Už Aristoteles si všiml, že touha po poznání je člověku vrozena. Mnozí jsou ale dnes přesvědčeni, že většina dětí se ve škole učit nechce, a když tak leda z donucení. Někde je chyba! Americký psycholog Peter Gray se tomuto problému systematicky věnuje. S jeho laskavým svolením i svolením překladatele Jiří Košárka zde budu přebírat vybrané články z jeho blogu (http://blogs.psychologytoday.com/blog/freedom-learn).Věřím, že vás nenechají chladnými.
S potěšením zveřejňuji reakci pana Miloslava Pouzara na svůj minulý blog. A rovnou za něj připojuji svoji reakci. Právě v tom je pro mě luxus blogu: můžeme si vše vyjasnit, argumenty vytříbit, jasněji formulovat a nakonec třeba i změnit názor.
Rád pod svým blogem zveřejním i texty dalších autorů.
Může škola vůbec fungovat, když pojem povinnost se vytrácí z našich myslí, ve škole i v celé společnosti?
„Znalosti a dovednosti musí být podloženy hodnotami. Hodnoty definují povahu člověka, formují přesvědčení, postoje a činy člověka, a proto tvoří jádro vzdělávání pro 21. století.“ Více najdete zde