S Hradem neváhám. Jenom si všechno pečlivě promýšlím

11. 05. 2012 | 15:23
Přečteno 6224 krát
Rozhovor

Ani poté, co se ekonom Jan Švejnar rozhádal s ČSSD, se nevzdává její podpory v prezidentské volbě. A zároveň vlastně neví, zda chce kandidovat. Vyzná se v tom vůbec on sám?

* Podle aktuálních průzkumů máte šanci postoupit do druhého kola prezidentské volby. Zatím však od vás nepadlo jasné slovo, že se budete o Hrad ucházet...

Od počátku říkám, že nejdřív chci znát pravidla hry - to znamená prováděcí zákon k prezidentské volbě. Parlament si s jeho přijetím dává na čas. Není vůbec jisté, jak bude vypadat, kdy bude přijat a zda nebude přímá volba odložena. Považuji za nezodpovědné vyhlásit kandidaturu v situaci, kdy člověk ta pravidla nezná. Rád bych též zjistil míru podpory občanů.

* Trochu se vyhýbáte jasné odpovědi, zda do voleb půjdete…

Někteří lidé říkají, že váhám. Neváhám, ale pečlive zvažuji, než se rozhodnu. Jako jsem to dělal před čtyřmi lety. Pečlivě jsem věci připravil, pak jsem kandidaturu vyhlásil a okamžitě jsem jel do měst a do krajů. To je správný způsob. Pečlivé promýšlení a příprava je něco úplně jiného než váhání.

* Zároveň jste se teď rozešel s ČSSD. Neztíží to vaši možnost jít do prezidentské volby?

Já myslím, že možnost spolupráce s ČSSD je stále otevřena. Jediné, co jsem odmítl, jsou ty výjezdní arény kandidátů.

* ČSSD to však vnímá tak, že jste změnil názor a sám se vyloučil jako její možný kandidát.

S ČSSD jsem od začátku jednal o její podpoře s tím, že bych byl nestranickým a nezávislým kandidátem. Nechtěl jsem, abych byl součástí jejích jakýchsi vnitrostranických primárek. Jiří Dienstbier začal o mě rozšiřovat nepravdivé informace a strana se v této otázce začala štěpit. Já ale vždycky říkal, že bych byl nestranický kandidát. Z mého osobního hlediska není výhodné být stranickým kandidátem. Mojí hodnotou je především nezávislost na politických či ekonomických skupinách, kterou bych nerad ztratil.

* Počítáte tedy s tím, že pro případnou kandidaturu budete muset sehnat podpisy padesáti tisíc lidí?

Uvidíme, jak se věci vyvinou. Je tam i možnost získat nominaci od deseti senátorů nebo dvaceti poslanců. Kdyby přišel na řadu sběr podpisů, myslím, že není kam spěchat. Stále nikdo neví, jaká budou pravidla.

* Váš konkurent Jan Fischer už představil svou volební kancelář a začal otevřeně mluvit o své kampani. Neujíždí vám vlak?

Vůbec ne. Naopak. Založit si v Praze kancelář, pak nic nedělat a žít v Londýně, to není ten přístup, který bych já volil.

* Máte představu, kolik by vaše prezidentská kampaň mohla stát a jak byste ji financoval?

To je zásadní otázka, kterou nyní řeším. Financování kampaně musí být čisté a ospravedlnitelné v tom smyslu, že případná finanční podpora bude podporou mé kampaně, a ne darem, za který pak někdo bude něco chtít. Než abych kandidoval za situace, kdy by byl poškozen transparentní přístup, tak bych raději nekandidoval vůbec.

* A na kolik odhadujete, že vaše prezidentská kampaň vyjde?

Záleží na tom, jak se budou chovat všichni hráči, nicméně očekávám, že nakonec to bude mezi dvaceti až padesáti miliony korun.

* ČSSD nyní uvažuje o tom, že by po příštích volbách vládla s podporou komunistů. Dovedete si představit, že budete prezidentem země, kde se komunisté podílejí na vládě?

Rozhodně bych sociální demokracii takový krok nedoporučoval. Myslím, že by se tím dostala do situace, která by pro ni nebyla žádoucí. Komunistická strana se nejdřív musí jasně zříci své minulosti, jasně se vyjádřit, že přijímá soukromé vlastnictví, že souhlasí s naším členstvím v NATO. Komunistická strana se nejprve musí výrazně zreformovat.

* Takže byste takovou vládu nejmenoval?

Stále zastávám postoj, že bych jako prezident pověřil sestavením vlády lídra strany, která ve volbách získá nejvíce hlasů...

* Takže třeba i komunistu?

Existují samozřejmě výjimky. Na konci třicátých let zvítězila v Československu ve volbách strana Konráda Henleina. Považuji jednoznačně za správné, že tehdy tento princip nebyl uplatněn.

* Na Hradě byste vystřídal Václava Klause. Jak hodnotíte jeho druhé funkční období?

Splnilo se vše, co jsem o něm před čtyřmi lety říkal. Říkal jsem, že přispěje k pádu vlády - a vláda padla. Říkal jsem, že bude dělat problémy s Lisabonskou smlouvou - dělal je. Nebyl jsem schopen předpovědět chilskou situaci a mezinárodní ostudu s ní spojenou. Bohužel je to velice špatné. Jeho působení je spíše negativní než pozitivní.

Rozhovor s redaktory Antonínem Viktorou a Janem Vacaem pro deník Mladá fronta DNES byl zveřejněn 11.5.2012.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Paja napsal(a):

"Mojí hodnotou je především nezávislost na politických či ekonomických skupinách, kterou bych nerad ztratil." Hmmm, nezavislý, v USA vyštudovaný ekonom, s kariérou v USA, který se vrací do rodné země vést zbloudilé ovce...Proč? Je to dobrák. Možná potom s Schwarzenbergrem pojedou na výroční zasedání Bildebergu společně, aspoň ušetří za benzín, šetřit se dnes musí.
11. 05. 2012 | 15:38

Martin napsal(a):

No myslím že to co Švejnar předvedl už nám stačilo a rozloučíme se s ním slovy klasika Tož běž! Běž! Běž! Val! Val! Už sa nevracaj! Takové lidi já tady nepotřebuju!
11. 05. 2012 | 15:44

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče napsal(a):

Pane Švejnare,
nemyslím si, že jste anděl a bezchybná volba.
Ale v minulé kampani jsem Vás aktivně podpořil a udělám to zas.

Váš postup a názory se mi celkem líbí.
OK, čím víc se budete držet dál od současných stran, tím líp.

Doufám, že v případě úspěchu budete jiný než oni ( = před volbami skvělí lháři, po volbách pak tuneláři) :-).
11. 05. 2012 | 15:52

Baba Jaga napsal(a):

Tak nevím, zda pan Švejnar ještě profesně působí i v USA. Ale docela mě překvapilo, že je nejen členem NERVu, ale i v Akademii věd.
Mnoho-li už pro nás vykonal, že by i presidentem byl rád?
11. 05. 2012 | 16:02

Marian Sokol napsal(a):

Pane Švejnare,

můj hlas máte. Obdivuji Vás.
11. 05. 2012 | 16:13

Slídič napsal(a):

Konečně!
Máte můj hlas i hlasy mé rodiny.
11. 05. 2012 | 16:14

JC napsal(a):

Takže váháte.
Mno, vysvětlete manželce, že holt nebude paní presidentová.
Ušetříte si outraty a zklamání.
11. 05. 2012 | 16:18

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane JC,

paní Švejnarová zemřela v prosinci roku 2009.

Libor Stejskal
11. 05. 2012 | 16:26

JC napsal(a):

stejskal,
To jsem nevěděl - omluva.
11. 05. 2012 | 16:30

nestranný napsal(a):

A myslíš Honzíku,že tě někdo v téhle zemi chce?
11. 05. 2012 | 16:41

honolulu napsal(a):

Pane profesore,
Vase ucast na prosazovani globalnosti zasadila Americe smrtelnou ranu. Vas a Vasi skupiny pokus na zaklade globalnosti ustanovit Novy svetovy rad, narazi na silny a organizovany odpor z Ciny, Japonska a Ruska, ktery ten Vas "Think" tank nestacil zatim zaznamenat.
Jste z prostredi, ve kterem se vylihla a byla silne prosazovana Affirmative Action, ktera polarizovala a zvysila napeti mezi lidmi v USA. Za to sice nemuzete, ale nikdy Vas to nenapadlo kritizovat, jinak by jste nebyl tam, kde jste. Je zde obava, ze prostredi na Vas zanechalo nasledky.
Muzete nabidnout Cechum neco vice nez Vasi poplatnost k te skupine, za kterou si chodite pro politicky korektni instrukce ?
Jste orginalni, nebo jste "Yes man with brown nose ?" Klaus definitivne demonstroval schopnost nenechat se zneuzit na destruktivni globalni strategie namirene proti narodu. Vy, jako svetak, budete vycitat Klausovi prkotinu s perem v Chile ? Vite cim ji vyvazil ? Jste Vy schopen branit statnost zeme, ktera je znasilnovana a okradana uz tradicne ? Jakou mate na to kvalifikaci ? Strategie globalnosti je strategie, jak delat mezinarodni ekonomicke prusvihy a zaplavit ulice nezamestnanymi.
Jste z prostredi utopistickych levicovych universit. Vy jste strasidelny prizrak...
(Pozdravujte kamose prof. Matouska, uz jsem se dlouho nezasmal, at napise neco proti "rasistum".)
Koncim zvolanim at zije obezretny Klaus !
(Bobosikova Vam stejne namlati zadek pri volbach. Ona nema hnedy nos. Umel Vy by jste tak krasne sprdnout Brusel ? Asi ne....)
11. 05. 2012 | 16:51

katango napsal(a):

Pane Švejnare,

neračte se obtěžovat. Myšlení prý bolí. Ta bolest by stejně byla zbytečná.
11. 05. 2012 | 16:58

Jana Pechová napsal(a):

Mezi jmény, o nichž se v této chvíli mluví jako o víceméně samozřejmých, jste podle mě nejpřijatelnější.
11. 05. 2012 | 17:13

pražská biskupka napsal(a):

Ačkoli jste MUSEL tušit, jak to s Klausovými "hlasy" v únoru 2008 je, vydržel jste to divadlo až do konce. U mě jste vyhrál vy. Jistě také víte, jak Klaus v r.2003 tři neděle (až skoro na hranici trapnosti nedůstojné politika) prosil lidi ze všech medií, aby ho už konečně zvolili. Připomínal pubescenta, kterému za pětku z diktátu rodiče zabavili PC a on se vzteká.
11. 05. 2012 | 17:13

český maloměšťák napsal(a):

Sdílím názor Jany Pechové.

Martin
Vy jste kdo ?
/"No myslím že to co Švejnar předvedl už nám stačilo a rozloučíme se s ním slovy klasika Tož běž! Běž! Běž! Val! Val! Už sa nevracaj! Takové lidi já tady nepotřebuju!"/
Klaus ?
Nebo přímo sám Lorenc ?
11. 05. 2012 | 17:28

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče napsal(a):

honolulu 16:51
moje odhodlání podpořit p. Švejnara si Ti podařilo dost posílit :-)
Regards!

(a pro Tebe je tu nyní mnoho o hodně hezčích ženských než je Bobošíková - a ještě k tomu snesitelnějších :-))
11. 05. 2012 | 17:40

Martin napsal(a):

český maloměšťák: Na mě ani tak nezáleží, jde o osobu Švejnara a epizodka s ČSSD jasně prokázala jeho mdlý charakter, tedy nic neriskovat do ničeho se nepouštět, hlavně ne do konfrontace s Dienstbierem, jen tak chodit okolo a čekat že mu preference voličů ČSSD spadnou samy do klína, jenže ani v ČSSD nejsou tak hloupí, aby mu na to skočili :-)
11. 05. 2012 | 17:46

tata napsal(a):

BOHUŽEL promě jste sklamaní moc věcí ani ryba ani rak,nemá rad lidi co vše okecavaj,nemate bohužel jasné odpovědi to mě vždy vzbuzuje negativum muj hlas nedostanete,a ne vubec že sem levičak a vy nezavisly,přiliš vždy kličkujete takovym lidem nevěřím
11. 05. 2012 | 17:49

gaia napsal(a):

mně zas přijde divné mít za prezidenta člověka, který většinu života zde nežil a ještě popisoval historky, jak rád odsud utekl.

Cizácké šlechty jsem si užili dost 300 let.

Copak se u nás nenajde někdo, kdo tu s námi byl a zažíval celou dobu dobré i zlé?

A pak mu ještě se budem skládat na doživotní důchod, který by uživil tisíce našich důchodců, není to divné?
11. 05. 2012 | 17:54

Silvie napsal(a):

Honolulu,

já tedy hlavně nechápu, jak si vůbec může dovolit někdo kandidovat s americkým pasem (Švejnar už kandidoval na cokoliv, co by mu skýtalo možnost slušné a snadné obživy). Prý bude občanství "řešit", až to bude aktuální. To jako po volbách??? Aby neriskoval?

On je ten pán maličko vyčůraný (resp.poměrně dost)-socanům pravil, že nemá nic proti tomu, aby ho podpořili, ale kandidovat za ně přímo nechce. Jednou už mu to totiž poněkud uškodilo na pověsti.

Dovedete si představit, že by v amerických volbách kandidoval Čech bez amerického občanství?

Švejnar a Fischer jsou jak jednovaječná dvojčata - muži bez názoru, konformisti bez zásad a bez osobnosti. Zaměnitelní za miliony jiných.
11. 05. 2012 | 17:59

gaia napsal(a):

Silvie

souhlas
11. 05. 2012 | 18:06

vít napsal(a):

Pane Švejnare,
prosím mějte trošku ohledu a porozumění k republice
a nikdy nekandidujte na žádnou funkci v této republice.
11. 05. 2012 | 18:18

český maloměšťák napsal(a):

"..Copak se u nás nenajde někdo, kdo tu s námi byl a zažíval celou dobu dobré i zlé?.."

Už se našel . Je ve vysoké politice už skoro dýl jak Husák.
11. 05. 2012 | 18:35

Zbyněk napsal(a):

Silvie...
Nejvíce golů za naše národní mužstvo střílí Kanaďan Nedvěd, to vám nevadí? Jak víte, že nemá český pas? Ve kterém století žijete? Nejste náhodou studentka od pana profesora Grebeníčka? Předpokládám, že budete volit jiného Američana Dienstbiera.
11. 05. 2012 | 18:35

zemedelec napsal(a):

Paní Silvie.
Většinou zdůrazňujete,že jste pravicově zaměřená,ale ohledně Švejnara s Vámi souhlasím.Sice se už projevoval,že nejsme nějak moc zadluženi,že klidně můžeme ještě dluh zvýšit.Pak také prosazuje druhý důchodoví pilíř.
11. 05. 2012 | 18:38

Silvie napsal(a):

Zemědělec,

Švejnar vám odkýve cokoliv - ale pravičák to není ani omylem - populista, jako prase.
11. 05. 2012 | 18:40

Silvie napsal(a):

Zbyněk,

kdybyste četl noviny, tak byste to taky věděl. Psal to o sobě sám.
Pokud vás to uklidní, tak se téhle volební taškařice nezúčastním. Chléb a hry ponechám jiným...
Tam už to není ani o jednookých mezi slepými.
11. 05. 2012 | 18:42

berkowitz napsal(a):

Mohu všechny ubezpečit, že já sámn jsem se rozhodl nekandidovat na prezidentství.
A Švejnara? Ani náhodou, tento neoliberál chce naší zemi naordinovat US sociální politiku, počínajíc školným a konče zdravotnictvím.
11. 05. 2012 | 18:42

Zbyněk napsal(a):

Silvie....
Bez českého občanství by nemohl kandidovat.
11. 05. 2012 | 18:59

Zbyněk napsal(a):

Silvie...
Zapoměl jsem napsat, že se také nezůčastním. Přímá volba je hloupost a po příštích volbách bude přijat zákon o referendech, takže zač budou brát naši zastupitelé platy?
11. 05. 2012 | 19:06

Sobý hnusec napsal(a):

A má Švejnar i americké občanství?
A co když ho Američan povolá rozkazem třeba do Íránu?
11. 05. 2012 | 19:17

Silvie napsal(a):

Zbyněk,

máte pravdu, má dvojí občanství ( já myslela, že získáním amerického ,mu české zaniklo). V době, kdy jsem žila v zahraničí, to možné nebylo.
Na věci to nic nezmění - nechci prezidenta s americkým občanstvím (on logicky váhá s tím, aby se ho vzdal ) - byl by to veliký střet zájmů.
11. 05. 2012 | 19:19

Luba napsal(a):

Pane prezidente,
možná byste s dr. Roithovou mohli vytvořit ideální prezidentský pár. Že byste se střídali. Půl roku byste dělal prezidenta a půl roku prvního pána.
11. 05. 2012 | 19:37

myrta napsal(a):

Pane Švejnare,jak jsem vám kdysi fandila ve volbě Klaus X Švejnar,tak s tím je konec.Uplynulo několik let a co jste nám předvedl?Nic.Kromě pár všeobecných ekonomických vyjádření jste se nijak pro lidi viditelně neprojevoval.Proč bychom vám měli dát hlas? Myslíte ,že když za 4 roky vylezete z nory,lid padne úžasem a štěstím na kolena? Ne ,vůbec ne ,radši nekandidujte,ušetřete si námahu. To kladné a doufající fluidum -vy prezidentem je zkrátka FUČ.
11. 05. 2012 | 19:43

cinick napsal(a):

Pane Švejnare, Dobrý den.

Asi vás zklamu, ale zažil jsem výkon a chování několika navrátilců ze států. Například pana Eichlera.Třeba ho i znáte, dnes tuším majitel Grisoftu a kdysi likvidátora Ety Hlinsko.Od té doby zastávám názor- navrátilci mohou pouze na mista poradců a do významných pozic nikoli. Jejich rady mohou občas skutečně být užitečné, ale velká část názorů je na nic, neboť vycházejí z úplně jiných podmínek. Jejich názory si je třeba prosejtovat. A to ještě vycházím z toho, že chtějí této zemi pomoci a ne zde kořistit. Bohužel z mnoha jejich akcí, postojů jsem nabyl přesvědčení, že chtějí spíše kořistit.
11. 05. 2012 | 19:46

David napsal(a):

Pane Švejnare,

zcela jistě patříte mezi tu slušnější polovinu národa, ale přesto bych si dovolil Vám poradit – už nekandidujte.

Vzdejte to ještě se ctí a ještě ušetříte miliony.

Nemůžete vstoupit do stejné řeky. Za ty roky, od poslední volby prezidenta, jste se pro občany více „vybarvil“.

Stačí si jen přečíst tuto diskusi, abyste si mohl udělat názor na to, jak Vás dnes vnímá veřejnost.

Připojil bych se proto k těm, kteří už můj názor přesně vystihli.

-------

Dovoluji si je volně citovat:

tata napsal(a)17:49 :

"...BOHUŽEL pro mě jste zklamaní, moc věcí, ani ryba ani rak, nemám rád lidi co vše okecávaj, nemáte bohužel jasné odpovědi, to u mě vždy vzbuzuje negativum, můj hlas nedostanete, a ne vůbec že sem levičák a vy nezávislý, příliš vždy kličkujete takovým lidem nevěřím..."

--------

Silvie napsal(a) 17:59:

"...Švejnar a Fischer jsou jak jednovaječná dvojčata - muži bez názoru, konformisti bez zásad a bez osobnosti. Zaměnitelní za miliony jiných...."

--------

Podle mého názoru by nejvhodnějším kandidátem na prezidenta byl komentátor Deníku a spolupracovník Českého rozhlasu pan

Ivan Hoffman.

Jeho názory můžete pravidelně sledovat každé pondělí v Českém rozhlase – Dvojce, od 8,30 hod. v pořadu „Jak to vidí".

Považuji jej za velmi charakterního a inteligentního člověka, kdy jeho komentáře jsou velmi přínosné a inspirativní pro život obyčejných lidí.

Jeho názory na aktuální dění ve společnosti dokazují, že má velké životní zkušenosti.

http://www.rozhlas.cz/praha/osoby/_galerie/490067?type=image&pozice=3

http://hledani.rozhlas.cz/?query=Ivan+Hoffman

http://www.denik.cz/autor/ivan_hoffman_1718.html

http://cs.wikipedia.org/wiki/Ivan_Hoffman

Doporučuji sledovat pana Ivana Hoffmana, protože to by byl skutečně mimořádně dobrý prezident.

Dokážeme si zvolit toho správného prezidenta ???
11. 05. 2012 | 20:34

Petr z Tábora napsal(a):

Nedovedu si představit, že bych volil do funkce prezidenta člověka, který:
- tady s námi poslední dvě desetiletí nežije a má domov v zemi jejíž je občanem.
- který dosud nevykonával žádnou významnou politickou funkci a hned kandiduje na tu nejvyšší
To je princip, nic jen proti panu Švejnarovi. Měl jsem také emigranty v rodině, velmi si vážím jak dokázali obstát v cizině i jejich názorů. Ale člověk prostě může dobře znát jen tu zemi kde žije.
Admirála loďstva také může dělat jedině ten kdo prošel nižšími funkcemi. Platí moudrost pravící, že každý sebeinteligentnější člověk platí nováčkovskou daň v oblasti kterou začíná dělat.
11. 05. 2012 | 20:51

Sladký napsal(a):

Silvie, zdravím a (opakovaně) vyjadřuji poklonu.Zpočátku jste se mi jevila jako zarytý pravičák, ale díváte se kolem sebe,přemýšlíte a z toho,co vidíte umíte vyvodit závěry.Jen blbec a fanatik nemění názory, nedokáže připustit,že se mýlil.A aby bylo jasno- nevítám Vás do klubu levicově smýšlejících,kdepak.Patříte mezi vzácnou skupinu lidí,kteří si nenechali vymýt mozek žádnou ideologií a snaží se vidět skutečnost takovou, jaká je. Hodně štěstí!
11. 05. 2012 | 20:56

Sladký napsal(a):

Ještě konkrétní dodatek.Ivana Hoffmana znám ještě z písničkářských let,zpíval (téměř výlučně) slovensky je to tedy Čechoslovák v nejlepším smyslu slova.
11. 05. 2012 | 20:59

Sladký napsal(a):

Maloměšťák- zdravím, starý parde! V lecčems se shodneme, v leččems ne a od toho společného posezení a pokecu u piva mne neodradili ani Kalousek se Zavadilem.:o))
11. 05. 2012 | 21:03

Sladký napsal(a):

Mister Shwejnar, vratte se do Jú-Es-Ej.Tady vás holky nemilujou.U nás vám pšenka nepokvete.A to,že vás ČSSD navrhla- opakovaně! jako svého kandidáta považuji za naprosté diletantství, totální úlet.
11. 05. 2012 | 21:08

blue jay napsal(a):

Dear Mr. Svejnar,

Your courage to place this blog in this jungle of orange and red monkeys is admirable.
They are ready to vote mr. Skromach or if neccessary mr. Dienstbier jr. And if even that will not work, there is always mr. Stech.
I wish you all the best mr. Svejnar. Go, go, go.
11. 05. 2012 | 21:14

blue jay napsal(a):

Sladky,

ja jsem si vzdy myslel ze jste primitivni hlupak. Vase "Shwejnar" a "Jú-Es-Ej" me to jen potvrdilo.
11. 05. 2012 | 21:19

otaznik napsal(a):

rfSladky?
koho by jsi rad videl za kandidata CSSD na presidenta? Snad uz ti doslo ze Dientsbier junior je ze hry. Ted se mluvi o Skromachovi ci Stechovi. Koho podporujes ty?
11. 05. 2012 | 21:27

UmKab napsal(a):

Švejnar jde zase jen tak okolo a když je ta funkce prezidenta už skoro volná tak on by to teda jako možná vzal.Samozřejmě se do ničeho nenutí, že na nás vejrá z každejch novin čatěji jak reklama na t-mobile je taky jen náhoda, která se mu stává pravidelně při každejch volbách prezidenta.To pak přiletí z druhý strany zeměkoule srovnaj se mu záda jak pravítko, imrvere se usmívá jako by měl mokro v botách a každýmu na všechno kejve.
11. 05. 2012 | 21:40

Jirka napsal(a):

Švejnar by byl dobrý prezident, dobrá volba.
11. 05. 2012 | 21:47

UmKab napsal(a):

Jirka
Když si Swarcenberg vezme motýlka udělá smutný oči a nakloní hlavu ještě víc jak Švejnar tak to má v kapce. To mu to pak Red Jude Law na statistickym úřadu snad i dobře spočítá.
11. 05. 2012 | 22:15

hovorka11 napsal(a):

JAN ŠVEJNAR:
Tu kandidaturu stáhněte. Už jednoho "ekonoma" na hradě máme a dnes je slovo ekonom, bankéř a finančník spojen s chápáním rozkladu výroby, který začal v USA zavedením zombie bank, které můžou kdykoliv FED iniciovat k vytištění falešných dolarů.
Že jste přispěl k rozkladu i svým dílem lze doložit z Vašich dřívějších názorů "odborníka". Dnes by se měli takřka všichni přední ekonomové z USA a EU, která převzali rozkladný systém z USA (peníze vydělávají za Vás) pozavírat do věznic a ústavů pro dementní lidi.
V žádném případě nesmí být prezidentem bublinářský ekonom nebo kmotr politik !!!
11. 05. 2012 | 22:28

Sladký napsal(a):

¨Blue jay- být hnupem považován za primitivního hlupáka je OK.Kdyby mne někdo jako ty chválil,musel bych se jít zastřelit. Mimochodem, tvůj příspěvek u sian McLeod je to nejodpornější,co jsem zde za pět let četl.Jsi odpad.Human bodily waste product.
11. 05. 2012 | 22:35

katalyzátor napsal(a):

Němcová, Sobotka, Zeman, Fischer, Švejnar, Dinsbier, Roithová, to snad raději žádného prezidenta. Ani jeden z těchto kandidátů nemá respekt národa, a to je snad hlavní prezidentův předpokládaný přínos. Přijímání návštěv, kladení věnců, udělování milostí, atd, klidně zvládne předseda vlády a další činitelé. A ještš nebude dvojkolejnost. Přestaňme už uctívat tento přežitek a chovejme se racionálně. Přestaňme věřit, že prezident je užitečný a má schopnost stmelovat a usměrňovat stát ve prospěch občanů. Vždyť je to poslední dobou a vlastně už od doby po Masarykovi, často opačně.
11. 05. 2012 | 22:36

Kanalnik napsal(a):

Dost mi vadi komentujici, kteri dokazi odsoudit cloveka jen proto, ze zil nejakou dobu v zahranici (alias "tahni, my te tady nepotrebujeme, emigrante"). Jde preci o prinos ci neprinos toho ktereho cloveka pro nasi zemi; to, ze nekdo zil v zahranici s tim vubec nema co delat. Jde hlavne o schopnosti, charakter, schopnost komunikovat atd.

Zamerim-li se na schopnost komunikace a zasadovost ci principielnost pana Svejnara, mam podobne pocity jako tata. Mnoho slov, ale ztraci se obsah. Ztraci se jasne postoje, jasne principy, ktere pan Svejnar vyznava. Pro mne je necitelny a nevim, co od nej mohu cekat.
11. 05. 2012 | 23:03

Starý napsal(a):

Nějak zapomněli na otázku občanství páně Švejnara.
Ne bo to byl úmysl ?
11. 05. 2012 | 23:38

blue jay napsal(a):

CSSD ma jasno,

Dientsbiera nahradit Skromachem ci Stechem. Wow! Tomu rikam tah na branku.
11. 05. 2012 | 23:49

otaznik napsal(a):

Stary?

Jake mel obcanstvi T.G. Masaryk?
11. 05. 2012 | 23:53

Vratiprst Choromysl napsal(a):

Ani já s Hradem neváhám.

Pečlivě jsem promyslel, jestli by Švejnar s podporou Rheinisch Bergische Druckerei představoval nějakou viabilní alternativu k nejlepšímu premiérovi všech dob Fischerovi, který začíná do národa být huštěn pod tlakem, který hrozí roztržením. Nepředstavoval.

Ani odvážná svzačka Bobo bohužel nemá větší šanci než obvykle.
A Sladkému musím vzít zbytek iluzí. Ivana Hoffmana nikdo nezná, A kdyby znal, nevolil by ho. Slušní lidé do politiky nepatří.

Jelikož ve svém věku jsem už se svým hnusným charakterem dostatečně obeznámen, jsem zodpovědně připraven přijmout kandidaturu od jakékoli skupiny grázlů, která se kde náhodně sejde.
12. 05. 2012 | 00:09

kormoran napsal(a):

Soudruzi Cesi , nebylo by pro Vas lepsi , kdyby Vam nekdo presidenta naordinoval ? Drive jste treba dostali Husaka a basta ! Zvanili jste po hospodach , jako v tomto case , ze je makovej , ci takovej a prdel jste nezvedli , dokavat Vas nevyhodila korpuletni hostinska.

A Fon henten Skromach , ci jeste lepe Jandak , to by nebyli spatni presidenti , akorat by zbyvalo povolat vojina Kefalina , aby svymi zastavami vyzdobil henten socialisticky velkochov rudych svini.))))
12. 05. 2012 | 00:57

kormoran napsal(a):

Candyman! 20.56, delate dobre soudruhu!

S ujecenou polotaliankou(matkou pluku) neni si radno co zacinat ,kdybych mel ptaka vola a sral bych do plen , taky bych ji lakal na sladkosti)))
12. 05. 2012 | 05:35

zemedelec napsal(a):

Pane David.
S tím Hoffmanem,to není zas taková trefa.Pokud si vzpomínám,tak mu levice nebo levičácství strašně vadí.Popřípadě mne opravte,nebo doplntě.
12. 05. 2012 | 06:33

medvěd napsal(a):

Pane Švejnare v žádném případě kandidaturu nestahujte. Náš národ si nezaslouží nikoho pořádnýho, který si stojí za svým. Potřebujeme někoho jako jste vy,a až přijdou Turci tak v klidu zkřížíte nohy nasadíte turban a budete kejvat jak můj plastovej pes za oknem v autě.
12. 05. 2012 | 07:03

Luba napsal(a):

Skutečně nevím,
proč si někteří přátelé diskutéři myslí, že pana Švejnara diskvalifikuje fakt, že žil v U.S.A. ...
Pro mě je to spíš doporučení.

Horší je jeho amébovitost. A ekonomické zaměření.

Když ekonoma, tak Mr. Sedláčka!

Sedláček fór president!
12. 05. 2012 | 07:23

Vioktor napsal(a):

Okamura na hrad. Všichni čecháčci už jsou nějak provaření a bohužel platí kdo nekrade není čech
12. 05. 2012 | 07:30

Kronikář napsal(a):

Ve Švýcarsku dělá presidenta na střídačku někdo z ministrů, běžný občan ani neví kdo je zrovna president. Na kaldení věnců a zdravení delegací to v pohodě stačí.
12. 05. 2012 | 07:40

Medikolog napsal(a):

Pane Švejnare,

proč ta skromnost? Proč nezkusíte Bílý dům? Kvůli osobnosti vašeho formátu se jistě Mezinárodní židovský kongres zasadí za změnu amerického práva a udělí vám výjimku z místa narození...

Pro slušného Čecha jste jako emigrant zcela nepřijatelný v české národní i státní politice. Jste jenom emigrant co se vnucuje... Že vám není hanba...
12. 05. 2012 | 08:14

Holubář napsal(a):

Silvie 17:59 :
Tak nějak, ano.

Kronikář 07:40 :
Sám bych tomu nevěřil, jako mohu během pár let otočit, ale už se mi zdá také, že preident je u nás funkce zhola zbytečná.
12. 05. 2012 | 08:15

cooley napsal(a):

Plusy a minusy zatím známých kandidátů na presidenta v mých očích:

Dienstbier junior: čistý štít -plus,minus:Dienstbier-senior-účast v mezinárodním konfliktu 1968,práce u Čalfy

M.Zeman : plus -houževnatost a vůle ,minus- otec bankovní privatizace bez vyúčtování,která způsobila nárust Klausova státního dluhu 700 miliard na trojnásobek v dalších deseti létech,nazvání rakouského presidenta idiotem veřejně
(možnost vzniku mezinárodních konfliktů)

Švejnar :plus- znalost světové a částečně RVHP i české ekonomiky,člen Nervu,minus- neznalost míry jeho vlastenectví

Fischer : plus-úřednická erudice ze státních a bankovních funkcí ,minus: neznalost jeho kvalifikace jako ekonoma a politika,poněkud šedá myš

je to tedy nejširší spektrum od M.Zemana-typu pseudolidového mudráka,zakládajícího stranu za stranou podivně opoziční ...k Śvejnarovi -intelektuálovi s nejvyšším možným kosmopolitním vzděláním z nejvyspělejší země světa,který naopak sebe ze stranického života a příslušnosti vyřazuje

U všech :komunistická minulost předků nebo jejich vlastní

Vzít v úvahu: V EU sílí vítězstvím Hollandeho směr socialistických stran,slibující vysoké daně,vyšší minimální platy,větší platovou rovnost:
zatím ale ani jediný z uvedených kandidátů nejeví afinitu k podobnému potlačení abnormální sociální nerovnosti v Čechách připojením se k sílícím tendencím EU. V tomto jsou všichni "děti V.Klause" bez výjimky.Klause,jehož část veřejnosti s některými lékaři líčí jako psychopata.
12. 05. 2012 | 08:31

buldatra napsal(a):

Národe,

zamysli se nad sádrovým trpaslíkem.
Sádrový trpaslík na Hradě ještě nebyl.
Celý svět by nám ho záviděl.
12. 05. 2012 | 08:32

Desiderius napsal(a):

Jan Švejnar je úplně normální, slušný člověk, který říká to, co si myslí a co si myslí řada lidí v této zemi.Je otevřený,má západní demokratické myšlení,je dobrý ekonom,nebojí se a proto je pro místní mafie nepřijatelný.Jeho zvolení by pomohlo této morálně zkažené zemi.Je příjemné,že vůbec o kandidatuře na prezidenta v této postkomunistické zemi ovládané taxikáři,veksláky a agenty STB uvažuje člověk, který to vůbec nemá zapotřebí.Musí v tom být obrovský kus vlastenectví a touhy po spravedlnosti,což jsou pojmy z první republiky a v této zemi se snad o nich neučí už ani ve školách,protože je nikdo nezná.Po exponentovi ruských zájmů a majiteli vyznamenání od Putina Klausovi,by zvolení Jana Švejnara bylo malým zázrakem.
12. 05. 2012 | 08:59

Bořivoj napsal(a):

Kdokoliv kdo bude kandidovat pod hlavičkou našich parlamentních stran je ztracen / snad z vyjímkou komunistů/ - stranická příslušnost k těm co rozkradli stát je polibek smrti.
.
Bral bych toho Okamuru více než kohokoliv od modrých, oranžových, zelených , TOP, VV, Lidovců.
.
Možná by byla alespoň legrace dát tam navzdory politikům nějakého komika- Ruda z Ostravy, Lábuse, Bob Klepl ale je to slabé Dnes už nemáme ani dobré komiky, chybí osobnosti typu Rudi Kovanda, Franta Kocourek. Dobrá volba by byl Feix Holzman
12. 05. 2012 | 08:59

Dandal napsal(a):

Desiderus - a co ten ekonom Švejnar vymyslel, co vůbec umějí naši současní světoví ekonomové??? Divit se že dluhy rostou a nikdo neví co s tím- to je kvalifikace???.
A on to presidentství nemá zapotřebí??? Stárnoucí ekonom který nic nevymyslel a nic neumí??
12. 05. 2012 | 09:03

Josef K. napsal(a):

Domnívám se, že je na čase skončit s proklatou tradicí zboštělých kmetů na stolci, stejně tak ekonomů. Ovšem kde brát...V rámci úspor bych volil za českého třeba rakouského, polského či německého prezidenta.
12. 05. 2012 | 09:09

Josef K. napsal(a):

Dodatek: Ovšem nejlepší by opět byl nějaký Lucemburčan.
12. 05. 2012 | 09:11

Milan napsal(a):

Udělal jste to dobře,že jste se od ČSSD odpoutal a zůstál nezávislý.V druhém kole dostanete můj hlas.
12. 05. 2012 | 09:19

Pepa Řepa napsal(a):

Myslím, že pan Švejnar je slušný člpvěk, jen vsadil na špatného koně.To se stává i na Velké pardubické.
Kdyby tenkrát vyhrál Battěk, pak možná.
Nemám rád protekční klony, at se jmenují Benda nebo Dienstbier. Ten podědil vše po tať´kovi i lásku k rudé hvězdě. Taťka si to všem později opravil. Na Balkáně.

Já na Čalfu, Čalfa na mě, to je panečku kariera ¨protekčního socana, alfa-samce pro volby.
Hele Mariane, mám kluka, moc se nevyved, co s ním? Nemáš flek?
12. 05. 2012 | 09:21

Stařeček napsal(a):

jako prezidenta nepotřebujeme nikoho jiného, než slušného člověka, který by hezky vypadal na známkách, nebolela ho záda při kladení věnců a nedělal nám ostudu. Asi pět takových bych mohl navrhnout. Ti se do toho ale nehrnou a pochybuju, že by jezdili po republice a žadonily o podpisy. Je to ostuda, že hlas jednoho poslance nahradí hlas tisíců občanů.
12. 05. 2012 | 09:42

kacíř napsal(a):

Já myslím, že pan Švejnar není slušný člověk a přímo se třese na možnost ovlivňovat politiku v Čechách. Je to podle mne velice Klausovi podobný člověk, ovšem bez jeho patriotismu.
12. 05. 2012 | 10:16

sinin napsal(a):

to stařeček:
Ve Velké Francouzské revoluci 1789-1794 šlo taky především o problém potíží královských financí.Všichni zvolení poslanci se spoléhali na slušnost čistě parlamentní cesty,ale postupně dali hlavy na špalek pod gilotinu počínaje mírným Dantonem-člověkem s nejčistším štítem a konče po Thermidoru Robespierrem se St.Justem.Mluvila do toho navíc ulice.Napoleon,pro sebe šťastně,jako jakobín na delší čas zmizel zrakům veřejnosti než znovu a velice pořádně vztyčil hlavu a převzal moc.Thermidor (červen 1794)vykonal četník Henryot s hrstkou jízdních policistů,který o své vůli (jakoby lidu) čelné jakobínské poslance zatknul zcela znenadání.
12. 05. 2012 | 10:26

mb napsal(a):

marihuanu jsem sice kouřil, ale nešlukoval ...
12. 05. 2012 | 10:59

Stařeček napsal(a):

sinin-chápu Vás, přesto si myslím, že ua prezidenta potřebujeme jiné představitele, než osoby jež padají na zahraničních návštěvách do bazéhů, nebo čórkují pera.
12. 05. 2012 | 11:02

Petr napsal(a):

Pane profesore,
jste v Česku ne v USA. Zde není politika souboj ideí a služba občanům a vlasti. Zde je to bahno, špína a korupce. To Vy jako jedna osoba nezměníte. Jen se taky v tom českém politickém bahně umažete. Stojí ám to za to?
12. 05. 2012 | 11:03

Pepa Řepa napsal(a):

Vyhozený prachy, embéčko.
Že se nestydíte, takhle plýtvat s dary země.
Jinak doporučuju na klouby Mentolen nebo Mentolku. Ale je to z technickýho konopí, slabota.
12. 05. 2012 | 11:05

UmKab napsal(a):

Kanalnik
On nebyl jen nějakou dobu v zahraničí on je občanem cizýho státu a to je sakra rozdíl.
12. 05. 2012 | 11:11

Vratiprst Choromysl napsal(a):

buldatra
Sádrového trpajzlíka v prezidentské funkci jako první znázornil Milan Knížák. Který byl vždycky o několik kroků napřed, např svým návrhem zrušit umění. Komedianti se kočováním v maringotkách vždycky nějak uživí, za hudbu lidé rádi zaplatí a rozprodej muzeálních sbírek pomůže ucpat díry v rozpočtu.

cooley
Jakkoli bych Miloši Zemanovi zakázal všechno, i to objímání stromů (osoba jako on může vyvolat jev zvaný waldsterben), myslím, že v případě rakouského prezidenta a žurnalistů (domácích) se přidržel národního hesla z nejkrásnějších:"..hledej pravdu, slyš pravdu, uč se pravdě, miluj pravdu, mluv pravdu, drž pravdu, braň pravdu..", bohužel tak učinil jen v oněch dvou případech.
12. 05. 2012 | 11:23

kritik napsal(a):

Pane Švejnare máte můj hlas a budu Vás podporovat.

Jste jediný možný kandidát z toho všeho vzorku, který je nám předkládán.
12. 05. 2012 | 12:27

libertad@seznam.cz napsal(a):

Měli bychom navrhnout a zvolit slušného člověk schopného se naučit akespoň anglicky pokud už jazyk neovládá.
Slušným člověkem není ten, který byl členem jakékoliv politické strany o členství v KSČ ani nemluvě.
12. 05. 2012 | 12:35

Midori napsal(a):

Pane Švejnare, moje moravská babička, jak se u nás říká stařenka, měla plno různých průpovídek, které jsme s bratrem, když nám ještě teklo mléko po bradě, nechápali. Jedna z nich byla "Tlačíš sa tam jak žid na palérňu."
Po mnoha letech jsou její průpovídky jasnější.
*
Hodně mi vadí vaše lavírovací amébní postoje. Můj hlas rozhodně nedostanete.
Služební pivo džunior si z vás dělal p***l oprávněně.
12. 05. 2012 | 14:12

Aja napsal(a):

Vážení, co zde všichni mudrujetete
a píšete nesmysly- nevíte, že pan Švejnar už nemá manželku, píšete, že "nic neumí",to snad může o člověkovi s takovým vzděláním a tolika dosaženými ohodnoceními (tituly, které ani neznáte) napsat jenom primitiv.
Vyberte si tedy ze stávajících kandidátů někoho lepšího:
Němcovou (tkadlena),Schwarzenberga,který má72,ale nemá soudnost kvůli svému věku a zdravot.potížím, když během zvoleného období může natahnout brka...atd. Nejlepší komentář napsala:
Petr napsal(a):
Pane profesore,
jste v Česku ne v USA. Zde není politika souboj ideí a služba občanům a vlasti. Zde je to bahno, špína a korupce. To Vy jako jedna osoba nezměníte. Jen se taky v tom českém politickém bahně umažete. Stojí ám to za to?
12. 05. 2012 | 11:03
12. 05. 2012 | 17:19

Petr Bajgar z Hranic napsal(a):

Vážený pane Švejnare malost mnoha Normalizací zakalených českých maloměšťáků nám před dvaceti lety zabránila možnosti poučit se z cizích chyb. Hezky to shrnuje: http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/milan-zeleny.php?itemid=2782 Právě díky této malosti si nechávame vládnout slaboduchým karieristou V.Klausem.
Podporuji vaši kandidaturu na prezidenta protože jako jediný umíte nadstranicky formulovat jádro problémů. Jinou věcí ovšem je, že bez politické podpory máte jen malou možnost cokoliv prosadit.
V bližící se volbě nového prezidenta ovšem půjde spíš o to jaký zvítězí trend na příštích pět let. V tomto směru máte jistou možnost pokud si občané Česka skutečně uvědomí, že jim/nám jde o život jeho podobu a životní možnosti v našem společném státě. Vaše nedávné konkrétní vymezení se vůči podvodné, zločinné a přímo VELEZRÁDNÉ činnosti V.Klause považuji v tomto směru za velice žádoucí akt osobní statečnosti. Při vaší kandidatuře v roce 2008 jste pozvedl z prachu naděje mnoha občanů, že slušnost a důvěryhodnost do politiky patří. Pokud ovšem chcete být skutečným prezidentem potřebujeme od vás větší podporu pro zapojení občanů do demokratických procesů, podporu posílení role občanů starajících se o vlastní a společné soužití, podporu odklonu od bezmezného sobectví k přiměřené míře solidarity. Dnešní problémy pramení z obecné neschopnosti, pohodlnosti a zastrašenosti naprosté většiny české společnosti. Což skvěle vyhovuje politicko podvodnickým mafiím. Politické strany netouží po větších počtech členů, aby se mandaríni nemuseli dělit o své preBendy. Korupce je pouze jedním z mnoha problémů naší společnosti a je třeba podporovat síly podporující žádoucí trvalý evoluční vývoj ke společensky přijatelnějším řešením než je tomu dnes.

Vážený pane Švejnare pokud aspirujete na funkci prezidenta, berete na sebe veliký úkol podporovat obrodu české společnosti a kultivace dnešního slepého Klausismu dlouhodobě devastujícího celou strukturu české společnosti. Vaše zkušenosti z celého světa vám v tomto mohou být oporou i motivací. Stejně tak můžete republice vrátit renomé kulturně vyspělé a kultivované země ve světě. Vaše akademické zkušenosti mohou vám být oporou při appelování na elity a zdejší vzdělance, aby přestali opomíjet svou osobní zodpovědnost za vývoj společnosti tak jak to zatím činí dnes. Velice mě mrzí, že vám nebude moci pomáhat vaše převzácná paní, která dlouhá léta, stejně jako vy, obětavě pracovala pro naši republiku. Velice doufám, že dokážete nacházet podobně vzácne lidi tady v Česku a pokusíte se zapojit nastupující generace, které v této zemi budou žít své životy a vrátíte této zemi životní zkušenosti a osobní poznání skutečných životních hodnot lidí ve zralém věku, kteří nám mohou pomoc neučit se až ze svých chyb.
Za největší úkol pro vás co by nového prezidenta, proto považuji návrat důvěryhodnosti a schopnosti komunikovat jako svéprávní občané o věcech veřejných tak, aby sloužili obecnému prospěchu. Děkuji za pozornost.
12. 05. 2012 | 17:23

ali napsal(a):

upřímně řečeno, ani jeden z navrhovaných kandidátů mi nesedí a ze všeho nejvíc prof. Švejnar..

Aja
stojí mu to za to..jinak by do toho nešel znova..
12. 05. 2012 | 18:48

David napsal(a):

zemedelec 06:33:

nechci vás opravovat. Spíše bych jen doplnil. Pana Hoffmana sleduji delší dobu. Podle mého názoru u něho převažuje vysoká inteligence, schopnost kritického myšlení a i vysoká mravní úroveň. Myslím si, že on nerozděluje svoje vidění společnosti na pravo-levé, ale na slušné nebo neslušné. Jinak nikdy se nenajde ten, který by se zavděčil lidem všem. Z těch všech, kteří se už představují jako kandidáti na prezidenta se mně zatím jeví jako nejrozumnější Miloš Zeman, ale já bych přesto dal přednost zatím ne příliš známému Ivanovi Hoffmanovi. Stačí se jen najít čas a zaposlouchat se do jeho vyjádření v pořadech "Jak to vidí".

http://hledani.rozhlas.cz/?query=Ivan+Hoffman
12. 05. 2012 | 22:55

jakbysmet napsal(a):

S Ali musím dost souhlasit:
ČSSD nabídla skutečně výběr kontroversních lidí za presidentské kandidáty:
lidi známé v souvislostech k mezinárodním konfliktům a ostudám např..
Že by se opakovaly starodávné pokusy sociální demokracie o vyvolávání duchů válek?
Slabinou Fischera a Dienstbiera je hlavně,že o jejich politickém umění zatím nevíme skoro nic.Začátečníci v politice a tedy nutně s čistým štítem. Achillovou patou je vztah Švejnar-Zeman.Śvejnar nechce za žádnou cenu do stran založených Zemanem.Ovšem naopak Švejnar dostal kdysi -dodnes místo ředitele největší banky-tedy pracoval v sektoru Zemanovy bankovní privatizace,kde naše země zaznamenala největší prohry vůbec.Přes neshodu s Klausem dostal i místo člena Nervu a ředitele ekonomického ústavu ČSAV.Všechny české ekonomické instituce pracovaly odborně dvacet let KATASTROFÁLNĚ. Můj osobní názor je ten ,že taxikář Zdeněk Pondert je odborně a politicky srovnatelný s Klausem a Zemanem.
Klaus je obdobou "poručíka Schmidta" z humoru třicátých let SSSR Ilfa a Petrova (kolem roku 1989 Rusové objevili skutečnou úroveň německých technologií,které si tam v Nepu od r.1924 natahali podobně Klausovi v devadesátých letech-s důsledkem v trvale nízké životní úrovni).
Obdobně kandidáti ČSSD nejsou děti revoluce,protože Klaus nebyl sametovou revolucí na rozdíl od M.Zemana a V.Havla,ale prodlouženou rukou ÚV KSČ Komárkem seniorem.Obdobně Ilfu a Petrovovi jsou kandidáti na presidenta "děti poručíka Schmidta-Klause".
Protikandidáti ODS - ranný feudál Tošanovský (dozorčí rady) a Přemysl Sobotka,který dal do interview Hitlerovu Berlínskou olympiádu 1936,jíž se jeho otec účastnil jako sportovec.
Klvaňa Tomáš už delší dobu komentuje zdejší situaci jako zralou na zrušení úřadu presidenta.Vyhnout se možnostem nepříliš dobrým formálně.Jisto je,že averse EU vůči ČR nutně roste a averse lidových vrstev zde je známa a očividně roste ještě daleko silněji.Je čas vystřídat politickou garnituru.Své má za sebou.
13. 05. 2012 | 06:07

zemedelec napsal(a):

Pane David.
Děkuji za odpověď.
Skutečně, kdyby se mělo rozhodovat mezi Zemanem a Hoffmanem,tak volím Hoffmana.Uvažuji,že ještě nějaký kandidáti se přihlásí.
Pro pana jakbysmet.
Taky ještě kolem Tošenovského,není vše vyřízeno,zanechal v Ostravě hlubokou rýhu.
13. 05. 2012 | 07:37

Karel Barel napsal(a):

Teda že tento blog se změní ve vymývání mozků a po US, DEU, zelených, veverkách, TOP 09 a jiných projektech nám někdo podstčí Hoffmanna, to je síla.
Ale je to marné, na hrad patří Okamura
13. 05. 2012 | 08:42

jakbysmet napsal(a):

Nechtěl bych aby vztah jednotlivce a instituce v mém příspěvku výše byl někým chápán urážlivě a pejorativně.Je vždy málo pochopitelný:krajní případ :
1 génius a jinak celý podprůměrný kolektiv instituce.Co se prosadí?
Pokus hádat:Švejnar (dřívější stav) v Nervu s 6 komunisty z celkového počtu 11 lidí.Švejnar se mylně domnívá že žije zde v malém USA.Komunisté se marně snaží najít recepty tržní ekonomiky,když se jejich vzdělání zakládá hlavně na učení sovětského akademika Vargy z padesátých let,přenesené do učebnic pozdějších.Do určité míry lepší znalost,i když spíše jen politickou-ne instrumentální, by měli,ale pouze rámcovou z dřívějšího díla Lenina,kdy kapitalismus a socialismus ještě nebyly popisovány standartně-učebnicovou metodou Vargy.
Většinou si myslíme,že kultura podnikatelů by zde byla,ale kultura podnikatelského státu ještě ne.Ovšem může být,že to jsou i spojité nádoby-v rozporu s míněním Ali.
Vychováme zde soukromými školami mnoho manažerů kapitalismu,ale jejich znalosti jsou víceméně pouze hygienou řádu-jak se zachovat v různých situacích běžné střední úrovně řízení jednotlivých firem .Nikoliv znalost ovládání mechanismů celku ,jako je třeba inflace,stabilita trhu atd.
13. 05. 2012 | 08:47

norové zavraždili bezbranněho soba napsal(a):

Fischerovou předností je konformismus. Dělá, co po něm plutokrati chtějí a rád by se stal jedním z nich. Svou éru osobitosti si prodělal, když v sedmdesátých letech nosil vlasy přes uši, vycíděné mosazné knoflíky u saka a řvavé široké kravaty. V těch dobách ovšem i takový Klaus nosil vous á la Amundsen.

Pro řízení kmenového území v hloubi Balkánu je pro plutokrata takový bezbarvý úředník nejlepší. Udělá, co se mu řekne. Jednoho takového Izraelci v roce 1961 soudili. To ještě netušili, že jednou tragicky dospějí k potřebě být jako on.
13. 05. 2012 | 09:48

Slídič napsal(a):

Pane Švejnare,potěšil mě rozhovor,který nám dnes nabídly novinky.cz.
Kdo se nechce umazat od bahna,neumaže se.Vy to dokážete a já budu mít konečně svého prezidenta.
Švejnar na Hrad!
13. 05. 2012 | 09:48

josifko napsal(a):

to jakbysmet:

takže Nerv sú niečo ako Gondolánovci čo spievajú Matká KSČ umierá

Nebolo naozaj lepšie niekolko choromyselných pred dvadsať dvomi rokmi dať kam vždy patria?
13. 05. 2012 | 10:05

skeptický napsal(a):

Zase přehlídka lidí co má jedny boty,nic užitečného neumí, nemá soudnost,ale presidentovat by mohli zfleku od hodiny.
13. 05. 2012 | 22:32

Skogen napsal(a):

No jo, sféra zájmu je neodbytná. O Vondrovi pravila diplomatická depeše, že je dnes k zájmům USA nejloajálnější. Švejnar by ho překonal. Kdo si myslí, že si lze jen tak sebrat saky paky a zajet si do Čečenska zakandidovat na prezidenta, nechť si dá studený obklad. Mít ovšem v pozadí think tank s velitelem dejme tomu z Langley, to by mohla být jiná. Co na ČSSD vnímám z poslední doby dost rozpačitě, byly tanečky s radarem, se Švejnarem je to jako přes kopírák - zamést pod stůl, ale neurazit.
14. 05. 2012 | 05:01

Midori napsal(a):

Pane Švejnare, zdravím jich. Co Nobelův výbor? Všichni zdrávi?
14. 05. 2012 | 10:24

resl napsal(a):

kocourkov nutně potřebuje pohled z jiného světa a švejnar je z kandidátů navíc nejinteligentnější. fuj to je dlouhý slovo.
14. 05. 2012 | 14:16

Mirek z Liberce. napsal(a):

Pane profesore, bohužel některé komentáře ukazují na vzdělání a charakter některých našich lidí. Doufám, že tito "taky-vlastenci", kteří jistě by volili i Husáka, neovlivní zdravý rozum většiny normálních čechů, kteří dají hlas Vám, jako já. Chtěl bych, abych se na konci života dočkal prezidenta,za kterého bych se nemusel stadět.Budete-li potřebovat podpis, jsem Vám i s rodinou k dispozici. Zdravím z Liberce.
14. 05. 2012 | 15:19

Midori napsal(a):

Mirku z Liberce,
Vám nevadilo páně Švejnarovo, kulantně řečeno, přehánění, o Nobelově výboru při předešlé volbě?
Lidem, kteří nemají rádi lhaní, určitě ano. Takového prezidenta nechci.
Švejnar vlastenec? To jsou mi tedy novinky.
Vybírejte z lidí poctivých, za kterými je vyrytá brázda pro společnost, ne vyčuránky.
Tito pořád ještě existují.
15. 05. 2012 | 17:44

Jakub napsal(a):

Můj hlas rozhodně máte. Není důvod volit člověka, který se proslavil tím, že osobně nic nezkazil (Fischer) a "zkazili" to pouze jeho kolegové (Barták, Jurásková), když je tu kandidát jako Vy. Jinak velmi se mi líbila Vaše přednáška u nás na IES.
25. 05. 2012 | 10:44

pav napsal(a):

Klaus podporuje Zemana...on podporoval i Kozeneho... Osobne si myslim, ze dva lide, kteri mohli dostat Ceskou Republiku na vrchol zklamali, Havel politicky (i kdyz mysim uznat, ze mimo CR Havel nebyl tak spatny) a Klaus ekonomicky.
Dle meho nazoru CR potrebuje lidi, kteri se dokazali prosadit v zahranicni. Tito lide maji nejvetsi sanci prebudovat soucastnou legislativu a jeji dodrzovani. Zakladem fungujiziho statu je legislativa, ktera bude srozumitelna vetsine a uplatnovana na vsechny stejne, bez rodilu politickeho postaveni, barvy pleti nebo mnozstvi penez. Nejlepsi ekonomie nebude fungovat pro bezneho obcana ve state, kde uplatky, kradeze a nasili zustane bez potrestani.
28. 05. 2012 | 08:41

Tomas H. napsal(a):

Hezký den,
zvedněte už oficiálně tu rukavici! :-)
Dejte mi vědět, kde mohu podepsat podporu na Vaši kandidaturu a já tam vyrazím. Jste jediný slušný kandidát z těch, kteří mají dle průzkumů reálnou šanci na úspěch, tak Vás moc prosím, abyste už dále neváhal a začal cíleně pracovat na sbírání podpisů a následné kampani.
26. 06. 2012 | 09:14

šťavnatý maso napsal(a):

Dobrý večer,
neměl jste už v pondělí zveřejnit, jestli se zúčastníte volby prezidenta? Plno lidí v mém okolí by Vás volilo, tak doufám, že se rozhodnete nakonec pro ano. Přece nás nenecháte mezi Dlouhým a Bobošíkovou :D
26. 06. 2012 | 22:18

antizemák a antistatistik napsal(a):

Dobrý den pane Švejnare,
prosím, vyjádřete se již, jestli budete kandidovat. Nechci mít za prezidenta Miloše Zemana lháře, který nám lhal, že do politiky už nikdy nevstoupí a teď bude tenhle v pořadí už druhý vrtošivý staříček plný bonmotů, který sledoval jen teletext, jak sám řekl (proboha! snad nelhal), schvalovat soudce, jmenovat členy bankovních rad, vlády. Nebo nechci statistika, který ví, že jedna a jedna jsou dvě a hned je viceguvernér, nebo co, ve Světové bance a pak zase prapodivně, zase tam tak důležitý není a chce být prezidentem malé republiky za daleko nižší plat a to vše za zájmu největších mafiánů. Nerozumím tomu, že o starce z Vysočiny se najednou zajímá nejbohatší miliardový "Čech". Co asi po něm za tu bilbordovou podporu chce? Další kandidát ODS-Sobotka se vystavoval před kamerama na výstavě fotografií o odsunu Rusáků z Milovic a fotografce slíbil dotaci, aby potom, co akce skončila a zhasla světla, svůj "pravicový" slib nesplnil; takového pseudopravicového prezidenta obdivovatele Klause, který zas obdivuje Lukoil a Putina a Rusko!, nechci. Němcová zneužívala poslaneckou kartu na benzín a její syn s tím jaksi podnikal, nebo co, tak to raději vzdala, ovšem nerada. Vylila si vztek na Rathovi tak, že ozbrojila Sněmovnu, ale jsou jí lhostejné kauzy Béma, Janouška a dalších... Pane Švejnare, jestli se rozhodnete nekandidovat, nebudu se zlobit, ani divit, protože to bez podpory mafií a kmotrů je u nás opravdu, ale opravdu těžké a dehonestující, ale řekněte to rovnou. Bylo by to férové říct nám, že nebudete kandidovat. Možná Vás znechutila ČSSD. Ale i ta má přeci své Šloufy a Palase s hotelama, tak se tím tak netrapte. Znáte svět, znáte Českou republiku, co víc si přát. Velmi si Vás vážím, ať uděláte cokoli. Myslím, že byste měl 50 tisíc podpisů velmi rychle. Přeji šťastnou volbu. ov
21. 08. 2012 | 09:35

Petr Vintrlík, 24 let, student napsal(a):

Dobrý den,

vzhledem k událostem posledních dnů bych Vám rád zaslal moji reakci na Vaše odstoupení z kandidatury na prezidenta ČR, jelikož jste byl můj jediný kandidát, dle mého úsudku dost vzdělaný, zkušený a slušný na to, stát se prezidentem této republiky, ač možná i přes mnohaletý pobyt v zahraničí, vkládal jsem právě ve Vás důvěru oživit slušnost napříč politikou v této zemi, mít prezidenta, kterého tato země potřebuje. Je zjevné, že mnohé postkomunistické kreatury, některé jen v jiných kabátech, ještě zdaleka nevyklidily své místa druhým, novým generacím, nezkaženým minulým režimem, což naši zemi v mnohém očerňuje před vyspělejšími demokraciemi,
které jistě také nejsou zcela bez neduhů, ovšem ne v takových extrémech, ve kterých se potýkáme my.
Právě proto jsem ve Vás vkládal naději, že nejvyšší představitel této země bude hrdě bránit ty slušné, napříč všemi vrstvami, hrdě a slušně reprezentovat naši zemi a další věci spjaté s touto institucí.
Je mi líto, že jste kandidaturu vzdal, jelikož jste určitě patřil k těm kandidátům, kteří měli velmi blízko ke zvolení a určitě nejsem jediný, který se vyjadřuje k této události, každopádně nyní jsem pravděpodobně ztratil kandidáta, kterého
má smysl volit.
Chci tím vyjádřit Vaši podporu do budoucna.
Vážím si Vás jako člověka jak v profesním tak i osobním životě.
11. 09. 2012 | 19:39

rs-už nestudent... napsal(a):

jako student nade mnou - sdílím s ním jeho názory na Vaší kandidaturu...
a taky jste byl mým jediným možným, kterého bych volila...
škoda...
je mi to líto, že jste to vzdal...
12. 09. 2012 | 07:55

PyvjgBSFoiip napsal(a):

That's really thinking at an imsiseprve level
23. 08. 2013 | 13:10

iTl0GRhofv napsal(a):

Thanks Can I just say what a relief to find snmoeoe who actually knows what theyre talking about on the internet. You definitely know how to bring an issue to light and make it important. More people need to read this and understand this side of the story. I http://dakfam.com [url=http://cmsuusuq.com]cmsuusuq[/url] [link=http://bcjhlmh.com]bcjhlmh[/link]
26. 08. 2013 | 13:51

80nNkCd3dDN napsal(a):

<a href="http://wvcxsl.com">Exletmery</a> helpful article, please write more.
28. 08. 2013 | 21:14

YyOdWtQw napsal(a):

I was drawn by the hosteny of what you write http://piiljllqgco.com [url=http://sauefx.com]sauefx[/url] [link=http://pcykizy.com]pcykizy[/link]
06. 09. 2013 | 18:07

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy