Víte, co mě na té maturitě nejvíc štve?
Víte, co mě na jednotné maturitě dlouhodobě nejvíc štve?
Jak to s nervy odskáčou ti nejlepší. Každý rok zažívám stejný a stejný příběh.
Ti vnitřně motivovaní, 4 roky makající, kolikrát samé jedničky na vysvědčení, sečtělí, o knížkách hodiny schopní vyprávět, přijdou třeba k ústní češtiny a tam na ně začne palba rychlých krátkých otázek, souvislé mluvení o knize ani omylem. Mají pocit, že je to špatně a znervózní.
Víte, za nás byla matura o tom, že to byl svátek sblížení studentů a učitelů, film Rebelové to krásně ukazuje.
4 roky nás tepali, ale u matury nám dali zažít dospělost a to, že jsme spolu prošli 4 roky a je na čase se na nás dívat jako na lidi, co něco zvládli. Pak nám řekli známky, kde sečetli naši 4 letou práci, třeba za 1,1,1,2 – my to sesumírovali součtem, tedy za 5 a šlo se spolu s učiteli slavit na večírek, tam s nimi tancovali a připadali si dospělí (vím, že iluze, ale krásná)
Teď – vyhodnocuje je počítač, výsledky chodí se zpožděním na mail.
4 letá práce může být vlivem indispozice, nervozity během okamžiku v háji. Srovnávají elitní gymply stejnou zkouškou s učňákem s poloviční dotaci hodin.
Sebrali jim i ty emoce. Už nevzpomínají na maturitu zpětně, když vzpomínají, tak jako na něco, na co je lépe zapomenout. Nedělají ani večírky, už ani tabla. Chtějí to mít za sebou a smazat v mysli.
Je mi jich líto a považují to za absolutní znelidštění svátku zkoušky z dospělosti.
Víte, že letos hodně ruplo z češtiny, protože nestihli za 60 minut přečíst 12 stránek testu a odpovědět na 57!!!! (to není překlep) otázek? A to jim tam dají hovorový text Mechanického pomeranče, rozbory básně a na otázku jednu minutu? Matematika 37 otázek za 105 minut.
Cílem maturity je Gaussova křivka práce ve stresu? Co to proboha ověřuje?
Nechápu, že se nebouří rodiče propadlých, studenti, učitele, mozek mi to nebere….Jsme už zase jako ovce z Farmy zvířat.
Každý rok se mi ze školství dělá v květnu špatně, jsem výhradně na straně studentů proti tomuto systému maturit, z kterého jen profitují úředníci.
Je to drahé, neefektivní, nic neřešící, nespravedlivé v každém případě.
Maturita květen 2016 ---- neúspěšných ---- % neúspěšných
ČJL --------------------------- 5 245 ------------- 8,42 %
MAT --------------------------- 3 932 ------------ 23,16 %
AJ --------------------------- 2 371 ------------- 5,72 %
NJ ----------------------------- 441 ------------- 20,68 %
Celkem 12 083 neúspěšných z 61 865 maturantů, co to zkusili.