Dobré zprávy

18. 11. 2013 | 10:40
Přečteno 2963 krát
Když Otto Jelinek - kanadský velvyslanec a český rodák v jedné osobě – roztrhl se slovy „je to dobrý pro Kanadu, ale taky pro Českou republiku“ žádost o vízum, kterou občané země lípy potřebovali až do 14.listopadu pro vstup do země javorového listu, trvalo to symbolické gesto asi vteřinu. Ale mně v té chvíli došlo, že tím končí více než čtyřletý zápas, který z mého pohledu stojí za podrobnější popis, protože názorně ukazuje, jak může a má fungovat evropská diplomacie.

Když Kanada v červenci 2009 oznámila, že její azylový systém je zneužíván a zavedla vůči České republice vízovou povinnost, obrátila jsem se jako členka Evropské lidové strany na předsedu této nejsilnější frakce v Evropském parlamentu s argumentem, že takový postoj vůči členské zemi Unie považuji za nepřijatelný. Joseph Daul okamžitě vyjádřil naší zemi solidaritu, ale oběma nám bylo jasné, že to nebude stačit. Do mé přesvědčovací kampaně v Evropském parlamentu se zapojil i Václav Havel a postupně jsme pro názor, že rozhodnutí Ottawy nepoškozuje jen bilaterální, ale i širší euro-kanadské vztahy, získali stovky dalších poslanců a 374 z nich v tomto smyslu podepsalo písemné prohlášení (což se mimochodem podaří v jedné desetině případů).

S tuto váhou jsem opakovaně interpelovala Evropskou komisi a získala rovněž podporu předsedy Evropské rady van Rompuye. S každým novým jménem na seznamu odpůrců kanadské vízové politiky jsem posílala výzvu jejím autorům, včetně kanadského premiéra, a také připravovala půdu pro prosazení návrhu, aby Unie přijala automatický mechanismus, který by zaváděl reciproční vízovou povinnost vůči třetím zemím, které ji uvalí na některou ze členských zemí. To se nakonec ve výboru EP pro občanské svobody podařilo a díky novele týkající se nařízení o vízové povinnosti č. 539/2001 nehrozí nebezpečí, že by Kanada nebo jiná země mohla svůj krok tak snadno zopakovat. S textem totiž již souhlasila Rada EU a Evropský parlament jej definitivně potvrdí na plenárním shromáždění hned v lednu příštího roku.

Kanada se tak po čtyřech letech dostala do situace, kdy jí hrozilo velmi rychlé zavedení víz pro její občany cestující do jakékoli země Evropské unie, a rozhodla se svou politiku změnit. V té vteřině a jednom dokumentu, který kanadský velvyslanec roztrhl, jsou ale měsíce práce a množství dopisů a analýz. Pro mě osobně je to nejen zadostiučinění, ale i jasný argument, že pro Českou republiku je členství v Unii výhodné a že ji posiluje. Pokud někdo tvrdí, že bychom dokázali Kanadu zahnat do rohu (a v diplomatickém slova smyslu opravdu o nic jiného nejde) sami, nezaslouží si brát vážně.

A ještě jedna věc stojí za zmínku: mé osobní uznání patří někdejší české velvyslankyni při EU Mileně Vicenové, která dokázala na naši stranu získat ostatní stálé zástupce členských zemí, kteří byli ochotni akceptovat naši nejsilnější zbraň, totiž odkládání ratifikace pro Kanadu důležitých vzájemných smluv. Za totéž se sluší poděkovat i tehdejšímu místopředsedovi zahraničního výboru Poslanecké sněmovny Janu Hamáčkovi, který zmíněnou strategii přijal za svou na národní úrovni a čeští poslanci odložili ratifikaci dohody o letecké dopravě s Kanadou. Jinými slovy se v našem národním zájmu spojily nejen členské země Unie, ale i reprezentanti různých domácích politických stran. A to je myslím pro občany také dobrá zpráva.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Martin1 napsal(a):

Zuzana Roithová
Paní Roithová snad si nemyslíte, že Vám uvěříme, že zrušení víz je vaše zásluha?
To vám spíš uvěřím, že se každé ráno probudíte a jen tak na boso roztáčíte pro nás Zeměkouli.
18. 11. 2013 | 10:56

Baba Jaga napsal(a):

Nu dobrá - tak nám znovu zrušili víza do Kanady, možná i trvale. Kdo tam chce či musí, toho to potěší.
A Ty další dobré zprávy, paní Roithová? Či alespoň jedna?
18. 11. 2013 | 11:08

Xaver napsal(a):

No fajn. Kanadu jste zmákla. Ale co ti pitomci u nás ?
Co uděláte s nimi ?
18. 11. 2013 | 11:17

Sch napsal(a):

Končíte větou, že je to pro občany dobrá zpráva. Otázkou je, jak dlouho, respektivě za kolik koupíme kanadský dolar, dejme tomu-bratru, za dva roky.
Myslím, že z těch kdo pracují za Kč se sotva najdou zájemci o turistiku (včetně Kanady).
18. 11. 2013 | 11:22

Láďa napsal(a):

Když Otto Jelinek - kanadský velvyslanec a český rodák v jedné osobě – roztrhl se slovy „je to dobrý pro Kanadu, ale taky pro Českou republiku“
______________
Souhlasím pouze s první částí: "Je to dobrý pro Kanadu". Pokud mně někdo nechce a dává to najevo například tím, že omezuje moje možnosti se k němu dostat, tak se k němu necpu. Je to především jeho problém, ne můj!
18. 11. 2013 | 11:24

Martin1 napsal(a):

Zuzana Roithová
Poděkovala jste skoro všem, jako kdyby jste dostala vy za ta zrušená víza "OSKARA", ale v tom případě tam někdo chybí - správně "Černý cikán".
Oni tam přestali jezdit. Děkujeme vám naši Romové - podle filmových dokumentů jste tam odjížděli právě tací, které chceme mít tady u nás - jste tu doma.
18. 11. 2013 | 11:26

Dasa napsal(a):

Špatná zpráva je že jste se dostaly do parlamentu a při stavu této země se nestaráte o lidi ale staráte o černopr......., takže nějaká Kanada je mi ukradená. Jedině - že by - nechcete i s KDU-ČSL emigrovat?
18. 11. 2013 | 11:30

zemedelec napsal(a):

Paní Roithová.
Jásáte předčasně.
Do půl roku,buď máme víza zpátky,nebo jiné opatření.
Po těch úrodných sedmi letech vlády pravice,budou odjíždět nejen Romové,ale i naši bílý občané k vůli jejich štědrým sociálním dávkám,Popřípadě ti,které vyhostí Anglie.
18. 11. 2013 | 11:31

kdy to skončí? napsal(a):

paní Roithová, děláte z EU socialistický paskvil a víza do Kanady to nezachrání.Bez EU a jeho přikazující regulace si nedojdeme ani na OO když budeme cítit potřebu.Neuvěřitelnou změtí obrovských nesmyslů, kterou za platy o kterých nemá většina lidí ani ponětí budujete, pohřbíváte vše dobré co se kdy dokázalo udělat a jako Babiš koblihu,vy předhodíte víza.Ani nemohu věřit že jste byla ministryně.Ve Francii se vládnutí pomateného socialisty vymyká kontrole tak, že proti němu jdou už i státní zaměstnanci a vy hovoříte o vízech jako kdyby se nechumelilo a k tomu zakážete doma pěstovat i mrkev.Vy chcete vládnout z Bruselu EU a bojíte se doma vypěstované zeleniny která nebude vypěstovaná ze semen neschválených EU?nechcete se předčasně vrátit domů na svoji farmu a srovnat si myšlenky?Je strašné co dokážete za peníze !
18. 11. 2013 | 11:32

komunista z Lehman Brothers napsal(a):

Proč bychom měli chtít " zahánět někoho do rohu " ?
Kanada měla své důvody, proč zavést ta víza, pouhá pomsta je pak výrazem primitivního vnímání a vyhodnocování skutečnosti, ta příčina leží jinde než v Kanadě.

Máte zvrácené myšlení - co se týká politiky, snad to včas pochopí i vaši voliči.
18. 11. 2013 | 11:40

resl napsal(a):

měla jste napsat, že pro komouše jste opravdu, ale opravdu nemínila hnout prstem a tak ať vám nepíšou, protože jejich obzor stejně končí na konci zadělaného dvorku od slepičinců.
18. 11. 2013 | 12:29

Martin1 napsal(a):

resl napsal(a):
měla jste napsat, že pro komouše jste opravdu, ale opravdu nemínila hnout prstem a tak ať vám nepíšou, protože jejich obzor stejně končí na konci zadělaného dvorku od slepičinců.
18. 11. 2013 | 12:29
--------------
Vy tedy umíte ale nabídnout dobrý aperitiv k obědu!
Ale zase se mýlíte, komunisté - to byla jediná skupina obyvatelstva, která mohla jezdit i na západ a dokonce tam jezdily i jejich děti na studie. Měli tedy přehled a rozhled - ale jen pro sebe. Ve slepičincích jsme tu zůstávali jen ti stále jen "DOMÁCÍ" - odbojáři vašeho typu i takoví jako já, kteří poslouchali vyprávění těch komunistů, záviděli jim jejich oblečení z devizové ciziny a oni nám pak za odměnu sdělili, že tam byli jedni z posledních žijících, že už slyšeli při odjezdu, jak se to tam celé hroutí!
18. 11. 2013 | 12:40

Kelt napsal(a):

Kanada pro naše Cikány byla země zaslíbená a "neomezených možností".
Pobýt tam několik měsíců na bohatých dávkách a při návratu vyfasovat nevybrané dávky doma,to bylo terno.
Že je tam nalákaly možnosti se takto zabezpečit,to u nich nic neobvyklého.
"Svoje práva"znají lépe,než erudovaní právníci-povinnosti číst neumí.
Kolik se jich naučilo jazyk a začalo tam pracovat statistiky neuvádějí.
Je holou skutečností,že změna azylových podmínek v Kanadě bude znamenat jediné-naši milí nepřízpusobiví se budou muset poohlédnout jinde.
18. 11. 2013 | 13:05

důchodce napsal(a):

Opravdu zajímavé čtení. Prozrazuje inteligenci přispěvatelů. Dr. Roithová napíše, jak to bylo, co vedlo ke zrušení vízové povinnosti. Nic více, nic méně. Ovšem pro vás některé je největší prohřešek její KDU-ČSL. Kdyby to byl někdo z vám "milé" strany, pochybuju, že by tyto příspěvky vznikly.
Nikdy do Kanady nepojedu, nikdy ani jinam. Přesto děkuju dr. Roithové za její snahu. Pro mě je její členství kdekoliv nepodstatné. Ona nemůže za prohřešky v EU. Nenávist a urážky směřujte do vlastního svědomí. Děkuji.
18. 11. 2013 | 13:13

resl napsal(a):

Martin1,
vojáci, celníci, ani příslušníci snb nikam nesměli. v ksč bejt museli. proto si vybíjeli zlost na každém, kdo dostal, /podlatil, známosti/ příslib a na hranicích jej ponižovali, jak mohli.

důchodce,
díky za poctivý pohled, měli by se stydět.
18. 11. 2013 | 13:21

taffy napsal(a):

paní Roithová, Vy máte smůlu - jste rozumná vykonná a pracovitá dáma, navíc nespojená s nějakými zločiny.
Držím Vám palce
18. 11. 2013 | 13:22

křemílek napsal(a):

Cigáni už jste měli mít zbaleno a tradá za velkou louži! Kanada potřebuje stále zručné dřevorubce a vy máte alespoň praxi že ovládáte mačetu ! To pak půjde i ze sekerou snadněji ! Přeji vám miláčkům národa českého štastnou cestu !
18. 11. 2013 | 13:26

Dalimír napsal(a):

Dobrá zpráva slavná paní poslankyně ,cigáni už balej !
18. 11. 2013 | 14:37

Martin1 napsal(a):

resl 13:21
Ano s těmi ozbrojenými složkami máte pravdu. Dnes je nechají vycestovat a pak je odposlouchávají a sledují elektronicky i za hranicemi a získají buď rovnou od nich dobrovolně informace, nebo je vytěží nedobrovolně - elektronicky a získají ještě mnohem více. Ve všem je postup.:) Dnes se sledují i vrcholní politici mezi sebou a pak se hádají kdo jen málo a kdo víc a dohodnou se, že si ty informace budou také vyměňovat - je to takové "rodinné porno".
Pane Resl musíte uznat, že v těch komunistických "sledovačkách" jsou už dávno díky technice původní rudí pozadu a i v tom je západ předstihl a nepřítele vidí za každým stromem a když tam není, tak ho tam namalují, aby na to mohli uvolnit nějakou korunu - pardon dolar.
18. 11. 2013 | 15:02

resl napsal(a):

Martin1 : Ale zase se mýlíte, komunisté - to byla jediná skupina obyvatelstva, která mohla jezdit i na západ
Ano s těmi ozbrojenými složkami máte pravdu. Dnes je nechají vycestovat a pak je odposlouchávají a sledují elektronicky
---------------------------------------
vaše názory o sledování nemají nic společného s nemožností cestovat, což vám nevadí abyste úmyslně nekalil vodu. Takže raději k věci, jestli se vám chce. Až budeme mít blog "já o koze, vy o voze," můžete své vědomosti uplatnit v plné šíři.
18. 11. 2013 | 15:46

Arnie napsal(a):

Paní Roithová, díky za zajímavé informace a za aktivitu ve prospěch zrušení viz do Kanady.
Kanada je krásná země, stojí za to ji vidět a čím jednodušší to bude, tím lépe.
18. 11. 2013 | 15:56

Martin1 napsal(a):

resl napsal(a):13:21
Martin1,
Resle napsal jste:
vojáci, celníci, ani příslušníci snb nikam nesměli. v ksč bejt museli. proto si vybíjeli zlost na každém, kdo dostal, /podlatil, známosti/ příslib a na hranicích jej ponižovali, jak mohli.
--------------
Já na to reagoval - dal jsem vám za pravdu a popsal dnešní stav - rozvinul dále debatu (to se vám už nehodilo):

Martin1 napsal(a):
resl 13:21
Ano s těmi ozbrojenými složkami máte pravdu. Dnes je nechají vycestovat a pak je odposlouchávají a sledují elektronicky i za hranicemi a získají buď rovnou od nich dobrovolně informace, nebo je vytěží nedobrovolně - elektronicky a získají ještě mnohem více. Ve všem je postup.:) Dnes se sledují i vrcholní politici mezi sebou a pak se hádají kdo jen málo a kdo víc a dohodnou se, že si ty informace budou také vyměňovat - je to takové "rodinné porno".
Pane Resl musíte uznat, že v těch komunistických "sledovačkách" jsou už dávno díky technice původní rudí pozadu a i v tom je západ předstihl a nepřítele vidí za každým stromem a když tam není, tak ho tam namalují, aby na to mohli uvolnit nějakou korunu - pardon dolar.
18. 11. 2013 | 15:02

Vy jste tedy na to reagoval:

resl napsal(a):
Martin1 : Ale zase se mýlíte, komunisté - to byla jediná skupina obyvatelstva, která mohla jezdit i na západ
Ano s těmi ozbrojenými složkami máte pravdu. Dnes je nechají vycestovat a pak je odposlouchávají a sledují elektronicky
---------------------------------------
vaše názory o sledování nemají nic společného s nemožností cestovat, což vám nevadí abyste úmyslně nekalil vodu. Takže raději k věci, jestli se vám chce. Až budeme mít blog "já o koze, vy o voze," můžete své vědomosti uplatnit v plné šíři.
18. 11. 2013 | 15:46
-------------

Sestavil jsem vám to pěkně za sebou, aby vám to dalo smysl. Schovejte si zvou kozu - myslím, že máte páreček a vůz žádný a "Nerušte mých kruhů"
18. 11. 2013 | 16:09

resl napsal(a):

popsal dnešní stav - rozvinul dále debatu (to se vám už nehodilo)
--------------------
ne, nehodilo, "nehodilo" si nahraďte odváděním řeči "o koze."
18. 11. 2013 | 16:14

Martin1 napsal(a):

Ale vždyť prvotně nebyla žádná řeč o těch celnících a vojácích esmbácích - to jste sem přinesl vy pane Resl a já v tom tedy pokračoval.
Jste to vy, který si upravuje vždy debatu podle svého. Vždy to skončí, že jsou zde samí lenoši, atd. Je vás tady asi 5 a kdyby jste nebyli, tak to můžeme rozpustit. Tolik žluči na čtverečný milimetr obrazovky - to se jinde nevidí.Já mám proti tomu sérum - humor a do sluchátek dobrou hudbu, ale vám osobně by to mohlo škodit na játra. Šetřete se - bez vás by to fakt nebylo ono.
Vím, že jste zdvořilý, že si to po sobě přečtete a omluvíte se.
Tak si také poslechněte, hned vám bude připadat svět lepší:
http://www.youtube.com/watch?v=ts6cWoOV-ig
18. 11. 2013 | 16:27

buldatra napsal(a):

Mám pocit, že se unáhlili.
Ještě to bude Kanaďany mrzet.

Ale na druhé straně, člověk se furt učí.
18. 11. 2013 | 17:13

Martin1 napsal(a):

resl
Dlouho žádná omluva nepřichází. Nepište nic dlouhého. Stačí tak 15 vět, že jste si to po sobě přečetl, že jste pochopil, že už budete hodný, nebudete lidem nadávat do komoušů a že dnes budete večer klečet od 20 - 22 hodin. To úplně stačí.
Vždyť jsme lidi.
18. 11. 2013 | 17:16

Martin1 napsal(a):

"Pro mě osobně je to nejen zadostiučinění, ale i jasný argument, že pro Českou republiku je členství v Unii výhodné a že ji posiluje. Pokud někdo tvrdí, že bychom dokázali Kanadu zahnat do rohu (a v diplomatickém slova smyslu opravdu o nic jiného nejde) sami, nezaslouží si brát vážně."
Fakta:
Od července 2009 jste při návštěvě Kanady museli požádat o vízum až do dnes - to je nějaké vítězství?
18. 11. 2013 | 18:32

fafnir napsal(a):

martin 1
Odkdy předvoj dělnické třídy bere za urážku,jsa nazván komoušem.Vždyť jste na to hrdí a vy hned klečet na hrachu.
A zvláště pikantní je,cituji:"Ano s těmi ozbrojenými složkami máte pravdu. Dnes je nechají vycestovat a pak je odposlouchávají a sledují elektronicky".
Však by předvoj dělnické třídy rád sledoval elektronicky.Ale jaxi nebylo co,mobily nv budoucnu, internet v nedohlednu,na to aby nám zašívali do košil čipy,byly čipy nedostatkové.Tak jste se vy předvojové dělnické třídy a pracující inteligence(je to dost korektní?) spokojili s odposlechem normálních telefonů,rušením podvratných stanic(za tu jste považovali i kde co,BBC,Hlas Ameriky ,Svobodnou Evropu,Deutsche Welle,dokonce v 60 a 70 letech i Laxik.No a když jsme jeli ven na závody do Aůp,vždy s námi byl nenápadný cizí činovník,a ten holt nahrazoval elektronický odposlech.A ještě jste musel po návratu vyplňovat blankety o styku s emigranty.Samozřejmě jsme žádného nikdy nepotkali.
18. 11. 2013 | 18:33

Martin1 napsal(a):

Nevím, zda jste mne pochopil, zda mne vůbec chápete? Nechám to tak. Od té doby, kdy jsem se dozvěděl, že jste nemocný, tak to nějak neumím se s vámi hádat. Přeji vám pevné zdraví. Vždyť jsem psal v podstatě to samé, co píšete vy. Že na co dříve potřebovali lidi, tak dnes mají techniku a protože západní technika je daleko na větší úrovni, tak je to svádí poslouchat kde co.
Mějte se pěkně.
18. 11. 2013 | 18:57

Medikolo napsal(a):

Paní Roithová,

jediná dobrá zpráva z úst klerikála může být ta, že se vaše Církev mamonu vrací do lůna Kristovy církve a VRACÍ MAJETEK VŠEM, z nichž a z jejichž předků jej vymámila A ŽE SE OMLOUVÁ za kacířské okrádání a olupování Českého národa i národů jiných, a že se omlouvá za činy pokřtěnců, kteří se o očistu Církve pokusili zdola, zevně.. za komunisty.

On totiž i Gottwald byl pokřtěný katolík.. zhnusený katechety a činy prelátů.. že se nakonec choval jako katolický arcibiskup z doby, kdy vaší církvi lidé věřili každou hloupost a každou lež a ve jménu vaší Církve páchali ty nejhorší zločiny.. samozřejmě ve jménu univerzálního dobra..
19. 11. 2013 | 18:50

Medikolog napsal(a):

A ke Kanadě, paní Reuthová, dobře, žijí tam emigranti a mají v Evropě příbuzné s čs. cestovními pasy; ale diplomatický personál cestuje na DP a na ně se víza nevztahovala.. a pro toho, kdo jede jedenkrát za život do Kanady na jednu ze svých adrenalinových dovolených, jde o nepodstatnost.

Ale nebudu nespravedlivý, blahopřeji vám, paní Roithová, ke zrušení vízové povinnosti pro čs. občany do Kanady, což je mě osobně na dvě věci, stejně jako asi naprosté většině v Čechách žijících Čechů. Zrušte raději se socdemáky zločinnou církevní loupež krycím jménem Církevní restituce! TO BUDE SKUTEČNÁ ZÁSLUHA o ČR a o Český národ! To doopravdy ocením.
19. 11. 2013 | 19:14

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza C Cimburek Ludvík Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav O Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy