Staňte se opět pokusnými králíky profesora Flegra!

25. 05. 2014 | 13:45
Přečteno 7885 krát
Po čtyřech letech se na mě opět obrátil můj dobrý známý Jaroslav Flegr, kolega profesor na Přírodovědecké fakultě UK, abych na svém blogu, který patří jak známo k nejnavštěvovanějším na světě, umístil odkaz na jeho dotazník.
Vyplnění trvá většinou asi 40 minut a je docela zábavné - respondenti si během něj změří reakční časy, operační paměť, krátkodobou paměť, ochotu riskovat a intuici, a svůj výsledek se po skončení dozvědí.


Ten, kdo pak onen dotazník vyplní, se vlastně stane pokusným králíkem v profesorově výzkumu, který se týká vlivu Rh faktoru na zdravotní stav a lidskou psychiku.
Jaroslav mi k tomu napsal:
„Zatím jsme publikovali asi 6 prací ukazujících, že se Rh-pozitivní a negativní lidé liší jak chováním tak vnímavostí k některým faktorům prostředí (nejen k toxoplasmose). V šuplíku mám další rukopis, podle kterého výskyt Rh negativních v jednotlivých zemích výrazně koreluje s incidencí různých chorob sledovaných v přehledech WHO (včetně některých nádorů). Rád bych se podíval, zda tyto choroby budou mít opravdu jinou incidenci u Rh-negativních a Rh-pozitivních osob. Data, která jsem dosud pomocí dotazníku nasbíral, naznačují, že v mnoha případech Rh fenotyp ovlivňuje jinak mladé lidi a jinak staré lidi (tam je ovlivnění mnohem větší). Proto potřebuji velký počet respondentů, abych mohl analýzy stratifikovat podle věku (a pohlaví). Svůj Rh status bohužel znají především pouze ženy (kvůli těhotenství) a z mužů dárci krve a manželé Rh negativních žen.“

Jaroslavov Flegr je mezinárodně velmi dobře známým badatelem - veškeré jeho dosavadní práce byly dosud celkem 2333x citovány; velikost jeho h-indexu (26) je na obor, ve kterém působí, velmi dobrá (víte, že si vědci hrozně zakládají na tom, jak velký mají – hádejte co – ano, jistě, h-index?).

Jaroslav Flegr je nejen úspěšným a originálním badatelem, ale také zdatným popularizátorem vědy. Jedna z jeho popularizačních knih získala v roce 2007 prestižní ocenění Magnesia Litera v kategorii Naučná literatura.
Tato kniha nese titul „Zamrzlá evoluce aneb je to jinak pane Darwin“ – název ve mně vzbuzuje hřejivý pocit, že se osobně znám s člověkem, který tak trochu zametl s Darwinem, a snad tak i na mě padá trochu odlesku této slávy.

Jaroslav Flegr se ovšem neomezuje jen na vědu a její popularizaci, ale vyjadřuje se i k celospolečenským záležitostem na svém blogu na konkurenčním serveru.
Z jeho psaní je zřejmý morálně-politický profil občana-intelektuála s pozitivním vztahem k demokraticko-kapitalistickému zřízení a k reálnému kapitalismu a kritický postoj k levicovým úchylkám (čímž se poněkud liší od mých postojů – ale nevadí… ).

Ale to jsme se od toho původního tematu dostali někam daleko, promiňte...
Takže - vyplňte prosím ten dotazník, staňte se kousíčkem vědecké bomby, která již brzy rozčeří zatuchlé vody světové vědy!





Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

TomášL napsal(a):

Pane Hořejší,

a hlasovali jste si navzájem k udílení profesury?
25. 05. 2014 | 14:15

Scarabeus napsal(a):

Nemají se čtenáři tohoto, ironicky myšleného, blogu stát pokusnými králíky profesora Hořejšího?
25. 05. 2014 | 14:23

pamětník napsal(a):

Deviant science.
25. 05. 2014 | 14:26

pamětník napsal(a):

Scarabeus:
Když se dáte...
25. 05. 2014 | 14:27

Ládik!!! napsal(a):

Jakési CRT mi vyšlo 2.05 - ale nevím, jestli to neoznačuje blba. Nedivil bych se.
25. 05. 2014 | 14:31

modrý edvard napsal(a):

Pane profesore, než dám 40 minut do vědy, jak pan profesor Flégr pozná můj Rh faktor?
25. 05. 2014 | 14:36

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Něco jsem tam nalhal. Snad nebudu zahrnut v chybě.

Pane profesore,
prý se na UK vážně uvažuje o otevření oboru " Asťrologie" /název přesně neznám/.
Byl by tento obor potenciálně samofinancovatelný ? Z Hradu je to tam blízko, ze Strakovky taky, i z městs. státního zastupitelství či z ředitelství Policie by si jistě lidé cestičku našli...na své by si mohla přijít i Mafie - i ti by chtěli dozajista disponovat svým dvorním astrologem.

UK by tak mohla zamést i se statistikou či s výsledky planetárního výzkumu.
Snad by se mudrci z řad astrologů a kreacionistů v posledku nepohádali, když tak byste jim mohl preventivně předepsat něco na posílení imunity jednoho vůči druhému, ne ?
Každý křesťan má totiž za povinnost milovat především ty, s kterými nesouhlasí, těm musí především pomáhat. Evoluce není jen o boji, je i o vstřícné ruce, o polaskání, podání mlsu a tak.
25. 05. 2014 | 14:48

Maximus napsal(a):

Kucí Hořejší, Babiš (ten už toho na čas nechal) a Hvížďala mají spuštěné brýle hluboko na nose, nosí kšandy, mají Rhesus makak mínus a jsou prý v klubech svobodných zednářů a dělají si z občanů Česka prý prču a ti jim to neustále baští. A proč ne, že?
Haf!
25. 05. 2014 | 14:56

Viola napsal(a):

Profesor Flégr zkoumá zda toxoplasmoza způsobuje ostražitost, nebo to, že jsme ostražití způsobí, že toxoplasmozou neonemocníme. Jsem ostražitá a test nebudu dělat, to má také vypovídající hodnotu, ne? Ale ten RH faktor nechápu ve spojení s toxoplasmozou, to se jako změní z + na -?
25. 05. 2014 | 15:09

Baba Jaga napsal(a):

Test asi pro mladší generaci - ale vyplnila jsem. Ale příliš jsem se nepotěšila, zaškrtávání názorů v nějakém intervalu se mně stejně zdá ošidné. Jo, mám malou sebedůvěru - že by proto, že mám raději jisté hned než holuby na střeše? A když nebydlím ve městě, napsala jsem naši vísku. A občas jsem hodně "střílela" - v soutěži Nejchytřejší Čech bych se neuchytila. Ani nevím, kdo vyhrál - kouknu se hned teď (na soutěž jsem ze zvědavosti dívala jednou).
25. 05. 2014 | 15:11

Viola napsal(a):

brýle spuštěné dole na nose jsou sexy, ale pro mě jen u mužů.
25. 05. 2014 | 15:11

Baba Jaga napsal(a):

To: Viola 15:09
Ale klidně test zkuste, vždyť je to jen co pokus. Já si ale na konci "rozjela" trvalý vzhled internetu. Jdu si ho vrátit.
25. 05. 2014 | 15:15

Baba Jaga napsal(a):

Jo, jo - ani to "vracení" vzhledu nebolelo. To když jsem si ztratila z horní lišty "domeček", musela jsem se poradit s mladšími.
(Proč není reCAPTCHA trvale číselná?)
25. 05. 2014 | 15:23

david napsal(a):

Pana profesore, už jste seznámil prof. Flegra s Radkinem Honzákem?

Pokud ne, prosím o urychlené řešení, světová věda čeká.

Dovedete si představit dotazník Flegr - Honzák na téma.
Vliv soli na fylogenezi lamy pacos?

