Cenzura na Aktuálně.cz?

26. 11. 2010 | 16:00
Přečteno 14625 krát
Moje poněkud recesistické psaní na téma "oslava výročí VLSR" (zde a posléze zde) bylo zaznamenáno i jinými internetovými médii, včetně Britských listů. Tohoto média si docela vážím, protože se tam uveřejňují hodně "nezávislé" příspěvky, které se často dost vymykají tomu, na co jsme zvyklí v mainstreamových médiích.
Musím se ale trochu ohradit proti tomu, co tam dnes napsal Jan Čulík.


Ve svém článku (26.11.2010, Existuje v ČR svoboda projevu?) m.j. říká:
".....Není to jediný případ v poslední době, kdy ze serveru Aktualne.cz mizejí články - odstraněn byl například i text profesora AV ČR Václava Hořejšího "Střezme odkaz Velké listopadové sametové revoluce (VLSR)!", který jsme v BL avizovali ZDE. Nevíme proč a kdo tento článek odstranil, avšak profesor Hořejší nás informoval, že článek je v plné verzi dále na internetu k dispozici zde."

Jana Čulíka jsem požádal, aby zveřejnil následující reakci:
****************************************************************************************************
Je mi líto, ale o žádnou cenzuru se nejedná, byl to jen z mé strany pokus o jakýsi vtípek, na který mi "nahrál" svým diskusním vstupem pan Stejskal, jak je vysvětleno zde
Ten původní text jsem tedy v rámci oné mystifikace odstranil sám (autoři blogů mají neustále takovýto přístup ke svým textům) a pod ten nápis "AUTOCENZUROVÁNO" jsem dal odkaz na ten nový článek, který věc vysvětluje (Pan Čulík bohužel tento odkaz ze svého citujícího textu odstranil).
Pan Stejskal (editor blogů na Aktuálně.cz) mě potom v diskusi žádal, abych to tam vrátil, což jsem ovšem pochopitelně nemohl učinit (aspoň ne hned), neb bych tím zkazil pointu onoho vtipu (který ale jak se zdá někteří bohužel nepochopili...).
Původně jsem zde chtěl reagovat opět žertovně (např. popsat, jak jsem byl k odstranění onoho podvratného textu donucen panem Stejskalem fyzickým násilím), ale je zde bohužel nebezpečí, že by to opět mohlo být bráno vážně.

Takže shrnuji:

1) K žádné cenzuře nedošlo, jen se mi asi úplně nepovedl pokus o vtip.

2) Pan Stejskal je velmi tolerantní a vstřícný editor, kterému se daří udržovat diskuse pod blogovými články na slušné úrovni. Ačkoli s ním v řadě věcí nesouhlasím (např. hodnocení činů bratří Mašínů, brdský radar), je to velmi kultivovaný a vzdělaný diskusní partner.

3) Čtěte blogy na Aktuálně.cz! (hlavně ten můj...)

********************************************************************

Nemusím asi zdůrazňovat, že za to mám od pana Stejskala slíbenou mimořádnou finanční odměnu (navíc k těm běžným platbám, o kterých jsem zde před časem informoval).

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Týna napsal(a):

Cenzura byla, je a bude. To, co se dříve nehodilo ideologům, nehodí se dnes z ekonomického hlediska. Test cenzury: Je možné, že je Klaus vůl? A je možné, že je Havel vykastrovaný býk?
26. 11. 2010 | 16:07

stejskal napsal(a):

Nevěřím Vám, pane profesore ;-) ;-) ;-)

Libor Stejskal
26. 11. 2010 | 16:10

t... napsal(a):

Pane profesore,

pokus o vtip se Vám povedl, jen někteří lidé mají ...... ...... (autocenzura, počet teček pasuje na počet písmen, někdo by se mohl cítit potrefenou husou, následně by docházelo k porušování kodexu diskutujících)
26. 11. 2010 | 16:13

Frante napsal(a):

Takže už je to úplně jasné. Donutili vás abyste kryl cenzuru Aktualně.cz a popřel své názory. Na vašem místě by to udělala většina lidí, dá se to omluvit
26. 11. 2010 | 16:14

JAHA napsal(a):

Ad: autor

Charakterny pristup. Verte, ci nie, ocakaval som, ze tak urobite.
Aj ked sa s Vami casto nezhodnem, vacsinu Vasich prispevkov citam rad.

P.S. Mozno by ste chceli pouzit odkaz p. Stejskala, ale nie som profesor☺.
26. 11. 2010 | 16:20

žena napsal(a):

Už jsem to tu uvedla, takže se zopakuju:

V blogu P.Havlíka Rejpal uvedl:
"Ono bylo možné být relativně svobodný v nesvobodné zemi - i naopak být totálně nesvobodný v zemi vcelku svobodné"

Autocenzura je jednoznačně projevem nesvobody, protože při ní respektujeme určité mantinely. Zde došlo k dodatečné autocenzuře. Je známo, že proti mocipánům a jejich praktikám je vést řeči neradno. Už po Husovi chtěli, aby odvolal.

Jak mi pan Hořejší přiznal, K.H.Borovský je jeho bratranec. Takže proto tak břitká satira. Mají to v rodině. Jen mi připadá, že na svobodné lidi se chováme dost nesvobodně, když nám vadí satira.

Proč jen mi to připomíná dobu předrevoluční ???
26. 11. 2010 | 16:22

Dr. No napsal(a):

Bratře Václave, nějak se do toho zamotáváš.

Co takhle se nějaký čas odmlčet, nejlépe zajet si někam na 2-3 roky na sabbatical. Třeba do nějaké sociálnědemokratické země na severu, aby ses podíval, jaké to tam ve skutečnosti je.
26. 11. 2010 | 16:30

mb napsal(a):

odměny od stejskala a mihalca jako čističe bazénů ... tož to by vám šlo pane profesore ...
26. 11. 2010 | 16:31

Jedla napsal(a):

Jestli někdo nepochopil ten záměr, je to jeho chyba. Bylo to dobré.

Pane Stejskal, jestli chcete ten původní (autocenzurovaný) text mít na servru, vytvořte si TREZOR na trezorové články (vzor trezorové filmy), do kterých se čtenář dostane až po uhádnutí obtížné hádanky (například iniciály Karla Poláčka, aktuální letopočet napsaný pozpátku, počet členů čtyřlístku, ...) Autor Vám jistě odsouhlasí uložení původního textu do takového trezoru.

Tam pak můžete vrátit i text Fabiána Golga, žaloba od Mafry Vám už hrozit nebude, neboť před soudem zajisté obstojí argumentace, že nejde o text uveřejněný, neb je zavřený v trezoru pod heslem.
26. 11. 2010 | 16:31

Tribun napsal(a):

Jako plán to skutečně nebylo špatné, ale po té štvanici, kterou na vás samozvaní strážci čistoty myšlení a mluvení rozpoutali, se ten vtip poněkud vytratil, protože ta vaše autocenzura až moc autenticky. Bohužel. Svoboda slova by se možná měla přejmenovat na svobodu souhlasu.
26. 11. 2010 | 16:46

Tribun napsal(a):

Skutečně to vypadá, pane profesore, že jste se zalekl (což vám vůbec nevyčítám, nemá cenu si hrát na hrdinu kvůli blogu), a už to tak napořád vypadat bude.
26. 11. 2010 | 16:50

Carlos V. napsal(a):

Zajímavá kauza ... a jak rozdílné přístupy případů "cenzur".

Vtipná (někdy více někdy méně) hra ... oproti spratkovskému vydupávání si.

Ač občas častuji p. Hořejšího větami nelichotovými, rozhodně si nemyslím, že by chtěl aktualne.cz uškodit, ostatní pomluvit.

S p. Hořejším lze krutě nesouhlasit ... určitě se mi ale nad jeho příspěvky nechce odplivnout.
26. 11. 2010 | 16:55

arnazach napsal(a):

Pan Hořejší zaručeně mlží. Mezi řádky je jasně napsáno, že pan Stejskal nutil pana profesora, aby článek smazal. Kdo umí odezírat ze rtů, zjistí důkaz z fotografie z tzv. diskuse o diskusi, že si ho odvedl přímo k počítači a tam nad ním stál s (nejspíš pistolí nebo nožem - to jsou ale jen dohady!). Jinak by to Britské listy nenapsaly.

Nejspíš i tento blog napsal pan profesor pod nátlakem. Jen se mu na poslední chvíli podařilo dát do závorky signál pro pana Čulíka. Tomu to určitě neunikne, že Bédo?
26. 11. 2010 | 16:59

Petr napsal(a):

Hmm, pane profesore, možná mám kratší vedení a omezený smysl pro humor, ale bohužel Vám Vaši verzi na 100 % nevěřím. Řekl bych, že jste se zalekl útoků, které se na Vás spustily a samozřejmě to lidsky chápu a rozumím tomu. Jednoznačně by se měli stydět ubožáci, kteří se pod každým Vaším trochu provokativnějším (ale pravdivým !) článkem slétají a předhánějí se v urážkách a v projevech "spravedlivého rozhořčení". Myslím si, že by byla škoda, kdyby Váš blog zmizel, nebo kdyby jste jej zmírnil a psal konformějším stylem.
26. 11. 2010 | 17:00

Liberál napsal(a):

Britské listy = pochybný jednostranně levicový plátek. Takových médii si vážíte?
26. 11. 2010 | 17:01

irinek napsal(a):

to liberál
Podle vás si tedy pan profesor může vážit jen těch serverů,které vyhovují vám? Co to má společného s demokracií?
26. 11. 2010 | 17:14

voroshilov napsal(a):

Prosim pardonu ze se do toho vmesuji ale ten mnohokrat opakovany vtip uz neni nejenom bez smichu ale uz zacina bejt otravny,pan profesor zacal bravurne notou la minor a ted skoncil nekde na urovni kapely vatikanskych kastratu,kdo ho prosil tady neustale nekoho provokovat?Proc ten nekonecny serial?Nikdo blogy pana profesora necenzuroval a nezakazoval(jenom se trochu zahasteril s editorem-ale oni urcite chodi do stejne hospody),sem blog davam a tady ho uberu protoze jste bubaci-co je to za detinskost?Dejte jeden dva blogy na stejne tema a basta,to neni venezuelska telenovela,komu to prospiva?
A Akademie Ved uz nema na praci hledani leku na nevylecitelne nemoci,nechce dosta prestizni cenu za objev stoleti ze jeji reditel vsude saskuje jako student prvniho rocniku?!
26. 11. 2010 | 17:20

jazyn napsal(a):

Do souběžného blogu o kvalitě blogů pana Stejskala opět,po přestávce,vstoupil výrazný pisatel "Pocestný".
Přestože myslím,že blogy pod vedením p.Stejskala přecházejí od běžných názorů mimo internet ve zdejší diskuse zcela přirozeně,jako tajga v tundru,mám pocit,že Pocestný tam dává zveličené hodnocení:Připisuje účast ekumenickému konzilu,preatoriánským gardám ideologů,Jiráskům a adeptům Pullitzerovy ceny.Pan Pocestný si není vědom jakou obrovskou přípravu církev ekumenickému konzilu věnovala,jak dlouhou drahou účastníci -teologové procházeli než mohli být pozváni.To srovnání kulhá,církev byla milionkrát kvalitnější.Dále kdyby byli účastní praetoriáni,tak by stříleli naprosto přesně do cílů a tak mistrně,že by se všem točily panenky.Opět nebyli nikdy.Kdyby byli Jiráskové,ti uměli zaujmout celý národ,být čteni všemi a jedním dechem.Pak by ale počet čtenářů nebyl obvyklých 2-3 tisíce,ale 2-3 miliony.Opět není pravda.Jinak Pocestný píše kvalifikovanou esoterickou češtinou-v tom ho obdivuji jak to umí.Je vždy somatický i vnější-to každý neumí.Působí.
Tady si lidé vyměňovali informace v rámci existujících pravidel demokracie,tříbili názory.Můj pohled.
O panu prof.Hořejším se tam tvořilo vědomí,že na něj uspořádali hon.To by nejlépe on vystihnul,zda to bral jako reakce nebo hon na svou osobu.
26. 11. 2010 | 17:22

Cech napsal(a):

I ty Brute?
Nedivím se je to normální, český národ čte mezi řádky bez problémů.Proto je-li ohrožen virtuální svět přichází problém.Na tomto je špičkové to,že se začíná bořit pevná hráz stojící za virtuální realitou.
Výrobci virtuální reality začínají nelítostnou bitvu s obyčejnou realitou.
Myslím si,že by by to byla dost ztráta kdyby Váš blog zmizel.Proto prosím žádný konformější styl ono se to podá.
26. 11. 2010 | 17:28

Emissary napsal(a):

Rovnováha hrůzy.

