O smradlavých národech.

16. 07. 2011 | 18:00
Přečteno 21230 krát
V diskusi pod mým článkem o růžovém tanku označil diskutér vystupující pod nickem Pocestný (ve skutečnosti jeden z čelných představitelů studentského hnutí z roku 1989, bez jehož přispění bychom se možná dodnes nezbavili totality!) sovětské vojáky za „smradlavé mongoly“.

Konzultoval jsem neprodleně se svým dobrým známým, mongolským velvyslancem (mimochodem dříve jedním z čelných mongolských molekulárních imunologů), jestli to znamená, že v sovětských jednotkách dislokovaných v Československu sloužili ve velkém počtu mongolští občané.

Byl jsem ubezpečen, že v sovětské armádě byl jen naprosto zanedbatelný počet vojáků mongolské národnosti.

Pokud jde o onen olfaktorický aspekt Pocestného výroku, velmi mě překvapil tím, že v Mongolsku se již od dob Čingischánových používá rčení o „smradlavých češích“.

Very interesting…

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

insauri napsal(a):

výše opravuji na "zapomenutá výroba používala loužení"
18. 07. 2011 | 09:24

insauri napsal(a):

to pan Honolulu vážený UScivil:

za největší problém historie považuji vždy určení správně funkce "jméno(t)". Historie sahá do současnosti a tudíž bez odstupu uchopit vrcholek ledovce je obtížné,obtížnější než se zdá.Proto často ta neproniknutelná tma někde někdy dávno v něčem.
18. 07. 2011 | 09:45

suchánek napsal(a):

:-)

a) nejprve jsem přečetl blog, na hořejšího neuvěřitelně krátký, čekal jsem silnou koncentrovanou pravdu o něčem.

b) přečetl jsem blog pro jistotu ještě 2x

c) napadlo mě, jak pod něčím takovým může vypadat diskuze a hlavně, o čem by vlastně měla být

d) pak jsem přečetl diskuzi a Pepu eŘ

Tak tedy Pepo Řepo, i když to určitě víte, motiv článku hořejšího vysvětlím:

1. jak už psal patientOT, hlavním motivem je znovuoživení tankoblogu. proč? no protože žebříček nejčtenějších blogů autora (prvních 5) je tento rok bez zářezu a poněkud fádní. a tomuto nečekanému aspirantovi bylo záhodno pomoct (všimněte si fikané ubohosti tohoto blogu a precizně umístěného aktivního prokliku na tankoblog). fanklub hořejšího, očekávající další perlu, se tak po lehkém zklamání půjde znovu mrknout na skvostný tankoblog a není boha, aby se do první pětky nevyškrábnul.

2. a jelikož je václav tak trochu ješita, neudržel se, a i v tomto naváděcím blogu (tady nic není, klikněte na tank) umístil pár perliček, aby neurazil:

a) václav je velké zvíře a zná osobně mongolské velké ryby (DOBRÝ známý, vědec, imonolog, můj člověk)

b) václav není žádné béčko, proto ho velká mongolská ryba UBEZPEČILA

c) václav používá vznešené výrazy, vsadím se, že výrazu OLFAKTORICKÝ se na online slovníku cizích slov prudce zvýšila návštěvnost (za vzdělávání zdejšího fanklubu václavovi děkujeme)

d) a ještě něco z dějepisu a angličtiny, ať to působí aspoň trochu komplexně.

pepo řepo, chtěl jste rozbor po přírodovědci, neuspokojen, dovolil jsem si já.

a teď všichni hurá na tankoblog!
18. 07. 2011 | 09:54

Anuszka napsal(a):

Dobrý den.

Po přečtení blogu a diskuze pod ním jsem se zašla osprchovat a otevřela okno...nevěřím vlastním očím...

Děkuji panu Bukoveckému, že už nic dalšího nemusím dodat.
18. 07. 2011 | 09:58

voroshilov napsal(a):

Anuzska:
Proc?V Polsku jsou take smradlave mongoly?
Suchanek:
Od diskutera za plentou bych ocekaval vic nez podporu primitivniho rusofoba Repu a opakovani debilnich klise.
18. 07. 2011 | 10:03

Sláma napsal(a):

D. napsal(a): " Slovo o pluku Igorově je možná jen podvrh z konce 18.století."
Většina současných badatelů považuje "Slovo" za autentické. V kontextu této diskuze je zajímavé, že americký historik Edward L. Keenan píše, např. ve své knize "Josef Dobrovsky and the Origins of the Igor's Tale, vydané v roce 2003 (ISBN 9780916458966), že "Slovo" je podvrh, napsaný českým jazykovědcem Josefem Dobrovským.
18. 07. 2011 | 10:06

Sláma napsal(a):

Je zajímavé, že většina diskutujících vůbec nepochopila (nebo nechtěla pochopit), o čem článek pana Hořejšího je.
Je o nás, o našich předsudcích, o naši malosti, o naší nevzdělanosti, o naší xenofóbii.
Je pravdou, že diskutér, vystupující pod nickem Pocestný tady z toho všeho předvedl hodně.
Dnes a denně se setkávám s podobnými lidmi, jako je Pocestný, a je mi českého národa líto. Je mi líto lidí, kteří se v době národního obrození snažili udělat z Čechů moderní, vzdělaný a sebevědomý národ. Bohužel, nacistům, bolševikům a neoliberálům se podařilo z našeho národa udělat národ primitivů, jako je Pocestný. Je mi úplně jedno, jak se Pocestný skutečně jmenuje. O tom, kdo je a jaký je jsem měl možnost si udělat dostatečný úsudek z jeho příspěvků.
18. 07. 2011 | 10:26

Anuszka napsal(a):

Sláma:

Problémem přebujelého ega je, že ve snaze zesměšnit kritizovaného "primitiva" se často nositel tohoto ega dostává na nižší úroveń, než je samotný kritizovaný....
18. 07. 2011 | 10:51

slavwin napsal(a):

Pocestný to napsal asi tak, jak si to hodně lidí myslí. Nevím že by Rusům zlehčoval jejich hrdinství ve 2 světové válce. Za růžový tank nesou odpovědnost ti kdo nám vštěpovali že oni jsou jedinými vítězi a my bez nich bychom byli buď mrtví nebo za Uralem. S Hitlerovským fašizmem se nesmiřovali i jiní, že hned nechtěli válčit, ostatně než se 2 vlci začali požírat byla tu i alternativa rozdělení světa mezi socialisty bolševické a nacionální, podepisovali mezi sebou nějaké pakty. S nimi jsme zaostali (neplatí nás tolik co západní němce) a máme tady nezlikvidované bolševické upíry vysávající státní rozpočet a vykladající nám řecké horory. Že jsme vůči západním němcům zaostat nemuseli, přece jsme s nimi léta žili máme přibližně stejnou mentalitu. Nějaké hledání příčin ve stěhování národu v 1 tisíciletí letopočtu je poučné ale příčina tam není. Kulturní vzdělanci chovejte se kulturně, my křováci se máme také právo projevit.
18. 07. 2011 | 11:07

skeptický napsal(a):

Mylný dojem že místí obyvatelstvo páchne je zapřičiněn nedostatečným počtem okýnek v metru,nebo tím,že se neotevírají.Dalo se to krájet.Dneska už se vynálezci kalibru Mistra Leoparda těžko shánějí.

Včera jsem cestoval metricky,a během jízdy jsem dvakrát přestoupil do jiného vagonu.Nadupáno,a velmi těžký vzduch,etnicky bylo mimochodem VELMI namícháno.Nakonec jsem nalezl nenacpaný vagon s kompletním typickým celoročním menšinovým zastoupením pro tyto zeměpisné výšky,a úplný ráj.I sednout bylo kam.Je důležité jít za menšinami,ty na to mají nos.

Národnosti a etnika rozlišuji nikoliv z důvodů rasových předsudků,nýbrž z genově zděděného pudu sebezáchovy .Je to ostražitost na koho si dávat pozor,přičemž se ovšem úzkostlivě vyhýbám paušalizování.Svět je yungle.
18. 07. 2011 | 11:13

Karel Mueller napsal(a):

Sláma:

Máte zcela pravdu, jen bych upřesnil: Oni skutečně nechtějí pochopit, či ještě spíš nechtějí slyšet. O čem blog je jsem výše napsal. Když někdo nechce slyšet, tak reaguje na něco jiného a z debaty se stane fraška.
18. 07. 2011 | 11:18

insauri napsal(a):

to honest sir Honolulu:

možná naše diskuse nyní ztratí sledovanost,přejde do úzkého koryta pro nás oba,ač naše časové domény se pouze dotýkají.
Totiž téma :otázky abstrakce v historii,tedy od barvitosti dále..od hradu dále..
Sám jste dvakrát abstrakci motivoval:jednou píšete o genetic tree-genetickém stromu etnik,podruhé o Chai-řetězci nárůdků ,který zpldilaříše dávných Hittitů.Zachclku na to přejdu a rozšířím to.
Nyní:Cesta Azovských Slovanů do společné Sámovy říše vedla přes,okolo pobřeží Černého moře s městy helénizovanými ve 4.st.př.n.l Alexandrem Makedonským,cesta Kušánců z Indie do Sámovy říše vedla jinou cestou-cestou helénizovaných (přímo založených jím) měst opět kdysi Alexandrem Makedonským,při jeho tažení do Indie.To mohlo obě skupiny helénizovat a sblížit.Navíc soudím ,že pohanští bůžkové polyteistických Azovských Slovanů,znamenající slunce a podobné přírodní entity se mohlo smísit s liberálním Budhou Kušánců.Do příchodu křesťanství Cyrila a Metoděje.
Pokud bych děti poručíka Schmidta z knihy Ilfa a Petrova-stovky zaniklých starověkých kmenových národů měl přesněji posat,zaváděl bych "indexy:A) kulturní poměr románství,helénismu a křesťanství v nich-ke kterému kulturně-náboženskému okruhu v jakém poměru sil patří B) index technologický železo/bronz-nakolik jsou v době bronzpvé nebo železné C) etnický index-mezi jaké větve etnogenese patří-toť váš "strom"- to je nejhůře určitelný index v niších nodách stromu,prakticky často neurčitelný
Položil bych si otázku až k současnosti,zda jsme více určování genetickými nebo evolučními větvemi se vzdálenějším nebo bližším časovým počátkem jejich vzniku.
Nakonec bych přešel v nejvyšší abstrakci k populačním hustotám,plochám území,populačními rates-rychlostem nárustů a stupni mixace-míšení mezi etniky v nich.-jakousi obdobu fyzikální "mixing entropy" -"entropie směsi" a pak bych možná vysledoval to etnické proudění a mixování,pomáhaje si zákonem zachování počtu lidí a kontinuitou proudů množstevně s plochou,která se mění.Moderní věda zná řadu rovnic odvozených pomocí druhé variace entropie,jak pokračovat dedukci (Ivar Prigogine v biologii),Dále bych si položil otázky:1) zda existuje "biologický" čas a "historický" čas? 2)jak je možné,že pád říše Římské a Slovanská expanze se vzájemně podmiŇovaly a urychlovaly a Byzanc,na jejíž území slovanští okupanti pouze vstupovali se stala trvalou dalších tisíc let.
Je abstrakce možná a jak daleko i užitečná,použitelná i v historii? Srovnávám s Hegelem: "Filosofie=historie filosofie".
Je mi známo,že Malthusova teorie byla založena na plochách a nepotvrdila se.
18. 07. 2011 | 11:20

insauri napsal(a):

opravuji výše na :"chain-řetězci nárůdků,který zplodila říše dávných Hittitů.Za chvilku na to přejdu" ,"přesněji popsat" "podmiňovaly"
18. 07. 2011 | 11:29

buldatra napsal(a):

Bylo zde konstatováno, že smrdíme, avšak nebylo řečeno, jak tento nelibý stav změnit. Jistě, našlo by se nemálo návrhů na způsoby řešení této nemilé situace, nicméně jest nám třeba najít řešení transparentní, oficiální a to na základě celonárodní shody

Pro případnou objektivní srovnávací analýzu páchnutí našeho a různých ostatních národností a národů vč. Mongolského, by nebylo od věci zřídit inhalační parlamentní jímkový výbor, který by cestoval po světě a měl by za úkol zkoumat cizozemské jímky a septiky z hlediska smradu / vůně a každoročně by vydával mezinárodní pachovou zprávu na základě provedené inhalační analýzy.
Nejvoňavější národ by mohl být, na základě této zprávy, oceněn putovní pachovou cenou a na rok by se stal naším pachovým vzorem.
Rok od roku bychom se zlepšovali, snaže se smrdět co nejméně, až bychom jednou byli nejvoňavějšími na celém světě.
18. 07. 2011 | 11:37

voroshilov napsal(a):

Ja zase myslim ze Bezcestny je hrdina,ano,beatiful hero,tak se musi bojovat proti okupantum a smradlavym mongolum.Na smrad odpovime jeste vetsim smradem,zasmradit vsechno aby to polozilo kazdeho rusaka.
Vzdyt se podivejte jake psichicke nasledky to zanechalo na Pepe Repe,cely zivot cuchal mongolske nogy az se z toho zcvoknul a ted beha kolem tenisoveho kurtu na Smichove a krici:Nenavidim deti,a kdyby byl nablizku Necestny v te smradleve dobe mohli by spolecne organizovat Pachnouci odboj nebo Rychle skunky,ano Docasny je hrdina-on vi ze Americane voni fialkami a kakaji cistou cokoladu(jako kazdy svetly Elf)a chtel vam donest tu pravdu,a vy tak s nim,kolaboranti?!
18. 07. 2011 | 11:45

skeptický napsal(a):

Buldatra
Nadkolego

Dneska jsou ceny politicum.Nebo se jak vidno dá vyvíjet nátlak.Výsledky by byly předvídatelné.To by nemělo cenu.
18. 07. 2011 | 11:46

suchánek napsal(a):

karel mueller: děláte si legraci?
hořejší v tomhle nepovedeném kousku vyrobil demagogii non plus ultra. kromě toho, že z pocestného příspěvku vytrhl tu naprosto nepodstatnou věc, marginálii, tak především bohapustě lže.

zkuste si, laskavě, ten příspěvek pocestného najít, a hlavně přečíst.

a pak mi laskavě napište, jestli pocestný

OZNAČIL SOVĚTSKÉ VOJÁKY ZA SMRADLAVÉ MONGOLY.

pokud napíšete "ano", stačí k vaší manipulaci opravdu malinko.

trochu seběvědomí a vlastního selského rozumu by nezaškodilo.

že zrovna vy máte zapotřebí být v nějakém stádu, to nechápu.

a skromný dotaz na závěr: o čem tento blog vlastně je?
18. 07. 2011 | 11:49

insauri napsal(a):

opravuji výše na "nižších nodách"
Věčná otázka zda trpké zachutná Ti
18. 07. 2011 | 11:53

Tencokida Hnuj napsal(a):

buldatra
To by si ale vyžádalo velkých výdajů (cestovné, diety, kyslíkové bomby, polní nemocnice, budova pro sídlo "Inhalačního úřadu" a platy jeho manažérů a poradců...).

A nyní nejsme v situaci, abychom mohli navyšovat centrální výdaje - je nutno šetřit - v rámci zvyšování životní úrovně lidu ČEZka, Moravy i Slezska bych tedy raději zmobilizoval armádní zásoby plynových masek, popřípadě se tvářil jako že nic.

Daleko levnější by proto bylo - když už získávat nějaké potřebné údaje... takříkajíc rychle a levně - kdybychom se zeptali Kubrta a Pepy Řepy.
18. 07. 2011 | 11:53

voroshilov napsal(a):

O cem je ten blog?
O tom ze spatne strileli soudruzi mongoly,Dzingischan by jim za utrhl hlavu,kdyby mirili lip tak nebude zde minimalne dve smradlave rusofobske krysy,spise krysaka a repniho potkana.
A nebyl by duvod psat ten blog!
18. 07. 2011 | 11:55

suchánek napsal(a):

Karel Mueller:

že jste to vy, něco vám předvedu (takový hořejšího kousek).

Představte si, že bych svůj další blog napsal pod názvem
O ČESKÝCH ČUBÁCH a podtitulek by zněl:

Karel Mueller pod blogem Hořejšího napsal, že pocestný aktivně podporuje etnika, jehož příslušníci zde píchají české čuby, přiživují se a distribují drogy mezi mládeží.

líbilo by se vám to?
---------
mimochodem výraz české čuby je váš vlastní?
18. 07. 2011 | 11:57

buldatra napsal(a):

Vysoce vážený pane Skeptický:

Ideálním shledávám, když člověk voní po vídeňských řízcích.
I když chápu, že například vegetariánovi takový člověk nevoní.

A právě to by měl řešit parlament.
Jinak se tam ti poslanci budou dál kousat nudou a budou vymýšlet další a další neskutečnosti a daně. I o prázdninách.
Kdyby bývali byli poslanci jezdili po světě inhalovat cizokrajné i exotické jímky, neměli by na podobné zhovadilosti čas. Už jen tato skutečnost by byla cenná a bylo by na více řízků.
Všechno se zmanipulovat nedá.
18. 07. 2011 | 12:01

skeptický napsal(a):

Zásoby masek armády a civilní obrany byly darovány přátelům,jako ostatně celá výzbroj i výstroj,včetně munice.

Z toho důvodu polovna armády jsou chemici,kteří nás zavčas varují,abychom mohli utéct.Druhá polovina jsou polní lazarety pro chemiky.Jen žádné násilí.

Krom toho na běžné jedovaté plyny jsme přizpůsobeni.
18. 07. 2011 | 12:02

JC napsal(a):

Karel Mueller,
Ten blog jsem pochopil tak, že je to o něčem co smrdí čili mohl by být o hovně.
Smrdí z něj autorova předpodělanost, nazývat věci sice expresivně, ale pochopitelně.
Smrdí z něj snaha nazývat okupanta zachráncem a okupaci osvobozením.
Tak mě napadá, že kdyby někdo po roce 1945 nazval příslušníky Wermacht prašivými fašouny, jestli by nám Hořejší dodal vědecký důkaz, že Češi trpí prašivinou také.
18. 07. 2011 | 12:03

voroshilov napsal(a):

Jelikoz Nestastny a Repny muz tak dobre znaji okoli Jeruzalema a tu samou synagogu v Haife tak je mozna chteli rict"vonave gojimove"a vyšlo tak polticky nekorektne.
18. 07. 2011 | 12:11

Šalbot Josef napsal(a):

Bonjour,
pour Ms. Hořejší,

děkuji za odpověď. Jste Vy to ale divnej patron. Vaše komunistická minulost se na Vás notně podepsala. Zmůžete se jen na ironické poznámky, nebo vytlačíte také něco rozumného ??? Držím palce , předsedo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

merci
Šalbot
18. 07. 2011 | 12:14

Tencokida Hnuj napsal(a):

JC
Ty - coby "voňavý Čech" hážeš do jednoho pytle příslušníky německé armády s příslušníky RA - v kontextu roku 1945 ?
Hele - víš jaké plány měl establishment německý co se týče takových jako jsi ty ?
A víš ty vůbec, že ti " sovětští okupanti" byli i Spojenci ?
Čéče - že ty jsi fakt nějaký ten "prašivý fašoun" ?

Ty - JC - kam měla RA postupovat ? Směrem od Moskvy ? Aby tedy neokupovala Protektorát Bohmen und Mahren ? Do Indie ?

Ty - JC, víš, že gentleman není nikdy opilý před 2. hodinou odpolední, že ?
18. 07. 2011 | 12:17

voroshilov napsal(a):

Samozrejme,ze vsichni goimove smrdi,tak je to napsano v Tore,a v tom ja s Necistym a Pepou rozhodne souhlasim,dokonaly narod vyvoleny muze bejt jenom jeden.
18. 07. 2011 | 12:18

skeptický napsal(a):

Buldatra
Drahý Nadkolego

Děkuji za milé a výstižné oslovení.Konečně někdo,kdo ví ,co se sluší a patří.

Asi budete překvapen,ale při vší jejich svatosti to vegetariánům voní,a to tak že velmi.Soudě z jejich zoufalého hledání chuťových náhražek(bohužel škodlivých).

Myslíte,že existuje také čuba od vola? Jste ze selského.
18. 07. 2011 | 12:18

buldatra napsal(a):

Munici vem čert ale těch plynových masek je škoda.
Daly by se používat jako takový anonymizér, čímž by byla zabezpečena skutečnost, že tajná volba by byla opravdu tajná, svobodu slova na veřejnosti by taková plynová maska pomohla rozvinout do netušených rozměrů a tak dále etc a vůbec.
Napadá mě, že místo plynové masky by se dala použít burka.
Ta je dnes in a člověk nemusí měnit filtr.
18. 07. 2011 | 12:20

Šalbot Josef napsal(a):

Bonjour,
pour honolulu :

mám Vás rád ! Normálně jste mě dostal. A žáby opravdu jím. Jsou skvělé ! Rád bych Vás pozval na předkrm ze žabích stehýnek se surimi a kraby.Dobrůůůůůůůůůůtka !

A Vaši nabídku jsem poslal kolegovi z Louveru. Uvidíme, co vypotí.

merci beaucoup
s úctou a díky
Šalbot
18. 07. 2011 | 12:28

skeptický napsal(a):

Buldatra

Vážený nadkolego.Otáčet burku je časově náročné v tísni.
Navrhoval bych obracet hlavy o 180 stupňů.To je rychlejší.

Mně kdysi věnoval dečku jako čestnému hostu sám ředitel Státního muzea.Benda se tuším jmenoval.Japka si na ně dávají gumičku.
18. 07. 2011 | 12:29

buldatra napsal(a):

Pane Skeptický:

Oslovuji lidi tak jak si zaslouží, takovým tím kulackým zemitým způsobem.

Čuba od vola zavání mezidruhovým křížením, až genetickou manipulací a to je parketa pana profesora.
Jako kulak bych si dovolil pouze nastínit možnost, že taková volská čuba je docela běžná, v lidské populaci poměrně vydatně zastoupená entita, ovšem nelze ji identifikovat a jmenovat, páč by to bylo na žalobu.
Přičemž některá i smrdí.
18. 07. 2011 | 12:35

skeptický napsal(a):

Nadkolego

Mám zaručenou informaci,že maso ,pokud se vůbec nezakáže jako droga,bude prodáváno jenom ozářené,stejně jako mouka.

Poznáte to podle toho,že když ho necháte ležet,nezaznamená žádné změny ani po roce;červi,plísně ani hniloba se toho netknou.

Klasika jsou branbúrky z kakáče.Jsou nesmrtelné.Viz video.

A mouku když zasadíte,tak z ní nic nevyroste.
Sice to bude mít nulovou výživnou hodnotu,takže zajdeme na podvýživu,ale nebudeme smrdět.Formaldehyd z aspartámu v kole to pojistí.
Už jsou tu první vlaštovky.Sůl asi zakážou jako drogu.Viz dnešní článek.Ještě,že jsou tu lidi,kteří se starají o naše dobro.
18. 07. 2011 | 12:47

jedo napsal(a):

Z pohledu mnoha známých historických faktů by nemělo nejmenší cenu lidi dělit na Germány a Slovany.Použití nadnárodního etnického termínu.Je to jazykové dělítko,jde o dva jazykové okruhy,dvě rodiny sobě podobných jazyků.V historii byli dva státní útvary,kdy se Germáni chovali jako společné Germánstvo a Slované jako společné Slovanstvo: pangermánská říše Ostrogóta Theodericha-493.n.l-553 n.l. neboli zhruba desítka různých germánských kmenů spojených příbuzenskými sňatky královských rodů,vládnoucí dočasně Římu a později rovněž půstoletí trvající Sámova říše s knížaty slovanskými v letech 622 n.l.-680 n.l. na rozdíl od Germánů (pod tradičními už i dávno předtím rodovými ostrogotskými králi-Amalery)- nekončící vojenskou porážkou,ale přirozenou smrtí Sáma.S velice mnoha přímými potomky,Sámo byl francký kupec který odrazil u Wogastiburgu útok franckého krále Dagoberta spolu s Dagobertovými Němci a Rakušáky.Wogastiburg není dnes lokalizovatelný-předpoklad místa je- Krušné Hory.
Sněm říšských knížat v Řezně 830 n.l. započal středověkou "Svatou říši římskou (Holy Roman Empire) s linií vládců: francký Charlemagne-Fridrich Barbarossa-Rudolf Habsburský-císařové.Přemyslovci byla v ní největší území,vojenská síla,politická váha,příbuzensko-sňatkový propletenec a největší těžba zlata stříbra z nich.Pochopitelně všichni už železní,ne bronzoví.Nebyla to polární,asymetrická struktura národnostně,polarizující Germány vůči Slovanům ,ale pouze silově-vlivová mocensky.Jejich společná germánsko-slovanská říše,i když největší masy Slovanů žily na východě mimo ni.
18. 07. 2011 | 12:47

skeptický napsal(a):

Jedo

Příliš vzdělání je na úkor myšlení našich badatelů.Když si jeden nacpe počítač daty,jede pomalu.

Po Wogastiburgu jsou pojmenovány dnešní Hostěnice u Slavkova,a nedaleký hrad Vildenburk je,kde Sámo byl pochován.Hic Rhodos,hic salto.
18. 07. 2011 | 13:04

voroshilov napsal(a):

Hej,strasaku repniho pole,dosel ti pravopis,hrdino?
Uz nas neoslepis davkou sveho jiskriveho sarkazmu?
18. 07. 2011 | 13:19

BK napsal(a):

skeptický
"Zásoby masek armády a civilní obrany byly darovány přátelům,jako ostatně celá výzbroj i výstroj,včetně munice."

To je součást nové geniální doktríny našich válečných stratégů.
Neboť, a to hlavně, zmizely z výstrojních skladů ponožky.
Ostatní je jen krycí manévr.
V budoucnu postačí, aby si vojáci(při příznivém větru) zuli boty a nepřítel bude v hrůze prchat, jakoby zaslechl vítězný chorál našich dávných předků.
18. 07. 2011 | 13:21

jedo napsal(a):

Balkánští Slované:první zmínka o slovanském písmu kyrilici-4.st.n.l.Sv.Jeroným-Hiller.Dodnes tam Slované jsou.V době slovanské expanse tam klid.Před pádem Říma zde armády jeho dobyvatelů-Odoakera a Theodericha,které se sem přesunuly z Anatolie (Malé Asie-kolébka Hittitů) a východního Řecka.
Neklid během slovanské expanse v 6.st.n.l. hlášen ZEJMÉNA na linii Konstantinopol -Republika Hellas,Thessaloniki (Soluň bratří Cyrila a Metoda),-Makedonie (O zvěrstvech Slovanů zde píše Sv.Demetrios-současník EXPANSE KONCEM 6.STOLETÍ).Na této jihořecké linii se soustřeďuje pozornost mnoha byzantských historiků-současníků slovanské expanse.Je patrné,že je v řadě úseků současně krutost Avarů (poprava 12000 zajatých řeckých vojáků apod.,Slované zajatce u kůlu utloukají palicemi).Proč právě po těchto Slovanech později nezůstalo trvalé osídlení ?Asi je podporoval tlak Avarů z dobytého koncem 6.století ze Sirmia-oblast dnes Srbsko,Vojvodina,ves Mitrovica.
Chorvati se dnes snaží nalézt etnické kořeny své u Sarmatů,podobně Polákům.Pravoslavní Srbové se dnes domnívají,že přišli coby Slované sami cestou přes Kavkaz sem.Albánci trvdí,že jejich velký národ Illyrů vyhubili kdysi okolní Slované.
18. 07. 2011 | 13:26

buldatra napsal(a):

Pane Skeptický:

Ano, patentovaná osiva ala Monsanto jsou něco jako ta čuba od vola, čili chiméra a také se to neumí rozmnožovat.
Ale to je zas a znova spíše parketa profesorova, možná ho to donutí nám nečesané nemyté veřejnosti, o tom něco sdělit. Samozřejmě o prospěšnosti, či v podobném duchu.

Absence důležitých stopových prvků a vitamínů v průmyslově pěstovaných potravinách je hotová věc a může za to zejména způsob péče o ornici, především však používání průmyslových hnojiv.
Hnojení je věda.
Ale hnůj některým voňavým národnostem a národům smrdí, takže to vlastně není vzdáleno tématu dnešní plodné diskuze.
K soli bych si dovolil podotknout, že jsou lidé, kteří ji jako takovou neznají, tudíž nepoužívají a jsou zdraví jak řepy. Chloridu sodného se jim nedostává, o to více mají ve stravě draslíku a jejich vitalitu jim můžeme jen závidět.

http://www.matrix-2012.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=260:podvod-s-nedostatkem-drasliku&catid=61:zdravi&Itemid=85
18. 07. 2011 | 13:28

skeptický napsal(a):

Boty má naše armáda ministrem války zakázáno zouvat,aby je někdo nepřemístil.Bez bot se špatně utíká za nepřítelem.

Baťu tu zkrachovali,a tajemství výroby lýčených střevíců a kabel vymřela s Přemyslem.Onučky už se taky nevyrábějí,a noviny do bot ztratily Francouzům Alžír.Říkali jim tam černá noha,Pied-Noir.

Taky existují na kanadských preriích Blackfoot Indians a Ukrajinci,zvaní Yuks.Indiání tancují dokola pro turisty,nebo žijí v rezervacích z podpory.Většina Yuků má knír,a jde k městské policii.Boty mají černé.Ve Vegrevillu mají šestimetrové velikonoční vejce.Stali se zakladateli amerického fotbalu.
18. 07. 2011 | 13:42

skeptický napsal(a):

Pane Nadkolego

Jo,teď nám budou s vysokým tlakem nabízet draslík.A na přírodní hnojiva zvaná mlévská chrva se dá svést lecjaká laboratorní specialita,která udrží zdravotnictví a pohřebnictví v chodu.
18. 07. 2011 | 13:49

mia napsal(a):

No teda pane Hořejší,nevím co vám Pocestný udělal,blog o tanku jsem nečetla,ale myslím, že odhalovat něčí identitu tady je podpásovka, ne? Já bych teda byla asi naštvaná. Ale jestli vám dal Pocestný svolení,tak pardon. To byste měl možná p.editore vzít do úvahy, že někoho tu odhalovat (ještě tak adresu!) by nemělo být o.k. Co myslíte?
18. 07. 2011 | 13:55

buldatra napsal(a):

Naše profesionální armáda poskytuje nám civilům nepřeberné množství možných otázek a úvah. V tom spočívá její půvab. Např.:

Disponuje naše obutá armáda předem připravenými pozicemi?
Pro případ útěku za nepřítelem by v každé plné polní měly být v povinné výbavě tretry, aby nepřítel neutekl.
V zimním období mačky.
Používají vojenští potápěči ponožky?
18. 07. 2011 | 13:55

skeptický napsal(a):

Ve stěnách buněk existuje sodíko-draslíková pumpa.Asi pijí sodovku.Nebo používají profesorovo oblíbené Francium z francoffky.Nebo nemaj buňky.
18. 07. 2011 | 13:55

PatientO.T. napsal(a):

...Složili jsme náklad z mezků. Třináct jich neslo pytle cibule, šest bylo obtíženo samými hrozinkami, čtyři se prohýbali pod žoky zrnkové kávy a zbývající tři byli naloženi peřinami.
"Vaše administrativa to nějak popletla," řekl jsem. "Šestadvacet metráků cibule. To je čtrnáct kilo na jednoho muže."
"Stal se omyl. Vždycky se stávají omyly. Ale žádná starost, tenente. Pro gloria ď Italia budeme jísti cibuli, živiti se cibulí, bojovat a umírati jenom o samé cibuli..."
"Až to spořádáte, stačí, když všichni najednou dejchnete," řekl seržant Transom, "a nikdo na vás jaktěživ nezaútočí."

/P.Ryan, Jak jsem vyhrál válku/
18. 07. 2011 | 14:00

buldatra napsal(a):

I al chajda má buňky.
A možná i nějakou tu pumpu.
Neměl hen ten Bin Ládin něco společného s ropou?
18. 07. 2011 | 14:02

skeptický napsal(a):

Ponožky vytvářejí obohacenou dýchací směs,kterou se předchází kesonové nemoci.To je rozumné.Ale jsou celkem zbytečné,neboť zakoupené skafandry jsou na jedno použití,a zatím se žádné použité nenašly.

Na tohle téma,slyšel jsem o kavárenských intelektuálech či povalečích-jedna banda-ošlehaných větry kavárenských ventilátorů,či vlastními.O tom by mohl něco vědět obernadkolega .Není nemocnej?
18. 07. 2011 | 14:05

buldatra napsal(a):

Ponožky by mohly omezit bojeschopnost naší armády, protože kdyby po vyzutí uschly (což např. v Afghánistánu v létě je raz dva), mohl by se o ně voják pořezat.
A marodka není nafukovací, obvazový materiál je drahý a rozpočet-škoda mluvit.
18. 07. 2011 | 14:12

vaclavhorejsi napsal(a):

suchánek:

Neverim svym ocim - vy jste OPRAVDU nepochopil, ze s tim mongolskym velvyslancem to je mystifikace???
Vy snad dokonce verite i tomu udajnemu mongolskemu porekadlu o "smradlavych cesich"???

Presna citace z Pocestneho (26. 06. 2011 | 00:05)

"...výročí toho, kdy vypadl poslední smradlavej mongol v uniformě CA"

..
18. 07. 2011 | 14:13

skeptický napsal(a):

Ponožky jsou zralé na vyhození,když při chůzi po dlaždičkách zvoní,nebo se Vám z paty vyklube palec.
Nějakýmu americkýmu potentátovi (to jsou ti co nesmrděj) čouhal z ponožek palec.
18. 07. 2011 | 14:24

skeptický napsal(a):

Profesore
K mystikfikaci dochází často mezi Guru a oddanými následovnicemi.Co takhle založit si sektu genetického sexu?

Ta Vaše škola bude dost těžká,muset se učit takových zbytečností.Ke studiu tam jdou asi většinou ty nepůvabné,takže před zkouškama žádná sláva.
18. 07. 2011 | 14:33

prirodovedec napsal(a):

Pepa Řepa: "zmámky jsou mně ukradené." Alespon Vas nezmami :).

"Pozoruhodné je to, jak vždycky hodnotíte to, co chcete" Proc je to pozoruhodne? To je snad logicke ne?

"a nikdy neodpovídáte na konkrétní dotaz," Nikdy se mi zda i od Vas jako umelce prehnane az lzive :)

"v tomto případě, na dotaz "jak se věcně argumentuje na tak filosoficky hluboký článek"?" Nevim. Tak jako ja? :)

"A zapomněl jste mi opět podsunout, že trpím depresí, čímsi se žeru, by přímo se chystám spáchat seppuku." Je mozne, ze mate euforickou fazi :).

"Co to je s Vámi, kolego? Že by se-obvyklý- rozbor článku nekonal?" Spise neobvykly nez obvykly, urcite vuci poctu clnaku, u kterych se takovy rozbor vyskytl. To je ten problem s tou Vasi argumentaci. :) Dekuji Suchankovi, K.M., V.H., Slamovi, kteri mne pro Vas jiste vice nez nahradili.

"Jdu si pro prášky. To zase bude dneska depka! 18. 07. 2011 | 08:29" Skoda. Snad Vam muj soucit s Vami pomuze ji snaze snaset.
18. 07. 2011 | 14:43

owl napsal(a):

Nejsilnější je český česnek a ten, když si všichně svorně cpeme do každýho jídla, není divu, že nás ani tlupa mongolů nepřesmrádne :)
18. 07. 2011 | 14:45

skeptický napsal(a):

Česnek NENÍ český vynález.Císaři císařovo.
18. 07. 2011 | 14:47

buldatra napsal(a):

Tomu potentátovi z těch ponožek nečouhal pouhý palec, nýbrž voňavý palec.
18. 07. 2011 | 14:50

skeptický napsal(a):

Peníze nesmrdí.
18. 07. 2011 | 14:52

Luciano napsal(a):

Boyle-Mariotteův zákon kapitalismu zní:

součin kastrace a mongolizace je konstantní.
18. 07. 2011 | 15:00

Pepa Řepa napsal(a):

Tak jo Suchánku
chápu. Tank bratra Wěnceslaua ještě nedosáhl kýžené mety a to autora štve, rozumím mu.
Sebastian Vettel by taky nebyl rád, kdyby ho ředjel nějaký čičmunda.
Každá ráno si vyčistím zuby a patnáckrát kliknu na tankoblog a tím vůz pilota Wěnceslaua popostrčím o metr.
Co bych neudělal bližnímu radost.

Jen mě opět napadá Jan z Kampy a jeho:
TO JE BLBÝ, TO SE BUDE LÍBIT.
Nevím, jestli by ho soutěž ZBYTNĚLÝCH EG o největší počet očůrání patníku zaujala.

Slámo nebojte, to chopil i největší blb. T.j.-já.
Ale zahrát na housličky tu flagelantskou o zaprděných českých xenofobech je tak obehrané a navíc je to tak stupidní píseň, že ji dokáže vytáhnou jen naprostý zoufalec.
V jukeboxu jsze zmáčknul název největší srágory.
Klidně si ji s autorem hrajte.
Zatím jste zabral jenom Vy.

Zřejmě jde -podle mě-o jakýsi pokus Vácslava Hořejšího vytáhnout Cestáře z Afghánské ulity, když vytrhl jednu větu z kontextu jeho traktátu a očekává bouřlivou reakci.
Nějak mu -zřejmě-chybí kolega n.o.s. (kdepak je?) a tak zase hledá Gog svého Magoga,nebo Čuk Geka či Jekyll svého Hyda.

A do toho se já montovat nehodlám.Nejsem smečkový typ.
Jejich věc.
18. 07. 2011 | 15:01

Anita napsal(a):

vaclavhorejsi
Jestli je ta citace opravdu, " kdy vypadl poslední smradlavej mongol v uniformě CA", tak to neznamená, že jich tam mohlo být více než jeden jediní, který uzavíral řadu všech ostatních. Třeba příměr "V krabici mám své bohatství, jako poslední vždycky vyberu zlatou krásnou brož ", ve skutečnosti mohu mít v krabici plno cetek a pouze jednu vzácnou brož a nebo mám v krabici všechny drahé brože a jednu ještě navíc krásnou. Ovšem pokud jsme se měli všichni vrátit na blog o růžovém tanku, tak jo, já se tam juknu.
18. 07. 2011 | 15:04

Pepa Řepa napsal(a):

Suchánku
nenechte se zmást, byl jsem u toho, když to říkal mongolský vyslanec D. Idevkhten panu Hořejšímu do ouška.
No říkal, šeptal.
:-))
18. 07. 2011 | 15:11

Honza999 napsal(a):

Rumcajs

"Nevím jak dnes, ale dřív když jsi potkal někoho v Řáholci,kdo byl ožralej a smrděl , tak to byl na 99,9% Rus."

To je zcela pochopitelné, tehdy v Řáholci na jednoho Rumcajce připadalo 999 Rusů... Ovšem mnohem zajímavější je odpověď na otázku, kdo to byl v oné 0,1% případů... :-)
18. 07. 2011 | 15:16

skeptický napsal(a):

Pan Pepa
V dnešní době připustit,že si člověk čistí zuby není moudré.To dělal pan říšský kancléř 6 x denně,a ví se to.Ať Vás nějaký svazák nenařkne ze sympatizování.

Ještě tak vegetarián,a zastávat se sudetských soukmenovců,tak je vymalováno.
18. 07. 2011 | 15:30

skeptický napsal(a):

P.S.
Já míval spolužáka,jeho otec byl malíř pokojů,a syn se jmenoval Áda.Dejte psovi blbý jméno,a můžete ho zastřelit.
Vy to máte naštěstí po Vissarionovičovi.Móda se mění.
18. 07. 2011 | 15:36

**** napsal(a):

s tím kardinálem si nejsem jist.Možná,že ho Mauři v Palermu nerozřezali pilou roku 422 n.l.,ale roku 1422 n.l.-pomsta za reconquistu.Nebýt si tak jistý.
"alternate history"-neobsahují ty servery často analytické prodloužení historie BC na historii AD? Za začátek letopočtu.Ale naopak mívám podezření,že ta převažujíci masa historiků,kteří skončili dějiny Hunů,Gótů,Illyrů,Thráků,Keltů a mnoha jiných ze dne na den má ještě méně pravdy.Je kouzelné zjistit,že po národu nejsou stopy 500 let,jaksi o něm nic jak zmizel ze scény velkých světových dějin,ale kdesi mají a dodatečně publikují královský rodokmen jeho vládnoucí dynastie i poté co skončil-těch dalších 500 let.Mile mne překvapilo zjištění,že Krymští Gótové, naši sousedé v pradávnu, vyhynuli až koncem 18.století na Krymu.Zřejmě v okolnostech prudkých rusko-tureckých válek.No ke komu se přidat,jasné ne? K soukmenovcům přece.Což lze někdy zapomenout své Já? Krymští tataři ovšem za 2.sv války kolaborovali s nacisty,to je jiná.Ale stejně,pokud poklady drevněj istoriji Rosiji nejsou z Tatarstanu,kde by potom ještě mohly být? V nějakém ukradeném kolokole.Leninova matka byla tatarka,ale pan otec byl školní rada-carský inspektor-a měl pod sebou i ředitele gymplu,otce Kerenského, v Kazani,které Uljanov-Iljič absolvoval.Lenin měl dvě sestry-Marii a Annu.O té druhé píšou aktualně-izvěstija až v minulých týdnech v souvislosti se Stalinem (O čem to bylo?).Dříve zcela neznáma.Jak to? Místo bratra,o kterém jsme se učili jak ho Lenin měl rád a který byl popraven za atentát na cara? Co z toho pravdou bylo a ještě i dnes je vlastně? Kdo poradí,šikula šikovná znalá věci?
18. 07. 2011 | 15:43

**** napsal(a):

výše může být "z" i "v" Tatarstanu
18. 07. 2011 | 15:50

Pepa Řepa napsal(a):

skeptiký
nadkolego, proč to skrývat, v našem věku?
Ať svět vidí, že máme zuby.
Svoje.
Poslední dva.
18. 07. 2011 | 15:51

skeptický napsal(a):

To zase nějaký novinářský pakůň spletl s Annou Boleninovou.
18. 07. 2011 | 15:55

skeptický napsal(a):

Mala zubiská,ako tri cukríky.

Ej,bisťubohu.
Ví někdo,co je bisťubohu?Když mi bylo pět,četl jsem Jánošíka ve slovenštině.Tohle mi není dodnes jasné.
Vy jste takovej zcestovalej divočinou.
18. 07. 2011 | 15:59

žena napsal(a):

Pepo Řepo,
švejkování Vám vždycky šlo :-) Smůla, že jsme se v tom osmnáctým od Rakous trhli. Měli bychom teď feministicky upravenou hymnu. Ale třeba něco s bratrem Wěnceslavem vymyslíte pro nás čecháčky.
18. 07. 2011 | 16:02

skeptický napsal(a):

Vůdkyně feministek se odjakživa rekrutovaly z potomkyň nekřesťanských náboženství,neb tam je mužská nadřazenost dodnes dodržována.

Nevím,proč to tahají k nám,kteří jsme jako řádní křesťané dávno pod pantoflem. Asi se z toho dá dobře vyžít bez práce.
18. 07. 2011 | 16:10

žena napsal(a):

skeptický

Zdravím.
Co je to za fušku, to by Vám mohla říct stínová ministryně pro lidská práva a rovné příležitosti ve stínové vládě ČSSD. Má tu taky blog :-)
18. 07. 2011 | 16:23

Pepa Řepa napsal(a):

Žena
třeba pukla místo lva ve státním znaku?
To by byl i pan Sláma spokojen.

S tou hymnou mne to taky pobavilo.
Feministky pár let hibernovaly a teď se probraly.
Kdepak, nesají ze státního cecíku nadarmo.
V mocnářství změnili hymnu a dali tam i dcery. Hymna je vydžendrovaná.

Kolosální úspěch v době světové krize. Investice do high-fem se vyplatí.
18. 07. 2011 | 16:27

honolulu napsal(a):

Pane Insauri,
zasnu ! Velmi se mi libi co pisete ! To, ze prestanem byt sledovani na Aktualne CZ je mi lhostejne. (Spise mi to vyhovuje v tomto thematu.) Jsem silne zvedavy, co se delo po 476 A.D. a co bylo pred 3500 B.C.. Napisi Vam o tom a budeme pokracovat v konverzaci. Reknete mi na to Vas nazor a ja Vam reknu co pise moje knihovna a proc jsem ji vubec zacal budovat.

Pane Insaury, nenazivejte me SIR. Jsem obycejny amater, ktery nesnasi zahady, proto jsem zacal cuchat v minulosti. Nikdy jsem dejiny nestudoval profesionale.
K nekterym Vasim vetam nemohu zaujmout stanovisko okamzite, musim to najit v knihovne. Napr. slovansky vztah k Indii o kterem pisete mi dela zle, ale vim, ze mate pravdu utopenou v minulosti.

K vykladu dejin od studovanych lidi mam silne vyhrady a o tom Vam napisi nejdrive. Patrite-li k profesionalum, tak budete mit o cem premyslet. Je pondeli rano, vratim se vecer.

Salbote,
Ty mas vysoke konekce. Tvuj kamos je v Louvru.
Musim se Ti take pochlubit, aby jsi zavidel.
Moje babicka mela konekce s cisarskym Hoffburkem ve Vidni.
(Pracovala tam jako pucfrau, sluzka.)
Proto jsem se narodil s tak vysokym standartem a naroky na zivot. Pozvanim na zaby, jsi me vsak vydesil. Do Tve restaurace nikdy nevkrocim a Ty se proto nikdy nedovis o mojich kvalitach - osobnosti....Ale jednou Ti napisi jak jsem byl DEPORTOVAN z Parize a jak jsem prisel do styku cizineckou legii v Kolvezi v Zaire (1978). Vy Francouzi s Vami je sranda. Co Vam bylo Bohem ubrano na zjevu, dostali jste v sarmu.
Dekuji, ze se pokusis najit velkeho umelce.
18. 07. 2011 | 16:46

žena napsal(a):

Pepa Řepa

máte recht. Myslíte, že bratr Wěnceslaw jako řádný křesťan ví něco o feministkami upravené Bibli? Snad o tom bude některý z příštích blogů.

"Hymna je vydžendrovaná" a nejen ona, i Bible.
18. 07. 2011 | 16:53

posík jiří napsal(a):

shrnul bych to asi takto. není divu že to u nás celkově pokulhává, když si necháme ředitelovat podobné nudící se profesory s prostoduchými nápady, nad kterými se div nepopereme.sice asi nekrade, ale úroven je v jiném směru podobná.
18. 07. 2011 | 16:58

Michal Macek napsal(a):

dobry den pane profesore :)

dam k dobru co si pamatuju z jedne knizky o 2svet.valce (uz nevim co to bylo za knizku bohuzel) - pametnik ,nizsi dustojnik wehrmachtu vzpomina jake to bylo potkat na planich ukrajiny sovetskou jizdu-kavalerii - neni to presne ale bzlo to asi nejak takhle:
"...kolem poledniho zacalo byt ve vzduchu slyset jakysi temny hukot,jakesi vibrace - toto neustale zesilovalo,na obzoru se v dalce zvedl ohromny oblak prachu ktery se neustale zvetsoval stejne jako onen hukot ktery pomalu prerustal do hlasiteho rachotu.odvedl sem jednotku do blizkehio lesika kde jsem porucil vojakum aby se zakopat,sma sem si vzal dalekohled a podival se k horizontu - byla to ruska kavalerie - jezdci na konich,horizont se jimi doslova cernal mohlo to byt dobre 100 000 jezdcu a stejny pocet koni.tento hrmici a vse do oblaku prachu halici mrak jezdcu a koni se neustale blizil a nyni jiz bylo citit pronikavy zapach - misily se v nem exkrementy,pot - konsky i lidsky a prach a rozpaleny kov a kuze.kdyz se priblizili a pozdeji prohnali okolo coz trvalo bezmala hodinu bylo mozne rozeznat vojaky - zarostli muzi,casto bosi v zaprasenych a casto nekopmletnich uniformach,ozbrojeni savlemi,kazdy mel na zadech ranec - jak sme pozdeji zjistili kdyz se nam podarilo jednoho opozdeneho jedce zajmout,ranec obsahoval nekolik nezralych jablek,brambor,kukuricnych klasu a nejake kurky chleba - ocividne potrava pro kone i jezdce pochazejici ze zahradek ve vesnicich kterimi kavalerie projela - takto soveti zasobovali svoi jizdu - nijak - vojaci si museli vse pro sebe i kone opatrit cestou..."
18. 07. 2011 | 17:20

voroshilov napsal(a):

Michal Macek:
Take dobre,memoary porazenych je pravda nabeton,mate jeste neco od nestastnych nevinnych obeti pod Stalingradem,vzdyt tam jim ty hladove smradlave mongolove taky ublizili vonavym arijcum,ze?
18. 07. 2011 | 17:28

voroshilov napsal(a):

Hhe,100 000 koni,to ten nadclovek take z toho musel pos...ale co to rikam,dedecka Macka,velkeho ubermeshe v tom nesmime podezirat!
18. 07. 2011 | 17:30

suchánek napsal(a):

Hořejší napsal:

Neverim svym ocim - vy jste OPRAVDU nepochopil, ze s tim mongolskym velvyslancem to je mystifikace???
Vy snad dokonce verite i tomu udajnemu mongolskemu porekadlu o "smradlavych cesich"???

:-) z čeho jste probůh pochopil, že jsem nepochopil???
------------------------
podstatná je samozřejmě ta druhá část vaší odpovědi (a především vážnovážné reakce kupř. Karla Muellera), ale tomu se nejspíš budu věnovat ve svém blogu, takže brzy nashledanou :-)
(vstoupil jste na tenký led, umíte bruslit?)
18. 07. 2011 | 17:31

voroshilov napsal(a):

Zadny smradlavy mongol neunikne dobovym kronikam,tak je je pamatuje Pocestny,Pepa Repa,Suchanek a nemecka mutter Michala Macka:

https://www.youtube.com/watch?v=TGDSN0nLqd0
18. 07. 2011 | 17:47

voroshilov napsal(a):

Skoda,opravdu skoda ze aromatizovane jednotky SS nezustali v Cesku jeste par let,Pepa Repa by kvicel blahem kdyby mu dovolil oberleutentant vylizat jazykem jeho vonave holinky!A nemecke deti na Smichove by pro nej disciplinovane zpivali arii Wagnera!
18. 07. 2011 | 18:03

Pepa Řepa napsal(a):

Suchánku
pan Hořejší umí i piruety jako ten slavný protoprotoProtopopov.
Soudím, že je to příbuzný Jardy Jágra, dost často v tom má hokej.
18. 07. 2011 | 18:44

Michal Macek napsal(a):

voroshilov

ale to neni urazka - 100000jezdcu proste bude smrdet i kdyby to byli italove :) jak myslite ze smrdely treba posadky nemeckych ponorek?
18. 07. 2011 | 18:59

insauri napsal(a):

Právě historik církevní Fredegarus je za svého života časově nejbližší k prvním Čechům v bývalém keltském území Bohemia.
A ten píše o společných šicích vojenských (podrobněji ovšem) Avarů s Čechy,jejich taženích až do Itálie.A ten používá soustavně označení pro Čechy Czech-Windi.Windi= v Indii.
U Fredegara se poprvé v historii vůbec objevilo slovo Čech,ale jedině v této vazbě na to druhé slovo.Nesmí Vás zmást,že Fredegarus je současník irských mnichů a paní Bobiensis,kteří první píší z cest ,že západní,Římanům známý Vend=byzantský,východní Slovan Sclaven.S kořenem podobným jsou pak dále označování jako Veneti-Dalmatinci,jako Vindelici -lidé v okolí Vídně.Po nich Venezia,Vindobona atd.Ale toto jsou tradiční označení,dávno před příchodem Čechů-i 500 let dříve.
Češi nemohli v letech 488-500 n.l. mít s Vídní nic společného,natož s Venety,Vendy-daleko od nich.Setkávali se pouze s Langobardy na blízko načas.O něco dříve než přešli z Panonie do Čech Dunaj(-tedy asi u Dyje)Skir Odoaker táhl do Čech-do království Rugiů v té době na území rakouském dnešním a mj. i s nimi pak táhnul na Řím,kdese stal jeho přemožitelem-patriarchou.Zprava od nich-Čechů- roku 488 stáli Ostrogóti -Theoderich v Panonii se svolením Říma a snad se tu měly občas toulat a brodit zbytky,části národů jak Svébové a jiní,kteří většinou dávno předtím odešli roku 406 n.l. do Hispánie s Vandaly.Tady je tedy krajně nepravděpodobná nějaká poloha Čechů u Vídně a jí blízko,nepravděpodobné jsou jakési Vindelické kontakty.Fredegarus asi věděl více .Škoda,že Čechům nepřikládal takový význam,aby se o nich více rozepsal.Podle všeho část Langobardů zůstávala v Čechách a v Panonii i po přebrodění většinou Čechů natrvalo Dunaj, nějací Češi nebo jim velmi blízcí Slované trvale ještě v té době byli déle do let až 550 n.l. -hovoří se o bulharských Slovanech speciálního názvu .Protože Gepidští a Langobardští opozičníci u nich vyhledávali asyl.Po roce 500 n.l.i později.Legendární Wacho-tuším ,že Langobard,jestli ne Gepid byl současník příchodu Čechů,stejně jako nedlouho potom zničený Herulský král Radolf.Tato jména první Češi jistě museli znát dobře.Možná naše slovo "Vachta".Bulhaři právě ve svých dějinách popisují epizody se Slovany,kde Slovanům události chybí-mezi léty 420-520 n.l.Častěji než jiní.Je ovšem otázkou zda dojem,který to může celé vzbudit,že Slované vlastně prošli Karpatami,rumunským Dunajem,Bulharskem díky koalicím s těmi Utrigury,Onogury,Kutrigury,napůl hunskou koalicí Altyn-Oba-se kterou musela počítat i Byzanc-opravdu daly Transkarpatské hypotéze sílu a směr,díky Bulharům.Především to šlo přílš východním pásmem,blízko k Černému moři,zatímco Slované zaplavili Evropu na mnohem větší ploše směrem na západ do všech stran.Jakoby Bulhaři na svých bedrech přenesli Slovany do Evropy.Ve skutečnosti jejich obrovská Chazarská a další jedna méně známá bulharská říše v sousedství Rusů to být nemohly,přicházely do Evropy poslední,po expanzi,navíc zde pak i s Rusy bojovaly a jejich metamorfózy a mutace bez obrovské znalosti nomádské Asie mnoha druhů kmenů není ani trochu námi chápatelná.Maďaři podobně,akorát ti nepopírají,že jsou nejmladší národ Evropy,ovšem ještě mladší jsou Prusové z Evropského Ruska.
Maďaři dokáží myslím všechny splést svými dějinami,zezáhadnit je a promotat množstvím odchylek od chápání vývoje evropských dějin všemi ostatními.Maglajz.Kdo má pravdu-oni nebo ostatní?
18. 07. 2011 | 19:51

Karel Mueller napsal(a):

JC:

Pokd to myslíte vážně, co jste napsal, tak jsem od Vás čekal jiný výkon. Označit profesorea za předpodělaného? Přemýšlíte vůbec? Myslíte, že jde s mainstroemem nebo proti němu?
18. 07. 2011 | 19:57

insauri napsal(a):

to honest pán Honolulu: Vám věnuji příspěvek výše
18. 07. 2011 | 19:59

Karel Mueller napsal(a):

Pane Suchánek,

odpovídám až teď byl jsem venku. Tak jen pár vět.
- Profesor Vám napsal jasně, o co jde. Bylo to asi adresováno i jiným.

- Vaše obhajoba výroku Pocestného je vrcholně směšná, právě tak, jako řeči jeho dalších "obhájců". Kdyby jste šel dál do minulosti, tak by jste mohl číst i výrok, že ho nic netěší víc, než vymírání Rusů (samozřejmě jinými slovy) a nebyl ani vymazán. Zkuste to říct o nějakém jiném etniku a napsat to.

- Váš příměr obracející význam toho, co jsme napsal je tak stupidní, že nestojí za komentář a jen dokazuje Vaší úroven. Chtělo by to elementární logiku.

- Pokud jde o můj první příspěvek - nelíbí se? Nedivím se.
Pan Stejskal kdysi zavedl pracovní pojem "česká svině". Můžete si myslet, že i to je pracovní pojem a množina, kterou popisuje je vskutku neprázdná.

Napsat můžete samozřejmě co chcete. Ale pokud možno fakta.
18. 07. 2011 | 20:15

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Tolik řečí okolo Pocestneho blbém výroku!
Jako by podobných nebyl plný net.
18. 07. 2011 | 20:24

insauri napsal(a):

to Honolulu:Zcela jiné než "objektivní",historiky psané dějiny Slovanů jsou ústní legendy,pověsti a písně prvních Slovanů,které jsou také zaznamenány (u nás Čelakovský třeba).Toto legendy z let 400-600 n.l. (před Sámovou společnou říší)na všech slovanských územích-Češi,Poláci,Jihoslované a jinde shodně mají hrdinu Kroka,podle Aloise Jiráska po Čechovi druhého vůdce Čechů s třemi dcerami.Zcela jistě je tu návaznost na latinské jméno Crocus.Jak se mohla taková ahistorická postava dostat jako ústřední legendární člověk společný všem prvním Slovanům do jejich slovesnosti a vytlačit všechna dobová reálná jména? To je obtížná otázka.Ale má dvě možné příčiny.1) Crocus byl legenda předkřesťanského evropského proto-obyvatelstva celého ještě před i začátkem letopočtu a po něm a z jímavé postavy muže jenž se s milovanou ženou promění v rostliny se stal symbolem úrody všech zemědělců.Poněkud konkrátnější byl pak Crocus pozdějšího,předslovanského data-u dvora byzantského císaře Konstantina Velikého.Za zásluhy jeho otce,který otci Konstantina Velikého dopomohl kdysi k trůnu se tento syn-Crocus stal známým vojenským velitelem říše Římské na dlouhou řadu let v Británii.Reálně žil.S menším zpožděním s ním umisťuje TEHDEJŠÍ FRANCKÝ papež Gregory z Tours jako Crocuse -zajatce Franků jimi popraveného u města Arles,roku okolo 440 n.l.v době velké epidemie černého moru.Považuje ho za ctižádostivého muže velkých ambic,plánů z germánských Alamanů-jejich náčelníka.Ve své kronice psané jím samotným.To jsou doby,před nimiž Konstantin Veliký trestal Řím,Franky a jeho následník císař Julius Apostata vyhubil téměř Alamanny v bitvě u Štrasburku roku 360 n.l.,oni pak se stáhli a nebyli tou osou Germánstva jako od počátku letopočtu.
Není tedy jasno zda Slované převzali Kroka od místního praobyvatelstva typu Keltů aj,zda od sousedů Alamannů,zda z církevní kroniky papeže,zda tím,že byli v diplomatických stycích a vojenském spojenectví s Byzancí-patrně jak kdo z nich-ze všech stran-zdroje byly čtyři a různé.Tedy dle legend psaných i slovesných-ústních, jde o náčelníka Germánů i Slovanů.
S ním a s cínem z Anglie -častým materiálem všech se možná mezi národy Evropy rozšířilo anglické slovo wind- české vítr.Odtud plynul název pro území Bohemia -obrácení větru podkovou hraničních hor.Parabola paralelní svazek centruje jako zrcadlo do jediného ohniska,jímž byla Praha-místo prachu,prašné místo.Zde Němci wind předělali na německé wenden- otočka,které dávali i jako název praslovanů Vendů-které Němci psali i jako Wendy.Protože Praha a Krušné hory byly Němci i Čechy osídleny současně,tyto názvy ukazují na přítomnost Němců,vliv Byzance,proto-obyvatelstva,dodavatelů cínu z Anglie,církve a jiných.Okolo roku 700 n.l. se v Polsku objevuje spoluvládce jménem Čech a frekvence slova Krok slábne,na druhé místo .
18. 07. 2011 | 21:44

vaclavhorejsi napsal(a):

suchánek:

"(vstoupil jste na tenký led, umíte bruslit?)"

Neumim, ale umim plavat, coz se hodi k tomu tenkemu ledu mnohem lepe!
****************************

Pepa Řepa:

"Soudím, že je to příbuzný Jardy Jágra"

Soudite spravne - J.J. je moji neteri, ktera v puberte prodelala narocnou operaci.

"dost často v tom má hokej."

Ale jak jinak - vzdyt prece vite - Pomateny Slepy Mladenec...

...
18. 07. 2011 | 22:05

Ap. napsal(a):

ježíš, tady to zase vypadá! Všechny vás píšu do třídnice a koukejte to někdo uklidit...
18. 07. 2011 | 22:09

Tenco napsal(a):

Tento blog má tolik návštěv, že trumfnout v tomto letním čase ho může jedině Julínkův blog s názvem " O smradlavých marodech".
Jenže to už je jiná kapitola...

Takže přeji blogovému boháči panu profesoru Hořejšímu sttále tutéž neutuchající invenci, jakou se zde vyznačuje takříkajíc furt a imrvére. A to nejen v období kachním.
:)))
18. 07. 2011 | 22:10

honolulu napsal(a):

Pane Insauri,
kdyz budeme sledovat vsechny detaily pochodu Evropou vsech tech barbarskych kmenu, tak zjistime, ze v nich nebyl velky rozdil. At to byli Slovane, ci Germani, tak se nedokazali priblizit slave rimske civilizace. Staveli pouze ze dreva. Nic po nich nezustalo. Nemeli statni celek.

Ohledne jejich puvodu (Slovanu).
Definitivne je to jizni Rusko. Nekde na sever (kousek) od Azovskeho more. Tam byla kolebka Indo-Evropanu.
O tom vedci nemaji pochybnosti. Nekteri tvrdi, ze cela tato skupina prisla od Aralskeho more, odkud byla vytlacena. Nevime kym.

Do severni vetve techto narodu spadaji Teutons,(odesli do Skandinavie), Baltove, (pri baltickem mori) a pod nimi Slovane mezi pripetskymi bazinami a tokem stredni Odry.

Stredni vetev: Keltove a t.zv. Ligurians-Keltove ovladli vse od zapadni Ukrajiny az po Normandy a byli v Cechach az do 50 B.C.
(Po jejich odchodu tam vladli Markomane od 9 B.C. az do 180 A.D.)
Mezi 180 A.D. az do prichodu Cechu nekdy 425-470 A.D. doba temna.

Jizni vetev: Tharco-Phrygians, Italics, Illyrians, Rekove a Hitties.

Kmeny ktere nejde zaradit : Na severu jsou to Finove.
Na jihu jsou to Etruskove a Latinci.
Zahada je Spanelsko, Kreta, a nektere casti severni Afriky.

Jednotlive detaily akci, ktere Barbari meli po dobu svych stehovani jsou celkove bezvyznamne. Vzdy to bylo vrazdeni a nic jineho.

Mam vsak pro Vas neco daleko slozitejsiho na premysleni:

Vysla ted dalsi kniha od vedce Johna Gordona. (Anglican).
Jmenuje se EGYPT: CHILD OF ATLANTIS.
Vsechno co vime o nasem puvodu je asi uplne spatne.
V knize se dokazuje, ze civilizace v Egypte nezacla 3 200 B.C.
ale je o 50 000 let starsi.
Kniha je na computru. Doporucuji se na ni podivat.

Je to asi 14 dni co pri hledani ropy v severnim Atlantiku, 1, 1-1/2 km pod dnem Atlantiku v bahne, bylo nalezeno mesto. Oni uz proste vi na 100 %, ze Atlantis existovala. Maji hodne geologickych dukazu a mapy, jak to vypadalo.
Gordon uvadi, ze po zniceni Atlantis obyvatele utekli do Evropy a Ameriky. Zamepisne nazvy jsou totozne.

Nejaka skupina emigrantu z Atlantis zila na sever od Himalaj, a to jsou Aryjci, nasi predkove. (Podle Gordona).

Prectete si knihu a reknete mi Vas nazor.
Posledni otazka pred ukoncenim : Umite kreslit / malovat ?
Vim proc se ptam. Prominte chyby, (neziji v Cesku od prichodu Rusu). Pokracovani zitra.
18. 07. 2011 | 23:08

santawizard napsal(a):

Tady jde taky o stroj času pro historiky.s kterým se dá cestovat do minulosti a budoucnosti(futuristika a rekonstrukce minulosti).....cestovat s proudem nebo protiproudu (rotace zeměkoule.)Východ a západ měsíce a slunce!!!Cigáni,egypťané,indové a indiáni.řeckořímský zápas,germáne a slované.Jestli praotec čech byl Budha ,tak hrobka Ježíše je v Indii.(ožralý budha na medovině a zfetovaný ježíš na marijuáně)Arijci na severu a semiti na jihu ještě než se atlantida propadla do austrálie.
19. 07. 2011 | 02:07

insauri napsal(a):

to Honolulu: Vaše "Definitivne je to jizni Rusko" zvýrazněte Transkarpatskou hypotézou původu všech Slovanů,prosím.
A v té chvíli máte možnost pochopit na co Adolf Hitler národy nachytal,že jeho image nebyl náhodný ale byl pečlivě vybrán:

1) Tím,že o něm všichni notoricky věděli,jak je vášnivým malířem,přestože ho nepřijali kdysi na Vídeňskou Akademii Umění-totiž
pro Germány (Němce) byl do Hitlera rod Amalerů z doby říše Římské,o kterém nejednou píši,symbolem záhuby-byli po jejich porážce roku 553 n.l. Narsesem,vojevůdcem Byzance a císaře Justiciána vyhubeni naprosto všichni Starogermáni,nejen Ostrogoti.Poté co je Amalerové vláčili tisíci kilometrůza stálých bojů.
Hitler tím Němcům naznačil Já,Hitler=Maler=malíř, AMalar =ne-malíř
2)k citaci Vás výše:
Hitler věděl jak je Transkarpatská hypotéza dalece drahá ruské duši,jak se o tom Rusové vždy chtějí nechat znovu přesvědčit,jejich oblíbená hračka,součást národní integrity,takže
výběrem pseudonymu "Hitler" negoval jméno "Hiller".To je objevitel kyrilice v Dalmácii dávno před ruskou první státností-největší tehdejší ideologické zbraně proti Transkarpatské hypotéze (Hitler se jmenoval Schickelgruber).Hiller předal objev Sv.Jeronýmovi.Tím oklamal Hitler Rusy,mimálně ty vzdělané-Tuchačevského,Vlasova a mnoho dalších,Ukrajince atd.Ukolébal ostražitost Stalina.Na jemu potřebný čas přípravy se jim vlichotil,pro útok-překvápko.Kvůli Blitzkriegu.Také si tím naklonil i církev,jaký má zájem o její texty i z dávných dob.

(Maler+Hitler),Maler Hitler mu vyhrávalo nejprve kancléřství,pak Anšlus Rakouska,pak 3 roky celoevropské války (u těch,kteří Slovanům nefandili také zahrál na správnou strunu takto).Oslabil bdělost a loajalitu Rusů.Nemyslete,že lidé před válkou mají čas,fakta a chuť domýšlet Hitlera,jeho nástup působí výběrem jména a hobby,které o něm budou znát a jaký to dává dohromady smysl v propagandě.To musel vymyslet ten think-tank prvních nácků,ten úzký okruh Rosenberg,Himmler,Goebbels brzy na začátku Hitlerovy dráhy.Také Hitlerův Mein Kampf je volen ryze propagandisticky.Spojení bankéřů s komunisty,jejich údajné celosvětové spiknutí společně.Židé apod. I ty oklamal.A ti už předtím leccos zažili v historii,aby na něj dávali pozor.
Míchal slovanství,komunismus,židovství,kapitalismus a bankéřství do jednoho koktejlu pro ostatní.
Maler jako realista.A maloval realismus krajin.
19. 07. 2011 | 03:33

skeptický napsal(a):

Musíme si to holt vytrpět.Každej chvilku tahá pilku.Zítra zas bude smrdět někdo jiný.Ale z těch,co nám to vsugerovávají to taky hned tak nevysmrádne.
To je jak v pomocné škole,kde se žáci hádají,kdo je blbější.Jen s tím rozdílem,že ředitelovu synovi se to říci nesmí.
19. 07. 2011 | 06:54

Insauri napsal(a):

opravuji výše " AMalar =ne-malíř" na "Amaler...",
" Rusy,mimálně " na.. ."minimálně"...
Člověk pochází z opice,Slovan z Rusa...???? Pro jednoduchost ano,pro pravdu jako celek je to trochu málo
19. 07. 2011 | 07:20

skeptický napsal(a):

insauri

Zálibně po sobě číst ,to jsem taky dělával.Ale blbne se z toho.
Jste nesmírně informativní,radost číst.Na detaily nekoukejte,málokdo je zaznamená.My enteligenti se domyslíme.
19. 07. 2011 | 07:36

žena napsal(a):

A co o voňavých feministkách?
http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/michaela-marksova-tominova.php?itemid=13730

Z TV obrazovky se line - smrdí, smrdí, smrdí
19. 07. 2011 | 08:07

insauri napsal(a):

po Honolulu:

proč Hitler prohrál válku?
-že nevyhrál BlitzKrieg tolik nepravděpodobné nebylo
-že prohrál zimou?
Já bych viděl hlavně jiné příčiny :
1)Velitelské funkce v německé armádě byly dlouhodobě obsazovány,ne nacisty,ale vojenskými odborníky-generály z pruského junkerského prostředí tradičně spojeného s pruskou i německou šlechtou-monarchisty typu zavražděného nacisty brzy gen.Schleichera a prezidenta gen. Paula von Hindenburga,se kterými Hitler zatočil hned po volbách roku 1933 jako vůbec s prvními.Dávali i před volbami najevo nespokojenost s Hitlerem.Ale Hitler nemohl vyměnit generalitu,pouze jejich špičky.Jinak by vojenskou mašinérii rozlámal podobně Stalinským čistkám v armádě.Tak blbý vojenským myšlením jako Stalin ale nebyl.Tato generalita dříve než Hitler pochopila,že válka je brzy po bitvě u Stalingradu již prohrána a spáchala na Hitlera atentát roku 1944 týlovými lidmi rodem šlechta,na což všichni doplatili životem po krátkých soudech.
Ale proč se situace proti Hitlerovi tak výrazně otočila právě až v roce 1943,když do té doby nekvalifikovaní zelenáči po čistkách Stalina utratili bez výsledků víc jak 5 milionů životů sovětských vojáků.Na diletantství velitelů.
Změna nastala hlavně v tom,že po vítězství u Stalingradu se výrazně zapojila proti Hitlerovi všude guerilla-partyzánská válka.Němečtí generálové byli výtečně připraveni na válku jako stratégové a i jako taktici pro normální válku.Ale na partyzány byla pořádkumilovná drilová subordinačně super dokonalá německá armáda hadr.V lokálně taktických bojích místního významu pruští generálové neměli protijed ve své kvalifikaci proti nepředvídatelnosti partyzánských akcí.Mašina Němců se začala rozpadat,partyzáni sypali jí písek do kol.
2) Další příčina byla v tom,že ruští vojenští konstruktéři vyvinuli k roku 1943 na neustálý osobní tlak Stalina tanky a bojové letouny s větší manévrovací schopností než německé,zatímco německý vývoj a výzkum za války v týlu byl chabý
3)Zima byla ten poslední,nejméně významný faktor úspěchu SSSR-Rusové a Němci jsou ve stejné míře chladnomilní a navíc Němci měli stále více potravin i oděvů než Rusové-celou válku
4)K roku 1943 dozráli Stalinovi zelenáči-noví velitelé z čistek 1937-1939 po bojových zkušenostech na úroveň Němců a navíc už způsob boje Němců uměli předvídat,poznali jeji manévrovací a taktické finty,kterých pochopitelně není nikdy dost,hlavně ne nekonečná zásoba,která by měla smysl.
Poměr sil obou armád se po Stalingradu trvale změnil ve prospěch Rusů.I když automaticky vůbec nebyla válka tehdy skončena a vybojováno,směrem k Berlínu čekal sovětské vojáky stále více (čím blíže k Berlínu)fanatický odpor německé armády i domobrany.Neustálý tlak Rusů dokonal své dílo,ofenzíva se jim zdařila.Hitlerovci drželi terorem otěže v rukou až do podepsání příměří v květnu 1945.
19. 07. 2011 | 08:46

Šalbot Josef napsal(a):

Bonjour á toutes,

je mě velice líto, ale musím zase odcestovat (honolulu,zatím nic,ale dám vědět)
Všem přeji pevné zdraví a veselou mysl.

merci beaucoup
s úctou a díky
Šalbot
19. 07. 2011 | 10:52

rafael napsal(a):

Z evoluce bych čekal,že do čela Němců někdy později přijde třetí mystérium jejich historie v lidské podobě:po Theoderichovi a Hitlerovi typ ,který maluje čerta na zeď a neguje nebo ignoruje čas.Tedy někdo z tábora ignorantů,kdo bude znamenat stagnaci a vzbuzovat obavy z německé budoucnosti.Mezi Theoderichem a Hitlerem uběhlo plných 1500 let,jak dlouho bude čekat Německo na třetí Miracle? Dnes se obecná doba zrychluje.
19. 07. 2011 | 11:52

insauri napsal(a):

to Honolulu :situace mezi Vašimi horními uzly genetického stromu a mými dolními mi připomíná kreslený vtip se sbírky protektorátních (ala Hácha a E.Moravec)vtipů:
Letec letí okolo nácka-vojáka jehož hlava s hlavní tanku ční nad bažinu,v níž ho větší část vidět není a ptá se :Tak co hoši,jak to jde?
Tankista odpovídá:Nám je hej,ale pod náma jde pěchota.
19. 07. 2011 | 16:11

insauri napsal(a):

to Honolulu:nevím zda DNK při stopování etnogenese sehraje tak velkou roli jako radioaktivní uhlík C14 pri určování stáři koster a keramik z nálezů.
Domnívám se,že pohyblivé barbarské národy hledaly na cestách zdroje ve fauně,floře i nerostech.Když byl cín vytěžen museli jinam,Když koně vypásly luka opět.Když vymrskali živiny černozemi obilím,jinam.Je jisté,že mýcením a spalováním dříví klesal počet hektarů lesů,a lovem počet lovné zvěře.Jestliže barbar lovil lukem,pak předpokladem úspěchu byla vysoká hustota té zvěře.Ale pár kmenů za pár desítek let možná stačilo vylovit co se dalo v oblastech velmi velkých.Souhra ložisek nerostů,polí pro plodiny a stavů zvěře a ryb musela být vysoce náročná činnost,makačka na bednu to sledovat,měnit stanoviště i vzhledem k okloním kmenům barbarů a jejich útokům.Dále jak se pohybovat-udržovat koně a vozy.Dále oblékat-kůže.Střelný prach znali pouze v Číně.Topit,skrýt se před dešti.Ekologies meteorologií -zpětně by asi hodně pomohly vysvělit z těch pohybů národů.Jisto je,že celková tendence bylo:úbytek bronzu,lesů,lovné zvěře a ryb,ptactva atd.A chudnout,hladovět se nikomu nechtělo.Přesto barbaři život ve volné přírodě považovali za lepší než ve městech.Města musela mnoho dovážet z přírody a okolo cest přepadení barbary byly časté.Tedy udržovat vojáky.Kupci platit vydržování vojska,začalo se to prodražovat,nevyplácet.Snaili se tedy o lodě a vodní cesty,ale opět-pirátů přibývalo.Nakonec se to propojilo sítí dohod a říše Římská se k zajištění stability ohromně všem hodila,dokud z nich nebyli váleční zajatci a tím brzy otroci ke koupi a prodeji i velmi daleko od rodiště.I z bohatých kupců a vojenských velitelů se stávali otroci, i z patricijů měst.Území nebyla zmapována jako dnes.Netušili co je kde potká,čeká.Při odporu-smrt,útěku totéž,hádce apod.
19. 07. 2011 | 17:09

jedo napsal(a):

Lidé v Římě brzy umírali,celý život neusnuli ani jednu noc.Povozy,mnoho,které celou noc přívážely zboží,potraviny,kořist z provincií prý strašně rachotily po hrbolaté dlažbě,a těch via Apia bylo ze všech stran,provoz se nikdy nezastavil.
Biskup panonský kritizoval statkářku,kolem které plulo po Dunaji mnoho mrtvol lidí,kteří umřeli hlady a ona z obrovských sýpek nerozdala ani zrno (tuším 5.st.n.l.).Kdyby se náhodou pokusili si ho vzít,okamžitě by je Sarmati sťali-bohatci si zaplatili pomoc.Legie,barbaři,patricijové měst,města -ti všichni si brali od lidí,co pracovali do úmoru.Frízové a Sasové pohybem od Baltu,kde se vylodili, si táhli s sebou krávy a vepře,podobně Slované v Panonii koncem 5.st.n.l.Ale Langobardi je kvůli tomu přepadávali,loupili,pálili vesnice,zabíjeli majitele.Podobně pak v Itálii a cestou tam.
19. 07. 2011 | 17:44

honolulu napsal(a):

Pane Insauri,
Vy jste se rozepsal o modernich dejinach.
Tento subject jsem nikdy nehodnotil, nestudoval a pro ruzne politicke ideologie je mi tato tragedie nasi doby neznama.
Na to odpovi cas.

Jizni Rusko, jako kolebka Indo-Evropanu, je popisovana v knihach jako nejzassi bod, kam se dokazala podivat veda ohledne puvodu Slovanu. Co bylo pred jiznim Ruskem veda nevi urcite a je v nazorech roztristena na nekolik smeru.

Vasemu skoku z uvedene doby do doby 1933-45 nerozumim. Na diskuzi o modernich dejinach nejsem kvalifikovan, a proto v ni nebudu pokracovat.

Na to, umite-li malovat ci kreslit, jsem se ptal proto, ze divat se na strepy a sochy z antiky je nuda, ktera neinspiruje, ale vedomosti a logickou dedukci vytvorit obraz prostredi, je inspirace ke zvedavosti pro tisice lidi.
My zname plany antickych mest a kreslime je v 3D.

Tak se pokuste nakreslit Mikulcice v roce 950 A.D. v 3D., (je to Vase doba). Kdyz zmapujete tok stare Moravy a zjistite 2 hlavni tepny hradiste, podle rimskeho vzoru a dosadite do cisel standartu te doby, tak mate hradiste ci mesto.
Tak se maji studovat dejiny !
Preji Vam uspech ve studiu dejin modernich, ale tam ja s Vami nepujdu. Je na to prilis brzy. Me spise zajima ten Egypt.
(Koncim na tomto blogu.)
19. 07. 2011 | 17:44

vasja napsal(a):

Viola napsal(a):
vasjo,

tak co není vedle?
-------------------
No, pan pocestný je:
Pravdoláskař
Elitář
Klausofób
Rusofób
Self Hating Čech :))
A mnohé z tohodle pramení z nějakého komplexu, nebo zklamání.

Vychází Vám z toho Payne?
20. 07. 2011 | 12:05

offline napsal(a):

Pánek - neumím posoudit, měl by to zapotřebí?
- ze známějších potom Bursík. Na něj by to sedělo. Ulítlá forma relaxace?

Jednou nám to možná nějaký BIS/ABL veterán prozradí v pamětech...
20. 07. 2011 | 19:05

offline napsal(a):

offline - konina. uznávám.
20. 07. 2011 | 19:26

xyzy napsal(a):

insauri,
vidíte to, a naše rodina je proslulá pitím čaje bez cukru. Už po generace. Někteří to rozšířili i na kávu :-).
20. 07. 2011 | 19:28

Tužka napsal(a):

Tužka napíše pro Insauri, pane, zima měla pro vítězství Rusů zásadní význam. Při mrazech, které se po několik týdnů pohybovaly mezi mínus třiceti až k mínus čtyřiceti, Němcům zamrzla veškerá technika. Jejich oleje a vazelíny nebyly komponovány pro tyto teploty, ruské ano. Malá, zdánlivě malá chybyčka. Kdyby v době bitvy o Stalingrad tak nemrzlo, dostal se Hitler až za Ural. Mrzlo, vše se zastavilo, pohyb techniky byl totálně ochromen, tím byl ochromen přísun střeliva, potravin,... Nad Napoleonem i Hitlerem zvítězila zima. Tužka.
20. 07. 2011 | 23:05

Ládik!!! napsal(a):

Tužko, ne zima, ale russkij čelavěk, který je na zimu zvyklý.
21. 07. 2011 | 10:23

Tužka napsal(a):

Tužka napíše pro Ládík!!! Jistě, svým konstatováním jsem nemínila ani o píď zmenšit hrdinství lidí na straně Ruska. Něco Vám napíšu, na jednom pracovišti jsem byla s Rusínkou, 22.6.1941 jí bylo čtrnáct, šla s tátou do války, došla s ním až do Prahy, velel dělostřelcům. Ta když vypravovala, tak jsem smutkem a bolestí přestávala dýchat. Válka, v jakékoliv podobě je, pro toho, kdo nezažil, zcela nepředstavitelná .....řekněme zrůdnost. Tužka.
21. 07. 2011 | 14:35

santawizard napsal(a):

lepší než válka je jenom mír,příměří a manévry!!!!!!
21. 07. 2011 | 14:46

Kolemjdoucí (J.Š.) napsal(a):

Tužka – Neznám podrobnosti, ale nebylo to také tak, že Hitler počítal s tím, že do podzimu bude mít vítězství v kapse, a proto se armáda na boje v zimě nepřipravovala ?
21. 07. 2011 | 18:02

Tužka napsal(a):

Tužka napíše pro Kolemjdoucí (J.Š.), máte pravdu, i tak píší o začátku války s Ruskem. Měla to být blesková válka. Myslím, že úplnou pravdu, co se odehrávalo v hlavě Hitlera a jeho pobočníků a nohsledů, se nikdy nedovíme. Můžeme jenom dedukovat z probíhajících událostí. Do těchto událostí vstupovalo veliké množství proměnných veličin a ty právě je /události a průběh války/, ovlivňovaly. Tuhá a mrazivá zima zásadním způsobem. Hrdinný a až k nevíře obětavý odpor občanů země rovněž. Tužka.
21. 07. 2011 | 19:00

Karel Mueller napsal(a):

Karel Mueller zdraví Tužku a trochu by ji opravil.

Generál Mráz zachránil (nejspíš) SSSR právě v bitvě u Moskvy. V ten kritický den protiútoku sibiřských divizí 30 elitních divizí (které nebyly plnohodnotně nikdy nahrazeny) doslova zmrzlo a zanechalo Rusům v nouzi nejvyšší veškerou výzbroj.

U Stalingradu jim velmi pomohl v závěrečné fázi, ale neměl rozhodující význam.
21. 07. 2011 | 22:18

Tužka napsal(a):

Tužka napíše pro Karel Mueller, zdravím Vás, pane, a díky. Abych se podrobně věnovala 2. světové, na to jsem neměla dost síly, vždycky jsem za tím "viděla" utrpení konkrétních lidí. Náhoda tomu chtěla, že jsem se setkala za život s víc jak desítkou lidí, kteří tuto válku na jejích bojištích prožili od začátku až do konce. Jejich informace pak zasazujete do oficiálního historického rámce. Přeji jen a jen zdraví, protože slunce výjde, to je jistota. Tužka.
22. 07. 2011 | 09:20

TCZhofHKfc napsal(a):

http://tuf-tite.com/box/#31425 seizure after overdose tramadol - tramadol withdrawal frequent urination
04. 11. 2013 | 18:19

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy