Evropský parlament šetřit neumí. Ani nechce

17. 05. 2014 | 20:00
Přečteno 4811 krát
Představte si, že by česká Poslanecká sněmovna nebo Senát (nebo obojí dohromady)měly v každém krajském městě svoji informační kancelář. V ní by pracovali parlamentní zaměstnanci, jejichž úkolem by bylo informování veřejnosti o činnosti českého Parlamentu. Připadalo by vám to uhozené? Není divu. Od toho tady přece jsou jednak média, ale také zejména samotní poslanci, aby vlastní aktivitou propagovali svoji instituci i sebe sama.

Nicméně tento model existuje – v případě Evropského parlamentu. Ten má téměř v každém hlavním městě všech 28 členských zemí EU svoje informační „bureau“. Dohromady v nich pracuje cca 200 lidí, rozpočet jde do desítek milionů EUR. Evropský parlament totiž v propagaci sebe sama nikdy nešetřil. A nešetří ani v jiných věcech. Když si jeho bývalý předseda Hans-Gert Poettering (Evropská lidová strana) usmyslel, že si postaví pomník v podobě tzv. Domu evropské historie (jakási permanentní výstava, spojená s think-tankem a výzkumným centrem), ochotně na to uvolnil napřed 50 milionů EUR a pak rozpočet dále navyšoval tak, jak bylo potřeba.

Další ukázkou zbytečného utrácení je každoměsíční stěhování parlamentu z Bruselu do Štrasburku (na pouhé 4 pracovní dny !) a zpět. Tedy dvanáctkrát ročně. Cena? 200 milionů EUR za každý rok. Ano, je to zakotveno ve smlouvách, které nelze změnit bez souhlasu Francie. Ale kdyby se „pochlapila“ nadpoloviční většina europoslanců, mohla by písemným usnesením donutit evropskou Radu a Komisi, aby se tomuto tématu věnovala. Teprve v posledních letech se začíná sbírat europoslanecká „kritická masa“, která pochopila dlouhodobou neudržitelnost tohoto stavu (iniciativa Single Seat).

Že tyhle všechny položky představují v celkovém rozpočtu Evropské unie (cca 140 miliard EUR ročně) pouhé „drobné“? Tenhle argument neobstojí. Všechny velké částky začínají u „drobných“. Evropský parlament by právě v těchto „drobných“ mohl jít příkladem, ukázat, že šetřit v dobách krize se dá. Ale je ovládán federalistickou většinou lidovců, socialistů a liberálů, která nejen že nechce šetřit, ale chce evropský rozpočet ještě navyšovat. Je to logické – ti, kdo chtějí změnit Evropskou unii ve federální „stát“, k tomu potřebují i federální rozpočet. To koneckonců ukázala i nedávná televizní debata tří kandidátů na budoucího předsedu Evropské komise : „lidovce“ Junckera, „socialisty“ Schulze a „liberála“ Verhofstadta. Kdo měl nervy tuto nezáživnou talk show dokoukat až do konce, mohl s překvapením (či spíše bez překvapení) konstatovat až dojemnou shodu všech zúčastněných. Všichni chtějí více Evropy, více Evropy a ještě více Evropy. A na tu Evropu pochopitelně více peněz. Zástupci opačného názoru nebyli pro jistotu do debaty vůbec pozváni.

Evropská politika nadnárodních stran EPP (lidovci), PES(socialisté) a ALDE (liberálové), ani příslušných českých členů těchto tří proudů, tedy TOP 09, ČSSD a ANO, se od sebe totiž nijak zásadně neliší, přestože si na to tyto strany před volbami usilovně hrají. Prokoukne to volič ještě před volbami?

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

šašek z Jihlavy napsal(a):

Zahradile, je vám už doufám jasné, že budete vykroužkovám a Bruselský veget je pro vás nenávratně ztracen? Dokud jste si užíval všech výhod v době, kdy ODS měla navrch, nebylo od vás nic slyšet. Teď se zviditelňujete až moc, ale je to spíš k vašemu neprospěchu. Jsem zvědav, jak se budete dál živit, jako poradce nebo lobista moc šancí nemáte a nic jiného než žvanit neumíte.
Možná byste se mohl dát dohromady s Johnem a utvořit bavičské duo, možná by se přidal i kouzelník Babák.
17. 05. 2014 | 20:32

David napsal(a):

Společnost založená na lži, podvodu a krádeži musí zcela zákonitě skončit katastrofou!

To, dříve nebo později, čeká i EU pokud se nedokáže změnit.

Současná cesta, kterou se EU ubírá, je cestou do pekel.

EU nejvíce škodí eurohujeři, kteří uráží tou svou nikde nekončící servilitou i často nesporně zdravý rozum oponentů.

Kdybychom byli neutrálním státem, jako např. Švýcarsko, tak by to bylo pro nás lepší, protože ty šílené eurodotace způsobily jen katastrofální nárůst korupce v našem státě, a ty hloupé příkazy EU o zakřivení banánů a podobné nesmysly stejně nezabránily daňovým únikům do daňových rájů.

Není proto na místě otázka, zda neodejít z EU?

http://blog.aktualne.cz/blogy/pavel-telicka.php?itemid=495

Titanik se potápí a na horní palubě se stále tančí.
17. 05. 2014 | 20:44

Divobyj napsal(a):

Autor

No,že by u nás liberály zastupovalo "ANO" ?
Takže právě vy chcete kritizovat rozhazovačnost EU?
Vy,kteří tu dvacet let mlaskáte a chrochtáte?
Kdybych měl tu moc,poslal bych vás všechny místo do parlamentu makat do pracovního trestného tábora,bando zlodějská,nenažraná!
17. 05. 2014 | 20:54

Rudi Koutek napsal(a):

David napsal(a):
"Kdybychom byli neutrálním státem, jako např. Švýcarsko, tak by to bylo pro nás lepší, protože ty šílené eurodotace způsobily jen katastrofální nárůst korupce v našem státě.."




Tak by me zajimalo, jestli evropske dotace zpusobily jen katastrofalni narust korupce i v jinych EU-zemich. Nema to nahodou co spolecneho s ceskym clovekem?
17. 05. 2014 | 21:55

Občan napsal(a):

A že si pan Zahradil vzpomněl zrovna týden před volbami? To bude asi jenom shoda náhod, že...
Za 20 000 tojro měsíčně dost slabota.
17. 05. 2014 | 22:04

david napsal(a):

Chtít zároveň zrušit EU a zároveň na ní parazitovat a tahat z ní mnoho let peníze ve svůj prospěch a tak si vlastně řezat větev, na které sedí, to může dělat jen blázen, nebo Zahradil.
A v případě, že se takto chovám, kritizovat, že Evropský parlament neumí šetřit, to může dělat jen neskutečný pokrytec a křivák , nebo Zahradil.
17. 05. 2014 | 22:04

Petr z Tábora napsal(a):

Díval jsem se na ČT24 na část debaty kandidátů na předsedu Evropské komise. Tedy na výkvět EU. Neměl jsem dobrý pocit z některých názorů, nepostřehl jsem potřebnou státnickou moudrost a vize do budoucna. Vím, že to byla show pro diváky, ale i tak se mnozí naši politici nemají za co stydět. Přes všechnu naší kritiku nejsou horší.
S autorem souhlasím, ale nemyslím, že by vystihnul hlavní problémy EU.
Očekával jsem, že téma eurovoleb využije ODS ke svému zviditelnění, konstruktivní kritice fungování EU a nastartování vzestupu - to zatím nepozoruji. Několik solidních kandidátů je na nevolitelných místech.
17. 05. 2014 | 22:29

born65 napsal(a):

První odstavec - směšný argument. Anebo uhozený, ať použiju vaše slova.
Stěhování do Štrasburku a zpátky. Blbost, jasně. Ale jaksi vám nevěřím, že "teprve v poslední době" (zajímavé, jako z udělání, že??) si toho někdo ráčil všimnout a chtěl by s tím něco dělat. Anebo - spíš to má za momentálně užitečnou kartu. Jak že to dlouho sedíte v EP, nevážený pane Zahradile??
U mě osobně je vaše šance nula celá nula nula (zaokrouhleno nahoru). Ovšem obávám se, že volební účast bude tak nízká, že se vám tam z důvodu únavy štěstí zase podaří proklouznout. Tak si to užijte, než doma ta vaše ODS spadne pod magickou pětku. Ale můj zástupce jste nikdy nebyl - a nebudete!
17. 05. 2014 | 23:10

Rudi Koutek napsal(a):

Zahradil? Je to ten stejny co nosil zacatkem 90. let delsi vlasy a tvrdil, ze je presto konzervativec?
18. 05. 2014 | 00:01

Viola napsal(a):

V té debatě byla i nějaká Františka Kellerová - za zelené, docela pěkná holka.
Podle mě jsou hlasy v EU nesprávně rodělené. Nemělo by platit, že čím větší země, tím více bude mít poslanců. Každá země by měla mít stejně, jako volič v jednom státě.
Každá země by měla mít stejnou váhu, ikdyž je malá. To je pak jasně vidět, proč EU záleží na rozbíjení států a pak je přizvat jako členy, kteří pak mají pidi hlas.
18. 05. 2014 | 00:15

marxík napsal(a):

Pan Zahradil se ocitl v situaci, na kterou není jako pravičák zvyklý. Systematický postup médií proti jeho názoru.
Volič vás, pane Zahradile, nepotěší, páč není ustrojen na to, aby prokukoval mediální masáže.
Není schopen prokouknou systematickou masáž o škodlivosti komunistů, neprokoukne ani masáž o prospěšnosti evropské družby.

Spojené státy evropské neruské, náš smělý cíl.
18. 05. 2014 | 00:45

Rudi Koutek napsal(a):

Viola napsal(a):
"Každá země by měla mít stejnou váhu, ikdyž je malá. To je pak jasně vidět, proč EU záleží na rozbíjení států a pak je přizvat jako členy, kteří pak mají pidi hlas."

Ktere staty rozbila EU?
To ma mit napr. Malta kde zije 400 000 obyvatel stejny pocet poslancu jako Nemecko, kde zije 80 000 000 lidi? Jste normalni?
18. 05. 2014 | 00:46

Viola napsal(a):

Rudi Koutek

Ano, jsem normální. V běžném státě má každý občan 1 hlas a EU je (nebo by chtěla být)
státem států, tak proč by měl mít "tlusťoch" 10 hlasů a hubeňour 1?
18. 05. 2014 | 01:09

Viola napsal(a):

Rudi Koutek

Momentálně rozbíjí EU Ukrajinu, ač říká, že chce, aby byla jednotná.
18. 05. 2014 | 01:13

hanah napsal(a):

Pane Zahradile, znáte způsob, jakým se dá eliminovat vliv nadnárodních společností na EU ? Na fungování parlamentních orgánů tak, aby skutečně fungovaly demokraticky nebo je vliv a lobying něchto společností tak silný, že už jej nelze zvrátit ?
Upřímně si myslím, že celá EU je šaškárna v rukou oněch nadnárodních korporací, kterým jde o unifikaci trhu, tímto vlivu, a my, jako nedůležití přehlídnutelní občané , do toho vlastně nemůžeme nijak zasáhnout. Jsou zde jiné, větší zájmy než nějaký Evropský Parlament, který se nám pomalu vymyká z vlivu. Nám všem voličům.
Co s tím ?
18. 05. 2014 | 01:14

hanah napsal(a):

Viola
souhlasím s vámi. Pokud se snaží likvidovat národní státy (jako že jo), neměl by platit žádný jiný systém, než jeden občan jeden hlas. V opačném případě - snahy o federální uspořádání - pak ať je volební systém upraven jinak, než je dosud.
Už je pozdě, nechce se ni psát, ale současný volební systém je od základu špatný, proto se de facto Evropa vyvíjí tak, že má v područí malé státy.
18. 05. 2014 | 01:28

Maximus napsal(a):

Která louka je krásnější? Ta, která má spoustu květin rozličných barev, vůní a tvarů i užitku nebo ta s monokulturou, třeba řepkou (bodlákem) co se zove EU? Pro jednotnou a spravedlivou společnou EU jsme ještě zřejmě velmi pravděpodobně nedospěli a nejsou pro to ani vytvořeny vhodné podmínky, každý totiž kouká jen na "své" výhody a zájmy a vidí vše svým prizmatem, pohledem. Nejvyšší výhodný tvar společné Evropy je někde na úrovni bývalého EHS! Tam by to mělo skončit, zatím.....
Hezký den.
18. 05. 2014 | 04:51

Baba napsal(a):

V lidských silách možná je, zvládat všechny činnosti nezbytné pro pozici vrcholového politického lídra a současně si vychovat konkurenceschopného následovníka případně následovníky dynastické, stranické i podle jiných kritérií. Jednotlivec to nedokáže.
18. 05. 2014 | 06:04

Baba napsal(a):

Rozvoj informačních technologií přinesl do českého jazykového povědomí nové jevy. Například k.eténe nebu.e.uj.
18. 05. 2014 | 06:12

libertad napsal(a):

"Evropský parlament šetřit neumí. Ani nechce" napsal exponent ODS. Hlavně, že ta Vaše ODS uměla dobře rozkrádat české státní peníze.
Jste komik, a budete vykroužkován ve prospěch na Ostravsku "oblíbeného" (jinak též pro mně nedůvěryhodného) Tošenovského.
Ale nějaká pozice asistenta poslance nebo senátora se pro Vás určitě najde. A když ne tak něco ukradnete. Váš bývalý čestný předseda Vám poradí. No a pak tu máme ještě neviditelnou ruku trhu.Ta by Vám také mohla pomoc.

S hlubokým a nekonečným opovržením

Sidonio Libertad
18. 05. 2014 | 06:55

antipolitik napsal(a):

Co se týče rozhazování peněz daňových poplatníků, žádný rozdíl mezi EU parlamentem a naším českým nevidím. Žádný není. Přesně naše politika a politici. Všichni se tam cpou a zároveň to před národem pomlouvaj aby dostali bodíky. Jo, doma to neřešme , tady ať se rozhazují a kradou peníze poplatníků, ale budem prstem ukazovat na jiný svinstva, ale naše vlastní necháme hnít a vyhnít. Náše posl. sněmovna sice nemá všude kanceláře, ale za to máme všude svoje Rittigy, Dalíky, Janoušky, politickou smečku atd. kteří nás stály stokrát víc než pár kanceláří navíc.
18. 05. 2014 | 07:05

Freedom napsal(a):

Milý Honzo ,jseš infikován zvrhlou ideologií tvého vzoru Klause který je pro změnu ve službách Ruska. Tak to máš v mozkovně notně popletené. Jakou máš alternativu k EU ? Jenom neustálou piroteskní kritiku všeho evropského ,neustálý negativismus který se všem už zajídá a už většinu unavuješ svým protistátním ksichtem.
18. 05. 2014 | 07:15

Ládik!!! napsal(a):

Pane Zahradile,
už mi připadáte jako tiskový mluvčí tiskového mluvčího okresního parlamentu. Váš politický život skončil. Potřebujete dobít baterky prací, kterou odvedete daně pro výplatu Vám podobných desetitisíců. Promiňte, ale s Bendou či Drobilem v jednom dresu - to není dobrý nápad. Musíte trochu dolů.
18. 05. 2014 | 08:11

oranžáda primitivní napsal(a):

novou RVHP si rozvracet nedáme, neb se jedná o zemi, kde zítra znamená včera.....
Ať se daří vepříkům u evropského korýtka, a nikdy jinak.... za blaho lidu se rvou socialisté Barroso a Schreder ( ten ovšem za tučný plat v barvách Gazpromu\)
18. 05. 2014 | 09:15

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Rudi Koutek napsal(a):
Zahradil? Je to ten stejny co nosil zacatkem 90. let delsi vlasy a tvrdil, ze je presto konzervativec?
18. 05. 2014 | 00:01
---------------
Schwarzenberg o sobě tvrdí, že je jak přesvědčenýcm římským katolíkem, tak revolucionářem /Majdan/.

K blogu.
Médii proběhla zpráva, že do senátních voleb hodlá TOP 09 a ODS postavit v některých vol. obvodech společného kandidáta.
Takže se politika ODS a TOP 09 od sebe až zase tak neliší - jak se zde snaží lidem nabulíkovat pan Zahradil
Pane Zahradile, kolik prodělá EU /ekonomika EU /na aktuálních neúspěšných pokusech o integraci Ukrajiny do EU ? Máte to nějak spočítané, anebo nad tím, podobně jako Niedermayer /TOP 09/, v podstatě žovialně mávnete rukou " Ach, těch pár desítek ztracených pracovních míst a zastavené kohoutky nějak přežjeme..." ?
Nebude pak to Vaše dnešní bu, bu , bu v tomto kontextu spíše srandovní ?
Je to mj. ODS která od samého začátku volá po zpřísnění sankcí proti Rusku - myslíte si, že máte v tomto podporu mezi lidmi průmyslu, byznysu ? Kterých ? Můžete vyjmenovat aspon tři ?
Pane Zahradile, že se zrovna strana Řebíčků, Bémů, Rittigů, Šnajdrů, Pekárků, Ouzkých, Janoušků atd. lODS bude někdy snažit prezentovat coby strana šetřílků....to je trochu komediální, nezdá se Vám ?
18. 05. 2014 | 09:24

babočka napsal(a):

Pane Zahradil jistě máte pravdu ale bohužel dacani, kteří se nabalili na ODS zničili i politiku vaši strany a hlavně vás, slušné politiky v ODS. Do Evropského parlamentu údajně kandiduje i bývalý agent STB pan Zifčák, který působí někde na Moravě. Doufám, že bývalí studenti, které estébáci mlátili ví, koho volit.
18. 05. 2014 | 09:34

Míla napsal(a):

babočka
nejhezčí ve Vašem příspěvku je hláška-slušné politiky v ODS.
18. 05. 2014 | 09:48

Mac napsal(a):

babočka

"........hlavně Vás, SLUŠNÉ POLITIKY V ODS...."

hmmmmmm, neměl byste se zase zastavit u Chocholouška?

v souvislosti se zločineckou, mafiánskou modrobolševickou sektou pracovně nazývanou ODS blábolit o SLUŠNÝCH politicích, to chce fakt silná sedativa....
18. 05. 2014 | 09:58

odjinud napsal(a):

sockomunista Keller asi dostane korytko,
V čem se pan sociolog Keller plete? Prakticky ve všem. Už jeho základní premisa je naprosto mylná: nežijeme v systému, který by se třeba i zdaleka podobal pravicovému vidění světa. Pravicové hodnoty jsou svoboda, trh, kapitalismus, odpovědnost za svůj život, individualismus - v tom má pan sociolog Keller jistě pravdu. Jenomže když se podíváme kolem sebe, vidíme něco jiného.

Stát nám každodenně vstupuje do života, nařizuje nám, co smíme nakupovat, co smíme jíst, čím smíme svítit, s kým smíme uzavírat smlouvy (a občas i nařizuje, s kým smlouvu uzavřít musíme), co smíme vyrábět. A najdeme-li si v takto úzce vymezeném prostoru, jež nám stát navíc ještě krůček po krůčku umenšuje, něco, co bychom chtěli dělat, najdeme-li si cestu, jak být prospěšný sobě prostřednictvím prospěchu druhým, přijde opět stát a vyjádří, se zbraní v ruce, svůj nárok na minimálně polovinu toho, co vyprodukujeme. Žijeme v socialismu, bez ohledu na to, kdo právě vyhrál volby. Pravice živoří na okraji zájmu, zatímco převážnou část politického kolbiště si pro sebe zabrali socialisté všech možných barev a odstínů.

Když si spočteme všechny možné daně a poplatky, které na nás stát uvaluje, vychází nám, že přicházíme o polovinu toho, co vyprodukujeme. Pan sociolog Keller, pravděpodobně proto, že renomovaný sociolog z definice nesmí rozumět ekonomii, zapomíná, že ve svobodném systému by peníze, které dnes spolkne stát, z větší části je rozhází, a nepatrný zbytek hodí jako ohlodanou kost zpět občanům, zůstaly v kapsách lidí.
Jestliže se tedy pravicově smýšlející lidé lopotí a pracují do úmoru, měl by si pan sociolog Keller uvědomit, že se bohužel lopotí pro stát, a co je nejhorší, valná část prostředků, které stát občanům ukradne prostřednictvím daňové konfiskace, je beznadějně promrhána.

Jenomže Kellerova představa pravicového workoholika je navíc směšná karikatura, ne nepodobná kresbičkám z komunistického humoristického časopisu Dikobraz, nad jehož stránkami si pan sociolog jistě krátil nudné chvíle strávené na stranických schůzích KSČ.

Produktivní práce neznamená bezmyšlenkovité a bezúčelné vykonávání opakující se, úmorné činnosti. Být produktivní neznamená udřít se k smrti. Naopak, jde tady o maximální a nejúčelnější použití vlastního rozumu.

Protože nic jako pravicový workoholismus, bezmyšlenkovitá práce v slepé honbě za úspěchem, který je pro člověka hodnotou sám o sobě, nikoliv hodnotou vedoucí k získání něčeho většího, v podstatě neexistuje, to, na co pan sociolog Keller útočí, je ve skutečnosti produktivita jako taková. Ale co tedy vlastně chce, když se snaží zesměšňovat racionální přístup k vlastnímu životu? Vyzdvihuje snad pohodlné lenošení v náruči státní sociální péče? Je zřejmé, že hodnotí podle sebe: sám nikdy nic nevyprodukoval, je etalonem unylé neschopnosti a zoufalé zbytečnosti. Měl by někdo brát vážně nepotřebného lajdáka, který ze sebe dělá odborníka na to, jak mají žít produktivní lidé?

Dlouhé vlasy, krátký rozum, nabízí se okřídlené rčení. Jenomže pan sociolog Keller ve skutečnosti není tak hloupý, aby doopravdy věřil tomu, co píše. Stručně řečeno, lže. Musí vědět, že současný systém nelze ani v nadsázce nazvat kapitalismem, uplatňovat v něm pravicové hodnoty je velice obtížné, ne-li téměř nemožné, a vidět pracovité lidi jako úderníky pravice nedává smysl - jejich námaha přichází z velké části vniveč a levice na ní bezostyšně parazituje. A musí vědět, že ve svobodnějším systému by byla příjmová úroveň občanů úplně jiná - lidé by měli daleko širší možnosti jak ve své produkci, tak ve spotřebě i v investicích.

Pan sociolog Jan Keller začal svou profesní dráhu jako člen KSČ, bez skrupulí kolaboroval s totalitním režimem, dvacet let pak jako příznivce levice kritizoval pravicové hodnoty a dnes, jako lídr socialistické kandidátky pouze jedná jediným způsobem, jakým jednat dokáže. Ale přece jen, ukazuje, že levice se alespoň trochu posunula: zatímco ideálem totalitního režimu bylo heslo "každý podle svých schopností" zosobněné stachanovcem překonávajícím rekordy v produkci a lopotícím se v potu tváře pro lepší zítřky, dnes očividně slovy Jana Kellera vyzdvihuje levice jako vzor hodný následování povaleče a pohodlného lenocha závislého na státní sociální péči. Děkuji, ale nemám zájem.
18. 05. 2014 | 10:08

odtud napsal(a):

odjinud

jsme rádi, že u plků od Zahradila jste nám ráčil oznámit, že děkujete, ale o pana profesora Kellera nemáte zájem.

Jste si jistý, že o informace o vašich zájmech mají zájem ostatní?
Nejste příliš domýšlivý?
Nebo hloupý? Vždyť takovýto nenávistný pamflet od nýmanda odjinud je vlastně pro pana profesora Kellera superreklama.
Ale to vám odjinud jistě nedochází, že ne?
navíc to povídání není zcela jistě váš copyright, ale obyčejné CTRL-.....
Nevíte, že ve slušné společnosti se při kopírování uvádí zdroj?
bóžičku.... :-)))
18. 05. 2014 | 10:25

Míla napsal(a):

odjinud
nebylo by rozumné počkat na výsledky voleb?V neděli budete v obraze co si o Vašem příspěvku myslí voliči.A stran členství v KSČ?Není na závadu,podívejte se v jaké spolupráci se činí údajná pravice ve vládě.A tam se nejedná pouze o bývalé členství v KSČ,tam je v návdavkem přídána i spolupráce Stb.
18. 05. 2014 | 10:27

mimo napsal(a):

Nejdřív jsem myslel, že má Tomio svojí lepší chvilku, a ono to je od Zahradila. Jestli tohle neuráží inteligenci voličů ODS, tak už nevím co.
18. 05. 2014 | 10:29

libertad napsal(a):

Pro odjinud:
Nemám potřebu se zastávat soudruha Kellera, nic méně Váš příspěvěk vnímám jako velmi neobjektivní, z pohledu zda žijeme v divokém kapitalismu nebo rozhazovačném socialismu.
Soudím, že jsme spíše ve fázi ,kdy ti co mají moc, tedy ti nejbohatší, ochuzují ty málo nemajetné. Dělají to prostřednictvím zákonů, jejichž text si umí nadefinovat tak, aby jim vyhovoval. A peníze, které mají jim slouží k prosazení takto definovaných zákonů.
Vůbec se netěším na okamžik, až si nebudu moci koupit noviny v kiosku bez platební karty, až si nebudu moci zaplatit kafe v automatu bez hotovostí. etc. Toto se mi zdá jako jeden z mnoha důkazu, že jsme ve fázi promyšleného okrádání těmi, kteří už ani nevědí jaké mají jmění.

S pozdravem

Sidonio Libertad
18. 05. 2014 | 10:37

Pavel13 napsal(a):

Ládik!!! napsal(a):
"Promiňte, ale s Bendou či Drobilem v jednom dresu - to není dobrý nápad."

To je naopak výborný nápad! Třeba ty pruhované od FC Mírov by jim slušely náramně.
18. 05. 2014 | 10:48

Pavel13 napsal(a):

"Od toho tady přece jsou ... zejména samotní poslanci, aby vlastní aktivitou propagovali svoji instituci i sebe sama."

Pane Zahradile, to je vaše heslo do voleb? Tak prosím, máte zde možnost sebe sama i svou instituci od níž léta pobíráte nemalý plat propagovat výčtem své dosavadní aktivity. Myslím, že necelý týden k tomu bude příííííliš dlouhou dobou.
P.S. Škoda, že se nemůže kroužkovat u voleb napříč stranami, hned bych vás posunul směrem k peklu.
18. 05. 2014 | 10:57

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

libertad
" Odjinud" není odjinud, ale z pelechu skalních fandů ODS.
Vkládá sem vždy své tapety před volbama, bez ohledu na obsah blogu.
Asi nějaký ten privatizátor z 90.let co má strach, že ho např. zákon o prokázání původu majetku uvrhne znova do bídy.
18. 05. 2014 | 11:19

Ládik!!! napsal(a):

Pavel13 -
mi měkoňovi by stačilo, kdyby si vydělali na sebe sami, bez souvislosti se státními financemi.
18. 05. 2014 | 11:20

rorýs napsal(a):

Tak proč tam lezete.....pokrytče.
Leda, že by jste chtěl být guru českého čtvrtého odboje.
A pak že nejsou mezi námi. On už to říkal Cimrman. Všude samá kachna.
18. 05. 2014 | 11:27

češka napsal(a):

Pane Zahradile doufám, že již brzy opustíte Brusel natrvalo.
Dle Vašich članků soudě, jste funkci EU ještě stále nepochopil.
Naštěstí jiné kandidátky jsou plné profesionálních diplomatů, kteří jsou schopni postupovat dle zadání příslušných ministerstev v ČR. Doba amatérů v politice po čtvrtstoletí končí,
tyto volby budou pravděpodobně jejich nekrologem.
Do politického důchodu jste se zabezpečil dobře, je načase ustoupit mladším.
18. 05. 2014 | 12:04

ZM napsal(a):

Otázka třeba je, proč Zahradil píše blog na toto téma taky těsně před volbami? Proč o tom nenapsal blog třeba začátkem roku? Protože je to druh populismu. Nemám teď po ruce volební lístky, ale mám dojem, že Zahradil je na prvním místě na volebním lístku. Já ODS rozhodně volit nebudu.
Článek o předvolebních preferencích je např. zde:

http://www.novinky.cz/domaci/334761-nejvetsi-podporu-pro-evropske-volby-ma-ano-usvit-propadl.html

ODS má 7%. Nic moc z hlediska ODS. Doba, kdy ODS měla v pohodě přes 20% hlasů je minulost. Výsledek kolem 7%, to při tuším 22 poslancích do EP volených v ČR vystačí s bídou možná na 2 poslance. Zahradil se tam asi dostane, ale bude to na "těsno". Takže je pochopitelná snaha "nahnat body" jak se dá.
18. 05. 2014 | 12:48

ZM napsal(a):

Je ale samozřejmě možné, že Zahradil bude vykroužkován. V tom případě už asi v Evropském parlamentu nestihne vyvinout nějakou iniciativu, která by vedla k úsporám :) Otázka ale je, jestli vůbec nějakou iniciativu vyvíjet chtěl :)
18. 05. 2014 | 12:56

Viola napsal(a):

odjinud psal http://www.luboszalom.cz/?page=o-mne
18. 05. 2014 | 13:24

Petr. napsal(a):

Pane europoslanče máte pravdu. Ale co jste tam za pěkné peníze za 10 let udělal? Já nevím o ničem.
Ani interpelaci o potrestání "jen" úředníků, kteří úmyslně vymýšlejí ptákoviny. Velikost misek na olivy, zákaz nafukování dětských balónků a pouťových frkaček, nařizování instalací bezdotykových baterií, nařizování balení koblih, vymýšlení a novelizaci předpisů jako EN 1775 který vyšel ze 70 (slovy sedmdesáti vážnými faktickými chybami a nesmysly) + se 20% chybného textu vzniklého překladem (což se dá pochopit) i když nějaký kamarádíček sedí na zbytečném ale přepychovém křesle komisária pro jazyky. Ani Vám nevadí kvóty na cukr, který dnes se musí dovážet i do dalších států ze zemí mimo EU. A dalo by se pokračovat.
Takže byrokratická hydra sežere i kvůli Vaší nečinnosti, celou Unii, ale i Českou republiku, kde tatáž arogantní byrokratická hydra ničila český stát i za vlád ODS.
Proto budu volit za europoslance ty kandidáty co v Bruselu, Strasburku a Lucemburku zatím neseděli, protože tam mám sice minimální, ale jakš takš nějakou naději, že tam někde alespoň někdy něco udělají.
18. 05. 2014 | 13:35

Kacafírek napsal(a):

Koukám, že pan europoslanec je členem stálé delegace EP pro Turecko.
To se už ani nedivím, odkud ODS čerpala inspiraci pro to kuriózní "hospodářství", kterým Česko sedm let oblažovala.
18. 05. 2014 | 14:43

Rudi Koutek napsal(a):

Petr. napsal(a):
"Ani interpelaci o potrestání "jen" úředníků, kteří úmyslně vymýšlejí ptákoviny. Velikost misek na olivy, zákaz nafukování dětských balónků a pouťových frkaček, nařizování instalací bezdotykových baterií, nařizování balení koblih..."

Mate nejaky zdroj pro Vase tvrzeni?
18. 05. 2014 | 15:01

Petr Jihlava napsal(a):

Vážený pane europoslanče !
Vaše kritika a vyslovené argumenty na adresu Evropského parlamentu,že neumí šetřit peníze je oprávněná a logická.
Kdy vy sám nebo z vašich kolegů z pravicové frakce,která má většinu hlasů v EP přišel s nějakou alternativou jak finanční prostředky EP efektivně nakládat ?
ODS spolu s Václavem Klausem dlouhodobě zastáváte eurofóbní postoj a ideologickou zaslepenost.Kritizujete EU za nehospodárné nakládání přitom vaše bývalá vládní strana po dvě volební období za sebou se mimo jiné ukázala jako tragická nekompetentní v čerpání eurofondů.

to:odjinud

Evropu především trápí základní civilizační problémy, prohlubující se nerovnost, postupující ekologická krize, potřeba zkrotit kapitál a korporace.
Tato důležitá témata sociolog a lídr kandidátky Jan Keller správně připomíná.
Pokud socialistická frakce v EP, kterou je naše soc.dem. součástí spolu s frakcí stran demokratické levice,Zelených a Pirátů získá v eurovolbách většinu je velkou nadějí zmiňovaná celoevropská témata skutečně řešit.
Jestli je lídr kandidátky za ČSSD JK důvěryhodnou osobností bych nechal na samotných voličích levice.Já si dovolím tvrdit,že ano.
18. 05. 2014 | 15:07

odjinud napsal(a):

Petr Jihlava,

Podle Vás každý kdysi komunista jako Keller prospěje EU. Vy tomu opravdu věříte?
18. 05. 2014 | 15:19

hrdý člen KSČM napsal(a):

Volím znovu Miloslava Ransdorfa. Nejlepšího europoslance kterého kdy naše repuplika v Brusselu měla.
18. 05. 2014 | 15:26

Dalimír napsal(a):

EU to je zdroj parazitismu na danovém poplatníku celé evropy ! Ale v česku na tohle jsou někteří u zdroje opravdu kadeti ! Radikální změna tohohle systému je opravdu nutná ! Přesně jak píše nick Maxim ,pouze RVHP by mezi evropskými národy mohlo jakš takš fungovat ! Státy s různou mentalitou a velikostí počtem obyvatel NEMŮŽOU mít společný měšec ! Tohle bruselské uskupení je jen drzá provokace vyčuraných politiků kteří se těm co do toho společného měšce přispívají smějí do očí ! Už jen ty nafouklé astronomické platy jsou toho důkazem že tito nadlidé mají pracující evropy ve svém pozadí ! A to platilo i pro pana autora ! At ted raději drží klapačku a neprovokuje !
18. 05. 2014 | 15:33

otazník napsal(a):

Dalimíre,

souhlasím, ale když se zbavíme Zahradila, prijde cvok jako Keller. Bude nám pak líp ?
18. 05. 2014 | 15:49

Míla napsal(a):

odjinud
zbytečně se unáhlujete,skutečně je třeba počkat na volby.Ono se určitě ukáže kdo je a kdo není blb.
18. 05. 2014 | 15:52

Petr Jihlava napsal(a):

Nemám žádný důvod našemu přednímu sociologovi Janu Kellerovi nevěřit.Je pro mě rozhodně důvěryhodnější osobnost než bývalý nebo současný politici jako byl např. Marián Čalfa(KSČ),Vladimír Dlouhý(KSČ),Kočárník a Dyba(oba KSČ),novinář Jaromír Štětina atp.

Na odlehčení jeden vtip.
Potkají se dva.Ten první se ptá toho druhého.Koho budeš volit?Ten odpovídá:Komunisty.
Ten první se zeptá. Z jaké strany ?
18. 05. 2014 | 15:53

Dalimír napsal(a):

Před chvílí jsem vytáhl z pošt. schránky hlasovací lístky do EU ! Jako obvykle šup s nimi do koše ! Nebudu nikdy ty naše politické lenochy podporovat ! Zahradil nebo Radek John ,stejná sorta vychytralých lidí ! Od začátku vzniku tohohle bruselského panoptika jimi pohrdám ! Jsou to všechno prospěcháři jdoucí vždy za dobrým džobem tečka
18. 05. 2014 | 16:31

šašek z Jihlavy napsal(a):

odjinud
Ještě štěstí, že jste odjinud. My, co jsme odsud máme jasno, alespoň co se týče lidí, jako je Zahradil. Však jim to taky voliči spočítají.
Pokud jde o prof. Kellera, je to levicově orientovaný sociolog, který své oponenty hravě svými argumenty přetrumfne. Tzv. pravice se stačila za uplynulé čtvrtstoletí svou nenažraností dokonale zkompromitovat a bude jí trvat dlouho, než opět získá důvěru těch. o které se původně opírala. K tomu je ovšem třeba, aby se jasně distancovala od všech zlodějů a korupčníků, kteří v době její vlády profitovali a vlastní zemi obětovali krátkodobým výhodám ve prospěch nadnárodnímu kapitálu. Myslím, že kdyby žil Tomáš Baťa, vypráskal by je potěhem.
Kdyby nebylo lidí jako Klausova squadra, nebylo by ani úspěchu prof. Kellera. Děkujte bohu, že se výměna lidí u kormidla odehrává toto demokratickou cestou. Vaši oblíbenci totiž úspěšně zadělávali na občanské nepokoje, možná i další nesametovou revoluci.
Takhle sice mnozí budou muset všechno vysypat a pytle vrátit, ale aspoň si sednou se zdravou zadnicí (přál bych jim holou, s takovou totiž do politiky přišli).
18. 05. 2014 | 16:42

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

odjinud napsal(a):
libertad,

nick "17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde" , je z pelechu skalních fandů KSČM. Stejnej blb jako "sociolog" Keller.
18. 05. 2014 | 15:14
--------------------------------
Synku, v dobách kdy se takoví " odjinud" lísali ke komunistům - aby si mohli později nakrást, jsem měl s komunisty potíže.....a nikdy jsme je nevolil.
Urážka "blb" svědčí jen něco o tom , že se takoví nezměnili ani po 25 letech, ostatně Keller by se takovými " odjinudy" ani nezabýval , to je materiál spíše pro odborníky na stádní myšlení, ne pro sociology.

Ale těší mě , že jsem trefil do černého , ten vztek je známkou potvrzení mého odhadu. Díky, synku.
18. 05. 2014 | 17:14

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Viola napsal(a):
odjinud psal http://www.luboszalom.cz/?page=o-mne
18. 05. 2014 | 13:24
-----------'
To je " odjinud" ?
Píše tam ,že " ....nechávám se najímat kýmkoliv, kdo je ochotný za moje služby zaplatit....."

:-)))
18. 05. 2014 | 17:22

MirekS napsal(a):

Z agitky páně Zahradila čiší jedno slovo, a tím jsou pomluvy. Pomlouvá vše dnes většinové v EP. Ve stylu vše je v EP špatně, všimněte si mě, který Vám EP zachrání. Ho, ho, pane Zahradile, to bychom se na to podívali. To je trochu málo, když nabádá, že za krize se má šetřit. Dodávám, pane Zahradile,že šetřit se má vždy krize nekrize.

Z evropského hlediska je pro mě pan Zahradil rozporuplný. Leze do Bruselu (EP), ale Brusel (EP) v existující podobě nemá rád. Lobbuje za korunu, nechce €, ale soukromě by si € dopřával. Unijní plat mu "voní". Tam by ušetřit nechtěl.

Co mi z toho vyplývá, no pane Zahradile, můj volební kůň rozhodně nejste. A chtěl bych vidět ty zástupy těch, které jste svým blogem oslovil.

Zdraví

MirekS
18. 05. 2014 | 18:29

todi napsal(a):

Starost o šetrné nakládání s daňovými prostředky z úst starého psa ODS je pikantní. Nemyslí-li to ovšem pan ODS zase tak, že šetrní mají být ti z dolních deseti milionů pro blahobyt horních deseti tisíc, jak to tak po léta u nás zejména ODS vyšlechtila k dokonalosti.
18. 05. 2014 | 19:55

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče napsal(a):

Pane Zahradile,
předevčírem mě nějaký pologramotný obejda zastavil v Luhačovicích s archem "podepište proti Euru!" Opruzoval tam mezi jarmarečními stánky a podstrkoval podpisové archy jak prodávajícím, tak nakupujícím dámám. Po dvou větách konverzace jsem zjistil, že jeho argumenty proč "ne Euro" jsou nulové. A víte, pro koho sbíral podpisy? Pro čtyři členy ODS, z nichž na prvním místě byl jakýsi Zahradil.

Jelikož ideová vybavenost tohoto individua byla nulová, neumím si tuto situaci vysvětlit jinak, než že tento maník byl motivován finančně. Mohl byste nám přiblížit, z jakých zdrojů?

Pro mě osobně je ale nejhorší, že citované dámy mu archy podepisovaly ..... Holt máme tu českou demogracii.
18. 05. 2014 | 20:38

jojo napsal(a):

Velevážené dámy a pánové, kdo způsobil světovou krizi ? Byl to dvakrát krach na
Newyorské burze !!! První krize v třicátých letech vyústila nástup fašismu v Evropě
a druhou světovou válkou. Kdo za burzovní krizi nese odpovědnost ? Americký
mafiánský kapitalismus !!! Mussolini, Franco a Hitler a jejich fašistické hordy byly jen
a jen důsledkem americké, britské a francouzské mafiánské politiky. Válka je pokračováním politiky jiným i prostředky, tak jsme se učili. Určitě to ví i pan Zahradil
a jeho bossové v ODS ( OBČANSKÁ DESTRUKČNÍ STRANA), totéž platí o ČSSD
( ASOCIÁLNÍ DEMOKRACIE) ! Co ty dvě strany a Mečiarem na Slovensku provedly ?
Plnili jen a jen přání zaoceánských bossů, když zpustošily ekonomicky nejsilnější
stát ( ČSSR) ve Střední a Východní Evropě( včetně mnoha států Západní Evropy) . Odstranily největší konkurenci mafiánskému systému USA a Západní Evropě .Nezpu stošily jen ekonomiku, ale i kulturu a obranyschopnost státu. Z ČR a SR vytvořily loutkové systémy s anarchií a bezprávím řadových občanů.
V současné době je sjednocené Německo v Západní Evropě nejsilnějším ekonomickým a vojenským státem .Kdo dopomohl k tomu stavu ? Opět americká mafiánská imperiální mocnost. Proti komu ? Opět je to proti slovanskému Rusku, aby pak zotročily ostatní totálně oslabené slovanské státy. A trubci jako Havel, Klaus, Zeman, Mečiar, Kováč, Čalfa za pomoci médií a nenažraného katolického jim k tomu dopomohli. K čemu je EU ? Je to opět totalitní pažravý drak, který požírá nejen princezny, ale i celou Evropu. Kdo spasí Evropu a Svět ? Spolehnout se můžeme jenom
na mírumilovný RUSKÝ NÁROD !

a vojenským státem
18. 05. 2014 | 20:56

cifra Mirek napsal(a):

Proč vyčítáte evropskému parlamentu, že neumí nebo nechce šetřit. Vždyť vy a celá ta partička v ODS děláte celá léta v ČR to samé a navíc ještě bezostyšně kradete.
18. 05. 2014 | 21:05

otazník napsal(a):

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde,
proč to nejde ?
18. 05. 2014 | 22:09

otazník napsal(a):

dolare,

Bilion je miliarda? A proč to nejde vrátit? A komu ? Odpovíte a nebo jste jen ukecaný hňup ?
18. 05. 2014 | 22:59

RoubíčekM.,učitel napsal(a):

Zahradile, je vám už doufám jasné, že budete vykroužkovám a Bruselský veget je pro vás nenávratně ztracen? Dokud jste si užíval všech výhod v době, kdy ODS měla navrch, nebylo od vás nic slyšet. Teď se zviditelňujete až moc, ale je to spíš k vašemu neprospěchu. Jsem zvědav, jak se budete dál živit, jako poradce nebo lobista moc šancí nemáte a nic jiného než žvanit neumíte.
18. 05. 2014 | 23:26

Hájek M.,Praha napsal(a):

Osobně si myslím,že ODS a její kandidáti jsou nevolitelní.Lidé přece maji paměť
a nezapoměli na zlodějny a korupce těchto politiků.Ani komunisté před rokem 1989 se tak nechovali.Pevně ba přímo vášnivě věřím,že ODS do příštích parlamentních voleb,už nebude
existovat.
18. 05. 2014 | 23:34

šašek z Jihlavy napsal(a):

Co je to?
Lezou, lezou do Brusele, ale půjdou do p.dele. A na místo v Bruseli, ocitnou se v p.deli.
19. 05. 2014 | 07:39

Latecoere napsal(a):

No jo, Zahradil, však Vy je postavíte do latě, jen co budete zvolenej. Už se těším, to bude tóčo. Hned na první schůzi jim to všem pořádně vytmavíte a pak, na poslední, se přijdete podívat, a zkonstatujete, že ti lemplové Vás neposlechli. Co se dá dělat. Až jednou EU pochopí, že jedině ODS ví, co a jak, začnou si takových lumenů vážit a bude to dobré :-)
19. 05. 2014 | 08:05

šašek z Jihlavy napsal(a):

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče
Zatímco jste byl na dlouhém turné, unikly vám zajímavé kšefty - namátkou svatba Péti a Jany (ale tam byste se nadřel jako kůň), a pak pár funusů několika známých činitelů a celebrit. Hlídejte si to, konkurence je velká!
A nezapomeňte na osvědčenou muzikantskou moudrost, že basa tvrdí muziku. Až zazpívá Grygárek, budeme mít basistů dostatek, můžete připravovat konkurs. Možná to bude na samostatný ansámbl, koncerty mají slibný výhled na úspěch. Moderovat může Zahradil, beztak nebude mít do čeho píchnout.
19. 05. 2014 | 09:05

Rudi Koutek napsal(a):

jojo napsal(a):
"Plnili jen a jen přání zaoceánských bossů, když zpustošily ekonomicky nejsilnější stát ( ČSSR) ve Střední a Východní Evropě( včetně mnoha států Západní Evropy) . Odstranily největší konkurenci mafiánskému systému USA a Západní Evropě."

"V současné době je sjednocené Německo v Západní Evropě nejsilnějším ekonomickým a vojenským státem"

"Spolehnout se můžeme jenom na mírumilovný RUSKÝ NÁROD !"



Pane(pani) jojo. Tak jsem vybral tri nejvetsi perly Vaseho prispevku. Nechcete si misto toho psani, radeji hrat sam se sebou.
19. 05. 2014 | 10:06

Viola napsal(a):

Je to tak, pane, nebo paní jo jo.
19. 05. 2014 | 11:56

Rudi Koutek napsal(a):

Viola
Je to jak?
19. 05. 2014 | 12:25

češka napsal(a):

To JOJO
Mírumilovné ruské děti si hrají na vojáky snad již od kolébky.
Dodnes v úctě vzpomínají na pradědy, kteří si z války přinesli spoustu náramkových hodinek.
Slované se v Rusku docela rychle stávají menšinou, kavkazané mají více dětí, i islám začíná vytlačovat pravoslaví.
Jsem pro dobře střeženou východní hranici EU, je otázkou, zdali bude na historické hranici Ruska, nebo na historické hranici SSSR.
V každém případě by měly být vztahy mezi EU a Ruskem korektní.
Ovšem hraní na city slovanskou kartou patří někam na začátek 19.st.
My jsme a vždy budeme součástí Svaté Římské říše, nyní EU.
19. 05. 2014 | 12:27

Petr Jihlava napsal(a):

Předsudky a emoce kolem dění na Ukrajině a rolí Ruska,USA a EU vyvolávají mezi veřejností u nás řadu mýtů.Svoji vinu na tom mají především naše média,která neposkytují objektivní a vyvážené zpravodajství kolem krize na Ukrajině.Rusofobní propaganda našich novinářů je spíše kontraproduktivní
Diskuzní komentář od jojo a reakce jeho kritiků jsou toho důkazem.

Doporučuji zajímavý rozhovor ze zástupcem šéfredaktora (Vitalij Jaroševskij)nejznámějších ruských opozičních novin Novaja Gazeta ,,Ruské taky do Prahy nepřijedou".Na internetovém deníku A2larm.
19. 05. 2014 | 13:04

Breguet napsal(a):

Milá češko, to německým dětem (tedy dětem součásti Svaté říše Římské) stavěli Kinderstuben za zlaté zuby koncentráčníků. No a vidíte, dneska je klid (tedy pokud zrovna někdo ať tady, nebo v Bavořích zrovna nepotřebuje zabodovat a nevyužije k tomu tzv. vyhnání, popř. Benešovy dekrety a tak). S těma hodinkama mi to přijde docela směšné, tak jedny na sto mrtvých sovětských občanů. A mohla byste jim být vděčná. Kdyby Führer vyhrál, asi by sice nebyl problém s osmašedesátým, ale Vy byste se toho nedožila, jako ostatně nikdo, jehož národnost začíná na "čes...".
Grüss Gott.
19. 05. 2014 | 14:51

češka napsal(a):

To Breguet
Jak vypadá postavená Kinderstube?
Mimochodem, Kinderstube měli i někteří koncentráčníci, kterým byly vytrženy zlaté zuby.
S Vámi se ale shoduji v tom, že naší společnost "Kinderstube" chybí, mělo by se co nejdříve začít s nápravou.
19. 05. 2014 | 15:33

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy