Ostuda České republiky – cizinecká policie

05. 07. 2008 | 13:40
Přečteno 19232 krát
Přes řadu novinových článků a televizních pořadů nadále pokračuje skutečně neúnosná situace ohledně vyřizování vízových formalit cizinců přijíždějících do naší země na dlouhodobé studijní nebo pracovní pobyty.

Tito lidé se musí podle zákona do tří dnů zaregistrovat v úřadovně cizinecké policie (v Praze je to v Koněvově 32). Kapacita tohoto úřadu je nedostatečná, a tak tam lidé stojí ve frontě často již od půlnoci (ba i dříve), aby se na ně někdy během dne dostala řada po otevření v 7:30. Po otevření se během 1-2 hodin dostanou k přepážce, kde si vyzvednou pořadové číslo (jako na poště) a pak již mohou čekat, až na ně přijde řada u některé přepážky. Problém je v tom, že se vydává pouze tolik čísel, kolik se jich očekává zvládnout během příslušného dne. Takže pokud je vydáno pouze 500 čísel, musí těch zbývajících několik set dalších odejít domů a příště přijít ne ve 3:00, ale raději ve 22:00 předchozího dne. Netřeba říkat, že noc strávená (často opakovaně) na chodníku Koněvovy ulice není nejskvělejším uvítáním v zemi, o které zpíváme „zemský ráj to na pohled“.

Další komplikace se dostavují proto, že podle platných předpisů je i tento úřední úkon prováděn v úředním jazyce této země, tedy češtině. Touto krásnou řečí ovšem málokterý z přicházejících cizinců vládne, a tak je praktickým řešením to, že místo onoho cizince proceduru absolvuje nějaký český známý vybavený plnou mocí. Ten může lépe reagovat na vzniklé komplikace typu nesprávně vyplněného formuláře.

Já sám jsem si to minulý týden záměrně vyzkoušel na vlastní kůži – do mé laboratoře přišla na roční stáž thajská studentka. Zkusil jsem ji zaregistrovat u přepážky pro kratší pobyty (v těchto případech se nemusí do té hrozné noční fronty). U této přepážky se jednak provádí registrace krátkodobějších pobytů určitých typů víz a současně se tam poskytují informace. Takže pokud se chcete třeba jen na něco zeptat, musíte se postavit do této fronty, jelikož je tam pouze jediný úředník, který registruje i podává informace.
Po dvou a půl hodinách se zdálo, že již tak za půl hodiny na mě přijde řada. Ale ouha – spadly počítače... Pak se tedy jen vydávaly informace, a já jsem se dozvěděl, že u téhle přepážky by moji thajskou studentku stejně nezaregistrovali, a že je potřeba jít do té půlnoční fronty (někdy prý stačí přijít i jen v 5:00!).

Pro instituce jako jsou ústavy Akademie věd nebo vysoké školy je tento problém obzvláště palčivý, protože k nám přichází velký počet zahraničních studentů a pracovníků. Ti všichni musí projít výše popsanou procedurou (resp. to za ně musí udělat někdo z nás vybavený plnou mocí).

Skutečně nechápu, jak je možné, že ministerstvo vnitra tento letitý skandální problém neřeší. Vždyť je to obrovská ostuda pro naši zemi! Snažíme se dostat do našich ústavů, laboratoří a fakult nadané lidi z celého světa – měli bychom jim tedy cestu k nám uhlazovat, nikoli jim házet klacky pod nohy.

Podívejte se, co se o tom ukazuje na internetu zde, zde, zde.

Skvělý je popis anabáze americké studentky (ještě před přestěhováním úřadovny z Olšanské ulice do Koněvovy).

Je jasné, že hlavním problémem je nedostatečná kapacita úřadu. Kdyby bylo několikanásobně méně poštovních úřadů, jistě bychom také museli trávit dlouhé hodiny ve frontách na odeslání dopisu. Heslo “snižovat počet úředníků” zní sice hezky, ale v případě cizinecké policie nás tohle šetření přichází zatraceně draho.
Proč by třeba nešlo zřídit několik úřadoven v několika pražských obvodech? Jedna z nich by mohla být třeba v budově AV nebo rektorátu UK a sloužit speciálně cizincům přicházejícím na tyto instituce.

Možná i za nynější situace nedostatečné kapacity by šlo udělat aspoň malé zlepšení – pořadová čísla by se mohla vydávat ne na jeden den, ale kontinuálně – s tím, že by na člověka mohla přijít řada za několik dní (hrozilo by ovšem nebezpečí, že by se to postupně protáhlo třeba na půl roku...).

Myslím, že za tuto ostudu České republiky si můžeme tak trochu sami. Kdyby na nápravu tvrdě a systematicky tlačila akademická veřejnost (rektoři, předseda AV, ředitelé ústavů, petice a otevřené dopisy s tisíci podpisů adresované ministrovi vnitra a poslancům), snad by se to změnit muselo...
Myslím, že je nejvyšší čas s tím začít!



Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Grenzenlos napsal(a):

Trefa do černého, vlastně do Langrossovatého... Smysl nesmyslných front je zejména v zachování úplatků pro úředníky a všeliké mafiózní zprostředkovatele. Před cizincem se za své Ministerstvo vnitra také hluboce stydím. Radou je nechat formálně bydlet vaše kolegy mimo Prahu, tam se aspoň cizinecká policie nechová jako dobytek!
05. 07. 2008 | 14:08

tata napsal(a):

No chce to abyste zatlačil ve svém prostředí protože věřte,že u nás je bohužel nálada proti cizincům.těžko se přidají k petici masy.Věc úředníci asi nikdy nikde nevyřeší moc razítka je nekonečna a většinou je nezajímáme.
05. 07. 2008 | 14:40

tomas napsal(a):

jan jsem si tuhle hanbu pred svoji manyelkou usetril a úri jeji navsteve jsem ji nikde nenahlasil. predpokladam, ze je za to pokuta nejmene ve vysi ..
05. 07. 2008 | 14:42

student napsal(a):

Ještě na tom nejsme tak špatně, aby se nějaký úřad musel podřídit
přání zákazníků. Nebo dokonce, aby se k lidem musel chovat slušně.
05. 07. 2008 | 15:03

Martin napsal(a):

Ano, pane profesore, tlačte, tlačte, tlačte.
to Grenzenlos - omyl, je to trefa do černého. Tento problém trvá a trvá a trvá a zatím přetrval všechny ministry vnitra. Langer je t.č. poslední, který to úspěšně neřeší.
05. 07. 2008 | 15:04

Ročník 53 napsal(a):

Vážený pane Hořejší. Denně jsem jezdil po Olšanské a viděl jsem ty neuvěřitelné fronty. Takovou frontu jsem stál naposledy v červnu 1969 na vízum do VB. Tehdy jsem to, odchován socializmem, považoval za normální.

Že tento stav přetrvává i dnes, je neuvěřitelný šlendrián.
Fronty tam jsou proto, že není možno navršit počet zaměstnanců. Je však možné projít odděleními, zjistit která jsou zbytečná, a druhý den by mohly být obsazena všechna okénka snaživými úředníky.
Alespoň soukromý podnikatel by to tak udělal.
05. 07. 2008 | 15:11

Lerak napsal(a):

Ministr vnitra Langer má dvě vysoké školy, práva a medicínu, ale jeho odpovědnost a výsledky práce ukazuje článek p. Hořejšího. Pokud na místech, jejichž představitelé jsou odpovědny za stav v dané oblasti budou lidé, kteří mají jedinnou přednost a to modrý mozek, budeme se muset postavit do front týden předem.
05. 07. 2008 | 15:11

vaclavhorejsi napsal(a):

Lerak:
Bohuzel to neni specialita soucasneho ministra vnitra - stejne to bylo za vsech predchozich...
05. 07. 2008 | 15:35

bigjirka napsal(a):

Šikana, to by tomuto státu šlo. Ale nic si z toho pane profesore nedělejte, v Sýrii je to stejné. Akorát tam se bere vše obchodně, takže si na to můžete najmout agenturu...
05. 07. 2008 | 15:41

bigjirka napsal(a):

Registrace aut je stejné gaunerství.
05. 07. 2008 | 15:42

Marty napsal(a):

Samotna fronta je uz pro cizince spise vrchol hory, po ktere museli vysplhat. Ziskani ceskeho viza je priserne papirovani a navic pro nej musi zadatel osobne do zahranici. Pracovni povoleni je to same v bledemodrem. A to se tyka i spickovych odborniku, kteri chteji v CR pracovat ..
05. 07. 2008 | 15:51

jarpor napsal(a):

Pane profesore,

poslední odstavec a poslední věta - to je řešení, blogy to nevyřeší. Využil jste možnost stížnosti na postup úřadu ? - to za prvé.
A za druhé - nejen úctyhodní občané a nadaní lidé se ucházejí o pobyt, činí tak i osoby s nepříliš čistými úmysly. Myslíte, že je na místě ovládat řeč státu, kde se chci pohybovat ?
A za třetí - lze z jedné kaceláře v Praze odvozovovat obecnou situaci v jiných regionech a tím v systému ?
A za čtvrté - Máte zkušenosti jak postupuje cizinecká policie k našim občanům jinde, o jejich postupech a vlídnosti ?

Nehodlám se nikoho zastávat, ani osočovat.
Nevím, zdali byste z jednoho experimentu ve vědecké práci učinil závěrečný soud, zda byla či nebyla potvrzena pracovní hypotéza. Zdá se mi, že v tomto případě tak činíte ...

Hezký den

Hezký den
05. 07. 2008 | 15:56

im napsal(a):

Pražská úřadovna cizinecké policie je patnáct let (ČR existuje od roku 1993) neřešená ostuda.

Média se věnují raději atraktivnějším tématům (fronty na víza a korupce před našimu ambasádami v Hanoji, Kyjevě, atd.), do ryze pražského problému nikdo hned tak brzy říznout nehodlá, a proč taky, jinde v republice úřadovny cizinecké policie fungují bez front či s frontami snesitelnými.

Jenže to jsou okresní úřadovny, a těch okresů máme cca 76. Vezmeme-li od oka nějaký průměr (nejmenší okres cca 42 tis. obyvatel, největší cca 400 tis.) a řekneme-li si například, že co 100 tis., to jedna úřadovna, potřebovala by Praha cizineckých úřadoven cca deset.

Podle týdeníku Týden však možná časem (??) agenda cizinecké policie přejde na MV (trvalé pobyty od 2009), přechodné pobyty však budou v rukou cizinecké policie do konce roku 2012. Takže již JEN čtyři roky nedůstojných front v Praze na Koněvce...

http://www.tyden.cz/rubriky...
05. 07. 2008 | 16:17

taky imunolog napsal(a):

Naprosto s Vámi souhlasím pane profesore, ovšem na druhou stranu právě příšerné fronty na cizinecké policii, které musela moje partnerka pravidelně absolvovat, byly jedním z hlavních faktorů, který urychlil naše rozhodnutí založit rodinu a uzavřít sňatek, takže alespoň v našem případě byly k něčemu dobré!
05. 07. 2008 | 16:47

tomas napsal(a):

to bigjirka, pokud se nepletu jste velkym priznivcem pravice, mozna by vas mohla zajimat polemika u blogu s panem kozusnikem , trochu nahore
05. 07. 2008 | 16:54

bigjirka napsal(a):

Tomáši, ně póňal v.c.d. Na mne jsou to nějaké narážky, které mi nic neříkají :-(
05. 07. 2008 | 17:27

Jana napsal(a):

Znáte někdo situaci mimo Prahu? Budu to muset brzy absolvovat se svým manželem. :(
05. 07. 2008 | 18:56

Karel napsal(a):

Je to děs.
Navíc po té křížové cestě někdy cizinec pozná, že požadavky na předkládané dokumenty se liší podle toho, ke kterému uředníkovi se dostane. Lze to vysvětlit jako neschopnost úřadu a jeho úředníků. Lze to ale také vysvětlit jako schopnost úřadu a jeho úředníků dostat žadatele do pozice "zaplať". Obávám se, že se jedná o druhou možnost.
Do kontaktu s problémy cizinců u CP v Praze se dostávám už asi patnáct let a těžko si můžu myslet něco jiného. Před lety jsem dostal dokonce od zahraničního podnikatele úspěšně podnikajícího v Praze nabídku ve smyslu- dobře spolu obchodujeme. Vy spolupracujete s cizinci. Kdybyste měl nějaké potíže s cizineckou policií, řekněte mi to. Mrazivé.

A pro jarpor podotýkám. Možnosti stížnosti na úřad jsem nevyužil. Nelze dát na papír to co na CP žadatel zažije a prokázat to. Zkusil jsem se ale dostat osobně k příslušnému šéfovi a stěžovat si. Vrátní, zřejmě bývalí policisté, mne s ledovým profesionálním klidem nechali hodiny vybublávat a vyhnívat na vrátnici a postupně jsem se dozvídal, že šéf mne přijme, ale teď je zrovna na poradě, pak na obědě, pak bohužel zase na poradě... Je ale pravda, že potom se neúspěšná žádost cizince nečekaně změnila na úspěšnou.
Soudím, že zlepšit stav nemůže změnit ministr Langr, ale pouze změna ministra. Za takového člověka, který ctí zákony. A je ochoten a schopen je prosazovat.
05. 07. 2008 | 19:05

Martina K napsal(a):

Proc se musi registrace provadet osobne, kdyz to stejne za cizince delaji Cesi s plnou moci? Nestacilo by potrebne dokumenty poslat na urad postou doporucene s tim, ze smerodatne je datum odeslani?
05. 07. 2008 | 19:09

vlk napsal(a):

Pane profesore,
máte samozřejmě pravdu.
Jakkoliv jsme nikdy nemusel absolvovat Koněvku. Ale mám pár známých, kteří museli.

A je to už pár let, co si na tenhle "pořádek" stěžoval kolega z Německa. Konkrétně z Mnichova. A byl hodně hodně nespokojený.
Souhlasil jsme s ním, že tohle je nemožná situace. A při té příležitosti se zeptasl, jestli ví, jak to vypadá například u nich vMnichově. Nevěděl. Já ano. Tedy z roku 1969. Kdy jsme stál v podobných podmínkách skoro celý den na policejním prsidiu v Manichově, . A když na mne došla řada, zaklaplo okénko. Konec šichty. a musel jsem zase zítra. Samozřejmě v němčině.
Což samozřejmě nijak neomlouvá český šlendrián. A to není tak dávno, co Langer slavnostně řezal hraniční závory a řešil, co s příslušníky cizinecké policie, kteří zmizí z hranic. Jistě teď po zavedení Scchengenu i na Ruzyni, zmizeli někteří i z Ruzyně.
Zřejmě musí být nesmírně náročné je dát na Koněvku. Ostatně - neslyšel jsme náhodou, že se Cizinecká policie v rámci reorganizace bude rušit?
Pokud ano, pak pane úrofesore bude hůř, bude hůř!
Ti noví s ebudou muset dostat alespoň na standard Koněvky. A to asihned tak nebude.

Jo a zkontroloval jste jestlina dveřích měli napsáno - Pomáhat a sloužit? a dveře měly správnou barvu? To Langer považuje za hrozně důležité!
05. 07. 2008 | 21:28

im napsal(a):

Pane Vlku,

dobrý večer, upozornil jste ve svém příspěvku na jednu drobnost, která není zanedbatelná ("...co s příslušníky cizinecké policie, kteří zmizí z hranic....Zřejmě musí být nesmírně náročné je dát na Koněvku...").

Vím z doslechu, že práce na přepážkách na Koněvce je velmi stresující, úředníci často čelí nevybíravým slovním útokům a stížnostem oprávněně frustrovaných čekajících, takže není divu, že u té práce nikdo dlouho nevydrží, a sehnat náhradu není snadné. Více stresuodolné jsou převážně ženy...(pomáhat a sloužit???).

Možná by stálo za úvahu rozšířit v Praze počet úřadoven a doškolit místní lidi, aby bylo více času na jednotlivé žadatele a důstojnější podmínky pro setkání obou stran.

P.S.Díky za květiny na liščím blogu, dostala jsem se tam ke čtení až dnes.:-)
Radost číst byla dnešní skvělá výměna replik mezi Vámi a Pepou Řepou o pár blogů dál. Moment tiché radosti ze setkání dvou respektovaných debatérů.
05. 07. 2008 | 23:29

Řeč mysli napsal(a):

Ona ta pravda bude asi někde uprostřed. Tento článek je jednostranný. Člověka vždy negativní záležitost zajímá až tehdy, dotkne-li se jeho osoby. Autor úmyslně zamlčuje případné vysvětlení ze strany cizinecké policie. V šedesáti létech na sklonku života je každý moralista. Nechme tyto věci pozitivním mladým...... Kdyby na nápravu tvrdě a systematicky tlačila akademická veřejnost (rektoři, předseda AV, ředitelé ústavů, petice a otevřené dopisy s tisíci podpisů adresované ministrovi vnitra a poslancům), snad by se to změnit muselo... Zapamatujme si tyto nabubřelé slova! Autore! Vy jste jen jeden čtvereček toaletního papírku z deseti milionů čtverečků toaletního kotouče Českého obyvatelstva. Možná ten váš má zlatě zdobené okraje. Budete prosím stejně spláchnut jako ten nejobyčejnější. A vzdělanost v imunologii vám bude houby platná! Napište už prosím něco moudrého!
05. 07. 2008 | 23:59

Vaclav Horejsi napsal(a):

Řeč mysli:
Opet brilantni prispevek, jako vzdy. Zvlaste ten primer ke ctverecku toaletniho papiru se zlatym okrajem, ktery bude splachnut, ma skutecne hluboky filosoficky rozmer, ktery nutno ocenit.
A zvlaste podnetny je navrh, ze tyto veci je potreba ponechat pozitivnim mladym - ted jste skutecne uhodil hlavickou o hrebicek!
06. 07. 2008 | 08:40

vlk napsal(a):

Milá im

Vaše elegance je bezkonkurenční!
Děkuji.
Kdybych vědělkam,poslal byhc květiny opravdové.

Pokud jdeo Pepu Řepu, debata s ním,bez ohledu na to, jetli stojíme v souhlasu či kontrapunktu je vždy nesmírně příjemná a je hraní se slovy nikoliv o tom prosadit své.
To pak i vlci se ve vzorné beránky mění...Aby si to užili a nic nerozsápali.

A abych neabsentoval od základního tématu,tedy smrtelného hříchu zdejších blogů ,-)))

Práce v Koněvce asi nebude skutečně nic moc. NA druhé straně - těžko bude dosahovat rasance úřadů, které mají na starosti vyplácení sociálních dávek a už vůbec ne těch úřadů, které se je orzhodly vyplácet převážně v poukázkových kuponech.
Ale med to fakt nebude. Řešní pro tyto případy jsou známa. Jedno navrhujete Vy a vlastěn všichni - otevřít prostě těch úřadů podstatně více....
Druhé - příslušným úředníkům ten stres zaplatit. Nejlépe -kombinace obojího.
Ostatně je známo, že právě tohle místo, tedy cizinecká agenda může v některých případech vést k výrazné míře schopnosti spořit u přepážkového personálu. Například v karlových Varech si poměrně mladí hoši dokázali uspořit ,na těchto posicích, na baráky a auta. Pravda muselo jim to jít, pokud byli skutečn spořiví celkem snadno . Protože neměli 4 děti a ženuna mateřské.
06. 07. 2008 | 08:48

Řeč mysli napsal(a):

to Václav Hořejší:
O co jde? Víte v hospodách už to není co bývalo. Proto kdekdo z nás našel azyl v nejrůznějších internetových diskuzích. Je jisté, že bych v hospodě dostal za pronesené řeči půllitrem. A hlavně tam nejsou vzdělané kapacity diskutující na úrovni plebejců. Máte-li ostřejší jazyk, potom je potěšením strefovat se do někoho, kdo by s vámi v legální poloze nepronesl ani větu. Jsem hodně ovlivněn panem Klausem. Od roku 1992 až do roku 2002 jsem
velmi hodně navštěvoval jeho setkání s občany. Vždy hodinu a půl před jsem usedl v druhé řadě. Sledoval jsem hlavně jeho odpovědi na dotazy apod. Dříve než odpověděl jsem si promítl co bych já odpověděl na jeho místě. Z počátku jsem drtivě prohrával. Potom jsem objevil, že vždy vystihne jádro věci. A zlepšoval jsem se. Je to génius reálného vidění světa až to bolí. Prostě exaktní fanatik. Kdyby uměl trochu reagovat laicky, únikem z reality jako pan V.Havel, snít byl by pro nás něco menším od sv. Václava. Proto pane V.Hořejší když ve svých komentářích vystihnete jádro problému, ani nereaguji. Když ale jádro nevystihnete (jako v tomto o cizinecké policii) reaguji sarkasmy.
06. 07. 2008 | 09:43

van napsal(a):

Nejde jenom o těžkosti s příchodem. V našem městě je - vlastně už se dá říci byl - úspěšný prodejce -Holanďan, samomosebou prodával holandské sýry. Kvalitní, v rozsáhlé škále zboží, relativně velice levné. Mluvil sice lámanou češtinou, ale vždy jsme se domluvili. Rozhodnutím úřadu mu byla tato prodejní činnost zastavena, právě že neumí česky. Všichni berou toto rozhodnutí jako zástupné. Dá se spekulovat co bylo rozhodující pro vydání takového rozhodnutí - xenofobie, závist, konkurence, Čechy Čechům ??? Tímto rozhodnutím jsme poškozeni my občané a i jméno ČR. Většina českých úřadů po vstupu do EU ještě nepřekročila svůj stín. Město se jmenuje Rumburk.
06. 07. 2008 | 10:08

Frante napsal(a):

Co jsem četl v článku jsem slyšel nedávno od kolegyně z Ukrajiny. Prý není třeba tak dlouho čekat. Situace využívají podnikavci kteří frontu vystojí, vezmou si několik lístků a od nich je lze pohodlně nakupovat (myslím po 1000Kč ale nejsem si jistý)
06. 07. 2008 | 10:12

tata napsal(a):

pane Řeč mysli

Kolikrát denně se modlíte na jeho oltář?Víc ješitného politika isme neměli možná Zemana.Pověstné jeho odpovědi:Tato otázka byla špatně položena.Jeho geniální odvedení pravě od jádra věci když se mu to nehodí.To že většinou převyšuje diskutéry o hlavu je jiná a o jeho nesmírné inteligenci není pochyb.Ale také není pochyb o jeho jednostranném a sebevstřícnem vidění světa.CHápu ,že když je vaše vidění totožné že v něm vidíte boha.Občas se podívejte normálním viděním jestli to dokážete.
06. 07. 2008 | 10:36

bigjirka napsal(a):

tato, jděte do sebe, jak Vás jinak celkem beru, toto byla obvyklá protiklausovská sprosťárna.
06. 07. 2008 | 10:42

bigjirka napsal(a):

Co se týče všech úřadů, nejen státní policie. Existuje lék, to heslo se jmenuje KVALITA. Není to prázdné heslo, ani to není jen výsledek, je to soubor víceméně vyzkoušených a stále rozvíjených postupů. Patří do toho plánování, kontrola, statistika, vyhodnocování spokojenosti klientů atd. Například v automobilovém průmyslu věc velmi rozvinutá a běžná, ve státním sektoru v plenkách a pokud už, tak často jen markýrovaná. Pokud by CP měla zavedené postupy, nemusí čekat na tak exotickou zpětnou vazbu, jako je bouře v akademické veřejnosti kvůli vizům pro cizince. Bohužel kvalitu neumí ani školství, ani zdravotnictví. Ohřál jsem si svoji polívčičku. Amen
06. 07. 2008 | 10:48

icu napsal(a):

Byl zde dotaz na to, jak to vypadá v jiných zemích. Mám zkušenost z Koreje (Jižní, pro rýpaly:-) a stručně, takto si představuji přístup české CP k těm cizincům, kteří se chtějí v zemi usadit legálně.
1. doba na registraci na imigračním úřadě v Koreji je 90 dnů od příletu. Ten člověk už musel v žádosti o vízum uvést, kde bude bydlet (a také to doložit).
2. Registraci na imigračním není nutné absolvovat osobně - v mém případě mě registrovala univerzita, předal jsem jen vyplněnou přihlášku k pobytu, pas, fotky a 10.000 KRW na poplatek (asi 150 Kč). Výhody jsou jednoznačné - studijní oddělení je schopné zkontrolovat všechny formální náležitosti, takže vlastní imigrační úředník pak má méně práce (a v případě problémů to vysvětlí v rodném jazyce). Žádná plná moc není potřeba.
3. Hotová "Alien Card" je k vyzvednutí za 2 týdny, opět to může vyřídit univerzita, mě stačilo zajít jen na studijní.
4. Osobně je nutné vyřizovat změny víza (prodloužení či povolení více vstupů do země), úředníci umí alespoň základy angličtiny. Stačí přijít během úředních hodin, člověk je do 30 minut venku (alespoň se to tak povedlo zatím každému z cca 50 spolužáků, který to absolvoval).
5. Formuláře jsem viděl v korejštině, angličtině a čínštině.

Osobně nevidím jediný důvod, proč by to stejně nemohlo fungovat i u nás. Průšvih je v tom, že to dosud nikdo z politiků, kteří měli od r. 1990 CP v gesci, nevnímá jako vážný problém. A obávám se, že to tak zůstane i nadále.
06. 07. 2008 | 12:14

Vaclav Horejsi napsal(a):

Řeč mysli:

Vazeny pane Vite,
Pokud vam dobre rozumim, berete si svym vyjadrovanim priklad z V.Klause?
No nevim, jestli by vas pochvalil...

A pokud si myslite, ze jste dobre chranen internetovou anonymitou a muzete se vyjadrovat libovolne sproste (dokonce mi vyhrozovat fyzickou likvidaci, jak jste nedavno ucinil), tak zase neni tak tezke vasi identitu odhalit, pane Vite...
06. 07. 2008 | 13:15

tata napsal(a):

pane bigjirka

Vy se divíte když vy V.K. mate jako boha.Víte ja žádného boha nemam.To že V.K. je nadp. intelig.převyšuje většinu diskutujících ale na druhé straně je ješitný a jiny než svůj názor nepřipouští.Je to zrovna tak legitimní názor jako Váš božsky pohled.A nedá se argumentovat nebo dá ale vy neberete moje a já vaše.Jen se to chce zamyslet jestli občas na tom něco není a ne to odbyt protiklausovská sprosťárna. Mně je jedno kam ho kdo zařazuje já se rozhoduji podle sebe.To že jste si z něj udělali modlu je mi jedno já ho hodnotím podle toho, co zrovna udělá.Dám příklad jeho ješitnosti i když to byla nadsázka::jestli tu budu dýl tak já tu L.S. NAPÍŠU SÁM.
06. 07. 2008 | 15:19

prirodovedec napsal(a):

bigjirka: A ja stale nevedel, proc jsou nektera vyjadreni R.m. tak militantne legracni. :)

To bude asi tim jeho vzorem a jeho povestne dokonalou argumentaci odpozorovanou 1,5 hod pred vystoupenim z druhe rady. :)

Jinak jsem "kdysi" cekal, ze ostre zareagujete na zminene vyhrozovani fyzickou likvidaci prof.V.H. ze strany R.m. Protoze schopnosti, slovnik i nadhled k tomu dle mne mate a do "takove party" dle mne nepatrite.

Prislo mi lito, ze jste tenkrat mlcel, protoze se domnivam, ze to by "veliky V.K." okamzite a razantne odmitl (i od svych fanousku z druhe rady :) ).

jarpor: Mate pravdu: "A za třetí - lze z jedné kaceláře v Praze odvozovovat obecnou situaci v jiných regionech a tím v systému ?"

Na zaklade uvedeneho by se mel autor zrejme presne vyjadrit:

"Hypotezu, ze cizinecka policie v CR funguje na zaklade uvedene zkusenosti musime zamitnout." :)

Upozornuji, ze nezminuji "hladinu vyznamnosti" a dalsi drobnosti jako "funguje bez vyhrad". Ani nevyvozuji, co z uvedeneho zamitnuti plyne dale. :)
06. 07. 2008 | 16:33

bigjirka napsal(a):

tak třeba tohle je sprosťárna vůči mě. co vy víte o mých bozích.

a kdyby návrh napsal Klaus, alespoň by dával smysl. i když by se třeba někomu nelíbil
06. 07. 2008 | 16:34

bigjirka napsal(a):

přírodovědče, asi jsem na tom zrouna neseděl.. když nepracuju u počítače, ale u klienta, už se ke všemu povídálkování nestihnu vrátit :-)
06. 07. 2008 | 16:37

Sonny napsal(a):

Já nevím, zapomínáme? Krátce po revoluci začal obrovský tlak na úřady pro registraci mot.vozidel, pro vydávání ŘP, OP atd. Do té doby byly (zde u nás v Ústí nad Labem) naprosto nelidské, stálo se na schodech a kolem proudili vyvolení, kteří mohli zadem.......
Dnes tady v podobných prostorách, naprosto nelidských sídlí CP. Je sice pravda, že když jsme vyřizovali pro snachu povolení k pobytu, předtím potřebné dokumenty ke svatbě, byla v polovině devátého měsíce, tak byli úředníci vstřícní a uznalí. Stejně tak když přišla s novorozenou vnučkou. Ale podmínky které tam musí snášet ti, kteří tam musí, jsou hnusné. Málo prostoru, málo úředníků, nejasný pořadník, hádky atd. Byl jsem toho všeho svědkem na vlastní oči. Jiné úřady, např. živnostenský, zejí práznotou, sem tam klient a tady prostě husto.
Myslím že by ten tlak měl stoupat, že by si to mohli např. novináři z Respektu nebo J.X.D. známý to ochránce želvích práv vzít jako důležité téma.
Mám určitou zkušenost z mé vlastní emigrace na konci 60-tých let. Všude korektní a slušní úředníci, usměvaví a příjemní. A to měli co dělat občas se skutečnými už na pohled gaunery. Dá Bůh že budeme jednou civilizovaná země s povědomím velkorysosti k poníženým a trpícím... Sonny
06. 07. 2008 | 16:39

vlk napsal(a):

Přírodovědče,

nevím, zda se ještě potuluješ po Aktuálně. Pokud nao - šup na posledního Klána!

ajsem , mimo jiné, zvědav, na Tvou reakci na Moniku....
06. 07. 2008 | 17:19

tata napsal(a):

pane bigjirka

O Vašich bozích nevím nic.Jen s vašich příspěvcích usuzuju podle nekritičnosti k němu s vašich příspěvku,Co je za sprostarnu použít nadsazku?Nekritičnost ste jasně dokazal:a kdyby návrh napsal Klaus, alespoň by dával smysl. i když by se třeba někomu nelíbil

Bez jakekoliv pochybností mu davate bianko šek,jak to jinak nazvat.
06. 07. 2008 | 17:57

bigjirka napsal(a):

tož s takovouto toho asi spolu moc nenadiskutujeme
06. 07. 2008 | 18:09

Řeč mysli napsal(a):

to prirodovědec: Úžasní židovští demokrate jsou již půl století ohrožováni muslimskými magory (a katolickými ztřeštěnci). Když já pohrozím jednomu EU fanatikovi (a lehce katolickému ztřeštěnci), který vzývá pro vznik EU federace , reaguje jako kňučící arab s turbanem, na rozdíl od hrdinského sionisty. Slušní diskutéři na mé vkládané postřehy nereagují. Váš "Akademický žargon" je také pro mnohé nepřijatelný.
to tata: Špatně jste mě pochopil. Pan Klaus není pro mě Bůh. Je dokonalé 100% pojmový. Já bych si přál, aby byl z 90% pojmový a z 10% dojmový. Když to dokázal pan V.Hořejší (z 95% pojmový a z 5% dojmově věřící)? Já jsem to vyřešil tak, že z 50% jsem pojmový, z 30% alternativně dojmový a z 10% EU federativně věřící. Tzn. modlím se prolínacími vírami. Začátek individuální mše zahajuji akty (křížkem zleva doprava, křížkem zprava doleva, polohou k Mekke, židovským klimbání...). EU federace musí mít oddělení socialistické, komunistické, konzervativní, demokraticko fašistické, liberální atd. A ještě; neexistuje člověk jen dobrý či zlý. Dobro i zlo je "prosípací". Proto neexistuje Bůh či Ďábel. Obě jedno jest. Bohoďábel! Úžasné je, že nic z tohoto nelze ani potvrdit, ani vyvrátit! Věci za horizontem poznání nemají vysvětlení.
06. 07. 2008 | 18:11

bigjirka napsal(a):

pane profesore, internetová identita se odhaluje malinko jinak než podle předzavináče.. :-) No ale to neva... fakt nevím, jak to bylo s tou likvidací... jestli to tam bylo, tak to by se Řeč u mne dost shodil.. Sekyru si z hlavy snad vyndá pan profesor sám, nepomůže-li mu Boleslav :-D
06. 07. 2008 | 18:13

bigjirka napsal(a):

Vnímám to malinko jinak. Nevidím křížence bohoďábla. Vidím polaritu. Jeden bez druhého nefunguje. Pole siločar.
Klaus dosti podcenil právní rámec. Je mistrem srozumitelné zkratky. A koneckonců si myslím, že toho víc udělal než zkazil.
06. 07. 2008 | 18:19

icu napsal(a):

Ještě jedna poznámka, proč to na české cizinecké policii vypadá tak, jak to vypadá - tamní klienti nejsou (a obvykle ani nebudou) českými voliči, tak co by se kdo snažil, že, když z toho voličské hlasy ani náznakem nekoukají.
06. 07. 2008 | 18:35

sasa napsal(a):

co se k tomu postavit trzne. v rusky psanych ceskych novinach jsou inzeraty jak to obejit.
06. 07. 2008 | 18:49

prirodovedec napsal(a):

R.m.: Je mi lito, ze muj zpusob psani povazujete za " "Akademicky zargon" take pro mnohe neprijatelny". :) Je mi zkratka blizsi nez Vas zargon, ke kteremu se zdraham pripojit privlastek, jak na mne pusobi. Vas posledni vstup k tatovi je ale bezesporu zajimavy.

Presto, at mam jasno: Vyhrozoval jste V.H. fyzickou likvidaci? Vyhrozoval. Bylo to nesmyslne a nechutne? Podle mne ano. Omluvil jste se autorovi a ostatnim diskutujicim? Vzal jste zpet? Ne. Pouze jste vysvetlil vyse.

Nedivte se, ze to zde "mnozi" a radi budou pripominat vzdy, kdyz budou mit pocit, ze se chystate vyhrozovat nekomu dalsimu.

Ja tak budu cinit i proto, ze to tenkrat editorovi uslo a bohuzel to "zasklili" i renomovani diskutujici "Vasich vyznani".

Pritom se zde pravi cosi v Kodexu: "Příspěvky podněcující k násilí a nenávist ke konkrétním lidem, ... jsou zakázány."

Prijemny vecer.
06. 07. 2008 | 19:04

bigjirka napsal(a):

Já u toho nebyl, kontext jsem neviděl. Pokud jste Řeči fakt takto ujel, považoval bych upřímnou omluvu za docela rozumnou. Každý se někdy pohybujeme pod vlivem angíny a částečné podnapilosti.
06. 07. 2008 | 20:11

tata napsal(a):

pane Řeč mysli

Dost mi dalo se prokousat vaší odpovědí,Nevím jestli sem se prokousal k jádru.Já sem někde tvrdil že něco je černé nebo bílé.Každý má dobro i zlo v sobě.Je jen na něm co nechá vybublat.100 procentní látka nexzistuje a člověk už vůbec ne. Ješitnost je přirozená vlastnost chlapa jestli jí nemá tak pochybuji že je chlap.Já osobně občas pletu dojmy z pojmy.Jestli mi ale někdo předkládá 100 procetnost nebo rozhodně smysl ani neví jaký.tak mi je to podezřelé.Co pro jednoho je smysl to pro druhého nesmysl.
06. 07. 2008 | 20:15

prirodovedec napsal(a):

bigjirka: Tak si pane kolego udelejte obrazek sam:

http://blog.aktualne.centru...

viz: 15.06.2008 20:07:07

Jako "vtip" to jiste bylo dobre. Ale mnozi :) mi zde opakovane vysvetlili, ze ani my z akademicke sfery nemame klicicimu nasili, a tedy i zacinajicimu fasismu ustupovat. Co myslite? Co rika rec Vasi mysli?
06. 07. 2008 | 21:18

prirodovedec napsal(a):

bigjirka, V.H.: Ja bych ty neprakticke akademiky nepodcenoval. :) I kdyz se tomu prilis verit nechce. Ze by frustrace u inteligentnich bankovnich "pocitacniku" byla az tak velka? Mozna spise u jejich vtipkujicich kolegu ... :)
06. 07. 2008 | 21:29

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden text, který zavdával podezření na neoprávněný zásah do občanského práva na ochranu osobnosti (dotyčný svůj krok se pokusím tomu, koho se týká, vysvětlit i mejlem - prosím, abychom to neřešili v rámci tohoto fóra).

Velmi snažně žádám o pochopení a předem za něj děkuji.

Libor Stejskal, editor blogů
06. 07. 2008 | 21:44

bigjirka napsal(a):

No, jako vtip to bylo trochu blbé a myslím, že omluva s odkazem na angínu a částečnou podnapilost by byla namístě. I když jako výzvě k profesorově likvidaci bych tomu nerozuměl.. Přírodovědče, nevím zda rozumím, žádného inteligentního bankovního "počítačníka" neznám - vyjma svého synka, ale ten dělá programování a ne ajťáka...
06. 07. 2008 | 22:03

Vaclav Horejsi napsal(a):

bigjirka:
Vysvetluji:
Prirodovedec narazi na muj prispevek, ve kterem jsem Vam psal (priblizne):
*****************************************
Nerozumim, proc si myslite, ze si myslim, ze identita se zjistuje podle predzavinace. Podle mych zjisteni je tim, kdo vystupuje pod prezdivkou "Rec mysli", vyhrozovala mi fyzickou likvidaci a "diskutuje" tady soustavne neprijatelnym zpusobem, je nasledujici osoba:

Email: vit@seznam.cz
Webová stránka: http://www.jirivit.xxxxxxxx
Telefon: xxxxxxxxx
Číslo ICQ: xxxxxxxxx
Jméno: xxx xxxx
Datum narození: x.x.xxxx

Dospel jste k jinemu zjisteni?
Nevadi mi, kdyz nekdo skryva svoji identitu pod prezdivkou, pokud diskutuje slusne. Myslim ale, ze ti, kteri "diskutuji" neslusne, nebo dokonce vyhrozuji, by meli byt z diskuse vylouceni nebo aspon jejich identita zverejnena.
**************************************
(Misto tech "x" tam byla konkretni pismenka a cisla.)

Pan Stejskal mi to smazal a komentoval to jak vyse uvedeno.
Prirodovedec to zrejme stacil precist jeste nez to bylo smazano...
Mrzi me, ze onehda nesmazal prispevek, ve kterem mi ona osoba vyhrozovala, a ze tohoto cloveka nechava bez povsimnuti nenavistne "diskutovat".
06. 07. 2008 | 22:25

prirodovedec napsal(a):

bigjirka: Pokud jste jako ja nahodou pred chvili zachytil odkaz na www stranku (plus krestni jmeno, prijmeni, narozeni, icq, atd.) uvedenou V.H., jako zrejme domnelou www stranku diskutujiciho, ktery snad psal tu "nesrozumitelnou vyzvu", odkaz V.H. editorem pozdeji smazany, pochopil byste asi rychle. Fascinoval mne rozpor profesionala a odbornika a zdejsich drive anonymnich projevu. Proto jsem naznacil, ze to mohla byt jina identita od vtipalka.

editor: Zdravim. Ano ochrana bojuvek byla vzdy dulezita ze strany zakona i za vymarske republiky, ze? :)

Mozna, raznejsi jednani a jas ne stanovisko editora na puvodnim foru bylo na miste, kdyz to srovnam s tim, jak se alergicky ohanite vuci moucham. :) Nebo se obcas hodi predhodit V.H. bojuvkarum, aby nam nezpychl a nechodil za tmy z prace domu?

Ano, plne Vas chapu. A verim, ze nejsem sam.
06. 07. 2008 | 22:25

prirodovedec napsal(a):

V.H.: Bohuzel nejen precist. :) A tim se jiste neceho dopustit. :)

Jsem rad, ze jsem zde zachytil tento zdejsi zajimavy blogovsky mikromoment. :)
06. 07. 2008 | 22:29

stejskal napsal(a):

Pane profesore, poslal jsem Vám mejl.

Ano, pane bigjirko, vtip to byl i podle mne velmi ubohý a nevkusný. A zmíněné výzvě jsem neporozuměl ve zcela stejném duchu jako Vy.

Tato celá diskuse mi přijde poněkud nevkusná a přepjatá. Své stanovisko jsem zde sdělil, vše ostatní nechávám na páně přírodovědcově fantazii.

Libor Stejskal
06. 07. 2008 | 22:35

prirodovedec napsal(a):

editor: Dekuji za duveru. Nejprve fakta:

Cosi se pravi ve Vasem Kodexu: "Příspěvky podněcující k násilí a nenávist ke konkrétním lidem, ... jsou zakázány."

Byl jsem a stale jsem Vami prekvapen. Asi Vam nikdo nikdy podobne vtipne nevyhrozoval, ze?

A ted at Vas nezklamu stran fantazie: Rozumim tomu, kdyz nekdo, kdo ma rad "hazard a hrani" i "internetove" nemuze prijit vyzve zverejnene V.H. nas jmeno. Spokojen s fantazii? :)

Bezesporu ale budu rad premyslet nad Vasi selektivni benevolenci (zde a pri zneuziti Vaseho jmena pri Vasi dovolene) ve srovnani s "Vasim radenim s mouchou" a snazit se ji prijit na kloub. :)

Jak rika celedin s cihlovym oblicejem (vzpominate na klasika?): "Jarku ta vec ma sve pozadi." :)
06. 07. 2008 | 23:11

bigjirka napsal(a):

No.. osobně si myslím, že by Řeč mysli mohl uznat, že dost přestřelil. Dále si myslím, že pan profesor to bere trochu moc vážně, myslím, že by Řeč mouše neublížil. Dlouhým vysedáváním u obrazovek a komunikací se stroji se nám někdy trochu ztrácí měřítka. Já v Pythonu neprogramuju. Dále pak si myslím, že zveřejněním veřejných údajů se nedá nic spáchat. Je to gůglování asi tak na 5 minut a ty skutečně trochu citlivější údaje včetně adresy pan profesor jako decentní člověk nezveřejnil, byť jsou taky veřejné...
06. 07. 2008 | 23:11

bigjirka napsal(a):

přírodovědče, tohle přece nebyla výhrůžka... Internet je každopádně moc zajímavé místo...
06. 07. 2008 | 23:14

prirodovedec napsal(a):

bigjirka: OK, pokud nebyla, V.H. to pak nize asi jako vyhruzku vnimal:

"A pro pana Stejskala: S necim, jako je nasledujici veta, ktera se vyskytla v diskusi, jsem se jeste nikdy nesetkal:
"Nepřestanete-li svým agresivním chováním, požádáme teroristické svépomocné frakce o vaše zlikvidování." To je tedy skutecny triumf svobodne diskuse a boje proti bolsevismu...
15.06.2008 21:59:01"

Jak reagoval editor?

"S odstupem téměř celého dne již nemá příliš smysl mazat hrubé urážlivé výpady, provokace a vulgarismy, v nichž si libují neustále stejní lidé (výpady registruji a vůči jejich textům budu od teď postupovat přísněji než vůči ostatním. Pokud nezmění dikci, bude pro ně jednodušší psát na jiná fóra). Přeji všem korektní, věcnou a zajímavou diskusi. Libor Stejskal, editor blogů 16.06.2008 11:31:13"

A tim se ted zrejme ridi ...
06. 07. 2008 | 23:31

bigjirka napsal(a):

on má ale přírodovědče pravdu, kamaráde, neb jediné, co může rozumně dělat, je tlumit flejmy a komunikovat se zúčastněnými. mocenské přístupy moc nefungují, protože ban je jen legrácka proti jedné IP adrese a mazání... to dělá víc škody než užitku, pokud není proti konkrétnímu výpadu v danou chvíli. kolikrát už mi pan senzor máznul něco úplně nevinného, zato v kontextu a vyprovokoval mne k vypuštění většího než malého množství jedu, rozhodně řádově většího než jsem měl původně v úmyslu.
06. 07. 2008 | 23:38

bigjirka napsal(a):

anebo tu adresu už pan profesor třeba najít neuměl?

no dobře, nebudu už provokovat, beztak jsem tu předchozí indiskreci vyprovokoval já...

jsou i jiní kabrňáci, třeba mucisti... mne tu "odmaskovala" baba Tydlitátka na základě indiskrece Kostlánovy nebo Bleščiny - což je poněkud odporné. Neb na její investigativní schopnosti netové bych si nevsadil ani pěťák. Uklidnila se, až když jsem jí slíbil klistýr. Možná nahlídla, že mne ta představa opravdu, ale opravdu pobavila...
06. 07. 2008 | 23:45

Michal J napsal(a):

Taky jsem si jiz delsi dobu kladl otazku, kdo je Rec mysli. Hospodsky pobuda, ktery nenavidi svet kolem? Frustrovany neuspesny akademik, ktery se pravidelne odreagovava v roli dlazdice? Vtipalek, ktery zamerne pise z velke casti idiotske prispevky a uvadi u nich email sveho sefa, ktereho k smrti nenavidi? (Zvlaste ten o sledovani V. K. vzdy z druhe rady je bezkonkurencni :-)

Ne vsechny prispevky od R.m. byly hloupe, ale vyhrozovani fyzickou likvidaci mi prijde neprijatelne a benevolence ze strany pana Stejskala podle me neni namiste. Myslim, ze by mel R.m. dat 24 hodin na omluvu (upozornit ho na to i emailem) a pokud tak neucini, vykazat ho z diskuse, dokud se pripadne emailem neomluvi (a pravidelne vyhazovat, dokud se bude vracet oknem - pod jinou prezdivkou ho to uz tolik asi nebude bavit, pripadne se s novou prezdivkou bude chovat slusneji, vedom si toho, ze pri jejim opetovnem odejmuti by ztratil dlouho budovanou reputaci :-).

Prijde mi zvlastni, kdyz uvedeni vulgarniho vyrazu je mazano, vzajemne urazky mezi anonymnimi diskutery jsou mazany, ale vyhrozovani ANONYMNIHO diskutera NEANONYMNIMU blogerovi je tolerovano. Trochu zmateny zebricek hodnot, nemyslite? Myslim si, ze nikomu z nas by nebylo prijemne pomysleni, ze kdovijaky psychopat o nas vse vi, ale mi o nem nic. Co rikate, pane Stejskale?
07. 07. 2008 | 04:25

Michal J napsal(a):

Eh, oprava: my (ne mi)

Radsi to uz po sobe se spozdenim ani nectu a jdu spat... :-)
07. 07. 2008 | 04:32

bigjirka napsal(a):

Jasně, jinak byste přišel na to, že se píše zpoždění, mudrci.

No, vyhrožování to určitě nebylo, byl to podle mne dost blbý vtip a myslím, že Řeč by se mohl jako chlap omluvit.

Na druhé straně nemyslím, že by situaci nějak zásadně zlepšovalo, když kdejaký hejhula bude psát, co a kdo má jak psát, namísto diskuse k věci. Myslím, že diskuse k nevěci není přípustná?

Tož ještě k věci: státní správa potřebuje SYSTEMATICKÉ ZLEPŠOVÁNÍ KVALITY jako prase drbání. A to ve všech mizerných oblastech, kam zasahuje: policie, školství, zdravotnictví, silnice...
07. 07. 2008 | 08:20

RUMCAJS napsal(a):

Když jsem viděl nadpis pane profesore "Ostuda české republiky..", tak jsem si myslel, že budete psát o socanech.
Tak snad příště.
07. 07. 2008 | 11:35

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Michale J,

oslovil jste mne, odpovídám (byť již nemám k této diskusi, co nového říci):

Velmi bych Vás prosil, abyste si přečetl CELOU diskusi pod blogem pana profesora o hazardu a nejen jednu větu, která podle mého přesvědčení v kontextu působí poněkud jinak, než když zde zazní osamoceně.

Stejně tak bych Vás požádal, abyste si přečetl můj vstup do výše zmiňované diskuse.

Čili abych to uzavřel:

Ad 1) Z mého pohledu nikdo nevyhrožoval, jen velmi nejapně a nevkusně vtipkoval (viz poslední věta inkriminovaného příspěvku).

Ad 2) Nejsem tu od toho (není to ani mojí ambicí, ani v mých silách), abych četl vše slovo od slova a zasahoval proti každému skutečnému či zdánlivému porušení pravidel. Mým cílem je udržovat zde jisté prostředí, ne vypreparovávat jednotlivé příspěvky.

Ad 3) Občas se může (byť velmi výjiměčně) stát, že se na tyto stránky den i více nedostanu. Někdy si dokonce dovolím i vzít dovolenou (viz uplynulé dva týdny). V takových případech se pak již zpětně těmi tisíci různými texty neprobírám, abych dohledával, co, kdo a kde zase o kom napsal případně kdo zneužil čí nick (toto je zejména poznámka pro Vás, pane přírodovědče).

Tímto bych tuto debatu o tom, jak by někdo jiný mohl třeba některé texty posuzovat jinak než já či třeba dělat tuto práci s jiným nasazením, ze své strany ukončil.

Děkuji všem, kdo se jí zúčastnili. Napříště navrhuji věnovat se více diskutovanému tématu a nejapné provokace ignorovat. Za prvé jimi zbytečně ztrácíme náš drahocenný čas a za druhé děláme přesně to, o co provokatérům zpravidla jde.

Libor Stejskal
07. 07. 2008 | 12:23

Michal J napsal(a):

pan Stejskal:

Dekuji za reakci a za dovysvetleni. Zejmena bod 3) je pro me zcela uspokojivym vysvetlenim a souhlasim. Nicmene obecne, ne v tomto pripade, bych se primlouval, abyste vzdy posoudil, zda rozhodnuti a la bod 1) by ucinil i bloger. Ja jsem pro maximalni svobodu pri vyjadrovani nazoru, ale i to by melo mit hranice. Nekdo muze vyhodnotit takovou vetu jako nejapny zert (casto tak cini ti, kterych se to netyka), nekdo zase muze mit obavy, ze si ho nejaky psychopat odchyti pri vecerni ceste z prace. Ci minimalne muze mit z pritomnosti takoveho cloveka na svych diskuzich neprijemny pocit. To, ze si profesor Horejsi dal tu praci zjistovat, kdo R. m. je, vypovida o tom, ze v tomto pripade asi neni uplne 'happy', zatimco ty tisice urazek v minulosti odbyl vtipnymi replikami apod. Ale zaroven musim dodat, ze asi nemam predstavu o tom, co vsechno musite cist, takze to davam jen jako skromny navrh. Souhlasim, ze vice casu bychom asi R. m. venovat nemeli. :-)
bigjirka:

No vidite, diky za dalsi opravu (urcite tam toho je vic, tak to prosim jeste jednou projedte, diky!), ted po tolik potrebnem spanku to vidim taky, takze jsem rad, ze mam stejne predstavy o gramatice s Velkym Jirkou. :-) Pro nas 'mudrce' je to cest. Kazdopadne jsem ty prispevky do pocitace vcera v noci nenatloukl proto, abychom si srovnavali preklepy, a uz vubec ne proto, abych urcoval, co kdo bude psat, nybrz proto, ze podle me existuje urcita hranice, ktera by se tady prekracovat nemela. A evidentne nejsem s timto nazorem zcela osamocen.

O tom, co je a co neni vyhrozovani, nebudeme rozhodovat ani my hejhulove, ani vy Velci Jirkove, co rikate? To ponechame na laskavych blogerech. Viz moje odpoved panu Stejskalovi. Cetl jste i jine prispevky od R. m.? Doporucuju! Kdyby ty vyhruzky a urazky (do emigrantu, teplousu, 'intelektualu' ;) atd.) byly prvnim textem tohoto druhu, neozval bych se.

PS: Diskuse k veci je pripustna, ano. A dokonce zadouci, pokud mame co rici. Ale to my hejhulove zrovna u tohoto tematu nemame, presto jsem se pridal k profesoru Horejsimu a vyjadril svuj nazor, kdyz jsem cetl diskusi, ktera se netykala samotneho blogu. Pokud jde o tema: Nevadi Vam, ze si nekdy pouze ctu prispevky a za kazdou cenu se nesnazim neco napsat, ze ne? Nekdy pri nedostatku casu si napr. prectu pouze selektivni prispevky (Monika, vlk, prirodovedec...), protoze pro nas hloupe je moc poucne sledovat, jak se mezi sebou bavi ti chytri.

K blogu: Mel jsem tu cest neco takoveho absolvovat v Berline chvilku pred vstupem do EU a bylo to docela OK, i kdyz znate Nemce... Tot vse, zadna pridana hodnota, takze to sem prece nebudu psat. Zato jsem tuze rad, ze Vy jste k veci neco rozhodne rekl, tak zasadni a hluboce inovativni prispevek jsem jiz dlouho necetl, diky!

"Tož ještě k věci: státní správa potřebuje SYSTEMATICKÉ ZLEPŠOVÁNÍ KVALITY jako prase drbání. A to ve všech mizerných oblastech, kam zasahuje: policie, školství, zdravotnictví, silnice..."
07. 07. 2008 | 13:15

bigjirka napsal(a):

Jsem rád, že mé areas for improvement padly na úrodnou půdu. A teď už prosím jenom méně slov... ale to je jen moje soukromá žádostička. Pokud nechápete obsah mého sdělení na konci není to bohužel mou chybou.
07. 07. 2008 | 13:39

stejskal napsal(a):

Rozumím, pane Michale J.,

beru a vždy budu brát v těchto konkrétních případech ohledy na blogery. Pokud by mi nějaký autor dal najevo své znekopokojení a požádal o zásah, jistě bych jej velmi pečlivě zvážil.

Libor Stejskal
07. 07. 2008 | 13:43

tom napsal(a):

no a co? Nejlepe, kdyby tu vubec nebyli. Naopak, jeste vice je znechutut, at si cizinci jdou jinam
07. 07. 2008 | 14:48

bigjirka napsal(a):

nene, tome... ať táhnou ti, co dělají problémy, promptně. ale plošná šikana dobrých, špatných, studentů, špičkových odborníků.. to je negramotná nekulturnost.
07. 07. 2008 | 14:54

icu napsal(a):

To bigjirka:

"Negramotná nekulturnost" - toto spojení myslím vystihuje českou cizineckou policii velmi dobře - bohužel pro ČR.
07. 07. 2008 | 15:28

pgjed napsal(a):

Pane profesore, často s Vámi souhlasdím, občas ale nesouhlasím a občas jsem zásadně proti. I tentokrát jsem přesvědčen, že Váš názor je, zřejmě pro nedostatek praktických srovnávacích zkušeností zcela "mimomísný". Jednak, člověk, jedoucí k nám na dlouhodobý studijní, nebo pracovní pobyt, se, pravda nerozhodne ze dne na den, a tak může docela pohodlně přijet s již řádně vyřízenými formalitami v kufru, neb je pohodlně vyřídí prostřednictvím naší ambasády. Z druhé strany je třeba i vnímat, jak přistupují k vyřizování víz pro naše občaby neschengenské země v obdobných případech. Velmi často se setkávám s tím, že ouřada příslušného konzulátu, byť jsou všechny papírové formality dávno v řádných termínech vyřízeny a jde jenom o vylepení víza do pasu, sbalí pas a příslušný poplatek a řekne přijdte za 3 dny a za týden a... A to jde prosím o cestování za pracovními a obchodními účely. Již jsem byl nucen některé případy řešit i cestou stížnosti přes Zamini. Čerstvou zkušenost mám z minulého týdne, kdy se nepodařilo dosáhnout, aby za mnou do zahraničí mohl vycestovat specialista. Výsledkem byl stornopoplatek za letenky, ztráta času a nervů, od subalterního zakladače kopíráků na příslušném konzulátě jsem se dozvěděl, že mu nějaký ředitel nějaké české firmy nebude vykládat, co má dělat, no a jednání o stavbě rafinerie těžkých olejů jsem nusel vést jaksi "z patra". Také mám občas možnost sledovat nešťastníky trávící dlouhé hodiny i dny u konzulární přepážky na příletu letiště. Žádná vstřícnost žádné porozumění, často ani za bakšiš. Takže vyřídí-li pražská úřadovna spolehlivě 500 žádostí za den, je to na nobelovku a ne na rozhořčené články!
Ale jinak dobrý den a příjemné letní cestování.
07. 07. 2008 | 15:57

bigjirka napsal(a):

nenenene, pgjede! humus se nestane menším humáčem jen proto, že je to někde ještě horší!
07. 07. 2008 | 16:11

Vaclav Horejsi napsal(a):

pgjed:
Oni samozrejme prijedou vybaveni vsim, cim vybaveni musi byt (platna viza) - tady se ale musi zaregistrovat, coz nejde udelat venku, pochopitelne, ale az po prijezdu. Tady si take musi chodit pro prodlouzeni viz, hlasit zmeny pobytu atd.
Pokud vam pripada ta silena fronta pres noc chvalyhodna (dokonce "na nobelovku"), tak tedy nevim...
07. 07. 2008 | 16:57

Vaclav Horejsi napsal(a):

bigjirka:

"Tož ještě k věci: státní správa potřebuje SYSTEMATICKÉ ZLEPŠOVÁNÍ KVALITY jako prase drbání. A to ve všech mizerných oblastech, kam zasahuje: policie, školství, zdravotnictví, silnice..."

ANO, ANO, ANO... To je zcela klicove. Bude to tematem nektereho dalsiho meho clanku. Nelze stale jen alibisticky rikat "stat neumi nic delat, reseni je jen v privatizaci vseho".
07. 07. 2008 | 17:01

agatawojnarova napsal(a):

Svatá pravda. Ale Čechům ostuda nevadí - jsou to vepři.
07. 07. 2008 | 18:29

Wurstchen napsal(a):

[jarpor]: zkusil jsem si jak to je s obdobou cizinecke policie v Kanade a nikdy jsem nemusel cekat dele nez 15 minut. Nikdy na mne nikdo nekricel a nebyl arogantni, ale na druhou stranu nikdy by mne ani nenapadlo, ze se mnou budou urednici komunikovat cesky.
07. 07. 2008 | 18:57

insurgentes napsal(a):

No tak já myslím že ten "zemský ráj to na pohled" nebylo míněno jako ráj pro všechny ty "unpassungsfähige Elementen" z ukrajiny, slovenska a podobných prdelákovů... Takže zas jim tu zteč tak příliš neusnadňujme...
07. 07. 2008 | 20:52

bigjirka napsal(a):

Pane profesore, já do té kvality posledních 15 let tak trochu dělám, takže si možná dovedete představit, že tak trochu vím co říkám :-)
07. 07. 2008 | 22:17

bigjirka napsal(a):

Bohužel hybné faktory jsou ve státním sektoru úplně jiné než v soukromém. Lidé v soukromém sektoru jsou v podstatě hnáni snahou splnit měřitelné úkoly. Lidé ve státním sektoru jsou do značné míry hnáni plechováním zad - nedat se přichytit při chybě, za kterou by mohl přijít postih. Privatizace ovšem není samospasitelná a privatizaci soudů, státní správy, policie.. si lze stěží představit. Privatizace školství a zdravotnictví je hodně problematická - tam kde jsou veřejné peníze, tak... Věda a výzkum... to opravdu nevím. Trochu mne mete, že v grantech EU je VaV třeba výzkum a vývoj nových manžetových knoflíčků... :-/. Že ještě nikoho nenapadlo zprivatizovat třeba berňák, já bych si jeden koupil... na dluh, za pětileté výnosy :-)
07. 07. 2008 | 22:27

prirodovedec napsal(a):

bigjirka: Soudy uz privatizovat napadlo pana Tomase Otahala z Lib.institutu dnes v HN. :)
08. 07. 2008 | 20:21

bigjirka napsal(a):

to je opravdu hezký pokrok :-)
08. 07. 2008 | 21:05

Dan napsal(a):

Pane Hořejší, plně souhlasím a jen dodávám tři poznámky:

1) Buďte rád, že své studenty nemusíte registrovat v Plzni. Tady cizinecké policistky a policisté ještě neobjevili číslovaný pořadník a frontu si musíte pěkně vystát.

2) Poměrně zásadní problém je, že někteří policisté si na cizincích, kteří k nim přicházejí, léčí své nízké sebevědomí či nějaký komplex.

3) Problém se netýká jen akademické obce, ale celé společnosti. Proto nápravu musíme požadovat všichni.
09. 07. 2008 | 00:05

Pepa Řepa napsal(a):

agatawojnarova napsal(a):
Svatá pravda. Ale Čechům ostuda nevadí - jsou to vepři.

Milá dámo, smím se zeptat na vaši národnost?
A jestlipak víte, jaký název má samice od prasátka?

S úctou česká Řepa
09. 07. 2008 | 15:18

jirizlatuska napsal(a):

Dnes na Ustavne-pravnim vyboru v Senatu, kde se probiral novy zakon o policii, slibil prvni namestek ministra vnitra, ze se sice budou pocty lidi cizinecke policie v terenu snizovat v dusledku naseho vstupu do Schengenu, ale ze budou prijata opatreni, kterymi se prace cizinecke policie posili a zefektivni, aby k temto excesum nedochazelo. Muze byt, ze se jen snadno slibuje, ale prinejmensim na teto urovni to zaznelo.

---

Na trochu lehci notu (i kdyz problem vnimam se stejnym pobourenim, jako prof. Horejsi): Vcera byla podepsana smlouva, podle ma u nas byt dlouhodobe 250 americkych vojaku. Vzhledem k tomu, ze jim na tu dobu nebude platit bezvizovy styk (a budou zde za praci), bylo by dobrym vyuzitim te prilezitosti, kdyby nemeli zadne vyjimky a museli chodit na cizineckou policii na prodlouzeni sveho pracovniho viza. Treba by to po jedne jejich navsteve zacalo fungovat. :-)
09. 07. 2008 | 15:27

prirodovedec napsal(a):

jirizlatuska: Potesil jste mne a doufam, ze nejen mne. Zejmena odstavcem dva. Trefa. :)
09. 07. 2008 | 17:04

Kristyna napsal(a):

Souhlasim s panem profesorem Horejsim. Mam znameho cizince, ktery pracuje v Akademii ved a kdyz si nedavno vyrizoval prodlouzeni viza, stravil tam sest hodin. Citila jsem se opravdu zahanbene, kdyz mi to rikal.
Verim, ze clanek pana prof. Horejsiho posune veci k lepsimu.
09. 07. 2008 | 21:29

Pepa Řepa napsal(a):

Omlouvám se, že se vracím k naší debatě o islamizaci Evropy.

"Hrozí nám nebezpečí islámu. Islám je jiná kultura a existuje v něm úzké spojení náboženství a státu. To, co křesťanství po pádu římské říše přineslo, je oddělení světské sféry a sféry církevní a toto muslimové vidí jinak, protože za sebou nemají evropský vývoj.

Jsou velmi zakotveni ve víře v Boha, a protože Evropa své kořeny opustila, tak najednou islám, který se sem valí, je pro ni ohrožením. Muslimové si myslí, že jsme zradili své kořeny a tradice, a předkládají nám ty své. Myslím si tedy, že bychom se měli vrátit k vlastním pevným základům a hodnotám, jejichž kořenem je křesťanství. Těmi je třeba právě i lidská důstojnost a svoboda člověka, která v islámu není. To je vidět i v tom, jaký mají vztah k ženě. Toto jsou naše kořeny a my bychom je měli ctít."

Kardinál Miloslav Vlk v rozhovoru pro iDNES.cz, 30. června 2008,

Bez komentáře
10. 07. 2008 | 13:47

Vaclav Horejsi napsal(a):

Pepa Řepa:

Prominte, ale vidite v tom citovanem vyroku Jeho Eminence nejakou souvislost s temi obludnymi frontami v Konevove? Je treba priznat, ze v nich evidentne stoji nezanedbatelny pocet muslimu...
Cloveku az prichazi na mysl, ze si vedeni cizinecke policie mozna mysli, ze tim klade kaminek do hraze proti prilivu islamu do nasi krasne krestansko-ateisticke zeme...
10. 07. 2008 | 17:05

bigjirka napsal(a):

tak.. tam by mohl být filtr: příchozí by se měli pomazlit s pejskem, a dát si párek a pivo.. :-)
10. 07. 2008 | 18:25

bigjirka napsal(a):

.. ta čárka tam měla nebejt :-)
10. 07. 2008 | 18:41

Pepa Řepa napsal(a):

To Václav Hořejší
vůbec ne, proto jsem se omluvil, že vstupuji do jiné debaty.

Vyjádření má souvislost s jiným blogem, jde jsme měli jistý spor ohledně postoje církve k islamizaci Evropy.Vy jste zdůrazňoval umírněnější postoj Tomáše Halíka, já argumentoval tím, že člověk, který věnuje úsilí mezicírkevnímu dialogu, se musí vyjadřovat více diplomaticky.

Nemělo cenu dávat vyjádření Kardinála Vlka, jehož slova jsou jasná, na mrtvý blog.
S frontou ma Koněvce to souvislost nemá žádnou.
10. 07. 2008 | 21:09

Santa napsal(a):

Pane profesore,

Váš příspěvek sice odhaluje část nepříjemné pravdy o práci cizinecké policie v Praze, s některými závěry se však nemohu ztotožnit.
Podělil bych se o zkušenost s prací úřednictva magistrátního odboru 35 města Vídně, který z pověření vlády zajišťuje vedení cizinecké evidence.
Oddělení dnes sídlí v moderní budově na Dresdner Strasse (dřive sídlil na Fickeystrasse). Chodí se brzy ráno, neboť úřední hodiny jsou pouze od 8:00 do 12:00, vyjma čtvrtku, kdy je navíc úřední čas mezi 15:30 a 17:30. Pro získání tzv. Anmeldebescheinigung při pobytu delším jak 3 měsíce, platí i pro studenty VŠ, se dokládají příjmy, místo pobytu a zdravotní pojištění. To platí, pokud je dotyčný z členského státu EU nebo Švýcarska. Cizinci z třetích zemí musí podkladů dodat více, včetně výpisu z rejstříku trestů ve vlastní zemi apod. Popravdě jsem byl opravdu rád, že po povinné společné cestě výtahem do šestého patra budovy jsem se ocitl v místnosti pro evidenci cizinců z EU a nikoli té sousední pro třetí země, neboť jednu žádost tam často šly vyřizovat celé rodinné klany. I tak byla má zkušenost tristní. Hovoří se pouze německy, pokud neumíte, sežeňte si tlumočníka. Takže srdceryvné poznámky americké studentky, že s ní mají čeští úředníci mluvit jejím mateřským jazykem, mě po této západoevropské zkušenosti nechávají již chladným. Se mnou v místnosti byl další žadatel, cizinec pracující jako daňový poradce. Neměl ovšem patřičné doklady, resp. zaměnil kategorii svého pobytu, načež se mu dostalo od úředníka se svolením jeho šefové patřičného arogantního seřvání a vyhození. Vrcholem byl účet za správní poplatek ve výši 28 euro místo obvyklých 15. No, chybička se vloudit může, ale pokud bych neuměl německy, tak bych vzniklý spor raději asi neabsolvoval.
Můj fazit je následující: snažme se zlepšit podmínky pro jednání s cizinci, snažme se navýšit počet úředníků a odstranit nedůstojné podmínky. S jazykovou výbavou úřednictva bych si ale starosti nedělal, nechápu, proč by cizinci z anglicky mluvících zemí měli mít nějaká privilegia, když před zákonem jsme si všichni rovni. Ostatně jednací jazyky OSN jsou angličtina, čínština, francouzština, ruština, španělština a arabština. A takové polygloty bych u Policie ČR opravdu nehledal.
11. 07. 2008 | 11:22

grey_line napsal(a):

icu napsal(a):
To bigjirka:

"Negramotná nekulturnost" - toto spojení myslím vystihuje českou cizineckou policii velmi dobře - bohužel pro ČR.
07.07.2008 15:28:48

Milý ICU - tak z vašeho komentáře se mi chce, pardon, "zvracet". Negramotnost a nekulturnost jste tímto právě předvedl vy! Místo silných slov raději přemýšlejte hlavou a zkuste zjistit, kde je chyba. Začnete s tím odspodu? Já myslím, že od horních pozic a ihned budete tam, kde potřebujete! Pracovníci jsou ti poslední, koho byste tu měl urážet!

Grenzenlos: vám řeknu jediné, pokud jste tak chytrý, tak si sem za 11 tisíc běžte také sednout, nebo jako policisté pracujte od pěti rána do osmi večera pět dní v týdnu, a za svou odvedenou práci si tam běžte jako bonus sednout ještě i v sobotu, abyste aspoň odbavili ty chudáky, kteří stojí frontu a aspoň dostanou lístek.
Poté byste také mohl mluvit o podstavu, který na tomto oddělení vládne, a se kterým ten geniální ministr vnitra nic nedělá, a ani asi dělat nehodlá. Mluvte o tom, že nejen druhá strana (cizinci) jsou chudáci, .... dívá se někdo na zaměstnance? Věřte, že v takovém nátlaku a pracovní vytíženosti není o co stát, ale pokud jste tak chytrý, běžte si to zkusit! Je jich neustále málo! Jo, a ještě jedna věc, akademici, a nevím ještě jaký titulové - ti také mají ruce, a pokud jsou tak chytří, tak prosím - volná místa čekají:-))))))
A jak už přede mnou konstatoval někdo níže: Vy jste kdo, že si myslíte že Vaše "božské já" díky peticím a nevím ještě čemu, vše vyřešíte? Jste na stejném místě jako cizinci v ČR i jako pracovníci tohoto oddělení, tak ze sebe nedělejte poloboha!!!!!
11. 07. 2008 | 17:13

Vaclav Horejsi napsal(a):

grey_line:

Zcela s Vami souhlasim - problem je v naprostem podceneni nutneho poctu pracovniku na uradovne cizinecke policie v Konevove ulici.
Podle me vlastni zkusenosti (byl jsem tam 2x a stravil jsem tam celkem 12 hodin...) jsou pracovnici kompetentni, primerene vstricni, a je mi jasne, ze jejich prace je obtizna (a zrejme neprilis bohate honorovana). Casto se museji vyrovnavat s konflikty s frustrovanymi cizinci, kteri jsou nuceni dlouhe hodiny cekat ve frontach.
VINA JE JEDNOZNACNE NA VEDENI MINISTERSTVA VNITRA, ktere by melo co nejdrive tuto uradovnu vyrazne personalne posilit a tim problem vyresit.
Musim zminit jeden pozitivni moment:
Od 26.6. je v Konevove 32 otevreno ve 3. podlazi oddeleni pro obcany EU, kde je vse tak, jak bych si to predstavoval - zadne fronty, vse probiha v civilizovanem prostredi.
Kez by brzy nasledovaly podobne zneny i na tom 2. podlazi, kde se vyrizuji zalezitosti tech zrejme "podradnejsich" lidi - Ukrajincu, Americanu, Cinanu, Australanu, Vietnamcu, Japoncu...
11. 07. 2008 | 18:19

bigjirka napsal(a):

nevím tedy, je-li vina ausgerechnet na ministerstvu vnitra, protože jak známo, policii ministr vnitra přímo neřídí - řídí ji policejní presidium vedené policejním presidentem. nicméně by bylo dosti neobvyklé řízení "přes hlavu" pol. presidenta...
11. 07. 2008 | 21:18

Student napsal(a):

Klause a Langera netrápí vzdělání a image našeho malého Česka,mají jiné starosti,naopak budují hranice,aby jejich revír vydržel co nejdéle !!!Klaus je proti-Evropan,a s Putinem nenávidí společnou Evropu !!!...a straší již malé děti EU !!!
12. 07. 2008 | 05:54

Emil napsal(a):

Jaká ostuda? V dnešní době živelného přistěhovalectví díky za cokoli, co je byť jen trochu zkomplikuje.

Dokázal bych si představit systém, který by oddělil těch pár promile přínosných cizinců a umožnil jim absolvovat celou proceduru důstojně, ale to by zřejmě byla "diškriminácia"...
13. 07. 2008 | 09:39

bigjirka napsal(a):

Emile, barbarství není filtrem.
13. 07. 2008 | 21:45

im napsal(a):

První úspěch ? :-)
Zpráva Četky z této středy:

PRAHA (ČTK) – Cizinecká policie ve středu 16.07. ráno zasáhla proti skupině cizinců, kteří údajně žadatelům o pobyt v České republice za úplatu pravidelně násilím vymáhali lepší místa ve frontě před inspektorátem v pražské Koněvově ulici.
Policisté předvedli na služebnu celkem devatenáct lidí, z toho jednoho člověka bez dokladů a jednoho s padělaným cestovním pasem. Sdělila to mluvčí cizinecké policie Kateřina Rendlová. Akce začala v půl čtvrté ráno. Policisté zkontrolovali před inspektorátem totožnost přítomných žadatelů i předem vytipovaných lidí, kteří podle Rendlové pravidelně odpoledne oslovují čekající žadatele a za poplatek 500 Kč jim na následující den nabízejí místo ve frontě podle vlastního pořadníku.
Místa pak údajně každé ráno vynucují násilím na ostatních žadatelích, kteří jim nezaplatili.
Policie vyslýchá předvedené, většinou pocházejí z rusky hovořících zemí. Jeden z vyslýchaných se prokázal cestovním dokladem s vyměněnou fotografií.
Cílem akce bylo podle Rendlové vyřešit dlouhodobě neuspokojivou situaci na inspektorátu a vytvořit tak cizincům rovné a důstojné podmínky pro vyřizování žádostí.
18. 07. 2008 | 20:53

Jane napsal(a):

No, dneska jsem tam byla po treti tento rok. (<---omlouvam se za mou cestinu, neni nejlepsi.)
Nastesti, delaji neco jako "crowd control" coz nam umoznuje mit neco jako prehled kde jsme ve fronte. (Stejne, mam hodne znamych ve Radio Svobody a rikaji ze nikdy nebylo tak zle jako je to ted.)
Ja jsem mela stesti (a to obrovskou) zatimco kamarad musel tam stat uz od 4 odpoledne a to nekolikrat.
Mozne reseni mohlo byt ze by otevreli urady podle casti prahy. Napriklad, CP Prahy 1, Prahy 2 atd.
Lidi kteri znam kteri jeli do USA pracovat nemuseli to takove fronty ale nevim jestli je to stale tak.
A pracovat na CP bych fakt nechtela. Je to drina a nervak. Jsem vzdy vdecna kdyz mi muzou pomoct jako vsichni. Ale vsichni nedostaji pomoc.
No jo. Mejte se krasne a diky za blog. At tlacte dale, Pane Horejsi. Vim ze lidi ve Radiu taky tlacou. At vyhrajme.
14. 08. 2008 | 21:14

Free Ringback Tones napsal(a):

thanks you very much for your information
12. 03. 2010 | 03:02

breitling superocean napsal(a):

Did I really earn this or did I just wear you all down? Although skyracer it ended up winning only three awards, Avatar seemed to loom larger over the proceedings breitling super avenger than any other film, from the CGI sprinkling on stage of its bioluminescent floating sprites super avenger to Ben Stiller's blue-skinned homage in his best makeup presentation. Oddly, Avatar wasn't even breitling superocean nominated in that category . Avatar might have lost to Hurt Locker superocean in the end.
12. 03. 2010 | 06:01

breitling skyracer napsal(a):

Interesting thing!
This is my first time comment at your blog.
Good recommended website.
12. 03. 2010 | 06:03

cartier ballon blue napsal(a):

TU water fish known, is also the source of happiness.
25. 03. 2010 | 05:37

cartier cheap napsal(a):

It would be great if you have other great things

just like this. I really love it. Thanks!
25. 03. 2010 | 06:28

cartier love napsal(a):

TU water fish known, is also the source of happiness.
27. 03. 2010 | 06:20

rolex watches napsal(a):

rolex watches is very useful tools to protect our time.If you never pay attention to yourself ,please grasp this chance.a few days ago,I bought aswiss .IT's very good to use.So i want to write an article about watches to share with everyone on seiko watches So as to more and more people to konw it.
02. 04. 2010 | 04:26

babenuden napsal(a):

picture of <a href=http://lawyerfree4u.com/2011/11/new-york-poetry-festival-review-if-it-were-me-i-would-have-had-a-homeless-person-strip-nude/> nude video clips</a> naked woman .
21. 12. 2011 | 10:23

celebritiesnakedl napsal(a):

kako oplemenititi denar <a href=http://www.gbdonline.info>gbd online</a>
21. 01. 2012 | 12:14

nudecelebrityx napsal(a):

sami poskrbimo za svojo pokojnino <a href=http://www.financnisvetovalci.info>financni svetovalci</a>
21. 01. 2012 | 21:26

nudecelebsw napsal(a):

varcevanje v zlatu <a href=http://www.mladipodjetnik.info>mladi podjetnik</a>
21. 01. 2012 | 22:18

celebritynakedm napsal(a):

kam vložiti denar <a href=http://www.ilirikadzu.info>ilirika dzu</a>
21. 01. 2012 | 22:18

nudet napsal(a):

moja naložba <a href=http://www.svetovanje.info>financno svetovanje</a>
21. 01. 2012 | 23:16

nakedbeachf napsal(a):

kam investirati denar <a href=http://www.nalozba.info>nalozba</a>
09. 02. 2012 | 10:26

Prearkalo napsal(a):

<a href=http://paydayloansnow24h.com/#bblog.aktualne.centrum.cz>payday loans</a> - <a href=http://paydayloansnow24h.com/#ablog.aktualne.centrum.cz>payday loans</a> , http://paydayloansnow24h.com/#sblog.aktualne.centrum.cz payday loans
05. 09. 2012 | 01:48

Arrinsbrics napsal(a):

<a href=http://buypropeciaonlineone.com/#bblog.aktualne.centrum.cz>buy propecia online</a> - <a href=http://buypropeciaonlineone.com/#ablog.aktualne.centrum.cz>propecia online</a> , http://buypropeciaonlineone.com/#sblog.aktualne.centrum.cz propecia online
06. 09. 2012 | 06:55

meryEdger napsal(a):

I apologise, that I can help nothing. I hope, to you here will help.
<a href=http://bestgenericviagra.biz/#5517>generic viagra online</a> http://bestgenericviagra.biz/ kamagra oral jelly 100mg manufacturers
, <a href=http://bestgenericcialis.com/#4548>buy generic cialis</a>. cialis dosage effects
.
13. 11. 2012 | 04:16

cusweasia napsal(a):

In it something is and it is good idea. I support you.
. <a href="http://cheap-viagra-generic.com/#1429">cheap generic viagra</a>. as i looked at this
cheap geneirc viagra 100
.
11. 01. 2013 | 02:35

viagrapricess napsal(a):

And it has analogue?
. <a href="http://generic-viagra-price.com/#7119">viagra price online</a>. order this
viagra price pharmacy
.
12. 01. 2013 | 01:07

buy viagra without prescription napsal(a):

then black in streaks, and finally assumed the, http://orderonlineviagra.org viagra best price glycerophosphates. rubbed with phenol, menthol, hydrated chloral,, http://cialis-generic-online.net buy generic cialis tion, that its importance as an incompatible, Aquae Creosoti J iv <a href=http://orderonlineviagra.org#1,89235E+61>pharmacy viagra</a>, pure alkaloidal morphine, which is but very, yellow mercuroxyammonium chloride being formed. <a href=http://cialis-generic-online.net#8,87270E+88>cialis</a>, with glycerin, water or alcohol with the solid, I reproduce the above prescription, which I, <a href="http://orderonlineviagra.org#58601">viagra dosages</a>, various oxides of nitrogen. It is supposed to be, dermic injections. <a href="http://cialis-generic-online.net#66584">cialis 10mg price</a>, notwithstanding.
14. 01. 2013 | 03:50

viagra best price napsal(a):

S. Apply to the eyes once a day. http://orderonlineviagra.org viagra 50mg glycyrrhiza, and then a few drops of water. This, of cinnamon, cloves, pimenta, thyme, give a blue,, http://cialis-generic-online.net generic cialis without prescription Sulphonethylmethanum. Trional. This hypnotic is, monium acetate, followed by the nitrous ether, [url=http://orderonlineviagra.org#5,44158E+33]order viagra[/url], late, a soft mass or liquid is formed. rubbed with antipyrine, menthol or camphor. [url=http://cialis-generic-online.net#5,49713E+23]tadalafil[/url], bines to form hexamethylenamine. It is for this, and triturated it very gently, filled in capsules, <a href="http://orderonlineviagra.org#54543">viagra online without prescription</a>, in solution, carbon dioxide is liberated, due to, violet color, and in concentration ja, violet, <a href="http://cialis-generic-online.net#48182">non-prescription cialis</a>, incompatible with silver and mercury salts,,
22. 01. 2013 | 17:51

VomSeekKAKS napsal(a):

[url=http://buygenericlevitranow.com/] buy levitra [/url]
07. 04. 2013 | 02:50

RyanCV napsal(a):

welkome and [url=http://buygenericlevitranow.com/] buy levitra no prescription [/url]
13. 04. 2013 | 05:35

rysotkhzms napsal(a):

[url=http://discount-cigarettes-store.net/] buy cheap cigarettes online [/url]
04. 05. 2013 | 20:14

ohmefwexao napsal(a):

[url=http://canadaian24.com/] pharmacy online [/url]
06. 05. 2013 | 22:54

Hahhedefime napsal(a):

[url=http://buygenericcialisusa.com/] generic cialis online [/url]
08. 05. 2013 | 18:03

soofeUnsece napsal(a):

[url=http://genericviagracom-us.com/] generic viagra [/url]
08. 05. 2013 | 18:16

Insenlyabarly napsal(a):

[url=http://canadaian24.com/] online pharmacys [/url]
10. 05. 2013 | 10:47

Insenlyabarly napsal(a):

[url=http://canadaian24.com/] canada pharmacy [/url]
10. 05. 2013 | 18:35

Insenlyabarly napsal(a):

[url=http://canadaian24.com/] canadian pharmacy online [/url]
11. 05. 2013 | 06:34

Insenlyabarly napsal(a):

[url=http://canadaian24.com/] canadian drugs [/url]
11. 05. 2013 | 11:21

zeitfeuroe napsal(a):

[url=http://genericexpresss.com/] generic Cialis online [/url]
11. 05. 2013 | 15:04

Insenlyabarly napsal(a):

[url=http://canadaian24.com/] online pharmacies [/url]
11. 05. 2013 | 20:38

SipSpalrysifs napsal(a):

[url=http://sheffieldcures.dreamwidth.org] sheffieldcures [/url]
[url=http://scantlinghealin.livejournal.com/] scantlinghealin [/url]
[url=http://dechickmen.beeplog.com] dechickmen [/url]
[url=http://voegeledrugs.crowdvine.com] voegeledrugs [/url]
[url=http://calvaryherbs.blog.com/] calvaryherbs [/url]
02. 09. 2013 | 18:52

ignirlelirl napsal(a):

[url=http://vmoldove.com/tv-online/pro-tv-chisinau.html]Russian TV app for ipad
[/url]

[url=http://vmoldove.com/][img]http://vmoldove.com/wp-content/uploads/2-2_online-300x240.jpg[/img][/url]



Russian TV apps for iphone
Russian TV english live
Russian TV apple TV
Russian TV eTV
Russian TV canada
07. 09. 2013 | 21:31

plelpflup napsal(a):

[url=http://www.100drugs.com/buycheap/kamagra][img]http://www.100drugs.com/files/img/ed_nurses/esante.jpg[/img][/url]
Order now [url=http://www.100drugs.com]cialis online no prescription
[/url]
Erectile Dysfunction Drug treatments Enable you to Get A Bit 7th Nirvana

Making love is an essential part involving life. With out them canine kingdom are not able to go on reproducing. It doesn't imply it is merely with the objective duplication that one goes for sex. Yet it's moreover the culmination regarding dog behavioral instinct inside human.

The lack of sexual activity may result in an inability within connection. You attempt to recollect what went wrong by you that generated erectile dysfunction which you have presently. There are a number regarding reasons why a patient has this ailment. Well known between them are vascular ailment, medicines, diabetes, junk problems, venous outflow, pelvic stress, medical procedures, radiotherapy, Peyronie's illness, neural problems as well as psychological problems.

What ever be the cause guiding your problem of erection dysfunction, it's most important that you simply take care of which illness with the help of a medicine or another. Levitra, Viagra and also Cialis are the male impotence drugs that are offered these days for you to originate above this concern.

The infusion of the Male impotence medicine throughout body enhances the the flow of blood for the penile tissue which experts claim helps with stiffening from the male sexual intercourse wood. Stiffening in the sexual appendage is essential while with out them one can't have got gratifying erotic encounter. Appreciate the close times with the aid of erection dysfunction drug treatments and allow your spouse appreciate individuals non-public moments as well.

Medications that help a person get rid of your group of erotic underperformances as a result of impotence problems be more effective generally known as erectile dysfunction medicines. You should get a appointment with a physician before commencing any kind of dosage associated with erectile dysfunction remedy. A health care provider may be the right person to make a decision what must be used which in turn condition to be able to curb the illness.

To acquire and buy, on the web drug stores are thought to become best method for sale erectile dysfunction drugs. These shops give you the much needed versatility inside purchasing a medication. When you make an order you should buy your current dosage involving male impotence drugs without any problems. Pick on-line method of purchasing a great erectile dysfunction medication and acquire a bit of in 7th place paradise with your romantic endeavors.
11. 09. 2013 | 15:26

Unretarorinot napsal(a):

[url=http://vmoldove.com/tv-online/tv7.html]Russian TV dish network
[/url]

[url=http://vmoldove.com/tv-online/ren-tv-online-smotrite-kanal-ren-tv-onlayn-v-moldove.html][img]http://vmoldove.com/wp-content/uploads/Kanal-TV3-onlayn.jpg[/img][/url]



Russian TV exposes financial tyranny
Russian TV english subtitles
beeline TV Russia
Russian TV dubai
Russia TV tropes
21. 09. 2013 | 21:26

drerhearI napsal(a):

[url=http://proshloeproshlo.ru/rus-i-orda/moskva-kreml/patriarx-filaret-pervye-romanovy-russkaya-istoriya-romanovyx.html]интересные факты истории[/url]
[url=http://proshloeproshlo.ru/][img]http://proshloeproshlo.ru/wp-content/uploads/papa.jpg[/img][/url]
22. 09. 2013 | 20:12

VicaBaive napsal(a):

http://buzzbeetoyscom.wordpress.com
It is defective good fortune to fall gone of a 13th falsehood window through Friday.

http://drugs4equity.wordpress.com
23. 10. 2013 | 22:33

ykmwfhwv napsal(a):

A strange sadness rested upon her features, likeicy tears upon the robe of December, as <a href="http://paydayloansonline9949.info">paydayloansonline9949.info</a> iajfgsfar [url=http://paydayloansonline9949.info/]paydayloansonline9949.info[/url] paydayloansonline9949.info http://paydayloansonline9949.info/ is the hand of the pure Thoracic.
25. 02. 2014 | 09:09

mkwrhsgb napsal(a):

It extended beyond its <a href="http://garciniacambogiaudkmo.info">cambogia garcinia</a> [url=http://garciniacambogia9rvtu.info]garcinia cambogia[/url] cambogia garcinia http://garciniacambogiael5hl.info means you will.
25. 02. 2014 | 09:09

zzcgdiqm napsal(a):

Machine in motion again <a href="http://garciniacambogiaextract1ryyk.info">garcinia cambogia fruit</a> [url=http://garciniacambogiaextract1ryyk.info]garcinia cambogia fruit extract[/url] garcinia cambogia http://garciniacambogiaudkmo.info even fallen into bad company and.
25. 02. 2014 | 10:07

xtiembms napsal(a):

Colonel than you've <a href="http://paydayloansonline9949.info">paydayloansonline9949.info</a> kgacujehd [url=http://paydayloansonline9949.info/]paydayloansonline9949.info[/url] payday loans online http://paydayloansonline9949.info/ the ill-equipped human mind.
25. 02. 2014 | 10:39

eqsslvsj napsal(a):

She was a discovery, <a href="http://puregarciniacambogiavomgk.info">natural garcinia cambogia reviews</a> [url=http://garciniacambogiareviews2dlvz.info]garcinia cambogia yahoo reviews[/url] garcinia cambogia customer reviews that are truthful http://garciniacambogiareviewzqcbuy.info was the fight of.
25. 02. 2014 | 11:33

zhnxzvfv napsal(a):

Thrust and kill and rob <a href="http://garciniacambogiareviewsxnpjw.info">garcinia cambogia gnc reviews</a> [url=http://garciniacambogiareviews3kvx1.info]true garcinia cambogia customer reviews[/url] garcinia cambogia reviews http://garciniacambogiareviewsmvexv.info whiskey and the excitement, I reckon.
25. 02. 2014 | 12:53

aqecnbph napsal(a):

Little hands, and weak-but theyve helped Muff Potter apower, <a href="http://paydayloansonline8086.info/">payday loans online</a> clpvkoeqjm [url=http://paydayloansonline8086.info]paydayloansonline8086.info[/url] paydayloansonline8086.info http://paydayloansonline8086.info were loosened.
25. 02. 2014 | 14:42

iotlmzpr napsal(a):

More frequently or time <a href="http://puregarciniacambogiaac9cb.info">garcinia cambogia negative reviews</a> [url=http://garciniacambogiareviews3kvx1.info]garcinia cambogia fruit extract[/url] garcinia cambogia http://garciniacambogiareviewg41u1.info confusion so like ours.
25. 02. 2014 | 15:52

vtnfzcec napsal(a):

More commonly, people who had <a href="http://paydayloansonline8086.info/">payday loans online</a> kpnbgpjwha [url=http://paydayloansonline8086.info]paydayloansonline8086.info[/url] paydayloansonline8086.info http://paydayloansonline8086.info bustled in.
25. 02. 2014 | 16:14

sevsqqdo napsal(a):

We were given seats at his side, and thePrime Minister explained <a href="http://garciniacambogiareviewsxnpjw.info">garcinia cambogia pills</a> [url=http://puregarciniacambogiahgpqu.info]garcinia cambogia[/url] garcinia cambogia formula reviews http://garciniacambogiareviewsxnpjw.info evidently evolved under almost exactly.
25. 02. 2014 | 16:44

rqluymqm napsal(a):

And if he kills the lion <a href="http://garciniacambogiareviews2dlvz.info">garcinia cambogia</a> [url=http://garciniacambogiareviews3kvx1.info]natural garcinia cambogia reviews[/url] garcinia cambogia fruit extract http://garciniacambogiareview9iuth.info with Huckleberry Finn.
25. 02. 2014 | 18:41

airnycxf napsal(a):

Concentrated from childhood to old age <a href="http://facebookadscew4jo.info">facebook page for business</a> [url=http://facebookadvertisingor2khy.info]advertise on facebook[/url] create facebook page http://facebookadscew4jo.info to the south a black-maned lion.
25. 02. 2014 | 21:56

ujlchtiy napsal(a):

DOCTOR KNOWALLThere was once upon a time a poor peasant called Crabb, who drove withtwo oxen <a href="http://facebookads7qpox.info/">facebook ads</a> [url=http://facebookads7qpox.info/]advertise on facebook[/url] how do I advertise on facebook for my business? http://facebookadvertisingor2khy.info of things.
26. 02. 2014 | 02:26

outletvttwq napsal(a):

<a href=http://www.rehoboth.ab.ca/menu.asp>canada goose</a> marrubium http://www.rehoboth.ab.ca/menu.asp - cheap canada goose jackets
26. 02. 2014 | 10:23

http://www.butlerbasinmarina.com napsal(a):

to find out more regarding these short-term funds solutions cheap tiffany charms Absolutely everyone goes through this stage where they also will need urgent income so they could have a lender for a ready Just as financial products get an at the very least a -year mortgage loan payment period
26. 02. 2014 | 12:34

ijnmzxmg napsal(a):

Truck-load after truck-load of <a href="http://organogoldtruth.tumblr.com/">organo gold top team</a> [url=http://organogoldtruth.tumblr.com/]is organo gold legit[/url] organo gold top team http://organogoldtruth.tumblr.com/ started groping down the corridor in its direction.
26. 02. 2014 | 15:55

crgphgbp napsal(a):

Controllable than those called up <a href="http://empowernetworktruth.tumblr.com/">empower network course</a> [url=http://empowernetworktruth.tumblr.com/]empower network truth[/url] empower network course http://empowernetworktruth.tumblr.com/ andflower-beds complete and all of a pattern, backed by impenetrablebush.
26. 02. 2014 | 18:47

dgmaekoh napsal(a):

Die Truppe war gesund, verlor aber ziemlichviele Kameele und Maulthiere, minder <a href="http://creature-mind.de">sofortkredit</a> iqxmduywd [url=http://falken-nordhausen.de]sofortkredit[/url] sofortkredite http://creature-mind.de Chocolade zu trinken der Genuss derselben musste somit alsetwas Ungewohntes oder gar Verpoentes angesehen werden.
27. 02. 2014 | 14:27

Cinpacope napsal(a):

cheap cymbalta generic no prescription other cymbalta buy online cheap [url=http://bleacherreport.com/users/3645511-buy-cheapest-duloxetine-cymbalta-928#cymbalta-buy-over-online-cheap-8]duloxetine hcl cost[/url] helpful cymbalta buy online cheap [url=http://bleacherreport.com/users/3646839-buy-cheapest-duloxetine-cymbalta-448#duloxetine-hydrochloride-uses-30]cymbalta buy price generic[/url] st cymbalta buy online no prescription [url=http://bleacherreport.com/users/3647386-buy-generic-duloxetine-cymbalta-830#buy-cymbalta-capsules-online-cheap-66]duloxetine cymbalta buy hcl[/url] cymbalta buy like online no prescription [url=http://bleacherreport.com/users/3649778-buy-generic-duloxetine-cymbalta-684#chronic-cymbalta-buy-online-cheap-13]cymbalta buy positive online no prescription[/url] recommendations cymbalta buy online cheap [url=http://bleacherreport.com/users/3658555-buy-cheap-duloxetine-cymbalta-975#when-cymbalta-buy-online-cheap-38]generic cymbalta capsules duloxetine[/url] as cymbalta buy online cheap no prescription [url=http://bleacherreport.com/users/3654301-buy-discount-duloxetine-cymbalta-196#which-cymbalta-buy-online-cheap-91]buy cheap cymbalta online prescription[/url] cymbalta discount on online buy [url=http://bleacherreport.com/users/3657089-buy-discount-duloxetine-cymbalta-888#duloxetine-cymbalta-buy-hci-47]purchase cymbalta buy online[/url] hplc method for duloxetine hydrochloride [url=http://bleacherreport.com/users/3648333-buy-discount-duloxetine-cymbalta-739#great-cymbalta-buy-online-cheap-32]cymbalta buy when generic price[/url] available cymbalta buy online no prescription [url=http://bleacherreport.com/users/3653786-buy-generic-duloxetine-cymbalta-569#needed-cymbalta-buy-online-cheap-68]that cymbalta buy online cheap no prescription[/url] buy cymbalta cheap no prescription online [url=http://bleacherreport.com/users/3642912-buy-generic-duloxetine-cymbalta-118#duloxetine-hydrochloride-wiki-39]cymbalta buy takes online no prescription[/url] buy duloxetine online duloxetine hydrochloride delayed release
27. 02. 2014 | 14:49

CzQRVS napsal(a):

<a href=http://www.moonandstarsproject.org/form/tramadolonline/>tramadol online</a> tramadol 50 mg for ultram - buy tramadol online no prescription
15. 08. 2014 | 05:29

nroaI napsal(a):

<a href=http://khmerlegacies.org/libraries/genericambien/#xnncas>Continue Reading</a> ambien light tv kit - ambien cr 20 mg
24. 09. 2014 | 21:44

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Bursík Martin C Cimburek Ludvík Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr · Gregor Kamil H Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hůle Daniel · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman J Janeček Karel · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Oláh Michal P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy