Ukradnou média školám vzdělávání?
Co je to za zvíře?
A toto?
Odhaduji, že tygra poznal každý, zatímco ploštěnce málokdo. A odkud znáte tygra? Ze školy? Omyl, v osnovách tygr není. Zato ploštěnci v osnovách jsou (kdo poznal tasemnici?).
Podle výzkumu Mediareserach z jara 2008 stráví 14letý žák v průměru 15 hodin týdně u televize. A dalších 7 hodin týdně na internetu. To je celkem 30 vyučovacích hodin! Tedy asi stejně jako ve škole. Internet ani televize si ovšem nestěžují na nepozornost a nemají s posluchači ani kázeňské problémy.
Je otázkou jakou část vzdělání dnes děti získávají ve škole a jakou část z médií (a jakou z rodiny). A nejde jen o televizi a internet, ale např. i o všechny další druhy reklamy, hudbu, počítačové hry atd. atd. Všechna tato média navíc nejen vzdělávají, ale i vychovávají.
Nezdá se ovšem, že by si toho někdo všímal, zejména ne nikdo z tvůrců vzdělávací politiky. Mnozí stále věří, že žáci tygra znají ze školy a že se ve škole naučí vše, co je v osnovách.
Co se podle Vašeho názoru stane během dalších 20 let?
Podíl školy na vzdělávání se
Podíl rodiny na vzdělávání se
Podíl médií na vzdělávání se