Já také ne, ale o to více se na tyto budoucí výsledky těším.
25. 05. 2014 | 15:28

aga napsal(a):

Něco za něco. Nejdřív ať mi profesor Flegr srozumitelně vysvětlí, jak je vůbec možný, že někteří z nás RH faktor nemají. Pro laika to opravdu poněkud nabourává jistotu, že všichni pocházíme z opice.
25. 05. 2014 | 16:01

Ládik!!! napsal(a):

15:52
není moje.
25. 05. 2014 | 16:14

aga napsal(a):

Takové a podobné stránky (a na ně navázané dotazníky, výzkumy atd.) existují už hezkých pár let, zdá se, že prof. Flégr není příliš originální:

http://www.rhnegativeregistry.com/Rh_Negative_Facts_Fiction_Origin_Personality.html
25. 05. 2014 | 16:21

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, opice, to mi něco říká a vůkol darwinování jak by smet ...

EVOLUČNÍ

Kdyby tvoje máti
milá
se synu tenkrát
neopila
je to smutné
velice
tak bez vlivu
opice
snad dodnes nemám
dědice ...

Zpátky na stromy ...
http://wbgarden.com/nove/wbgarden%20jak%20se%20vede%20sousede/album/slides/jak%20se%20vede%20sousede%2028.html
http://www.pinterest.com/pin/555209460282348400/
Veselé krizování ...
25. 05. 2014 | 16:25

vaclavhorejsi napsal(a):

Viola:

"Ale ten RH faktor nechápu ve spojení s toxoplasmozou, to se jako změní z + na -? "

Nikoli, ale efekty infekce toxoplasmou na chovani jsou odlisne u lidi s Rh+ a Rh-.

..
25. 05. 2014 | 17:01

vaclavhorejsi napsal(a):

TomášL:

"a hlasovali jste si navzájem k udílení profesury?"

Nikoli. O profesurach rozhoduje Vedecka rada university.

..
25. 05. 2014 | 17:03

nil novi sub sole napsal(a):

Jiří Fořt: Flégr versus Darwin
(výňatek z recenze knihy Zamrzlá evoluce aneb je to jinak pane Darwin)

Proč je však darwinismus „od základu chybný“? Čtěte dobře! Ch. Darwin napsal knihu a vyslovil teorii „O původu druhů přirozeným výběrem“. A co tvrdí Flegr? Druhy vznikají a vyvíjejí se přirozeným výběrem, přesně podle Darwinovy teorie (???).
Flegrovou novinkou je to, že se tak děje jen v malé populaci a jen v určitém, plastickém období, pak evoluce zamrzne. Takže: V době, kdy probíhá vznik a evoluce druhu, platí podle Flegra darwinistický výklad – a v době, kdy evoluce neprobíhá, se evoluční mechanismy neuplatňují. (To je zjištění!). Z toho podle Flegra plyne, že je darwinismus špatný, neplatný!!

Je to tedy jinak, pane Darwin? Nikoli, je to přesně tak, jak navrhl Darwin a jak to rozpracovala moderní darwinistická evoluční teorie. Základním mechanismem evoluce (kromě série dalších mechanismů, které jsou součástí neodarwinismu) je přirozený výběr účelných znaku a alel jejich genů, a jestli probíhá rychleji nebo pomaleji, nebo jen v určitém období, to je věc vedlejší. Ostatně, Darwin nikdy netvrdil, že evoluce probíhá trvale nebo dokonce stále stejnou rychlostí, ani se touto otázkou nezabýval.
Podtitul knihy je tedy chybný, nepravdivý, matoucí a křivdící Darwinovi, nehledě k tomu, že ani není příliš slušný, že, pane Flegr.

Není, co dodat.
25. 05. 2014 | 17:05

david napsal(a):

To : Ládík 14:31

Ládíku, CRT 2.05 nemůže status blba vyvrátit ani potvrdit.
Ve vašem případě bych ale k dalšímu vyšetření souhlas nedával .
Předpokládám. že ve vašem případě budou i mnohé další markery příznivé.
Do detailu jít nemohu, mám od pana Stejskala doporučení být jen veskrze pozitivní.
25. 05. 2014 | 17:10

Baba napsal(a):

Nakonec jsou všichni spokojení, že volby vyšly dle očekávání. Na tomhle provařeným monitoru má dnes pravdu Ládik. Myslím, že i zítra.
25. 05. 2014 | 17:14

kormoran napsal(a):

No vzhledem k tomu , jak to v CR vypada , tak jsou tato , nebo podobna badani zcela bezpredmetna.
Francouzsky president De-gol (prohravame 2:0 ) prohlasil o svem narodu , ze je tupy . Zeman si radeji wozere.
25. 05. 2014 | 17:17

Baba napsal(a):

Ládiku, přijď mi na pomoc, není tu do čeho píchnout.
25. 05. 2014 | 17:28

Ladik!!! napsal(a):

david napsal(a):

To : Ládík 14:31

Ládíku, CRT 2.05 nemůže status blba vyvrátit ani potvrdit.
Ve vašem případě bych ale k dalšímu vyšetření souhlas nedával .
Předpokládám. že ve vašem případě budou i mnohé další markery příznivé.
Do detailu jít nemohu, mám od pana Stejskala doporučení být jen veskrze pozitivní.
25. 05. 2014 | 17:10
mne to je jedno ja Vam stejne nerozumim
ale ted budem hrat finale a v laptich a s hokejkou z kohinoru
25. 05. 2014 | 17:47

Viola napsal(a):

Pořád to nechápu

Prof. Flégr píše: Konkrétně nakažené osoby s Rh- měli úplně nejhorší reakční časy, zatímco reakce lidí s Rh+ zůstávali zhruba stejné jako u nenakažených. Nejlépe chráněni byli ale právě heterozygoti, u kterých byly reakční časy osob infikovaných toxoplazmou dokonce mírně lepší, než lidí neinfikovaných. Různorodost systému Rh v lidské populaci by tedy mohl být uměle udržován právě působením tohoto parazita.

Jak to souvisí se "zatočením s Darvinovou teorií a jak způsobuje toxoplazmový parazit na různorodost Rh faktoru.. Ta reaktivita, to bych pochopila, že pro parazita je důležité, aby hostitel byl pomalý.
25. 05. 2014 | 17:47

Jaroslav Flegr napsal(a):

Vážení diskutéři, potenciální pokusní králíci
Děkuji všem, co si již vyzkoušeli dotazník, i těm kteří tak teprve učiní. V diskusi padlo několik faktických otázek, na které se pokusím odpovědět.
1. Rh faktor se u člověka nemůže měnit, s jakým se narodíte, s takovým zůstanete až do další reinkarnace (s tou astrologií to není špatný nápad, zkusím to prodiskutovat na příští schůzi katedry)
2. V evoluci se Rh měnit může, například u původních Evropanů, nejspíš u Basků, došlo v genu pro Rh pozitivitu k mutaci, v důsledku které vymizel skoro celý gen. Tak vznikla v současnosti nejrozšířenější varianta genu pro Rh negativitu. Proč se v Evropě tak rozšířila, se zatím neví, nám vychází, že nositelé jedné normální a jedné mutované alely jsou odolnější proti některým nemocím.
3. Jestliže Vám vyšlo CRT 2 tak je to dost divné, mělo by to být celé číslo. Každopádně 2 správně zodpovězené otázky ze tří je velmi dobrý výsledek.
4. Bohužel Rh faktor respondentů z dotazníku nepoznám, potřeboval bych, aby ho primárně vyplnili ti, kteří ho znají. Ale není to podmínkou, kromě hlavní hypotézy týkající se Rh testujeme i několik dalších. Takže, směle do toho.
5. Děkuji za odkaz na stránku pro Rh negativní. Tuhle neznám, ale na jedné podobné už odkaz na tento dotazník mám. Problém je, že skoro všichni její návštěvníci jsou Rh negativní, takže k nim chybí Rh pozitivní kontroly. Takhle sehnat link na AB0 stránky…
25. 05. 2014 | 17:48

Ládik!!! napsal(a):

babo -
nepomůžu, nestíhám termín. Ráno to vezu tam, kam převezli toho šroubovákového píchače. Chodí se tam ve dvojicích, žádná sranda. Kdoví, jaké má Rh.
25. 05. 2014 | 18:13

Baba napsal(a):

Rh má, ale nepůjčí.
25. 05. 2014 | 18:20

Filuta napsal(a):

Tak jsem z toho vyšel jako blb.
Ale některé otázky mi přišly opravdu pitomé.
25. 05. 2014 | 18:24

aga napsal(a):

Jaroslav Flegr

To s tou mutací je pouhá teorie, či nezvratně prokázaný fakt?
25. 05. 2014 | 18:40

zemedelec napsal(a):

Pane Flégr.
Mám vzpomínku na jednoho spolupracovníka,ten mě tvrdil,že už Hitler pro válečné tažení v Africe vybíral může s krevní skupinou O,prý jsou odolnější.
25. 05. 2014 | 18:45

Jakelin de Mailly napsal(a):

Viola

Všechno nejlepší k svátku, i kdyby to byl jen nick.
25. 05. 2014 | 18:46

KamilW napsal(a):

Kdysi jsem podlehl naléhání prof. Flégra vyplnit jeho dotazník. Došel jsem však jenom k otázce, zda jezdím v metru raději vepředu nebo vzadu. Pokud si mohu vybrat (když nepřibíhám v posledním okamžiku) vybírám si vagón rozumem - nikoliv citem - podle umístění výstupního eskalátoru na cílové stanici. Na to tam nebyla rubrika a z toho jsem usoudil, že i další otázky průzkumu budou stupidní.
25. 05. 2014 | 19:02

Viola napsal(a):

Děkuji za přání, to je milé :-)
25. 05. 2014 | 19:56

e.m. napsal(a):

mno, a nebude ten vzorek nějak ovlivněnej tím, že se jedná hl. o ženy, které po blozích trajdají jen pokud jsou ženami určitého typu, a muže, kteří jsou dárci krve?

/:) zamést z Darwinem? a s Mendlem taky? :) a nevadí, že ta genetika podle všeho víceméně funguje, ačkoli ne vše jest známo, což, například při přenosu kusu kódu viry, třeba i mezidruhově -- co se děje uměle, může mít i přirozený ekvivalent -- může mít nějaké nečekané vlivy?
Tedy pěkné zametání, pane profesore - :) já myslá že Darwin byl vědec, nikoli ideolog, a ti že se poznají tak, že opozice je neurazí....:)

P.S. Mne osobně neuráží ani představa spřízněnosti s ostatními živými formami, ani představa vývoje (sám víte, jak je to složité, blbost spočívá v tom, že se tomu kaleidoskopu přiřazují lidská hodnocení typu "lepší, horší, zastaralý, pokrok" a podobně)/ a dokonce ani jakási představa záměnnosti "ducha" a "hmoty" -- tedy na našem "levlu" poněkud limitovaně, což brání zprovoznění hvězdné brány a je to tedy věčná škoda! --- :o) ale chápu, že pro katolíka musí být znervózňující představa, že by opravdu zemřel, jeho vědomí zaniklo a nedostal za tu pozemskou štrapáci a odvádění desátků ani cukrátka...
25. 05. 2014 | 19:58

e.m. napsal(a):

pane profesore Flegre a nechcete si k tomu dát nějaký jednoduchý samotest na Rh a vybrat si např. 20 středních škol a učilišť plus jeden pasťák... /sociálně propadlí/

/jinak možná později, 40 min je mi moc/
25. 05. 2014 | 20:02

Ládik!!! napsal(a):

Upřímnou soustrast mnohým....
umrel vám soudruh Jaruzelski.
25. 05. 2014 | 20:15

Ládik!!! napsal(a):

Ten měl Rh určitě jak pra... o mrtvých jen dobře, takže nic.
25. 05. 2014 | 20:23

modrý edvard napsal(a):

zemedelec: jasně, 0 jako odolný. Proto je vybíral.
25. 05. 2014 | 22:36

Rudi Koutek napsal(a):

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):
"Pane profesore,
prý se na UK vážně uvažuje o otevření oboru " Asťrologie" /název přesně neznám/"


Prekvapuje me, ze jste prekvapeny. To nevite, ze se da studovat kdejaka blbost?
26. 05. 2014 | 01:10

schroth napsal(a):

Mnoho povyku pro nic.

nil novi sub sole,
děkuji za varování. Chtěl jsem si tu knihu opatřit. Po návštěvě na blozích p.Flegra jsem zaváhal. Váš sice trochu stručný, ale intuice mi říká, že výstižný obsah knihy, mi stačí.
26. 05. 2014 | 10:00

magor napsal(a):

Metrem nejezdím, páš metro nemáme, otázka, má cenu to vůbec vyplňovat?
Napadá mi, jak vlivný vodstátý uši na výskyt cukrovky?

Šmaríja panno, atrologii nezařazovat, poztrácíte se v ní, jako Jeníček s Mařenkou.

Abych byl upřímnej, ztracenej se cítím dávno, jediný, co vim, že nějak ršízený musí bejt.
(Že zrovinka planetárně může dávat alespoň minimální smysl).

p.s. Strýčku, do žní sesmolím rovnici.
26. 05. 2014 | 11:56

TomášL napsal(a):

vaclavhorejsi

A Vy jste v ni nezasedal? No to je šknadál! ;-)
26. 05. 2014 | 12:32

Otázkář napsal(a):

Taky jste měli na konci růži? :)
26. 05. 2014 | 13:35

Baba Jaga napsal(a):

To: Otázkář 13:35
Ano - já čekala slunečnici.
Věci jsou jiné, než si myslíme.Třeba nám tu pan Hořejší časem i zveřejní, co výzkumníci vynašli.
(Už jsem tu téměř vykecla, jak je to s mým Rh. Ale asi to ani není utajovaná skutečnost - nebo dle Úřadu pro ochranu osobních údajů snad ano?)
26. 05. 2014 | 16:22

Eva Malá napsal(a):

Já měla slunecnici, ale typovala jsem růži. Zrada...
26. 05. 2014 | 16:26

Jaroslav Flegr napsal(a):

Prosím nesdělujte si odpovědi na otázky týkající se intuice, jinak nám vyjde, že čtenáři blogu profesora Hořejšího dokážou předvídat budoucnost, a profesor Hořejší preventivně svůj blog zruší. Jinak, další recenze na knihu Zamrzlá evoluce jsou k dispozici také zde http://www.frozenevolution.com/reviews-view a za stejných stránek si můžete zcela legálně stáhnout i knihu. Bohůžel jen v angličtině.
26. 05. 2014 | 16:35

darwine, darwine, do roka a do napsal(a):

Hořejší si z vás zase dělá srandu.
Profesor Flegr je novodobý Jára da Cimrman.
26. 05. 2014 | 18:39

scientist napsal(a):

Jaroslav Flegr

neberte to jako rýpání, ale mám drobné, spíše úsměvné pochybnosti okolo validity několika testových otázek :) Snad nic neprozrazuji.
-u lěknínu je matoucí, že by rostl geom. řadou :)
-u pálky a míčku není jasný, zda jde o překlep či o chyták (víte, co mám na mysli)
-u zapamatování slov je ve skutečnosti nejracionálnější strategií (zjištěnou po absolvování první otázky) neučit se poslední slovo... :) co tedy vlastně poté měříte?
-při řešení úloh mohu volit mezi dvěmi "kognitivními mody"
a) krátkodobá absolutní soustředěnost na dílčí úkol s následným vymazáním "hardisku" pro uvolnění a mobilizaci kapacity pro řešení dalšího dílčího problému (fyzicky něco jako vzpírání činky)
b) zachování si "situačního povědomí" při řešení komplexního úkolu, kdy jednoltivé problémy jsou součástí "systému" a je tudíž nutno zachovat si povědomí o všech dílčích řešených úkolech (fyzicky něco jako marathon)

tuto volbu lze provést správně pouze v případě, že člověk ví, jaký typ úkolu před ním leží... Pro test by to bylo jedno v případě, pokud víte, že všichni lidé fungují stejně. Pokud se však lidé liší, pak tu máte před sebou tři typy - "vzpěrače", "marathonce" a "verzatily". První dva z testu zjistíte sandno. Ty třetí nerozpoznáte :) Pokud jich je v populaci málo, nevadí.

Editor příspěvek může smazat, pokud míníte, že jsem něco prozradil
27. 05. 2014 | 10:40

buldatra napsal(a):

Stát se pokusným králíkem?
Nikdy!

Maximálně ještě tak kontrolním chróstem.
Ale králíkem teda ne.

Celej život jsem přemýšlel, keré kujón furt a stále vymýšlí ty debilní dotazníky a zdržuje a otravuje s nimi pracující lid. No a fčíl už to vím.
Ňáké profesor Flegr. Asi bude z Práglu, pragocentrista, ti mají na podobný věci čas.
Ještě že ho Hořejší zatepla nabonzoval.

Já to říkám furt: nikdy se nic neutají.
Dycky to někdo nakonec bonzne.
27. 05. 2014 | 12:33

skeptický napsal(a):

Podle věku a podle pohlaví prosím nerozlišovat.Podle rasy už vůbec.

Těchhle průzkumů už bylo tisíc,chce to jen najít ten zlatý. Jen pamatovat,že dvě osy na grafu často neříkají nic,je třeba třetí.A pak to zaonačit,aby se všechny vešly do dvou dimenzí,protože v třetí dimenzi se dokáže jakžtakž orientovat tak procento lidí,a ještě blbě.
A to jsou tu myslitelé,kterým tři nestačí.

Souvislostmi mezi hříchy duše a nemocemi těla se zabývali Indové,gnostici i církev.Měli na to tabulky.
Do člověka tenkrát neviděli,ale vyšpekulovali to hlavou.A nepotřebovali na to dobrovolníky.A z tabulek se to pak vyčetlo zpětně.

Tak tenhle má pokroucené tělo: celý život lhal.tenhle se narodil postižený,v předchozím životě byl krutý.

Ve Wikině pod Rh blood group system jsou dvě tabulky.Jeden ani nemusí vědět,co Rh je,aby si z nich vydudekoval,že nejrizikovější(až podezřele) je skupina R1R2.

I kdyby,co s tím? Zabít rovnou,nebo je vyléčit transfuzí?

Tenhle průzkum by tak mohl dát poměrně slušnou odpověď která Rh skupina jsou největší dobráčci.

Ten tzv.vývoj potažmo evoluce je sbírání hříchů do genobanky ,takže ta evoluce je vlastně degenerace. Nejdokonalejší byli zdraví dinosauři,vydrželi miliony let,pak to šlo z kopce,až dolů k člověku,dále pak přes vědce až ke kuchyňským spotřebičům.
27. 05. 2014 | 15:06

buldatra napsal(a):

Na druhou stranu však možná, že zdraví dinosauři vyhynuli právě proto, že zanedbali dotazníky.
A ankety.

Takže nezjistili zavčas, že to s nimi jde z kopce.
A pokud neměli pod kontrolou ani RH faktor, nelze se divit, že už nejsou.
Musel to být sešup.

A pak to někdo vědecky svedl na drtivý dopad asteroidu.
Dokonce o tom natočili film za několik milónů doláčů.
27. 05. 2014 | 15:40

skeptický napsal(a):

Možná tvrzení,že jsme zdegenerovali z opice je blíže pravdě.
28. 05. 2014 | 18:12

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza C Cimburek Ludvík Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav O Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Růžička Michal · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy