Porovnejte si: ČR x USA
USA: Udržet žáky na cestě k úspěchu
Učitelé, ředitelé a výchovní poradci ve školách 28 států USA využívají Systémy včasného varování s cílem identifikovat žáky, kteří mají potíže ve studiu a hrozí jim, že nedokončí střední školu. U žáků na 2. stupni ZŠ je sledována řada ukazatelů, jako je školní docházka, chování, studijní výsledky, ale i informace o sociálně ekonomických poměrech rodiny a případném znevýhodnění. Tyto ukazatele žáka provázejí i v případě, že se stěhuje nebo mění školu. Data pro systémy včasného varování jsou většinou shromažďována na úrovni států, kde se rovněž provádí jejich analýza a výsledky jsou poskytnuty školám, rodičům a školským obvodům. Pro úspěšné ukončení středoškolských studií se ukazuje, že rozhodujícími kritérii jsou docházka a studijní výsledky, přičemž včasná intervence je účinnější než snaha o nápravu až na střední škole. S výsledky dat a označením žáka za rizikového je však třeba pracovat citlivě. Školy organizují doučovací hodiny, speciální poradenství a mentoring, aby rizikové žáky vytáhly mimo oblast nebezpečí propadnutí nebo opuštění školy.
Zdroj: http://www.marketplace.org/topics/education/learningcurve/using-data-head-high-school-dropouts
----------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------
ČR: Zbavit se slabých, co nejdřív
Jednotné přijímací zkoušky plánuje ministerstvo zavést mimo jiné také kvůli velmi různorodé kvalitě základních škol, což vede k velkému rozdílu mezi žáky. Navíc by se tak mělo podle Chládka zamezit tomu, aby se na střední školy dostávaly děti bez studijních předpokladů, které pak propadají u maturit.
„Propadlí studenti stojí stát 2,6 miliardy. Čtyři roky jsou na škole, přitom v ruce nemají téměř nic,“ uvedl Chládek v reakci na výsledky maturit, které Cermat zveřejnil. Propadlo při nich necelých 19 procent studentů, což je nejvíce od zavedení státních maturit v roce 2011.
Zvýšit kvalitu maturantů mají například jednotné přijímací zkoušky na střední školy. Podle něj (Chládka) se určí centrální bodová hranice, kterou by museli splnit všichni uchazeči.
Zdroj:http://zpravy.idnes.cz/chladek-chce-mene-maturantu-dfm-/domaci.aspx?c=A140627_102604_domaci_jj
---------------------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Otázka na konec: Kolik nás budou stát ti, kteří neprojdou?
2,6 milirady, nebo víc?