V distriktu Grove Heights v Minnesotě před dvěma lety zavedli wi-fi pro všechny základní i střední školu. Nyní nabízejí hybridní třídy. Studenti se scházejí ve třídě jen třikrát týdně, a dvakrát týdně mohou pracovat on-line. Jeden rok po realizaci programu kleslo selhání ve standardizovaném testu z angličtiny pro 12. třídu (v USA poslední ročník střední školy) z 63 procent na 13 procent.
Mezi důvody mimořádného zlepšení patří zvýšení flexibility a svobody, které studenti přirozeně vítají. Nepochybně hraje roli i to, že ve dvou volných dnech mohli studenti, kteří potřebovali pomoc, zajít do školy, kde jim byli učitelé k dispozici pro individuální konzultace,
"Když přidáte on-line prostředí, studenti nad probíranou látkou více přemýšlejí a diskutují o ní," řekl vedoucí pracovník distriktu. „Učitel prezentuje informace ve třídě, a studenti pak mají možnost prozkoumat je on-line – mohou se podívat na práce ostatních studentů, nebo na videa na YouTube. Proces vzdělávání se více individualizuje, a škola v něm má jasnější roli.“
Více viz http://blogs.kqed.org/mindshift/2012/04/in-the-digital-age-welcoming-cell-phones-in-the-class/#more-20548
Vysoké školy ve vzdělávání mají dvě funkce. 1. Vzdělávají a 2. Vydávají o tom osvědčení – udělují státem posvěcené tituly. Jedním z problémů české současnosti je, že stále více dělají jen to druhé. Copak by se asi stalo, kdybychom vysokým školám to státní posvěcení vzali? Doporučuji se nad tím zamyslet. On ten proces totiž již probíhá. I u nás se například používá titul MBA. Víte kdo ho uděluje? Žádné státní posvěcení nemá. A v zahraničí se rychle rozbíhají další podobné aktivity.
Máme se o vzdělávání učit od Komenského? Nevěděli o tom jak své děti vzdělávat lovci mamutů víc?