Pár závěrečných slov
Někteří z vás už pravděpodobně vědí, že blogy na stránkách Aktuálně.cz končí. Dosud napsané články vám budou i nadále k dispozici, od konce měsíce již však nebude možné zveřejňovat další texty. Rád bych se tak s vámi podělil o několik závěrečných slov.
Kam směřuje české školství?
Utápíme se v prázdných frázích. Skutečná změna je v nedohlednu. České základní a střední školství uvázlo ve smyčce. Stále je to ten stejný příběh. Politici tvrdí, že vzdělávání považují za svou prioritu. Svá slova však nezvládají převést v činy.
Přinesl naději, ale záhy zklamal. Petr Pavel není schopen hájit zájmy České republiky
Jan Zahradil v průběhu letošních prezidentských voleb prohlásil, že ani jeden z hlavních favoritů nemá prezidentský formát. Dříve jsem s jeho slovy nesouhlasil. Věřil jsem, že alespoň Petr Pavel zvládne jako hlava státu obstát, ale zmýlil jsem se.
Ani ti nejbohatší si nemohou dovolit ztratit svou zem. Školy musí vést žáky k vlastenectví
Často slýcháme, že by ze škol měly vycházet silné osobnosti schopné uplatnit se na trhu práce. Zapomínáme však, že kvalitní vzdělání není pouze o znalostech, ale i o hodnotách. A tou nejvyšší společnou hodnotou nás všech je naše země – Česká republika. Nejde koneckonců jen o naši svobodu a nezávislost, ale i o naše rodiny a přátele. Republika je totiž tvořena svými občany. Otázka, zda vést žáky k vlastenectví, postrádá smysl. Ptejme se: Jak daného cíle dosáhnout?
Velel protektorátnímu vojsku, přesto však sloužil republice. Generál Eminger byl hrdý Čech, ne zrádce
Jaroslav Eminger – národní hrdina, čestný muž, pravý vlastenec. Škoda, že jméno tohoto statečného člověka je dnes takřka neznámé.
Povinné domácí úkoly aneb překvapivé jablko sváru
V poslední době se rozvířila debata o postupu, který byl léta pokládán za zcela samozřejmý. Řeč je o povinných domácích úkolech. Otázkou však zůstává, jak se k této záležitosti postavit.
Kdo je dobrý učitel?
Bez dobrých učitelů je jakákoliv reforma školství odsouzena k nezdaru. To je všeobecně známý fakt. Co přesně však znamená být jedním z nich?
Věřím ve spravedlnost. Věřím v oprávněný trest smrti
Zrušení trestu smrti považuji za trpkou prohru spravedlnosti v českých zemích, neboť tento krok umožnil pachatelům nejtěžšího zločinu – vraždy nevinného člověka – uniknout zákonnou formou před zaslouženým postihem.
Nedostupná gymnázia – fikce vs. realita
Čtyřletá gymnázia budou letos čelit náporu silného populačního ročníku. Poptávka po studiu v některých případech jako obvykle převýší nabídku. Než však prohlásíme, že tento fakt zmaří životní cíle tisíců žáků, je třeba se seznámit s několika podstatnými skutečnostmi.
Reforma gymnázií aneb jak správně vykročit vpřed
Otázka, zda gymnázia uvázla v minulosti, postrádá smysl. Odpověď je všeobecně známá. Je však třeba se ptát, jaké kroky musíme učinit, aby daný typ škol odpovídal realitě 21. století.