Jak baviči ovládli svět a proč potřebujeme strategii úniku – vysvětluje podtitulek absurdně zábavné knížky Celebrity od Mariny Hyde, mladé sloupkařky britského deníku The Guardian, která na slavné baviče zaostřuje týden co týden už jedenáct let a dostala za to v roce 2010 cenu „Sloupkař roku“. Pod nálepkou „celebokracie“ hromadí stovky samolibých sebestředných projevů slavných herců a zpěváků pletoucích se do politických, ekonomických, vědeckých a zdravotních problémů a krizí, které „řeší“. A ne jen sami za sebe, nýbrž „za celý svět“, jak radil Richard Gere palestinským voličům, aby využili svého demokratického práva a šli všichni volit. (Uposlechli ho a tak máme dnes Hamas).
Připusťme, že na autorských zákonech je sporné, zda by copyright měl být chráněn až do třetí generace dědiců. Že navrhovaný americký internetový zákon je drastický a svobodné tvorbě nepříznivý. A že v internetovém informačním mišmaši se autorská práva dají uhlídat jen omezením informační svobody.
Evropská unie se začíná drolit na dvou opačných okrajích. Odchod Británie do nějaké obchodně přidružené role typu EFTA je už jen otázkou času, než Cameronovi dojde, že sny o vlivu Británie v EU jsou sebeklamy. Jím vetovaná fiskální unie s apetitem na vyrabování londýnské City si bez britské účasti vytváří novou dohodu, v níž právo veta přestane existovat a jejíž ustanovení hodlá „začlenit co nejdřív do právního rámce EU“. Čili nesouhlasící členy vyrabovat zadními vrátky. Pro Británii tím padají poslední iluze, že EU se ještě řídí nějakými pevnými pravidly, podle nichž by se ještě dala předstírat hra na členství. Cameron se to ještě snaží zastavit právně pevným argumentem, že tato nová dohoda nemá právo používat institucí EU bez souhlasu všech jejích členů, čili jeho. Jenže o to se s Merkozym a Romposem (kteří k nim všem mají svoje klíče) může na vlastní útraty hádat u Evropského soudního dvora, který si také dělá zákony, jak se mu líbí. Nebo si rovnou stěžovat na lampárně v Hlušovicích.
Představme si politickou stranu s programem bezplatného bydlení, jídla, šat, botů a třeba ještě nábytku. Představme si, že taková strana voličům dokonale vysvětlí, že na tyto bezplatné věci a služby mají morální právo, protože na nich někdo nepřiměřeně a nemravně vydělává. Že ona je ta jediná, která zaručí ty správné lidské a občanské svobody a zatočí s korupcí a státním mrháním. Získá si takovou popularitu, že vyhraje volby, sestaví vládu a dá se do zavádění svého programu. Výsledkem bude krach všech zbezplatněných oborů, protože se jimi nikdo neuživí. Tvůrčí, pracovití a podnikaví lidé z nicht odejdou a ony zaniknou.
Český národ je požehnaný mezi národy, neboť z něho vzchází nový Spasitel. Spasitel křesťanství, církve, národa a demokracie. Musí být přinejmenším znovuzrozením bratra syna Božího, jehož Otčím jej k nám musel seslat, aby zde vysvětlil, co je hřích a co znamená pojem „bez hříchu“. Jak jinak by mohl vědět se stoprocentní jistotou přesahující víru, že na rozdíl od všelijakých hříšných Mojžíšů, Šalamounů a Davidů, kteří se jako my všichni „pohybovali po sinusoidě“, byl Bohočlověk Ježíš jedinou bytostí zcela bez hříchu?
Bigotnost je psychická choroba a antisemitismus je její nejvyhraněnější formou. Píše ve stoosmdesátistránkové psychologické eseji „Anti-Semitismus, a Disease of the Mind“ jeden z předních amerických psychiatrů Theodore Isaac Rubin, bývalý prezident Amerického institutu psychoanalýzy. V psychologické profesi se proslavil už od sedmdesátých let zkoumáním sebenenávisti jako kořene mnoha psychických poruch. Vychází z biblického maxima „milovat budeš svého bližního jako sebe sama“ a dokazuje na případu za případem, že sebenenávist a nedostatek sebeúcty je kořenem většiny chorobných projevů bigotnosti a nenávisti k druhým. Tedy i antisemitismu.
Transakce evropských finančních institucí by nás mohly bavit jako fraška potulných komediantů, kdyby na jejich konci nehrozil ekonomický krach celého kontinentu. Nám daně platícím Evropanům před nosem žonglují miliardami eur, aniž bychom si k nim mohli přičichnout, tím méně si za ně něco koupit. Vyzkoušejme si jen tak pro legaci, zda se tomu dá rozumět.