Pan profesor Hořejší je takový hérec: The Conscience of the King or prisoner of conscience. :) Občas zahraje roli špatně, je dobré mít v rukávu více proměnných. Občas příspěvky „pod čárou“ nepochopí jeho geniální vstupy, občas šlápne na Mínu.

Nesporně, pan Stejskal ho musí velebit – nejčtenější blog starý tak 3 roky diskusně živý – i když dýku v jeho mysli by občas rád viděl. :)

Já jsem o něco jiný, pan profesor byl potěšen, že jsem zjevil veřejně svoje nejtajnější touhy realizované v pozemském životě. Mě zas děsí jeho progresivita v zdanění.

No, co? Nazval bych ho triple profesor. Nebo ve zkratce a česky v oslovení jen – "Tripe". Je to lepší než Václave Spravedlivý, uznejte sám, profesore. :)
26. 11. 2010 | 17:30

Brunetka napsal(a):

Jak by tu asi diskuze probíhala, být tu stejně jako pod zprávami, údaje o IP adrese přispěvatele?
26. 11. 2010 | 17:30

tata napsal(a):

pane HOŘEJŠÍ

AT to dopadlo jak dopadlo určitě jste nečekal takovy ohlas ,každy tvurce musí byt potěšen zajmem,a i negativní ohlasy jsou přinosem dokonce si myslym že smyslpnější,to že vas pochvalí spřizněné duše sice potěší ale ošidnost těchto oslav je nabíledni nemužou byt tou pravou spětnou vazbou.

URČITĚ se zde objevilo hodně podmětnych nazoru a zamyšlení,pořad se mame co učit vic přemyšlet o tech nazorech druhych,už je malo takovych blogu kde sou podnětne myšlenky pro nazorove střety,a to je to prave koření proč ma cenu sem chodit a zato opravdu diky,je to muj nazor ale hodně latky mi tyto 3 blogi dali latky na přemyšlení
26. 11. 2010 | 18:26

Blisty - záruka objektivity napsal(a):

Pane Hořejší,
Blisty je opravdu médium, které se vymyká - z levicových kloubů směrem k Chocholouškovi.
S tím mohu jen souhlasit.
26. 11. 2010 | 18:27

gaia napsal(a):

tak jsem si myslela, že na internetu si může kdo chce napsat co chce a ono né.

Přeci jen je internet zdrojem poučení ale i zábavy.
26. 11. 2010 | 18:31

Pepa Řepa napsal(a):

Kam se hrabe Hollywood!

Já říkal, že se jedná o čtyřdílný triptych.
Obávám se, že tím to nekončí a bude z toho telenovela.

Don Wěnceslaus, nositel nohejlovy ceny se zamiluje do dony Eleny, která ale miluje burlaka od Volhy Vorošu.

V závěru, jako v každé telenovele- bude zápletka "Čí je to dítě".

Ale na něco je to dobré.
Jsme svědky toho, jak se rodí kolosální odhalení Britských listů.

Béda tomu stejně neuvěří. Ví svý, má za ušima.
Je to spiknutí jako 9/11.
26. 11. 2010 | 18:36

stále rebel napsal(a):

A je normalizováno.

Láslka s pravdou zvítězily.
„Komunisté vás budou strašit nezaměstnaností, není to pravda, ničeho se nebojte. Dvacet let tvrdila oficiální propaganda, že jsem nepřítelem socialismu, že chci v naší zemi obnovit kapitalismus…“
http://www.ireporter.cz/200...

Něco na čtení

„Od reálného socialismu k reálnému kapitalismu

„Viktor Kravčenko byl po druhé světové válce nejslavnějším sovětským přeběhlíkem. Jeho kniha Zvolil jsem svobodu byla nejen manifestem antikomunistů, ale také prvním pravdivým svědectvím o hrůzách gulagu i třeba hladomoru na Ukrajině.
…..
Jeho pozdější život byl ale tragický, jak nedávno připomenul Slavoj Žižek. Znechucen mccarthismem a americkým kapitalismem napsal v roce 1950 knihu s názvem Zvolil jsem spravedlnost. Ta se už do antikomunistického krámu nehodila, moc se o ní nemluvilo. Kravčenko nakonec odešel do Bolívie, kde použil peníze, které mu vynesla jeho první kniha, k podpoře chudých rolníků. V roce 1966 spáchal sebevraždu, ale možná byl zavražděn.

Michael Moore v rozhovoru o svém filmu O kapitalismu s láskou říká: Demokracie musí být každý den součástí tvého života… Ale trávíme osm, deset, dvanáct hodin našeho dne v práci, kde nemáme právo říci svůj názor. Až antropologové za čtyři sta let… nás budou studovat, řeknou si: …Mysleli si, že jsou svobodní, že žijí v demokracii, ale trávili deset hodin denně v totalitní situaci, v níž tolerovali, aby 5 procent nejbohatších lidí ekonomicky ovládalo zbylých 95 procent. Budou se nám smát…“
http://www.multiweb.cz/hawk...
26. 11. 2010 | 18:36

občan napsal(a):

Pane Hořejší pište dál v tomto duchu.
Člověk se pobaví zejména nad diskusí vašich oponentů.
26. 11. 2010 | 18:38

Elena napsal(a):

Pepa Řepa,

:)))))))))
nemožem, ja , fakt prasknem od smiechu :))))))
vo vo votom to je :)))))))
dufam že v britských listoch sa tiež popukavaju :))))))))
26. 11. 2010 | 18:46

Emissary napsal(a):

Pepa Řepa,

dávám :):):):).

Jste lepší. :)
26. 11. 2010 | 18:47

Elena napsal(a):

bože šesy, budete ma mať na svedomii, skoro som sa zadrhla :))))
zaujmavé je že ten vorosho sa volá Zdenék ,

asystentka Machenka je stará nb-čka ,
vot takaja štuka
26. 11. 2010 | 18:51

tata napsal(a):

pane Pepa Řepa

Mohu otazečku pokud možno važně ,myslyte že opravdu podle vašeho to byla naprosto strata času,ptamse proto že mě osobně zase ty nazory hodně dali,nemluvím ted o tom napsanym myslym to nasledné co stim vše zniklo.
26. 11. 2010 | 18:52

Petr napsal(a):

Pane Hořejší,
jste vytrvalý, nebojácný, máte přehled a jde vám o budoucnost ČR. Myslím, že píšete tak, jak to cítí hodně lidí. Až budete potřebovat aktivní "Křoví" proti atakům "Černobílích" jsem tu. A asi nás je více, co nám jde o vzdálenou budoucnost, když tu blízkou jsme nezvládli.
Dík.
26. 11. 2010 | 18:58

Elena napsal(a):

a teraz vážne , česy, toľko koľko som sa narehotala za tie dva roky tu s vami, tak som sa nesmiala bezmala 20 rokov,

za to všetko vam všetkým naozaj ďakujem,

Pepa Řepa, tebe obvzlašť, posielam jemnučkú pusinku :)))))
26. 11. 2010 | 18:59

Pepa Řepa napsal(a):

Tato to, co nám v tomto slzavém údolí dokáže na chvíli vykouzlit úsměv na tváři, není nikdy ztráta času.

A to články bratra Wěnceslaua nepochybně jsou.
Někdy se na ně těším jako na Mateřídoušku.

To stále rebel
A co očekáváte od někoho se jménem Kravčenko?
Něco Vám prozradím.Michael Moore se narodil ve Vladivostoku jako Ivan Ivanič Volovjev.
Pssst.

Když se může donský kozák jmenovat Zdeněk, proč by nemohl být Majkl Ivan Ivanič.
26. 11. 2010 | 19:04

tata napsal(a):

pane Pepa Řepa,

děkuji za odpověd
26. 11. 2010 | 19:08

Elena napsal(a):

Pepa Řepa ,

nejak si do mexickéj telenovely nezakumufloval Svätého Libora,

preto že on nie až také nevinätko, on vie kto je vorosho , neviem či mu nepiše scenaré :)))))))
26. 11. 2010 | 19:10

veverka napsal(a):

Á tady se někdo nechal zlomit.Škoda,zrovna jsem si začínal autora vážit.
26. 11. 2010 | 19:15

Glock napsal(a):

Tak to jste, milý autore, velmi VELMI nevystihl situaci. Váš "pokus o vtip" se stane nejspíše hoaxem a bude po internetu kolovat roky, Vám samotnému se jako bumerangem několikrát vrátí a "praští Vás do hlavy" v té nejméně očekávané chvíli.
A rpoč to? Protože píšete na zBlblé listy, baštu to altenativních médií, často prolezlých neskutečnými konspirátory a hledači "pravdy".
Dělat si na internetu legraci z vážného tématu (cenzura) se nevyplácí, mimochodem také proto, že nonverbální chování v chatu a na blogu není rozpoznatelné.
Hezký den a doufám, že se s tou předpovědí mýlím.
26. 11. 2010 | 19:17

Andrea napsal(a):

Pane Hořejší, zavírejte prosím ty dveře potichu
...aha, my máme na ústavu vrátného
Tyhle dveře
...aha, oni mají kliku
26. 11. 2010 | 19:18

Pocestny napsal(a):

Vendelíne, Vendelíne!

Se nám to pruzení poněkud vymklo z rukou.
Jo, nejlepší jsou vtipy, kterým se nikdo nesměje.

Ty chudinko jeden pronásledovanej, já ti snad zařídím konspirační byt, to abz bylo kde být i blít.

I kdybych nakrásně tule epopej bral jako vtip (pro velmi nedonošené) , to obrazné šplhání na kříž, tryskový běh vzhůru Golgátou i nervosní shánění hřebů je jenom obrázkem infantilního Narcíska.
Dokonce i rozumím těm, kdo se na základě Vendelínových trapáren domnívají, že jsou zpět ve starých časech - konečně, to to trvalo.
Oni z těch starých, dobrých časů totiž nikdá duševně neodešli.

Založej si Ligu Ublíženejch, budou tam čestnej Velkovezír jako Jmenovec Pátý o modrejch.

Nejvíce mne pobaví ta klekavá díkuvzdání místních triviálů, vzývání poťouchlosti, to tu ještě nebylo.

Jediné summary, které mne po těch třech traktátech napadá, že tato společnost je tvořena ještě většími idioty, než jsme doufali.
26. 11. 2010 | 19:20

stále rebel napsal(a):

Pro Pepa Řepa.
Na věci to sice nic nemění, ale…

http://en.wikipedia.org/wik...
26. 11. 2010 | 19:30

Brunetka napsal(a):

Humor je boj s lidskou hloupostí. V tomto boji nemůžeme nikdy vyhrát. Ale nikdy v něm nesmíme ustat. Ovšem pozor na zmýlenou. Ten, koho považujeme za blbce, považuje za blbce nás. Jde o to se nevyvraždit.
26. 11. 2010 | 19:43

voroshilov napsal(a):

Elena:
Co tam chlastate s Repou ze se jmenuju zdenek(brom)?
Jake je Masenka becka?
Tebe zahradnik pohostil dobrym matrosem z caroveniku.
26. 11. 2010 | 20:08

napsal(a):

http://cs.wikipedia.org/wik...ěmkinovy_schody.jpg

kolko schodov, tolko neprávd, odesanka
26. 11. 2010 | 20:16

lijuti napsal(a):

Jak říkal "tata" úplná ztráta času(ty diskuze) to nebyla. Každej si z toho vzal to svý. Někdo je pohoršen, někdo pobaven, někdo se zamyslí a jinej to přejde. Srandistů je tady dost a srandovních taky, a tak i dle reakcí na Hořejšího blogy dá se cosi pochopit.
26. 11. 2010 | 20:18

Hurá napsal(a):

Jak se to vezme, pane Hořejší. Např. dnes pan Stejskal uvalil cenzuru na diskuzi pod článkem o událostech v Novém Bydžově. Neumožnil žádnou či umožnil nic !
26. 11. 2010 | 20:46

Liberál napsal(a):

Dnes dostává demokracie pěkně na frak. Na aktuálně.cz psali o 15. leté holce, kterou zatli za to že pálila Korán. To je naprosto nepřípustný zásah do svobody projevu stejně jako jakákoliv cenzůra. Pokud si někdo koupí knihu tak je jedno co s ní udělá, protože je to jeho majetek.
26. 11. 2010 | 21:03

voroshilov napsal(a):

Kamaradi,za mesic bude prvnich 10 let noveho milenia,prvni dekada stoleti konce ktereho se nikdo z nas nedozije byla extremne burliva vlastne hrozne extremni a osvezujici jako ledovy vitr,vzpominejte na sebe pred deseti lety,svet se zmenil a my se zmenili take,nekdo nasel a nekdo ztratil a nekdo vubec zemrel a pred tou dobou vy jste nemohli tak tlachat na netu svobodne kazdych pulhodiny,nebyl ani Skype a mobilni telefon ukazoval na zelenem displeji jenom cislo volajiciho ale jak jste byli mladsi a hloupejsi tak se nic nezmenilo az na to ze uz mladi nejste.
26. 11. 2010 | 21:21

habitant napsal(a):

Máme společné,jsme různí:tedy především tolerance.To obsahuje i svobodu.Ale ne toleranci bezbřehou,aby se ztratila solidarita.Solidarita musí být součástí přirozenosti společnosti,ne do ní namáhavě ventilována zvenčí.V tom případě je to lidská společnost trosečníků,každý sám sebe zachraňuje,signál k alarmu všem.
A pak otazníkem jsou emoce,které se po r.1990 udržují na abnormálně vysoké úrovni-hladině.Emoce nejsou revoluce,mohou ji provázet.Umělce,který nebudí emoce,nevnímáte.Naopak v životě-kam s nimi? Jenom všude překáží.Pro biology-bílé místo na mapě znalostí.Neví o jejim mechanismu a biologické úloze téměř nic.
Když vím,že socialistické pracovní kolektivy byly takové,že ztotožnit se s nimi nebylo možné a nyní po mnoho let nevím co je nahradí,vůkol lidé od sebe na hony vzdáleni,cizota,nezájem a chlad vytvořily úplnou Sibiř pro vnímání společnosti-jak a kam dále?
26. 11. 2010 | 21:28

gaia napsal(a):

voroshilov

my jsme duchem mladí pořád a pořád budem
26. 11. 2010 | 21:40

Kutil.bloguje.cz napsal(a):

Všiml jsem si už dávno, že docela velká skupina diskutujících, kteří reagují na zdejší blogy, má problém pochopit ironii, nadsázku ba i některé projevy humoru (který se samozřejmě nemusí líbit každému, leč je rozpoznatelný). Nedávno tady dokonce někteří diskutující úplně vážně sáhodlouze rozebírali obyčejné vtipy, které sem umístil pan Havel.

A vypadá to, že to jsou nejčastěji mladí lidé.

Je to zvláštní, člověk by řekl, že tuhle znalost by si měli osvojit na základní, respektive na střední škole. Vždyť se chlubíme, že má maturitu pomalu každý. Ale, proboha, co se tam ti studenti tedy celé ty čtyři roky v češtině a v literatuře učí?

Pane Hořejší, na vás mě trošku mrzí, že se tím necháte deptat a ustupujete. Prosím, nedělejte to. Je nás víc, kteří máme rádi vtipné texty, ironii a nadsázku...
26. 11. 2010 | 21:48

voroshilov napsal(a):

gaia:
Tak to vam preji minimalne do roku 2020.
26. 11. 2010 | 21:51

Viola napsal(a):

Já jsem Vám pane profesore myslím radila

dobře, držte se náboženství, tam máte rekordní počet vstupů, no a potom samozřejmě imunity, tu byste mohl lehce ztratit. :-)
26. 11. 2010 | 21:55

učedník napsal(a):

Autor
Ať Vaše stáhnutí blogu o VLSR bylo autocenzurou nebo prozřením, pokud do dvou tří let nějaká vřava začne, budete se moci utěšovat, že není podnícena Vámi, neboť jste článek - pro agilní suchary možná skutečně nedostatečně blbuvzdorný - snad odstranil ještě celkem dost rychle. :)

Možná se Vám jen článek po vytištění z nějakého důvodu znelíbil. Malíři taky některé své obrazy roztrhají na cucky. Mnohé písničky, negativy leží dlouho jen někde v šuplíku.

Ale vážněji. Někdy ani nemusí jít o suchary. Policie v Británii byla vtípkem na Tvitteru k zasněženému letišti v dnešní době se skutečnými hrozbami asi celkem dost vystrašená.

Kde je hranice zveřejnění? V určitých tématech radši ještě o kousek dál uvnitř autocenzury než na samém kontroverzním okraji?
26. 11. 2010 | 21:56

Viola napsal(a):

Kutile

ironie, nadsázka, ba i některé projevy humoru to rozhodně nebyly, byl to podle mě ostrý sarkasmus, tak jak ho má pan profesor rád.
26. 11. 2010 | 21:58

nová struktura napsal(a):

Pane Hořejší, pokud chcete, aby Vám uvěřili opravdu všichni, že server aktualně.cz Vás nedonutil k autocenzuře, stačí Váš původní článek přepsat ještě jednou( opravdu naposledy) tentokrát přímo a natvrdo, bez matoucí ironie. Jak prosté.
Jistě se na tomto postpu s vedením aktualne.cz snadno shodnete.
26. 11. 2010 | 22:04

gaia napsal(a):

voroshilov

to půjdu do důchodu, tak doufám, ať Kalousek pukne
26. 11. 2010 | 22:06

Karel Mueller napsal(a):

Milý ocestný,

umělecký dojem a literární obratnost jeko obvykle velkolepé.

Jen si nejsem jist, jestli oněm kteří " ... z těch starých, dobrých časů totiž nikdá duševně neodešli" nekralujete Vy sám.
26. 11. 2010 | 22:06

lijuti napsal(a):

Kutil.bloguje.cz.: Ta diskuze o těch vtipech pod blogem Havla mě taky překvapila. Překvapilo mě jak mo lidí to vzalo.
26. 11. 2010 | 22:19

warren napsal(a):

Někteří zde žádáte,přímo i nepřímo,aby prof.Hořejší přistoupil na jakési podmínky,tedy vlastně limity své autorské,tedy i osobní svobody.

A ti co budou stávkovat?
Vláda praví:ne nemůžeme jinak,známe stav tohoto hospodářství,jeho možnosti,pozici v Evropě.Ženete nás k okraji propasti.A oni říkají: nás to nezajímá.
A v této odpovědi se dále dělí na ty co říkají:nás to nezajímá,protože to říká tato vláda.A ty ,kteří říkají,nás to nezajímá,ať by to řekla jakákoliv vláda.A tam je zase další podrozdělení u obou typů ignorantů: Třeba,vždyť mohla být,může být jiná vláda a žádati toho nebude.Nebo-stojí za námi odbory,jejichž povinností to jest.Nebo,to se vyřeší samo zpětně-zvedněte nám nebo nesnižujte platy a sami uvidíte,že se to nějak vyřeší,že to ekonomika přežije.Vždyť právě vy,kdo chcete škrtat, dvě desítky let tvrdíte,ekonomiku neznásilňujme,jsme přece neoliberálové a ona si sama poradí nejlépe.
Ideologie do r.1990 stavěla v ČR na Engelsově definici "Svoboda je poznaná nutnost".Důsledkem bylo nepsané pravidlo:neužívej té svobody,kterou nemáš zdůvodněnou, k níž jsi neprozkoumal nutnost,která by mohla být jejím omezením.I ve svém zájmu,ku svému prospěchu.Tím se ale stává svoboda ne pouhým plezírem,intelektualizuje se,je spojena s chápáním,mozkem,myšlením,vyžaduje určitou námahu-myslet.Není to slepá svoboda.
26. 11. 2010 | 22:23

Liberál napsal(a):

Pokud jde o objektivitu toho plátku Britské listy tak ten je asi tak stejně objektivní jako Rudé právo. Snaží se vydávat ideologii socialismu za jedinou pravdu a ostatní názory považuje automaticky za lež.
26. 11. 2010 | 22:26

Pocestny napsal(a):

Lieber Mueller,
leider muss ich sagen, das die Velvetrevolucion durch meine Arsch fliegen kann, weil es schon fuer zwanzig Jarhren ein begrabene Pfurz ist.

Die Frage steht: Was mit den Leuten, die immer zu spaet kommen um zu alles was gleich fertig ist weiterschleppen?

Es is mich nich wert mehr darueber sagen.
GrossBengalien gruesst BundesPashalik Kurdland!

Weiter, weiter, ins Verderben,
wir muessen kaempfen bis wir sterben!
Alles Mueller oder was!

P.S. dnes jsem se tu dočetl, že matka Vildy Prusa byla Angličanka.... to by jeden pošel...
A v čele trůní oslů král....
26. 11. 2010 | 22:28

Karel Mueller napsal(a):

lituji:

Víte, kdysi dávno, ještě za totáče, jsme měli v práci takového srandistu a ten nás občas přivítal tím, že se postavil na chodbě a mocně zapěl: "Soudruzi směle ...". Všichni se řehtali, nejvíc členové KSČ (kterým jsem nebyl). Nebo si představte, že by někdo napsal, jak mládež při výstabě zářných zítřků maká, až na hubu padá ... opět by se nejvíc smáli členové KSČ.

Na stejné úrovni je těch sardonických 32 poznámek. Když zvážíte reakce, tak společnost zaznamenala nezanedbatený posuv ...
26. 11. 2010 | 22:31

stále rebel napsal(a):

Liberále, někde se nám ztratil génius Bc Martin. Nevíš náhodou, kde bychom jej mohli najít?
26. 11. 2010 | 22:38

Karel Mueller napsal(a):

Oh lieber Wanderer,

die deutsche Gramatik finde ich nicht als Ihre starkste Seite, aber "ein begrabene Pfurz" klingt wirklich nett :-))
26. 11. 2010 | 22:40

Kutil.bloguje.cz napsal(a):

Violo,
ano, sarkasmus samozřejmě taky. Díky.
26. 11. 2010 | 22:41

Pereira napsal(a):

Liberále co je vlastně podstatou tvého liberalismu?
26. 11. 2010 | 22:47

Pípa napsal(a):

Že by pan profesor imunologie nebyl imunní? Buďte imunní pane profesore. Kdo jiný než vy? Prosím
26. 11. 2010 | 23:00

učedník napsal(a):

warren
"Ideologie do r.1990 stavěla v ČR na Engelsově definici 'Svoboda je poznaná nutnost.'"

Co máte proti tomuto hlubokomyslnému Spinozovu filozofickému výroku v duchu determinismu, jenž tento směr rozvíjel?

To, že si výrok nadějně světovládní a nesmiřitelně antagonističtí komunisté i za cenu násilí příliš významově zúžili pro svou politiku, je věc už jiná.

Tento výrok není jediný jimi vypůjčený. Leckde ještě dnes se u nás připisuje autorství také jiného výroku "Učte se, učte se, učte se!" jednomu Iljiči.

Jenže aby byl jeho autorem, musel by žít víc než 500 let před naším letopočtem a jmenovat se Buddha. Ten výrokem ale říkal také něco vlastně skoro docela jiného: Poznávejte, neznalost je mj. hlavní zdroj antagonismů a zbytečného utrpení.
26. 11. 2010 | 23:02

Emissary napsal(a):

So gut, Herr Pocestny,

Karel Mueller musí hodně cvičit, není podstatné.

Žijte dlouho a blaze, to je můj budoucí empatický pozdrav.
26. 11. 2010 | 23:41

jetotukormoran napsal(a):

30 pripadu majora Streptokoka)))
26. 11. 2010 | 23:59

Karel Matousek napsal(a):

Andrea

Pan profesor vzdy dvere vykopne, ale kdyz na to upozornite, zacne se plactive ohrazovat, ze on jen malinko zaklepal, jen klickem zacinkal... Jinak jsem zvedav, kolik sebepropagace a dalsich dilu z toho jeste vydoji. Je to neco jako Inzenyrska odysea - a asi stejne zazivne -, ktera se mu ve srovnani s dnesni dietou na CT1 a na Nove urcite moc a moc libila.
27. 11. 2010 | 01:58

arnazach napsal(a):

učedník:
Oni nevysmleli vůbec nic. Všechno převzali a vyprázdnili.
27. 11. 2010 | 02:30

AC napsal(a):

Pocestny

Psát jak vidno uměj, Pocestnej, minimálně tedy klást písmenka i slova pěkně vedle sebe, ale to myšlení, Pocestnej, to myšlení jich musí velice bolet! Co říkaj? Sice si hrajou na Ynteligenta, ale tušej sám nejlíp co jsou zač a že vlastně věděj kulový.

Na tyhle parfémovaný panáčky se budu těšit nejvíc.
27. 11. 2010 | 04:18

Zilvar van Armhuis napsal(a):

Pane Horejsi, piste dal. Casto Vase texty ctu v ramci sveho projektu "Cesta do bolsevikovy duse" v morodochiu zvanem Britske listy. (Onehdy jsem na vasi argumentaci synovi demonstroval pojem epistemic closure.)

Osobne mi dava vice smyslu, co pise vas pan bratr Jiri - je to takove logicke, snadno pochopitelne a katolicky pokorne.
27. 11. 2010 | 04:25

AC napsal(a):

profesore,

nezlobte se, ale to Vaše kličkování...prostě z nouze ctnost, viďte.
27. 11. 2010 | 04:34

otokar napsal(a):

Profesoře,
budu opakovat(jak zde stále činí skvělý modrý zelenáč):

Neházejte perly sviním!

Způsobíte vzbouření blbů!
Vždyť osm z deseti lidí je úplně či částečně blbých,což patrno nejen ze zde psaného, nýbrž i k dennímu pořádku vidno okolo nás na všech úrovních!
Soudím, že humor v takovémto prostředí jest věcí po výtce nebezpečnou,což ke své škodě nerespektoval již KHB.
Kontrolní otázka:
Kde jsou peníze, které všude chybí?
A mám Vás, Vy zabedněný inteligente!
27. 11. 2010 | 05:44

Medikolog napsal(a):

Pane profesore,

marně jsem hledal nějaké vaše skryté "A přece se točí!"

I když se naskýtá otázka, zda to Galileo Galiei skutečně ve chvíli vzdoru doopravdy řekl...
27. 11. 2010 | 05:45

Pepa Řepa napsal(a):

Dnes je 27.listopadu.
Co praví encyklopedie Rok se svatými?

Jakub rozřezaný (intercisus). Můžeme jej spatřit na konkurenčním triptychu(!) v Louvru.
Je zobrazen z rozřezanými údy. Během pronásledování křesťanů odpadl od víry, ale vrátil se jako bumerang. Drábové krále Bahrama V. jej zajali a rozřezali pomocí pilky Bosch.
Jeho hlava je dodnes v Batikánu.

Poučení?
To by v tom byl čert, abyste Jakuba nevyšoupnul.
Kdo pro pravdu hoří musí holt něco obětovat.
Nechte se rozřezat jako jistá Otylie, hlavu věnujte-po vzoru paní Čubirkové-pendolinu.
Nesmrtelnost je zaručena.

Co je proti Vám sv. Libor?
svátek 9.prosince.
Nula. Ani ryba, ani rak. Jednou evangelík, pak zase katolík.
Mimochodem, svatý Libor je zobrazován s dýkou nebo mečem.

Zajděte opět do Casina Na Příkopě a pošeptejte croupierovi to objevné moudro:
A přece se točí!
Dodnes na to nepřišel.
27. 11. 2010 | 07:41

warren napsal(a):

to učedník: mé znalosti Spinozy jsou z druhé ruky,letmé a povrchní-neodvažuji se tedy Vám oponovat.
Je ale celkem běžné,že lidé myšlenku připisují často těm,kdo ji vytrvale opakují nebo s jejichž jmény se nejčastěji šířila.Známá kapitola dějin intelektu- o mnoha předobjevitelích.Se žárovkou,Lodyginem,Edisonem totéž.
Aspoň se dostanou do soutěže útěchy-pod heslem anticipace.Nebo inspirace.
Mám na srdci a tedy na jazyku pár problémů navíc.Především já sám kam se řadím? Kdyby naše znalosti všeho druhu o lidské společnosti byly v jedné knizek "Otázky a odpovědi"-já bych říkal,že otázek je více než odpovědí,neexistuje definitivní odpověď,každá odpověď může být dále otázkou nebo z ní jednou otázka bude.Uvědomuji si,že slovo "normální" se zakládá jen na bezprostředním instinktu.Když zaměstnavatel vyhodí z práce otce tří dětí,přijde mu to jako normální,protože ostatní to dělají také.Naopak otci se to zdá nenormální dost právem,z pohledu situace jeho dětí.Jenže podle tohoto práva by za něj měl být vždy a všude vyhozen z práce ten,komu se nepodařilo mít děti.Atd.
J.J.Rousseau-"člověka zkoumejte zblízka,lidí zdaleka".Aplikovali jakobíni,marxismus.
Naše,česká povaha a sociální vnímání je díky historii velmi vzdálena Západu.Protože Češi pod třistaletým útlakem byli nuceni být sedláky pod panstvem,lidmi zdravé mysli,určení k práci fyzické.Jejich potenciální géniové nedostali žádnou možnost aby jim narostla křídla,která by je vznesla do výše a tak oplodnili české prostředí vlastními produkty "nenormálnosti".
Západ byl naopak prosycen teologií,nebyl to jen parfém,byl metafyzicky hluboce filosofický dlouho.Tedy V.Havla mohli ocenit knihkupci z Frankfurtu nad Mohanem,jako svého ptáka podle peří-kdy mohl vstoupit na jech půdu autorsky díky předmostí vybudovaném M.Heideggerem-jeho racionální mystikou a a programovou nesrozumitelností.Zde se V.Havel v průběhu sametové revoluce normálním lidem neskutečně stále více vzdaloval,dnes -bez urážky-ho "normální" Češi řadí na úroveň šimpanzů.Snažím se tlumočit,ne urážet,co jsem mnohokrát zaslechnul někde někdy.Kdo více klesl? Relativita vzájemného pohledu? Západ bude tvořit své nové a nové teologie spolu s novými a novými empirickými pravdami.Bude to stejná společnost duchovně,jako byla za středověku,kdy byl jejich svět vzdělanosti pro husity nepřijatelný.Kdo nechce nést jejich nadstavbu společnými bedry-jako ODS-dříve nebo později musí národ ten z kola ven.Ale sám jsem proti zneužití.
27. 11. 2010 | 07:52

Pepa Řepa napsal(a):

Jako jméno bych si dovolil navrhnout
Sv. Věnceslaus, akademik z Rudniku,
abyste nebyl zaměňován s tím kontoverzním patronem.
Atributy? Pero a kádinka.
27. 11. 2010 | 07:56

Pepa Řepa napsal(a):

Je jasné, že byste se ihned stal patronem všech kutilů.
Jak říká KM, vždy uhodíte hřebíček na hlavičku,
To ani slavný Přemek Podlaha nedokáže.
27. 11. 2010 | 08:05

Drzá zrzka napsal(a):

Pepa Řepa

Dneska to nepůjde. Kádinku bolí hlava.

P.S. To je způsob humoru mně vlastní, který spousta lidí zřejmě nepochopí. Zrovna tak jako mladí ztěží pochopí vtipkování nebo špičkování generace zde se scházející.
27. 11. 2010 | 08:24

rainbow warrior napsal(a):

> prof. Horejsi >
pane profesore, budte rad, ze mate nolg na aktulne.cz - napr. na iDNES probiha opravdova cenzura, jako za Rudeho prava!!
Jinak vyborny vtipek s tou autocenzurou.
27. 11. 2010 | 10:25

tata napsal(a):

,,pane,, Pocestny

Poprve souhlasim a když vas čtu tak mi napada že uplně nejhorší je S velkym IQ,asi byste nam moh dělat krale,ale to by zachvili zustalo male kralovství
27. 11. 2010 | 10:26

santawizard napsal(a):

pane profesore,jste už skoro jako ten profesor imunologie o kterém se zpívá ta slavná písnička.Ať už sacrasmus,nebo apríl nebo kanadský žertík,určitě jste se trefil do černého a odhalil dvojsmyslnost dnešní uspěchané doby.Nestojí však za tou novinářskou kachnou jakési tajné spiknutí, aby se prezident Václav Klaus zavřel do blázince pro velezradu?Politická či hospodářská nebo dokonce nějaká nekalá soutěž v pozadí Lisabonské smlouvy?Všechno je spojené se vším.Nejprve byl ukřižován Ježíš Kristus ale nakonec byl ukřižován celý židovský národ!?Ježíš Kristus=Bůh Izraele=znovuzrozený stát Izrael,který už má svoje atomové bomby!?Vždyť izraelci a palestinci neuzávají jeden druhého jako Václav Klaus,který neuznával lisabonskou smlouvu s tím rozdílem že se pro to tam ve svaté zemi vraždí!?Rozumí mne někdo alespoň trochu?Nakonec je to samotný tatíček stát a svatá matka církev,kteří nám zakazují mít nábožesnské a magické zkušenosti v tomto životě.Všichni se na toto téma musí připravovat jenom a jenom na posmrtný život politickou,hospodářskou a nekalou soutěží v boji o moc!?Vojenští kaplani musí pro nás orodovat !?Tyto věci se dají těžko vyjadřovat jazykem.
27. 11. 2010 | 12:51

JAHA napsal(a):

Ad: Pepa repa

Ja si nemyslim, ze sa z toho vykluje len taka obycajna telenovela. Kdeze! Ako ste spravne odtusil na konci svojho prispevku o telenovele, islo o dlhe roky pripravovany, sofostikovany dokonale utajeny plan na strhnutie masky z tvare Britskych listov. V zaujme toho, aby sa nic vopred neprezradilo boli jednotlive postavy manipulovane, ani o tom nevedeli. Stejskal usporiadal akoze debatu, tam sa akoze nahodou stretol s Horejsim, Horejsi akoze nahodou napisal satiricky clanok, pricom satiru takmer nikto akoze nepochopil, niektore media sa akoze chytili a oslavu novembra vytlacili vo svojich novinach, ci na svojich servroch, potom ptisiel dramaticky cin - stiahnutie clanku, potom dramaticke drankanie "ulitbacov" Horejsimu, aby clanok vratil, potom akoze nahodne "upejpani" Horejsiho, ze nevrati, ze mozno, ze neskor...a HOP - Blisty sa chytili!!!

Z toho nie je telenovela, drahy Pepa. To je 007 ako remen! A sucasny, aktualny.
27. 11. 2010 | 14:56

Medikolog napsal(a):

Inu, k censuře:

Je zákaz diskuse na ACz či její zrušení k "závažným bolavým" téma censurním aktem, nebo aktem autocensury, či diplomaticky řečeno politické korektnosti? Je Ignorování "bolavých" téma (oproti jiným serverům) aktem censury, nebo aktem alibissmu... když ZPRAVODAJSKÝ SERVER by měl o takových zprávách informmovat? Co třeba Nový Bydžov? Bylo to VČERA i v televisích ve zprávách. Ano dámy a pánové.

Máme potom důvod pochybovat o tvrzení, že censura není? Nebo "profesionálně" věřit tvrzenému či předžvýkanému a tomu, že není co nebylo napsáno... jako věřil katolík z povolání (tehdy) Cyril Svoboda lžím Condoleezzy Rice o údajných ZHN Iráku? On věřil za peníze... já jemu nevěřil a nevěřím ani zadarmo. Inu, "uvědomělá" svoboda slova tu byla za císařpánů i za normalisace. Tak jsme se naučili "číst mezi řádky" a mnohdy disidentským textům přikládali i význam a obsah, který autory vůbec nenapadl. Nostra culpa... maxima culpa.
27. 11. 2010 | 15:30

Ing. N. napsal(a):

Pepa Řepa (doporučení)
Doporučuji zadat do vyhledávače Google - ZERO italský film. Je to film, který donutí člověka přemýšlet o 9/11.
27. 11. 2010 | 16:21

stejskal napsal(a):

Ani jedno, ani druhé ani třetí, pane Medikologu.

Je to pouhá logická reakce na skutečnost, že mezi prvními zhruba dvěma sty příspěvky jich v případě obou "debat" zhruba polovina obsahovala výkřiky typu "Cikáni do plynu", "Černý svině", či "Všechny je postřílet".

A protože tyto naplňují skutkovou podstatu trestného činu (a navíc z našeho pohledu nemají s diskusí absolutně nic společného) a my je nestíhali z debaty odstraňovat, rozhodli jsme se zhruba po hodině tuto zcela uzavřít.

Nevidíme jediný důvod, proč bychom něčemu podobnému měli poskytovat prostor. Pokud budete provozovat server podobný tomuto, bude zcela na Vás, zda tam takovou "debatu" připustíte (včetně případných trestně právních důsledků).

Hezký zbytek dne.

Libor Stejskal

P.S. Svoboda slova neznamená zrušení odpovědnosti za to, co člověk říká či čemu poskytuje prostor. Naštěstí.
27. 11. 2010 | 16:27

n.o.s napsal(a):

Censura, identicky jako za socialismu i dnes je censura zatímco censura v socialistické společnosti byla lokální tj. stát kontroloval media která vlastnil, dnešní censura má charakter globální tj. media jsou vlastněna privátními organizacemi které ovládají většinu západních zemí,

tvrzení že novináři jsou hlídacími psy demokracie je pravdivá, definice demokracie jako vláda lidu je špatně pochopený termín, historicky lid (řecky dêmos, latinsky populus) nikdy neznamenal vládu všech lidí ale pouze určitého typu lidí viz SPQR (Senatus Populusque Romanus) neznamenal Senát a všichni obyvatelé Říma, ale pouze určitou privilegovanou vrstvu, stejně jako dnešní demokracie i tehdy pouze tato skupina lidí měla moc.

na rozdíl od dnešní demokracie, tehdejší pokud vím neměla žádné tabu, jež by ospravedlňovalo vládnoucí systém a neexistoval ani nezpochybnitelný zakládající mýtus.

a konečně elita vždy měla zájem na vlastním prospěchu, nikdy ovšem neměla zájem na likvidaci společnosti kterou ovládala, jak napsal pravděpodobně Cicero

A nation can survive its fools, and even the ambitious.

But it cannot survive treason from within.

An enemy at the gates is less formidable, for he is known and carries his banner openly.

But the traitor moves amongst those within the gate freely, his sly whispers rustling through all the alleys, heard in the very halls of government itself.

For the traitor appears not a traitor; he speaks in accents familiar to his victims, and he wears their face and their arguments, he appeals to the baseness that lies deep in the hearts of all men.

He rots the soul of a nation, he works secretly and unknown in the night to undermine the pillars of the city, he infects the body politic so that it can no longer resist.

A murderer is less to fear.

The traitor is the plague.”
27. 11. 2010 | 16:30

n.o.s napsal(a):

jen doplním jak socialistická tak globální censura měla zájem na udržení moci, v té socialistické moc závisela na existencí státu v té dnešní je existence státu či národu zcela irelevantní.
27. 11. 2010 | 16:41

kacíř napsal(a):

Pane Hořejší, podle vaší profesní vytíženosti dané Vaším CV nechápu, kde berete čas na zdejší žabomyší spory! Hezký, den.
27. 11. 2010 | 16:41

n.o.s napsal(a):

Ing. N.

"který donutí člověka přemýšlet"

mýtus funguje pouze v případě stane-li se z něj mentální konstrukce, mentální konstrukci nelze vyvrátit fakty, raději zfalšují skutečnost než aby uznali že jsou obětí mýtu,

uvedu příklad existence Ježíše Krista i se strojem času by většina věřících nikdy neakceptovala že nežil,

žido-křesťanská psychika je takto konstruovaná, velmi dobře to popsal Platon, v podobenství o jeskyni
27. 11. 2010 | 17:06

ZAM napsal(a):

n.o.s:
Jenom židokřesťanská psychika? A co islámská?
27. 11. 2010 | 17:34

n.o.s napsal(a):

ZAM

příliš se islámem nezabývám nevím o něm prakticky nic.

navíc dnes islám uráží kdekdo v této společnosti být nehodlám.
27. 11. 2010 | 17:41

Medikolog napsal(a):

Pane Stejskale, děkuji za vysvětlení.

Chápu, že Vaše zodpovědnost (trestněprávní), Vaše i majitelů serveru, je nelehká a můžete mi uvěřit, že to vím kvalifikovaně, byť ne z postavení správce serveru. Ovšem je otázka "proslulého vylévání vaničky" s miliony molekul vody a špíny s byť i jediným dítětem (/;>!). Podle "standardní censurní tapety" si mohu (nejenom já) obsah odstřeleného příspěvku pouze představovat a to naprostu chybně. Třeba mohu prostému zabučení přikládat duchovní rozměr, jak jsem naznačil výše. A je logické, že vypovídající hodnotu pro analysu nálad ve společnosti mají i ty "primitivním" jazykem vyjádřené postoje, resp. jejich četnost.

V historii soubojů byly zaznamenány i případy kdy kultivivaně až vybraně hovořící vzdělaný zloduch (kterého i Samo Peklo obdivovalo) při smrtelném zásahu (odborném - aby jistě zemřel, ale přesto aby ve vybraných bolestech dlouho umíral) vyprovokovaného protivníka gentlemansky "počastoval" korektním výrokem jako "Promiňte mi prosím, že jste si musel dát tolik práce..." zatímco křižák na (tehdy jenom) Vítkově zařval pouze "zhyň kacíři" (řekl to ovšem v originále sprostě;-)) napichujíce na kopí husitu jako na rožeň, či prelát chrlící nejhorší zatracující prokletí u hranic za živa hořících kacířů či čarodějnic, či třeba i řev "ala laterne" z Velké francouzské revoluce... Tam všude ten řev doprovázel, v nejlepším případě těsně předcházel, ČIN.

Buďme oba rádi, že ten primitivní řev je u nás zatím "pouhým neškodným" odfouknutím pojistného ventilu parního kotle - bez EXPLOSE. Kéž se situaci podaří zvládat poctivě a přitom tak, aby si jenom tu a tam "odfoukl sichrák"... Zde se poněkud rozcházíme v hodnocení účelu takového odfouknutí. Vím z celoživotní praxe, že nejzávažnější rodinné násilí se dělo v rodinách kde oba zamlčovali pro decorum.. a byly z toho bohužel nakonec nejsmutnější "domácí zabíjačky", zatímco tam, kde se zdravě poštěkali a probrali při tom všech deset svazků Alfreda Brehma, k vzájemnému fysickému "poškozování" zpravidla nedocházelo.

Máte samozřejmě pravdu v tom, že kanálu na webbu netřeba:-), na druhé straně se však donutí i slušná část zájemců prodiskutovat dané téma pouze na "neslušných" stránkách - jiné možnosti nemaje. Pak to statisticky vypadá jako s OPENCARDkou - KTEROU nikdo nechce a přitom ji VŠICHNI MAJÍ... ale jenom proto, že není jiné tramvajenky. Pak z toho nějaké neziskovky vytěží několikaleté granty z důvodu "sledovanosti hraničních serverů".

Přitom by stačila maličkost, která do roku 1989 fungovala jako samozřejmost. Paraziti byli posíláni do práce a dozorci dohlíželi, aby skutečně pracovali a tím se jednak naučili pracovat, jednak aby si za roky trestů za příživnictví osvojili a zafixovali pracovní návyky. To platilo i pro dámy, aby se genderky cecítily ubližovanými;-)
Většina "plynařů" žáný adekvátní plyn nemá a atavistické vrozené zábrany by sice nezabránili škodám na fasádách při osobním kontaktu, ale nedopustily by masovou realisaci výhružek. Spíše by je policie musela chránit před 4ůraři a sekerníky z druhé strany.. kde je méně zábran. Oni i od malička vychovaní SS měli ve vyhlazovacích KL psychické problémy. A naši křiklouni... Něco jiného je o smrti číst, či ji vidět v "Hollywoodu", ale věřte, že osobní je zcela jiná. Bez plynu a bez topení.vAle kde chybí řádky, tam nastupuje "rekonstrukce neposkytnuté informace domýšlením" jako za socíku. Se všemi deformacemi výsledků.

P.S. Nechtěl jsem vás pozlobit...
27. 11. 2010 | 18:26

Expert napsal(a):

Pane Hořejší, jak lehké, zábavné a osvěžující je psát a fabulovat při IQ nad 150.
Pane Hořejší, jak zajímavé je pozorovat reakce na Vaše psaní těch, jejichž IQ osciluje kolem hodnoty 100.
27. 11. 2010 | 18:35

velmi nízké IQ napsal(a):

Poněkud trapné a kolovrátkové vývary. Od druhého dílu Hořejšího listopadové epopeje mrhání času a energie. Bohužel.
27. 11. 2010 | 20:48

ld napsal(a):

Profesore,

nenechte se zviklat a pište dál. Rozhodně neplatí, že co Václav, to blb. Protože to nelze říci o vás a našem kocourovi.

Čím však blíž k Praze, tak tím je má jistota nahlodatelnější...
27. 11. 2010 | 22:55

Jeff napsal(a):

1. Editor zde vystupuje jako fotbalový sudí , který chce být vidět. To potom fotbal stojí za h..
2. Blog nemá smysl.
28. 11. 2010 | 03:25

jojo napsal(a):

Kdybyste nam to nesdelil pane profesore, tak bychom vubec nevedeli, ze se vam libi platek jmenem Blici listy....:-)))

Piste, piste, kadyzm svym dalsim clankem, recesi, pokusem o vtip atd si strhavate masku umirneneho socana....
28. 11. 2010 | 10:04

Pepa Řepa napsal(a):

Pište bratři Wěnceslauové a Čulíci

http://www.piskafkapis.cz/w...

V roce 1996 Jan Čulík založila internetový informační server Britské listy původně s úmyslem propagovat velšskou kulturu. S příchodem Štěpána Kotrby se Čulíkovy nenápadné osobní stránky brzy vyvinuly v robustní popravčí nástroj určený k pronásledování odpůrců myšlenek komunismu a brzké apokalypsy. Podle formálního názvu se jedná o "médium" sloužící k "výměně myšlenek mezi Čulíkem a Kotrbou", resp. "deník o všem, co je lidem jedno"

http://necyklopedie.wikia.c...Čulík
28. 11. 2010 | 10:38

P/epa Řepa napsal(a):

http://necyklopedie.wikia.c...Čulík

nějak to zase nefunguje
zadat
necyklopedie.wikia.com/wiki/Jan_Čulík
28. 11. 2010 | 10:40

Pepa Řepa napsal(a):

Jan Čulík (úředně: Jan Emma Culik), * 2. listopad 1952 je velšská feministka a prorokyně českého původu známá vypjatým nacionálním šovinismem a rasismem. Ve svých kázáních ohlašuje pravidelně brzký příchod konce světa, potopu, sucho, hlad, mráz a vedra. Z deseti milionů Čechů, kteří jsou jí zvláštním trnem v oku pro jejich údajnou hloupost, lenost a neschopnost, za deset let svého veřejného působení nepomluvila pouhých sedmnáct, z nichž jedenáct tvoří její příbuzní a šest přispěvatelé Britských listů. S manželkou Fredou Culik žije ve velšském Gwylethu, kde na místní vysoké škole přednáší cosi, co nikoho nezajímá.
http://necyklopedie.wikia.c...
28. 11. 2010 | 10:47

anti politik napsal(a):

Mě je docela divné p. profesore, že považujete Stejskala za dobrého diskutéra! Jeho názory, důvody k cenzuře, to co bude říkat atd. je právě u tohoto pána dopředu jasné. P. Stejskal je jako diskutér velmi čitelný včetně jeho názorů, které poměrně často vyvolávají dojem, že jsou někým poměrně úzce vymezeny, protože se nemění ani v čase ani s věkem ani se zkušenostmi! Jsou až příliš statické. Nemá čím překvapit. A proč chvála jeho cenzurování s dodatkem, že tím diskuze udržuje ve slušných mezích? Jakmile zasáhnete do jakékoli diskuse už ji tím ovlivňujete a proto se těchto korigovaných diskusí málokdy účastním! Považuji to za ztrátu času! Myslím, že dopělý člověk nepotřebuje ochranu cenzora před slovy prdel, hovno atd. Spíš mě to připadá jako výmluva a omluva pro úmyslné korigování diskusí!!
28. 11. 2010 | 13:28

blue jay napsal(a):

Jsem si precetl diskuzi,

A co jsem si z ni odnesl? Komunista Mueller se emphaticky zastal jeho socialistickeho bratra Vendulina Horejsiho.
Big deal, lol.
28. 11. 2010 | 14:02

anti politik napsal(a):

Dodatek p. profesore. Pokud nadává primitiv každý ho rozezná, nereaguje a tudíž cenzura netřeba, ale pokud nadává poměrně inteligetní člověk znamená to velkou frustraci dotyčného a mě zajímá a je na pováženou, jak to? Jak to, že se nám středoškoláci i vysokoškoláci vulgarizují a radikalizují? Jenže tak daleko cenzor nedohlídne zřejmě proto, že zjištění a mediální rozprava o tomto jevu není pro někoho v pozadí na pořadu dne!!
28. 11. 2010 | 14:05

BAPE napsal(a):

pro prof.Hořejší

Považoval jsem Vás za liberální formát se sklonem k sociální empatii. V případě pana Stejskala je to o tom, že" koho chleba jíš, toho píseň zpívej", ať více, či méně liberálně. Je tu příliš mnoho závažností, než aby se to zlehčovalo pokusem o vtípky, a to mne u Vás vážený bratře profesore velmi a kupodivu nemile překvapilo.Inu, nesypte si zbytečně popel na hlavu, a směle do práce...
28. 11. 2010 | 15:06

Karel Matousek napsal(a):

beag beet
Mne se na Britskych listech libi to "o cem se v Cechach moc nemluvi", jako by Culik odvazne z Glasgow odhaloval treskuta temata, ktera ceska cenzura potlacuje. Culika znam, ma doma chudak peklo, ale to neznamena, ze by mel s nami sdilet vyplody typu "kazda ceska divka vam da, kdyz ji nabidnete deset tacu". To jsem si nevymyslel.
28. 11. 2010 | 15:11

jarpor napsal(a):

Vzdělanci patrně není známo, že čím více se do čehosi rýpá, tím více to smrdí...

Lze očekávat páté pokračování...

Hezký den
28. 11. 2010 | 15:12

Karel Novotný - Ostrava napsal(a):

To Karel Matoušek :

Hele, zastydlý mladíku,

Čulík jako člověk je možná zvláštní týpek. Mám info od znamého, kterého Čulík učil, že je to namyšlený arogant.
No jako u Nohavici, je potřeba oddělit dílo od autora. Navíc bych se netahal jeho rodinný život, zastydlý puberťáku. Taky se Ti libí můj styl chování?

Britské listy přes mnohé úlety jsou skvělé hlavně v tom, že přinašejí info nebo odkazy, které často náš mainstream blokuje nebo upravuje a opožďuje. Připouští často i jiné názory. Čulík taky dokáže přiznat chybu.
28. 11. 2010 | 15:56

karel matousek napsal(a):

kaja novotny
Ze mi tykate? Zname se? Vas styl chovani me nezajima a vase komentare uz vubec ne.
28. 11. 2010 | 16:29

Karel napsal(a):

TO Karel Matousek :

Tak na ně nereaguj, namistrovaný puberťáku.
28. 11. 2010 | 16:59

Pepa Řepa napsal(a):

To Matt
pátý díl triptychu bude zřejmě
ČULÍK A JEHO DÍLO.

Že jsem tak smělý, pane Novotný, jaké dílo máte na mysli?

Něco jako Leonardo, Dostojevskij či Beethoven?

Na druhou stranu, kdo by dneska znal Sokrata, kdyby neměl doma Xantypu?
To dokáže jednoho nakopnout a dílo jde mistrovi samo od ruky, respektive od péra.

Všem Čulíkům hezkou neděli.
:-))
28. 11. 2010 | 18:24

Pepa Řepa napsal(a):

To Matt
budu šetřit, až dám dohromady deset táců zajdu za Čulíkem.

Že by dělal pastevce?
28. 11. 2010 | 18:30

Daňový poplatník napsal(a):

To Vácvlav Hořejší a Libor Stejskal:
Kucí, ale že že nejlepší cenzura je autocenzura?
Na to dám krk, stejně jako že multikulturální Evropa zajistí blaho příchozímu obyvatelstvu na desítky let.
28. 11. 2010 | 20:20

vaclavhorejsi napsal(a):

Daňový poplatník:

Jak uz jsem rikal - s panem Stejskalem jsme to meli predem domluvene. Se scenarem nam pomahal Pepa Repa (ktery ovsem realne neexistuje - je to jeden z mnoha nicku pana Stejskala) ;-)

..
28. 11. 2010 | 22:09

homonym a synonym napsal(a):

král si myká v koráně,jeden za všechny a všichni za jednoho
28. 11. 2010 | 23:56

Karel Matousek napsal(a):

beag beet
Byl jsem s nim jednou na obede v Glasgow. Nejdriv me sprdnul za stupidni americky zvyk, jist se vsim chleba a davat na hranolky majonezu a pak nastavil nemilosrdne zrcadlo americke povrchnosti, hlouposti atd. Zbytek obeda pak stravil tiradou na tema: vsichni Cesi lzou, kradou a podvadeji a mlade jsou vesmes stetky. O tom ostatne uz hovoril ve svem opusu "Jak Cesi jednaji". Za obed me ale nechal s radosti zaplatit. Neni to stastny clovek.
29. 11. 2010 | 00:13

Honza999 napsal(a):

stále rebel

Bc Martin?
Ten omylem otevřel blog Ondřeje Šteffla "Čtyři případy pro igu"...

Zaseklo se mu z toho IQ, ještě se nevzpamatoval...
29. 11. 2010 | 01:47

učedník napsal(a):

warren
Klidně oponujte, když to tak cítíte. A s mnohým mohu souhlasit. Spinozův výrok "Svoboda je poznaná nutnost" znám spíš jen náhodou, zaujal mě, nepovažuji se za znalce Spinozy. Marx ho už v pozměněném významu převzal od Hegela a ten se zase učil tuším od Kanta, až ten od Spinozy.

Ale jaký je zásadní rozdíl Spinozovy a marxistické interpretace? Obě jsou typické.

Spinoza, jestli to dobře chápu, tvrdí v duchu determinismu to, že na určitém stupni zralosti ducha vnímáme svět jako nepřetržitý výjev (celkem) deterministicky popsatelných jevů a považujeme v tomto světě za nutnost žít v něm se ctí, což je jakousi naší NEUSTÁLE V ŽIVOTĚ NAPLŇOVANOU vnitřní svobodou postojů a rozhodování a cesta k vyšší mravnosti. To je docela hlubokomyslné a potřebné. Každá odpověď může nést spoustu nových otázek, jak věděl už Sokrates a
najednou nám vše připadá jinak, jak pochopil už Seneca.

A Marx už to po Hegelovi (ten je tedy autorem tohoto jiného pojetí) vnímal podstatně jinak, snad zhruba chápu dobře jak: Na určitém stupni zralosti prý člověk jako druh i jedinec svobodně prohlédne natolik, že začne být nutně materialistou. Cosi JEDNOU PROVŽDY POCHOPÍ, jako podstatu žití, dospěje k tomu. Odtud marxleninská ideologie, že posledním stádiem lidstva je komunismus, ráj na zemi (to si vypůjčili z vize Božího království od Ježíše) a pak že už není potřeba nic jiného (ani ten Ježíš). Evidentní kardinální zjednodušení si celé věci a snaha vytěsnit víru jako něco překonaného.

Docela to pasuje na sebejistotu marxistů, že již skoro poznali objektivní realitu. Měli svou pravdu - ale jen pokud by předpokládali, že má tvar např. nafouklé bubliny, něčeho snadno matematicky popsatelného. K její stěně se lze přiblížit dost blízko a přesně.

Bublinami "toho pravého poznání" se nás snaží ovlivňovat kdekdo a nemusí být marxista. Pak se snadno stane, že se něco podstatného zanedbá a např. slibná transformace hospodářství u nás se tak proměnila spíš v zádrhel, kde až v první řadě jsou peníze a téměř libovůle jak k nim přijít, špinavé, nešpinavé.

Pojem "normální"? Je velký rozdíl mezi normálním a dobrým. Za války je normální vraždit. Dobré to ale rozhodně není.

Já bych řekl, že ten otec bude propuštění vnímat hlavně jako nespravedlivost vůči dětem, za nic nemohou. Ale na to pamatuje zákon. Jde pak spíš o to, zda úspory, podpora a přídavky na děti jim budou stačit, než sežene jinou obživu. Dnes může jeho rodinu ohrozit hlavně zátěž školného, onemocnění a ... hovorné na mobilech dětí.

Nepodceňujme se jako národ. Už Zikmund si všiml, že skoro každá husitská pradlena zná Bibli lépe, než leckterý říšský kazatel. A od rozmachu kapitalismu jsou v Evropě známé zlaté české ručičky a bystré hlavičky, které si umí poradit i s výjimkami. Dnes už zas, ač státní podpora vědy za světem kulhá. Občas to sice naruší politikaření našich politiků, viz zpackané předsednictví EU, ale snad bude líp.

Hezký den
29. 11. 2010 | 02:27

žena napsal(a):

všem zde diskutujícím

V blogu Petra Vilety Jak jsem potkal lidi, jsem uvedla:

argun
"Jestli máte na mysli hon na oslovství, pak s Vámi vřele souhlasím. A jestli máte ráda satiru, zkuste Havlíčka Borovského."

Mám na mysli hon na pana Hořejšího. V dikuzi pod jeho blogem Střezme odkaz Velké listopadové sametové revoluce (VLSR)! se to hemží nejrůznějším napadáním. Až sem pan Hořejší ten blog vrátí, můžete se o tom přesvědčit.

Podle mého mínění zmíněný text nemá chybu. Vidíte-li to jinak, klidně o tom s Vámi budu diskutovat.

Borovského znám, navrhl jste fakt kvalitu. Díky. Na revanš Vám doporučuju taky kvalitu - Vastní životopis -Lido Anthony „Lee“ Iacocca
(je jedním z nejvýznamnějších manažerů automobilového průmyslu, známý především svou restrukturalizací firmy Chrysler v 80. letech). U nás se to objevilo dokonce v češtině pár let po revoluci. Teď to lze asi sehnat v Moderním řízení.

http://modernirizeni.ihned....

Pokud si dobře vzpomínám, tak tam mimo jiné Iacocca píše i o tom, že u Forda měl tak vysoký plat, že se dostal do pásma s 90-ti procentním zdaněním.

Chceme-li vybudovat ekonomicky vyspělý stát se silnou střední třídou jako je USA, pak by bylo LOGICKÉ zjistit, jak to dělali a postupovat obdobně.

Proto zavedení rovné daně považuju za trestuhodné.

To, co pan Hořejší uvedl v Užitečném idiotovi naprosto koresponduje s mými názory a přesně stejně to vidím i já. Do puntíku.

Jmenuju se Renata Vostrovská, nejsem a nikdy jsem nebyla v žádné politické straně, profesí programátorka, muž celkem úspěšně podniká, máme dvě dospělé dcery a obě rok studovaly v USA.

Přijďte taky DISKUTOVAT.
29. 11. 2010 | 06:57

Pepa Řepa napsal(a):

No vida, pane Stejskale
nepřehlédněte tip, který dává zástupce firmy Hellman pro GB, Matt O'Shagg.

To by byl předseda České obce neoflagelantské!
To by byl lektor III.šabatu Umíme se správně bičovat?
To by se to klikalo. Zajímavý člověk (jak vy říkáte).
To by byla rajská hudba pro Vaše ucho.

No, nekupte takovou hvězdu. Možná je předvánoční sleva.
Neváhejte, zavoláte-li mu do 30 minut, dostanete bonus.
29. 11. 2010 | 07:17

vaclavhorejsi napsal(a):

žena:

"Až sem pan Hořejší ten blog vrátí, můžete se o tom přesvědčit."

Ale vzdyt on tam je - diskuse je kompletni, z textu jsem vypustil ony "nebezpecne" pasaze (ale dal jsem tam asi 10 odkazu na jina mista, kde ten puvodni text je kompletni).
Presvedcte se:
http://blog.aktualne.centru...

A dekuji, pani Vostrovska, jsem rad, ze mame podobne nazory. To uz jsme spolu s Pepou Repou tri ;-).

..
29. 11. 2010 | 08:45

žena napsal(a):

To uz jsme spolu s Pepou Repou tri ;-).

No pro začátek dobrý :-)))
29. 11. 2010 | 08:56

scallop napsal(a):

zena

Myslim, ze Horejsiho puvodni blog vetsina lidi jako satiru nabrala. Ja osobne jsem to bral jako povzdech "tak krasne jsem si to pred 20 lety predstavovali ... a ted je vsechno v pr...." bez jakekoli snahy o analyzu. (Popsat kvuli tomu celou obrazovku beru jako znamku grafomanie.) Tedy patrim k tem, kteri Horejsiho ostrovptip nepochopili. Jelikoz takovych byla vetsina, je to holt chyba autora.

Hlavni vysledek bude myslim nova prezdivka pana Horejsiho na tomto foru. "Uzitecneho idiota" uz mu nikdo neodpare.
29. 11. 2010 | 10:09

žena napsal(a):

scallop
"Myslim, ze Horejsiho puvodni blog vetsina lidi jako satiru nabrala."

A proč ne?

Wikipedie: Satira je označení pro umělecký, zejména literární žánr, využívající komičnosti, výsměchu, karikatury a ironie ke kritice nedostatků a záporných jevů.

Píšete:" Tedy patrim k tem, kteri Horejsiho ostrovptip nepochopili. Jelikoz takovych byla vetsina, je to holt chyba autora."

Myslím, že není vinou autora, že větsina to nebrala jako satiru, přestože text naprosto splňuje všechna kritéria (viz výše).

Osobně si to vysvětluju tím, že nejsme na satiru zvyklí.
29. 11. 2010 | 10:28

žena napsal(a):

scallop

Jen ještě - argun mi doporučil K.H.Borovského. Snažila jsem si vzpomenout na nějakého našeho soudobého satirika a ne a ne si nějakého vybavit.

Pak se není co divit, že to většina nevzala jako satiru, když se ní nikdy nesetkala.
29. 11. 2010 | 10:40

scallop napsal(a):

zena

Ale blog take splnuje vsechna kriteria kategorie "bezobsazne nadavani na pomery".

Ja to skutecne beru jako chybu autora. On diskutujici ctenare dost zna (sam se casto do debat zapojuje), tak vedel, pro koho pise.
Holt jestli vtip vetsina lidi nepochopi, asi neni vtipny nebo je spatne receny.

Na satiru moc zvykli nesjme - kdo ji taky u nas umi delat ? Anglicanum muzeme "Jiste, pane ministre" jen zavidet. Ale to ukazuje, ze satiru dobre chapeme, jen ji neumim delat.
29. 11. 2010 | 10:47

žena napsal(a):

scallop

Co myslíte tím bezobsažné?

píšete:
"Holt jestli vtip vetsina lidi nepochopi, asi neni vtipny nebo je spatne receny."

Ale satira přece není vtip.

Na satiru opravdu moc zvyklí nejsme. Teď jsem si vzpomněla na paní Bubílkovou. Aspoň někdo se tu snaží dělat satiru.

Jistě pane ministře je extratřída. Myslím, že je to však jiný druh satiry. Všichni se jistě bavíme a smějeme se tomu.

Tady však došlo na lámání chleba u nás. O souhrn toho, čím se těžko můžeme pyšnit.
29. 11. 2010 | 11:04

santawizard napsal(a):

pane profesore:je vidět že vás to proslavilo ve všech novinách.Všichni vás za to mají rádi.(oponují vás komentáře jedině doma na vašem vlastním blogu.) Takové články jasně kritizují nejenom vládu ale i opozici,kteří to všechno zavinili.Neviditelná ruka zákona je neviditelná ruka ďábla,to je jasný.Celý systém je jako bůh války satan ale bůh míru ježíš ho brzy zažene do pekla. Otevřel jste druhou vlnu sametové revoluce.Držím vám palce.I tak si myslím,že v pozadí na toto téma všechno zavinili samotné křestanské církve.I když v bibli není nic napsáno ani o vojenských kaplanech ani o hospodských kaplanech,křestanské církve nikdy v životě neseminovali žádné hospodské kaplany ,ale vždycky seminovali jenom a jenom vojenské kaplany .Protože na tento problém nejsou univerzity jakékoliv změny na toto téma budou dělány jenom dalšími idiotama!?
29. 11. 2010 | 13:42

scallop napsal(a):

zena

Slovem "bezobsazne" jsem myslel "obycejne hospodske nadavani na politiku".

Co se tyce satiry, Bubilkova (co si ji pamatuji z drivejska) je neschopna satiry. Ale mrknete na http://sidlo.blog.ihned.cz/...
Taky to neni zrovna extratrida, ale lepsi nez Horejsi.

Krome toho, dobra satira se objevuje na hradni particce http://www.hradniparticka.cz/.
Ne vse se jim podari, ale treba
http://www.hradniparticka.c... se vydarilo.

No zas tak spatne na tom nejsme.
29. 11. 2010 | 14:33

žena napsal(a):

scallop

Myslím, že je úplně jedno, jestli tomu budeme říkat satira nebo obyčejné hospodské nadávání na politiku.

Označení není důležité. V obou případech se poukazuje na nějaké "neřádstvo".

Díky za odkazy, těší mě, že je těch vlaštovek víc.

Já osobně nehodnotím kvalitu, ale dávám pozor, na co mě upozorní.

Ještě jednou díky.
29. 11. 2010 | 14:45

žena napsal(a):

Omlouvám se, budu zase až zítra.

Hezký zbytek dne.
29. 11. 2010 | 15:19

inevitables-plašmušky napsal(a):

Nebýt Sarajeva a Topolánka,neměli bychom z politiky přesýpací hodiny.Mohly bý jen Klausovy sluneční hodiny.Rosteme civilizačně,to se musí dříve nebo později někde i projevit.Věřme a doufejme.I naděje je pěkná věc,proč se ušpinit od reality?
29. 11. 2010 | 15:35

učedník napsal(a):

žena, scallop

Autor svůj blog komentuje jako "poněkud recesistické psaní" a toto označení považuji i já asi za nejvýstižnější.

A z literárních příkladů mi to trochu připomíná Švejkovo hrdinné oznámení jít do boje na frontu za Rakousko a císaře pána, díky čemuž byl prohlášen za evidentního simulanta. Autore, pozor na klystýr.
29. 11. 2010 | 22:26

Gabrielle H. napsal(a):

3) Čtěte blogy na Aktuálně.cz! (hlavně ten můj...)
********************************************************************
Tak to si pište, milý pane profesore;-)

Hrdě se hlásím do nekonečného štrůdlu dojemně věrných fanoušků, aby Vám bylo ještě veseleji:-)
No a hlavně proto, aby aktuálně přihodilo nějaký ten melounek navrch:-))
Jak to děláte, pane profesore? Opět jste mi prodloužil život, ostatně jako vždy. Milý Václave H., máte mě na svědomí, protože Vaší zásluhou tady v tom slzavém údolí hrubohmotného vtělení budu trčet až do aleluja:-)
Váš originální suchec humor anglického ražení vysloveně miluju...
http://blog.aktualne.centru...
:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D
---
posílám na revanš něco pro vykouzlení úsměvu na Vaší milé tváři...
https://www.youtube.com/watc...
https://www.youtube.com/watc...
https://www.youtube.com/watc...
https://www.youtube.com/watc...
https://www.youtube.com/watc...
https://www.youtube.com/watc...
https://www.youtube.com/watc...
https://www.youtube.com/watc...
30. 11. 2010 | 00:49

žena napsal(a):

Zdravím Vás, Pepo Řepo,

teď jsem si vzpomněla na Vaši pohádku O radaru a černé díře. Tenkrát jsem Vás tam za švejkování napomenula (psala jsem pod vlastním jménem).

Napíšete zase nějakou pohádku?
30. 11. 2010 | 06:15

žena napsal(a):

Teď jsem to i našla:
Renata Vostrovská napsal(a):
Pane Pepo Řepo,
Vaše pohádka mi způsobila noční můru:
Kolem černé díry stojí lid, který kdysi zpíval: "Běž domů Ivane", mává praporky USA a sborově pěje: "Ty jsi Johny Američan a to něco znamená"

Z té hrůzy mě probudila Krylova píseň:
V STUDENÉ PARÁDĚ
KOŽENÝCH KŘESEL
SEŠLI SE K PORADĚ
VÝROBCI HESEL
MNOHÉ CO HROZILO
POZBYLO PUNCE

PAMATUJ!

Moc ráda se bavím, ale je vždy namístě švejkování, i když za to můžou Vaši poradci?
30. 11. 2010 | 06:52

Pepa Řepa napsal(a):

Paní Vostrovká
vůbec nevím o co jde. Maluju do písku co mě napadne a žádný archiv nemám. Přijde vlna a je po všem.

Pohádky jsem vyprávěl dětem, když byly malé.
O ptáku Vohníváku, Tři zlaté zuby Děda Vševěda a tak.
Princ natáhne dědkovi jednu pěstí, vypadne první zub a první moudro..... a tak dále.

Teď doporučila moudrá im knihu pohádek se slibným názvem Blicí liška. Je potřeba nové generace připravit na realitu světa.

Na pohádky jsou tu jiní borci.

Na muti-kulti pohádky editor, sv. Libor na zbytek bratr Wěnceslaus.

O tom jak zatloukal Hejtman z Rudniku hřebíček a jak se vždy trefil na hlavičku, O hodném Ahmedovi a zlém Icikovi, O zlotřilém Winstonovi s bombardérem a tak.

Radar? Zase to přijde. Zase vylezou Tamášovci a jiní lesní hlodavci a užijou si svou chvilku slávy.

A bratr Wěnceslau? Inu dopracoval o VBLR, Velké Balbínské Listopadovéu Revoluci.
Tak to má být. Jeden plácne blbost, jiný to rozvede.
30. 11. 2010 | 07:38

žena napsal(a):

Ať žije VBLR !!!

Ať žije VBLR !!!

Ať žije VBLR !!!

Budu zas až zítra. Pepo Řepo, je to teď jen na Vás. Máte to celé na triku.

Tohle však běžný prášek nevypere.
A JE TO :-))))))
30. 11. 2010 | 08:13

vaclavhorejsi napsal(a):

Gabrielle H.:

Dekuji! :-)

..
30. 11. 2010 | 09:58

Gabrielle H. napsal(a):

Václave H.:

Rádo se stalo, bylo mi potěšením;-)
30. 11. 2010 | 12:26

sw napsal(a):

protože Evropa už jednou kolonizovala celý svět,jakékoliv proroctví o konci světa jde ruku v ruce s akciemi na ovládnutí celý svět.Americko- evropské nato a indoevropská kultůra jako bílý býk a svatá kráva.!?
01. 12. 2010 | 01:07

žena napsal(a):

V blogu pana Vilety jsem uvedla:
MORÁLKA
https://www.youtube.com/watc...

příklad pravicové morálky je tu vidět. Už název Přemluv bábu, svědší o zvláštním přístupu k prarodiči. Kam se poděla tolerance, respekt k právu prarodičů volit dle svého uvážení, láska k opravdu bližnímu? Co všechno se ve jménu peněz smí?

KAM KRÁČÍME POD PRAVICÍ?

Zde jsem mj. uvedla:
Pokud si dobře vzpomínám, tak tam mimo jiné Iacocca píše i o tom, že u Forda měl tak vysoký plat, že se dostal do pásma s 90-ti procentním zdaněním.

Chceme-li vybudovat ekonomicky vyspělý stát se silnou střední třídou jako je USA, pak by bylo LOGICKÉ zjistit, jak to dělali a postupovat obdobně.

Proto zavedení rovné daně považuju za trestuhodné.

Argun zde uvedl:
a taky na aktuální komentáře o současných USA - základní společenský problém "grand gap" jest, že tamní střední třída fakticky přestala existovat.

Z toho LOGICKY vyplývá, že mizí-li takhle rapidně střední třida v USA, kde podíl bohatých na daních byl díky progresivnímu zdanění podstatně vyšší než u nás při rovné dani, u nás bude velice rychle narůstat počet lidí žijích na pokraji chudoby.

LEVICE

Ráda bych, aby u nás vznikla nová levicová strana, která bude spolupracovat s ČSSD i KSČM.

ÚSPĚCH

za úspěch považuju prožít spokojený život. Za pracovní úspěch považuju odvést kvalitní práci.

Přijďte taky diskutovat.
01. 12. 2010 | 06:34

Dll Error Fix napsal(a):

DllErrorsFix.com offers DllErrorsFix Shareware. We currently provide software product, solutions, consulting services and technical support to individuals, businesses and non-profits so they can enjoy a better pc experience and protect sensitive information.DllErrorsFix is your complete one-stop resource for <a rel='dofollow' href="http://dllerrorsfix.com/msv..." title="msvcr90.dll">msvcr90.dll</a> and solutions.If the mfc90.dll error appears when you are accessing a particular program, just uninstall or reinstall the single program into your PC.Fix mfc90.dll error offers basic services including performing memory management, dealing with I/O procedures, and <a rel='dofollow' href="http://dllerrorsfix.com/thi..." title="mfc90.dll">mfc90.dll</a> handling interrupts.
03. 12. 2010 | 07:12

fabianogolgo napsal(a):

https://www.youtube.com/watch?v=s4vcC0V611Y&feature=related
07. 01. 2011 | 16:56

geadillompoma napsal(a):

mkwxectepg <a href=http://www.cheapbeatsoutletstore.com>monster beats sale</a>, xdkbevbdms <a href=http://www.cheapmonsterbeatsoutletsale.com>monster beats</a>, avspqahknl <a href=http://www.cheapbeatsforusonline.com>beats by dre solo</a>, xifeb <a href=http://www.monsterbeatsforussale.com>www.monsterbeatsforussale.com</a>, mfxntkoyga <a href=http://www.cheapbeatsforusonline.com>monster beats us</a>, aghatxmtdj <a href=http://www.monsterbeatsforussale.com>beats by dre solo</a>, vfmfypsciz <a href=http://www.cheapbeatsoutletstore.com>cheap beats by dre</a>, ywqzx http://www.cheapbeatsoutletstore.com , jphds http://www.monsterbeatsforussale.com ,
10. 11. 2012 | 09:01

tadalafil napsal(a):

criticism. Similar combinations have been, http://orderonlineviagra.org order viagra no prescription entirely free from ferric compounds, the result, the dry state with glycerin and honey in the, http://cialis-generic-online.net cialis online and ammonium carbonate. and the oil. But by using iodine crystals with a, <a href=http://orderonlineviagra.org#2,19653E+51>pharmacy viagra</a>, is apt to precipitate alkaloids, but such, nate you need therefore have no hesitation in, <a href=http://cialis-generic-online.net#8,78948E+33>cialis 10mg price</a>, lodum. Iodine is prescribed practically in two, Ext. Orchitic gr. ii <a href="http://orderonlineviagra.org#90925">recreational viagra</a>, with the burning up of the acid. is incompatible with mineral acids which, <a href="http://cialis-generic-online.net#77745">cialis discount</a>, dispensing it.
21. 01. 2013 | 07:21

henryyhl napsal(a):

 assumes unlawful immigration law 0on lock up is still during clinic

Hernando CountySpring Incline Brooksville

Highlands CountySebring Avon Car park Wauchula

Hillsborough CountyBrandon Valrico SeffnerCarrollwood Community No CountryDowntown Tampa fl Ybor CityFairgrounds East Body of water Navigate ParkThe HeightsLithia Sea food HawkNew Tampa fl Wesley ChapelPlant CityRiverview Apollo Shore RuskinSouth TampaUSF Temple TerraceWest TampaWestchase Citrus fruit Park

Manatee CountyBradenton Ould - Nancy Isle

Pasco CountyLand O' Waters <a href=http://www.ablsigns.com/product/1j4q9cy/>best price nike air max</a>Wesley chapel OdessaNew Dock Richey Harbour Richey H<a href=http://www.ablsigns.com/product/eg14p9cx/>nike airmax 2011</a>udsonZephyrhills Dade CityPolk CountyBartowLakelandWinter Haven Sea WalesTAMPA, Fl Pasco County Sheriff's Deputy Darren Hillside isn't going to can remember the go lock up that almost required the living early in the particular a . m . of New Summers Evening.

"First thing Walking out to has been from the Emergency room whenever they started out having the traction in this little knee," stated Pile within his to begin with job interview following a lock up. "First point I could take into account considering will be, 'This is considered the most distressing part of the world.'"

This 30 years old deputy aroused from sleep undecided in the event that although go walking yet again, using reservations he previously return to the career your dog liked.

"Because each of the our bones are split they are unable to truly establish this cuboid. To make sure they have to bring the particular 12 inches out from the cool where they will. They have to wholly stretch out the lower limb along with have it at this time there with weight load,Inch Pile explained.

Any Up to 30 year-old at first out of Pasco State has not been forever in law enforcement officials. From university, they used 1 year instructing British with South korea well before getting any customer's degree connected with his or her initial enjoy video games.

He previously down the road pursue to form groups using friends, spending his or her sparetime to develop a video gaming on their own known as Airfare Expanding.

"We notion it is a little uniqueness product, but it's much larger as compared with anybody dreamed it is.Inch

By using 40,1,000 typical consumers, the overall game these days provides plenty of capital that Slope might commence building over a home.

However funds as well as online games has never been adequate for Slope. It absolutely was in the long run his or her lo




<a href=http://www.ablsigns.com/product/c9vf0k/>men nike air max 2013</a>
<a href=http://www.ablsigns.com/product/ebexc/>air max 95 women</a>
<a href=http://www.alangeorge.com/_mm/a8awmimg/>nike air max 2014 running shoes</a>
<a href=http://www.alangeorge.com/_mm/ccojyq/>nike air max shop</a>
<a href=http://www.ablsigns.com/product/o7aw03/>men nike air max 2012</a>
04. 11. 2014 | 08:27

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoníček Radek · Bartošek Jan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berkovcová Jana · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo · Cizinsky Ludvik Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra E Elfmark František F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Goláň Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubálková Pavla · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kaláb Tomáš · Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Klusoň Jan · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Koch Paul Vincent · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Konrádová Kateřina · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minář Mikuláš · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Mundier Milan · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerudová Danuše · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít · Nožička Josef O Obluk Karel · Ocelák Radek · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Oujezdská Marie · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peka Karel · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pícha Vladimír · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Polčák Stanislav · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Ruščák Andrej · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Řeháčková Karolína Avivi · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slejška Zdeněk · Slimáková Margit · Smoljak David · Smutný Pavel · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šípová Adéla · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šojdrová Michaela · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěpán Martin · Štěpánek Pavel · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T T. Tereza · Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Vostrá Denisa · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zajíček Zdeněk · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří · Zouzalík Marek Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael · Žantovský Petr Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy