Zeman k vyhrocení situace přispěl, teď by ji měl uklidnit

29. 01. 2013 | 17:18
Přečteno 9177 krát
Rozhovor


Které faktory podle vás rozhodly o vítězství Miloše Zemana?

Byla to kombinace špatné ekonomické situace země a Zemanova osobní schopnost vést strategicky a takticky tvrdou, populistickou, až difamační kampaň. To, že vláda loni přivedla naši zemi do recese, zatímco okolní země se tomu ubránily, ohromně nahrálo Miloši Zemanovi proti „prvnímu místopředsedovi vlády“.
Co očekáváte od nově zvoleného prezidenta?

Měl by se samozřejmě zaměřit na sjednocení polarizované společnosti. K vyhrocení přispěl, a je na něm, aby situaci uklidnil. Na druhé straně je jasné, že jako akční člověk bude přicházet s kontroverzními nápady a bude vytvářet tlak na vládu a vůbec celou společnost.

Některé názory mohou být společensky prospěšné – jako třeba podpora prorůstové hospodářské politiky, jinde budou polarizující, například snaha zavést povinná majetková přiznání.
Dramatická kampaň společnost rozdělila. Myslíte si, že se podaří příkop zasypat?

Úplně ne, protože společnost je rozdělena i jinak, než pouze názory na budoucího prezidenta. Ale máme fungující demokracii a k volbám přišlo téměř šedesát procent voličů, to je dobrá zpráva. Voliči kandidáta, který prohrál, se musí především sami smířit nikoli se zvoleným prezidentem, ale s tou částí společnosti, která ho volila.
Před prvním kolem volby prezidenta jste vyslovil podporu Karlu Schwarzenbergovi. Nakonec zvítězil Miloš Zeman. Je to pro vás zklamání?

Když jsem před prvním kolem podpořil Karla Schwarzenberga, doporučoval jsem spoluobčanům, aby zvážili, který kandidát má osobní vlastnosti a schopnosti, které jsou opravdu důležité, a aby tak učinili bez přihlédnutí ke svým politickým názorům.

Upozorňoval jsem, že jsou klíčová období (vzpomeňme Mnichov a únor1948), kdy prezident hraje nezastupitelnou roli. Přes všechny jeho nedostatky a názorové rozdíly jsem navrhoval Karla Schwarzenberga.

A to jako člověka, který by nás vedl nejlépe v těch nejhorších situacích, ve kterých bychom se mohli při nynější globální nejistotě ocitnout. Poukazoval jsem na to, že má mimořádné mezinárodní zkušenosti, morální a společenskou integritu a též schopnost důstojně, avšak jasně prosazovat zájmy naší země.

Miloš Zeman má úplně jiné slabiny a silné stránky. Jeho menší mezinárodní zkušenosti, ochota používat hrubé až nekalé praktiky a napojení na spolupracovníky přímo spojené se skandály a podsvětím mu značně ubírají na společenském renomé. Je však vysoce inteligentní a má schopnost strategicky uvažovat. Je otázkou, zda ve prospěch republiky zapřáhne především svá pozitiva či negativa. Od toho se bude odvíjet respekt či zklamání.
Čím bude podle vás Zemanovo období charakteristické?

Aktivním „prezidentováním“. Bude používat svůj silný mandát k tomu, aby prosazoval své názory a zájmy na domácí i zahraniční scéně.

To může mít ale i svoji pozitivní stránku. Třeba následkem těchto impulzů začneme být aktivnější a snad i konstruktivnější na mezinárodní scéně a třeba také konečně prosadíme víc našich lidí do důležitých pozic v evropských a mezinárodních institucích.
Miloš Zeman operoval v kampani s vaším jménem, říkal, že by vás rád nominoval do Bankovní rady ČNB. Vy jste se proti tomu ohradil. Přesto, nechcete o kandidatuře uvažovat?

Oceňuji ochotu Miloše Zemana respektovat mé nezávislé názory a učinit mi tuto nabídku. Rád s ním roli Bankovní rady ČNB prodiskutuji, avšak momentálně o členství v Radě neuvažuji.

Rozhovor s redaktorem Jiřím Ovčáčkem pro deník Právo byl zveřejněn 29.1.2013.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Pepa Řepa napsal(a):

A co premiera?
Kdyby hezky poprosili.
Jen by to chtělo ujasnit si české zájmy, nemusí být totožné s plány jiných kormidelníků.
29. 01. 2013 | 17:29

Midori napsal(a):

Pane Švejnare,
pan Zeman především popsal bídu politické scény v zemi a nabídl řešení.
Pan Zeman je inteligentní bojovník. Dnes už má širokou podporu lidí, kteří v něm nevidí populistu, jak se mu mnozí snaží podsouvat.
*
Teď k Vám: Proč jste nešel do volebního boje? Nabídl byste nějaké řešení? Víte, toho Vašeho kecání už jsme si užili dost, Mr If_it´s_not_going_rain_we´ll_stay_dry.
29. 01. 2013 | 17:31

PhDr. Stanislav Bernát napsal(a):

Pane Švejnare, Miloš Zeman se projevil jako skutečný kabrňák a státník se vším všudy. Dokázal se povznést nad vaše předvolební okopávání kotníků a svou nabídkou členství v ČNB učinili smířlivý krok směrem k vám. Zkuste být alespoň trošku chlap, omluvte se za své výroky směrem k Miloši Zemanovi a s poděkováním přijměte místo v této ctihodné instituci. Cokoliv jiného byste udělal by svědčilo o vaší malosti a mentální nevyspělosti.
29. 01. 2013 | 17:38

aga napsal(a):

Pokud vím, tak vám Zeman slíbil jmenování do bankovní rady, autore (tedy přesně řečeno uvedl vás jako kandidáta o kterém by uvažoval). Můžete nám sdělit, zda jste o tom předběžně jednali, a zdali nabízený post akceptujete?
29. 01. 2013 | 17:42

Strýček Sam napsal(a):

Naprosto souhlasím s panem Bernátem. Napsal to jasně a výstižně. Miloš Zeman je prostě formát a je dobře, že se lidé nenechali zmanipulovat hloupými či zaplacenými média a neodvzdělanými celebritami a "celebritami". Národ na tom ještě není tak špatně. Doufejme, že mu to vydrží i v dalších volbách. A ty již budou brzo, avizoval to Miroslav Kalousek a ten má ve vládě největší slovo.
29. 01. 2013 | 17:42

Názor Jan napsal(a):

Dobrý den,
pravdu měl Zeman v tom, že Prof. Švejnar, jakkoliv špičkovým ekonomem, je "politické dítě". Jinak by musel vidět, že k předvolebnímu napětí nepřispěl JEN Zeman, ale výrazně TÉŽ Schwarzenberg(např. Benešovy dekrety vytáhl on, a nikoliv Zeman - každý to četl v původním rozhovoru v tisku). Pokud bude někdo uměle udržovat napětí a "příkopy" z předvoleb. kampaně (pravice? aristokracie?), nechť tak činí - ovšem vlastnoručně pod sebou uříznou onu příslovečnou větev.
Zdraví NJ
29. 01. 2013 | 17:43

aga napsal(a):

ee

sakra, tak se mi nevyplatilo, že jsem to nedočetl do konce. Omluva.
29. 01. 2013 | 17:43

aga napsal(a):

Co se týče toho uklidnění, máte pravdu. Zeman by měl důsledně vyšetřit tu estébáckou provokaci ve Schwarzenbergem spoluvlastněném ringierovském Blesku a důsledně potrestat viníky. To by myslím ty metače hnoje a nadávek trochu uklidnilo.
29. 01. 2013 | 17:48

scallop napsal(a):

PhDr. Stanislav Bernát

I Vy naivko ... Zeman by rad potencionalniho konkurenta odklidil do bankovni rady. Ani se se Svejnarem predem nebavil, tedy ho nezajimalo, co by tam Svejnar delal. Bud je to totalni nezodpovednost nebo (coz je pravdepodobnejsi) dobre vedel, ze to Svejnar neprijme.

Holt to prezidentstvi je neco jako pokerovy turnaj, je treba svoje karty skryvat a nutit druhe, aby oni ty svoje ukazali. Milosek (si) hraje rad - stejne jako Vasik.
29. 01. 2013 | 17:50

HchKr. scallop napsal(a):

Koukam, ze naivku je tady vic, tohle bude pro Miloska nuda.
29. 01. 2013 | 17:52

PB napsal(a):

Honzíku, Zeman už situaci hrotit nemusel, situace tu již pár pátků vyhrocená je!
Já nechápu, co je divného na zvolení Zemana, který chce zabránit dalšímu zdražování? Venkov jednou porazí Prahu a hned je z toho článků, úvah a pojednání!
Zajímavé je, že v těch emocích nám tu uniká, že Klaus dává vesele amnestii i těm, kteří být venku neměli.
Zemana se zřejmě obávají jen ti, kteří nemají čisté svědomí. Ten, kdo nic neprovedl, ten se přece bonmotům a rozumům nové zvoleného může jen usmívat. Vždyť i při vítězství Karla bychom si přišli jistě na své, ne? Pod jeho monology by běžely titulky, později možná i v cizích řečích ...
29. 01. 2013 | 17:55

Soumrak demokracie napsal(a):

Pane Švejnare nesnažte se udělat dojem používáním cizích slov a mluvte hezky česky a narovinu. Difamační = utrhání na cti, ostouzení, pomlouvání, pomluva. Takhle natvrdo řečeno je to od vás dosti troufalé. Miloš Zeman se ničeho takového nedopustil a pokud někdy citoval zdroje, které se ukázaly býti neseriozni tak se za to omluvil. Nyní byste se za svůj difamační výrok měl omluvit Vy.

Další věcí je váš kontroverzní názor, že majetková přiznání budou polarizovat společnost. Tohle může prohlásit jen člověk, který nemá úplně čisté svědomí. Je životním zájmem této země konečně si došlápnout na zloděje a podvodníky všeho druhu, jinak nám žádné zazračné recepty "geniálních" ekonomů, a mezi ně patříte i vy, nebudou k ničemu.

Další neuvěřitelnou demagogickou lež jste vypustil vzápětí: "Poukazoval jsem na to, že Karel Schwarzenberg má mimořádné mezinárodní zkušenosti, morální a společenskou integritu a též schopnost důstojně, avšak jasně prosazovat zájmy naší země."
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
To snad nemůžete myslet vážně. Můžete napsat jak se ty mezinárodní zkušenosti projevují v praxi? Patrně máte na mysli hlasitou podporu rakouského landsmanschaftu, který má téměř identický program s tím německým. S tím souvisí i vaše prohlášení že má schopnost prosazovat zájmy naší země. Měl byste pravdu jen v tom případě, že by naše zájmy byly totožné s německým a rakouským landsmanschaftem. Větší absurdnost jsem už dloho nečetl.
A konečně má morální a společenskou integritu? Ta se nejspíše projevila jeho postojem k Jiřímu Čunkovi a jeho setrvání ve vládě. Dále jeho uplácením úředníka a obhajováním Miroslava Kalouska.

Sečteno, podtrženo. Tímto článkem jste se definitvně odkopal (po článku s obhajobou skandálního vyvádění penez státu soukromým fondům) a zcela demagogicky a účelově překrucujete fakta. Přesně v duchu předvolební propagandy příznivců Karla Schwarzenberga. Opravdu to máte zapotřebí?.
29. 01. 2013 | 17:57

zemedelec napsal(a):

Pane Švejnar.
Už svoji agitací pro Sch.jste s tratil jakékoliv možnost,získat nějaký post ve státní správě.Pokud se Zeman obklopí takovými jako Vy,tak se vůbec nedostaneme tohoto marasmu.
29. 01. 2013 | 17:57

Jáchym napsal(a):

Zeman přispěl k vyhrocení situace, na rozdíl od nekonfliktní a jako chaladivý balzám působící balzám naší intelektuální a umělecké elity, není-liž pravda, pane Švejnare ?
;-)
xxxxxxxxx
29.1.2013
Jan Hřebejk: "Rudá a hnědá prasata táhla lháře a demagoga na Hrad"

"O prezidentských volbách a etice se píše a mluví už několik dní, píše Jiří Švejda. Diskutuje se křupanství, lidská spodina, chudoba duše i inteligence, urozená a intelektuální noblesa i jasně daná morální převaha. Výrokem tohoto období je pro mne osobně zhodnocení výsledků voleb, které pronesl režisér Hřebejk v sobotním večerním zpravodajství televize Prima z pražské Lucerny. "Rudá a hnědá prasata táhla lháře a demagoga na Hrad."

Koho tím myslel? Všechny Zemanovy voliče? Nebo snad pouze ten jejich necelý půlmilion, který přehlasoval druhého kanidáta?

Označil tak Zemanův volební štáb? Nebo své kolegy a kolegyně, kteří Zemana veřejně podporovali? Způsobila to hysterie? Nebo hluboce zažitý pocit osobní nadřazenosti?

Myslím si, že dokud se pan Hřebejk neomluví, vyřazuje se ze společnosti byť jen řekněme normálně slušných lidí."
(Jiří Švejda)
29. 01. 2013 | 17:59

ferda napsal(a):

aga:
Jakpak jste přišel na to, že Schwarzenberg spoluvlastní Blesk?
29. 01. 2013 | 18:02

PhDr. Stanislav Bernát napsal(a):

scallop

Jste naprosto mimo realitu. Jakého konkurenta by měl Miloš Zeman odklízet? Volby s přehledem vyhrál a minimálně dalších pět let s tím nikdo nic neudělá. Nabídka členství v ČNB je od něj vysoce státnický krok, který ocení každý, který má všech pět pohromadě. Myslete, člověče.
29. 01. 2013 | 18:03

PhDr. Stanislav Bernát napsal(a):

Jáchym

Naprosto přesné.
29. 01. 2013 | 18:04

Strýček Sam napsal(a):

zemedelec

Přesně jste to vystihl.
29. 01. 2013 | 18:05

Strýček Sam napsal(a):

ferda

Nejspíše tak, že používá stejný styl vyjadřování.
29. 01. 2013 | 18:09

aga napsal(a):

ferda

Blesk "spoluvlastní" skrze svou spoluúčast v v Ringieru.

Mnozí už tu poukázali na to, a nebylo by to jistě složité doložit (doufám, že s tím případně nebude soud problém), že Blesk od počátku kampaně působil spíše protizemanovsky, a svým typickým způsobem kalil vodu ve prospěch druhé strany. Řízená provokace je přesně to, zapadá do povahy té "noblesní" kampaně - jak by mohl dosvědčit i odstřelený a zhrzený kandidát Fischer.
29. 01. 2013 | 18:11

hovorka11 napsal(a):

" Poukazoval jsem na to, že má mimořádné mezinárodní zkušenosti, morální a společenskou integritu a též schopnost důstojně, avšak jasně prosazovat zájmy naší země."
---------------
Pane Švejnar, jste špatný ekonom, který zakrývá bublinářskou ekonomii vedoucí do jistého úpadku s devalvacemi měn a jste špatný politik.
Karel nikdy neobhajoval dobře zájmy ČR, ale především svůj majetek a zájmy svých kamarádů z USA a GB, natož katolické církve a sudeťáků. Stačí uvést radar, zradu srbů v Kosovu, zradu našich "evropských hodnot" při uznání vražedných islamistů v Benghází (Líbyi) legitimní vládou bez voleb "za zásluhy" v bojích (stejně jak v Kosovu).
Karel obhajoval nejhorší kroky naší vlády, vedoucí k snižování výroby a životní úrovně občanů.
Švejnare, bylo by dobře, kdyby jste se vrátil tam, kde vás měli rádi a měl jste dobrou trafiku za ekonomické bludy.
29. 01. 2013 | 18:15

tt napsal(a):

Prosím Vás všechny, přečtěte si všichni ten inzerát. Zjistil jsem , že je veskrze pravdivý! Všichni ho odsuzují, ale nikdo ho nečetl. Něco je tam sice dopovězeno, ale čistě v logice vyjádření KS.
29. 01. 2013 | 18:16

F.Č.Stvol napsal(a):

pane Midori pana Miloš Zeman zneužil "nestátnicky" ve prospěch své kampaně bídu a zakomplexovanost malého národa spočívající v jeho nízkých pudech, které bychom mohli shrnout jako nacionalisticko-šovinistický komplex z hord cizáků nám zde vládnoucích a loupících - názor pěstovaný poněkud přízemní bolševickou elitou prakticky až do roku 1989 . Místo toho co jsem od něj očekával nejen já že sdělí (stačilo něco v tom duchu, že 60 let kolem našich sousedů ,taková uzavřená historie už nikoho významného a kulturního nezajímá), dal na obdiv lidem jako Vy svůj přízemní chtíč po moci demonstrovaný dobrou zásadou ,kterak účel světí prostředky.K jehož naplnění žádná dělová koule není dost velká. Prezident coby sjednotitel znesvářeného lidu ,který na to má inteligence dost ,aby věděl co činí nelze nazvat v této zneužité věci jinak než populista a demagog .Všimněte si nepoužívám zde slovo lhář . Poněvadž kdyby tak hnusně činil s chladnou hlavou i mimo zápal boje, přivedl by nejspíš totálně rozdělenou společnost k občanské válce a to jistě nebylo předmětem jeho šlechetné a rozumné povahy. Je to poprvé co souhlasím se Švejnarem ,kterého se to divadlo zákonitě muselo dotknou podobně jako celé řady osobností, které neměli to "štěstí" jako Vy a já, abychom mohli v časech lepší,horších a nejlepších sdíleti za ostnatým drátem to blažené socialistické zřízení, plné štastných a spokojených obyvatel v čele s tolik milovanou Komunistickou stranou Československa, která to s námi myslela po celou tak dobře a my jsme se k ní jako celek tak špatně zachovali. Obzvláště ti hnusní emigranti ,kteří o nás vyprávěli tak škaredě a nepravdivě a zdrhli za lepším. Tak vidím já bídu způsobu vedení politického boje nepřijatelnou u hlavy státu o které vy hovoříte poněkud mlživě a nepřesně.
29. 01. 2013 | 18:18

zemedelec napsal(a):

Pro.
Strýček Sam.
To se říkalo boháčům s Ameriky.Jak je to u Vás,pustíte nějaký dolar,pro potřebné?
Příbuzným Amerika pomohla,jak 30letech,tak i 90letech.
29. 01. 2013 | 18:25

Bestia triumphans napsal(a):

aga napsal(a):
"...Zeman by měl důsledně vyšetřit tu estébáckou provokaci ve Schwarzenbergem spoluvlastněném ringierovském Blesku"

???
Máte zajímavé informace.
Můžete doložit vaše tvrzení, že kníže spoluvlastní Blesk?
Děkuji.
29. 01. 2013 | 18:25

Strýček Sam napsal(a):

zemedelec

Nemám dolary ani eura, jen koruny.
29. 01. 2013 | 18:26

Strýček Sam napsal(a):

F.Č.Stvol

Tolik špíny a přitom už je po volbách. Styďte se!
29. 01. 2013 | 18:27

Opčan napsal(a):

Stojíme tu v jednom šiku
nenecháme republiku
feudálům,, cizákům
ani jiným lajdákům!!!

podepsáni:
Tomáš Vandas, Mirek Štěpán, Vojta Filip, Vašek Klaus,
Pepa Řepa, Silvie, Veverka, Maximus, Č.Maloměšták, Ten kdo.., Sláma, Hovorka, Aba a další Občani
29. 01. 2013 | 18:28

PhDr. Stanislav Bernát napsal(a):

Opčan

Nejste vy to individuum co počmáralo Vítězslavu Jandákovi plot jen proto, že má jiný politický názor?
29. 01. 2013 | 18:31

Josef K. napsal(a):

Česko občan jest přítelem nízkých budov v extravilánu obcí s vnitřním uspořádáním do kójí. Zvláště sovětské větry mu dělají dobře. Vanou tiše rachotíc svými dieslovými motory a výbuchy munice v hlavních za doprovodu zpěvu roztouženého kozáctva. Aspoň nějaká píseň, že. Jinak by totiž bylo zcela ticho.
29. 01. 2013 | 18:31

PhDr. Stanislav Bernát napsal(a):

Josef K.

Vy jste neuvěřitelný masochista :]
29. 01. 2013 | 18:32

rejpal napsal(a):

Teda asi jsem totální trotl, ale spojení slov "morální integrita" vnímám v hodně odlišném významu, než v daném kontextu.
29. 01. 2013 | 18:35

PhDr. Stanislav Bernát napsal(a):

Vaše neustál8 přítomnosti v diskusích mezi mirgorodskými, kterými pohrdáte a y duše nenávidíte může znamenat jedině chorobnou závislost na sebemrskačství :] Ale jestli je tohle vaše forma terapie, budiž vám dopřána :]]
29. 01. 2013 | 18:36

Opčan napsal(a):

Bernáte ty hulváte!
já mám naopak úplně stejný názor jako soudruch Jandák!
ať už je to jeho názor z Republikánské unie, KDU-ČSL, ODS nebo ČSSD vždy stojím za Jandákem,
protože si nenechám rozvracet republiku natož integritu!!!
29. 01. 2013 | 18:36

ferda napsal(a):

aga:
Podle obchodního rejstříku byl Schwarzenberg v letech 1993 až 2010 spolumajitelem firmy Ringier Print s.r.o. Ta ovšem nejenže nevydává Blesk, ona už ani neexistuje. Takže KS těžko může spoluvlastnit Blesk. Chce to využívat trochu serióznější zdroje, než takovou informaci vypustíte.
29. 01. 2013 | 18:37

PhDr. Stanislav Bernát napsal(a):

Opčan

Z vašeho příspěvku je patrné, že mentální integrita se vám rozpadla již dávno, tudíž není co rozvracet :]
29. 01. 2013 | 18:38

F.Č.Stvol napsal(a):

strýček Sam,..
jj. stydět se snad bude ještě dlouho ve svém nitru někdo jiný než já. Konec poněkud hloupě "vyšturmovaných voleb" postavených na tak křupanské a nestátnické demagogii nic nezmění.Jizva se zoceluje poněkud déle. Nebojte strýčku , takové věci panu lidovému prezidentovi určitě nezapomenu .
29. 01. 2013 | 18:43

zemedelec napsal(a):

Pro Strýček Sam.
Dobrý strýček je vždy vítaný.
29. 01. 2013 | 18:43

Aleš Bajgar napsal(a):

Achjo.
Miloš Zeman v kampani razantně a důsledně (podpásově a vulgárně /*přeloženo příznivci KS) využil střelivo, které mu Karel Schwarzenberg nabídl na stříbrném talířku a proti němuž se KS chabě a unaveně bránil.

To by byl věru prezident, který by "nás vedl nejlépe v těch nejhorších situacích, ve kterých bychom se mohli při nynější globální nejistotě ocitnout"!

Co by mu asi tak jeho salonní celosvětové kontakty pomohly, až se bude řešit ekonomické kdo z koho, na něž má KS nulovou kvalifikaci?
Copak na mezinárodní úrovni se hrají nějaké nezávazné gentlemanské tanečky?

A kde bere mistr Švejnar názor, že MZ "...bude používat svůj silný mandát k tomu, aby prosazoval SVÉ názory a zájmy na domácí i zahraniční scéně..."?
Z čeho soudí, že by to neměly být zájmy České republiky?

Mám smutný pocit, že Švejnar ve své úporné snaze po objektivním názoru názor postrádá.
29. 01. 2013 | 18:43

Opčan napsal(a):

Bernáte,
se fsadím, žes volil cizáka a teď kálíš vodu,
chceš se se svým phdr. vetřít k nám spodním 10 milionům, co?
doktoři mi byli vždycky podezřelí...
29. 01. 2013 | 18:44

hovorka11 napsal(a):

Opčan:
Včera dávali na ČT2 1. díl unikátního barevného historického dokumentu "Hitler".
Jeho nástup jako radikální pravicové strany (mj. dostal finanční příspěvek od Henryho Forda)do říšského parlamentu za stranu s 2,5ˇ% voličů v roce 1927 (těsně před krizí).
Německo platilo reparace a bylo na tom ekonomicky špatně. Sledujte další díl- tam se dozvíte které banky mu půjčily na zbraně s předpokladem (který dodržel až do roku 1945), že jim to splatí z válečných "zisků"
Kdyby jste neměl zatměno, tak by jste pochopil, že válku nestvořila vůle lidí, ale výhledový zisk bank, kterým válka řešila vznik nových zisků.
Kdyby jste z boje proti "bolševismu" chtěl vidět skutečnost, tak tady je to krásně popsáno od klíčových pamětníků a jejich dětí, myslíte, že situace se nebude opakovat?

http://www.youtube.com/watch?v=J8BdpBRHdHs
29. 01. 2013 | 18:49

krajan napsal(a):

Pane Švejnare, to se to z alibistické dálky pěkně kecá. Připojuji se k otázce: Proč vy jste do toho nešel? A proč tedy teď děláte chytrého a radíte?
29. 01. 2013 | 18:52

Fialenka napsal(a):

Mně by zajímalo, co vítězství Miloše Zemana říká honolulu.
Honolulu mu fandil.
Kde je honolulu, oprašovač koní? :-)
29. 01. 2013 | 18:58

Opčan napsal(a):

Mrzíš mě Hovorko!
nemám zatměno, já mám jasno!
I náš společný spolubojovník Tomáš Vandas říkal že za všechny války můžou banky, to mi přece nemusíš připomínat
29. 01. 2013 | 19:00

matematik napsal(a):

Za rok to bude čtvrtstoletí, co jsme si vytvořili ilusi demokracie pod heslem:
"Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí!" Od té doby jsme měli dva presidenty, kteří se oba podepsali na zhoubých poměrech pro naši zemi. Pan Havel nás se svou humanitou připravil o trhy, na které se okamžitě vrhli naši konkurenti a svým prohlášením, že mu nejde o majetek, po kterém následoval rodinný boj právě o ten majetek zlomil etický přístup k životu. Pan Klaus své omyly vždy presentoval tak,, že jsme mohli dobře vědět, co nás od něj čeká. Více Kožených, útěk před právem (ne před právníky, protože ti od práva utekli také), zhasnutí obchodnícch vztahů, čisté peníze a další. Pan Zeman řekl, že až se vrátí z Vysočiny, přijde s ním zákon. Kdyby Prozřetelnost dala, ale parlament se ihned vzpírá a vystrkuje zuby v podobě prohlášení, že ten president tak moc pravomocí nemá. Jenže v demokracii platí už od doby Velké "francouzské revoluce", že všechna moc pochází z lidu. Ten by v případě potřeby mohl a měl nového pana president podpořit, kdyby mu parlament začal házet klacky pod nohy. Naše společnost je údajně silně polarizovaná. Tomuto názoru lze přikývnout a zároveň odhalit příčinu polarizace. Je to polarizace chudých, ač mnohdy schopných proti "všeho schopným" darebákům, kterým nahrávají zákony, specielně pro ně stvořené. Ty umožnily diskriminaci velké části obyvatelstva oproti vyvoleným. Prostý příklad z amnestie: Můj zeť měl nastoupit podmíněný trest osmi měsíců, protože porušil podmínku zákazu řízení na veřejných komunikacích tím, že k práci na poli přejel silnici s traktorem. Smetka, jako hlavní organizátor loupeže dvou miliard dostal dvanáct let, ačkoli je to částka, která tisícinásobně převyšuje minimální částku, za kterou je možné tento trest udělit. Představte si, že by mohl dostat doživotí. Místo aby zapíral, co s penězi provedl, jistě by šel na dohodu za menší trest a peníze by se našly. Jeho komplicové pak dostali jen po osmi letech a tudíž mohou pokračovat dále v podvodechh. Kdo může v této situaci protestovat proti majetkovým přiznáním? Jen ten, kdo se bojí, že o majetek přijde, protože je nakraden. Parlamentu bych jen vkázal, aby uvažoval, než začne kvůli korytům dělat obstrukce. Ona totiž hůl má dva konce.
29. 01. 2013 | 19:02

fikus napsal(a):

Líbilo se mi jak inteligentně zaútočila Kvačka na Zemana, že až se vrátí s chaloupky, bude po něm chtít vysvětlení výroků o nikom nevolené straně. Jaksi nepochopila, že prezident je jinde a aligátor obvzláště. Pošmákne si na jelítku, které s touto rétorikou naburácela i na MO.

Nečasovu partu nehrožuje pseudoseskupení Pík, ale klasik Kalousek, který vycítil další větřík a polarizaci
29. 01. 2013 | 19:02

schrott napsal(a):

Pane Švejnare,
bych se divil, kdyby M.Zeman tu nabídku myslel vážně, dejme tomu, že byl po té kampani fyzicky i emočně vyčerpaný a na chvíli ztratil soudnost. Nešikovně lavírujete, chcete tady zavádět to, co Americe způsobilo hodně problémů a mnoho lidí připravilo o úspory. Proč?
Ne, M.Zeman to rozhodně nemyslel vážně, má o hospodaření státu jiné představy.
29. 01. 2013 | 19:04

Jáchym napsal(a):

krajan
A proč tedy teď děláte chytrého a radíte?
**************************************************
Vidíte, já si ani nevšiml, že se Švejnar snažil dělat chytrého.
Pokud dělá, tak se mu to nedaří.

Ale třeba jsem natvrdlý. Té chytrosti jsem si dneska fakt nevšiml.
29. 01. 2013 | 19:04

Petr z Tábora napsal(a):

Pane Švejnare, předpokládám, že jste v ČR nebyl v době prez.kampaně a trpíte nedostatkem informací.
Na "klíčová období" historie jsem si vzpoměl také a byl to jeden z důvodů proč volit pana Zemana, který má jasno v tom, že je Čechem a ne Středoevropanem, jeho mateřská řeč je čeština, nemluvě o rodině a má zde i veškerý majetek. Nemusel by tedy přemýšlet, čemu dát přednost.
"Morální a společenská integrita" jeho protikandidáta je poněkud narušená - menší korupční jednání, podvodný prodej ryb, výroky typu - zbrojní zakázky všude slouží k financování pol.stran,kausa vedoucího IT na jeho ministerstvu, podpora nevydání paní Parkanové atd.
29. 01. 2013 | 19:07

bazmek napsal(a):

Fialenka, naš vzacný diskuter honolulu na túto tematiku poskytol svoje stanovisku, ovšem iba ako nezavislý pozorovateľ,
jeho komentar bol plný proroctva a opieral sa o svetoznamu antenu.Medzitým, ako vzacný gentleman, poslal rúžu jednéj svojej fanynke.
Namojdušu, honolulu politike sa venuje tu , len medziriadkami :)
29. 01. 2013 | 19:10

Petr Havelka napsal(a):

Hřebejk: "Rudá a hnědá prasata táhla lháře a demagoga na Hrad."

Myslelsamozřejmě Zemanův tým, ne lid obecný.

Nechci se tady pana Hřebejka nijak zastávat, použil výraz prasata, u nás na Moravě jsou přiléhavější :)

Samozřejmě si ho měl odpustit!

V okolí newprezidenta se vyskytují různí týpci, třeba Šlouf, Zbytek, Palas, Mynář, mmch barvy sednou.
29. 01. 2013 | 19:14

Baba napsal(a):

Já vím.
29. 01. 2013 | 19:22

Midori napsal(a):

F.Č.Stvol
Vy jste něco jako (pan) Menzel. Ano, já jsem plebs. Moje plebsovské oči, jakož i jiné plebsovské oči viděly 2 kandidáty, a též politické činy obou z nich.
*
Objektivně: Pan Zeman PO VŠECH STRÁNKÁCH (inteligence, vzdělání, odborný rozhled, komunikace, vztah k zemi a lidem) převyšoval svého rivala.
Měl byste umět přijmout výsledek demokratických voleb sportovně, tak jako je tomu například v USA, umět vítězi poblahopřát a nabídnout své síly ke spolupráci.
29. 01. 2013 | 19:35

opičané protestují napsal(a):

do čnb měl být především odklizen václav klaus tehdy, když to ještě šlo, mohli jsme si ušetřit spoustu průserů, njn, stane se ...
29. 01. 2013 | 19:38

Dagmar napsal(a):

Rudá a hnědá prasata
táhla lháře a demagoga
na hrad.
Těžké je být gentleman
a nelhat,
když když blýská se
na lepší časy.
Z každé strany ovšem
jinak barevně.
Toužíme po králi?
Ale kdepak,
přece po carevně :-)
29. 01. 2013 | 19:39

Jáchym napsal(a):

Petr Havelka 19:14:
já vám nevím.
On vám to říkal?
Já prý jsem sice občas prase, ale rudě ani hnědě si nepřipadám.
Dokonce jsem ani rudě neviděl, (spíš se mi chtělo vrhnout, což mi bylo vytčeno).

Vaše teorie nesedí, Zemanův tým jej nevytáhl.
Víc jej tam dotlačil konkurenční cirkusácký tým, který z geronta dělal ojetého punkového klauna.

Mimochodem - setkal jste se s někým, kdo by Zemana jednoznačně a bezvýhradně podporoval a neviděl jeho chyby?

Já ne.
A to je pro mne největší překvapení voleb: Nedostatek soudnosti a kritického myšlení u tzv. intelektuální elity.

Kterou v tomto ohledu strčil do kapsy leckterý vesnický pracovník živočišné výroby, který se i o "svém" kandidátovi vyjadřoval se zdravou skepsí.
29. 01. 2013 | 19:51

Josef K. napsal(a):

PhDr. Stanislav Bernát. Nemyslím!
29. 01. 2013 | 19:53

mb napsal(a):

jáchym se zeptal ... : Mimochodem - setkal jste se s někým, kdo by Zemana jednoznačně a bezvýhradně podporoval a neviděl jeho chyby?

co třeba Klausoic family ?
29. 01. 2013 | 19:56

mb napsal(a):

ještě ad jachym posl. odstavec ... ja se o svem kandidatu rovněž vyjadřoval se zdravou skepsí ... aloha ...
29. 01. 2013 | 19:57

Fialenka napsal(a):

bazmek

napsala nebo napsal jste to hezky :-)
29. 01. 2013 | 19:57

Fialenka napsal(a):

Autor napsal, že Zeman vedl populistickou, až difamační kampaň.

Co je míněno tím populismem? Návrh zavést pravidla, která platí v nejvyspělejších zemích, kde je rozvinutá demokracie a společnost je prodchnuta důvěrou a svobodou?
29. 01. 2013 | 19:59

kokoshka napsal(a):

Fialenka:
Ktera to společnost ma rozvinutou demokracii a je prodchnuta duverou a svobodou?
29. 01. 2013 | 20:08

Ing. N. napsal(a):

petice "Respektujte výsledky voleb!!!"

petice24.com - 1155 podpisů, stále přibývají další
29. 01. 2013 | 20:12

mb napsal(a):

to kokoshka ... tu zemi znám, jmenuje se Utopie ...
29. 01. 2013 | 20:14

jakodl napsal(a):

co by uklidňoval, republika je rozhádaná protože asociální a prokorupční švarcnberk a hlavně jeho voliči nemíní dostat rozum a pochopit a smířit se s tím, že prohráli
29. 01. 2013 | 20:17

tata napsal(a):

vážení

dnes vyplavala taková bublinka,pro mnohé né až tak postřehnutelná............dostavba Dukovan...........no Zeman nebude tak spolupracovat jak kníže,Američani umějí byt hodně štědří,když za to orodovala i ministrině
29. 01. 2013 | 20:27

frontie napsal(a):

Sociální demokracie připomíná slamník,který má proletariát pod hlavou a buržousti přes hlavu:prvé uspává,druhé přidusí.Tedy ovlivňuje spánek tříd.Ovšem Zeman se ČSSD vzdálil na rovných 10 let.KSČ,pokud nelže, se vzdálil asi na 40 let.V součtu od sjednocené dnešní jeho levicové volební podpory měl odstup cca 50 let.Návrat ztraceného syna,emigranta po takové době pro stáří se neobejde i bez sentimentality.Schwarzenberg byl své celé vlasti,pravici i levici, vzdálen celých 40 let.
Tentokrát voliči nevolili nikoho "ze svého středu". O Zemanovi píše Švejnar vzdálený zdejším 20 let v emigraci.Nejsou to spíš čísi průzkumné družice?
29. 01. 2013 | 20:29

kokoshka napsal(a):

Nejmene pet tisic let se opakuje stejny přibeh-dobreho krale musi nahradidit zly kral nebo naopak,všechno už začina na bunečne urovni,darvinovska konstanta že přežije schopnejši a silnejši je absolutni,demokracie je mythus,přechazi to i na osobni rovinu-Hamlet a jeho zradny stryc,Helena a Trojska valka,Penelopa a jeji ženichy,Cesar a Cleopatra...Jedna tragikomedie se pořad opakuje v ruznem divadle novymi herci,a to mluvim o te naši časti sveta,co se deje v daleke cizine nechci ani vedet!
29. 01. 2013 | 20:32

Antroid napsal(a):

Na to, jaký chce býti milovaný svorník, je kolem prezidenta Miloše legrace víc, než jsem předpokládal.

Není se čemu divit - u takto brizantní koncentrace vylágrovaného charakteru, chytrého populismu a bizarních rysů je to přímo zákonité.
29. 01. 2013 | 20:42

šašek z Jihlavy napsal(a):

PhDr. Stanislav Bernát napsal(a):
scallop

Jste naprosto mimo realitu. Jakého konkurenta by měl Miloš Zeman odklízet? Volby s přehledem vyhrál a minimálně dalších pět let s tím nikdo nic neudělá. Nabídka členství v ČNB je od něj vysoce státnický krok, který ocení každý, který má všech pět pohromadě. Myslete, člověče.
29. 01. 2013 | 18:03
xxxxxxxxxxxxxxxx
Já bych si nebyl tak jist, zub času a nezdravá životospráva se na něm dost podepsala, stejně jako na jeho rivalovi. Jsou to oba starci v neutěšené fyzické kondici. Jak nemám rád Klause, ten je proti nim ještě pořád sekáč.
Dnešní krátká scénka z Nového Veselí potvrdila, že schody v jakémkoliv počtu jsou jeho nepřítel. Ochranka ho vodí jak Kuba svého Kubulu. A za každým rohem Barbucha, děti si to budou pamatovat stejně, jako naši rodičové pamatovali Masaryka na koni, a to byl podstatně starší, jestli se nepletu, tak se dostal do sedla až v prezidentské funkci. Pepa Vševěd mě opraví, pokud věk 67let není správně.
Na druhé straně pan Švejnar si knížete idealisuje:
"A to jako člověka, který by nás vedl nejlépe v těch nejhorších situacích, ve kterých bychom se mohli při nynější globální nejistotě ocitnout. Poukazoval jsem na to, že má mimořádné mezinárodní zkušenosti, morální a společenskou integritu a též schopnost důstojně, avšak jasně prosazovat zájmy naší země."
Jako odpůrce Zemana jsem se marně snažil vypozorovat, co na něm lidé jako Svěrákové mají. Na mně působil jako komická figura se senilními rysy, a takový dojem měli i lidé v mém okolí. Já si přeji za prezidenta)tku)štramáka)štramandu), na které mohu být pyšný. Pdívejte se třeba na odstupující holandskou královnu, být Holanďan, klidně bych jí nesl vlečku. I britská panovnice má šarm.
Náš lid nechtěl dámu, chtěl zemana z venkovské tvrze a tak si svobodně vybral. Respektuji to, ale dovolím si upozornit, že Žižka to nebude. Spíš Václav IV.
Sv.Jane z Nepomuku, drž nad námi svojí ruku, nebo to špatně skončí.
29. 01. 2013 | 20:48

Joachim Kowalski napsal(a):

Hrotí tady úplně někdo jiný. Zeman myje na vysočině nádobí a chodí po nákupech.
29. 01. 2013 | 20:49

berkowitz napsal(a):

Prosím všechny zde diskutující, nechtějte po panu Švejnarovi nějaké opravdu fundované prohlášení. Je členem Bilderberg group (tak jako Šláfenberg), ještě neměli zasedání a pan Švejnar je poslušný mouřenín. Musíme počkat.
29. 01. 2013 | 21:04

Fialenka napsal(a):

kokoshka
Atmosféra důvěry je v zemích, kde je normální nekrást, ani když je příležitost. Důvěru mají lidé dokonce i ve vládu a míra spoluúčasti obyvatel na politickém rozhodování je tam vysoká.

Mají také největší kupní sílu na světě. I ta je spolu s osobní svobodou a s atmosférou důvěry a laskavosti podmínkou demokracie, což potvrzují slova Táni Fischerové ze včerejšího rozhovoru na aktuálně.cz:
„Lidé mají co dělat, aby se uživili, nemají čas, aby se dále vzdělávali a získávali informace, jsou unavení. …Vše je důsledkem toho, že se tady rozkládá sociální spravedlnost, a tam kde není sociální spravedlnost, není ani demokracie.“
29. 01. 2013 | 21:12

Je to jedno napsal(a):

Bože, kolik politologů , ekonomů a vůbec intelektuálů leží ladem v prachu venkovských cest... Proč už dávno (jste) s tím naším marasmem něco neudělali? Já se vůbec panu Švejnarovi nedivím, že nekandidoval.
29. 01. 2013 | 21:22

Richard napsal(a):

Dobrý den pane profesore. Přiznám se, že kdyby jste kandidoval, chtěl jsem Vás podpořit. Po přečtení Vaši odpovědi na první otázku, kde se dopouštíte přinejmenším nepravd, jsem rád, že se tak nestalo. Neumím si vysvětlit, proč reagujete tak nefair, ale souhlasit s Vámi nemůžu. Čekal bych od Vás, že jako důvod zvolení M.Zemana uvedete i schopnost pana Schwarzenberga se otáčet na pětníku a jeho vysokou míru loajality vůči M.Kalouskovi, králi šedé mocenskopolitické zóny. Pokud Zeman kritizuje tyto mafie, nejde bohužel o populismus ani o pomluvy. Ale o holou realitu této země. A to bez ohledu na to, zda dosáhnou až Zemanovi samotnému či ne. Je mi vážně líto, že jste tyto skutečnosti nezaznamenal.
29. 01. 2013 | 21:27

Petr B. napsal(a):

K vyhrocení situace snad přispěli ti Schwarzenbergovi fanatici tady v Praze, zpěváci, novináři Reflexu, respektu, MFD, LN, Hanák...Menzel, Hřebejk....?????
29. 01. 2013 | 21:31

drevokocůr napsal(a):

Je to jedno

protože rádi cokoli prodiskutují, ale tato zem potřebuje činy.
Diskutovat umí každý blbec, jak vidět na zdejších diskusícha zdarma, na to nepotřebujem platit někoho až z Mičigenu
29. 01. 2013 | 21:33

Gru napsal(a):

Milý pane Švejnare,

nechce se mi naslouchat konspiračním teoriím, jak tady byly kýmsi naznačeny, na druhé straně se ale ptám, co by vás mohlo spojovat s lidmi jako Pehe a Schwarzenberg. Nemusí to být zrovna Bilderberg, ono je nápadné už to, že všichni jmenovaní máte cizí občanství, a tudíž jste v primárním konfliktu loajality. (To je podezřelé nejen zde - i ve vaší vlasti USA je to jasné negativum, nikdo s dvojím občanstvím tam nemůže kandidovat na prezidenta).
V jistém ohledu jste to navíc vy, kdo může za současnou situaci, protože pokud se v těchto prezidentských volbách vybíralo "menší zlo", pak je to pouze dědictví z volby minulé, kdy bohužel nemohl vašemu nástupu na Hrad zabránit nikdo jiný, než Klaus.
Proč to této zemi děláte? Vám nepřipadlo hloupé, dát se navrhnout senátorem za KSČ (nikoliv za KSČM, nýbrž skutečně za KSČ) Štětinou? Proč se neomezíte na svou skutečnou vlast a nevěnujete své síly jí?
29. 01. 2013 | 21:34

Ladislav napsal(a):

Pan Švejnar, který do voleb nešel teď káže bludy. Nevím jakou kampaň by zvolil on , ale tady je jednoznačně vedle. Veškerou nenávist a vyhrocení situace v zemi má za vinu vláda v čele s Petrem Nečasem, on je zodpovědný spolu s Kalouskem i Swanzenbergem za histerii ve společnosti díky jejich nenormálnímu a špatnému vládnutí. Stačí jen říct LIDEM a Karolina Peaka, jež byla odejita z postu ministryně obrany, ale ve vládě setrvává a na postu vícepremiérky tak to není důvod k histerii. Nikým nevolená a nenáviděná strana, kterou nikdo nevolil a potom její šéfka ve vládě a loutkovodiči Kalousek a kníže s Gazdíkem, kteří si zde dělají co chtějí to je normální. Pane Švejnare je tady třeba žít a ne to sledovat v BBC, která vám řekne tak půlku. Takže na konec jsem rád, že jste nekandidoval to by bylo plitkejch keců učence... A co ta trapná amnestie pane Švejnare.
29. 01. 2013 | 21:41

kouzec napsal(a):

Víte p. Švejnare, je řeba měřit všem rovným dílem. Oba pánove by se měli přičinit i ztlumení vášní. Jsou to hlavně media, která toto podněcují a vyvolávají to zaslepenou kritikou Zemana, založenou na fámách a polopravdách, které geblsovským opakováním se snaží přeměnit v pravdu. Za to o chybách K.S. ani muk. A je jich. Tupým přizvukováním vládní politice, podřizování se zájmům mocných (USA, Izrael). Jak můžete mluvit o jeho schopnostech, když není schopen ani samostatně správně odvolit. Jaký je to profesionál v zahraniční politice, když si plete zásadní pojmy o platnosti a neplatností Benešových dekretů. Za takovou fatální chybu se na západ od naších hranic rezignuje na ministerský post. U nás ani slovo kritiky.
29. 01. 2013 | 21:42

Matematik napsal(a):

Jeden navrh kontroverznejsi nez druhy.
Majetkova priznani a Michalek jako prezident NKU. No to teda ...
Kmotrostan si rozvracet nedame. Radeji ho zbourame.
Nekdo strcil do mravenisti klacek a kmotri jsou nejaci nervozni.
Prece kdo nekrade s nama je anarchista, komunista, terorista a ...
Stejne pravda alaska musi zvitezit nad lzi a nenavisti i kdyby se vrazdilo, lhalo a kradlo.
Svejnar je stara vesta.
Knihtisk Demokracie 1.0
Internet Demokracie 2.0
Prima bez vytahu k moci. Prosta soutez myslenek bez prebend pro jejich autory.
A kdo bude zodpovedny???? No prece ten, kdo stejne stale nese onu zodpovednost a stale za vas kmotri plati vase tunely.
Vas danovy poplatnik a nyni hlas v referendu.
On bude zodpovedny.
Nikdo jiny ani byt nemuze.
Zastupitele jsou kasari pre otevrenou statni kasou.
29. 01. 2013 | 21:43

Maximus napsal(a):

Pan autor je figurka či slouha resp.voják jistých kruhů, co si pořídili "firmy" v USA jako je Rada pro mezinárodní vztahy, Trilaterální komise a Bilderberg tj. je parta, ze které vzešla v minulosti v druhé polovině 20. století většina amerických presidentů, popř. až na dvě výjimky byli tito presidenti lidmi z těchto institutů obklopeni a to v nevídané míře. To naprosto stačí k tomu, aby si člověk uvědomoval kdo Švejnar, salónní ekonom je. Je třeba rovněž připomenout, že Zeman nebyl jejich volba a dokonce až do poslední chvíle proti Zemanovi v prez. volbách stavili tito američtí jesřábi svého kandidáta. I Schwarzenberg byl jejich poslední trumf. Leč občané ČR jsou ještě při smyslech a volili jinak. Americká administrativa má už po desítky let česnekovou chřipku a je vlastně řízená ze starobylého města nedaleko Mrtvého moře. Platí totiž to staré známé, že kdo se zmocní peněz a finančního systému, tak vládne a určuje směr a chod politiky včetně té kádrové. Nakonec to ještě vylepšili tím, že 95% médií jim také patří a dílo je dokonáno. V této souvislosti je pak lehké vysvětlit a vysledovat, kdo a jaká část naší společnosti až na světlé výjimky tady tak vystartovala proti Zemanovi, který není jejich, i když se to tak na oko zdá.
Tak po našem shalom,
Švejnar teď dělá slalom,
nemějte ale strachy,
zase tu jde jen o prachy!
29. 01. 2013 | 21:43

j.horl@centrum.cz napsal(a):

Tak jste si pane ŠVEJNAR naběhl na vidle, co? A to jste ještě nečetl ani to co o tom vědí normální občané, jak to budou řešit a nepřestanou, než to nedostanou. A víte o co jde? Říká se tomu moc a vláda, kterou deklaruje Ústava ČR. Více se dozvíte na stránkách ers.blog.cz a na fsb pod ERS. Zdraví vás všichni sympatizanti 4. odboje a ERS. Hezký večer přeje JUDr. Josef Hörl.
29. 01. 2013 | 21:53

vasja napsal(a):

Fialenka napsal(a):
Mně by zajímalo, co vítězství Miloše Zemana říká honolulu.
------------
Taky mi tu chybí. Má rád paní Bobošíkovou a to se asi neodpouští:-)
29. 01. 2013 | 21:59

dotaz napsal(a):

a kam se poděl maloměšťák

a kam se poděly hlášky

smazal jsem příspěvek, co neodpovídal zámrům stránek?
29. 01. 2013 | 22:07

uber napsal(a):

jak to tak čtu, tak za vůdcem stojí v jednom šiku jednotná fronta, která zadupe do země každou kritiku, každý názor na vůdce....
Hezky to rozjíždíte, milánci (vyhnul jsem se obratně spojení "užiteční idioti")... :)))))
29. 01. 2013 | 22:09

Maximus napsal(a):

uber

Měl byste to upřesnit, jde to vykládaz oběma směry.

Nicméně jsem si povšiml, že možnost zasahovat do politického dění tzv. přímou demokracií občanům Česka zachutnala a docela dostali chuť na další kola se začít vyjadřovat k veřejným věcem např. podobnou formou jako byla poslední volba prezidenta. A to je významný posun, politici bojte se, švýcarský či dokonce islandský model varuje, občané by si vás mohli dát k večeři!
29. 01. 2013 | 22:16

mb napsal(a):

a kde je mlíkař ?
29. 01. 2013 | 22:18

mb napsal(a):

Je to jedno napsal(a):
Bože, kolik politologů , ekonomů a vůbec intelektuálů leží ladem v prachu venkovských cest... Proč už dávno (jste) s tím naším marasmem něco neudělali?

... se celkem snažim, ale příliš mi to nejde ... :-))
29. 01. 2013 | 22:23

frontie napsal(a):

Mám pocit,že se nasávají ideje I.P.Pavlova :Schwarzenbergův "Putine k noze",Reflex,a knížecí spánek,Zemanův Šlouf-šlofíček
Zajímalo by mne jak dlouho po smrti Pavlova jeho ústav,ověnčený jeho Nobelovými cenami 1905 a 1936 ještě existoval.Zdálo se mi,že po rozdělení Descartova reflexu na dva typy,objevu 1.a 2. signální soustavy a dvou typů člověka :uměleckého a myslitelského se tam už více nalézt nedá.
29. 01. 2013 | 22:30

Českýodpad napsal(a):

Zeman že to vyhrotil? A co kulturtrégři a protagonisté kultu P&L? Vždyť jen díky jejich vytí jsem nakonec zvolil zmíněného knížete všech českých socek a buranů...
29. 01. 2013 | 22:32

Vašek napsal(a):

Pane Švejnare děkuji, řekl jste to perfektně.
Je mi trochu líto těch co Vám tady spílají, oni nevědí co činí. Škoda, že bude pozdě až prohlédnou.
29. 01. 2013 | 22:40

rejpal napsal(a):

Českýodpad
Před chvílí byla v televizi ta režisérka, která stvořila tu petici proti Zemanovi. Byla dojemná, hlavně snahou přesvědčit diváka, že to vůbec není o Karlu Schwarzenbergovi.
A z prohlášení místopředsedkyně TOP 09 vyplývá, že v žádném případě nedojde k pádu vlády, jen se pojede podle staré koaliční smlouvy.
ČT 24 je někdy veselejší než Smíchov
29. 01. 2013 | 22:43

Midori napsal(a):

Vašek 29. 01. 2013 | 22:40
Milý pane, pan Švejnar NIC perfektně neřekl. Naopak, být generálem po bitvě (Švejnar) a nebýt ve vřavě bitvy, jako byl pan Zeman, to dokáže každý *****.
Věřím, že se Vám někdy otevřou oči.
29. 01. 2013 | 22:49

drevokocůr napsal(a):

rejpal

no Langšádlová u mne aspiruje na komika roku, v každém případě má nejvytlemenější ksicht z celé sněmovny.Kam se hrabe Boris Šťastný.
29. 01. 2013 | 22:50

ff napsal(a):

Kdo tady někdo něco vyhrotil,tak to byla naše všechna pravicová média.
Která nadržovala až fanaticky jen jednomu kandidátovi a to knížepánu Švýcarorakušákovi.Až to mnoho lidí odradilo volit tu knížecí fňuknu,která se neuměla ani sama sebe zvolit.
29. 01. 2013 | 22:58

antisoudruh napsal(a):

Jejkot mankot, ti levounci, to je sebranka.
Nikdy nepochopí, že Zeman jim nasliboval to, co nikdy nemůže splnit. Zahrál jim na jejich xenofóbní notu, zabrnkal na typické vlastnosti levounka, závist, nenávist a blbost a měl je. Přidal pár bonmotů a levounci se mohou podělat. Jakákoliv kritika Zemana je pro ně rudým hadrem. Každý kritik je pro levounka rozvraceč šťastných zítřků.
29. 01. 2013 | 23:00

antisoudruh napsal(a):

Maximus napsal(a):

uber
Měl byste to upřesnit, jde to vykládaz oběma směry.

Maximus, to se nedá vykládat oběma směry. Leda, že by vykládajcí byl debil.
Xenofóbní vůdce je tady jen jeden.
29. 01. 2013 | 23:11

Josef napsal(a):

Pane Švejnare, na zrůdičky propagující Nový světový řád jsem obzvláště alergický.
29. 01. 2013 | 23:16

rejpal napsal(a):

antisoudruh
Žádnou kritiku nevidím (v tuhle chvíli lze maximálně kritizovat, na kterém boku budoucí prezident spí). Ale vidím spoustu elitářství a pláče nad rozšlápnutou bábovičkou. Vidím závist a nenávist a z mého subjektivního hlediska i blbost. Nemusím přijmout Zemana jako svého prezidenta, o to se musé nejdřív něčím zasloužit, ale nebudu se kvůli tomu zviditelňovat psaním petic.
Skoro si říkám, že kdyby se čirou náhodou vybarvil Miloš Zeman jako dobrý prezident, spousta lidí by s tím měla velký problém.
Ostatně Hana Le Fevre asi nechtěně řekla, že problém není v tom, že by Miloš Zeman přímo lhal, ale lživé je to, že se zaměřoval na určité momenty.
29. 01. 2013 | 23:17

mb napsal(a):

antisoudruh ... já bych to ale nespojoval s levicí a levicovostí ,... já jsem relativně levicově zaměřenej a v prvním díle byl muj kandidát dienstbier ... akorát prostě Zeman, to je nepřekročitelné ( taková koncentrace arogance, lží, a podpásovek se jentak nevidí ... ale zemanovým voličům to neva .... konkurovat mu může snad jen v. klaus ... no co, zvolili si zemana , tak budou mít ´silného´ prezidenta )

zdravim ...
29. 01. 2013 | 23:18

mb napsal(a):

rejpal napsal: Ostatně Hana Le Fevre asi nechtěně řekla, že problém není v tom, že by Miloš Zeman přímo lhal, ale lživé je to, že se zaměřoval na určité momenty.

la fej zmínila stbácké metody ... a celkem věrohodně je ilustrovala ... zdravím ...
29. 01. 2013 | 23:20

aga napsal(a):

ferda

No každopádně je ta moje informace serióznější než ty, co můžeme číst v téměř v každých novinách či blogu, například ta o tom, že debatu o BD vyvolal Zeman, nebo ta, že Zeman má něco společného s tím téměř pravdivým inzerátem v Blesku. Už jste si někde vyžádal a prostudoval zdroje k těmto informacím?
29. 01. 2013 | 23:29

rejpal napsal(a):

mb
Já Zemana nevolil mimojiné i kvůli způsobu, jakým se chová k partnerům v dialogu. I to bylo pro mě nepřekročitelné. Nicméně nevyhrál kvůli tomuhle. Mohl mít i víc, kdyby změnil rétoriku - a navíc vyhrál první kolo, kdy mu nikdo nic nevyčítal. Pro mě vyhrál regulérně a fauly na obou stranách (myslím sumárně za celý volební tým) byly na plichtu. Podle někoho hrál Zeman na pivní strejcovství, z druhé strany bylo neustálé mávání šlechtickým titulem, který zde neexistuje již skoro sto let.Na jedné straně Kondelík, na druhé Lord Doniphan.
Jediné, co je teď třeba, je udělat tlustou čáru a počkat si až něco vyvede v roli prezidenta. Tahle volební kampaň po funuse je o ničem. Nikdo už výsledky nezmění a zvolili jsme si ho sami.
29. 01. 2013 | 23:30

aga napsal(a):

ápropos, rudá a hnědá prasata: přiznejte se, která jste tu Hřebejkovi skočila na tu úlisně předstíranou férovost v jeho prvním blogu o Dejdarovi a Stránském?? Já mu to nebaštil nikdy, heč....
29. 01. 2013 | 23:34

dřevorubec napsal(a):

Nechcete někdo sepsat petici, že současná vláda, v čele s Kalouskem a Schwarzenbergem, není moje vláda, neboť ožebračuje národ a hlavně ty nejpotřebnější? Přidám se.
29. 01. 2013 | 23:36

Radek napsal(a):

Zeman vedl kampaň ve stylu "účel světí prostředky", nehledě na jeho minulost plnou estébáků, kteří kamarádili s mafiánama. Jak se zdá, většina diskutujících to nepovažuje za negativum a naopak ho považuje za kabrňáka. Gottwald chtěl opozici zakroutit krkem, jeho rétorika se od slov páně Zemana zas tak moc nelišila...
29. 01. 2013 | 23:37

mb napsal(a):

to rejpal, myslim že to na plichtu nebylo, ale / a tady musim citovat klasika Klause / ... UMĚL LÉPE OSLOVIT VEŘEJNOST ( to je to, s čím Klaus pracuje a kde má pravdu :-)) / věděl koho a jak ... vybudit antisudetské resentimenty o.k. .... ´kníže´ si naběhl, taky pravda ... ale povrtat v tom, přijmout pouvoir klausoic familie a amalgamovat rudé a hnědé ... to už chce hodně silnej politickej žaludek ... ale vítejak, vyšlo to zeman ( a my ) známe své papenheimské ... takže vo co go ...

rejpal napsal: Jediné, co je teď třeba, je udělat tlustou čáru a počkat si až něco vyvede v roli prezidenta.

a co jako uděláš, uděláme ??? klaus vyved´ amnestii a co jsme mu udělali ? proběhla snad nějaká defenestrace ? neproběhla ...

k těm posledním dvoum větám víceméně souhlas větu poslední: zvolili jsme si ho sami měním na: ZVOLILI SI HO SAMI ...

a zdravím a za chvilku dobrou ...
29. 01. 2013 | 23:38

antisoudruh napsal(a):

rejpal,
mb,
jo, asi máte pravdu. Jede se dál. ale že Zeman bude dobrým presidentem, to si neumím představit. Způsob, jakým lovil hlasy... nikdo svůj stín nepřekročí. Já nevím, jestli to jsou levounci, ale spousta lidí Zemanův stil kampaně pochopila jako povoleku být veřejně sprostý. Protivníkův názor je prohlašován za urážku, vlastní urážejcí stil je prohlašován za projev názoru v tónu jaký si protivník zaslouží.
Takhle to Zeman nastavil a pochybuli, že se mu to kdy podaří změnit.
29. 01. 2013 | 23:40

Bestia triumphans napsal(a):

Četli jste Candoleho blog, Profesionálové?
:-)
29. 01. 2013 | 23:49

mb napsal(a):

bestie, já ho raději přeskočil ...
29. 01. 2013 | 23:56

malalaj napsal(a):

швейнаре,
vy musíte být hodně rád, že jste z té volby utekl.
29. 01. 2013 | 23:56

Jan Straka napsal(a):

No tak jak to tady ty příspěvky čtu, není nic novéhého v čechách a na moravě, rasismus, závist a obyčejnost zůstavají nám neustale vlastní, stydím se...
Dále k té volbě která byla ve stejném duchu, byl to boj davida s goliašem né velikostí ale idealy na straně jedné a populismem na straně druhé a ani to jinak dopadnout nemohlo. Každý národ si zaslouží takového prezidenta kterého si zvolil... bohužel, bohudík....
30. 01. 2013 | 00:01

mb napsal(a):

kluci ( bestie a spol.) mně třeba vadí že zeman bude v klídku likvidovat šumavu ... / se vydal na výlet a viděl z vrtulníku ty uschlé stromy / jak verbálně/hubou vyznává tu profesionalitu, tak mu profíci řeknou že v zonach kde se nezasahuje, tak prostě nezasahujte, nechte ten les bejt ...

... ale možná nebude problém si sehnat nějaký vlastní odborníky ( asi toho slováka ), kterej řekne: kácejte to o sto péro ...

tak uvidíme ...
30. 01. 2013 | 00:05

babočka napsal(a):

Zeman vyhrocenou atmosféru neuklidní, protože by musel přiznat, že lhal, zachoval se jako buran a to on přece se svým strategickým uvažováním neudělá. Svrhnout vládu se mu podařit může ale pochybuji, že na tom budem lépe.
30. 01. 2013 | 00:09

rejpal napsal(a):

antisoudruh
V první řadě nemáme na vybranou. Odehrál se jakýsi souboj a ten někdo vyhrál. Nikdo už ten výsledek nezmění. Ale když kromě rozdílu hlasů vezmu v úvahu to, že vyhrál kromě Prahy ve všech krajích, musím mu tu legitimitu přiznat. Hokejisté se taky mydlí, někdy hlava nehlava, ale když někdo vyhraje o tři góly, neřekne na tiskovce trenér poražených, že vítěz víc fauloval. Navíc tým KS doteď neuznal, že zásadní chyby udělal především on sám. Text hymny znal jen tak napůl. Bylo jasně vidět, že se chytá na narážky. Za tohle bývají kritizováni i fotbalisté, natož prezidenti. Takových chybiček by se dalo najít daleko víc, ale nemá to cenu. Tohle vše už je pryč. Nebýt nekritického fanatismu některých příznivců KS, vůbec by to nestálo za to to nějak řešit. Nic dramatického se v kampani nestalo.
Teď už bude záležet jen na vítězi. Má velmi silný mandát a buď podlehne své pýše a bude s ním k nevydržení nebo ho to povznese. Jak ten by potřeboval dvorního šaška -:) V tomhle budeme za pár měsíců moudřejší. V zájmu naší země bychom si měli přát, aby nastal ten druhý případ.
30. 01. 2013 | 00:10

rejpal napsal(a):

mb
Dobrou, určitě bude příležitost se k tématu vrátit.
30. 01. 2013 | 00:12

ujo napsal(a):

pro mb:
lkáte nad klausovou amnestií (oprávněně) nebýt podpisu Nečase tak by ale nebyla!!
Jste pro defenestraci Nečase ( ten je ústavně odpovědný)?
30. 01. 2013 | 00:12

Peter Scheck napsal(a):

Pane Švejnare,
moc Vám nerozumím, jak má Miloš Zeman zklidňovat situaci?
Když by vás někdo kopl úmyslně 3X do kolene, 2X do kotníku a jednou rovnou do slabin.
Potom by Vám řekl: "Jé pardon, to jsem vůbec nechtěl. Zapomeňme, co bylo, pojďme si podat ruce a uklidněme situaci, to je teď nejdůležitější..."
Rád si od Vás nechám poradit, jak se má pak slušný člověk zachovat.
Díky! Peter Scheck
30. 01. 2013 | 00:22

Peter Scheck napsal(a):

Milý Rejpale,
pokud tým KS nepřiznal nějaké chyby, je to určitě chyba.
Mění to něco na tom, že Miloš Zeman je hulvát a že položil možná neblahou tradici do příštích voleb, kdy následující volební poradci dojdou k logickému názoru, že takhle se má v ČR vést kampaň k vítězství?
Pozdrav Pán bůh a vzhůru k východu! Peter Scheck
30. 01. 2013 | 00:34

Bestia triumphans napsal(a):

mb: škoda, Candole napsal dobrý blog...
30. 01. 2013 | 00:35

tomáš napsal(a):

až se uklidní voliči KS tak se uklidní i situace zeman s tím nemá co do činění
30. 01. 2013 | 00:44

didusin napsal(a):

Ale,ale pane Švejnare. Tak Vy jste podpořil pana knížete : "A to jako člověka, který by nás vedl nejlépe v těch nejhorších situacích, ve kterých bychom se mohli při nynější globální nejistotě ocitnout. Poukazoval jsem na to, že má mimořádné mezinárodní zkušenosti, morální a společenskou integritu a též schopnost důstojně, avšak jasně prosazovat zájmy naší země".
A dokonce by nás vyvedl správným směrem ze situace podobné Mnichovu ? To jsou mi novinky. Šlechtic ponořený v temném bahně tajné nadnárodní politiky bilderbergů a jiných, starající se hlavně o množení majetku a mající vlast vždy jen tam , kde něco vlastní. Dobré rady dáváte, to máte jen ze své hlavy ?
30. 01. 2013 | 01:24

mik napsal(a):

Ja se divim ze pane Svejnare ze se tady do diskuze vubec poustite vzdyt jste to videl pred 5 roky sam jediny argument proti vam bylo ze mate dvoji obcanstvu a ze manzelka nemluvi cesky dneska se situace opakuje opet nic nez dvoji obcansvi a manzelka nemluvici cesky no a pak nesmysly s mrtvyma Benesovyma dekretama Kalouskem zpevem hymny i pry urazkou nejakeho vyslouzileho generala komu neni rady tomu neni pomoci.,,,54 % obcanu volilo socialismus s prazdnou kapsou..misto aby zvolili slusnost tak zvoli padani ze shchodu a aroganci a prikop se zasype tezko kdyz jedni volili vychod a druzi zapad ...
30. 01. 2013 | 02:03

malalaj napsal(a):

mě jenom překvapuje, že tady někdo po 20 letech zjistil, že socan lže. dělali socani snad někdy něco jinýho? akce čisté ruce, spálená země, kuponovka podvod století.....zeman se přece vubec nezměnil a jenom si opět odehrál sve představení pro slabomyslné s trochu jinými tématy. je to přece socan. takže přestante fnukat. já si myslim, že kníže by byla daleko větší tragedie. českoněmecké blekotání a usínání.
30. 01. 2013 | 02:11

Yosif K napsal(a):

pane Peter, negativní kampaně se vdou i na zapad od českých hranic.

Na západ od českiých hranic ovšem málokdy zvolí "plebejského frajhera" který s orgastickým úsměvem rokládá o SOFTWAROVYCH KULIČKÁCH a myslí su že je nejmoudřejší člověk ve státě.
30. 01. 2013 | 02:23

pěvec napsal(a):

k vyhrocení přispěla média a fanatičtí a nekritičtí příznivci ks, nikoliv zeman.
30. 01. 2013 | 05:50

jirka napsal(a):

Člen Bilderbergu a nezávislý??
30. 01. 2013 | 06:09

Jirka napsal(a):

Referendum o vystoupení z EU je třeba vyhlásit u nás. Co nejdříve. Žádná vládní ani parlamentní síla to neudělá. Ti jsou dávno ochočeni. Je třeba vybudovat jinou platformu. A vyhlídky lidí, kterým leze krkem bruselské utahování šroubů, vůbec nejsou bez šancí.
Uvidíme, co udělají dlouhodobí podporovatelé obecného referenda. Pomohou? Nebo se začnou kroutit? Co udělá taková ODS, kterou její šéfové už několik let proti vůli členské základny kormidlují směrem k eurosocialismu? To se uvidí.

V každém případě je načase začít. A to hned. Kdo chce pomoci s přípravou a iniciováním referenda za vystoupení České republiky z Evropské unie, ohlaste se na adrese referendumnebruselu@seznam.cz a napište, co můžete pro věc udělat.
30. 01. 2013 | 06:10

Bořivoj Nazeďchcal napsal(a):

švajnare, vyjadřuješ se k věcem které neznáš, nesleduješ, nicméně rady rozdáváš a to z tebe dělá pouhého ekonomického šmíru. Ostatně, to rozdávání rad je typické snad pro všechny ekonomy. Jsou to generálové, kteří jsou připraveni na minulou válku.
30. 01. 2013 | 06:11

Maximus napsal(a):

malalaj

Koukám, že pán byl někde dlouho hospitalizován či byl nějaký ten rok v tropickém pralese a tudíž nemohl sledovat zdejší politickou kotlinu vč. jejího vývoje. Ne, že bych měl rád socany, ale pokud vím, tak se nepodíleli na kupónové privatizaci včetně Zemana, který ji neustále kritizoval, na spálené zemi se také zas tak nepodíleli, za jejich vlád vždy ekonomika a HDP státu rozstli, dále museli sanovat rozkradenou veřejnou část země prodejem bank a zvaním investorů do ČR. Samozřejmě, že část socanských poitiků si pomohla, nejvíce to byl Gross, který neodolal vůni peněz a od podnikatele resp. přes něho dostal 80 mil. Kč podivnou koupí akcií. Dost udělali špatného jména ČSSD Palas, Kavan či na komunále Prahy, Hulínský či Březina. Jde za nimi i rektální politika vůči EU, kde zejména u fotovoltaiky přijali naprosto hloupý zákon, který deformuje podnikatelské prostředí v ČR a poškozuje ve svých důsledcích firmy a občany.
Pokud bych měl vyjádřit stupeň škůdcovství socanů vůči zavedené straně ODS či dnes nové TOP09, tak jsou proti těmto finančním akrobatům jen slabý odvar. Jen třeba Řebíček, který se stal za 50 mil.Kř Janouška ministrem prohnal MD pro jeho Viamont 14.000 mil.Kč a zkuste si představit, kolik mu nateklo do kapsy!

Když tady chcete dělat nahodilé výkřiky do tmy, tak si alespoň zjistěte některá fakta, abyste byl alespoň troch seriózní a nebyl za trapáka. Ano, za vlády socanů vše také nebylo v pořádku a také se rozkrádal erár, ale tato země ještě dýchala a ekonomicky rostla, ale po vládách pseudo pravice od r.2008, má na prsou obrovský balvan a objektivní makroekonomická kritéria o stavu vládnutí pravice ve srovnání s okolními státy EU nebo i celkem EU jasně říkají, že tohle je doslova rakovina ve stádiu metastáz. Poprvé v této dekádě klesla reálná mzda a platy občanů země (pro jednoduší čtenáře: mzdy stoupají pomaleji než životní náklady), roste ale místo toho zadlužení ČR a už je vyšší než 1.700 mld.Kč a HDP státu jen za rok 2012 bude na hodnotě -6%. Zatím jsou ticho a bojí se s tím vylést.

Moc pěkný den Vám přeji!
30. 01. 2013 | 07:06

Maximus napsal(a):

Opr. ekonomika rostla...
30. 01. 2013 | 07:07

rejpal napsal(a):

Peter Scheck
Myslím, že slovo hulvát úplně přesně nesedí. On je dost nepříjemně blahosklonný, když s někým mluví, má tón hlasu, kterým při sdělení je osm hodin jakoby říkal "vidíš ty hlupáku nevzdělaný, je osm" (zajímavé je, že občas se mihnou záběry, kde mluví úplně normálně). Osobně mi to vadí do té míry, že jsem občas z toho měl kopřivku.
Ale já se odpíchnu spíš od konce vašeho postu. Zemanovi se vyčítají podpásové xenofobní útoky na vazby Karla Schwarzenberga k německé/sudetské společnosti a manželku a její předky. Ano, zazněly tam i zkreslené či přímo nepravdivé věci. Nicméně základ - budoucí první dáma neumí česky, její otec byl nacista, a kandidát je nejistý v textu státní hymny, je pravda a volič má právo to vědět. V kampaních, kde kandidují osobnosti, se běžně provětrávají osobní poměry kandidátů.
Jak s tím volič naloží, je věcí jeho soudnosti.
Už se ale nemluví o tom, že z druhého tábora zní kalibrem naprosto srovnatelná písnička o příchylnosti Miloše Zemana k východu. Miloš Zeman není v politice ničím novým. Vždy byl jasně evropským federalistou, pouze použil taktiku - řeknu to na přímý dotaz a nebudu to moc rozebírat. Důvody jsou myslím jasné. Tyhle řeči o napojení na Kreml a cestě na východ jsou naprosté fabulace, které někdo stále znovu pouští do oběhu.
Miloš Zeman je silnou osobností a je osobností kontroverzní. Má spoustu slabých stránek, naprostou většinu z nich dost trefně popsal ve svých knihách (to třeba Václav Klaus nikdy neudělal). Nikdy ale neuznal nestandardnost oposmlouvy a kličkuje, když ji vydává za institucinalizovanou formu opozice. Je to spíš skrytá koalice, kde ale všechnu odpovědnost nesla jen jedna za stran, a jejími důsledky byla spousta neřádu (což ale záměrem Zemana určitě nebylo. Jen si to nepřiznal). Miloše Zemana známe, moc se s dobou nemění. Je tady i Bamberská záležitost, dodnes ne moc jasná, která se ale určitě odehrála jinak, než Miloš Zeman připustil. Ale je to už patnáct let, to se promlčují i horší věci než naběhnutí na provokaci s cílem obohatit stranickou kasu. Od té doby se rozdávání pašalíků stalo standardem, který například Karla Schwarzenberga nechává v klidu tak, že ani nezaprotestuje.
Ale kým je Karel Schwarzenberg? Z osobních schopností je nesporná zejména empatie a charisma, kterými si získává spousty oddaných příznivců. Ale zbytek - to je mediální obraz. Hranici mezi ním a pravou tváří KS nelze odhalit. Na tuzemské současné scéně nepůsobí moc dlouho, o jeho počínání ve funkci se ví dost útržkovitě a kromě dobrých věcí jsou i věci s otazníkem. Když ho někdo dostane do úzkých, umí být dost nepříjemný. Jistě udělal hodně pro disent, věřím, že pomohl kreditu polistopadové republiky v zahraničí více než málo. Ale co ta hra se šlechtickým titulem. To je taky taktická záležitost, kterou kdyby použil Zeman, hned by létaly vzduchem výrazy "podpásové lži". Co ty podivné restituce? Ví se jen málo, zbytek je ve stínu.
Nikdy jsem netušil, že budu cítit potřebu jakkoli hájit Miloše Zemana. Ale už je dobojováno, měly by ochladnout hlavy a kampaň jakoby běžela dál. Dál se útočí na teď již budoucího prezidenta a dál se adoruje osobnost, která je právě tak silná, ale právě tak kontroverzní, jako Miloš Zeman. A která byla po celou dobu kampaně podporána celebritami a médii, což u nás má svou váhu, ne že ne. A právě teď, dávno po skončení bitvy, je vidět, že je tady spousta lidí, kteří neumí věc, která také patří k základním pilířům demokracie - důstojně prohrát. Dokonce ani sám poražený kandidát si neodpustil hned při první příležitosti po povinné gratulaci vítězovi šťouchanec na unfair metody volebního boje. Škoda že nezmínil, jak jeho štáb tlačil mimo jiné i na mou kandidátku, aby to zabalila, protože nemá šanci. Tohle je při tom hodně nevybíravá metoda volebního boje a její akceptace by vedla k tomu, že budeme volit ze dvou lidí, které vygenerují média jako nejsilnější.
30. 01. 2013 | 07:11

scallop napsal(a):

PhDr. Stanislav Bernát

Uz Vasik odklizel silne protihrace (jako treba Rychetskeho), podobne to zkousi Milosek. Statnik by se nejprve svejnara zeptal, co by v bankovni rade delal.

Klaus bral napr. ustavni soud jako misto, kam jde odklidit moznou konkurenci nebo dat trafiku svym vazalum. Milosek (zatim) nakrocil podobne s bankovni radou.

Tento tah mu vysel, publikum zavzdychalo nadsenim.

PS Nez zacnete mluvit o "statnickych krocih", podivejte se na britsky serial Jiste, pane ministre. Stanickych kroku je tam tucet v kazdem dilu.
30. 01. 2013 | 07:15

drozd kvíčala napsal(a):

tak ani švajner neodolal a postavil se po bok hřebejka.
30. 01. 2013 | 07:15

Pitrýsek napsal(a):

Blábol si do amerických médií !
30. 01. 2013 | 07:17

Mirek napsal(a):

V.Klaus dlouhodobě rozkládal svojí rodnou ODS díky partičce s tzv. původním odéesáckým myšlením. A daří se mu to doposud. Tato skupina, která názory V.Klause dodnes považuje za dogma svým způsobem vydírá celou pravici. Následky pro Nečasovce jsou tragické. ODS po "excelentní" prezidentské amnestii je prakticky nevolitelná. Zapšklost to je něco, co spojuje oba velké muže naší politiky. Co spáchá Zeman na levici je těžko odhadnutelné. I on má své věrné v ČSSD a rovněž se nevzdá svého vlivu. Ješitnost žene muže většinou k mimořádným činům. V politice to je ale vlastnost, která škodí. Pokud v budoucnosti hrozí naší politice opětovné spojení vlivu Zeman, Klaus v jakékoli skryté formě, tak třikrát běda.
30. 01. 2013 | 07:27

MARNOV napsal(a):

Pokud je justice schopná poslat do vězení člověka za namalovaná tykadla politikům, musí umět potrestat politiky, kteří zradí věrnost ústavě. Šiřte petici mezi svými známými. Nenechte zapadnout veřejný výrok českého ministra zahraničí. http://www.petice24.com/petice_za_odvolani_a_podani_aloby_na_kschwarzenberga
30. 01. 2013 | 08:20

rejpal napsal(a):

Mirek
No, je tady jedna věc, kterou snad ještě nikdo nezmínil. Zemanovi je 68. Může být klidně prezidentem dvě funkční období - když si ho lidé zvolí. To může být velmi silná motivace, aby člověk neblbnul nad mez únosnosti. A jsou tu ještě jiné rozdíly vůči Václavu Klausovi. VK se se svou stranou rozhádal. Zeman má za sebou zatím sice neparlamentní partaj nesoucí jeho jméno, ale úspěch je magnet. Má slušně našlápnuto do PsP. I kdyby Zeman po pěti letech skončil, může pokračovat v SPOZ, s tou se snad nepohádá. Ten comeback prostě vyšel. Může dost výrazně ovlivnit příští volby, protože najednou tu bude levicová strana schopná koalice.
Jedno se Zemanovi upřít nedá. Schopnost analyzovat situaci a hledat řešení. Jiná věc je, jestli dokáže zvítězit sám nad sebou. To bývá zatraceně těžké. Má ale jednu obrovskou výhodu - je pro příštích pět let člověkem, který může svou budoucnost linkovat sám, bez ohledů na volební aritmetiku. Fakt jsem zvědavý, jak se vyvrbí.
30. 01. 2013 | 11:19

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý a nadávky obsahující text, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
30. 01. 2013 | 11:26

Yosif K napsal(a):

Cituji socana Zaorálka dnes slovo boží:
Cituji LZ:
Miloš Zeman, to je takové Klausovo dvojče. Prezidentský kandidát Zeman nám před očima předvádí totálně černě financovanou volební kampaň. Jeho od jara vedená kampaň stojí desítky milionů korun, odhady mluví o sto milionech, ale Zemanova partička bez uzardění uvádí 5-8 milionů. Ne nadarmo uvádí server Demagog.cz, že Zeman si ve všech údajích a výrocích, které vypouští z pusy, vymýšlí suverénně nejvíc ze všech kandidátů. Miroslav Šlouf a jeho lidé si jsou jisti, že jim toto všechno nakonec projde, a úspěch tradičně posvětí jakékoliv prostředky. Nakonec skoro jediný větší zdroj peněz, který oficiálně uvádějí, jsou příspěvky od exekutorů. Jak uvedly Hospodářské noviny, přiznávají milion od soudního exekutora a předsedou strany SPOZ je člověk, který má podíl ve firmě, jež dělá exekuce pro pražský dopravní podnik. Všimněte si, že Zemanovi vůbec nevadí peníze získané z tak nemravného vysávání lidí. Zeptal bych se Miloše Zemana na případ té vážně nemocné ženy, která z dluhu 60 Kč u pražského dopravního podniku má dnes exekuci na 200 tisíc, je naprosto zoufalá a uvažuje, že prodá své orgány na transplantaci. Jestli je Zeman levicový kandidát, tak velmi zvláštního ražení! Především je to bílý kůň peněz a zájmů, o kterých nemáme vědět vůbec nic.

Proč o tom nesmí vědět? Důvody jsou dva. Buď se jedná o prostředky nelegálně nabyté, anebo se nesmí prozradit, kdo za tuto pomoc má zítra získat protislužbu. Pozoruhodné je, jak Zeman říká, že má různé peníze slíbené a že mu ještě přijdou. Co takhle amnestie? Zemanovým podporovatelem Klausem provedená amnestie se zřejmě zase jen náhodou dotýká řady lidí spojených se Zemanem. Zastavuje se vyšetřování H-systému, ve kterém se prokazatelně angažovalo Zemanovo alter-ego Miroslav Šlouf, zastavena je kauza Český dům v Moskvě, ve které stát utrpěl škodu více než 50 milionů korun – práce dalšího Šloufova komplice, Karla Srby.
31. 01. 2013 | 03:59

Ing. Roman Plevák, PhD napsal(a):

Pane Švejnare, děkuji za každý Váš další komentář a vystoupení ve sdělovacích prostředcích v ČR, které jsou pro velmi mnoho obyvatel v ČR vždy velkým názorovým osvěžením. Ostatně názorovou zatuchlost u většiny voličů v naší společnosti spolu s populistickými výroky nakonec úspěšného kandidáta já osobně považuji za příčinu dalších ztracených pěti let v ČR. Chci Vás proto vyzvat, abyste více komentoval, třeba některé vybrané proslovy či komentáře klíčových představitelů v ČR (jako např. vystoupení našeho vášnivého sběratele per na konferenci ČNB ke 20. výročí vzniku české koruny - http://www.klaus.cz/clanky/3299). A už, prosím Vás, v budoucnu nikdy neodstupujte z kandidatury na prezidenta. Aby lidé měli koho volit. Kampaň postavte na svých dlouhodobě jasně formulovaných názorech, ne na utopených financích. Mj.Zeman uspěl právě tím, že byl pro řadu lidí jasně čitelný a "nikomu neublíží". Bohužel řada lidí neví, že je možně dělat věci pro lidi, správně a lépe a právě proto potřebujeme Vaše názory slyšet co nejčastěji.
08. 02. 2013 | 15:05

Hanka, Praha napsal(a):

Vážení, protože mě svojí neobjektivitou rozlobila Mladá fronta DNES, podívala jsem
se na net, komu patří největší česká med. společnost MAFRA a.s. Většinový vlastník
od r. 1994 je NÉMECKÁ spol. Rheinisch-Bergische Druckerei-und Verlagsgessell schaft
(RBDV), patřící asi pěti německým rodinám. A tato mediální společnost vlastní u nás
deníky MLADÁ FRONTA DNES,LIDOVÉ NOVINY, bezplat. METRO a taky měla BLESK, který
vyměnila za slov. bulvár.,dále portál iDNES.cz. Lidovky.cz, tel.Óčko, Expresradio,účast v deníkách Bohemia a Moravia aj.
Pokud jsem tím přispěla k debatě, čí je Blesk, budu ráda.
11. 03. 2013 | 16:03

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy