Přirozenost a vytrvalost. Způsob, jakým se malé děti učí, může změnit náš pohled na vzdělávání.
Další článek amerického psychologa Petera Graye
část I. zde, část II. zde
Text přeložil Jiří Košárek.
Děti jsou od přírody "naprogramovány", aby se samy vzdělávaly. Naší úlohou je pouze ustoupit a nechat tomu volný průběh.
Z blogu http://blogs.psychologytoday.com/blog/freedom-learn přebírám další text amerického psychologa Petera Graye
část I. zde
Text přeložil Jiří Košárek.
Vysoké školy se mají rozdělit na výzkumné a praktické. Oba typy ale mají fungovat podobně. Proč? Reforma by měla školy nejdřív rozdělit podle cílů a teprve potom pro každou skupinu hledat odpovídají mechanismy fungování. Lepší by např. bylo akademické svobody ponechat těm výzkumným a praktické vysoké školy řídit nějak „praktičtěji“.
Máme se snažit o celospolečenský konsenzus při hledání cílů školství a vzdělávání? Nejsou už státní jednotné systémy školství historicky překonanou institucí?
Ke převzatým článkům na svém blogu mám vždy nějaké výhrady, větší či menší. Tento převzatý ze serveru kolegy Vladimíra Burjana se liší. Souhlasím s ním bez výhrad!