Reálné následky distanční výuky na základních a středních školách
Jak rozsáhlé a závažné budou dopady distanční výuky pro primární a sekundární část našeho vzdělávacího systému? Toť otázka, kterou je třeba si zodpovědět pragmaticky a zcela bez emocí. Existuje celá řada pohledů na daný problém, pouze zlomek z nich nám poskytuje relevantní a smysluplnou odpověď.
Nezbytnost prezenční výuky?
Je prezenční výuka nezbytnou součástí vzdělávacího procesu při nastalých okolnostech? Ne, nenechme se zlákat jednoduchostí otázky k přesvědčení o správnosti jednoho či druhého závěru. Jestliže chceme nalézt smysluplnou a komplexní odpověď na zmíněný problém, musíme se odpoutat od všeobjímajícího zobecnění a důkladně se zamyslet.
Cena konce nouzového stavu
Vláda v boji s nemocí Covid-19 selhala, taktéž v získání nezbytné podpory. Neprodloužení nouzového stavu představuje tragické selhání svědomitosti a morálky poslanecké sněmovny, jež postihne celou naši zem.
Morální úpadek českého poslance
Většinou se zde na svém blogu vyjadřuji pouze k otázkám vzdělávacím. Dnes však jako občan této země cítím potřebu vyjádřit se k otázce politické, respektive k projevu poslance Parlamentu České republiky Mariana Bojka ze dne 21. ledna 2021.
Pandemická hybridní výuka na základních a středních školách
Nedávno jsem psal o selhání rotačního schématu, jediného typu hybridní výuky hromadně implementovaného v našem jak základním, tak i středním školství v praxi. Nejednalo by se však o kompletní článek, pokud by nebyl doplněn textem hledajícím odpověď na otázku kompromisu mezi vzdělávacími a epidemiologickými potřebami, kterou právě týdenní střídání tříd mělo vyřešit.
Rotační schéma aneb další absurdita z rukou MŠMT
Současná pandemie postavila před náš vzdělávací systém nesčetné množství obtížných zkoušek. Zatímco některé můžeme prohlásit za úspěšně složené, v mnohých jsme bohužel selhali. Jedním z oněch selhání je též neschopnost nalezení způsobu realizace výuky, jenž by reflektoval jak učební, tak i epidemiologické potřeby.
Maturitní a přijímací zkoušky na střední školy v roce 2021
Letošní rok provedl české školství celou řadou změn. A vcelku bez překvapení se ono tvrzení týká i přijímacích zkoušek na střední školy. Ministr školství, mládeže a tělovýchovy oznámil pro některé nečekanou dočasnou reformu.
Tři principy úspěšné distanční výuky na základních školách – 3. část
V předchozím článku jsme se zabývali tématem obsahu distančního studia. Dnes, v závěrečné části této trilogie, se zaměříme na ideální způsob jeho hodnocení.
Tři principy úspěšné distanční výuky na základních školách – 2. část
Čas, naše minulé téma, ačkoliv se při realizaci dálkového studia jedná o činitele podstatného, je nutno si přiznat, že sám o sobě má na kvalitu on-line výuky pouze omezený vliv. Onen klíčový faktor, jenž opravdu rozhoduje o tom, zda se distanční vzdělávání stane vzděláváním kvalitním ,či nikoliv, je kategoricky zcela odlišný. Jde o náplň výuky.
Tři principy úspěšné distanční výuky na základních školách – 1. část
Již znovu, po několika měsících zdánlivého klidu a volna, dochází v rámci našeho vzdělávacího systému k tomu, čeho se mnozí obávali a zároveň i na co se leckteří netrpělivě těšili. 14. říjnem se opětovně zavádí distanční výuka na úrovni základních škol. Někteří by snad mohli říct, že tento krok byl v důsledku nekompetence vlády jednat včas zcela nevyhnutelným a oněm lidem dnes bohužel musíme dát za pravdu.