Jak vznikal Tančící dům a proč právě v Praze (9)
Jak Tančící dům inspiroval Franka při tvorbě Guggenheimu v Bilbau a jak možná vzniklo u Tančícího domu spoluautorství Franka s Vladem. A také jak se souběžně s vývojem západního kapitalismu začala měnit atmosféra v oblasti podnikatelských a mezilidských vztahů v ČR a jaký vliv měl vývoj kapitalismu, a stále má, na investiční aktivity ve vývoji téměř všech městech světa.
Jak vznikal Tančící dům a proč právě v Praze (8)
Tentokrát o tom, jak probíhala obtížná komercializace budovy v rámci hledání spolehlivých nájemníků v oblasti veřejných služeb a jak se stavební profese adaptovali novým podmínkám. Ale také o tom, jak se Tančící dům objevil v učebnicích dějepisu, získal mezinárodní ocenění a stal se symbolem a ikonou Prahy.
Jak vznikal Tančící dům a proč právě v Praze (7)
O tom, jak jsme po získání územního rozhodnutí a stavebního povolení začali pracovat na tom, jak dům postavit. Jak jsme hledali nový způsob výběrového řízení na dodavatele a jaký byl výsledný přístup ke konstrukci obou věží a pláště budovy pomocí programu Catia adaptovaného pro architekturu Jimem Glymphem.
Jak vznikal Tančící dům a proč právě v Praze (6)
Jak se z vášnivé debaty narodil dnešní návrh a jak jsme zápasili nejen se zastaralými předpisy, ale také se širokou negativní kampaní profesionální elity, a jak jsme se jako odpověď na kritiku snažili o maximální transparentnost vůči občanům v mnoha prezentacích - např. v Mánesu a v Martinickém paláci. A nakonec o tom, jak jsme se snažili dům pronajmout, aby se investice vyplatila.
Jak vznikal Tančící dům a proč právě v Praze (5)
Proč Catia, tehdy úplně nová počítačová metodologie tvorby stavebních výkresů, umožnila spolupráci mezi třemi navzájem se lišícími stavebními praxemi – českou, holandskou a tou, která byla běžná v USA, a jaký důsledek to mělo pro vzhled domu.
Jak vznikal Tančící dům a proč právě v Praze (4)
O tom, jak vznikla vzrušující a rozsáhlá debata o dalším průběhu designu, jaké byly první kroky a první reakce, ale také o tom, jak nakonec pomohl Jim a jeho adaptace programu Catia uniknout ze slepé uličky.
Jak vznikal Tančící dům a proč právě v Praze (3)
Proč nemůžeš být doma prorokem? Kdo a jak ti pak pomůže? Jak si Frank oblíbil Vlada a co si o tom myslel šéf u investora?
Jak vznikal Tančící dům a proč právě v Praze (2)
O tom, jak jsme identifikovali investiční lokace v Praze, kdo rozhodl o lokaci pro Tančící dům, komu a jak pomohl Vlado Milunić svým plánem a proč došlo k výběru Gehryho?
Jak vznikal Tančící dům a proč právě v Praze (1)
Pro čtenáře, které zajímá, jak se Praha rozvíjí, a co se v Praze staví, přináší první text mého blogu v několika dílech mé osobní svědectví, zkušenosti a také vzpomínky členů týmu, který Tančící dům na Rašínově nábřeží koncipoval a zrealizoval.
O autorovi
Paul Vincent Koch byl v období let 1997-2002 ředitelem společnosti ING Real Estate Development v České republice. V letech 2002-2009, působil jako ředitel ING Real Estate Development ve Francii.
Narodil se 28. 12.1949 v Paříži, část svého dětství a dospívání však strávil v bývalém Československu. V osmnácti letech se přestěhoval do Nizozemska za svým otcem. Po studiích na Technické univerzitě v nizozemském Delftu, a na Amsterdamské univerzitě, pracoval pro město Rotterdam, a to na projektech revitalizace některých městských částí a následně též jako konzultant v oblasti městského rozvoje v Paříži. V průběhu své profesní kariéry působil v různých manažerských funkcích v řadě dalších zemí a věnoval se také pedagogické činnosti.
V Praze se Paul Vincent Koch podílel např. na vzniku komerčního centra Anděl nebo Tančícího domu. Působí jako propagátor myšlenky finančně dostupného bydlení, které se zaměřuje na cenově přijatelné řešení bytové otázky pro střední třídu. Je ženatý a má tři dospělé děti. Rád vaří, zajímá ho umění, literatura a historie. Je schopen komunikace v češtině, holandštině, angličtině a francouzštině, ale dorozumí se i němčině a italštině.