P. Fiala a M. Bek aneb Nesmysly a lži
Pro neučitele: Dnešní vyjádření Petra Fialy ke stávce škol je jako z jiného světa - je arogantní a konfrontační, urážlivé vůči stávkujícím, obsahuje nepravdy a ukazuje naprosté nepochopení situace. Připomíná klausovský "dialog" z let minulých.
Stejné kvality jsou informace na webu MŠMT.
Premiérovi a ministrovi se podařilo to, co se doposud zdálo nemožné - sjednotit (skoro celou) školskou veřejnost.
Školství do kolen?
O skvělém vládním nápadu zvýšit učitelům přímou vyučovací povinnost je prý již rozhodnuto. Po údajném závazku zvýšit platy učitelů - ve skutečnosti podrazu, který platy na avizovanou procentní výši nefixuje, neboť nebyl určen základ, z kterého se zvýšení počítá - je to další nepromyšlený vládní krok. Rád bych autory nápadu upozornil, že tímto NALOŽÍ ZEJMÉNA TĚM UČITELŮM, KTEŘÍ BEROU SVOJI PRÁCI OPRAVDU POCTIVĚ.
Právě jsem se vrátil z Hradu...
"Právě jsem se vrátil z Hradu. Mohu vám sdělit, že prezident mé kandidátské návrhy přijal.
(A na čem všem jsme se domluvili, po tom vám nic není.)"
Víceletá gymnázia mají jen víceletá řešení
Nejrozumnějším řešením v danou chvíli je víceletá gymnázia nerušit, ale současně je zeštíhlit a také výrazně zlepšit výběr žáků; koncepční řešení nechť je učiněno na základě dalších výzkumů a fundované diskuse.
Ke kauze Gazdík (podruhé): Se školstvím nelze hazardovat
Napravit krach s Petrem Gazdíkem je pro STAN a celou koalici nejen povinností, ale i příležitostí ke změně stylu a k revizi školské politiky.
Ke kauze Gazdík: V Cermatu se pracovalo, nikoli kradlo
Kauza Gazdík vyjasňuje některé záhady týkající se náhlého útoku na Cermat (a jeho ředitelku Michaelu Kleňhovou). Tuto – MŠMT podřízenou – organizaci exministr ostřeloval od svého vstupu do Karmelitské. Nakonec spojil nález kontrolorů z ministerstva financí (bude o něm řeč dále) s vágními výroky o „pomalém, liknavém plnění úkolů“, „nesouladu s vizemi vedení ministerstva“ a především pochybném zadávání veřejných zakázek. Jako protiklad – a teď vás opravdu nešálí zrak – uváděl toto: „Já naopak prosazuji otevřená výběrová řízení, transparentnost a hlavně hospodárnost. Nechci, aby jakákoliv přímo řízená organizace MŠMT nakládala nehospodárně s financemi ze státního rozpočtu (…)“.
Nové maturity? Proklamace a omyly
Na tiskové konferenci s ministrem školství, proběhnuvší 10. února, think-tank Vzdělávání 21 představil finální verzi své představy o maturitách. Co jsme se kupříkladu dozvěděli?
Vláda a školství: Velké ambice, velké otazníky
Program Fialovy vlády v oblasti školství a vzdělávání je dost ambiciózní, řekněme rovnou, že v plné míře nerealizovatelný. Důvody spatřuji v jeho ekonomické náročnosti, v ignorování některých problémů i v nízké kompetentnosti řízení.
Zavírat školy?
Několik poznámek na okraj stávajících diskusí:
Hospodářská zvířata: Člověk jako ignorant a barbar
Uteklo mi pražské promítání dokumentárního filmu Svědectví, který "sleduje podmínky hospodářských zvířat v tuzemských velkochovech. Ukazuje stísněné prostory bez denního světla a odhaluje šikanu i teror fyzicky vyčerpaných zvířat. (...) Přes dvě hodiny trvající film Svědectví - pravda, která měla zůstat skryta vznikal tři roky a tvoří jej z velké části záběry skrytých kamer ve zhruba stovce tuzemských chovů po celé republice."