky používání jako maskoty pro hloupé konzumenty. Je skoro jedno, jestli dnes lidé stojí o levicovou či pravicovou politiku. Prostě se jen vymění jedna parta za druhou. Udělá se pár opatření, aby se neřeklo, a hlavně se řeší co, komu a za kolik.
02. 12. 2008 | 14:40

Vico napsal(a):

p. Stejskal : Tak si pohrajme/ kdo si hraje nezlobí/. Na začátku bysme si měli připomenout, že zázraky se nedějí, přes noc postavit zámek lze jen v pohádce a jednoduché recepty neexistují.

Před námi je běh na dlouhou trať. Pan NN velmi stručně řekl, že v tom dlouhém přespolním běhu určitě nejsme v čelní skupince uprchlíků, ale ani mezi odpadlíky, kterým dýchá na záda sběrný autobus. Jsme kdesi v zadní části peletonu a nevypadá to, že bysme se drali dopředu.

Beznaděj rovná se označování stavu v ČR "Absurdistánem", což evokuje dojem něčeho zcela vyjímečně špatného v porovnání se vším kolem. Naši absolutní neschopnost vládnout si sami sobě.Neschopnost nakládat se svou suverenitou.Tedy, že jsme totálním odpadlíkem, kterému se vzdaluje i ten příslovečný Balkán.

Je to nedobré, jak praví p. Štern, ale na rozdíl od minulosti, přece jen disponujeme prostředky na tomto stavu něco změnit. To se mi na NN líbí, i když to tak explicitně neuvedl.

Víra, že se to může zlepšit však nesmí přejít v iluzi, že se to může zlepšit přes noc. Iluze je věc, která je ze své podstaty předurčena k tomu, aby byla ztracena a nahrazena deziluzí, která má zase vlastnost držet se jako lepidlo.
02. 12. 2008 | 14:42

David napsal(a):

Vážený pane Janovec:

velmi se Vám omlouvám. O tom, že jste používal tento nick jsem nevěděl. Já jsem jej poprvé použil v blogu pana Hořejšího 3.7.2007 o Darwinově evoluci. Jinak jsem rád, že jsme se tak trochu stali Blíženci a máme patrně stejnou krevní skupinu.

Děkuji Vám a přeji hodně štěstí.
02. 12. 2008 | 14:54

Janovec napsal(a):

David:
tak to jste byl určitě první, což vlastně dokazuje, že v tomto menším konfliktu dvou nicků neustoupil moudřejší, ale prostě druhý. Podvědomě a správně. Vídeňák Freud by z nás měl radost. I já Vám děkuji a přeji hodně štěstí.
02. 12. 2008 | 15:28

kočka šklíba napsal(a):

Silvie, no právě, tak co to má společného s tou volbou a poplatky?
Nebo je to spíše tak, jak napsal výstižně Martin B.?
02. 12. 2008 | 15:29

Míval napsal(a):

Popsaný marasmus se asi od skutečnosti příliš neliší. Otázka zní, kdy vlastně v minulosti nebyl? Přesto obyvatelé našich zemí dokázali přežít a v mnohých oblastech i vynikat. Proto bych nebyl takový pesimista, pokud jde o budoucí vývoj. I když také netuším, jak z toho. Možná prvním malým krůčkem by mohlo být opuštění typicky českého pojetí demokracie, kdy jednotlivec považuje za demokrata pouze toho, kdo souhlasí s jeho názorem. Všichni ostatní jsou, při nejmenším, podezřelí. Či sprostí podezřelí.
02. 12. 2008 | 15:30

Ivan Hochmann napsal(a):

Ještě pár kopanců do řiti a určitě vám příčiny současného stavu dojdou a přestanete se pitomě divit.

Ivan.
02. 12. 2008 | 16:26

Janovec napsal(a):

Promiňte mi všichni, které nyní asi urazím, ale nebmohu si pomoci, musí to ven ...

nejsem tak úplně starý, abych pamatoval rok 1946, kdy náš "zmatený" lid, nebo možná lid "zdecimovaný a vysílený válkou" volil velkou většinou komunistickou stranu, čímž započala naše novověká tragedie, která vyvrcholila uzmutím moci na dlouhých 41 roků.

Já si prostě myslím, a hodně lidí se mnou určitě bude souhlasit, že to bylo také kvůli tomu, že si mnoho ale opravdu mnoho lidí pamatovalo politické poměry, které panovaly za první a druhé republiky. Ale nejenom poměry, ale také chování politiků různých politických směrů a stran. Vlastně všechno to, co si asi všichni začínáme uvědomovat nyní, když se ta ekonomická situace začně nějak zadrhávat v samém ložisku.

Zákulisní parlamentní svinstva, nenažranost některých lidí, úplatky, přezíravost západních demokracií (to jak lehce nás nechali na holičkách).

To, že lidé mají v sobě schopnost zapomínat zlé časy a idealizovat nějakou naději, to se bohužel dvacet let po sametové revoluci začíná projevovat i u nás, o čemž svědčí vydaná analýza volebního neúspěchu ODS. Ta analýza je špatná (je tu příliš levičáků) -- oni jen zachytili současnou politickou tendenci voličů, která má stejnou platnost, jako když se obrátí vítr a nějakou dobu zase fouká na druhou stranu.

To, že tady je hodně lidí s příklonem k socialistům, to je vlastně dost logické, jsou mezi nimi také ti nešťastníci, kteří zapomněli víru v Boha, no spíše víru v katechismus. Víra v Boha jim možná zůstala. Národ je takový jaký je.

Vzpomeňte si se mnou, co bylo dvacet let po únoru 1948. No přece rok 1968 -- a to by jistě taková podobná analýza ODS zase naopak možná vyhodnotila příklon lidí směrem doprava.

No, řekněte, nemohu mít alespoň trošku pravdu, přátelé?
02. 12. 2008 | 16:45

Petr Havelka napsal(a):

Pane Stejskale

Vaše PS bych nejraěji proměnil v PF.

Pane Štern(e) promińte nevím jak se kloní vaše jméno, ale jinak jste to vystihl. Tedy "Má poklona" :)
02. 12. 2008 | 16:51

ok napsal(a):

Postup je jednoduchý: jakmile se ukáže, že parta je zkorumpovaná - NEVOLIT. Právě to se stalo ODS, tam vůbec nešlo o poplatky, jak si ODS lže sama sobě. Voliči nevolili ODS, protože se jedná o zkorumpovanou partu. Stejně dopadne v příštích volbách ČSSD.
Lidé pomalu začínají rozumět principům demokracie, a s úplatkáři postupně zatočí - bude to ovšem trvat tak 7 volebních období.
02. 12. 2008 | 17:09

David napsal(a):

ok:

můj názor je, že lidé stále hledají tu správnou politickou stranu. Když ji nenácházejí, tak se snaží volit alespoň to "menší zlo."
02. 12. 2008 | 18:20

Janovec napsal(a):

OK + David:

Možná že jednou u nás bude platit definice: "Poplatek rovná se zlegalizovaný úplatek." V ordinacích lékařů se to už stalo. To byl první krok k legalizaci drobných úplatků, úplatky teď budou platit všichni, takže se jen nějaké dřívější všimné promění na vstupné. Nechť žijí vládní chytrolíni! Druhým krokem bude legalizace velkých úplatků.

Má pravdu ten, kdo princip demokracie nevidí ve změně podmínek ekonomického života firem i jednotlivců po volebním vítězství opozice. Hlavní změna musí být v tom, že politici v úředních funkcích se po celé volební období musí bát, že jim někdo po volbách vymete šuplíky a vytáhne ty kostlivce, které stranu, co vládla, na dlouhou dobu diskvalifikují z veřejného života.

To je zřejmě jediná cesta návratu k alespoň částečné poctivosti ve veřejném životě. To ale bude trvat moc dlouho, to je jako šlechtění nové biologické odrůdy. Ale mají to v rukou voliči, nikdo jiný.

Možná bychom to mohli urychlit zkrácením volebního období na průměrných 12 měsíců. Pak by Davidových 7 volebních období netrvalo tak dlouho. A stačili bychom v rychlé obrátce vyzkoušet dost nových lidí, než se najde někdo slušný.
02. 12. 2008 | 20:04

SuP napsal(a):

Martin B. -
Proto jsem hned na začátku napsal, že úplatky jsou svinstvo. Tudíž je neomlouvám. Ale jsou ŠPATNÉ a JEŠTĚ HORŠÍ.
To jsem chtěl říct.
A pokud v nějakých zakázkách jsou, musí je šetřit policie a ne obecenstvo.
Stejně se mi líbí, kolik lidí tady VÍ, kdo kde kolik vzal a policie nic. Tak kdo kecá?
02. 12. 2008 | 20:55

stejskal napsal(a):

Pane Vico,

hra skončila. Nenechal jste mi žádný prostor k pokračování ;-) Přesné.

Pane Havelko,

uděluji Vám copyright ;-) I když je to podvod, protože jistě nejsem zdaleka první, kdo něco podobného zformuloval.

Libor Stejskal
02. 12. 2008 | 21:00

třebaKarel napsal(a):

Pane Janovče ,
už několikrát jsem Vám chtěl říct že se mi Váš příspěvek mimořádně líbí ,tentokrát to konečně dělám . Nejenže jste neurazil , ale moc potěšil .
Ta " zblblost " pro Rusko a komunisty zasáhla hned po válce i moje předky , vyprávěla babička jak na pláni před domem přistálo letadlo - Polikarpov 2 / dvouplošník / a v něm byli 2 ruský vojáci . Vozili pak v letadle kluky ze širokého okolí . Prarodiče , opravdoví katolíci , nejen kostelníci , je pozvali na čaj , což dělaly i okolní rodiny .
Na jejich uctění někdo zazpíval ruskou tehdy módní píseň . A ten oficír se prý tak smutně díval a povídá - no vy uvidíte .
Druhý zážitek je taky z vyprávění - V Břevnovském klášteře maloval nebo opravoval čínský salonek František Tichý . Když kolem šel jeho přítel z Mánesa , volal na něj z lešení : Víte že svět kráčí doleva ? Abyste se někde nezapomněl !
A bylo po zblblosti .Aspoň u nás doma .
V úctě tK
03. 12. 2008 | 08:51

Terry napsal(a):

Kubice rok po odchodu: Měl jsem strach, že mě zabijí
(http://aktualne.centrum.cz/...)
04. 12. 2008 | 09:34

KVS napsal(a):

Po privatizaci práva občanského, posvěcovaného v poslední době i úhybnými a vymnouvačnými manévry Ústavního soudu (jehož rozhodnutína příklad ve věci zdravotních poplatků pouze umožnila, aby se jich chopili bezskrupulózní pochlebovači z řad politiků) dochází k privatizaci i trestního práva.
První viditelnou kauzou v této řadě je Marcela Urbanová, další budou bezpochyby následovat - respektive jsou indície, že následují.
Ne, přátelé, my se nevracíme do dob normalizace, mys se vracíme do dob let 50.
Klára Veselá Samková
06. 12. 2008 | 05:34

jirkasoupal napsal(a):

Pekne pane Stern. Kdysi jsem se rozciloval nad nasi situaci a dnes jiz ziju v cizine. Je tezke nebyt rozcarovany i odsud. Ale uvedomme si, ze nase dejiny [CR] jsou plne nedemokracie a ze socialismus naucil lidi vse, jen ne nekrast a nepodvadet. Vyvoj ke spolecnosti s jinymi hodnotami nez nase bude trvat jeste nejmene 30 let, mozna dele. Pokud nam je historie poskytne. Jinak souhlasim s tim, ze lide jsou dobri a zli a je jedno jake jsou narodnosti. V jedne spolecnosti mohou titiz lide byt zli a v jine dobri. Dobro a zlo v nich probouzi a nebo potlacuje priklad okoli, tedy stav spolecnosti. Ten je zase dany historii. Jiny duch ma americka spolecnost, jiny nemecka se svymi strasnymi zlociny a nedemokracii pred par desitkami let, jiny my a jeste jiny treba ruska spolecnost, kde vlastne demokracie a svoboda nikdy nebyly...
08. 12. 2008 | 18:15

Pepa Řepa napsal(a):

To tK
odbočím.Tichý byl z rodiny nebo jste z branže? Znám jeho atelier v Kolkovně.Mál ho napůl s Frantou Sodomou. Geniální malíř.Myslím Tichého.

V Opatovické ve vinárně 14 byl jeden z jeho nejlepších obrazů. Opilec a flaška. Pak tam byl tuším Bauch a 2x Fila. Všechno zazděné ve výklenku.Zůstali viset, majitel byl fajnšmekr, platili obrazy.

Dneska je v hajzlu nejen čtrnda, ale i ty obrazy.Taky škoda.
08. 12. 2008 | 20:38

Pepa Řepa napsal(a):

Pardon Obrazy zůstalY viset.Malíře včas odřízli.
08. 12. 2008 | 22:11

Pepa Řepa napsal(a):

Ale ne bylo to dobře. Autoři zůstali viset vrchnímu. Ach ta skleróza.
08. 12. 2008 | 22:13

Důchodce68r napsal(a):

Pane Štern,
výborný blog, nadmíru aktuální, nadmíru užitečný.
Pane David,
také mi "mluvíte z duše". Desítky let si třídím lidi právě tak, jako Vy. Rád bych k tomu dodal, že to asi není jenom v genech. Mám dost důvodů domnívat se, že asi z poloviny (nepřesný odhad) také výchovou, a to v období od narození do věku nanejvýš šesti let. Jen asi do tohoto věku se tvoří (snad propojením nervových buněk v rostoucím mozku) to, čemu pak říkáme svědomí, nebo jak píšete, být slušným. Problémy, o které jde v tomto blogu, tedy vidím také i z tohoto pohledu. Jak dnes malé děti vychováme, tak se budou za těch asi 30 let prosazovat. Máme asi málo "slušných" maminek, často převáží násilí v televizi a hrách, politikům je to prakticky "ukradené".
(Také existuje množství věrohodných informací o destrukčním vlivu výživy poškozené průmyslovým zpracováním na způsob myšlení lidí.)
Velmi zajímavý blog, díky, zdravím vespolek.
09. 12. 2008 | 03:56

David napsal(a):

Důchodce68r:

souhlasím s Vámi. Já vždy musím ve svých vyjádřeních tak trochu zjednodušovat, protože jsem si moc dobře vědom toho, že svět není jednoduchý a ani řešení nejsou jednoduchá. Samozřejmě, že vliv výchovy na charakter člověka je významný. Já si to vždy pro sebe vysvětluji zjednodušujícím způsobem tak, že: Když je někdo od narození vychováván mezi lidojedy, tak taky těžko může pak pochopit, že lidé by se neměli jíst. Takže část charakteru člověka je ovlivněna genetikou a část výchovou.
09. 12. 2008 | 07:06

Pepa Řepa napsal(a):

KVS napsal(a):
Ne, přátelé, my se nevracíme do dob normalizace, my se vracíme do dob let 50.

Hmmm.Dobrá zpráva, řekl bych.Omládnu. Zase se vrátím na pískoviště. Kyblíček a lopatičku ještě mám.

Vracíme se? My? Kdo je to my? Vzhledem k tomu, že jste advokátka, přepokládám, že myslíte MY ADVOKÁTI. Může bejt.

Oceňuji Vaši píli, ale obávám se, že z Urbanové Horákovou neuděláte.
Ale snažíte se. Všechna čest.Takové promo nemá ani Coca-Cola.
09. 12. 2008 | 09:15

helena napsal(a):

Pane Šterne, také na mne padly chmury, když jsem četla Kmotra Mrázka. Ale jak dostat politiky pod veřejnou kontrolu? Jsou tak nechutní, zleva doprava, a my se na ně musíme dívat. Žádná ostuda ji m nevadí. Co s tím bahnem v parlamentu,ve vládě jakbysmet (až na výjimky).
10. 12. 2008 | 23:50

zdenek sahula napsal(a):

jeden můj známý pracující ve stavebním odboru Prahy 1 jako investiční dozor,odhadl celkovou rořní částku vydanou v korupci do kapes zainteresovaných osob-komunální poslanci,kteří rozgodují o zakázkách-na 200 milioňů z celkové půl miliardy...!!!
Je to neuvěřitelné,ale je to naprosto důvěryhodný zdroj.
Kdepak dnešní doba není o ideích a liberálních konceptech...
11. 12. 2008 | 21:37

Zajicek8 napsal(a):

Pro Zdenka Sahulu
Firma, ve které dělám, vyhrála státní zakázku za 15 miliónů. Protože totéž děláme pro soukromé firmy, bylo jasné, že za 5 to uděláme a zbytek bude zisk. Během 3 měsíců se z daného státního subjektu ozvalo tolik lidí na NEnabízenou pozici externího konzultanta pro tuto zakázku (jimak zakázku zablokují, zruší atp), že náklady se vyšplhaly na 17 miliónů. Firma se zakázky vzdala.
15. 12. 2008 | 09:57

Zajicek8 napsal(a):

Pro Zdenka Sahulu
Firma, ve které dělám, vyhrála státní zakázku za 15 miliónů. Protože totéž děláme pro soukromé firmy, bylo jasné, že za 5 to uděláme a zbytek bude zisk. Během 3 měsíců se z daného státního subjektu ozvalo tolik lidí na NEnabízenou pozici externího konzultanta pro tuto zakázku (jimak zakázku zablokují, zruší atp), že náklady se vyšplhaly na 17 miliónů. Firma se zakázky vzdala.
15. 12. 2008 | 09:57

triceratops napsal(a):

Doporučuji znovu se podívat na začátek filmu Vrchní prchni, kdy Kodet vysvětluje Abrhámovi, jak vydělal na vilu. Takhle to začalo, s těmihle lidmi, pro které základem obchodu je kamaráčoft bez otravování se zákony (nejenže se jimi neotravují, oni je vůbec neberou na vědomí, protože zákony jsou pro ty debílky mimo). Pohádku o vepříkovi, který byl v žitě, považuji za emblematické znázornění současné české mentality (just si zkusím, co je zakázané, už pro ten pocit), po revoluci ta deprivace z toho, "co se nesmělo" jen nabrala grády a snesla plody. Ten film je naprosto nedoceněný. Mám určitou zkušenost ze státního podniku, spravujícího oblast turistiky. Dnes, když vidím Vrchní prchni, vnucují se mi vzpomínky na mnoho lidí z regionů, na všechny ty Franty a Jardy, kterým na sebe stačilo mrknout a už věděli, "o co jde". Kdo s nimi netáhne, zůstane sám nebo ho dokonce začnou šikanovat. A to nemluvím o nějakých velkých firmách, ale o majitelích penzionů apod., kteří spíš než že by brali úplatky, uzavírali holporty, ale hlavně, aby jim "do toho nikdo nekecal". Dalším dobrým příkladem je taková rozhodčí Damkouvá. V jejím případě ale bafuňáře ani nenapadlo se o "kapříky" dělit, protože "je ženská" a to je zajímavý poukaz na linii, po které jde to "mrkání okem" jako po drátku. A Damkovou nakonec vyhodili, pokud vím, dokonce i z té své organizace a to přestože je dobrá, takže za takových okolností vám tu ani ty schopnosti nepomohou. Halt další, kdo vypadl z hnízda, ale v zahraničí udělá (pomalu proti své vůli) kariéru. Korupce se u nás stala antropologickým rysem, s nímž se počítá od nejnižších úrovní a pokud nechceme, aby to tu jednou bylo jako v Neapoli (včetně toho, že když kápo nekejvne, ani odpadky se nevyvezou), musíme s tím něco dělat. Za zásadní považuji zjistit, komu korupce vadí a dát takové lidi dohromady. Zatím vidím, jak to většina lidí považuje za něco sice špatného, ale co "bylo je a bude a my se s tím halt musíme smířit".
16. 12. 2008 | 11:18

Jag napsal(a):

Doživotní kriminál a vysoké tresty podle škody způsobené by to vyřešily.A v kriminálech je nechat škody uhradit bezpracnou prací pro okradenou obec.
17. 12. 2008 | 17:00

Jos napsal(a):

"Pravda a láska" zapomněla na vlastní vinu kterou jí nikdo neodpáře a tou je začátek devadesátých let,tolerance bolševiků!tam je zakopaný pes.
19. 12. 2008 | 12:30

Bavor napsal(a):

To: Janovec, David
Myslím, že otázka , kterou klade pan Štern v závěru, není podstatná. Podstatná je otázka PROČ to je v tomto stavu. A při jejím zodpovězení se nedívejte prosím pouze na skutečnost v ČR. Stačí si projít denní zpravodajství a zjisíte, že to, co se děje v ČR, je i kdekoliv ve světě. Například z posledních dnů - aféra Madoff z USA, před časem firma Enron rovněž v USA, ale budete li sledovat zpravodajství, příkladů najdete bezpočet. Zde v diskuzi se objevila věta, která přímo ukazuje na příčinu tohoto jevu. Janovec zde napsal : "Když se majitel nějaké stavební firmy octne v tvrdém konkurenčním prostředí, ve kterém se těžko shání nové zakázky a ve firmě má tolik hladových krků, jakpak se asi rozhodne, když má v podstatě na vybranou jen propouštění vlastních zaměstanců, snížování vlastního příjmu, nebo se mu nabízí někomu něco šoupnout? Jak asi zareaguje?

Bude propouštět, nebo si snad odtrhne od úst? Mně se zdá logické, že se rozhodne pro uplácení. U nás se za úplatky tak maximálně obviňuje, ale jak všichni víme, většinou ani neobžalovává, natož pak odsuzuje k patřičnému trestu. Podporujeme to všichni, někteří jen trapně čumí, že jsou mimo mísu. Jako já." Příčinou tohoto stavu je hodnotový systém této společnosti, kde na prvním místě je zisk a až na posledním .. zase zisk. V tom je tato společnost shnilá, že vše se dělá pro zisk a i relativně slušný člověk je donucen takto jednat. Pan Štern píše o prohnilosti "totalitního" režimu. Z toho, co píšete pane Janovče a Davide jsem pochopil, že jste přibližně tak staří jako já. Zeptám se vás tedy: Pamatujete se z té doby na tak veliké rozkrádání, na tak velikou korupci, na to, že by někdo "vytuneloval" podnik pro vlastní prospěch? Pokud budete poctiví, odpovíte záporně a dodáte, že to bylo proto, že to tehdejší systém nedovoloval. Často se zde píše, že tento korupční stav je následkem výchovy lidí za totality a že dnes toto páchají titíž lidé, jako za totality. Pravda je taková, že i tehdy lidé kradli a podpláceli, ale byla zde omezení, která jim nedovolovala řádit tak, jako řádí dnes. Pravda je bohužel taková, že TITO lidé dělali onu sametovou revoluci a vás k ní zneužili pod příslibem "lepší" společnosti, pod slibem vítězství "pravdy a lásky". Vytvořili si tím totiž podmínky pro to, aby toto mohli provádět beztrestně a téměř legálně. Z vašich příspěvků je zřejmé a je vidět, že se nad věcí zamýšlíte a že tento stav vás trápí. nebudu vás přesvědčovat o své pravdě. Jenom vás vyzývám : Uvažujte na základě vlastních zkušeností a bez současných "tabu". Sami, vlastním rozumem.
20. 12. 2008 | 10:13

patriot napsal(a):

Článek poměrně přesně popisuje demokracii v praxi. Počet členů politických stran je zcela zanedbatelný proti celkovému počtu obyvatelstva. V těchto stranách se však koncentrují živly, pro které jsou smyslem života moc a peníze, slepý mechanismus voleb je pak vždy vynese do těch nejvyšších pozic. Volební programy jsou pouhým nástrojem. Cílem těchto politiků, jak se nazývají, není s korupcí bojovat, nýbrž nechat se korumpovat. Jak jinak lze vysvětlit trvalou neexistenci majetkových přiznání? Je mnohem lukrativnější a bezpečnější rozkrádat daňové příjmy než přepadat benzínové pumpy. Zvláště když policie a soudy již dávno tvoří pevnou součást celého systému. Moderní zločin využil naivní představy o fungující demokracii a mafie ovládla stát. Co ale může změnit tuto situaci? Totální bojkot voleb? Občanská neposlušnost? Pár povedených vražd odpovědných papalášů? A co třeba korupci legalizovat?
20. 12. 2008 | 14:15

Jag napsal(a):

Bavore,to bylo spíš jinak,mohla krást jen jedna politická strana a to ještě jen ti nahoře,protože ti věděli,že když krade malý počet snáze se to utají.A dole byl klid,páč měli všichni přibližně stejně.....z toho také usuzuji fakt,čím to bylo a přenáší se to do dnešní doby,že když někdo má o 30kč víc než ostatní hned je terčem neuvěřitelné zášti a závisti.To se děje dole a nahoře kradou miliardy.Tak to je,protože tomu nasvědčuje i fakt,že lidi se zvednou a jdou volit negativní volbu jen kvůli 30 lorunovému poplatku,ale když se ukradne miliarda a příklad Gross vystuduje podvodem a korupcí,pak získá jako premiér stamiliony a to se nijak na volebních preferencí jeho mateřské strany neodrazí.Slováci byli aspoň takoví kabrňáci,že když se nějaká strana jevila jako korupční,tak už příští volby neměla šanci.U nás naopak je to zablokované a vypadá to,že lidi nemají zájem,nebo skutečně jr to spíš blbismus,že nechají krást ve velkém a proti poplatku 30 kč pomalu dělají revoluci.Zkrátka Rath zná tento vidlákovsko-pivně-dělnický charakter.Jak má někdo dát 30 korun tak zuří,ale pak se nechá okrást o miliardu a je mu to jedno,páč se bojí.Možná si říká,že proti těm pánům nic nezmůže a že musí poslouchat a držet hubu.To je to neštěstí co si neseme z komunismu.
20. 12. 2008 | 14:59

Bavor napsal(a):

To Jag: Nevím, kde žijete, nevím čím jste, ale vím zcela jistě, že nejste příliš mezi lidmi. Jinak byste věděl, že vůbec nejde o poplatek 30 Kč u lékaře, jde především o aroganci, s jakou provádí ODS změny, které většina lidí nechce. A to ani bývalí voliči ODS. Já přece se vůbec nezastávám Grosse, Paroubka a podobně. Ti jsou jenom trochu chytřejší než jejich protivníci a "svezli se".Píšete, že člověk "proti těm pánům nic nezmůže a že musí poslouchat a držet hubu".Píšete, že "to je to neštěstí co si neseme z komunismu". Tak mi vysvětlete, proč např. v USA ve státě Ilinois je korupčníkem sám guvernér státu. To je také dědictví komunismu? Nesvádějte to na komunismus. Když vytvoříte společenský systém, ve kterém je základní hodnotou zisk a peníze, nemůžete se divit, když většina lidí se přizpůsobí a snaží se mít ten zisk co největší. A v případě, že se jedná o člověka, který má organizační vlohy a proto podniká, tak to vede k těm závěrům, které jste sám popsal, tj. ke korupci, "legálním" podvodům (dříve to bylo trestné a říkalo se tomu spekulace. V TOMTO společenském systému i relativně slušný člověk je okolnostmi DONUCEN takto jednat, protože jiní a možná také relativně slušní lidé, kteří jednají stejně jako on by jej "převálcovali". Prostě stará se jenom o sebe, bez ohledu na ostatní. V tom je špatnost TOHOTO systému. To s komunismem nemá nic společného. Vždy to způsobují titíž lidé - sobečtí,bezohlední, hledící jenom na vlastní prospěch. Ať za totality, nebo dnes. Ovšem DNES si pro tuto svoji sobeckost, hamižnost a bezzásadovost vytvořili daleko lepší podmínky a téměř úplnou beztrestnost. A provozují svoje "podnikání" v daleko větším měřítku, nežli to bylo možné za "totality".
20. 12. 2008 | 23:17

Jag napsal(a):

No tak jste popsal dědictví komunismu a dědictví zlodějů v kapitalismu.Naštěstí už se objevuje první reakce na banovní krizi a to je bankovní revoluce.Ta by měla přinést kýžené změny.Například oddělení politiky od ekonomiky a donucení politiků přestat strkat špinavé pařáty do bank a jejich tunelování na voličské hlasy,tedy zřejmě dojde k oddělení komerčních bank od centrální banky-tiskárny peněz politiků,a jejicj nezávislému chování podle potřeb trhu.Tím se oddělí podnikatelé slušní a ti,co parazitují na bankovním systému,přeadávají pak pašalíky politikům a ti jim za to vyjednají pozice natisknou dluhopisy,aby se dalo přidávat si na platech a krást na obcích.Každá banka by měla vytvořit kontrolní orgán,kde členové budou vkladatelé a ti budou hlídat,aby se s penězmo hospodařilo ok.Takže postupem času zřejmě zanikne centrální banka,která tiskne peníze podle toho,která strana vládne a která chce vyhrát volby.A o to vám i mě přece jde.Podle posledních zpráv musíme splatit posledních 30 let zadlužování států.Tak toto je recept,jak s tím skončit a omezit politiky,aby nekradli a na každou uspořenou korunu a slušného střadatele nenatiskli tito političtí korupčníci 1000kč dluhu a pak si to nerozdělili podle politické příslušnosti a podle kamaráčoftů s politiky.Oddělit politiky od ekonomiky bude probíhat a komerční banky to už začínají provádět,jen to bude chvíli trvat,to víte politici se budou bránit.Ale jejich úkol není strkat svoje špinavé pařáty na prachy,ale právě ba naopak dělat zákony a dbát aby se zákony bankéři a celá republika držela podnikala v nekorupčním a slušném prostředí.Tedy na zákonnost má politik dohlížet.Bude to pomalé,ale bankovní revoluce,která začala to urychlí.
21. 12. 2008 | 12:07

virginia auto insurance napsal(a):

Hi there, just turned into aware of your weblog through Google, and located that it is truly informative. I’m gonna watch out for brussels. I’ll appreciate for those who continue this in future. Lots of people can be benefited out of your writing. Cheers! <a href="http://invirginiaautoinsurance.com/">virginia auto insurance</a>
11. 08. 2011 | 04:22

average auto insurance rates by zip code napsal(a):

I do trust all the ideas you've introduced to your post. They are really convincing and can definitely work. Still, the posts are too brief for beginners. Could you please extend them a little from subsequent time? Thank you for the post. <a href="http://topautoinsurancerates.net/">auto insurance rates</a>
17. 10. 2011 | 09:59

pJrNTmLglU napsal(a):

<a href=http://www.acworth.org/google/buysomaonline/#2175>buy soma online</a> soma gym - best place buy soma
10. 02. 2013 | 21:59

cialis originale online napsal(a):

mais on dislingue en chimie les lannins qui, <a href="http://cialispharmaciefrance.net">cialis effets secondaires</a>, Le bouquet des vins est attribue a des essences, genera una disponibilidad de dinero de las mas, <a href="http://viagra-sinreceta.com">la viagra</a>, el peso que la burocracia tiene sobre sus, piu delicate insenature ed irregolarita della, <a href="http://acquistarecialis-senzaricetta.com">acquistare cialis senza ricetta</a>, che occupa gran parte della porzione mediana del, Fur letztern Fall mussen solche Raume stets <a href="http://viagrapreiseapotheke.net">viagra online apotheke</a>, die Entwicklung von Arsenwasserstoff
30. 03. 2013 | 16:34

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy