Euro? ČSSD úplně mimo.

12. 04. 2014 | 11:43
Přečteno 6848 krát
Tři čtvrtiny české veřejnosti nesouhlasí s přijetím eura. Poslední údaje ukazují, že se na tom od loňského podzimu nic nezměnilo ani po intervenci ČNB proti koruně. U voličů všech parlamentních stran převažují odpůrci eura nad příznivci. U voličů hlavní vládní strany ČSSD je dokonce čtyřnásobně víc odpůrců než příznivců. Přesto vláda, vedená ČSSD, tento fakt vytrvale ignoruje. Jindy se názorem občanů zaklíná na každém kroku, teď je jí to nepohodlné. Takže jen dokola omílá otřepaný argument, že není o čem se bavit, neboť´ přijetí jednotné měny jsme si schválili už v referendu o vstupu do EU.

Inu, neschválili. To byla totiž úplně jiná eurozóna. Například jsme si v referendu neschválili povinnost zaplatit 350 miliard korun do tzv. záchranného mechanismu (tedy de facto fondu na sanaci rozpočtově nezodpovědných států), která by platila ihned po našem vstupu do eurozóny. Neschválili jsme si ani fiskální pakt, který podřizuje parametry státního rozpočtu striktní bruselské kontrole - a kdo to neplní, bude čelit následným sankcím. A neschválili jsme si ani bankovní unii, která může ohrozit vklady českých střadatelů odsáváním prostředků úspěšných českých bankovních poboček na záchranu neúspěšných poboček jinde. Žádná z těchto podmínek v době našeho vstupu do EU neexistovala. Byly vytvořeny až v posledních pár letech, v reakci na chronickou finanční krizi eurozóny.

Lidé ovšem tuší, že se něco podstatného změnilo. Jejich hlas je v tomto případě hlasem zdravého rozumu. Zodpovědná vláda by se v takové situaci k euru nehnala, ani by takovou snahu nevyhlašovala za svoji prioritu. Naopak by se pokusila z nynější „povinnosti“ udělat pouhou „možnost“. Jak? Tak, že využije případného otevření evropských smluv (třeba až Velká Británie bude jednat o nových podmínkách svého členství v EU) a pokusí se pro ČR sjednat z eura výjimku. Taková výjimka by nám ani neznemožnila někdy v budoucnosti euro přijmout - pokud by s tím občané ČR třeba vyslovili souhlas v referendu.

Vláda se ovšem k něčemu podobnému ani vzdáleně nechystá. Místo toho mlží, že euro až někdy po roce 2020. Kroutí se, že to nepatří do pravomocí Evropského parlamentu a tudíž ani do volební kampaně. A vlastní nejistotu maskuje pošklebky k ODS kvůli petici pro českou korunu. To je trojnásobná střelba mimo cíl. Za prvé, vládní výmluvy na vzdálený termín nezakryjí fakt, že vláda už teď hodlá podnikat nevratné kroky ke vstupu do eurozóny (např. přistoupení k fiskálnímu paktu). Za druhé – jde o výsostně evropské téma, které má zároveň celonárodní charakter a proto je zcela namístě je otevřít právě před evropskými volbami. A za třetí – ODS sice nikdy nebyla stranou petic a referend, ale v tomto případě mohou být důsledky natolik závažné, že i použití uvedených nástrojů má své opodstatnění.

Vláda místo toho strká před veřejností hlavu do písku a jde jí o jediné: líbit se v Bruselu. Doma se to už nějak „okecá“. To ovšem nehodláme jen tak připustit. Ohlas na www.peticeprokorunu.cz potvrzuje, že jednáme správně.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Velezrádce Václav napsal(a):

"U voličů hlavní vládní strany ČSSD je dokonce čtyřnásobně víc odpůrců než příznivců. Přesto vláda, vedená ČSSD, tento fakt vytrvale ignoruje."

Naopak mezi voliči ODS je stabilně nejvyšší počet příznivců eura a přesto Zahradil kváká dál a sám s gustem pobírá měsíčně 8000 éček za to "nicnedělání" a "příživnictví", které sám tak rád kritisuje.
12. 04. 2014 | 12:08

K .V napsal(a):

ČSSD není mimo. Sobotka řekl jasně že ČR STEJNĚ NESPLŇUJE KRITERIA PRO PŘIJETÍ EURA, takže ještě roky jsme mimo hru.
Zatímco Slováci a jiné země, kdysi vedle nás chudé a zaostalé, už EURO dávno mají
12. 04. 2014 | 12:24

arnazach napsal(a):

Velezrádce: Ano, to je paradox. Jenom bych tam dal minulý čas: mezi voliči ODS bylo nejvíc příznivců eura - když je ještě měla.
12. 04. 2014 | 12:28

antipolitik napsal(a):

Za chvíli se tady objěví i Pehe. Bude chtít chránit parlamenntní demokracii. Tedy systém který nás dostal do dnešních morálních sraček a v kterým může ještě psát svý moudra a mainsteamové plátky mu to otisknou.
12. 04. 2014 | 12:29

Sláma napsal(a):

Ničemnost ODS nezná mezí. Zahradilovi zjevně vůbec nevadí, že umělým znehodnocením koruny byly znehodnoceny úspory, že se prudce zdražily potraviny atd.
Vůbec mu nevadí, že Česká republika ještě stále nedosáhla úrovně HDP roku 2008, což je v regionu střední a východní Evropy naprosté unikum, bohužel v náš neprospěch.
Zahradilovi nevadí, že ekonomika České republiky rostla od rozdělení federace (bez referenda v režii ODS !) o polovinu pomaleji, než ekonomika Slovenska!
12. 04. 2014 | 12:34

resl napsal(a):

Protože 90% občanů nemá o financích mezi státy Eu ponětí a mít nemusí, není možné nechat referendum na prostém městském člověku, nebo prostém venkovanovi. Musí toto rozhodnout odborní poradci vlády, která by se referendem chtěla zbavit odpovědnosti .Protože komouši mají lež v popisu práce, jsou schopni manipulovat občany, zatímco příznivci Eu na to nemají žaludek. nashledanou
12. 04. 2014 | 12:41

Kamil napsal(a):

Hezký příklad, jak se odvolávat na veřejné mínění jen když se to někomu hodí do krámu. Když bylo ještě větší veřejné mínění proti zvolenému způsobu církevních restitucí, pro pana Zahradila i jeho ODS to neznamenalo vůbec nic.
12. 04. 2014 | 12:57

Viola napsal(a):

Tady nechápu, proč bychom silou mocí měli zavádět euro. Vždyť je to mrhání obrovských prostředků pro nic za nic. Obraovské náklady na zničení staré měny a obrovské náklady na tvorbu měny nové, to je jedna věc a druhá je, rychlejší tempo práce, rychlejší oběh peněz, zrychlení spotřeby atd, prostě růst jen pro výměnu peněz? Co z toho? Jen to, že se nemusí přepočítávat měna?
12. 04. 2014 | 13:14

Viola napsal(a):

Taky - opr
12. 04. 2014 | 13:14

Alice napsal(a):

To Kamil ve 12.57 - Přesně!

Pane Zahradile, jste trapní. Kandidovat do EP a dát si jako hlavní bod programu odstoupení od Eura, je směšné. Možná byste mohli bojovat taky o vystoupení z EU a to všechno za peníze toho nenáviděného spolku. Je pravda, že Klaus a lidé jako Vy tady částečně sklízí výsledky své nenávisti, ale lidé přijdou na to, oč vám jde. Navíc, EU jako cíl vaši nenávisti rozhodovat o něčím odstoupení, či vystoupení nebude. To si musíme rozhodnout sami. Ale určitě vím, že Vaším zvolením do EP toho nedosáhneme. Naopak, měli by tam být důvěryhodní lidé, kteří nám budou říkat o dění pravdu.
12. 04. 2014 | 13:18

Viola napsal(a):

Kamile

Církevní restituce jsou dobré jako protiváha muslimskému bratrstvu a proti agresivnímu atheismu.
12. 04. 2014 | 13:27

hujeroskeptický modrý pohůnek napsal(a):

Bývaléj pačes Zahradil zase lže a přitom se pakuje Eury.

Lidi už neblázněte a nevolte už tuto pravičáckou lůzu, at' odtáhne do jednoho historicky ztrapnění na ten jejich politický cintorín a je od nich pokoj, od sedmilhářů a Kmotrovských tunelářů. Prostě je nevolte a ignorujte.
12. 04. 2014 | 13:31

Libertad napsal(a):

"Tři čtvrtiny české veřejnosti nesouhlasí s přijetím eura." napsal Zahradil.
Dodávám, že ODS nedostane ve volbách 75% odevzdaných hlasů, vidím to na 7,5% -tedy Zahradil bude moci uplatňovat svoji politiku za ODS jako jediný.

Bez pozdravu

Sidonio Libertad

P.S. prosazení přijetí měny EURO stranou ČSSD by byl skutečně čin hodný duševní úrovně jejich vůdců. Po tomto volebním období -ať skončí kdykoliv- už (na štěstí) na to nebudou mít vliv. (stejně jako ODS).

S.L.
12. 04. 2014 | 13:34

Alice napsal(a):

Velezrádce V.... ve 12.08

No, Vy jste z laciného kraje. Za to by si Zahradil ani to suché z nosu nevybíral. 8 tis. Eur je jen základní plat, k tomu 4 tis. Eur nezdaněný paušál.

•základní plat: 7957 € hrubého, 6201 € čistého
•všeobecný nedaněný příspěvek: 4299 €
•denní nedaněný příspěvek: 304 € dělá při průměrných 12 zasedacích dnech 3648 €
Sečteno podtrženo, hrubý plat europoslance činí 15 904 € (14 148 € čistého), tj. přibližně 387 tisíc Kč

A to v případě tohohle "poslance" za házení klacků pod nohy.
12. 04. 2014 | 13:48

Viola napsal(a):

Alice

V jakémkoli parlamentu by mělo docházet ke střetu názorů, kdyby tam převládal jen jeden názor, svědčilo by to o nějaké manipulaci. Přece sto lidí, sto různých názorů a v Evropském parlamentu se sejde z každého státu množství různých názorů. Je třeba slyšet všechny názory. Samozřejmě, že si každý volič podle názorů kandidáta učitého reprezentanta zvolí a na straně tak asi moc nezáleží, protože v EP se nehraje, tak jako v parlamentech národních.
12. 04. 2014 | 14:01

Jana napsal(a):

Volby do Evropského parlamentu nejsou ani náhodou o přijetí Eura. To si musí rozhodnout každý stát sám . Jde o to , aby nás v Evropě nereprezentovali takové kreatury, jako je Zahradil a jeho všivá, prolhaná partaj!!!
ODS je na konci své cesty. Nemá jediné téma, kterým by oslovila voliče. Nešťastník Fiala plácá o podpoře koruny, to je ubohá skrčka na voliče. Nad 5% to rozhodně nebude. Pánové, konečně vypadnete z veřejného prostoru. Teď už jenom, kolik toho na sebe bonznete, až Vás žačnou zatýkat.
12. 04. 2014 | 14:06

Luke S. napsal(a):

Jane Zahradile
Stále čekám na petici, která bude žádat, aby premiér, reprezentující vůli většiny voličů podal trestní oznámení na Singra za to, že nás všechny (až na pár svých kamarádů) okradl. Pak budu ochoten se vybavovat o koruně nebo euru.
Zatím hledám cestu, jak uložit svoje prostředky do renminbi a mimo dosah EU (která jak víte rozkrádá pojištěné vklady), eventuelně MMF.

Co se ČSSD týče, stále s netrpělivostí čekám, kdy vyhlásí nulovou DPH na potraviny a léky.
Jak čtu v cizím (britském) tisku, UKIP v evropských volbách na hlavu porazí konzervativce, o blairovských lhářích a válečných štváčích vůbec nemluvě.
Jsem zvědav, jestli se totéž u nás konečně povede Tomáši Vandasovi.
12. 04. 2014 | 14:18

born65 napsal(a):

Jakýsi Zahradil sotva někoho zajímá, je-li ještě navíc z ódées.
Pokud se týče eura - v lecčems bychom si mohli brát z bohatého Švédska příklad, a v případě eura obzvlášť. Švédsko by jej mohlo přijmout z fleku, ale z fikanosti a opatrnosti se mu moc nechce, pročež neplní určitá konvergenční kritéria (tuším, že nějak obratně lavíruje ohledně ERM II) a všichni tuší, že záměrně.
My zatím na euro zdaleka podmínky nemáme, ale tu švédskou kličku bychom si měli do budoucna osvojit. (A to nepopírám, že určité části zdejší průmyslové základny by euro pomohlo).
12. 04. 2014 | 14:23

čert }:o) napsal(a):

mám obavy že do roku 2020, jak uvádí naše "milá"
zvolená strana sociálně demokratická, bude euro
k ničemu a Němci budou mít zpět marku. Pokud ale
rudý bratr Rus nerozpráší celou Evropu a bude se
znovu kolonizovat třeba muslimským bratrstvem.
Pokud ano, bude euro už totálně v propadlišti dějin.
Ale vzpomínám, jak Paroubek se bil v prsa s tutovkou
a totálním slibem, že do roku 2013 budeme mít euro.
Jojo, kde že ty loňský sněhy jsou?!!
12. 04. 2014 | 14:29

Kelt napsal(a):

Luke S.
doporučuje uklidit úspory do jedné z nestabilnějších evr.měn-do norské koruny.
Možno využít služeb UCB-na tříměsíční term.vklad úrok 0,50 p.a.
Singra by bylo záhodno zavřít i za rozprodání zlatých reserv pod cenou.
12. 04. 2014 | 14:33

mik napsal(a):

Pane Zahradile pisete nesmysly neverim ze 3/4 obyvatel v CR nechteji euro ..kdyz by se scitaly hlasy do 45 let tak sedel na Hrade Schwarzenber to neodsikutuje ani nejzatvrzelejsi priznivec Zemana a nakonec ten prohlasoval ze chce euro v 2017 tedy jeste o rok driv ,, najednou se tu vytahuje rok 2020 to chcete aby bylo euro za 40 ? Kdo si myslite ze bohatne na kursu 23-28 obycejny trurista nebo stat co obchoduje v miliardach a kde jsou ty zisky ? na jachtach u lobistu v tunelech a dalsich lichvach ne lidi dole ale ti nahore se boji eura jak cert krize ,, protoze by jim EU lepe videla do jejich spinavych obchodu a lidi by lepe videli kde je lichvarsky stat bere na hul jen je treba vysvetlit tem babkam a dedkum ze 300 euro je stejnych jako 9000 kc te jejich almuzny ktere se rika penze ,,,A chcete me snad tvrdit ze Slovensko je bohatsi stat nez CR a proc tam euro jde a v CR ne ? Koruna byla pochopitelne nadhodnocena kdyz byl kurs 23 za tim podryvanim EU stoji 10 let vlady Klause na Hrade ,,, mel tam byt Svejnar pak mohl byt i Schwarzenberg ale budiz je Zeman ktery se dnes vyhrazuje dost ostre vuci Rusku a vuci EU se chova ponekud slusneji nez Klaus Pokdu Polsko prijme euro sesype se to jak domecek s karet a pak se bude rychle vymyslet jak co nejrychleji euro prijmout nebo porad chce CR preslapovat na moste mezi vychodem a zapadem s holym zadkem a prazdnou kapsou ? A ty nesmysly o UK ? Velka Britanie se neda z CR srovnavat stejne jako Skandinavie nebo Svycarsko... problem je v tom ze mistri sveta na ktere si cesi porad hraji nechteji napred zivotni uroven jako v Portugalsku Recku Spanelsku a dalsich ekonomicky slabsich zemich ale chteji hned byt jako Nemecko a nejlip ne s 9 eury minimalnu mzdy na hodinu ale rovnou z 10 ,,, to proste nejde ,, za 1000 euro mesicne se da v Portugalsku Recku Spanelsku zit lepe nez v CR za 28000 ,,, a o tom to je ,,Uz dneska je pozde CR mela prijmout euro zaroven se Slovenskem Je dobre ze vlada podepsala fiskalni pakt a at mlzi jak chteji o roku 2020 a prijme se treba euro v 2017.. cim driv tim lepe ,..Bud bude CR sedet v Evrope u spolecneho stolu nebo nekde se krcit v rohu bez moznosti do toho zasahovat je mi jasne ze Moskve se nelibi aby CR sedela u stolu ...ale prestante uz oblbovat lidi jako je oblbovalo ROH nebo se mylim u vas s temi odbory ? Je skutecne hanba kanditovat do EP z vasimi nazory pak se nedivte ze se lide zijici v zahranici za ceske obcanstvi stydi a radeji se jim nikde nechlubi
12. 04. 2014 | 14:34

Přítelkyně osamělých srdcí napsal(a):

Než bych se smolila s vlastní odpovědí na Zahradilovy kydy, uvedu zde odpověď sestřenice Ivety Bartošové ze zdejšího cancbůchu:
Věra Bartošková • před 4 hodinami
Co to píšete za nesmysl, pane Hrobníku?! Vy jste hrobníkem české mluvnice!!

Co se našich vztahů k EU týče, je na místě postupovat s krajní opatrností. Revoluce požírá své děti.
Nedá mi to, abych zde necitovala dnešní slova Avakova, agenta Merkelové a zřejmého vraha Oleksandra Muzyčka: "Řeknu to ještě jednou: kdo chce dialog, bude mít dialog a budeme hledat řešení. Ale ti, kdo se chopí zbraně, zapalují budovy, střílejí do lidí, do policie, terorizují lidi s palicemi a v maskách, ti budou čelit adekvátní, tvrdé odpovědi".
Tak.

Ivetu za přecedkyni Evropské čerezvyčajné komise!
Je nesmyslem, aby se po Juanu Manuelu Fangiovi stal predsědatělem nějaký knihkupecký příručí.
Což se nám navíc už dnes sděluje jako daný fakt.
Všechnu moc národním výborům!!! Na geodety! Na mapy!
12. 04. 2014 | 14:50

Alice napsal(a):

Violo,

nepsala jsem nic o tom, že by všichni europoslanci měli mít jednotný názor. Jenže ODS v čele se Zahradilem jde jen o destrukci. Spolupracovat je možné jen s diskuzí a ne okopáváním kotníků. Nakonec naše pozice v EU v posledních letech to ukázala. A dát si jako vlajku voleb nepřistoupení k Euru je přece hloupé. To je naše vnitřní záležitost, s tím tam nic nezmůžou i kdyby pro to byli všichni čeští poslanci. Musíme si to vyřešit sami. Ale jak už tu psali jiní - ODS je prázdná jak sud a tak se chytá stébla.
Kdyby Zahradilovi skutečně šlo o Euro, zůstal by doma a pracoval pro tuhle myšlenku mezi lidmi :-) Hezký víkend, už musím končit.
12. 04. 2014 | 15:08

Luke S. napsal(a):

Kelt
V Norsku se kdykoli znenadání mohou vylodit commandos MI 6 se svými cutlassy jako na Altmark a rozsekat jejich bankéře na kousky. MMF má dlouhé prsty.

To co s námi Německo sehrálo v energetice (článek na čtvrteční nebo páteční Patrii) a co, jak se velmi brzy ukáže, s námi sehrává v oblasti geneticky manipulovaných potravin a osiv (Spiegel před 14 dny) s námi úplně klidně dokáže zahrát i v oblasti eura. Nakope nás do něj, zadluží po uši a pak si udělá měnovou reformu a vyhlásí DM.
Už to má dávno připraveno.

Jak říká docentka Švihlíková: jsme kolonie.
12. 04. 2014 | 15:11

Freedom napsal(a):

Zahradil je MIMO stejně jako Klaus. Oba dva nás vedou do ruských pařátů.Mají úplně stejný slovník jako Janukovič a jeho nohsledi kteří chtěji přivést Ukrajinu do Ruska. Klaus společně se Zahradilem by konečně měli stejně jako Janukovič odletět na ultrlighech do Moskvy za gansterem Putinem.
12. 04. 2014 | 15:39

Inci napsal(a):

Zlatý Euro ...

Jeden takovej Klauserm najmenovanej Singr dokáže udělat během chvilky z našich úspor ruličky hajzlpapíru aniž mu v tom někdo z ústavních činitelů , nebo parlament , muže zabránit . Nejspíš si ten darebák pěkně polepšil , jenže naše tajná služba se zásadně podobnejma týpkama jako je Gross , Topolánek a Dalík nezabývá .
12. 04. 2014 | 16:00

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

"....Tři čtvrtiny české veřejnosti nesouhlasí s přijetím eura. Poslední údaje ukazují, že se na tom od loňského podzimu nic nezměnilo ani po intervenci ČNB proti koruně. U voličů všech parlamentních stran převažují odpůrci eura nad příznivci. U voličů hlavní vládní strany ČSSD je dokonce čtyřnásobně víc odpůrců než příznivců. Přesto vláda, vedená ČSSD, tento fakt vytrvale ignoruje...."

Podobný podíl lidí nesouhlasil a možná i nesouhlasí s podobou církevních restitucí, které strana pana Zahradila pomohla prohlasovat sněmovnou, včetně toho, že zřejmě došlo k manipulacím s poslaneckými mandáty a včetně toho, že hlasoval pro člověk / z řad ODS/ odouzený kvůli korupci. Co na to pan Zahradil ? Nic . Zde je zřejmě vše v pořádku. Toť úsměvné.

Podobně i pana Zahradila zmínka o referendu, že nebylo využito /proč pan Zahradil ale neusiloval v době svého poslancování a místopředsedování v ODS o přijetí zákona o obecném referendu, nestěžuje si tak trochu sám na sebe , nevyčítá sám sobě?./.

Prostě další z mnoha , kteří měří dvojím metrem, takových morálka a logika začíná a končí u vrat jejich politické stáje. Pokud by k volbám chodili nestranně uvažující lidé, nemělo by dojít již nadále k zvolení takových - do žádného parlamentu. prospělo by to mentální hygieně veřejného prostoru.
--------------

čert }:o) napsal(a):
mám obavy že do roku 2020, jak uvádí naše "milá"
zvolená strana sociálně demokratická, bude euro
k ničemu a Němci budou mít zpět marku. Pokud ale
rudý bratr Rus nerozpráší celou Evropu a bude se
znovu kolonizovat třeba muslimským bratrstvem.
Pokud ano, bude euro už totálně v propadlišti dějin.
Ale vzpomínám, jak Paroubek se bil v prsa s tutovkou
a totálním slibem, že do roku 2013 budeme mít euro.
Jojo, kde že ty loňský sněhy jsou?!!
12. 04. 2014 | 14:29

Další takový, tento pak vidí dokonce přímou spojitost mezi obsazením Evropy Ruskem a muslimskou kolonizací, kdy je to ale v reale Rusko, co naopak muslimy spíše potírá a EU je vítá. Záměr tohoto myslitele je jasný, udělat se krásným i v očích těch, kteří vnímají události na Ukrajině jinak než tento majdanofil a rusofob , muslimy však zrovna nemusejí. Ovšem dělat to pomocí takovýchto mentálních prostocviků...no, raději dále no comment, stejně jako no comment jeho proroctví ohledně eura a marky, taková "proroctví" jsou však doménou lidí jako je on, vypouštějí z úst slova jako když parní stroj odpouští páru.
Snad jen reakce na zmínku o Paroubkovi - dotyčný " myslitel" si nevšiml, že Paroubek již cca 8 let nemá prakticky žádných pák, jak ovlivnit vládní a parlamentní politiku ve směru přijetí eura, vládli Topolánek a pak Kalousek /Nečas/, krátce Fischer a Rusnok..
12. 04. 2014 | 16:30

po roce odbanovany napsal(a):

Resituce? ODS úplně mimo.

Jan Zahradil 12. 04. 2014 | 11:43 Přečteno 470 krát Pošli e-mailem

90 % české veřejnosti nesouhlasilo s církevními restitucemi. Poslední údaje ukazují, že se na tom od loňského podzimu nic nezměnilo ani po jejich schvaleni TOP09, LIDEM a ODS za pomoci zlocince z rad ODS Pekarka, kterého pote tato strana vydala k stupu do vezeni. U voličů všech parlamentních stran převažují odpůrci restituce nad příznivci. U voličů hlavní vládní strany ČSSD je dokonce čtyřnásobně víc odpůrců než příznivců. Přesto vláda, pry vedená ODS, ale ve skutecnosti TOP09 , tento fakt vytrvale ignorovala. Jindy se názorem občanů zaklínala na každém kroku, pak jí to bylo nepohodlné. Takže jen dokola omílany otřepaný argument, že není o čem se bavit . ..............................................................................................................................................................
Vláda místo toho strkala před veřejností hlavu do písku a šlo jí o jediné: líbit se ve Vatikanu, nebo spise na Prazskem arcibiskupstvi.
12. 04. 2014 | 16:57

strýc virus HxNx napsal(a):

budižkničemu a parazit Zahradil patří mezi nejhrůznější zjevy české politiky posledních dvou desetiletí.
12. 04. 2014 | 17:19

čert }:o) napsal(a):

17 a půlko bilione
muslimské bratrstvo neobsahuje všechny muslimy
kdybyste přemýšlel tak na to přijdete. Ale jak je vaším
zvykem vkládáte rád někomu vaše lživé myšlenky do
úst a pak je prezentujete jako jeho. Že to jsou vaše
nemocné myšlenky už ani nevnímáte =o)
A navíc vy mysliteli, to že Paroubek nemá už pár let
páku, tak mu jeho výrok neodpářete.
Ale to byste musel fakt myslet. Stačí malé mentální
prostocviky a nejen mít alergii na můj nick ;o)
12. 04. 2014 | 17:26

Freedom napsal(a):

Zahradil je MIMO stejně jako Klaus. Oba dva nás vedou do ruských pařátů.Mají úplně stejný slovník jako Janukovič a jeho nohsledi kteří chtěji přivést Ukrajinu do Ruska. Tito dva moulové by chtěli zřejmě RUBL .Klaus společně se Zahradilem by konečně měli stejně jako Janukovič odletět na ultrlighech do Moskvy za gansterem Putinem.
12. 04. 2014 | 17:41

šašek z Jihlavy napsal(a):

Končíme, Zahradil, končíme. Sice to trvalo dlouho, ale konec dobrý, všechno dobré. ODS si prožije odcházení a národ si oddychne. Už aby to bylo!
12. 04. 2014 | 17:50

vasja napsal(a):

Je sobota a žádnej kras(v)okec od pana Sedláčka!
12. 04. 2014 | 17:50

myrta napsal(a):

Doufám,že si voliči teď dají obzvláště pozor,aby se ODS nikdo neprošel úspěšně k cecíku,jako se to podařilo i tentokrát Marečkovi Bendů.
A tento Zahradil po tom cecíku toužebně vzhlíží,aby mohl i nadále kadit do hnízda EU,ale královského platu se neštítí. Lidé si už na vás -krysí povahy-dají větší pozor ,Zahradile.Už jste jim čím dál více odporní.
12. 04. 2014 | 18:03

vasja napsal(a):

Pan Zahradil měl odvahu do toho jít a bojuje ve vosim hnízdě.
V Bruseli se bojuje za Prahu.
Ať žije Vladimir Vladimirovič.
12. 04. 2014 | 18:13

třebaKarel napsal(a):

Milý Jane Zahradile ,
byly dob y kdy jste se hrděš pýřil , že jste do české politiky přivedl svého kamaráda Pavla Béma . Musím říct že to mi ještě přišlo omluvitelné zčásti mladickou nerozvážností , zčásti stranickým zápalem . Dneska už je to odrhovačka , byl jste potřebný jako "zásadový obhájce" , Václava Klause , kdykoliv se na něj někdo ( například dopis Pragováků ) obrátil kriticky . Byl jste vždy po ruce , znemožňujíce jakoukoliv věcnou debatu Vaší sprostotou a namyšleností . Vynikl jste ještě dalšími nepěknými kauzami , namátkou koupě bytu v Dejvicích zahubičku , smazání záběrů na YouTube , kde visel šot zbírající Vás při pojídání čehosi hnusného , . .Milý pane , je hezké vidět po těch letech že Boží mlýny opravdu melou , z Vás je ohnutý slepec , který nevidí jak rychle sjíždí z kopečka . Pořád lžete nebo polopravdujete , patříte jinam . Ale do mrtvol se nekope a do klaunů ve výslužbě taky ne . Že to ale byla doba .
P.S. to Euro , vždyť to jsou jenom kecy . Neni těžké šikovně se zeptat lidí a pak mávat papírem hele , voni to nechtěji . To je přesně to , jak se politika dělat nemá . Ale argumenty chtějí víc pracovat a to Vy evidentně nejste , naštěstí , ochoten . A Pavlík Bém je radši zticha .
tK
12. 04. 2014 | 18:14

Jan K. napsal(a):

Obvyklý scénář. Kdyby stejný článek napsal komouš, budou tady přiblblí levouni hýkat blahem, ale jak se jedná o člena ODS, tak plivou síru. Tak se zase předhánějte v primitivnostech, nic jiného ubožáci neumíte.
12. 04. 2014 | 18:30

ivo napsal(a):

Díky ods máme lisabonskou smlouvu a to ji původně topolánek nechtěl a pak ji brutálně protlačil,euro nechci ale prolhanou ods už nikdy volit nebudu do eu parlamentu budu volit svobodné.
12. 04. 2014 | 18:33

babočka napsal(a):

Media dokázala soustavným útokem na ODS vytvořit mezi občany dojem, že za vše špatné může tato strana. Přitom jsou místa, kde snad žádného člena této strany ani neviděli a vesele si tam vládnou komunisti a socani podle starých komunistických praktik. Patrné je to hlavně v místech, kde je největší nezaměstnanost. Morava je rudá, proto tam je velká nezaměstnanost. Tam se daří jen bývalým komunistickým papalášům, kteří mají euro na háku.
12. 04. 2014 | 18:38

david napsal(a):

Nedovedl jsem si představit, že někdy uvidím stav, kdy se parazit snaží zabít svého živitele.

Až pan Zahradil mne přesvědčil, že i to je možné a pan Zahradil se pokouší tento stav dokonce institucionalizovat.

Po robotu, tunelování, další významný přínos Čecha světovému vývoji
12. 04. 2014 | 18:44

mik napsal(a):

Jeden ze strujcu zmeny v 89 byl v Polsku elektrikar z polskych lodenic Lech Walesa a tehdy jeste v CR ale vic na Morave prototoze Ostrava ma k Polsku bliz nez Praha se rikalo skoda ze Lech neni cech ,,,a tento elektrika pozdeji polsky prezident prohlasil v nedavne dobe ze by se mela jaksi udelat cara za vlacnymi zlociny ze by melo mezi nemci a polaky prijit smireni a ze by se Polsko mohlo stat spucasti nemeckych spolkovych zemi ,,, jiste tak trochu sci fi ,,ale kdyby k tomu skutecne doslo tak ostatni staty EU budou jen cumet ,,,na te myslence neco je ale je na ni hlavne to sjednoceni Rusko Cina USA si nepreji sjednocene staty Evropy jako jsou USA Putin se dnes snazi o obnovu SSSR Klaus s Meciarem rozbili Ceskoslovensko Klaus vazne poskodil zajmy statu vydiral celou Evropu kdyz nechtel podepsat Lisabon prohlasil ze je to na emigraci kdyz by se stal prezidentem Scwarzenberg 10 let podkopaval EU s na zaver sve bohate kariery propustil tunelare ,,nikdo nemel odvahu ho odsodit byt jen pripustit zalobu,,,smetala se se stolu Evropa CR nepotrebuje ale CR Evropu ano ,, Euro je nevyhnutelne a potrebne co nejdrive ,,Uz dnes je pozde protoze Slovensko a i dalsi velikostne podobne staty co ero maji utikaji milovymi kroky dopredu a CR se propada a propada To bylo reci kdyz bylo euro za 23 ,,pry se na nej prejde az byde za 15,,, nebo za 10 ? Umele nadhocena koruna se uz nedala realne udrzet a tak prisel pad ,,a verim ze 28 neni konecna ,,ze bude euro za 30 ,,, Slovaci se snazili stlacit euro pod 30 slovenskuch korun nepodarilo se ale nikdo me nepresvedci ze Slovensko je vyspelejsi ekonomicky nez CR nebo tedy bylo protoze tim Grnitura nahore proste euro nechce ne ze o nechteji 3/4 obyvatel verim ze by to bylo stejne jako byl souboj Schwarzenberg -Zeman 50 :50 ano sice Zeman vyhral nokonec 55 : 45 ale tech 45 % chtelo zapadni smer a ten je mozny jedine s eurem doufejme ze podepsanim fiskalniho paktu se zacala tvorit priprava na prechod na euro ,, nakonec o vizech do Kanady se mluvilo jeste 48 hodin pred jejich zavedenim ze nebudou,,, po 89 mela byt jednoznacne menova reforma dnes nezbyva ze proste udelat radikani rez a euro za 30 prijmout driv nez bude pozde a bude za 40...a zkazky o tom ze by treba Nemci zavedli znovu marku jsou podobne uvahy jako ze na Marsu ziji zive bytosti schopne komunikace jiste muze tam byt nejaky zivot v podobe nejednodusiiho seskupeni ale to je tak akorat vsechno Nemecko se zpet k marce nevrati a vymyslet nejake vyjimky jak tu pise Zahradil je nesmysl a poskozuje CR stejne jako ji poskodil Klaus Zeman jiste byde chtit zkusit jako prezident dalsi obdobi a protoze mu nejsou cizi ruzne takticke tahy a to i takove ktere ferove nejsou tak vyuzije boj o euro v dobe nove prezidentske kampane zalezi hodne na Polsku jak to prijme euro nebo vyhlasi kdy na nej prejde CR se bude muset prizpusobit a zavest euro taky zadne referendum ,,lidi si zvolili tak neni co resit navic v zemi kde korupce je pomalu vetsi jak Mexiku...
12. 04. 2014 | 18:46

Zbyněk napsal(a):

Pane Stejskale....
přiznám se Vám bez mučení, že je pro mě velice těžké, abych jako reakci na pana Zahradila nenapsal něco peprného a nemusel být smazán.
12. 04. 2014 | 18:46

FetaBrie napsal(a):

Klaus prohlásil jako muž předlistopadových změn stejným jazykem, který soudruzi tehdy používali, že konflikt na Ukrajině zavinil západ a Putin za nic nemůže a jeho nohsled Zahradil používá stejné argumenty, přitom se od začátku živí eury a jistě jich má už nemalou částku.Záleží na voličích aby mu jeho záměr schválili a zařídili, aby už k žádným eurům neměl přístup protože si je opravdu ale opravdu nezaslouží.
12. 04. 2014 | 19:13

Míla napsal(a):

Feta Brie
Vám jsou známa veškeré skutečnosti které vedly ke krymské krizové situaci?A co se týče referenda,tak to spíše připomínalo lidovou veselici než volby.
12. 04. 2014 | 19:19

Zbyněk napsal(a):

Bez Eura jsme občané druhé kategorie, bez ohledu na to, kolik procent občanů je pro, nebo proti. EU by si měla uvědomit, že jsou země jejichž obyvatelé, nejsou hodni členství v tomto nadčasovém projektu. Euro- nebo na shledanou. Současná vláda by měla příští týden zafixovat měnu a přijetí by ještě stihla, jestli se ovšem dříve nepoloží, někdy mám dojem, že je na to zaděláno. Vandase jsme zrušili, ale on jen čeřil vodu, recesista, který neměl žádný vliv. ODS, přiznám, že jsem ji dříve volil, pracuje na tom, abychom byli ostatní Evropě pro legraci. Co zamýšlí ČSSD s panem Kellerem, který je druhý Zahradil, na to jsem také zvědav. Cožpak jsme opravdu tak blbý národ, který se vždy žene do záhuby bez cizího přičinění?
12. 04. 2014 | 19:28

MirekS napsal(a):

Primitivní brnkání na emoce, místo vyhodnocení pro a proti. Když referendum, tak ne jmenovité, ale principiální (obecné). Lepší € než slabou korunu! Je to pak jednodušší (bez transakčních nákladů).
Jak falešnou písničku Jan Zahradil píská. Hlavně že sám najel na €, resp. za pomoci občanů této země. To si asi při zásahu ČNB dobrou pobrukoval, bodejť ne. Když se ty € pěkně zhodnotila. No ale brzy bude utrum. Preference nejsou nejlepší. €-tok asi načas skončí.

Zdraví

MirekS
12. 04. 2014 | 19:32

vasja napsal(a):

Před Eurem bych dal přednost zlatýmu Rublu.
12. 04. 2014 | 19:40

Emerich napsal(a):

Jak může pan Zahradil vědět, že 90 % občanů odmítá EURo, stejně tak jak mohou jiní chytráci tvrdit, že 90 % odmítá církevní restituce. Podle mne je spíše přání otcem myšlenky a samozřejmě vždy jsou nejvíc slyšet křiklouni, viďte pane Zahradile a paní spisovatelko Procházková ! Měl jsem tchýni, která často používala obrat "všichni říkají". Ti "všichni" byli její sestřenice Maruška a strýc Alois. Ostatní příbuzní byli úplně opačného názoru. Tak prosím skončete s tou demagogií.
12. 04. 2014 | 19:48

hui napsal(a):

V roce referenda 2003 zde lidé neměli zkušenosti s EU,žádné.Nyní je tomu 10 let: myslím si,že to nemůžeme přičítat jen EU,ale prosperita většiny zde jen a jen klesala.
V posledních měsících je třeba nárust cen základních potravin odhadem 20-30% z ročního nárustu vloni..Za dva měsíce.
V Polsku obrovská emigrace,nespokojenost ve všech bývalých zemích RVHP.EU se chystá se předělat v polovojenskou organizaci.Škraboška míru pryč.
Dnes naši lidi ODS haní a ČSSD v nejlepším případě malé procento jejich skalních pouze nechválí.Jinak president,ODS,ČSSD jsou na úplném dnu popularity a je otázka nakolik jejich rozhodnutí budou vyjadřovat názory všech.Asi zcela minimálně.Měli bychom uvažovat o mimořádné odvolatelnosti politiků.K EU opakovat referendum-odhaduji že za nebude ani 10%.
12. 04. 2014 | 20:01

gaia napsal(a):

Minule přišlo k volbám do EUparlamentu jen28% občanů ČR. Já bych navrhovala spodní hranici počtu voličů, třeba 15%, kdyby se nedostavili, byl by to jasný signál, že o EU nestoji a rozpustila bych to.
Neb koho má občan volit?
Neschopného Johna, Tožičku,co tvrdí, že to co viděl v pornofilmu dělají všichni doma, Ransdorfa, co dělá jen dluhy, ač soukromé vlastnictví je proti jeho ideologii, tu babču, co chtěla být prezidentkou,ale volila ji jen jejívlastni rodina nebo podobného zoufalce, Polčák, Stětina, Tošenovského, Kožušníka, Paroubka, Samkovou a podobné profláknutiny?
12. 04. 2014 | 20:38

čert }:o) napsal(a):

babočka 18:38
no to pravím taky někde na jiném blogu
a jinými slovy. Nedokážete si představit
tu přehršel nadávek a titulování =o)
12. 04. 2014 | 20:54

Filuta napsal(a):

Drahý pane Zahradile,

vy máte jenom plnou hubu keců, ale za celá léta v parlamentu EU jste nevystoupil s žádnou kritikou. A že bylo co kritizovat.
Natvrdo jim to natřel jedině Klaus, zatímco vy jste doma dělal vlny a v eurosvazu mrtvého brouka.
Koryto bylo dobře placené a nic vás to trapné angažmá nestálo.
Proto do parlamentu EU nebudu volit ODS, která podepsala (prostřednictvím Nečase) odpornost jako je fiskální pakt.
Dnes je ta vaše strana natolik pokrotlá a europeistická, že ji nerozeznám od socanů a TOPky.

Radši to hodím Svobodným. Dal bych to klidně i Okamurovi nebo Bartošovi.
Všichni jsou lepší nežli vy.
12. 04. 2014 | 21:25

Filuta napsal(a):

Když už jste všechno takhle podělali, prosaďte aspoň to blbé referendum o euru!!!
Petici proti euru jsem vám podepsal.
Ostatní, kteří si zavedení eura nepřejí, by tuto petici měli taktéž podepsat.
Neznamená to samozřejmě, že chovají nějaké zvláštní sympatie k ODS.
Ale účel světí prostředky.
12. 04. 2014 | 21:27

Filuta napsal(a):

resl

Vy jste mi pěkný demokrat.
Jedním hlasem podporujete Ukáčka, která nedemokraticky pučem svrhla vládu, druhým hlasem byste nedopřál spoluobčanům zcela legitimního referenda.
Tyhle pravdalásky jsou všechno stejná sebranka.
Já se cítím být dostatečně svéprávným k tomu, abych se dokázal rozhodnout, zda chci anebo nechci euro.
Nemluvte tedy laskavě za mě.
Asi se výsledku toho referenda dost bojíte, co? "Demokrate".
12. 04. 2014 | 21:31

češka napsal(a):

Pane Zahradile, kdybychom měli Euro, tak si nikdo nemůže zahrávat s našimi penězi, ze dne na den nás okrást.
Každý, kdo se dívá kolem sebe vidí, že se EU musí stát jedním státem stejně, jako je USA, Rusko a Čína. Jinak si nás bude kdekdo loupat jako perníček.
12. 04. 2014 | 21:51

Filuta napsal(a):

Češka

Po zavedení eura dojde k prudkému zvýšení cen všeho zboží, viděl jsem to v zahraničí.

A že nás nikdo nebude moci okrást?
Děláte si srandu?
Fiskálem nás okrádají v miliardách už nyní.
Kolik myslíte, že jsme nastrkali do eurovalu?
Díky zbabělému Nečasovi velkohubému jsme vstoupili do fiskální unie a Brusel nyní rozhoduje také o naší fiskální (interní) politice.
Už leta dotujeme krachující německé a fr.banky, peníze z "našich" mateřských bank se přelévají do zahraničních.
Naše vláda je už jen vládou loutkovou.
Tohle se nedělo ani za památného sovětunionu.
Euro časem nutně padne, Němci zcela jistě přejdou zpět na marku.
Co se stane se zeměmi ,které eurem platí ,po krachu eurozony? Jakou cenu bude mít euro?
Je lépe stát mimo, protože všechny západní státy mimo eurozónu jsou na tom ekonomicky lépe nežli ty, keré platí eurem.
To je do očí bijící fakt.
To, že nás ožebračil Singer, ještě neznamená, že je pro nás přijetí eura výhodné.
Vlezli jsme ve špatné době do EU a teď chceme v momentu, kdy je tam 25 procentní nezaměstnanost a řada státu stojí před bankrotem, přijmout společnou měnu?
Jakou to má logiku?
Nemám rád ODS, ale nepůjdu sám proti sobě jen proto, abych byl vůči ní v opozici.
Klaus měl se svou kritikou EU naprostou pravdu a projevil se jako mimořádný vizionář.
Mám vůči němu řadu výhrad, ale v tomto se s ním zcela ztotožňuju.
12. 04. 2014 | 22:51

Al Jouda napsal(a):

Pan Zahradil si svůj plat v eurech zaslouží ! Předvádí totiž v Bruselu nejintenzivnější rýpání v nose, jaké si člověk může představit :))))
12. 04. 2014 | 22:53

Filuta napsal(a):

Mimochodem, EU se nikdy nemůže stát stejně homogenním svazkem jako USA nebo Rusko.
To je naprostý nesmysl.

Neexistuje společný jazyk (národní státy).
Ale naopak existují různé historické animozity.
Neexistuje žádné europanství-patriotismus k EU, ale existuje výhradně patriotismus k národním státům.
Převládají národní zájmy nad společnými.
Ale hlavně existují výrazné separatistické tendence (Irsko, Skotsko, Baskicko, Venezia, Sev.Itálie atd.) a to nejen interním směrem k národním státům, ale i externím směrem k EU.
12. 04. 2014 | 22:57

češka napsal(a):

To Filuta
Banky hlavně bohatnou na rozdílu nákup/prodej, dříve "cvrček".
Ceny u nás přibližně odpovídají německým, nebo jsou vyšší.
Nepřijetí EURa jenom psychicky pomáhá vládnoucí garnituře, která nemá odvahu pohlédnout lidem do očí a říci, že poslanec s 2500 EUR má +- průměrný německý plat, o platech a důchodech ostatních ani nemluvě.
Teď bude zajímavá situace na mobilním trhu, rooming zadarmo znamená možnost uzavření smlouvy s libovolným operátorem v rámci EU.
EU se musí stát jednotným celkem, všechny děti již dávno mluví anglicky, pro ně už nikdy nikdo nebude nic překládat do fůry "domorodštin", na mnoha VŠ probíhá výuka v angličtině, anglicky se píší diplomky, do češtiny se už nevyplatí překládat odbornou literaturu - než by ji vydali, zastará.
Co se týče patriotismu, to je zvláštní otázka.
Když chtěli spojenci bombardovat německé a rakouské území kolem Bodamského jezera, požádali Švýcary, aby v noci nezatemňovali. Tím by se jim mohli vyhnout.
Švýcaři nelenili a hned upozornili ostatní Šváby , spojenci odletěli s nepořízenou.
Švábové si uvědomili, že jejich zájem je společný - nikdo nechce zůstat bez střechy nad hlavou. I my máme společný zájem, nechceme být místem, kde si budou Rusové s Američany řešit svoje animozity.
12. 04. 2014 | 23:49

Filuta napsal(a):

Češka

Já "hegemonštinu" odmítám, existují i jiné jazyky.
Národní jazyky nikdy nevymizí.

Euro by mělo smysl jen tehdy, pokud by se naše platy vyrovnaly těm německým.
Ale brát 200 euro měsíčně je nonsens.

Opravdu věříte tomu, že se tím zvýší mzdy?
Maximálně jen ceny, to mi věřte!
Předpokládá se, že do roka se USA dostanou do obrovských fin.problémů (ony jsou v nich tedy už hezkou dobu) a EU je na tom podobně. Je to jen otázka času.
Hnát se do eura v době hluboké krize by mohl jenom retard.
Nechci!
Chci referendum!
13. 04. 2014 | 08:03

šašek z Jihlavy napsal(a):

"Předpokládá se, že do roka se USA dostanou do obrovských fin.problémů (ony jsou v nich tedy už hezkou dobu) a EU je na tom podobně. Je to jen otázka času.
Hnát se do eura v době hluboké krize by mohl jenom retard.
Nechci!
Chci referendum!
13. 04. 2014 | 08:03 "
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Myslet si, že v době zhroucení finančního systému v USA nebo v EU na naši ekonomiku zůstane bez vlivu díky "silné" koruně, může jen retard.
Zvl., když všechny klíčové banky a podniky jsou v rukou mezinárodních vlastníků.
Já v této nebezpečné propagandě za odmítání eura a větší integrace do EU vidím ďábelský plán nedávných hegemonů ve východní a střední Evropě, jak narušit nebo alespoň zbrzdit naději na ustavení UEA. Že to bude vyžadovat oběti je nabíledni. Dobrá věc se vždycky rodí za velkých bolestí.
Příjemně mne překvapil prezident Zeman, když se k této nebezpečné propagandě nepřipojil, Lukoil nelukoil, je vidět, že má svou Kačenku rád.
U Klause se dá očekávat, že s přibívajícím věkem a odcházením do zapomnění jeho škodolibá povaha a zraněná ješitnost může být pro náš stát hrozbou. Podezření, že má vazby na ruskou rozvědku, se zdá pravděpodobné.
13. 04. 2014 | 09:27

češka napsal(a):

To Filuta
Před 100 a více lety se z čech "chodilo" do Vídně na studia, za prací, za kulturou.
Dnes se stejně chodí do Anglie.
Chci Vás vidět, až tato generace bude odcházet do důchodů. Část budou dostávat ze zahraničí, část odsud. Hádejte, která bude větší.
Budete vlastním dětem bránit v odchodu za prací do zahraničí, nebo je necháte závidět spolužákům , kteří za svou pilnou práci dostanou i odpovídající důchod?
Za naše nízké mzdy nesou odpovědnost ti, co to zahraničním subjektům dovolili různými pobídkami, které domorodci nedostali.
Teď se mluví o Amazonu, ale ani slovo jak hodlal amazon platit zaměstnance, ani jakou formou je chtěl zaměstnávat. Co chtěl Amazon víme, co za to ne.
Brňákům se nedivím, asi by najali nějaké Ukraince, pro ně by nepostavili ani pořádné ubytovny, zaměstnávali by je přes agentury, vydělal by jenom Amazon zásobováním nejen Moravy, ale i Slovenska, Rakouska a Polska, a místní obchodníci by zase zaplakali, a to dvojnásob. Jednak jim Amazon vezme zákazníky, druhak zaměstnanci Amazonu s minimální mzdou nebudou utrácet.
13. 04. 2014 | 09:51

abj napsal(a):

Jestli skutečně 75% Čechů odmítá euro, a devalvace koruny z října 2013 na preferencích nic moc nezměnila, je dobře, že ČNB zvažuje další devalvaci: inflace nikde, a deflace dle ČNB za dveřmi! Až euro bude za 30Kč evt. 35Kč budou preference kde?

Nemůžu se dočkat odpovědi. Dvě měny, transakční a na úspory. Špatná vytlačí dobrou?
13. 04. 2014 | 10:05

šašek z Jihlavy napsal(a):

oprava: USE - United States of Europe
13. 04. 2014 | 11:01

Filuta napsal(a):

abj

To máte jako na mysli, že nám budou ty ludry tak dlouho devalvovat korunu, až řekneme ano? Něco jako LS?
Tak já říkám NE! I kdyby bylo euro za čtyřicet.
Euro nemá budoucnost a eurosvaz rovněž ne.
I když pomatený Sobotka tvrdí, že EU "překonala" všechny problémy a Řecko je v pohodě.
Unie je ve srabu a když ještě zatlačí Putin s Čínou, bude totálně v hajzlu.
Kdo počká, ten se dočká.
13. 04. 2014 | 11:13

Filuta napsal(a):

Češka

Souhlasím, Amazon je podvod.
Zrovna jsem četl článek o Amazonu v Bavorsku.
Nezaměstnanost je zde kolem 4 procent a Němci samozřejmě za takové platy dělat nebudou.
Takže se tam dováží Poláci, Rumuni nebo Ukáčka.
Mimochodem, tohle si přečtěte, nikde jinde ani zmínka.
Že by "spiklenecká" teorie?

http://protiproud.parlamentnilisty.cz/stopy/mysleni/civilizace/947-konvent-na-spadnuti-je-mozne-ze-spojene-staty-se-po-dvou-stech-letech-samy-zrusi-ve-hre-je-i-odstraneni-fedu-inspirace-pro-odpurce-evropske-unie.htm
Naše platy ale přijetí eura neovlivní, nechápete?
Běžte se podívat na Slovensko, za kolik dělá běžný Slovák.
Kdyby se měli tak královsky, nebudou nádeničit v Čechách.
13. 04. 2014 | 11:18

češka napsal(a):

TO Filuta
On se Vás někdo ptal?
Čím dřív přijmeme euro, tím menší prostor k manipulaci.
Když bylo za 25, 20 000 Kč = 800 Eur, k žití nic moc, dnes 27, 20 000 Kč = 740 Eur, mnohem hůř. Až dojdeme k Vašim 50, bude za 20 000 Kč 400 Eur, což by ODS-ČSSD za jedno společné volební období jistě zvládla.
Dost bylo oblbování,jsem zvědava, jak dopadnou jednání o plynu, snad to Angela zařídí, mimochodem bych ji za Sobotku vyměnila docela ráda. Ti naši frajeři maji doma ramena jak vrata od garáže, ale venku ani nepípnou.
A až se podle Vás ten Eurosvaz rozpadne, nastane co?
Anglie, Francie, Benelux a Skandinávie si budou žít po svém, a tady vznikne Čtvrtá říše, protože naše ekonomika je součástí té německé, nebo by jste žil raději na střelnici Ruska a USA?
Váš panický strach z hlubší integrace EU by byl pochopitelný jen v případě, že jste součástí "odklonitelských" struktur, jemuž se do lochu nechce, leč bude muset, až se i u nás budou před soudem řešit daňové úniky do Švýcarských bank, jak se tomu děje v Německu. Dnes si velevážený zloděj užívá s rodinkou, na Velikonoce již bude v cele.
13. 04. 2014 | 11:37

resl napsal(a):

Filuta : Já se cítím být dostatečně svéprávným k tomu, abych se dokázal rozhodnout, zda chci anebo nechci euro. Nemluvte tedy laskavě za mě.Asi se výsledku toho referenda dost bojíte, co? "Demokrate".
----------------------
vy tady filuto řvete o dodržování zákonů a přesto vám nevadí, že se čr zavázala k přijetí eura při vstupu. dle vás je nutné závazky vůči eu neplnit, pěkně po bolševicku podvádět a lhát. pokud jste odborně svéprávný k posouzení přijetí, nebo nepřijetí eura, sdělte mi prosím z jakého důvodu jste pro tu naší korunu a ne pro euro.
13. 04. 2014 | 11:51

češka napsal(a):

To Filuta
Domyslel jste, co se na "protiproudu" píše?
Co se stane s americkými základnami po celém světě plnými feťáků, kteří přestanou dostávat žold?
Co se stane s diplomatickými misemi USA, které i dnes nedodržují mezinárodní pravidla diplomacie, když velvyslanec je zároveň angažován např. v Tatře?
Nová 30-ti letá válka, prostředky 21. století, a uprostřed této vřavy Česká republika, chráněna pohraničními hvozdy a českou korunou jako oáza míru a prosperity?
To by nevymyslel ani František Ringo Čech, ani Smoljak se Svěrákem.
Leda že by u nás panoval Jára da Cimmerman, největší ze všech Čechů / možná i Moravanů/ .
13. 04. 2014 | 12:06

Filuta napsal(a):

Češka


To si nevymyslel Hájek.
To je fakt.
A co bude s dolarem, pokud na něj zaútočí Rusko s Čínou?
Což se nepochybně stane díky stupidní americké politice vstupování do ruské sféry vlivu.
Rusko má v brzké době jednat s Čínou o dodávkách plynu a přesměrování plynu pro Evropu z části do Asie.
Co tohle všechno udělá asi tak s eurem, které jde i bez cizí pomoci do kytek?
13. 04. 2014 | 12:54

Filuta napsal(a):

Resl

Já jsem hlasoval pro vstup do úplně jiné EU.
Nechtěl jsem ani žádnou LS, kterou vnutili nám Irsku za hanebných podmínek(opakovaných referend a vydírání).

Jestliže se mění podmínky během hry, neplatí ani původní rozhodnutí.
Proč se tak bojíte referenda, když jste přesvědčen, že je tu tolik eurofilních občanů, to mi vysvětlete?

Důvody proč nechci euro, jsem rozvedl dost jasně výše.
Nechci být ani členem EU v této podobě.
Kdo nechce EU a euro, ať volí Svobodné!
13. 04. 2014 | 12:58

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Filuta
Klaus a jeho fámulus Hájek posílají euro do kytek už leta / a je docela pravděpodobné, že klidně jednoho dne může euro skončit, ani Řím netrval věčně, podíl stříbra v kovové měně se až na krátká zastavení stále snižoval/ a ono stále nic.
Nedivil bych se však tomu, kdyby svá osobní aktiva, jejich část, drželi v eurech, oproti dolaru je to měna poměrně stabilnější i pevnější, za horizontem dekády....stejně tak oproti rublu.
Ostatně i Zahradil je odměňován za své skutečně obdivuhodné a přínosné výkony v EP v eurech, kdoví v čem on pak drží volná aktiva, dost možná dostal od Singera včasné varování ( to je jen spekulace). a nejprve převed na eura a pak zpět na koruny, těžko soudit, jaké je finanční gramotnosti.
13. 04. 2014 | 13:08

Filuta napsal(a):

Češka

Madam, vy jste ale vůbec nic nepochopila.
Na "střelnici USA a Ruska žijeme.
Šašci z Brusele nehájí zájmy občanů unie, ale zájmy nadnárodních korporacíc (TAFTA).
To se děje už dávno a v malém se to děje i v našem parlamentu (zbrojařská, farmaceutická, hazardní lobby atd.).

Němečtí ekonomové a významní politici mluví velmi seriózně o návratu k marce.
Co bude EU bez Německa?
Nač vám po jeho odchodu z eurozóny bude euro?
Proč mluvíte o přijetí eura, když se tomu dnes brání samotní exportéři, ekonomové i politici.
I eurofilové jako Sobotka nebo Babiš se vyjadřují velmi vyhýbavě a hovoří o tom, že v době krize není správná doba.
Vy a Resl jste úplně mimo mísu.
Chcete palubní lístek na Titanik?
Tak si ho kupte pro sebe a neotravujte ostatní, kteří se radši projedou pramicí po Vltavě.
13. 04. 2014 | 13:08

Filuta napsal(a):

bilione,

Singer a spol. na tom jistě nasekali majlant, ale dneska už mají svoje účty určitě v bezpečnější měně nebo spíš dobře investované v nemovitostech, zlatě atd.

Rusové skupují zlato, píše se o tom, že chystají útok na dolar.
13. 04. 2014 | 13:12

Filuta napsal(a):

USA tisknou nové a nové dolary, EU tiskne nová a nová eura.
Bezcenné měny.
13. 04. 2014 | 13:14

Filuta napsal(a):

Resl, Češka

Neodpověděli jste na mou otázku.
Proč Slováci, kteří platí eurem a mají se skvěle, dělají nádeníky za pár šupů v Čechách?
Není to divné?
13. 04. 2014 | 13:17

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Filuta
Rusové mohou podkopat důvěru v dolar už jen tím, že by začli zúčovávat obdchiody s ropou a plynem v euru, či v jakékoliv měně. Něudělají to ale sami a neudělají to bez vyprovokování, tedy jako jakousi odvetu za případné další sankce.
Zlato v tom hraje podružnou roli.

Bezcenné měny ? Tvrdíte ? Tak kategoricky ?
Dobrá, nabízím vám tedy tento obchod - já vám na účet pošlu sto tisíc cenné CZK a vy mně na oplátku sto tisíc bezcenných euro. To je dobrá nabídka, co říkáte ?

Peníze jsou především o důvěře, ta samozřejmě může být i jistým způsobem vynucená /lidé si obecně myslí, že Čína je v jakémsi nadřazeném postavení - vůči USA fiskálu, tím že drží masu dluhopisů, ale je to omyl, stejně tak je totiž Čína i vazalem/, ale každopádně platí, že čím větší a mocnější je daný stát, disponující jednotnou měnou - tím větší je také důvěra v takovou měnu.
Ostatně peníze jsou v podstatě dlužními úpisy administrovanými státem /v takové či onaké míře kooperace s CB/, sice se časem staly lehce administrovatelnými i trhy...ale v posledku to bude zřejmě ještě na dlouhou dobu vždy stát, který zakládá tu důvěru, s ním i padá. Nezdá s emi, že by EU či USA nějak padaly, to jen zbožné přání postbolševiků a domácích vyžírek, kteří by si chtěli ten stát dál rozkrádat - a tím jej oslabovat, jejich jednání tedy směřuje k zničení měny, ne k posílení jejího významu.
Bohužel konání EU centra směrem k Ukrajině a Rusku je také pochybné.
13. 04. 2014 | 13:29

JardaV napsal(a):

Dokud EU nepotrestá viníky vykradení Řecka,veřejně je nejmenuje - tedy instituce a osoby,
pak na vlajce Evropské Unie vlaje heslo : Beztrestně vykrádat členské země DOVOLENO !
Dokud toto základní heslo EU bude platit,přejít na Euro by byla veliká chyba.Už teď čím více
naše země vyprodukuje,tím více z ní odchází.Minimální mzdy jsou jinde až 50 000 Kč,
u nás asi 8 000 Kč.Přitom máme jednu z nejlépe kvalifikovaných pracovních sil v EU.
Doufám,že o přijetí Eura bude referendum,ne že někdo někde řekne,že splňujeme
vstupní podmínky a budeme platit to,co nepotrestaní zloději z EU vykradli a ještě vykradou.
13. 04. 2014 | 13:31

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Filuta napsal(a):
Resl, Češka

Neodpověděli jste na mou otázku.
Proč Slováci, kteří platí eurem a mají se skvěle, dělají nádeníky za pár šupů v Čechách?
Není to divné?
13. 04. 2014 | 13:17
-------------
A proč češi, kteří mají kačky dělají nádeníky v Irsku, v Belgii, v Anglii, v Rakousku...?
Není i to pak divné ?

Kde to tedy podle vás funguje dobře ? V Rusku ? Zkuste odpovědět - kde , v které zemi mají solidní měnu a mají se tam lidé dobře ?
13. 04. 2014 | 13:32

resl napsal(a):

Filuto, slováci byli na tom léta hůř než češi, situace se obrací, čtete o tom a předstíráte, že to nevidíte. Na skoro každém vývozu proděláváme, vstupy do výroby i se mzdou, platíme drahou korunou a dostaneme za ní méně eura. S importem to bude ještě horší. Vás zajímá, že němci berou 2000 eur a češi by brali 1000. Asi počítáte, že pivo stojí třicet Kč a pak by stálo třicet eur .
13. 04. 2014 | 13:58

gaia napsal(a):

JardaV

viník je znám, jsou to německé banky. A ty nám potřebují vnutit euro aspoň za 35, aby se ještě aspoň jedna generace německých důchodců měla dobře. Samozřejmě na rozdíl od českých, co si dle rad něco našetřili na přilepšenou.
13. 04. 2014 | 14:05

Filuta napsal(a):

Resl
Neodpověděl jste mi na mou otázku?
PROČ Slováci žijící v euroblahobytu otročí za pár kaček v Čechách?
Nemělo by to být náhodou naopak?
Nějak vám ta teorie pokulhává?

Mimochodem, Němci si žijí jak prasata v žitě taky proto, že mají nové kolonie.
Třeba ČR.


bilion

"Bezcenná měna" je maličká nadsázka, ale jen opravdu maličká.
Stát, který tiskne nové peníze jako hajzlpapír, z nich ten hajzlpapír časem udělá.
A nevylučuju, že se do budoucna bude jezdit za prací do Ruska.
Nic není v tomhle světě nemožné.
O tom, že Rusové skupují zlato ve velkém a hodlají zdvojnásobit jeho těžbu, jsem četl v mnoha nezávislých médiích na netu. Proč asi?
Copak je USA už nevyprovokovaly dost?

Putin se vyjádřil ohledně přesměrování dodávek plynu jasně.
Smlouva s Čínou má být podepsána v těchto dnech. Je to prý hotová věc.
Nemyslím, že by mlžil.
Prostě se rozhodl, že jim teď pořádně zatopí.

To zas bude nářků o zlém Putinovi, až budou Ukáčka v zimě kosnout.
A my s nimi.
13. 04. 2014 | 14:29

češka napsal(a):

To Filuta,
Kdyby se náhodou EU rozpadla, tak bych byla ráda, kdyby se Česká republika stala dalším spolkovým státem Německa, i s markou, a to jenom proto, že znovuvzkříšení Rakouska-Uherska je již absolutně nereálné.
Výhodou EU je volný pracovní trh, tudíž jakýkoli občan EU může pracovat v jakékoli členské zemi, tam zároveň platí i daně, ze kterých se mu následně vypočítává důchod.
Stejně jako Slováci pracují i u nás, Češi pracují např. na norských ropných plošinách a dostávají za to adekvátní mzdu, a potom budou dostávat i adekvátní zasloužený důchod.
Jejich příjmy jsou a budou zaslouženě vyšší, než našich různých poslaneckých a ministerských povalečů.
Jeďte se podívat na hranice západní a jižní hranice, dráty tam již a sále ještě nejsou.
Taky Vám doporučuji návštěvu nějakého skansenu, malebné, leč bez života, poslední zhasne.
To Gaia
Nemečtí důchodci platí německé ceny, k nám si občas někdo zajede na pivko, ale už to dávno není, co bývalo. Konkrétně tato generace německých důchodců si svou zemi vybudovala ze ssutin a popela, na Vaše předpokládané námitky o způsobené válce Vás upozorňuji, že se jí vědomně účastnili lidé narození před r.1925, nyní ve své většině pravděpodobně mrtví.
13. 04. 2014 | 14:38

gaia napsal(a):

ať si Němci budovali co budovali, pěkné důchody mají na náš úkor a teď jim Singer ještě přilepšil.
A vy se do Němec odstěhujte,když se vám tam tak líbí a nechtějte o nás bez nás někoho někam přičleňovat. Hranice máte volné, tak nač čekat.
13. 04. 2014 | 14:44

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Filuta
Nejvíc zlata drží USA a třetí je IMF, což jsou vlastně prodloužené ruce US min, financí.
A znovu,. co s tím zlatem pořád máte ? Čeho tedy dle vás má Rusko dosáhnout, pokud bude těžit hodně zlata a vyrovná se v držbě této komodity např. USA ? V yfakt věříte tomu nesmyslu s dvouhlavou orlicí, či jak se to jmenuje ? Ale to by přeci podpořilo euro, ne ? Kdyby přešli Rusové od USD k nějakému takovému zúčtovacímu mechanismu/snad proboha nevěříte v to, že s ebudou přes hranice posílat ty dvohlavé orlice ???/, ne ?.

S tou Čínou jen tak brzy nezatopí, stejně jako Americe chybí zatím infarstruktura na zkap. plyn, stějně chybí Rusku zatím infrastruktura na dodávky plynu do Číny, tak aby nahradil výpadek exportů do Evropy.
A nezapomeňte jedno, dnes je nepřesné psát u USA, Rusku ....mnohé mají v rukou korporace s vzájemně provázanými majetkovými podíly.

Jen pro základní orientaci :

http://www.usdebtclock.org/gold-precious-metals.html

Vidíte zde, že daleko více než Rusko drží např. Itálie.
Nevěřte všemu co píše kdejaký potrhlík , často je motivován jen touhou být zajímavý a čtený.

Nadsázka to asi nebyla, psal jste zcela jednozněčně, že dolary a eura jsou bezcenné.
Ono se ale téměř vždy lidé začnou vykrucovat, když by mělo dojít na jejich vlastní peníze, pak rádi berou svá slova zpět, já tomu rozumím, proto také např. zdejší euromajdanofilové tak neradi slyší t výzvy, že by si měli nakoupit ukrajinské dluhopisy /podle mě si je nekoupil nikdo z nich/, ono to platí obecně, i ty nejvznešenější ideály jdou mnohdy stranou -dyž by měl měšťáček klopit z vlastního, klopit z cizího, to mu jde.
13. 04. 2014 | 14:46

češka napsal(a):

To Gaia
Němci mají důchody, jaké si zasloužili. Je-li Vám méně než 70, mohl jste jej mít k tomu našemu také, já mám ten svůj ze zahraničí , 3,8 x větší.
Jenže to chce umět a dělat. A taky aby si Vaší práce Vaši zaměstnavatelé řádně vážili.
Teď se na chvíli omlouvám, venku je hezky a psa to na zahradě evidentně nebaví.
13. 04. 2014 | 15:01

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Filuta
Já si myslím, že tvorba důvěry v nějakou "dvouhlavou orlici", byť zlatou, byť založenou na potřebě Evropy nakupovat z Ruska energ, komodity...by byla mnohem dražší, než prostě přejít od USD na eura, nebo na rubl. Když už tak použít takovou měnu na vytvoření podkladu, kolaterálu k dalším rublům, ale nevidím to coby nějaký úspěšný projekt...stačilo by pohnout cenami zlata dolů .Nehlědě na to, že náklady na těžbu zlata v Rusku asi také nebudou příliš nízké a dále - Rusko potřebuje také nakupovat, devalvační exponenciála by asi nebyla také to pravé ořechové .....prostě daleko cennějším ruským "zlatem" je ropa a plyn směňovaná za měnu, které trhy věří.
Rusko kontra trhy vidím tak 1 : 5 pro trhy, v případě přejití k nějaké obskurní měně, podložené důvěrou v Putina.
13. 04. 2014 | 15:04

gaia napsal(a):

Němci aby měli na důchody rozpoutali 2 světové války a poštívají na třetí.
Ti by si zasloužili tak leda nakopat.
13. 04. 2014 | 15:13

resl napsal(a):

česko je větší filuto, je tu víc práce za pokladnou, nebo na štaflích, vemou si euro ve slov. sociálce a tady mají práci, kterou nechtějí češi dělat. vy umíte něco, co byste prodal venku ?
13. 04. 2014 | 15:16

gaia napsal(a):

EU je německý projekt,zpočátku slibující srovnání životních úrovní tím,že taky pustí východní státy k lizu, opak je však pravdou tak to zdůvodňují jako češka, že jsou líni Řekové, že Češi málo makají, uvažujícímu však ukazují, jak jsou všichni prolhaní.
Zvlášť ti, co jsou zotročováni za pár šupů v německých řetězcích vědí své, jaká jde z Německa nepravdivá propaganda
13. 04. 2014 | 15:28

hujeroskeptický modrý pohůnek napsal(a):

Zahradil = mimon'.

Zahradil je úplně, ale úplně mimo.
13. 04. 2014 | 16:31

češka napsal(a):

To Gaia
EU je dobrý projekt, EU fondy rozkrádají místní politici jak v Řecku, tak i u nás.
Naši politici vymysleli "ekonomické pobídky pro zahraniční investory", je pouze jejich chybou, že v "zahraničních" firmách pracují "zahraniční" dělníci a všichni své zisky transportují do svých mateřských zemí, jestli jim v rámci "dohod" a "pobídek" odpustili i placení DPH za el. a vodu, zbývá státu DPH za jídlo, které si "pracovní síla" tady koupí.
Mimochodem, Němci měli důchody , podpory a základní zdravotní pojištění jako první v Evropě již před 1. světovou válkou. Díky kancléři Bismarckovi.
Ti naši u lizu jsou, Čez si prozatím nestěžuje, i různí dalíci a grososvé si nestěžují, koláčkové také ne, až je finančáci pochytají, přestaneme si zase stěžovat my.
13. 04. 2014 | 18:03

Filuta napsal(a):

Resl
Ale že není pro euroblahobytné Slováky ponižující lézt po těch štaflích za koruny?
Asi se tedy tak dobře nemají, blahobyt jim euro nepřineslo a pracovní příležitosti taky ne, říkáte v podtextu.
Tak proč bychom do eurochomoutu měli lézt taky.
Chci referendum o euru!

Češka
Důchod berete v cizině, ale žijete tady? Pročpak?
Protože byste v té cizině nevyžila.
Není pravda, že už to není, co to bývalo.
Zrovna nedávno psali o tom, že jsou tu mraky německých důchodců, kteří se tady rozcapují v pečovatelských domech. Když jsou na tom tak dobře, proč nezůstanou v Německu?
Asi proto, že by jich spousta ten pečovatelák v eurech nezaplatila.
V mnoha unijních zemích jsou silné tendence zbavit se eura a vrátit se zpátky k původní měně. Ale není to politicky průchodné. Zatím. Všichni dobře vědí, že se jejich ekonomika bez tohoto radikálního zásahu nemá šanci zvetit.
Co se koruny týká, ta na tom byla slušně, dokud se Singer nerozhodl, že se potřebuje napakovat. Byl to umělý zásah, který poškodil celou českou ekonomiku a neměl žádný pozitivní vliv.

Bilione,
já tedy eura v bance opravdu nemám. A ani jim nevěřím.
Dnes bych měl strach i z dolaru.
Papírky nemají dnes veskrze žádnou hodnotu.
Je lepší to vrazit do čehokoliv jiného.
13. 04. 2014 | 18:05

Filuta napsal(a):

Tady to máte jasně, přehledně a polopaticky!

"Krize před námi: Znehodnocený dolar
Liberální postoj k finančním trhům měl za následek obrovskou nestabilitu a následný krach. A i když nás média krmí, že finanční či hospodářská krize skončila, bude s nejvyšší pravděpodobností pokračovat. Znehodnocující se dolar, růst cen komodit a s tím spojená inflace, nezaměstnanost, zadlužování státních rozpočtů nejen eurozóny, vládní škrty výdajů, prodlužování věku odchodu do důchodu, zvětšující se moc nadnárodních korporací, nepokoje na blízkém východě, vzrůstající tendence volení extrémistů v Evropě a s tím spojená lidská nevědomost v hledání nesprávného nepřítele jasně ukazuje, že máme před sebou roky plné pravidelných dávek emocí... Rozjíždím nový seriál, kde se budu snažit zanalyzovat a přinést svůj pohled na všechny výše jmenované problémy..

V mém prvním článku jsem nastínil, proč vůbec k finanční krizi došlo. Bylo to kvůli finančním deregulacím, které poslaly jinak klidné trhy sice do růstu, ale jen díky honbě za krátkodobým ziskem. Toxické balíčky, plné nesplatitelných hypoték a půjček na všechno, byly s nadhodnoceným hodnocením ratingových agentur prodávány investorům jako bezpečné investice. Nikoho nezajímalo, že v dlouhodobém horizontu může dojít k situaci, kdy nebudou mít lidé schopnost splácet. A tím poslali trhy do pekel. Toť krátké shrnutí.

Nyní se kouknem na první část seriálu: Krize před námi.
13. 04. 2014 | 18:11

Filuta napsal(a):

Znehodnocený dolar

Kvantitativní uvolňování Federálního rezervního systému USA podkopává hodnotu dolaru jak ve své vlastní zemi, tak podkopává důvěru dolaru jakožto světové rezervní měny. FED se dá pochopit jen z jedné strany. Tím, že tiskne peníze se snaží mírnou inflací snižovat svůj dluh a podporovat levnými dolary ekonomiku. Na těchto levných dolarech je závislý průmysl a především vláda USA. Když jsem se začal zajímat o tento problém, analytici předpovídali spíš deflaci. Jak vidno, žádné zvednutí úrokových sazeb se nekoná a to může znamenat jen jedno. Dluh se bude vymazávat pomocí inflace. A ta vznikne díky zmiňovanému kvantitativního uvolňování (QE). QE bylo odpovědí na to, že úrokové sazby byly takřka nulové (0,00-0,25%) po hospodářské krizi v roce 2008 a nedaly se již více snížit. Zkrátka už nebylo jiné možnosti než zareagovat na skomírající ekonomiku USA skupováním nejen svých státních dluhopisů, ale také ,,toxických balíčků,, komerčních bank. To má zapříčinit jejich uzdravení. Úžasné jak centrální bance záleží na uzdravení komerčních bank, které svojí nezodpovědností zapříčinili dnešní situaci... Hodím sem graf, který ukazuje jak stoupá peněžní zásoba v USA. Názorně je zde ukázáno obojí kvantitativní uvolňování, které FED provedl.

Fed-Adjusted-Monetary-Base.jpg

Když je v ekonomice něčeho hodně, tak se hodnota dané věci snižuje. Znehodnotí se. Je tomu tak i u peněz. Kdo ví jak dopadne celá anabáze s dolarem. Každopádně musíme brát v potaz, že dolar slouží jako světová rezervní měna. A je otázka, zda-li státy budou mít trpělivost se snižující se hodnotou v dolarech držených rezerv. Čína má nejvyšší rezervy v podobě 3 biliony dolarů. Bude riskovat snížení jejich hodnoty? Pravděpodobně budou hledat novou rezervní měnu a své vysoké rezervy diverzifikovat zvlášť do komodit. Pravděpodobně drahých kovů a ropy. A co stane až Čína své dolary vymění za komodity? Zvýší se znovu monetární báze a inflační tlaky budou moct propuknout naplno. Možná i hyperinflační.. Proč hyperinflační? Ke smazání dluhů potřebujeme inflaci neočekávanou, vysokou, třeba i hyperinflační, protože při očekávané inflaci budou případní zájemci o státní dluhopisy čekat vyšší úrokové sazby, které je aspoň z části před inflací ochrání.

Politika šéfa FEDu Bena Bernankeho podle mě není ničím jiným než získávání času a optimalizace pádu dolaru. Pravděpodobně se snaží na nemocném systému nekrytých bankovek ještě vydělat pár peněz pro spřízněné duše z komerčních bank. Škrty ve výdajích a zvyšování daní krachu nezabrání. Systém je nemocný a je odsouzen k zániku.

Jistě, neříkám nic nového. Nicméně se mi zdá, že této možné situaci nevěnují média dostatečnou pozornost. Lidé, kteří o této hrozbě neví si své úspory šetří na běžných účtech či termínovaných vkladech. Je potřeba lidem otevřít oči a mluvit častěji o možnosti investování do drahých kovů či jiných majetků, které inflaci nepodléhají a pomohly by úspory ochránit od znehodnocení. Lidé namítnou, že se jich situace v USA netýká. Je třeba jim vysvětlit, že to není pravda. Ono totiž jakékoli snížní hodnoty dolaru zasáhne celý svět, ať už se nám to líbí nebo ne.

Česká národní banka drží v rezervách k 31.4.2011 bezmála 44 miliard dolarů. Portfolio je rozděleno v poměru 1:1:1, rozumějme EUR:CZK:USD. Poměr rezervy ve zlatu je zanedbatelný. Česká republika je tedy na případný krach americké měny nepřipravena. Tak samo je nepřipravena na krach eurozóny, který je v budoucnu stejně nevyhnutelý jako krach dolaru. Je pouze otázka času kdy dolar spadne. Samozřejmě to bude mít katastrofální následky zejména pro americké občany. Ale taky zbytku světa se dotkne snížená poptávka po zboží. Bude klesat kupní síla, zároveň bude stoupat cena potravin. Dvě facky naráz. Lidé si už nebudou moci dovolit nakupovat zboží, i když ho paradoxně bude v regálech stejné množství jako teď.

Bavte se o tomhle se známými a doporučte jim ať peníze neutrácí za hovadiny, ale ať mají aspoň nějakou část úspor uložených v movitých věcech.. Pro jistotu."
13. 04. 2014 | 18:11

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Filuta
Vy jste na mě moc chytrý...a hlavně moc dlouhý.
A navíc nemám rád proroky, zejména ty, co se stabilně mýlí (ale jelikožto vystupují anonymně či se po nepotvrzení svých proroctví jen iotřepou aprorokují dál....tak jim to ani tak moc nepřinde)..
A já neumím věštit, já dokonce někdy neumím ani pochopit to, co se už stalo, natož abych uměl pochopit to, co se ještě nestalo.

Trochu aktualnější údaje než je rok 2011 by nebyly ? :-)
Kolik by tedy ČR zlata měla v rezervách držet ? /ČR ho má málo, ale např. W. Buffett také, přesto mu jeho portfolio nese, čím to asi bude, filuto ? Co myslíte, je tím hlavním zlato ? Zlata má dost i Portugalsko/

Hezký den.

P.S. Bernanke je už od válu, už je tam Mrs. Yellen -/také žid.původu, je to dáno možná tímdle :

http://www.commentarymagazine.com/article/jewish-genius/

Filuto, měnu jde zpevnit a v podstatě postupně nahradit jinou i vyššími povinnými rezervami, ale znovu - je to o důvěře. Zatím jste ani vy ani Hájek nepřesvědčili nějakou zemi, že by měla držet v rezervách v nějakém významnějším poměru české koruny, místo například dolaru či eura. Až se vám to podaří, tak dejte vědět, zatím to ale vypadá , že svět věří spíše dolaru a euru. Já pak smeknu, ju ?

Filuto, on už není ani žádný prostor pro tu devalvaci koruny, pokud by se nezvedly mzdy a sociální transfery, což nevidíte - co se děje v realu, ne ve statistikách?
Bohužel je to tu už dohnáno k takovým koncům, že by asi v případě přechodu na euro musela být vymyšlena nějaká kompenzace - nízkopříjmovým skupinám, tak to tady soudruzi z ODS a spol. zrychtovali, tak dlouho volali po úsporách a nízkých mzdách...až se jim jich tedy dostalo. Mají co chtěli, důvěru v hajzlu.
Zatím je na to jediná brzká odpověď, nevolit je. A těmi jejich falešnými proroky pohrdat, víc si nezaslouží, v podstatě jen parazitují na nevzdělanosti jiných /kdoví kolik z nich pobírá dotace z EU/.
13. 04. 2014 | 18:50

češka napsal(a):

To Filuta
Koukněte se prosím na mapu, ležíme uprostřed Evropy, jsme v EU, obchodujeme hlavně v Eurech, i ti důchodci tady platí v Eurech, ale z každého eura si vezme 20% banka.
Stane-li se něco s Eurem, jsme v tom úplně stejně. Rozdíl je jediný, těch 20% při směně ČK x Euro + 20% Euro xČK, dohromady 40%. O to má každý z nás méně v kapse po každém nákupu v Tescu, Lidlu......
Většina platí vodné stočné Veolii, + 40% atd....
Filuto, matematika asi není Vaší silnou stránkou.
13. 04. 2014 | 19:01

mik napsal(a):

To Filuta
Zminujete Irsko zazil jsem v teto zemi prechod z Irske libry na euro a nic se nezmenulo ano treba benin stoupnul z 90 centu na dnesnich euro padestat ale pokud si spominam zakladni potraviny rozdil 10-20 i kdyby 30 centu ne za rok ale za 10 let Irsku se rikalo tygr a jedu dobu bylo v rebriicku statu z nejvyssi zivotni urovni na prvnim miste a i des kdy je tezce zadluzene a EU ho taha z bryndy porad je ta uroven oproti CR ale i jinym statum EU vysoka ridic nakladaku ma ve Spanelsku cca 1200 euro mesicne v Irsku 2500 ,,ale cenovy rozdil mezi Spanelskem a Irskem neni o polovinu stejne tak Recko podobne mzdy a zase neni polovina v cenach a kolik myslite ze je treba podpora v nezamestnanosti v Irsku ? s vsemi prispevky je to kolem 1000 euro ,, takovou mzdu nema v CR 2/3 obyvatel ,,, pri podpisu Lisabonu nikdo nikoho nenutil ,,, jen se v Irsku hlasovalo 2x proto ze poprve nikdo poradne nevysvetlil farmarum ze jim EU nebude narizovat potraty ani urcovat dane ,,podruhe bylo irske YES jednoznacne a priznal ho i sef Libertasu za kterym vyrazil Klaus v nadeji ze se schova se svym vydiranim cele EU za iry,,, odjel odsud jak spraskany pes stihl urazit oficialni irske predstavitele a ti s nim vyrazili dvere,,a sef Libertasu pak ferove priznal porazku Bez EU by Irsko bylo jak Titanic,,, to si vsichni dobre uvedomili bude to jeste nejakou dobu trvat ale me bude penze treba kolem 1200 euro stacit.. a kdyz k tomu dostanu 300 euro ceske almuzny tak budu docela spokejeny mimochodem vite kolik je treba k odpracovani na zakladni irskou penzi? 10 let nebo presneji 520 tydnu ,,, a v CR 35 let cpat do chrtanu statu ktery mi pak da 300 euro ? .. CR mela prijmout euro zaroven ze Slovenskem nebo snad chcete tvrdit ze v dobe kdy Slovensko prijalo euro bylo bohatsim statem ? a zvedly se ceny na Slovensku nejak dramaticky ? kdyz jsem pred casem priletel do Bratislavy a zasel si na veceri a nechal service 5 euro spropitne tak rikala ze to ne ze to je moc.... ano vim lide na Slovensku nemaji mesicni prijem 800 euro ale 400 ale maji cesi 25000 ? taky maji 15000 .. koruna za 23 byl totalni nadhodnoceny nesmysl,,ale kdyz uz to bylo proc se nekdo nepokusil zafixovat kurs ? jiste menovy fond by nepripustil tenhle kurz k vymene penez Slovaci taky meli snahy to tlacit pod 30 nakonec byli radi za to co se jim podarilo dnes je v CR 28... verim ze podepsani fiskalniho paktu pripadne dalsi znehodnoceni koruny k tem 30 povede k brzkemu prijeti prrechodu na euro ,, ze sveho pohledu bych si mohl prat at v CR porad oblbuji lidi a pak bude tereba euro za 40... ale mam rad zem kde jsem se narodil i kdyz v ni 15 let neziju,,, Euro je nevyhnutelne EU se nerozpadne a cim driv zacne byt CR plnohodnotnym clenem tim se driv dostane na lepsi zivotni uroven nez je,,, skoda ze nebyla odvaha zvolit misto Klause Svejnara pred temi par lety,,,, i pred tim rokem mohl byt radeji Schwarzenberg ...Zeman neni ale alespon tak zaryty nepritel EU a prijeti eura podporuje zato Babis ho nechce,,,, proc ? to at si kazdy zodpovi sam ,,, nechce ho vlastne zadny cesky politik... on bohaty si pod sebou bezpracny prijem nepodkope... cim driv CR prijme euro tim driv se omezi ruze tunely a uniky to jestli nekde v obchode zaokrouhli 50 haleru na celou korunu to nebude tak lidi bolet jako kdyz mizi miliony a miliardy a cesi maji jit do penze v 70 s almuznou,,, za 35 odpracovanych let,,, hezky den z Irska
13. 04. 2014 | 19:52

Filuta napsal(a):

Češka, MIk, Bilion

Když jste tedy tak chytří, proč se cukají i sosani a o přijetí eura mluví velmi mlhavě...že snad někdy.
Proč varují před přijetím eura ekonomové a nechtějí ho dnes ani čeští exportéři (většina z nich)?
Asi jsem blbej a se mnou tři čtvrtiny republiky.
13. 04. 2014 | 19:56

Filuta napsal(a):

Mik

EU už existuje jen na papíře.
Stačí jediný další kolaps ve stylu Řecka a jde to do řiti.
Počkejte si na volby do parlamentu EU. U nás bude účast, bohužel, mizivá, ale v zahraničí atmosféra houstne už teď.
Národovci jsou na vzestupu.
Co se Irska a Skotska týká, já měl za to, že se chtějí úplně trhnout.
Nebo mám špatné infromace?
Vy děláte, jako by to byli nadšení eurofilové.
13. 04. 2014 | 20:01

češka napsal(a):

To Filuta
Exportéři a importéři jsou nuceni si pojišťovat kurs.
Všechny "etablované" partaje se cukají, nejde jen o Euro, ale vůbec přijetí zpřísněných pravidel.
Např. všichni si platíme zdravotní pojištění podle předem daných pravidel, ale jeho plnění se řídí zvláštními pravidly - operaci žlučníku dostane jinak proplacena nemocnice na Homolce, jinak v Horní dolní.
Nezaznamenala jsem námitky vůči EU třeba z Holandska nebo Dánska. To jsou státy s normálním vývojem.
U nás se každých 20 let úplně mění politická garnitura, těmito volbami nastal nový cyklus nejen u nás, stará elita kope kolem sebe - ve Španělsku soudí za daňové úniky manžela princezny, v Německu jde už čutálista do basy , Italové svého vejlupka posílají na veřejněprospěšné práce, v Jihoafrické republice je draho, prachy došly,- není kam utéct.
I standa Gross se z Floridy vrátil ve zbědovaném stavu.
Čínské přísloví praví, že šťastný člověk zemře tam, kde se narodil. Na to ti naši kleptomani jaksi pozapomněli.
13. 04. 2014 | 20:26

Oliver napsal(a):

To je sebranka primitivů, co tady píše. Bláboly o tunelářích apod.
13. 04. 2014 | 20:31

Starej odeesák-exbolševk. napsal(a):

Soudruhu Zahradile !

Naprosto s Vaším názorem souhlasím !
Euro je jen podvod.Kdo má rozum (třeba jako Putinův lokaj Ješita),
tak se chystá platit Rublema!..či vystoupit z EU!
Hned potom vystoupit i z NATO a vyvěsit Ruské prapory a nachystat kytice šeříků na třetí vítání našich hrdinných osvoboditelů !
(Sundat si kecky aby nedošlo k odření análního otvoru při vlézání někam! )
14. 04. 2014 | 00:17

krejčí napsal(a):

Euro a Slováci.
Slováci nežijí v blahobytu, protože Havel vytvořil zrušením ZŤS velkou armádu
nezaměstnaných, ale ke koruně zpátky nechtějí.
14. 04. 2014 | 02:01

Evropan napsal(a):

Víte proč tento člověk napsal tento svůj příspěvek? Protože si myslí, že když pomluví Evropskou unii a Euro, získá na svoji stranu nacionalistické hlupáky a ti ho zvolí do evropského parlamentu, kde bude dostávat na české poměry vysoký plat, ale ne v českých, ale v Eurech. Ano, pane Zahradile, Evropa i s Eurem se vám líbí velice!
14. 04. 2014 | 07:16

Filuta napsal(a):

Češka

Tak to máte tedy o Holandsku a Dánsku poněkud jiné inormace nežli já.
Tam se cukají velmi, ale ne ani tak kvůli euru, jako kvůli stupidní imigrační politice.
Tam jsou také nacionalistické strany na vzestupu.
Myslet si, že vstupem do eurozony zmizí kleptomani, je vskutku trestuhodně naivní.
Nejvíc se rozkrádají právě dotace a nejvíc peněz (v miliardách) mizí právě z "českých" mateřských bank do cizích a do tzv. černé díry nazvané euroval.
A ještě jich tam další miliardy zmizí.

Vy jste, paní, naprosto mimo realitu.

Když je v eurozemích tak skvěle, proč žijete tady a pobíráte jen jejich důchod?
Proč sem z těchto zemí jezdí za zubaři, orthopedy i do lázní, na plastické operace atd.?
Neměli by to mít doma levnější?
14. 04. 2014 | 07:46

češka napsal(a):

Filuto,
1/ Každý normální člověk umí počítat, v Holandsku je základní zdravotní pojištění, které lze navýšit o stomatologii. Jiný typ připojištění kreje různé zdravotnické pomůcky. Ještě jiný náklady na pohřeb. V rámci EU je volný pohyb osob a služeb.
2/ Už si zvykněte na to, že lidé během svého života žijí a pracují ve více zemích, mnozí se na stáří vrací domů - je to lidem dáno odjakživa, v dobách R-U i první republiky se mnozí lidé, pracující v produktivním věku ve městech, na stáří vraceli na vesnici a dle svých finančních možností si pořizovali domky.
3/ Holandsko je země koloniální, dodnes jim patří např. Surinam, Holanďané sami jsou roztroušeni po celém světě, známá je z 8 dětí, v Holandsku zůstaly jen 2, ostatní jsou roztroušeni po všech kontinentech. Ostatně mnoho Holanďanů žije , a mnozí i pracují, u nás.
14. 04. 2014 | 11:21

Filuta napsal(a):

Češka

Holanďany znám osobně - ve východočeském kraji si postavili celý satelit. Pověsti o jejich lakomství nepřehánějí, kam se hrabou Skoti.

Kdybychom si, nedejbože, zavedli euro, můžou už jezdit za zdravotní péčí leda do Albánie a tam by se jim asi nechtělo.
O Němcích jsem četl, jejich rodiny na péči v německých penzionech nemají a tak to štosují k nám. Za čas vytlačí díky své kupní síle z domovů české seniory, už tak je míst velmi málo.
Já bych to hnal!
Miluju emigranty, kteří na Čechy imrvére nadávají, jací jsme tady bolšáni a burani, ale česká zdravotní péče je jim dobrá.

Jsou to přece vyspělé západní demokracie s vyspělou ekonomikou a eurem, měli by využívat vlastní skvělý sociální systém. Ale to by pro většinu z nich nesměl být fin.nedostupný.
14. 04. 2014 | 11:32

JardaV napsal(a):

Pro gaia

Jenže ono nestačí tvrzení.Musí proběhnout vyšetření,zveřejnění účastníků i procesů,které
použili,cíle,do kterých prachy odtekly,a jména těch,kteří se zúčastnili a nyní z toho žijí.
Teprve potom možná...
Jinak Vaše Euro za 35....většina peněz českých vkladatelů je v bankách,které mají sídlo
v zahraničí,takže když tam se někdo rozhodne vyčistit pobočku,udělá to obratem ruky.
A kdyby vklady - jejich hodnota - klesly tak výrazným poměrem,asi by se to cizím
bankám moc nelíbilo.Finančnictví moc nerozumím,ale znehodnocená koruna by vlastně
snížila i objem v Euru.Vztaženo třeba ke zlatu,aby byl záchytný bod.
Jinak cizí banky - stačí si přečíst Obchodní rejstřík.Třeba EQUA bank - tu založila
nejspíš italská mafie v Malajsii,a dnes patří Irům a sídlí na Elbě.Ta když vykrade pobočku,
tak vkladatel nedostane ani pohlednici od moře.A když se tam vypraví,aby dosáhl alespoň
drobných,v moři skončí,a půjdou z něho bubliny.Hurá do Evropské Unie.A do EURA !!
14. 04. 2014 | 12:12

Taoiseach napsal(a):

Jan Zahradil

"To byla totiž úplně jiná eurozóna ... Žádná z těchto podmínek v době našeho vstupu do EU neexistovala."

V referendu jsme hlasovali o smlouvě o přistoupení. Od té doby se SMLOUVY změnily jen Lisabonskou smlouvou (kterou, jak se sám pochválil, tak pěkně vyjednal váš Mirek Topolánek), přičemž LS nemění na ustanoveních Hospodářské a měnové unie ani čárku.

"že využije případného otevření evropských smluv (třeba až Velká Británie bude jednat o nových podmínkách svého členství v EU) a pokusí se pro ČR sjednat z eura výjimku"

Něco takového si člověk, který není padlý na hlavu, nemůže myslet. Že by s něčím takovým souhlasilo 27 členských států. Proč by to proboha dělaly? To by pak mohly EU opravdu rovnou rozpustit. Podle mého neuspěje ani to (ne)Spo(ko)jené království...

"Vláda místo toho strká před veřejností hlavu do písku a jde jí o jediné: líbit se v Bruselu. Doma se to už nějak 'okecá'."

Jasně - :) - ODS to dělá přesně naopak. Populistické sliby, které jdou proti platným smlouvám, doma, na které se chytí zamindrákovaná menšina. V Bruselu už se to nějak okecá...
14. 04. 2014 | 12:38

Taoiseach napsal(a):

born65

"tu švédskou kličku bychom si měli do budoucna osvojit."

Tu švédskou kličku popisujete celkem správně, ale byl bych proti osvojení. jednak je švédský přístup poněkud schizofrenní, protože Hospodářskou a měnovou unii taky odhlasovali v referendu, jen o devět let dřív'.
14. 04. 2014 | 12:50

Taoiseach napsal(a):

born65

A dále potom mi nepřipadá, že by třeba Finsko bylo oproti Švédsku bito.
14. 04. 2014 | 12:54

Filuta napsal(a):

Tao

Pročpak by s tím asi souhlasili?
No přece proto, že si můžou mlaskat pěkně u koryt v skleněném paláci - stejně jako pan Zahradil.
Netýká se to ale jen europoslanců a bruselského politbyra,ale všech politiků obecně.
Od nejvyšší až po nejnižší úroveň se tady kšeftuje s eurodotacemi.
To je byznys jakého není rovno.
Každý vysloužilý politický trouba se snaží dostat do Brusele k nějaké trafice.

Občanů se nikdo neptá, protože kdyby se jich zeptali, tak dnes už nejsme ani v EU, o zavedení eura nemluvě.
Podívejte se na HP s předsedou EU parlamentu Schulzem - to je typické, arogantní německé ........, bude vám hned jasné, kdo řídí Evropu.
O jeho vzdělání nemluvě - má jen gymnázium a pracoval jako knihkupec.Kvalifikace jak stehno.
Jeho názory na imigraci jen dokládají neschopnost těchto politruků řešit vážné problémy občanů.
Tudíž se vůbec nedivím tomu, že je unie v takových ekonomických problémech, když ji řídí naprostí diletantni.
Není politická vůle něco měnit.
14. 04. 2014 | 13:06

češka napsal(a):

Filuta
"Co Skot upustí, to Holanďan zvedne" je staré dobré holandské přísloví.
Doufám, že se u těch východočeských učíte hospodařit, doporučuji. Ještě více by Vám ale prospěl pracovní několikaletý pobyt na místě samém. Tak 2 roky trvá, než se změní Váš postoj od "to snad není možné, jak jsou lakomí" k "to snad není možné, jak jsme rozhazovační".
Němci v našich domovech důchodců - jen tak dál, vznikají pracovní i podnikatelské příležitosti. Pokud vím, tak s našimi důchodci si nekonkurují, tam, kde žiji, jsou do sociální péče zařazeni jen lidé s trvalým pobytem v obci.
Předností EU je právě volný pohyb osob a služeb, kvuli tomu tam jsme.
Každý nebyl za socialismu schopen splňovat podmínky pro legální získání pracovního povolení, najít si zaměstnavatele, který bude za něj odvádět do ČSSR 1000 USD měsíčně, příjme 2 místní občany do zaměstnání, aby pro cizince mimo EU získal legální pracovní povolení + mu ještě platil plat atd. Vedle toho bylo získání statutu Experta hračka.
Filuto, máte to dnes snadné, zkuste štěstí, vyjeďte, nebojte se. Máte výhodu, můžete se legálně kdykoli vrátit, Vaše děti budou moci studovat, své rodiče můžete navštěvovat, nebo oni Vás. Ani odvody experta nemusíte platit. Cestujte, cestujte, cestujte , ale ne že se budete někde válet u moře, ale hezky pracovat, pracovat, pracovat když to jinak neumíte, tak rukama....
14. 04. 2014 | 14:02

Scarabeus napsal(a):

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde:

Co lidé, kteří se "pohybují" na burze, čekali Singerovu devalvaci koruny k euru?
14. 04. 2014 | 14:10

Taoiseach napsal(a):

Filuta

"Pročpak by s tím asi souhlasili?
No přece proto, že si můžou mlaskat pěkně u koryt v skleněném paláci - stejně jako pan Zahradil. Netýká se to ale jen europoslanců a bruselského politbyra,ale všech politiků obecně."

Se změnou smluv by musel souhlasit EP, ale hlavně by ji musely ratifikovat členské státy, tedy VŠECH 28 vlád a VŠECH 28 parlamentů, což pochopitelně nebudou. Je to vůbec "poněkud zvláštní" uvažování: smlouvy se uzavřou a platí - ale jen do té doby, než se něco z toho přestane někomu líbit a chce to vzít zpátky. Kdyby takhle postupovali všichni, pak se žádné smlouvy uzavírat nemusí, protože stejně nebudou platit.
Zahradil dobře ví, že se změnou smluv nemá šanci, ale píše to sem pro takové ty ne-zrovna-nejchytřejší, co mu to žerou.

Evropský parlament (stejně jako každý jiný) je přímo volený, takže se tam může klidně dostat i negramotný člověk. Konkrétně Martin Schulz je ovšem schopen - na rozdíl od MUDr. Jana Zahradila - mluvit rozumně. Jinak poslanci zvolení v ČR zrovna moc nevynikají, leda tak zlodějnou (IZIP atd.). Že by předseda EP řídil Unii, je samozřejmě blbost, a že by EP "řešil" imigraci, nejinak.
14. 04. 2014 | 14:30

Filuta napsal(a):

Češka

Proč bych měl pracovat v cizině jako manuál?
Já už snad ani netoužím po tom moři, už mě to nebaví.

Co se německých důchodců týká, mám docela obavy.
Jelikož tady vládne ona neviditelná ruka trhu, nemusí být ti češští časem vůbec schopní péči zaplatit. Už teď s tím mají mnozí potíže a nemůžou si důchoďák dovolit.
Holanďani nepatří k nejsympatičtějším národům, takové skrblictví mi není opravdu vlastní.
Jak jsem zjistil, nejde o klišé a pomluvu.
Nechápu, proč bych si měl kvůli sklenici mlíka hned kupovat krávu.
Volný pohyb osob může fungovat i bez EU a bez eura, dalo se to vyřešit v rámci EHS.
Ale ten volný pohyb osob nám přinesl víc negativního nežli pozitivního.
Schopní mohli pracovat v cizině i bez toho, lopatové můžou házet lopatou klidně doma místo Ukáček a my ostatní bychom zůstali ušetřeni nežádoucí imigrace za prací a soc.dávkami.
Díky přiblblým směrnicím EU nemůžeme vyexpedovat Slováky nebo Poláky zabírající poslední volná prac.místa a musíme vyplácet slovenským cikánům dávky, to je druhotný efekt toho vašeho "volného pohybu osob".

Kolik Čechů pracuje v zahraničí? Žádné závratné číslo to určitě nebude.
14. 04. 2014 | 14:48

Filuta napsal(a):

Češka

Jak je vidět, je ten volný pohyb osob pro nás velké "terno". Jen co je pravda.
Kvůli cca 36 tisícům Čechů, kteří nádeničí v zahraničí, musí celý národ strpět nájezdy Ukrajinců, Slováků, Poláků, Mongolů... za prací k nám a s tím spojenou zvýšenou kriminalitu a snížení ceny práce na trhu.


Eurostat je zdrojem informací o českých migrantech
v zahraničí. V letech 2004-2005 pracovalo v zahraničí
cca 36 tis. Čechů, nejvíce v Německu (17 tis), Velké
Británii (12 tis.) a Rakousku (2,7 tis.). Dále je sledován
migrační potenciál v jednotlivých zemích a Česká
republika jej má dokonce nižší než původní členské
státy EU. Vyšší migrační potenciál než země EU-15 má
např. Polsko, Estonsko, Litva a Lotyšsko. V České
republice je všeobecně velmi nízká ochota ke stěhování
v rámci státu a od toho se odvíjí i velmi nízký migrační
potenciál.

Většina migrantů (60,4%) přijala v zahraničí jinou práci,
než na jakou měli kvalifikaci. Čeští migranti vykonávají
v zahraničí především jednoduché, nekvalifikované
práce (70,2%), na vysokoškolské úrovni pracuje každý
šestý. Asi desetina prací vyžadovala středoškolské
vzdělání.
Podíváme-li se na obory, v nichž jsou Češi zastoupeni
nejvíce, jedná se především o administrativu, obchod a
management. Mezi nejfrekventovanější zaměstnání
českých migrantů patří tzv. Process optative, dále pak
pracovníci ve skladech, pomocné síly v kuchyni,
služebné v domácnostech. Většina těchto zaměstnání
nevyžaduje znalost jazyka, proto nejsou konkurenty pro
tamní občany na trhu práce.
http://expak-at.cz/expak/img/uploads/expak1187.pdf
14. 04. 2014 | 15:00

češka napsal(a):

To Filuta
1/ Ukraina není členem EU, takže Ukrainci jsou na našem trhu práce na základě jiných smluvních vztahů.
2/To, že z pracovního trhu vytlačili Cikány je věcí činnosti či nečinnosti našich vlastních vládnoucích elit.
3/ Češi v zahraničí zasávají ty pracovní pozice, na které mají.
Zajímavá je situace např. lékařů a zdravotních sester, kteří mnohdy musí ovládat několik jazyků, protože je jejich základní povinností vysvětlit pacientovi a jeho rodině pacientův zdravotní stav a průběh léčby tak, aby to pacient+rodina pochopili. Nepochopení je vždy vinou lékaře, jeho vzdělání a inteligence , schopnost vyjadřování atd musí být přizpůsobena posluchačům. Situace se komplikuje, jsou li pacienti příslušníky menšin, neb některé menšiny mají specifické, u nás nevídané, choroby a i léky působí na různé rasy různě.
4/ Odchod za prací "na vandr" patří k naší kulturní tradici, stejně jako usazování vandrovnílů u nás. Po 30-ti leté válce byla celá střední Evropa vylidněná, potulovaly se po ní bandy různých individuí.
Město, ve kterém žiji, skoro zmizelo z mapy. Jeden tulák něco ukradl, byl přistižen a dostal na vybranou, šibenici nebo ruinu domu. Zvolil druhou možnost, takže mu dali na vybranou z několika nemovitostí. Jeho národnost nikoho nezajímala.
Kromě tradičních Vlámů, Tyroláků a Švábů se zde začali usazovat i Švédové. Proto za války Němci nemohli Čechy rasově zařadit jinam, než k Němcům a Rakušanům.
14. 04. 2014 | 15:38

Divobyj napsal(a):

Autor
Víc než tři čtvrtiny české veřejnosti nesnáší ODS,coby symbol celkového úpadku této ubohé republičky.
Co vy na to,pane Zahradile?
Já nejsem vy,samozřejmě,ale kdybych byl vy,moc bych se bál.Ona totiž každá hostina jednou skončí.Pak se musí zaplatit účet.
14. 04. 2014 | 16:01

T.Paine napsal(a):

Ano, poslanci ČSSD, ani poslanci TOP 09, KDU-ČSL, ANO, ani kamuflážovaný pseudo-demokrat Zeman, nechtějí připustit závazné referendum o vymazání české koruny z historie českého národa. Nemluvě o placení euro-dluhů hýřivých národů eurozóny na věčné časy. Protlačují euro-protektorát krok za krokem.

ODS? Sklízí své plody za 22 let.

1| Proč poslanci ODS v roce 1992 (tehdy největší strana v parlamentu) nenapsali do ústavy obecné a závazné referendum?

2| Proč poslanci a senátoři z ODS 22 let nepřijali a ani nepodpořili několikrát navrhovaný ústavní zákon o obecném a závazném referendu?

3| Proč poslanec Sněmovny Jan Zahradil z ODS hlasoval 7. února 2002 proti vládnímu návrhu ústavního zákona o referendu?
http://www.psp.cz/sqw/hlasy.sqw?G=28018

Teď už je najednou všechno jinak. Občanská mafiánská strana už je jiná a opět se zaštiťuje občany (když se jí to hodí) při kvazi-soubojích s ostatními politickými gangy. Po volbách skutek utek, voliči a občané přestanou na 4 a 5 let existovat.

Zvolte mě a nás za euro-poslance. V den eurovoleb nezapomeňte sebou 30 Kč a vhodit do urny spolu s lístkem č.20. Kroužkováním se nezdržujte. 2 kroužky z výběru 28 kandidátů zajistí rozmělnění přednostních hlasů pro kandidáta pod 5 % platných hlasů pro kandidátku. Výsledné pořadí trafik je už prakticky předem určené vedením ODS.
14. 04. 2014 | 19:30

Kopance do rance. napsal(a):

Pro ODS platí to co platilo i za komunistů!
Vaše partaj může říkat co chce,něco říká,jiného si myslí a něco naprosto jiného provádí !
Jste pane Zahradile stejně prolhaní,hamižní,prospěchářští a nepřející obyčejným lidem jako vaši totalitní soudruzi, (mnozí ex KSČ, jsou nyní členy vaší povedené sqvadry )!Jen koukáte jak se přiživit na občanech a státu.
Nevěřím vám !
14. 04. 2014 | 23:55

krejčí napsal(a):

Všichni důchodci s českým občanstvím, kteří dostávají slovenský důchod, si přejí Euro, protože z každého důchodu musí platit 200,- Kč bankovní poplatek. A to jenom proto,
že v době rozdělení Československa dělali u slovenské firmy a to bez ohledu na délku
zaměstnání. Tak se dohodli osvícení Klaus a Mečiar.
15. 04. 2014 | 00:38

standa novák napsal(a):

Když se chce pan Zahradil dostat do Europarlamentu, dostávat výplatu v Euro-měně, pak je mu i referendum dobré. Je zajímavé, že ODS nekřičela o referendu v roce 1992, když s mečiarovským HZDS rozbíjela Československo.
15. 04. 2014 | 07:12

M. Hamerský napsal(a):

Tradiční argumentace, které nepřekvapí.

https://www.facebook.com/EuroCoNejdrive
15. 04. 2014 | 14:20

mik napsal(a):

To Filuta
nechodim sem denne ale nedalo mi nenakouknout protoze diskuze o prijeti eura v CR me zajima byt neziju v CR a vlastne by pro mne bylo vyhodnejsi aby bylo euro treba za 40 Kc ...ale polozil jste otazku ano Irsko ani Skotsko skutecne nejsou eurofilove ovsem jasne si uvedomuji ze bez eura a bez EU by se stali Titanicem jiste jsou tu nacionalisticke strany ktere aktivuji treba proti poskytovani socialnich davek pristehovalcum ktere slibuji populisticy praci nezamestnanym irum ale dle meho nazoru kdo tu je treba 10 let nepretrzite jako ja uz neni parazit byt se stane nezamestnany a pobira davky takze nelze hazet vsecny do jednoho pytle protoze za ty roky prispel do irske kasy stejne jako ir co se tu narodil a to se netyka jen Irska tenhle pristup ale vsude kde nacinalisti krici vyzente cizince nakonec k takovemu kroku se uchyluje i Svycarsko a EU by mela vuci Svycarsku zavest nekompromisni tvrda opatreni zavest jim vizouvou povinost a naridit vsem Svycarum pracujicim v EU pracovni povoleni,, jejich referendum je diskriminacni a neslucuje se s volnym pohybem osob v EU takze jako v kazde zemi i v Irsku jsou starny co tak nejak fandi odtrzeni od EU ale nikdo je zase tak moc vazne nebere a Skotsko ? tam je prece jiny problem Skotsko ma dost Velke Britanie a protoze jsou povahove trosku stejne skodolibi vuci UK jako v Irsku tak by jiste udelali vse naopak tzn, Velka Britanie ma libru Skotsko by zavedlo euro Velka Britanie ma mile Skotsko by preslo na km... proste zabomysi valka ale Skotsko by zcela jiste vstoupilo do EU coz pochopitelne UK nechce pripustit proto takove rozbroje mezi Velkou Britanii a Skotskem a to uz nemluvim o Severnim Irsku to by byl dalsi kamen urazu navic podporeny nabozenskym rozbroji mezi protestanty a katoliky a do toho by se vmontovala nechvale proslula IRA zrovna ted na velikonoce ci a vanocni svatky byva v Severnim Irsku obcas dusno,,, ale to je zase vec protestantu a katoliku,,,, takze asi tak a k tomu cukani pred eurem nikoho blbym nenazyvam ale nepapouskujte tu nesmysly ze 3/4 obyvatel CR nechce euro vzdyt tomu neverite ani vy sam kuste se zeptat 10 lidi myslite si ze jen 2-3 budou chtit euro ? Euro nechce ten komu nevadi tunelovani kdo chce bezpracne mit zisky na jinych a kdo mysli stylem po me potopa a zase bych mohl fandit at vydrzi v CR koruna co nejdele protoze az bych mel irskou penzi tak bych byl v duchodu v CR king ,, a ze nadavate na to leceni ? jen se podivejte jak stari nemci jezdi na Kanarske ostrovy na zimu a co tam je ruznych klinik a zubaru atd,,, proc asi ? ale prave spojene Evropske staty by casem mely ziskat stejne pozice jako maji jednotlive staty USA v kazdem plati prece jen odlisne zakony ( osobne to vim treba z Floridy nebo s Hawaie ) ale presto jsou ceny a sluzby zhruba stejne ) a kdyz uz jsme u rozdilu ,,,kolik penzistu pojede na opacny konec mesta v CR jen proto ze tam je neco o korunu levnejsi ,,,
15. 04. 2014 | 19:24

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Němec Václav O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy