České děti se ve školách učí, jak má vypadat výpisek, žádost, soukromý či úřední dopis, objednávka či charakteristika. Ale naučí se opravdu psát?
Soutěž zemí o nejlepší umístění v PISA nemá rozumný smysl. České děti jsou ve škole druhé nejnešťasnější na světě.
Německu hrozí “školní infarkt“. Děti se učí zbytečnou látku, talenty chřadnou, učitelé jsou přepracovaní. Odborníci chtějí zrušit výuku v její současné podobě a soustředit se na matematiku a jazyky. A na motivaci …Píše se na http://www.focus.de
V České republice je 130 000 učitelů, z toho 17 000 nesplňuje formální požadavky kvalifikace, a tak by měli k 1. 1. 2015 ze škol odejít. 10 000 z nich si prý kvalifikaci včas doplní. Řeší se, co s těmi zbývajícími 7 000. Je správné, aby odešli, když mnozí z nich prokázali, že jsou dobří učitelé? A máme v budoucnu dovolit učit ve školách lidem bez příslušné pedagogické kvalifikace? Proč? A proč ne? K čemu to bude dobré a v čem to uškodí? O tom všem se dnes živě diskutuje např. zde nebo zde.