Kdo je Barack Obama

27. 10. 2008 | 11:07
Přečteno 27140 krát
Pokud bude 4. listopadu novým americkým prezidentem zvolen Barack Obama, stane se tak z větší části (řekněme 60 procent) proto, že Američané zkrátka nechtějí, aby jim další čtyři roky vládl republikán.

Z podstatné části (zbylých 40 procent) k tomu ale také přispěje fakt, že demokratický senátor z Illinois je v mnoha ohledech mimořádným politickým zjevem.

Kdo tedy je Barack Obama?

1. Barack Obama jsou ambice
Vypráví se, že už v dětství pojal Obama plán stát se prezidentem USA. Důvěryhodnější svědectví založená na výpovědích politických souputníků dokládají, že jeho politickou kariéru od počátku provází troufalá nespokojenost s již dosaženým.

Když se v 90. letech stal členem illinoiského Senátu, od počátku dával svým kolegům i konkurentům najevo, že má namířeno někam jinam, do washingtonského Kapitolu. Neuběhly ani dva roky od jeho zvolení mezi stovku amerických senátorů a Obama odstartoval prezidentskou kampaň.

Obamova politická kariéra jako by byla od počátku narýsována s očekávaným vyvrcholením v Bílém domě, nebylo v ní místa pro omyly a její hlavní aktér kráčel za svým cílem bez zakopnutí i mrknutí oka.

2. Barack Obama je nezkušenost
Demokratický senátor je zřejmě nejméně zkušeným politikem, který několik desetiletí zpátky stanul krok od Bílého domu. Na rozdíl od někdejších prezidentských kandidátů (jako byli třeba Jimmy Carter, Ronald Reagan či Bill Clinton), s nimiž sdílel nulovou zkušenost se zahraniční politikou, Obama nemá absolutně žádnou zkušenost ani z exekutivy (tři zmínění politici zastávali před zvolením prezidentem funkce guvernérů).

Obamovi kritici tvrdí, že jedinou institucí, kterou ve svém dosavadním životě řídil, byla právnická revue na Harvardově univerzitě. Mají pravdu.

3. Barack Obama je manažer
Jestliže to, zda je Obama schopen vést velkou politickou instituci, se teprve musí ukázat, jisté je, že si umí velmi dobře vybrat tým spolupracovníků a s jeho pomocí uřídit obří štáb.

Obamova předvolební kampaň je mašinérie, která funguje s dech beroucí spolehlivostí. Na rozdíl od Hillary Clintonové a Johna McCaina, dvou daleko zkušenějších konkurentů, na něž narazil, jeho nejužší kruh ani jednou nepostihly vážné vnitřní rozepře. Kdykoli se jeho kampaň dostala do potíží, Obama dokázal zachovat klid, dodat spolupracovníkům pocit jistoty a v rychlé a efektivní diskusi s nimi se dobrat případných korekcí.

4. Barack Obama je intelekt
Demokratický kandidát na prezidenta patří bezpochyby k nejinteligentnějším uchazečům o post v Bílém domě za poslední půlstoletí. Jeho excelentní studijní výsledky a vůbec schopnost prodrat se z velmi bezútěšné sociální situace mezi politickou elitu jsou tou méně důležitou složkou tohoto argumentu.

Obama během dvouletého předvolebního boje především prokázal, že je schopen se nesmírně rychle učit a zorientovat se v otázkách, s nimiž dříve sotva kdy přišel do styku. Posuzováno na základě jeho vystoupení v posledních týdnech a měsících, je možné říct, že s přihlédnutím k jeho nezkušenosti ovládl na solidní úrovni velkou část zahraničně politických a hospodářských problémů.

5. Barack Obama je liberál
Velkým problémem Obamy je rozpor mezi jeho slovy a činy. Zatímco z programových deklarací poslední doby byste těžko vyčetli, že před vámi stojí (v amerických podmínkách) ostře levicový kandidát, jeho politické skutky nasvědčují právě tomu.

Obama byl až dosud jako senátor zastupující ve Washingtonu stát Illinois kromobyčejně spolehlivým strojem hlasujícím pro všechny levici milé návrhy. Co je z hlediska budoucnosti (kdy by jako prezident mohl mít proti sobě demokraty ovládané obě komory Kongresu) ještě víc varující, postavit se v některé z důležitých otázek partajní ortodoxii demokratů bylo pro Obamu zapovězeným hříchem.

6. Barack Obama je pragmatik
Obamovi nedělá větší potíž porušit dané slovo. Činí tak často s chladnokrevností a samozřejmostí, která i v politice zaskočí. Nejviditelnějším příkladem byl zřejmě jeho postoj k financování předvolební kampaně. Zatímco ještě zkraje jara tvrdil, že v souhře s protikandidátem přijme po oficiálním získání stranické nominace veřejné fondy a s nimi spojená omezení, uprostřed léta tento svůj postoj popřel.

O jak prozíravé rozhodnutí šlo, ukázaly čtyři říjnové týdny, kdy si – v závislosti na státu – dokázal koupit čtyř až sedminásobek reklamního prostoru svého konkurenta. (Podle jiné statistiky je Obama letos ve výdajích na reklamu třetí nejvíce utrácející americkou „firmou“ – hned po telekomunikačních gigantech AT&T a Verizon. Míň než on utratila za propagaci i Coca-Cola Company.)

7. Barack Obama je řečník
Od dob Billa Clintona neměla americká politika tak mimořádného řečníka. Obama dokáže hovořit k davům s přesvědčivostí církevního kazatele. Své rétorické mistrovství přitom umí obléknout do velmi různých kabátů.

Ve vnitrostranické fázi předvolebního boje hovořil vášnivě o sobě jako symbolu nové politiky, která ukončí hořké stranické rozdělení. Na sklonku léta dal svůj řečnický um do služeb daleko míň povznášejícího představování jednotlivých politických návrhů. Poslední předvolební týden, jak o víkendu avizovali jeho stratégové, bude v tomto návratem na začátek.

8. Barack Obama je symbol
Sám demokratický kandidát se v jedné ze slabších chvil své kampaně uchýlil k výroku, že nevypadá jako všichni ti prezidenti na amerických bankovkách. To, že by se Obama stal vůbec prvním Afroameričanem v Bílém domě, je nepochybně průlom. Pro dnešek a budoucnost však nejde o tu nejpodstatnější symboliku.

Barack Obama se v daleko důležitějším ohledu stal symbolem Ameriky, která se teprve stává skutečností. Té, v níž bělošské obyvatelstvo tvoří menšinu. V níž ostatní „menšiny“ jako především ta hispánská hrají rovnocennou roli. Té, proti níž s vehemencí sobě vlastní ve své poslední knize „Kam kráčíš, Ameriko“ zaútočil Samuel Huntington. Té, která už nefunguje tak dokonale jako tavící kotlík, ale spíš jako koalice různých tváří.

9. Barack Obama je klid
V tak spletité situaci, jako je dvouletý boj o prezidentský úřad, je těžké až nemožné hledat jeden důvod, pro který někdo nakonec zvítězí. Kdybych však měl u Obamy jmenovat skutečně jen jeden, pak by to byl klid a rozvaha, které zachoval a vyzařoval v době finanční krize.

Její propuknutí spadlo shodou okolností časově do okamžiku, kdy masa voličů, která politiku během čtyř let mezi volbami v podstatě nesleduje, začala věnovat předvolebnímu boji pozornost. A byla především zvědavá, kdo že to ten Obama vlastně je a zda je možné mu svěřit prezidentský úřad. Odhlédnuto od konkrétních návrhů a stanovisek, Obama působil jako ten, jehož nějaká krize nerozhází, ví, co chce a ví, jak toho dosáhnout.

Byl to okamžik, kdy se pro podstatnou část nerozhodnutých voličů stala představa Obamy jako prezidenta představou přijatelnou. V roce, kdy pro Američany vše republikánské smrdí, to byl zároveň okamžik, kdy se Obama rozhodujícícm způsobem přiblížil vítězství.

10. Barack Obama je příslib
Jen párkrát za století je Amerika v takovém očekávání nového politického začátku jako letos. Barack Obama, jak vyplývá z výše uvedeného, je příslibem, který se svou potencialitou tomuto očekávání vyrovná. Obama se může stát velkým prezidentem.

Tak jako stojí na jedné straně této obamovské rovnice příslib, je na druhé straně risk. Američané málokdy v historii riskovali svým hlasem tolik jako tentokrát v případě Obamy.

Přihlédnuto k tomu, čím vším si Spojené státy posledních osm let prošly, co si o směřování své země a politiky Američané myslí, je těžké se divit, že se v úterý 4. listopadu chystají takovému risku říct ano.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Neopřemyslovec napsal(a):

Jisté je jedno. Obama nepřežije celou presidenské období. USA vždy vládli je bílý! Život pod barevným presidentem je příšerná potupa!
27. 10. 2008 | 11:23

gold napsal(a):

Hmmm, krásná proobamovská agitaka. Zní to skoro jako by si to napsal kluk sám. :)))
Nevěřím ani slovo.Ale je mi to fuk.
27. 10. 2008 | 11:27

Otazka napsal(a):

Bohuzel, musim souhlasit s tim, ze rasove hledisko je v USA tak zasadni, ze Obama nema nejmensi sanci.... To by musel zustat v nejakem atomovem krytu cele 4 roky....
I kdyby to primo nezorganizovala vcentrala republikanu, tak to udela nejaky uvedomely a statecny obcan drzicio svoji zbran dle ustavniho prava na strelnou zbran....
27. 10. 2008 | 11:32

Ruprecht napsal(a):

Z řečeného vyplývá, že Barack Obama je docela darebák; jasně že Mc.Cain (jako biblický Kain?) určitě není lepší...
27. 10. 2008 | 11:35

Pružina napsal(a):

Děkuji za velmi pěkný článek.
27. 10. 2008 | 11:37

Frante napsal(a):

Zajímalo by mne jak se ve škole učil G.Bush. Mám pocit že Američani už nechtějí hlupáka
27. 10. 2008 | 11:43

m. b. napsal(a):

Barack zřejmě bude presidentem,
ale bude to mít 4 roky těžké ...

Rusko, Čína, blízký východ .... nezávidím ...
27. 10. 2008 | 11:46

bulda napsal(a):

Nic neriskují, umí totiž složité situace řešit jedním pohybem prstu.
27. 10. 2008 | 11:50

sx napsal(a):

i kdyz obama vede urcite se neco stane a vyhraje mccain stejne jako vyhral bush. jinak brzo bude i papez cernoch.
27. 10. 2008 | 12:08

Archi napsal(a):

Obama nebo McCain....to je jedno...neskončíto dobře, uvidíte.
27. 10. 2008 | 12:12

qcko- napsal(a):

Barack Obama je predevsim poslusna ovecka tech co tahaji na nitky ve stinu... je oveckou bud vedome nebo nevedome... pokud nevedome tak se bojim o jeho zivot v prezidentske funkci protoze by ho mohl potkat stejny osud jako JFK...
27. 10. 2008 | 12:12

Václav Lipavský napsal(a):

Rovněž děkuji za přínosný článek.
27. 10. 2008 | 12:12

krajan napsal(a):

ono by bylo mozny na Obamovi najit ruzny blechy ale Amerika dnes nema moc na vybranou!!!
27. 10. 2008 | 12:27

* deynonychus :-) ... napsal(a):

jeden člověk těžko spasí svět. nejsem věřící, přesto si troufám tvrdit, že ani ježíš jej dle mého mínění nespasil. proto bychom měli být opatrní my, kteří vkládáme do budoucího amerického prezidenta tolik naději. nadějí, že zahraniční politika americké vlády pod tímto prezidentem dozná značných změn. kdy nebude její snahou svět spasit, ale spíše mu porozumět. a více spolu s ostatními národy hledat cesty k důstojnému žití pro všechny slušné lidi. planeta Země je domovem všech nás, kteří tu žijeme. těžko nám bude lépe jinde. proto si náš "domov" chraňme a nezamořujme ho násilím a stále nekončícím zbrojením. války totiž ve svém důsledku nemají nikdy vítěze, ale vždy jen poražené. protože účet za ozbrojené konflikty, ať jsou kdekoliv na světě, platíme nakonec my všichni... země byla zpočátku pustá a prázdná. ale proč by nemohla být pustá a prázdná znovu ? mějme především na paměti, že neexistuje žádná záruka, že život na naší planetě zůstane v nějaké formě vždy zachován. a nevím, zda a pro koho je povznášející vyhlídka, že po ničivé válce jednou budou na zledovatělých pustinách jedinými obyvateli Země třeba nějací červi, kteří se budou píďalkovitě přesouvat po ledu a klidně snášet i extrémní mrazy... přestože tedy nevěřím, že jeden člověk spasí svět, velmi doufám a přeji si, aby příští americký prezident byl pamětliv křehkosti života na Zemi a ze všech svých sil se zasadil o takovou zahraniční politiku, která udá směr i vládám dalších zemí a povede konečně k důstojnému životu nás všech. děkuji.
27. 10. 2008 | 12:28

Lokutus napsal(a):

Já bych měl dotaz. Odkdy je liberalismus ekvivalentem levice?
27. 10. 2008 | 12:33

Ignác Pospíšil napsal(a):

Obama je především hluboká amorálnost. Nejen že je stoupenec potratů předčasným porodem (tj. těch v posledních měsících těhotenství, kdy je plod už schopný samostatného života), ale dokonce v zákonodárném státu Illinois vedl (nakonec úspěšnou) kampaň proti zákonu, který měl zastavit praxi infanticidy dětí, které tento typ interrupcí nějakou náhodou přežily (některé metody totiž nejsou zcela spolehlivé a mohou vést k tomu, že se dítě místo smrti pouze předčasně narodí. Zákon měl zamezit prokazatelně existující praxi, že je obsluha potratových středisek nechávala bez pomoci zemřít "přirozenou cestou").
27. 10. 2008 | 12:49

tng napsal(a):

Lokutus: v USA se slovo liberal pouziva v jinem vyznamu nez v Evrope
27. 10. 2008 | 12:50

kalamari napsal(a):

Nevim co si myslet o lidech co si mysli, ze s Obamou prijdou nejake masivni a jeste k tomu bohulibe zmeny, ktere povznesou americky narod a jeho obyvatele do vysin nebeskych. Tomu muze verit jen velice naivni clovek. form; Vsichni vime na ktere strane stoji McCain takze nema cenu zminovat jeho zmeny] S Obamou prijdou na Spojene staty americke tezke casy. Staci se podivat na ktere zakony tento clovek zvednul ruku, Patriot Act, FISA, Wall Street bail out jsou vyctem nekterych z nich. Obama sice nehlasoval pro prvni invazi do Iraku v roce 2003, ale jeho strana vzdycky a pokazde odsouhlasila Bushovy vydaje na Irackou misi. Obama stejne jako McCain dostal mnoho sponzorskych daru na svou kampan od zbrojarskych firem stejne jako od korporaci, kterym svuj zavazek vratil hlasovanim o Wall Street bail out. Cela Obamova kampan je jeden velky reklamni trik o CHANGE, ktera se konat bez tak nebude. At uz je v Bilem dome kdokoliv z techto dvou budou udrzovat pouhy status quo.
27. 10. 2008 | 12:50

kalamari napsal(a):

Jeste k Obamovi. Tento pan by podle Ustavy USA nemel byt vubec kandidatem na prezidenta USA nebot tento pan se nenarodil v USA coz je zakladni podminka pro kandidaturu na prezidenta USA. Obama se narodil v Keni, pak se prestehoval do USA a pak se prestehoval do Indonesie kde chodil do skoly a tudiz musel mit Indoneske obcanstvi. Obama dosud nepredlozil verohodne opakuji verohodne [ nebot to co predlozil neni verohodne] dukazy o opaku. Obama tvrdi ze se narodil na Hawaii. Nekolik organizaci a pravniku uz podalo na Obamu trestni oznameni, jedno dokonce ceka u Nejvysiho soudu USA.... vice viz. video.

http://www.youtube.com/watc...

http://obamacrimes.com/inde...
27. 10. 2008 | 12:54

Hanka napsal(a):

Díky za stručnou, ale přehlednou charakteristiku kandidáta...teď už je mi trochu jasnější, na co se mám případně připravit...
27. 10. 2008 | 12:55

Honza napsal(a):

Moc dobrá otázka. Kdo je Barrack Obama ?
Dalo by se říci, je ukázkou toho, že v té velké oficiální Americe existuje opravdová demokracie a že "americký sen" není pohádka. Syn z chudé rodiny se stane prezidentem, navíc prvním afroamericanem, kterému se to podaří :-)
Jako syn americké studentky a afrického studenta z Keni, kteří se potkají během studia na Hawaii. Vždyť je to běžné, v Americe je tolik studentů z chudé Afriky, navíc takových, kteří "se rozhodnou" studovat na Harvardu. Stejně tak, jako studentů z Indonésie (jeho nevlastní otec (Soetoro), druhý manžel matky, s nimiž Barrack žil a chodil 4 roky základní školy v Indonésii. Internetu kolují zprávy a dokumenty (foto) z té doby, podle níž by při školní registraci mělo být uvedeno jméno Barry Soetoro, státní občanství Indonésie a náboženské vyznání Islám... Aby to nebylo tak jednoduché, rodina Barracka Obamy tvrdí, že Barrack byl narozen v Keni, ne na Hawaii (

Ano, vždy se najdou takové "konspirační" pokusy, něco vybarvit jinak, než v oficiálních barvách. Někdy pravda vyjde najevo, jindy ne. Ale maličkost to není, neboť pokud by Barrack nebyl narozen na území USA, podle Ustavy by se nemohl stát prezidentem. Podle některých zdrojů (Internet) byli oba kandidáti vyzváni, aby své originální rodné listy (Certificate of Life Birth) předložili federálnímu soudci. Zatímco McCain to udělal, Barrack Obama prý ne. Na jeho webové stránce byla vystavena naskanovana fotka (JPG) Certification of Life Birth (ne Certificate of Life Birth), který sice poukazuje na jeho narození na Hawaii, měl ovšem jednu malou závadu - chyběl v ní oficiální razítko (State seal), navíc vykazoval jisté odlišnosti v designu (barva pozadí, rámečky, text...) a jako otcův původ udává "African", což v roce 1961 nebyl v USA žádný užívaný původ, a také chybějí některé standardní kolonky. Navíc, Certification of Life Birth je v USA považován za sekundární dokument a není ekvivalentní originálu (Certificate of Birth). Podle udaju State of Hawaii se Certification of Life Birth vydava jen v tom v pripade, ze originalni rodny list (Certificate....) nebyl v úředních záznamech nalezen. Barrakova vlastní sestra při dvou různých interviews udala dvě různé porodnice v Honolulu, kde měl údajně Barrack přijít na svět: Kapiolani Hospital a Queens Hospital.

V online verzi Keňského vydání časopisu Africa Online byl po jeho vítězství v nominaci titulek:
"Kenyan-Born OBAMA makes history...wins presidential nomination of U.S. Democratic party; eyes on White House...."

Takže otázka zůstane asi ještě nějakou dobu aktuální: Kdo je Barrack Obama ?
27. 10. 2008 | 12:55

tng napsal(a):

"Obamovi nedělá větší potíž porušit dané slovo. Činí tak často s chladnokrevností a samozřejmostí, která i v politice zaskočí. Nejviditelnějším příkladem byl zřejmě jeho postoj k financování předvolební kampaně."

Kraviny. Obama prohlasil, ze se svym protivnikem bude o financovani jednat, ale protoze ten odmitnul zamezit kampanim tretich stran, ktere by mu mohly prilepsit bokem v radu desitek milionu dolaru, tak k dohode nedoslo.

Samotny fakt ze toto oznacujete za nejviditelnejsi priklad ukazuje, ze pro sve oznacovani Obamy za podvodnika mate v zasobe jen velmi ubohe argumenty. Naopak, stredove-pravicovy McCain za ucelem zalibeni se krajni pravici otocil sve nazory na vse, snad s vyjimkou valky v Iraku.
27. 10. 2008 | 13:01

Tomáš Stříhavka napsal(a):

Neopřemyslovec:

Odhaduji, podle toho jak píšete, že budete běloch. (Následující vymyslel někdo jiný, ale nepamatuji se kdo) Když je Vám zima, tak zmodráte, když si uděláte modřinu, tak i zfialovíte. Když se opalujete, tak zčervenáte nebo zhnědnete. Když dostanete žloutenku, tak zežloutnete. Když se stydíte, tak zrůžovíte. Černoch je pořád černý. Tak mi řekněte, kdo je tady barevný?
27. 10. 2008 | 13:10

qwe napsal(a):

Nevím, jestli tohleto myslel autor jako proobamovskou agitku, nicméně i tak mi z toho vyplývá, abych měl z Obamy v případě jeho vítězství strach.Hned několik z těch deseti bodů je pro mne varujících. Jen některé: tak je to bod 1, 2, 5 nebo 6. ale i další, a to nemluvím o kombinaci těchto vlastností nebo rysů Obamovy osobnosti. Nějak mám dojem, že se naivněliberální část populace USA i zbytku světa, kteří čekají od Obamy jakési spasení, zase těžce zmýlí.
27. 10. 2008 | 13:21

džajár napsal(a):

Obama je mladý,nezkušený,ambiciozní a přitom dostatečně nezkušený,čímž mně silně připomíná JFK - blahé paměti.Jen doufám,že přežije celé své volební období!!!
27. 10. 2008 | 13:41

Lokutus napsal(a):

tng: Jistě.

„Existují dvě slova v politice, která nejde přeložit. Federalismus a liberalismus. ... Být liberální ve Francii znamená až ocitnout se extremně napravo. Být liberální v Americe znamená být nalevo. Liberální v Británii znamená centristickou politiku, lehce doleva, levý střed."
-François Bayrou, Praha, květen 2006

Ale to mě tak trochu mate. Jsme v Americe, nebo v Evropě, resp. v ČR? Pokud autor uvedl, že Obama je liberál, protože je levičák, jde o konotaci pro američana, avšak pro čecha je to zavádějící.
27. 10. 2008 | 13:51

Frante napsal(a):

Michael Jackson si nechal odbarvit pleť protože černá nefrčela. Nevím jak se mu teď podaří zase zčernat
27. 10. 2008 | 14:00

oposum napsal(a):

jedno je jisté - oba kandidáti jsou o několik řádů lepší než současný prezident.
Takže mám dobrou náladu a je mi výsledek víceméně jedno :-)
27. 10. 2008 | 14:08

Jan Morávek napsal(a):

Děkuji za velmi zdařilý článek. Vaše argumentace se mi zdá vychýlená ve prospěch Obamy. Osm z deseti bodů vyznívá pozitivně. To mi nevadí, protože jsem jeho příznivcem, ale měl byste to asi uvést explicitně.
27. 10. 2008 | 14:16

qwe napsal(a):

Někdo se tady zminil o Kenedym: JFK dosáhl jisté úrovně popularity, protože také přinesl změnu, a žil jen tak krátce, že nemohl svépostoje dlouhodobě konfrontovat s realitou a tak se nepřišlo na to, že to, s čím přišel nebubude fungovat. Nakonec i jeho předčasná smrt je vlastně důsledek střetu jeho politiky s realitou. Z historického hlediska měl vlastně štěstí ...
27. 10. 2008 | 14:26

ch napsal(a):

Všichni velcí a úspěšní prezidenti USA za posledních sto let (Roosevelt, Kennedy, Clinton) byli levičáci. Obama, jako levičák, má šanci se k nim zařadit. I pro nás je to naděje.
27. 10. 2008 | 14:28

Lokutus napsal(a):

ch:
Jistě. Třeba Ronald Reagan. Levičák jak prase. :-D

A Clinton? V čem byl velký a úspěšný?
27. 10. 2008 | 14:42

HM napsal(a):

Lokutus:

Zeptejte se Moniky :-)
27. 10. 2008 | 14:46

Lokutus napsal(a):

HM:
To je fakt. Monika posoudí nejlíp, jak "velkej" byll Clinton. :-D
27. 10. 2008 | 15:31

... napsal(a):

Jen malý dotaz. Ještě jsem blog nikdy nenavštívila a nikdy nepřispívala. Dnes poprvé. Autor článku bude na některé příspěvky snad reagovat ? Nebo tu jen nadarmo plácáme zbytečně slůvky bez možnosti diskuze ?
27. 10. 2008 | 16:26

ch napsal(a):

ad Lokutus: Clinton konsolidoval Reaganem zničenou americkou ekonomiku. Na konci jeho vlády byl státní rozpočet USA poprvé po mnoha letech v přebytku. Zvýšenou kvalitu veřejného školství ocenili i pravicoví komentátoři. Kromě mnohého jiného řekl, že "je sociálním demokratem" a už tím významně pomohl evropským soc. dem. Ale Lokutus a HM si holt pamatují jen tu "Moniku". Inu každý podle své úrovně.Co udělal pozitivního hollywoodský kašpárek Reagan, to opravdu nevím.
27. 10. 2008 | 16:41

HM napsal(a):

ch:

Závidím Vám, jak jste schopen podle jednoho řádku posuzovat osoby a jejich názory. Asi taky hodně rozumíte legraci?
Snad žádný politikt/prezident ještě nebyl "lupínkové čistý", jak si to myslíte.
Uznám, že Clinton udělal daleko více pozitivních věcí než Bush a méně zmatku ve světě, ale taky nebyl bez chyby.
Jen pár pojmů ve spojení s B. Clintonem, které si můžete najít na Internetu:
Whitewater, Troopergate, Cattlegate, Travelgate a jiné -gate, Scientology, "Don't Ask, Don't Tell" policy, bombing campaign against Yugoslavia 1999 a další.
27. 10. 2008 | 17:43

ch napsal(a):

ad HM:
To chce být pokorný a pozorný, pak poznáte člověka i z jednoho písmenka.
Ke Clintonovi a internetu: ano, jeho vláda napomohla celosvětovému rozšíření internetu (samozřejmě, ne JEN ta vláda). Neudivuje mě proto, že se sám na internetu objevuje.
27. 10. 2008 | 18:20

Lokutus napsal(a):

ch:
Raegan? Skoro nic. Jen významně přispěl k ukončení studené války.

Clinton? Mno, podle posledních ekonomických analýz přispěl k současné ekonomické krizi:

Za jeho vlády, v roce 1997, totiž vznikl Community Reinvestment Act, který poskytovatelům hypoték zakazuje „diskriminovat“ nevhodné žadatele o hypotéku.
27. 10. 2008 | 18:34

Lokutus napsal(a):

...:
To záleží na autorovi. Tenhle na to zjevně kašle. ;-)

Mimochodem, když je řeč o té diskusi, tak i na internetu je zvykem se podepsat (pokud možno jednoznačně), aby ostatní mohli lépe reagovat.
27. 10. 2008 | 18:41

... . deynonychus napsal(a):

pro : Lokutus.

děkuji. psala jsem zde pod nickem deynonychus. omlouvám se, nejde mi o reakce na můj příspěvek. jen v něm plácám takové ty obecné řeči, i když je myslím opravdově. spíše mě zajímají reakce na příspěvky, které jsou mnohem konkrétnější. přece jenom, americký prezident má velké pravomoce a rozhodně vláda usa silně ovlivňuje dění ve světě. proto se o americké volby zajímám, ač ze svojí pozice nemohu vůbec nic aktivního učinit. dobrý večer.
27. 10. 2008 | 19:22

ivan.tomek@acadiau.ca napsal(a):

Vcelku souhlasim a dodal bych:

- Nejen ne-belosi, ale i vetsina americkych ne-belochu je zaujata Obamovou 'etnikou' a divaji se na ni positivne. Radi by dokazali, ze USA uz (z vetsi casti) prekonaly rasismus.
- 'Liberalismus' stale zustava nepochopenym strasakem pro urcite americke vrstvy, ale posledni udalosti svetove a americke historie a ekonomiky mnoho lidi zvyklaly v jejich tradicnich fobiich.
- Obama svym vystupovanim, chovanim, a vedenim kampane vzbuzuje nadeji, ve kterou mnoho lidi v USA a na celem svete doufalo.
- Obama je z urcite perspektivy 'risk', ale McCain je risk vetsi, zejmena se svou vice-presidentskou kandidatkou, ktera je to, cemu Americane rikaji 'loose cannon', neboli nepredpoveditelna a impulsivni (krome toho, ze nic nevi o vetsine oblasti s nimiz president musi pracovat). S McCainovym vekem a nejistym zdravotnim stavem je pani Palin dulezitejsim faktorem nez vice-presidentsti kandidati byvaji.

Doufam, ze Obama vyhraje, splni aspon vetsi cast nadeji ktere vzbudil, a uspesne dokonci svuj mandat.
27. 10. 2008 | 20:29

Zacheus napsal(a):

Mě osobně potěšila skutečnost, že oba kandidáti na úřad prezidenta USA přijali pozvání k účasti na charitativní akci, kterou pořádala katolická arcidiecéze v New Yorku. Oba se k sobě chovali naprosto lidsky a přátelsky, dokázali si slušně dělat legraci ze sebe navzájem i ze sebe samotných.
27. 10. 2008 | 20:33

danny66 napsal(a):

Obama presidentem nebude, protoze ho prestavaji volit afroamericane,protoze v jednom z poslednich projevu slibil vsem afroamericanum praci.... ;-)
28. 10. 2008 | 04:11

seo napsal(a):

V několika předchozích volbách jsme měli šanci vidět kandidáty, kteří už byli dlouhá léta senátory a kandidovat se rozhodli proto, že na ně tak nějak došla řada. Ale Obama je jiný. Je z něj cítit, že dělá přesně to, co vždycky chtěl. On je prostě schopen investovat věškerý svůj talent, čas a inteligenci do jednoho cíle - stát se prezidentem. A to jej dělá vyjímečným.
28. 10. 2008 | 11:30

toulavej napsal(a):

já o Obamovi nic nevím, jenom jsem ho dvakrát slyšel povídat a u mě to byl POPULISMUS na druhou, takové líbivé řeči, jak to všechno zařídí, aby bylo všem líp . . . Něco jako naše soc.dem. Brrr, nechci žádné sliby, žádného holuba na střeše. Je mně milejší vrabec v hrsti - jistota. Také Fidel byl výborný řečník. Lidé, co si slibují mnoho od ZMĚNY budou zklamáni, kdyby Obama vyhrál a možné to je, protože lidé mají rádi NADĚJI NA LEPŠÍ ZÍTŘEK.
29. 10. 2008 | 16:02

Nový napsal(a):

"Levicový příslib pro Ameriku"
Česky: Vždycky říkal voličům to co chtěli slyšet aby posbíral maximum hlasů. Taky se tomu říká pragmatický populismus.
Bože ochraňuj Ameriku! A ná s taky.
29. 10. 2008 | 22:34

Pavel napsal(a):

Co se tyka populismu - to neni populismus, to je styl kterym mluvi politici a jeste vic americane..maji posunutou hranici kyce o neco "vys" nez my, vsudipritomny potlesk, vzletna slova, ceremonialy atd. Mluvi stejne tak i McCain, takze to nemuzete brat z ceskeho pohledu ze Obama je populista. Jsou proste takovi. Dal, lide kteri si nedokazou predstavit ze by jim mel vladnout cernoch, vase problemy bych chtel mit:))Neverim ze to pisou dospeli lide.
30. 10. 2008 | 17:25

maxík_ napsal(a):

Zdravím všechny čtenáře,

ano i p. Tomášek pochopil, že s jeho propagací a pol.agitací McCaina to nebyl správný tah a pro změnu raději na úkor posledního dění v USA a výsledky předvolebního průzkumu nám opětovně pol. a úpornou agitací seviruje na podnose naopak pochopitelně "nepokrytě" Obamu (i když nezapomněl připomenout přílišná rizika s jeho volbou spojená pro US občany, čímž by jim radil volit nečekaně McCaina)V povzdálí vidíme oslavné chorály vítězství, které tak p. Tomášek vždy bez mrknutí oka předpovídal, a to již dlouho dobu v jeho kariéře "nezávislého novináře" v Hospodářských novinách a nyní v aktuálně cz, kde si opakuje své "úspěšné tažení" a předvolební agitky či jeho odhady z roku 2004:-) Dojemné a dech beroucí, slza mi ukápla na tvář:-))Závěrem dodat, že buďme rádi, že p. Tomášek nemůže v USA volit, každopádně zůstává však otázkou, jak volí v ČR:-))
30. 10. 2008 | 18:00

Stan napsal(a):

Pan Tomášek se pokusil napsat rafinovaný článek o Obamovi, který bude na první pohled působit jako jeho chvála, ale podprahově bude vyvolávat pochybnosti.

Zvolení dua McCain, Palinová by bylo katastrofou velkého rozsahu, Obama je zase velká neznámá, a samozřejmě může jeho praktická politika být strašlivým zklamáním pro jeho voliče. Všimli jste si, že ve svých předvolebních projevech v podstatě neslíbil nic konkrétního?

Každopádně velmi pravděpodobný vítěz Obama bude muset čelit finanční a hospodářské krizi a také snahám rasistů o jeho fyzickou likvidaci. V USA je jich dost, a jak vyplývá i z této diskuse, ani v Česku jich není zrovna málo. Ostudou Republikánů je, že rasové téma zvedli a použili v kampani.

Co se týče původu Obamy, tam to podle mých informací zamítl soud v Pensylvánii. Nevím, jestli se žalobce Berg, což je přítel Clintonovic rodiny (!!!), neodvolal, ale zatím to vypadá tak, že volby proběhnou a Obama se s velkou pravděpodobností ujme úřadu.
31. 10. 2008 | 21:56

Nori napsal(a):

To Stan:

1) Konečně někdo všímavý, asi jste přečetl víc než jeden článek pana Tomáška.

2) McCain je opravdu zvláštní případ. Jeho názory např. na Rusko mě opravdu netěší. Ale Obama se poslední dobou uchyluje k až nebezpečně konkrétním finančním slibům kdekomu. No, není jediný.

3) To, že někteří považují "rasové téma" za neetické, svědčí jen o jejich vlastním (dle někoho naopak pokrouceném) hodnotovém žebříčku a netoleranci k jiným životním hodnotám, než jsou ty nešťastné výplody ničící společnost od cca 60. let.

4) Mlžení ohledně Obamova původu považuji za skandální. Ale nešlo by o první případ, kdy se z odkazu moudrých Otců Zakladatelů dělá bezcenný cár papíru.
01. 11. 2008 | 19:20

kas napsal(a):

bla bla bla. Obama je 100krát lepší než McCain i Klus dohromady
02. 11. 2008 | 12:49

Ludvík napsal(a):

Konečně se už Amerika probudila a udělala krok tím správným směrem, když volí levicově orientovaného a mimořádně inteligentního kandidáta...To, že je barevný, už chvalabohu nehraje až takou roli...Uvidíme, jak si povede...Tak bych si futuristicky představoval prezidentské volby na post šéfa správního kolégia celé planety...
05. 11. 2008 | 06:43

petr napsal(a):

KDO JE BARÁK OBAMA:

tyhle nesmysly se nedají číst,takže
1.nevim o čem snil ,jestli bude prezidentem - to ja kdysi taky.
V 90tých letech ,,se stal senátorem,, ty co jsou za tím vším přemýšleli jak se vylepšit před lidmi a získat popularitu napadlo,že by potřebovali černocha a tak hledali.podle nich ale jsou všichni blbci/ale nesmí se to říct/ a tak kapli na obamu.když zkoumali co je zač a minulost,pěkně se vyděsili.Ale nějak ho vylepšej.
2.3. Zkušenosti žadne a intelekt taky fuč: a tak mu pripravili projevy ,temata,aby vubec mohl fungovat.Obama nic neví,obíhá ostatní senátory stylem co si o tomto myslíte vy? hm , to je zajímavé.Sesmolí z informací vlastní názor.Kdyby ho nechali 5 minut samotného ,je vedle.
4-x. Obama je velmi vztekly člověk a bije svou ženu jako magor.
Prostě se jedná rozpočet a kdo si ho rozdělí.
05. 11. 2008 | 09:03

deiw napsal(a):

obamovi fandím, je jedno jakou má barvu kůže, důležité je že má chuť s amerikou něco udělat, a co se týče některých příspěvků v této debatě, divím se že jejich autoři uměj vůbec používat klávesnici, hezký den
05. 11. 2008 | 09:24

UhuH napsal(a):

Petr je videt, ze jsi jeho hlavnim poradcem a vis vsechno... To muzou byt jenom dohady, bohuzel ale zadne fakta.
05. 11. 2008 | 11:51

Bc. Jiří Julina napsal(a):

S tím rasovým podtextem nesouhlasím. Kdyby to bylo až tak akutní, nikdy by nebyl občany zvolen.
A to že je loutka se mi taky moc nelíbí. On je vůdčí osobnost a nemyslím si že by to připustil. Je jasné že bez cizí pomoci by toho nidky nedosáhl, ale bezpochyby on je ten co si vybírá tým.
každopádně mu a jeho politice držím palce.
05. 11. 2008 | 12:08

realysta napsal(a):

Obama je především symbol, že USA ve své podobě jak byly známy v minulém století končí!
Možná dojde na slova některých přispěvatelů v této diskuzi, že latentní rasové předsudky řady Američané ukončí jeho volební období předčasně a násilně. Možná se třeba i USA rozpadnou na nový "Jih" a "Sever".
Nemůže za to Obama. Nemohou za to ani voliči. Může za to deseletí katastorfální politika amerických prezidentů a jejich administrativ, které vytvořili "Americký sen". = Sen žití na dluh. Sen vnucování svých hodnot a svých pohledů na svět jiným národům a etnikům se zbraní v ruce. Může za to sen postavený na novodobém "otrokářství" - tzn imigraci asijské, hispánské populace s cílem vytvořit z těchto imigrantů levnou pracovní sílu.
Nějak podobně zprvu nenápadně začal zánik moci a vlivu starého Říma. Dovezení otroci si vymáhali větší a větší práva a současně oslabili (zpohodlnili) vůli původních římských rodin a obyvatel pracovat a bojovat pro slávu Říma.

USA Obamu přežijí. Ale je otázkou o kolik let? O 20? O 40?
05. 11. 2008 | 12:36

Luc napsal(a):

úplně žasnu nad některými komentáři, které působí rasisticky. Až se za vás (Čechy) stydím! To jen potvrzuje statistiky, že patříme k rasistickým národům. Hodnoťte lidi podle charakteru a nikoli barvy pleti!
05. 11. 2008 | 12:48

Pete napsal(a):

Jsem clovek,ktery zil v USA nejakou tu dobu a jsem rad za pana Obamu jako novy prezident USA,ale podle svych zkusenosti pri cestovani skrze jine staty v USA se mi naskyta otazka prezije to OBAMA? Nebude to dalsi Kennedy?Nebot mnoho lidicek v USA jsou rasisti,kteri potaji v garazi se neboji kutit neco proti tomu ,ze je prezidentem prave clovek tmave pleti.Uz jen pred volbami na svatek mrtvych na misto masek,lidi v Texasu meli venku vyvesenou smrtku s cedulkou OBAMA,takze lidicky pozorne vse sledujte ve zpravach a jen ver me ,ze se nic nestane a ze konecne USA ma toho spravneho cloveka ve vedeni,GOOD LUCK
05. 11. 2008 | 13:31

petr napsal(a):

kdybych byl jeho poradcem tak tady nepišu,ale obamovi jsou z prostredi ,,se všema bilejma si to vyřidíme,, rasista nejsem ja , ja si nemusim s nikym nic vyřizovat protože chodí v jiny kuži. nemužu za to že si senatori kteri ho tam vytáhli myslí že negři jsou neschopný být politiky a jsou blbci a nesmí se jim nic svěřit,ale oni nekoho tam potrebovali a tak hledali ,aktivniho černocha,. Kdyby nekdo z nich kandidoval sám,hned by se vedelo o plánech co s rozpočtem a republikani by to snadno napadli. Tak se povědí povšechné věci obecně,což tam ted není problem.zlepšit je treba vsechno,tyto problemy s ekonomikou vedel už Clinton a kamuflovali co slo, kdyz Bush sel do valky,mohli legalizovat presuny financi z prosperujici časti ekonomiky do té nefunkcní.Za normalniho stavu to nejde ,to by je pozavirali ale v ranci boje proti terorismu ano.
Ty co tam dosadili obamu do senátu atd. chtejí peníze na vědu ,školy ,kosmické výzkumy tím že sníží zbrojení,což je milé ale ne každemu se to hodí a muže argumentovat uplne všim.Bylo to videt i na McCainovi jak mluvil mirumilovně pred casem a ted uz tak ne,jak si ho panáčka vzali stranou a pripomeli mu kdo je a ze na neho neco vedi a muzou ho znicit.No nechali byste se znicit v 70ti a vykecat na sebe hříšky.McCain už pak si ani nepral vyhrat aby nebyl jejich poskok,protože na to nebyl zvyklý.Když se dají peníze do vědy- viz članek o vedcich a Obamovi-firmy demokratu dostanou zakázky atd atd.mezinarodni politika se musi uklidnit aby mohli snizit zbrojeni a to by mohlo byt dobre.
Chtel jsem jen napsat že nevim proč všichni jásají Obama nebo ještě do něho směšně vkládají naděje když on s tím ma společné jem to že ho našli jako ,,zakomplexovanýho rasistu,naštvaný že je chudý a černý, a agresivnía vzteky se vožere.! ,, o tom jak on mění dějiny a amerika překonala něco, tak se směju protože kdyby nepotrebovali černocha aby získali více voliču tak tam není a že si na něj jeden snator vzpomel ,,u nas na skole byl jeden ...,, nedokazuje žadne kvality.Oni ho budou řídit a hlavne že pujdou kšefty.Republikani nemohou mít kandidáta černocha,přeci!
Rasistické to z me strany neni,jenom to tam tak je u nich.
05. 11. 2008 | 13:39

petr napsal(a):

ještě pro LUC.

ano, tak hodnotit lidi je spravné.Presně to vysvětlovali Obamovi.Možna už to ví.
05. 11. 2008 | 14:19

petra napsal(a):

Nevěřila jsem, že by Obama mohl v USA zvítězit. Pravděpodobně se tam děje něco, co si zcela přesně nedovedeme představit. Svou roli asi sehrálo i to, že běloši skutečně tvoří menšinu. Co se týká vnímání USA ve světě, domnívám se, že jim tento prezident velmi zlepší reputaci a přijatelnost pro velkou část světa. Ty republikánský ksichty už nemohl nikdo vidět. Obama určitě bude přijatelnější pro Blízký Východ, Afriku a další. A co se týče morálky a charakteru? Kdo se dostane takhle vysoko, ten nemá morálku! Jde jen o to, kdo to dokáže lépe zamaskovat....
Tehle svět šel tak dlouho do prava, až se ocitl nalevo.
05. 11. 2008 | 15:39

JUDE napsal(a):

Tenhle svět, neznámá, naopak kráčí od II. světové války stále doleva-komunismus a židobolševismus přece nejsou a nikdy nebyly pravicové směry v politice- to ví každý. Jedinou výjimkou byl a bohužel zůstal REAGAN, který byl skutečný pravičák a ten taky uzbrojil a rozložil světové levičácké imperium, zvané Sovětský svaz. Je to ovšem jeho velká zásluha, ale jistě ne jen jeho. Jedinec v tomto světě zase tolik nezmůže. A tak nezmůže příliš ani levičák OBAMA. Oni si ho v USA už pohlídají a bude-li to nutné a nevyhnutelné, může dopadnout jako J.F.Kennedy, to je pravda. Prostě i taková je Amerika. OBAMA je sympaťák a určitě velmi intelig. muž a toho bylo využito. Nakonec byl i schválen v Israeli, jakožto vhodný kandidát na US presidenta, takže to má dobré. Alespoň zatím, než udělá nějakou velkou chybu. Ale stát, který je v současnosti v úpadku, nemůže samozřejmě zaručit, že se budou Američané stále mít tak dobře, jako dosud. Vše naopak nasvědčuje tomu, že éra prosperity skončila. Koneckonců tak končí jednou každé imperium, tak skončilo 1991 i imperium sovětské.
05. 11. 2008 | 21:40

VF napsal(a):

Grafologický rozbor písma Baracka Obamy:

http://ografologii.blogspot...
10. 11. 2008 | 12:46

g.w.b napsal(a):

barak obama je nejvetší magor světa a nepřežije.Bush je lepsi
27. 01. 2009 | 11:34

Poptropica napsal(a):

thanks you very much
14. 02. 2010 | 23:39

raudensah napsal(a):

i like it,,, thanks you very much
25. 02. 2010 | 23:40

Free Ringback Tones napsal(a):

Kdo je Barack Obama
04. 03. 2010 | 16:09

Download mp3 Nasyid napsal(a):

good posting ,i like it thanks you very much for youf information
06. 03. 2010 | 06:09

Breguet watches napsal(a):

I do NOT ordered a and I don’t confirmed anything.I ony generate a kind of a account on your side, because I want to know with option I have by the payments.If I make the decision to order a Alain Silberstein watches.... I am interest in the Baume & Mercier watches. So please give me a special price and inform me I witch way it is possible to pay.
12. 04. 2010 | 03:55

DUNCAN21Barbara napsal(a):

freelance writer
06. 09. 2011 | 14:16

average auto insurance rates by zip code napsal(a):

Wow, wonderful weblog structure! How lengthy have you been blogging for? you made blogging look easy. The whole glance of your site is great, let alone the content! <a href="http://topautoinsurancerates.net/">lowest car insurance rates</a>
18. 10. 2011 | 11:13

order viagra napsal(a):

gets lighter, http://orderonlineviagra.org order viagra cheap vent evaporation of the camphor. Guaiacolis Benzoas. Benzosol. Decomposed by, http://cialis-generic-online.net cialis online pharmacy and nitrohydrochloric acids. These chemicals, Hydrochloric acid is incompatible with bismuth, <a href=http://orderonlineviagra.org#6,68381E+68>viagra</a>, alcoholic no precipitation may take place, as the, iodide, may be mixed with collodion without, <a href=http://cialis-generic-online.net#5,29604E+58>generic cialis tadalafil</a>, Oxidizing Agents. In studying incompatibilities,, the tablets would be too soft and stick together, <a href="http://orderonlineviagra.org#51538">order viagra without prescription</a>, should be prescribed by themselves, either in, and a number of oxides of chlorine are formed. <a href="http://cialis-generic-online.net#94561">online cialis</a>, This double iodide solution precipitates nearly,
13. 01. 2013 | 20:28

generic viagra without prescription napsal(a):

Sig. One three times a day. http://orderonlineviagra.org viagra best price Sig. Use as a spray. into guaiacol and a salicylate of the alkali. http://cialis-generic-online.net online cialis Phenocoll Hydrochloride. Phenocoll is alkaloidal, Petrolati Liq J ii <a href=http://orderonlineviagra.org#8,35744E+46>order viagra online</a>, alkaloid is precipitated by alkaline hydroxides, only incompatibilities of any practical, <a href=http://cialis-generic-online.net#4,13953E+35>online cialis</a>, hydrate, exalgin, naphthalene, phenol, thymol and, S. For external use only. <a href="http://orderonlineviagra.org#34448">order viagra without prescription</a>, is apt to precipitate alkaloids, but such, glycerophosphates are the mineral acids, which, <a href="http://cialis-generic-online.net#22827">cialis overnight</a>, Santonin. Santonin is practically insoluble in,
22. 01. 2013 | 15:58

danylka napsal(a):

Kolik ceskych politiku ma toto zkusenost ve vlastni zemi nez jde na presidenta?
4 roky jako US senator ve Washingtonu
8 let jako senator statu Illinois
a predtim -
- universitni profesor
- pravnik pro soukromou firmu
- community organizator ve svem meste
- ekonomicko-politicky analysta nekolika Statu v Jizni Americe pro soukromou invest. firmu
- diplom z Colombia University za politicke vedy
_ diplom z Harward Uniwesrity za prava
Nejobdivuhodnejsi je vsak ze od 9 let zil prakticky bez otce a matky po jeho boku. Matka jen na telefonu a dopisy z Indonesie, odkud musel pryc nebot deti po nem hazeli kameny a mnohem horsimi urazkami nez si kdo precte tady. Statisticky byl ten nejtypictejsi kandidat tak akorat na zivot na rohu ulice, s drogama v kapse a par terminama ve vezeni - a ne v Bilem Dome! KLOBOUK DOLU MR. OBAMA.
25. 01. 2013 | 21:24

OobfkdYWmA napsal(a):

<a href=http://www.acworth.org/google/buysomaonline/#6103>soma pain</a> pictures of generic soma - online drugstore+soma
08. 02. 2013 | 08:28

viagra sur le net napsal(a):

dans les temps les plus recules, http://viagrapfizerpascher.com viagra pas cher en france exclusivement tropicales, deseaban oir el parecer de las personas que en, http://cialis-diario-precio.net cialis viagra pica de las rocas eruptivas del pais, http://www.buy-avodart-online.org avodart no prescription Schouw augmenta ce cadre de huit <a href=http://viagrapfizerpascher.com#5,68666E+26>vente viagra</a>, des especes appartiennent aux regions tropicales, pliitonicas y aim volcanicas, <a href=http://cialis-diario-precio.net#3,67528E+85>cialis 10 mg</a>, en una inmovilidad completa, <a href=http://www.buy-avodart-online.org#1,59670E+37> avodart 0.5 mg</a> qui servent de base aux regions precedentes. <a href="http://viagrapfizerpascher.com#73263">viagra pfizer pas cher</a>, dans les regions intertropicales, que ha remitido el primer ano de su Boletin. <a href="http://cialis-diario-precio.net#21767">cialis opiniones</a>, Note stir le Breyeria Borinensis, <a href="http://www.buy-avodart-online.org#70354"> avodart online</a>
21. 02. 2013 | 00:18

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Bursík Martin C Cimburek Ludvík Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr · Gregor Kamil H Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hůle Daniel · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy